ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 14/10/2009

תקנות מס הכנסה (ניכויים מהכנסות משקיעים בסרט ישראל (הוראת שעה), התשס"ט-2009, תקנות מס הכנסה (ניכויים מהכנסות משקיעים בסרט בישראל),(תיקון, התשס"ט-2009

פרוטוקול

 
PAGE
12
ועדת הכספים

14/10/2009

הכנסת השמונה-עשרה


נוסח לא מתוקן
מושב שני









פרוטוקול

מישיבת ועדת הכספים

יום רביעי, כ"ו תשרי, התש"ע (14 באוקטובר 2009), שעה 09:00
סדר היום
1. תקנות מס הכנסה (ניכויים מהכנסות משקיעים בסרט ישראלי (הוראת שעה), התשס”ט-2009.

2. תקנות מס הכנסה (ניכויים מהכנסות משקיעים בסרט בישראל) (תיקון), התשס”ט-2009.
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

יעקב אדרי

חיים אורון

מגלי והבה

אמנון כהן

שי חרמש

שלי יחימוביץ

שלמה מולה

אלכס מילר

ציון פיניאן

מירי רגב
מוזמנים
חה"כ רחל אדטו

חה"כ אריה ביבי

חה"כ יואל חסון

חה"כ דב חנין

חה"כ יוחנן פלסנר

חה"כ כרמל שאמה

עו"ד טליה דולן-גדיש – יועצת משפטית, הכנסות המדינה, משרד האוצר
ייעוץ משפטי
עו"ד ענת מימון
מנהלת הוועדה
טמיר כהן
רשמת פרלמנטארית
אתי אפלבוים

1. תקנות מס הכנסה (ניכויים מהכנסות משקיעים בסרט ישראלי (הוראת שעה),
התשס”ט-2009.

2. תקנות מס הכנסה (ניכויים מהכנסות משקיעים בסרט בישראל) (תיקון), התשס”ט-2009.
היו"ר משה גפני
בוקר טוב. אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכספים. על סדר היום: תקנות מס הכנסה (ניכויים מהכנסות משקיעים בסרט ישראל (הוראת שעה), התשס”ט 2009.


למה יש שתי תקנות?
טליה דולן-גדיש
אני מייד אסביר.


בוקר טוב. אנחנו באים פה עם תקנות שקובעות הטבות במס למשקיע בסרט ישראלי. התקנות האלה הן פרי עבודה של הכנסה לחקיקה של המלצות ברשות רואת חשבון פרידה ישראלי, שהיתה בראש ועדה שמינה שר האוצר, כדי לעודד הפקת סרטים בישראל. הראייה היתה שישראל מתמודדת בהפקת סרטים עם מדינות שכנות שלנו ובהן עלות הפקת הסרטים נמוכה בהרבה.


למעשה יש תקנות לעידוד סרט ישראלי גם היום אלא שהתקנות האלה לוקות בחסר. יש בהן אי בהירות לגבי הגורמים שמאשרים שאכן הסרט הוא סרט ישראלי. הן גם תקנות שקובעות חובת התאמה לחוק מיסוי בתנאי אינפלציה שעבר מן העולם.


לכן אנחנו באים עם התקנות האלה, שלמעשה אנחנו עושים בהן סדר לגבי הטבות המס למשקיע בסרט הישראלי.


אנחנו רוצים לקבוע שמשקיע בסרט ישראל יוכל לנכות את ההשקעה שלו בסרט לא רק כנגד ההכנסה מהסרט, שאלה בעצם ההליכים הרגילים לקביעת הכנסה, אלא כנגד כל הכנסה. אם נותרה לו יתרה, שהוא לא יכול היה לנכות אותה, הוא יוכל לנכות אותה כהפסד בשנות המס הבאות, כמו שאפשר למעשה לנכות הוצאה כנגד הכנסה מעסק. הכול זה לגבי הוצאות הפקת הסרט בישראל.


