ישיבת ועדה של הכנסת ה-17 מתאריך 15/07/2008

שינויים בתקציב לשנת 2008

פרוטוקול

 
PAGE
15
ועדת הכספים

15.7.2008


הכנסת השבע עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב שלישי

פרוטוקול מס'

מישיבת ועדת הכספים

יום שלישי, י"ב בתמוז התשס"ח (15 ביולי 2008), שעה 13:25
סדר היום
שינויים בתקציב לשנת ‏2008
נכחו
חברי הוועדה: סטס מיסז'ניקוב – היו"ר

זאב אלקין

אבישי ברוורמן

שלמה (נגוסה)מולה

ניסן סלומינסקי

ראובן ריבלין
מוזמנים
שר המדע, התרבות והספורט ראלב מג'אדלה

גיא אטיאס, תקציבן, משרד התרבות, המדע והספורט

נסים מזרחי, נציבות שירות המדינה

ריקי ארמן משרד האוצר

ליאת ניקריטין, משרד האוצר

נדב כספי, משרד האוצר

ענת משה, משרד האוצר

נח הקר, משרד האוצר

נופיה בכר, משרד התשתיות הלאומיות

דוד שטיינמץ, משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה

קרן שפר, משרד התיירות
ייעוץ כלכלי
סמדר אלחנני
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמה וערכה
אהובה שרון – חבר המתרגמים בע"מ

שינויים בתקציב לשנת ‏2008
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אני פותח את ישיבת ועדת הכספים.
שלמה (נגוסה)מולה
אני מציע שאם לא נמצא כאן נציג המשרד, לא נעלה את הפנייה לדיון.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
בדרך כלל זה מה שאנחנו עושים.

פנייה מספר 226א' ו-227א' – משרד החינוך
זאב אלקין
אני מתנגד להעברה.
ניסן סלומינסקי
אם הוא יבקש רביזיה, אני בעד להפיל את הרביזיה.
ראובן ריבלין
נעזוב את זה ונחזור לזה אחר כך.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
פנייה מספר 237 ו-238 – תקשורת
ליאת ניקריטין
הפנייה נועדה להוסיף שני מיליון שקלים גם מתקציב הפיקוח של משרד התקשורת, הרדיו ותכנים באינטרנט, וגם לעידוד קליטת בני מיעוטים במשרדי ממשלה, לפי החלטת הממשלה, ותקצוב התקנים.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 237 ו-238 – אושרה

פנייה מספר 239ג' ו-240ג'
ליאת ניקריטין
הפנייה הזאת היא פניית השלמה להעברת עובד ממשרד האוצר למשרד ראש-הממשלה. פנייה מקבילה כבר אושרה. מדובר בעובד שמועסק בפועל במשרד ראש-הממשלה ואנחנו רוצים להעביר אותו לתקנים של המשרד ושהמצבת תייצג את עובדי המשרד.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 239ג' ו-240ג – לא אושרה

פנייה מספר 243ב' ו-244ב'
ענת משה
כמו שאתם יודעים העברנו עודפי תקציב כבר לפני מספר חודשים. נציבות שירות המדינה הייתה בעבר בסעיף תקציבי של משרד האוצר ובמסגרת זו הועברו עודפים למשרד האוצר. נציגות שירות המדינה עברה לסעיף תקציבי של משרד ראש-הממשלה והפנייה הזאת נועדה לעשות את ההסטה של העודף.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 243ב' ו-244ב' – לא אושרה
נסים מזרחי
תקציב התפעול של הנציגות פשוט תקוע בגלל העברה טכנית של העודפים. כל שירות המדינה כן קיבל את העודפים ואנחנו תקועים בדברים מאוד אלמנטריים בסעיפי אחזקה וסעיפי טיפול.
ראובן ריבלין
של הנציבות עצמה? ביטוח בריאות יש לעובדים? האוצר לקח 75 מיליון שקלים מישראל.
נסים מזרחי
כן, אבל זה לא קשור לנציבות. זה לא עניין של הנציבות.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו הצבענו.


