ישיבת ועדה של הכנסת ה-17 מתאריך 29/12/2008

חוק רשות השידור (תיקון מס' 21 והוראת שעה), התשס"ט-2008

פרוטוקול

 
PAGE
11

הכנסת השבע-עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב רביעי

פרוטוקול מס' 734

מישיבת ועדת הכלכלה

יום שני ב' טבת התשס"ט (29 בדצמבר 2008), שעה 14:15
סדר היום
הצעת חוק רשות השידור (תיקון מס' 21 והוראת שעה), התשס"ט-2008
נכחו
חברי הוועדה: רוברט אילטוב – היו"ר

דוד טל

שלמה מולה

אורי מקלב

אורית נוקד
מוזמנים
יצחק הרצוג - שר הרווחה והשירותים החברתיים

משה גביש – יו"ר רשות השידור

עו"ד בת-חן גור – משרד ראש הממשלה

עו"ד רוני טלמור – מח' ייעוץ וחקיקה, משרד המשפטים

עו"ד עידו אציל – רשות השידור

עו"ד חנה מצקביץ – יועצת משפטית, רשות השידור
ייעוץ משפטי
אתי בנדלר
מנהלת הוועדה
לאה ורון
רשמת פרלמנטרית
רותי וייס

הצעת חוק רשות השידור (תיקון מס' 21 והוראת שעה), התשס"ט-2008
היו"ר רוברט אילטוב
שלום לכולם, אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכלכלה. על סדר היום, הצעת חוק רשות השידור (תיקון מס' 21 והוראת שעה), התשס"ט-2008. עורכת הדין בת- חן גור ממשרד ראש הממשלה תציג את הצעת החוק.
בת-חן גור
כאמור בדברי ההסבר רשות השידור עומדת בפני יישום תוכנית הבראה מקיפה במטרה להביא אותה בתוך מספר שנים להתייצבות פיננסית ולהפוך אותה לגוף שידור איכותי, יעיל ומודרני. הצעת החוק הזאת נועדה לאפשר לרשות השידור ליישם את תוכנית ההבראה באמצעות הקפאת ההפחתות הקבועות כיום גם בחוק רשות השידור וגם בפקודת התעבורה לגבי שנת 2009 וכן באמצעות תיקון נוסף בסעיף 32 לחוק רשות השידור שמדבר על מתן אפשרות לקבלת מלוות לצורך מימון תוכנית ההבראה.


