ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 07/07/2009

הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום התכנית הכלכלית לשנים 2009 ו-2010), התשס"ט-2009 - פרק י"ט-גמלאות וקופות גמל

פרוטוקול

 
PAGE
14
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות

7.7.2009


הכנסת השמונה עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב ראשון

פרוטוקול מס' 66
מישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות

יום שלישי, ט"ו בתמוז התשס"ט (7 ביולי 2009), שעה 18:30
סדר היום
הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום התכנית הכלכלית

לשנים 2009 ו-2010), התשס"ט-2009

פרק י"ט – גמלאות וקופות גמל, סעיפים 103-104
נכחו
חברי הוועדה: חיים כץ – היו"ר

אריה ביבי

אחמד טיבי

שלי יחימוביץ

אורלי לוי-אבקסיס

משה (מוץ) מטלון
מוזמנים
בועז סופר, סגן הממונה על התקציבים, משרד האוצר

יוסי כהן, המשנה לממונה על השכר, משרד האוצר

עו"ד ארז אנצוויג, אגף השכר, משרד האוצר

עו"ד אסי מסינג, הלשכה המשפטית, משרד האוצר

עו"ד רביב מייזל, ההסתדרות הרפואית

עו"ד שי תקן, ראש הלשכה המשפטית, ההסתדרות הכללית

עו"ד יסמין וירט, הלשכה המשפטית, ההסתדרות הכללית
ייעוץ משפטי
נועה בן-שבת

אור רוזנמן
מנהלת הוועדה
וילמה מאור
רשמה וערכה
אהובה שרון – חבר המתרגמים בע"מ

הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום התכנית הכלכלית

לשנים 2009 ו-2010), התשס"ט-2009

פרק י"ט – גמלאות וקופות גמל, סעיפים 103-104
היו"ר חיים כץ
ערב טוב. התחלנו את הדיונים הבוקר ואנחנו מגיעים לערב ואני מתכבד לפתוח שוב בפעם השמינית את ישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנושא הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום התכנית הכלכלית לשנים 2009 ו-2010), התשס"ט-2009, פרק י"ט – גמלאות וקופות גמל, סעיפים 103-104.


הייתי מבקש מנציג האוצר לתת הסבר כללי ושלא יסביר לי שזה הסכם קואליציוני אלא הסבר לגופו.
אסי מסינג
את ההסבר הכללי נתנו כבר בדיון הקודם. אנחנו היינו באמצע ההקראה ואנחנו מציעים כאן כמה שינויים, לאור הערות הוועדה אותם נקריא תוך כדי ההקראה.
נועה בן-שבת
אנחנו יכולים להתחיל להקריא ואחרי כן להעביר את המושכות אליכם. אנחנו ממשיכים בפסקה (2), קצבאות הבסיס.
אסי מסינג
(א)
קצבת הבסיס.

(2)
לעניין תוספת בשל המדד לשנת 2008 כאמור בסעיף קטן (ג), קצבת הבסיס כאמור בפסקה (1), בצירוף תוספת השחיקה המגיעה למי שפרש משירותו או לשאירו ככל שמגיעה לו.

(3)
לעניין תוספת בשל הסכמי שכר כאמור בסעיף קטן (ד), קצבת הבסיס כאמור בפסקה (2) בצירוף התוספת של המדד לשנת 2008 המגיעה למי שפרש משירותו לשאירו ככל שמגיעה לו.

(ב)
משפרש משירותו לפני יום כ"ג בטבת התשס"ח (1 בינואר 2008) וערב פרישתו דורג בדירוג מהמפורטים ברשימת הדירוגים הבסיסית, או דורג בדירוג עובדי הוראה, תשולם לו או לשאירו תוספת לקצבה כמפורט להלן, הכל לפי העניין. בסעיף זה, תוספת שחיקה -

(1)
לגבי מי שערב פרישתו דורג בדירוגים המפורטים ברשימת הדירוגים הבסיסית תוספת בעד קצבת חודש יולי 2008 ואילך בשיעורים מקצבת הבסיס הקבועים לגביו בחלק א' בתוספת הרביעית בהתאם למועד פרישתו.

(2)
לגבי מי שערב פרישתו דורג בדירוג עובדי הוראה, תוספת בעד קצבת חודש יולי 2008 ואילך בשיעור של 5 אחוזים מקצבת הבסיס.

