פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-וחמש

הכנסת



50
ועדת החוקה, חוק ומשפט
27/03/2023


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 61
מישיבת ועדת החוקה, חוק ומשפט
יום שני, ה' בניסן התשפ"ג (27 במרץ 2023), שעה 8:00
סדר היום
1. הצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 105) (הוראות לעניין הוועדה לבחירת שופטים), התשפ"ג–2023
2. הצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון מס' 3) (חיזוק הפרדת הרשויות)
נכחו
חברי הוועדה: שמחה רוטמן – היו"ר
קארין אלהרר
מתן כהנא
עופר כסיף
יונתן מישרקי
חנוך דב מלביצקי
ארז מלול
יוליה מלינובסקי
יואב סגלוביץ'
משה סעדה
מנסור עבאס
יצחק פינדרוס
אריאל קלנר
יצחק קרויזר
גלעד קריב
אפרת רייטן מרום
חברי הכנסת
מיכאל מרדכי ביטון
ולדימיר בליאק
מירב בן ארי
רם בן ברק
אורנה ברביבאי
מטי הרכבי צרפתי
שלי טל מירון
מאיר כהן
יוראי להב הרצנו
יבגני סובה
עודד פורר
אלעזר שטרן
מיכל שיר סגמן
נאור שירי
ייעוץ משפטי
שגית אפיק – היועצת המשפטית לכנסת
נועה ברודסקי לוי
מנהל הוועדה
איל קופמן
רישום פרלמנטרי
אהובה שרון, חבר תרגומים



רשימת הנוכחים על תואריהם מבוססת על המידע שהוזן במערכת המוזמנים הממוחשבת. יתכנו אי-דיוקים והשמטות.



הצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 105) (הוראות לעניין הוועדה לבחירת שופטים), התשפ"ג–2023, כ/947
הצעת חוק-יסוד
השפיטה (תיקון מס' 3) (חיזוק הפרדת הרשויות), כ/947
היו"ר שמחה רוטמן
בוקר טוב. היום ה' בניסן תשפ"ג, השעה 08:00. נושא הישיבה היום הוא ציון במשפט תפדה – מחזירים את הצדק למערכת השפיטה.
גלעד קריב (העבודה)
זחיחות הדעת, היהירות שלך, סדום ועמורה.
היו"ר שמחה רוטמן
הכנה לקריאה שנייה ושלישית. היום ייערכו הצבעות בנושא חוק בתי המשפט (תיקון מס' 105) (הוראות לעניין הוועדה לבחירת שופטים), התשפ"ג–2023, הכנה לקריאה שנייה ושלישית.
קריאה
אתה עושה צחוק? במדינה לא קורה כלום? הכול כרגיל?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
עד כמה אפשר להיות מנותק?
גלעד קריב (העבודה)
אדם שגר בבית לא חוקי ביישוב לא חוקי מדבר על אילון.
היו"ר שמחה רוטמן
אני מודיע את סדר הישיבה. אנחנו נעשה הצהרות פתיחה בנות דקה. ראשון הדוברים חבר הכנסת אלעזר שטרן.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
בוקר טוב. לילה קשה עבר על אזרחי מדינת ישראל, אליו אולי התכוון המשורר אלתרמן שאמר "ליל שמוסך את כישופה של רעות רוח בבניינה של ממלכה, ליל נדודים". ליל נדודים שייזכר בתולדות מדינת ישראל כשהאנשים הכי טובים שיש לנו יצאו באופן עצמאי להילחם על המדינה של כולנו. אני אומר לך יושב ראש הוועדה שהובלתם את המדינה הזאת למקומות שהזהרנו אתכם חזור והזהר. אמרנו לכם שזה מה שיהיה. הכול היה כתוב על הקיר אבל רמת הניתוק ורמת ההתנשאות, היא הייתה כזאת שלא השאירה לאף אחד מקום לתת איזשהו קרדיט שבאמת אתם מתכוונים לטובת המדינה.
היו"ר שמחה רוטמן
משפט אחרון.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
אני רוצה להגיד לך משהו. אנחנו לא נשכח את מה שעשיתם למדינה הזאת בשלושת החודשים האלה. אנחנו לא נשכח, אנחנו כן נסלח. ככל שתודו יותר מהר בקטסטרופה שהבאתם על המדינה הזאת כולה, כן ייטב לכולנו. אני מאחל שאחרי היום הזה שתהיה בו הצהרת ראש הממשלה, נוכל להרגיע את העם. תעצרו את הכול, יתגלה המבוגר האחראי ולעם ישראל מגיע גם חג חירות וגם לאחר מכן ימי הזיכרון ויום העצמאות כמו שהמדינה הנהדרת הזאת ראויה שיהיו לה. תודה.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה חבר הכנסת אלעזר שטרן. חבר הכנסת יואב סגלוביץ'.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
בוקר טוב. המבוגר האחראי כאן הוא לא ראש ממשלה מופקר אלא מאות אלפי אזרחים ש-12 שבועות יוצאים החוצה. בוקר טוב להם, למאות האלפים שיצאו אמש ואמרו לממשלה המופרעת הזאת: עד כאן.

בוקר טוב לכל חברי הכנסת של הקואליציה שאולי תראו ותבינו כי נתניהו לא רק פיטר אתמול שר ביטחון, את יואב גלנט, אלא הוא ניסה גם לפטר את המציאות אבל המציאות החליטה להישאר. היא לא מתפטרת. המציאות הכלכלית, החברתית, הביטחונית. האיומים לא הלכו בגלל שנתניהו נתן נאום. זה לא עובד כך.

בוקר טוב לחוק הנבצרות שעבר בשבוע שעבר, שהזכיר לנו שיכול להיות בן אדם שנבצר בגלל בעיות נפשיות. בוקר טוב לחוק הנבצרות.

בוקר טוב לשמחה רוטמן, יריב לוין, לשאר נהגי הקטר. לא עוד זמן רב אתם תהיו בקדנציה הזאת. אתם אוטוטו עוברים לקרון האחורי ברכבת, במקום שמתאים לכם כי האיש עם השלט יוציא לכם את הבטריות מהשלט ושם תשבו. הכרטיסייה לרכבת השדים שאתם ארגנתם מלאה בנקבים, נקבים שאתם ניקבתם. ראש הממשלה מנותק לחלוטין מהמציאות כאן. אני קורא לחבריי בקואליציה, תראו מול העיניים, יש כאן ראש ממשלה מסוכן לביטחון ישראל, יש כאן יושב ראש ועדת חוקה מסוכן להליכי חקיקה במדינת ישראל ויש כאן שר משפטים שיתפטר כבר וילך ויוציא את הרעה הזאת מכולנו. הליכוד היא מפלגה טובה אבל היא מפלגה שבויה. צאו אתם מהשבי שלכם מידי אדם שלא מתאים לתפקידו למרות שחוקק חוק הנבצרות.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
תדאגו ששר הביטחון לא יפוטר.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. מיכל שיר, בבקשה.
מיכל שיר סגמן (יש עתיד)
תודה. אתמול בלילה אזרחי מדינת ישראל יצאו בהמוניהם בצורה הספונטנית ביותר כי הם פחדו על ביטחונם האישי והם פחדו על עתיד החיים שלהם והחיים של הילדים שלהם. פחד. פחד אמיתי שאחז באימהות, פחד אמיתי שאחז באבות שיצאו לרחובות כי זה הדבר היחיד שנותר בידיהם לעשות. אבל מאחר ואנחנו יודעים שנירון קיסר לא יעצור כי זה מהלך מתוכנן וסדור שהוא הולך להמשיך איתו כנראה עד הסוף, אני פונה אליך, שמחה רוטמן, אני מכירה אותך, תעצור את זה. תהיה מנהיג ולא אחד שנגרר. יש לך את הכוח. אתה אדם ציוני, אתה אוהב את העם, אל תהיה ביבי. הוא מדבר אל 50 האחוזים או אל 40 האחוזים – הוא הרי יורד באחוזים – שהוא עדיין רואה בסקרים שתומכים בו. אל תשתף עם זה פעולה. צריך כאן חמלה על עם, צריך כאן חמלה על ציבור גם אם לא מסכימים איתו.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. חבר הכנסת גלעד קריב, בבקשה.
גלעד קריב (העבודה)
אדוני היושב ראש, בניגוד לחברת הכנסת מיכל שיר אני לא מתכוון לפנות אליך. אני איבדתי לחלוטין את האמון ביכולת שלך להסתכל נכוחה ולהקשיב. אני מבקש לפנות אל עשרות אלפי - אם לא מאות אלפי – האזרחים שיצאו אתמול לרחוב ולומר להם אחינו גיבורי התהילה, תודה לכם, דעו לכם שהמאבק על הדמוקרטיה הישראלית ועל הבית שלנו רחוק מהכרעה ואנחנו נדרשים עוד לתעצומות נפש גדולות מאוד על מנת להבטיח את חוסנה של הדמוקרטיה הישראלית ואת עתידה של הציונות. אני כן פונה אל חלק מחבריי שיושבים מן העבר השני של השולחן, לא כולם אבל חלקם, אתם יודעים שאנחנו נמצאים בסחרור מסוכן. אתם יודעים שראש הממשלה מוקף בסביבה רעילה שמובילה אותו להחלטות שמסכנות את חוסנה של מדינת ישראל. תעצרו. ניתן לעצור את הרכבת הזאת שדוהרת אל עבר קצה התהום. אנא עשו זאת.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה חבר הכנסת קריב. חבר הכנסת מאיר כהן, בבקשה.
מאיר כהן (יש עתיד)
בוקר טוב לכולם. אנחנו רוצים להסביר לך אדוני ולכולכם, אנחנו נמצאים כאן ואנחנו לא נלך. לא רק ברחובות אלא גם אנחנו כאן בכנסת, כל האופוזיציה. אנחנו לא מתכוונים ללכת. אנחנו נגור כאן, נישן כאן, נגיע לכאן מתי שצריך כדי להמשיך את המאבק הזה.
משה סעדה (הליכוד)
מישהו רוצה שתלכו?
קריאה
סעדה, דיברת מספיק. עזוב.
מאיר כהן (יש עתיד)
לצערי הגדול.
משה סעדה (הליכוד)
אסור לנו לדבר? שאלתי דווקא מתוך הערכה. מתוך המון כבוד.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
משה, תוריד את הראש. זה הזמן שאתה צריך להוריד את הראש.
היו"ר שמחה רוטמן
משה, לא מפריעים.
מאיר כהן (יש עתיד)
בואו פעם אחת לא נהיה משני צידי המתרס. תקשיבו. אנחנו בוודאי נקשיב גם לכם. אתמול נעשה דבר שהוא באמת עוולה גדולה מאוד לשר הביטחון גלנט שראה נכוחה את הסכנה, שכל חטאו בזה שהוא בא לראש הממשלה והציג בפניו את הדברים. התשובה של ראש הממשלה הייתה להדיח אותו בבושת פנים. אנחנו מחזקים את שר הביטחון. לכם אנשי הליכוד אני אומר ששתיקת כבשים, אין בה דבר וחצי דבר עם פוליטיקה ועם אהבת המדינה הזאת. לכו לאנשים שלכם ותשמיעו את קולכם. הדבר הזה מפרק את המדינה ואסור לו שהוא יהיה. אני פונה לחבריי, יצא לי בחיי כמה וכמה פעמים להיות אצל הרב עובדיה יוסף זצ"ל, אני כראש עיריית דימונה. המתינות שלו והדאגה שלו לעם ישראל נגעה לליבי. שתיגע גם לליבכם. אל תפחדו, אל תשתקו, הדבר הזה צריך להיפסק אנחנו כאן כדי שהוא ייפסק. תודה. סליחה שהארכתי.
היו"ר שמחה רוטמן
אין בעיה. תודה. חברת הכנסת קארין אלהרר, בבקשה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
תודה רבה. אני רוצה להתחיל בהצדעה למאות אלפי המפגינים שיצאו גם אתמול בערב אבל לא רק. הם יצאו ואמרו שהם לא מאמינים בדרך שאתם מובילים. הם יצאו אתמול כי באמת נפל דבר. ראש ממשלה מופקר שמפטר שר ביטחון, ועל מה? על זה שהוא אמר את האמת? על זה שהוא אמר שיש סכנה ברורה ומוחשית לביטחון המדינה? על זה הוא פיטר אותו. הוא שהצטרף למשפטנים, לכלכלנים, לאנשים בזירה הבין-לאומית שבאים ואומרים תעצרו, תחכו רגע, אבל לא, את זה לא היו מוכנים לעשות.

