פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת ה-25

הכנסת



2
ועדת הפנים
04/01/2023


מושב ראשון


פרוטוקול מס' 1
מישיבת ועדת הפנים והגנת הסביבה
יום רביעי, י"א בטבת התשפ"ג (04 בינואר 2023), שעה 14:00
סדר היום
בחירת יושב-ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה
נכחו
חברי הוועדה: יעקב אשר – היו"ר
אופיר כץ – יו"ר ועדת הכנסת
זאב אלקין
אברהם בצלאל
שלום דנינו
אוהד טל
יוליה מלינובסקי
לימור סון הר מלך
יוסף עטאונה
אליהו רביבו
חברי הכנסת
אוריאל בוסו
ינון אזולאי
ישראל אייכלר
אחמד טיבי
מאיר פרוש
מוזמנים
יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף
שר המשפטים יריב לוין
שר החינוך יואב קיש
סגן שרת התחבורה אורי מקלב
מזכיר הכנסת דן מרזוק
משה גפני - יו"ר דגל התורה
ייעוץ משפטי
תומר רוזנר; לירון אדלר מינקה
מנהלת הוועדה
לאה קריכלי
רישום פרלמנטרי
שרון רפאלי
בחירת יושב-ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה
אופיר כץ (יו"ר ועדת הכנסת)
שלום לכולם, אני מתכבד לפתוח את ישיבת הוועדה. לפני שנעבור להצבעה – אתה בטח לא זוכר, אבל זאת הוכחה שבכנסת כל הזמן לומדים, וטוב שיש ותיקים שמסבירים לצעירים – אני זוכר שממש בימים הראשונים שלי בכנסת היה לנו ויכוח בוועדת הכנסת לאן איזשהו חוק ילך. אני אמרתי, לא, והתחלתי לגייס רוב נגד יעקב כדי שהחוק ילך לוועדה שאני רציתי. ואז הוא לקח אותי הצדה ואמר לי, בוא, זה לא עובד ככה, בוא תסביר לי למה החוק הזה חשוב לך לוועדה הזאת, אני אסביר ונראה למי זה חשוב יותר. אנחנו משתפים פעולה וצריך להתפשר. הוא אמר למה זה חשוב לו, ואני אמרתי את הוועדה שלי. הוא אמר לי, אתה יודע מה, במקרה הזה זה יותר חשוב לך, לא צריך הצבעה – אני הולך איתך לוועדה שאתה רוצה. והוא אמר לי: טיפ, תלמד, פה משיגים הרבה יותר דברים בפשרות ולא בהצבעות. אז את הטיפ הזה לקחתי איתי.
יעקב אשר (יהדות התורה)
אבל שלא כולם יבנו על זה.
אופיר כץ (יו"ר ועדת הכנסת)
זה טיפ מאוד חשוב שאני משתמש בו. באמת, הניסיון שלך במשכן, הירידה לפרטים הכי קטנים שיש, לזהות כל דבר, לקדם תהליכים ומהלכים – אני בטוח שתעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר בוועדה החשובה הזאת.
אם כך
"בהתאם להוראות סעיף 106(א)(1) לתקנון הכנסת ועדה תבחר יושב-ראש מבין חבריה לפי המלצת ועדת הכנסת".

ועדת הכנסת החליטה להמליץ לוועדת הפנים והגנת הסביבה לבחור בחבר הכנסת יעקב אשר כיושב-ראש הוועדה. מי בעד?
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה
אילו הייתי חבר בוועדה הייתי מצביע בעד.
היו"ר יעקב אשר
אני משוכנע.
אופיר כץ (יו"ר ועדת הכנסת)
מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

ההצבעה אושרה.
אופיר כץ (יו"ר ועדת הכנסת)
אם כך ההצבעה עברה פה אחד. אדוני היושב-ראש, שיהיה לך בהצלחה. יש לי גם ניסיון עם הצוות שלך. יש לך צוות פשוט מדהים.
היו"ר יעקב אשר
זה אני יודע. מכיר.

