פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת ה-25

הכנסת



9
ועדת הכנסת
04/01/2023


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 1
מישיבת ועדת הכנסת
יום רביעי, י"א בטבת התשפ"ג (04 בינואר 2023), שעה 13:45
סדר היום
בחירת יושב ראש ועדת הכנסת
נכחו
חברי הוועדה: אופיר כץ – היו"ר
ינון אזולאי
זאב אלקין
משה סעדה
שמחה רוטמן
חברי הכנסת
יעקב אשר
מירב בן ארי
משה גפני
אחמד טיבי
יונתן מישרקי
שרון ניר
מוזמנים
יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה
שר הספורט מיקי זוהר
מזכיר הכנסת דן מרזוק
ייעוץ משפטי
ארבל אסטרחן
מנהלת הוועדה
נועה בירן - דדון
רישום פרלמנטרי
אתי אפלבוים

בחירת יושב ראש לוועדת הכנסת
מזכיר הכנסת דן מרזוק
אני מתכבד לפתוח את ישיבתה הראשונה של ועדת הכנסת. לפי סעיף 106 לתקנון, כפי שהמליצה הוועדה המסדרת, יושב-ראש הוועדה יהיה חבר הכנסת אופיר כץ.

לכן אני מבקש להעמיד להצבעה את בחירתו של חבר הכנסת כץ. מי בעד?

הצבעה
אופיר כץ נבחר כיו"ר ועדת הכנסת.
מזכיר הכנסת דן מרזוק
פה אחד.

בבקשה, חבר הכנסת כץ, ברכות.
היו"ר אופיר כץ
תודה רבה אדוני המזכיר. אדוני היושב-ראש, תודה גם לך. האמת שזה מאוד מרגש לשבת בוועדה הזאת. זאת ועדה שהיא הלב הפועם של הכנסת ובאמת הכול עובר דרך המקום הזה. אני יודע שזה גם כאב ראש לא קטן לשבת פה. אני מקווה ומאמין ואני אשתדל לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר ולהיות זמין ולסייע לבקשות חברי הכנסת.
יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה
אני מקווה, אדוני היושב-ראש, שתהיה זמין גם ליושב-ראש הכנסת כי נעבוד יחד.
היו"ר אופיר כץ
תמיד, תמיד.
יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה
אני יכול לומר לך בסיפוק מסוים שהוועדה הזאת היתה הוועדה הראשונה שאני הייתי חבר בה כשנכנסתי לכנסת. אכן דברים גורליים ומשמעותיים ביותר עברו דרך הוועדה הזאת. גם אם חלק מהזמן יש פה עשייה יותר פרוצדוראלית ואפורה, יש פה גם הרבה תוכן, הרבה עשייה, הרבה חשיבות.

אני מברך אותך ומברך את יתר החברים בעשייה טובה ומוצלחת.
היו"ר אופיר כץ
תודה רבה.

הרב גפני.
משה גפני (יהדות התורה)
תודה רבה.
היו"ר אופיר כץ
עכשיו זאת ברכה מהצד הזה ותכף זה מתהפך, כן?
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
ברכת גומלין.
היו"ר אופיר כץ
בדיוק.
משה גפני (יהדות התורה)
חיכינו לזה הרבה זמן.
היו"ר אופיר כץ
נכון.
משה גפני (יהדות התורה)
אני מברך אותך על בחירתך להיות יושב-ראש ועדת הכנסת. אמרתי לך, כל העולה לגדולה מוחלים לו על כל עוונותיו. אתה יכול להגיד שאין לך עוונות, זה בסדר.
היו"ר אופיר כץ
כן, אני מנסה לחשוב, לא מוצא.
משה גפני (יהדות התורה)
זה מגיע לך. היית בוועדת הכספים יחד איתי ובאמת אתה סמל ודוגמה לאיש חרוץ שלא מרפה מהנושא. עסקת גם בנושא של הבריאות בפריפריה, דברים מאוד חשובים לציבור. הגיע הזמן שתתקדם ואתה בתחילת הדרך. אתה איש צעיר עם הרבה עתיד לפניך. בעזרת השם, שיהיה לך בהצלחה.
היו"ר אופיר כץ
תודה הרבה גפני.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
אופיר, ברכות לך, ברכות לכנסת ישראל ולוועדת הכנסת. אין לי כל-כך ותק פה, בוודאי לא כמו מי שדיבר לפני ואפילו לא כמו יושב-ראש, אבל אפשר לומר על הוועדה הזאת שהיא מרכז העצבים של הכנסת, תרתי משמע. כלומר, באמת הכול עובר פה וגם מתוח פה. אני חושב שאתה במיוחד, מצליח להיכנס לחדר הכי סוער ורוגש ולהכניס איתך ערימה של רוגע ומתינות ושיקול דעת ולגרום לכולם לשבת, לדבר ולהוציא החוצה את העצבים ולהישאר עם מרכז העצבים במשמעות האמיתית והנכונה שלו.