אני אומרת לכם שטעיתם בניווט. תחשבו מסלול מחדש. רוטמן, אני אגיד לך משהו שאולי אתה לא יודע על ראש הממשלה. יש לו נטייה להשתמש ולזרוק. הפעם הוא משתמש בך.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה חברת כנסת קארין אלהרר. חברת הכנסת אורנה ברביבאי, בבקשה.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
אני רוצה בבוקר זה להגיד לך רוטמן שמבחינתי איבדת אתה, לוין ונתניהו את הלגיטימיות לעסוק ברפורמה. שלושה חודשים התחננו, אמרנו בואו נדבר, אבל סירבתם, זלזלתם, השפלתם אותנו ואת כל מה שאנחנו מייצגים. מבחינתי לא נכון לדבר על הרפורמה הזאת אלא צריך לבטל אותה לאלתר. גרמתם מספיק נזק. צריך לבטל אותה ואם רוצים לייצר כאן אחדות ולדבר - צריך לדבר לא על הרפורמה אלא מה יוצר את החיבור בין חלקי העם השונים ואיך יוצאים מכאן עם מנהיגות חדשה, שהיא לא בנימין נתניהו, שתוביל אותנו ביחד להישגים ולשגשוג של מדינת ישראל. אתה רוטמן היית אפיזודה חולפת במציאות הישראלית, תיזכר בעיקר לרעה על מה שגרמת, על מה שעשית, על זה שהשפלת. אני מסתכלת עליכם חבריי מהליכוד ואני אומרת לכם יכולתם להביא קול אחר, יכולתם לגלות עצמאות מחשבתית, יכולתם לתמוך בצד שאומר בואו נדבר. מה כל כך הפריע לכם? רק הרצון לדבר? ממה פחדתם?

בשלב הזה - אני אומרת את מה שאני חושבת - אנחנו צריכים לבטל את הרפורמה הזאת, להעביר אותה מהעולם וביחד עכשיו לחשוב איך מכוננים ואיך מקיימים עתיד טוב יותר לכל אזרחי מדינת ישראל.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. חבר הכנסת ולדימיר בליאק, בבקשה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
תודה. אתמול בלילה יצאתי לצומת שילת והייתי שלוש שעות עם אלפי מפגינים. אני מודה שהתרגשתי. נמלאתי גאווה שזאת המדינה שלי ואלה האזרחים הפטריוטים של המדינה הזאת.

אני חייב להגיד לך רוטמן שאחרי הלילה שעבר על כולנו, מי שמכנס הבוקר את הוועדה כדי להמשיך בבליץ החקיקה המטורף והמושחת הזה, הוא אדם הזוי, מנותק וחסר אחריות לאומית.
גלעד קריב (העבודה)
בהחלט מנותק. תיאור קולע.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת רם בן ברק, בבקשה.
רם בן ברק (יש עתיד)
בוקר טוב. תודה רבה לך אדוני היושב ראש. אני רוצה באמת להודות ולשבח את מאות אלפי המפגינים שהפגינו אתמול ובאמת מראים שיש לנו עם שאכפת לו מה שקורה במדינה.

לאור המצב הביטחוני, הכלכלי, החברתי, ומאחר שכנראה מי שמקבל את ההחלטות הוא לא ראש הממשלה אלא בנו, אני קובע שראש הממשלה אינו כשיר למלא את תפקידו ואני דורש ממנו להתפטר לאלתר. כל רגע נוסף בתפקידו מסכן את מדינת ישראל. תודה.
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, בבקשה.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
תודה רבה אדוני היושב ראש. ממשלה שגורמת נזק לאזרחיה, ממשלה גורמת נזק למדינה, ממשלה שמביאה אותנו לאבדון, זו ממשלה לא לגיטימית. ראש הממשלה שפועל אך ורק לפי האינטרסים האישיים שלו ולא רואה בעיניו שום דבר אחר, הוא ראש ממשלה לא לגיטימי. ראש הממשלה שמקבל החלטות חסרות הגיון, כנראה יש לו בעיות נפשיות. באמת, הגענו לשיא. אתמול אמרתי שאנחנו נמצאים ערב יום הכיפורים והגענו לזה. הגענו לזה אדוני היושב ראש. תהיה פה ועדת חקירה וכולכם תשלמו את המחירים. כל מי שנתן יד להרס הזה, כל מי שתמך בהפקרות הזאת, כל מי שקיבל החלטות מתוך אינטרסים אישיים פרסונליים ולא לטובת מדינת ישראל אלא לטובת אנשם פרטניים.

למדינת ישראל מגיעה הנהגה יותר טובה, מגיעה לה ממשלה יותר טובה ואתם חייבים ללכת הביתה. אתם לא לגיטימיים.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת עודד פורר, בבקשה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
תודה. חבר הכנסת רוטמן, כל מי שפיקד בחייו אי פעם על חיילים - ויושבים בחדר הזה לא מעט אנשים שעשו את זה - יודע שאת היכולת שלך להוביל אותם, אתה לא מקבל מהדרגות שקיבלת על הכתפיים אלא אתה מקבל מכך שאתה יודע לרתום אותם, לאסוף אותם סביבך ולהאמין בך, בדרך שאתה הולך ובמטרה אליה אתה הולך. אתה קיבלת דרגות על הכתפיים, ראש הממשלה קיבל את הדרגות כראש הממשלה, שר המשפטים קיבל את הדרגות כשר משפטים אבל איבדתם את האמון באופן מוחלט. איבדתם את האמון של כלל הציבור הישראלי, גם זה שלא בחר בכם אבל הכיר בבחירות האלה ובהקמת הממשלה הזאת.
משה סעדה (הליכוד)
תודה שהכרתם בבחירות. תודה רבה לכם. חן חן.
קארין אלהרר (יש עתיד)
די, סעדה, מספיק.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
סעדה, זאת שירת הברבור שלך.
משה סעדה (הליכוד)
נחיה ונראה.
רם בן ברק (יש עתיד)
תמשיכו לקבל את הידיעות מערוץ 14. אתם חיים במציאות מדומה.
היו"ר שמחה רוטמן
לא להפריע לחבר הכנסת פורר.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
שימו לב מה עוד מונח על שולחן הכנסת בימים המטורפים האלה. המינוי של דודי אמסלם, חוק דרעי 2, חוק החמץ.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
מתנות. מה עם המתנות?
עודד פורר (ישראל ביתנו)
בדברים האלה, אתם מסובבים את המדינה. אני רוצה לסיים במשפט אחד. אתם הוכחתם ב-90 הימים האלה שאתם מצליחים להתקפל בפני חמאס, להתקפל בפני מטעני החבלה מלבנון, להתקפל בפני אבו מאזן ולהעביר לו כסף שלא עבר אליו בשנה וחצי האחרונות, אז מה אתם כל כך מפחדים לעצור את החקיקה, שיגידו שהתקפלתם? תעצרו את החקיקה, תעצרו את כל האירוע ההזוי הזה, תעצרו את כל החקיקה שמונחת כאן בפני הכנסת. אנחנו שבוע לפני פסח, צאו לפגרת פסח וניפגש כאן אחרי הפגרה.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. חבר הכנסת עופר כסיף, בבקשה.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
קודם כל, אני מצטרף לברכות למאות אלפי המפגינים. אני הצטרפתי אתמול בלילה למפגינים כאן מחוץ לכנסת. היה מרגש מאוד. מפגינים, מה שמרגש זה גם שהם מגוונים ושגם כשהם לא מסכימים בינם לבין עצמם, הם יכולים לנהל שיח שאתם לא יכולים. אני רוצה לברך את מאות אלפי המפגינים ואני מקווה שבקרוב יהיו מיליונים, כולל היום, שאמורים להגיע לירושלים ולהפגין כאן מחוץ לכנסת. מעכשיו אני מברך את הבאים ואת הבאות ומצדיע לכל המוחים שבמשך חודשים ארוכים יוצאים גם כשזה לא נוח מבחינת מזג אוויר או מבחינת שעות עבודה, מבחינת אלימות שנתקלים בה מצד המוסתים, מידי חבורת ראש הממשלה ואחרים.

בספר משלי נאמר, לפני שבר, גאון ולפני כישלון, גובה רוח. מה שהביא אתכם לכאן זה חטא ההיבריס. הגאוותנות שלכם, היהירות, הזחיחות והאלימות והדורסנות שנגזרה משיכרון הכוח שלכם. זה בא לידי ביטוי אצל ראש הממשלה וחבורתו, זה בא לידי ביטוי כמיקרו-קוסמוס כאן בוועדה הזאת "בניהול" של יושב ראש בריון שדרס ופגע בכל מה שזז כאן, חוץ מחבריו.
מאיר כהן (יש עתיד)
לשמוע את ראש הממשלה קורא למוחים מפירי חוק, כששר המשפטים שלו אומר לא לציית לבג"צ.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. חברת הכנסת שלי טל מירון, בבקשה.
גלעד קריב (העבודה)
כשיושב ראש ועדת חוקה גר בבית לא חוקי בישוב לא חוקי. קוראים לנו אנרכיסטים. טפלו בנערי הגבעות שמרביצים לחיילי צה"ל.
היו"ר שמחה רוטמן
אתה מוכן בבקשה לא להפריע לחברת הכנסת שלי טל מירון?
גלעד קריב (העבודה)
כן. אני מוכן.
קריאה
הם לא נערים. הם סתם עבריינים קטנים.
שלי טל מירון (יש עתיד)
תודה אדוני היושב ראש. אני חושבת שעצם העובדה שכולנו כאן מתכנסים בחדר הזה ברגע הזה, זאת סיטואציה אבסורדית. לאור המאורעות שראינו בלילה הזה הייתי מצפה לעצור לרגע. זה לא מוריד מכבודו של אף אחד. אנחנו לא במלחמת כבוד, אנחנו לא במלחמה. ראיתי כאן את חילופי הדברים בין שני צדי השולחן. אני רוצה להגיד שזה לא בינינו, זה גדול מאיתנו, המדינה גדולה מאיתנו, המדינה חשובה מאיתנו. כל האנשים בקואליציה שחרדים לכיסאם ומפחדים להשמיע את קולם, אני מבטיחה לכם שאתם תהיו גיבורי ישראל ותקבלו גיבוי מהעם אם תשמיעו קול ולא להיפך. גם אנשי ימין שלא מתוך הבית הזה, אנשים מהמחנה שלכם, כבר הלילה התבטאו וקראו לעצור. זאת לא בושה אלא להיפך, זה כבוד גדול לעצור ברגע הגורלי הזה שבו אני שומעת את ראש הממשלה לשעבר בנט מתאר סיטואציה שכל מדינות האויב שלנו מתאחדות כרגע כדי לייצר מערכה רב-חזיתית. זה הרגע לעצור. ההיסטוריה תשפוט אתכם.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. חבר הכנסת יצחק קרויזר, בבקשה.
יצחק קרויזר (עוצמה יהודית)
בוקר טוב אדוני היושב ראש. אני רוצה מכאן לחזק אותך ואת ידי השר לוין.
קארין אלהרר (יש עתיד)
על מה?
יצחק קרויזר (עוצמה יהודית)
אני לא הפרעתי לך.
קארין אלהרר (יש עתיד)
על שריפת המדינה? על מה?
היו"ר שמחה רוטמן
קארין, לא מפריעים בהצהרות פתיחה.
יצחק קרויזר (עוצמה יהודית)
הם עומדים בלחץ אטומי. אני חושב שעומדים מאחורינו כאן שניים וחצי מיליון אזרחים - - -
קארין אלהרר (יש עתיד)
אין לכם אפילו - - -
היו"ר שמחה רוטמן
קארין, למה את מפריעה לו?
רם בן ברק (יש עתיד)
המספרים עולים.
יצחק קרויזר (עוצמה יהודית)
2.3 מיליון.
היו"ר שמחה רוטמן
אפשר בבקשה לא להפריע בהצהרות פתיחה?
גלעד קריב (העבודה)
צודק יצחק, אבל גם מאחורינו.
יצחק קרויזר (עוצמה יהודית)
ב-1 בנובמבר הייתה כאן חגיגה לדמוקרטיה. אני חושב שמאותו יום ראינו שאין כאן דמוקרטיה אמיתית וכמה נחוצה רפורמה במערכת המשפט ששולטת כאן במדינה. אתמול ישבו – בזמן שאתם הייתם ברחוב - אזרחי מדינת ישראל בפחד כשהם רואים במסכי הטלוויזיה איך נראית הפיכה שלטונית במדינת ישראל. אני מתפלל – אני חושב שיחד עם כולנו – שמהשבר הזה שאתם משכתם אליו את הצבא, את מערך המילואים ואת האימה שאתם מנסים להלך - - -
קארין אלהרר (יש עתיד)
אנחנו משכנו? איך אתה לא מחובר למציאות.
מיכל שיר סגמן (יש עתיד)
על הרבה פחות הפלתי את ממשלת נתניהו הקודמת.
יצחק קרויזר (עוצמה יהודית)
64 מנדטים.
מיכל שיר סגמן (יש עתיד)
שתהיה לך את התעוזה להסתכל לציבור בעיניים. קצת אומץ להסתכל בעיני הציבור.
יצחק קרויזר (עוצמה יהודית)
נהיה חזקים ומחוזקים.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. חבר הכנסת חנוך מלביצקי, בבקשה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
בוקר טוב. תודה אדוני היושב ראש. אני רואה שחברת הכנסת ברביבאי הלכה. אני בהחלט מסכים עם חלק מהדברים שהיא אמרה. הסיפור הוא בכלל לא הרפורמה אלא הסיפור הוא שאנחנו צריכים לבנות מחדש את ההגדרה של מה זה ישראלי. אנחנו צריכים לבנות מחדש את ההגדרה של מה היא חברה ישראלית. לדעתי מה שחשבנו שזו חברה ישראלית, היא לא נמצאת, היא לא קיימת ורואים את זה במאורעות של התקופה האחרונה. יש קרעים עמוקים מאוד שנמצאים הרבה מאוד שנים ואנחנו כל יום בתקופה האחרונה אנחנו חוזים בהתפרצות של הדבר הזה. לא להסתכל על זה, זאת טעות. לחשוב שזה ייפתר אם תהיה חקיקה או לא תהיה חקיקה, זאת טעות. לחשוב שזה ייפתר עם הזמן, זאת טעות. צריך לטפל בזה בצורה רצינית.

