ישיבת ועדה של הכנסת ה-25 מתאריך 20/05/2024

הצעת חוק כביש אגרה (כביש ארצי לישראל) (תיקון מס' 5) (החזר הוצאות אגרה לחיילי מילואים), התשפ"ד–2024

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-וחמש

הכנסת



24
ועדת הכלכלה
20/05/2024


מושב שני



פרוטוקול מס' 369
מישיבת ועדת הכלכלה
יום שני, י"ב באייר התשפ"ד (20 במאי 2024), שעה 13:19
סדר-היום
הצעת חוק כביש אגרה (כביש ארצי לישראל) (תיקון – פטור מאגרה לחיילי מילואים בדרכם לשירות), התשפ"ג–2023, של ח"כ חנוך דב מלביצקי
נכחו
חברי הכנסת: דוד ביטן – יו"ר
בועז טופורובסקי
חברי הכנסת
חנוך דב מלביצקי
משה טור פז
מוזמנים
דניאל שוורץ - רפרנט תחבורה, אגף תקציבים, משרד האוצר

זוהר קרביץ - עו"ד, לשכה משפטית, משרד האוצר

אסף ברזילאי - צוות פרויקטים, החשב הכללי, משרד האוצר

סא"ל אבישג סבן - ראש עתכ"א מילואים, אכ"א, צה"ל, משרד הביטחון

סרן איתי רגב - ע' יועמ"ש פרט, צה"ל, משרד הביטחון

רון שלמה סולומון - עו"ד, ייעוץ וחקיקה – משפט כלכלי, משרד המשפטים

אור ליביס - סמנכ"ל כלכלה, תקציבים ואסטרטגיה, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

סיגלית ברקאי -ואקיל - לשכה משפטית, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

טל לבקוביץ - יועצת משפטית, חברת דרך ארץ היוויז

לירוי פרץ - עו"ד, עוזר יועמ"ש, חברת דרך ארץ היוויז

שמעון אברהם - סמנכ"ל זכיינות, חברת כביש חוצה ישראל

אורן כהן - מנכ"ל כביש 6 צפון, שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ

אופיר טל - חבר הוועד המנהל, העמותה למען משרתי המילואים

יעל שכטר-סיטמן - לוביסטית ציבורית, לובי 99

הראל ורבין - חבר הוועד המנהל, צו 8 – פורום המילואים של ישראל

אודי גורן - בן דוד של טל חיימי ז"ל, מטה משפחות החטופים

ליאור פיש - מטה משפחות החטופים

שמעון אור - דוד של אבינתן אור, פורום תקווה

דבורה גלעדי - פורום התקווה

יחיאל פפר - פורום התקווה

אלעזר כרפס - פורום התקווה

נתי בר ניצן - פורום התקווה

דוד לוי - פורום התקווה

פיקאר חנה - פורום תקווה
ייעוץ משפטי
איתי עצמון
מנהלת הוועדה
ד"ר עידית חנוכה
רישום פרלמנטרי
אביבה יובל מויאל



רשימת הנוכחים על תואריהם מבוססת על המידע שהוזן במערכת המוזמנים הממוחשבת. ייתכנו אי-דיוקים והשמטות.

הצעת חוק כביש אגרה (כביש ארצי לישראל) (תיקון – פטור מאגרה לחיילי מילואים בדרכם לשירות), התשפ"ג–2023, פ/2069/25
היו"ר דוד ביטן
אני פותח את הישיבה. הצעת חוק כביש אגרה (כביש ארצי לישראל) (תיקון – פטור מאגרה לחיילי מילואים בדרכם לשירות), התשפ"ג–2023, של חבר הכנסת חנוך דב מלביצקי. לפני זה, אני מבין שיש פה משפחות – בבקשה.
שמעון אור
לצערי, אני שוב נמצא פה בוועדה. אני מבקר בוועדה שלך, הייתי כבר כמה פעמים. חשבנו שאולי בפגרה יקרה משהו ולצערנו, לא קרה. אני רוצה להגיד את הדברים כי חשוב לנו לומר דברים דווקא כשאנחנו נכנסים למהלך חדש של הכנסת. השם שלי הוא שמעון אור, אני מגיע בשם ירון אור שהוא אחי התאום, אבא של אבינתן אור שנחטף יחד עם נועה ארגמני. היא על האופנוע והוא ברגל, מהמסיבה בנובה. בטבח, אני קורא לזה טבח, שמחת תורה.

היו כמה אקטים לא נעימים בוועדות קודמות – ועדת החוקה, חוק ומשפט – זה היה נראה כאילו שיש מעין עימות בתוך משפחות החטופים, וזה לא ככה. אני חושב שהמצב הקשה שאנחנו נמצאים בו, משפחות החטופים, מגיע מכיוון שהממשלה לא מקיימת את מה שהיא הבטיחה. היא הבטיחה לנו משהו, והיא עושה פעולות בצורה של דידוי, בצורה איטית, חלקית. היא לא אומרת את כל האמת למשפחות החטופים ולמדינת ישראל ולעם ישראל. נותנים אצטלה כאילו שיש אפשרות לעסקה, ונכנסים לרפיח כשמסתכלים כל הזמן אחורה, כמו שכלב מסתכל על האדון, לאיפה האדון הולך. והאדון, מבחינתי, זה החמאס, האם הוא מוכן לעסקה.

ואנחנו יודעים, וגם ממשלת ישראל יודעת – וכשאני אומר ממשלת ישראל זה אומר גם גנץ, שהיינו איתו בפגישה אישית – שחמאס לא יהיה מוכן לעסקה מכיוון שהוא מתנה כל עסקה בחזרה למשילות על עזה, כולל ערובות בין לאומיות ושיקום של עזה, וזה לא יהיה. וגם אז הוא לא יחזיר את החטופים וממשלת ישראל יודעת את זה, על כל אגפיה, כולל הפורום הצבאי המצומצם.

ואנחנו רוצים להגיד פה, בתחילת המושב של הכנסת, נקרא לזה מה שנקרא לזה, ואתה בתוך הקואליציה – הליכוד יאבד, או הממשלה תאבד את כל הלגיטימציה שלה אם היא לא תקיים את מה שהיא הבטיחה. היא לא יכולה לעשות פעולה של לחימה ברפיח, חלקית, ולא לומר לאזרחי מדינת ישראל שאנחנו הולכים לקחת, או ליצור, משילות על כל עזה. לפחות שנה, לפחות שנה כי בפחות משנה לא יהיה אפשר להחזיר את החטופים.