באמת, אין ראוי ממך. זכתה כנסת ישראל וזכינו בך. יישר כוח ובהצלחה.
משה גפני (יהדות התורה)
יישר כוח.
היו"ר אופיר כץ
משה סעדה.
משה סעדה (הליכוד)
קודם כל ברכות לאופיר וגם ליושב-ראש הכנסת אמיר ברכות.

לדעתי, מקודמיי אני הכי חדש כאן. פעם ראשונה שנחשפתי לפעילות הפרלמנטרית של הכנסת באמצעותך כחבר בוועדת הפנים. כמי שלא מכיר, באמת זכיתי, קודם כל, להכיר אדם וסוג של חבר להתייעץ ולשאול אותו. פרלמנטר מצוין והכול במזג שיפוטי, כך קוראים לזה בעולם הקודם שלי. הצלחנו לקדם דברים גדולים. החוק הזה של פקודת המשטרה זה חוק משמעותי ושינוי משמעותי ואחרי כל המחלוקות הכול נעשה עם המון שום שכל והמון מחשבה והצלחנו להביא את התוצאה. ברכות בתפקיד החדש.
היו"ר אופיר כץ
תודה.

חבר הכנסת אלקין.
זאב אלקין (המחנה הממלכתי)
חבר הכנסת כץ, קודם כל אני רוצה לברך אותך על בחירתך לתפקיד. כמו שליושב-ראש הכנסת זאת היתה הוועדה הראשונה בה הוא התחיל, זאת היתה ועדה ראשונה שעמדתי בראשה. אז, בדיוק כמוך, הייתי יו"ר הקואליציה ותקופה ראשונה עמדתי במקביל גם בראשות יו"ר ועדת הכנסת ואחר-כך יריב לקח את הוועדה.

אני חייב להגיד לך שכיו"ר קואליציה בהחלטה הזאת חסכת לך שליש מהעבודה. בדרך-כלל, שליש מהעבודה של יו"ר קואליציה זה לתאם עמדות עם יו"ר עמדות הכנסת. אז אם לא תיכנס לסכיזופרניה, תוכל לתאם עם עצמך עמדות וזה בהחלט יקל עליך.

אני רוצה להודות לך על-כך שבתקופת כהונתך כיו"ר ועדה מסדרת הצלחת להעביר אירוע שהוא בדרך-כלל מאוד מורכב, של הקמת הוועדות במקסימום הידברות עם כמה שיותר מסיעות הבית, גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה. אני חושב שזה מאוד חשוב בוועדת הבית הזאת. יהיו בינינו חילוקי דעות ומן הסתם חריפים ואי-אפשר אחרת, אבל מה שאפשר לעשות בהסכמה וברוח טובה, חשוב לעשות בהסכמה וברוח טובה. אני מאוד שמח שכך הובלת את התהליך הזה. המון בהצלחה.
היו"ר אופיר כץ
תודה רבה.