מכובדי יושב-ראש הכנסת, מכובדי יושב-ראש ועדת הכנסת, מזכיר הכנסת, חברי הצוות – המשפטנים ואלה שלא משפטנים, תומר וכל החבורה, לאה. אני אגיד עוד שתיים שלוש מילים.

קודם כול בשבח והודיה לקדוש ברוך הוא על כל דבר ודבר שאנחנו מגיעים אליו. אנחנו מקבלים כוח בשביל לתת את הכוח הזה לאחרים. זאת המטרה שלנו וככה פעלתי כל חיי. לפעמים יש דברים קשים ולפעמים דברים נוחים יותר. אז מבחינתי להגיע לוועדת הפנים זה כמו דג שזורקים אותו למים. כל חיי הציבוריים היו בשלטון המקומי עד שהגעתי לכנסת; כל הנושא של רשויות מקומיות, כל הדברים הללו של תכנון וכיוצא בזה. בהחלט רציתי את הוועדה הזאת, קיבלתי מה שרציתי ואני מודה לקדוש ברוך הוא, וכמובן, לכל המסייעים שחלקם עוד חוגגים בוועדת הכספים כרגע וחלקם נמצאים כאן סביב השולחן: השרים שהיו חלק מהמשא ומתן. לכן אני מודה לכולם.

בקצרה מאוד אני אומר שהנושאים של ועדת הפנים והגנת הסביבה נוגעים ליום-יום של כל בן אדם באשר הוא בהרבה מאוד תחומים. הדברים שאני רואה אותם חשובים מאוד: חיזוק השלטון המקומי, חיזוק רשויות חלשות והבאתן לעצמאות. אני מדבר על זה מניסיון כראש עיר שהצליח בזמנו בסיעתא דשמיא להגיע לתהליך הזה. אני אקדם שימשיך להיות שולחן עגול עם השלטון המקומי; וכמובן, שהשלטון המקומי יחזק את הרשויות ומצד שני לרתום אותן לתכניות המדינה ולפרויקטים של המדינה ולא שיהיו שני צדדים – זה ודאי לא טוב.

נושא איכות הסביבה – שיתופי הארגונים השונים, לשמוע את כולם – כך עשיתי בוועדת חוקה בימים של קורונה שלא היה קל. אתה ודאי זוכר את זה, אדוני היושב-ראש. שמעתי את כולם – מאלה שקוראים להם בשמות כאלה ומפגינים ברחובות כאלה – שמעתי את כולם. גם כאן אני רוצה ואשמח לשמוע את כולם.

בנושאי הדת שקשורים לוועדה – הנגשת השירותים לאזרחים ככל האפשר, כמו כל שירות אחר.

