ישיבת ועדה של הכנסת ה-25 מתאריך 09/05/2023

פרק ט' (תיווך בביטוח ובחיסכון פנסיוני), רק סעיף 36 (איסור על סירוב בלתי סביר להתקשורת) מתוך הצעת חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2023 ו-2024), התשפ"ג-2023

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

העשרים-וחמש

הכנסת

99

98
ועדת הכספים
09/05/2023


מושב ראשון



פרוטוקול מס'
מישיבת ועדת הכספים
יום שלישי, י"ח באייר התשפ"ג (09 במאי 2023), שעה 10:00
סדר היום
פרק ט' (תיווך בביטוח ובחיסכון פנסיוני), למעט סעיף 36 (בעניין איסור על סירוב בלתי סביר להתקשרות) מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2023 ו-2024), התשפ"ג-2023

פרק ט' (תיווך בביטוח ובחיסכון פנסיוני) – סעיף 36, איסור על סירוב בלתי סביר להתקשרות של גוף מוסדי עם יועץ פנסיוני – דיון והצבעות
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר
ינון אזולאי
ולדימיר בליאק
אלי דלל
שרן מרים השכל
אימאן ח'טיב יאסין
אחמד טיבי
נעמה לזימי
יונתן מישרקי
משה סולומון
חוה אתי עטייה
חמד עמאר
יצחק פינדרוס
אליהו רביבו
מיכל שיר סגמן
עאידה תומא סלימאן
חברי הכנסת
ווליד טאהא
עופר כסיף
גלעד קריב
מוזמנים
אוהד מעודי - מנהל צוות ביטוחי רכוש, אגף שוק ההון, משרד האוצר

דור פישר - עו"ד, סגן בכיר ליועץ המשפטי, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, משרד האוצר

דודי קופל - עו"ד, הלשכה המשפטית, משרד האוצר

אביגיל ונקרט - אגף התקציבים, משרד האוצר

עפרי אשל - אגף התקציבים, משרד האוצר

הילה דוידוביץ בלומנטל - עו"ד, משרד המשפטים

ענת יהב - עו"ד, אגף הפנסיה, ההסתדרות הכללית החדשה

טיבי רבינוביץ - מנהל קשרי חוץ, איגוד הבנקים

גיא רוטקופף - מנכ"ל איגוד חברות הביטוח

שלמה אייזיק - סו"ב, נשיא לשכת סוכני הביטוח

פיאד טמיש - עו"ד, היועץ המשפטי, לשכת סוכני הביטוח

יניב מאיר - יועץ מקצועי, לשכת סוכני הביטוח

נמרוד ספיר - מנכ"ל איגוד בתי השקעות

רועי כהן - נשיא לה"ב

לינור דויטש - מנכ"לית פורום 99

רועי מימרן - פורום החוסכים לפנסיה
ייעוץ משפטי
שלומית ארליך
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
אהובה שרון, חבר תרגומים


רשימת הנוכחים על תואריהם מבוססת על המידע שהוזן במערכת המוזמנים הממוחשבת. יתכנו אי-דיוקים והשמטות.



פרק ט' (תיווך בביטוח ובחיסכון פנסיוני), למעט סעיף 36 (בעניין איסור על סירוב בלתי סביר להתקשורת) מתוך הצעת חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2023 ו-2024), התשפ"ג-2023, מ/1612

פרק ט' (תיווך בביטוח ובחיסכון פנסיוני) – סעיף 36, איסור על סירוב בלתי סביר להתקשרות של גוף מוסדי עם יועץ פנסיוני – דיון והצבעות
היו"ר משה גפני
בוקר טוב. אני פותח את ישיבת ועדת הכספים. זה קצת חריג להציע הצעה לסדר, אבל בבקשה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
ממש קצר. תודה רבה אדוני היושב ראש. בוקר טוב לכולם. אנחנו כמובן מחזקים ומגבים את כוחות הביטחון שפועלים עכשיו ברצועת עזה. אני רוצה להסב את תשומת הלב, בעיקר של שר האוצר, שהעסקים בכל האזור היום סגורים וסופגים הפסדים. בכל סבבי ההסלמה האחרונים הממשלה מתעלמת ממצוקת בעלי העסקים והמפעלים באזור ואני קורא למשרד האוצר כבר עכשיו לעבוד על מתווה פיצוי לבעלי עסקים ולא משנה כמה זמן יימשך המבצע הזה. אנחנו מקווים שהוא יהיה כמה שיותר קצר.
משה סולומון (הציונות הדתית)
הוגדר מצב מיוחד בעורף.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
דבר שני, ממש בקצרה. אני מניח שיהיו היום הצבעות בזמן מליאת הכנסת. אני מבין את האילוצים שלכם, אבל היום מציינים את יום הניצחון על גרמניה הנאצית ועבורי הוא יום מיוחד ומיוחד עבור הקהילה אותה אני מייצג כאן. אם יש אפשרות לעשות הפסקה, לפחות בזמן ציון היום המיוחד הזה במליאת הכנסת, אני מאוד אשמח. תודה רבה.
משה סולומון (הציונות הדתית)
היום הוא גם יום המילואים.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
נכון.
אליהו רביבו (הליכוד)
היום זה גם ל"ג בעומר, הילולת רבי שמעון בר יוחאי. גם זה יום שהוא מאוד מאוד חשוב.
ינון אזולאי (ש"ס)
גפני, אני מבקש ממך לאשר קיזוזים למי שרוצה להתקזז בגלל כל האירועים.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני כמרכז האופוזיציה בוועדה לא יכול להתקזז.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. פרק ט' (תיווך בביטוח ובחיסכון פנסיוני), למעט סעיף 36, איסור על סירוב בלתי סביר להתקשרות של גוף מוסדי עם יועץ פנסיוני. אני ביקשתי שתגיעו להסכמה ואני רוצה לדעת האם הגעתם להסכמה ואם כן, מה הנוסח.
שלומית ארליך
לאחר הדיון שהיה אתמול הגענו להסכמה לגבי הנוסח. אני אקריא את התיקונים.
שלמה אייזיק
אדוני היושב ראש, סליחה, אנחנו לא בתוך הסידור הזה ויש לי הרבה מה לומר.
היו"ר משה גפני
אני אתן לך לדבר. הרבה לומר לא כי אני לא מתחיל דיון מחדש אבל תאמר את עיקרי הדברים. אני דווקא די מזדהה איתך אבל זה החוק שמדבר.
שלומית ארליך
הנוסח מונח בפניכם. אתם יכולים לראות את התיקונים ב"עקוב אחר שינויים".
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
אין לנו את הנוסח. לא שמו את החומר.
שלומית ארליך
זה הנוסח.

בסעיף 28א שמדבר על סירוב בלתי סביר להתקשרות עם יועץ פנסיוני, בסעיף קטן (ב). התיקון בסעיף קטן (א) הוא תיקון ניסוחי. במקום בפרק זה, כי יש כאן התייחסות לפרק.

בסעיף קטן (ב) הכנסנו, בהתאם להערות שהתקבלו בוועדה, ש"גוף מוסדי שמסרב להתקשר עם יועץ פנסיוני בהסכם לביצוע עסקה או מסיים התקרות בהסכם כאמור, יודיע על כך ליועץ הפנסיוני בכתב ויפרט בהודעה כאמור את הנימוקים לסירובו".

בסעיף קטן ג), בהגדרה של סירוב בלתי סביר, הכנסנו את הסיפה שמתייחסת לסיום התקשרות בהסכם כאמור.

בפסקה (3) הכנסנו את אישור ועדת הכספים. זה יהיה "סירוב בנסיבות אחרות", לא כפי שהורה הממונה אלא "שיקבע השר באישור ועדת הכספים של הכנסת".

הסעיף שנוסח אתמול לאחר הדיון בוועדה: "מבלי לגרוע מהאמור בפסקה (2) – פסקה (2) מתייחסת לסירוב שמבוסס על מספר הלקוחות, מאפייני הלקוחות, היקף הסכומים, היקף עמלות ההפצה – לא יראו כסירוב בלתי סביר סירוב המבוסס על הסכם שאינו רווחי לגוף המוסדי לעניין שיעור ותנאי עמלת ההפצה, השירות הניתן לפיו ותקופתו ביחס לסוג מוצר פנסיוני מסוים ובלבד שלא קיים הסכם בעל תנאים דומים כאמור עם בעל רישיון אחר".

אביגיל, תסבירי.
אביגיל ונקרט
בוקר טוב. אגף תקציבים. בדיון אתמול עלתה טענה מצד חברות הביטוח שהיום ההסכמים עם חלק מהיועצים, בפרט עם הבנקים, גורמים הפסדים משום שיש פער בין דמי הניהול שהגוף המוסדי גובה לבין עמלת ההפצה שהגוף המוסדי משלם ליועץ הפנסיוני בבנק.

לכן אנחנו קיבלנו את הבקשה כפי שעלתה, שאנחנו נגדיר באופן מפורש שסירוב שמבוסס על הסכם שאינו רווחי, השיקולים של שיעור ותנאי הפצה, העתקנו את מה שכתוב בתחילת הסעיף, השירות שניתן לפי תקופתו, לא ייחשב סירוב בלתי סביר אלא אם קיים הסכם דומה, הסכם שהוא כן הפסדי, עם גורם אחר, עם בעל רישיון אחר. במקרה כזה הגוף המוסדי לא יוכל לסרב להתקשרות כזאת. להבנתנו זה פותר את הבעיה ובעניין הזה יש לנו הסכמה עם חברות הביטוח.
אלי דלל (הליכוד)
אבל לצערי קולם של יועצי הביטוח לא נשמע.
קריאה
אין דבר כזה שנקרא יועצי ביטוח. אין דבר הזה בחוק.
אלי דלל (הליכוד)
סוכני ביטוח.
קריאה
יש את לשכת היועצים הפנסיוניים בישראל.
שלומית ארליך
אני ממשיכה להקריא את התיקונים. בסעיף 28ב, בסעיף קטן (א) – זו הערה שביקש להכניס משרד האוצר. בנוסח המקורי היה כתוב ש"גוף מוסדי לא יפלה, במתן שירותים, לרבות במתן גישה למערכות הגוף המוסדי, בין בעל רישיון מסוים שעימו התקשר בהסכם לתשלום עמלת הפצה". משרד האוצר ביקש לתקן את הניסוח כך שיהיה ברור שהכוונה היא לביצוע העסקה.
דודי קופל
הלשכה המשפטית, משרד האוצר. זה תיקון טעות סופר. יועצים פנסיוניים עצמאיים שלא עובדים במודל של עמלות הפצה, לא חותמים על הסכם לתשלום עמלת הפצה. אנחנו סברנו שנכון להרחיב את זה כפי שזה קיים בסעיף 28א כך שזה יהיה הסכם לביצוע עסקה, הסכם שמאפשר ביצוע עסקה בין הגוף המוסדי לבין הלקוח. כך ייכללו גם היועצים העצמאיים שמקבלים את התשלום שלהם מהלקוח עצמו ולא מעמלת ההפצה שמשלם הגוף המוסדי.
שלומית ארליך
בסעיף קטן (ב). בהתאם לבקשת הוועדה נאמר ש"בלי לפגוע בכלליות האמור בסעיף קטן (א), רשאי הממונה, באישור ועדת הכספים של הכנסת, לתת הוראות בדבר נסיבות ואמות מידה למתן השירות".

בפסקה (3) שמדברת על העיצומים הכספיים, במהלך הדיון דובר על חלופה להחלת עיצומים כספיים. אתם בחנתם את הנושא הזה|?
אביגיל ונקרט
כן. ברשותך, אם אפשר לחזור רגע לסעיף הקודם שהקראת. שם אנחנו כן היינו מבקשים להשאיר את זה לסמכות הממונה. מדובר בסמכות די תפעולית שאנחנו חושבים שנכון להשאיר אותה לסמכות הממונה. לדעתנו לא נדרשת כאן בהכרח התערבות של ועדת הכספים. אלה דברים טכניים שדורשים כל הזמן עדכון.
היו"ר משה גפני
בסדר. מקובל.
שלומית ארליך
פסקה (3). לגבי העיצומים הכספיים.
אביגיל ונקרט
לגבי העיצומים הכספיים, מבחינתנו אנחנו רואים חשיבות רבה בכך שיהיו עיצומים כספיים בחוק כי אחרת אנחנו חוששים שבעצם החוק לא ישיג את מטרתו מכיוון שלממונה לא תהיה סמכות לבצע אכיפה.
שלומית ארליך
במצב הזה יש התראות?
אביגיל ונקרט
כן. רשות שוק ההון תוכל להרחיב בנושא.
דור פישר
הלשכה המשפטית, רשות שוק ההון. יש לנו שיקול דעת. סמכות הטלת העצומים היא סמכות בשיקול דעת. אנחנו מפעילים אותה לא באופן אוטומטי. אנחנו גם שולחים מכתבים לפני כן. לא בכל מקרה אנחנו הולכים לעיצום. זה תלוי בחומרת ההפרה. יש הוראות לגבי הפחתות של העיצומים בהפרה ראשונה וכדומה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
מה גובה העיצום?
דור פישר
תלוי בגודל הגוף המוסדי.
קריאה
בעיקרון זה רבע מיליון שקלים לכל הפרה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
ויש לכם שיקול דעת להפחית.
דור פישר
כן.
דודי קופל
אם אפשר משהו טכני קטן. בפסקה (ד1)(2), העיצום הכספי. מכיוון ששינינו לעניין סמכות להגדיר עילות נוספות לסירוב בלתי סביר, שינינו את הסמכות מהממונה לשר האוצר, לכן צריך לתקן גם שם, במקום הורה הממונה, לומר קבע השר.
שלומית ארליך
קבע השר. בסדר. בסוף פסקה (2), ב-(ד1)(2). זה יהיה: "סירב להתקשר עם יועץ פנסיוני בהסכם לביצוע עסקה בנסיבות שקבע השר לפי פסקה (3).
היו"ר משה גפני
בסדר. מר אייזיק, אתה רצית להתייחס. לפני כן אני רוצה לומר משהו. במשך כל השנים, במיוחד בתקופות שאני יושב ראש ועדת הכספים, מבחינתי סוכני הביטוח הם גורם מאוד חשוב. אני גם עשיתי חקיקה בעניין שלכם בתקופות שאתה לא היית נשיא הלשכה. גם היום אני סבור שצריך מאוד מאוד לסייע לסוכני הביטוח. הבאתי כאן דוגמאות – כולם מכירים אותן – שכאשר הייתי צריך את חברת הביטוח, הייתי צריך לחפש אותה במעליות ולא מצאתי שום דבר. סוכן ביטוח הוא איש שקרוב אלי, אני יכול לדבר איתו, הוא יכול לעזור לי בעניין הזה.