אנחנו יודעים שהחטופים החיים, וגם המתים, נמצאים בכל רחבי עזה, זה לא רק ברפיח. אם לא נגיד את האמת לאזרחי מדינת ישראל הם יחשבו שאוטוטו ניכנס לרפיח ונקבל אותם. לא, אנחנו לא נקבל אותם. אנחנו נצטרך לחפור באצבעות, בקברים, כדי למצוא אותם, כמו שמצאנו את הארבעה שהבאנו עכשיו לארץ. אנשים, העזתים שיראו שאנחנו סגרנו את המשילות של חמאס, הם ישתפו איתנו פעולה. הם יגידו פה הקבר של זה, פה הקבר של זה, פה מוחזקים חיים, פה יש כאלה שאפשר להביא אותם. זה לא יגיע ביום אחד.

אבל ביבי נתניהו וגנץ וגלנט, עושים פעולות שהן בעיקרן פוליטיות ולא מספרים את האמת לאזרחים. ולנו נמאס, אחי התאום כבר קורא בקול להדחת נתניהו. ואז אנשים מהשמאל אומרים הינה, גם פורום תקווה הוא בעד הדחת נתניהו. ואני אומר, מאיפה זה מגיע? זה מגיע מכך שלא מקיימים את ההבטחות. ואנחנו מבקשים ממך, חבר הכנסת ביטן – יש לך השפעה גדולה על ראש הממשלה – להגיד לו שאומץ לפעמים מביא רווחה. ואם אין אומץ אז כולם עולים עליך, האמריקאים עולים עליך, המשפחות עולות עליך, גנץ וגלנט עולים עליך, מכיוון שאתה לא עומד ואומר וקובע דברים ברורים.

תקבע דברים ברורים. תאמר את האמת למשפחות: חבר'ה, אל תצפו לעסקה כי לא תהיה, כי אי-אפשר לעשות את זה. הם לא יסכימו, וגם אנחנו לא נסכים לתנאים שלהם. וגם להם אין מטרה להביא את החטופים, אלא ליצור כאוס בין משפחות החטופים ובתוך מדינת ישראל. תגיד להם, תגיד לו, שיש לו אולטימטום, שאם הוא לא יעשה את זה אנחנו לא נתמוך בו יותר. תקיים את מה שהבטחת, תעשה את זה.

אבל באמירה ברורה, תדבר אסטרטגית, אל תדבר איתי טקטית על כניסה לפה ולפה. תגיד, כן, אזרחי מדינת ישראל אנחנו חייבים לשלוט בעזה לפחות שנה. אחרי כן, יהיו בחירות. ובבחירות האלה אזרחי מדינת ישראל יקבעו מה יהיה עם עזה, מיהו השליט הנכון, נצטרך לתת תשובות. אבל להיות אמיץ, אם לא נהיה אמיצים, אם לא תהיו אמיצים להגיד את זה, לא תהיה גם תמיכה שלנו. זאת הבקשה שלנו.
אודי גורן
שלום, אני אודי גורן, בן דוד של טל חיימי. גם אנחנו נפגשים פה על בסיס קבוע. 45 יום שהכנסת הייתה בפגרה, מתחדש המושב מעבר לפן הלוגיסטי בלבד, ואכן הייתם פה והוועדות עברו. אבל מה שחשוב בעיניי, לשים לב. כי בתוך השבעה וחצי חודשים האחרונים, הסיוט שהוא חיינו, קשה להבדיל בין פרקי הזמן האלה. אבל הינה, זה פרק זמן מאוד מאוד מובחן, 45 יום של פגרה. והינה, אנחנו מחדשים את המושב.

מה קרה בתקופה הזאת? מצאו ארבע גופות של חטופים. מתוכם ידענו על אחת שהיא באמת נרצחה, שלושה קיווינו שהם בחיים ועכשיו גילינו שגם הם לא בין החיים. המודיעין הולך ואוזל בזמן הזה, הסטטיסטיקה עד עכשיו היא שאחת לחמישה ימים נרצח חטוף בשבי. 45 יום, כנראה שאיבדנו איפשהו בין חמישה לעשרה חטופים בזמן הזה, בעיקר כשנכנסנו לרפיח ואנחנו יודעים שיש שם ריכוז גדול של חטופים.

מה שעוד קרה בתקופה הזאת זה שיש המון שמות שנוספו, 27, שאני חושב שגם להם צריך לתת רגע במה: לדור, סאלם, קלקידן, עידו, ראובן, עוד עידו, טל, עירא, אריאל, דניאל, ארמיאס, יוסף, איתי, חיים, דן, נחמן, מיכאל, גל, עוד נחמן, נועם, בן, רן, בצלאל, אילן, דניאל, גלעד, גלעם ורועי. בתקופה הזאת מתו 27 חיילים. האם מישהו פה יודע למה הם מתו? האם הייתה תוחלת לכך שהחיילים האלה נהרגו? כי יש איזו מטרה ספציפית מאוד שאנחנו חותרים אליה? כי חמישה מהם נהרגו כשכבשנו שוב את ג'באליה, אחרי שכבר כבשנו אותה. עכשיו יש שיח שצריך לכבוש שוב שכונות שכבר כבשנו.

