ישיבת ועדה של הכנסת ה-25 מתאריך 08/02/2023

הקפאת תוכנית "סל גמיש" המסייעת למשפחות חד-הוריות

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-וחמש

הכנסת



17
הוועדה המיוחדת לפניות הציבור
08/02/2023


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 6
מישיבת הוועדה המיוחדת לפניות הציבור
יום רביעי, י"ז בשבט התשפ"ג (08 בפברואר 2023), שעה 9:00
סדר היום
הקפאת תוכנית "סל גמיש" המסייעת למשפחות חד-הוריות
נכחו
חברי הוועדה: יצחק פינדרוס – היו"ר
מוזמנים
אלה אייל בר דוד - מנהלת תחום בכיר תעסוקה איכותית ונשים, מנהל אוכלוסין, משרד העבודה

גיל הכהן - רפרנטית תעסוקה אג"ת, משרד האוצר

נועה שוקרון - רכזת תעסוקה באגף תקציבים, משרד האוצר

לילי דגן - מנהלת אגף הבטחת הכנסה, המוסד לביטוח לאומי

אלינה מילקין קזקביץ - מנהלת אגף גמלאות משפחה, המוסד לביטוח לאומי

רות דיין מדר - עו"ד, מנהלת מחלקת חברה, מרכז השלטון המקומי

יעל בליץ זיסקין - ראש תחם קידום מדיניות, קרן ידידות טורנטו

נעמי שמואלביץ - מנהלת תחום חד הוריות-קול אחת, קרן ידידות טורונטו

יהודה ורצברגר - רכז תוכן ותפעול תכנית קול אחת, קרן ידידות טורונטו

דנה גינוסר - מנחה קלינית, הקליניקה לנשים וכלכלה באוניברסיטה העברית
מוזמנים באמצעים מקוונים
נעמה קפון - אם חד-הורית

מורן בר - אם חד-הורית
ייעוץ משפטי
ורד קירו זילברמן
מנהלת הוועדה
אתי שבתאי
רישום פרלמנטרי
זיו - חבר המתרגמים


רשימת הנוכחים על תואריהם מבוססת על המידע שהוזן במערכת המוזמנים הממוחשבת. ייתכנו אי-דיוקים והשמטות.


הקפאת תוכנית "סל גמיש" המסייעת למשפחות חד-הוריות
היו"ר יצחק פינדרוס
בוקר טוב, י"ז בשבט, תשפ"ג, אנחנו פותחים את הישיבה של הוועדה המיוחדת לפניות הציבור, הנושא שלנו היום על סדר היום, זה הקפאת תוכנית "סל גמיש", פנייה שקיבלנו לוועדה, למשפחות חד-הוריות. אני אבקש מגברת יעל בליץ להציג את הפנייה שקיבלנו כדי שנוכל להתקדם. בוקר טוב.
יעל בליץ זיסקין
אני יעל בליץ זיסקין, ראש תחום קידום מדיניות בקרן הידידות טורנטו. בוקר טוב, קודם כל תודה רבה על ההזמנה של הוועדה הזאת, בעצם, אנחנו פה ולא האנשים שעליהם אנחנו מדברים, הם ישתתפו בזום, דווקא בגלל שאנחנו מדברים פה על אוכלוסייה שהיא באמת חלשה יותר, נשים חד הוריות, אנחנו יודעים שמשקיי בית מפרנס יחיד, זה משקיי בית שרובם נמצאים תחת קו העוני והתוכנית הזאת של "סל גמיש", אנחנו מאוד מברכים עליה ועל השינויים שזרוע העבודה ואלה, קידמו בשנים האחרונות ובעקבות השינוי בקריטריונים של התוכנית, באמת התוכנית הצליחה להגיע להרבה מאוד נשים ולאפשר להן לממש את הזכאות שלהן, רק אני אגיד במשפט מה התוכנית עושה, זו תוכנית שבעצם אמורה לעזור לאימהות ולהורים יחידים שבאים עכשיו להגביר עבודה, או להוסיף שעות עבודה, להגדיל את אחוזי המשרה שלהם, או יוצאים ללימודים, בשלב הזה של היציאה ושל הגברת שעות העבודה, יש להם הוצאות, כי גם יציאה לעבודה יש לה עלויות ולכן הם עוזרים בכל הדברים שקשורים בהגדלה הזאתי, אם זה צהרונים כדי שהאישה לא תסיים את היום עבודה באחת, אלא תוכל לעבוד עד ארבע, בקייטנות, מי שמכיר את אוכלוסיית החד-הוריות, מתפטרות ביוני, חוזרות לעבוד בספטמבר, בגלל שהעלויות של הקייטנות כל כך גבוהות, אז עבור הנשים האלה שכבר עושות את הצעד הזה ומגדילות את שעות העבודה, התוכנית הזאת קמה ונותנת את התמיכה המימונית בסעיפים האלה.