לעניין ביטול הפחתת האגרות, הרשות כידוע נמצאת היום במצב כלכלי מאוד קשה ועל מנת לבצע את הרפורמה באופן הנדרש היא נדרשת לתיקון הזה שכן ביטול הפחתת האגרה עתיד להגדיל את הכנסות הרשות בכ-28 מיליון ₪. זה סכום שהוא חיוני עבור הרשות. בנוסף במהלך שנת 2008 חלה התקדמות ניכרת בהליכי המשא ומתן להבראת הרשות ולכן כדי לסיים את המו"מ וכדי לעמוד ביעדי ההבראה מוצע כרגע התיקון הזה.
דוד טל
תוכלי לתקוע כף לידי שעם התיקון הזה הרשות תיכנס ותבריא ותצא מחוליה או שתגיעו לכאן בקדנציה הבאה ותבקשו סעד נוסף?
משה גביש
היא לא להתחייב בשם הרשות.
דוד טל
היא כרגע מדברת בשמכם.
משה גביש
היא מדברת לגבי החוק, השר ממונה על ביצוע החוק, הוא לא ממונה על רשות השידור.
דוד טל
כלומר ה-28 מיליון ₪ מבחינת הרשות זה להיות או לחדול.
משה גביש
זה הכסף שיאפשר לנו אני מקווה בחודשיים הקרובים להביא את הרפורמה לתחילת דרכה.
דוד טל
ואת סופה מי ישורנו?
משה גביש
אם היא תיכנס לתחילת דרכה סופה יהיה בתוך 3 שנים. אם בחודשיים שלושה הקרובים היא לא תחל - הצעתי תהיה לא רק ההפחתה הזאת אלא דברים הרבה יותר דרסטיים. אני לא חושב שהרשות יכולה לתפקד, זה היה מבחינתי ומבחינת כל מוסדות הרשות שזה המליאה והוועד המנהל והנהלת הרשות, הרפורמה הזאת לרשות היא להיות או לחדול. אם הרשות תמשיך להתנהל כמו היום בתקציב מנופח, בעודף עובדים וברמה לא מספיק טובה – לדעתי אין לה זכות קיום.
דוד טל
מר גביש, מה שציינת כרגע, הרבה עובדים, הכל מנופח שם, אלה תהליכים ניהוליים שתלויים בכם.
משה גביש
זה תלוי גם בהסתדרות ותלוי בבית הדין לעבודה. אנחנו היום עם ההסתדרות קרובים מאוד להסכמות, גם לגבי מספר העובדים שיפרשו, גם לגבי תנאי הפרישה וגם לגבי איך יעבדו ביום שאחרי כי נהלי העבודה של היום – אי אפשר להמשיך בהם. אנחנו עם ההסתדרות למעלה מ-90% סגורים, עוד אין חתימה סופית, ועם האוצר אנחנו סגורים לחלוטין מה האמצעים הדרושים, ממש לחלוטין בלי מחלוקות, מה האמצעים הדרושים, על כמה זמן זה יתפרס. עדיין אני אומר בחודשיים שלושה הקרובים נדע אם זה הולך לאן שהוא ואם לא, אני מבטיח, אני לא אבוא בבקשות נוספות. אם אבוא זה בדבר אחר לגמרי, לא בבקשות נוספות.
בת-חן גור
התיקון הנוסף המוצע הוא תיקון לסעיף 32 לחוק רשות השידור. הסעיף קובע כיום שהרשות תוכל לקבל מלוות לצורכי פיתוח בהסכמת הממשלה ובאישור ועדת הכספים של הכנסת. לצורך מימון תוכנית ההבראה הרשות תיאלץ לקחת מלוות, אומנם חלק מההוצאות למימון תוכנית ההבראה יכולות להיחשב לכאורה כמלוות לצורכי פיתוח אבל על מנת לא להיכנס להגדרות החשבוניות וכדי לאפשר לרשות לממן את תוכנית ההבראה - מוצע לקבוע במפורש הוראה שמתירה לה לקבל במהלך תקופת יישומה של התוכנית מלוות הנחוצות לה לשם יישום התוכנית.
דוד טל
לקבל ממי?
בת-חן גור
מגופים שונים, מבנקים.
דוד טל
מה שאתם מנועים לעשות היום?
בת-חן גור
היום היא יכולה לקחת מלוות רק לצורכי פיתוח, משהו מוגדר.
שר הרווחה יצחק הרצוג
לא לצרכי הבראה, יש על זה ויכוח לפחות.
משה גביש
גם התיקון הזה הוא הוראת שעה, הוא לצורך מסוים, הוא לא לכל החיים, הוא לתקופה מסוימת, גם לסכום מסוים שאי אפשר לעבור אותו, זה לא שינוי של כל הכללים שחלים על הרשות לאורך זמן, זה רק לתקופת הרפורמה.
לאה ורון
לאיזה סכום?
משה גביש
סך הכל עלות הרפורמה היא בסביבות מיליארד שקל בפריסה על מספר שנים.
אתי בנדלר
זה לא מופיע בחוק לדעתי.
היו"ר רוברט אילטוב
כבוד השר, אבקש ממך להתייחס לדחיפות באישור הצעת החוק ולכל הסוגיות ששואלים כאן.
שר הרווחה יצחק הרצוג
תודה לך היושב ראש ותודה לחברי וחברות הוועדה. יש דחיפות יתרה מאוד באישור החוק הזה היום. כדי להציל את רשות השידור התקדמנו דרך ארוכה מאוד. את העיקרון של השידור הציבורי שהוא באמת עיקרון על, במיוחד כשאנחנו רואים את הרדידות, אני אומר את זה פה לאנשים שאכפת להם איך נראים פניה של החברה הישראלית. כשאתה רואה את הרדידות של השידורים הפרטיים, של הטלביזיות בבעלות פרטית אתה מבין עד כמה השידור הציבורי הוא חיוני.