אני אומר עוד דבר אחד. ראש הממשלה היום יחליט מה יהיה בגורל החקיקה, יהיה מה שיהיה. את הדבר הזה אנחנו מחויבים לעשות. אני עוקב בדאגה מסוימת אחרי התבטאויות של הצד השני שאנחנו רואים שהולכות וגדלות כאשר אתמול זו הייתה חברת הכנסת מיכאלי והיום אני רואה אותך יוליה. מדברים על העמדות לדין. בואו, להרתיע זה לא ירתיע אף אחד.
קארין אלהרר (יש עתיד)
מעניין ממי למדו.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. חבר הכנסת יבגני סובה, בבקשה.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
בוקר טוב. אני אומר בוקר טוב לכל עם ישראל. זה באמת בוקר היסטורי. לפחות חלק מאיתנו עדיין לא מפנימים לאיזה בוקר קמנו. אני רוצה להגיד לך שמחה, יושב ראש הוועדה, שאנחנו פעם אחר פעם חוזרים על השיר המפורסם "אין לי ארץ אחרת" שהוא לא קלישאה. אתמול באמת הרגשתי וגם דיברתי עם המפגינים מחוץ לכנסת והם שאלו אותי למה יש גדרות. הם אמרו שהם באו להזדהות. הם באו להגיד כי המדינה הזאת חשובה להם. אני לא נולדתי בארץ, אני עליתי לארץ בגיל 17 אבל ילדיי נולדו בארץ. אני אומר שאין לנו ארץ אחרת. אתה כיושב ראש הוועדה רצית את התפקיד הזה, אני יודע שאתה מאוד רציתי אותו עוד לפני הבחירות, דיברת על זה, אתה משפטן, אתה יודע לקדם דברים, אבל לא כך מקדמים דברים. יש לך את כל הסמכות, גם כרגע, לבוא לעם ישראל ולהגיד חברים, בואו נעצור לחודש, לחודשיים, לשלושה חודשים, ובואו נדבר. זאת סמכות שלך וזאת אחריות שלך. אתה גם לא ממפלגת הליכוד. אני קורא לך, באמת ידידי שמחה רוטמן, תסתכל מה קורה בעם ישראל. אל תסתכל על מספרים, אל תסתכל על מי צודק ומי חכם, כולנו צריכים לעצור ובאמת להפנים. לך יש את הסמכות הזאת.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. חבר הכנסת מתן כהנא, בבקשה.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
אדוני יושב ראש הוועדה, אני רוצה לפנות אליך. אנחנו, בני הציבור הדתי לאומי, גדלנו על החיבור שאי אפשר לנתק אותו בין עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. אני חושב שאנחנו נמצאים עכשיו ברגע תנ"כי ממש בו יש לכם חברי מפלגת הציונות הדתית הזדמנות להראות שלא ויתרתם על עם ישראל. כל מה שצריך זה לעצור את החקיקה עד אחרי יום העצמאות כדי שנוכל להביא רפורמה עמוקה ומשמעותית ונדרשת במערכת המשפט בהסכמה רחבה בלי לקרוע את העם ובכך לממש את הערכים הכי בסיסיים של הציבור הציוני דתי.

אני קורא לכם לעשות את זה. עוד לא מאוחר מדי.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה חבר הכנסת מתן כהנא. חבר הכנסת יוראי להב הרצנו, בבקשה.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אדוני היושב ראש, אתמול יצאו מאות אלפי אזרחים ישראלים מהימין ומהשמאל, דתיים וחילוניים, מהפריפריה ומהמרכז כדי לומר לכם אין מצב שנסכים לחיות תחת משטר דיקטטורי. אין מצב. אין מצב. יש באוויר תחושה קשה של אסון מתקרב שמתקרב אלינו בצעדי ענק ואתם בשלכם. משבר, אסון ביטחוני, משבר כלכלי, קרע עצום בעם ישראל וועדת החוקה בשלה. היום במליאת הכנסת אנחנו נדון בחוק החמץ, במינוי אמסלם לשר במשרד המשפטים, בחוק דרעי 2, תגידו, נפלתם על כל הראש? תעצרו. משוגעים, רדו מהגג.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה חבר הכנסת יוראי להב הרצנו. חברת הכנסת דבי ביטון, בבקשה.
דבי ביטון (יש עתיד)
תודה רבה. בוקר טוב. אני חייבת לציין שמעולם בכל תחנות חיי לא התמלאתי גאווה ושמחה על כך שאני ישראלית, יהודייה, ליברלית, לאור מה שקרה אתמול. העם אמר את דברו והעם אמר את דברו. יצאו מלח הארץ מכל הגילים ומכל המגדרים. זה מה שקורה ברחובות וזה הכול. אתם חייבים לעצור את הטירוף הזה. יש כאן מדינה. היה עצוב לי לדבר אתמול עם מספר אנשים דווקא מהקואליציה, חברים, באמת, אפשר להגיד היכרות של חברי כנסת חדשים, ולשמוע שאתם לא תעצרו כי אנחנו נצא מנצחים. תגידו, התחרפנתם? אתם עושים איתנו תחרות או שנבחרתם לשרת את כל העם? צריך לעצור את זה מיד. אין סיבה להמשיך בדהירה של החוקים הדורסניים.

אני פונה בכל לשון של בקשה, תעצרו את הכול, תנו לנו לעבור את החגים. לא יעלה על הדעת שאני מקבלת מבת משפחה הכי קרובה שבחיים לא פצתה את הפה שלה והיא אומרת כמה מסוכן וכמה היא כועסת. לכן, בבקשה, תעצרו את זה.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה חברת הכנסת דבי ביטון. חברת הכנסת מטי צרפתי הרכבי, בבקשה.
מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד)
בוקר טוב אדוני היושב ראש, בוקר טוב עמיתיי חברי הכנסת. נראה לי שכולנו מרגישים תחושה של בוקר היסטורי, בעקבות הספונטניות שחווינו ברחובות. אני חושבת שעל כולנו אחריות משותפת לעתיד המדינה, לעתיד החברה הזאת ולא יקרה כלום אם אנחנו נעצור לרגע את הכול ונחשב מסלול מחדש. לי יש תחושה שכדור השלג המתגלגל הזה הגיע לממדים שאי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, למצב בו היינו קודם לכן, וכן, אנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו בונים את החברה הזאת מחדש לערכים משותפים ולעתיד משותף. כולנו חייבים בהצנע לכת ולהיזהר בלשוננו בכבודם של אחרים ולהתנהג בענווה במקום שאנחנו כאן כנבחרי ציבור עם האחריות המשותפת שיש לנו.

