ישיבת ועדה של הכנסת ה-25 מתאריך 12/07/2023

הצעת צו להארכת תקופת מתן העדפה לרכישת טקסטיל בעבור מערכת הביטחון והמשרד לביטחון פנים

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-וחמש

הכנסת



9
ועדת החוקה, חוק ומשפט
12/07/2023


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 122
מישיבת ועדת החוקה, חוק ומשפט
יום רביעי, כ"ג בתמוז התשפ"ג (12 ביולי 2023), שעה 10:40
סדר היום
הצעת צו להארכת תקופת מתן העדפה לרכישת טקסטיל בעבור מערכת הביטחון והמשרד לביטחון פנים
נכחו
חברי הוועדה: שמחה רוטמן – היו"ר
יונתן מישרקי
ארז מלול
יואב סגלוביץ'
מנסור עבאס
גלעד קריב
חברי הכנסת
מיכאל מרדכי ביטון
חמד עמאר
מוזמנים
צביאל גנץ - עו"ד בלשכה המשפטית, משרד האוצר

אלון קינסט - מרכז בכיר כלכלה ורכז באגף החשב הכללי, משרד האוצר

מיטל פרי - עו"ד, מנהלת קשרי ממשל, התאחדות התעשיינים

שייח תופיק חלבי - ראש הוועד של האימאמים הדרוזים

גלי שלום - יועצת מקצועית ליו"ר הוועדה
ייעוץ משפטי
נעמה מנחמי
מנהל הוועדה
איל קופמן
רישום פרלמנטרי
אפרת שלמה, חבר תרגומים



רשימת הנוכחים על תואריהם מבוססת על המידה שהוזן במערכת המוזמנים הממוחשבת. ייתכנו אי-דיוקים והשמטות.


הצעת צו להארכת תקופת מתן העדפה לרכישת טקסטיל בעבור מערכת הביטחון והמשרד לביטחון פנים
היו"ר שמחה רוטמן
טוב, אנחנו בדיון שאני חייב לומר, אפילו לפני הצגת שם הדיון, אני רוצה להגיד שאני מאוד מאוד כועס על כך שאנחנו מקיימים את הדיון הזה, ובטח בלוחות הזמנים האלו, ובטח עם אקדח לרקה, סכין לגרון, לא יודע עוד כל מיני דימויים. אני כבר אומר ואני חושב שאני אומר את זה על דעת כל הנוכחים פה, אנחנו נאשר את הצו הזה אני כבר אומר את זה, אבל אני אין לי מילים ואני חושב שאני מדבר שוב קואליציה ואופוזיציה, אין לי מילים כדי לבטא את הכעס על כך שאנחנו מקיימים את הדיון הזה היום.

הנושא הוא הצעת צו להארכת תקופת מתן העדפה לרכישת טקסטיל בעבור מערכת הביטחון והמשרד לביטחון פנים, ממה שכתוב במסמך שהועבר אליי ומברור, ואני אשמח שעיקר הדיון ברשות חברי, אנחנו נדבר מילה כמה מילה על מהות החוק, אבל אני חושב שעיקר הזמן הקצר שעומד לרשותנו, בגלל שזה הגיע אל שולחננו אתמול וזה חייב להיות מאושר היום, ועיקר זמן הדיון שיהיה לנו בעיני יותר חשוב השאלה למה זה קרה שזה מגיע בזמן הזה, הנושא עצמו אנחנו נדבר עליו בקצרה אם תרצו להתייחס בקצרה, בעיניי זה הנושא המשמעותי ביותר.

ויותר מזה אני אגיד שוב בשם חבריי לקואליציה ולאופוזיציה, מדברים איתי אנשים מדם לבם בצדק מוחלט על הדבר הזה, מדברים איתי כבר חודש לדעתי, ואני פניתי בנושא הזה לשר האוצר ואמרתי, הוא אומר לי מה לעשות הם לא הביאו לי לחתימה, והפעלתי את כל הלחצים כשאני הייתי יכול, והעיכובים הללו באמת שערורייה, לא צריך להשאיר את האנשים שחייהם תלויים להם מנגד שפרנסתם תלויה להם מנגד בנושא הזה. אז קיבלתי אמירה - -
גלעד קריב (העבודה)
מי המשרד המציע?
היו"ר שמחה רוטמן
המשרד הוא שר האוצר, אני יודע אני יודע פשוט מה הלכו בתוך התהליכים הממשלתיים, כי שר האוצר חתם על זה, אבל הוא חתם על זה הוא הפיץ את זה ביום ראשון חתם על זה ביום שני בשנייה שזה היה בשל.

