פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-וחמש

הכנסת



59
ועדת החוקה, חוק ומשפט
22/03/2023


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 57
מישיבת ועדת החוקה, חוק ומשפט
יום רביעי, כ"ט באדר התשפ"ג (22 במרץ 2023), שעה 10:00
סדר-היום
הצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 105) (הוראות לעניין הוועדה לבחירת שופטים), התשפ"ג–2023
נכחו
חברי הוועדה: שמחה רוטמן – היו"ר
קארין אלהרר
עמית הלוי
מתן כהנא
עופר כסיף
יונתן מישרקי
חנוך דב מלביצקי
ארז מלול
יוליה מלינובסקי
יואב סגלוביץ'
משה סעדה
מנסור עבאס
יצחק פינדרוס
אריאל קלנר
גלעד קריב
חברי הכנסת
דן אילוז
דבי ביטון
ולדימיר בליאק
מירב בן ארי
אורנה ברביבאי
אליהו ברוכי
שרן מרים השכל
מאיר כהן
רון כץ
סימון מושיאשוילי
מרב מיכאלי
שלי טל מירון
צגה מלקו
שרון ניר
יואב סגלוביץ'
לימור סון הר מלך
יסמין פרידמן
אלכס קושניר
אלון שוסטר
אלעזר שטרן
מיכל שיר סגמן
נאור שירי
ייעוץ משפטי
ד"ר גור בליי
אלעזר שטרן
מנהל הוועדה
איל קופמן
רישום פרלמנטרי
רונית רבי


רשימת הנוכחים על תואריהם מבוססת על המידע שהוזן במערכת המוזמנים הממוחשבת. יתכנו אי-דיוקים והשמטות.
































הצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 105) (הוראות לעניין הוועדה לבחירת שופטים), התשפ"ג–2023
היו"ר שמחה רוטמן
רבותיי, בוקר טוב, אנחנו מחדשים את הישיבה. לחלק מהאנשים שלא היו בלילה, הנושא הוא ציון במשפט תיפדה, מחזירים את הצדק למערכת המשפט: הצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון מס' 3) (חיזוק הפרדת הרשויות), הנמקת הסתייגויות והצבעות; והצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 105) (הוראות לעניין הוועדה לבחירת שופטים), התשפ"ג–2023, הנמקת הסתייגויות והצבעות.
מרב מיכאלי (העבודה)
אני מבקשת להירשם להערה לסדר, אדוני.
היו"ר שמחה רוטמן
בעיקרון אנחנו עכשיו בהצבעות, אבל אני אאשר הצעות לסדר קצרות. בסדר גמור.
מרב מיכאלי (העבודה)
תודה.
היו"ר שמחה רוטמן
אבל רק אעדכן. מאחר שאנחנו מחדשים ישיבה ולא כל מי שנמצא פה היה, לפי מספר ההסתייגויות הודענו אתמול בתחילת הערב – ישבה פה גם היועצת המשפטית לכנסת, גם היועץ המשפטי לוועדה – על היכולת להפעיל את נוהל ההסתייגויות. לאחר מכן אפשרתי בכל זאת לסיעות ולח"כים שרצו לנמק הסתייגויות במשך שעות רבות, וגם זה בסדר גמור, ופיליבסטר הוא בוודאי דבר חשוב. לאחר מכן אפשרתי הנמקת הסתייגויות במרוכז בהתאם לנוהל, חברי האופוזיציה יצאו, הדברים גם התפרסמו, אבל חשוב לעדכן.

נעבור בקרוב להצבעות בצורה מרוכזת, וכמובן שנמשיך בכך בימים הקרובים. היום, מחר בהתאם למה שיסוכם ויתואם, כולל מה שיידרש. הצעה לסדר קצרה, חברת הכנסת מרב מיכאלי; ולאחריה – גלעד קריב. בבקשה.
מרב מיכאלי (העבודה)
תודה, אדוני. אומנם לא הייתי כאן בלילה, עקבתי מרחוק, חבר הכנסת גלעד קריב כמובן היה כאן, כמו שהוא היה כאן, וחברת הכנסת נעמה לזימי מסיעתי. ואני רוצה להגיד שבהינתן העובדה שהחוק הזה שאתה מביא הוא באמת, איך לומר, על כתפיו נמצאת כרגע מחלוקת לאומית ענקית שמוציאה את הציבור הישראלי לרחובות במאות אלפים שבוע אחרי שבוע כבר 11 שבועות, ובאמת מכניסה את הציבור הישראלי, גם אלה שהצביעו לכם וגם אלה שלא הצביעו, לחרדות עמוקות מאוד, ומדובר בעניינים הרי גורל ממש, לא ראוי היה להפעיל את הנוהל שהפעלתם בלילה.

ואני קוראת לאדוני להבין שבאמת גודל השעה, זה לא רק אורך החוק או כמה עמודים יש בנוסח או כמה שינויים נעשו בזמן האחרון וכו', אלא להבין שבאמת מדובר פה בסוגיה לאומית דרמטית מאוד. ולכן מן הראוי לא לעשות עכשיו את ההצבעה, אלא לאפשר את המשך הדיון, לתת לאופוזיציה את מה שהאופוזיציה באה לעשות – זה באמת מאבק פרלמנטרי שזאת לא רק זכותה אלא חובתה של האופוזיציה לעשות – ולא למנוע ממנה את זה. אז אני מבקשת ממך, אני קוראת לך לא להתחיל עכשיו בהצבעות אלא לאפשר את חידוש הדיון בהסתייגויות, בהנמקות, ולעשות את זה כמו שראוי היה שזה יקרה בסוגיה כל כך כל כך אקוטית שנמצאת על הפרק.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. בסדר גמור. חבר הכנסת יואב סגלוביץ'. רבותיי, אני מאפשר, אבל בבקשה לשמור את זה קצר. הצעה לסדר כשמה כן היא. אלו לא הצהרות פתיחה.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
החוק הזה כמו שנמצא פה מעולם לא היה, לא בהיקף שלו, לא בעוצמה שלו, האמירות המגוחכות אתמול, הפתטיות, המעצבנות של חוק של שניים וחצי עמודים שנאמרו פה בוועדה הזאת, מראות עד כמה עומק חוסר ההבנה גם שלכם וגם בכלל. הפעלת הנוהל הזה כגנבים בלילה לפנות בוקר בדיוק כמה דקות אחרי שגלעד קריב ואני הולכים לאיזושהי מנוחה קלה מעיד יותר מכל על מה שנמצא פה, ומקביל גם למה שקורה בוועדות האחרות, מחוק דרעי 2 וחוק המתנות, וכל הדברים כולם.

