פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה


הכנסת



80
הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק-יסוד
הממשלה
22/12/2022

הכנסת ה-25



הכנסת


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 9
מישיבת הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון – שר נוסף במשרד) ובהצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון – כשירותם של שרים)
יום חמישי, כ"ח בכסלו התשפ"ג (22 בדצמבר 2022), שעה 9:00
סדר היום
הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון מס' 14) (שר נוסף במשרד וכשירותם של השרים), של ח"כ שמחה רוטמן
נכחו
חברי הוועדה: משה ארבל – היו"ר
אוריאל בוסו
בועז ביסמוט
טלי גוטליב
שרן מרים השכל
אלמוג כהן
מתן כהנא
יוראי להב הרצנו
חנוך דב מלביצקי
מאיר פרוש
גלעד קריב
שמחה רוטמן
חברי הכנסת
ינון אזולאי
ואליד אל הואשלה
קארין אלהרר
משה ארבל
משה טור פז
יוסף טייב
נעמה לזימי
יוסף עטאונה
מטי צרפתי הרכבי
יואב קיש
אפרת רייטן
ייעוץ משפטי
גור בליי
טליה ג'מאל
מנהל הוועדה
איל קופמן
רישום פרלמנטרי
הדס צנוירט
הצעת חוק-יסוד
הממשלה (תיקון מס' 14) (שר נוסף במשרד וכשירותם של השרים), פ/81/25 כ/942
היו"ר שלמה קרעי
בוקר טוב, אני מתכבד לפתוח את הישיבה. נר רביעי של חנוכה. אנו פותחים את המשך הדיון – התעוררנו לבוקר משמח, כבר בלילה, וחלקנו התעוררו לבשורה הזאת. יש ממשלה בישראל בעז"ה. ראש הממשלה הכריז: עלה בידו. שבוע הבא השבעה. נלך מזאת חנוכת המזבח לזאת חנוכת הממשלה באותו שבוע. אנחנו ממשיכים בהכנה לקריאה השנייה והשלישית בדיון בתיקון לחוק יסוד: הממשלה – שר נוסף במשרד וכשירותם של שרים. אנחנו נמצאים בסוף חוברת ההסתייגויות. הסתייגות מס' 884 בעמ' 89 בחוברת, של חבר הכנסת מיכאל ביטון. נמצא פה? אמרו נושא חדש להסתייגות הזאת. הסתייגות 885, קבוצת העבודה. מי נמצא פה מקבוצת העבודה?
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אני הוסמכתי לנמק.
היו"ר שלמה קרעי
בבקשה, שתי דקות לרשותך.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אדוני יושב-הראש, פתחת את דבריך בכך שאתמול נתניהו התקשר לנשיא ועלה בידו, אבל אתמול בשעה 23:14 צייץ בצלאל סמוטריץ שלא עלה בידי נתניהו אלא עלה בידינו. סמוטריץ צייץ ופלט את האמת העצובה- - -
בועז ביסמוט (הליכוד)
אנחנו יחד.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
- שלא עלה בידי נתניהו אלא בידי השותפים שלו, עלב בידם לסחוט מנתניהו מה שאף ראש ממשלה לא נתן מעולם כי הדין הוא מאוד פשוט: החופש שלנו תמורת החופש שלו. וכשזו המשוואה, יש אווירת חיסול. תפוס ככל יכולתך. ומבחינת השותפים מדובר בהבקעה מול שער ריק. בן גביר דרש ממה שהבנתי אתמול – וקיבל – זכות וטו בוועדת שרים לענייני חקיקה. הוא קיבל מה שדרש וההסכם עדיין לא חתום כי הוא דורש עוד דברים. זה כבר הפך להיות בדיחה – על חשבונכם, על חשבון הליכוד ועל חשבון אזרחי מדינת ישראל. הולכת לקום כאן ממשלה עם ראש ממשלה מאוד חלש מול השותפים שלו. שותפים שמכנים אותו שקרן בן שקרן, שלא מאמינים למילה אחת שיוצאת לו מהפה. שדואגים שיוכלו לקבל החלטות לבד מבלי ההתערבות של נתניהו ועוד מעגנים את זה בחקיקה ראשית, בחקיקת יסוד, כי מבחינתם נתניהו חלש ולא רלוונטי. מה שהולך להיות כאן זה בלגאן, כאוס וטירוף, והחשבון יוגש קר לאזרחי מדינת ישראל.
היו"ר שלמה קרעי
תודה. לפחות אין לו ראש ממשלה חלופי שיכול להטיל עליו וטו.
יוסף טייב (ש"ס)
התייעצות סיעתית.
היו"ר שלמה קרעי
חמש דקות. 08:39 ממשיכים.

(הישיבה נפסקה בשעה 08:35 ונתחדשה בשעה 08:40.)
היו"ר שלמה קרעי
אני מחדש את הישיבה. מי בעד הסתייגות 885 – ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד ההסתייגות – 4
נגד – 7
נמנעים - אין
ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
ההסתייגות נפלה. חבר הכנסת יוראי להב הרצנו, הסתייגויות של יש עתיד, 886 עד 896, בבקשה.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אתמול, אדוני יושב-הראש, הקראתי כאן קטע של נתניהו מ-2003 ביחס לקצבאות ולציבור החרדי ושאלתי את חבר הכנסת אייכלר מה הוא חושב על כך. הוא כינה את הדברים האלה בתור דברי בלע, אנטישמיים וגזעניים וציין שנתניהו כבר לא חושב כך. ואתמול נתקלתי בטוויטר בקטע מלפני שבועיים שאשמח שכל הציבור הישראלי וחברי הכנסת – חבר הכנסת אייכלר לא נמצא כאן, ונראה מה הציבור חושב כך.
היו"ר שלמה קרעי
אני לא מאפשר להשמיע במיקרופון. לא מאפשר. לא. תגיד בקולך. לא במיקרופון.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אגיד בקולי. מדובר בקטע של נתניהו מלפני שבועיים – לא 2003. שבועיים. חבר הכנסת פרוש, שווה שתקשיב לזה כי זה מיועד לציבור שלך. נתניהו אומר כך: כדי להכניס את השמנת, את המגזר הציבורי לדיאטה הייתי צריך לקצץ במערכת הרווחה המפוארת של ישראל שעודדה אנשים לחיות מקצבאות ולא לצאת ולעבוד. לכן, כשקיצצתי את קצבאות הילדים שבישראל היו יוצאות דופן, הן היו עולות עם כל ילד עוקב וזה הוביל לקריסה דמוגרפית וכלכלית. ואותו דבר קרה גם במגזרים אחרים בקהילה החרדית. הם לא עבדו. רק היו להם הרבה ילדים שאחרים, הציבור, המגזר הפרטי נאלץ לשלם עליהם.

אלו הדברים שאתמול חבר הכנסת אייכלר – הוא חוזר על אותם דברים, מתפאר בצעדים שלו נגד הציבור החרדי, מלפני שבועיים. לצערי חבר הכנסת קרעי יושב-ראש הוועדה מתבייש בדברים של נתניהו ולא מאפשר לי להקרין אותם פה לכל חברי הכנסת. אבל הדברים מאוד ברורים.
היו"ר שלמה קרעי
תודה.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
ואלו הדברים שחבר הכנסת אייכלר אמר אתמול, שהם גזעניים ואנטישמיים.
היו"ר שלמה קרעי
מי בעד הסתייגוית – רצף עד 896 ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?
הצבעה

בעד ההסתייגות – 4
נגד – 8
ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
ההסתייגויות נפלו. 897, חד"ש-תע"ל לא נמצאים. ההסתייגות מבוטלת.

898, חבר הכנסת מיכאל ביטון נמצא כאן? מתן כהנא, אתה מנמק את ביטון? שתי דקות לרשותך.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
כמה הנמקות?
היו"ר שלמה קרעי
שתיים. יש לך 16 דקות בסך הכול. תבחר אם אתה רוצה ברצף, בודדות.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
אני יכול לתת דבר תורה. למה חנוכה בכ"ה כסלו? חנו בכ"ה - זה התירוץ הבסיסי. אבל מסתבר שהסיפור של חנו בכ"ה זה גם נכון.
היו"ר שלמה קרעי
יש לך עשר דקות סך הכול.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
זה משהו הרבה יותר עקרוני. זה שיעור הרב יואל בן-נון ששמעתי אותו מחברי מאלקין ואני מכין אותו לכבוד השבת הקרובה בבית הכנסת במושב. מסתבר שכבר אדם הראשון, היה לו יחס מיוחד לתקופה הזו בשנה של חנוכה, כי אדם הראשון – הוא ראה שלאט-לאט היום הולך ומתמעט והלילה הולך וגדל והימים נעשים יותר ויותר חשוכים וחשב שזה עניין של החטא שהקב"ה סוגר את האור ומביא את העולם לחושך גמור בגלל החטא של אדם הראשון. נכנס לתקופה של אבל וצער, ומרגע שעבר תקופת חנוכה האור התחיל להתרבות שוב ואדם הראשון הבין שהקב"ה כן סלח לו על החטא. יצר שמונה ימי שמחה – זה מובא בגמרא – שמונה ימי התמעטות ושמונה ימי ציון של האור. וזה הפך לחג מאד קדום שגם הגויים הפכו את זה לחג – אבל של עבודת אלילים, ואנחנו לקחנו את זה לחג כדי לציין את התודה לקב"ה. כבר מהאדם הראשון יש משמעות מיוחדת לתקופה של חנוכה.
משה טור פז (יש עתיד)
עבודה זרה דף ח.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
דבר נוסף, אנו רואים שגם בבניין בית המקדש השני התחיל בכ"ה כסלו. איפה רואים זאת – בחגי ובזכריה. מהנביא חגי: שימו נא לבבכם – שתי הנבואות האחרונות של הנביא חגי היו בכ"ד כסלו בסוף תקופה של שלוש שנים של בצורת קשה. הנביאים אומרים שהבצורת נובעת כי הם התרשלו בבניית בית המקדש. ואז הוא אומר: "שִׂימוּ-נָא לְבַבְכֶם, מִן-הַיּוֹם הַזֶּה וָמָעְלָה; מִיּוֹם עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה לַתְּשִׁיעִי, לְמִן-הַיּוֹם אֲשֶׁר-יֻסַּד הֵיכַל-יְהוָה--שִׂימוּ לְבַבְכֶם. הַעוֹד הַזֶּרַע, בַּמְּגוּרָה, וְעַד-הַגֶּפֶן וְהַתְּאֵנָה וְהָרִמּוֹן וְעֵץ הַזַּיִת, לֹא נָשָׂא--מִן-הַיּוֹם הַזֶּה, אֲבָרֵךְ". כלומר החל ממחר שתציבו את אבן הפינה של בניין בית המקדש מהיום הזה והלאה הבצורת תיגמר והייסוד של בית המקדש השני – בימי הנביאים זכריה וחגי היה בכ"ה כסלו. כלומר הבחירה ביום זה לא מקרית. הכול מתכנס לאותו מקום. בהמשך גם המשנה והגמרא מדברות על זה שלחנוכה יש משמעות גם בהקשר של ביכורים. אמנם סוכות הוא חג הביכורים, אבל זה לגבי הקציר – החיטה, והשעורה. אבל כולם יודעים שהזית – עכשיו זו תקופת המסיק והבאת הביכורים של הזית זה עד חנוכה. גם המשנה במסכת ביכורים אומרת זאת, שהבאת ביכורים בענייני זיתים זה עד חנוכה. כלומר יש לזה משמעות חקלאית הלכתית. כלומר גם היום הראשון של בניית בית המקדש, גם משמעות חקלאית דתית, ואנו רואים זאת במקורות בספר מכבדים שכשהיוונים באו לטמא את בית המקדש, הם עשו זאת בכ"ה כסלו. הם בחרו את היום הזה כי זה היה היום שבו התחילו לבנות את בית המקדש. לכן שלוש שנים אחרי זה כשהמכבים טיהרו את בית המקדש, הם בחרו את היום של תחילת בנית בית המקדש, וזה היום שבו המכבים בחרו לטהר את בית המקדש.