אני חייבת להזכיר, שזה גם מדובר על תקופה מוגבלת, זה לא כאילו לנצח סבסוד אינסופי, אלא זה בתקופה של ההגברה, היא משתלבת, מצליחה, עומדת על הרגליים ואז היא ממשיכה הלאה. לשמחתנו התוכנית נוצלה, מומשה, הרבה נשים מימשו אותה וזה באמת, אנחנו יודעים מהשטח, מהעבודה שלנו עם הנשים, כמה שזה היה משמעותי, כמה שלהרבה נשים שחיו על קצבה, או על קצבה חלקית, זה היה הגורם שגרם להן להשתלב ולהגביר את שעות העבודה ובדצמבר האחרון, הם פשוט קיבלו הודעות, מהיום למחר, שהתוכנית מוקפאת ושכרגע הן לא יכולות, גם אם הן זכאיות וכבר התחילו לקבל, הן לא יכולות להמשיך לקבל את מימון התוכנית. אז קודם כל זאת הסוגייה, למה אנחנו מביאים את זה לפה? כי בעצם הנשים לא כל כך יודעות, לא ברור, האם הן יקבלו, מתי, באיזה אופן, מה יהיה בכלל העתיד של התוכנית, אנחנו עכשיו בעצם בינואר, התחלנו שנה חדשה והתוכנית בעצם לא מתחדשת, אנחנו מבינים שיש פה אילוצי תקציב ואילוצים של 1/12 וכל מה שקורה בין האוצר למשרד העבודה וזרוע העבודה, אנחנו מבינים את כל העניינים וההשלכות, אבל אנחנו כן רוצים להביא פה רגע את הקול של הנשים החד-הוריות, שבסוף יש פה אישה אחרי אישה, שכרגע הן במצוקה, אין להן כרגע, הן כן נכנסו להתחייבויות, כמו התחייבויות של צהרון וגם אם זה 500 שקלים לחודש, בשביל מי שמרוויחה 3,000 ו- 4,000 והגדילה ל-5,000 ו- 6,000, אלה סכומים גדולים מאוד בשבילן. אז עבור הנשים האלה, אנחנו היינו מאוד שמחים להבין לאן זה הולך וגם מה האפשריות למצוא פתרונות לסוגייה הזאת, זאת סוגייה מאוד מאוד כואבת.
היו"ר יצחק פינדרוס
אנחנו נשתדל להבין, לא בטוח שנצליח להבין בסוף, מניסיוני, לצערי, אבל אנחנו נשתדל בוועדה היום לנסות כן להבין לאן זה הולך ולאן אנחנו מתקדמים. יש לנו את נציגת הפונים, גברת נעמה קפון, בזום.
נעמה קפון
היי, שלום, אז כן, אז אני אם חד-הורית לשני ילדים, קיבלתי את הזכאות לתוכנית לפני כשנה, אני חייבת לציין שזה עזר לי מאוד בהתנהלות הכלכלית, התוספת של 500 שקלים לצהרון, זה נתן לי את האפשרות לשלוח את הבת שלי לחוג בלט במהלך השנה וכמובן קייטנות בקיץ. התוכנית הופסקה מהרגע-להרגע, שבעצם נשארתי עם מחויבות לחוג, עם מחויבות לצהרון ועם איזשהו חוסר וודאות למה קורה בפסח ובקיץ הקרוב, לגבי קייטנות, אני חיבת לציין שאני עובדת במשרה מלאה, אני תמיד עבדתי במשרה מלאה, אני מחזיקה בית עם שני ילדים. אני לא צריכה לספר לכם כמה יוקר המחייה משפיע, העוד 500 שקלים האלה בחודש לצהרון, האפשרות הזאתי באמת שיהיה במקרר את מה שצריך, שיהיה את הנעליים, שיהיה את המעיל. אני לא מתיימרת להגיד שאני משפחת מצוקה, אני מחזיקה בכבוד את המשפחה שלי, אבל האפשרות הזאתי לתת לילדים שלך לחיות בצורה שווה, כמו שאר הילדים.
היו"ר יצחק פינדרוס
איפה את גרה? שאת אומרת 500 שקל לצהרון, לכן שאלתי?
נעמה קפון
אני גרה בקריית אתא, עלות הצהרון שלי כאלף שקלים בחודש, אני מקבלת דרגה ממשרד הכלכלה, מה שמוריד לי את הצהרון לכ-500 שקלים והתכונית "סל גמיש" בעצם מכסה את הייתרה.
היו"ר יצחק פינדרוס
תודה. תודה רבה לך, אנחנו נשתדל הבוקר להבין לאן הסיפור הזה הולך, אני מבקש מגברת אלה אייל בר דוד ממשרד העבודה, אולי לעשות לנו קצת סדר.

הצגת מצגת
אלה אייל בר דוד
כן, אני באמת אתן קצת נתונים, הכנו גם מצגת, גם למען האנשים בזום, אז אני באמת אתחיל ואומר שלאור הנתונים שעוד רגע נראה, אנחנו באמת מפעילים את תוכנית "סל גמיש" בשנים האחרונות, להורים עצמאיים שמגבירים עבודה, או לימודים, גם לימודים, מבחינתנו, כי זה סממן למוביליות בשוק העבודה. הם צריכים להגביר לפחות ב-40 שעות חודשיות, זאת אומרת לקפוץ, אם הם עבדו ב- 100 שעות, לקפוץ ל-140 ואז הם באמת יהיו זכאים, בכל שלושת הסלים האפשריים, צהרונים, בעבר זה היה 350, טיפה העלינו ל-500 בגלל העלייה, סל שני של בייביסיטר, חוגים, שיעורי עזר, כי אנחנו מבינים שברגע שנשים יוצאות לעבוד אחר הצוהריים, הם צריכים לקבל בסל הזה והקייטנות, בעיקר משתמשים בזה לקייטנות של הקיץ.
היו"ר יצחק פינדרוס
או פסח בעוד חודש, שאני מעריך שגם.
אלה אייל בר דוד
כן, אז אנחנו רואים פה קצת נתונים על בכלל הורים עצמאיים, אנחנו הבאנו את הנתונים של טרום-קורונה, כי אנחנו יודעים שהקורונה מאוד זעזעה ויש חזרה עכשיו לשוק העבודה ואני חושבת שזה אחד מהגורמים, מהסממנים לגידול. אנחנו יודעים שיש שיעור תעסוקה מאוד גבוה אצל הורים עצמאיים, אבל השיעור עבודה במשרה חלקית הוא גם מאוד גבוה, זאת אומרת רובם עובדים במשרה מלאה, אבל אחוז מאוד גבוה במשרה חלקית וכנראה שלא מרצון. אנחנו יודעים שלאור זה שזה מפרנס יחיד במשק בית, מדובר על עוני בשיעור של כמעט 25 אחוז, אנחנו יודעים שאחוז מאוד גבוה מהנשים, אני אשתמש בנשים, כי זה רוב הפונות שלנו, אבל זה גם גברים זכאים לתוכנית, הם 32 אחוז הם ממש בשכר שנמוך משכר המינימום, נובע גם מהחלקיות וגם מסוגי התעסוקה המאוד .. ובפועל אנחנו רואים פער של 43 אחוז נטו בשכר, בין משפחות עם שני מפרנסים, למשפחות עם מפרנס יחיד וכל הנתונים האלה באמת גרמו לנו לבנות את התוכנית, לשפר אותה, לטייב אותה, לדייק אותה, זאת אומרת אנחנו עובדים בשיתוף עם כל הארגונים שיושבים פה, מאוד מאמינים בתוכנית.