כאשר אנחנו מדברים על הוצאות הפקת סרט בישראל, אנחנו מוכנים גם לתת איזה "משחק" של 15% מהוצאות הפקת הסרט בישראל, גם אם הן הוצאו בחו"ל. הבנו מאנשי המקצוע בהפקת הסרטים, שגם אם הסרט מופק כולו בישראל, תמיד יש איזה אחוזים בודדים שבהם אתה נאלץ להשתמש בשירותים בחו"ל. לכן, עד 15% של הוצאות הפקת הסרט בחו"ל, אנחנו עדיין נראה את זה כאילו זה הוצאות הפקה בישראל.


הוצאות הפקה מחוץ לישראל, מעבר ל-15% אחוז האלה, הן הוצאות הפקה שמקבלות טיפול במסלול הרגיל. כלומר, הן יותרו בניכוי כנגד ההכנסות מהסרט העולות על ההוצאות שהותרו בניכוי בארץ. רק אחרי 24 חודשים ממועד ההצגה הראשונה, ההקרנה המסחרית הראשונה, הם יותרו בניכוי כנגד כל הכנסה.
אמנון כהן
רציתי להבין מה ההבדל לעומת היום?
טליה דולן-גדיש
אני אסביר.
אמנון כהן
אם בא יזם ורוצה לקדם את הסרט הזה והוא השקיע מיליון שקל. הוא עושה חשבון שבעתיד, לאחר שיקנו כרטיסים הוא ירוויח. כאן את אומרת שמעבר לזה, גם בהשקעה של מיליון שקל את רוצה לתת לו.
טליה דולן-גדיש
נכון. אם הוא השקיע בארץ מיליון שקל, אני אתן לו את זה כנגד כל הכנסה, כולל הכנסה ממפעל הנעליים שלו. אני רוצה לעודד אותו להשקיע בארץ. הכוונה, גם כנגד עסקים אחרים.
היו"ר משה גפני
לא הבנתי. אני עושה סרט ישראלי חרדי ויש לי גם מפעל לנעליים. אז אני מקבל הטבות במס על מפעל הנעליים שלי?
טליה דולן-גדיש
לא, כנראה שלא הסברתי טוב את עצמי. את ההוצאות של הפקת הסרט הישראלי אתה יכול לנכות כנגד כלל ההכנסות שלך.
אמנון כהן
אם היית צריך לשלם במפעל הנעליים שלך חצי מיליון שקל, אז אתה לא תשלם כי תקזז את זה.
מירי רגב
את מעודדת אותו ליצירת סרטים ישראלים ולא מעניין אותך באופן עקרוני ממה הוא מתקזז בתחום עיסוקיו הנוספים.
טליה דולן-גדיש
נכון.
אמנון כהן
ואם אין לו עוד עסקים, איך תקזזי לו?
טליה דולן-גדיש
אני לא אוכל לקזז.

למעשה זה המצב הקיים אלא שבתקנות הקיימות יש אי-סדר. כדי לאשר שהסרט הוא דסרט ישראלי, לפי התקנות הקיימות אתה צריך לקיים אישור של ועדה. צר לי להגיד שלא לגמרי ברור מי ממנה את הוועדה הזאת. בתקנות האלה אנחנו עושים סדר. קודם כל אנחנו קובעים שזאת ועדה ציבורית שימנה שר האוצר ומי בדיוק יהיו החברים שלה. אבל, אנחנו אומרים עוד דבר. אם זה סרט שאושר על ידי קרן קולנוע ישראלית כסרט ישראלי, זה מספיק טוב לנו ואנחנו לא צריכים את הבירוקרטיה של המעבר דרך הוועדה שלנו.

דבר נוסף שאנחנו קובעים זה הוראות מיוחדות לגבי הפקת סרט בידי שותפות. אנחנו קובעים שההטבות יתנו למי שהיה שותף מחזיק ב-31.12, בתום שנת המס.

אנחנו קובעים הוראות לגבי שותפות שהיחידות שלה נסחרות בבורסה. כל הדברים האלה, הייתי אומרת שזאת מן תורה שבעל-פה בתקנות הקיימות ואנחנו פשוט רוצים לעשות סדר בדברים האלה ולקבוע אותם בצורה מפורשת בתקנות החדשות.