מה אנו רואים – שיש פה חיבור של כל הדברים האלה, החל מהציון המיוחד של חג האור, כפי שקראו לזה אז מימי אדם הראשון, שהוא קבע, עבור דרך היום שבו אנו רואים בנביאים שזה היה יום ייסוד בית המקדש השני. ממשיך למשמעות החקלאית הישראלית של ביכורים שקשורים בזית - עד חנוכה, ועד הטיהור של בית המקדש. רוב החגים שלנו מציינים גם אירוע לאומי עם אירוע של עונות השנה החקלאיות בארץ ישראל. כך למשל סוכות אנחנו מציינים את הסוכות שבני ישראל ישבו במדבר יחד עם האסיף. מציינים את פסח שזה יציאת מצרים - עם הקציר. גם שבועות, מתן תורה. חז"ל תמיד השתדלו לחבר אירוע לאומי עם אירוע חקלאי של חקלאות ארץ ישראלית, וגם חנוכה הוא בתוך זה. אמנם בגן מספרים לילדים שחנו כ"ה, שזה היום שבו נגמרה המלחמה והמכבים טיהרו את בית המקדש, אבל אנחנו רואים שזה נשען על אדנים הרבה מוקדמים מזה והכול במקורות, בנביאים, בגמרא ובמשנה.
משה טור פז (יש עתיד)
אני אקח את הדברים לקושיית הבית יוסף, ונחזור עליה וניתן בה כמה טעמים ישנים וחדשים. אנחנו מציינים את שמונת ימי החנוכה אבל אומר הבית יוסף: היו צריכים להיות שבעה ימי חנוכה כי ביום הראשון נמצא פך שמן שהספיק ליום אחד, והספיק לשמונה ימים. שואל רבי יוסף קארו, מדוע אנו מציינים שמונה ימי חנוכה ולא שבעה? הקושיה הזאת שזכתה לכינוי קושיית בית יוסף היא נכס צאן ברזל בעולם הישיבות. אקריא את הקושיה בלשונה, הבית יוסף, אור החיים, דף רשע: "ויש לדייק, קבעו שמונה ימים כיוון ששמן שבפך היה בו כדי להדליק לילה אחד ונמצא שלא נעשה הנס אלא בשבעה ימים". היינו יכולים לציין רק שבעה ואז היינו מסיימים את חנוכה במוצ"ש הקרוב. הבית יוסף נותן שלושה תירוצים: הראשון, הנס התחיל כבר ביום הראשון כי כל יום חילקו את פך השמן לשמונה. חשבו קדימה. לכן כבר ביום הראשון נעשה נס שבמקום שהנס ידלוק לשמינית יום – דלק לשמונה. התירוץ השני, שהשמן ביום הראשון אמנם דלק כטבע, אמנם מייד בסיום היום הראשון התמלא הפך בחזרה, לכן כבר ביום הראשון ראו את הנס. התירוץ השלישי – שבלילה הראשון שמו את כל השמן בנרות ובסוף הלילה ראו במנורה שהנרות עדיין מלאים.

יש ספר עם 254 תירוצים על הקושיה היפה הזאת.
היו"ר שלמה קרעי
אני חושב נ"ר – 250.
משה טור פז (יש עתיד)
251 כי אני רוצה להוסיף תירוץ שלא נמצא בספר. נועם אומר, יועצי הרציני, שיש ספר עם אלף תירוצים לקושיה הזאת. וזה רק ההוכחה של הר"מ של שנה א' מהישיבה שהיה אומר שתמיד השאלה יותר חשובה מהתשובה. כי תשובות אפשר לתת הרבה אבל השאלה הכי חשובה. אני רוצה לתת תשובה שלא מופיעה בספר הזה אלא בספר החשמונאים – אנו קוראים לו ספר מכבים. הוא אומר: וביום אשר חולל בו בית המקדש בידי הנוכרים – ספר מכבים יש שניים עיקריים: אחד נוצר בארץ ישראל, מכבים א', ואחד במצרים – מכבים ב'. זה שנוצר במצרים נכתב ביוונית. זה שבארץ ישראל - בעברית. במכבים א' מופיע: וביום אשר חולל בו בית המקדש בידי הנכרים ביום ההוא היה טיהור המקדש ביום 25 לחודש ההוא כסלו, חגגו בשמחה שמונה ימים – שימו לב: כי חג הסוכות בזכרם כי לפני זמן מה בילו את ימי חג הסוכות בהרים ובמערות כדרך החיות. כלומר לפי ספר מכבים א' שמונת ימי החנוכה הם לא כנגד פך השמן אלא כנגד שמונת הסוכות. יש שלושה תירוצים של הבית יוסף, יש עוד 997 שהוסיפו הפרשנים לאורך השנים ב-400 השנים ויש התירוץ של ספר מכבים ב'. חשוב לומר שעוד הרבה קודם הרמב"ם במשנה תורה בהלכות חנוכה פרק ג' מוסיף פרט מעניין. הוא אומר- - -
היו"ר שלמה קרעי
תראו איך אני לא עוצר דברי תורה, 2.5 דקות מעבר לזמן כבר.
משה טור פז (יש עתיד)
אם ספר מכבים אומר ששמונת ימי החנוכה כנגד שמונת ימי הסוכות, אומר הרמב"ם: "... ונכנסו להיכל ולא מצאו שמן טהור... עד שכתשו זיתים והוציאו שמן טהור". אומר אוצר הגאונים שהשמנים באו מחלקו של אשר - הכוונה לגליל. במקום שהיה נקרא תקוע, פה זה תקוע דגליל. שמונת הימים, המסורת שאנו מדברים עליה, מה שהזכיר מתן כהנא כמסורת גן הילדים, ארבעה ימים הלוך וארבעה חזור, מקורו בדברי הרמב"ם ואוצר הגאונים על המסע הלוך וחזור.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
משום שהיו פה דברי תורה – אני בטוח שכולם יצטרפו אליי בדברי תפילה ובתקווה גדולה לרפואתו השלמה של הרב דרוקמן.
היו"ר שלמה קרעי
אמן. רפואה שלימה בעז"ה מי בעד הרצף 898 עד 904 – ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?
הצבעה

בעד ההסתייגויות – 4
נגד – 9
נמנעים - אין
ההסתייגויות לא נתקבלו.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
904 זה נושא חדש מבחינתי.
היו"ר שלמה קרעי
ההסתייגויות נפלו. הסתייגות 905 של חברת הכנסת שרון ניר. מי ינמק בשמה? שתי דקות לרשותך.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אני, אני מוסמך. עוד קצת מההבדלים התהומיים שיש בין נתניהו בעברית לנתניהו באנגלית אנחנו רואים סביב הנושא של ההסכם עם לבנון. בעוד ששבועות על שבועות נתניהו אומר לציבור הישראלי שההסכם עם לבנון הוא כניעה מבישה והיסטורית לחיזבאללה, מכירה של נכסים ישראליים, ויתור של שטחים טריטוריאליים, דברי הסתה ושקר ובלע למרות שלא קרא אפילו את ההסכם - לרשת אל ערבייה אותו נתניהו אומר באנגלית שההסכם עם לבנון הוא אינטרס ביטחוני של מדינת ישראל ואין לו כוונה לסגת ממנו או לבטל אותו. על כן שוב נחשף נתניהו בפרצופו האמיתי: שקרן, חלש, חושב שהציבור הישראלית מטומטם או פשוט לא מבין אנגלית. והאמת היא הפוכה. זה שהוא עושה סיבוב על הציבור הישראלי כשמתאים לו פוליטית – זה בעיה בעיקר שלו.
טלי גוטליב (הליכוד)
אתה יכול שהסעיף יחול על בנט? כי כתוב שהוצאות ביתו של ראש הממשלה יחולו על חשבונו הפרטי. על זה הוא מסתייג.
היו"ר שלמה קרעי
וגם של לפיד.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
שוב – אנחנו רואים פה התנהלות שאיני מצליח להבין. נבחר ראש ממשלה בישראל. לא מדבר עם כלי תקשורת ישראליים, בוחר להפיץ את המשנה שלו, את השקרים שלו דווקא בפורומים הבין-לאומיים בפני כלי תקשורת בין-לאומיים בשפה אנגלית. יש פערים בלתי נתפשים בדבריו גם בעברית וגם באנגלית. מצד אחד חותם עם אבי מעוז ועם המפלגות הכי קיצוניות, הומופוביות, גזעניות. מצד שני, באנגלית אומר שלא תהיה פגיעה בלהט"בים. מצד אחד, חותם על ביטול לימודי ליבה במוסדות הלימוד החרדים והכפלת קצבאות אברכים. מצד שני באנגלית מתגאה בצעדים לקיצוץ אותן קצבאות. מצד אחד אומר בעברית שההסכם עם לבנון לא טוב. מצד שני אומר- - -
היו"ר שלמה קרעי
תודה. 2.5 דקות עברו. מי בעד הסתייגות 905 – ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד ההסתייגות – 4
נגד – 9
ההסתייגות לא נתקבלה.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
ביבי שקרן בן שקרן.
היו"ר שלמה קרעי
ההסתייגות נפלה. קבוצת חד"ש-תע"ל. רצף ההסתייגויות 906 עד 936.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
טלי, את תרצי להצטרף אליי לזה – יש פה דבר מטורף בעיניי. יש פה מתקפה חסרת רסן של סיעת יש עתיד על הייעוץ המשפטי בכנסת. אומרת פה חברת הכנסת מירב בן ארי עכשיו: הייעוץ המשפטי של הוועדה מנסה לעקוף את הייעוץ המשפטי של הממשלה.
טלי גוטליב (הליכוד)
אין שכל אין דאגות. שתי מערכות ייעוץ שונות? לממשלה ולכנסת?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אנחנו רוצים לומר לייעוץ המשפטי של הכנסת: אל תיראו ואל תחתו מהלחץ הבתי סביר שמטילים עליכם אנשי יש עתיד שמצד אחד רוממות הייעוץ המשפטי בגרונם - אבל כשזה לא מתאים להם הם משתלחים בהם פה ובחוץ. אל תפחדו, תעשו את העבודה שלכם. אל תפחדו, היועצים המשפטיים.
היו"ר שלמה קרעי
גם קריב אמר בימים האחרונים. זה אכזבה קשה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
תעשו את העבודה שלכם.
היו"ר שלמה קרעי
חד"ש-תע"ל, בבקשה. שתי דקות. 906 עד 936.
יוסף עטאונה (חד"ש-תע"ל)
כבוד היושב-ראש, חבר הכנסת נתניהו לקראת חצות אתמול הודיע שעלה בידו להרכיב ממשלה, ולאור הדיונים שקורים בשבועיים האחרונים סביב כל החוקים לקראת העלה בדיון אני חושב שכל החוקים האלה וכל מה שמסתמן - עולה ביוקר ויעלה ביוקר לכולנו, אם נלך בכיוון הזה.