לא ניתן לזה לקרות. אנחנו נעשה את כל המאבקים הפרלמנטריים. אין לכם את הזכות, אין לכם את היכולת. מה שנשאר לעשות זה לעשות את המאבק פה. אני קורא לכלל הציבור, תצאו לרחובות, המאבק הזה הוא מאבק משותף של כולנו על דמותה של המדינה. לא ניתן לדברים הרעים האלה לקרות. אני אומר לך את זה. אמרתי את זה מתחילת הדרך. א. זה לא ילך. ב. אני אופטימי. ג. מי שמשתמש בעודף כוח זה מתהפך עליו. ומהיום הראשון אני אומר לך, עם זה נחזיר את הצדק למערכת המשפט. ראינו את הצדק, אנחנו רואים מה יהיה במערכת המשפט.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה, יואב. לצערי מי שגם משתמש בכוח, גם בשפה אלימה, חלק מהדברים שאתה תוקף הם דברים שנאמרו אפילו על ידי הייעוץ המשפטי, באמת הכול מותר לתקוף בשם המאבק.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
אין כמו לעמוד מאחורי הייעוץ המשפטי, דבר שלא עשית עשרה שבועות. השתלחת בכל מה שזז, ממומחים ועד יועצים משפטיים, אבל אין כמו מתק שפתיים וגבהות לב.
היו"ר שמחה רוטמן
יואב, למה אתה מתפרץ לדבריי? אני לא מבין מדוע אתה מתפרץ לדבריי.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
אופי כזה, אני יודע.
היו"ר שמחה רוטמן
יכול להיות. חבר הכנסת גלעד קריב, בבקשה, הצעה לסדר, לא נאום פתיחה.
גלעד קריב (העבודה)
בוקר טוב, אדוני, בפתח הדיון אני מבקש מהמנהל, אני מודיע למנהל הוועדה שאני מושך את קובץ ההסתייגויות הנוספות שהוגש בשעה שש, ומסיר אותו. אם צריך לברר באיזה קובץ מדובר. אבל אתם יודעים.
איל קופמן
20 ההסתייגויות?
גלעד קריב (העבודה)
כן, אני מושך את הקובץ הזה. קיבלנו אתמול הבהרה מצד היושב-ראש כמה הוא באמת מעוניין לכבד את מקומה של האופוזיציה בוועדה. אני רק על זה אוסיף, מכיוון שאדוני - - -
היו"ר שמחה רוטמן
אולי יש לי תגובה לזה. אנחנו עכשיו בהצעה לסדר, זה לא נאום פתיחה.
גלעד קריב (העבודה)
זאת הצעה לסדר. לא מחאה, רק ענייני פרוצדורה. מכיוון שיש פה ציבור גדול וגם ציבור גדול צופה, אז רק נזכיר שהשימוש בהליך החריג מוגדר – זאת מהותה של הצעה לסדר.
היו"ר שמחה רוטמן
לא אמרתי כלום, גלעד, מותר לך לדבר.
גלעד קריב (העבודה)
תודה רבה. כתוב: יושבי-הראש מתבקשים לעשות שימוש מועט מאוד בהליך החריג, ולייחד אותו למקרים חריגים במיוחד שמתקיימות בהם נסיבות יוצאות מהכלל, כמו לחץ זמנים ממשי ואובייקטיבי. ביחס לדיון בהצעות החוק אין פה שום לחץ אובייקטיבי לקידום הצעת החוק. וזמן ההנמקות, אני מזכיר, קצבת אותו בשעה שלוש וקצת כשהחלטת להפעיל את הנוהל, קצבת אותו עד עשר בבוקר. אני רוצה להזכיר שהפרמטרים לקביעת משך ההנמקה והפעלת החריג צריכה קודם כול להתחשב במורכבות ההצעה.
היו"ר שמחה רוטמן
גלעד, אבל למה אתה צועק? אתה יכול לדבר בשקט.
גלעד קריב (העבודה)
זה לצעוק? אתמול צעקתי. זה הדיבור הרגיל שלי.
היו"ר שמחה רוטמן
אנחנו פה לידך, שומעים.
מרב מיכאלי (העבודה)
שמחה, הוא מדבר מדם ליבו, באמת.
היו"ר שמחה רוטמן
אני מבין, אבל למה לצעוק. אני כפתוח וקשוב, אבל לא צריך לצעוק.
מרב מיכאלי (העבודה)
הוא לא צועק, הוא מדבר בלהט.
גלעד קריב (העבודה)
אין בעיה. שמחה, זה בסדר? זה נעים לאוזנך?
היו"ר שמחה רוטמן
בכבוד. זה לא קשור לנעים, לא צריך לצעוק.
גלעד קריב (העבודה)
הבנתי. אז הכול בסדר, הינה, אני אהיה יותר רגוע כשאני אדבר על הדורסנות שלך.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה.
גלעד קריב (העבודה)
התחשבות במורכבות ההצעה זה הפרמטר הראשון. והיקף המחלוקת לגביה זה הפרמטר השני.
היו"ר שמחה רוטמן
גלעד, זאת לא הצעה לסדר, סליחה שאני אומר לך את זה. זה ויכוח שניהלנו במשך שעה ומשהו אתמול בערב. תודה.
גלעד קריב (העבודה)
סיימתי. הכול בסדר. אני חושב שהציבור יודע היטב איך אתה השתקת את האופוזיציה.
היו"ר שמחה רוטמן
גלעד, תודה. רק אגיב גם לדבריך וגם לדבריה של ראש מפלגתך, ראשת מפלגתך, מה שהיא תאשר לי.
מרב מיכאלי (העבודה)
ראש זה ממש יופי. בלאו הכי נשים - - -
היו"ר שמחה רוטמן
דבר ראשון, אני חייב לומר לך, צר לי על משיכת ההסתייגויות מטעמך. אגיד לך יותר מזה, אמרתי את זה אתמול, ומבחינתי למרות שדחיתם את הצעתי הצעתי בעינה עומדת. הצעתי, לא יודע אם אתם זוכרים, שבנוסף לפרק הזמן אני אבוא בדברים עם נציגי סיעות שמעוניינים להגיש הסתייגויות מהותיות, ולקבל לגביהם זמן הנמקה בנפרד מהנוהל. החלטתם שלא לעשות זאת. אני קורא לך, גלעד - - -
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
החלטנו לעשות דיון אמיתי במשך יומיים על החוק הזה, ולא עשינו תרגילים דרך ההסתייגויות. אם היית פה אתמול היית מקשיב שנימקתי הסתייגויות מהותיות שתוך שנייה עפו החוצה.
היו"ר שמחה רוטמן
יואב, אבל אני מדבר כרגע.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
כולל על חיילי צה"ל וכולל ההפקרה שלכם של הדין הבין-לאומי, אלא אם כן זה לא מהותי בעיניכם.
היו"ר שמחה רוטמן
אבל, יואב, אני לא מצליח להבין מדוע אתה לא יכול, אני מתייחס למה שאמרו חבריך לאופוזיציה, אני מתייחס אליהם עניינית, ואתה פה סותם לי את הפה.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
אני מתייחס עניינית לדברים הלא נכונים שאתה אומר.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. ולכן אני אומר, הצעתי זו בעינה עומדת ככל שתרצו. אם אתם לא רוצים, צר לי על כך מאוד. בסדר גמור.
גלעד קריב (העבודה)
לא מנהלים משא ומתן עם בריונים פוליטיים, מה לעשות.
היו"ר שמחה רוטמן
בסדר גמור, תודה רבה. אין שום בעיה, זאת זכותכם כמובן.
גלעד קריב (העבודה)
אתה טורק לנו את הדלת בפרצוף ואז אתה פותח אותה, ואתה אומר: למה אתם לא נכנסים?
היו"ר שמחה רוטמן
גלעד, גלעד.
גלעד קריב (העבודה)
כשטורקים לנו את הדלת בפרצוף אנחנו לא נכנסים.
היו"ר שמחה רוטמן
גלעד, עשה כהבנתך, זו זכותך. אמרתי לך במפורש אתמול שחלק מההסתייגויות המהותיות שהגשת בהחלט בעיני מצדיקות אפילו התייעצות עם ראשי סיעות, ראשי קואליציה.
גלעד קריב (העבודה)
יש רק בעיה אחת.
היו"ר שמחה רוטמן
אתה לא רוצה להגיש אותן.
גלעד קריב (העבודה)
לא, אתה לא יכול לקבוע לנו - - -
היו"ר שמחה רוטמן
אני לא קובע לך דבר.
גלעד קריב (העבודה)
אתה רוצה גם על ההסתייגויות שלנו לקבוע מה מהותי ומה לא.
היו"ר שמחה רוטמן
גלעד, אבל עכשיו זה זמן הדיבור שלי.
גלעד קריב (העבודה)
אז דבר.
קריאה
כבוד היושב-ראש, מה עם נציגי ציבור כמונו שהגיעו?
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. סליחה, סליחה.
גלעד קריב (העבודה)
אתה רוצה להחליט ותאמר לי: זה נראה לי הסתייגות מהותית - - -
קריאה
אתם לא מקשיבים לציבור - - -
דבי ביטון (יש עתיד)
אם היו מקשיבים לציבור לא היינו כאן.
היו"ר שמחה רוטמן
גלעד, הייתי מוכן להגיד לך אפילו שאתה תבחר, אתה לא רצית, אבל בסדר.
שלי טל מירון (יש עתיד)
למה לא לאפשר לאורחים לדבר?
היו"ר שמחה רוטמן
אני לא מאפשר כי אנחנו עכשיו בהצבעות. יש עכשיו הצעות לסדר, רבותיי.
יסמין פרידמן (יש עתיד)
למה הוצאתם אותה? אתה ביקשת להוציא אותה?
שלי טל מירון (יש עתיד)
האזרחים רוצים להביע, למה מוציאים אותם? למה הם לא יכולים לשבת פה ולצפות בדיון?
היו"ר שמחה רוטמן
סליחה, רבותיי.
יסמין פרידמן (יש עתיד)
אני שואלת אם ביקשת להוציא אותה.
היו"ר שמחה רוטמן
תם פרק ההצעות לסדר.
יסמין פרידמן (יש עתיד)
ממש לא. הדיקטטורה חזרה.
דבי ביטון (יש עתיד)
סליחה, למה? מה זה תם פרק?
שלי טל מירון (יש עתיד)
הממלכה של רוטמן. המלך והממלכה, אסור לנו להגיד כלום. אסור לנו להביע דעה, אסור לנו לדבר.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
גם את זה אתה שולל מאיתנו? אין דבר כזה, אתה חייב לתת לנו הצעות לסדר.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
זאת הרפורמה הדמוקרטית שלכם.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
אתה חייב לתת לנו להגיש הצעות לסדר, רוטמן. אתה חייב לתת לנו. היועץ המשפטי מתבקש להתייחס לזה.
שלי טל מירון (יש עתיד)
אנחנו מבקשים באמת, כבוד היועץ המשפטי.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
זה לא נתון לשיקול דעתך, אדוני היו"ר.
שלי טל מירון (יש עתיד)
לא ניתן לעשות מה שבא לו בוועדה, יש חוקים.
דבי ביטון (יש עתיד)
עד שהם הצליחו לארגן כל כך הרבה מהקואליציה אולי ממהרים. אנחנו כאן לעשות מה שמותר לנו על פי חוק.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
היועץ המשפטי, בבקשה תגיד את ההתייחסות שלך לגבי ההצעות לסדר.
היו"ר שמחה רוטמן
רבותיי, אורנה, תודה. דבר ראשון, חברותייך לסיעה כמובן לא בוחלות בשקרים, איש לא הוציא אותה, היא יצאה בעצמה.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
ראינו שמוציאים אותה פיזית.
שלי טל מירון (יש עתיד)
כרגע הוציאו אותה. ממש לא. הוציאו אותה. אנחנו צפינו בה. הקימו אותה והוציאו אותה.
דבי ביטון (יש עתיד)
היית צריך להגיד: אני לא אמרתי להוציא.
קריאות
- - -
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
אנחנו משקרים?
היו"ר שמחה רוטמן
יסמין ושלי, אני קורא אתכן לסדר.
יסמין פרידמן (יש עתיד)
אבל אתה קורא לי שקרנית, ואיזו חוצפה.
היו"ר שמחה רוטמן
יסמין ושלי, אני קורא אתכן לסדר.
יסמין פרידמן (יש עתיד)
אני ראיתי שמוציאים אותה.
היו"ר שמחה רוטמן
יסמין ושלי, אתן בקריאה לסדר ראשונה.
דבי ביטון (יש עתיד)
מה זה, מאיפה באה לך הקלות הזאת?
יסמין פרידמן (יש עתיד)
מי דיבר בכלל? מה יש לך לקרוא לי לראשונה?
היו"ר שמחה רוטמן
יסמין, את בקריאה לסדר.
קריאה
זה מה שעושים לנו - - -
דבי ביטון (יש עתיד)
מנהל מחלקה, הינה, דיכוי של ציבור, דיכוי של אזרחים.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
אתה יודע, רוטמן, אתה תוכל להוציא אותם מהוועדה, לא תוכל להוציא את הציבור. הציבור רואה איך מתייחסים אליך בוועדה.
קריאות
- - -
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
זאת האלימות שלכם כל הזמן.
היו"ר שמחה רוטמן
חברים. שלי, אני קורא אותך לסדר פעם שנייה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
גם אותו לא הוצאת, נכון?
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
זה האופן שככה אתם - - - לאזרחים. תתבייש לך.
היו"ר שמחה רוטמן
שלי, אני קורא אותך לסדר פעם שלישית, תצאי בבקשה. חברת הכנסת שלי, תצאי בבקשה.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
על מה היא צריכה לצאת? על זה שהיא מוחה שאתה לא מגן על אזרחים? על מה?
היו"ר שמחה רוטמן
זה ממש לא הגון מה שאת עושה.
שלי טל מירון (יש עתיד)
אני רק רוצה להגיד לך, כואב לי הלב לראות מנתח לב, בן אדם בכיר בבית חולים שמשרת את כולנו נזרק החוצה.
דבי ביטון (יש עתיד)
נגרר החוצה.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
ואז תגיד שלא הוציאו אותו החוצה. שקרן. מוציא אזרחים בכוח החוצה ואומר: לא הוצאנו. זה מה שיקרה לכל אזרחי המדינה.
היו"ר שמחה רוטמן
תצאי בבקשה. אורנה, אורנה.
שלי טל מירון (יש עתיד)
בושה וחרפה לכם.