חשוב לי כן להדגיש שהמשרד, מעבר לתוכנית הספציפית הזאתי שהיא למגבירי ומגבירות עבודה שנותנת את הסיוע רק ל-18 חודש, זה לא קצבה, זה עשית פעולה אקטיבית, הגברת עבודה, היית פרואקטיבית, אנחנו מסייעים לך בתקופה הראשונה ומעבר לתוכנית יש עוד שני אלמנטים שכן חשוב לי לציין, שהמשרד פועל לטובת האוכלוסייה, נעמה דיברה על הסיוע במעונות, בעצם בתוך דרגות הסבסוד של מעונות היום המוכרים, יש - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
זה הדיון הבא שלנו.
אלה אייל בר דוד
כן, אבל זה לא ספציפית על החד-הוריות, זה בטח על כל הדרגות יש דיון.
היו"ר יצחק פינדרוס
כן.
אלה אייל בר דוד
אוקי, אז אני אגיד שלחד-הוריות יש דרגה מיוחדת ולחד-הוריות מגבירות עבודה יש דרגה מאוד מאוד מטיבה, הן משלמות בסך הכול כ-250 שקלים פלוס-מינוס, על שהות של ילד במעון, זאת אומרת לטובת הנשים הספציפיות שהן בקבוצה הזאתי ויש להן ילדים מאפס עד שלוש, אז יש פה עוד תוכנית שהטמענו ובעבר הפעלנו הכשרות דרך האגף להכשרה מקצועית, היום אנחנו יצאנו במכרז מאד מאוד גדול, שכבר הגישו אליו שבע הגשות, לטובת תוכנית ספציפית, מבוססת תוצאות, לעניין של הכשרות מקצועיות וקידום תעסוקתי ושילוב תעסוקתי ותעסוקה איכותית לנשים וגברים שהם הורים עצמאיים, זאת אומרת האוכלוסייה קריטית לנו, אנחנו פועלים לטובתה ועכשיו לעניין הדיון, בסדר? חשוב היה לי להסביר את המסביב. אני אגיד שמקצועית, אין וויכוח על התרומה של התוכנית לאוכלוסייה הזאת, בדקנו נתונים מנהליים עם הביטוח הלאומי, עשינו מדגם מייצג של האוכלוסייה שלנו וממש ראינו שבשנה אחרי סיום התוכנית, הנשים שומרות על העלייה בשכר, כ-84.3 אחוז, שומרות על העלייה בשכר, זאת אומרת מבחינתנו זה מצוין - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
נתון משמעותי.
אלה אייל בר דוד
ויתרה מכך, אנחנו ראינו שגם השימוש בקצבאות, בהבטחת הכנסה, או בדמי אבטלה, מאוד מאוד ירד, עשינו הרבה חיתוכים שבאמת הצליחו לבודד את ההשפעה רק של התוכנית כדי שלא, יש הרבה השפעות, כן, בטח אחרי הקורונה, אז אני אגיד שמקצועית אין וויכוח על זה שהתוכנית טובה והיא משפיעה והיא מסייעת ובאמת מכניסה נשים לשוק העבודה ולהתקדם בשוק העבודה ובאמת עשינו הרבה פעולות לשיווק משמעותי ולפתיחה של כמה שיותר להביא יותר קהליי יעד שיידעו על התוכנית כדי שהם יוכלו למצות אותה והגענו למיצוי תקציבי, בדצמבר 22, הגענו למיצוי התקציבי של התקציב של 22.
היו"ר יצחק פינדרוס
כמה כסף הוצאתם, כי אני מבין שהאירוע בסוף הוא תקציבי, כמה כסף הוצאתם ב-22?
אלה אייל בר דוד
ב-22 הוצאנו סביב ה-7 מיליון ₪.
היו"ר יצחק פינדרוס
7 מיליון שקל, מאיזה חודשים, מתחילת השנה?
אלה אייל בר דוד
כל השנה, אני מראה פה את העלייה בגידול בין 2021 שזה היה שנת היציאה מהקורונה ותראו את הקפיצה האדירה שקרתה בשנת, בעצם הגענו, אם אני מתארת את הקפיצה מ-2021 ל-2022, מיצוי של 220 אחוז.
היו"ר יצחק פינדרוס
אני אשאל אותך שאלה, הסעיף התקציבי הזה, לא התוכנית הזאת, הסעיף התקציבי הזה באופן כללי, כמה היה מתוקצב ב-22?
אלה אייל בר דוד
6.2
היו"ר יצחק פינדרוס
6.2? הוא סעיף שעומד בפני עצמו? זאת אומרת הוא לא במסגרת תקנה שלהם, המשרד?
אלה אייל בר דוד
אני לא סגורה שזה עומד בפני ה-
גיל הכהן
לא, אין לו תקנה ייעודית.
אלה אייל בר דוד
זה לא תקנה ייעודית.
היו"ר יצחק פינדרוס
זה לא תקנה ייעודית?
אלה אייל בר דוד
לא.
היו"ר יצחק פינדרוס
אז אני שואל אז על כמה נמצא הסעיף באופן כללי?
אלה אייל בר דוד
הנה, גילי ממשרד האוצר.
גיל הכהן
היי, אני גיל הכהן, אני הרפרנט תעסוקה.
היו"ר יצחק פינדרוס
אחד הבעיות של המשילות של מדינת ישראל, מי שהיה צריך לעלות בסוף זו היא ולא האוצר, אבל בסדר, אחת מהבעיות.
גיל הכהן
אז שלום, תודה לכולם - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
אבל מטפלים עכשיו במשרד המשפטים בוועדת חוקה, אז אני לא אתערב עכשיו במשרד האוצר.
גיל הכהן
אז בעצם יש פה - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
לא, עוד מעט אני רוצה בהרחבה, אני רק רוצה להבין, כמה היה מתוקצב הסעיף באופן כללי, במשרד, כתקנה? במשרד העבודה, כמה היה מתוקצב הסעיף הזה? אני מאמין שיש שם עוד תוכניות בסעיף, זה בסדר, אני רק שואל כמה היה מתוקצב התוכנית? שיעור קצר באזרחות על משילות, שואלים את משרד האוצר, כמה משרד הרווחה מתוקצב.
אלה אייל בר דוד
בתקנה ספציפית.
היו"ר יצחק פינדרוס
כן, כן.
אלה אייל בר דוד
לי אין את הרשימה של התקנות.
גיל הכהן
ארבעה מיליון בערך.
היו"ר יצחק פינדרוס
ארבעה מיליון?
גיל הכהן
כן.
היו"ר יצחק פינדרוס
והוציאו שישה?
גיל הכהן
לא הוציאו שיש, בעצם ההתחייבויות שהגיעו ב-2022, זאת אומרת הזכאיות ל-
היו"ר יצחק פינדרוס