לגבי הנמקה לחוקים ולהצעה שמובאת כאן, אנו מציעים, שחוק זה לא יחול בשטחים כבושים או בשטחים שהממשלה העתידית מנסה גם לספח. הצעת החוק לגבי שר נוסף היא הצעה מאוד מסוכנת, והיא מציבה את כולנו בפני מדרון מאוד מסוכן. לגבי המורכבות של העניין בשטחים הכבושים וכל ניסיון לשנות את המצב הקיים ולהעביר את המינהל האזרחי תחת השר המיועד סמוטריץ' במשרד הביטחון והעברת כל נושא הייעוץ המשפטי שיהיה כפוף, ומדברים שם בפירוט בהצעת החוק גם על כמה תקנים לייעוץ המשפטי והכוונה היא ברורה – אחת זה לזרז ולאשרר מאחזים בלתי מורשים בשטחים הכבושים.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אין דבר כזה שטחים כבושים. לא תקום מדינה פלסטינאית לעולם. תתעוררו מהחלום. לא תקום מדינה פלסטינאית לעולם.
יוסף עטאונה (חד"ש-תע"ל)
יש שטחים כבושים. אל תפריע לי בבקשה. אלה שטחים כבושים. צריך לסגת מהם.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
לא יקרה. לא יקרה. לא יקרה.
היו"ר שלמה קרעי
לא צריך לומר את האמת בקולי קולות. האמת תורה דרכה ואנו יודעים אותה. בבקשה, משפט אחרון.
יוסף עטאונה (חד"ש-תע"ל)
לכן אנו מבקשים שזה יירשם בפרוטוקול - מבקשים שזה לא יחול בשטחים הכבושים.
היו"ר שלמה קרעי
מי בעד רצף 906 עד 936 – ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד ההסתייגויות – 1
נגד – 8
נמנעים - 3
ההסתייגויות לא נתקבלו.
היו"ר שלמה קרעי
937 וכל חילופיה. שתי דקות לרשותך. קבוצת חד"ש-תע"ל. אתה רוצה או הצבעה? הוא לא רוצה לתת לך. מי בעד 937 וכל חילופיה – ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד ההסתייגויות – 1
נגד – 8
נמנעים - 3
ההסתייגויות לא נתקבלו.
היו"ר שלמה קרעי
בזאת תמר חוברת ההסתייגויות הכתובות. אנו עוברים לרביזיות. קבענו אותן לשעה 09:00. אנו באיחור חמש דקות. יש לכם 45 דקות לנמקן ברצף.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
רביזיה על הכול.
היו"ר שלמה קרעי
הוגש. 45 דקות מעכשיו.
גור בליי
הערה מינהלתית קצרה: נאמרו דברים שונים לגבי מי מצטרף למה. אשמח אם תוכלו להעביר לנו בסיעות השונות שהגישו את ההסתייגויות לאיזה הסתייגויות – מי מצטרף. אפשר להעביר לנו גם אחרי זה. גם לגבי ההסתייגויות בחוברת וגם לאלה בסעיף 8 שהיו בעל פה.
היו"ר שלמה קרעי
חברי קואליציה, תחזרו ברבע לעשר אלא אם כן סיימו לנמק ונתתי הודעה מוקדמת.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
יש טענות של נושא חדש על כמה הסתייגויות.
היו"ר שלמה קרעי
הן יידונו בוועדה המסדרת ב-11:30. זאת ההנמקה על הרביזיות. הנמקה מרוכזת לכל הרביזיות.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אני יכול לנמק רביזיה אם לא חלפה חצי שעה?
גור בליי
אתה מנמק כרגע את כל הרביזיות לא כולל היום. אתה מנמק כרגע את כל הרביזיות לא כולל היום.
היו"ר שלמה קרעי
יש לך שלושת רבעי שעה. את של היום תתחיל עוד חצי שעה לנמק. תוציאו הודעה שההנמקה על הרביזיות של היום ב-09:37.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
יש לי 45 דקות על הרביזיות של היום.
היו"ר שלמה קרעי
יש לך חצי שעה מעכשיו לפני שתנמק את הרביזיות של היום. תתחיל לנמק עכשיו את הרביזיות של אתמול ושלשום ולפני שלשום.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
חצי שעה לא מספיקה לי לנמק את הרביזיות של היום.
היו"ר שלמה קרעי
נוסיף לך חמש דקות. בבקשה, היה היום בסך הכול 14 הצעות. שיתחילו לנמק את של היום ב-09:35. עכשיו הגישו רביזיות וצריך לתת עליהן עוד חצי שעה. בבקשה.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
ב-09:40 אנו מתחילים לנמק את הרביזיות של היום.
היו"ר שלמה קרעי
עשר דקות נוספות, כן. בבקשה.
משה טור פז (יש עתיד)
אדוני היושב בראש, שמענו אתמול בלילה את ההודעה של ראש הממשלה המיועד נתניהו על כך שעלה בידו, ולא הקשבתי ממש טוב. לא הייתי בטוח מה אני בדיוק שומע. יש לזה הרבה סיבות. קודם כל, את המילים עלה אפשר לקרוא בכל מיני דרכים. הבאתי עלה, אדוני יושב-הראש. העלה הזה הוא דוגמה לעלה התאנה. זה עלה התאנה שבו נתניהו מנסה להסתיר את ההסכמים המבישים שלא חתם ועלה בידי בלי שחתם על הסכם קואליציוני, בלי שיש לו הסכם מפורט, בלי שיש לו שום דבר. אז יש לו עלה – לקחתי עלה גדול, והוא הרבה יותר קטן.
היו"ר שלמה קרעי
כי הבושה היא מאוד קטנה.
משה טור פז (יש עתיד)
אי אפשר להסתיר פה שום דבר. הבאתי עוד עלה, עוד יותר קטן. זה העלה של נתניהו. עלה בידי. הוא לא מסתיר את הבושה של ההסכמים הקואליציוניים המבישים שהוא חתם או לא חתם; סיכם – לא סיכם. רק דיבר בעל פה. לא מסתיר את חוסר האמון של השותפים העתידיים שלכם שלא מאמינים לאף מילה שיצאה לאדם שמכנים שקרן בן שקרן. הוא לא מסתיר את חילוקי הדעות בין סיעות שמאמינות שאסור בשום אופן לעלות להר הבית לאלה שמודיעות שיעלו להר הבית כל שני וחמישי. העלה הזה הוא הסמל לממשלתו הבאה של נתניהו. הוא סמך לכך שנתניהו לא יצליח להסתיר לא את כתבי האישום, לא את ההסכמים המבישים, לא את הציבור שכבר מביע בסקרים את חוסר האמון, לא את העובדה שאנשים רואים את הבקיעים בקואליציה שטרם נוצרה. הוא לא יכול להסתיר דבר. כשנתניהו אומר: עלה בידי – זו האמת. העלה הקטן הזה, כך תיראה הקואליציה שלכם, כך תיראה הממשלה שלכם. עלה קטן שעוד מעט ינשור וייפול.

אבל אני רוצה להעלות דבר נוסף. השר לשעבר חבר הכנסת היום מתן כהנא דיבר על הגמרא היפה במסכת עבודה זרה דף כח על האדם הראשון שראה את הימים הולכים ומתקצרים וחשב שהולך וכלה העולם כי זו הייתה הפעם הראשונה שראה אותה מחזוריות נפלאה. לכן הוא קבע ימי צום ותענית והודיע לעצמו: זהו, העסק נגמר. פתאום הימים התחילו להתארך. מתי קרה הסיפור הזה? מתי קרה הרגע המופלא שבו הבין האדם הראשון לפי הגמרא שהימים אינם מתקצרים והולכים אלא מתארכים? מתי היום החשוך בשנה? אתמול בלילה. הסיפור הוא הסמל של היום החשוך בשנה. הוא היום שבו אמר נתניהו: עלה תאנה בידי. הוא היום שבו הגמרא בעבודה זרה דף כח אומרת שהבין אדם הראשון שגלגל חוזר בעולם, שיום אתה למעלה, יום אתה למטה. יום אחד אתם מקימים את הממשלה החשוכה והנוראית הזו אבל מחר תזרח השמש.
היו"ר שלמה קרעי
אפילו אתה לא מאמין לעצמך כשאתה אומר חשוכה. אתה יודע איזו ממשלה טובה תהיה.
ינון אזולאי (ש"ס)
לפני שנה וחצי כמעט כשאז הרכבתם את הממשלה - גם חשבת את זה לעצמך? את האמת. תהיה עם יד על הלב.
משה טור פז (יש עתיד)
חשבתי לפני שנה וחצי ואני עדיין חושב, שהחידוש החשוב של הממשלה היוצאת שלנו, היה בשותפות הקשה בין- - -
ינון אזולאי (ש"ס)
אתה עונה כמו פוליטיקאי. תענה כמו בן אדם. אמרת בסיעה: יום אנחנו למעלה, יום למטה. עשיתם במאת חושבים, ומה שהרגשנו – הרגשת?
משה טור פז (יש עתיד)
יש עתיד קמה לפני עשר שנים. תבדוק אותנו. הרעיון הזה שיום אתה למעלה ויום אתה למטה, שגלגל חוזר בעולם, שתמיד אדם ייתן דעתו על יום הדין, קיים אצלי ואצל חבריי פה – יוראי להב הרצנו, מטי הרכבי צרפתי – אני אומר לך, בכל יום שהייתי בקואליציה אמרתי לצוות שלי: תקומו ותזכרו: יום אחד גם נהיה למטה. נהיה עם הראש מוכנים, נקום בבוקר, נראה שאנו שלמים עם מה שאנו עושים ונדע לפני מי אנו עתידים ליתן דין וחשבון.
ינון אזולאי (ש"ס)
הלוואי שכולם היו ככה. אני מאמין לך. פעם ראו אדם מיליונר, בכותל מתפלל: בבקשה הקב"ה תעשה שיהיה לי פנצ'ר. שאלו אותו: למה? אמר: אני במצב הכי טוב, לא רוצה שהגלגל יסתובב. התפילה שלנו, שנישאר במצב הטוב. נשתדל להיות אנשים כנים וטובים למען כל עם ישראל. פנצ'ר בגלגל כדי שהגלגל לא יסתובב.
משה טור פז (יש עתיד)
לחלק מחבריך – לא ראיתי את זה עליך – אבל לחלקם זה עלה לראש, מהקואליציה העתידית. עלה לראש. נשמעו ביטויים בוועדה ובמקומות אחרים שלא אהבתי. דיברתי על עלה בידי, דיברתי על היום החשוך בשנה.