אם אין תוכנית להוציא את החטופים, ואם אין תוכנית לאן המלחמה הזאת הולכת, יש פה 27 חיילים, 27 משפחות שאתם חייבים להן התנצלות.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
מה שאתה אומר זה חמור מאוד.
אודי גורן
אני שמעתי את הריאיון שלך.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
זה לא נכון, חמור ולא נכון.
אודי גורן
לא נכון?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
חמור, וחד-משמעית לא נכון.
אודי גורן
לא נכון. בסדר, אסיים לדבר ואשמח לשמוע, אשמח מאוד לשמוע, מה הייתה התוחלת שבשלה הם נהרגו. כי אני כרגע - - -
היו"ר דוד ביטן
אנחנו לא עושים עכשיו דיון על העניין הזה.
אודי גורן
בסדר גמור. לא, אני שואל שאלה ואשמח מאוד לתשובה. מכיוון שאנחנו רק שומעים, שוב ושוב, שאין שום תוחלת. לא תוחלת, סליחה, אין שום מטרה שאליה אנחנו הולכים. סירוב מוחלט לדון בפתרונות. כשהפתרון - - -
היו"ר דוד ביטן
טוב.
אודי גורן
רגע, חבר הכנסת ביטן, רגע. אנחנו מנהלים את אותה שיחה, אתה ואני אישית מנהלים את אותה שיחה, חמישה חודשים. שיחה שבה אתה אומר שלא צריך לדון ב"יום שאחרי" עד "היום שאחרי". אומת ההייטק הוקמה על ידי כך שאין פה חברה אחת בתל אביב או בירושלים, או כל חברת הייטק שהוקמה, בלי תוכנית לחמש שנים. כי אף אחד לא היה שם עליה שקל.

מדינת ישראל שהוציאה מאות מיליארדים על המלחמה הזאת ועדיין לא מסוגלת לדבר על "היום שאחרי", מאבדת בינתיים את מנופי הלחץ, נותנת באופן וולונטרי את מנופי הלחץ שלה. בינתיים יש נמל חדש, יש מעגן חדש בעזה, שנהיה מעל הראש שלנו; אנחנו משחררים גופות; אנחנו עדיין מספקים סיוע הומניטרי שבו מצד אחד אנחנו מספקים אותו ועם זאת מאפשרים לאזרחים לחסום אותו. ושומעים חברי ממשלה שאתם חברים בה, חברי קואליציה שאתם חברים בה, שמעודדים את חסימת המשאיות האלה שאתם מאשרים. אז ביד אחת אומרים דבר אחד וביד השנייה אומרים את ההפך המוחלט.

ואגיד לכם דבר נוסף. אני מדבר גם עם שרים וגם עם חברי כנסת, ועד עכשיו לא קיבלתי אף תשובה. אני ממש בעוד שנייה אסיים. אשמח מאוד, חבר הכנסת מלביצקי, שתענה לי על השאלה איך יכול להיות שמדינת ישראל מנהלת מלחמה בלי מטרה מוגדרת בסופה, ושהיא מוותרת ביד אחת על מנופי לחץ וביד השנייה באמת לא מבטיחה כלום. ופה אני פשוט מהדהד את דבריו של חברי, הפער בינינו קטן וקטן בעקבות זה ששבעה וחצי חודשים אנחנו שומעים סיסמה אחת והיא לא נעשית ולא יוצאת לפועל. תודה.
היו"ר דוד ביטן
רצית גם להגיד משהו?
אודי גורן
אני ממש אשמח לתשובה. כי אם הדברים אינם נכונים - - -
היו"ר דוד ביטן
לא ננהל פה דיון על העניין הזה, אני מצטער מאוד. שמעתי, שמענו, מכבדים את מה שאתם אומרים. אבל לא ננהל דיון על זה, בסדר? זה לא המקום לנהל את הדיון הזה. אני, ברשותכם, אמשיך. בסדר?
אודי גורן
תודה על הזמן.
שמעון אור
תודה רבה לכם.
היו"ר דוד ביטן
הבנתי, גם מהאוצר וגם ממך משרד הביטחון, שבינתיים אתם לא משלמים, בשנת 2024. אבל אתם תשלמו רטרואקטיבית. תגידי לי מה נעשה בינתיים בעניין הזה.
אבישג סבן
אני ראש עתכ"א מילואים, אכ"א, צה"ל. קודם כול, בהמשך לדיונים הרבים שהיו בנושא הזה יצאה מדיניות. לקח לנו די הרבה זמן, גם לגבש את הסכומים וגם להבין איך אנחנו עושים את זה מבחינת הפרט, היכולת שלו להגיש. המדיניות יצאה, אפיינו באתר המילואים אפשרות שתהיה נגישה למשרת להגיש ולהעלות את התשלומים החודשיים שלו. הוא מקיש את תעודת הזהות שלו, שם מלא, רכב, מעלה את הקבלה החודשית – ולפי הסכום שהוא שילם, עד ל-300 שקלים בחודש, הוא יוכל לקבל רטרואקטיבית מחודש אוקטובר 2023, בפעימה הזאת, עד חודש אפריל 2024. כשנסיים את הפעימה הזאת נפתח מייד את הפעימה של מאי עד סוף השנה.