השידור הציבורי עובר אתגר עצום. כדי להעמיד אותו על רגליו הוא חייב שינוי ניהולי, שינוי כוח אדם, התחדשות, שינוי טכנולוגי מלא ופריסת טכנולוגיות לפריפריה. יש מקומות בהם הפריפריה לא קולטת את קול ישראל. זה עולה מיליארד שקל. זה אומר כסף לפרישה בתנאים מאוד ראויים ומכובדים שההסתדרות עבדה איתנו עם האוצר. זה פרטי פרטים של פרטי פרטים. יש הרבה מאוד ועדים קיבוציים, יש היסטוריה שצריך לשנות אותה לגמרי. זה אומר לגייס הון ממקורות חיצוניים כמו בנקים כדי לקבל מלוות לתהליך הזה וזה אומר תזרים מזומנים קבוע באמצעות האגרה. אם האגרה מקוצצת נוצר חור שאין לנו מאיפה לממן אותו, בוודאי בתקופה של אי ודאות כלכלית. לכן אנחנו חייבים את הרציפות של האגרה, זה חלק מההסכמים שכולנו הגענו אליהם שכל אחד נותן את החלק שלו. האגרה תמשיך ברצף קבוע וכאשר האגרה ממשיכה ברצף קבוע יש סכום מסוים שאתה יודע בתוכנית העסקית שיש לך אותו. ברגע שהאגרה משתנה ב-1 בינואר אתה צריך להוציא הודעות לבעלי המקלטים והם יהיו בתעריף אחר וזה יהיה בלתי אפשרי מבחינתנו למצוא את הפיתרון. זה יחייב עוד פיטורין ועוד משבר שסופו מי ישורנו ואני אומר את זה בצורה הכי כנה. הערכים והשקיפות של החברה הישראלית מוצגים היום הכי טוב ברשות השידור, בכל הרשתות ובאיכויות שהיא מביאה איתה בנושאים שאף גורם אחר לא מוכן לעסוק בהם. לכן אני מבקש אדוני היושב ראש, אני מבקש מהוועדה לאשר את הצעת החוק בבהילות ולאפשר לנו לסכם, אנחנו ממש לקראת סיכום, יש פה עבודה ענקית שנעשית עם המון שותפים שמוביל אותה משה גביש. זה כל כך הרבה גלגלי שיניים ופרטים קטנים שלא ייאמנו. אם תראו את ההסכמים ואת העבודה ועל כל נושא חוות דעת וכלכלנים והממונה על השכר והממונה על התקציבים והחשב הכללי - כולם בסיפור הזה ויש שעת רצון נדירה להציל את רשות השידור, להעמיד אותה על הרגליים. יש גם רצון של העובדים, ממש מתחננים להשלים את המהלך. אני חושב שלנו יש רצון כאנשי ציבור להבטיח את העתיד של השידור הציבורי בישראל ולכן חשובה לנו מאוד הצעת החוק שתעבור היום בקריאה שנייה ושלישית, תודה רבה.
דוד טל
אם יתנו לכם כסף, איזה ערבויות, ביטחונות יש לכם?
משה גביש
יש לנו מספר ביטחונות.
שר הרווחה יצחק הרצוג
אני רק אגיד שמשה גביש, בין יתר המידות התרומיות שלו, יש לו גם ניסיון כמנהל בנק גדול ומצליח.
דוד טל
למען הגילוי הנאות, רק בגלל בקשתו של גביש התפטרתי היום מחובת הנחה.
משה גביש
יש לנו לפחות 2 דברים בנושא אשראי שאנחנו יכולים להציע. אחד זה אגרת הרדיו שנגבית על ידי משרד התחבורה, לא על ידינו, את זה אפשר לשעבד לגוף חיצוני. זה למעלה ממאה מיליון שקל בשנה. כל ההלוואה שאנחנו מדברים עם הבנקים, אם נצליח, אני בכלל עוד לא יודע אם נצליח לקבל גרוש, במקסימום זה יהיה משהו כמו 300, 350 מיליון ₪. אז אם אני יכול להראות שאני יכול לשעבד תזרים אמיתי שאין לי שליטה עליו - - -
היו"ר רוברט אילטוב
כבוד השר. אני מאוד מודה לך שבאת. שמת לב שעשינו את הישיבה בבהילות. אנחנו מבינים את הצורך ואת הדרישה. אין ספק שהשידור הציבורי חשוב לכל היושבים בבית ותראה כמה ח"כים הגיעו למרות המצב, אפילו לא חברים בוועדה. אם יש שאלות לח"כים, בבקשה.
שלמה מולה
הסיפור הזה הוא עוד אחד מהאיוולת של ביבי שמנסים לתקן.
היו"ר רוברט אילטוב
אני מבקש בלי מערכת בחירות.
שלמה מולה
השר הממונה, כל מה שהוא עושה, לאו דווקא בנושא הזה, גם בנושאים החברתיים, צריך להיות קשובים למה שהוא אומר. הוא אומר שבשם הרייטינג של החברות הפרטיות מה שמוצג, מה שבא לנוער, לילדים, אם זה מה שאנחנו רוצים או שאנחנו רוצים שידור אחראי יותר גם ברדיו וגם בטלביזיה שמגיע לכל אוכלוסייה. אני יכול לומר לך מהאוכלוסייה שממנה אני בא, הגוף היחידי שצורכים חדשות ברדיו אמהרית למשל של 3 שעות ביום שכמעט לא שומעים חדשות אחרות רק באמצעות השידור ברדיו באמהרית.