אני אסיים כאן. אני לא אומר דברים קשים כנגד מי שאני חושבת כי אני חושבת שבבוקר הזה השעה היא שעת אחדות.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. חברת הכנסת מירב בן ארי, בבקשה.
מירב בן ארי (יש עתיד)
תודה רבה אדוני. אני הגעתי אחרי לילה ארוך על גשר יהודית. ראיתי את ההמונים עם דגלי ישראל קוראים בעד מדינת ישראל ונגד הדיקטטורה. אני לא מצליחה להבין למה הדיון הזה עוד מתנהל, למה הפרסה הזאת נמשכת, למה יושבים ומפטפטים. מספיק עם זה. די. ניסית, ייאמר לזכותך, עשית כאן עבודה יום-יומית בלי הרף. די. נגמר הסיפור, שמחה. קפל את הוועדה הזאת, תקפל את הדיון הזה שמתנהל בצורה מנומסת, זאת פשוט אצבע בעין לאלפי אזרחים.
גלעד קריב (העבודה)
איזה מנומסת?
מירב בן ארי (יש עתיד)
אני רואה כאן שהכול סבבה. אתה לא מבין, זה מה שאמרתי במליאה. כל מתק השפתיים הזה של לבוא וליצור איזשהו מצג שווא. די. נגמר האירוע, קפל את הוועדה זאת, קפל את הדיון הזה ותן היום לאזרחי ישראל בשורה, בטח לדחות את הרפורמה ולהתעסק איתה אחרי יום העצמאות. מספיק. אנשים לא יושבים בליל סדר ביחד. מספיק. מה יש לכם? עוד לא דיברנו על יום הזיכרון ויום העצמאות. גמור כבר את האירוע הזה. כל הפרסה הזאת ואתם יושבים כאן. מספיק. אפילו שרים מהליכוד שלכם כבר נגד.
קריאה
אחרי החגים הם יהיו בעד?
מירב בן ארי (יש עתיד)
אחרי החגים ישבו לדבר.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
מירב, זאת רפורמה? את רוצה להמשיך את זה אחרי החגים?
שלי טל מירון (יש עתיד)
מדברים. אף אחד לא אמר שזאת תהיה הרפורמה.
מירב בן ארי (יש עתיד)
אל תכניסי לי מילים לפה.
שלי טל מירון (יש עתיד)
צריך לדבר.
מירב בן ארי (יש עתיד)
אחרי יום העצמאות לשבת ולדבר. האירוע הזה של ציון במשפט תפדה נגמר וחבל שאתה ממשיך את זה. בשביל מה? אין לך מה לעשות?
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. חבר הכנסת משה סעדה ואחריו חבר הכנסת מנסור עבאס, אחרון הדוברים.
משה סעדה (הליכוד)
בוקר טוב. במדינת ישראל 2023 יש שווים ולצערי יש שווים יותר. כולם שווים בפני החוק אבל יש שווים יותר. יש כאלה שמותר להם לנהל שיח על סרבנות וזה לגיטימי, מותר לחסום כבישים וזה לגיטימי.
גלעד קריב (העבודה)
רבני יש"ע.
משה סעדה (הליכוד)
מותר להמריד ולקרוא למרי אזרחי וזה לגיטימי.
גלעד קריב (העבודה)
כן. נערי הגבעות.
היו"ר שמחה רוטמן
אתה יכול לא להפריע בבקשה בהצהרות פתיחה?
משה סעדה (הליכוד)
אחרי כל מה שאמרתי ואחרי שזה מאוד כואב שלא כולם שווים כאן, אני חושב שבכל רגע – אמרתי את זה חודשיים וחצי ואני אומר את זה גם עכשיו – אחים אנחנו וזאת לא סיסמה. בימין זאת לא סיסמה אלא זו אמירה ערכית.
קריאה
תגיד את זה לשלמה קרעי ולגלית דיסטל.
גלעד קריב (העבודה)
הוא שלח אותנו לעזאזל.
קריאה
מבחינתכם אנחנו אחים כמו קין והבל.
מירב בן ארי (יש עתיד)
תשמע איך אתמול קראה גלית דיסטל לטייסים. איזו בושה. שרת ההסברה.
היו"ר שמחה רוטמן
לא מפריעים. אנחנו יושבים ושומעים הצהרות פתיחה.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
הם העם, אנחנו אספסוף.
משה סעדה (הליכוד)
גם בכנסת מותר לנו לדבר אבל פחות כדי שלא נגזים.
מירב בן ארי (יש עתיד)
אתה יכול לדבר כמה שאתה רוצה.
משה סעדה (הליכוד)
אני פונה לאזרחים ולא אליכם. אתם לא רוצים לשמוע.
שלי טל מירון (יש עתיד)
האזרחים לא חשובים לך. הם רוצים שגם אתה תשמע אותם.
משה סעדה (הליכוד)
אני פונה לאזרחים ואני אומר שאצלנו האמירה אחים אנחנו היא לא סיסמה אלא זו אמירה אמיתית. המחלוקת כאן היא מחלוקת צרה ודי אקדמית וכמעט ולא נוגעת למרבית האזרחים.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
דיקטטורה נוגעת לכל אזרח.
משה סעדה (הליכוד)
אם רק נשב ונדבר, נוכל לחגוג כולנו את ליל הסדר. אני מקווה שכולנו נתעשת.
מירב בן ארי (יש עתיד)
אנשים קרועים.
קארין אלהרר (יש עתיד)
גמרתם את המדינה.
משה סעדה (הליכוד)
בעזרת השם הרפורמה היה תהיה. תזכרו את מה שאמרתי.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
מצד אחד אתה רוצה דיקטטורה ומצד שני אתה רוצה לחגוג יחד ליל סדר. תגיד לי, אתה אמיתי?
היו"ר שמחה רוטמן
אחרון חברי הכנסת, חבר הכנסת מנסור עבאס.
מנסור עבאס (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת)
אדוני היושב ראש, חבריי חברי הכנסת. אולי המילה שהשתמשו בה הכי הרבה אנשים, גם באולם הזה וגם בישראל בכלל, היא לעצור. המילה שהייתה בשימוש בתקופה האחרונה היא המילה לעצור. זה המעשה החכם ביותר והאחראי ביותר לעשות אותו. לעצור עכשיו, לתת הזדמנות, לחשב מסלול חדש ולנסות לקדם את השינויים שצריכים להיות בהסכמה רחבה ובהידברות. תודה רבה.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה חבר הכנסת מנסור עבאס. ברשותכם, גם אני אקח דקה להצהרת פתיחה. רבותיי, אנחנו היום בעזרת השם נצביע על הצעת חוק יסוד: השפיטה.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
זה לא יקרה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אתה ממש מנותק.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
מה זה הדבר הזה? עד שלא תגמרו את המדינה, לא תעצרו? כזאת אלימות לא ראיתי בחיים. עד שלא תגמרו את המדינה, לא תעצרו.
היו"ר שמחה רוטמן
בעיניכם רק לציבור מסוים, לציבור שלכם, יש זכות ביטוי.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
כן, אנחנו רואים מה קורה כאן. אתה דיקטטור. אתה דיקטטור ואנחנו לא נאפשר לך לכונן כאן דיקטטורה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
מקום רביעי במפלגה קיקיונית שלבד לא הייתה עוברת את אחוז החסימה.
היו"ר שמחה רוטמן
זאת... שאין דוגמתה.
קריאה
שמחה, אין מדינה. אתה מנהל כאן אירוע לבד.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אתם קורעים את המדינה. אתה רוצה לכונן כאן דיקטטורה. אנחנו לא נאפשר לך לכונן כאן דיקטטורה.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת יוראי להב הרצנו, אני באמצע דבריי.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אתה באמצע לקרוע את העם. אנחנו לא נאפשר לך לקרוע את העם. תפסיק כבר את האירוע המטורלל הזה והמנותק הזה.
היו"ר שמחה רוטמן
תפסיק בבקשה להפריע באמצע הצהרת הפתיחה שלי. אני מבקש לדבר דקה ואתה לא תפריע.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אין לגיטימציה להמשיך. אתה פועל בחוסר סמכות. אתה לא תכונן כאן דיקטטורה.
היו"ר שמחה רוטמן
אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אתה לא תכונן כאן דיקטטורה.
היו"ר שמחה רוטמן
אני קורא אותך לסדר פעם שנייה.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אתה פועל בחוסר סמכות. אתה לא תכונן כאן דיקטטורה.
היו"ר שמחה רוטמן
אני קורא אותך לסדר פעם שלישית.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אתה צריך להפסיק את זה באופן מיידי.
היו"ר שמחה רוטמן
צא בבקשה.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אתה מכונן כאן דיקטטורה ואנחנו לא נאפשר לך לעשות את זה.
היו"ר שמחה רוטמן
תוציאו אותו בבקשה.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אתה פשוט מאבד עשתונות. אתה באובדן שליטה ואתה גורר את כולנו לתהום.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
גם אני מהימין אבל אני לא רוצה להרוס את המדינה שלי. גם אני מהימין.
קריאה
לא מוכנים לשמוע אותו.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
לא, לא מוכנים לשמוע אותו.
קריאה
איפה הנשים שלכם כאן? תתבייש לך. יותר טוב שתשתוק. כשנראה נשים, אז תדבר.
היו"ר שמחה רוטמן
אינני זקוק לעזרה. פינדרוס, אינני זקוק לעזרה. תודה רבה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אתה אומר שאתה יודע להרוס לבד. לא צריך עזרה.
היו"ר שמחה רוטמן
הציבור בבית ראה שכאשר אני מבקש לדבר כאן דקה, אתם כולכם מתפרצים ולא נותנים לדבר. העם בעיניכם זה שם קוד למצביעים שלכם, לאנשים שחושבים כמוכם, אינכם רואים אף אחד. עם כל הכבוד, איבדתם את הזכות לדבר בשם העם.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
את מי אתה מייצג?
היו"ר שמחה רוטמן
מי שלא יודע לכבד את ההליך הדמוקרטי, לא יכול לדבר בשם העם.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
בן אדם הזוי ומנותק וקיצוני.
היו"ר שמחה רוטמן
אני מנמק את הרוויזיה שהוגשה על ההסתייגות של חבר הכנסת קלנר וחבר הכנסת סעדה.
קריאה
אנחנו רוצים התייעצות סיעתית.
היו"ר שמחה רוטמן
אין בעיה. התייעצות סיעתית לפני ההצבעה. אני רק אנמק. הרוויזיה הוגשה ואני רק מעדכן שהנושא החדש שהוגש בנושא זה על ידי חבר הכנסת עודד פורר, על ידי חבר הכנסת פינדרוס ועל ידי חברת הכנסת שרון ניר, נדחה על ידי ועדת הכנסת.
מירב בן ארי (יש עתיד)
אתה יכול לספר שעמית סגל הודיע שנתניהו מודיע על עצירה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
בוא נסגור את האירוע. האירוע נגמר.
היו"ר שמחה רוטמן
אני מציע לחברי הכנסת לדחות את הרוויזיה. תודה רבה. אנחנו יוצאים להפסקה עד 08:45 להצבעה על הרוויזיה.

(הישיבה נפסקה בשעה 08:40 ונתחדשה בשעה 08:46.)
אפרת רייטן מרום (העבודה)
אם אתם חושבים שיש כאן שמחה הבוקר, אין כאן שמחה.
גלעד קריב (העבודה)
על מה שמחה? הוא מצביע.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
אנחנו הסתכלנו עליכם וזאת נראית שמחה לאיד ושמחה לאיד זה דבר מזעזע. לכן ההיבריס הזה, זה מה שקרה ואני מסתכלת גם עליכם וגם על הרפורמה בעצב עמוק מאוד.
קריאה
אתם מאיימים לבוא ולהרוס למשפחות השכולות את יום הזיכרון.
קריאה
זה היום של המשפחות השכולות ולא שלנו.
קריאה
הקבר של אחי ביום הזיכרון. אתם מאיימים לבוא ולהרוס למשפחה שלי את יום הזיכרון.
גלעד קריב (העבודה)
עד שלא תדרדרו את ישראל למצב של ונצואלה, לא תגמרו.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
אני אומרת לך שזה לא אתם וזה לא אנחנו.
קריאה
יש כאן עם אחד.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
תפסיקו להגיד אתם. משפחות שכולות לא מטרידים. זה לא רלוונטי. זה פופוליסטי ונחות.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
איפה כל הליכודניקים? אתם מתחילים כבר לברוח? מפחדים מוועדת חקירה?
אפרת רייטן מרום (העבודה)
במקום לבוא ולומר אנחנו, אתם אומרים אתם, אתם, אתם. אתם לא מבינים שמכאן בא הפצע.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. אני רוצה לעבור להצבעה.
גלעד קריב (העבודה)
אתה ממשיך.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
איזו הצבעה? על מה אתה מצביע?
היו"ר שמחה רוטמן
על הרוויזיה. אנחנו מצביעים על הרוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
אתה ממשיך במלוא הכוח. לרגע לא עוצר. שידעו כולם שאתה לרגע לא עוצר.
היו"ר שמחה רוטמן
חברי הכנסת, אנחנו עוברים להצבעה. מי בעד קבלת הרוויזיה?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
תקשיב, מאות אלפי ישראלים היו בלילה ברחובות. על מה אתה מצביע?
היו"ר שמחה רוטמן
על הרוויזיה להסתייגויות שהתקבלו של חבר הכנסת קלנר ושל חבר הכנסת סעדה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אתם מנותקים.
קארין אלהרר (יש עתיד)
די. אתה פשוט מנותק.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
אדוני היושב ראש, יש לך הזדמנות עכשיו לדבר לכל עם ישראל ולא להמשיך בחקיקה חד צדדית וכוחנית.
הצבעה
ההסתייגויות
היו"ר שמחה רוטמן
מי נגד? מי נמנע? אין נמנעים.

ההסתייגויות לא התקבלו.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
אתה מוזמן עכשיו לגלות מנהיגות. יש עכשיו אירוע של מנהיגות.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
הוא לא בקטע של מנהיגות.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
אתה יכול עכשיו לבוא ולדבר על אנחנו ולא שני הצדדים.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
תעצור עכשיו.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
יש כאן אירוע ותרים את הדגל עכשיו.
היו"ר שמחה רוטמן
אתם כרגע מפריעים.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
חבר הכנסת רוטמן, אל תהרוס את המוניטין שלך.
היו"ר שמחה רוטמן
את לא ברשות דיבור.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
אתה מסוגל. בשביל כולנו.
היו"ר שמחה רוטמן
אל תכריחי אותי לקרוא אותך לסדר.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
בשביל כל מי שיושב כאן עכשיו במעגל הזה.
קריאה
יש לך אפשרות להגיד לנו תודה שהתייצבנו.
היו"ר שמחה רוטמן
אדוני היועץ המשפטי, אנא הקרא בבקשה את הנוסח לאחר שהוכנסו בו ההסתייגויות, הנוסח המלא של הצעת חוק יסוד: השפיטה ולאחר מכן את הצעת חוק בתי המשפט.
גלעד קריב (העבודה)
אתה לרגע לא עוצר. נתניהו יצהיר על עצירה. אתם משקרים במצח נחושה.
היו"ר שמחה רוטמן
אתם מפריעים ליועץ המשפטי.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
תעצור את הדיון. רוטמן, אתה חי בסרט.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת סגלוביץ', אני קורא אותך לסדר פעם שנייה.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
אתה פשוט בטרלול ובעיצומו של טירוף.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת סגלוביץ', פעם שלישית. צא בבקשה.