אנחנו כמובן קובעים תנאים להתרת ההוצאה, שהמשקיע מנהל פנקסים קבילים, או שהוא פטור מהניהול שלהן. שהשותפות המפיקה הגישה לפקיד השומה דוח לפי סעיף 63 לפקודה, המבוקר בידי רואה חשבון, שיש בו את הפירוט של כל המשקיעים, סכום ההשקעה, פירוט החלק המיוחס לכל משקיע, פירוט הוצאות הפקת הסרט, אישור מהקרן לעידוד הסרט הישראלי, שהסרט עבר דרכה ולכן הוא לא צריך לעבור בוועדה שלה.

למעשה אנחנו באים בתקנות האלה ועושים סדר לעומת התקנות הקיימות שקובעות כל מיני מגבלות שאנחנו חושבים שמן הראוי היה להעבירן מהעולם.

בטעות, התקנות הקודמות לא הוארכו ואנחנו מבקשים להאריך אותן בשנות המס 2008 ו-2009. זה לשאלתך, אדוני היושב ראש, מדוע אנחנו באים עם שתי תקנות. התקנות הקצרות, שמדברות רק על הארכה, קובעות הארכת התוקף של התקנות הקיימות עד 31.12.2009. חשבנו שמן הראוי לבוא כבר עם התקנות החדשות שעושות סדר, החל מ-1.1.2010.
אלכס מילר
אני אכן חושב שכל השקעה וכל סיוע של מדינת ישראל בהפקת סרטים ובקולנוע הישראלי זה דבר מבורך. אבל, הייתי גם מציע, אדוני היושב ראש, שתהיה פה איזה המלצה או הצהרה לגבי איזה סרטים מפיקים. אפשר להשקיע ואנחנו רואים שבסופו של דבר המדינה יודעת לסייע. אבל מה התוצאה של זה? הסרטים שלנו עולים ברחבי העולם. המצב של הפרופגנדה של מדינת ישראל הוא לא מהטובים. אני חושב שדווקא בנושא הזה המדינה כן היתה יכולה להשקיע. יש צורך להגיד שתהיה הטבה יותר גדולה בנושאים של קידום מדינת ישראל ושל דברים שאנחנו עושים כאן.
היו"ר משה גפני
לא הבנתי.


אתה אומר שיש סרטים ישראלים שמציגים אותם ומקרינים אותם בחו"ל והם גורמים נזק למדינת ישראל?
אלכס מילר
כן, לא חסרים כאלה.
היו"ר משה גפני
אז אתה רוצה שלא נאשר את התקנות האלה? אתה אומר דבר הגיוני אז מה אתה מציע?
אלכס מילר
הייתי לומד את הנושא הזה קצת יותר לעומק. אני גם הייתי מתייעץ - - -
חיים אורון
אני מאוד תומך בעמדה הזאת אבל אני מציע שכל אלה שעושים נזק לישראל, לא רק במיסים – למשל, שר החוץ שמדבר דברים לא לעניין, צריך למנוע ממנו שכר. הוא גורם נזק הרבה הרבה יותר גדול.
אלכס מילר
סרטים כמו ג'נין וג'נין - - -
חיים אורון
יש את "לבנון" ויש את "עג'מי". אתה יודע איזה סרטים הולכים עכשיו?
אלכס מילר
אדוני היושב ראש, הייתי מציע שהיינו קצת יותר להיכנס לתוכן של האישור לאותם סרטים שמקבלים סיוע מהמדינה. אני חושב שדווקא כאשר אנחנו מאשרים תקנות כאלה, יש משמעות אדירה מאחרי הדברים הללו. בסופו של דבר, אם אנחנו מנווטים את הכסף של משלמים המיסים, לא הגיוני לאבד את הכסף הזה לטובת מקורות שבסופו של דבר פוגעים במדינה.


אם אפשר יהיה לעשות ישיבה נפרדת ולהרחיב בפני חברי ועדת הכספים – לעשות את זה, אולי, יחד עם הוועדה שעוסקת בתרבות וקולנוע. לבוא, להרחיב, ולהבין על סמך מה מתקיימת הוועדה. שזה לא יהיה משהו של טייס אוטומטי.