הדרג הפוליטי כאן לא יעכב את זה ולא יבטל את זה בשום פנים ואופן, אבל אני אומר לדרג המקצועי כאן ואני אשמח לשמוע בעיקר את התשובות איך זה קרה.

גברתי המשרד הממשלתי מי הגורם המציג, מי הגורם המציג את הצו?
צביאל גנץ
משרד האוצר.
היו"ר שמחה רוטמן
כן בבקשה מי מדבר?
צביאל גנץ
עו"ד צביאל גנץ מהלשכה המשפטית במשרד האוצר.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה, תציג במספר מילים את הצורך בצו ובדחיפות בו.
צביאל גנץ
אז אנחנו מדברים כאן על צו שמאריך הוראת שעה בחקיקה בחוק חובת המכרזים, כשבעצם מכוח הוראת השעה הזאתי, הותקנו תקנות, תוקן תקנות חובת המכרזים העדפת תוצרת הארץ, כך שיינתן יהיה מנגנון ההעדפה מיוחד במכרזים של מערכת הביטחון והמשרד לביטחון לאומי במכרזי טקסטיל, אז מכוח זה החוק המסמיך ובעצם מכוחו יש תקנות, החוק המסמיך נקבע כהוראת שעה, נקבע במקור ב-2011, הוארך שוב פעם ב-2015 ואז שוב ב-2020, ב-2020 כשהוארך נקבעה לו הארכה לשלוש שנים עם אפשרות להאריך אותו בצו בשנתיים נוספות.

הצורך והדחיפות הוא בעצם ברגע שהחוק הזה לא יהיה בתוקף אז בעצם התקנות שהותקנו מכוחו, התיקון הספציפי הזה גם לא יהיה בתוקף, מה שיגרום לזה שבמכרזים האלה של מערכת הביטחון והמשרד לביטחון לאומי לא יינתן ההעדפה, זה משפיע על בגלל שזה משפיע על מכרזים קונקרטיים, אז היה חשוב להביא בהקדם את הצו ברגע שהוא סיים את התהליך לוועדה, מסתיים התוקף שלו זה ב-15.7.
היו"ר שמחה רוטמן
15.7 איזה יום יוצא?
צביאל גנץ
שבת.
היו"ר שמחה רוטמן
באיזה יום אנחנו עכשיו?
צביאל גנץ
אנחנו עכשיו ביום רביעי.
היו"ר שמחה רוטמן
מתי זה הונח על שולחן הוועדה?
צביאל גנץ
לדעתי אתמול.
היו"ר שמחה רוטמן
מתי זה נחתם על ידי השר?
צביאל גנץ
לדעתי או אתמול או שלשום.
היו"ר שמחה רוטמן
מתי זה הובא לחתימת השר על ידי הדרג המקצועי?
צביאל גנץ
יום ראשון.
היו"ר שמחה רוטמן
הבנתי תודה. חברי הכנסת, אתם רוצים לתת לאחד השייחים קודם? בבקשה מי ידבר מכם? גם בקצרה כי אנחנו חייבים להצביע ובדקות הקרובות, רק שם ותפקיד לפרוטוקול.
תופיק חלבי
תודה רבה לכם מכובדי, אני תופיק חלבי ראש הוועד של האימאמים הדרוזים, אני כאן בשם השיח מוואפק טריף הראש הרוחני של העדה.

אז רקע קטן, תעשיית הטקסטיל בעדה הדרוזית מונה 34 מפעלים בינוניים וקטנים שהם ספקים של כוחות הביטחון, המאפשרים שקט מבצעי איכותי להגנת החייל השוטר במשימות הרבות שלהם, כאשר הרוב המוחלט של מפעלים אלו נמצאים בכפרי הדרוזים בכרמל ובגליל, לרבות גם ביישובי קו העימות, בעבורם מהווה התקנה מחולל שינוי במרכזים אלה הם ניגשו ובלעדיה היו סוגרים את מפעליהם.

המשמעות הנובעת מכך הינה הרת גורל בעבור מאות רבות של עובדים, עובדות ועובדים שהיו נתונים ללא פרנסה אם התקנה הזאת לא תעבור.