תשתיות לאומיות – קידום של תשתיות לאומיות חשובות, צמצום הבירוקרטיה, נושא התכנון שהוא הסטארט של כל פתרון מצוקת הדיור של כל מדינת ישראל – חובה. אין זוג צעיר במדינת ישראל שלא חווה את מה שאחר חווה. הפתרון מתחיל בתכנון. אף פעם לא נולדה דירה בלי תכנון, אף פעם לא נולדה שכונה ולא עיר בלי תכנון. כדי לגרום לכך שיהיו חייבים להאיץ את התכנון, חייבים לקדם את הדברים כדי שזה יגיע אחר כך גם לחלק של משרד השיכון שיוכל להוציא את זה, לשווק את זה ולהרים את זה. אני בטוח – ואני אומר את זה בידיעה – אנחנו נעזור לכולם. יש מצוקה, היא ייחודית בציבור החרדי מסיבות אובייקטיביות לחלוטין וגם מסיבות של תכנון. זאת צרה של כולם, וניוושע ביחד בקדנציה הזאת, בעזרת השם.
כמובן, כל הנושאים מסביב
מנהל מקרקעי ישראל וכולי. אני מאחל לנו, לצוות הוועדה, לחברי הוועדה, שחלקם באים עם ניסיון רב בהרבה תחומים ואלה שאין להם ניסיון ירכשו כאן – שיהיה לנו בהצלחה. שנזכה לעשות דברים טובים למען עם ישראל.
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה
אמן.
היו"ר יעקב אשר
אדוני יושב-ראש הכנסת, בבקשה.
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה
תודה לך, אדוני יושב-ראש הוועדה, החשיבות היתרה של הוועדה הזאת שאתה עומד בראשה החל מרגע זה טמונה בכך שהשלטון המקומי שענייניו יידונו כאן בהרחבה משפיע על חיי הפרט, על חיי האזרח באופן הרבה יותר מהיר, בלתי אמצעי ומידי מאשר השלטון המרכזי. אני באופן אישי חסיד גדול של פיזור סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי. ראשי הערים וראשי הרשויות מכירים את האזרחים שלהם, נוגעים בהם, מדברים איתם, נמצאים איתם בקשר יומיומי. אני חושב שהמינוי שלך באופן אישי, אדוני, הוא המינוי הנכון ביותר, הראוי ביותר גם בגלל הניסיון הרב שאתה מביא איתך כראש עיר וכאדם שהשלטון המקומי איננו זר לו וגם בגלל המזג שלך, האופי שלך, האכפתיות שלך לאזרחים ולשלטון המקומי בכלל. היכולת שלך לפשר בין חלקים ניצים ומתנגדים תביא אותך להצלחה גדולה - -
היו"ר יעקב אשר
אמן.
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה
- - תביא אותך, בעזרת השם, לעשות הרבה טוב לעם ישראל. אני מברך אותך, אדוני היושב-ראש בהצלחה, ואני מברך, כמובן, את כל חברות וחברי הוועדה – שנעשה ונצליח. תודה רבה.
היו"ר יעקב אשר
תודה רבה. יושב-ראש תנועת דגל התורה ויושב-ראש ועדת הכספים הנבחר, הרב גפני, בבקשה. לאחר מכן יושב-ראש הרשימה.

מר גולדקנופף, בבקשה. אם הרב גפני אמר לך תעשה מה שהוא אומר.
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף
כולם נשמעים לרב גפני.

- - - עכשיו הזמן שלו והתקופה שלך מתחילה ואני מקווה שנעמוד ב-90 היום שנביא את התקציב. לא הייתי אצלך בפעם הזאת כי הייתי בפעם הקודמת. הלכתי, בירכתי את הרב גפני בוועדה הקודמת עם דרשה שלמה.

הרב יעקב אשר, הפרשה שלך "ויחי יעקב". מה זה - - - אף הוא בחיים. זאת אומרת ההמשך הוא בחיים. הרבה דברים עשית בשנים הצעירות שלך, בשנים הבינוניות שלך, ואני שמח לראות אדם שלא צמח ברגע אחד והגיע למקום שלקחו אותו לעשייה, אלא הוא בעשייה כל השנים. עשייה יש לך גם בתחום הבינוי וגם בתחום העשייה העירונית, וזה היה כל הזמן לברכה. זה נקרא - - - בחיים. השארת הרבה דברים במקומות שבהם היית והדברים האלה, לעולם אף אחד לא יוכל למחוק אותם. זה נשאר לך לנצח.