(ג)
מי שפרש מהשירות לפני יום ה' בטבת התשס"ט (1 בינואר 2009) וערב פרישתו דורג בדירוגים המפורטים ברשימת הדירוגים הבסיסית בדירוג עובדי הוראה או בדירוג אחר שקבע לגביו שר האוצר, שיעור בצו לפי פסקה(1)(ג) תשולם לו או לשאירו לפי העניין תוספת בעד קצבת חודש ינואר 2009 ואילך בשיעורים מקצבת הבסיס כמפורט להלן, הכל לפי העניין. בסעיף זה, תוספת בשל המדד לשנת 2008.

(1)
לגבי מי שפרש לפני יום כ"ג בטבת התשס"ח (1 בינואר 2008) בשיעור ההפרש שבין המדד לשנת 2008 לבין אחד מאלה לפי העניין.

(א)
לגבי מי שערב פרישתו דורג בדירוגים המפורטים ברשימת הדירוגים הבסיסית, בשיעור בנקודות האחוז הקבוע לגביו בחלק ב' בתוספת הרביעית בהתאם למועד פרישתו.

(ב)
לגבי מי שערב פרישתו דורג בדירוג עובדי הוראה, בשיעור של 0.25 נקודת האחוז.

(ג)
לגבי מי שערב פרישתו דורג בדירוג אחר, שיעור שקבע שר האוצר בצו ובלבד שלא יעלה על השיעור בנקודות האחוז כמפורט בחלק ב' בתוספת הרביעית בהתאם למועד פרישתו.

(2)
לגבי מי שפרש מהשירות בתקופה של יום כ"ג בטבת התשס"ח (1 בינואר 2008) עד יום ד' בטבת התשס"ט (31 בדצמבר 2008), בשיעור עליית מדד חודש דצמבר 2008 לעומת מדד החודש שבו פרש מהשירות.

(ד)
מי שפרש מהשירות עד יום י"ג בכסלו התש"ע (30 בנובמבר 2009) וערב פרישתו דורג בדירוגים המפורטים ברשימת הדירוגים הבסיסית או בדירוג עובדי הוראה או מי שפרש מהשירות עד יום כ"ד בטבת התשע"א (31 בדצמבר 2010) וערב פרישתו דורג בדירוג הרופאים ושולם לו או לשאירו תוספת בעד הקצבאות המפורטות בחלק ג' ובחלק ד' ובחלק ה' בתוספת הרביעית בשיעורים מקצבת הבסיס הקבועים לגביו בחלקים האמורים, הכל לפי העניין ובהתאם למועד פרישתו. בסעיף זה, תוספת בשל הסכמי שכר.

(ה)
שר האוצר רשאי לקבוע בצו כי תוספת שחיקה תשולם למי שפרש מהשירות לפני יום כ"ג בטבת התשס"ח (1 בינואר 2008) או לשאירו או כי התוספת בשל הסכמי שכר תשולם למי שפרש מהשירות לפני יום כ"ה בטבת התשע"א (1 בינואר 2011) או לשאירו, הכל לפי העניין, גם אם ערב הפרישה לא דורג מי שפרש מהשירות כאמור בדירוגים המפורטים ברשימת הדירוגים הבסיסית בדירוג עובדי הוראה או בדירוג הרופאים. בצו לפי סעיף קטן זה יקבע שר האוצר את שיעור תוספת השחיקה או את התוספת בשל הסכמי שכר שתשולם למי שפרש מהשירות כאמור או לשאירו בהתאם למועד הפרישה וכן את הקצבאות שבעדן תשולם התוספת ואופן חישובה.
נועה בן-שבת
כאן יבוא, במקום מה שמופיע כאן בנוסח, התוספת. אדוני, אתה ביקשת שיתייחסו גם למי שלא נמצא בדירוגים האלה לקביעת שר האוצר. כאן יתווסף סעיף קטן (ו) האומר:

(ו)
על אף האמור בסעיף קטן (ה) לא קבע שר האוצר צו לפי סעיף קטן (ה) לגבי דירוג שאינו ברשימת הדירוגים הבסיסית, שאינו בדירוג עובדי הוראה ושאינו בדירוג הרופאים, בסעיף זה – דירוג אחר, עד ליום 31 ביולי 2010, יראו את הדירוג האחר כאילו נמנה על רשימת הדירוגים הבסיסית לעניין התוספות לקצבה לפי סעיף זה. ואולם -

(1)
אם ניתנה תוספת הנכללת במשכורת הקובעת שלפיה מחושבת קצבתו של מי שפרש משירות עד י"ג בכסלו התש"ע (30 בנובמבר 2009) או של שאירו, לאחר יום 1 באוגוסט 2009, יופחת מסך התוספות לקצבה לפי סעיף זה סכום הקצבה שנוסף בשל התוספת למשכורת הקובעת.