אז אנחנו מבקשים בשם השייח בשם כל אנשי העדה מכם וכבר שמעתי שהשר אישר, אז תודה רבה לכם גם למשרד הביטחון, לחבר הכנסת שמחה רוטמן, וכל אלה שעבדו למען הארכת התקנה הזו, תודה.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. חברי הכנסת אתם רוצים להתייחס בקצרה?
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
כן אני רוצה קצר אני רוצה קצר, אני רוצה לברך את היושב ראש על הבאת התקנה הזאת מיידית כשקיבלת אותה, לברך את שר האוצר שהבין את הנושא ופעל ואישר ואת כל הממשלה.

הינו במתפרות הבנו כמה זה דחוף, ראינו אישה שאמרה פה לידי, ליד מכונת התפירה גידלתי תינוק בתוך קופסה בלול, התינוק הזה נהיה סגן אלוף בצה"ל, לאישה דרוזית זה פתרון תעסוקתי שלא יכול להיות מוחלף מבחינת הכללים, והנוכחות, והקהילתיות והזמינות ועוד סוגיות משפחתיות.

ולכן זאת הצלת נפשות ל-4,500, אני חושב שכוחות הביטחון עושים בשכל שהם קונים את זה שם זה לא רק בגדים, זה אפודי מגן, זה ציוד ביטחוני, דברים משמעותיים מאוד שנוצרים שם ממש תרומה לביטחון ישראל.

הערה אחת למשטרה, תלמדו מצה"ל ותקנו מדים גם מהמתפרות שלנו, דיברתי עם הרכש שלכם הם יפגשו את משרד הביטחון וילמדו את המודל, וגם אם צריך שינוי חקיקה נעזור לכם שיהיה לכם את התנאים של משרד הביטחון, כדי להגדיל את התפוקה שם.

אני יזמתי דיון דחוף על זה מחר אצלי, אבל הוא מתייתר, אני מברך אותך ואני ממש מוקיר גם את השייח כשהיינו אצלו מוואפק טריף וכל ההנהגה, בכלל על תרומתם לצה"ל לביטחון ישראל, ועל הסבלנות כשהבאנו את התוצאה הזאת, תודה רבה לכולם.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. יוני.
יונתן מישרקי (ש"ס)
תודה רבה, קודם כל מיכאל אם התפנה לך מחר חור ביומן אז יש לי כמה דברים להציע.
היו"ר שמחה רוטמן
רוצה לדון בעילת הסבירות אצלך? יהיה יותר רגוע.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
תקבע איתי לסיור בקריית שמונה, יש לנו כמה בעיות.
יונתן מישרקי (ש"ס)
אני רוצה לחזק את מה שאמרתם, גם אתה אדוני היושב ראש וגם מיכאל, הנושא הזה חשוב, אנחנו ראינו מה קרה בתקופת הקורונה, כמה מפעלים האלה, כמה תוצרת כחול לבן פנים ישראלית יכולה לעזור בעתות משבר, אבל לא רק במהלך כל התקופה.

אני כמובן תומך ושואל יחד איתך אדוני היושב ראש למה זה הגיע ברגע האחרון? נושא כזה צריך לבוא בצורה מסודרת מוקדם לדיון בוועדה ולזה, אבל אנחנו כן תומכים כמובן באישור הארכת התוקף של החוק הזה, ולכן אני מודה לך על קיום הדיון הזה.
היו"ר שמחה רוטמן
בסדר גמור. חבר הכנסת חמד עמאר, כן בבקשה.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
קודם כל באמת אני רוצה להודות לך על הדיון הזה אני ידעתי על הדיון הזה התקשרו אליי, ואני הבנתי שמסתיים ב-15.7 וקודם כל אני רוצה להודות לך שאתה מפסיק את הדיון על הסבירות ומקיים את הדיון הזה על הנושא של הרכש בתוך המדינה.

אני אומר לך זה הדבר החשוב שאנחנו צריכים להתעסק בו, זה הדבר החשוב שנותן לאנשים לעבוד, לתת, ומדינת ישראל בנושא הזה היא מפגרת אחורה בנושא של לעודד תעשייה מקומית, ולתת לאנשים לעבוד לפרנסה.