עכשיו באת למקום כזה שהוא כר פעולה נרחב היות שהצלחת להרחיב את ועדת הפנים כך שהיא שולטת על חצי כנסת: הגנת הסביבה, הפנים, השיכון והבנייה. אף אחד לא הצליח להרחיב את המעגל כל כך וגם תמכנו בזה.
היו"ר יעקב אשר
בלי עין הרע.
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף
הברכה הכי טובה: "המלאך הגואל אותי מכל רע יברך את הנערים". צריך לברך את הנערים גם בדברים שהיו וגם בדברים שהיום. אנחנו מאחלים לך הרבה הצלחה בתפקיד הזה. זה תפקיד שנוכל לעבוד בו במשותף וביחד ונעשה הרבה למען עם ישראל. והרבה מאוד זירוז התכנון, זירוז הדברים שעדיין לא מגיעים אליי שצריכים להגיע מוועדת הפנים או מדברים אחרים ופיתוח, תשתיות, חסימות ומשרד האוצר. עכשיו הייתי בישיבה במקרקעי ישראל בישיבה ראשונה וראיתי כמה עשייה רבה, גדולה ורחבה יש שם. לכן שמחתי להתפטר היום מהכנסת כדי שיהיה לי יותר זמן לעשייה בתחום הבינוי והשיכון של מדינת ישראל, לכל עם ישראל - -
היו"ר יעקב אשר
נברך אותך – ברוך אומר ועושה.
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף
- - לכולם: לחיילים, לדתיים ואם צריך גם לערבים במקום שלהם. כל אחד יקבל את המקום שלו. אני מברך אותך בהצלחה. כל טוב.
היו"ר יעקב אשר
אפרופו "יברך את הנערים", ההיכרות שלי עם הרב גפני הייתה לא כשהייתי נער אבל הייתי כבר אברך צעיר, מה שנקרא. אז הוא הטיל עליי כמה משימות קטנות שמאז הוא הספיק להיות 30 וכמה שנים והלאה, ואני הספקתי להיות במקומות אחרים. הרב גפני, יושב-ראש תנועת דגל התורה, בבקשה.
משה גפני (יהדות התורה)
תודה רבה, אדוני היושב-ראש, האמת שנבחרתי להיות יושב-ראש ועדת הכספים ולא כל כך התרגשתי. אני מתרגש מהמינוי שלך. כמו שאתה אומר אני זוכר אותך הרבה שנים. היית נער צעיר ועסקת בכל הדברים ובכל הדברים הצלחת. עשית את הדברים, ברוך השם, כמו שצריך – בשכל, בתבונה. אני בטוח ומשוכנע שגם את העבודה כאן של כלל ישראל בוועדת הפנים והגנת הסביבה תדע לעשות כמו שצריך.

מכיוון שהרב גולדקנופף אמר דבר תורה אז גם אני אמשיך את דבר התורה שלו. בפרשה "ויחי יעקב" כתוב שיעקב בירך את יוסף ואמר לו: "בך יברך ישראל לאמור: לשמחה אלוקים כאפרים וכמנשה". למה "כאפרים וכמנשה"? הוא אמר: "כאפרים וכמנשה כראובן ושמעון יהיו לי", אז למה אנחנו לא מברכים את הילדים ואומרים: "כמו ראובן ושמעון"? אפרים ומנשה היו במעצמה הכי גדולה בעולם – במצרים. הכול היה שם. הם ישבו בבית של השליט, הם עלו לגדולה. הם לא עלו – הם היו בגדולה הגדולה הזאת. הם שלטו על כל העולם. בכל אופן הם לא התגאו האחד על השני ולא קינאו אחד בשני ולא רבו, ואף על פי שהייתה שם טומאת ארץ מצרים הם נשארו בטהרתם.