תוספת תשלום שחיקה בעד קצבת חודש יולי 2008 עד קצבת חודש אוגוסט 2010, תוספות בשל מדד לשנת 2008 בעד קצבת חודש ינואר 2009 עד קצבת חודש אוגוסט 2010 ותוספת בשל הסכמי שכר בעד קצבת חודש דצמבר 2009 עד קצבת אוגוסט 2010, לפי סעיף זה, תשולם לא יאוחר מהמועד לתשלום קצבת חודש ספטמבר 2010.

רציתי לשאול איך אנחנו מסתדרים עם ההוראה שאפשרה לתת תוספת לקצבה לדירוג אחר.
אסי מסינג
במדד?
נועה בן-שבת
במדד.
אסי מסינג
הסעיף הזה מתייחס כרגע בעיקר לרופאים אליהם הוא רלוונטי.
נועה בן-שבת
המדד?
אסי מסינג
כן.
נועה בן-שבת
אתה מתכוון לתוספת הזאת.
אסי מסינג
כן. כלומר, כרגע תוספת המדד ניתנת למי שדורג ברשימת הדירוגים הבסיסיים, מי שדורג בדירוג עובדי הוראה ולגבי מי שערב פרישתו דורג בדירוג אחר.
נועה בן-שבת
אולי צריך לעשות תיאום בין התוספת שתינתן לפי סעיף (ג).
אסי מסינג
מה שאנחנו מציעים כאן, אם לא יהיה צו, אז אנחנו כוללים אותו כאילו ברשימת הדירוגים הבסיסיים.
היו"ר חיים כץ
ואז הוא מקבל.
אסי מסינג
אז הוא מקבל. זה חל במקרה שכן קובעים צו.
נועה בן-שבת
צריך לתקן את זה.
היו"ר חיים כץ
אנחנו נעשה הפסקה של 10 דקות, תשבו ותגמרו את זה.

הישיבה הופסקה בשעה 18:40 וחודשה בשעה 18:50
היו"ר חיים כץ
אנחנו מחדשים את הישיבה.
נועה בן-שבת
הוראת סעיף (ו) שקראנו עכשיו תחול על אף האמור בסעיף קטן (ג) ו-(ה), כדי לכלול את כל התוספות.
אור רוזנמן
9ב.
דין תוספות לקצבה.

תוספת לקצבה המגיעה למי שפרש מהשירות או לשאירו לפי סעיף 9(א) וכן תוספת לקצבה לפי חיקוק אחר, המגיעה במועד המעבר למי שפרש כאמור לשאירו, יראו אותם כחלק מקצבה לעניין סעיפים 15(4) ו-(5), 24(א), 25(1), 26(ב)(1), 31, 32(א) ו-(ה), 33, 34, 35, 36(א), 37, 38(א), 46 עד 48(א), 52, 56 עד 58, 61 ו-62(ב) וכחלק מהקצבה בהגדרה גמלה שבסעיף 1 לעניין סעיפים 5, 19(ג), 40, 42, 45, 48(ב), 49, 50, 51, 52(ב), 53, 54, 55, 57, 59, 60, 62 ו-105.
נועה בן-שבת
רציתם להסביר לגבי רשימת הסעיפים?
אסי מסינג
כן, אני רוצה לראות שאלה הם הסעיפים. כן. עשינו כאן מספר תיקונים בכחול מאחר שבמעבר נוסף עם היועצת המשפטית של הוועדה על רשימת הסעיפים מצאנו שיש מספר סעיפים שצריך להחיל עליהם את ההסדר שנקבע ב-9ב. ההסדר שנקבע בסעיף 9ב אומר את הדבר הבא: אם לעניין הסעיפים בהם מתייחסים לקצבה נראה תוספת לקצבה כחלק מהקצבה וכמובן שיש סעיפים אחרים שלא ניתן להביא אותם בחשבון מכיוון שהתוצאה תהיה שהקצבה תפחת או כיוצא בזה.
לכן מוצע להחיל את זה לגבי חלק מהסעיפים כפי הרשימה שמופיעה כאן בסעיף הזה.
אור רוזנמן
4.
בסעיף 12(א)(1) במקום הסעיף החל במלים "בזמן פלוני" יבוא "שיעור חלקיות המשרה כשהוא מוכפל במשכורתה הקובעת של המשרה המלאה".