אני שואל שאלה פשוטה, אז אולי לא הובנתי נכון, אני לא שואל כמה כסף הם הוציאו, אני שואל, הם הוציאו את זה מתוך מסגרת של איזושהי תקציב, נכון? מאיזה תקציב הם הוציאו את זה? הרי הם לא הוציאו את זה מתקציב שכר של המשרד, התקציב הכללי של הסעיף הכללי, של עידוד תעסוקה, לא יודע איך אתם קוראים לסעיף הזה, כמה הוא היה מתוקצב בשנת 2022?
גיל הכהן
היה בו ארבעה מיליון וההוצאה ב-2022 הייתה שלוש.
היו"ר יצחק פינדרוס
ננסה להבין את זה, אין סעיף במשרד העבודה של ארבעה מיליון, אני מעריך, על פרויקט, הוא סעיף של כמה עשרות מיליונים, אני מעריך.
גיל הכהן
לא, כרגע הוא יוצא מתקנה של בעלי מוגבלות.
היו"ר יצחק פינדרוס
מאיזה תקנה?
גיל הכהן
תקנה 103.
היו"ר יצחק פינדרוס
וכמה תקנה 103 מתוקצבת? ארבעה מיליון?
גיל הכהן
כן, ב-2022.
היו"ר יצחק פינדרוס
טוב.
גיל הכהן
להבנתי, משמה משרד מתקצב את התוכנית הזאת.
היו"ר יצחק פינדרוס
וזה תקנה שמתוקצבת בארבעה מיליון?
גיל הכהן
כן.
היו"ר יצחק פינדרוס
טוב, רגע, ננסה להבין את ה- איך המשרד הוציא שש, אם היה לו?
גיל הכהן
אנשים עם מוגבלות, מימון התאמות במקום העבודה.
היו"ר יצחק פינדרוס
והוא ארבעה מיליון?
גיל הכהן
אני רואה מ-105 הוצאתם ב-2023.
היו"ר יצחק פינדרוס
כמה?
אלה אייל בר דוד
אני אסביר, המנגנון של העברה, המלגה מהמוקד שלנו, הוא מוקד של האנשים עם מוגבלות אז הרחבנו את ההתקשרות שלהם, אנחנו בשביל לשלם, מעבירים מהתקנה שקיבלנו את הכסף, לתקנה של 103 כדי שנוכל לשלם.
היו"ר יצחק פינדרוס
אני שואל, התקנה שקיבלתם את הכסף, איזה תקנה היא וכמה היא מתוקצבת?
גיל הכהן
תקנה 105.
היו"ר יצחק פינדרוס
יפה.
גיל הכהן
יש בה 6,800 מיליון.
היו"ר יצחק פינדרוס
הבנתי, עכשיו הבנתי, זאת אומרת זה היה מתוקצב כל התקנה כולה ובמסגרת כל התקנה היא הייתה מתוקצבת 6,800 מיליון וזה הייתה ההוצאה ב-2022 וזה כיסה את 2022?
אלה אייל בר דוד
טיפה יותר, ב-2022 יצא לנו טיפה יותר, כרגע אנחנו עדיין את התשלומים של נובמבר-דצמבר למפעיל, לא לנשים, הנשים קיבלו עד דצמבר את כל ה-, מהמפעיל, אנחנו עוד מכסים למפעיל את הרבעון האחרון תמיד - -
היו"ר יצחק פינדרוס
בסדר, זה תמיד ככה.
אלה אייל בר דוד
את הרבעון האחרון ולכן התקציב כבר - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
אם ככה, אז כאן השאלה שלי למשרד, אז למה אי אפשר 1/12 מאותם שישה מיליון של תקנה 105? איפה הבעיה?
אלה אייל בר דוד
לא, אין בעיה, ה-1/12 מכסה את הרבעון ש- תמיד כל שנה הוצאה תקציבית - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
בסדר, אבל 1/12 ילך ברבעון הבא, לרבעון הזה, לא מצליח להבין אם כך איפה הבעיה?
אלה אייל בר דוד
אני אסביר, יש לנו עדיין את החוב למפעיל עצמו ששילם לנשים, זה ה-1/12 הולך לשם.
היו"ר יצחק פינדרוס
את החוב הזה היה לך גם באוקטובר על מאי-יוני-יולי, אני מעריך.
אלה אייל בר דוד
נכון, שילמנו אותה.
היו"ר יצחק פינדרוס
יפה, עכשיו יש לך על אוקטובר-נובמבר-דצמבר, הוועדה שואלת למה שלא יהיה לך במרץ על ינואר-פברואר-מרץ? מה השתנה? אם אנחנו לא מדברים על הגדלה - - -
אלה אייל בר דוד
אני כן אגיד שאנחנו כן מדברים על הגדלה - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
בסדר, אבל עד ההגדלה, אני מדבר כרגע.
אלה אייל בר דוד
משנת 23 אנחנו מתעדים - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
אז אין בעיה, יהיה במאי שיעבור התקציב עד ה-8 למאי, או ה- 25 למאי - - -
אלה אייל בר דוד
התקציב הנוכחי שיגיע, 1/12 מכסה את ההוצאות שנותרו ל-2022, את הרבעון האחרון, אין לנו יכולת לשלם לזכאיות הנוכחיות.
היו"ר יצחק פינדרוס
למה?
אלה אייל בר דוד
קדימה.
היו"ר יצחק פינדרוס
למה? מה עשית באוקטובר? עזבי את ה-1 לינואר 23, ב-1 לאוקטובר 22, היית חייבת למפעיל על מאי-יוני-יולי, נכון?
אלה אייל בר דוד
כן.
היו"ר יצחק פינדרוס
יפה והוא המשיך לשלם על אוקטובר נובמבר דצמבר, נכון?
אלה אייל בר דוד
נכון.
היו"ר יצחק פינדרוס
למה השתנה? מה האירוע ששינה את אותה התחשבנות?
אלה אייל בר דוד
לא היה אירוע, אנחנו ממשיכים להתנהל באותו אופן.
היו"ר יצחק פינדרוס
אבל לא משלמים להם.
אלה אייל בר דוד
לא, הקפאנו את התשלומים.
היו"ר יצחק פינדרוס
למה?
אלה אייל בר דוד
לא את הזכאות.
היו"ר יצחק פינדרוס
אבל למה מקפיאים את התשלום? אני מנסה להבין את ההיגיון, האם האוצר אומר לכם, אני בתקנה 105, לפני התקציב, לצורך העניין, יהיו בחירות במאי, כמו החלום הרטוב של הרבה אנשים בתל-אביב, יהיה בחירות במאי, לא יהיה תקציב, האם האוצר אומר לכם, אני השנה בתקנה 105 לא נותן שישה מיליון שקלים? זאת השאלה שלי, אם הוא אומר אני נותן לכם, אז יש לכם את השישה מיליון שקלים כרגע לפעול, תפעלו בדיוק כמו שפעלתם ב-22, תגידו לפונות, חבר'ה, פונות חדשות, חכו למאי, אני לא אוהב את זה, אבל אני יכול להבין על מה מדובר, אבל איפה הבעיה להמשיך בהתנהלות שהייתה?