אני ביקרתי במתפרות בבית ג'אן וביישובים אחרים, תאמין לי גאווה מה שהם עושים למען צה"ל והעבודה שהם עושים לציוד צבאי ומשטרתי גם, ואני מכיר את הסיפור של המדים משטרתיים כי כשאהרונוביץ' היה שר לביטחון פנים והדלתא שיש שם, ואני חושב לא צריך להסתכל על הדלתא של המחירים וגם המשטרה צריכה ללכת לכיוון הזה, שהרכש שיהיה בתוך המדינה בתוך הארץ, שאנשים יתפרסו, גם המשטרה תוכל לקבל את המדים וגם תוכל לתקן את המדים בתוך הארץ ולעשות את העבודה בתוך הארץ, לא רק צה"ל שעושה את זה כאן בישראל, ובאמת שוב אני רוצה להודות לך על קיום הדיון, הדיון הזה חשוב ואנחנו תומכים בתקנות האלה, וצריך לקדם אותם כמה שיותר מהר.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. גלעד.
גלעד קריב (העבודה)
טוב תודה אנחנו כמובן גם נתמוך בצו, אבל אני רוצה לשאול את משרד האוצר שתי שאלות, אחת קונקרטית, אם ישנה הטבה במכרזי רכש של הצבא ומשרד הבט"ל מדוע ההרחבה הזאת לא חלה על מהלכי רכש נוספים שהם ממשלתיים? גם מערכת הבריאות קונה מוצרי טקסטיל רבים, ענף הטקסטיל היה אחד מענפי התעשייה המפוארים במדינת ישראל, בדגש על עסקים קטנים בינוניים וגדולים בנגב ובגליל, הענף הזה כמעט חוסל, מה שאנחנו רואים כאן זה שמורת טבע, זה ממש שריד לתעשיית טקסטיל שפרנסה עשרות אלפי משפחות ישראליות אם לא אלפי.

המפעלים האלה יצאו מישראל, אני מגיע מתפיסת עולם כלכלית שלא חיה בשלום עם הרעיון הזה שהכל פתוח הכל פרוץ ולמדינה אסור לתמוך בתעשייה המקומית, אבל אם כבר עשיתם חריג, אני מבקש לדעת למה הוא מוגבל רק למשרד הבט"ל ולא לכל מהלכי הרכש הממשלתיים בתחום הטקסטיל? זה אחד.

