ישיבת ועדה של הכנסת ה-17 מתאריך 24/11/2008

בחירת יושב ראש הוועדה, בהתאם לסעיף 10(א) לתקנון הכנסת

פרוטוקול

 
PAGE
3

הכנסת השבע-עשרה





נוסח לא מתוקן

מושב רביעי

פרוטוקול מס' 722

ישיבת ועדת הכלכלה

יום שני, כ"ו חשוון, התשס"ט (24/11/2008), שעה 12:00
סדר היום
מינויו של חבר הכנסת רוברט אילטוב ליו"ר ועדת הכלכלה
נכחו
חברי הוועדה: דוד טל – יו"ר ועדת הכנסת

רוברט אילטוב – יו"ר ועדת הכלכלה

אמנון כהן

אורי מקלב

דוד רותם
מוזמנים
גדעון סער
יועצת משפטית
אתי בנדלר
מנהלת הוועדה
לאה ורון מנהלת ועדת הכלכלה; אתי בן יוסף מנהלת ועדת הכנסת
רשמת פרלמנטרית
אתי אפלבוים

מינויו של חבר הכנסת רוברט אילטוב ליו"ר ועדת הכלכלה
היו"ר דוד טל
אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכלכלה. חבר הכנסת ישראל חסון הסמיך אותי ולכן אני רוצה לפתוח את ישיבת הוועדה. רבותי חברי הכנסת, בהתאם להוראות סעיף 10א לתקנון הכנסת, המליצה ועדת הכנסת בפני ועדת הכלכלה לבחור בחבר הכנסת רוברט אילטוב לכהן כיושב ראש הוועדה במקום חבר הכנסת ישראל חסון.

אם יש התייחסויות אני אשמח לשמוע.
גדעון סער
אני רוצה לברך את ידידנו יושב ראש סיעת ישראל ביתנו, שמשתלט על כל התפקידים הפרלמנטאריים האפשריים. את התקדים של להיות יו"ר סיעה ויושב ראש ועדה במקביל, ביצעתי במהלך הקדנציה. כבן לעדה הבוכרית המפוארת, רוברט אילטוב הולך באותה דרך.

אני רוצה לברך אותו, הוא ראוי לזה, הוא מוכשר, הוא הגיע להישגים מאוד יפים בקדנציה ראשונה בכנסת. בעזרת השם, אנחנו מקווים שהוא ישרת איתנו בכנסת ובממשלה הבאה.
אמנון כהן
אדוני היושב ראש, אני רוצה לברך את יושב ראש הוועדה הקודם, ישראל חסון, שעשה קדנציה ארוכה והעביר הרבה מאוד חוקים. אמנם הוא לא ישב הרבה זמן אבל כל אחד בדרך שלו. אני מאחל לו הצלחה, שיתברג יפה בקדימה בעשירייה הפותחת.

כמובן אני מברך את ידידי, חבר הכנסת רוברט אילטוב, יושב ראש ישראל ביתנו. באמת אנחנו הולכים יחד כברת דרך. עשינו ביחד כמה הצעות חוק.

אני גם מתחבר למה שאמר חבר הכנסת גדעון סער, יו"ר סיעת הליכוד, שאני מקווה לראות את כל מי שיושב כאן בכנסת הבאה ובממשלה הבאה, בעזרת השם, ביחד.
דוד רותם
בשם הסיעה אני רוצה לברך את יושב ראש הסיעה. אני חייב לומר שהוא הולך בצעדים בטוחים. אם גדעון עשה את זה ואנחנו יודעים לאן גדעון הגיע יש תקווה שגם רוברט יגיע - - -
היו”ר דוד טל
שבקדנציה הבאה רוברט יהיה גם שר המשפטים.
רוברט אילטוב
לא רוצה, שר המשפטים זה מסוכן.
אורי מקלב
בשעתיים שהיינו איתו קודם ראינו שהוא מנהל טוב ואין לי ספק שתהיה הצלחה. אני חושב שפרק הזמן הקצר הזה ייתן לו ניסיון לכנסת הבאה.
גדעון סער
בכנסת הבאה הוא יהיה בממשלה.
דוד טל
אני רוצה להצטרף לכל המברכים ולכל הברכות שנאמרו כאן. אני חושב שרוברט יוכל למלא את התפקיד הזה בצורה יפה מאוד. אני מניח שהוא יעשה את זה בצורה ממלכתית, כפי שהוא עשה בישיבה או שתיים בהן הייתי איתו. אני מקווה שהוא ילך לאורך הדרך הזאת.

אנחנו נעשה הצבעה ולאחר מכן רוברט יאמר את דברו.

מי בעד החילופים ירים את ידו?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – אין

נמנעים אין
היו”ר דוד טל
פה אחד.
לאה ורון
חבר הכנסת רותם החליף את חבר הכנסת חסון, חבר הכנסת גדעון סער החליף את חבר הכנסת כחלון.
היו”ר דוד טל
תודה רבה, אדוני היושב ראש, רוברט אילטוב, בבקשה.
רוברט אילטוב
אני רוצה להודות לכל החברים על התמיכה ועל המילים החמות. באמת בשנתיים וחצי האחרונות עשינו הרבה עבודה והרבה חקיקה, גם בתחום הכלכלי. אני מקווה מאוד שבחודשיים וחצי או שלושה שבהם אכהן כיו"ר ועדה אני מקווה לבצע את המטלות שיוטלו עלי פה. כנראה נצטרך לעשות אותן מהר וענייני כי אין הרבה זמן ויש הרבה נושאים על סדר היום.

כבר היום ישבתי עם יושב הראש היוצא, ישראל חסון, וראיתי כמה חומר וכמה נתונים צריך לעבד. יחד עם זאת, יש לנו בחירות וגם שם צריך להתמקד. אני מקווה שכמו שעשינו עד כה, נבצע טוב גם את התפקידים האלה.

באותה הזדמנות, אני רוצה להודות במיוחד לישראל חסון על איך שהוא ביצע את העבודה וחבל שהוא הלך לכיוון אחר. אני חושב שהוא חבר כנסת מוכשר וטוב. הדרך שבה הוא העביר את הוועדה היתה מאוד ג'נטלמנית ומאוד יפה. על כך אני רוצה להודות לו במיוחד.

כמובן לכל מי שבא לחזק אותי, שוב תודה רבה. את המשנה בהזדמנות אחרת.
דוד טל
אני רק רוצה לומר לך שיש לך פה את היועצת המשפטית שמלווה את הוועדה הזאת בשום שכל ויש לה עצות טובות. אתה לא חייב לקבל כל עצה שלה, אבל אם תקבל את העצה שלה אני מניח שבכל אשר תלך תזכה ותצליח. כן יש לך את מנהלת הוועדה הבלתי נלאית ואת עידית. שיהיה לכולם בהצלחה.


תודה רבה, הישיבה נעולה.

(הישיבה ננעלה בשעה 12:35)

קוד המקור של הנתונים