השר רוצה למסור לנו הצהרה ולאחר מכן נמשיך. ההצהרה היא לגבי מועצת ההימורים.
שר המדע, התרבות והספורט ראלב מג'אדלה
אני מודה ליושב-ראש על ההזמנה ובוודאי לחברי הוועדה שהסבו את תשומת לבי לגבי נושא תקציב מועצת ההימורים. אם תאמרו לי לחתום, אני מוכן לחתום, אין לי בעיה, אבל אני מתעקש לא לחתום על התקציב. כתבתי גם מכתב מסודר מה-16 ביוני גם ליושב-ראש וגם לחברי הוועדה. אני מעלה את הסיבות למה אני חותם על תקציב מועצת ההימורים.


עם כל הכבוד, אני אומר לכם בגלוי מה שאמרתי גם בתקשורת וגם מה שאמרתי למועצת ההימורים, שהמצ'ינג הזה נועד כדי שלערים החזקות ימשיכו לקום מתקנים ולפריפריה ולישובים הקטנים לא יקומו מתקנים. מאיפה תביא חצור הגלילית מצ'ינג של 30 ו-40 אחוזים? אז מגרש משולב שעולה 800 אלף שקלים, לעולם לא יקום שם. מגרש משולב בחצור הגלילית, תאמינו לי שמאות בני נוער ישתמשו בו כל יום במקום שילכו לכל המקומות שאנחנו לא רוצים שילכו.


זה חל גם על רהט, גם על ירוחם, גם על הגליל וגם על הנגב. אמרתי להם שיעשו מדיניות העדפה מתקנת, גליל, נגב מערבי, תורידו את המצ'ינג לפי מצב סוציו-אקונומי של ישובים, איזשהו דבר ראוי על פי כל הקריטריונים והנורמות המקובלות.
ראובן ריבלין
חלק מהתקציב יהיה ללא מצ'ינג בגלל חוסר האפשרות של הרשויות המקומיות.
שר המדע, התרבות והספורט ראלב מג'אדלה
מקובל. תקציב שהולך לספורט קטן, תקציב הכנסות עולה באחוזים. כאשר ההכנסות עלות, הכסף שהולך לספורט צריך לעלות אבל הוא יורד וזה מופיע כאן במספרים. אמרתי להם שבמצב כזה אני לא יכול לחתום על התקציב שלהם. כל השנים חגגתם, לא היו להם שרי ספורט שהבינו בעניין, אבל עכשיו יש שר ספורט שיושב על זה כל היום. לא יכול להיות שההכנסות של מועצת ההימורים יעלו במיליונים והכסף שהולך לספורט נטו ירד ותקציב הפרסום פתאום עולה. שאלתי אותם מי נהנה מהפרסום הזה. כל פעם התקציב עולה ועולה. הוא עולה באחוזים גדולים ולא בסכום של 200 אלף שקלים אלא במיליוני שקלים. זאת האשמה חמורה ולא קלה, אבל אמרתי להם את זה בפנים.


לכן ראיתי צורך לבוא לוועדה ולומר את הדברים וזה בנוסף למכתב שהגיע אליכם והוא מפורט ומסודר מה-16 ביוני.