5.
בסעיף 17(א) אחרי סעיף קטן (ב) יבוא:

"(ג)
לעניין הגדרה משכורת הקובעת שבסעיף 8 ולעניין הסעיפים 9 ו-9ב, יראו את מועד סיום השירות של מי שבחר בזכויות לגמלאות לפי סעיף זה כמועד פרישתו מהשירות".

6.
בסעיף 32(ד), אחרי "תהא המשכורת הקובעת" יבוא "המשוקללת" ובמקום הסעיף החל במלים "חל סעיף 12" יבוא "בסעיף קטן זה".

משכורת קובעת משוקללת כמפורט להלן לפי העניין.

(1)
לגבי מי שמגיעה לו תוספת לקצבה לפי סעיף 9א, המשכורת הקובעת בתוספת הסכום המתקבל מהכפלת התוספת לקצבה ביחס שבין המשכורת הקובעת לבין הקצבה המגיעה למי שפרש כאמור או לשאירו.

(2)
לגבי מי שאינה מגיעה לו תוספת לקצבה לפי סעיף 9א, המשכורת הקובעת. לעניין הגדרה זו חל סעיף 12 על המשכורת הקובעת לפי חוק זה. תחושב המשכורת הקובעת המשוקללת לפי המשכורת הקובעת, הקצבה והתוספות לקצבה שהן מחושבות לגבי מי שפרש מהשירות או שאירו אילו עבד מי שפרש כאמור במשרה מלאה בכל תקופת שירותו.

תוספות לקצבה.

תוספות לקצבה כאמור בסעיף 9ב המגיעות למי שפרש מהשירות או לשאירו.

7.
בסעיף 35 בסופו יבוא -

"(ז)
בסעיף זה, משכורת קובעת, משכורת קובעת משוקללת כהגדרתה בסעיף 32(ד) ואולם הסיפא להגדרה האמורה החל במלים "לעניין הגדרה זו" לא תחול".

8.
בסעיף 46, אחרי סעיף קטן (א) יבוא -

"(א1)
על אף הוראות סעיף קטן (א) תשולם בעד עדכון המשכורת הקובעת בשל חודש ינואר בכל שנה כאמור בסעיף 9, ישולם לא יאוחר ממועד תשלום קצבת חודש פברואר של אותה שנה".
אסי מסינג
עד כאן מדובר בכל התיקונים שחלים לגבי עובדי המדינה, עובדי הוראה והדירוגים שדיברנו עליהם כרגע. מכאן ואילך אנחנו נכנסים לפרקים שעניינם עובדי מערכת הביטחון, סוהרים, שוטרים ואנשי כוחות הביטחון.
היו"ר חיים כץ
זה לא חל עליהם.
אסי מסינג
עובדי השירותים. כפי שהצגתי את זה בדיון הקודם, התיקון האמור לא חל לגביהם, אבל מאחר ושינינו את מנגנון עדכון המשכורת הקובעת בסעיף 8, יש צורך לעשות את ההתאמות הנדרשות כך שיחולו לגביהם הכללים הישנים. בתיקון הסעיפים הללו מוצע לעדכן את הסעיפים בהתאם, כך שיחולו לגביהם הכללים הישנים של עדכון המשכורת.
היו"ר חיים כץ
מאה אחוז. דהיינו, בשורה התחתונה בעברית רהוטה, ההסכם הזה לא חל עליהם.
נועה בן-שבת
מצבם לא משתנה.
אור רוזנמן
9.
במקום סעיף 63 יבוא -


"משכורת קובעת.