אנחנו עושים את זה בשתי פעימות בכוונה. כי קודם כול, אנחנו רוצים להבין מה ההיקפים בשביל לתת לזה - - -
היו"ר דוד ביטן
אבל מתי הוא כבר יכול - - -
אבישג סבן
בין יום ראשון ליום שני הקרוב. זה גם ייצא בהודעה תקשורתית, זו גם הוקרה למערך המילואים אז נפיץ עוד כמה בשורות תוך כדי, שאפשר יהיה להגיש אותן.
היו"ר דוד ביטן
בסדר. חנוך, לפי הסיכום שהיה לי עם משרד האוצר ומשרד הביטחון, לגבי שנת 2024, הם יממנו את העניין הזה 50%-50%. בינתיים, בין לבין, אתה הגשת את הצעת החוק שלך והיא עברה טרומית. עשינו דיון אחד וזה הדיון השני.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אדוני היושב-ראש, אני רק רוצה לדייק. הצעת החוק שלי לא הוגשה בשנת 2024, היא הוגשה עוד קודם לכן.
היו"ר דוד ביטן
לא, זה עבר טרומית אחרי ההחלטה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
כן, נכון.
היו"ר דוד ביטן
זה שזה הוגש לפני זה, זה יכול להיות. אני אומר מתי זה עבר ועדת שרים.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
הגשתי לפני "חרבות ברזל", לפני כל האירוע.
היו"ר דוד ביטן
זה לא קשור ל"חרבות ברזל".
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
זה לא קשור ל"חרבות ברזל".
היו"ר דוד ביטן
בסדר, אז הגענו ל"חרבות ברזל" והגענו לעניין הזה. על מנת לעמוד במה שדיברתי, כי משרד האוצר באו אליי בטענות, למרות שלא אני הכתובת לטענות, שלא אישרתי את זה בוועדת שרים. אתה הגשת הצעה, היא אושרה בוועדת שרים, זה הגיע אליי אחרי שזה עבר קריאה טרומית. מכיוון שהם התחייבו לשלם עד סוף שנת 2024, בדיון האחרון כבר נתתי הנחיה ליועצים המשפטיים שלנו להכניס סעיף שאומר שהתחילה של החוק, אם הוא יעבור, תהיה מ-1 בינואר 2025. כי שנת 2024 מכוסה תקציבית, אין שום בעיה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אבל אנחנו רואים שזה לא בדיוק מכוסה ויש פה תקרה של 300 שקלים בחודש.
היו"ר דוד ביטן
נו, בסדר גמור.
אבישג סבן
בדקנו את הממוצעים. סליחה שאני מתערבת, הממוצעים הרבה יותר נמוכים מזה, החודשיים.
היו"ר דוד ביטן
ברור. אדם שבמילואים, בדרך כלל אפילו נמצא בעזה וכו', כמה הוא כבר נוסע? זה סביר מאוד. אם יראו בסוף שיש בעיות, אז יתקנו את זה גם כן. הם יכסו את זה, לא תהיה בעיה. אתה רוצה להגיד משהו?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
כן. אתה הגעת להבנות הללו, זה לא איתי.
היו"ר דוד ביטן
נכון. בסדר, לפני שאתה הגעת – אנחנו כבר הגענו. מה אני יכול לעשות?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
בסדר, אבל עליי זה לא מקובל.
היו"ר דוד ביטן
לא מקובל מה?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
כעיקרון, אם זה באמת המצב אז זה לא אמור להפריע, כי אם גם ככה יש – ואני גם קורא את הסעיף שעשיתם ואני רואה שזה 1 בינואר 2025, "או בתום תקופת תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף".
היו"ר דוד ביטן
בתום זה יכול להיות – בסדר.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
זאת אומרת ככה, אם ממילא הם הולכים לשלם עד סוף שנת 2024, אז למה הם צריכים להגביל את התחולה של החוק הזה? אם ממילא זה משולם, למה הם צריכים להגביל את התחולה?
היו"ר דוד ביטן
בגדול, זה עובד על שני הצדדים.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
מה זאת אומרת זה עובד על שני הצדדים?
היו"ר דוד ביטן
גם תום תקופה – זה יכול להיות גם אחרי שנת 2024, כן?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
בסדר. אז אני אומר, אם ממילא הם משלמים עד סוף שנת 2024, לא אמור להיות להם - - -
היו"ר דוד ביטן
אנחנו בקריאה ראשונה, אנחנו נתקדם ונראה. יכול להיות שנתקן את זה, אין שום בעיה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אתה יודע, המטרה היא לא להיסחב עם זה חצי שנה.
היו"ר דוד ביטן
לא. אני אומר, אין משחקים.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אני רוצה להעביר את זה במושב הזה.
היו"ר דוד ביטן
רק שתדע, אין לי בעיה. הם רוצים, הממשלה רוצה שזה יבוא לאישור ועדת שרים. עכשיו אנחנו נעביר את זה ואז זה יבוא, לפני שזה מגיע לכנסת לקריאה ראשונה. אם הם יאשרו את העניין הזה שוב פעם, אז לממשלה כבר לא צריכה להיות טרוניה בעניין הזה. אני מדבר כרגע על העלות התקציבית, שזה מביא עלות תקציבית בשנת 2025 והלאה, באופן תמידי. דרך אגב, כל הזמן. אז אנחנו נעביר את זה בקריאה שניה ושלישית בלי שום בעיה, עוד לפני. נמתין להחלטת ועדת שרים ונראה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אבל הסעיף הזה, כמו שאני אומר, הוא מגביל תחילה. אני לא רוצה כרגע להגביל תחילה, בטח אם יש הסכמה עקרונית שלהם גם ככה לשלם, זה לא אמור להפריע להם. אם הם גם ככה משלמים, זה לא אמור להפריע להם.
היו"ר דוד ביטן
התחילה היא הרי מסיבה פשוטה אחת, כי הטיעון שלהם היה – כשאמרנו להם תשלמו את שנת 2024 – שזה קשור למלחמה וזהו. בינתיים, אתה הגעת עם החוק, עכבתי את זה קצת, כעסת עליי ואז הכנסתי את זה לדיון. אבל גם לך זה לא צריך להפריע, כי אתה רוצה לכסות את התשלום, נכון? אז זה מכוסה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אני אגיד לך מה אני רוצה. היום אנחנו בחודש מאי, נכון? אני בספק אם זה מה שיקרה, אבל אם, לצורך העניין, באוגוסט או בספטמבר יסתיים המצב המיוחד בעורף ועדיין יקראו אנשים למילואים – והם יקראו והם יקראו בערימות. כי מה לעשות, זה קורה עכשיו – אני לא רוצה שיצטרכו לריב איתם על כביש 6, לא רוצה.
היו"ר דוד ביטן
אין בעיה, אנחנו נשאיר את זה לשנת 2024, מלא. ואז זה פותר לך את הבעיה, בסדר?
דניאל שוורץ
תסביר לי, מה עשינו?
היו"ר דוד ביטן
בשנת 2024 אתם תשלמו את זה, גם אם מצב החירום יסתיים בחודש אוקטובר. בסדר? לצורך העניין. אבל זה צריך לעבור קריאה ראשונה, ועדת שרים, נכון? יעבור? – אז אני מודיע לכם, אם זה עובר אני מעביר גם קריאה שנייה וקריאה שלישית.
דניאל שוורץ
אם זה עובר, זה עובר. אני רק למען הפרוטוקול, אומר שאין לזה מקור תקציבי ולכן צריך - - -
היו"ר דוד ביטן
אתם צריכים לסגור את העניין.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אתם תמצאו את המקור התקציבי לזה, כמו שמצאתם מקור תקציבי להרבה מאוד דברים. ואני לא אתחיל לפרט פה לאיזה דברים מצאתם מקור תקציבי.
דניאל שוורץ
זה מול שר האוצר, זה לא מולי.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
לכביש 6 של המילואימניקים אתם תמצאו מקור תקציבי.
דניאל שוורץ
אין בעיה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
דרך אגב, אם אתם רוצים אני יכול להראות לכם מאיפה אפשר לקחת.
דניאל שוורץ
אפשר גם לעשות מס נסועה, ואז זה בכלל יהיה - - -
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
תשכחו מזה, מס נסועה לא יעבור. אבל זו לא הוועדה הזו.
דניאל שוורץ
הצעתי.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
לא על ידי הטלת מיסים נוספים, אלא על ידי קיצוץ מהקיים.
היו"ר דוד ביטן
מה זה מס הנסועה הזה?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
הם רוצים להטיל מס נסועה, זה לא רק על החשמל. דרך אגב, הם יודעים לעבוד מעולה, אני לומד מהם הרבה מאוד.
היו"ר דוד ביטן
על מה עכשיו?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
מה הם עושים? הם אומרים לך אנחנו ועדה, חשמל, לעוד חמש שנים. ואז בקטן, בהערת שוליים שלא כולם קוראים אותה, הם כותבים ככה: במקביל מוקמת ועדה לבחון הטלת מס נסועה על בנזין וסולר, שתגיש את המלצותיה עד סוף שנת 2024.
היו"ר דוד ביטן
אבל למה אתה לא - - -
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
זאת אומרת שהולך להיות לך מס נסועה לא רק על חשמל.
היו"ר דוד ביטן
יש לי הצעה טובה יותר בשבילכם, למה על חשמל? תעשו על החמצן. זו הצעה טובה, לא? תעשו מס – כל אחד שהולך ברחוב ונושם חמצן ישלם מס. שכחתם שאנשים משלמים מס הכנסה, משלמים מע"מ, משלמים - - - אולי זה יפתור להם את הבעיה התקציבית.
דניאל שוורץ
רק אומר שבגלל שיש להחלטה עלות תקציבית, היא צריכה לחזור לוועדת שרים לענייני חקיקה - -
היו"ר דוד ביטן
בסדר. אין בעיה, אין שום בעיה.
דניאל שוורץ
- - וככל שיהיה מקור, הממשלה רשאית לאשר.
היו"ר דוד ביטן
ברור. אבל אני אומר לכם, תגידו לוועדת שרים שהיה והם מאשרים את זה, אז הם בעצם מאשרים את החוק, עם העלות התקציבית שלו.
דניאל שוורץ
זו המשמעות של אישור ועדת שרים.
היו"ר דוד ביטן
אין בעיה. מי קורא?
איתי עצמון
הנוסח שמונח על שולחן הוועדה הוא בהתאם להחלטות שהתקבלו בדיון שהתקיים בתחילת חודש אפריל.