(חברי הכנסת שרים).

(חבר הכנסת יואב סגלוביץ' יוצא מאולם הוועדה)
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת מירב בן ארי, אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה. חבת הכנסת מירב שיר, אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה. חבר הכנסת ולדימיר בליאק, אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
אני חושבת שכל תושבי ישראל מסתכלים עליך עכשיו יוצא החוצה והלב שלהם איתך.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. חברת הכנסת אפרת רייטן, אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה. חברת הכנסת קארין אלהרר, אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
סגלוביץ' - - -
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת אפרת רייטן, אני קורא אותך לסדר פעם שנייה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אבל אמרתי לך שזה - - -
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת קארין אלהרר, אני קורא אותך לסדר פעם שנייה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אתה לא קורא אותי לסדר. אני חברת ועדה.
קריאה
הנה, הבריונות עכשיו התחילה עוד יותר. הנה הבריונות. יאללה.
שלי טל מירון (יש עתיד)
אדוני היושב ראש, עיני העם נשואות אליך.
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת שלי מירון, אני קורא אותך לסדר פעם שנייה. עכשיו היועץ המשפטי מקריא את הצעת החוק. בבקשה.
קריאה
צריך להחזיר את יואב.
מירב בן ארי (יש עתיד)
אי אפשר להוציא את העם לסדר.
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת מירב בן ארי, אני קורא אותך לסדר.
גלעד קריב (העבודה)
אדוני, יש עצירת חקיקה או אין?
היו"ר שמחה רוטמן
גלעד קריב, אני קורא אותך לסדר. עכשיו היועץ המשפטי מקריא את החוק.
קארין אלהרר (יש עתיד)
יואב סגלוביץ', חבר ועדה, בחוץ.
היו"ר שמחה רוטמן
אני אקרא לו להצבעה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
הוא צריך לדעת על מה הוא מצביע.
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת קארין אלהרר, את בקריאה שנייה.
נאור שירי (יש עתיד)
הוא צריך לשמוע מה הוא מצביע.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת נאור שירי, אתה בקריאה ראשונה.
נאור שירי (יש עתיד)
קריאה ראשונה. אתה רוצה להמשיך? אתה צריך להכניס אותו.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת נאור שירי, אתה בקריאה שנייה.

אדוני היועץ המשפטי, בבקשה תמשיך.
גור בליי
הצעת חוק יסוד: השפיטה (תיקון מס' 3)

1. תיקון סעיף 4

בחוק יסוד השפיטה (להלן – חוק היסוד), בסעיף 4 –

(1) במקום סעיף קטן (ב) יבוא:

"(ב) (1) הוועדה תהיה של 11 חברים, שהם -

(1) נשיא בית המשפט העליון ושני שופטים אחרים של בית המשפט העליון שיבחר חבר שופטיו, אולם לעניין בחירה בשופטים לערכאות פרט לבית המשפט העליון, נשיא בית המשפט העליון ושני נשיאים של ערכאות אחרות כפי שייקבע בחוק.

(2) שר המשפטים ושני שרים אחרים שתקבע הממשלה.

(3) חמישה חברי כנסת ובהם שלושה מסיעות הקואליציה ושניים מסיעות האופוזיציה כפי שייקבע בחוק ובתקנון הכנסת.

(2) שר המשפטים יהיה יושב ראש הוועדה".
אפרת רייטן מרום (העבודה)
בואו נקרא לילד בשמו.
היו"ר שמחה רוטמן
אפרת, אני קורא אותך לסדר פעם שנייה.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
השתלטות על הוועדה לבחירת שופטים.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
נכון.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
בואו נקרא לזה בשם ברור.
היו"ר שמחה רוטמן
אפרת, אני קורא אותך לסדר פעם שלישית. צאי בבקשה.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
פוליטיזציה
גלעד קריב (העבודה)
חיסול מערכת המשפט.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
לא ניתן. אתם ראיתם מה קרה בלילה. אף אחד לא ייתן לכם לעשות את זה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני לא מבין איך אחרי לילה כזה אתה ממשיך עם הביזיון הזה.

(חברת הכנסת אפרת רייטן מרום יוצאת מאולם הוועדה)
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת בליאק, אני קורא אותך לסדר פעם שלישית. צא בבקשה.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
השתלטות עוינת על מדינת ישראל.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
חבל, אתה מתבזה.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
לא צריך חיזבאללה, לא צריך חמאס.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת בליאק, צא בבקשה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
תם הטקס.
היו"ר שמחה רוטמן
ולדימיר בליאק, צא בבקשה.

(חבר הכנסת ולדימיר בליאק יוצא מאולם הוועדה)
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
השתלטות עוינת על מדינת ישראל. לא צריך חמאס ולא צריך חיזבאללה. מספיק אחד, בנימין נתניהו.
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת מלינובסקי, בבקשה לא להפריע.

אדוני היועץ המשפטי, תמשיך.
קארין אלהרר (יש עתיד)
גור, ביטלתם בלילה את הסניוריטי?
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת קארין אלהרר, בבקשה לא להפריע ליועץ המשפטי.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אני שואלת אותו שאלה.
היו"ר שמחה רוטמן
לא להפריע לו. הוא עכשיו מקריא.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אני חברת הוועדה ומותר לי לשאול שאלה.
היו"ר שמחה רוטמן
את לא תפריעי עכשיו. תשאלי לא באמצע הוא מקריא.
קארין אלהרר (יש עתיד)
בניגוד לקואליציה, אני רוצה לדעת על מה ההצבעה.
היו"ר שמחה רוטמן
הוא מקריא את נוסח החוק. את מפריעה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אני רוצה לדעת על מה מצביעים.
היו"ר שמחה רוטמן
תפסיקי להפריע.
קארין אלהרר (יש עתיד)
שיענה.
היו"ר שמחה רוטמן
אדוני היועץ המשפטי, תמשיך בהקראה.
גור בליי
(2) בסעיף קטן (ג) במקום "משבעה" יבוא "משישה".

(3) אחרי סעיף קטן (ג) יבוא:

"(ד) המניין החוקי בישיבות הוועדה הוא שישה חברים.

(ה) הוועדה תחליט ברוב דעות של המשתתפים בהצבעה כשהנמנעים אינם באים במניין המשתתפים בהצבעה והכול כשאין בחוק יסוד זה הוראה אחרת לעניין זה או אם נקבע בחוק רוב גדול יותר להחלטה בעניין סיום כהונה של שופט.

(ו) הצעת הוועדה למינוי תהיה לפי הרוב המפורט להלן:

(1) (א) למינוי שופט לבית המשפט העליון - בכלל המינויים שתציע הוועדה בתקופת כהונתה של כנסת מסוימת, תהיה הוועדה רשאית להציע מינויים אלה:

1) שני מינוים – על דעת רוב חבריה.

2) מינוי אחד – על דעת רוב חבריה ובהם חבר כנסת מקרב חברי הכנסת מסיעות האופוזיציה המכהנים בוועדה.

3) יתר המינויים – על דעת רוב חבריה ובהם חבר כנסת מקרב חברי הכנסת מסיעות האופוזיציה ושופט המכהנים בוועדה.

(ב) על אף האמור בפסקת משנה (א), בתקופת כהונתה של כנסת מסוימת לפני שהממשלה שכוננה בה קבעה את השרים החברים מטעמה בוועדה לראשונה, לא תציע הוועדה מינוי אלא על דעת רוב חבריה ובהם חבר כנסת מקרב חברי הכנסת מסיעות האופוזיציה ושופט המכהנים בוועדה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
שיכבו את השריפה והמדינה.
קריאה
די.
קריאה
מה אתה אומר לה די?
קארין אלהרר (יש עתיד)
אל תגידו לי די.
היו"ר שמחה רוטמן
לא להפריע ליועץ המשפטי.
קארין אלהרר (יש עתיד)
רוטמן, אני קוראת אותך לסדר. פעם ראשונה. פעם שנייה. תצא בחוץ.
גור בליי
(2) למינוי נשיא בית המשפט העליון והמשנה לנשיא – על דעת רוב חבריה.

זה לשאלתה של חברת הכנסת אלהרר. הפסקה הזאת לא השתנתה מול הנוסח שנדון עד עכשיו בוועדה. הנוסח שנדון בשבוע שנעבר.

(3) למינוי שופט לערכאה פרט לבית המשפט העליון – על דעת שבעה מחבריה.

(4) לכל מינוי אחר – על דעת רוב חבריה, אלא אם כן נקבע בחוק רוב גדול יותר.

2. בסעיף 7(4) לחוק היסוד, במקום "שבעה" יבוא "תשעה".
גלעד קריב (העבודה)
השתלטות מלאה על בית המשפט.
קארין אלהרר (יש עתיד)
מדהים.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
השתלטות עוינת על מדינת ישראל.
היו"ר שמחה רוטמן
אנחנו נצביע כעת על חוק - - -
גלעד קריב (העבודה)
אני מבקש התייעצות סיעתית.
נאור שירי (יש עתיד)
צריך להחזיר את יואב סגלוביץ'.
היו"ר שמחה רוטמן
בסדר גמור.
קריאה
נתניהו מספר לכם על ... והקנאי הזה הולך להצביע.
היו"ר שמחה רוטמן
אנחנו מצביעים בשעה 09:02.
גלעד קריב (העבודה)
פשוט בושה.
קריאה
הביזיונות הכי גדולים לעם היהודי.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת סגלוביץ' כמובן יוכל להיכנס להצבעה או כל חבר ועדה אחר מטעם יש עתיד.
גלעד קריב (העבודה)
אתה לא ראוי לתפקיד שלך. שורף מחסנים. הם מבינים בשריפות אצלכם במגזר.
נאור שירי (יש עתיד)
יוחזר יואב לאלתר.

(הישיבה נפסקה בשעה 08:57 נתחדשה בשעה 09:02.)
גלעד קריב (העבודה)
פשוט בריונות פוליטית, קנאות. פשוט מחריבי הבית. לדיראון עולם. השתלטות על בית המשפט העליון.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
אלה המורים הרוחניים שלכם, הסיקריסים.
גלעד קריב (העבודה)
זו הדרך שלכם להתנחל בלבבות. חכו ותראו.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
רוטמן, איפה הייתם אתמול בלילה?
קריאה
כאן.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
לא ראיתם מה קרה במדינה?
קריאה
הוא לא ראה. הוא לא ראה שהמדינה נשרפת.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
אין לזה שום השפעה עליכם?
גלעד קריב (העבודה)
זה רק מדרבן אותו. זה קנאי. אין בו גרם של פוליטיקה פרגמטית. מדובר בפונדמנטליסט קנאי.
נאור שירי (יש עתיד)
אני מוחה על המילה פרגמטיות. זה לגמרי קידמה ופרוגרסיביות.
גלעד קריב (העבודה)
פרוגרסיביות לאחור.
נאור שירי (יש עתיד)
אגב, היושב ראש של הוועדה לא הסכים להזיז את השעון קדימה. סתם שתדעו. כי גם זה פרוגרסיביות.
דבי ביטון (יש עתיד)
אנחנו הרי 2,000 שנים אחורה, כך שזה מסתדר לנו די טוב.