63א(1)
הגדרה על משכורת קובעת שבסעיף 8 תיקרא לגבי עובד שירות הביטחון כך:

משכורת קובעת לגבי אדם פלוני בזמן פלוני, שיעור המשכורת לרבות התוספות הקבועות המגיע ב-1 לחודש שבו חל אותו זמן לחייל שדרגתו הייתה מקבילה לדרגתו של פלוני ערב פרישתו מהשירות ואולם אם הורד בדרגתו עקב אמצעי משמעת לפי כל דין, תהיה משכורתו הקובעת במשך כל תקופת ההורדה נחשבת לפי הדרגה שאליה הורד ובתום תקופת ההורדה תחזור ותיחשב לו כדרגה שלפני ההורדה".

10.
אחרי סעיף 63א(1) יבוא -


"סייג לתחולה.


63א(2)
סעיפים 9, 9(א) ו-46(א)(1) לא יחולו על עובד שירותי הביטחון".


63א(3)
דין תוספת לקצבה לפי חיוב אחר.


סעיף 9ב ייקרא לגבי עובד שירותי הביטחון כאילו במקום הרישא
אחמד טיבי
אני, חבר הכנסת ביבי וחבר הכנסת אדרי מבקשים רביזיה על ההצבעה שהייתה.
היו"ר חיים כץ
אנחנו נעשה אותה מחר. נקרא לכם.
אחמד טיבי
אנחנו מדברים על שיעור מס מיוחד על עיתונאים.
היו"ר חיים כץ
אנחנו נודיע לכם מתי נעשה. אני אדבר עם האוצר.
נועה בן-שבת
הרביזיה היא לבקשתך?
אחמד טיבי
בקשה שלי. כן.
היו"ר חיים כץ
אתה מוכן לשלוח לנו אותה בכתב?
אחמד טיבי
לא עכשיו. אנחנו באמצע הצבעה.
אור רוזנמן
63א(3)
דין תוספת לקצבה לפי חיוב אחר.

סעיף 9ב ייקרא לגבי עובד שירותי הביטחון כאילו במקום הרישא עד המלים "יראו אותה" נאמר "תוספת לקצבה לפי חיקוק אחר המגיעה במועד המעבר למי שפרש מהשירות או לשאירו, יראו אותה", וכאילו במקום "ו(62(ב)" נאמר "62(ב) ו-63(ה)".

11.
אחרי סעיף 63ד יבוא:


הגבלת גמלאות כפל.

63(ד)(1)
סעיף 32(ד) ייקרא לגבי עובד שירותי הביטחון כאילו במקום הסעיף החל במלים "בסעיף קטן זה" ויאמר "בסעיף קטן זה משכורת קובעת משוקללת כמפורט להלן לפי העניין".

(1)
לגבי מי שמגיעה לו תוספת לקצבה לפי חיקוק אחר, המשכורת הקובעת בתוספת הסכום המתקבל מהכפלת תוספת לקצבה ביחס שבין המשכורת הקובעת לבין הקצבה המגיעה לו או לשאירו

(2)
לגבי מי שלא מגיעה לו תוספת לקצבה, כאמור בפסקה (1), המשכורת הקובעת.




לעניין הגדרה זו, חל סעיף 12 על המשכורת הקובעת לפי חוק זה.

תחושב המשכורת הקובעת והמשוקללת לפי המשכורת הקובעת, הקצבה והתוספת לקצבה שיהיו מחושבות לגבי מי שפרש מהשירות או שאירו, אילו עבד מי שפרש במשרה מלאה.


63(ד)(2)

קצבה ומשכורת.

סעיף 35(ז) ייקרא לגבי עובד בשירותי הביטחון כאילו במקום "כהגדרתו בסעיף 32(ד), נאמר "כהגדרתו בסעיף 63(ד)(1)".

12.
בסעיף 70ב, במקום פסקה 3 יבוא:


"(3)
סעיפים 9, 9(א) ו-46(א)(1) ו-(ב) לא יחולו ".

13.
במקום סעיף 72 יבוא
"משכורת קובעת ודין תוספת לקצבה לפי חיקוק אחר".

72(א)
ההגדרה משכורת קובעת שבסעיף 8 תיקרא כך: משכורת קובעת לגבי אדם פלוני בזמן פלוני, שיעור המשכורת לרבות התוספות הקבועות ב-1 בחודש, לשוטר שדרגתו כדרגה שהייתה לפלוני ערב פרישתו מהשירות, ואולם -

(1)
אם הורד בדרגתו עקב אמצעי משמעת לפי כל דין תהיה משכורתו הקובעת במשך כל תקופת ההורדה נחשבת לפי הדרגה שאליה הורד ובתום תקופת ההורדה תחזור ותיחשב לו כדרגה שלפני ההורדה.