אם תאמרו לי לחתום, אני חותם עכשיו במעמד הזה, אבל אלה תביעות לגיטימיות. מועצת ההימורים צריכה להיות מונחית על ידי שר הספורט ושר האוצר. אמר לי אתמול שר האוצר שהוא מוותר לי על קביעת המדיניות כי הוא סומך עלי.
שלמה (נגוסה)מולה
אם אתה קבעת את המדיניות הזאת, אז מה הבעיה?
שר המדע, התרבות והספורט ראלב מג'אדלה
הם לא מקבלים החלטה בדירקטוריון. הם ממשיכים לבנות אצטדיון בנתניה ועכשיו רוצים לבנות אולי בתל-אביב.
ניסן סלומינסקי
אני העליתי את הנושא כמה פעמים. יש כאן שני אלמנטים שהם בעייתיים. הראשון, עובד גוף בלי אישור תקציבי ומאחר שהגוף הזה הוא גוף סדרתי בנושא הזה, עד כמה אני זוכר מועצת ההימורים, התקציב שלה כל פעם מגיע. במרץ 2008 הגיע אלינו תקציב לאשר את תקציב 2007 וזה סדרתי. השנה עשינו לזה סוף במובן הזה שהגיעו לכאן כולם והתחייבו בפנינו כולם, גם הם וגם השר, כי כל אחד טוען טענות אחרות, ועל סמך זה אישרנו בדיעבד את תקציב 2007. הכוונה הייתה שבמרץ 2008 צריך היה מוגש לנו תקציב ל-2008. אמר יושב-ראש מועצת ההימורים שהוא הגיש את התקציב בנובמבר 2007, את תקציב 2008, לאישור והם מחכים לאישור. נכון להיום עומדת להסתיים השנה והסיפור הוא אותו סיפור, ובינתיים מועצת ההימורים ממשיכה לעבוד כאילו לא קרה כלום. זה דבר שאסור שיקרה. החלטנו שאנחנו נעצור כל מה שאנחנו יכולים כדי להכריח את כולם להגיע לאיזה סיכום.
שר המדע, התרבות והספורט ראלב מג'אדלה
אני בעד שתעצור.
ניסן סלומינסקי
כרגע אנחנו מביעים עמדה, שיגיעו למצב שייתנו לנו תקציב 2008 או שיפסיקו לעבוד ולא יחלקו אף אגורה. לא יכול להיות מצב כזה שממשיכים לעשות, וזה סדרתי ובניגוד להתחייבויות שהתחייבו כאן.


אנחנו רואים את כל מה שקורה שבמועצת ההימורים אין מנכ"ל, אין יושב-ראש, ואני אומר שזה דבר שלא יכול להיות. כשמתחילים קצת לבדוק, כל אחד זורק האשמות על השני, זה אומר כך והשני אומר כך. לכן אמרנו שצריך שיהיה כאן דיון מסודר. אנחנו עושים את הדיון עכשיו במסגרת העברה תקציבית, אבל לא זאת המטרה אלא מטרת העיכוב בהעברה התקציבית היה להביא לתשומת לב שיהיה דיון מסודר, יבואו אנשי מועצת ההימורים ואני הספורט, חברי הדירקטוריון כי הם דירקטוריון חצי עצמאי, למרות שאני לא יודע מה בדיוק המעמד שלו אבל אני מניח שהוא חצי עצמאי, יבוא השר, יבואו נציגי האוצר, יתקיים דיון ובסופו של דבר נצא מזה.


אין לי מטרה לעכב את ההעברה אלא המטרה הייתה להגיע למצב שבגין זה יתקיים דיון אבל בזמן הקרוב ושיהיה תקציב מסודר. אני כרגע לא מביע עמדה כי אנחנו לא שומעים את הצדדים, אבל אני רוצה שיהיה משהו כי מה שקורה היום זאת הפקרות בניגוד לכל הסיכומים.
שר המדע, התרבות והספורט ראלב מג'אדלה
מצדי, הדיון יכול להתקיים בשבוע הבא.
ראובן ריבלין
מועצת ההימורים ועצמאותה זה דבר שבא לידי ביטוי בכך שהקמנו את המועצה, אבל את המועצה הקמנו בכפוף לכך שהשר הממונה יחד עם שר האוצר יחתמו על התקציב שלה. זאת אומרת, יש לשר SAY. אנחנו יכולים להתערב בשיקול דעת של השר רק כאשר השר מבקש מהם לעשות דבר שלא ייעשה, אבל אם העמדה של השר היא ברורה, אנחנו צריכים לתמוך בעמדת השר כי אנחנו צריכים רק לראות שאין פה איזה שהן חריגות.