עוד דבר. היום לפני שנתיים למניינם 22.12 – ליל החניונים. בלילה ההוא נפלה ממשלת נתניהו ההיא עם בני גנץ שהתנגדתי אליה אבל יש חברים בקואליציה שלנו שהיו בעדה. ליל החניונים זה הלילה שבו נפלה. שנתיים בדיוק. מה קרה באותו לילה – הם הבינו, כי עוד קודם הציעו לי להיכנס לממשלה הזאת כמו כל חבריי וסירבנו. הבנו דבר אחד ברור, שלצערי גם מפלגתו של ינון אזולאי, גם של מאיר פרוש, גם של סמוטריץ מבינה: שעל המילה של נתניהו אי אפשר לסמוך.
היו"ר שלמה קרעי
נתניהו חיכה בחניון?
משה טור פז (יש עתיד)
גם הסכם כתוב שתעגן אינך יכול לסמוך עליו שיקרה. לכן אתה חייב הכול לנעוץ ברגע הראשון. אתה יודע שגם אחר כך תבטיח ממשלת חילופין ולא תקבל, תבטיח רוטציה ולא תקבל. תבטיח תקציב מדינה ולא יהיה תקציב מדינה. כל מדינת ישראל ראתה בלילה ההוא, ומשהו בליל החניונים נסדק.
היו"ר שלמה קרעי
מי חיכה בחניון? מי הפיל את הממשלה?
משה טור פז (יש עתיד)
אלה שהתפכחו והבינו שעל נתניהו אי אפשר לסמוך בכלום.

ברשותך אני רוצה לספר עוד סיפור, על אדמו"ר חסידי. לפני הרבה מאוד שנים היה אדם בשם אברהם רוסט. משפחה גורניקית ידועה. ממשפחתה של אשתי. הוא היה חולה. סבא רבא של אשתי. הרגיש רע. הוא היה בעל קורא. מתגורר ברחביה, מרחק הליכה מהאדמו"ר מגור.
מאיר פרוש (יהדות התורה)
גר בשמואל הנביא.
משה טור פז (יש עתיד)
בסדר. מרגיש לא טוב אז שולח אותו רביצקי, דוד של אשתי, לאדמו"ר מגור שיגיד שלא מרגיש טוב. הילד בן ה-6 הולך, פותח האדמו"ר. הילד מדבר עברית והאדמו"ר יידיש אז יש קושי בשפה. אומר: סבא חולה. האדמו"ר אומר משהו והילד לא מבין. האדמו"ר אומר: צורך לבוקש – צריך לבקש. הילד חוזר לסבא ואומר לו: צריך לבקש.

אז אני אומר כאן, את החוכמה למדתי שם, ומעוד כמה אנשים, שכשאדם צריך משהו, צריך לבקש. את הבקשה לא אומרים בלב אלא בפה. אני צריך לבקש ואבקש כאן שני דברים, מהקב"ה שני דברים, דווקא ביום שבו נתניהו אמר: עלה בידי: הראשון, שהממשלה הזו שחלק מהעם הצביע בעדה וחלק לא, שחלק מהאנשים כמוני מאוד כועסים ודואגים שקמה וחלק שמחים. החדר הזה וכמו עם ישראל וכמו החברה הישראלית מתחלק - שהממשלה הזו שתעלה לרצון ושדבריה, גם כשאני חושב שהיא טועה, יהיו לרצון ולברכה לפני הקב"ה, למדינת ישראל ולעם ישראל. שתדאג לכל אדם באשר הוא במדינת ישראל, ושתדע לברור את האור מתוך החושך. את הברכה השנייה אומר בלב ברשותכם – יש דברים שנענים דווקא כשהם בסתר.
היו"ר שלמה קרעי
גם בפרשת שבוע כתוב: וירא אדוניו כי השם איתו, וכל אשר הוא עושה השם מצליח בידו. מדרש תנחומא אומר: כשיוסף היה משרת את פוטיפר היה ממלל. היה אומר: אתה עושה לי כשפים? אומר: לא, אני מתפלל שאמצא חן בעיניך. כשאתה מתפלל, דברים נענים.
משה טור פז (יש עתיד)
נכון. רק צוירך לבקיש. צריך לבקש.
ינון אזולאי (ש"ס)
למרות כל העבודה שלנו במשך השנה הרבה התפללנו וביקשנו.
היו"ר שלמה קרעי
כמה התפללנו בימים נוראים – כי תעביר.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
הייתי שבוע שעבר בכנס ציונות בעמק הסיליקון בסן פרנסיסקו. נאמתי לפני 800 איש רק באולם. אנשים שם מאוד מודאגים מהממשלה הקרובה.
טלי גוטליב (הליכוד)
כי התקשורת פוגעת בכבודה של מדינת ישראל גם בחו"ל. ניר חפץ עד מדינה אמר שממשלת אובאמה התערבה בפרסומים נגד נתניהו בוואלה. תקשורת השמאל – שתהיה תקשורת שמאל אבל הם מתערבים גם בפרסומים בארצות הברית ופוגעים במעמד מדינת ישראל בעיני עצמה ובעיני אומות העולם. כולנו שגרירים, בין אם מפה ובין אם משם.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
אמרתי להם שיש פה דמוקרטיה, וזה הכי חשוב, והעם אמר את דברו, ויש ממשלה ונתניהו קיבל מהעם את המנדט להקים ממשלה וכולנו כולל אני – ופתחתי בכך – צריכים להתפלל להצלחת הממשלה הזו כי היא קריטית לכל עם ישראל. גם ביהדות ארצות הברית צריכים לתמוך במדינה. וגם בן גביר אישית – אפשר לאהוב, אפשר לא לאהוב. הוא אומר שהוא השתנה – יש לתת לו את ההזדמנות להוכיח איך פועל כשר, ובעזרת השם, אני מאחל לו שיעשה דברים טובים למען עם ישראל.
היו"ר שלמה קרעי
אתה אומר: זו לא ממשלת מוקצה בשבילך.
טלי גוטליב (הליכוד)
ברור שלא. אין מוקצה.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
אנחנו עם אחד. אני חושש מדברים שהולכים לקרות. אבל אגב, תבדוק אותי, בעז"ה איך שנתניהו ייכנס כראש ממשלה אני תולה תמונה שלו ושל נשיא המדינה אצלי בחדר. יש ראש ממשלה אחד בישראל. כך זה צריך להיות.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אני מסכים. אתם לא יישמם את זה. לא שמעתי אתכם מכנים את בנט ואת לפיד ראש ממשלה.
טלי גוטליב (הליכוד)
כשבנט עלה לשלטון, תראה בפייסבוק שלי עם עשרות אלפי עוקבים – עזוב סיסמאות.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
כיניתם אותו נוכל.
טלי גוטליב (הליכוד)
זה אחרי שהבנו מה עשה. כשהוקמה ממשלה – תסתכל בפייסבוק שלי - בירכתי אותו כפי שצריך לברך שליחי ציבור. רק שהוא נכשל בתפקידו.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אתם מכירים בדמוקרטיה רק כשאתם בשלטון.
טלי גוטליב (הליכוד)
זה הכול. ממש לא. זה סיסמאות שלכם.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
כשאין לך רוב בכנסת אין טעם להגיע לעבוד בכנסת. וכשאתם בשלטון אז אין דמוקרטיה.
היו"ר שלמה קרעי
כשהייתם בשלטון ניסיתם להעביר הצעת חוק ש-80 חברי כנסת יידרשו כדי לפזר את הממשלה שלכם. מה זה דמוקרטיה.
טלי גוטליב (הליכוד)
מזל שהביג בוס שלך פרש בשיא. אני לא יכול, זה גדול עליי. יש לי רק שישה מנדטים, ניסיתי, הפכתי את הבית שלי למעון רשמי בחסותה של היועמ"ש שחתמה שזה בסדר.
היו"ר שלמה קרעי
אתה מכיר לחנוכה – ולא זכר שר המשקים את יוסף וישכחהו ויהי מקץ. אגב מוקצה. הרי נרות חנוכה אסור ליהנות מהם אלא לראותם בלבד. אבל מתי מותר ליהנות מהם – כשמדליקם את השמש. אז מותר להשתמש לאורם כי השמש מוסיף את האור. בסוף הפרשה הקודמת לפני חנוכה: ולא זכר שר המשקים שמוזג את השמן את יוסף, השמש, הנר הנוסף, וישכחהו ויהי מקץ. אם לא הדלקת שמש – החנוכייה אלא לראותם בלבד.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
אם מסתכלים בראייה היסטורית מדעית על הקרבות של המכבים נגד היוונים ועל כל התקופה הגיאו פוליטית שיש בעולם, אפשר לראות שבעצם המכבים הם קיבלו החלטות מדיניות מאוד טובות, ידעו להתחבר לצד הנכון. הרי הרומאים שם היו במלחמות – שבסוריה, שבמצרים. אלה מול אלה, מול רומא. המכבים ידעו לעשות את הבריתות שלהם בצורה טובה. גם בקרבות שלהם אפשר לראות מצביאות צבאית איכותית מאוד וניצול יתרונות השטח והיתרונות היחסיים של צבא מורדים מול כבד כמו של הרומאים. אנשים יכולים לטעות ולומר: אין פה נס. הכול כדרך הטבע. בריתות מדיניות ופוליטיות מוצלחות, מצביאות צבאית מוצלחת. כנ"ל יכולים להגיד אנשים לגבי ניצחון ששת הימים. מה הסיפור? אמנם נלחמנו חמש חמישה צבאות של מדינות ערב אבל בסוף ידענו לנצל את הכוח כמו שצריך, לעשות את הכול כמו שצריך. אני אומר: זה הנס. מי שלא מבין שהיכולת הזו וההשגחה העליונה שהקב"ה מנחה אותנו במקומות האלה לעשות את הדברים הנכונים זה נס עצום. לא צריך הוקוס פוקוס כדי שנבין שהיה פה נס. ההשגחה של הקב"ה גם בימי המכבים, גם בימינו אנו זה הדבר הגדול.
היו"ר שלמה קרעי
זה אחד התירוצים לקושיה שהזכרתם, שיום הראשון הנס הוא לא על הכד; זה על הניצחון. שבעת הימים הנוספים זה הכד שהתמלא מחדש שבעה ימים.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
נעבור על המקורות שציינתי כי בעיניי זה חשוב. המקור הראשון הוא במסכת עבודה זרה דף ח' ע"א: ואלו חגיהם של עובדי כוכבים - קלנדא וסטורנא. אמר רב חנן בר רבא: קלנדא - שמונה ימים אחרי תקופה – יום התקופה זה היום הכי קצר בשנה. סטורנא – ח' ימי לפני תקופה. ת"ר: לפי שראה אדם הראשון יום שמתמעט והולך. אמר: אוי לי שמא בשביל שסרחתי עולם חשוך בעדי וחוזר לתוהו ובוהו. וזוהי מיתה שנקנסה עליי מן השמיים - חשב שבגלל החטא שחטא. כיון שראה תקופת טבת וראה יום שמאריך והולך – אמר: מנהגו של עולם הוא. הלך ועשה שמונה ימים טובים. לשנה אחרת - מהשנה שאחרי זה עשאן לאלו ולאלו ימים טובים. אדם הראשון קבעם לשם שמיים והם הגויים קבעום לשם עבודת כוכבים. אנו רואים - כבר מימי אדם הראשון התקופה של הימים הכי חשוכים בשנה צוינו להודיה לקב"ה על קיומו הטבעי של העולם.
טלי גוטליב (הליכוד)
אני אוהבת את ההסתייגויות שלכם.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
את עושה לי ביטול תורה.
טלי גוטליב (הליכוד)
אתמול הצבעת בעד שר צמחוני ושר – שר צמחוני, שלובש חולצה תכלת. ועוד רמזתי לך: אל תצביע.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
מה שרציתי להביא היום, להביא את ההסתייגויות של קרעי משנה שעברה ולהקריא אותן.
טלי גוטליב (הליכוד)
כשיבדקו את ההיסטוריה ויראו שהצבעת בעד שר צמחוני לא יזכרו לא שהיית טייס ולא שקרעי עשה פיליבאסטר. יזכרו שד"ר שלמה קרעי הצליח למוטט שלטון באמצעות פיליבאסטר ואתם באמצעות פיליבאסטר גרמתם לי שלא אספיק ללכת למספרה. זה לא כזה דומה.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
שמחתי לשמוע, אתמול, מה שאמר עו"ד גור בליי היועץ המשפטי לוועדה – זה אני אומר ברצינות – הוא אמר פה אתמול עו"ד גור בליי, שאם תהיה מחלוקת בין השר הראשי במשרד כלשהו לשר הנוסף במשרד כלשהו, דבריו של השר הראשי גוברים. זה מאוד משמועתי לפרוטוקול. איך הבנתי זאת שזה משמעותי – כי ראיתי עד כמה ידידי נזעק לשם האמירה הזאת של היועץ המשפטי. לא יודע למה נזעק. כנראה זה חורה לו כי כנראה יש כוונה נסתרת בחקיקה הזו, יש פרצה שאולי עוד לא עלינו עליה שתביא לידי ביטוי את העליונות של השר הנוסף במשרד על פני השר הראשי במשרד. אחרת שמחה רוטמן חזקה עליו שלא היה נזעק בצורה כה קשה לאמירה של היועץ המשפטי לוועדה. לכן זו אמירה חשובה כי אנו מחוקקים פה חוק על דעת מה שנאמר בוועדה שהאמירה של השר הראשי גוברת על כל אמירה של זו שמתחתיו.