החוק הזה איננו רלוונטי לעניין. באה הממשלה ואומרת שהיא רוצה לחזק את הייעוץ הפנסיוני שמאוד מאוד נחלש. אין עניין כאן להכניס את סוכני הביטוח. אתה תאמר את הדברים שלך אבל אני אומר לך שלא יהיה שינוי בעמדה שלי כלפי סוכני הביטוח. אני אעשה כל מאמץ לעזור לכם כי אני חושב שזה גוף חשוב. בחוק הזה, לא צריך בכל דבר לומר גם סוכני הביטוח.

מר אייזיק, הבמה לרשותך. בקצרה. אנחנו כבר קיימנו את הדיונים.
שלמה אייזיק
אדוני היושב ראש, קודם כל תודה רבה. אני מאוד מודה מעריך את מה שאתה אומר ואני יודע שאתה אומר את זה מנימי ליבך. אמרת לי את זה גם בדיונים בוועדת הכנסת עת ישבנו על הפיצולים בחוק ההסדרים וטפחת לי על הרגל וגם עודדת אותי. תודה רבה.

אני רוצה לומר שאנחנו בכלל לא האישיו כאן. האישיו כאן הם אזרחי מדינת ישראל. הייתה כאן הזדמנות לצרף אותנו לחקיקה שתשפר את השירות לאזרחי מדינת ישראל כי כיום אנחנו נתקלים בסיטואציות שאנחנו לא יכולים לתת לאזרחים שירות בגופים כאלה ואחרים, וזאת תקלה רצינית.

אני חושב שצריך ללמוד גם ממה שקרה בעבר הלא רחוק. יש לנו זיכרון קצר עם כל מה שקרה עם ביטוחי המשכנתאות בבנקים שהם היו מאוד מאוד יקרים ובסופו של דבר ייקרו את תשלומי המשכנתא שאזרחי מדינת ישראל שילמו ועם הימים עשינו רפורמה ואני חושב שהרפורמה היא לטובת כל האזרחים.

אני חושב שבמקום עוד פעם לתת יתרון לעסקים הקטנים והבינוניים, ועל זה כולנו מדברים כל הזמן, אנחנו שוב נגררים למקומות של מתן יתרונות לגופים הגדולים ואני חושב שזאת תקלה, זה לא טוב, זה לא מעודד את הצמיחה, זה לא מעודד את המלחמה ביוקר המחיה ואני חושב שזה שאנחנו נהיה מחוץ להסדר הזה, לדעתי זאת תקלה של מדינת ישראל וחבל. זה פספוס ענק. תודה רבה.
היו"ר משה גפני
אנחנו נתקן את זה. תודה רבה.

יש הסתייגויות?
שלומית ארליך
כן, יש הסתייגויות. אנחנו מתחילים בהסתייגויות. אני רואה שיש הסתייגויות שהתקבלו ביחס לדיון אתמול ויש הסתייגויות שהתקבלו ביחס לדיון היום. אני אנסה לסנכרן אבל אם נמצאים כאן חברי הכנסת ויודעים לומר מראש, שיאמרו. יש הסתייגויות שהגיעו ממש עכשיו, ממש לפני הדיון.

נתחיל בהסתייגויות של סיעת ישראל ביתנו.

הסתייגות מספר 1. בפרק ג'1 סעיף 28א, להוסיף "התווסף כך שיחול גם לגבי חברות ביטוח".
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
אני מתכוון סוכני הביטוח. אני אסביר את זה. אני שמעתי את עמדתך אדוני היושב ראש ואני שמעתי את תמיכתך בסוכני הביטוח. הם הכי נגישים אבל כשאתה בא לחוקק חוק ואתה מתקן עוול שנגרם ליועצים פנסיוניים - - -
היו"ר משה גפני
אבל זה הנושא. הנושא הוא יועצים פנסיוניים.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
כן, אבל באותה הזדמנות אתה יכול גם לתקן עוול שנגרם לסוכני ביטוח.
היו"ר משה גפני
בוא נעשה חוק.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
גם כשהייתי שר במשרד האוצר דנתי בנושא הזה של סוכני הביטוח.
היו"ר משה גפני
ומה עשית?
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
אנחנו קישרנו אותם עם הגורמים המקצועיים.
היו"ר משה גפני
ומה עשית?
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
ניסינו. הקמנו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות, עזרנו להם כדי שחברות ביטוח יאפשרו להם. היה הנושא של הסוכנים הערביים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
גם אני מגיש רוויזיה. אני מודיע שמעכשיו כל מה שיש, יש רוויזיה של ישראל ביתנו.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
ואני לא מישראל ביתנו.
שלומית ארליך
בפרק ג'1, סעיף 28א(ב) להוסיף "יתווסף בסעיף בצמוד ליועץ פנסיוני גם סוכני ביטוח".
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
היכן שיהיה רשום חברות ביטוח, יהיה רשום סוכני ביטוח. כפי שאמרתי, קיימנו דיון מאחר ועלתה טענה מאוד קשה של סוכני הביטוח מהמגזר הערבי לפיה חברות ביטוח לא מאפשרות להם ולא פותחות בפניהם את המערכת.
היו"ר משה גפני
גם בזה צריך חקיקה נפרדת. הטענה היא נכונה אבל זה לא קשור לכאן.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
טענה מאוד נכונה. דיברו איתי אנשי אגף שוק ההון ואמרו שהנושא הזה טופל. אני מקווה שאכן הנושא טופל.
היו"ר משה גפני
אם לא, אנחנו נטפל בזה כי זו טענה נכונה.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
אתה צודק. בוא נוביל ביחד.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אני יכולה להצטרף לרוויזיה?
היו"ר משה גפני
הייתי בטוח שב-ל"ג בעומר לא יהיו רוויזיות.
שלומית ארליך
בפרק ג'1, התקשרות עם יועץ פנסיוני וסוכני ביטוח.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
מבחינתי זה הדבר החשוב ביותר. אם אתה לא מצליח להוסיף ולהכניס את סוכני הביטוח לנושא, אנחנו תיקנו, עזרנו ליועצים אבל פספסנו תיקון חשוב מאוד, מה שיאפשר לאנשים להתפרנס בכבוד.
היו"ר משה גפני
אנחנו נעשה את זה.

מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
רוויזיה על הכול. על כל סעיף אני מבקש רוויזיה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אם תיתן לי כמה דקות, אני אשמח לנמק כל רוויזיה.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
אני מגיש רוויזיה על כל הסעיפים.
שלומית ארליך
למען הסדר הטוב כדאי להגיש סעיף-סעיף, אבל אם אתה מתעקש מראש, זה גם בסדר.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני כאן.
היו"ר משה גפני
על כל מה שיהיה עכשיו יש רוויזיה שלכם.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
מבחינה משפטית צריך להסביר רוויזיה?
שלומית ארליך
לא חייבים להסביר.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אבל אנחנו נשמח לנמק.
שלומית ארליך
בסעיף ג'1 בסעיף 28א(1), בנוסף לייעוץ הפנסיוני יבוא גם סוכני ביטוח.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
פרק ג'1, סעיף 28ב, להוסיף בצמוד ליועץ הפנסיוני גם סוכני ביטוח.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
סיימנו עם ההסתייגויות של ישראל ביתנו. אנחנו עוברים להסתייגויות של קבוצת המחנה הממלכתי.

בסעיף 36(2), בכותרת השוליים, במקום איסור סירוב ... ליועצים פנסיוניים בעניין התקשרות".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
יש לך את שני הקבצים שלנו?
שלומית ארליך
נגלה תוך כדי תנועה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אתמול גם מסרנו לכם ליתר ביטחון למרות שקיבלנו אישור שלכם. אני רוצה לבדוק שיש לכם את כל ההסתייגויות. כבר הייתה פשלה ביום שני ב-10:00 בלילה.
היו"ר משה גפני
שמענו את מה שאמרת ושלומית בודקת את זה תוך כדי תנועה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אני אשמח לנמק.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
כן, יש את ההסתייגויות.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
יש את שתיהן.
שלומית ארליך
בסעיף 36(2), במקום "איסור" יבוא "אישור".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גפני, זמן נימוק.
היו"ר משה גפני
בבקשה. חצי דקה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אנחנו רוצים את זמן הנימוק שלנו. מגיע לנו.
היו"ר משה גפני
מגיע או לא מגיע, זה סיפור אחר. כאן זה לא הולך לפי מגיע.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
בסדר. קודם כל אני רוצה לברך את השר פרוש על ארגון מאוד מאוד מכובד ונהדר שהיה אתמול ב-ל"ג בעומר, בחגיגות במירון שעברו בבטחה והוסיפו אזורים. הדבר הזה התנהל כשורה והתנהל בצורה מצוינת. כשצריך אפשר גם לחלק מחמאות. מהאופוזיציה אנחנו שולחים לפרוש ברכות על הארגון הנהדר.
נעמה לזימי (העבודה)
אבל שרן, לא לעבריין המין ברלנד שבסוף כן הדליק מדורה בניגוד לנוהל הדלקת מדורות במירון. זאת באמת בושה גדולה וצריך לבדוק האם פרוש יעמוד בסנקציות בנושא הזה.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
בסעיף 28א במקום "אחרי" יבוא "לאחר".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אחרי שאתם הדלקתם את המדורות אתמול בלילה, אנחנו החלטנו להדליק את המדורות היום בבוקר כאן בוועדת הכספים.
ינון אזולאי (ש"ס)
אגב, בגנים מדליקים היום.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
כדי להיאבק בחוק ההסדרים ובתקציב שלא הביא בשורה אמיתית לאזרחי המדינה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
בסעיף 36(2), בסעיף 28א, במקום "גוף מוסדי" יבוא "ארגון מוסדי".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
ובהזדמנות זו חשוב לי לציין שבניגוד לקרדיט שמגיע לשר פרוש, אתמול ראיתי ששר הכלכלה ניר ברקת לוקח קרדיט שלא שלו, וגם ראש הממשלה נתניהו.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
כולם לקחו קרדיט לא שלהם. הכול נגמר במארס 2022.
קריאה
מעשה של שרת הכלכלה לשעבר אורנה ברביבאי.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
באמת, זה היה אחד הדברים המצחיקים.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
מצחיקים ומבישים.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
איך כל כך הרבה אנשים מנסים לקחת קרדיט שלא שלהם. ניר ברקת בא וסיפר לכולם איך הוא הסיר חסמים ונאבק ונלחם כדי להביא את חברת קרפור למדינת ישראל.
קריאה
בושה וחרפה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע? 1.

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני נמנע. רוויזיה.
שלומית ארליך
כאן לנו מקבץ. אני עוברת להסתייגות מספר 11.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
מקבץ מאיפה עד איפה?
שלומית ארליך
אנחנו ב-5 עד 10. אני עכשיו ב-11.
היו"ר משה גפני
תקריאי את ה-11.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אבל אחד הוא "לאחר". זה לא במקום.
שלומית ארליך
נכון. אני מקריאה. מספר 11. בסעיף 36(2), בסעיף 28א לאחר "יועץ פנסיוני" יבוא "אובייקטיבי".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גפני, לא סיימתי לספר לך שלא רק ברקת ניסה לקחת את אותו קרדיט.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
גם ראש הממשלה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
זה בדיוק מה שהתכוונתי להגיד אבל לשם כך אני צריכה את זמן הנימוק.
שלומית ארליך
סעיף 36(2). סעיף 28א. במקום ... יבוא ...
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גפני, אנחנו צריכים זמן נימוק.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
לא שמעתי נוסח ההסתייגות.
קריאה
רוויזיה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הוא הצביע כבר גם על 13.

מקבץ עד מספר 28. בסעיף 36(2), בסעיף 28א.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אם אתה נותן חצי דקה, אז תן חצי דקה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
עד הסתייגות מספר 27.
שלומית ארליך
עד 28. למה 27? נכון, סליחה, עד 27. בסעיף 28א, במקום "להגדרה" יבוא "בהגדרה".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אני מבקשת לנמק. לא רק ניר ברקת לקח קרדיט אלא היה גם את ראש הממשלה נתניהו שסיפר איך הם עובדים קשה כדי להביא עוד חברות מחוץ לארץ. בסוף מי שחתם על ההסכם הזה היו בממשלה הקודמת.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גפני, אלה אפילו לא 30 שניות.
שלומית ארליך
אנחנו בהסתייגות מספר 28. בסעיף 36(2) בסעיף 28א, במקום "להתקשר עם יועץ פנסיוני בהסכם לביצוע עסקה שבסעיף קטן (ג)" יבוא "ייכנס להסכם עם יועץ פנסיוני בהסכם לביצוע עסקה שבסעיף קטן (ג)".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אחרי שכולם לקחו את הקרדיט, חשוב לציין שרשת קרפור למעשה הגיעה למדינת ישראל כתוצאה מהמדיניות של הממשלה הקודמת, של הקלה בחסמים, הקלה ברגולציה והקלה ביבוא. בדיוק ההיפך ממה שאתם עושים בחוק ההסדרים הזה ובתקציב המדינה הנוכחי. המדיניות שהממשלה הקודמת קבעה בעניין - - -
היו"ר משה גפני
ברור. מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
אדוני היושב ראש, אני רואה שהוא מודד את הזמנים. אני מבקש לכבד את הזמנים. אם אתה נותן חצי דקה בלי שהוא הודיע לך שהוא לקח חצי דקה, אל תיתן.
ינון אזולאי (ש"ס)
רביבו, אל תאמין להם. הם רוצים להשתיק אותך כדי שתתעסק עם השעון ולא עם הדיבור.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
קחו זמנים. חמד אחראי על השעון יחד איתך.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
אני כאן כדי לשמור עליך.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 29. בסעיף 36(2) בסעיף 28א, במקום "..." יבוא "...".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אותה מדיניות של הממשלה הקודמת שלמעשה הביאה את קרפור, זאת הייתה עבודה משותפת של בנט, של לפיד, של אביגדור ליברמן, של חמד, של אביר קארה ושל אורנה. כולם עבדו ביחד ואף אחד לא ניסה לגנוב קרדיט אחד מהשני. אני לא מדברת על מה שקורה עכשיו.