אני מציע, לפי מה שאמר חבר הכנסת סלומינסקי, להביא אותם לכאן ולשאול אותם מדוע הם חושבים שהדרישה של המשרד היא לא דרישה לגיטימית. נאמר להם שאם הם לא יקבלו את הדרישה הזאת, שעל דעתנו היא ציבורית ממדרגה ראשונה, שלא רק מדברים על פריפריות אלא גם עוזרים, אם הם לא יקבלו, לא נאשר להם את התקציב והם גם לא יפעלו. צודק חבר הכנסת סלומינסקי שלא יכול להיות מצב שבו אנחנו באופן טבעי מאפשרים לגוף כמו מועצת ההימורים לפעול כאשר אין לו תקציב מאושר.
אבישי ברוורמן
אני חושב שאכן צריך לכנס דיון ושיתקיים דיון רציני. תמיד הדיונים האלה באים אגב אורחא, פותרים כמה בעיות, רושמים את הפרוטוקול והולכים הביתה. כאן יש בעיה מאוד רצינית לגבי ההתנהלות ויש כל מיני דעות לגבי עצמאות, דרך וכולי. צריך להיות דיון אמיתי.
גיא אטיאס
בנושא המועצה להסדר ההימורים, הם מקבלים אוטומטית 1 חלקי 12 מהתקציב של השנה הקודמת. הנושא הופך להיות קריטי ואקוטי ועוצרים את הגוף רק אחרי שנגמרת שנת תקציב שלא אושרה ולא מאשרים להם תקציב של שנה לאחר מכן, כך שאין לי מה לתת 1 חלקי 12.
ראובן ריבלין
כך יהיה ב-1 בינואר 2009.
ניסן סלומינסקי
או שיש גידול והם רוצים לחלק יותר מ-1 חלקי 12.
גיא אטיאס
נכון אבל נכון להיום הגופים מקבלים 1 חלקי 12 מהתקציב לפי הממוצע של השנה האחרונה. כלומר, השוט האמיתי על המועצה הוא רק כאשר שתי שנות תקציב לא מאושרות.
ניסן סלומינסקי
את החשבון הזה עשינו בתחילת 2008 ואמרנו שלא רוצים לאשר את 2007 בגלל זה. התחייבו בפנינו והבטיחו לנו ולכן הלכנו על זה.
שלמה (נגוסה)מולה
אני חושב שמה שמתואר כאן הוא תיאור שערורייתי. אני לא יכול להאמין איך יכול גוף כזה להתנהל בתקציב של 1 חלקי 12 ואף אחד לא צועק ולא שואל.


אני חושב שמה שאמר השר אלה הם דברי טעם. אני חושב שחתירה לשוויון, זה דבר ערכי ולכן לדעתי צריך לקבל את דעתו.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אם השר יעזור לחצור, אני בעד.
שר המדע, התרבות והספורט ראלב מג'אדלה
ולכל המקומות כמוה.
ראובן ריבלין
הוא נתן אותה כדוגמה.
זאב אלקין
מהיכרותי עם השר, אני יודע אפשר לסמוך עליו, הוא עשה שיעורי בית טובים והוא ידע איזו דוגמה להביא.
שר המדע, התרבות והספורט ראלב מג'אדלה
בצפת, במיליון שקלים אתה משקם מגרש כדורגל ומגרש משולב לתפארת, במקום להשקיע 30 מיליון שקלים בעוד מתקן.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אדוני השר, תודה רבה. במעמד שלך נאשר לך את הפנייה התקציבית.

פנייה מספר 310 ו-311 – משרד המדע והתרבות.

ה צ ב ע ה

אושר פה אחד
שר המדע, התרבות והספורט ראלב מג'אדלה
אני מוכן בשבוע הבא לקיים את הדיון.