מישהו רוצה? בבקשה.
מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד)
מאחר שאנו כמעט שבוע דנים בתתי-סעיפים ובפסקאות ובמילה לכאן ולכאן, וכל אחד טוען את הטענות.
היו"ר שלמה קרעי
אין תתי-סעיפים כמעט. זה חוק מאוד קטן.
מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד)
לא כל כך קטן. הסתכלתי על הנוסח הסופי ודיברנו על המהות רבות. ראיתי את התיקונים. נראה לי שנכון יהיה לקראת סיום, כי אנו מדברים על חוקים פרסונליים, לקרוא את פסק הדין הפלילי 2022.
היו"ר שלמה קרעי
פעם 80.
מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד)
עבירות מס, הסדר טיעון, תיק פלילי, 562311221. כתב האישום. גזר הדין, הנאשם שבפניי – חבר כנסת עד לאחרונה ושר בממשלת ישראל בעבר, הודה והורשע במסגרתו של הסדר טיעון מוסכם בין הצדדים בעבירות של סיוע לעריכת הצהרה שאינה נכונה וזאת על פי סעיף 98ג1 לחוק מיסוי המקרקעין שבח ורכישה, 1963, וכן עבירות כן עבירות של הגשת דוח וידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר, אי הגשת דוח למס הכנסה ואי ניהול פנקסי חשבונות וזאת על פי סעיפים- - -
היו"ר שלמה קרעי
חברת הכנסת הרכבי, שאלת ביניים - בשביל זה נבחרת לכנסת? לשבת כאן בוועדה ולהכפיש ולטנף על אדם בחג חנוכה?
מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד)
אני קוראת את גזר הדין ואני – נכון שאני חדשה בכנסת אבל מתייחסת לבית המשפט ברצינות רבה ולפסקי הדין ולגזי הדין. אני מקבלת אותם.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אגב הבושה הגדולה היא לא בקריאת פסק הדין; היא בביצוע עבירות שעליהן הודה אריה דרעי שותפך.
היו"ר שלמה קרעי
ללא כוונת זדון. היא תקרא את זה.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
הוא גנב מהקופה הציבורית ללא זדון.
היו"ר שלמה קרעי
השופט אמר. לא אני.
גלעד קריב (העבודה)
השופט הוא אמר עוד דברים.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
הוא גם גזר עליו שנה מאסר על תנאי.
מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד)
נמשיך. אי הגשת דוח למס הכנסה ואי ניהול פנקסי חשבונות וזאת על פי סעיפים 216 (4), 216 (5) ו- 217לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש).

כתב האישום מלמדנו כי בשנת 2003 הקים הנאשם חברה שעיסוקה היה במתן שירותי ייעוץ, תכנון, שיווק ואסטרטגיה (להלן: “החברה”) והחל מיום 11.3.13 נכנסה חברה זו להליך של פירוק מרצון.

ביום 2.2.10, רכשו הנאשם ורעייתו חלק ממגרש בשכונת גבעת שאול בירושלים וזאת תמורת סך של מיליון דולר ארה”ב.

במהלך שנת 2013 סיכם הנאשם עם אחיו, שלמה דרעי, כי ימכור לו את מלוא הזכויות הקיימות והעתידיות בבניין אשר נבנה על מגרש זה, והחוזה ביניהם נחתם ביום 1.9.13.

אלא, שחוזה זה גילה טפח אך הסתיר טפחיים באופן שמחיר העסקה אשר צוין בו עמד על 4.25 מיליון ₪, בעוד שהתמורה האמיתית עמדה על 1.6 מיליון דולר אשר שווים באותה העת לא פחות מ-5.78 מיליון ₪.

לאחר חתימת חוזה המכירה, הגיש שלמה דרעי ועו”ד ממשרדו, בשמו של הנאשם, ילדיו ורעייתו, טופס דיווח בדבר העסקה, אותו ערכו, חתמו והגישו ללא הנאשם ורעייתו.

הטופס, אליו צורף חוזה המכירה, לא שיקף את מלוא פרטי העסקה.

הנאשם, אם כן, במעשיו ובמחדליו, גרם, ללא הצדק סביר, להגשת טופס לשלטונות מס רכוש, כאשר טופס זה הוגש במתכונתו החסרה, ובשל כך נמנע מרשויות המס להפעיל שיקול דעת על מנת לשום נכונה את העסקה. מכאן שהנאשם סייע לאחר, ללא הצדק סביר, לערוך הצהרה זו.

עד כאן – האישום הראשון.

האישום השני מלמדנו כי קרן פיננסית להשקעות בארה”ב אשר נקראת “גרין אושן” עסקה בגיוס משקיעים, ושילמה שכר טרחה למי שסייע בידה לעשות כך.

הנאשם, גייס את חברת ‘South Ferry‘ להשקעה בחברת “גרין אושן”, והיה זכאי לעמלת מגייס אשר שולמה לו מעת לעת כנגד חשבוניות אשר הוציא בהתאם.

משנבחר הנאשם לכנסת ה-19, ביום 22.1.13, סיכם עם “גרין אושן” כי תגמוליו העתידיים מעמלת המגייס לה היה זכאי – יועברו לאחיו, מר שלמה דרעי.

בהתאם לסיכום זה, קיבל שלמה דרעי מ”גרין אושן” החל מחודש אפריל 2013 ועד מאי 2015, שמונה תשלומים אשר עולים יחד כדי 634,942₪.

הנאשם לא כלל את ההכנסה בסך 101,074₪ בדו”ח השנתי של החברה המשויך לשנת 2013 וזאת ללא הצדק סביר, וכן לא ניהל פנקסי חשבונות ולא הגיש את דוחותיה של החברה לרשויות המס לשנים 2014-2015 ללא סיבה מספקת, כאשר גובה ההכנסה המועלמת הינה בסך של 533,868₪.

בכך עבר הנאשם עבירות של הגשת דו”ח וידיעות לא נכונים ללא הצדק סביר, אי הגשת דו”ח ואי ניהול פנקסי חשבונות.

הסדר הטיעון וטיעוני הצדדים. הצדדים הודיעוני כי הגיעו להסכמה לפיה יודה הנאשם בכתב האישום דנן, ויורשע בעובדותיו.

או אז, יוטלו עליו מאסר מותנה למשך 12 חודשים לתקופה של שלוש שנים, והתנאי הוא שלא יעבור על העבירות בהן הורשע, וכן קנס כספי בסך של 180,000₪ או שנת מאסר בפועל תמורתו, כאשר דרך התשלום וצורתו ייקבע על ידי בית המשפט.

כמו כן הוצהר בהודעת ההסדר, כי ככל שיפר הנאשם את התחייבויותיו, תהא המאשימה משוחררת ממנו ולא תהיה מחויבת עוד לגדרי כתב האישום אשר הוגש.

עוד הביאו הצדדים לידיעתי, כי הנאשם החליט להתפטר מחברותו בכנסת ישראל, ועל כן היועץ המשפטי לממשלה לא יטען לעניין הקלון בפני הערכאה הדיונית. כבר עתה יצוין, כי בדיון אשר התקיים בפניי ביום 25.1.22 הוצגה בפניי הודעת התפטרות מכהונה כחבר כנסת אשר הוגשה על ידי הנאשם ליו”ר הכנסת, ח”כ מיקי לוי, ואשר מועד מסירתה הוא ביום 23.1.22 בשעה 10:00, כך שהנאשם הגיע לדיון בפניי לאחר שהתפטרות זו נכנסה לתוקפה והוא אינו עוד חבר כנסת.

הצדדים טענו בפניי באותו הדיון טענות שונות, כל אחד לפי שיטתו ולפי דרכו, אך החוט החורז בטיעוניהם הוא כי מבקשים הם לכבד את הסדר הטיעון ולגזור על הנאשם את העונש אשר הוסכם עליו.