גפני, עוד לא עברו 30 שניות.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
לא, לא עברו.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
נעמה לזימי (העבודה)
גפני, אנחנו מרגישים לרגע שאנחנו בוועדת החוקה. לאט.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
עוד לא עברו 30 שניות.
היו"ר משה גפני
אני צריך מאוד מאוד להתאמץ.
נעמה לזימי (העבודה)
לא מספיקים להרים את היד וזה נגמר.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 30. בסעיף 28א, במקום "אשר" יבוא "שיכול".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
עבודה מאומצת של כלל חברי הממשלה בעקבות אותה מדיניות - אגב, מדיניות של שר אוצר ואפשר לתת לו קרדיט – של פתיחת השוק ופתיחת היבוא והסרת חסמים ורגולציה.
קריאה
שר האוצר ושרת הכלכלה לשעבר.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אבל זה היה שיתוף פעולה של כולם. לא צריך לקחת קרדיט. הייתה מדיניות והמדיניות שאנחנו רואים היום בחוק ההסדרים, הרבה פעמים היא פשוט הפוכה לכך. היא שונה. הרבה פעמים סוגרים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
נעמה לזימי (העבודה)
יושב ראש הוועדה, אתה מונע מאיתנו להצביע. אני מצביעה בעד.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
גם אני בעד. תן שנייה להצביע. לא מצליחים להצביע.

אימאן ח'טיב יאסין (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת):

כבוד היושב בראש, זמן להרים יד.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
שנקשיב, שנצביע, שנספור את הקולות, שנודיע על תוצאת ההצבעה. לאט.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 31. בסעיף 28א במקום "יסרב" יבוא "מסכים".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
עכשיו בנועם אני אומר שבסוף זאת הייתה עבודה משותפת. הייתי מצפה ממך גפני לדאוג שבאמת יש בשורה לכל הנושא של יוקר המחיה.
היו"ר משה גפני
מה זה רלוונטי לחוק הזה?
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
פתיחת שוק היבוא היא קריטית. קודם כל, החוק הזה הוא חוק שמסיר בחלק מהמקרים את הרגולציה, מצד שני כרגע הוא מוסיף רגולציה. אני מבינה את העניין שזה לטובה משום שזה לטובת היועצים האובייקטיביים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
כמה-כמה?
היו"ר משה גפני
9-7.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.

לא יכול להיות 9-7.
היו"ר משה גפני
8 נגד 7.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
לא יכול להיות מצב שלא נספור את הקולות.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
בואו פעם אחת נעשה הצבעה שמית.
היו"ר משה גפני
תמשיכי.
שלומית ארליך
בסעיף 36(2), בסעיף 28א, במקום "מסרב" יבוא "לא מסכים".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
כמו שאמרתי, אם הייתם מביאים את אותה בשורה של הקלה ביוקר המחיה, הוזלת יוקר המחיה, על ידי פתיחת היבוא, על ידי הסרת חסמים, על ידי הסרת בירוקרטיה ורגולציה מיותרת בדיוק כמו שהיה, לא הייתם צריכים לגנוב קרדיט של מישהו אחר.
היו"ר משה גפני
נכון.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
היו לכם כל כך הרבה הישגים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? 7. מי נגד? 8. מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גפני, לא עברו 30 שניות. אתה חייב לתת את ה-30 שניות האלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
מקבץ עד הסתייגות מספר 36. אנחנו עוברים להסתייגות מספר 36. בסעיף 36(2), בסעיף 28א, במקום "או שמסיים התקשרות בהסכם כאמור עם יועץ פנסיוני", יבוא "כמו כן במידה שמסתיימת התקשרות עם יועץ פנסיוני".
היו"ר משה גפני
מי בעד?
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גפני, אתה לא יכול.
היו"ר משה גפני
ראשית, אני יכול. שנית, אני אתן לך לנמק אבל לא הצגות.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
תודה. אם הייתם מביאים את הבשורה ויכולתם להביא את הבושרה בתוך חוק ההסדרים אבל לא עשיתם, לא הייתם צריכים לגנוב קרדיט אלא הייתה לכם רפורמה משלכם כדי להתגאות בה. שר הכלכלה, שר האוצר וראש הממשלה היו יוצאים בהצהרה כזו שמוזילה את יוקר המחיה לאזרחי ישראל ולא הייתם צריכים לגנוב קרדיט מהממשלה הקודמת. זה לא כזה קשה ואני אומרת לכם שעדיין לא מאוחר.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 37. במקום "יודיע" יבוא "יאמר".
היו"ר משה גפני
זה לא בסדר.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אם אתם רוצים, אנחנו ניתן לכם רעיונות. יש המון רעיונות איך אנחנו יכולים להוזיל את יוקר המחיה ואתה יודע מה? ביחד. קחו אתם את הקרדיט. הרי אתם על ההגה. דיברנו קודם על העניין של חוק התמרוקים שהבאתם בחוק ההסדרים. תוסיפו לשם עוד סעיף. תוסיפו סעיף שאתם מחייבים את משרד הבריאות ליבוא מקביל של מוצרי תינוקות.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אנחנו בעד יבוא מקביל. רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 38. במקום "על כך" יבוא "על זה".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
מה שניסיתי להגיד זה שבעצם אם אתם תפתחו את היבוא המקביל - - -
היו"ר משה גפני
מה שניסית להגיד, אני הבנתי.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אם תפתחו את היבוא המקביל למוצרי תינוקות, זאת בשורה שתוזיל את יוקר המחיה לכמעט כל המשפחות במדינת ישראל. אין כאן שאלה בכלל. אתם יכולים לעשות את זה, להכניס את זה כאן בפנים. משרד הבריאות התנגד. הוא טען שפתאום אם אנחנו נלך לפי התקנים האירופאיים וה-FDA, לתינוקות תהיה בעיה והן יורעלו - - -
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
קריאה
מחד"ש-תע"ל יש שניים. נעמה היא ממלאת מקום.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
היא ממלאת מקום של טיבי.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אבל עופר הגיע.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
בואו נצביע שוב. היה כאן בלבול.
ינון אזולאי (ש"ס)
לא, לא היה שום בלבול.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
צריך לחזור שתי הסתייגויות אחורה.
ינון אזולאי (ש"ס)
גברתי היועצת המשפטית, לא היה שום בלבול.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
עופר כסיף במקומו של טיבי. צריך לחזור על כל ההצבעות מהתחלה.
נעמה לזימי (העבודה)
נעמה היא לא מחד"ש. היא ממפלגת העבודה.
היו"ר משה גפני
אני מצביע שוב.
שלומית ארליך
עאידה הולכת לכנס.
קריאה
גם אימאן.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? 7. מי נגד? 8. מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
היו"ר משה גפני
למה אין 9? מי חסר?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
איפה עוצמה יהודית?
ינון אזולאי (ש"ס)
קרויזר בדרך.
קריאה
חנוך עם פרקש בבית הנשיא.
היו"ר משה גפני
אז איך הם שבעה?
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
כי עוצמה יהודית לא כאן.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
כמה חברי ועדה יש לנו?
ינון אזולאי (ש"ס)
10-8.
היו"ר משה גפני
עכשיו זה 8-7.
שלומית ארליך
מקבץ של הסתייגויות ממספר 38 עד 46. בסעיף 36(2) בסעיף 28א, במקום "לעניין זה" יבוא "בהקשר זה".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
משרד הבריאות ניסה להזהיר אותנו ואמר שאם חס ושלום נפתח את היבוא המקביל ונקבל את התקן האירופאי או נקבל את אותו התקן של ה-FDA האמריקאי, חס ושלום משהו יקרה כאן לתינוקות. מה, בארצות הברית ובאירופה הם לא דואגים לתינוקות שלהם?
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 47. בסעיף 36(2), בסעיף 28א, אחרי "סירוב בלתי סביר" יבוא "כאשר מסרבים".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אנחנו מבינים שהדבר הזה הוא אבסורד כי התקן האירופאי הוא לא פחות טוב מהתקן הישראלי. לא נראה לי שהיו בעיות עד כה. מה קורה בפועל? המשפחות הישראליות, כדי לחסוך בכסף, מזמינות מוצרים מחוץ לארץ, מכל מיני אתרים, גם מסין.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 48. במקום "להתקשר" יבוא "להגיע להבנות".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אנחנו מבינים היום שמה שקורה בפועל זה שמשפחות מזמינות מאתרים, מכל מיני אתרים כולל מסין. כאשר המשפחות, כדי לחסוך את הכסף מזמינות מסין, שם הן באמת מסכנות את החיים של הילדים של התינוקות שלהם ואומר לכם למה. לא עברו שום מכון תקנים.
היו"ר משה גפני
לא, לא צריך להסביר. בהסתייגות הבאה.

מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 49. במקום "סירוב" יבוא "הכרח".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
הבנו שהמוצרים לא עברו שום מכון תקנים. מביאים מוצרים מסין שלא עברו שום פיקוח ואז באמת זה יכול לסכן את החיים של התינוקות שלנו.
ינון אזולאי (ש"ס)
יש לי הרגשה כאילו כבר שמעתי את זה פעם.
היו"ר משה גפני
כן. היא כל הזמן חוזרת על עצמה.

מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
ינון אזולאי (ש"ס)
הרב גפני, שאלה. אנחנו ביטלנו את כל זה? כל מה שהיא אומרת אנחנו ביטלנו בממשלה הזאת או שלא עשו את זה?
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אתה צריך לבין שאני לא אוותר לכם עד שתעשו את זה. אני לא אוותר לכם עד שתפתחו את היבוא המקביל למוצרי תינוקות. פתחנו את היבוא המקביל לתמרוקים.
היו"ר משה גפני
כל הזמן היא עם התמרוקים.
שלומית ארליך
אנחנו עוברים במקבץ להסתייגות מספר 68.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
איך 68? מה קרה עם כל ה-50?
שלומית ארליך
הן במקבץ. זה אותו הדבר. בסעיף 36(2), סעיף 28א(ג2), במקום "סירוב" יבוא "כאשר אדם אומר לא".
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
מה ההבדל בין סירוב לבין אדם אומר לא? את יכולה להסביר לי את ההבדל?
היו"ר משה גפני
שאלה טובה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
קודם כל אני אדבר על המוצרים אבל צריך להבין – רביבו - שעד שאתם לא תעשו את זה, אנחנו לא נפסיק.
אליהו רביבו (הליכוד)
אם את יכולה לחזור על ההסבר הקודם. אני כבר כמעט משתכנע.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אני אסביר לך למה. כשאנחנו בממשלה הקודמת פתחנו את השוק ליבוא של תמרוקים הבטיח לנו משרד הבריאות שאחרי שישה חודשים הם יכנסו ועדה כדי לייצר גם יבוא מקביל במוצרי תינוקות.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
לצערי הלכנו לבחירות והכול צריך להתחיל מהתחלה.
שלומית ארליך
אנחנו בהסתייגות מספר 70. בסעיף 36, בסעיף 28א, במקום "על אחד מאלה" יבוא "לפחות על אחד מכל אלה".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
צריך להבין שבסוף כל העבודה הזו עלולה לרדת לטמיון וזאת אחריות שלכם עכשיו, אחרי שישה חודשים, לדאוג לכנס את הוועדה הזאת ולעשות יבוא מקביל למוצרי תינוקות כי הם הבטיחו לנו שאם אנחנו מוציאים את זה מהרפורמה, הם יתכנסו ויאשרו את זה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
רביבו, אין לי ספק שגם אתם רוצים בזה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 71. בסעיף (ג2)(א), במקום "מספר" יבוא "כמות".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אין לי ספק שגם אתם תומכים בזה. אגב, גם תמכתם עת עשינו את יבוא התמרוקים. עכשיו צריך לדאוג שממשיכים את זה ואנחנו לא נוותר עד שנדע שתאם תמשיכו את זה. אגב, כמו שאמרתי, יכולתם להביא את זה כבשורה בתוך חוק ההסדרים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גם אני רוצה להגיש רוויזיה על כל ההסתייגות עד עכשיו.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 75. במקום "מתמשך" יבוא "לאורך הזמן".
אליהו רביבו (הליכוד)
אפשר בבקשה להמשיך בקטע של התמרוקים?
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
בוודאי. אתה חושב שאני סיימתי? עוד לא סיימתי. אנחנו באמת לא נוותר לכם על זה. הייתה התחייבות ואנחנו מקווים שאתם תדעו גם להתעקש ולעמוד על זה מול האוצר ומול משרד הבריאות. עברה חצי שנה ועכשיו זה באחריות שלכם. אם הייתם מביאים את זה, זאת הייתה הבשורה שלכם של יוקר המחיה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 76. במקום "פסקה" יבוא "סעיף".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אם הייתם מביאים את זה כבשורה, רביבו, זה בדיוק העניין שאמרתי לכם שלא היינו צריכים לגנוב קרדיט אלא הוא היה כולו שלכם. הייתם מתחילים משהו מ-א' ועד ת'. לא לגמרי א' כי כן התחלנו את זה בממשלה הקודמת אבל אתם הייתם עושים את העבודה העיקרית ואז הקרדיט ליוקר המחיה בנושא של מוצרי תינוקות היה שלכם. תאמין לי, אנחנו היינו נותנים לכם גיבוי מלא.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 88. במקום "בקופת גמל" יבוא "בקופה הפנסיונית".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
רביבו, השאלה שלי היא מתי פעם אחרונה קנית מוצרי תינוקות.
אליהו רביבו (הליכוד)
13 שנים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 89. במקום "היקף עמלות" יבוא "כמות עמלות".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גפני, לא שמענו מה ההסתייגות.
היו"ר משה גפני
היא הקריאה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
לא שמענו על מה מצביעים.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
גם אני לא שמעתי.
שלומית ארליך
אני בהסתייגות מספר 92. בסעיף (ג2)(ה), במקום "היותו" יבוא "שהוא יהיה".
היו"ר משה גפני
ההסתייגות הזאת היא מאוד חשובה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
נכון.
ינון אזולאי (ש"ס)
היא משמעותית.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אני חייבת להגיד שהפתק שטיבי השאיר כאן אתמול היה מאוד נחמד. רביבו, השתלטת על המקום.
אליהו רביבו (הליכוד)
והפכתי להיות עם כובש בארצי.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אחמד טיבי השאיר פתק לרביבו: "זה המקום שלי עם הציוד שלי, נא לא לכבוש".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
נעמה לזימי (העבודה)
כשאני הגעתי לוועדה ידעתי שאת הכיסא של טיבי לא לוקחים.
אליהו רביבו (הליכוד)
עכשיו את יודעת למה היינו צריכים להיבחר.
נעמה לזימי (העבודה)
סדרי העולם כאן משתנים.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 96. במקום "סירוב בנסיבות אחרות" יבוא "אי הסכמת ...".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אני אסכם את הדברים לגבי התמרוקים.
אליהו רביבו (הליכוד)
לא. לגבי מוצרי תינוקות.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
מוצרי תינוקות נמצאים בתוך התמרוקים. משרד הבריאות דאג שזה יהיה בתוך התמרוקים. שאלתי אותך מתי פעם אחרונה קנית מוצרי תינוקות ואמרת לפני 13 שנים.
אליהו רביבו (הליכוד)
כן. לפני כמעט 13 שנים.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אתה יודע איזו עלייה מטורפת הייתה רק בחודשים האחרונים? אני יודעת כי שיש לי שלושה תינוקות.
אליהו רביבו (הליכוד)
שיהיו בריאים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 100. במקום "באישור ועדת הכספים" יבוא "באישור ועדת הכספים של הכנסת והבאתי למליאת הכנסת".
אליהו רביבו (הליכוד)
יש כאן משהו חזק.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אני אומרת לך כאימא לתאומות ועוד צמודה בת שנתיים וחצי, כולן עם חיתולים, מגבונים ומה שאתה רוצה.
היו"ר משה גפני
אני מבקש מכולם להצביע נגד ההסתייגות כי אימא לשתי תינוקות צריכה להיות עכשיו בבית.
נעמה לזימי (העבודה)
איזו אמירה. אני מקווה שלא אמרת את זה בקול רם.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אימא לתאומים זה סופר וומן אמיתית.
נעמה לזימי (העבודה)
זאת גאווה לכנסת ישראל שיש בה אימהות צעירות. הגיע הזמן שנראה גם את הדור הזה של ההורים הצעירים.
קריאה
אי אפשר. הכנסת מתנהלת כמו מועדון גברים סגור. על מה את מדברת?
נעמה לזימי (העבודה)
אני רוצה לראות כאן אימהות צעירות חרדיות הגיע הזמן לראות כאן את הנשים החרדיות.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אתה תאמר את אותו הדבר גם לגברים שנולדו להם עכשיו תינוקות.
נעמה לזימי (העבודה)
מה עם הנשים החרדיות? מה עם האימהות החרדיות?
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
גם הסבא של הנין צריך ללכת הביתה.
נעמה לזימי (העבודה)
אני רוצה כאן כשותפות שלי אימהות חרדיות צעירות.
היו"ר משה גפני
אני מבקש שתישארי כאן. אל תלכי.
ינון אזולאי (ש"ס)
הרב גפני, יש לי בבית תינוק בן שנתיים וחצי ואני רוצה להתקזז עם שרן השכל.
שלומית ארליך
אנחנו בהסתייגות מספר 100.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 102. בסעיף 36, "כל האמור בחוק זה יחול בהתקיים ממשלה של 75 חברי כנסת".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גפני, אני אומרת לך קודם כל שכל אימא שהיא אימא לתאומים או לתאומות היא סופר וומן ברמה שאתה לא מבין בכלל. אתה יודע מה? מרכזת הסיעה שלכם טייבי היא גם אימא לתאומים. אתה יודע את זה?
ינון אזולאי (ש"ס)
כן.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
כל אישה כזאת היא סופר וומן אמיתית.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 124. במקום "כאפליה כאמור" יבוא "תיחשב למפלה".
היו"ר משה גפני
מה ההבדל?
ינון אזולאי (ש"ס)
תנו לה להסביר.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
אני רוצה להבין בדיוק.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אני אומר יותר מזה. אתם מסוגלים רק לדמיין כמה מוצרי תינוקות אני צריכה לרכוש לשלוש תינוקות. אני אעמוד בזה. אבל אתם יודעים שיש אימהות חד הוריות, משפחות שאין להן תקציב לקנות את כל זה?
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אנחנו עוברים להסתייגות 125.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
איך הגענו למספר 125?
שלומית ארליך
במקום "בלי לפגוע" יבוא "בלי...".
נעמה לזימי (העבודה)
שרן, אם אפשר גם להתייחס לתחליפי חלב אם בפיקוח.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
לא אפשרת לי לנמק.
נעמה לזימי (העבודה)
היא לא נימקה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 129. במקום "באישור ועדת כספים" יבוא "באישור ראש הממשלה".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
צריך להוזיל גם את תחליפי החלב אבל הפתרון הוא לא איזשהו מחיר מפוקח כי זה רק ייקר את המוצר. מה שצריך לעשות זה בעצם יבוא מקביל. את יודעת שהפורמולות בחוץ לארץ לפעמים הן עולות גם חצי מחיר?
נעמה לזימי (העבודה)
לא בכל מקום. בטח לא במדינות אליהן אנחנו נושאות את עינינו.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
מה שעבר ב-FDA ו מה שעבר לתקן של האיחוד האירופי. אין שום סיבה שלא יביא ביבוא מקביל.
היו"ר משה גפני
אנחנו באמצע ההסתייגויות עכשיו. לא לדבר.
נעמה לזימי (העבודה)
אימהות צעירות, יש להן שיח על הדברים של החיים עצמם.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 136.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
עשינו עכשיו 129. צריך להיות 130.
שלומית ארליך
הן אותו הדבר. אותם תיקונים.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
לא. זה היה לאחר וזה במקום.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 130. במקום "לתת" יבוא "ליתן".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
תודה. מה שאני אומרת נעמה וזה מאוד חשוב וקריטי זה שהדבר הזה של לקבוע מחיר מפוקח תמיד מייקר את המוצר, ויותר מזה – מביא מוצר לא איכותי לשוק.
נעמה לזימי (העבודה)
את רואה שהמחירים של תחליפי חלב רק עולים.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
תראה גפני מה עשית, אנחנו רבות בתוך האופוזיציה, בינינו לבין עצמנו.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
נעמה לזימי (העבודה)
שרן, בסוף זה לא או או אלא זה גם וגם.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 138. "... ייחשב לאפליה" יבוא "או שהפרה של אמות המידה תהיה מפלה בעניין הסעיף האמור".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אני אומרת שהפתרון לכל הוא לפתוח את היבוא המקביל.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
במקרה הספציפי הזה, זה הפתרון.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
אני מנהל כנס על הצרכים של החברה הערבית. לא הייתי בתחילת הישיבה. יש כאן נציגים של סוכני הביטוח. מה אמרת? מה עמדת הוועדה ושלך? למה אין הצבעה על הנושא?
היו"ר משה גפני
יש הצבעה. הייתה קודם הצבעה. על סוכני הביטוח אני הצבעתי. אמרתי שאני כל הזמן הייתי בחקיקה ובנושאים שעמדו על סדר היום עבור סוכני הביטוח ואני מתכוון להמשיך את זה הלאה. החוק הזה מדבר על כשל או חסר בנושא של היועצים הפנסיוניים. לא קשור לנושא של סוכני הביטוח. סוכני הביטוח רוצים לעלות על העניין הזה, זה בסדר.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
זה מקובל בכנסת כידוע לך.
היו"ר משה גפני
כן. אמרתי שאני אמשיך לטפל בעניין הזה. זה לא קשור לחוק הזה.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
אבל הם היו ברושם, ואמרו לי, שאתה תומך.
היו"ר משה גפני
אבל אני כל הזמן תומך בהם אבל זה לא הנושא הזה.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אבל לא יהיה טרמפ על זה.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
פעם ראשונה?
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
לא.
ינון אזולאי (ש"ס)
טיבי, אתה צודק, זאת לא פעם ראשונה. כולנו רוצים לעזור להם.
היו"ר משה גפני
בדיוק. אנחנו כולנו בעניין הזה.
ינון אזולאי (ש"ס)
לא היו איתנו מספיק כדי להביא את זה. רצינו מאוד. היושב ראש דיבר איתי. הממשלה מתנגדת לנושא הזה.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
מי התנגד בחדר?
היו"ר משה גפני
לא. הממשלה התנגדה.
ינון אזולאי (ש"ס)
אין התנגדות עקרונית וגם הרב גפני אמר. דיברנו ביחד ואמרנו שנעשה הכול כדי לעזור להם. גם אתמול דיברנו על כך שנעשה הכול כדי לעזור להם.
היו"ר משה גפני
בדיוק.
ינון אזולאי (ש"ס)
צריך לראות איך עושים את זה.
היו"ר משה גפני
אחמד, אנחנו ניזום ביחד דברים שהם לטובתם. אני כל הזמן איתם ואני מתכוון להמשיך בכך.

אימאן ח'טיב יאסין (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת):

אבל לפני שתתקבל ההחלטה.
היו"ר משה גפני
זה משהו אחר. זה על ייעוץ פנסיוני.

אימאן ח'טיב יאסין (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת):

אני יודעת. על ייעוץ פנסיוני. אפילו לישיבה לא הזמנתם אותם.
היו"ר משה גפני
מה זה לא היזמנו?

אימאן ח'טיב יאסין (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת):

הייתה ישיבה בעניין והם לא הוזמנו.
היו"ר משה גפני
מה זה לא היזמנו אותם? הם היו כאן ודיברנו.

אימאן ח'טיב יאסין (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת):

הפרטיים. העצמאים.
היו"ר משה גפני
דיברתי איתם לפני כן. בישיבה הם היו. נתתי לו לדבר עכשיו.

אימאן ח'טיב יאסין (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת):

הייתם בישיבה?
היו"ר משה גפני
אין ויכוח על זה. הם לא הוכנסו לחוק. החוק הזה מדבר על ייעוץ פנסיוני. הוא לא מדבר עליהם. עליהם נצטרך לעשות חקיקה נפרדת.

אימאן ח'טיב יאסין (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת):

לא מספק.
היו"ר משה גפני
נמשיך בהסתייגויות.
שלומית ארליך
אנחנו עוברים לקבוצה השנייה של ההסתייגויות של המחנה הממלכתי. בסעיף קטן (2), 28א, במקום "גוף מוסדי" יבוא "גוף מוסדי או תאגיד בנקאי".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
זו הקבוצה השנייה של ההסתייגויות. אתי שאלה קודם שאלה טובה. בגלל שהיא לא שמעה אותי קודם, אני אומרת לך שזאת הייתה שאלה מצוינת. שאלת למה לא עשינו את זה בממשלה הקודמת. בממשלה הקודמת העברנו את חוק התמרוקים, אחרי לדעתי חמש שנים שניסו להעביר אותו במשרד הבריאות, לעשות יבוא מקביל לתמרוקים כמו משחות שיניים, שמפו, בשמים וכולי. הצלחנו להעביר את זה אבל משרד הבריאות התעקש להשאיר בחוץ את מוצרי התינוקות. למה? הוא אמר שמוצרי תינוקות, בעצם יש כאן איזשהו חשש מוגבר כי אלה תינוקות ואולי תהיה פתאום איזו הרעלה או איזושהי פגיעה חמורה בתינוק.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 2. ב-28א(ג) במקום "להתקשר" יבוא "להתקשר בכתב או בעל פה".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אנחנו סיכמנו שנעביר את זה כי אחרת זה שוב היה נתקע לעוד חמש שנים, נעביר את כל מוצרי התמרוקים האחרים ובמוצרי תינוקות תהיה ועדה שתאסוף נתונים, תבדוק את התקנים של ה-FDA ושל האיחוד האירופי ותביא לנו נתונים כדי שאז נוכל להכניס גם את זה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אז הלכנו למהלך של בחירות ולצערי זה נתקע.
שלומית ארליך
במקום "לביצוע עסקה" יבוא "לביצוע העסקה או להתעניינות".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אני אומרת לך שאני מעלה את זה כמעט בכל ישיבת ועדה ויעיד על כך יושב ראש הוועדה גפני. עכשיו את אחריות שלכם. אתי, אתם חייבים לעשות את זה לטובת משפחות. אני פניתי והעברתי מכתב ואנחנו חייבים לכנס דיון דחוף בעניין הזה. אני אומרת לך שמאוד מאוד קשה להעביר את זה דרך משרד הבריאות. בדרך כלל, אם זה לא נכנס בתוך חוק ההסדרים, כמעט זה בלתי אפשרי להעביר את זה. חיכו חמש שנים לתמרוקים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
במקום "למתן שירותים" יבוא "במתן שירותים או ב-...".
היו"ר משה גפני
תגיד לי מתי אתה רוצה התייעצות סיעתית.

מי בעד?
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אנחנו רוצים התייעצות סיעתית לפני ההצבעה.
היו"ר משה גפני
כבר אמרתי מי בעד.

מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
בסעיף 5, במקום "הממונה" יבוא "המפקח על שירותים פיננסיים".
קריאה
כמה סעיפים יש בחוק הזה?
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
ארבעה סעיפים. סעיף 2, סעיף 28א, 28ב.
שלומית ארליך
אלה תיקונים בתוך סעיף 36.
היו"ר משה גפני
התייעצות סיעתית עד שעה 11:12.

(הישיבה נפסקה בשעה 11:07 ונתחדשה בשעה 11:12.)
היו"ר משה גפני
הסתיימה ההתייעצות הסיעתית.

מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 7. במקום "סירב להתקשר" יבוא "סירב להתקשר או סיים התקשרותו".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 8. "שינויים אלה ייכנסו לתוקף לאחר דיון בוועדת הכספים".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
של מי המקבץ?
שלומית ארליך
של המחנה הממלכתי.
היו"ר משה גפני
אני ממהר.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
בסדר אבל גם אנחנו ממהרים וחשוב לנו להביע את הדברים.
היו"ר משה גפני
זה מאוד חשוב כשיש הסתייגות נורמלית. אני לא מונע.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
עד שיש לנו הזדמנות לדבר בוועדת הכספים, אתה כל הזמן ממהר גם בדיונים ואין זמן לדבר. אתמול היו ראשי רשויות על השולחן. חצי דקה לכל אחד. אתי עטיה כאן ואני רוצה להסביר לה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 10. "שינויים אלה ייכנסו לתוקף לאחר דיון בוועדת הכספים בדבר תוכנית ...".
היו"ר משה גפני
זה היה בהסתייגות הקודמת.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
רגע. מיכל שיר רוצה לנמק.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אנחנו עוברים למקבץ ההסתייגויות של יש עתיד.

הסתייגות ראשונה. בסעיף 36, בסעיף 28א בכותרת, במקום "סירוב בלתי סביר" יבוא "אי הסכמת התקשרות".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
למען הסר ספק אני רוצה להגיש רוויזיות על הכול.
היו"ר משה גפני
מי בעד?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רגע. אני רוצה לנמק. אדוני היושב ראש, אני אתחיל ואומר שאני חושב שזה חוק טוב שמטפל בכשל שוק. הבעיה היא שבמסגרת חוק ההסדרים אנחנו לא באמת מצליחים כאן למצות את הדיונים ואני חושב שמכאן גם נובע התסכול של סוכני הביטוח שלא באמת ישבת איתם ולא הצלחת להגיע להסכמות. אני מבין את התסכול שלהם.
היו"ר משה גפני
אבל החיים ממשיכים.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
החיים ממשיכים.
היו"ר משה גפני
אנחנו נעזור להם.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אם תצביע, אני אמשיך בהסתייגות הבאה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 3. אחרי המילים "יועץ פנסיוני" יבוא "עצמאי".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני מסתכל עכשיו על ההסכמים הקואליציוניים - שהפירוט פורסם שלשום - בסך 12.5 מיליארד שקלום ואני רואה כאן את רועי כהן, נשיא לה"ב, ששנים רבות נלחם יחד איתי על הזכויות של העצמאים. אנחנו ביקשנו דמי אבטלה לעצמאים - זה עולה בין 300 מיליון לחצי מיליארד שקלים – ולא הסכמתם והפלתם הצעת חוק. הייתי מוכן להתפשר גם על רשת ביטחון סוציאלי.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 4. במקום "סירוב בלתי סביר" יבוא "אינו רשאי לסרב".
היו"ר משה גפני
מי בעד?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רגע.
היו"ר משה גפני
זה אותו הדבר.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
לא. זה לא אותו הדבר.
נעמה לזימי (העבודה)
הייתה רפורמה כזאת והם גנזו אותה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
נכון. להתפשר על רשת ביטחון. רפורמה שהכנסנו לחוק ההסדרים הקודם וזרקתם אותה החוצה. אדוני היושב ראש, העצמאים עדיין מחכים לדמי אבטלה לעצמאים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 5. המילים "סירוב בלתי סביר" - יימחקו.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אלה לא רק דמי אבטלה לעצמאים אלא דיברנו גם על ימי מחלה, על ימי חופשה ועל ימי אבל. אדוני היושב ראש, היום לעצמאים אין ימי אבל והממשלה הזאת לא מטפלת בעצמאים. אתם מזניחים את העצמאים.
ינון אזולאי (ש"ס)
יש לי הצעת חוק כזאת. אני מסכים עם הדבר הזה. דע לך שבפעם שעברה, בממשלה הקודמת, העצמאים בכלל לא היו באבל ולכן לא היו צריכים חופשה אבל עכשיו אני חושב שכן צריך את זה. צריך לעזור להם.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
כי העצמאים עכשיו באבל? אחרי עליית הממשלה הזאת, העצמאים נכנסו לאבל.
ינון אזולאי (ש"ס)
כשאני לוקח על עצמי משהו, אני עושה אותו.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
זה נושא חשוב. מי שמצביע נגד, מצביע נגד העצמאים. מי נגד העצמאים?
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 6. אחרי המילים "לא יסרב סירוב בלתי סביר" יבוא "ואינו רשאי לעכב עסקה בגרירת רגליים מעל הזמן הסביר מסיבה שתלויה בו".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
ולכן אני אומר אדוני היושב ראש שהממשלה הזאת מזניחה את העצמאים. העצמאים מחכים גם היום לדמי אבטלה לעצמאים.
קריאה
הגשתי הצעת חוק
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
בוא נקדם את זה ביחד. אני איתך. אני מוכן לקדם את זה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שלומית ארליך
במקום המילה "להתקשר" יבוא "ליצור קשר עסקי".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אלה לא רק דמי אבטלה לעצמאים. עכשיו אנחנו במהלך המבצע והעצמאים סופגים הפסדים. הגיע הזמן אדוני היושב ראש לדבר על מתווה מוסדר וקבוע שייתן פיצוי לעצמאים בכל מצבי החירום. יש מספר מצבי חירום ואני אפרט אותם בהסתייגות הבאה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שלומית ארליך
אחרי המילה "בהסכם" יבוא "כתוב או בעל פה".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
בעיקרון אדוני היושב ראש יש ארבעה מצבי חירום: מלחמה, מבצע צבאי, רעידת אדמה, מגיפה. לכל מצב חירום אפשר להתאים מתווה פיצוי קבוע כי אחרת אחרי כל אירוע חירום אנחנו נבוא לוועדת הכספים ומחדש נמציא את המתווה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אחרי המילה "..." יבוא "מספר לקוחות בני אותה משפחה באותה עסקה".
מיכל שיר סגמן (יש עתיד)
אני אמשיך את דבריו החכמים של ידידי בליאק. בקדנציה הקודמת הגשתי את הצעת החוק נוהל לחיצת כפתור עבור עסקים, אחרי מה שראינו בקורונה כשלקח זמן עד שמענקים זזו ועד שאנשים קיבלו כסף כאשר חלקם היו צריכים להוריד אוכל מהשולחן ומהפה של הילדים שלהם.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
במקום "המפורטות" יבוא "...".
מיכל שיר סגמן (יש עתיד)
נוהל לחיצת כפתור אומר בדיוק מה שאמר בליאק. כשיש מלחמה, כשיש אירוע ביטחוני, כשיש איזשהו משהו של כוח עליון, לא צריך להתחיל לכנס ולהתחיל את כל התהליך מהתחלה אלא יש נוהל. ידוע מה העסק מקבל, מתי, איפה וכמה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
במקום "מסרב להתקשר" יבוא "מעקב מסירת מידע בצורה לא סבירה".
מיכל שיר סגמן (יש עתיד)
נוהל לחיצת כפתור עבור העסקים בישראל שקודם כל מראה שמדינת ישראל מוכנה להסתכל לעסקים ולבעלי העסקים העצמאים בעיניים ולומר שרואים אותם ומבינים שאנחנו חיים במדינה שחיה בחירום, אנחנו מבינים שיש דברים שיכולים לקרות כאן, אנחנו מבינים שיש לכם משפחות לפרנס. קודם כל הכרה בעסקים ובמשפחות שלהם.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אחרי המילה "עסקה" יבוא "מספר עסקאות כחבילה".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אחרי המילה "בכתב" יבוא "ולא בעל פה".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אחרי המילה "בהודעה" יבוא "לפחות בשתי שפות שלפחות אחת מהן ברורה".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני אסביר למה אני מבקש דמי אבטלה לעצמאים. היום 40,000 עסקים נסגרים במהלך השנה. ברגע שעסק נסגר, אין שום פתרון סוציאלי לאותו בעל עסק. יתרה מזאת, בזכותכם או בגללכם השנה מספר העסקים שייסגרו עלול לזנק ב-30 אחוזים. לכן היום עצם היותך עצמאי, זה מקבל משנה משמעות.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
במקום "הנימוקים" יבוא "הסיבות".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני רוצה לנמק. אני רוצה עכשיו להסביר שבמקום דמי אבטלה לעצמאים, אתם מעבירים כסף לצרכים אחרים ואני רוצה לפרט את הצרכים האלה. הנה, אני קורא את זה מהפירוט של ההסכמים הקואליציוניים.

משרד ראש הממשלה - לבירור יהדות, 2 מיליון שקלים בשנת 2023 ו-3.5 מיליון שקלים בשנת 2024.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אחרי המילה "לסירובו" יבוא "במידה שמדובר בסיום ... יאפשר הגוף המוסדי להשיב...".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
במקום דמי אבטלה לעצמאים, אתם מקצים 4 מיליון שקלים למרכז מורשת גוש קטיף.
היו"ר משה גפני
יפה. מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אחרי המילים "סירוב בלתי סביר" יבוא "התקשרות".
היו"ר משה גפני
אין קשר בין ההסתייגויות לבין החוק.
משה סולומון (הציונות הדתית)
רציתי להצביע בעד ההסתייגות המדהימה הזאת אבל לא כהסתייגות אלא כנושא.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
במקום דמי אבטלה לעצמאים הממשלה הזאת מעבירה כל שנה 135 מיליון שקלים למשרד למשימות לאומיות לחיזוק הזהות היהודית באמצעות מיזמים משותפים. מה זה הדבר הזה?
ינון אזולאי (ש"ס)
תשובה בהסתייגות הבאה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
במקום להתקשר" יבוא "ליצור קשרים".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
במקום דמי אבטלה לעצמאים, בנוסף לזה הממשלה הזאת מעבירה 78 מיליון שקלים לגרעינים משימתיים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אחרי "עסקה" יבוא "מספר...".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אחרי המילים "יועץ פנסיוני" יבוא "עצמאי".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
במקום דמי אבטלה לעצמאים, אתם מעבירים 3 מיליון שקלים לקברי אבות.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אחרי "ביצוע" יבוא "קיום".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
במקום דמי אבטלה לעצמאים, אתם מעבירים 400 מיליון שקלים לחטיבה להתיישבות. על חשבון העצמאים, על חשבון מעמד הביניים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אחרי "הפצה" יבוא "שיווק".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שלומית ארליך
אחרי המילה "ותקופתו" יבוא "ומשך הזמן שלו".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
כאן אני רוצה להסביר ולומר שבמקום דמי אבטלה לעצמאים, אתם מעבירים 2 מיליון שקלים לוועד מקומי חברון. במקום דמי אבטלה לעצמאים על, חשבון העצמאים ועל חשבון מעמד הביניים.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
איך יכולים להעביר לוועד?
היו"ר משה גפני
נורא פשוט. בממשלה הקודמת אתה היית שר אוצר.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
בנושא הזה לא העברתי לוועד.
אליהו רביבו (הליכוד)
אני מבקש הצבעה. אנחנו בחריגה.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
מישהו יכול להסביר לנו איך מעבירים לוועד? איפה אגף התקציבים?
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שלומית ארליך
במקום המילה "סירוב מבוסס" יבוא "אי הסכמה מבוססת".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
במקום דמי אבטלה לעצמאים, 10 מיליון שקלים לעידוד הגירה חיובית לערים המעורבות.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל)
הם יעשו את זה. הם עושים את ההגירה.
שלומית ארליך
אחרי המילה "מספר" יבוא "לרבות מצבם הכלכלי".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
במקום דמי אבטלה לעצמאים, על חשבון מעמד הביניים, אתם מעבירים למשרד החינוך, בכספים הקואליציוניים, 125 מיליון שקלים לתמיכה בתרבות יהודית חרדית.
היו"ר משה גפני
מעט מאוד. מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
דיברתם על 400 מיליון. איך ירדתם?
שלומית ארליך
במקום "מאפייני" יבוא ".. של".
היו"ר משה גפני
מי בעד.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רגע. אני רוצה לנמק. אני מתעקש.
היו"ר משה גפני
זאת אותה מילה. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
זה לא בסדר. רוויזיה.
שלומית ארליך
אחרי המילים "הלקוחות הקבועים" יבוא "והמזדמנים".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
במקום דמי אבטלה לעצמאים, אתם מעבירים למשרד לשירותי דת 15 מיליון שקלים לרבני קהילות, על חשבון מעמד הביניים. זה שיכרון הכוח שלכם.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אני מגישה רוויזיות על הכול.
משה סולומון (הציונות הדתית)
בליאק, אתה מספר את כל הבשורות הגדולות והחשובות שהתקציב נותן.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אתם לגמרי התבלבלתם.
אליהו רביבו (הליכוד)
בואו נמשיך. לא נפתח דיון. תקריאי בבקשה את ההסתייגויות.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אתם שכורי כוח. אתם מתנשאים. אתם צוחקים עכשיו אבל אתם לוקחים כספי ציבור, כספי מעמד הביניים במקום להעביר אותם לדמי אבטלה לעצמאים ובמקום להעביר את זה לחינוך שמלמד ליבה. אתם צוחקים לי עכשיו בפנים אבל אלה כספי ציבור והציבור רואה הכול. הציבור ישפוט אתכם.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
ינון אזולאי (ש"ס)
הציבור כל פעם שופט אותנו ומצביע לנו ואנחנו עולים.
שלומית ארליך
אחרי המילה "היקף" יבוא "ותקופת המשיכה".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אתם לוקחים 160 מיליון שקלים בכספים הקואליציוניים ועל חשבון מעמד הביניים מעבירים אותם למבני דת.
ינון אזולאי (ש"ס)
לנו אין מעמד ביניים? אנחנו לא חלשים?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
חשוב שהציבור ידע.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
היו"ר משה גפני
שלא יעבירו למבני דת.
אליהו רביבו (הליכוד)
אבל מה יהיה עם האוכל לחתולים?
היו"ר משה גפני
יהיה. יהיה. הם יביאו.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
בקצב הזה אתם דואגים לחתולים הרבה יותר מאשר אתם דואגים לאזרחים.
שלומית ארליך
במקום המילה "סירוב" יבוא "אי הסכמה".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
איזו בשורה הבאתם ליוקר המחיה?
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
שאלה ליועצת המשפטית. אנחנו מצביעים על ההסתייגות שאלה הסתייגויות מאוד חשובות והוא מסביר את ההסתייגויות שלו.
עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל)
אני כבר יומיים מדברת על אוכל לתינוקות.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
אני רוצה לדעת כל פעם מה הייתה תוצאת ההצבעה.
היו"ר משה גפני
בסדר.
שלומית ארליך
במקום "... סביר" יבוא "כל האמור בסעיף קטן (ג) לגבי סירוב לא סביר עם ההתאמות הנדרשות לסיום ההתקשרות".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
עכשיו לגבי החתולים. זה חשוב. זה לא היה אוכל לחתולים אלא למשהו אחר. 6 מיליון שקלים. אתם לוקחים מכספי ציבור ובכספים קואליציוניים מעבירים 12.5 מיליארד שקלים לחברים שלכם.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
אתם נגד בעלי החיים? רביבו, אתה נגד בעלי החיים?
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? 3. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
לא היה רוב לקואליציה.
היו"ר משה גפני
הם החזיקו את היד. אני מבקש להצביע שוב.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
זה עבר.
אליהו רביבו (הליכוד)
זה לא עבר. איך שמונה מול שלושה עבר?
היו"ר משה גפני
שלושתם הצביעו נגד.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
הם לא הצביעו.
היו"ר משה גפני
הם הורידו את היד.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
שלוש פעמים קראת והם לא הצביעו.
אליהו רביבו (הליכוד)
יש וידאו.
ינון אזולאי (ש"ס)
יש מנהל ועדה שאמר שזה עבר.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
אני מאמין לטמיר. אם הוא אומר שזה לא עבר – זה לא עבר.
היו"ר משה גפני
נצביע שוב.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
תגיש רוויזיה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
כאן זה כבר לא חוקי. תעשו את זה ברוויזיה.
היו"ר משה גפני
לא בא בחשבון. אני ראיתי את המצביעים. אני לא מצביע פעם נוספת.