(חברת הכנסת שלי טל מירון יוצאת את אולם הוועדה.).
דבי ביטון (יש עתיד)
ככה נראית דיקטטורה, סותמים לציבור את - - -
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
בריונות שנמשכת כל השבועות האלה ורק מחמירה. כך אתם מתנהלים. וזאת המהות גם של ההפיכה.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
בושה וחרפה, הביטחון שאתה צובר באופן שבו אתה מזלזל באזרחים.
משה סעדה (הליכוד)
כסיף, רק שלא תנהג בנו גם באלימות.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
זאת המהות של ההפיכה.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
על מה אתה מוציא אותם? על מה?
דבי ביטון (יש עתיד)
חבר הכנסת סעדה, זה נראה לך בסדר?
משה סעדה (הליכוד)
כסיף, אנחנו חוששים כי אתה תוקף עובדי ציבור.
דבי ביטון (יש עתיד)
אז יכלו להגיד לו שזה לא המקום ולא להוציא.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
על מה הוא הוציא את האזרח? על מה יצאה האזרחית? על מה? על זה שהיא העזה להביע עמדה? על כושר ביטוי? על יכולת ביטוי? עד שם אתם מגיעים?
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת דבי ביטון. רבותיי, אנחנו - - -
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
מה עם ההצעות לסדר?
היו"ר שמחה רוטמן
תיקח בבקשה דקה הצעה לסדר, מתן.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
גם ביקשתי.
היו"ר שמחה רוטמן
אני נותן לסיעה.
יסמין פרידמן (יש עתיד)
כולנו ביקשנו.
קריאות
לא, לא.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
כל אחד מאיתנו רוצה להגיש הצעה לסדר.
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת אורנה ברביבאי, אני קורא אותך לסדר.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
יגיד היועץ המשפטי בבקשה אם לא זכותי להגיש הצעה לסדר.
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת אורנה ברביבאי, את בקריאה לסדר.
דבי ביטון (יש עתיד)
מה קרה, אתמול לא היו לך הצעות לסדר, היום עלה לך? למה שלא תגיד? יש לנו הצעות מאוד רלוונטיות.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
יגיד בבקשה אם לא זכותי להגיש הצעה לסדר.
היו"ר שמחה רוטמן
דבי ביטון, אני קורא אותך לסדר.
דבי ביטון (יש עתיד)
תקרא, תמשיך לקרוא. הרי זה חלק מהאג'נדה שלך.
היו"ר שמחה רוטמן
היועץ המשפטי, בבקשה.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
הצעה לסדר.
היו"ר שמחה רוטמן
עכשיו אתם גם מפריעים ליועץ המשפטי?
גור בליי
יש ליו"ר הוועדה שיקול דעת רחב לניהול הישיבה. אני המלצתי לו שתהיה הערה לסדר לפחות אחת מכל סיעה.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
המלצה רעה. למה? אין לי זכות כחברת כנסת להציע הצעה לסדר?
דבי ביטון (יש עתיד)
בגלל שהוא השתיק אותך? הוא הבהיל אותך?
גור בליי
השאלה היא לא מה אני הייתי רוצה, אלא מה אני חושב - - -
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
האם אתה חושב שאין לי זכות כחברת כנסת להגיש הצעה לסדר?
דבי ביטון (יש עתיד)
רציתי לדעת מה אתה רוצה ומה אתה חושב על זה.
יסמין פרידמן (יש עתיד)
הבעיה הייתה במילה שיקול דעת של יושב-ראש הוועדה, זאת הבעיה.
היו"ר שמחה רוטמן
יסמין, אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
למה אין לנו זכות להגיש כל חבר כנסת הצעה לסדר?
היו"ר שמחה רוטמן
אורנה, תודה.
גור בליי
ליו"ר ועדה יש שיקול דעת נרחב. אני המלצתי לו לפחות לתת אחת לכל סיעה.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
המלצה רעה.
דבי ביטון (יש עתיד)
הוא מקשיב לך?
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. תודה רבה. מתן, בבקשה.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
אדוני היושב-ראש, אנחנו עוסקים פה כנראה באחד החוקים החשובים שחוקקו אי פעם במדינת ישראל. אנחנו רואים היטב מה החוק הזה, כפי שהבאתם אותו, מה הוא עושה לאזרחי המדינה, לפחות לחלקם, לחלק גדול מהם, ואנחנו לא מבינים פה באופוזיציה מה הדחיפות הכול כך גדולה להעביר את זה דווקא עכשיו שבוע הבא לפני פסח, לפני יום הזיכרון, לפני יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לפני יום העצמאות, בצורה כזאת שמשסה ומפלגת את העם. אנחנו לא מבינים את הדחיפות הזו. בעוד שאנחנו רואים שבכנסת אנחנו מקבלים הדגמה לחוקים שעוברים בזכות אותו חוק שאנחנו מעבירים פה.
היו"ר שמחה רוטמן
אין לזה שום קשר. משפט אחרון, בבקשה.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
אפשר לעשות, והרבה יותר דחוף עכשיו לעסוק בחוק המתנות, בחוק הנבצרות השני, בחוק הנבצרות, בחוק דרעי 2. יש הרבה מאוד חוקים פרסונליים שאפשר לעסוק בהם, חבל לקדם דווקא את החוק הכי משסה והכי מפלג.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. תודה רבה, חבר הכנסת מתן כהנא.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
אם אפשר, אדוני היושב-ראש, אתה לוקח לנו לאופוזיציה כלי פרלמנטרי מאוד משמעותי של הסתייגויות בחוק הכי חשוב אולי שהוגש במדינת ישראל אי פעם. לא ייתכן שחותכים אותנו בכזאת צורה. כולנו היינו פה אתמול בשלוש לפנות בוקר כשלפתע פתאום חתכו אותנו.
היו"ר שמחה רוטמן
מתן, תודה, משפט אחרון.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
אני חושב שראוי לתת לנו - - -
יסמין פרידמן (יש עתיד)
תן לו לפחות לסיים, גם ככה זה אחד מכל סיעה.
היו"ר שמחה רוטמן
יסמין פרידמן, אני קורא אותך לסדר פעם שלישית.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
ראוי לתת לנו את הכלים שלנו כדי שנוכל להיאבק בחוק הזה. תודה.
יסמין פרידמן (יש עתיד)
אני לא יוצאת. תקשיב, אין סיכוי, לא יוצאת. תקשיב, אתה לא תסתום לנו את הפה.
היו"ר שמחה רוטמן
תצאי בבקשה.
יסמין פרידמן (יש עתיד)
גם אתה לא נותן לנו לתת הוראות לסדר.
היו"ר שמחה רוטמן
את בקריאה שלישית.
יסמין פרידמן (יש עתיד)
גם על כל דבר אתה מוציא אותנו.
היו"ר שמחה רוטמן
תצאי בבקשה, את בקריאה שלישית.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
אתה חוזר על אותה התנהלות כל הזמן.
יסמין פרידמן (יש עתיד)
בחקיקה הכי חשובה שהייתה פה לא נותן לנו זמן להתבטא. תתבייש לך.