"הצעת חוק כביש אגרה (כביש ארצי לישראל) (תיקון", כאן השם יתוקן, "החזר הוצאות אגרה לחיילי מילואים בדרכם לשירות), התשפ"ד–2024

תיקון סעיף 6
1.
בחוק כביש אגרה (כביש ארצי לישראל), התשנ"ה–1995 (להלן – החוק העיקרי), בסעיף 6, אחרי סעיף קטן (ב) יבוא:



"(ב1) מי שנקרא להתייצב לשירות מילואים כהגדרתו בחוק שירות המילואים, התשס"ח–2008, יהיה זכאי להחזר הוצאות בעד אגרה ששולמה בעת שימוש ברכבו הפרטי בדרכו לבסיס השירות וממנו; שר הביטחון ושר האוצר, בהסכמת שר התחבורה והבטיחות בדרכים ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, יקבעו הוראות לעניין החזר הוצאות כאמור."

תקנות ראשונות
2.
תקנות ראשונות לפי סעיף 6(ב1) לחוק העיקרי, כנוסחו בסעיף 1 לחוק זה, יובאו לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת בתוך שלושה חודשים מיום פרסומו של חוק זה."
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
נעשה את זה 60 יום.
איתי עצמון
לכתוב ויובאו בתוך 60 יום?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
כן.
היו"ר דוד ביטן
לא הבנתי, מה זה?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
התקנות. בלי התקנות הם לא מצליחים לשלם.
היו"ר דוד ביטן
שים לב שאת שנת 2024 הם משלמים בלי חוק ובלי כלום.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
בסדר, נראה. נראה, אני רוצה לראות את זה קורה.
היו"ר דוד ביטן
בלי ועדת שרים, בלי שום דבר.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
כי כבר פנו אליי אנשים לגבי זה ושלחתי את כולם ליחידות, אמרתי להם - - -
היו"ר דוד ביטן
יפה. עכשיו הם סיימו. דרך אגב, חשבתי שכבר משלמים.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
גם אני. רק עכשיו הבנתי שלא, שישלמו רק בשבוע הבא.
היו"ר דוד ביטן
ישלמו בשבוע הבא. הרי הם ישלמו רטרואקטיבית, מה הבעיה?
איתי עצמון
- - -
היו"ר דוד ביטן
בסדר. תעשה, זה לא משנה.
איתי עצמון
לא שלושה חודשים.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
60 יום.
היו"ר דוד ביטן
גם ככה זו תהיה רק קריאה ראשונה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אתה יודע, לא צריך לעשות פה הרבה דיונים. אפשר טק-טק-טק, לרוץ.
היו"ר דוד ביטן
אתה יודע שאין לנו זמן לזוז? הכנסתי לך את זה כי הבטחתי שזה יבוא מייד. הבטחתי – קיימתי את זה, מה אתה רוצה?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
נכון, בשביל זה אני אומר, ביום הראשון של המושב.
היו"ר דוד ביטן
הינה, קיימתי.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אתה איש של מילה.
היו"ר דוד ביטן
רק שוועדת שרים כל היום מאשרת חוקים. תבדקו את עצמכם, הרי כבר יש החלטה, מאשרים. אתה מבין?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אגיד לך יותר מזה, אדוני היושב-ראש, הרי פנו אליי מלשכת שר הביטחון לפני שאישרו את זה בוועדת השרים ואמרו לי: מה קורה עם זה? מהקורה עם זה?
היו"ר דוד ביטן
כן. רק שתדע, את משרד הביטחון היינו צריכים לכופף על מנת שהוא ישלם את שנת 2024. תירגע, תהיה רגוע. לא כל דבר אתה יודע.