דבר שני, אני מבקש רגע להבין איך זה מסתדר עם הטענה ארוכת השנים של הדרגים המקצועיים באוצר, שחריג מין הסוג הזה סותר את כל ההסכמים הבינלאומיים של מדינת ישראל בתחום המסחר?
היו"ר שמחה רוטמן
השאלה השנייה שלך עונה לשאלה הראשונה אבל בסדר.
גלעד קריב (העבודה)
לא לא היא לא.
היו"ר שמחה רוטמן
כי החריג הבינלאומי קשור למערכת ביטחון ברכש ביטחוני אבל בסדר.
גלעד קריב (העבודה)
אז בסדר, זה התשובה שאני רוצה לקבל.
היו"ר שמחה רוטמן
אז ענית לעצמך בצורה מאוד מעוררת הערכה.
גלעד קריב (העבודה)
בסדר גמור, והאם באמת זה מוגבל רק להחריג הזה מכוח איזה הסכמים לא ניתן להרחיב את זה? ואם כן דרך אגב רכש ביטחוני האם זה קיים בתחומים אחרים?
היו"ר שמחה רוטמן
יואב, תודה יואב רק בקצרה כי אנחנו באמת רוצים להגיע להצבעה.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
קודם כל אני באמת שמח שיש את זה פה אבל עצוב שהגענו לפה, כי זה צריך להיות קודם בתהליך אחר, לא לשגע את האנשים שיהיו במרגישים שהם תלויים, אני חושב שאני לא טועה, אני עוד השבוע שכפלתי הצעה לסדר של ידידי חבר הכנסת, דרך שהיא התקבלה זה גם כן שאלה אבל זה כבר סיפור אחר, לא התקבלה בנשיאות לגבי העניין, אני רציתי להגיד שתי מילים לגבי שזה - -
היו"ר שמחה רוטמן
אולי הם ידעו שזה יבוא לאישור.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
התחלת להגיד ידידי, אנחנו לא יודעים מי הידיד שלך.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
בכל מקרה אני כן רוצה לומר, אני הגעתי למפעלי הטקסטיל מסיבה אחרת לגמרי, אפרופו מתקשר לבוקר - -
היו"ר שמחה רוטמן
מקווה שאתה לא הגעת למפעל טקסטיל אחר.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
על מפעל ענק יפיפה מודרני, ממש מפעל הייטק של משפחת קאנג' בבית ג'אן, בזמנו ירו על כל החזית שלו, מזה אני הכרתי את תעשיית הטקסטיל המפוארת - -
היו"ר שמחה רוטמן
שזה קשור לדיון האחר שלנו שמתנהל במקביל כרגע.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
משם, ולכן אני אומר שאני קודם כל תומך בזה, זה מפעל אומרים טקסטיל חושבים שזה משהו, זה מפעל הייטק חבל על הזמן שמעסיק שם נדמה לי 450 אם אני לא טועה במספרים, זה פותר גם בעיות חברתיות של לצאת מהבית, זה פותר דברים נוספים, ואחרי כל הדברים האלה שיהיה לכולנו בהצלחה ושלא ניפגש פעם הבאה 24 שעות לפני.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה כן, תדאגו בבקשה לא להגיע ברגע אחרון. מיטל אבל באמת במשפט כי אנחנו חייבים לעבור להצבעה.
מיטל פרי
במשפט, אני הגעתי מהצפון לפה רק כדי להגיד תודה קודם כל במיוחד לך כבוד היו"ר, שבאמת כבר תקופה אתה שומע על זה ועמדת במילתך וברגע שזה נחתם למרות הלו"ז המטורף פה וכל העומס מצאת באמת את הזמן, כמובן תודה לשר האוצר ובאמת גם תודה לך גם על זה שבאמת הזכרת את העניין של הרגע האחרון, כי באמת אנחנו משקיעים המון משאבים וסתם, כי בסוף כולם מבינים את החשיבות משרד הביטחון מברך על זה, ותודה לחבר הכנסת מיכאל ביטון יו"ר הוועדה המיוחדת לגליל ולנגב שהגיע עד חורפיש ועזר לנו כמו תמיד גם לחזק את החשיבות, תודה רבה.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. אני מבקש מנציגי הממשלה לנצל את 7 הדקות שנותרו עד ההצבעה לטובת הסבר בכל זאת, אתם יכולים להתייחס בקצרה לשאלתו של גלעד קריב, למרות שכמו שאמרתי אני חושב ששאלה ב' עונה על שאלה א', אבל אני יותר חשוב לי בהקשר הזה, והדיון שלו הוא חשוב בהקשרים אחרים, זה להסביר מדוע אנחנו נמצאים ביום רביעי.

היום מצביעים לא בגלל עיכוב שלי לא בגלל עיכוב של השר סמוטריץ', אלא למה באים לדבר כזה ברגע האחרון, מדוע צריכים להטריח את עצמם שלושה נכבדים של העדה הדרוזית, להגיע לפה לדאוג לפרנסה, להיות במתח של מטה לחמם של 4,500 כמה אמרנו?
מיטל פרי
דרך אגב 4,500 משפחות דרוזים, אבל גם נמצא פה נציג חסידות גור בדרום.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
זה לא רק דרוזים, גם בדרום יש - -
היו"ר שמחה רוטמן
נכון נכון, למה כל המשפחות הללו צריכות לשבת במתח ולחכות, אז תעשו את זה בבקשה בשתי דקות, וברגע האחרון תסבירו לנו למה אנחנו ברגע האחרון.
אלון קינסט
אלון קינסט אגף החשב הכללי, אז קודם כל ממש בדקה, כל התשתית הרעיונית של הרכש המכרזי עומדת על שני עקרונות בסיסיים שהם עקרון השוויון ועקרון היעילות, כל השאר הם חריגים, יש המון המון בקשות והמון נושאים שרוצים בעצם להחריג עולים גם פה במשכן חדשות לבקרים וכל מטרה כשלעצמה היא ראויה, כולן ביחד מסכנות את ההליך, את עצם זה שאי אפשר לנהל רכש שהוא יעיל ושומר על העקרונות הבסיסיים שלו, ולכן כל דיון על הנושא של חריג נעשה בתשומת לב ובזהירות ראויה.

