ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 16/03/2009

מינוי מנכ"ל למשרד מבקר המדינה בהתאם להוראות סעיף 12 וסעיף 41(3) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט - 1959

פרוטוקול

 
PAGE
ועדת הכספים
9
16/3/2009

הכנסת השמונה-עשרה
נוסח לא מתוקן
מושב ראשון

פרוטוקול

מישיבת ועדת הכספים
‏יום שני, כ' באדר התשס"ט (‏16 במרץ, 2009), שעה 12:20
סדר היום
1.
מינוי מנהל כללי למשרד מבקר המדינה בהתאם להוראות סעיף 12 וסעיף 41(3) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959
נכחו
חברי הוועדה: ראובן (רובי) ריבלין – היו"ר

משה גפני

יצחק וקנין

יואל חסון

שי חרמש

שלי יחימוביץ

אמנון כהן

חיים כץ

יעקב ליצמן

אלכס מילר

רונית תירוש
מוזמנים
חה"כ אחמד טיבי

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס

מזכיר הכנסת אייל ינון


המנהל הכללי של הכנסת אברהם בלשניקוב


היועצת המשפטית לכנסת נורית אלשטיין


שמואל גולן
-
משנה למנכ"ל משרד מבקר המדינה

עמוס סליפר
-
משנה למנכ"ל משרד מבקר המדינה

מוחמד שמיה
-
עוזר למנהל הכללי של הכנסת

עמי צדיק
-
מנהל המחלקה לפיקוח תקציבי, מחלקת המחקר והמידע של הכנסת
ייעוץ משפטי
עידו עשת


ענת מימון


מירב תורג'מן


הילה כהן (מתמחה)
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמת פרלמנטרית
אירית שלהבת
מינוי מנהל כללי למשרד מבקר המדינה בהתאם להוראות סעיף 12 וסעיף 41(3) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
אני מבקש לפתוח את הישיבה. שני נושאים אשר העמדנו היום לסדר היום יידחו. את הנושא הראשון, בדבר אישור החלטת ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה בנושאים: 1) הגדלת הון המניות הרשום של החברה לחקר ימים ואגמים לישראל בע"מ והשקעת הממשלה בחברה 2) השקעה בחברת המכון הגיאופיסי בישראל, חברה מוגבלת בערבות – נאשר בהמשך היום. אחרי השקעת כל-כך הרבה זמן ומאמצים של חברי ועדת הכספים, שגם לי היה הכבוד להיות שותף בהם, נאשר בהמשך הישיבה את נושא התשתיות. לפי דעתי אין צורך לדחות את ההחלטה. דברים טובים לא דוחים. בזה נדון אחרי הדיון בבקשת מבקר המדינה. הנושא השני שעל סדר היום, שעוסק בהחלטת משכורת נושאי משרה שיפוטית (תיקון), התשס"ט-2009 והחלטת גמלאות לנושאי משרה ברשויות השלטון (נושאי משרה שיפוטית ושאריהם) (תיקון), התשס"ט-2009, הדיון בו יידחה לשבוע הבא על-פי בקשת חבר הכנסת ליצמן.


רבותי חברי הכנסת, על סדר היום כעת מינוי מנהל כללי למשרד מבקר המדינה בהתאם להוראות סעיף 12 וסעיף 41(3) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959. מבקש מבקר המדינה להביא בפנינו לאישור ועדת הכספים את מינויו של מר אברהם בלשניקוב לתפקיד המנהל הכללי של משרד מבקר המדינה.
בקשה זאת הופנתה אליי בזמן מתאים והעלינו את הנושא על סדר היום.


אני מבקש לומר לחברי הכנסת, בהתאם להערה שקיבלתי מן היועצת המשפטית הנכבדה, שאנו נמצאים כאן למעשה בנושא ביקורת המדינה כנציב שירות המדינה, שהוא תפקיד שמחייב אותנו בדברים שאנו מחויבים על-פי סדר בנהלים שאנו לא יכולים כמחוקקים להתעלם מהם. לכן נושאים כמו ועדת האיתורים ודברים מעין אלה יידונו על-ידינו בעתיד לבוא.