(חברת הכנסת יסמין פרידמן יוצאת את אולם הוועדה.).
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת עופר כסיף, הצעה לסדר, בבקשה.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
ההתנהלות שלך במשך כל החודשים שאנחנו יושבים פה, זה כבר חודשים, היא בריונית, היא אלימה כלפי אזרחים במיוחד, וכלפי חברי הכנסת גם. אתה הוצאת פה שני אזרחים שבאו להשמיע את קולם.
היו"ר שמחה רוטמן
שקר.
קריאות
- - -
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
החטא היחיד שלהם שהם אזרחים.
משה סעדה (הליכוד)
אתה איש בריון שיש נגדך, מר כסיף, טיוטת כתב אישום, אתה מדבר על בריונות?
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
מה זה קשור?
משה סעדה (הליכוד)
זה קשור, האיש הזה היכה עובד ציבור.
היו"ר שמחה רוטמן
משה, משה, הוא בהצעה לסדר.
קריאות
- - -
משה סעדה (הליכוד)
מי הוא שידבר איתנו על בריונות?
היו"ר שמחה רוטמן
משה, הוא בהצעה לסדר.
קריאות
- - -
גלעד קריב (העבודה)
אתה מדבר על בריונות פוליטית?
היו"ר שמחה רוטמן
משה, הוא בהצעה לסדר.
דבי ביטון (יש עתיד)
אצל משה אין קריאות?
היו"ר שמחה רוטמן
אני אצטרך לקרוא אותך לסדר כמו שאני קורא את חברי האופוזיציה.
דבי ביטון (יש עתיד)
אה, אתה צריך.
משה סעדה (הליכוד)
קרא אותי.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אותנו כבר היית קורא.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
סעדה, אתה יכול להצטרף לגוטליב, זה אחלה רעיון, אתם חברים.
משה סעדה (הליכוד)
כתב אישום כבר לא מעניין אותך, אני שמח, כי זה רק שוטר.
גלעד קריב (העבודה)
אכלו לי, שתו לי, לקחו לי.
משה סעדה (הליכוד)
עופר כסיף חבר שלכם, תתנצלי שהוא היכה את השוטר. בושה, בושה שאחת כמוך מגנה על - - -
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
תירגע, תירגע, תירגע, סעדה.
דבי ביטון (יש עתיד)
די, די, סעדה, לפעמים אתה מאבד את זה.
גלעד קריב (העבודה)
אם לא היית היו צריכים להמציא אותך, חבר הכנסת סעדה.
היו"ר שמחה רוטמן
אפשר בבקשה, הצעה לסדר, עופר, בבקשה.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
אתה הוצאת פה אזרחים שבאו להשמיע את קול הציבור שחרד מהדיקטטורה שמתגבשת לנגד עינינו, שאתם מגבשים לנגד עינינו. דבר ראשון, אני מבקש להחזיר את האנשים שהוצאו על כך שדיברו. לא נהגו באופן לא מכובד, אני מבקש להחזיר אותם. זה דבר אחד.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה, עופר.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
דבר שני, בהמשך למה שאמרו חבריי קודם, לילה שלם ישבו פה, חברי האופוזיציה בעיקר, ופתאום Out of the blue הפעלת נוהל חריג כדי לסתום לנו את הפה, כמו שאתה עושה במשך כל הזמן.
היו"ר שמחה רוטמן
עופר, תודה רבה, משפט אחרון.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
הדיקטטורה שלפנינו, ההפיכה הזאת עכשיו רואים את המתאבן שלה פעם נוספת. אני קורא פה לכל הציבור לצאת בהמוניו כדי להיאבק נגד הדיקטטורה שלכם.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה, חבר הכנסת עופר כסיף. עמית, אתה ביקשת הצעה לסדר קצרה? זה של סיעת הליכוד כמובן, אמרתי שאני נותן אחד לסיעה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
סליחה, איל, אני רשומה?
עמית הלוי (הליכוד)
מאה אחוז. רציתי רק להתייחס כיוון שחבר הכנסת כהנא אמר פה שאנחנו - - -
איל קופמן
כן, את רשומה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
סליחה, אני חברת ועדה והיו מפלגות שנתנו שניים.
היו"ר שמחה רוטמן
קארין, תודה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
בבקשה.
עמית הלוי (הליכוד)
כיוון שחבר הכנסת כהנא אמר כאן שאנחנו מעבירים חקיקה, והיא חקיקה חשובה בהחלט, אז רק נזכרתי, חבר הכנסת מתן כהנא, שעד היום כמו שאתה יודע זה היה בלי חקיקה. כלומר, ברוך השם קודם כול אתה צריך להודות ולברך את היושב-ראש שפעם ראשונה אנחנו עושים את זה בחקיקה.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
כל הזמן אני אומר, בכל ראיון אני מפרגן לממשלה שסוף סוף הבאתם את המצב הזה שכולם מבינים שחייבים רפורמה.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
עמית, כבר גמרת לסדר את החוק של המתנות לנתניהו?
היו"ר שמחה רוטמן
משפט אחרון, בבקשה.
עמית הלוי (הליכוד)
לא באישון ליל, לא קמנו בבוקר, אדם אחד מודיע לנו שיש חוקה למדינת ישראל.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
משימת חייך, מתנות לנתניהו. אחלה חוק הבאת.
עמית הלוי (הליכוד)
הערה אחרונה שנייה זה לגבי הדורסנות. כיוון שחבר הכנסת קריב דיבר פה על הדורסנות של הוועדה, חבר הכנסת קריב, אנחנו בוגרי 27 שנה, לצערי ולבושתנו, של דורסנות של שנים - -
קארין אלהרר (יש עתיד)
קצת צניעות, אתה פה בבית כמה חודשים. קצת צניעות.
עמית הלוי (הליכוד)
- - שציבורים שלמים הגיעו לבית המשפט העליון ונדחו בדורסנות על ידי בית המשפט, בלי סמכות, וכמובן בלי אחריות. לא שהם לקחו אחריות על זה, לא שהם לא נבחרו אחר כך.
דבי ביטון (יש עתיד)
מה עם אלה שהאצילו פה סמכות? מה קורה גם לילדי שדרות והעוטף שהפסיקו למגן להם? זה גם דורסני של בג"ץ?
קריאות
- - -
גלעד קריב (העבודה)
זאת כן הצעה לסדר?
עמית הלוי (הליכוד)
ולכן אני מברך אותך שאנחנו עושים את התהליך הזה בצורה חקיקתית, בצורה מסודרת לאור יום. תודה רבה.
היו"ר שמחה רוטמן
זאת הייתה הצעה לסדר של סיעת הליכוד.
קארין אלהרר (יש עתיד)
קוזק נגזל.
דבי ביטון (יש עתיד)
כבוד היושב-ראש, אולי בכל זאת תיתן - - -
קארין אלהרר (יש עתיד)
סליחה, רוטמן, רוטמן.
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת קארין אלהרר, את לא תפריעי לי כרגע.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אני כן אפריע לך.
היו"ר שמחה רוטמן
אנחנו נמצאים עם הסתייגויות של סיעת חד"ש-תע"ל על הצעת חוק-יסוד: השפיטה, הקובץ שלפניכם.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אין כזה דבר, אני לא מסכימה. איל, אני חברת ועדה. גור.
גור בליי
הוא אמר שיהיה אחד מכל סיעה.
היו"ר שמחה רוטמן
עד הסתייגות 162 הוצבעו אתמול. אנחנו עוברים להצבעה על הסתייגות מס' 163 – מי בעד?
קארין אלהרר (יש עתיד)
אבל למפלגת העבודה הוא נתן.
דבי ביטון (יש עתיד)
תגיד, גור, למה אתה מכיל אותו כך, באמת?
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
מה זאת ההתנהלות הזאת? לא יכול להיות שלא תאפשר לחברי כנסת לדבר. מה זה הבריונות הזאת? מה זה?
קריאות
- - -
גלעד קריב (העבודה)
אין לנו את נוסח ההסתייגויות לכל חברי הכנסת, אז תעצרו.
היו"ר שמחה רוטמן
עצרתי, גלעד, בנחת.
גלעד קריב (העבודה)
תדאגו שלכולם יהיה. אני בנחת.
היו"ר שמחה רוטמן
גלעד, בלי לצעוק. תגיד, אני שומע.
גלעד קריב (העבודה)
אל תדאג, אני בנחת, אתה טועה.
דבי ביטון (יש עתיד)
אפשר לקבל את ההסתייגויות? משהו? מה קורה?
היו"ר שמחה רוטמן
דבי, גלעד כבר אמר את זה.
דבי ביטון (יש עתיד)
לא שמעתי.
קארין אלהרר (יש עתיד)
למפלגת העבודה נתת שניים.
היו"ר שמחה רוטמן
קארין, תפסיקי לדבר למיקרופון, בבקשה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אני לא שואלת אותך.
היו"ר שמחה רוטמן
אז אני אצטרך לקרוא לך לסדר.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אל תאיים עליי.
היו"ר שמחה רוטמן
אז תפסיקי לצעוק, את לא ברשות דיבור.
גלעד קריב (העבודה)
היא חברת ועדה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אני חברת ועדה.
היו"ר שמחה רוטמן
גם אם היא חברת ועדה היא לא יכולה, עם כל הכבוד, לצעוק, ולא למיקרופון.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אתה לא נותן לי זכות דיבור. שלא לדבר על הלילה שלא נתת לי להסתייג.
היו"ר שמחה רוטמן
קארין, די, בבקשה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אל תגיד לי די.
היו"ר שמחה רוטמן
אני כן אגיד לך.
קארין אלהרר (יש עתיד)
לא, למפלגות אחרות נתת שניים. גם ליש עתיד, היא המפלגה הגדולה באופוזיציה.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אל תנסה אותי, רוטמן.
היו"ר שמחה רוטמן
קארין, אל תאיימי עליי בבקשה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אתה מאיים עליי כבר חודשיים.
היו"ר שמחה רוטמן
לא, אל תאיימי עליי בבקשה. זאת לא שפה מקובלת בוועדה.
דבי ביטון (יש עתיד)
הם מאיימים על כל המדינה, מה נשאר.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
איזה מנומס אתה. מפרק את מדינת ישראל בנימוס.
קארין אלהרר (יש עתיד)
מה אתה אומר. אל תנסה אותי.
היו"ר שמחה רוטמן
אגב, האמירה הזאת מצדיקה שלוש קריאות בבת אחת. אני מבקש שתחזרי בך מזה, אל תאיימי בוועדה. אל תנסה אותי? מה תעשי לי?
קארין אלהרר (יש עתיד)
מה אמרתי? תראה מה אתה עושה לנו.
היו"ר שמחה רוטמן
בואי, לא מדברים ככה. מה זה השיח האלים הזה, רבותיי, תירגעו בבקשה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
לא הבנתי, לאמסלם מותר לאיים על המפכ"ל, לך מותר להעיף אנשים ואזרחים, אבל לנו אסור לדבר.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
אנחנו אלימים. לנו אתה לא נותן לדבר ואנחנו אלימים.
היו"ר שמחה רוטמן
את מאיימת על יושב-ראש ועדה? מה קורה לך?
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
אנחנו רוצים להגיש הצעות לסדר כח"כים. מותר לנו, זכותנו.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. רבותיי, תודה רבה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
מה זה, אל תנסה אותי זה איום?
היו"ר שמחה רוטמן
ההסתייגויות נמצאות בפניכם, תודה רבה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
ממשלה עלובה, קואליציה עלובה, זה מה שאתם.
גלעד קריב (העבודה)
על מה? איפה אנחנו?
היו"ר שמחה רוטמן
בהסתייגויות של חד"ש-תע"ל, הצבענו עד הסתייגות 162 אתמול בלילה. אנחנו עוברים להסתייגות 163.
גלעד קריב (העבודה)
לאיזה סעיף זה בהצעת החוק? לא נתנו לכם זמן לסדר את ההסתייגויות.
גור בליי
לסעיף 1 לחוק-יסוד: השפיטה.
גלעד קריב (העבודה)
אנחנו בסעיף 1 לחוק-יסוד: השפיטה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר שמחה רוטמן
על הסעיף הזה כבר הייתה. קארין, לא, כבר הייתה.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
מתי כבר הייתה? מתי היה בדיוק?
קארין אלהרר (יש עתיד)