אני יכול לתת לך דוגמה של אותן עמותות שמקבלות סעיף 46 מוועדת הכספים, וחלק מהפעילות של אותן עמותות מזיקה למדינת ישראל. אני יכול לתת לך כמה וכמה דוגמאות. יש חוק שאני הגשתי, של יסוד התקציב, שהגיע לוועדת החוקה בנושא הגופים שמקבלים תקצוב או תמיכה ממדינת ישראל ופועלים נגד סמלי מדינת ישראל.


אותו דבר כאן, אדוני היושב ראש. אני חושב שאנחנו אכן יכולים לבוא ולהתערב. עמדתנו חייבת להישמע, בצורה כזאת שאם רוצים להשקיע, אז לפחות שנדע במה משקיעים ולפי איזה קריטריונים תהיה השקעה. על איזה משקיעים מדובר ועל איזה סרטים מדובר.

שמעתי פה על המדינות השכנות ועל איזה סרטים מדובר. בסופו של דבר אנחנו צריכים לדאוג לכך שכספי משלמי המיסים יגיעו לטובת המדינה ולא שיגרמו לה נזק. תודה.
היו"ר משה גפני
חבר הכנסת מגלי והבה ואחריו חבר הכנסת אורון.
מגלי והבה
אחרי הדברים ששמענו כאן, נשאלת השאלה האם אנחנו רוצים לעשות תרבות סקטוריאלית?


השאלה היא, האם אנחנו רוצים לעשות קולנוע סקטוריאלי או לשלול מאוכלוסיות כאלה ואחרות מלהביע את המצב החברה בישראל. לפי הגישה של אלכס, אלה שלא יתאימו לדעות שלו, אז לא צריך לתת להם את הפטורים. אני טוען שצריך - - -
אלכס מילר
לא אמרתי מילה לגבי דעה.
היו"ר משה גפני
אתה דיברת על אלה שלפי דעתך יכולים להזיק למדינה. מצד שני, אני רוצה - - -
אלכס מילר
סליחה, לא חברי הכנסת מחליטים.
מגלי והבה
צריך לתת זכות ביטוי לכל מגוון הדעות במדינת ישראל, לטוב ולרע. הציבור יקבע.


השאלה, האם כאשר יהיה סרט שובר קופות יהיה לנו - - -
חיים אורון
בוודאי, הוא ישלם מס הכנסה.
מגלי והבה
לא צריך ללמד את אותם מפיקים ואת אותם יוצרים כיצד להגיע למצב של להסתיר את ההכנסות. אנחנו מסייעים להם כדי להיות נחמדים אז לוקחים מאלה שאין להם בכלל ואלה שיש להם, או שיהיו להם סרטים מכניסים, יקבלו פטורים. בסוף נראה שיש יותר מידי הוצאות, למרות שהסרטים האלה יהיו שוברי קופות. מזה אנחנו צריכים להיזהר. לא עברתי על כל התקנות אבל אנחנו צריכים להבטיח שכולם יקבלו את ההנחה הזאת. מצד שני, צריך לוודא שאם יהיו הצלחות, שגם המדינה תרוויח מהן.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. חברת הכנסת שלי יחימוביץ ואחריה חבר הכנסת חיים אורון.
שלי יחימוביץ
אני, אדוני היושב ראש, מציעה שנאשר את התקנות האלה כלשונן. אוי ואבוי לנו אם נתחיל להיות צנזורים. יש לנו כאן הצעה שהיא הצעה כלכלית נבונה, נכונה, מעודדת יצירה ישראלית, מספקת עבודה בענף, מעודדת עבודה. עכשיו להתחיל לחשוב איזה סרט גורם נזק למדינת ישראל ואיזה לא, הרי אנחנו לא נצא מזה לעולם.