אמרת שאין מנכ"ל ואין יושב-ראש, אבל אני מוכן לשתף אתכם. הגברת שפניץ כתבה שתי פסקאות כאשר בפסקה הראשונה נאמר כשיר ובפסקה שנייה נאמר שלא ראוי לעמוד בראש תאגיד ממשלתי. אמרתי שאני רוצה ללמד גם אנשי משפטנים שאומרים שאף פעם לא יודעים מה עמדתם של הפוליטיקאים ואף פעם לא מבינים אותם. היא לא פוליטיקאית אבל היא כותבת מכתב שחור על גבי לבן עם שתי פסקאות כאשר בפסקה הראשונה נאמר שהוא כשיר ובשנייה נאמר שהוא לא ראוי לעמוד בראש תאגיד. תגידו לי, מה מנע מהגברת לומר או כשיר או לא ראוי? אמרתי שאני מסבך את החיים עוד יותר ואני לוקח את הלא ראוי. אני לא מתכוון לחתום לאדם כזה שהיא אומרת עליו שהוא לא ראוי. היא מחזירה את הכדור לפוליטיקאים כדי שאנחנו ניראה לא בסדר, אבל אני מחזיר את הכדור אליה.


יושב כאן ראש עיריית אילת. באתי אליו בתחילת הכהונה שלו וביקשתי ממנו שיוציא את פרוטוקול הישיבה שלי עם קודמו לראשות העיר. שיראה מה אמרתי לפני ארבע שנים על אילת, על עקבה ואיזו סכנה מחכה לאילת אם לא יתעוררו ברמה הלאומית. אם אני אתן לו מחר מיליון שקלים, זה לא יפתור לו שום בעיה.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
תן לו, הוא כבר ימצא מה לעשות בזה.
שר המדע, התרבות והספורט ראלב מג'אדלה
לפני ארבע שנים אמרתי לו שיש לאילת סכנה קיומית.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
יש שם הוקי קרח. ראיתי את היסודות.
שר המדע, התרבות והספורט ראלב מג'אדלה
תודה רבה לכם.
זאב אלקין
בנושא החינוך. במסגרת הפשרה אליה הגעתי עם חבר הכנסת ניסן סלומינסקי, החלטנו שקודם נצביע על ההעברה 286 ו-287 שאני אבקש שתדחו ואז אני אתמוך באותה העברה תקציבית קודמת.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו ממשיכים.

פנייה מספר 245ב'.
ראובן ריבלין
הקלות במסים לדיפלומטים. דחינו את זה בישיבה הקודמת.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 245ב' – לא אושרה

פנייה מספר 282 ו-283 – משרד הפנים
ראובן ריבלין
אין נציג.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
פנייה מספר 284 ו-285 – משרד החינוך
ריקי ארמן
השכלה גבוהה.
זאב אלקין
זה המיגון של מכללת ספיר.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 284 ו-285 – אושרה פה אחד

פנייה מספר 286 ו-287
זאב אלקין
את זה אני מבקש לעצור.
ריקי ארמן
מדובר בהעברת התקציב שנוגע לביקורת תמיכות, ממשרד החינוך למשרד האוצר. ביקורת שהחשב הכללי מבצע על התמיכות שניתנות.
ניסן סלומינסקי
אל תצביע על זה.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
פנייה מספר 288 – בתי הדין הרבניים
ענת משה
שינויים בתקציב בתי הדין הרבניים. אין שינוי בגג של התקצוב בתי הדין.
ראובן ריבלין
850 אלף שקלים?
ענת משה
אין שינוי בגג אלא יש הסטה מההנהלה לטובת האמרכלות, הסטה פנימית שהמשרד מבקש לבצע.
ניסן סלומינסקי
של בתי הדין?
ענת משה
בבתי הדין, בתקציב בתי הדין הרבניים.
ניסן סלומינסקי
זה לא יוצא ממסגרת בתי הדין.
ענת משה
לא, אמרתי.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 288 – אושרה