בהזדמנות הזאת אני קורא לכל חבריי – אנחנו עלינו לשלטון עכשיו, וצריך לדעת לא להתגאות בזה, אלא לעשות את העבודה. לשם כך נבחרנו. אבל צריך לעשות את זה בשכל ושהבניין הזה יהיה בניין שיש בו פחות מריבות ויותר ויכוחים אידיאולוגיים ויותר דברים שצריך לעשות למען כלל הציבור. אבל שנזכור כל הזמן: "שמחה אלוקים כאפרים וכמנשה" – אפילו שהקדימו את אפרים לפני מנשה הם לא רבו ולא קינאו זה בזה. אפילו אם מקדימים מישהו על פני השני צריך לדעת לחיות עם זה ולעשות את מה שצריך. שיהיה לך בהצלחה ובמזל טוב.
היו"ר יעקב אשר
תודה רבה.
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף
לכן הרב גפני נתן לי לדבר לפניו.
היו"ר יעקב אשר
השר יריב לוין, בבקשה.
שר המשפטים יריב לוין
יעקב ידידי, ברכות גדולות. אני יודע כמה היה חשוב לך לקבל את התפקיד הזה. גם במערכת פוליטית שיש בה מאבקים על תפקידים מאוד בלט שהיה אכפת לך והיה חשוב לך וראית שליחות אמיתית במילוי תפקיד יושב-ראש הוועדה. אתה מביא איתך ניסיון מאוד נדיר בהיבט הזה משום שיש לך גם ניסיון עשיר מאוד מוצלח כיושב-ראש של ועדה מאוד מורכבת כאן בכנסת ולצד זה גם ניסיונך כראש עיר, כמובן, גם בעיר לא פשוטה שניהלת אותה בהצלחה עצומה. שילוב שני הדברים האלה יחד הוא בשורה גדולה מאוד. אני בטוח שגם הוועדה תיהנה מזה, גם המשרדים שהוועדה מפקחת עליהם ייהנו מזה, החוקים שיעברו כאן וגם, ודאי, השלטון המקומי שהוועדה הזאת היא הבית שלו בכנסת, והדברים שהיא נדרשת לעסוק מולו ועבורו הם רבים מאוד וגם חשובים מאוד.

אני גם רוצה לברך אותך שהצלחת במשא ומתן עיקש לייצר בוועדה כאן איזושהי מניפה שמכסה קשת נכונה מאוד של הנושאים שכינסת לכאן פנימה שהיה היגיון רב להעביר אותם ולכנס אותם כאן לתוך הוועדה. אני בהחלט אומר, אולי זה מקרה – בעיניי, זה לא מקרה – שעברנו מוועדה לוועדה עם שני נציגים מצוינים של יהדות התורה. מה שאמרתי גם לגבי משה נכון גם לגביך. אני בטוח שאתה תדאג ותייצג נאמנה את הציבור שבחר בך ואת כל אזרחי ישראל באשר הם באופן הכי מקצועי שיש. שא ברכה והמון בהצלחה.
היו"ר יעקב אשר
תודה וגם תודה על דברים שציינת.
אופיר כץ (יו"ר ועדת הכנסת)
היושב-ראש, אנחנו נאלצים להמשיך בסבב.
היו"ר יעקב אשר
אוקיי.