(2)
פלוני שתכוף לפני פרישתו מהשירות היה לו מינוי לתפקיד שצמודה לו דרגה ה עולה על דרגתו והמינוי לא היה זמני בלבד, תיחשב משכורתו הקובעת על פי הדרגה הצמודה לאותו תפקיד ולא על פי דרגתו. היה ספק אם המינוי היה זמני או לא, יחליט בדבר המפקח הכללי של המשטרה.

(3)
היה באותו זמן סולם המשכורות שונה מן הסולם שהיה בשעת פרישתו של פלוני מהשירות, תחושב המשכורת לפי סולם המחייב ב-1 בחודש שבו חל אותו זמן בתיאומים שקבעה ועדת השירות.

(ב)
סעיף 9ב ייקרא כאילו במקום הרישא עד המלים "יראו אותן", נאמר "תוספת לקצבה לפי חיקוק אחר המגיעה במועד המעבר למי שפרש מהשירות או לשאירו, יראו אותה" וכאילו במקום "ו-62(ב)" נאמר "62 (ב)\ 78, 78(א) ו-78(ג)".

14.
אחרי סעיף 77 יבוא:


"הגבלת גמלאות כפל.

77(א)
סעיף 52(ד) ייקרא כאילו במקום הסעיף החל במלים "בסעיף קטן זה", נאמר "בסעיף קטן זה |משכורת קובעת משוקללת כמפורט להלן לפי העניין".

(1)
לגבי מי שמגיעה לו תוספת לקצבה לפי חיקוק אחר, המשכורת הקובעת בתוספת הסכום המתקבל מהכפלת התוספת לקצבה ביחס שבין המשכורת הקובעת לבין הקצבה המגיעה לו או לשאירו.

(2)
לגבי מי שלא מגיעה לו תוספת לקצבה כאמור בפסקה (1), המשכורת הקובעת. לעניין הגדרה זו, חל סעיף 12 על המשכורת הקובעת לפי חוק זה, תחושב המשכורת הקובעת המשוקללת לפי המשכורת הקובעת לקצבה והתוספת לקצבה שהיו מחושבות לגבי מי שפרש מהשירות או שאירו אילו עבד מי שפרש כאמור במשרה מלאה בכל תקופת שירותו.

15.
בסעיף 78(א), האמור בו יסומן "א" ואחריו יבוא (ב).

סעיף 35(ז) ייקרא לגבי שוטר כאילו במקום "כהגדרתו בסעיף 32(ד)" נאמר "כהגדרתו בסעיף 77(א)".

16.
אחרי התוספת השנייה יבוא -


"תוספת שלישית


8.
ההגדרה רשימת הדירוגים הבסיסית.



(1)
הדירוג המנהלי.



(2)
דירוג המח"ר.



(3)
דירוג המהנדסים.



(4)
דירוג ההנדסאים והטכנאים.

(5) דירוג העיתונאים והשירות הציבורי.

(6)
דירוג המשפטנים, לרבות סניגורים ציבוריים ולמעט מי שמשכורתו הקובעת חושבה ערב מועד המעבר לפי שכר של נושאי משרה שיפוטית.

(7)
דירוג הפרקליטים, למעט מי שמשכורתו הקובעת חושבה ערב מועד המעבר לפי שכר של נושאי משרה שיפוטית.



(8)
דירוג הפסיכולוגים.



(9)
דירוג הרוקחים.



(10)
דירוג הפיזיותרפיסטים.



(11)
דירוג המרפאים בעיסוק.



(12)
דירוג האחים והאחיות.



(13)
דירוג הביוכימאים והמיקרו-ביולוגים.



(14)
דירוג טכנאי הרנטגן.



(15)
דירוג הפרה-רפואיים לרבות קלינאי תקשורת.



(16)
דירוג העובדים הסוציאליים.



(17)
דירוג המפקחים הימיים.