אלה אייל בר דוד
הגידול המשמעותי היה באוקטובר נובמבר.
היו"ר יצחק פינדרוס
מה האירוע שהיה פה?
אלה אייל בר דוד
אז אני אומרת, למה עצרנו בדצמבר? כי ראינו קפיצה מאוד משמעותית בנובמבר בתשלומים, זאת אומרת כל הכסף של שנת, לא כל הכסף, רוב הכסף שקיבלנו, כמה קיבלנו השנה? סביב הארבע, בהמשכי יהיה, כן, בתקציב ההמשכי, כל התקציב ההמשכי שהתקבל בתקנה השנה, מכסה את הפער, זה לא כל השישה מיליון, בזה אדוני צודק, ברגע שנקבל - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
את אומרת שהרבעון האחרון, הייתה קפיצה של פי ארבע?
אלה אייל בר דוד
הייתה קפיצה מאוד משמעותית בנובמבר בתשלומים, זה היה חודש שפתאום ראינו מיליון שקל תשלומים, בסדר? אנחנו מאוד מגמישים את היכולת של הנשים להגיש מתי שנוח להם בתוך ה-18 חודש את התשלומים, זאת אומרת שלא שהן צריכות כל חודש להגיש ואז הן מקבלות על החודש העוקב אז נוצרה, הרבה נשים הגישו באוקטובר ובפועל קיבלו בנובמבר - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
כמה כסף עלה לכם באוקטובר-נובמבר-דצמבר?
אלה אייל בר דוד
כמעט ארבעה מיליון, בעצם כל התקציב שקיבלנו בהמשכי, הולך לכסות את זה ואז אנחנו בעצם מתחילים את שנת 23, בלי יכולת לשלם עוד, עד דיוני התקציב.
היו"ר יצחק פינדרוס
אני ממש מתנצל, לא מובנת לי ההתנהלות, זאת אומרת בוא נגיד לא היה המשכי, אז לא הייתם משלמים את אוקטובר, נובמבר, דצמבר?
אלה אייל בר דוד
מה זאת אומרת לא היה המשכי? אז היה תקציב, היינו משלמים את כל השש והיינו משלמים את אוקטובר, נובמבר, דצמבר.
היו"ר יצחק פינדרוס
והייתם מפסיקים את הזה?
אלה אייל בר דוד
לא, היינו פותחים בדיוני התקציב.
היו"ר יצחק פינדרוס
השאלה שלי הרבה יותר פשוטה, בוא נגיד שהאוצר לא יגדיל לכם במאי, בסדר? האוצר לא יגדיל במאי, יישאר תקציב, הרי כשאתה מנהל פרויקט, אתה הרי לא בונה שיבוא סבא מקונגו ויביא לך מזוודות עם דולרים, אתה בונה על פי תקציב, יש לכם שישה מיליון שקל - - -
אלה אייל בר דוד
אז התוכנית לא תמשיך, אם לא נקבל יותר תקציב, קודם כל, אנחנו שמנו את זה בעדיפות, כן, המנכ"לית של זרוע העבודה שמה את זה בעדיפות בדיוני תקציב, מבחינתה אנחנו מבקשים הכפלה של התקציב, בסדר? כי התוכנית סוף סוף הצליחה, שנים היא לא הצליחה בצורה פנומנלית, בשנה שעברה - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
אתם לא מדברים על הכפלה, אתם מדברים פי ארבע, לפי התחשיב שאמרת לי, אם אני אומר ארבע לרבעון, ארבע כפול ארבע זה 16, סתם חשבון.
אלה אייל בר דוד
שוב, זה מאוד תנודתי, חשוב לי להגיד, היה תנודה מאוד גדולה ברבעון האחרון של 2022, זה לא אומר שזה יהיה הממוצע, מה אנחנו רואים כרגע? כרגע אנחנו רואים שיש לנו כאלף זכאיות קדימה, שפלוס-מינוס, התשלומים שלהם הם 12 מיליון, הזכאיות, אבל זה ל-18 חודש, זאת אומרת שאם אתה מוריד את זה ל-12, מנרמל את זה לשנה תקציבית, אז אתה סביב השמונה מיליון ואז יש לך עוד תקציב של ארבעה מיליון לפניות חדשות. עכשיו תראו, אני לא יודעת להגיד מה יצא בדיוני התקציב, אני יודעת - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
בואי, אני לא כלכלן ואני לא מתיימר להיות כלכלן, כי כנראה אם אני יהיה כלכלן, אני ממש אתבלבל בסוף, אבל אני מנסה דבר פשוט מאוד, אם כרגע עומדת לכם בתקנה, גם בהמשכי, שישה מיליון שקל, בסדר?
אלה אייל בר דוד
לא, קיבלנו בהמשכי ארבעה, כמעט ארבעה.
היו"ר יצחק פינדרוס
בואי, זה האוצר יודע להתמודד, שנייה, סליחה רגע, בואי, אני לא, אני מכיר את האוצר, הוא יודע להתמודד, אם אנחנו לא מגדילים, הוא אמור לעמוד בתקציב ולפי מה שאת אומרת, בנובמבר היה אירוע חד פעמי, בגלל שזה אחרי אוגוסט, אני מנסה לעזור לך, זה אחרי אוגוסט שקייטנות קפצו, זה אחרי החגים שצהרונים קפצו, זה אחרי כל מיני אירועים כאלה, זאת אומרת זה אירוע חד פעמי, צריכה להיות מול המפעיל, איזושהי דרך להתמודד עם אותם זכאים שעכשיו יבקשו פחות, כי הם ביקשו הרבה מהכסף שלהם בנובמבר, עזבי זכאים חדשים, זה אני מבין, אל תכניסי זכאים חדשים עד שהתקציב לא עובר, זה בסדר גמור, אבל כרגע אין סיבה לא להמשיך להפעיל את התוכנית הזאת, במצב הקיים, יש לך שישה מיליון שקל שעומד לרשותך ואם האוצר אומר על השישה מיליון לא, זה אני מוכן לפנות כוועדה להגיד לאוצר, חבר'ה, מה שהיה ב-22, כרגע, עזבי הגדלה, היה לך ב-22, תעבירי ל-23, מול המפעיל זה אמור לעבוד, אין סיבה שזה לא יעבוד, דרך אגב, האירוע שלכם התקציבי יהיה, כמו שאמרתי קודם, יהיה באפריל, חודש לפני התקציב, אנחנו לא מדברים על אירוע שהולך להיות זה, הדרמה הזאת הולכת להיות באפריל, למה לעצור היום? אני שוב אומר, יש פה משהו שהוא, אין סיבה, אני לא רואה סיבה למה אתם עוצרים את זה עכשיו.