השר פרוש, בבקשה.
מאיר פרוש (יהדות התורה)
אני משתמש בברכה שאמר קודם הרב גפני עם כל הלב וכל הרצינות: אני מצטרף לכל המברכים. ואתה יודע, בדרך כלל אלה שהם בסוף חותמים: גם אני מצטרף. אני רוצה שגם אחרים יברכו אותך מכל גווני הקשת.
מירב בן ארי (יש עתיד)
יעקב, בהצלחה.
היו"ר יעקב אשר
תודה רבה.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
אני צריכה ללכת לוועדת חוקה.
היו"ר יעקב אשר
הרב פרוש, תסיים.
מאיר פרוש (יהדות התורה)
סיימתי.
היו"ר יעקב אשר
תודה רבה. שר החינוך, בבקשה.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
לא, אבל אני צריכה להצביע - -
היו"ר יעקב אשר
יושב-ראש הוועדה לשעבר.
שר החינוך יואב קיש
גם אצלכם כשהיו שרים נתנו להם - -
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
מה זה משנה "אתם" או "אנחנו".
היו"ר יעקב אשר
יוליה, פעם ראשונה.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
זה שאתה שר, עליי זה לא משפיע. בסדר?
שר החינוך יואב קיש
שלום לכל הנוכחים, חברי הוועדה וחברי הכנסת, האמת שבוועדה הזאת – לאה, יש לנו שעות רבות שאת יושבת לימיני, ועכשיו אני שמח, חבר הכנסת יעקב אשר, שאני יכול לשבת לימינך. אז אני באמת רוצה לאחל לך באופן אישי המון בהצלחה. היו לנו הרבה שעות בוועדה הזאת יחד. אני חושב שאתה איש מתאים מאוד, כישרוני מאוד, עם כל היכולות שזקוקים להן בוועדה הזאת. זה היה אפילו יותר טבעי שזאת תהיה הוועדה הראשונה שלך אבל היא לא הראשונה שלך ולכן אספת ניסיון גם במקומות אחרים. אני בטוח שכל זה יבוא לטובת העניינים שלרשות הוועדה, ויש לה עניינים רבים מאוד. כמו שאתה ואני יודעים זאת ועדה סופר משמעותית, היא ועדה מאוד חשובה, יש בה צוות מצוין: לאה שדיברנו עליה, תומר היועץ המשפטי וכל שאר צוות הוועדה. כמובן, אם צריך את עזרתי בכל דבר שאני קשור אליו, בבקשה - -
היו"ר יעקב אשר
נמצא את הקשר.
שר החינוך יואב קיש
מכל הלב שיהיה המון בהצלחה. אני יודע שאתה עושה הרבה טוב. תודה רבה.
היו"ר יעקב אשר
תודה רבה. סגן השר מקלב ולאחר מכן חברי הכנסת. ברכות לסגן השר.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
הם ילכו, אנחנו נישאר. תדע לך.
היו"ר יעקב אשר
יוליה, הכול בסדר. אני יודע שתישארי.
שר החינוך יואב קיש
יוליה, אולי אנחנו הולכים אבל אנחנו לא הולכים לשום מקום.
היו"ר יעקב אשר
ידידי, סגן שר התחבורה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
תודה. יוליה, צריך להתרגל שיש כאן יושב-ראש והוא קובע את הסדר.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
זה בסדר, זה בסדר.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אני מבין שיהיו לכם הרבה שעות יחד. אם את הולכת להיות כאן בוועדת הפנים הוא יידע להסתדר עם זה.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
הכול בסדר.
אורי מקלב (יהדות התורה)
יושב-ראש הוועדה, אני חושב שכולם יודעים שאתה מביא לוועדה הרבה ניסיון, הרבה ידע, מוטיבציה וחריצות רבה. מה שציינו כאן זה לא שבחרו בך ליושב-ראש הוועדה – אתה בחרת בוועדה להיות יושב-ראש. אתה נלחמת על כך שהוועדה לא תאבד שום דבר מסמכותה, מפעילויותיה. לא היה פשוט, היו הרבה צרכים והוועדה הזאת התפצלה בעבר - -
היו"ר יעקב אשר
צרכים וצרחות.
אורי מקלב (יהדות התורה)
כן, זה נכון.
ינון אזולאי (ש"ס)
אתה מזכיר את מרב מיכאלי עם "צרכים וצרכות".
היו"ר יעקב אשר
לא, זה ב-כ' וזה ב-ח'.
אורי מקלב (יהדות התורה)
ביקשת שזה יהיה בלי רוטציה כדי שהוועדה לא תאבד מסמכותה. אני אומרת את זה למנהלת הוועדה – אולי את מודעת או לא מודעת – היום יש לוועדה מגוון דברים בסמכותה והיא תדון בזה, אין לי ספק שיושב-ראש הוועדה חבר הכנסת יעקב אשר יידע למצות את כל מה שיש בתפקיד הוועדה: גם פיקוח וגם חקיקה וגם להציף את הדברים ולבקר אותם. זה תפקידה של ועדה בכנסת. הוא ימשיך את היוקרה שיש לוועדה הזאת.