נשמע כעת את בקשתו של מבקר המדינה ולאחר מכן נשקול כיצד להצביע והאם לאשר את בקשתו. כבוד המבקר, בבקשה. היועצת המשפטית מוזמנת להעיר הערות אם תראה זאת לנחוץ.
מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס
אני מבקש להביא להצבעה את מינויו של מנכ"ל משרד מבקר המדינה ולאשר את המינוי. זאת, כאמור, כפי שכתבתי במכתבי, על-פי סעיף 12 וסעיף 41(3) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959, על-פיהם מתבקש אישור של ועדת הכספים למינוי.


אני מבקש מכם לאשר את המינוי, ומביא יחד עם זה לידיעת הכנסת כי במשרדנו נבדקה תלונה הנוגעת בחלקה לתקופת כהונתו של מר בלשניקוב בכנסת. התלונה נבדקה ועל פני הדברים לא העלתה דבר. לכן, אדוני היושב-ראש וחברי הכנסת, אני מבקש מכם לאשר את המינוי.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
תודה למבקר המדינה. לפנינו עומדת בקשה של מבקר המדינה, אשר העיר בפנינו שנתקבלה תלונה בעניינו של מר בלשניקוב וכי לא נמצא בה דבר של ממש בשלב זה שבו אנו מתבקשים לאשר את המינוי. אני מבקש לפתוח את הנושא לדיון.
יעקב ליצמן
אדוני, ברשותך, אני מבקש באופן חריג שקודם כל נצביע ואחר-כך יימשך הדיון כי אנו צריכים ללכת. אני מבקש להתנצל.
אחמד טיבי
זה לא נאות.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
הואיל ואני רוצה שהמינוי יאושר וגם לא יוכל לבוא מישהו ולומר: הרף לך כי לא פעלת נכון, לכן קודם כל נדבר ואחר-כך נצביע. נאמר הרי: סוף מעשה במחשבה תחילה. "נעשה ונשמע" – זה רק במעמד הר סיני.
משה גפני
אם אפשר רק לבקש מן החברים לקצר בדבריהם כי עלינו ללכת.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
אני יכול להבטיח לחברי הכנסת הרב גפני והרב ליצמן שאני מכיר את הנושאים ונותנים. הם לא יתחילו את המשא ומתן בלעדיכם ...
יעקב ליצמן
גם בלי זה תהיה ממשלה.
אמנון כהן
יש לי שאלה טכנית. איך נבחר מנכ"ל משרד מבקר המדינה? האם הוא נבחר מתוך כמה מועמדים? איך התנהל התהליך?
מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס
המינוי הזה הוא של מבקר המדינה, מה שקרוי משרת אמון שהמבקר פועל על-פיה. היוצא דופן הוא בכך שמבקר המדינה צריך להביא את זה לאישור ועדת הכספים, שכפי שהיושב-ראש הזכיר, פועלת בעניין הזה בצורה שהחוק מחייב.
יעקב ליצמן
בעצם למה נוהגים כך?
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
כי עצמאות מבקר המדינה חייבת להישמר ולכן הוא כפוף גם בתקציבו וגם במינויים רק לכנסת ישראל. בעוד יושב-ראש הכנסת הוא נציב שירות המדינה לגבי עובדי הכנסת, אנו ועדת הכספים משמשים כנציב שירות המדינה לנושא מבקר המדינה.
שי חרמש
אדוני היושב-ראש, האם לדעתך היושב-ראש הבא של הכנסת ישמר את המשרה של מנכ"ל הכנסת או יפעל לכיוון סגירת המשרה?
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
למדתי בשנות חלדי שכל דבר טוב בעתו. אני בטוח שאם יהיה יושב-ראש הכנסת ולא יושבת-ראש הכנסת, הוא יענה בדיוק כפי שיושבת-ראש הכנסת היתה עונה על השאלה ששאלת.


עד לרגע זה נרשמו חברי הכנסת אחמד טיבי, אמנון כהן ויואל חסון. אם מישהו רוצה לדבר, יאמר. אני סוגר את רשימת הדוברים. בבקשה חבר הכנסת טיבי.
אחמד טיבי
תודה אדוני. אדוני היושב-ראש, כבוד השופט, צר לי שמר אבי בלשניקוב עוזב את הכנסת. אני סבור שזה רווח נטו של משרד מבקר המדינה. אני מכיר את מר אבי בלשניקוב בצורה צמודה וקרובה מזה שנים רבות בעבודתו במשרד לאיכות הסביבה, במשרד התקשורת וגם כאן בכנסת. מדובר בפקיד מדינה (civil servant) מן הדרגה הגבוהה ביותר, אדם בעל חוש הוגנוּת ומקצועיוּת שהוכחו במשך השנים בעת עבודתו גם בכנסת וגם במשרדי הממשלה השונים. כבוד השופט קיבל החלטה טובה מבחינתו ומבחינת משרד מבקר המדינה.