הסתייגות נוספת. רוויזיה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אתה ביקשת רוויזיה?
היו"ר משה גפני
לא. אתם ביקשתם.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
כן. אני ביקשתי. אם אתה שם רוויזיה, אני מסיר את הרוויזיה שלי.
היו"ר משה גפני
לא. אני לא שם.
שלומית ארליך
מספר 102. אחרי "עמלת הפצה" יבוא " לבעל רישיון השייך לחברת האם או הבת שלו".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני רוצה להסביר. בבסיס תקציב משרד החינוך נתתם מיליארד ו-800 מיליון שקלים לחינוך שלא מלמד ליבה אבל זה לא הספיק לכם כי גם בכספים הקואליציוניים אתם נותנים 160 מיליון שקלים, על חשבון מעמד הביניים, לתגבור החינוך החרדי במוסדות הפטור. חינוך פרטי שלא מלמד ליבה על חשבון מעמד הביניים הישראלי. סכום זה הוא בנוסף למיליארד ו-800 מיליון שקלים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? 4. מי נגד? 8.

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
המילה לא תימחק ובסיפה יבוא "אלא אם הוכיח הגוף המוסדי שיש סיבה סבירה לפערי תשלום של עמלות הפצה".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני קורא את הפירוט של ההסכמים הקואליציוניים. לתגבור החינוך החרדי במוסדות הפטור, 160 מיליון שקלים. לתגבור החינוך היסודי וחטיבות הביניים, רק 83 מיליון שקלים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ינון אזולאי (ש"ס)
מה שחסר, אנחנו לוקחים. מה שלא חסר, אנחנו לא לוקחים.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
במקום המילה "נסיבות" יבוא "מקרים".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אתה יודע למה אתם מקציבים 160 מיליון שקלים לתגבור החינוך החרדי וחצי לתגבור החינוך היסודי? כי אתם יכולים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
"במידה והגוף המוסדי מתקשר למספר בעלי רישיון שונים בתנאים ועמלות הפצה שונות, ישווה הגוף המוסדי ליועץ הפנסיוני העצמאי לפי התנאים והעמלות המיטיבים ביותר מבין בעלי הרישיון".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
חשוב שהציבור ידע שאתם לוקחים 12.5 מיליארד שקלים מהכספים הקואליציוניים ומעבירים אותם למטרות סקטוריאליות. לא לכלל הציבור אלא רק לסקטורים שלכם.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אחרי המילים "יועץ פנסיוני" יבוא "עצמאי".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
זו הסתייגות חשובה. חשוב שהציבור ידע שבמקום להעביר כסף לדמי אבטלה לעצמאים - חצי מיליארד שקלים, זה כל מה שביקשתי ל-600 אלף עצמאים במדינת ישראל – אתם מעבירים לצרכים הסקטוריאליים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
לפני המילים "היפלה" יבוא "הגוף המוסדי".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
וזה לא בסדר כי העצמאים הם אלה שמחזיקים את כלכלת ישראל. זה הלב הפועם של הכלכלה שלנו. כל מה שביקשנו זה חצי מיליארד שקלים. אתם לוקחים בכספים הקואליציוניים 12.5 מיליארד שקלים ולא מצאתם שקל אחד לעצמאים. שקל אחד, רועי כהן, לא מצאו לעצמאים.
קריאה
הבעיה היא שגם ליברמן לא מצא.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
במקום "עשה" יבוא "ביצע".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
הייתה לי הצעת חוק שתעניק דמי פגיעה לעצמאים מהשקל הראשון. אתם יודעים מה עלות החוק? 15 מיליון שקלים ל-600 אלף עצמאים בישראל. במקום לתת לעצמאים 15 מיליון שקלים, אתם לוקחים 12.5 מיליארד שקלים לחברים שלכם.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
לאחר "עסקה" יבוא "עסקאות".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אם כן, עוד לא מאוחר מתוך 12.5 מיליארד שקלים לקחת 15 מיליון שקלים בלבד לדמי פגיעה לעצמאים שמחזיקים את כלכלת ישראל.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות אחרונה. במקום "רשאי" יבוא "נדרש".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
זה באמת נדרש. זה באמת נדרש לעזור היום לעצמאים כי העצמאים מחזיקים את כלכלת ישראל. זאת הסתייגות מאוד חשובה. אני קורא לכם לתמוך בהסתייגות.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
היו"ר משה גפני
אני מקווה שהזיכרון שלי נורמלי כי זה היה רק לפני כמה חודשים, כמה נלחמנו כאן שייתנו לעצמאים.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
מה נלחמתם?
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
עכשיו הכוח בידיים שלך. אתה לא צריך להילחם. אתה צריך לדרוש וזה יתקיים. אתה יושב ראש ועדת הכספים.
מיכל שיר סגמן (יש עתיד)
לא הגיעו לוועדות. בקושי למליאה הגיעו. על מה אתה מדבר?
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
אתה לא צריך להילחם. אתה צריך לדרוש ותקבל אבל אתה לא דורש.
שלומית ארליך
אנחנו עוברים למקבץ השני של יש עתיד. בסעיף הראשון. בסעיף 36(2), 28א(א), במקום המילים "גוף מוסדי לא יסרב סירוב בלתי סביר להתקשרות עם יועץ פנסיוני" יבוא "גוף מוסדי לא יסרב סירוב בלתי סביר להתקשר עם בעל רישיון לייעוץ פנסיוני".
מיכל שיר סגמן (יש עתיד)
אני רוצה לנמק. אני אמשיך את הדברים בכל מה שקשור לעצמאים. עצמאי באופן כללי במדינת ישראל, עצמאי מצליח, זה למרות מדינת ישראל ולא בזכות מדינת ישראל. כמות הבירוקרטיה והרדיפה אחרי הזנב של עצמו, עוד לפני שהוא מתחיל לחפש או לטפל בלקוחות שלו, היא בלתי נסבלת. עצמאי קם בבוקר ומתחיל להתעסק עם המדינה במקום להתעסק עם הפרנסה שלו.
אליהו רביבו (הליכוד)
אדוני היושב ראש, הצבעה בבקשה.
מיכל שיר סגמן (יש עתיד)
אני מבינה שלא אכפת לך מהעצמאים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 3. במקום "גוף מוסדי לא יסרב סירוב בלתי סביר להתקשר עם יועץ פנסיוני" יבוא "גוף מוסדי בעל היקף הכנסות של מעל מיליארד שקלים חדשים לא יסרב סירוב בלתי סביר להתקשר עם יועץ פנסיוני".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
מיכל שיר סגמן (יש עתיד)
לא נימקנו את ההסתייגות.
היו"ר משה גפני
אני אחליט אם אני נותן או לא. זאת אותה הסתייגות.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
לא. מה קרה לך? מגיע לנו לנמק.

רוויזיה.
שלומית ארליך
במקום "גוף מוסדי לא יסרב סירוב בלתי סביר" יבוא "יועץ פנסיוני בעל רישיון מעל חמש שנים".
היו"ר משה גפני
אלה אותן הסתייגויות.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני רוצה להסביר. אני מסתכל על ההסכמים הקואליציוניים של משרד החינוך. יש לי שתי בנות שלומדות בחינוך הממלכתי – מזל טוב לך על הנין – ואני מסתכל על ההסכמים הקואליציוניים ורואה ש-85 מיליון שקלים למינהל החינוך הדתי בשנת 2023 ועוד 85 מיליון שקלים ב-2024.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.

אבל זה לא נגמר בזה אדוני היושב ראש.
שלומית ארליך
במקום המילים "גוף מוסדי לא יסרב להתקשר" יבוא "..."
אליהו רביבו (הליכוד)
מיכל, זה שלך.
מיכל שיר סגמן (יש עתיד)
לא. אני נותנת לבליאק. אנחנו ב-יש עתיד ערבים זה לזה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
זה לא נגמר בזה. זה 170 מיליון שקלים ועוד 45 מיליון שקלים, גם למינהל החינוך הדתי ולמה? כי אתם יכולים.
היו"ר משה גפני
נכון. מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
במקום "גוף מוסדי לא יסרב סירוב בלתי סביר להתקשר עם יועץ או עם...".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
וזה לא נגמר בזה. אני ממשיך. שוב למינהל חינוך דתי עוד 20 מיליון שקלים ועוד 3 מיליון שקלים ועוד 45 מיליון שקלים כי אתם יכולים. הכול לחינוך הדתי. הכול לחינוך הדתי כי אתם יכולים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שלומית ארליך
יבוא "גוף מוסדי שמסרב להתקשר, יתקשר בכתב או בעל פה ויידרש למלא פרוטוקול סיום התקשרות".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
מההסכמים הקואליציוניים אני מבין שלבנות שלי לא נשאר כאן שום דבר. לחינוך הממלכתי לא נשאר כאן שום דבר. אתם לוקחים 12.5 מיליארד שקלים. אגב, זה פי שישה מכפי שהיה אצלנו.
היו"ר משה גפני
ינון, למה לא השאירו לילדות שלו?
ינון אזולאי (ש"ס)
שיתחייב שיהיה גם לילדים שלי.
אליהו רביבו (הליכוד)
אדוני, הצבעה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
חשוב שהציבור ידע את זה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
אליהו רביבו (הליכוד)
1 בעד, 8 נגד.
שלומית ארליך
יבוא "... יועץ פנסיוני בכתב או בעל פה כשבעת ימי עסקים טרם סיום ההתקשרות".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני אומר לכם מה מקומם כאן. יש כאן את מפלגת השלטון, מפלגת הליכוד, מפלגה לאומית ליברלית.
קריאה
מה היא קיבלה בהסכמים הקואליציוניים?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
המפלגה הזאת זנחה את העצמאים, זנחה את החינוך הממלכתי, נכנעה לגמרי לשותפים שלה.
אליהו רביבו (הליכוד)
עוד שמונה שניות.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
זנחתם את העצמאים. רביבו, זנחתם אותם.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
יש כאן חברי כנסת מהליכוד.
טמיר כהן
כן.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
"יפרט בהודעה כאמור את הנימוקים לסירוב אם יתבקש...".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני באמת רוצה לשאול את חברי הליכוד למה הם זנחו את העצמאים. אני בסך הכול מבקש דמי אבטלה לעצמאים. אני לראשונה כתבתי את החוק עוד בשנת 2016, חמש שנים לפני שנכנסתי לכנסת.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
"שנקבע בהסכם כאמור עם בעל רישיון אחר שעמו הגוף המוסדי התקשר".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
חמש שנים לפני שנכנסתי לכנסת ניסיתי לקדם את החוק הזה. בקדנציה הקודמת העברתי אותו לראשונה בקריאה הטרומית.
היו"ר משה גפני
רצית לעבור לליכוד?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני לא אעבור לליכוד כי הליכוד זנח את מעמד הביניים, זנח את החינוך הממלכתי, הליכוד נותן 12.5 מיליארד שקלים לצרכים הקואליציוניים. בושה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
הליכוד קיבל משהו מההסכמים הקואליציוניים?
היו"ר משה גפני
מזל שלא הלכתי איתם. הם ביקשו ממני שאני אלך איתם לקואליציה. 12.5 מיליארד שקלים היה כסף קטן לעומת...
שלומית ארליך
"בפסקה זו לקוחות קבועים מעל שנה של היועץ הפנסיוני".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אתה שוכח גפני שכאן פעם אחר פעם פתאום החבר'ה של חד"ש-תע"ל נעלמים. השאלה אם שר האוצר צריך אותם כדי להעביר תקציב.
אליהו רביבו (הליכוד)
אנחנו לא מתערבים לאופוזיציה איך היא מסתדרת.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אני בטוחה בזה. אני בטוחה שזה מאוד מאוד נוח , אדון רביבו, שפתאום חד"ש ותע"ל נעלמים לכם ומייצרים לכם כאן רוב של ארבע.
אליהו רביבו (הליכוד)
לא בטוח. בהזדמנות אני אעזור לך לפתור את הבעיות שלכם באופוזיציה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
היינו כאן בלילות ובימים. הם נעלמים. זה מאוד מאוד נוח לכם. בטח כשעוצמה יהודית לא מגיעה להצבעות.
אליהו רביבו (הליכוד)
בואי נלך ביחד לחפש אותם באולם ירושלים.
מיכל שיר סגמן (יש עתיד)
משאים ומתנים מאחורי הקלעים כשאף אחד לא ידוע.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
נשמח לקבל על זה תגובה גם משר האוצר, אולי מרביבו, אם זה נוח לכם.
אליהו רביבו (הליכוד)
את רוצה עכשיו את התגובה?
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אני אשמח.
שלומית ארליך
"מאפייני הלקוחות הקבועים של היועץ הפנסיוני או היועצת הפנסיונית לרבות מצבם הכספי".
היו"ר משה גפני
עכשיו מיכל.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אנחנו מחליטים. לא אתה.