למה ביטלת את זה?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
זו התחילה.
איתי עצמון
אבל את סעיף התחילה ביקשתם למחוק.
היו"ר דוד ביטן
רק את הנושא של ההכרזה, לא את התחילה שלו.
איתי עצמון
"תחילה
3.
תחילתו של חוק זה", בעצם, "ביום א' בטבת התשפ"ה (1 בינואר 2025)".
היו"ר דוד ביטן
כן.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
לא.
היו"ר דוד ביטן
כן, כן.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
לא. דוד, עכשיו דיברתי איתך על זה.
היו"ר דוד ביטן
לא, אני מחקתי לך את "או בתום תקופת תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף". זאת אומרת - - -
איתי עצמון
שנת 2024 מכוסה.
היו"ר דוד ביטן
שנת 2024 מכוסה, יש פה הצהרה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אם שנת 2024 מכוסה זה לא צריך להפריע להם, לא צריך את הסעיף הזה. אם שנת 2024 מכוסה, שזה נכנס - - -
היו"ר דוד ביטן
לא, לא.
דניאל שוורץ
סוכם על תום תקופת מצב החירום, לא זה. תום תקופת מצב החירום.
היו"ר דוד ביטן
שנת 2024 מכוסה. כרגע אנחנו בשלב של קריאה ראשונה. זאת אומרת – ואמרתי במפורש, תשמע רק את מה שאני אומר – כשנקבל את ההחלטה של ועדת שרים, אני אבטל את הסעיף הזה. אין שום בעיה, כשתהיה החלטת ועדת שרים שהיא מאשרת את הקריאה הראשונה, אני מעביר את זה בקריאה שנייה ושלישית בלי הסעיף הזה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אבל הם מאשרים את זה עם הסעיף הזה.
היו"ר דוד ביטן
בסדר, מ-1 בינואר 2025, אין שום בעיה. שנת 2024 מכוסה, הינה אני אומר להם.
דניאל שוורץ
לא, אמרנו תום תקופת מצב החירום.
היו"ר דוד ביטן
אני מבטל את תום מצב החירום, מבטל. אנחנו כבר במאי.
דניאל שוורץ
זה מה שסוכם, לא חזרנו מזה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אבל שוב, דוד – אני יודע מה אתם רוצים, הבנתי, אני אומר לכם מה אני רוצה. אני לא רוצה שיהיה פרק זמן בשנת 2024 - -
היו"ר דוד ביטן
לא יהיה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
- - שבו מצד אחד תם מצב החירום, ומצד שני החוק הזה לא נכנס לתוקף.
היו"ר דוד ביטן
ביטלתי.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אבל לא ביטלת.
היו"ר דוד ביטן
זה יעזור לך לעבור את הקריאה הראשונה, תשמע לי פעם אחת. היום תקציב שנת 2024 - - -
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
כי זה לפי המוקדם, עדיף לי שזה יישאר אם אתה ככה.
היו"ר דוד ביטן
תשאיר את זה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אני יודע, ואתה הבאת אותי לזה בכוונה כדי שאני אשאיר את הסעיף.
היו"ר דוד ביטן
תשאיר את זה ואנחנו נדבר על זה בקריאה שנייה ושלישית.
איתי עצמון
רגע, אני קורא.
היו"ר דוד ביטן
תקרא את הסעיף. תבין דבר אחד, שנת 2024 סגורה תקציבית, הם הסכימו לתת את זה בסופו של דבר.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
שנת 2024 כולה סגורה תקציבית?
היו"ר דוד ביטן
למה בשנת 2024? לשנת 2025 אין תקציב מדינה. אם רוצים לתת לך את זה באופן קבוע, עדיף שזה יהיה כתוב מ-1 בינואר 2025. אבל עזוב, אני לא היועץ שלך. הסעיף הזה טוב לך.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אני לא יכול להרשות לעצמי יועץ כמוך, הלוואי שהייתי יכול.
היו"ר דוד ביטן
אני אומר זה טוב לך. אבל הם יסבירו להם בוועדה את המשמעות של העניין.
הראל ורבין
יושב-הראש, אני מצטרף לחשש של חבר הכנסת מלביצקי. אני מצו 8 – פורום המילואים בישראל. מצב שבו החוק לא מספיק להיכנס לתחולה ומצד שני מצב החירום מסתיים, באמת עלול להשאיר חלק מהמילואימניקים - - -
היו"ר דוד ביטן
כן, אבל אנחנו לא סיימנו את החוק, זו רק קריאה ראשונה. אתם יכולים להיות רגועים, אנחנו עדיין פה. נכתוב הערה לעניין התחילה: לגבי שנת 2024 נדון בקריאה שנייה ושלישית. תכניס את זה בדברי ההסבר.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
רגע, ותשאיר את זה: או בתום תקופת תוקפה של - - - לפי המוקדם. תשאיר את זה ככה.
היו"ר דוד ביטן
אני משאיר, אבל אני מכניס לדברי ההסבר שאנחנו נדון - - -
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
בדברי ההסבר תסביר גם שזה על בסיס ההתחייבות של האוצר ששנת 2024 כולה תכוסה.
היו"ר דוד ביטן
כן, כן, תכניס את זה. נכון, נכון.
איתי עצמון
רגע, אני רק צריך לקרוא את הסעיף.
היו"ר דוד ביטן
תקרא את הסעיף, תכניס את זה לדברי ההסבר ואז נדון על זה בקריאה שנייה ושלישית.
איתי עצמון
"תחילה
3.
תחילתו של חוק זה ביום א' בטבת התשפ"ה (1 בינואר 2025) או בתום תקופת תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף כהגדרתו בחוק ההתגוננות האזרחית, התשי"א–1951, מיום כ"ב בתשרי התשפ"ד (7 באוקטובר 2023), לפי המוקדם."
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
כן. בדברי ההסבר להכניס - - -
היו"ר דוד ביטן
נכתוב את זה. אין בעיה, סגור.
איתי עצמון
אני רק מזכיר שלפי חוק יסוד: משק המדינה, הוועדה צריכה לברר את העלות התקציבית של הצעת החוק.