לכן כשאתה מסתכל על השידור הציבורי, טיבו, איכותו, למי הוא נותן שירות, אני חושב שאנחנו כנבחרי הציבור צריכים לעשות כל מאמץ כדי לסייע להבראה. זה לא אומר שלא נדרוש תוכנית הבראה שגם לא ננשל את כספו של הציבור במידה כזו או אחרת אבל אני מציע שנאשר את הצעת החוק, נאפשר להם להתקדם עם זה. כמובן נמשיך לקבל דיווחים על תהליך ההתקדמות שלכם בתהליך ההבראה. אני חושב שזה חיוני אבל את הצעת החוק הזאת צריך להעביר כמה שיותר מהר.
היו"ר רוברט אילטוב
בבקשה היועצת המשפטית.
אתי בנדלר
אנחנו עדיין בחלק המקדמי, עדיין לא התחלנו לקרוא את הצעת החוק אבל כיוון שהדברים הוסברו אני רוצה להפנות את תשומת לב חברי הכנסת לשני עניינים הקשורים לשני הנושאים בהם דנה הצעת החוק. האחד הנושא של ביטול הפחתת האגרה. המנגנון שנקבע בחוק הוא הפחתה שנתית בשיעור שנקבע בחוק כשהחל משנת 2010 ואילך ההפחתה אמורה לעמוד על 5% ללא הגבלת זמן.
דוד טל
2009 זה היה 8%?
אתי בנדלר
ב-2009 היה 8% עם אפשרות להקטין את ההפחתה ל-5% בתקנות. ואכן הוועדה אישרה ממש לאחרונה הפחתה של ההפחתה מ-8% ל-5%, אשר על כן האגרה לשנה זו הייתה אמורה הייתה להיות מופחתת ב-5%. ההצעה המונחת היום בפניכם איננה מדברת על ביטול ההפחתה לשנה זו או לשנה הבאה בלבד אלא ביטול מנגנון ההפחתה בכלל.
רוני טלמור
זה לא נכון.
אתי בנדלר
אם אני טועה אני מתנצלת.
רוני טלמור
זה תיקון רק לפסקה 6, פסקה 7 נותרת על כנה.
אתי בנדלר
אני מתנצלת, משום מה היה לי בראש שזה ואילך.
משה גביש
רק ל-2009. לא ביקשנו מה שאנחנו לא רוצים. אמרתי, אם אין רפורמה אני בעד שההפחתה תימשך.
אתי בנדלר
ההערה השנייה מתייחסת לביטול הצורך בפיקוח פרלמנטרי לגיוס מלוות על ידי רשות השידור. החוק כנוסחו היום בסעיף 32 מאפשר לרשות לקבל מלוות למטרות פיתוח אבל מלוות אלה טעונות הן הסכמת הממשלה והן אישור ועדת הכספים של הכנסת. מה שמוצע כאן זה שלתקופה הזמנית, מיום תחילתו של חוק זה ועד שנת 2012 - - -
שלמה מולה
זה לשנה בלבד.
משה גביש
זה לשלוש שנים.
אתי בנדלר
עד 2012 ניתן יהיה לקבל מלוות לא רק למטרות פיתוח אלא גם לצרכי תוכנית ההבראה - - -
משה גביש
באישור 2 השרים. שר האוצר והשר הממונה.
אתי בנדלר
2 שרים שזה בסדר, אבל ביטלו אגב זה גם את הפיקוח הפרלמנטרי.
משה גביש
ונסביר גם למה, זה לא בסודות כי זה כתוב בחוק. לא שינינו לאורך זמן את הכללים ויהיה פיקוח פרלמנטרי. צריך להבין שהרפורמה הזאת נתחמה גם בזמן. זה הוראת שעה. כל התיקון של המלוות הוא הוראת שעה עד 2012.