אני מבקש להוסיף כיושב-ראש ועדת החקירה הפרלמנטרית לקליטת עובדים ערביים בשירות הציבורי, שלאחרונה יש נטייה בכנסת לגלות הבנה לצורך לקלוט עובדים ערביים. אמנם לא כפי שאני רוצה, אני רוצה תמיד יותר, אבל זה הכיוון. זה היה גם בכנסת השש-עשרה וגם בכנסת השבע-עשרה.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
אני בחרתי רק אנשים טובים.
אחמד טיבי
אגב, לפי מה שקרוי העדפה מתקנת, כאשר יש אנשים טובים בעלי נתונים דומים, יהודי וערבי, הוראות החוק קובעות שצריך לקלוט את נציג הקבוצה המופלית לרעה שיש לה תת-הייצוג.
אמנון כהן
ערבים וחרדים.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
אני מודיע שהייתי קולט את מי שקלטתי בעבודה גם אילולא היתה העדפה כזאת.
אחמד טיבי
אני עדיין לא מכיר את הנתונים במשרד מבקר המדינה. אני יודע על השקפתו השוויונית של כבוד השופט לינדנשטראוס, אבל אני בטוח שהעסקת מר אבי בלשניקוב תוסיף לאלמנט הזה יתר מוחשיות.


אני מאחל למר אבי בלשניקוב הצלחה רבה בתפקיד. אני בטוח שהוא יוסיף עניין ומקצועיות לתפקיד הבא שהוא נכנס אליו. בהצלחה.
קריאה
מדוע מר בלשניקוב לא נמצא כאן כעת?
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
כתוב: מזכים אדם שלא בפניו. אין לו חובת התייצבות. אבל הוא נמצא כאן ונוכל לברך אותו אחרי כן, אם נרצה.
אמנון כהן
תודה, אדוני היושב-ראש. אני נמצא בבית הזה כעשור. אני רוצה לברך את יושבת-ראש הכנסת קודמתך, חברת הכנסת דליה איציק, שהשכילה לראשונה להכניס לבית הזה מין אבא. אבא פר אקסלנס. בכנסת השבע-עשרה לראשונה התפקיד התחלק בין מזכיר כנסת ובין מנכ"ל הכנסת. קודמו בתפקיד, שהיה אחראי גם על מזכירות הכנסת, עשה עבודה מצוינת אבל הוטל עליו עומס רב בהרבה מאוד תחומים: גם לנהל את כל הבית הזה, כולל כל דברי החקיקה וכל העבודה של מליאת הכנסת. לדעתי תפקיד המנכ"ל התבקש ואני מודה ליושבת-ראש הכנסת, חברת הכנסת דליה איציק, שמינתה את מר אבי בלשניקוב.


הוא אדם בעל אישיות מיוחדת. בשבתי על כיסא יושב-ראש ועדת הכלכלה כאשר מר בלשניקוב היה מנכ"ל משרד התקשורת, עבדנו בשיתוף פעולה וקידמנו המון דברים משותפים לטובת אזרחי מדינת ישראל. ראיתי למולי באמת איש הגון, ישר, שמילתו בפיו. כאשר הוא אומר – הוא מקיים. שמחתי מאוד על כך שמינו אותו להיות אבא של הבית הזה.


אדוני היושב-ראש, אני מאחל לך שכבודו ייבחר להיות יושב-ראש הכנסת ויבחר אבא לבית הזה. מר בלשניקוב באמת ראה את התכלית לשרת את חברי הכנסת, לתת בידם את הכלים, להדריך את העוזרים הפרלמנטריים, לתפוס כאן הנהגה. לפעמים אנו כחברי הכנסת מרגישים נחותים לעומת הפקידים במקום הזה. לפעמים כאשר חבר הכנסת מבקש דבר מה הפקיד מרגיש כבר כרמטכ"ל ולא נותן לו את חפצו. מר בלשניקוב קבע בתקופתו שכל הבית הזה נועד לשרת את חברי הכנסת, לתת בידם את הכלים כדי שנוכל למלא את השליחות שלנו על הצד הטוב ביותר.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
לשרת את חברי הכנסת בשליחותם.
אמנון כהן
נכון, כי אנו בעצמנו משרתי ציבור.