השר מיקי זוהר, שיהיה לך בהצלחה.
שר הספורט מיקי זוהר
תודה רבה.

הגעתי לכאן משום שבכנות רבה אתה אחד מחברי הכנסת שאני הכי מעריך בכנסת. בלי שום קשר לזה, אתה גם חבר שלי. מבחינתי זה רגע מאוד מרגש, למרות שאתה זה שמתמנה. אני חושב שהמינוי הזה הוא מינוי ראוי, מינוי חכם ונכון. אין לי בכלל צל של ספק שתעשה פה, בעזרת השם, עבודה טובה יחד עם תפקידך החשוב. התפקיד של יו"ר הקואליציה הוא משהו שאני מכיר באופן אישי. כיהנתי בתפקיד תקופה מסוימת. אני בטוח שתעשה את הדברים כמו שעשית עד עכשיו, בשום שכל, בהידברות, בהבנה ובחכמה תוך כדי משילות ועמידה על עקרונות שאנחנו כולנו מאמינים בהם. אני מאחל לך בהצלחה בדולה בתפקידך.

למותר לציין, שכמה שרק אוכל אני אעמוד לרשותך והרבה יותר חשוב שאתה תעמוד לרשותי בתפקידים שאתה מחזיק בהם נכון להיום. שיהיה לך בהצלחה.
היו"ר אופיר כץ
תודה רבה מיקי.
יונתן מישרקי (ש"ס)
כמו שמשה סעדה אמר, אנחנו חדשים פה. בשבועות הראשונים אתה נכנס ומנסה ללמוד מי נגד מי? למה וכמה?

אני רואה בך אדם מאוד ראוי, שקול מאוד, מקשיב מאוד, שזה לא הדבר שהכי קורה בבית הזה. לפעמים היית אומר לך להוציא אנשים - - -
היו"ר אופיר כץ
הצד השני אמרו שהוצאתי יותר מידי.
יונתן מישרקי (ש"ס)
כבן אדם שמסתובב בכמה ועדות, אני חושב שבאמת עשית את זה והשתדלת להקשיב כמה שיותר לאנשים ולשמוע. הכול ברוגע, כמו שהזכירו חבריי פה.

אני מצטרף לכל הברכות של כולם, באמת איש ראוי. גם יו"ר הקואליציה וגם יו"ר הוועדה החשובה הזאת.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
אני בעד.
יונתן מישרקי (ש"ס)
הנה, אפילו טיבי בעד. יש דברים מסוימים שהוא גם בעד.

אני מאחל לך בהצלחה רבה, הצלחת זאת הצלחת כולנו.
היו"ר אופיר כץ
תודה רבה.

חברת הכנסת שרון ניר, בבקשה.
שרון ניר (ישראל ביתנו)
אופיר היקר. אני גם מהצד השני וגם מחברי הכנסת החדשים. באמת זכיתי להכיר אותך בחודש האחרון במסגרת החקיקה. הובלת בכישרון ובחן רב, יש לומר, את התהליך. אין לי ספק שהתפקיד הזה באמת הולם את מידותיך וכישוריך. אני שמחה שאקח חלק קבוע בוועדה הזאת. על אף שנמשיך להיות חלוקים על הרבה מאוד דברים, אין לי ספק שאתה האדם הנכון במקום הנכון. בהצלחה.
היו"ר אופיר כץ
תודה רבה.

חברת הכנסת בן ארי.
מירב בן ארי (יש עתיד)
הגעתי כדי לפרגן לך במידה, כי כל פעם שאני מפרגנת לך יותר מידי, זה פוגע בך בפריימריז.
היו"ר אופיר כץ
נכון.
יעקב אשר (יהדות התורה)
התכוונת, פוגע לך בפריימריז.
מירב בן ארי (יש עתיד)
לא, כי הפריימריז שלך הם בין המובחרים פה בכנסת.
יעקב אשר (יהדות התורה)
לפחות אצלנו מועצת גדולי התורה זה עשרה אנשים. אצלכם מועצת גדולי התורה זה אחד.
מירב בן ארי (יש עתיד)
מילא, את משה סעדה כבר הבנתי. אבל מה אתה קשור לפריימריז? אין לך פריימריז.