לא הייתה.
היו"ר שמחה רוטמן
כבר הייתה, חברים, די. על סעיף 1 הייתה, רבותיי. לדעתי הייתה גם על סעיף 2.
גלעד קריב (העבודה)
על סעיף 1 הייתה. אני מבקש לקבל אחת משתיים, או שתמציאו לנו עכשיו עותקים של הצעת החוק, שנוכל לעקוב אחרי ההסתייגויות, או שתמציאו לנו את כל קובצי ההסתייגויות.
קארין אלהרר (יש עתיד)
מסודרים.
גלעד קריב (העבודה)
אבל עד שאין לנו, אני לא יכול לנוע בין שני מסמכים. תביאו בבקשה חוקים לכל חברי הכנסת.
היו"ר שמחה רוטמן
זה לא חדש.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
מה זה לא חדש? אתה אמור להגיע מאורגן.
היו"ר שמחה רוטמן
זה לא חדש שבטבלטים יש את ההסתייגויות. אם אתה צריך לעצמך עותק אתה יכול לבקש, כמו שאתה יודע, ממנהל הוועדה, זה לא מעכב את ההצבעה.
גלעד קריב (העבודה)
אז אני מבקש.
קארין אלהרר (יש עתיד)
גם אני מבקשת.
גלעד קריב (העבודה)
כל החברים מבקשים עותק.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אנחנו רוצים את זה לפני ההצבעה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אנחנו גם מבקשים.
היו"ר שמחה רוטמן
זה יפה שאתם רוצים.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
כולנו מבקשים. כולם מבקשים.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
איך אנחנו נדע על מה מצביעים? - - - את ההסתייגויות שלי. אני לא יודעת מה ההסתייגויות - - -
קארין אלהרר (יש עתיד)
לפני ההצבעה, רוטמן.
היו"ר שמחה רוטמן
קארין, את לא תסתמי לי את הפה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אני לא סותמת לך את הפה.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
אתה בינתיים סותם לנו את הפה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אתה סותם לי.
היו"ר שמחה רוטמן
תפסיקו לצעוק.
גלעד קריב (העבודה)
כל זה כי לא הסכמת שדקה חברת ועדה שישבה כאן מאות שעות, לדעתי עברה את אלף השעות - -
היו"ר שמחה רוטמן
גלעד, גלעד.
גלעד קריב (העבודה)
- - לא יכולה לדבר דקה. אז הרווחנו את כל - - -
דבי ביטון (יש עתיד)
כבר אמרנו קץ הדמוקרטיה או ששכחנו?
קארין אלהרר (יש עתיד)
אין בעיה, הרוויח ביושר.
היו"ר שמחה רוטמן
מה שאתה אומר הוא מדויק, אם לא נענים לכל בקשה הכי מופרכת שלכם - -
גלעד קריב (העבודה)
כל בקשה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
מה מופרך?
היו"ר שמחה רוטמן
- - אתם כבר עם איומים, אתם צועקים, אתם משתוללים.
דבי ביטון (יש עתיד)
רוטמן, אתה לא נמצא בגן, תתייחס לאנשים ובהתאם לגילם. זאת שערורייה.
גלעד קריב (העבודה)
זאת בקשה מופרכת?
דבי ביטון (יש עתיד)
אפילו בפעוטון של הנכדים שלי כבר מתנהגים יותר יפה.
היו"ר שמחה רוטמן
אני חייב לומר לך, אני כבר תכננתי לתת לה את רשות הדיבור, ואז היא איימה עליי. זה היה מצדיק הוצאה שלה. אני אמרתי לה שתחזור בה מזה, היא לא חזרה בה מזה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
או אוי אוי איימתי עליך, איזה רגיש אתה. אתה ממש מר רגישות.
היו"ר שמחה רוטמן
עם כל הכבוד, לא כך מדברים בוועדה, זאת התנהלות לא מקובלת. האיומים האלו, הבריונות הזאת איננה יכולה לעבוד.
גלעד קריב (העבודה)
אל תנסה אותי - - -
דבי ביטון (יש עתיד)
כל הוויכוח הזה היא כבר הייתה גומרת לדבר והיה הרבה יותר נעים, רוטמן. אבל אתה לא שם לב שזה כבר היה יכול להיות אחרי כל ההתברברות הזו?
היו"ר שמחה רוטמן
גלעד, תודה.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
האיום של קארין הוא פחות או יותר מהאיום של אמסלם על המפכ"ל?
גלעד קריב (העבודה)
איזה איום?
קארין אלהרר (יש עתיד)
סליחה, אני לא איימתי.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
היה צליל איום, אמר הגשש.
קארין אלהרר (יש עתיד)
שמחה נהיה רגיש.
היו"ר שמחה רוטמן
רבותיי, תודה רבה. תודה רבה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
שיירשם בפרוטוקול שהוא לא נתן לי.
היו"ר שמחה רוטמן
בסדר גמור. שיירשם בפרוטוקול האיום שהצדיק את הוצאתך, ואני בחרתי לא להוציא אותך.
קארין אלהרר (יש עתיד)
איזה איום? מה, נהיית לי רגיש?
היו"ר שמחה רוטמן
כן. תודה רבה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
ממש דובון אכפת לי.
היו"ר שמחה רוטמן
אנחנו עוברים להסתייגות 163 – מי בעד?
גלעד קריב (העבודה)
רגע.
היו"ר שמחה רוטמן
אין רגע. מי בעד?
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
מה אין רגע? אתה ממשיך להתנהג בבריונות ולא נותן פה לחברי הכנסת לעשות את העבודה שלהם. מה זה?
קארין אלהרר (יש עתיד)
איזה סעיף? איל, איזה סעיף?
שרון ניר (ישראל ביתנו)
לא יודעים על מה מצביעים.
היו"ר שמחה רוטמן
לא מרימים ידיים. מי נגד?
קארין אלהרר (יש עתיד)
איזה סעיף? מה זה הדבר הזה?
רון כץ (יש עתיד)
איזה סעיף? על מה מדובר?
שרון ניר (ישראל ביתנו)
אף אחד לא יודע על מה מדובר. ייעוץ משפטי, בבקשה, מהתחלה.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
סליחה, מה עם נמנעים?
היו"ר שמחה רוטמן
אין נמנעים.
שרן מרים השכל (המחנה הממלכתי)
אתה לא ביקשת נמנעים. מה עם נמנעים? סליחה, יש כאלו שרוצים להימנע. אתה נדרש לשאול מי נמנע.
היו"ר שמחה רוטמן
אדוני היועץ המשפטי.
גור בליי
אני אחזור.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
גור, אין פה אף אחד שיודע על מה מצביעים.
גור בליי
אני מציע לחזור על ההצבעה.
רון כץ (יש עתיד)
וגם להסביר על מה מצביעים.
היו"ר שמחה רוטמן
ששש, בבקשה לא להפריע. מה שיקרה זה שמי שיפריע והוא לא חבר ועדה אני פשוט אוציא אותו, אז בבקשה תפסיקו.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
מה עם ההארד קופי?
היו"ר שמחה רוטמן
עופר, היועץ המשפטי מדבר עכשיו.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אתה לא מאיים. שיירשם, אתה לא מאיים אף פעם, כן?
היו"ר שמחה רוטמן
עופר, שמעתי אותך. קארין, תודה.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
אנחנו מבקשים את ההארד קופי של ההסתייגויות.
היו"ר שמחה רוטמן
שמעתי אותך, עופר.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אתה הרגע איימת.
גור בליי
ההצבעה כרגע היא על קובץ ההסתייגויות של רשימת חד"ש-תע"ל לחוק-יסוד: השפיטה. ההסתייגויות שכרגע קוראים אלו הסתייגויות שהן לסעיף 1 לחוק המתקן, שמתקן את סעיף 4 לחוק-יסוד: השפיטה. ואנחנו נמצאים ברשימה שנמצאת אצלכם בהסתייגות מס' 163. ואני מציע לעשות הצבעה חוזרת כשעכשיו כולם מאופסים.
גלעד קריב (העבודה)
רגע, אני לא מבין את לשון ההסתייגות בגלל שאין כותרות. אז זה לסעיף בחוק המקורי או לסעיף – חבר'ה, אני לא.
קארין אלהרר (יש עתיד)
זה לא עובד ככה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 163 – גלעד.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
אנחנו רוצים הסבר על מה מדובר, אנחנו עכשיו שואלים שאלה אמיתית.
היו"ר שמחה רוטמן
רבותיי, אתם לא שואלים שום שאלה אמיתית, אתם מפריעים.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
אני אגיד לך למה אני שואל שאלה אמיתית, אתה בעצמך לא יודע מה אתה מעלה פה להצבעה.
היו"ר שמחה רוטמן
אתם מפריעים לניהול ההצבעה.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
אתה גם לא יודע.
קארין אלהרר (יש עתיד)
זה לא מעניין אותו.
היו"ר שמחה רוטמן
אתם מפריעים.
גלעד קריב (העבודה)
שאלה, לאיזה סעיף בהצעת החוק המקורית זה מתייחס?
היו"ר שמחה רוטמן
כתוב.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אז למה אתה לא אומר?
גלעד קריב (העבודה)
לסעיף מה?
היו"ר שמחה רוטמן
לסעיף קטן 1(3)(ו)(1), זה מה שכתוב.
גלעד קריב (העבודה)
1(3)(ו)(1) בלשון החוק?
היו"ר שמחה רוטמן
גלעד, תפסיק לדבר בבקשה, לא תורך, אתה לא ברשות דיבור.
גלעד קריב (העבודה)
אתה לא רוצה שאני אשאל?
היו"ר שמחה רוטמן
אני לא רוצה שאתה תפריע לנהל את הוועדה ואת ההצבעה.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
יש פה ועדה כדי שאף אחד לא ידבר, זאת ועדה של איש אחד.
היו"ר שמחה רוטמן
אתה מפריע בזמן ההצבעה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
מישהו יכול להביא לו קפה?
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת אורנה ברביבאי, אני קורא אותך לסדר.
איל קופמן
פעם שנייה.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
נו, אז מה? אז אני לא אגיד את דעתי?
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
כמו שאחרי שהחוק יעבור זאת תהיה ממשלת - - -
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת עופר כסיף, תודה.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
זה ועדת קישוט.
גלעד קריב (העבודה)
אפשר לקבל את העותקים של החוק?
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
אין חוק.
רון כץ (יש עתיד)
אני מקווה שכולם יודעים פה שמנהל מחלקת קרדיולוגיה מאיכילוב הוצא החוצה מפה סתם על כלום.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת רון כץ, אני קורא אותך לסדר.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
רק כי הוא אזרח, רון.
רון כץ (יש עתיד)
רק כי הוא אזרח. שלא תזדקקו לו לעולם.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
החטא שלו שהוא אזרח.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת רון כץ, אני קורא אותך לסדר.
רון כץ (יש עתיד)
שלא תזדקקו לו לעולם.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
ככה יהיו תשעה מיליון אנשים.
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת אורנה ברביבאי, את בקריאה.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
תשעה מיליון אזרחים יהיו עבריינים.
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת אורנה ברביבאי, את בקריאה שלישית, צאי בבקשה.
אורנה ברביבאי (יש עתיד)
ואזרח לא יכול להגיע לכנסת ישראל. מה כל כך מפחיד אותך אזרח? מה כל כך מפחיד אותך?
היו"ר שמחה רוטמן
תצאי בבקשה.
רון כץ (יש עתיד)
שמחה, אבל אני שואל באמת, זה נראה לך הגיוני?
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת רון כץ, אתה בקריאה שנייה.
שלי טל מירון (יש עתיד)
פה מעדיפים נתינים, לא אזרחים.
רון כץ (יש עתיד)
הבן אדם מנהל מחלקת קרדיולוגיה.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת רון כץ, אתה בקריאה שנייה. אתה רוצה קריאה שלישית?

