ישיבת ועדה של הכנסת ה-17 מתאריך 04/02/2009

תקנות מס הכנסה (הארכת תקופת התשלום לקופת גמל ולביטוח חיים) (הוראת שעה), התשס"ט-2009

פרוטוקול

 
PAGE
2

הכנסת השבע-עשרה





נוסח לא מתוקן

מושב רביעי

פרוטוקול
מישיבת ועדת הכספים

יום רביעי, י' בשבט התשס"ט (4 בפברואר 2009), שעה 13:30
סדר היום
תקנות מס הכנסה (הארכת תקופת התשלום לקופת גמל ולביטוח חיים) (הוראת שעה), התשס"ט-2009.
נכחו
חברי הוועדה: אבישי ברוורמן – היו"ר
מוזמנים
רג'ואן גרייב

- אגף שוק ההון, משרד האוצר

עו"ד דלית זמיר

- משרד המשפטים
ייעוץ משפטי
מרב תורג'מן
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמת פרלמנטרית
יפה קרינצה

תקנות מס הכנסה (הארכת תקופת התשלום לקופת גמל ולביטוח חיים)
(הוראת שעה), התשס"ט-2009.
היו"ר אבישי ברוורמן
שלום, אני פותח את הישיבה בנושא תקנות מס הכנסה (הארכת תקופת התשלום לקופת גמל ולביטוח חיים) (הוראת שעה), התשס"ט-2009. בבקשה.
רג'ואן גרייב
עקב המצב הביטחוני שהיה לקראת סוף השנה נבצר מחלק מהעצמאים שחוסכים בקופות גמל ובקרנות השתלמות לבצע את ההפקדה בשנת המס 2008 כדי לקבל את הטבות המס. לפי פקודת מס הכנסה הפקדות צריכות להתבצע באותה שנת מס, אבל עקב המצב הביטחוני של המלחמה בעזה נבצר מחלק מהעצמאים לבצע את ההפקדה.

עקב פניות שקיבלנו מאיגוד קופות הגמל לאשר הפקדות במהלך החודשים ינואר ופברואר ולשייך אותן לשנת המס 2008 מוצע להתקין תקנות שיאפשרו זאת. מוצע שכל מי שירצה לבצע הפקדה שנבצר ממנו לבצע אותה במהלך 2008, שיפקיד אותה במהלך חודש ינואר וחודש פברואר, ויוכל לשייך אותה לשנת 2008.
דלית זמיר
מדובר פה בסעיף מאוד חריג בחוק, סעיף 245ב לפקודת מס הכנסה, שמאפשר לשר האוצר לקבוע הקלות מס לתקופה מאוד מוגבלת. לכאורה, בניגוד למה שקבוע בחוק. בחוק נקבעה תקופה מסוימת, עכשיו אנחנו מאריכים אותה. בגלל שהסעיף כל כך חריג אנחנו נוהגים לפרש אותו מאוד בצמצום. אנחנו חושבים שבמקרה הזה ספציפית ניתן לאשר את התקנות האלה בהתבסס על זה שישולבו פה שני דברים מרכזיים: המלחמה והבחירות. מה שקורה פה ייצור תיקון אד הוק, רק לגבי זה.
היו"ר אבישי ברוורמן
שתי צרות נפלו על ישראל: מלחמה ובחירות.
דלית זמיר
זה חיוני וזה דחוף, אנחנו יודעים שזה יהיה לחודשים ינואר ופברואר בלבד. זה יוצר חוסר ודאות גדול בשוק כרגע, לפי מה שנמסר לנו, ולכן אין ברירה אלא לעשות את זה בדחיפות. לא מדובר פה בהטבת מס חדשה אלא רק בהארכת מועדים ולכן אנחנו מתייחסים לזה בצורה פחות מחמירה.

בנוסף, היה פה ניסיון אמיתי להעביר את זה בחקיקה ראשית. זה עבר ועדת שרים, קיבל את האישור של הממשלה אבל בשבוע שעבר הייתה ישיבת מליאה של הכנסת שבוטלה ולכן, בלית ברירה, מעבירים את זה כרגע בתקנות, אחרת ההארכה תפקע. בנסיבות האלה, ורק האלה, אנחנו חושבים שאפשר לעשות את זה.
היו"ר אבישי ברוורמן
תודה. מי בעד אישור התקנות?

הצבעה

בעד – פה אחד

נגד – אין

התקנות אושרו פה אחד.
היו"ר אבישי ברוורמן
תודה, התקנות אושרו פה אחד. אני נועל את הישיבה.

קוד המקור של הנתונים