פנייה מספר 294א' – תשתיות
קרן שפר
יש כאן בקשה תקציבית שלא משנה את הגג של המשרד. 400 אלף שזה בערך 50 אחוזים מהבקשה, להעביר לתחום של מחקר ופיתוח של אנרגיה סולרית.
ראובן ריבלין
לתמיכה אחרת של מישהו שהוא עוזר לשר התשתיות.
קרן שפר
לא. זה לא נכון. זה לא לייעוץ. לוקחים את זה לייעוץ והולכים לעשות מחקר לנושא מיזוג סולרי.
ראובן ריבלין
ואתם שוכרים את שירותיהם של אנשים שאתם רוצים.
קרן שפר
לא, אנחנו מוציאים מכרזים כמו כל משרד אחר. זה תקין לחלוטין.
ניסן סלומינסקי
זה לייעוץ?
קרן שפר
לא, מוציאים מהייעוץ ומעבירים לצורך בחינת מיזוג סולרי.
ניסן סלומינסקי
כלומר, אתם לוקחים יועץ שיבחן את הנושא.
קרן שפר
כן.
ראובן ריבלין
רק במכרז כמובן.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה 294א' – לא אושרה

פנייה מספר 297.


אם הוא הגיש רביזיה, לא דנים בה.
ניסן סלומינסקי
זה לא אושר והוא הגיש רביזיה.
ראובן ריבלין
הוא לא כאן.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אבל הוא הגיש רביזיה כדי שנאשר את זה. בואו נבחן את זה.
דוד שטיינמץ
שינויים פנימיים שנובעים כתוצאה מעודפים שחולקו לא נכון וזה לטובת הקרן למחקר ופיתוח תעשייתי במדען הראשי, לטובת חונכויות ולטובת מאגדים.
ניסן סלומינסקי
חונכות זה 500 אלף שקלים. לוקחים 14 מהטבות לעידוד השקעות הון.
דוד שטיינמץ
לא, לא לוקחים 14.
ניסן סלומינסקי
חונכות זה חצי מיליון שקלים.
דוד שטיינמץ
ההטבות זה מענקים שנתנו לטאוור. במענקים לטאוור אין עניין של עודפים. בטעות התקבלו שם עודפים שהיו צריכים להיות במקורות אחרים והם עברו כולם למדען הראשי.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
לתעשייה בצפון ובדרום? לוקחים מהדרום ושמים את זה בתמיכה בתעשייה, אבל איפה?
דוד שטיינמץ
לטיפול ממוקד בעכו ובלוד, למילוי התחייבויות עבר. יש את הנושא הזה של עידוד יצואנים קטנים. התקציב שם הוא 18 מיליון שקלים.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים על הרביזיה.

ה צ ב ע ה

הרביזיה עברה


אנחנו מצביעים על אישור הפנייה.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 297 – אושרה

פנייה מספר 298
דוד שטיינמץ
אותו הדבר. שינויים פנימיים.
ראובן ריבלין
כאן אתה לוקח מהצפון ומעביר לשירותים כלליים.
דוד שטיינמץ
אני מוכן להסביר למה אני לא לוקח. אם תסתכל על הכותרת, אלה עודפים מותנים בהכנסה. בצפון יש את השתתפות משרד ראש-הממשלה וכאשר יש השתתפות משרד ראש-הממשלה ההתחייבות נמצאת במשרד ראש-הממשלה והכסף נמצא שם. העודפים משום מה, הם נתנו לנו את כל העודפים כולל העודפים של השתתפות משרד ראש-הממשלה והיות והסכום הוא קבוע יצא שבסעיף הזה קיבלנו יותר עודפים ובסעיפים אחרים לא קיבלנו את העודפים. השינוי הזה נובע משינוי פנימי.
ראובן ריבלין
אתה רוצה שנצביע?
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים על הרביזיה.

ה צ ב ע ה

הרביזיה התקבלה


אנחנו מצביעים על הפנייה.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 298 – לא אושרה

עכשיו אני קורא לרביזיה.