אני רוצה לאחל לך בהצלחה. אמרתי לך משהו השבוע ואני רוצה להגיד את זה שוב. אני רוצה להגיד את זה פה כדי שכולם ידעו מה נאמר בין שנינו. ב-2015, יש הרבה סיבות שהחזקנו 4 שנים אבל אחת הסיבות המרכזיות היא יו"ר קואליציה ויו"ר ועדת כנסת דוד ביטן שניהל. גפני יודע כי היינו ביחד, נכון? החזקנו מעמד שנים וזה לא היה כאן הרבה שנים. זאת הסיבה שהצלחנו. אמיר אוחנה, יו"ר הכנסת, גם זוכר שהחזקנו ביחד כי ידענו לעבוד יחד. מי שידע לנצח על הכול זה ביטן. כל הקרדיט מגיע לו.

אמרתי לך את זה לבד ואני כן אומרת את זה פה. אני מאוד מקווה שתשכיל לעבוד איתנו יחד. בינתיים זה נראה טוב. גם בשבילכם ההישרדות זה באמת היכולת לנצח על קואליציה ואופוזיציה פה מוועדת הכנסת.

אני רוצה לאחל לך בהצלחה. למרות שיחסית אתה זמן קצר בכנסת, אני חושבת שלמדת לעבוד יחד. זמן קצר בכנסת, לא בליכוד ובעבודה עם ארדן. אמרתי לך את זה אתמול בטלפון ואומרת לך גם פה. אני חברה בוועדה הזאת ואנחנו נעבוד יחד. אני יודעת שבסופו של דבר זה מאוד יכול לעזור שוועדות מתנהלות בנועם ולא בעצבים ובמתח. יהיו כאן ויכוחים ונתווכח. זה יקרה כי זה התפקיד שלנו, אבל בסוף אנחנו צריכים קודם כל להסתכל על הציבור שבחר בנו ושם אותנו פה. כשמסתכלים על הציבור, צריך קודם כל לבחור את הקרבות, איפה נלחמים ואיפה לדעת מה טוב ולדעת לשתף פעולה.

אני מאחלת לך המון בהצלחה. צריך גם להגיד שיש לך אחלה צוות, שזה גם חשוב להצלחה של יו"ר, לא פחות מהיו"ר עצמו.
היו"ר אופיר כץ
תודה מירב.

חבר הכנסת יעקב אשר.
יעקב אשר (יהדות התורה)
אדוני היושב-ראש, אני חושב שבאמת אחד הדברים שרואים אצלך - אתה יודע, תמיד השילוב הוא נכון ובכל מתכון צריך לדעת כמה לשים מכל דבר. לך יש מה שנקרא את ההגדרה של "מים שקטים חודרים עמוק". מצד אחד, אתה שקט ובאותו צד אתה גם חייכן, גם כשאתה יודע שתכף - - -
היו"ר אופיר כץ
אל תמשיך.
יעקב אשר (יהדות התורה)
לא אמשיך.