דבר שני, אנחנו היום במשא ומתן עם הבנקים. כמו שאמרתי, אני לא יודע אם נקבל אפילו גרוש, מה שברור שהבנק לא ייתן לנו את כל הסכום מהתחלה אלא הוא יגיד, אם תעשו כך וכך אני מעמיד לכם את הסכום. מי שפה מודע קצת לעבודה עם בנקים, הבנק היום אומר: אני מעמיד לך את הסכום, בעוד שבוע הסכום יכול להיות ויכול להיות שלא יהיה כי בסך הכל יש תחרות על אשראי. זה לא איזו הלוואה חד פעמית, אם נצטרך לכל מנה של ההלוואה לבוא לוועדה וכו', יהיו פה 2 דברים לא טובים. ראשית יכול להיות שנפסיד ולא נוכל לעשות את זה כי עם כל הכבוד, הוועדה מתכנסת כשהיא צריכה - - -
שר הרווחה יצחק הרצוג
זה יסרבל את התהליך.
משה גביש
דבר שני, אנחנו נצטרך כל הזמן לבוא, יכול להיווצר מצב שחבר כנסת אחד לא יאשר כי אתמול לא קיבל את מה שרצה וכו'. אנחנו אומרים, לפחות לתקופת הרפורמה. אותן שאלות עלו גם בוועדת שרים לחקיקה והסברנו את זה. אבל אני לא יכול להגיד לבנק, אתה מסכים? עכשיו תחכה, אולי זה פגרה, אולי זה חופש, אולי אין קוורום - - -
לאה ורון
יש לך ניסיון כל כך רע עם חברי כנסת?
משה גביש
אין לנו ניסיון רע אבל אני אומר דברים כהווייתם.
שר הרווחה יצחק הרצוג
היו כמה מקרים.
משה גביש
כיוון שיש פה שר האוצר ושר האוצר מקפיד על הקופה בדברים האלה - - -
שר הרווחה יצחק הרצוג
הוועדה נהדרת והנהלת הוועדה נהדרת אבל - - -
משה גביש
מבחינת שיהוי אני עובד עכשיו מול גוף חיצוני, מול צד ג' שחייבו אותנו לבוא לוועדה וזה בסדר לאורך זמן.