מה שמעניין זה שאחרי שהליכוד זנח את מעמד הביניים, זנח את העצמאים וזנח את החינוך הממלכתי, כל הקדנציה הקודמת סיפרו לנו שהממשלה שלנו תומכת טרור ופתאום אנחנו שומעים ששר המשפטים מהליכוד מנהל מגעים עם מפלגת רע"ם על התמיכה ברפורמה המשפטית. מנסור עבאס אישר את זה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
"היקף בשיעור עמלות ההפצה".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גפני, זה נוח לכם שגם עם הרפורמה המשפטית אתם כן מוכנים להישען על מנסור עבאס, אחרי כל מה שדיברתם עליו?
ווליד טאהא (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת)
את האמנת להם שלא?
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אני ידעתי אבל השאלה אם רביבו האמין. זאת אומרת שאם רע"ם לא מגיעים להצבעה ברפורמה המשפטית, האם אתה תצביע בעד? האם אתם נשענים על רע"מ בהצבעה על הרפורמה המשפטית? אתה תצביע בעד?
אליהו רביבו (הליכוד)
אני אצטרך ללמוד איך אתם התנהגתם איתם בשנה שעברה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שלומית ארליך
"גוף עוסק. במקום...".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני רוצה לספר לך על העצמאים. בישראל יש בערך 625 אלף עסקים קטנים שאחראים על 55 אחוזים מהתוצר אבל אתם מזניחים אותם.
היו"ר משה גפני
כבר אמרת.
ווליד טאהא (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת)
אני לא הייתי כשהוא אמר.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
יש לנו התייעצות סיעתית?
שלומית ארליך
כבר הייתה.

אחרי "לתת הוראות" יבוא "רשאי הממונה לתת הוראות... עיצומים".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
74 אחוזים מהעובדים במשק מועסקים על ידי עצמאים. 55 אחוזים מהתוצר. 99 אחוזים מהעסקים בישראל הם העסקים הקטנים. אני לא מבין מה הבעיה של הממשלה הזאת לתת חצי מיליארד שקלים בשנה לדמי אבטלה לאנשים האלה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
במקום המילים "היה לממונה יסוד סביר להניח" יבוא "יסוד סביר להניח כי גוף מוסדי...".
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני רוצה להסביר. יש כאן כסף למשרד המורשת, משרד מיותר ופיקטיבי. אני מציע לכם לקחת את הכסף הזה מהכספים הקואליציוניים. אני מבקש אותו בשביל העצמאים, בשביל דמי אבטלה לעצמאים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אנחנו עוברים למקבץ ההסתייגויות של חד"ש-תע"ל.
היו"ר משה גפני
היא לא כאן.
שלומית ארליך
בסדר, אבל היא ביקשה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
נוח לכם שהם לא נמצאים כאן. כשאתם רוצים להישען על חד"ש או תע"ל. על המשותפת. העיקר שסמוטריץ' אומר לא נישען על המשותפת.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. הסתייגות ראשונה.
מיכל שיר סגמן (יש עתיד)
העיקר בתקציב המדינה אתם צריכים אותם.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה על הקודמת.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
נשמח לדעת אם נסגר דיל.
שלומית ארליך
בסעיף המטרה. "מטרת תיקון זה להגביר את הריכוזיות".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גפני, האם נסגר דיל עם המשותפת?
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
ווליד, אתה כבר חבר כנסת ותיק ואתה מבין את העניינים.
ווליד טאהא (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת)
לא. אני לא חושב. יכול להיות שהם היו צריכים לחכות שמישהו יגיע. התעסקו בהסתייגויות של אחרים.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
היה או לא היה?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני נמנע.

רוויזיה על ההסתייגות הקודמת.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גפני, יש דיל או אין דיל?
שלומית ארליך
"מטרת תיקון זה... עסקים קטנים ובינוניים".
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
פינדרוס מייצג את המשותפת.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
"מטרת תיקון זה... תחרותית לבנקים בעולם העסקים".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
השאלה אם סמוטריץ' אישר לכם להישען עליהם או אם בכלל הוא רקח את כל התוכנית הזאת.
שלומית ארליך
"מטרת תיקון זה ...".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה. עולה למליאה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
"מטרת תיקון זה להכשיר הסדרים כובלים בין חברות שונות של אותה קבוצת ביטוח".
ווליד טאהא (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת)
עאידה, עוסקים בהסתייגויות שלך.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
פינדרוס מייצג אתכם.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
עכשיו ניתן לעאידה לנמק את ההסתייגויות.
אליהו רביבו (הליכוד)
עאידה, צריך לדעת לעמוד בסיכומים. כל אחד עם הסיכומים שלו, צריך לדעת לעמוד בהם.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אז יש סיכום או אין סיכום?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רביבו, יש דיל?
אליהו רביבו (הליכוד)
לשרן ולבליאק יש סיכום.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
יש סיכומים עם רע"ם ותע"ל אבל לא עם עאידה.
אליהו רביבו (הליכוד)
אז אין סיכום. הם ביטלו אותו .
שלומית ארליך
הגענו להסתייגות מספר 6.
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
אדוני היושב ראש, הוא אומר דברים מאוד חשובים. הוא אומר שיש סיכום והסיכום הזה צריך לבוא לשולחן הוועדה.
אליהו רביבו (הליכוד)
אתה הודעת שהוא בוטל.
עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל)
חמד, אם יהיה לי סיכום עם רביבו, זה יהיה בדיוק אותו סיכום שאני ואתה עשינו על תקציב למסגד אל-ג'זאר ולא שילמת. אל תעשו סיבוב פוליטי על גבי.
אליהו רביבו (הליכוד)
הציבור יקשיב וישפוט. עכשיו נחזור להסתייגויות. אישה אמיצה. אישה עם איכויות.
היו"ר משה גפני
עאידה, את לא היית כאן קודם. בהתאם לסיכום שהיה איתך, כדי שזה יעלה למליאה, פינדרוס ייצג אותך, אנחנו הצבענו וכל ההסתייגויות האלה נפלו.
שלומית ארליך
חמש הסתייגויות ראשונות
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
ואני הגשתי רוויזיות.
היו"ר משה גפני
והן עולות למליאה.
עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל)
כשאתה אומר נפלו ולא נתקבלו, בדרך כלל אני חוששת. אני רק אגיד משפט אחד. אני יודעת שלצערי הרב החוק הזה מתעסק בנושא של היועצים הפנסיוניים ואנחנו כן רוצים שהיועצים הפנסיוניים יעשו את העבודה שלהם נאמנה ובאופן אובייקטיבי וכולי. אבל חשוב לי לומר ושיירשם בפרוטוקול שלא מקובל עלי שתהיה זכות קדימה או משהו כזה מעל לסוכני הביטוח. בסופו של דבר אם המטרה היא תחרות אמיתית שבסופו של דבר תשרת את האזרח, צריך לתת מעמד שוויוני ולאפשר לסוכני הביטוח אותו דבר.

אני אומרת לכם שאני הבנתי, כבוד היושב ראש, שהנושא הזה, למרות שהוא לא עובר בגלל ההסכמות של הקואליציה, אנחנו נמשיך להיאבק עליו.
היו"ר משה גפני
אני איתך. אמרתי.
עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל)
מצוין. תודה רבה. אתה יודע כמה זמן אני כבר נאבקת על הנושא הזה. דיברתי איתך בקדנציות קודמות.
שלומית ארליך
אנחנו בהסתייגות מספר 6. "מטרת התיקון להגביר את הכוח התחרותי של...".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע? 1.

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני נמנע. רוויזיה.
שלומית ארליך
"מטרת תיקון זה ... מונופוליסטים חדשים".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
במקום "יועץ פנסיוני" יבוא "בעל רישיון".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אחרי "לקוח" יבוא ...".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל)
אני רק אומר שאני דורשת רוויזיה מעכשיו על כל ההסתייגויות.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
"יתווסף סעיף לפיו יועץ פנסיוני או סוכן ביטוח אשר סורב להתקשרות לאחר קבלת ההודעה יכול להשמיע טענותיו".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
אחרי המילה "מעניק שירות פנסיוני" יבוא "מעניק שירותיו לרבות תיווך במוצרי ביטוח".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
בסעיף קטן (ד) יבוא "או המשתלמים לסוכן ביטוח".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
"לא יראו כסירוב בלתי סביר סירוב ה-... על הסכם שאינו רווחי".
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני נמנע. רוויזיה.
ווליד טאהא (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת)
עאידה, את לא רוצה להסביר את ההסתייגויות שלך? למה את לא מנמקת?
אליהו רביבו (הליכוד)
היא הסבירה.
ווליד טאהא (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת)
אני לא הייתי בדיונים ואני רוצה לשמוע את הנימוק.
אליהו רביבו (הליכוד)
היא הסבירה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל)
רוויזיה. כבוד היושב ראש, אני רואה שחלק מהאופוזיציה - שאני יודעת שהם היו צריכים להצביע עם ההסתייגויות האלה – נמנעים. כנראה לא הבינו על מה ההסתייגויות. אני מבקשת לתת לי לנמק אותן כדי שיבינו במה מדובר.
אליהו רביבו (הליכוד)
או שמשתלם להם לא להבין.
ווליד טאהא (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת)
נכון. חשוב מאוד לשמוע אותך.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני באמת לא הבנתי. תנמקי אותן.
היו"ר משה גפני
עאידה, אנחנו אחרי זה. ממשיכים.
עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל)
למה אחרי זה? אני כאן. הייתם אחרי כשלא הייתי כאן.
ווליד טאהא (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת)
אין זכות דיבור על הסתייגויות?
עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל)
לי חשוב לנמק את זה כי אני רואה שאני מפסידה אנשים שיכולים להצביע יחד איתי.
היו"ר משה גפני
אנחנו כבר הצבענו.
עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל)
גפני, זה לא בסדר. אני יכולה לשכנע אותם בנימוקים שלי. בנקודה הזו. לא באופן כללי.
היו"ר משה גפני
בבקשה. חצי דקה.
עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל)
באיזו הסתייגות אנחנו עכשיו?
שלומית ארליך
האחרונה הייתה עכשיו.
ינון אזולאי (ש"ס)
זה לגבי הביטוחים.
אליהו רביבו (הליכוד)
עאידה, בחוק הבא.
עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל)
מה בחוק הבא? אתה נותן לי כאילו בונוס? סליחה, יש יושב ראש. עם כל הכבוד, אתה רכז קואליציה.
אליהו רביבו (הליכוד)
הוא מאוד רך כלפיך
היו"ר משה גפני
עאידה, בבקשה.
עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל)
אני רוצה להגיד שמאוד חבל שדווקא חלק מהאופוזיציה שאמורה להסכים איתי, הצביעו נגד או נמנעו. המטרות של ההסתייגויות היו מאוד ברורות וההסתייגויות הן הסתייגויות לא סתם כדי למשוך זמן אלא הן מהותיות ביותר. אם תסתכלו על כל ההסתייגויות, הן דווקא מתייחסות לעניין של אי התקשרות בלתי סבירה שאנחנו כן חושבים שצריך לתת אותה גם לסוכני הביטוח. אני חושבת שעצם העובדה שדובר על כך שלסוכני הביטוח יש עמלות, זה נכון, יש להם עמלות, זה מה שהם צריכים לקבל בגין העבודה.
קריאה
גם הבנקים.
עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל)
גם הבנקים. גם היועצים הפנסיוניים. כל אדם שעובד, רוצה לקבל תמורה על עבודתו. אם התנאי הוא עניין של חשיפת העמלות, אז בבקשה, תדברו על זה. אבל להפיל סתם את ההסתייגויות ולהצביע בלי לחשוב לרגע שהיה אפשר להכניס את זה לחוק ההסדרים – לא יכול להיות. אני בטוחה שאם היינו מתעקשים על זה, היה אפשר להכניס את זה לחוק ההסדרים. חבל מאוד שזה לא נעשה בצורה כזאת.
היו"ר משה גפני
תודה רבה.
שלומית ארליך
אנחנו עוברים למקבץ ההסתייגויות של העבודה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני מנמק.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 1.
ווליד טאהא (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת)
נמצא כאן חבר הכנסת קריב.
שלומית ארליך
בסעיף 28א במקום "סירוב בלתי סביר" יבוא "באופן לא סביר כמוגדר בסעיף קטן (ג)".
חמד עמאר (ישראל ביתנו)
תנמק. אנחנו אוהבים לשמוע אותך.
משה סולומון (הציונות הדתית)
יש לו חצי דקה לכל הסתייגות.
היו"ר משה גפני
בבקשה, חצי דקה.
גלעד קריב (העבודה)
חצי דעה לכל הסתייגות.
היו"ר משה גפני
לא חייבים לנמק את כולן. מה שרציני, חצי דקה.
גלעד קריב (העבודה)
אנחנו עושים אחת-אחת?
שלומית ארליך
כן.
היו"ר משה גפני
אתה רוצה לנמק את כולן?
גלעד קריב (העבודה)
לא.
אליהו רביבו (הליכוד)
אתה יכול לקבל חבילה.
גלעד קריב (העבודה)
לא. זה בסדר. אני אנצל את ההנמקה הראשונה לאחל ליושב רעש ל"ג בעומר שמח ומשמעותי. צריך כן לברך על העובדה שהאירוע הגדול במירון מתנהל כרגע בצורה - - -
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
גלעד קריב (העבודה)
באמצע משפט?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
במקום "יועץ פנסיוני" יבוא "יועץ או יועצת פנסיונית".
גלעד קריב (העבודה)
אני פשוט מוטרד כי אולי מה שהפריע לך זה שבירכתי את השר פרוש? זה הכניס אותך ללחץ?
קריאה
גם אותך אני מברך. זה לא רק את השר פרוש.
אליהו רביבו (הליכוד)
עוד 15 שניות.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני חייב להגיד לך שהוא היה מעדיף שלא תברך אותו.
גלעד קריב (העבודה)
מזל שאין אצלם פריימריז. הכול בסדר. גם אותך אדוני אני מברך. הדבר החשוב ביותר הוא כמובן לחזק - - -
אליהו רביבו (הליכוד)
נגמר הזמן.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
רוויזיה.
שלומית ארליך
במקום "כאמור בנסיבות המפורטות בפסקאות (1) עד (3)" יבוא "סירוב באופן המתואר בסעיף קטן (ג)".
גלעד קריב (העבודה)
אדוני, אחרי הדברים בעניין הזה, כמובן צריך לחזק את ידי לוחמי צה"ל ותושבי הדרום. בתוך זה אני מחזק גם את אותם טייסים וחיילים ביחידות מובחרות ששרים בכירים שלחו לעזאזל והציגו אותם כאסופת נמושות.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה
שלומית ארליך
במקום "גוף מוסדי יודיע בכתב ליועץ" יבוא "על התקשרות או על סיום התקשרות".
היו"ר משה גפני
אתה לא חייב לנמק.
גלעד קריב (העבודה)
אני יודע. אני רוצה לזכות את הרבים. הגיעה לידיי הטיוטה המרשימה של הביזה הגדולה שהקואליציה הזו עושה בכספים קואליציוניים בהיקפים חסרי תקדים. 12 מיליארד שקלים.
אליהו רביבו (הליכוד)
חמש שניות.
גלעד קריב (העבודה)
רציתי לומר אדוני - - -
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
רוויזיה.