הנאשם בדברו האחרון, סיפר כי הוא נוטל אחריות על המיוחס לו וכי על אף שהתלבט רבות בינו לבינו, החליט- - -
טלי גוטליב (הליכוד)
אני אקריא לך. אני יודעת את גזר הדין. אמר שהוא רוצה לפעול למען הציבור ושהתייעץ עם גדולי הרבנים ושעבר שנים של עינוי דין נוראי, שלא עמד בזה. שלא יכול עוד לעמוד בזה. והא גם חושש. עושה את הסדר הטיעון בדחילו וברחימו. מתוך הבנה ושקלול של שאר האלמנטים. אני מדייקת אותך לעמוד.
מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד)
אני קוראת הכול, לא בצורה סלקטיבי.
טלי גוטליב (הליכוד)
קראתם את זה שמונים פעם פה. אתם אמורים לשבת עם הבן אדם הזה בכנסת.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
את אמורה לשבת איתו בממשלה.
טלי גוטליב (הליכוד)
ברור. אין לכם בושה.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
לך אין בושה.
טלי גוטליב (הליכוד)
תתביישו לכם. מטנפים על אדם שעושה לטובת הציבור, מזכירים פסק דין מלפני 25 שנה.
היו"ר שלמה קרעי
שר האוצר שלך פוצץ במכות ילד בן 13 והורשע בדין. שר האוצר שלך. זאת הממשלה שלכם. אתה בא ומטיף לנו על עבירת מס? תתבייש לך. בריונים.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
כן, אתם הופכים עבירות שחיתות לנורמה, לבון טון. ותתביישו לכם.
טלי גוטליב (הליכוד)
התביישנו. או שאנחנו חצופים.
היו"ר שלמה קרעי
התביישנו. או אנחנו חצופים.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
לא כולם מרמים, לא כולם גנזים, לא כולם מרמים, לא כולם שולחים ידם הארוכה לכיס הציבורי כדרך חיים.
טלי גוטליב (הליכוד)
זה שערורייה מה שאתה עושה כי אתה עושה לשון הרע והוצאת שם רע של אדם שקולה כנגד עבירות רבות מאוד ואני יכולה לומר לך את זה – גם אריה דרעי, שלא חבר שלי אישית – אני מסתכלת על הנתונים שלו. איש שפועל לרווחת הציבור. אתם מזכירים לו הרשעה מלפני עשרים שנה שהתיישנה ונמחקה ותיקים מיסים שהיה נגמר בכופר. אז די, בואו נתקדם עניינית או נדבר על שר צמחוני, עם מי נאכל ארוחת ערב וארוחת בוקר.
מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד)
אני מבקשת תוספת זמן.
טלי גוטליב (הליכוד)
אם את יכולה גם להקריא את זכות ערעור תוך 45 יום – נודעה לנאשם זכותו תוך 45 יום.
משה טור פז (יש עתיד)
אני ממליץ לך להקשיב.
היו"ר שלמה קרעי
טלי, אני ממליץ לך לא להקשיב.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
זה פשוט בזוי שאת מנסה לגמד עבירות מיסים.
טלי גוטליב (הליכוד)
הלכתי להתבייש ולהתבזות ולהתחצף.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
מעניין איך הליברלים, אלה שרוממות הזכויות בגרונם, לוקחים פסק דין שאבד עליו הכלח מזמן, וחופרים וחופרים ומשפלים.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
לא אבד עליו הכלח. זה מהשנה האחרונה.
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
אין בזה שום מטרה. המטרה היחידה שלכם פה לנסות לבזות את אריה דרעי. אין לזה תוקף חוקי, שום משקל אחר חוץ מלנסות לבזות את אריה דרעי. וזה הבושה הגדולה לדעתי. לא שום דבר אחר.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אתה אומר שלפסק דין אין תוקף חוקי, אתה אומר שלפסק דין שנפסק בשנה האחרונה אין תוקף חוקי?
חנוך דב מלביצקי (הליכוד)
לא שנה אחרונה. תדבר על ההוא
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
חברת הכנסת צרפתי הרכבי מקריאה את פסק הדין שהתקבל ממש השנה. אנחנו לא מבקשים לבזות את אריה דרעי אלא מבקשים להאיר זרקור על ההתנהלות המושחתת של הליכוד שמבקש לגמד עבירות של שליחת ידו של נבחר ציבור לקופה הציבורית בגניבת כספים.
היו"ר שלמה קרעי
דבר עם שר האוצר שלך.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
עצם העובדה שאתם רוצים לשזור עבירות שחיתות בחוקי היסוד שלנו זה מגונה. זה מבזה את כל החברה הישראלית וגוזר בעיקר עליכם קלון.
מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד)
מבקשת את הזמן בחזרה.
היו"ר שלמה קרעי
עצרתי את הזמן כשהיו הפרעות. כשיוראי דיבר לא עצרתי – זה שלך. אנחנו כבר בתוך הזמן של ההנמקות של הרביזיות שהיו הבוקר. יש לכם עוד 10 דקות.
מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד)
הנאשם בדברו האחרון, סיפר כי הוא נוטל אחריות על המיוחס לו וכי על אף שהתלבט רבות בינו לבינו, החליט בסופו של דבר לקבל עליו את הדין ולהימנע מניהול מייסר של הליך משפטי ארוך ומייגע שאת סופו לא ניתן לצפות.

עוד סיפר הנאשם כי עשה זאת בעצה אחת עם רבותיו ותוך שהוא לוקח בחשבון שיקוליו את מעמדו הציבורי ואת ציבור בוחריו אשר נתנו בו אמון.

הנאשם סיכם את דבריו, ובסופם עתר לקבלתו של הסדר הטיעון על כל חלקיו.

דיון והכרעה. הלכה פסוקה וידועה היא כי בית המשפט לא יתערב בהסדר טיעון אשר הוצג בפניו אלא במקרים נדירים וכאשר קיימים נימוקים מיוחדים וכבדי משקל לעשות כך.

בית המשפט העליון קבע לא אחת כי האינטרס הציבורי מחייב את בתי המשפט לעודד הסדרי טיעון, וכי הסדר טיעון אשר נכרת בהתאם לכללים ועל פי שיקולים ראויים, מקצר את עינוי הדין של הנאשם ושל נאשמים פוטנציאליים ומסייע לרשויות אכיפת החוק בהעמדת עבריינים נוספים לדין ומבטיח ענישה בפרק זמן אשר אינו מרוחק בזמן ממועד העבירה. בנוסף, הכירה הפסיקה בכך שהסדר הטיעון חוסך את המשאבים הרבים המושקעים בניהול ההליך הפלילי וכי ישנו ערך מוסף כאשר העבריין מקבל על עצמו את האחריות למעשיו ולא בעת שהיא מוטלת עליו מבית המשפט.

עוד קבע בית המשפט העליון, כי שיקול הדעת לעניין עריכת הסדר טיעון עם נאשם, מצוי בסמכותה המלאה והבלעדית של התביעה. התביעה היא אשר אמונה על בחינה קפדנית של מכלול השיקולים הצריכים לעניין, על עריכת שקלול מאוזן בין האינטרסים השונים, ועל קבלת ההחלטה ההולמת ביותר בנסיבות המקרה הקונקרטי העומד לפניה.

הגיונה של הלכה זו טמון במוסכמה לפיה בית המשפט אינו מודע לתמונה הראייתית בכללותה ועל כן הוא יוצא מנקודת הנחה כי הצדדים המכירים את חומר החקירה אשר הוליד את כתב האישום, הגיעו להסכמה ביניהם מתוך איזון נכון של האינטרס הציבורי והפרטי, זה של המדינה וזה של הנאשם, כך שהתמהיל אשר נוצר, גם אם אינו יפה לעין או אינו ערב לאוזן – הרי שהוא מוצדק ונכון בנסיבות העניין.

היגיון זה נכון ויפה אף לתיק שבפניי.

על פי הצהרת ב”כ הצדדים, חומר החקירה המקורי בתיק דנן הינו רב היקף, ואילו החומר המצוי בפניי כולל כתב אישום ובו ארבעה עמודים והודעה על הסדר טיעון מוסכם המחזיקה שני עמודים בלבד.

שישה עמודים בפניי, ואלפים רבים בפני הצדדים ואני – איני מודע לתוכנם.

תמונת מצב זו משקפת את ההיגיון הטמון בהלכה אותה טבע בית המשפט העליון בעניין זה, ועל אף שאני, כמו כל מותב אחר היושב בדין מתבקש לאשר הסדר טיעון, חש כמי שתמונה חלקית בלבד עומדת לנגד עיניו, הרי שהאמת המשפטית היא זו הקובעת בעניין דנן, ואמת זו הוצגה על ידי הצדדים כפי שהוצגה, נבראה ונוצרה בעת שהודה הנאשם בפניי – ונקודת המוצא היא כי יש לקבלה.

העבירות המיוחסות לנאשם אינן כוללות זדון או כוונה להונות את שלטונות המס כעולה מסעיפי חוק אחרים המצויים הן בחוק מס שבח והן בפקודת מס הכנסה.

הערך המוגן אשר נפגע הוא בהיר ומובן מאליו – יכולתן של רשויות המס להביט אל תוך קירבה וכרעיה של הפעילות העסקית המתקיימת, וגזירת חיוב המס העולה מתוכה.

מעשיו של הנאשם יצרו חלון מעוות דרכו נאלצו שלטונות המס להביט על קיומה של העסקה המופיעה באישום הראשון וממנה גזרו את סכום המס המתבקש, ובעניינו של האישום השני – הוריד הנאשם תריס אטום על חברת ‘ד.ר.א.ר שירותי ייעוץ בע”מ’ בעת שהעבירה לאחיו, שלמה דרעי, ובכך הותיר את הצוהר דרכו מביטים שלטונות המס ופקידי השומה לתוך החברה וספריה – סגור וחשוך.

מעשים אלו מנעו משלטונות המס לגזור את סך המיסים הנכון אותו יש להשית על הנאשם ועל החברה - ובכך נוצר פוטנציאל לפגיעה בקופה הציבורית, אם כי לא הוכחה פגיעה שכזו.

חלקו של הנאשם בביצוע העבירות המיוחסות לו הינו פאסיבי בכל הכרוך בשני האישומים המרכיבים את כתב האישום – שהרי הנאשם אך סייע לאחר לערוך הצהרה שאינה נכונה לרשויות המס מבלי שהיה ה’שחקן הראשי’ באפיזודה המצוינת שם, ובאשר לאישום השני – מוסכם על הצדדים כי מדובר היה בהעברת עסקו של הנאשם לאחיו, עו”ד שלמה דרעי, תוך שינוע הכנסותיו מהעבר ובכל מקרה הציגו הצדדים תמונה אחידה לפיה עבירות המס המיוחסות לנאשם לא נבעו מרצון לרווח כלכלי.

נוכח כל אלו, ולאור הערכים המוגנים אשר צוינו ונפגעו, נסיבותיהן של העבירות והפסיקה הנוהגת, הרי שמתחם העונש ההולם בעטיו של כל אחד מהאישומים צריך שיחל ממאסר מותנה משמעותי ויסתיים בשמונה חודשי מאסר בפועל אשר יכול וירוצו בדרך של עבודות שירות.

מעבר לכך, מאחר שמדובר בעבירות אשר המניע העומד בבסיסן הינו כלכלי, הרי שנכון יהיה להטיל ענישה כלכלית, בבחינת עין תחת עין וממון תחת ממון, וכאילו ניתן לומר כי הנאשם אשר יצר במעשיו פגיעה פוטנציאלית בקופה הציבורית – ימלא את חסרונה ואת חסרונו של הציבור באמצעות תשלום קנס עונשי אשר יעמוד על 50,000-250,000 ₪.

עד כאן – המעשים, ומכאן ואילך - העושה. העונש המתאים. הנאשם שבפניי, יליד שנת 1959, בן 62 שנים, אב לילדים וסב לנכדים.

בעברו, בשנת 1999 הורשע הנאשם בעבירות שונות, לרבות שוחד, אשר נעברו בשלהי שנות ה- 80 של המאה הקודמת ונדון אז ל-3 שנות מאסר וכן ענישה נלווית. רוצה לומר, ב-23 שנים האחרונות לא הורשע הנאשם בעבירות נוספות, דומות או אחרות.

