ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 20/10/2009

פרוטוקול

תשובת שר החקלאות ופיתוח הכפר שלום שמחון
(לא נקראה, נמסרה לפרוטוקול)
לשאלותיך הראשונה והשנייה
אינני מעכב את מינוי מנכ"ל מועצת הזיתים.

מינויו לא אושר ע"י ועדת המינויים ברשות החברות ולכן לא נדרשת חתימתי.
תשובה לשאלה שלוש
מאחר ורוב רובו של  השטח המשמש לגידול זיתי שמן זית מקורו, במגזר המיעוטים , נהוג היה למנות מנכ"ל המועצה מהמגזר, יתר על כן במכרז למינוי המנכ"ל הוצהר בפרוש כי " בעת בחירת המועמד תינתן עדיפות למועמד מבני המיעוטים".
תשובות לשאלות ארבע וחמש
בשל תהליך ארוך של חקיקה, פעלה מועצת הזיתים באופן לא חוקי, והיה לי קושי רב להפעיל את סמכותי המיניסטריאלית לפיקוח וקביעת מדיניות. לאחר השלמת התהליך ומינוי המועצה התברר, מפי היו"ר הממונה, כי המועצה אינה יכולה להתנהל באופן עצמאי ויידרש תקציב מדינה קבוע לניהולה. קיימתי מספר ישיבות עם הנהלת המשרד שבעקבותיהם החלטתי לצרף את מועצת הזיתים כענף במועצת הצמחים, זאת בהתאם לסמכותי הקבועה בחוק מועצת הצמחים. בהמשך להחלטתי, נחתם הסכם בין משרדי החקלאות והאוצר ליישומו. מהלך זה משתלב עם אסטרטגית עם מדיניות המשרד, לשלב שיקולי יעילות כלכלית ותועלות אקולוגיות, לשימור על שטחים פתוחים וריאות ירוקות. ויקדם באופן מהותי את יכולתה של מועצת הזיתים, לפעול תוך התבססות על המערך הלוגיסטי של מועצת הצמחים שהינה גוף גדול ומבוסס.

בעבר איחדתי את מועצות הייצור פירות, פרחים, ירקות והדרים ומהלך זה הינו המשך טבעי, למדיניות זו. עצמאותו של ענף הזיתים תישמר במסגרת מועצת הצמחים כפי שנהוג בענפים האחרים. שינוי מיבני זה הינו הכרחי לניהולה התקין של המועצה וליכולתה לבצע פעולות ע"פ המטרות והיעדים.

ענף הזיתים נחשב כבעל תרומה נכבדת לסביבה, עצי הזיתים משמשים כשומרים על השטחים הפתוחים ולכן יש בכוונת המשרד לתמוך באמצעות תקציביים ממשלתיים, לעידוד החזקת השטחים תוך שותפות עם מגדלי הזיתים, כפי שנהוג בענפים הצמחיים האחרים.

קוד המקור של הנתונים