אני מבקש לציין לשבח את עבודתו של מר אבי בלשניקוב. אני מכיר את רגישותו כלפי העובדים כאן, כל אחד ואחת. בכל מה שניתן היה לעזור, עזר.


אני מברך את מבקר המדינה. אני אומר לך באחריות שאתה זוכה באיש יקר, טוב ומשכיל. הוא יודע לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. מצד אחד, צר לי שהוא עוזב את הבית הזה, אבל מן הצד השני, הייתי גם יושב-ראש הוועדה לענייני ביקורת המדינה ואני מכיר את העבודה של משרד מבקר המדינה. אני סבור, אדוני מבקר המדינה, שאתה מתברך במנכ"ל טוב. השיקול שלך נכון ונבון.


אני מאחל הצלחה לך, אדוני מבקר המדינה, בתפקידך. אני בטוח שעם איש כמו מר אבי בלשניקוב תצליח ביתר-שאת בכל מעשיך למען תיקון הליקויים בממשל, בחברות ממשלתיות, בכל מה שאתה עוסק, ואתה עושה עבודה מצוינת. אני רוצה לציין לשבח את עבודתך. אני סבור שמשרדך זוכה באיש חשוב. תעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר לטובת עם ישראל. תודה רבה.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
תודה רבה לחבר הכנסת אמנון כהן. אני מבקש להודיע לחברי הכנסת שבהעדפה המתקנת לא יכולתי לסרב לשתי חברות כנסת, אחרת היו אומרים לי שאני מפלה. אז הנה נוספו עוד שתי חברות. רשות הדיבור לחבר הכנסת יואל חסון ואחריו לחברת הכנסת שלי יחימוביץ ולחברת הכנסת רונית תירוש.
יואל חסון
תודה, אדוני היושב-ראש. קודם כול אני מבקש לברך את מר אבי בלשניקוב על תפקידו החדש. אני מקווה שהמינוי יאושר עכשיו. אני כמובן אתמוך בזה.


הכרתי את מר אבי בלשניקוב בשלוש השנים האחרונות בכנסת. אני מכיר את הכנסת עוד הרבה לפני שהייתי חבר הכנסת. אני חושב שתפקיד מנכ"ל הכנסת הוא תפקיד חשוב. זאת פוזיציה שהיתה חסרה וטוב שהיא קיימת. אני מקווה שהיא תמשיך להיות. היה באמת מי שינהל וייקח אחריות על ניהול הבניין, ולא כפי שהיה בעבר כאשר נפל עומס רב מאוד על מזכיר הכנסת.


מר אבי בלשניקוב הוכיח יכולת ניהול גבוהה מאוד ויעילות גבוהה מאוד. לכן, אדוני מבקר המדינה, אני סבור שאתה מקבל אדם מקצועי מאוד ויעיל מאוד. כמי שמסתמן כנראה להיות חלק מן האופוזיציה הבאה, אדוני המבקר, אני חייב לומר לך שאני מקווה שאתה וגם כמובן המנכ"ל תהיו יעילים. אני בטוח שעם מנכ"ל כל-כך יעיל גם הביקורת תהיה יעילה.


אני מאחל לך בהצלחה, אדוני מבקר המדינה, ומאחל הצלחה גם למר אבי בלשניקוב.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
תודה רבה לחבר הכנסת יואל חסון, יושב-ראש הקואליציה. רשות הדיבור לחברת הכנסת שלי יחימוביץ, בבקשה.
שלי יחימוביץ
לפני שאדבר על מר בלשניקוב, אדוני מבקר המדינה, תמיד טוב לראות אותך כאן. אנחנו לפני קדנציה חדשה של הכנסת. בקדנציה הקודמת עשית עבודה אמיצה ומופלאה. דברים שבגינם הוטחה נגדך ביקורת בלתי מוצדקת בעליל התברר שהיו דברים מוצדקים ובעלי משקל רב שהתגלגלו לכדי עובדות מכריעות בציבוריות הישראלית. אני מאחלת לך שתמשיך בעבודתך המצוינת, ואנחנו נוסיף לתת לך גיבוי כמובן.