(חברת הכנסת אורנה ברביבאי יוצאת את אולם הוועדה.).
רון כץ (יש עתיד)
לא, אני שואל אותך באמת כבן אדם, זה נראה לך הגיוני לא להכניס אותו מבחוץ? מנהל מחלקת קרדיולוגיה.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. חבר הכנסת רון כץ, תודה. אנחנו עוברים להסתייגות מס' 163 להצבעה חוזרת לבקשת היועץ המשפטי.

הסתייגות מס' 163 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 1

בעד ההסתייגות – 3
נגד – 9
נמנעים – 2
הסתייגות מס' 163 לא נתקבלה.
היו"ר שמחה רוטמן
אני קובע כי הסתייגות מס' 163 נדחתה.
גלעד קריב (העבודה)
מגיש רוויזיה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס 164 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 2

בעד ההסתייגות – 3
נגד – 9
נמנעים – 3
הסתייגות מס' 164 לא נתקבלה.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 164 נדחתה.
גלעד קריב (העבודה)
אנחנו מבקשים להגיש רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 165 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 3

בעד ההסתייגות – 2
נגד – 9
נמנעים – 3
הסתייגות מס' 165 לא נתקבלה.
היו"ר שמחה רוטמן
ההסתייגות נדחתה.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
רוויזיה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 166 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 4

בעד ההסתייגות – 1
נגד – 9
נמנעים – 4
הסתייגות מס' 166 לא נתקבלה.
היו"ר שמחה רוטמן
ההסתייגות נדחתה.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 167 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 5

בעד ההסתייגות – 3
נגד – 9
נמנעים – 2
הסתייגות מס' 167 לא נתקבלה.
היו"ר שמחה רוטמן
ההסתייגות נדחתה.
גלעד קריב (העבודה)
אנחנו מגישים רוויזיה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 168 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 6

בעד ההסתייגות – 2
נגד – 9
נמנעים – 2
הסתייגות מס' 168 לא נתקבלה.
גלעד קריב (העבודה)
רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 168 נדחתה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 169 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 7

בעד ההסתייגות – 1
נגד – 8
נמנעים – 4
הסתייגות מס' 169 לא נתקבלה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 169 נדחתה.
גלעד קריב (העבודה)
אנחנו מגישים רוויזיה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
בסדר גמור. הסתייגות מס' 170 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 8

בעד ההסתייגות – 2
נגד – 8
נמנעים – 3
הסתייגות מס' 170 לא נתקבלה.
היו"ר שמחה רוטמן
ההסתייגות נדחתה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
אנחנו מגישים רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 171 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 9

בעד ההסתייגות – אין
נגד – 8
נמנעים – 4
הסתייגות מס' 171 לא נתקבלה.
היו"ר שמחה רוטמן
ההסתייגות נדחתה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 172 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 10

בעד ההסתייגות – 1
נגד – 8
נמנעים – 5
הסתייגות מס' 172 לא נתקבלה.
היו"ר שמחה רוטמן
ההסתייגות נדחתה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 173 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 11

בעד ההסתייגות – 1
נגד – 8
נמנעים – 5
הסתייגות מס' 173 לא נתקבלה.
היו"ר שמחה רוטמן
ההסתייגות נדחתה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
מגישים רוויזיה. גם אני מבקש להגיש רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 174 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 12

בעד ההסתייגות – 2
נגד – 8
נמנעים – 4
הסתייגות מס' 174 לא נתקבלה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
ההסתייגות נדחתה.
גלעד קריב (העבודה)
אני מבקש להגיש רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 175 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 13

בעד ההסתייגות – 1
נגד – 8
נמנעים – 2
הסתייגות מס' 175 לא נתקבלה.
היו"ר שמחה רוטמן
ההסתייגות נדחתה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
אני מבקש גם על הסעיף הזה להגיש רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 176 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 14

בעד ההסתייגות – 2
נגד – 8
נמנעים – 5
הסתייגות מס' 176 לא נתקבלה.
היו"ר שמחה רוטמן
נדחתה.

הסתייגות מס' 177 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?
גלעד קריב (העבודה)
רגע, סליחה, אני מבקש היוועצות סיעתית.
היו"ר שמחה רוטמן
בסדר גמור. זאת הסתייגות לסעיף 2. זאת הסתייגות שאפשר לקבל עליה התייעצות סיעתית, על סעיף 2. זאת התייעצות סיעתית אחת לכל הסעיף, כידוע לכם. אנחנו נשוב ונתכנס בשעה 10:41. תודה רבה. הישיבה יצאה להפסקה.

(הישיבה נפסקה בשעה 10:36 ונתחדשה בשעה 10:42.)
היו"ר שמחה רוטמן
רבותיי, אנחנו חזרנו מההפסקה אחרי ההתייעצות הסיעתית לסעיף 2. רבותיי, אנחנו בהסתייגות - - -
גלעד קריב (העבודה)
רגע, סליחה, אפשר לקבל קובץ מודפס? הגיעו?
איל קופמן
ודאי, ודאי, חולקו לכולם.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 177 – יצאנו להתייעצות סיעתית וחזרנו ממנה. תודה רבה. אדוני מנהל הוועדה, אתה בהאזנה, אדוני היועץ המשפטי, אתם בהאזנה.

הסתייגות מס' 177 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 15

בעד ההסתייגות – 4
נגד – 9
נמנעים – 2
הסתייגות מס' 177 לא נתקבלה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
אני מבקש להגיש רוויזיה על סעיף 177.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. הסתייגות מס' 177 נדחתה.

הסתייגות מס' 178 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 16

בעד ההסתייגות – 3
נגד – 9
נמנעים – 3
הסתייגות מס' 178 לא נתקבלה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
אני מבקש להגיש רוויזיה על 178.
היו"ר שמחה רוטמן
ההסתייגות נדחתה.

הסתייגות מס' 179 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 17

בעד ההסתייגות – 3
נגד – 9
נמנעים – 3
הסתייגות מס' 179 לא נתקבלה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה
גלעד קריב (העבודה)
אני מבקש להגיש רוויזיה על סעיף 180.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 179 נדחתה. עוד לא הצבענו על 180.
גלעד קריב (העבודה)
על 180 עכשיו הצבעת.
היו"ר שמחה רוטמן
זה היה 179. אתה רוצה כבר על 180? אין בעיה.
גלעד קריב (העבודה)
אני מגיש מראש רוויזיה על 180.
היו"ר שמחה רוטמן
אין בעיה, נרשם.

הסתייגות מס' 180 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 18

בעד ההסתייגות – 3
נגד – 9
נמנעים – 1
הסתייגות מס' 180 לא נתקבלה.
רון כץ (יש עתיד)
גור, אתה מצליח לרשום את הרוויזיות?
גלעד קריב (העבודה)
על 179 רשמו לי את הרוויזיה?
היו"ר שמחה רוטמן
כן. הסתייגות מס' 180 נדחתה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 181 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 19

בעד ההסתייגות – 4
נגד – 9
נמנעים – 2
הסתייגות מס' 181 לא נתקבלה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 181 נדחתה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
אני מבקש רוויזיה על 181, בבקשה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
גם רוויזיה שלי על 180.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 182 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 20

בעד ההסתייגות – 2
נגד – 9
נמנעים – 2
הסתייגות מס' 182 לא נתקבלה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
רוויזיה.
היו"ר שמחה רוטמן
ההסתייגות נדחתה.

הסתייגות מס' 183 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 21

בעד ההסתייגות – 3
נגד – 9
נמנעים – 2
הסתייגות מס' 183 לא נתקבלה.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות 183 נדחתה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
אני מבקש להגיש רוויזיה על 183. אני מבקש שהייעוץ המשפטי יאמר האם הוספת סעיפים מאפשרת היוועצות סיעתית.
היו"ר שמחה רוטמן
אתה רוצה עכשיו לפני ההצבעה הזאת.
קארין אלהרר (יש עתיד)
כן.
גלעד קריב (העבודה)
כן.
היו"ר שמחה רוטמן
הבנתי. מה אומר היועץ המשפטי?
גלעד קריב (העבודה)
אדוני, האם בהוספת סעיפים יש היוועצות סיעתית?
היו"ר שמחה רוטמן
לכל סעיף ג' ביחד התייעצות סיעתית?
גלעד קריב (העבודה)
מה זה כל הסעיף? זה לא ג'.
גור בליי
אבל אז זה באמת גם לכל הסעיפים שאחרי.
היו"ר שמחה רוטמן
כל הסעיפים שיוסיפו חדשים לכל אורך ההסתייגויות.
גור בליי
על כל הקטגוריה הזאת.
גלעד קריב (העבודה)
על כל הקטגוריה של הסעיפים?
קארין אלהרר (יש עתיד)
מצוין, אז התייעצות סיעתית.
גור בליי
על כל הסעיפים שאחרי סעיף 2.
גלעד קריב (העבודה)
שאחרי סעיף 2 בחוק הזה, זה לא לחוק השני.
היו"ר שמחה רוטמן
כן, נכון.
גלעד קריב (העבודה)
אז אנחנו מבקשים היוועצות סיעתית.
קארין אלהרר (יש עתיד)
היוועצות סיעתית.
היו"ר שמחה רוטמן
בסדר גמור. התייעצות סיעתית. נחזור בשעה 10:51 מההתייעצות הסיעתית. הפסקה. תודה רבה.