למשל, לפי ההיגיון הזה, סרט כמו ,הבופור", סרט כמו "ואלס עם באשיר", שיש בהם ביקורת מובלעת על המלחמה בלבנון. אלה סרטים נפלאים שהביאו כבוד רב לישראל ויוקרה רבה וגם אותם אפשר להכליל אותם בז'אנר של סרטים שלכאורה גורמים נזק לישראל. לדעתי הם מביאים תועלת אדירה. אגב, הם גם מציגים את ישראל כמדינה נאורה ודמוקרטית, שלא לדבר על היוקרה שהם מביאים.


אם אנחנו נכנסים כבר לנישה הזאת של להתחיל לעשות צנזורה – לא יודעת, אני פמיניסטית. אולי נחליט שכל סרט שיש בו רמזים שוביניסטים לא ישודר? הרי אנחנו לא נגמור עם הדבר הזה.
היו"ר משה גפני
אני בעד זה שכל סרט שיש בו פורנוגרפיה לא יותר. אני חושב שכן צריך להגביל את זה.
שלי יחימוביץ
אגב, פורנוגרפיה זה משהו אחר. פורנוגרפיה זה מושג רחב ואני מוכנה לדון בנושא פורנוגרפיה. בעיניי זה עניין אחר אבל אין לזה סוף. הרי יש כאן אוכלוסיות מסוימות שיכולות לראות עצמן נפגעות מיצירה מסוימת. למשל, ראיתי את הסרט "תעלת בלאומיך", בשבת. הסרט הזה, שהוא סרט נפלא של אפרים קישון, בדיעבד התפתח שיח שטען שאפרים קישון הציג את המזרחיים בצורה סטריאוטיפית מסוימת. אז אולי גם לא להפיק סרטים שיש בהם פגיעה. יכול להתפתח דיון כזה ונחליט שגם לא נאשר סרטים כאלה.
בואו לא נעשה מעצמנו צנזורים, בואו לא ניכנס לתכנים ופשוט נאשר את התקנות אלה כלשונן.
חיים אורון
אני לא רוצה להאריך הרבה. מעניין שיש פה מישהו בכנסת שהוא אחראי לדעת מה טוב למדינה. בדרך כלל זה בצד מסוים של השולחן. למשל, לי ברור שחלק גדול מהעמדות שהחברים האלה חושבים, הם עושים נזק נורא למדינה. לא עולה על דעתי למנוע מהם משהו בגלל זה. אז עזבו את הסיפור הזה למקום אחר. התקנות סבירות.


טלי, הלוואי ובעוד כמה תחומים היו תקנות כאלה.
טלי דולן-גדיש
אנחנו עובדים עליהן.
חיים אורון
אני יודע שאתם עובדים ועובדים. אפשר היה לעודד עוד כמה תחומים באמצעות הכלים האלה. אגב, אני לא הכי מתלהב מהכלי הזה אבל אני חושב שבמקרה הזה הוא כלי נכון וטוב. אגב, הוכח מה שהמון פעמים נטען שהוא לא נכון, שהכלי הזה גם מביא תוצאות.
טלי דולן-גדיש
הוא מביא תוצאות והוא עולה מעט.
חיים אורון
הוא מביא תוצאות. איזה ויכוחים היו פה לגבי הקרן לקולנוע. אמרו שזה מה שחסר להם? התברר שכאשר יש יותר יכולות, יש יותר תוצאות, יש הישגים. הקפיצה של הקולנוע הישראלי לא היתה מתרחשת בלי הקרן הקולנוע, שבסוף זה היה כסף.