במסגרת הפינה "חברים מספרים על בלשניקוב", אני רוצה לספר שבשבוע הראשון שלי כחברת הכנסת גיליתי שהאישה שמנקה את חדרי מועסקת באמצעות קבלן כבר 12 שנים. 4 קבלנים חרשו על ראשה השחוח והשכר שלה היה 1,300 שקלים בחודש. זאת אישה בגילי, אמא ל-4 ילדים. הבטחתי לה שאעשה כמיטב יכולתי כדי שתעבור להיות עובדת קבועה של הכנסת. פניתי למר אבי בלשניקוב, שגילה שהוא לא יכול לקבל עובדת אחת ולהפוך אותה לעובדת קבועה של הכנסת. לפיכך הפך 7 עובדות קבלן לעובדות קבועות של הכנסת. הוא עשה את זה בכל ההליכים הבירוקרטיים הנדרשים ובאמת שיפר ללא הכר את מצבן של שבע נשים קשות-יום במיוחד.


אני חושבת שמאפיינים אותו באמת יחסי עבודה מצוינים ודאגה לעובדים עניים כעובדים ממעמד הביניים. זה בהחלט ראוי לציון ומכובד מאוד. מעבר לעובדה שהוא כמובן איש מוכשר מאוד, פוטנטי ויעיל ביותר. אני בהחלט מפרגנת, אך גם מקנאה מעט בכל מי שמקבל אותו כמנכ"ל משרדו. אני בטוחה שהוא יעשה עבודה מצוינת.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
תודה לחברת הכנסת יחימוביץ. אני בטוח שזה נעשה לעילה ולעילה מבלי לפגוע בתקן של שיא כוח אדם ומתוך שמירה והקפדה על כל הנהלים.
שלי יחימוביץ
ברור.
רונית תירוש
אדוני היושב-ראש, אני מודה לך על האפשרות לומר דברים בשבחו של המנכ"ל המיועד. יש לו שתי תכונות חשובות מאוד בעיניי שמהותיות לתפקיד שהוא הולך לבצע – ואני מכירה אותו גם מתקופת המנכ"לות של שנינו. הוא ניחן ביחסי אנוש מצוינים. למבקר המדינה יש מוטת שליטה רחבה מאוד עם הרבה מאוד עובדים הפזורים ברחבי הארץ. מנכ"ל עם יחסי אנוש כאלה יכול בהחלט לנהל את העובדים בנושאים הרגישים בשום שכל. הדבר הנוסף שמאפיין אותו, הוא אדם דיסקרטי מאוד. משרד מבקר המדינה הוא משרד מאוד-מאוד רגיש שמטפל בהרבה מאוד תלונות, שחלקן נכונות וחלקן לא נכונות, ואפשר בהינף קולמוס ובהינף יד לחרוץ גורלות.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
ובהינף לשון.
רונית תירוש
אדם דיסקרטי כמוהו, היודע לשמור סוד – והוא אדם מאוד-מאוד נאמן וזאת תכונה טובה נוספת שלו – אדוני מבקר המדינה, אתה מתברך בעובד מצוין. יישר כוח על הבחירה. בהצלחה.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
נדמה לי שמכל המילים החשובה ביותר היא ההצבעה.
משה גפני
אם היה לנו זמן היינו גם כן מספרים על נפלאותיו של מר אבי בלשניקוב, אבל אין לנו זמן. אנחנו מצטרפים לכל מה שנאמר כאן.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
חבר הכנסת גפני, אני אומר לך מניסיוני, וניסיוני רב, כמעט כמו שלך, כאשר אני עומד לבחירה אני מבקש שכבר יצביעו.
שי חרמש
אילו היה ניתן לצרף שני דוברים הייתי מכביר מילים בעניין הזה.
היועצת המשפטית לכנסת נורית אלשטיין
המנכ"ל ביקש לסיים את תפקידו בכנסת.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
ומה יהיה בתקופת החפיפה? האם זה מוסדר? הרי אף אחד לא ירצה לשים מכשול בפני הכנסת.
אחמד טיבי
אני יכול להציע, אדוני, שמר מוחמד שמיה יהיה מנכ"ל זמני.
שלי יחימוביץ
רעיון מעולה.
יואל חסון
אני בעד.
היועצת המשפטית לכנסת נורית אלשטיין
יש לכך סמכות על-פי חוק.
יואל חסון
אני מציע להעלות את זה להצבעה עכשיו.
שלי יחימוביץ
אפשר להצביע על זה עכשיו. יהיה על כך קונצנזוס מקיר אל קיר.
אחמד טיבי
אני מחכה לראות את המתנגד הראשון. לא יהיה כזה.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
חבר הכנסת טיבי, הואיל ואני לא יכול להזמין את כל חברי הכנסת הנוגעים בדבר לדון בנושא חדש שהועלה על-ידך כעת, אם אתה רוצה תעלה את זה על סדר היום בישיבה הבאה ונדון בעניין הזה.
אחמד טיבי
אני זורק את הכדור אל מגרשך, אדוני.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
נדמה לי שמי שיכול להציע מנכ"ל זה רק יושב-ראש הכנסת, כלומר חבר הכנסת מיכאל איתן.
אחמד טיבי
אז הכדור במגרשו.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
אני בהחלט חושב שהרעיון שלך מאוד-מאוד ...
אחמד טיבי
מדובר על מנכ"ל זמני. אל תרגישו מאוימים.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
חברים, אני אוהב גם את חוש ההומור ויודע שכבוד השופט מבקר המדינה גם לו לא זר חוש ההומור, אבל יש רגעים שבהם אנשים יושבים ומחכים.
היועצת המשפטית לכנסת נורית אלשטיין
צריך לקבוע גם מועד כניסה לתפקיד. את זה מבקר המדינה צריך לבקש.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
מתי אתה מבקש שייכנס לתפקידו? האם אדוני יואיל לאפשר לו לעבור חפיפה בכנסת?
מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס
כן. בכל נושא שתצטרכו הוא יעמוד לרשותכם.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
חפיפה היא דבר חשוב. אם כי אין לי כל ספק שיש אנשים רבים שיוכלו - - -
היועצת המשפטית לכנסת נורית אלשטיין
את זה הוא יכול לעשות גם מתפקידו החדש. באופן פורמלי, כדי שזה לא ייחשב כהדחה צריך שהמנכ"ל יבקש לסיים את תפקידו. לכן צריך שיירשם שהוא מבקש לסיים את התפקיד.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
אני מבקש שמר בלשניקוב ייכנס לכאן. רבותי, תקפידו, גם אם אתם בקיאים יותר מן היועצת המשפטית, בנושאים שהיא מציעה הצעה, כל אשר תאמר לך היועצת המשפטית – תשמע בקולה.