הדבר השלישי הוא שיש לך נחישות ואמונה בצדקת הדרך. כל הדברים האלה, הם גם דברים תוכניים אבל גם אישיותיים. אתה תצליח, בעזרת השם וכולנו מאחוריך.
היו"ר אופיר כץ
חבר הכנסת אחמד טיבי.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
מכובדי, יו"ר הכנסת, אדוני יו"ר הוועדה. הוועדה הזאת היא המנוע של הבית. כאן מתנקזים כל האינטרסים של כל סיעות הבית. זה לא קל לנהל את הוועדה. אני מכיר אנשים שניהלו את זה בחינניות, דילגו בהצלחה מעל היריבויות. ביטן, למשל, כמודל, והאיש הזה גם, מיקי זוהר האבא של הזמר.
מירב בן ארי (יש עתיד)
של אליאב.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
אופיר, כולם כאן עדים לאופי שלך כאדם נינוח, אבל אתה מכיר את החומר. עבדתי יחד איתך בוועדת הכספים. הכרת לעומק ובצורה רצינית את הנושאים. באת מוכן עם ניירת, יסודי מאוד. אני מקווה שתצליח לגשר על הפערים והאינטרסים של כל סיעות הבית. העבודה כאן היא עבודה קשה. לפעמים מתכנסים כל יום. צריך להגיע בבוקר, כמו היום שהבאת אותנו בתשע בבוקר.
היו"ר אופיר כץ
היתה מחשבה גם על שמונה אבל בסוף שכנעו אותי שלא.
מירב בן ארי (יש עתיד)
היא טורפדה.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
היא טורפדה.
היו"ר אופיר כץ
מירב עזרה לכם בזה.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
אני רוצה להודות לצוות שלך, לנועה מנהלת הוועדה וגם לארבל היועצת המשפטית. הן מעולות, אתה תיהנה מהן. חלק מהאחריות נופלת עליהן והן עושות את זה בצורה הטובה ביותר. אני מאחל לך בהצלחה.
היו"ר אופיר כץ
תודה רבה.

חבר הכנסת ינון אזולאי, בבקשה.
ינון אזולאי (ש"ס)
קודם כל, זה שלא הייתי בהצבעה זה חשבון בינינו.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
תעשה רביזיה.
ינון אזולאי (ש"ס)
סגרנו את החשבון בינינו במליאה.
היו"ר אופיר כץ
אוקי, השוות.
ינון אזולאי (ש"ס)
לגבי השעה, אחמד, אל תדאג, אני מקווה שהוא ייקח את הדבר הטוב מגפני, שלפני עשר לא מתחילים ועדה.
מירב בן ארי (יש עתיד)
יש כאלה ששמים ילדים בגן.
ינון אזולאי (ש"ס)
נכון ואני אחד מהם.
מירב בן ארי (יש עתיד)
לא, לא. מירב אני אחד מהם.
מירב בן ארי (יש עתיד)
נשמה, אני לא יודעת אם אתה שם את הילד שלך בשש בבוקר.
משה סעדה (הליכוד)
את הנכדים.
מירב בן ארי (יש עתיד)
שני נכדים? מה, אתה כזה מבוגר?
משה סעדה (הליכוד)
שני נכדים.
ינון אזולאי (ש"ס)
מירב, אני איתך. אני מפזר את הילדים בבוקר, כל אחד במוסדות חינוך שלו וגם מכין להם אוכל לפני שאני יוצא.
מירב בן ארי (יש עתיד)
כל הכבוד ינון. אתה בא בעשר לגפני.
ינון אזולאי (ש"ס)
לכן אני מגיע בעשר לגפני. היום הגעתי בתשע כי אופיר אילץ אותי.

אופיר, הספקתי להכיר אותך ויש בינינו חברות טובה של השנים מאז הגעת לפה. כמו שכולם אמרו, החיוך שלך, השקט שלך וגם הרבה יסודיות שיש לך. אתה לומד את החומר לעומק וכמובן יודע לאחד בין כולם. עשית את זה כרכז קואליציה כשהיית בוועדת הכספים ועשית את זה בצורה הטובה ביותר. הצלחת להביא הישגים של אופוזיציה, קואליציה. היו צריכים לקרוא לך רכז ועדת הכספים ולא רכז קואליציה כי באמת הבאת דברים טובים והישגים.

אני מאחל לך שלא תצא תקלה תחת ידך. בקשה לי אליך, תכין את השטח לשנתיים הבאות כדי שבאמת יהיה פה טוב ולא נצטרך לעבוד קשה אחר-כך.
היו"ר אופיר כץ
תודה רבה לכולם.

אני נועל את הישיבה.


הישיבה ננעלה בשעה 14:05.

קוד המקור של הנתונים