אותו דבר אפשר להגיד על ספרים ועל עיתונים ועל הצגות, ואת השאר נעשה בויכוחים אחרים.
היו"ר משה גפני
אני כל הזמן שוקל האם לנהל ויכוח פילוסופי בעניין. הרבה פעמים אני שומע שיש התבטאות של גוף כזה או אחר ואומרים שצריך להפסיק לו תקציבים בגלל שהוא דיבר נגד דברים שחשובים במדינה. אני מציע לא להיכנס לויכוח הזה כי אני באמת יכול להיקלע לבעיה.
טלי דולן-גדיש
אני לא אכנס. אני רוצה להעיר שזה לא "טייס אוטומטי", זה צריך לעבור את האישור של קרן הקולנוע וזה צריך להיות גם בתקציב מסוים ומעלה.
היו"ר משה גפני
הגמרא אומרת על זה: "ערבך ערבא צריך" שפירושו, הערב שלך צריך גם ערב.
טלי דולן-גדיש
כמו שחבר הכנסת אורון אומר, באמת התקנות משיגות את המטרה שלהן של לתת עבודה בארץ לצלמים וליתר המקצועות.
אלכס מילר
אדוני היושב ראש, לפני שאנחנו מאשרים את התקנות אני רוצה לבקש. בסופו של דבר הקרן מאשרת את הסרטים. אנחנו מאשרים את הכסף שילך לטובת אותם סרטים. האם ניתן לעשות ישיבה, שיגיעו לפה אנשי הקרן - - -
היו"ר משה גפני
אבל זה לא בוועדת הכספים, זה בוועדת החינוך.
אלכס מילר
לא משנה, אפשר לעשות ועדה משותפת. גם אתה, לדעתי, יכול לזמן.
היו"ר משה גפני
יש לי הרבה מה להגיד, אבל אני לא חושב שוועדת הכספים צריכה לדון בזה.
אלכס מילר
הדיון הוא הרבה יותר רחב ממה שבעצם מנוסח כאן.
היו"ר משה גפני
יש אפשרות שהוועדה תקבל את רשימת הסרטים.
חיים אורון
מה פתאום? אתם השתגעתם?
היו"ר משה גפני
אלכס, אתה עומד על דעתך שלא להצביע עכשיו?
אלכס מילר
כן.
שלי יחימוביץ
אני מציעה שהתסריטים יגיעו אלינו. נקרא את התסריטים, נעשה פה ועדה ונחליט.
ציון פיניאן
אל תצביע היום.
אלכס מילר
למה אי-אפשר לעשות ישיבה כדי שבאמת נבוא ונקשיב לקרן.
שלי יחימוביץ
למה לא להצביע?
אלכס מילר
כי אני רוצה לדעת לאן הולך הכסף של משלמי המיסים.
שלי יחימוביץ
אוי, מספיק עם זה. בוא נאשר את זה כבר וזהו.
חיים אורון
אתם ירדתם מהפסים לגמרי?
שלי יחימוביץ
יש לכם פה משהו טוב, לתת תעסוקה.
היו"ר משה גפני
גבירותיי ורבותיי, ועדת הכספים, על כל פנים בתקופת כהונתי, לא הולכת להיות ועדה שתדון בנושאים הפילוסופיים של התרבות. אני מוכן לעשות יום עיון שלא במסגרת דיוני הוועדה. יש לנו מספיק עבודה על הבעיות שעומדות לפתחנו.