היו"ר דוד ביטן
לא, אבל על זה הם הסכימו. הסכמתם לגבי שנת 2024.
דניאל שוורץ
שנת 2024 – כן, אבל החוק מדבר על שנת 2025. לשנת 2025 אין מקור תקציבי.
היו"ר דוד ביטן
בסדר. אם זה עובר ועדת שרים זה כולל את התקציב, לא? או שאני טועה.
דניאל שוורץ
ועדת שרים – הממשלה לא יכולה לתמוך בחוק אם אין לו מקור תקציבי. זו המשמעות, היא צריכה למצוא מקור תקציבי, אין בעיה.
היו"ר דוד ביטן
טוב, אני לא מביא את זה על הראש של האוצר. אם מביאים את זה על הראש של האוצר צריכים 50, נכון. אם לא, אם אתם מאשרים את זה, אז זה לא תקציבי, אין בעיה.
איתי עצמון
אם הממשלה מסכימה.
דניאל שוורץ
אם הממשלה מסכימה ומוצאת מקור תקציבי בהתאם לחוק.
היו"ר דוד ביטן
ברור. מכירים את הנוהל, אין בעיה.
איתי עצמון
השאלה היא מה אני כותב כרגע בדברי ההסבר, אני חייב לכתוב בדברי ההסבר. אתם תעבירו אלינו הערכה?
היו"ר דוד ביטן
כרגע זה תקציבי.
איתי עצמון
לא, אנחנו צריכים לשמוע מהם, הם צריכים להגיד לנו.
היו"ר דוד ביטן
תגיד.
דניאל שוורץ
ההערכה שלנו הייתה 100 מיליון שקלים.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
מה? מה?
היו"ר דוד ביטן
זה לא 100 מיליון שקלים.
דניאל שוורץ
נאמר, נכתב כבר. כבר בתגובה לוועדת שרים - - -
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אני מוכן לעשות איתך כזה דבר - -
הראל ורבין
זה לא ייתכן.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
נרשום 100 מיליון שקלים ואת הפער בין 100 מיליון השקלים לבין מה שזה יעלה בפועל, אחרי השנה הראשונה, למי אתם נותנים?
משה טור פז (יש עתיד)
למילואימניקים.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
למילואימניקים?
דניאל שוורץ
כן.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
כן? אתה מוכן להתחייב על זה? יש לך סמכות?
דניאל שוורץ
אני לא יכול להתחייב על זה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אני יודע שאין לך סמכות.
דניאל שוורץ
זו הייתה ההערכה שלנו.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אבל לזרוק 100 מיליון שקלים על הדבר הזה?
דניאל שוורץ
לא, לא זרקנו את זה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
תקשיב ידידי, על מה אתה מדבר? 100 מיליון שקלים? על בסיס מה ההערכה הזו?
היו"ר דוד ביטן
אבל באיזו שנה? בשנת 2025? לא יהיו כל כך הרבה מילואימניקים.
דניאל שוורץ
אם יהיו פחות מילואימניקים - - -
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
לא, אני רוצה לראות את התחשיב, בבקשה. איפה התחשיב? אין תחשיב?
הראל ורבין
אני רוצה להצטרף לשאלה של חבר הכנסת מלביצקי.
דניאל שוורץ
כשהצעת החוק עברה לוועדת שרים לפני הקריאה הראשונה היה לנו את התחשיב.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
ידידי, אתה לא עונה לי על השאלה.
הראל ורבין
תקשיב, הסכום לא ייתכן.
דניאל שוורץ
אז כתבנו. ואם זה לשנת 2025 נעשה תחשיב חדש.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
תשתדל לענות לי על השאלה. אתה אמרת 100 מיליון שקלים. אתה יושב פה מול חברי כנסת ואומר 100 מיליון שקלים, אני רוצה להבין מאיפה הגיעו 100 מיליון שקלים, איפה הנתונים?
דניאל שוורץ
על בסיס הערכה וכמות הנוסעים, שאנחנו יודעים אותה.
הראל ורבין
הערכה שמתבססת - - -
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
צו 8, די רגע, תן לו לדבר.
דניאל שוורץ
וכמובן, על זה שנצטרך אחרי זה לעשות עלויות מול הזכיין בגלל שאנחנו נהיה מחויבים לפצות את הזכיין על כל הדברים האלה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
איזה זכיין? זו המדינה משלמת, מה לפצות את הזכיין?
דניאל שוורץ
לא, ברגע שזה נכנס לחוק, זה לא דרך צה"ל. זה דרך הזכיין, דרך ההסכם שלנו עם הזכיין. נצטרך לפתוח את הזיכיון הזה, זה יעלה לנו הרבה כסף.
היו"ר דוד ביטן
רגע, אתה לא מבין מה הבעיה?
הראל ורבין
זה נשמע כאילו המדינה משלמת את המחיר הקמעונאי עבור השירות הזה. לא יכול להיות שהמדינה לא מקבלת איזושהי הנחה מהזכייניות, הסכום הזה נשמע מנופח, מנופח מאוד. ההערה הייתה - - -
משה טור פז (יש עתיד)
בסדר, אבל כמה אנשי מילואים נוסע בכביש 6? מה, הוא יוצא פעם בחודש? נוסע - - -
היו"ר דוד ביטן
לא כולם נוסעים בכביש 6.
משה טור פז (יש עתיד)
בדיוק.
היו"ר דוד ביטן
כשאנחנו מדברים על שנת 2025, ברור שלא יהיו כל הרבה מילואימניקים בשנת 2025. אבל לא משנה, עזוב. תגידו מה שאתם רוצים, אני אומר דבר פשוט מאוד, אין לי ויכוח אתכם. ברגע שזה עובר ועדת שרים, זה עבר גם את השיקול התקציבי אז לא צריכים את התקציבים. אם זה לא עובר, זה סיפור אחר.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אדוני, אני חייב להגיד, מכיוון שבכל זאת זה פה. לאוצר יש נטייה, ואני בטוח שאתה מכיר את זה הרבה יותר טוב ממני. הוא זורק הערכות שלפעמים אפשר לעשות להן שורש, או לחלק ל-100 או כל מיני דברים כאלה, ואז, הרבה פעמים, אתה מגיע לעלות האמיתית. זו דרך מצוינת לקבור חוקים ולהפחיד אנשים. אני מוכן להתערב, תקשיב, 100 מיליון שקלים זה בחיים לא יעלה.