זה יפה איך כל חברי הקואליציה עסוקים בספירת שניות.
שלומית ארליך
במקום "בכתב" יבוא "בכתב יוודא את קבלת ההודעה".
היו"ר משה גפני
זה אותו דבר. אותה מילה.
שלומית ארליך
לא אותה מילה.
גלעד קריב (העבודה)
אנחנו מקפידים על תג ופסיק. למדנו מתרבות המדרש.
היו"ר משה גפני
אנחנו יושבים כאן כבר שעתיים.
גלעד קריב (העבודה)
נהדר. אנחנו תמיד שמחים לשבת במחיצתך. אדוני היושב ראש, אני באמת מתרשם מהסכום של 12 מיליארד שקלים. אני רק רוצה לשאול אדוני איך יכול להיות שאתם משקיעים רק 100 מיליון שקלים בהקלה על תשלומי הורים מתוך 12 מיליארד שקלים. זה מה שיש לכם לעשות עם תשלומי הורים?
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
בסעיף זה "סירוב בלתי סביר, סירוב...".
גלעד קריב (העבודה)
אני צריך לחזור על הנתון. מתוך 12 מיליארד שקלים כספים קואליציוניים, אתם הולכים ומשקיעים רק 100 מיליון שקלים בהקלה על תשלומי הורים בכל מערכת החינוך. זו הבשורה שלכם להורים בתחום תשלומי הורים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גם אני מבקשת להגיש רוויזיה על הכול.
שלומית ארליך
בסעיף 28א בפסקה (1), במקומה יבוא "סירוב להתקשר עם יועץ פנסיוני המספק תנאים דומים להסכמים שנחתמו עם בעלי רישיון אחרים".
גלעד קריב (העבודה)
אני מעלה את השאלה על תשלומי הורים כי אני גם רואה איך הרשות לזהות יהודית, האתנן שניתן לאבי מעוז שבינתיים פרש, היא עם 185 מיליון שקלים.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גם לתרבות יהודית.
גלעד קריב (העבודה)
עוד נגיע לתרבות יהודית. כל תשלומי הורים, 100 מיליון ואבי מעוז, הפונדמנטליסט, 185 מיליון שקלים.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני לא מבין למה אתה נותן לנמק הסתייגויות שלא קשורות לחוק.
שלומית ארליך
המילה "לפיו" – תימחק.
היו"ר משה גפני
אני רק מבקש להשתדל להביא נימוקים על החוק. לא להביא דברים אחרים.
גלעד קריב (העבודה)
יש נוהל הסתייגויות מאוד ברור. ההסתייגויות שאני מעלה, הנימוקים מאוד קשורים. אנחנו עוסקים כאן בין השאר בהשפעה על יוקר המחיה ועוסקים כאן בעמלה כזו ובעמלה אחרת בשעה שליבכם גס. יכולתם לקחת מיליארד שקלים אחד מתוך 12 המיליארד ולחסל את תשלומי ההורים אבל יותר חשוב לתת שני שליש מהתקציב למטרות סקטוריאליות של הציבור החרדי ושההורים והתלמידים בישראל ימשיכו לשלם.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
פסקה (2ג) תימחק ובמקומה יבוא "היקף הסכומים בקופות הגמל של הלקוחות הקבועים של היועץ הפנסיוני".
גלעד קריב (העבודה)
אדוני, אני ממשיך לעיין בחלוקה, בשוד הקופה הציבורית שאתם מובילים.
היו"ר משה גפני
מי בעד?
גלעד קריב (העבודה)
לא אדוני, סליחה, לא. אדוני, 30 שניות.
היו"ר משה גפני
מי נגד? מי נמנע?
גלעד קריב (העבודה)
אתה לא אוהב את מה שאומרים לך, שאתם החלטתם פשוט לשדוד את הקופה הציבורית.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
לא נעים לא לשמוע.
גלעד קריב (העבודה)
גברתי היועצת המשפטית.
משה סולומון (הציונות הדתית)
זה לא קשור להסתייגות.
גלעד קריב (העבודה)
סליחה, יש נוהל הסתייגויות. ניתנה לי חצי דקה.
היו"ר משה גפני
הלאה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
בפסקה (3), המילה "בתנאי" תימחק.
גלעד קריב (העבודה)
אדוני יכול רק לגלות את אוזניי האם יש עוד סוג של תמיכה של המדינה שבה יש הגדלה של 50 אחוזים כמו שקורה בקצבה לאברכים?
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
גלעד קריב (העבודה)
לאימהות החד הוריות, לישראלים עם מוגבלויות הגדלתם ב-50 אחוזים?
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
פינדרוס הצביע בעד ולא נגד.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
פינדרוס בעד להעלות לכולם ב-50 אחוזים ולא רק לאברכים.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אני ראיתי. גם אתה ראית. הוא הצביע בעד ולא נגד.
שלומית ארליך
במקום "... שעמו התקשר" יבוא "בין בעלי רישיון שעמם התקשר בביצוע העסקה".
גלעד קריב (העבודה)
באיזה מספר אנחנו?
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
זה הביא לתיקו.
שלומית ארליך
17.
ינון אזולאי (ש"ס)
אין נפקא מינה. גם כך מדברים שטויות. מה זה משנה? אין נפקא מינא המספר. זה שטויות מה שאתה אומר.
גלעד קריב (העבודה)
17 פעמים הוא קטע אותי? מדלגים על הסתייגויות?
שלומית ארליך
הקראנו 12 מתוך 17. 12 מתוך 17 היו בלי מקבצים.
גלעד קריב (העבודה)
הבנתי. מקבצים זה בנוהל. היושב ראש ביקש שאני אדבר על דברים שקשורים לחוק. החוק עוסק בחסכון פנסיוני.
אליהו רביבו (הליכוד)
תשע שניות.
גלעד קריב (העבודה)
חסכון פנסיוני צריך להעסיק את האזרחים הוותיקים. תאמר לי אדוני היושב ראש, למה התקציב שלכם לא כולל את בשורה למיליון אזרחים גמלאים?
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
גלעד קריב (העבודה)
למה לא עשית שום דבר למען הגמלאים?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 18. מבלי לפגוע בכלליות האמור, יבוא בנוסף לאמור.
גלעד קריב (העבודה)
אדוני היושב ראש, אני מוותר על ה-30 שניות כדי לתת לך לומר ל-1.2 מיליון אזרחים ותיקים מה עשיתם בשבילם בתקציב הזה.
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
גלעד קריב (העבודה)
אתם שוחקים את הגמלה שלהם. אתם לא עוזרים להם. מה אתם עושים?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
והדרת פני זקן, זה חלק ממה שמעניין אותך? אתה לא אומר את זה?
קריאה
שיטפלו בניצולי השואה.
גלעד קריב (העבודה)
אל תשליכני לעת זקנה. זה לא מעניין?
היו"ר משה גפני
אתה יכול להגיד לו שאתה היית לפניו ואמרת את כל הדברים.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
האמת היא שעדיין לא דיברנו על אזרחים ותיקים.
שלומית ארליך
הסתייגות מספר 19. אחרי "השירותים" יבוא "הניתנים לבעלי הרישיון".
גלעד קריב (העבודה)
אדוני, הממשלה הקודמת לא הצליחה לטפל בעניינם של כל האזרחים הוותיקים אבל היא חילצה מאות אלפי אזרחים ותיקים ממעגל העוני על ידי הגדלת הבטחת ההכנסה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
200 אלף.
גלעד קריב (העבודה)
יאמר לי כבודו, יושב ראש ועדת הכספים המנוסה ביותר בתולדות הכנסת, תראה לי סעיף אחד של בשורה לאזרחים הוותיקים ממעמד הביניים.
אליהו רביבו (הליכוד)
שמונה שניות.
גלעד קריב (העבודה)
איפה? זה לא מעניין אתכם? לא תאמר ביום כיפור אל תשליכני לעת זקנה?
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
בפסקה (1) יבוא "המילה להתקשר – תימחק".
גלעד קריב (העבודה)
אדוני, למיטב ידיעתי חגגת לאחרונה יום הולדת. אתה כבר בקבוצת הגיל של האזרחים הוותיקים במדינת ישראל ואני שב לשאלה. ממשלה שלמה שמחלקת 12 מיליארד שקלים כספים קואליציוניים - - -
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
גלעד קריב (העבודה)
מה אתם עושים עם המגזר היחיד שלא מעניין אתכם, הגמלאים?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
שלומית ארליך
במקום "הממונה" יבוא "השר".
היו"ר משה גפני
במקום הממונה יבוא השר? מעניין.
גלעד קריב (העבודה)
אנחנו בעד העצמת הדרג הפוליטי. אנחנו רק לא מצליחים להבין על איזה שר מדובר, שר המורשת או שר המסורת. שר העבודה או שר הרווחה. שר המשפטים או השר הנוסף לענייני... במשרד המשפטים?
ינון אזולאי (ש"ס)
הייתם כותבים ואז זה היה ברור. למה לא כתבתם?
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
אתם נגד להעביר עוד סמכויות לדרג הנבחר?
היו"ר משה גפני
אתה לא יכול לדבר.
שלומית ארליך
בפסקה (3), במקום "היפלה" יבוא "נקט בהפליה". זו ההסתייגות האחרונה.
גלעד קריב (העבודה)
אדוני, אם זו ההסתייגות האחרונה, כדי שתרגיש שאני בכל זאת פוזיטיבית תורם לדיון, אני רוצה לשאול את השאלה מדוע לא נקבעת בחוק החשוב הזה עמלה אחידה לכל השחקנים – הבנקים, היועצים הפרטים - עבור ייעוץ פנסיוני?
אליהו רביבו (הליכוד)
חמש שניות.
גלעד קריב (העבודה)
צעד הגיוני, לא?
היו"ר משה גפני
מי בעד קבלת ההסתייגות? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
ההסתייגות לא נתקבלה
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
אדוני, אני מבקש לאחל לך מזל טוב ליום הולדתך.
קריאה
נולד לו נין.
גלעד קריב (העבודה)
מזל טוב אדוני. אדוני, מזל טוב ללידת הנין. כמו שהתקציב מתעלם מאזרחים ותיקים, הוא גם מתעלם מהורים צעירים. הכול בסדר. מזל למשפחה שלך שאתה יכול לסייע להם. ליתר האברכים יהיה קשה לגדל ילדים עם הנצחת העוני.
היו"ר משה גפני
תודה רבה.
גלעד קריב (העבודה)
אדוני היושב ראש, אני תמיד מתנדב לבוא ולסייע, למרות שאין לנו כאן נציג קבוע.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אנחנו שמחים לראות אותך כאן.
היו"ר משה גפני
בשעה 12:50 אנחנו נצביע בעזרת השם על כל הרוויזיות.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
יהיה אפשר לנמק רוויזיות?
היו"ר משה גפני
לא.
גלעד קריב (העבודה)
נביא נימוקים מקוריים. יש לנו הרבה מה לומר.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גפני, לפחות נימוק אחד.
היו"ר משה גפני
גיוס חוב האשראי, בקשות לדיון מחדש. הצבעות על הרוויזיות.
שלומית ארליך
אנחנו עוברים לפרק עליו דנו אתמול, גיוס חוב אשראי לגביו היו רוויזיות על ההסתייגויות.


הישיבה ננעלה בשעה 12:15

קוד המקור של הנתונים