מלול, על מצפונכם שאנחנו כאן במקום להכין את הפסח שלנו.
נאור שירי (יש עתיד)
תגידי, איזה מצפון? איפה את חיה?
דבי ביטון (יש עתיד)
אפילו ארון אחד לא עשיתי. אני עובדת בשבת וזה רק בגללכם.
קריאה
שבעלך יעזור קצת. מה יש?
דבי ביטון (יש עתיד)
בעלי צריך לפרנס. אפשר לחיות מהכנסת? מהבדיחה הזאת?
גלעד קריב (העבודה)
מפקירים את ביטחון המדינה. מצביעים כאן כשבוועדת חוץ וביטחון יש דיון חסוי על המציאות הביטחונית הקשה שלא הייתה כדוגמתה מאז יום כיפור.
היו"ר שמחה רוטמן
איך אתה יודע?
גלעד קריב (העבודה)
כולם יודעים. אבל אתה אוויל ובריון. כולם יודעים באיזה מצב אנחנו נמצאים. אתה זחוח דעת, יהיר, בריון. אתה אדם בריון וקנאי. לא צריך להיות בשום דיון חסוי. איתמר בן גביר המשתמט ואתה הבריון מפטרים שר ביטחון בעיצומו של משבר.
קריאה
מש"ק דת. לא משתמט.
גלעד קריב (העבודה)
לפחות הוא שירת. איתמר בן גביר הופך הדוכנים. חוליגן. מה הוא עשה?
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
אני אגיד לך מה קורה כאן עכשיו. שמחה רוצה לסיים את האירוע ולהגיד אני עשיתי את שלי ואחר כך יאשים - - -
גלעד קריב (העבודה)
אין סיום אירוע. תפסיקו לומר את זה. אין סיום אירוע. איזה סיום אירוע. נתניהו בוורטיגו מוקף בחבורה רעילה. שום סיום אירוע. תתעוררו. תפסיקו לומר לציבור שיש סיום אירוע. נתניהו בוורטיגו.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
אני יודעת, אחר כך אתה תגיד שביבי הוא שמאלן כי הוא לא נתן לך ואתה מסיים את האירוע.
גלעד קריב (העבודה)
ביבי ייתן לו. הוא רוצה להימלט מהמשפט. על מה אתם מדברים?
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
אם ביבי ייתן לו, בסוף הוא ילך לכלא. ביבי ילך לכלא לא על כתבי האישום שלו. האישום הזה עוד לא נכתב.
גלעד קריב (העבודה)
ראש ממשלה מאפיוזי.
מיכל שיר סגמן (יש עתיד)
ביבי לא עוצר. הוא שנתיים מתכנן את המהלך הזה והוא מוכן לשלם את המחיר. בשנייה שהוא פיטר את שר הביטחון, לקח את כל הדברים האלה בחשבון. הוא לא עוצר בחקיקה. הוא לא יעצור.
גלעד קריב (העבודה)
כל מאפיונר מוקף בסוללה של יועצים חכמים לרבות כאלה שכתבו ספרים.
נאור שירי (יש עתיד)
טלי גוטליב תייצג אותו.
קריאה
זה מה שהיא רוצה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
היא עורכת דין 22 שנים.
קריאה
אחת מעורכות הדין הבכירות במזרח התיכון.
מיכל שיר סגמן (יש עתיד)
כדי שטלי תייצג את ביבי, היא צריכה להתפטר. היא לא יכולה להיות חברת כנסת. מותר להיות קבלן וחבר כנסת אבל אסור להיות עורך דין וחבר כנסת.
גלעד קריב (העבודה)
אחרי שתאשרו את החקיקה תהפכו את הדוכנים. כולכם הפכתם לכהניסטים. בושה.
היו"ר שמחה רוטמן
אנחנו חזרנו לדיון. ההצבעה היא הצבעה שמית. - - - בריונות.
גלעד קריב (העבודה)
תה מדבר על בריונות? מאפיונרים. משתלטים על בית המשפט העליון.
היו"ר שמחה רוטמן
אנחנו מצביעים על חוק יסוד: שפיטה (תיקון מס' 3).

אדוני מנהל הוועדה, אנא הקרא את שמות חברי הוועדה.
גלעד קריב (העבודה)
מחריב הבית. אתה החרבת את ועדת החוקה. אתה מחריב את בית המשפט העליון.
קריאה
אל תמשיכו עם החקיקה הזאת.
גלעד קריב (העבודה)
בושה.
מירב בן ארי (יש עתיד)
אל תסכים לזה. אנחנו מכירים אותך.
קריאה
ראש הממשלה עבריין, ועדת חוקה מושחתת ויושב ראש מטורלל.
היו"ר שמחה רוטמן
אנחנו בהצבעה, בעד או נגד.
איל קופמן
חבר הכנסת מנסור עבאס.
מנסור עבאס (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת)
נגד.
קריאה
כולם נגד. למה אתם נותנים לו יד? למה אתם נותנים לו יד להחריב את הבית הזה?
גלעד קריב (העבודה)
קנאי שמגן על מושחת. חבורת שקרנים.
קריאה
ממשיכים עם החקיקה הזאת כאילו כלום.
קריאה
למה אתה ממשיך עם זה? למה?
גלעד קריב (העבודה)
תתבייש. אתה תיכתב בספר ההיסטוריה של מדינת ישראל.
איל קופמן
גלעד קריב.
גלעד קריב (העבודה)
נגד היושב ראש. נגד ההשתלטות על בית המשפט העליון. נגד ראש ממשלה מאפיונר ושקרן.
איל קופמן
גלעד קריב נגד.
איל קופמן
עופר כסיף. נגד.

שמחה רוטמן.
היו"ר שמחה רוטמן
בעד.
איל קופמן
שמחה רוטמן בעד.

חנוך מלביצקי.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
בעד.
איל קופמן
חנוך מלביצקי בעד.

משה סעדה, בעד.
גלעד קריב (העבודה)
בושה. בושה.
איל קופמן
אריאל קלנר. בעד.
גלעד קריב (העבודה)
בושה, בושה.
איל קופמן
ארז מלול?
ארז מלול (ש"ס)
בעד.
איל קופמן
ארז מלול, בעד.

יונתן מישרקי?
יונתן מישרקי (ש"ס)
בעד.
איל קופמן
יונתן מישרקי בעד.

(חבר הכנסת גלעד קריב יוצא מאולם הוועדה)
איל קופמן
חבר הכנסת - - -, בעד.
קריאה
תפסיקו את החקיקה הזאת. תפסיקו.
היו"ר שמחה רוטמן
תוציאו את חברת הכנסת מיכל שיר וחברת הכנסת מירב בן ארי.

(חברות הכנסת מיכל שיר ומירב בן ארי יוצאות מאולם הוועדה)
נאור שירי (יש עתיד)
מה אתה מוציא את מיכל?
מירב בן ארי (יש עתיד)
אל תשתפו איתו פעולה.
היו"ר שמחה רוטמן
האם יש כאן מישהו שנכח ולא קראו בשמו?
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
ממשלה לא לגיטימית. אתם לא לגיטימיים.
קריאה
אדוני היושב ראש, תוצאות ההצבעה.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
אתם תלכו לבית סוהר על כל מה שאתם עושים למדינת ישראל.
איל קופמן
שבעה נגד. שמונה בעד.
קריאה
תגלה מנהיגות. תעצור את זה.
קריאה
רוויזיה.
קריאה
ביזיון.
קריאה
אדוני היושב ראש, ההיסטוריה תשפוט אותך.
היו"ר שמחה רוטמן
אדוני היועץ המשפטי, בבקשה תקריא את נוסח הצעת חוק בתי המשפט בנוסח שאושר.
קארין אלהרר (יש עתיד)
תחזיר את מי שהוצאת. הם צריכים להצביע.
היו"ר שמחה רוטמן
כשיהיה צורך להצביע, אני אקרא להם.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אבל הם צריכים לדעת על מה הם מצביעים.
נאור שירי (יש עתיד)
הם צריכים להבין על מה הם מצביעים.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת נאור שירי, אני קורא אותך לסדר פעם שלישית. צא בבקשה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
מה זה הדבר הזה?
נאור שירי (יש עתיד)
דעו לכם, זאת ההפתעה של הבוקר. אני לא יוצא באלימות.
היו"ר שמחה רוטמן
צא בבקשה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.

(חבר הכנסת נאור שירי יוצא מאולם הוועדה)
היו"ר שמחה רוטמן
אדוני היועץ המשפטי, בבקשה. תהיה התייעצות סיעתית לפני ההצבעה.
גור בליי
הצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 105) (הוראות לעניין הוועדה לבחירת שופטים), התשפ"ג–2023

1. תיקון סעיף 6

בחוק בתי המשפט (נוסח משולב), התשמ"ד-1984 (להלן – החוק העיקרי), בסעיף 6 –

(1) במקום פסקה (1) יבוא:

הכנסת תבחר בבחירה חשאית את חברי הכנסת שיכהנו בוועדה כך –

(1) חברי הכנסת שיכהנו כחברי הוועדה מסיעות הקואליציה ייבחרו על ידי חברי הכנסת מסיעות הקואליציה וחברי הכנסת שיכהנו כחברי הוועדה מסיעות האופוזיציה ייבחרו על ידי חברי הכנסת מסיעות האופוזיציה בהתאם להוראות שייקבעו בתקנון הכנסת.

(2) חל שינוי בהשתייכותו של חבר הוועדה לסיעות הקואליציה או לסיעות האופוזיציה, ייבחר חבר אחר לוועדה בתוך 30 ימים ממועד השינוי כך שההרכב האמור בסעיף 4(ב)(1)(ג) לחוק יסוד: השפיטה יישמר. עד מועד הבחירה ימשיך לכהן אותו חבר כנסת כחבר הוועדה. הוראות פסקת משנה זו לא יחולו בתקופה כאמור בסעיף 42(ג)(א)(1) לחוק יסוד: הכנסת.

(3) חברי הכנסת יכהנו כחברי הוועדה כל עוד הם חברי הכנסת, ואם תמה כהונת הכנסת – עד שהכנסת החדשה תבחר חברים אחרים במקומם, והכול בכפוף להוראות חוק הכנסת, התשנ"ד-1994.

(4) בפסקה זו -

"סיעות הקואליציה" – הסיעות בכנסת שהן צדדים להסכמים המחייבים תמיכה בממשלה.

"סיעות האופוזיציה" – הסיעות בכנסת שאינן צדדים להסכמים המחייבים תמיכה בממשלה.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
לא נהוג על כל סעיף להעיר הערות אפילו בהקראה?
היו"ר שמחה רוטמן
לא להפריע.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
על כל סעיף יש הערות בהקראה.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת מיכאל ביטון, לא להפריע ליועץ המשפטי.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
לפחות שאלה.
היו"ר שמחה רוטמן
לא עכשיו.
קארין אלהרר (יש עתיד)
ביטון, הדיקטטורה כבר כאן.
היו"ר שמחה רוטמן
ביטון, אתה מפריע ליועץ המשפטי.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
לפי הניסיון שלי, בהקראה על כל סעיף יש הערות.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
יש בערך 1,500 הסתייגויות. על כל סעיף אתה עכשיו שואל אם אתה יכול לשאול?
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
בהקראה יש הערות.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת פינדרוס וחבר הכנסת ביטון, אתם מפריעים ליועץ המשפטי להקריא. תודה.
שלי טל מירון (יש עתיד)
הזלזול הזה מהבוקר. די. באמת. כל העם מסתכל עלינו. בושה.
היו"ר שמחה רוטמן
אפשר די? תודה. היועץ המשפטי, בבקשה, תמשיך.
שלי טל מירון (יש עתיד)
אגב, טלי גוטליב אומרת שאולי ביבי בניגוד עניינים.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
אז זאת אוטוסטרדה? מקריאים וזהו
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת ביטון, אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
ביבי בניגוד עניינים? לא יכול להיות. זה גוטליב אמרה. לא אני.
שלי טל מירון (יש עתיד)
כלומר, הוא לא כשיר. קארין, זה מה שאת אומרת?
קארין אלהרר (יש עתיד)
זה לא אני. זה טלי גוטליב אומרת. היא חברת קואליציה, לא תקשיב לה.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
אולי מועמדת לבית משפט עליון.
גור בליי
(2) פסקה (3) – תימחק.