כחבר לסיעה – בזמנו לפני שהרב גפני נבחר ליושב-ראש ועדת כספים צריך לדעת שהוא גם היה בוועדת פנים. הרקורד של הרב גפני הוא רקורד של ועדת כספים הרבה שנים - -
היו"ר יעקב אשר
אני זוכר את הקיר אצלו במשרד מלא בתעודות הוקרה: חבר הכנסת הכי ירוק שהיה בכנסת וכולי. הרבה סופרלטיבים.
משה גפני (יהדות התורה)
חבר הכנסת השחור הירוק.
היו"ר יעקב אשר
השחור הירוק.
אורי מקלב (יהדות התורה)
יושב-ראש הוועדה, כחבר גם בסיעה שלך וגם במפלגה שלך אנחנו רואים את התפקיד שלך כתפקיד מכובד מאוד, אחראי מאוד שיביא לנו כבוד, ומאחלים לך ברכה והצלחה רבה.
היו"ר יעקב אשר
אמן. תודה רבה. חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, בבקשה.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
תודה רבה, אדוני היושב-ראש, אני רק מקווה מאוד שכל המילים היפות לא יהיו הספדים כי בדרך כלל אומרים דברים יפים במקומות אחרים.
אורי מקלב (יהדות התורה)
מי שלא יכולים להגיד לו בחיים אומרים את זה אחרי זה; אבל מי שאפשר להגיד לו בחיים אומרים את זה בחיים.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
אנחנו מכירים הרבה מאוד שנים, עבדנו יחד. פעם הסכמנו, פעם לא הסכמנו, וכנראה ככה זה יהיה. בוועדה הזאת יהיו הרבה מאוד דברים שנעבוד עליהם יחד ונראה אותם עין בעין, ויהיו דברים שלא נסכים עליהם. זה בסדר גמור. אני מקווה מאוד שנדע לשמור פה על כבוד הדדי, על טובת העניין ושיח מקובל ומכובד. זה מה שחשוב לי.
היו"ר יעקב אשר
תודה רבה.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
בנושא המטרו אני לא ארד ממך. זה נושא חשוב לכולנו ועל זה נצטרך לדבר בנפרד. ברשותך, אני אלך לוועדת חוקה.
היו"ר יעקב אשר
מאה אחוז. חבר הכנסת שלום דנינו, בבקשה.
שלום דנינו (הליכוד)
אני רק יכול לאחל לך בהצלחה. אני חבר כנסת חדש ואני לומד מכם פה הרבה מאוד, חברים.
היו"ר יעקב אשר
אני מאחל לך שמה שאתה מברך אותנו יגיע גם אליך. אנחנו מאחלים לך בהצלחה ותודה.

לימור סון הר מלך, בבקשה.
לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית)
רק להגיד שיהיה בהצלחה, בעזרת השם. משימות גדולות וחשובות, ובעזרת השם נעשה ונצליח.
היו"ר יעקב אשר
תודה רבה. אוהד טל – יצא; אברהם בצלאל – גם יצא; הרב אייכלר גם יצא. ינון אזולאי, בבקשה.
ינון אזולאי (ש"ס)
אדוני היושב-ראש, שיהיה בהצלחה, בעזרת השם. גם מבחינת צוות – אני לא יודע אם התנסית עם הצוות אבל יש לך פה צוות נהדר, חלקו עדיין ירושה של אבי ז"ל שהיה בוועדת הפנים. זאת ועדה חשובה , והוא היה פה פעמיים בשני סבבים.