(הישיבה נפסקה בשעה 10:45 ונתחדשה בשעה 10:51.)
היו"ר שמחה רוטמן
רבותיי, הישיבה חודשה.
קריאות
- - -
היו"ר שמחה רוטמן
רון, אתה בקריאה שנייה.

אנחנו עוברים להצבעה על הסתייגות מס' 184.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אתה גם לא מבין בזה וגם מזלזל.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת ולדימיר בליאק, אני קורא אותך לסדר.

אנחנו עוברים להצבעה על הסתייגות מס' 184 – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה מס' 22

בעד ההסתייגות – 3
נגד – 9
נמנעים – 3
הסתייגות מס' 184 לא נתקבלה.
היו"ר שמחה רוטמן
ההסתייגות נדחתה.
רון כץ (יש עתיד)
רוויזיה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
אני מבקש רוויזיה על הסתייגות 184.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגות מס' 185 עד 187, זאת הסתייגות אחת במקבץ שסימן הייעוץ המשפטי. אנחנו מצביעים על המקבץ הזה להסתייגות.
גלעד קריב (העבודה)
מה הקשר? סליחה, אדוני, למה יש מקבץ? שהייעוץ המשפטי יסביר למה יש מקבץ.
קארין אלהרר (יש עתיד)
רגע, רגע, למה זה מקבץ?
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
אבל, שמחה, למה מקבץ?
היו"ר שמחה רוטמן
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?
קארין אלהרר (יש עתיד)
למה מקבץ, גור?

הצבעה מס' 23

בעד ההסתייגות – אין
נגד – 9
נמנעים – אין
הסתייגויות מס' 185 עד 187 לא נתקבלו.
היו"ר שמחה רוטמן
ההסתייגויות 185 עד 187 נדחו.
גלעד קריב (העבודה)
רוויזיה, אבל אנחנו רוצים הסבר.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
למה זה מקבץ?
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
אני רוצה לדעת למה מקבץ.
קריאות
- - -
היו"ר שמחה רוטמן
ההצבעה עברה. אתה יכול להגיד רוויזיה, ואם הטענות של הייעוץ המשפטי לא ישכנעו אתכם אז ברוויזיה הוא אפילו יסביר אותן.
עופר כסיף (חד"ש-תע"ל)
אני רוצה קודם לשמוע אותן.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
אנחנו שואלים למה מקבץ.
קארין אלהרר (יש עתיד)
שואלים עכשיו.
היו"ר שמחה רוטמן
בסדר גמור, הוא יסביר.
גור בליי
בכל המקרים האלה זה הוראות באותה תבנית שקשורות במועד כניסה לתוקף של ההסדר. כך אנחנו עושים רצפים הרבה פעמים כשזה אותו פורמט. במקרה הזה שלוש ההסתייגויות האלה הן באותו פורמט, זה כותרת, סעיף, עם מועד כניסה לתוקף באותו פורמט.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה.

אנחנו עוברים להסתייגויות מס' 188 עד 204, מקבץ אחד – מי בעד? מי נגד? מי נמנע?
נאור שירי (יש עתיד)
מה, לא מנמקים? לא הבנתי. למה לא מנמקים את ההסתייגויות? יואב, לא אמורים לנמק?

הצבעה מס' 24

בעד ההסתייגות – 3
נגד – 9
נמנעים – 3
הסתייגויות מס' 188 עד 204 לא נתקבלו.
היו"ר שמחה רוטמן
הסתייגויות מס' 188 עד 204 נדחו.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
גלעד קריב (העבודה)
אני מבקש להגיש רוויזיה על ההסתייגויות.
נאור שירי (יש עתיד)
אני לא מבין מה קורה פה, שנייה, לא מנמקים הסתייגויות? אני פשוט עכשיו הייתי בהסתייגות אחרת.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה רבה. חבר הכנסת נאור שירי, אני קורא אותך לסדר.
נאור שירי (יש עתיד)
אני רק רוצה להבין למה לא מנמקים הסתייגויות.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת נאור שירי, אני קורא אותך לסדר פעם שנייה.
נאור שירי (יש עתיד)
מה, אתה לא יכול להסביר לי את זה? אני לא מבין, מה.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. הסתייגויות מס' 205 עד 216 – מי בעד המקבץ? מי נגד? מי נמנע?
נאור שירי (יש עתיד)
לא הייתי אתמול, אני מתנצל.