היו"ר דוד ביטן
לא, את שנת 2024 הם כבר העריכו, בדיון שהיה אצלי, ב-60 מיליון שקלים.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אז אני מבקש שלדיון הבא, אם זה מה שהם מאמינים, אני מבקש לבוא ואני רוצה לראות תחשיב מפורט של הדבר הזה.
היו"ר דוד ביטן
הם ישלחו לנו. לפי התקנות הם צריכים להעביר לנו הערכה תקציבית כתובה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
לא יכול להיות שזה יעלה יותר מהתשלום בפועל של החייל. זאת אומרת, אם החייל בלי שום דבר היה משלם X כסף ואתה מכפיל את זה, לא יכול להיות שזה יעלה יותר. 100 מיליון שקלים?
היו"ר דוד ביטן
לא, השאלה היא כמה פעמים הוא נוסע?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
כמה הוא נוסע? הם אמרו 300 שקלים.
היו"ר דוד ביטן
לא, עד 300 שקלים.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
לדעתי, לאנשים שבשירות מילואים זה לא יהיה 100 שקלים בחודש.
משה טור פז (יש עתיד)
אני מסכים. מה עוד, שהרוב לא גרים בצפון ונוסעים את כל כביש 6. מתחילים מהמרכז.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
בדיוק. מה זה כביש 6? 17 שקלים?
משה טור פז (יש עתיד)
יש מקטע שהוא בכלל חינם.
היו"ר דוד ביטן
אנחנו מקבלים פטור, יש לנו פטור. לא משלמים, פטורים מכביש 6. בכביש האגרה של איילון - - -
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
לא פטורים, יש לך את הפנגו.
משה טור פז (יש עתיד)
הכנסת משלמת, לא פטורים.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אתה משלם את זה מתקציב הקשר לבוחר, זה לא שאתה פטור.
היו"ר דוד ביטן
לא. זה יורד לי מהמשכורת, למה פטור?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
בסדר, זה מתקציב הקשר לבוחר.
היו"ר דוד ביטן
לא, מהמשכורת.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
לא יודע, לא משנה.
היו"ר דוד ביטן
לא, אתה מדבר על השליש של נתיבי איילון. שם אתה משלם, אתה בעצמך משלם, שליש.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
מה זה נתיבי איילון?
היו"ר דוד ביטן
הנתיב המהיר. לגבי זה, אני לא יודע.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
100 מיליון שקלים, נחלק את זה, לכמה מילואימניקים זה?
היו"ר דוד ביטן
עזוב, זה לא הוויכוח עכשיו. אמרתי לך, אם הם יאשרו בוועדת השרים אז נגמר הוויכוח.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אתה יודע מה מעניין? כשדיברתי עם הרפרנט ממשרד האוצר הוא אמר לי - - -
היו"ר דוד ביטן
למרות שהערכתם את זה ב-60 מיליון שקלים בשנת 2024, אני מזכיר לך את זה.
דניאל שוורץ
כן. זו השאלה, כמה זמן המלחמה תהיה.
היו"ר דוד ביטן
להפך, בשנת 2024 יש יותר חיילים מאשר בשנת 2025.
הראל ורבין
בדיוק.
היו"ר דוד ביטן
ההערכה הנכונה היא בערך 30 מיליון שקלים, אבל לא ניכנס לזה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
דוד, אתה יודע מה הוא אמר לי? לי הוא אמר 15 מיליון שקלים. הוא אמר בין 15 מיליון שקלים ל-17 מיליון שקלים. יכול להיות שהוא התכוון רק לחלק של ה-50%-50% של משרד האוצר.
דניאל שוורץ
זה הייתי אני? הרפרנט במשרד האוצר זה אני.
היו"ר דוד ביטן
לא, זה כולל גם את אזור חיפה, זה לא רק כביש 6, זה כולל גם את המנהרות. עזוב, 30 מיליון שקלים זה הגיוני.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
בסדר. נו, 100 מיליון שקלים.
הראל ורבין
יושב-הראש, אני חושב שלאור הערכה גבוהה מאוד שהאוצר מעלה פה, אנחנו כן צריכים לעקוב אחרי התנאים שהאוצר בא במשא ומתן עם הזכייניות.
היו"ר דוד ביטן
עם כל הכבוד לך, אנחנו מחויבים להערכות של משרד האוצר, לא שלך.
הראל ורבין
אתה צודק. אבל אני רוצה להזכיר שמילואימניקים הם גם משלמי מיסים, והכסף הזה בסופו של דבר כן יוצא מהארנק שלנו.
היו"ר דוד ביטן
אם אתה מילואימניק אתה מקבל את ההחזר. אנחנו מחויבים להערכות של האוצר, לא שלך וגם לא של חנוך מלביצקי. אני רק מזכיר לכם שבשנת 2024, כשיש יותר מילואימניקים בשטח, אמרתם שזה בערך 60 מיליון שקלים.
הראל ורבין
בדיוק, אני זוכר את זה מהישיבה הקודמת.
היו"ר דוד ביטן
תבדקו את עצמכם עוד פעם.
הראל ורבין
זה הולך וגדל.
איתי עצמון
תעבירו אלינו הערכה כתובה, בבקשה.
היו"ר דוד ביטן
אולי הם מעלים את המחיר של האגרה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
זה כמו החיסכון על אובדן ההכנסה, כשאמרו לנו על הסיגריות בדיוטי פרי. זה התחיל מכמה מיליונים בודדים - -
היו"ר דוד ביטן
אני רואה שיש לך מחלוקת עם האוצר.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אתה יודע כמה מחלוקת יש לי עם האוצר? אני בוועדת הכספים.

- - זה פתאום קפץ לעשרות מיליונים ואתה לא מבין את ההערכות.
היו"ר דוד ביטן
אחרי שהקראנו. מי בעד הנוסח הזה לקריאה ראשונה, ירים את ידו.

הצבעה

אושרה.
היו"ר דוד ביטן
פה אחד. זה עובר אליכם, לוועדת שרים, תחליטו שם מה שצריך.


הישיבה ננעלה בשעה 13:53.

קוד המקור של הנתונים