(18)
דירוג שירות החוץ.
נועה בן-שבת
בתוספת הרביעית יש חלקים. חלק א' מונה את שיעור תוספת השחיקה באחוזים מקצבת הבסיס, חלק ב', סעיף 9(א) מונה את שיעור הניכוי מהמדד לשנת 2008, חלק ג' מונה שיעור התוספת בשל הסכמי שכר לגבי רשימת הדירוגים הבסיסית, חלק ד' מונה לגבי דירוג עובדי הוראה, וחלק ה' לגבי דירוג הרופאים.


פרט אחד שתוקן בנוסח כאשר משרד האוצר אמר שהייתה טעות בחישוב בנוסח הכחול, בחודש ינואר 2010 ואילך למי שפרש עד יום י"ד בטבת התש"ע (31 בדצמבר 2009), הסכום יהיה 11.891 במקום מה שהיה כתוב קודם. זה נכון? אלה הנתונים שמסר משרד האוצר.
אסי מסינג
כן.
נועה בן-שבת
אני לא אקרא את כל הפסקאות. נמשיך את סעיף 104.

104.
תיקון חוק שירות המדינה (גמלאות), תחילה ותחולה.

(א)
תחילתו של חוק הגמלאות כנוסחו בסעיף 103 לחוק זה ביום י"א באב התשס"ט (1 באוגוסט 2009) ואולם תשלום תוספת שחיקה בעד קצבת חודש יולי 2008 עד קצבת חודש אוגוסט 2009 ותוספת בשל מדד לשנת 2008 בעד קצבת חודש ינואר 2009 עד קצבת חודש אוגוסט 2009 לפי סעיף 9א לחוק
לחוק הגמלאות כנוסחו בסעיף 103(3) לחוק זה, ישולם לא יאוחר מהמועד שבו משולמת קצבת חודש ספטמבר 2009.

(ב)
הוראות סעיפים 1, 8 עד 9ב, 12א(1), 17(א), 32(ד), 35, 46, התוספת השלישית והתוספת הרביעית בחוק הגמלאות כנוסחם בסעיף 103(1) עד (8) ו-(16) יחולו לגבי מי שפרש מתאגיד כאמור בסעיף 105 לחוק העיקרי, גם אם פרש לפני מועד ה מעבר כהגדרתו בסעיף 8 לחוק הגמלאות כנוסחו בסעיף 103(2)(א) לחוק זה ויחול לגביהם האמור בסעיף קטן (א).

אדוני, תיקון אחד של מה שהוקרא עכשיו. קודם אמרנו זה על אף האמור – תוספת שאנחנו מוסיפים בסעיף קטן (ה) ו-(ג), וזה מתגבר על סעיף ג(1)(ג). זאת אומרת, סעיף (ה) ו-(ג)(1)(ג).


בנוסף לזה, בסעיף 9ב שקראנו, שמתייחס גם לסעיף 9א – זה מופיע בנוסח הכתוב וגם משרד האוצר ראה את הנוסח קודם לכן, אבל לא חזרנו וקראנו אותו.


היו הסתייגויות שהועלו כאן.
היו"ר חיים כץ
לפני ההסתייגויות. אתה היית צריך להצהיר לפרוטוקול כמה דברים ואני מבקש ממך לעשות זאת.
אסי מסינג
נשאלה שאלה ראשונה לגבי דינם של הסכמים כדוגמת הסכמי רשות הנמלים, כתוצאה מהמעבר מרשות הנמלים לחברות הנמל ולחברת הפיתוח והנכסים, האם הצעת החוק האמורה חלה לגבי אופן שינוי שיטת הצמדת השכר הקובע מאחר ששינוי השיטה שלהם נעשה במועד המעבר מרשות הנמלים לחברות בהסכמים קיבוציים שנחתמו בין ההסתדרות לבין אותם תאגידים.


ההבהרה לעניין הזה היא שמאחר שאכן שינוי שיטת ההצמדה נעשה באותם הסכמים, התיקון האמור אינו חל לגביהם לרבות שינוי שיטת ההצמדה והן גם לגבי התוספות שניתנות, מכיוון שהנושא טופל במסגרת ההסכמים הקיבוציים. יחולו ההוראות שנקבעו באותם הסכמים בעניין הזה.