בזמנו חברת הכנסת דאז שלי יחימוביץ עצמה יזמה את החוק, קיימה איתנו דיונים ארוכים מאוד על ההצעה שלה, כדי להגיע להצעה שהיא מגודרת ופוגעת באופן המינימלי ההכרחי בעקרונות האלה, ובעצם הגידור כלל שני דברים, אחד במרחב השני בזמן, אחד פרקטיקה של הוראת שעה שבעצם הייתה, נועדה לאפשר לשינויים הדרסטיים שקורים בעולם הטקסטיל בשוק הטקסטיל הישראלי לעבור התאמות ובגלל זה זה מוגבל בזמן, והנושא השני הוא הנושא של התחולה שהוגבלה רק למשרדים הביטחוניים, למשרד לביטחון פנים ויחידות הסמך שלו ולמשרד הביטחון.

לגבי השאלה על איסור אפליה, באמת המסגרת העיקרית שמנחה אותנו בהקשר הזה היא הסכם ה-GPA של ארגון ה-WTO שקובע איסור אפליה אבל מחריג את מערכת הביטחון כמו שהיו"ר הזכיר.

לגבי הנושא שהדיון פה מגיע ברגע האחרון, אין לי אלא להגיד, שכשהנושא היגיע לטיפולינו, אנחנו קידמנו אותו במהירות האפשרית כדי לא להגיע לחריגה שהיא מעבר ללו"ז, ומעבר לזה אין לי.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
אני יכול לשאול אותו שאלה קצרה?
היו"ר שמחה רוטמן
שנייה שנייה, אני רוצה שנקריא והצבעה, אני חייב להגיע - - אנחנו נצביע ואחרי זה - -
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
אבל רוטמן לא סתם, אולי נשנה משהו תשמע לי.
היו"ר שמחה רוטמן
לא לא מיכאל, אנחנו לא נשנה כלום, אנחנו לא נשנה כלום, מילה לא נשנה.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
מיכאל למה לא? רק המשך.
היו"ר שמחה רוטמן
בבקשה גברתי, גברתי היועצת המשפטית נא להקריא את נוסח הצו.
נעמה מנחמי
צו להארכת תקופת מתן העדפה לרכישת טקסטיל בעבור מערכת הביטחון והמשרד לביטחון
פנים.

בתוקף סמכותי לפי סעיף 3 לחוק חוק חובת המכרזים (תיקון מס' 24 - הוראת
שעה), התשע"ה-2015 (להלן – החוק), ובאישור ועדת החוקה חוק ומשפט של
הכנסת, אני מצווה לאמור
1. התקופה הקבועה בסעיף 1 לחוק מוארכת בזה בשנתיים, עד ליום י"ט בתמוז
התשפ"ה (15 ביולי 2025).

וחתימתו של שר האוצר.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. מי בעד ההצעה ירים את ידו? מי נגד? מי נמנע? אין נמנעים.

הצבעה

אושר

אני קובע כי הצו אושר בנוסח שהונח על שולחן הוועדה והוקרא.

אתה רוצה עכשיו להגיד בכל זאת כי אמרתי שאחרי ההצבעה?
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
לא אבל תשמע יש לך שנתיים עכשיו, אולי זה לא טוב כל שנתיים להגיע לסיבוב הזה, אז אולי תקיים רק עוד דיון אחד שאולי הוראת השעה בה תהיה חמש שנים.
היו"ר שמחה רוטמן
אני רק אגיד שזה דורש תיקון חקיקה ולא בצו.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
בגלל זה יש שנתיים, אולי רק דיון אחד.
היו"ר שמחה רוטמן
נכון, אני בהחלט אומר שלמשרדי הממשלה - - שנייה.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
אני מבקש דיון, אני אגיד לך מה אני מבקש, דיון אחד על המשך העתידי לא של השנתיים האלה, וגם איך מכניסים את המשטרה לקנות את המדים, הם מייבאים את המדים.
היו"ר שמחה רוטמן
אז אני חייב לומר שדווקא הדיון על איך מכניסים את המשטרה שייך לוועדה אחרת פחות אליי, אני יותר באישור הצו והתקנות מכוח חוק שייך לוועדה לביטחון לאומי, ונושא של בכל מקרה במהלך השנתיים הקרובות אתם תצטרכו להחליט, או שאתם מפיצים תזכיר להארכה או שחקיקה פרטית, כל הדברים האלו, אבל במסגרת החוק אי אפשר להאריך יותר משנתיים.

תודה רבה לכל הנוכחים, ישיבה זו נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 10:59.

קוד המקור של הנתונים