הצבעה מס' 25

בעד ההסתייגות – 3
נגד – 9
נמנעים – 4
הסתייגויות מס' 205 עד 216 לא נתקבלו.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אני מבקש רוויזיה על 216.
היו"ר שמחה רוטמן
אפשר על כל ההצבעה. הסתייגויות 205 עד 216 נדחו.
גלעד קריב (העבודה)
אני גם מצטרך לבקשת הרוויזיה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
איזה סעיף אנחנו?
היו"ר שמחה רוטמן
אנחנו עוברים לקובץ ההסתייגויות הבא. עד איפה אנחנו במחנה הממלכתי?
קארין אלהרר (יש עתיד)
אפשר קובץ?
היו"ר שמחה רוטמן
תגידו להם איזה קובץ, שימצאו את הקובץ.
קארין אלהרר (יש עתיד)
מה זה שימצאו? קובץ של המחנה הממלכתי.
קריאות
- - -
נאור שירי (יש עתיד)
אני יכול בבקשה שמישהו יבוא ויראה לי? אני מאבד את עצמי פה.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת נאור שירי.
נאור שירי (יש עתיד)
מה? גם על זה תקרא לי קריאה ראשונה? כי אני לא מוצא?
היו"ר שמחה רוטמן
לא, סליחה, אלו פניות לצוות הוועדה, לא צועקים אותן למיקרופון.
איל קופמן
לכולם יש בטבלטים.
גלעד קריב (העבודה)
יש קובץ אחד עם 50 הסתייגויות לחוק-יסוד: השפיטה, של המחמ"מ.
היו"ר שמחה רוטמן
קובץ עם 430 הסתייגויות.
גור בליי
יש קובץ של 433 הסתייגויות של המחנה הממלכתי לחוק-יסוד: השפיטה.
קריאות
- - -
נאור שירי (יש עתיד)
אני שמח שאתה דואג לחברה הערבית במדינת ישראל.
היו"ר שמחה רוטמן
אנחנו מצביעים על מגילת העצמאות שהבנתי שהבאתם לפה.
נאור שירי (יש עתיד)
אתה על עשרת הדיברות לא תסכים להצביע היום, על מגילת העצמאות תסכים? אתה יודע שלמדינה דמוקרטית יש ערכים של שוויון? או שאצלך זה רק דמוקרטיה כמילה, או שגם תצטט לי מוויקיפדיה. תגיד, מה אנחנו נראים לך? הא?
לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית)
תצטטי איפה כתוב מדינה דמוקרטית.
נאור שירי (יש עתיד)
גב' סון הר מלך, שוויון. את מכירה שוויון? מכירה שוויון? את יודעת מה זה שוויון? זה רשום. או שיש לכם גם ראייה סלקטיבית.
יסמין פרידמן (יש עתיד)
אז מה זה אומר? שאת לא רוצה שהיא תהיה דמוקרטית? מה הבעיה? יש פה ערכים של שוויון.
לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית)
אל תספרו סיפורים.
קריאות
- - -
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אנחנו בעד מדינה דמוקרטית. אתם נגד מדינה דמוקרטית? אתם בעד או נגד? אני עליתי למדינה דמוקרטית. אז למה את הורסת את המדינה הדמוקרטית? למה את הורסת אותה? אין שום קשר ביניכם לבין הדמוקרטית, את זה אני יודע. ויש לי חדשות בשבילך, היא תישאר דמוקרטית, היא תישאר יהודית, דמוקרטית וליברלית למרות שאתם הורסים אותה עכשיו. ואתה לא תהרסו אותה.
לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית)
בדיוק הפוך. את השקר הזה אנחנו לא ניתן לכם להשמיע. אתה יודע יפה מאוד שזה שקר. בחרתם אותו רק - - - עצמכם. זה לא יעבוד.
דבי ביטון (יש עתיד)
אם היו לימודי ליבה הם היו מבינים קצת יותר לעומק.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
אתם יודעים מה, בואו נפתור את זה, פשוט תחתמו על מגילת העצמאות. אם אין לאף אחד בעיה, תחתמו עליה.
קריאות
- - -
היו"ר שמחה רוטמן
רבותיי, ששש. רבותיי. רבותיי.
נאור שירי (יש עתיד)
היה פה רצון שנבהיר למר קלנר מה רשום - - -
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת נאור שירי, אני קורא אותך לסדר. אני קורא שלוש פעמים, רבותיי, ואתה ממשיך לדבר.
נאור שירי (יש עתיד)
מה?
רון כץ (יש עתיד)
אבל הוא מדבר עם שמחה שצועק שרוצים להצטלם - - - מנטליות של כוכבת טיקטוק, אז תעשו לשמחה את התמונה כבר.
נאור שירי (יש עתיד)
עם קלנר, לא עם שמחה.
רון כץ (יש עתיד)
סעדה, סליחה. תעשו לסעדה רגע תמונה.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת רון כץ, אתה בקריאה שנייה כבר. תודה. רבותיי, אני רוצה להעביר את רשות הדיבור ליועץ המשפטי.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
אין מליאה ב-11?
היו"ר שמחה רוטמן
בדיוק על זה הוא רוצה לדבר.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
אה, סליחה.
גור בליי
שאלו לגבי האפשרות לעשות פה את ההצבעות במקביל למליאה.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
לא שאלו, הוא ביקש.
קריאה
רון כץ ביקש.
רון כץ (יש עתיד)
אני יודע שיש פה בעיה של שקרים, אז אני רק אומר לפרוטוקול: לא ביקשתי. שאלתי, כי אתם דורסים הכול, אז רציתי לראות אם תדרסו גם את זה בזמן שכל המחירים עפים לשמים, הארנונות, שאף אחד לא יכול לעזור להם, ואתם מתעסקים בזה.
היו"ר שמחה רוטמן
רון, ביקשת וקיבלת, תן לו לדבר.
רון כץ (יש עתיד)
בושה, אתמול נתנו לנו 25 דקות על חוק למניעת התעללות בחסרי ישע. היום בחוק המטומטם הזה אנחנו עובדים עליו שלושה ימים. זה סדר העדיפויות.
נאור שירי (יש עתיד)
איזה שלושה ימים? חודשיים וחצי.
גור בליי
לפי סעיף 11(ג) לתקנון – "ישיבות ועדות הכנסת לא יתקיימו בשעה שבה מתקיימת ישיבה של הכנסת, אלא אם כן אישר זאת מראש יושב ראש הכנסת, מטעמים מיוחדים, וכפי שיקבע; התקיימה ישיבת" - - -
קארין אלהרר (יש עתיד)
אין טעמים מיוחדים.
נאור שירי (יש עתיד)
מה הטעם המיוחד?
רון כץ (יש עתיד)
הינה, הוא מוצא טעם מיוחד.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר אופוזיציה מבקש, זה לא טעם מיוחד, רון?
רון כץ (יש עתיד)
אנחנו מוחים על הסר טעם שאתה, לא עליו.
היו"ר שמחה רוטמן
סליחה, תנו ליועץ להשלים.
רון כץ (יש עתיד)
צריך לסגור את הוועדה הזאת לא עכשיו, בכלל לתמיד.
קארין אלהרר (יש עתיד)
עד שתתחלף הממשלה.
גור בליי
"התקיימה ישיבת ועדה בזמן ישיבה של הכנסת, לא תתקיים הצבעה בוועדה בזמן קיום הצבעה בישיבת הכנסת". אי-אפשר כשיש הצבעה במליאה - - -
קארין אלהרר (יש עתיד)
תודה רבה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
תודה רבה.
היו"ר שמחה רוטמן
אבל אין הצבעה במליאה.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
השאלה שלי, מהו הטעם המיוחד?
קארין אלהרר (יש עתיד)
אין טעם מיוחד.
נאור שירי (יש עתיד)
מה הטעם המיוחד?
רון כץ (יש עתיד)
מה הטעם המיוחד?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
יש משהו שלא דרסת כאן עד עכשיו?
קריאות
- - -
היו"ר שמחה רוטמן
יואב, תנו לי לדבר. רבותיי.
קריאות
- - -
היו"ר שמחה רוטמן
למה אתם לא נותנים לדבר?
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
דבר.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד)
כי אנחנו חווינו חוויה כזאת שמונה שבועות עם פרצוף שאומר - - - הטעם המיוחד.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אני רוצה את זה בכתב מיו"ר הכנסת.
היו"ר שמחה רוטמן
חבר'ה, קארין.
קארין אלהרר (יש עתיד)
בכתב מיו"ר הכנסת.
היו"ר שמחה רוטמן
קארין. קארין, אני באמצע לדבר, את מתפרצת.
קארין אלהרר (יש עתיד)
כן, קארין זה השם שלי, יופי שאתה זוכר. אני רוצה את זה בכתב מיו"ר הכנסת.
רון כץ (יש עתיד)
אני שם לך את מגילת העצמאות שתראה.
היו"ר שמחה רוטמן
אני מאוד מאוד מעריך את זה. אתה יכול לסמן לי את הדמוקרטית?
אלעזר שטרן (יש עתיד)
הכול זה דמוקרטית, כל התוכן זה דמוקרטית.
קריאות
- - -
נאור שירי (יש עתיד)
אני אגיד לך, מכיוון ששאלת: "שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין". "חופש דת, חופש מצפון, לשון" - - -
היו"ר שמחה רוטמן
נאור שירי, אני קורא אותך לסדר.
נאור שירי (יש עתיד)
אתה ביקשת שנסביר לך – "חינוך ותרבות".
היו"ר שמחה רוטמן
לא ממך, חבר הכנסת נאור שירי.
נאור שירי (יש עתיד)
אלו הערכים הדמוקרטיים. איפה קלנר? הבנת?
היו"ר שמחה רוטמן
נאור, אני קורא אותך לסדר פעם שלישית.
קריאות
- - -
נאור שירי (יש עתיד)
אתה שומע? שוויון, לאור מי? שוויון "החירות הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל", "תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין".
היו"ר שמחה רוטמן
חבר הכנסת נאור שירי, צא בבקשה.
נאור שירי (יש עתיד)
"תבטיח חופש דת, חופש מצפון, לשון, חינוך ותרבות". רגע, אתה ביקשת, שאלת את זה.
היו"ר שמחה רוטמן
הבריונות וסתימת הפיות. נאור, אתה רוצה תמונה לטיקטוק, לכולם זה ברור.
נאור שירי (יש עתיד)
אף אחד לא מחפש פה תמונות. מתי קראת לי שלוש?
קריאות
- - -

(חבר הכנסת נאור שירי יוצא את אולם הוועדה.).
היו"ר שמחה רוטמן
חברי הכנסת, חברי הכנסת. שרן, לא, אני אדבר קודם. אין עכשיו הצבעות במליאה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אני רוצה את זה בכתב מהיו"ר.
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת דבי ביטון, חברת הכנסת קארין אלהרר.
קריאות
- - -
עמית הלוי (הליכוד)
קארין, בכתב זה רק חוות דעת של היועץ המשפטי לפתיחת חקירה על ראש ממשלה, זה בכתב. שם תדרשי בכתב.
היו"ר שמחה רוטמן
קארין, תפסיקי בבקשה. חברי הכנסת, חברי הכנסת. עמית.
קארין אלהרר (יש עתיד)
לא שאלתי אותך.
היו"ר שמחה רוטמן
קארין, אני קורא אותך לסדר.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אני רוצה את זה בכתב מהיו"ר.
היו"ר שמחה רוטמן
קארין, אני קורא אותך לסדר, את לא תסתמי לי את הפה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
גם אתה לא תסתום לי את הפה.
היו"ר שמחה רוטמן
אז תפסיקי, אני עכשיו מדבר.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אבל אתה כל הזמן סותם לי את הפה.
היו"ר שמחה רוטמן
תודה. אני עכשיו מדבר.
קארין אלהרר (יש עתיד)
אתה כל הזמן מדבר.
היו"ר שמחה רוטמן
אבל אני באמצע לדבר, ותפסיקי להתפרץ. תודה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
בכתב מהיו"ר.
היו"ר שמחה רוטמן
קארין, את בקריאה ראשונה.
קארין אלהרר (יש עתיד)
בכתב מהיו"ר.
היו"ר שמחה רוטמן
קארין, את בקריאה שנייה. תודה.
היו"ר שמחה רוטמן
העניין הוא שהבריונות - - -
קארין אלהרר (יש עתיד)
הוא כל הזמן בריון עליי.
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת קארין אלהרר, אני קורא אותך לסדר פעם שלישית.
קארין אלהרר (יש עתיד)
כל הזמן הוא בריון.
היו"ר שמחה רוטמן
תצאי בבקשה. הבריונות שלכם היא עד כדי כך שאפילו כשאני רוצה לומר - - -
דבי ביטון (יש עתיד)
אולי שלך?
היו"ר שמחה רוטמן
חברת הכנסת דבי ביטון, אני מדבר כרגע.
קריאה
אסור לאף אחד לדבר.
היו"ר שמחה רוטמן
הבריונות שלכם היא עד כדי כך שרציתי לומר שלמרות שהיושב-ראש אישר 20 דקות, כי הוא גם אישר לוועדה אחרת, ולמרות שהיועץ המשפטי הסביר לכם שאין שום מניעה מלעשות זאת, אני סבור, גם כי אין דחיפות מיוחדת לעשות את זה דווקא עכשיו ב-20 דקות – לפי שיקול הדעת שמסור לי, וכמובן מסור ליושב-ראש הכנסת להאריך, אבל מסור לי האם לעשות בו שימוש. מה שניסיתי להגיד מאוד מאוד בשקט, ואתם פשוט לא נתתם לי להוציא מילה מהפה, זה שאני לא מתכנן לעשות שימוש בדבר הזה, ושאני סוגר את הישיבה הזאת. רציתי להודיע שתהיו ערוכים לכך שבמהלך ימי המליאה הקרובים והבאים עלינו לטובה בעזרת השם אנחנו נעדכן וניתן התראה מספיק זמן מראש. יהיו המשכים לישיבה הזאת.
גלעד קריב (העבודה)
על זמן המליאה?
היו"ר שמחה רוטמן
אנחנו נמשיך אותה בהתאם ובתיאום עם הייעוץ המשפטי ועם יושב-ראש הכנסת ונעדכן.
גלעד קריב (העבודה)
אנחנו לא נהיה כאן.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
שמחה, יש לי שאלה משפטית.
היו"ר שמחה רוטמן
אני שב על הצעתי ואומר לחברי הכנסת של האופוזיציה, ככל שתבחרו להביא הסתייגויות מהותיות אני גם אבקש ואמצא זמן - -
גלעד קריב (העבודה)
אתה לא תקבע מה מהותי ומה לא.
היו"ר שמחה רוטמן
- - כדי לתת לכם את האפשרות לנמק הסתייגויות מהותיות הרבה לפנים משורת הדין.
גלעד קריב (העבודה)
סתמת לנו את הפה, אתה לא תקבע מה מהותי ומה לא. סתמת לנו את הפה בדורסנות, אין מקום להידברות.
היו"ר שמחה רוטמן
למרות שנתתי לכם כמה וכמה הזדמנויות בנושא. תודה רבה.

ישיבה זו נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 11:04.

קוד המקור של הנתונים