ההבהרה השנייה היא לגבי השאלה שנשאלה לגבי הסכמים נוספים שנחתמו לפני כן בנוגע למשל לרשות שדות התעופה.
היו"ר חיים כץ
רשות הדואר.
אסי מסינג
תכף אני אתייחס לרשות הדואר. אני מתייחס קודם לרשות שדות התעופה. מבדיקה שערכתי, אכן נחתמו הסכמים שמשנים את שיטת ההצמדה בדומה להצעת החוק שמוצעת כאן וההסכמים הללו נחתמו לפני כמספר חודשים והחלו ביישומם. כמובן שאין בהצעת החוק כדי לעכב את יישומם של אותם הסכמים.


הדבר הנוסף הוא התייחסות להסכמים שנחתמו עקב המעבר של רשות הדואר לחברת הדואר. מערכת ההסכמים שנחתמו כתוצאה מהמעבר מרשות הדואר לחברת הדואר כללה את החלת הוראות חוק הגמלאות כפי שיהיו מעת לעת ללא כל שינוי ולכן בעניין הזה כמובן ששינוי שיטת ההצמדה תחול כפי שהיא הוצעה במסגרת הצעת החוק.
היו"ר חיים כץ
הסתייגויות.
נועה בן-שבת
היו הסתייגויות שהועלו כאן. היו הרבה הסתייגויות דיבור, אבל היו הסתייגויות שהועלו על ידי נציגי מרצ.
היו"ר חיים כץ
הם אינם.
נועה בן-שבת
הם העלו את זה בדיון הקודם.
היו"ר חיים כץ
אנחנו נצביע על ההסתייגויות.
נועה בן-שבת
ההסתייגויות של קבוצת מרצ, קבוצת קדימה, קבוצת חד"ש, קבוצת בל"ד, קבוצת רע"ם-תע"ל, קבוצת האיחוד הלאומי.
אחמד טיבי
אנחנו כאן.
היו"ר חיים כץ
ואתם מסירים את ההסתייגויות. אנחנו מצביעים על הצמדת השכר הפנסיוני מפנסיה צוברת למדד שמשפרת את המצב העכשווי שהם צמודים לדרגה שנשחקה בעבר. יש גם פיצוי שחיקה ויש הצמדה אחת לשנה.
אחמד טיבי
דעתך בנושא הזה מקובלת עלי כי אתה מומחה יותר ממני בנושא הזה.
היו"ר חיים כץ
הם מורידים את ההסתייגויות ומשאירים הסתייגויות דיבור.
אחמד טיבי
כן.
נועה בן-שבת
אז לא צריך לקרוא אותן.
היו"ר חיים כץ
לא צריך לקרוא אותן.
נועה בן-שבת
השאלה אם זה עולה למליאה או לא.
אחמד טיבי
עולה למליאה.
נועה בן-שבת
אבל לא בנוסח הזה, לא בנוסח המהותי אלא רק בנוסח של דיבור. ההסתייגות הייתה מהותית.
היו"ר חיים כץ
אנחנו נצביע על ההסתייגויות.

ה צ ב ע ה

ההסתייגויות לא התקבלו
אחמד טיבי
מה דינה של ההסתייגות הזאת למעלה?
נועה בן-שבת
אם מקבלים אותה, משנים את החוק בנושא הזה.
אחמד טיבי
היא נפלה בוועדה.
נועה בן-שבת
היא נפלה בוועדה והיא עולה למעלה.
אחמד טיבי
היא עולה במליאה.
היו"ר חיים כץ
כן, ואם יקבלו אותה, נרד בחזרה לכאן לוועדה ואתה תנמק ואני בטוח שתנמק יפה.


מאחר שההסתייגויות הוסרו, אנחנו מצביעים על הצעת החוק כפי שהוקראה.

ה צ ב ע ה

הצעת החוק אושרה פה אחד
אחמד טיבי
רביזיה.
היו"ר חיים כץ
בסדר. אני מקבל. הרביזיה שכתבת לי או על הצעת החוק?
אחמד טיבי
זאת שכתבתי.
היו"ר חיים כץ
לגביה אני רוצה שהאוצר יבוא אלי. תראה את זה כסגור. מחר תתבצע הרביזיה.
אחמד טיבי
יש סיבה לשינוי.
היו"ר חיים כץ
כנראה אני איענה לבקשתך. אני עומד להיענות לבקשתך.
אחמד טיבי
תודה רבה.
היו"ר חיים כץ
אני מודה לכם.

הישיבה ננעלה בשעה 19:10

קוד המקור של הנתונים