רות דיין מדר
אולי יש לך פה עניינים פוליטיים.
אלה אייל בר דוד
לא, לא, בכלל לא - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
פוליטיים? לא נראה לי.
אלה אייל בר דוד
בכלל לא עניינים פוליטיים, חד משמעית זה לא עניינים פוליטיים, זה עניין תקציבי.
היו"ר יצחק פינדרוס
בואי, השר מונה סך הכול בארבע לפנות בוקר, לפני שבוע, לא נראה לי שהוא הספיק כבר, יום שני, שלישי לפנות בוקר, בארבע בבוקר, מינו שר עבודה חדש, לא נראה לי שהוא הספיק לבדוק תקציב של שישה מיליון שקל.
אלה אייל בר דוד
הנקודה היא שיש חוק יסוד התקציב, התקנה לא יכולה להיכנס לגירעון מעבר למה שיש בה.
היו"ר יצחק פינדרוס
אני מסכים על גירעון, לא דיברתי על גירעון, דיברתי על השישה מיליון שקל, על ההתנהלות עד מאי, סביב השישה מיליון שקל, סביב אירוע שאת אומרת שנובמבר הוא לא אירוע סטנדרטי, הוא לא אירוע שכנראה יהיה במרץ, אם לא תכניסי זכאים חדשים, זאת אומרת שלא במרץ תבואי עוד פעם עם ארבעה מיליון שקל חדשים, סליחה שאני אומר מרץ, זה לא מרץ, זה אפריל, כן, אז לא רואה סיבה, אני בכנות אומר, אולי תעשו שיעורי בית אצלכם, עם החשב אצלכם, אין סיבה לעצור את התוכנית כרגע, לאלה שנמצאים בפנים, לאלה שבתוך ה-18 חודש שאת מדברת עליהם, אני לא מדבר על חדשים, מי שנמצא בתוך ה-18 חודש, נמצא בתוך העניין, למצוא לו פתרון, אנחנו גם לא מדברים על, בגלל שאני לא מאמין שהממשלה הולכת ליפול, אז במאי יהיה תקציב ובא לציון גואל.
רות דיין מדר
אבל למה דווקא התוכנית הזאת? הרי יש עוד תוכניות שהם באופי הזה ולא ניתנה ידיעה על הקפאה. אני עורכת הדין, רות דיין מדר, מרכז שילטון מקומי. למה התוכנית הזאת היא זאת שקפצה? למה זאת היא שדובר על הקפאה?
היו"ר יצחק פינדרוס
לא, זה אני הבנתי מה שהיא אמרה, היא אמרה בגלל שהוא גם לא עומד בתקציב השנתי שלה, כי היא יודעת שהוא יותר גדול, בסדר, אבל ההתנהלות נראית לי קצת, לא בתוכניות אחרות הם לא יקפצו, כי אין קפיצה כזאת משמעותית בתוך תוכנית שהייתה לא רלוונטית והפכה להיות פתאום לרלוונטית והוציאו ממנה כסף.
רות דיין מדר
פוליטית - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
לא, לא פוליטית, למה את חושבת פוליטית?
רות דיין מדר
לא יודעת, תוכנית כזאת שמדברת על חד-הוריות, כולה שבעה מיליון שקל - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
לא, לא, אבל האירוע התקציבי הוא שונה.
רות דיין מדר
אין תקציב לינואר- מרץ, קצת חריג בעיניים שלי.
היו"ר יצחק פינדרוס
נכון, נכון, אני מסכים.
אלה אייל בר דוד
אדוני, אני מבטיחה לבחון את זה עם הגורמים המקצועיים.
היו"ר יצחק פינדרוס
אני חושב שתבדקו את זה אצל החשב במשרד, אני אומר לך בכנות, אני קמתי הבוקר, הייתי בטוח שאנחנו באירוע הרבה יותר מורכב והתחושה שלי שהאירוע הוא הרבה פחות מורכב ממה שחשבתי קודם, זאת אומרת אני יכול להבין את המורכבות, אני מבין, יש קפיצה, זה מפחיד, במקום שש, זה הולך להיות עשר, רוצים עוד זה, אמרו שאולי יש סיבה פוליטית שהשר מקפיא את זה, או יועץ השר, מצטרף אלינו, אמרתי שלא נראה לי שמארבע בבוקר ביום שני שעבר, שהשר מונה, הוא החליט להוריד את התקציב של החד הוריות.
לילי דגן
אז אפשר להתייחס?
היו"ר יצחק פינדרוס
כן.
לילי דגן
שלום, אני לילי דגן, מנהלת אגף הבטחת הכנסה בביטוח לאומי, למיטב ידיעתי, התוכנית הזאת נקשרה באופן ישיר להוראת שעה, לגבי התשלומים לחד-הוריות בחוק הבטחת הכנסה, מזונות, לכן ברגע שהוראת השעה הזאת התוקף שלה פג בסוף דצמבר 22 אז גם התוכנית הזאת שנקשרה אליה, התקצוב שלה קשור בהוראת השעה הזאת.
דנה גינוסר
שמי עורכת דין, דנה גנוסר, מהקליניקה לנשים וכלכלה, קודם כל מאז השינויים ב"סל גמיש", אין תלות כבר במבחן של הבטחת הכנסה, כלומר - - -
לילי דגן
לא, לא, אין תלות אבל - --
דנה גינוסר
מבחינת התקציב שזה קשור?
לילי דגן
למיטב ידיעתי כן.
דנה גינוסר
אני רוצה לפתוח ולהגיד, למען ההגינות, בדיונים לפני כמה שנים, ישבנו עם אלה והאנשים שלה בזרוע העבודה, הם העלו את החשש הזה, שאם התוכנית תחדל להיות אות מתה, אז התקציב ייגמר והאמירה בסופו של דבר הייתה, כשנגיע לגשר, נחצה אותו, ואני חושבת באמת, הגענו לגשר וזו ברכה גדולה באמת, הנתונים מדהימים ואין כאן את הנתונים, הנתונים מתחילים מ-2020, אבל צריך להבין שעד 2020 - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
היה 243 בקשות, זה מופיע במצגת והיום יש 950.
דנה גינוסר
לא, לא, אבל היו, הרבה אבל לפני, לפני היו, אז אנחנו הגשנו בקשות חופש מידע וקיבלנו, כשזה היה עוד במשרד הרווחה, היו עשרות בודדות של זכאיות בתוכנית והם יצאו בקמפיין, שיפרו את התנאים, הרחיבו, גם מסלולי זכאות, גם את תקופת הזכאות, באמת עם הפנים לאותן, באמת יש לנו רק מילים טובות להגיד על היחידה הזאת בזרוע העבודה, שאלוהים יעזור לי, אני לא יודעת איפה אתם נמצאים היום כבר, אבל - - -