היום לרשות השידור יש סך הכל הלוואה אחת. החוק הזה שקיים באישור הממשלה והוועדה, רשות השידור ניצלה אותו פעם אחת. זו הייתה הלוואה חד פעמית למבנה של רשות השידור. זו הייתה הלוואה חד פעמית שהיא חייבת עליו עד היום קרוב ל-150 מיליון ₪. מי שלקח את ההלוואה צריך לקצץ לו את 2 הידיים אבל זה נעשה. זו הייתה הלוואה אחת ב-25 השנים האחרונות.

כשאנחנו עכשיו בתוך 3 שנים צריכים לקבל 10, 12, 15, 32 הלוואות - המנגנון הזה לא יעבוד.
דוד טל
אני בדרך כלל מהאנשים היותר תובעים את הפיקוח של הוועדה הזאת על דברים מהסוג הזה אבל השתכנעתי מדבריו של גביש שאנחנו צריכים לאפשר להם, אני לא אומר שלא נקבל דיווחים, אני רק אומר שלא יצטרכו להגיע כל פעם שלוקחים הלוואה - - -
משה גביש
אני מוכן להתחייב פה.
אתי בנדלר
השאלה אם לא צריכים לפחות מלווה מסכום מסוים.
שלמה מולה
כל הבירוקרטיות האלה - - -
אתי בנדלר
אני בהחלט מקבל את עמדת השר והרשות שעל כל מלווה קטן או גדול שהרשות מעוניינת - לרוץ ולקבל את אישור ועדת הכלכלה, זה יכול לסבך את התהליך שצריך להיות מאוד דינאמי.
דוד טל
שיבואו פעם פעמיים בשנה לפרוס את החשבון.
אתי בנדלר
אבל ראשית יכול להיות שמדובר בסכומים מאוד משמעותיים.
דוד טל
300 מיליון ₪, הוא גם לא יקבל מהבנק יותר.
אתי בנדלר
אני לא יודעת ויש לזה בהחלט קורלציה בין גובה המלוות לבין האגרה שמשלם עם ישראל. האישורים האלה נדרשים לא רק לצורך העניין. זה מאפשר לוועדה לעקוב שהרפורמה מתבצעת, שהיא לא נשחקת.
משה גביש
הוועדה עד עכשיו קיבלה דיווח על כל התקדמות. היו פה דיווחים עוד בזמן היושב ראש הקודם. אני מתחייב פה שכל הלוואה שהרשות תקבל תדווח לפה, כל התקדמות ברפורמה תדווח לפה. אני מתחייב על כך. תיקחו בחשבון, זה לא רק השר הממונה, גם שר האוצר צריך לאשר כל הלוואה ששר האוצר זה אומר אגף תקציבים, החשב הכללי צריכים לאשר.
דוד טל
חברי הכנסת השתכנעו.
היו"ר רוברט אילטוב
נכניס להצעת החוק את ההתחייבות הזאת. בת-חן, תקריאי את הצעת החוק.
בת-חן גור
הסעיף הראשון, 1. בחוק רשות השידור, התשכ"ה-1965 (להלן החוק העיקרי), בסעיף 28א – (1) בסעיף קטן (ב)(6), במקום "בשיעור של 8%" יבוא "בשיעור של 0%";


(2) סעיף קטן (ב1) – בטל.