עליי לשאול את מנכ"ל הכנסת ברגע זה, האם הוא מבקש לסיים את תפקידו לאלתר. אדוני מנכ"ל הכנסת, ביקש מבקר המדינה למנות אותך כמנכ"ל משרד מבקר המדינה. ברגע זה אתה יושב כאן כמנכ"ל הכנסת. האם אתה מבקש – וזאת שאלה פורמלית, לא שאלה אישית – לסיים את תפקידך כמנכ"ל הכנסת ברגע שתיבחר?
מנכ"ל הכנסת אברהם בלשניקוב
בצער רב, כן.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
תודה רבה.


מנכ"ל הכנסת הודיע לכל חברי הוועדה במליאתה שהוא מבקש להשתחרר מתפקידו כמנכ"ל הכנסת. כדי שזה לא יחייב אותך אם חלילה החברים לא יצביעו בעד הבקשה ויעשו לך מארב רציני, מנכ"ל הכנסת מבקש להודיע שכאשר ייבחר הוא מבקש לראות את תפקידו בכנסת כמסתיים.


מי בעד בקשתו של מבקר המדינה למנות את מר אברהם בלשניקוב לתפקיד המנהל הכללי של משרד מבקר המדינה בהתאם להוראות סעיף 12 וסעיף 41(3) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959? נא להצביע. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד בקשת מבקר המדינה למנות את מר אברהם בלשניקוב לתפקיד המנהל הכללי של משרד מבקר המדינה בהתאם להוראות סעיף 12 וסעיף 41(3) לחוק שירות המדינה (מינויים),

התשי"ט-1959 – רוב

נגד – אין

נמנעים – אין

הבקשה נתקבלה.
היו"ר ראובן (רובי) ריבלין
אני מודיע שמר אברהם בלשניקוב נתמנה כמנכ"ל משרד מבקר המדינה על-פי החלטה פה אחד של חברי ועדת הכספים. תוקף המינוי מרגע זה. תודה רבה.

הישיבה ננעלה בשעה 12:45

קוד המקור של הנתונים