כולם מברכים אבל האחריות עליך כבדה מאוד. אני מאמין שאתה נכנס בכובד ראש אבל עם הניסיון שלך אנחנו גם מאמינים שתצליח, בעזרת השם.
היו"ר יעקב אשר
אמן.
ינון אזולאי (ש"ס)
יש הנושא של הדיור שגם נמצא אצלך; דיברו על המטרו שהתעקשת שזה יהיה כדי להצליח בכל דבר ועניין. אנחנו יודעים שיש ברכה והצלחה במעשי ידיך וכך תמשיך, והקדוש ברוך הוא יסייע שלא תצא תקלה תחת ידינו בכלל ותחת ידיך בפרט.
היו"ר יעקב אשר
אמן ואמן. יוסף עטאונה, בבקשה.
יוסף עטאונה (חד"ש-תע"ל)
כבוד היושב-ראש, קודם כול, המון ברכות על הבחירה. שיהיה לך בהצלחה. האמת היא שאני בסיעה ביקשתי להיות בוועדת הפנים בגלל החשיבות שלה והנושאים שבה דווקא בגלל האזור שבאתי ממנו. מדברי השבח ששמעתי סביב השולחן לגבי היושב-ראש, כנראה, הגעתי גם לוועדה הנכונה וגם ליושב-ראש הנכון. יחד נעשה המון עבודה ושיתוף פעולה. שיהיה לך בהצלחה.
היו"ר יעקב אשר
תודה רבה. אחרון חביב חבר הכנסת אליהו רביבו.
אליהו רביבו (הליכוד)
ברכות, רבי יעקב, בשעה טובה ומוצלחת. מי שיודע או לא אני מאוד שאפתי לעמוד בראש הוועדה הזאת לו הייתה נשארת בליכוד. זה נושא שאני מאוד רגיש אליו. אבל אין צל של ספק שמאחר שהיא יצאה מהליכוד, אם יש בן אדם ראוי, נכון, מתאים ונחוץ לעמוד בראש הוועדה הזאת זה בוודאי רבי יעקב. אני שואל את עצמי – ם אלה היו ההישגים שלך כשלא עמדת בראש ועדה איזה פלאות, בעזרת השם, אתה תחולל כשאתה עומד בראש הוועדה.
וורט קטן
אנחנו עוסקים עכשיו ב"ויחי יעקב". בפרשות האלה יעקב אבינו מצווה לרדת למצרים והוא חשש. ילדיו הגיעו והוא הלך להתפלל. הקדוש ברוך הוא אמר לו: רד, אני עמך. מסופר על שני חברים שרוצים לרדת לבור שמטמון רב ערך מצוי שם ומתלבטים איך לעשות את זה כי הבור עמוק. אחד קצת יותר מנוסה, והוא אומר לחבר שלו: אני יורד, אני מקדים, תרד אחריי, אני אכוון אותך בדרך ואנחנו נהנה מהשלל. כשהם מסיימים לאסוף את השלל הבחור המנוסה יותר נשאר ומסייע לבחור הצעיר לצאת. בדיוק ככה הקדוש ברוך הוא מכניס אותך לתוך תחום כל כך רגיש לכולנו, בוודאי לך. אתה היית ראש רשות, אתה יודע מה זה. הוא מכניס אותך לקחת את המטמון הזה, ואני סמוך ובטוח – מלכות בידי השם. הוא הביא אותך, ואנחנו כולנו יחד נפעל ונקדם את כל נושא הרשויות; נפעל, בעזרת השם, יחד בכל נושא ביזור הסמכויות והענקת כוח לראשי הרשויות שהם הברומטר שלנו בינינו בכנסת לבין העם שלא תמיד קולו נשמע.

אני מאחל לך שתצא מכאן חזק, בריא, איתן ורק כשאתה תבחר כשידך על העליונה, ושברכבת השם תחול עליך בדיוק כפי שהיא שרתה על יעקב אבינו שכן הפרשה הזאת כולה ברכות. אז כמו שהוא בירך את ברכותיו לכלל השבטים כך אתה, בעזרת השם, תזכה להתברך ולברך את כל היושבים בציון. תודה רבה.
היו"ר יעקב אשר
תודה רבה על הברכות ודברי התורה. שוב, תודה לצוות, ללאה, לתומר ולכל החברים. בעזרת השם נעשה ונצליח למען כלל האזרחים, כלל עם ישראל וכלל אזרחי ישראל. זאת הכוונה, ויאללה לעבודה. הישיבה נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 14:55.

קוד המקור של הנתונים