תיקון סעיף 32. 2. בסעיף 32 לחוק העיקרי, האמור בו יסומן "(א)" ואחריו יבוא:


" (ב) על אף הוראות סעיף קטן (א), בתקופה שמיום תחילתו של חוק רשות השידור (תיקון מס' 31 והוראת שעה), התשס"ט-2008, עד יום י"ח בטבת התשע"ג (31 בדצמבר 2012), ראשית הרשות לקבל מלוות הנחוצים לה לצורך יישום תוכנית להבאראת הרשות, בין אם הם למטרות פיתוח ובין אם למטרות אחרות; מלוות לפי סעיף קטן זה טעונים אישור השר ושר האוצר ואינם טעונים אישור כאמור בסעיף קטן (א); לעניין זה, "תוכנית להבראת הרשות" – תוכנית שנועדה להביא לאיזון בתקציבה של הרשות ולהגדלת ההוצאות לשם הפקת שידורים תוך הקטנת הוצאות התפעול והשכר, והכוללת בין השאר השקעה באמצעים המשמשים לביצוע השידורים."
אתי בנדלר
על קבלת מלוות לפי סעיף קטן זה תדווח הרשות לוועדת הכלכלה של הכנסת. השאלה אם אתם רוצים על כל קבלת מלוות או פעמיים בשנה?
שר הרווחה יצחק הרצוג
אני מציע פעם ברבעון.
אתי בנדלר
בסוף כל רבעון על המלוות שקיבלה ברבעון שחלף?
משה גביש
בתחילת כל רבעון לרבעון שקדם לו.
רוני טלמור
הדיווח הוא באמצעות השר הממונה.
משה גביש
לא.
שר הרווחה יצחק הרצוג
תנו ליו"ר הרשות.
רוני טלמור
השר הממונה מאשר את המלוות.
משה גביש
אני אדווח שהוא אישר ולקחנו.
שר הרווחה יצחק הרצוג
הוא איש תפעול, הוא לקח את ההלוואה.
דוד טל
לא צריך להוסיף עוד שר. במילא עוד שר וגם השר הממונה צריכים לאשר. :
היו"ר רוברט אילטוב
אני מעלה את זה להצבעה עם התיקון שהועלה פה בוועדה על ידי היועצת המשפטית. מי בעד? מי נגד? מי נמנע? סעיף 1 ו-2 אושר.
לאה ורון
חבר הכנסת שלמה מולה מצביע במקום חברת הכנסת רונית תירוש. חברת הכנסת אורית נוקד מצביעה במקום חבר הכנסת יורם מרציאנו.
היו"ר רוברט אילטוב
אישרנו סעיף 1 ו-2 בכפוף לתיקונים.
בת-חן גור
3. בפקודת התעבורה, בסעיף 84(ג1), במקום פסקה (2) יבוא:


"(2) בתקופה שמיום ז' בניסן התשס"ט _1באפריל 2009) עד יום ט"ז בניסן התש"ע (31 במרץ 2010) לא יפחת הסכום הנוסף".
אתי בנדלר
תסבירי את זה בבקשה לוועדה.
דוד טל
זה מה שהוא הסביר קודם.
אתי בנדלר
מדובר על הסכום הנוסף שמשלמים כתוספת לאגרת הרדיו.
משה גביש
אני אסביר, רשות השידור גובה 2 אגרות. אגרת הטלביזיה היא גובה ישירות מהציבור, אגרת הרדיו זה דרך התשלום לרישיון הרדיו. הסעיף הזה מדבר על כך שהכל זה אגרה, שה-5% הפחתה גם לא יהיה באגרת ולא רק באגרת הטלביזיה. כלומר ביטול ההפחתה יחול גם על אגרת הטלביזיה - - -
דוד טל
כמה זה נותן לכם?
משה גביש
ברדיו, בסביבות 7, 8 מיליון.
היו"ר רוברט אילטוב
אני מעלה את זה להצבעה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע? אושר פה אחד. בהצלחה.
דוד טל
אדוני מעלה את זה למליאה עכשיו?
היו"ר רוברט אילטוב
כן. שיהיה לכם בהצלחה, שיהיה לנו שידור ציבורי מוצלח, הישיבה נעולה.
משה גביש
מתנצל על הטרחה שגרמנו.

הישיבה ננעלה בשעה 14:50

קוד המקור של הנתונים