קריאה
בזרוע העבודה.
דנה גינוסר
יפה, עדיין, אז משרד העבודה החדש, תתחדשו.
היו"ר יצחק פינדרוס
אמרתי לכם, זה לקח מיום שני עד היום ואתם כבר חושבים שהשר קיצץ באיזה תוכנית, הכול בסדר.
דנה גינוסר
תנסו להסביר את זה לסטודנטים, כל שנה מחדש, אני מנסה להסביר מה קרה כאן, בכל מקרה אז הגענו לשלב הזה, אני חושבת שהאבחנה שהיושב ראש עשה כאן היא נכונה מאוד ואני רוצה רק לעמוד עליה ולחדד, יש הבדל בין מי שטרם הצטרפו לתוכנית, שם שיקולים תקציביים בהחלט יכולים לבוא בחשבון - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
לא, לא, שיקולים תקציביים, זה מנהליים, שהתקציב המדינה לא עבר, בסדר, אפשר תוכנית חדשה, אני בכלל לא - - -
דנה גינוסר
וגם אם נגמר התקציב אז יש את האוכלוסייה הגדולה של הזכאיות הקיימות, גם אגב, לפי הנוהל עצמו, נוהל הזכאות ל"סל גמיש" אז יש שמה איזושהי הסתייגות שזה תלוי בשיקולי תקציב וכו', אבל גם שם על פי הנוהל שלכם , כתוב שיש לתת הודעה של שלושים יום מראש, מה שלא נעשה במקרה הזה, אז - - -
אלה אייל בר דוד
לא, אם התוכנית מופסקת, אנחנו לא הפסקנו את התוכנית, אנחנו הקפאנו את התזרים, אז הנשים שהגישו הן נשארות עדיין זכאיות, הן יקבלו ברגע שיהיה את התקציב החדש במעבר התקציב המדינה, הן יקבלו הכול, זה לא זה, זה עניין של תזרים של כמה חודשים, זה הסיפור.
דנה גינוסר
אז אם זה תזרים ותעמדו בהתחייבויות בהם זה דבר אחד, אבל אם זה תלוי בתקציב המדינה הבא אז יש לנו כאן סכנה שהן לא יקבלו, רגע, אני רוצה קשב, אני רק רוצה לחזור ולהגיד, לגבי מי שנמצאות בתוכנית, כמו ששמענו את נעמה אומרת בצורה מאוד ברורה, יש כאן הסתמכות, יש כאן התחייבויות ויש כאן גם , בואו לא נשכח, הרציונל של התוכניות הללו, לעודד תעסוקה של אימהות חד הוריות ויש כאן גם את המרכיב של טובת הילדים, ילדים שצריך פתאום להוציא אותם מחוגים, מצהרונים, זה כאב לב גדול, אני לא רואה הבדל בין המקרה הזה, לבין הסיפור של הבג"צ בנושא הפסקת סבסוד המעונות לאברכים, ששם בג"צ קבע במפורש, שצריך לתת תקופת היערכות, שם נדמה לי שנתנו משהו כמו שנה, שנה של היערכות, בדיוק מהשיקולים האלו, שצריך לתת זמן מספיק להיערכות מצד המשפחות, יש את טובת הילדים, יש את הברירה האכזרית הזאת, בין לעזוב את העבודה, לבין בעצם להיכנס למצב של, הביררה היא שבסופו של דבר נכנסים למצב של עוני, אין, זה או עבודה, או הסבסוד הזה, אז חייבים למצוא כאן פתרון. אני חייבת להעיר עוד עניין, כי הזכרתם את התוכנית, אלה גם הזכירה את התוכנית שמגבירות עבודה, זה כהקדמה לדין שייערך כאן בעשר, יש בעיה מאוד גדולה, התוכנית הזאת לא ממומשת, הנוהל השתנה מאוד יפה, השוו את התנאים ל"סל גמיש", אין שום נגישות לזכות הזאת, לא יודעים על זה אפילו - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
זכות של איזו תוכנית?
דנה גינוסר
הזכות של סבסוד מוגדל לאימהות חד הוריות, זה כתוב בנוהל שלהם עצמם.
היו"ר יצחק פינדרוס
אבל היא אומרת שהם קיימות.
דנה גינוסר
זה קיים בנוהל, היא צודקת, בפועל זה לא ממומש, מרוב עניינים לא הספקנו עדיין להוציא על זה חומר רקע, אז זה לדיון הבא של שעה עשר, אז אני אומרת שבאמת צריך לקחת בחשבון - - -
היו"ר יצחק פינדרוס
אני רוצה להתקדם, להתכנס, יש פה בעצם אם אנחנו עושים סדר, עזרה לנו אלה לעשות סדר בבלגן, אם אנחנו ניקח, משלמים הרי כל רבעון על הרבעון הקודם, היה קפיצת מדרגה, לא בגלל מספר הפונים, לא רק בגלל מספר פונים, אלא מספר החשבוניות שהגיעו ברבעון האחרון, שכמעט 2/3 מהתקציב, אם האוצר, בתוך המסגרת הקיימת היום, עד להעברת התקציב, יישאר במסגרת שהייתה ב-22, אפשר כנראה לעמוד ברוב ההתחייבויות של אלה שכבר נמצאים בתוכנית, לא להגדיל אותה, כמובן שבתקציב תהיה בקשה ותיעדוף של המשרד, להגדיל את זה, משישה לעשרה, או 12, זה הסכומים בערך שדיברו פה בשביל להגדיל, כי שמונה זה השנתי ולכן צריך, אם יגיעו להבנה על הנושא הזה, שנשארים בתוך המסגרת, אפשר יהיה להתנהל, כמו שהתנהלו עד עכשיו, משלמים רבעון אחר כך, הרבעון הבא, אמור להגיע באפריל, אפריל ישלמו אותם 2 ומשהו המיליון שקל הנותרים שנותרו בתקציב, לאחר מכן, נראה, גדילו, לא יגדילו, יקבלו חדשים, לא יקבלו חדשים, זה תלוי מה ייקרה במאי, הבטיחה אלה לבדוק את זה במשרד, איך לבצע את זה, כי באמת כמו שאומרת עורכת הדין, אבל לא צריך להגיד, כי הדיון על הבג"צ הוא בוועדת חוקה כרגע, אני לא מתערב לוועדת חוקה בדיונים וגם זה לא היה שנה, התחילו את זה שבוע אחרי תחילת שנת הלימודים, זה מה שבג"צ אמר אז, אבל אני לא נכנס לזה כרגע, אני אומר בלי כל קשר.