חבר הכנסת ציון פיניאן, היות ואני מתחשב בדעתך ואתה רכז הקואליציה. אני בדעה שאפשר להצביע על זה. אתה מתנגד?
שלי יחימוביץ
למה אתה מתנגד?
אלכס מילר
לא רק הוא. אדוני היושב ראש, אני חושב שאנחנו יכולים לעשות ישיבה על העניין הזה יחד עם ועדת החינוך. לשמוע את אנשי הקרן ואז אנחנו נחליט בדיוק לאן אנחנו שולחים כסף של משלמי המיסים.
היו"ר משה גפני
היועצת המשפטית של הוועדה.
ענת מימון
חשוב להעיר שהתקנות האלה הן רק עד 2013. חשוב שיובהר שכל השקעה שתתחיל, אפילו יום לפני התוקף - - -
שלי יחימוביץ
זה עידוד תעשייה מסוימת, יצירת מקומות עבודה. יש קצת הבדל בין הליכוד לבין ישראל ביתנו.
היו"ר משה גפני
חברת הכנסת יחימוביץ, את פשוט מתעלמת ממני.
ענת מימון
ההטבה הזאת היא עד 2013 בלבד אבל חשוב להבהיר שכל השקעה שתתחיל לפני, בעצם הם ייהנו מההטבות האלה במהלך ההפקה של הכנסת גם אחרי 2013.
כרמל שאמה
יש רשימה של הסרטים שנהנו מזה בשנתיים האחרונות? את זה כן אפשר להציג.
היו"ר משה גפני
חבר הכנסת כרמל שאמה שואל האם אפשר לקבל רשימה של הסרטים שהיו להם הטבות מס בשנתיים האחרונות.
שלי יחימוביץ
כרמל, מה זה? מה עובר עליך? למה? מה, אנחנו צנזורים? אולי גם נקרא תסריטים מראש.
כרמל שאמה
אני לא מדבר על אישור סרטים בעתיד. לראות מה עשו עם הכסף, לאן הולכת ההטבה הזאת?
שלי יחימוביץ
כאשר אתה עושה הטבת מסוימת, כאשר אתה מטיל מס על רכישת דירה שניה, אתה בודק מי האנשים שניצלו את זה? אתה מחוקק חוק, מחוקק תקנה והיא גורפת. אתה לא נכנס לפרטים. אתה מייצר פה סוג של עידוד לענף.
היו"ר משה גפני
חברת הכנסת יחימוביץ, אני אינני צנזור של חברי הכנסת. יש בקשה של חבר הכנסת כרמל שאמה, לקבל את רשימת הסרטים שאושרו להם הטבות במס בשנתיים האחרונות. אני לא נכנס לעניין הזה. אם יש אפשרות מבחינת הפרוצדורה ואם זה בסדר, אפשר להעביר לו. אם אי-אפשר, אז לא.
שי חרמש
אתה ראית - - -
היו"ר משה גפני
עם כל הכבוד, יש פה חברים שהגיעו לפה בגלל האופנועים ואתם לא יכולים לעלות טרמפ עכשיו על הסרטים. ישיבה של 5 דקות הפכה להיות ישיבה של שעתיים.


יש בקשה של חבר הכנסת אלכס מילר לדון בעניין הזה בוועדת החינוך. ועדת הכספים לא תדון בזה. אני לא רוצה לדון בזה.
קריאה
אני מציע להקים ועדה משותפת.
היו"ר משה גפני
אני לא רוצה ועדה משותפת. אני מקבל את הבקשה שלך. אני מנוע מלדבר על העניין הזה. יש לי הרבה מה לומר בזה, הרבה מאוד אבל אני לא רוצה לדבר. תאמין לי, אם הייתי מדבר על כל דבר שאני רוצה, חבל על הזמן מה היה פה.


תקנות מס הכנסה (ניכויים מהכנסות משקיעים בסרט ישראלי) (הוראת שעה), התשס”ט-2009, ותקנות מס הכנסה (ניכויים מהכנסות משקיעים ברט בישראל) (תיקון), התשס”ט 2009, שמבקשת רשות המיסים.


מי בעד התקנות האלה ירים את ידו? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

נמנעים – 1
חיים אורון
האופוזיציה העבירה את תקנות הקולנוע.
היו"ר משה גפני
התקנות אושרו.
אלכס מילר
ביקשתי שבוע לרביזיה.
היו"ר משה גפני
אני חושב שזה רע. אני לא רוצה לעשות את זה כיושב ראש הוועדה. זה יוביל לעוד הרבה דברים ולא יהיה מזה טוב.


אתה מבקש את רשימת הסרטים שאושרו בשנתיים האלה, אתה מבקש דיון בוועדת החינוך. אני אעזור לך בעניין הזה. להשאיר את זה תלוי באוויר, זאת טעות ציבורית.
אלכס מילר
שבוע?
היו"ר משה גפני
שבוע, מה זה משנה? אחד מהשניים, אנחנו יכולים גם להצביע נגד. למה לחכות? מה תעשה בשבוע הזה?
אלכס מילר
אני אקבל את החומר שחסר לי.
היו"ר משה גפני
אתה לא תקבל חומר. אם אתה עומד על הרביזיה אני מצביע על זה עכשיו. אני מציע שתוריד את זה. בוא לא נתעמת על העניין הזה. אני אעזור לך.


כרמל, תאמין לי, אני יודע מה שאני אומר.


תודה רבה לכם, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 09:30

קוד המקור של הנתונים