(3) במקום פסקה (3) יבוא:

(3א) בהרכב הוועדה לפי סעיף 4ב(1)(א) לחוק יסוד: השפיטה, לעניין בחירה בשופטים לערכאות פרט לבית המשפט העליון, במקום "שני שופטי בית המשפט העליון יכהנו בוועדה נשיא של בית משפט מחוזי שיבחרו הנשיאים של בתי המשפט המחוזיים ונשיא של בית משפט השלום שיבחרו הנשיאים של בתי משפט השלום וכן ייבחרו לממלאי מקום". הוועדה תקבע כללים לעניין המקרים שבהם ממלאי המקום ישתתפו בדיוני הוועדה.

(ב) שני שופטי בית המשפט העליון והנשיאים של בית המשפט המחוזי ושל בית משפט השלום שייבחרו כאמור בפסקת משנה (א), יכהנו תקופה של שלוש שנים בוועדה.

(4) במקום פסקה (3א) יבוא:

"(3א) (א) לפחות אחד מנציגי שופטי בית המשפט העליון בוועדה, לפחות אחד מנציגי הממשלה בוועדה, לפחות אחד מנציגי הכנסת מסיעות הקואליציה ולפחות אחד מנציגי הכנסת מסיעות האופוזיציה בוועדה יהיו נשים.

(ב) היה שר המשפטים או נשיא בית המשפט העליון אישה, תחול הוראת פסקת משנה (א) על השרים האחרים או השופטים האחרים, לפי העניין.

2. בסעיף 7 לחוק העיקרי -

(1) סעיף קטן (ג) – בטל.

(2) לפני סעיף קטן (ד) יבוא -

"(ג1) הוועדה תזמן את המועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון להופיע בפניה. ההופעה תהיה בפומבי, בדרך ובתנאים שתקבע הוועדה.

(3) בסעיף 8א לחוק העיקרי אחרי 4א יבוא –

"(ו2) בסעיף 13(א)(13) לחוק העיקרי אחרי "מי שקבעה הוועדה" יבוא "על דעת תשעה מחבריה".

בסעיף 84א(א1) לחוק העיקרי, בסופו יבוא "על דעת שבעה מחבריה".

3. בחוק בית הדין לעבודה התשכ"ט-1969, בסעיף 4(א) במקום "שחברי הממשלה" יבוא "שבין חברי הממשלה" ולעניין סעיף 6 לחוק בתי המשפט, במקום "נשיא של בית משפט השלום יכהן בוועדה נשיא בית הדין הארצי לעבודה".

4. בחוק הכנסת התשנ"ד-1994 בסעיף 6(ג), בכל מקום במקום "תבחר" יבוא "ייבחר".

5. תחילתו של סעיף 6(3)(א)(ב) לחוק העיקרי כנוסחו בחוק זה ביום כינוס הכנסת ה-26.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה.

לפני ההצבעה על חוק בתי המשפט (תיקון מס' 101) נצא להתייעצות סיעתית, לבקשתה של חברת הכנסת קארין אלהרר. נשוב ונתכנס בשעה 09:16 דקות, אז נצביע על הצעת חוק בתי המשפט.

(הישיבה נפסקה בשעה 09:11 ונתחדשה בשעה 09:16.)
היו"ר שמחה רוטמן
רבותיי, לאחר ההתייעצות הסיעתית אנחנו מעלים להצבעה את הצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 101), התשפ"ג-2023 בנוסח שהוקרא על ידי היועץ המשפטי.

מי בעד אישור הצעת החוק?
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
הצבעה שמית.
היו"ר שמחה רוטמן
אתם רוצים הצבעה שמית?
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
כן.
היו"ר שמחה רוטמן
בסדר גמור.
גלעד קריב (העבודה)
כן. קיר הבושה והקלון.
היו"ר שמחה רוטמן
אדוני מנהל הוועדה, תקריא את שמות חברי הכנסת.

הצבעה
איל קופמן
קארין אלהרר.
קארין אלהרר (יש עתיד)
נגד הממשלה הכושלת.
איל קופמן
יואב סגלוביץ'.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
נגד החוק הזה, נגד ראש הממשלה העבריין, נגד ועדה שהתנהלה כאן בצורה פרועה ומופרעת.
קריאה
הלאה, הלאה.
גלעד קריב (העבודה)
הלאה תאמרי לחברים שלך.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
נגד חברי הכנסת שמתנהגים כמו... נגד החוק הזה.
קריאה
את יכולה לצאת החוצה, אם את לא יכולה לשמוע.
איל קופמן
מנסור עבאס.
מנסור עבאס (רע"מ – הרשימה הערבית המאוחדת)
נגד.
איל קופמן
מתן כהנא.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
נגד.
איל קופמן
יוליה מלינובסקי.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
נגד השתלטות עוינת על מדינת ישראל.
איל קופמן
עופר כסיף.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
נגד חוק פשיסטי, סיקריקי, אלים, דורסני, דיקטטורי.
קריאה
מדבר מי שאיים על שוטרים והיכה שוטרים.
איל קופמן
גלעד קריב.
גלעד קריב (העבודה)
נגד ההשתלטות העוינת שלך ושל החברים שלך על בתי המשפט במדינת ישראל. תתבייש לך. קנאי שמגן על מושחתים.
איל קופמן
שמחה רוטמן.
היו"ר שמחה רוטמן
בעד.
איל קופמן
...
קריאה
בעד. בעד.
איל קופמן
חנוך מלביצקי.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
בעד.
גלעד קריב (העבודה)
בושה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
בושה.
איל קופמן
משה סעדה.
משה סעדה (הליכוד)
בעד.
איל קופמן
אריאל קלנר.
אריאל קלנר (הליכוד)
בעד להחזיר את מדינת ישראל לעם ישראל.
איל קופמן
ארז מלול.
ארז מלול (ש"ס)
בעד.
איל קופמן
יוני מישרקי.
יונתן מישרקי (ש"ס)
בעד.
איל קופמן
יצחק פינדרוס.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
בעד.
גלעד קריב (העבודה)
לא תנצחו את הדגל הזה.
טלי גוטליב (הליכוד)
לא מנסים, הדגל הוא שלנו לא פחות משלכם.
קריאה
הוא יותר שלנו כי כנראה שכחתם אותו.
איל קופמן
יצחק קרויזר
יצחק קרויזר (עוצמה יהודית)
בעד.
קריאה
הדגל של כולנו. אל תבלבלו.
קריאה
הוא של כולנו ולכן תסתכלו עליו ביראת כבוד.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת גלעד קריב, בבקשה לצאת. אתה מפריע במהלך ההצבעה. נא לצאת.

(חבר הכנסת גלעד קריב יוצא מאולם הוועדה)
איל קופמן
אדוני יושב ראש הוועדה, שבעה נגד, תשעה בעד.
היו"ר שמחה רוטמן
אני קובע שהצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 101) התשפ"ג-2023 נתקבלה.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
תתביישו לכם. השתלטות עוינת על מערכת המשפט.
היו"ר שמחה רוטמן
אנחנו נתכנס כאן להצבעה על הרוויזיה. תודה רבה.
קריאה
תזכירי לו מה הדגל הזה מציין.
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת מירב בן ארי, נא לצאת. קחי את הדגל. את יכולה לצאת.

(חברת הכנסת מירב בן ארי יוצאת מאולם הוועדה)
היו"ר שמחה רוטמן
אני רוצה להודות לצוות המשפטי של הוועדה.
קריאה
שהאשמת אותו, שסתמת לו את הפה.
קריאה
אתה בריון. זה מה שאתה.
קריאה
צבוע.
קריאה
אתה מודה? למי אתה מודה? תתבייש לך.
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת שלי, אני קורא אותך לסדר פעם שלישית. נא לצאת.

(חברת הכנסת שלי טל מירון יוצאת מאולם הוועדה)
שלי טל מירון (יש עתיד)
הוא דרס את כולם בדרך. זו הייתה הממלכה של רוטמן והוא המלך. הוא דרס את כולם בדרך.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. נא לצאת.

חבר הכנסת ולדימיר בליאק, לא הרשיתי לך לחזור.

אני רוצה להודות לחברי הכנסת.
גלעד קריב (העבודה)
למי אתה מודה?
היו"ר שמחה רוטמן
לחברי הכנסת מהקואליציה בוועדת החוקה שישבו כאן.
שלי טל מירון (יש עתיד)
זו הממלכה של רוטמן והוא המלך. הוא דרס את כולם בדרך.
קריאה
תודה לך על המנהיגות שגילית.
גלעד קריב (העבודה)
שיוציאו אותי שוב פעם. בריון שגר בבית לא חוקי ביישוב לא חוקי ומדבר איתנו על אנרכיה.
היו"ר שמחה רוטמן
אתה לא אמור להיות כאן.
קריאה
תודה רבה שמחה על המנהיגות, על קור הרוח, על הידע.
קריאה
ההיסטוריה תשפוט אתכם.
קריאה
אלה שצועקים כלפיך, לא מגיעים לסוליות נעליך.
היו"ר שמחה רוטמן
אני רוצה להודות לחברי הכנסת מטעם הקואליציה שישבו כאן זמן רב מאוד והצביעו גם עם ההסתייגויות.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
מי? אתה יכול להגיד שמות? אני לא ראיתי אותם.
היו"ר שמחה רוטמן
כן, אני אגיד. חברת הכנסת טלי גוטליב, חבר הכנסת חנוך מלביצקי, חבר הכנסת משה סעדה, חבר הכנסת אריאל קלנר, וממלא המקום חבר הכנסת ניסים ואטורי וחבר הכנסת עמית הלוי, חבר הכנסת ארז מלול וחבר הכנסת יוני מישרקי, חבר הכנסת יעקב אשר, חבר הכנסת יצחק פינדרוס וחבר הכנסת יצחק קרויזר.
טלי גוטליב (הליכוד)
תודה לממלאי המקום ולכל מי שעזר ותודה ליושב ראש. תודה לשמחה רוטמן על כל המחירים האישיים ששילמת בתקופה שכל מה שאנחנו עושים פה זה לעשות טוב לעם ישראל ולהוביל לגיוון בבית המשפט העליון. תודה רבה אדוני היושב ראש. תודה רבה.
יונתן מישרקי (ש"ס)
תודה רבה מול כל החוליגנים, מול כל אלה שלא יודעים מה זה חוק, מול כל אלה שלא יודעים מה זאת דמוקרטיה, מול כל אלה שלא יודעים מה זה דגל ישראל. כל הכבוד לך, תודה לך.
היו"ר שמחה רוטמן
חברי הכנסת, אני רוצה להודות גם לכל המומחים מימין ומשמאל וממרכז ומכל כיוון שהגיעו לכאן והשמיעו את דעתם.

אני רוצה גם להודות, למרות הסגנון שחלקם הגדול נקט, לחברי הכנסת מטעם האופוזיציה כי בסופו של דבר כשהיה אפשר לחלץ מתוך דבריהם איזה שהן הערות ענייניות, גם הכנסנו אותן לנוסח החוק.

אני רוצה לומר למפגינים ולמי שחושש. החוק הזה הוא חוק מאוזן, הוא חוק נכון, הוא חוק טוב לכל עם ישראל. הרבה מאוד אנשים עסוקים מהבוקר עד הערב להפיץ לכם פייק ניוז.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
אין לך בכלל - - -
טלי גוטליב (הליכוד)
שקרים בוטים.
היו"ר שמחה רוטמן
תקראו את החוק.
טלי גוטליב (הליכוד)
שקרים בוטים כמו ששיקרת על השוטר.
היו"ר שמחה רוטמן
אל תסמכו על אף אחד שמנסה למכור לכם לוקשים. תקראו את החוק.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
חוק דיקטטורי.
טלי גוטליב (הליכוד)
חוק מאוזן, חוק מצוין כמו בכל מדינות אירופה.
קריאה
תראה מי מחרף אותך ותבין באיזה צד באיזה צד אתה. תראה מי מחרף אותך תדע עד כמה אתה צודק.
היו"ר שמחה רוטמן
בכל מדינה דמוקרטית בעולם העם בוחר את השופטים. בכל מדינה דמוקרטית בעולם לשופטים אין וטו מי ייכנס בשערי בית המשפט. בכל מדינה דמוקרטית בעולם יש מנגנונים לאיזון, יש מנגנונים שנועדו להיות כלי מניעה מכל רוב מקרי כדי להשתלט על מוסדות שלטון. כל הדברים הללו נמצאים בתוכן החוק.