פנייה מספר 301 ו-302.
ראובן ריבלין
זה 402 מיליון.
ניסן סלומינסקי
זה ביטחון.
נדב כספי
זאת פנייה שנועדה להקדים 400 מיליון שקלים לתקציב 2009 לצורכי משרד הביטחון.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 301 ו-302 – אושרה

פנייה 303 ו-304 – תשתיות
נופיה בכר
מדובר כאן בתוספת תקציבית לשנת 2009, כשליש ממנה, בעיקר לצורך שימור אנרגיה, למחקר ופיתוח, לאכיפה במשק הדלק, הגז והחשמל, למכון הגיאולוגי, למכון לחיפושי נפט.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 303 ו-304 – אושרה

פנייה מספר 307 – קליטה
נדב כספי
יש אנדרטה לעולי אתיופיה שמתו בדרך לישראל שהקים משרד הביטחון.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 307 – אושרה

פנייה מספר 308 – תיירות
קרן שפר
יש פה פנייה של 13 מיליון שקלים להגדיל תקציב הרשאה להתחייב בגין מענקים לבתי מלון שאושרו על ידי ועדת ההשקעות של משרד התיירות ועברו למרכז ההשקעות. כמו כן יש פה פנייה לביצוע שינויים פנימיים. יש כאן גם הנצחת השר רחבעם זאבי ז"ל.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 308 – אושרה

פנייה מספר 309 – שירותים לקשישים.
זאב אלקין
זה לטובת אסירי ציון.
ניסן סלומינסקי
מה עושים עם מאה אלף שקלים?
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 309 – אושרה

פנייה מספר 313 ו-312
נח הקר
זאת פנייה יותר טכנית. מה שקרה בשנת 2007, תאגידי המים והביוב היו בתקציב משרד הפנים בסעיף 58 ובתקציב 2008 הם עברו לסעיף 73. העודפים המחויבים עברו לסעיף 58 וצריך להתאים אותם לסעיף 73.
ראובן ריבלין
בעניין זה לא איכפת לי להצביע בעד ולא איכפת לי להצביע נגד.
נח הקר
אלה הכל עודפים מחויבים והתחייבויות שיצאו.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
סיוע מיוחד ליישובי מגזר המיעוטים של 17 מיליון שקלים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 312 ו-313 – אושרה

פנייה מספר 315 – הגנת הסביבה

אין נציג.

פנייה מספר 316 ו-317 – פנים
ניסן סלומינסקי
80 שוטרים חדשים. גיוס 80 שוטרים חדשים.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 316 ו-317 – אושרה

פנייה מספר 318
דוד שטיינמץ
מלאי חירום, מל"ח. יש לנו הכנסות ממכירת מלאי שמן של 8 מיליון ו-141 אלף שקלים אותו אנחנו מעבירים לאחזקת מלאי חירום.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 318 – אושרה

פנייה מספר 319 ו-320 – יצוא חקלאי
אין נציג.

פנייה מספר 330 ו-331
נדב כספי
15 מיליון שקלים ועוד 15 מיליון שקלים בהרשאה להתחייב לצורך הוצאות חירום אזרחיות, כמו מיגוניות ביישובי עוטף עזה.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 330 ו-331 – אושרה

פנייה מספר 334 ו-335 – הנגב והגליל
ראובן ריבלין
זה הכל לבירוקרטיה של המשרד. אני מתנגד.
שפר
יש פה פנייה להעברה של 1.9 מיליון שקלים, השתתפות משרד הנגב והגליל בשלושה פרוייקטים שהם מתחם לתעסוקה בוואסד גולן, פרוייקט באילת ותוכנית אב לתיירות בחצור הגלילית. מדובר במתחם תיירותי חדש באילת כולל גלריות.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 334 ו-335 – אושרה

פנייה מספר 226א ו-227א'

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 226א' ו-227א' – אושרה
ניסן סלומינסקי
אני מבקש רביזיה ועוד היום אני אומר לך להוריד את זה.
ראובן ריבלין
אל תצביע עכשיו על הרביזיה. הפנייה אושרה.
היו"ר סטס מיסז'ניקוב
תודה.

הישיבה ננעלה בשעה 13:40

קוד המקור של הנתונים