יש אנשים שנכנסו לתוכנית, נמצאים בתוכנית, הסתמכו על התוכנית, עובדים בתוך התוכנית, אם יש דרך טכנית ואני חושב, אם יש דרך ואת תבדקי את זה באוצר, אתם תבדקו את זה בזה, נראה לי שיש דרך טכנית לגשר לפחות לרבעון הקרוב, מה הערכה שלכם, מה יהיה ברבעון הקרוב? סדר גודל של שתי מיליון שקל, לפי מה שאת אומרת, אם זה שמונה בשנה, רבעון רגיל זה שתי מיליון שקל, אז אנחנו בתוך המסגרת, פחות או יותר של תקנה 105 ונוכל לעמוד בו. אני רק רוצה לתת אפשרות לעוד, ממש בקצרה לעוד אמא לדבר, מורן בר, אם חד-הורית, שביקשה לדבר בזום ולאחר מכן נסכם את הדיון הזה.
מורן בר
שלום ותודה רבה לכם שאתם נותנים את המקום, אז באמת אני חד-הורית לשתי בנות והתוכנית היא מדהימה והיא נתנה לנו המון המון כוח שבאמת אנחנו נלחמות להתמיד, אני הגברתי את העבודה ונעזרת בתוכנית לקייטנות ולצהרונים, לצערי עכשיו אחרי שהקפיאו את התוכנית, הפסקתי את הצהרונים, הוצאתי את הבת שלי מהצהרונית וזה כואב, זה קשה, זה המקום שידעתי שהיא תהיה מטופלת בו ולא תצטרך לחזור הבייתה ולהיות חסרת מעש והיא גם קיבלה את הארוחה החמה והיום זה לא קורה ואני מחפשת פתרונות, אני צריכה למצוא את הפתרונות לבד, מה גם שבעצם אם אנחנו נקבל, או לא נקבל את החזרים, אני כבר ביטלתי את הצהרונית אז לא יהיה לי מה להגיש, או, למרות שאני זכאית לקבל את התוכנית עד ספטמבר בעצם. זהו.
היו"ר יצחק פינדרוס
אני מצטער מאוד, אני מאוד מקווה, אני מצטער מאוד על מה שאת מספרת וזה הסיבה שבאמת כינסתי את הוועדה, דרך אגב, פחות משבוע אחרי שקיבלתי את הפנייה, ממש מהר מאוד, אני מקווה שאנחנו נמצא פתרון בהתדיינות התקציבית ונצליח לעמוד בזה ולהחזיר את זה חזרה מהר מאוד להודיע להורים, עוד פעם, לאלה שבתוך אותם 18 חודש, נמצאים בפנים, נמצאים כחלק מהעניין, עד למאי נתנהל איתם ואחרי מאי, נקווה שתצליחו במאבק התקציבי, להגדיל את תקציבי העבודה לממדים יותר משמעותיים, זה בסדר גמור, אבל כרגע יש לנו את ההתנהלות הזאת, אני מודה, את רוצה להוסיף עוד משפט אחד?
מורן בר
לא, תודה רבה.
היו"ר יצחק פינדרוס
תודה רבה לך.
יעל בליץ זיסקין
כן, המשפט אחד, זה אני חושבת שהעניין התזרימי לשם המשחק פה, כאילו העניין הזה, זה עבר ל-משוטף פלוס שלושים, לשוטף פלוס חצי שנה ולנשים כאלה שעשו עכשיו את הקפיצה בספטמבר והן עכשיו רוצות לעבור, המחשבה שיגיד, הם עדיין, הזכאות נשמרת ומזה לא יהיה להם קבלות כבר להביא, כי על האוכלוסייה החלשה באמת, לא יכולות, הן יפספסו בעצם את הזכאות והסיפור שלה, נשים כמו מורן, את זה צריך להחזיק בראש, יש פה אישה שעשתה את הקפיצה, הגדילה אחוז משרה, המדינה אמרה אני איתך ואז היא אמרה, בעצם לא, ולנשים האלה, פה עכשיו להגיד, עד מאי תחכי, זה בעצם להגיד לה, השנה, את השנת תקציב הזו, את ההגדלה שעשית, את מפספסת.
היו"ר יצחק פינדרוס
יעל, בדיוק בגלל זה כינסנו את הוועדה, קיבלתי אפילו תלונה מלשכת השר, שרק נודע לו אתמול בלילה על זה, אמיתי ובצדק, כינסנו את הוועדה מיידית, בלי המתנה.
יעל בליץ זיסקין
זה מוערך.
היו"ר יצחק פינדרוס
נועה תקשרה באוצר, אומרת לי, תקשיב, אפילו יומן לא הצלחתי לסדר, בשביל להגיע לפגישה והתקשרה אתמול בלילה, כולה היסטרית, השר התקשר אליי אתמול ובגלל זה עשינו את זה מיידית, כי הבנו שמדובר פה באירוע שהוא לא תיאורטי, אלא אירוע מעשי, שיש שם בקצה, את אותן נשים שכן, אין להן צהרון, אין להן קייטנה, אין להן ארוחה ואת הדבר הזה צריך לפתור, אני מקווה שזה ייפתר ממש בימים הקרובים, נמצא פתרון, לפחות עד להעברת התקציב ומשם נוכל להמשיך. תודה רבה לכולם. תודה רבה.


הישיבה ננעלה בשעה 09:54.

קוד המקור של הנתונים