אני רוצה להודות כמובן גם לצוות שלי, לדוברת וליועצים, לאחרונה הצטרף גם נהג ומאבטחים ועוד כל מיני דברים שהצטרפו לאחרונה, לדעתי בין היתר לאור התנהלות של כמה גורמים כאן שהיה אפשר לוותר עליה. אני מודה לסדרנים, לאביגדור ולכל צוות הסדרנים, למשמר הכנסת שעבדו כאן גם היום וגם בימי ההצבעה הקשים. עבדו ימים כלילות ועשו כאן עבודה קשה ורצינית כדי לוודא שההצבעות והדיונים יתנהלו כסדרם.

האמת היא שאחרונה חביבה, אשתי וילדיי שלא ראו אותי בחודשיים ומשהו האחרונים ואני מקווה שכאשר החוק הזה יעבור נתראה קצת יותר.

תודה רבה לכולם. אנחנו נשוב וניפגש כאן בעזרת השם בשעה 09:50 לטובת הצבעות על הרוויזיות. הצבעות אחרונות ליום זה.

(הישיבה נפסקה בשעה 09:30 ונתחדשה בשעה 09:50.)
היו"ר שמחה רוטמן
אדוני מנהל הוועדה, אנחנו מחדשים את דיוני הוועדה לטובת הנמקת הרוויזיות. את הרוויזיה הראשונה על חוק יסוד: שפיטה, ינמק חבר הכנסת ביטון ואחריו ינמק חבר הכנסת עופר כסיף את הרוויזיה על חוק בתי המשפט.
גלעד קריב (העבודה)
ההנמקות ברצף?
היו"ר שמחה רוטמן
ההנמקות ברצף. אז נצא להתייעצות סיעתית ולאחר מכן נצביע.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
חברי ועדת חוקה, אתמול נפל דבר במדינה. אני לא יודע מי היה יכול אתמול ללכת לישון. יצאו לרחובות, מדברים על 800,000, על 700,000 אנשים, מייחסים להפגנות איזה כוח ארגוני כלכלי, גיוס כסף מחוץ לאץ. קרן קהלת, זה הכול כספים ישראלים, אין להם אף תורם מחוץ לארץ.

היציאה הזאת בלילה של מאות אלפי אנשים היא ספונטנית והיא יותר מספונטנית, היא כאב. אלה אנשים שזועקים זעקה. ישנו כאן אנשים בלי שקי שינה, ישנו בכבישי ירושלים. נפל דבר כי הלכתם ופיטרתם שר ביטחון שניסה לשמור על שפיות ועל ממלכתיות בכאוס שיצרתם. הלכתם לפרק את המדינה. פירקתם את הביטחון לשלושה, נתתם לבן גביר ביטחון לאומי, נתתם לסמוטריץ' רגל בביטחון, פירקתם את צה"ל לשלושה, נתתם לבן גביר את מג"ב, נתתם לסמוטריץ' את יהודה ושומרון. כל דבר שעשיתם מיום הכניסה לממשלה, זה לפרק.
היו"ר שמחה רוטמן
משפט אחרון.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
אמרנו שתי דקות.
היו"ר שמחה רוטמן
לא. דקה.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
סיכמנו מראש שאתה נותן לי שתיים-שלוש דקות.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אתה רוצה לסכם עם רוטמן?
היו"ר שמחה רוטמן
קיבלת שתי דקות.
קארין אלהרר (יש עתיד)
מהפכה בדקה.
היו"ר שמחה רוטמן
בדרך כלל לא מנמקים רוויזיה במשך שתי דקות אבל בסדר.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
ביקשתי מראש. פירקתם את החברה הישראלית.
גלעד קריב (העבודה)
מהפכה משטרית. אם היית פרופסור טליה איינהורן, היית מנמק את הרוויזיה גם במשך 40 דקות.
מיכאל מרדכי ביטון (המחנה הממלכתי)
פירקתם את החברה הישראלית, פירקתם את המרקם העדין בין אנשים, פירקתם את היכולת שלנו לחיות ביחד למרות המחלוקות. לאן אתם דוהרים כסוסים עיוורים באפלה? לאן אתם דוהרים? מה ביקשנו מכם? אם היו לכם עיניים, אמרנו לכם לעצור ולדבר, נתקן את מערכת המשפט ביחד. תראו לאן הגעתם, למבוי סתום. אני אומר לכם שהרפורמה הזאת לא תעבור, לא עכשיו ולא בעתיד. תודה.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. חבר הכנסת עופר כסיף.
גלעד קריב (העבודה)
אדוני, למה יש הנמקה החוקים? אלה שתי רוויזיות שונות. אנחנו מבקשים עכשיו היוועצות סיעתית על חוק יסוד: השפיטה.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת קריב, אתה מפריע. חבר הכנסת כסיף, בבקשה, דקה לרשותך.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
יושב ראש הוועדה לא רוצה שתחשוב שהשתנה משהו בחודשיים האחרונים.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת סגלוביץ', אני לא אתן לך. אתה מפריע.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
אני רוצה להמשיך את הקו בו החל ידידי חבר הכנסת ביטון. מה שאנחנו רואים כאן בשלושת החודשים האחרונים זה שני דברים. שני צדדים שונים לחלוטין. האחד, אנחנו רואים כאן מרוץ מטורף, פנאטי במהות ומשיחי של יושב ראש הוועדה ותומכיו בוועדה ומחוצה לה, וכמובן בניהול של ראש הממשלה העבריין הנמלט.
היו"ר שמחה רוטמן
משפט אחרון.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
אנחנו רואים את הדורסנות הזאת כמו גם ביחס עכשיו לרוויזיה שאני מנסה להציג. אתם דוהרים כאן לדיקטטורה על מלא. לא ניתן לכם.
גלעד קריב (העבודה)
יש לי שאלה לייעוץ המשפטי.
קארין אלהרר (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר שמחה רוטמן
אנחנו נתכנס להצבעה בשעה 09:59.
גלעד קריב (העבודה)
לא, אדוני, יש לי שאלה לייעוץ המשפטי.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
... פשיזם, דיקטטורה והקנאות שלכם.
גלעד קריב (העבודה)
יש לי שאלה לייעוץ המשפטי. לא תסתום לנו את הפה.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה.

(הישיבה נפסקה בשעה 09:54 ונתחדשה בשעה 09:59.)
היו"ר שמחה רוטמן
מי בעד קבלת הרוויזיה?
גלעד קריב (העבודה)
בושה. בושה. בעד הפלת בית המשפט העליון.
היו"ר שמחה רוטמן
מי בעד קבלת הרוויזיה? מי נגד? 9.

הצבעה
הרוויזיה לא נתקבלה
היו"ר שמחה רוטמן
הרוויזיה לא נתקבלה.

אנחנו יוצאים להפסקה של חמש דקות נוספות של התייעצות סיעתית על חוק בתי המשפט. נשוב בשעה 10:05
גלעד קריב (העבודה)
אנחנו לא מוכנים להצביע בתוך המליאה. אין שום נסיבות מיוחדות שמצדיקות את ההצבעה בזמן המליאה.

(הישיבה נפסקה בשעה 10:00 ונתחדשה בשעה 10:05.)
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
אדוני היועץ המשפטי, יש אישור להמשך הדיון?
טלי גוטליב (הליכוד)
יש אישור מהיושב ראש.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
את אומרת את זה בתור היושב ראש?
טלי גוטליב (הליכוד)
נראה לך שאני אומרת סתם? אני לא בקטע של להגיד סתם.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
להגיד סתם, את דווקא עושה עבודה יפה. מאז שאת בכנסת, את אומרת הרבה סתם.
טלי גוטליב (הליכוד)
זה באישור היושב ראש.

אנחנו עוברים להצבעה על הרוויזיה על חוק בתי המשפט (תיקון מס' 101). מי בעד?

הצבעה
הרוויזיה לא נתקבלה
קארין אלהרר (יש עתיד)
יש מליאה.
היו"ר שמחה רוטמן
תלכו למליאה. מי בעד הרוויזיה? מי נגד? 9. מי נמנע? אין נמנעים.

הרוויזיה לא התקבלה.

לפרוטוקול. בזמן ההצבעה נכחו בחדר חברי הכנסת גלעד קריב, חבר הכנסת עופר כסיף, חבר הכנסת יואב סגלוביץ', חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, חבר הכנסת מנסור עבאס, חברת הכנסת אורית פרקש הכהן.
קריאה
עלובים. הוועדה הזאת לא תחזור להיות מה שהיא הייתה.
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת קארין אלהרר בחרה לא להשתתף בהצבעה. תודה רבה.

בנוסף לתודות שאמרתי לאחר ההצבעה - - -
גלעד קריב (העבודה)
בושה. הוא לא מכבד אותנו ולא נכבד אותו.
היו"ר שמחה רוטמן
חשבתי שאתה הולך למליאה.
גלעד קריב (העבודה)
הרסת את ועדת החוקה. ועדת החוקה לא תשקם את עצמה.
היו"ר שמחה רוטמן
חשבתי שאתה מאוד ממהר למליאה.
גלעד קריב (העבודה)
ועדת החוקה לא תשקם את עצמה בן יום.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
לא מדברים עם הטרוריסטים.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה.
גלעד קריב (העבודה)
בריון על העליון. בריון על התקנון.
היו"ר שמחה רוטמן
אני קורא אותך לסדר פעם שנייה.
גלעד קריב (העבודה)
זה מי שאתה.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. אני רוצה להודות לפרופסור טליה איינהורן.
גלעד קריב (העבודה)
אנחנו מבקשים להודות לפורום קהלת, למיליארדרים מהאולטרה רייט בארצות הברית, החברים של האוונגליסטים הקיצוניים ביותר.
היו"ר שמחה רוטמן
אני בטוח שאתה רוצה להודות להרבה מיליארדרים בארצות הברית כי בלעדיהם לא היה קיום.
גלעד קריב (העבודה)
תודה למיליארדרים שמממנים את המהפכה המשטרית במדינת ישראל.
טלי גוטליב (הליכוד)
אדוני היושב ראש, בוא נתקדם.
היו"ר שמחה רוטמן
אני קורא אותך לסדר פעם שלישית. צא בבקשה.
טלי גוטליב (הליכוד)
מי מממן את המחאות? מאיפה הכסף? התנועה לישראל חדשה.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. הודיתי לצוות המינהלי של הוועדה אבל אני באמת חושב שתודה ממש מיוחדת מגיעה לצוות הפרוטוקול שבאמת אני חייב לומר שעבדו כאן מעל ומעבר. אם הם הצליחו להבין כאן משהו והם עוד יושבים עם אוזניות כל הזמן ומקבלים את כל מה שנצעק בכל המיקרופונים, באמת ליבי איתם. מעבר לזה, תודה רבה על המסירות כמובן גם לדוברת הוועדה רונית. אני יכול להגיד כאן את כולם אבל אני מודה על מסירות והרבה מאוד שעות. גם בפעם הקודמת הזכרתי כמובן את הייעוץ המשפטי. באמת שעות רבות מחוץ לחדר הוועדה ובחדר הוועדה.

שוב תודה רבה לכולם. בפעם הקודמת הודיתי בהרחבה למשמר הכנסת.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
מה עם גלי?
היו"ר שמחה רוטמן
כמובן. אמרתי לכולם. עכשיו אתה רוצה שאני אומר את השמות? לגלי שריכזה את עבודת הוועדה ושיגעה את כל חברי הכנסת להגיע בזמן להצבעות. באמת אלופה.

תודה רבה לכולם. אנחנו נאמר שישיבה זו נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 10:05.

קוד המקור של הנתונים