לזכותו של הנאשם יש לזקוף את העובדה כי החקירה בתיק דנן התמשכה זמן רב, כ- 7 שנים, והוא ללא ספק חש כמי שתלוי בין שמיים לארץ במשך פרק זמן משמעותי, ממתין להחלטה אשר תתקבל בעניינו, מקווה מחד ומתייאש מאידך, ובעיקר ממתין עוד ועוד.

בא כוחו המלומד של הנאשם, עו”ד נ. תל צור, דימה תקופה זו ל”להט החרב המתהפכת” העומדת בפתחו של גן עדן ובהתהפכותה היא מייצרת חום מייסר המונע ממי שאינו מורשה לחזור לגן עדן לעשות כך.

כך הוא גם עינוי הדין, אשר כשמו כן הוא-מהווה עינוי של ממש המייסר את הנאשם יום אחר יום ופוגע בו באורח תדיר.

מעבר לכך, לא ניתן להתעלם מהעובדה, כי העבירות בשני פריטי האישום בוצעו בשנת 2013, וכיום מצויים אנו בפתחה של שנת 2022, דהיינו כ-8 שנים חלפו להן, פעולות חקירה בוצעו, משאים ומתנים נוהלו ובסופו של יום – כתב האישום הוגש שנים לא מועטות לאחר ביצוע העבירות ובכך קהה עוקצו של ההליך הפלילי ונחלשה מטרתו, ועניין זה הינו בעל השפעה משמעותית בקביעת מקומו של הנאשם במתחם העונש ההולם.

עוד יש לציין את החלטתו של מר מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, מיום 8.1.21, המלמדת כי התיק דנן החל תוך חשד רחב היקף לעבירות של שחיתות שלטונית, והסתיים בעבירות מיסים מינוריות המצויות ברף התחתון של משפחת עבירות זו.

בנוסף יש לשקול לזכות הנאשם, כי בשני העשורים האחרונים לא נרשמו לחובתו עבירות נוספות והוא נטל אחריות על מעשיו, וזאת כפי שעולה מדברו האחרון ומהודאתו בעובדותיו של כתב האישום.

הודעת ההסדר מלמדת כי הנאשם החליט להתפטר מכנסת ישראל. על פניו, מדובר בהודעה אשר אינה קשורה להליך הפלילי, אין בה כדי ללמד על סנקציה פלילית כזו או אחרת המהווה חלק מהסדר הטיעון ועניין זה מעלה תמיהה – מדוע אם כן, נכתב סעיף זה ומה הוא בא ללמדנו?

אלא, שמדובר בנסיבה חשובה הבאה ללמד שתי נקודות חשובות אודות הנאשם.

הראשונה, הנאשם, איש ציבור מזה כשנים רבות, מדיר עצמו מעתה מרצון מעיסוק בצרכי ציבור. שיקוליו הרחבים אינם פרושים בפניי, אך נדמה כי תולדות חייו מלמדים כי הוא ראה בהיותו נבחר ציבור ייעוד ודרך חיים, וכעת נוכח התיק דנן ואישומיו – הרי שהוא מוותר על כך, וזאת מרצונו.

אין זה קורבן קל למי שמיצב עצמו כשליח ציבור בעשורים האחרונים ונדמה כי המאשימה עצמה רומזת על כי היא רואה בכך חלק מן העונש אשר אותו הטיל הנאשם על עצמו.

הנקודה השנייה, הינה מניעתית בטיבה.

כל החושש מן הנאשם ומפגיעתו בקופה הציבורית ויטען כי קיימת בו מסוכנות בכל הכרוך במשאו ובמתנו בענייני ממון הרבים או היחיד – יוכל למצוא מנוח לחשש זה ולומר בוודאות כי הנאשם לא ייגע עוד בצרכי ציבור הכורכים בתוכם עיסוק כלכלי, וזאת בשל התרחקותו מהזירה הציבורית.

ולכך יש להוסיף נקודה נוספת הכרוכה בנזק הריאלי אשר נגרם כתוצאה ממעשיו של הנאשם. הצדדים לא הציגו בפניי הוכחה או ראיה לנזק שכזה, אך גם אם נגרם נזק – חזקה על הנאשם שישלם את כל חובותיו לרשויות המס, וזאת כעולה ממכתב אשר הוגש לעיוני ביום 25.1.22 הממוען אל פקיד השומה הרלבנטי ובו מבקש הנאשם לערוך שומה מחודשת ולברר את חובותיו לרשויות המס, ככל שהם קיימים.

לחובתו של הנאשם, מאידך, יעמוד עברו הפלילי אשר צוין לעיל, וההנחה כי מי שנכווה ברותחין - ראוי היה שייזהר בצוננין. ציפייה זו, למרבה הצער, לא מולאה ולא קוימה.

לזכותו ניצב עינוי הדין המתמשך, כוונתו של הנאשם לתקן את המחדל המיסויי אשר נוצר, ועזיבתו את הזירה הציבורית, כאמור.

שילובם של שיקולים אלו מלמד, כי הנאשם מצוי, אם כן, בחלקם התחתון של מתחמי הענישה אשר צוינו לעיל, ומכאן שהעונש המוסכם אשר הוצג על ידי הצדדים הינו ראוי בנסיבות העניין, הן לנוכח העבירות ועוצמתן, הן לנוכח טיבו של הנאשם ונתוניו האישיים, והן לאור המידע המצוי בידי הצדדים ומקורו בחומר החקירה ואשר את השלכותיו כימתו הם באופן נכון ומאוזן בעת שכרתו את הסדר הטיעון.

המחוקק מלמדנו כי מטרת הענישה הינה גמול והלימה, היינו, ידע החוטא כי מעשיו מנוגדים לאינטרס הציבורי והעונש הינו תגובה נגדית למעשים אלו.

סנגוריו של הנאשם מופקדים על האינטרס האישי המיוחס לו, ובטוחני כי גם במקרה זה הם עשו את מלאכתם נאמנה, אך מאידך, המאשימה מופקדת על האינטרס הציבורי וטיעוניה מלמדים כי היא שקלה את הסדר הטיעון ואת פרטיו במשקפיים ציבוריות אלו, ומשהוציאה את מסקנותיה, המקובלות אף על הנאשם, הרי שאני סומך את ידיי על אנשיה אשר שקלו ומדדו בפלס את הנדרש והוציאו מתחת ידם את הסדר הטיעון המונח כיום לפניי.

זאת ועוד. הפסיקה אשר הגישה המאשימה מלמדת כי בעבירות דוגמת העבירות המיוחסות לנאשם דנן, נקטו בתי המשפט כולם בענישה הכוללת קנס כספי, מאסר מותנה ולעיתים נדירות אף מאסר קצר בדרך של עבודות שירות.
היו"ר שלמה קרעי
את סיימת. הוספתי לך 2 דקות מעבר לזמן שהיה לך. כלומר 5 דקות שהוספתי לבקשת חבר הכנסת הרצנו ועוד 2 דקות שנתתי כלארג'. אני רציתי 5 דקות.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
תן לה עוד כמה דקות.
היו"ר שלמה קרעי
בבקשה, עוד דקה וחצי.
מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד)
אלך לסוף.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אז רק אומר בהמשך לדברי התורה שלכם, חבר הכנסת קרעי- - -
היו"ר שלמה קרעי
ביקשת שאתן לה ואתה לוקח?
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
היא מיצתה. כשדיברתם על הדאגה לכל עם ישראל והבאתם דברי תורה כסימוכין, יש לדאוג גם לדוד ויהונתן וגם לרות ונעמי. לכל עם ישראל באשר הוא.
טלי גוטליב (הליכוד)
ברור.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
רק ששלמה גם יחתום על האמירה הזאת.
היו"ר שלמה קרעי
אנחנו עוברים להצבעה על הרביזיות, הצבעות ברצף. יש לנו פה 271 הצבעות ברצף. אם תרצו אפשר להצביע בהצבעה אחת על כל הרביזיות. הממשלה שלכם שקמה שהורתה הייתה בשקר, לידתה במרמה – תוצאתה היה בפח האשפה. אנחנו הרינו את הממשלה הטובה הזאת והיא נולדה אתמול בלילה. לכן 271 זה היריון – 271 יום.
גור בליי
אסביר מבחינת סדרי ההצבעה, ביקשתם רביזיה על כל ההסתייגויות. בהתאם להצבעות שהיו קודם – אם היה רצף, אם היה אחד - חוזרים על כל אחת מההצבעות ברביזיה. ככל שיש הסכמה אפשר לכווץ כמובן. אם אין הסכמה חוזרים על אותן הצבעות שהיו בדיוק, בהתאם לרצפים שהיו קודם.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה על הסתייגות מס' 2. מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 8
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
רביזיה על הסתייגות מס' 3. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
נפל. רביזיה על הסתייגות מס' 4. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה.

רביזיה על הסתייגות מס' 5 עד 8 והסתייגות ט'. מי בעד? מי נגד?


הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 9. מי בעד? מי נגד?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 10. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 12. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הרצף להסתייגויות 13 עד 20. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 21. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 22, 23. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 24, 25. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 26 עד 33. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 34. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 10
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 35 עד 42. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 43, 44. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 45 עד 50. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 51 עד 83. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 84 עד 88. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 89 עד 101. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 102 עד 104. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 105 עד 130. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 131 עד 140. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 141 עד 153. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 154 ו-156 עד 182. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 155. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 183 עד 200. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. הרביזיות על הקובץ של רע"מ עכשיו. רביזיה על הסתייגות מס' 1 בקובץ של רע"מ. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות רע"מ מס' 2 ולחלופין א' עד ח'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 3 ולחלופין א' עד ו' של רע"מ. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. חוזרים לחוברת הרגילה. רביזיה על הסתייגות מס' 206, 207. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 208 ולחלופין א' עד ז'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 209 עד 220. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 221 עד 224. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 225. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 226, 227. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 228. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 229. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 230. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 230א. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 230ב. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 231 עד 247. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 248 עד 265. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 10
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
יור >> היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 266 עד 268. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 269 עד 281. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 282 עד 295. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 296 עד 313. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 314. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 315 עד 330. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 2
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 331. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה - 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה חלופין א' עד ג' של הסתייגות 331. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 333, 332. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 334. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 335 ולחלופין א עד קצט. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 336. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 337. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחלופין א' עד ר' להסתייגות 337. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 338. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 339. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחלופין א עד קצט על הסתייגות מס' 339. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 340, 341. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 342. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 343 עד 357. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 358 עד 361. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 362 עד 373. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 374 עד 378. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 379 עד 385. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 386. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 387 עד 395. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 396 עד 420. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 421 עד 431. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 432 עד 433. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 434 עד 449. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 450. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחלופין א' עד כ' של הסתייגות מס' 450. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 451. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 9
נמנעים - 2
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 452. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 453, 454. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 455. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 456. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 457, 458. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 459. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 460. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 461, 462. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 463 עד 470. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 471 עד 475. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 476 עד 495. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 496, 497. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 498 עד 502. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 503 עד 509. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 510 עד 514. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 515 עד 523. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 524 עד 526. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 527 עד 540. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 541. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 3
נגד – 9
נמנעים - 2
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 542. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 543. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 544 ו-545 וחילופיהן. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 546 וחילופיה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 547 וחילופיה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 548. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 549. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 550. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 551 וחילופיה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. בקובץ של רע"מ רביזיה על הסתייגות מס' 4. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
נפלה.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
טלי, נמצאו המדליפים? לא הייתי. אגב, עשו פוליגרפים?
אוריאל בוסו (ש"ס)
הייתי בוועדה של עפר שלח. אחד האנשים הנעימים והמוכשרים.ץ הוא רק העיז להרים ראש – נשלח הביתה.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
אתה היית עורך ישראל היום. עשית פוליגרף לאנשים שלך? הייתי מציעה לך שההיבריס - וקצת צניעות. עשית פוליגרף לאנשים שלך?
היו"ר שלמה קרעי
לא להגיב.
בועז ביסמוט (הליכוד)
היו למפלגת העבודה 47 מנדטים ולליכוד – 48.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
גלגל מתהפך. כל הגישה הזו בסוף תתהפך לך על הראש. גם היה רבין בחיים והיו הרבה דברים שהשתנו פה בתקופה הזאת. גם לא הייתה הסתה נגד מפלגת העבודה. הבעיה היא שאלתי רק דבר אחד: האם אתה כעורך ישראל היום, עשית פוליגרף לעובדים שלך? מפה הגעת לארבעה מנדטים. מה זה רלוונטי? שאלתי אם עשית פוליגרף.
בועז ביסמוט (הליכוד)
לא נעים להגיד, בן גוריון מתהפך בקברו. צריך מיקרוסקופ כדי לראות את מפלגת העבודה.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
ההיבריס הזה. כשהוא רואה את בן גביר – מתהפך.
אלמוג כהן (עוצמה יהודית)
ה-2.5 מצביעים שלך יקבלו ביטחון מבן גביר. איזה אירוני זה.
היו"ר שלמה קרעי
אפרת רייטן מצליחה ללכוד אתכם במלכודת הדבש של הפיליבאסטר.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
זה קל. אפילו בלי להתאמץ. אפילו עוד לא שתיתי קפה. אחרי הקפה בכלל זה יהיה מגניב.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 5 וחילופיה בקובץ של רע"מ. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 6 בקובץ של רע"מ. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 7 וחילופיה בקובץ של רע"מ. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 552 בקובץ הרגיל. חוזרים לקובץ הרגיל. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 553. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 554 עד 569. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 570. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין א' עד ד' של הסתייגות מס' 570. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 571 וחילופיה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
לפנים משורת הדין, אפשר התייעצות סיעתית?
היו"ר שלמה קרעי
לא. עוד חצי שעה תצאו להתייעצות סיעתית. רביזיה על הסתייגויות מס' 572, 573. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 574. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 575 עד 582. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 583. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. הקובץ של רע"מ. רביזיה על הסתייגות מס' 8 וחילופיה. זה קובץ של שני עמודים. עמ' 2 בקובץ. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. חוזרים לקובץ המקורי. רביזיה על הסתייגות מס' 584. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 585 עד 595. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 596 עד 602. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 603 עד 610. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 2
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 611 עד 621. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
שרת האנרגיה קארין אלהרר
למה ביחד? אתם מחריבים את הדמוקרטיה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 622 עד 631. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 632 עד 638. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 639 עד 645. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 646 עד 654. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 655 עד 661. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 662 עד 668. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 669 עד 674. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 8
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
שרת האנרגיה קארין אלהרר
לא הצבעת.
מאיר פרוש (יהדות התורה)
גברתי, תהיי זהירה.
שרת האנרגיה קארין אלהרר
אתה מאיים? לא הבנתי.
מאיר פרוש (יהדות התורה)
אמרת שאני לא יודע מה שאני מצביע? תגידי.
שרת האנרגיה קארין אלהרר
לא.
מאיר פרוש (יהדות התורה)
הכוונה שאת חוזרת בך, כן?
שרת האנרגיה קארין אלהרר
אני לא חוזרת בי.
מאיר פרוש (יהדות התורה)
אמרת שאני לא יודע מה שאני מצביע?
שרת האנרגיה קארין אלהרר
תנשום, פרוש.
מאיר פרוש (יהדות התורה)
אמרת שאני לא יודע מה שאני מצביע?
טלי גוטליב (הליכוד)
נו, תגידי סליחה. אמרת בטעות.
מאיר פרוש (יהדות התורה)
את לא תפתחי את הפה על מישהו אחר גם במצבך.
שרת האנרגיה קארין אלהרר
מה אתה אומר.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 675 עד 680. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
לא מכובד, השרה אלהרר. הרביזיה נפלה.
אוריאל בוסו (ש"ס)
בניגוד אליכם הוא יושב פה שעות על שעות בוועדה ועושה עבודתו הפרלמנטרית.
היו"ר שלמה קרעי
רביזיה על הסתייגות מס' 681 עד 687. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 688 עד 694. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 695 עד 700. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 701 עד 706. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 707 עד 715. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 716. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. הקובץ של רע"מ. רביזיה על הסתייגות מס' 9. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים – אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 10 בקובץ של רע"מ. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 11 בקובץ של רע"מ. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. הקובץ המקורי. רביזיה על הסתייגות מס' 717. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 718. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 719. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 720, 721. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 722, 728. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 729 עד 731. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 732 עד 737. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 738 עד 740. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 741 עד 745. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 9
נמנעים - 2
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 746. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 747 עד 770. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 771 עד 778. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 779. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 780 עד 785. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 2
הרביזיה לא נתקבלה.
אוריאל בוסו (ש"ס)
50% ממפלגת העבודה בחדר אחד.
אלמוג כהן (עוצמה יהודית)
אפרת רייטן, גברתי הח"כית, בקטע רציני ואישי - מבחינת ועשייה הלוואי שהיו עוד כמוך.
משה טור פז (יש עתיד)
100% מהאנשים מש"ס פה בחדר.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
אדוני היושב-ראש, כתוב בפסוק: לא מרבכם מכל העמים חשק השם. קודם אתה לא הרבה - ואז השם בוחר. פה בגלל שלא הרבה בחרו הם לא הרבה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 786 עד 798. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 2
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות 799 עד 809 מס' פלוס 812. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים – 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 810, 811. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 813 עד 818. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 819 עד 823. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 824 עד 828. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 829 עד 839. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 840 וחילופיה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 841. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 842. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 843, 844 ו-846 עד 848. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 845. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 849 עד 858. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 859 עד 870. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 871 עד 881. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 882 וחילופיה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 883. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 885. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 886 עד 896. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 898 עד 904. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 905. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגויות מס' 906 עד 936. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 937 וחילופיה א' עד כ"ב. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיות שהוגשו על הסתייגויות מס' 8 שהוקראו כאן בעל פה, הסתייגויות שהוגשו במהלך הדיון. יש כאן עוד 89 הצבעות. רביזיה על הסתייגות 1 בקובץ הזה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 8
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה על הסתייגות מס' 2 בקובץ הזה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין א' על סעיף 2. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ב' על הסתייגות מס' 2. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה ל-ג' לאותו סעיף. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ד' לסעיף הזה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ה'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ו'. מי בעד? מי נגד? מי


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ז'. מי בעד? מי נגד?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ח'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ט'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין י'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין מס' י"א להסתייגות 2. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים – אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין י"ב. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין י"ג. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין י"ד. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ט"ו. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ט"ז. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין י"ז. מי בעד? מי נגד?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין י"ח. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין י"ט. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין כ'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין כ"א. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין כ"ב. מי בעד? מי נגד?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין כ"ג. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין כ"ד . מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין כ"ה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין כ"ו. מי בעד? מי נגד?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין כ"ז. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין כ"ח. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין כ"ט. מי בעד? מי נגד?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ל'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ל"א. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 2
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ל"ב. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ל"ג. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה להסתייגות 3 בקובץ הזה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין א'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ב'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ג'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 2
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ד'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ה'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ו'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ז'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ח'. מי בעד? מי נגד?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ט'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין י'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין י"א. מי בעד? מי נגד?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין י"ב. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין י"ג. מי בעד? מי נגד?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין י"ד. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ט"ו. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 2
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ט"ז. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה להסתייגות 4 בקובץ הזה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין א' ל-4 . מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ב'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה להסתייגות 5. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה להסתייגות 6. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה להסתייגות 7. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה להסתייגות 8 בקובץ הזה – במקום: ביום קבלתו בכנסת - יבוא. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין א' להסתייגות 8. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ב'. מי בעד? מי נגד? מי


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ג'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ד'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה להסתייגות 9. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין א' להסתייגות 9. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ב'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ג'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ד'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה להסתייגות 10 בקובץ הזה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין א' להסתייגות 10. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ב' של הסתייגות 10 בקובץ הזה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 4
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה להסתייגות 11. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה להסתייגות 12. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין א' להסתייגות 12. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה להסתייגות 13. מי בעד? מי נגד?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - אין
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה להסתייגות 14. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין א' להסתייגות 14. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ב' להסתייגות 14. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה להסתייגות 15. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין א' להסתייגות 15. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ב' להסתייגות 15. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ג' להסתייגות 15. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ד' להסתייגות 15. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 5
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ה' להסתייגות 15. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 6
נגד – 10
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ו' להסתייגות 15. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 3
נגד – 11
נמנעים - 2
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ז' להסתייגות 15. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 3
נגד – 10
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה לחילופין ח'. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 2
נגד – 9
נמנעים - 2
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
הרביזיה נפלה. רביזיה להסתייגות 16 בקובץ הזה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?


הצבעה

בעד הרביזיה – 8
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
נפלה.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
יש לנו הודעה חשובה – מבקשים למשוך את כל ההסתייגויות שלנו למעט אלה שהוגדרו על ידינו כמהותיות.
אפרת רייטן מרום (העבודה)
כנ"ל מפלגת העבודה רוצה למשוך את ההסתייגויות בהתאם למה ששלחנו, 101 הסתייגויות.
מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
גם המחנה הממלכתי מושכים את ההסתייגויות שלהם בהתאם למה שנסגר עם הייעוץ המשפטי של הוועדה.
אוריאל בוסו (ש"ס)
הצבענו עכשיו על כל מיני דברים שלא מהותיים? קשקושים?
טלי גוטליב (הליכוד)
חברים, אני חייבת להגיד לכם - כל הכבוד. מחיאות כפיים סוערות. זה תת רמה. תת רמה. תת רמה, חבר'ה. תפסיקו. בואו נגיד את זה בפנים. אתם מתנהגים תת רמה על חשבון משלם המיסים. זה תת רמה על חשבון משלם המיסים. תביאו עוד 400 רביזיות ונהיה פה עוד חצי שעה.
היו"ר שלמה קרעי
למעשה משכתם את ההסתייגות האחרונה שנשארה. אני מצביע בכל מקרה ואם ימשכו אחר כך – ימשכו. מי בעד הרביזיה על הסתייגות מס' 17 בקובץ הזה?

הצבעה

בעד הרביזיה – 7
נגד – 9
נמנעים - 1
הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר שלמה קרעי
נפלה.

אם כן חברים, בזאת סיימנו לנמק, להצביע מלבד כל על ההסתייגויות והרביזיות אלו שנטען נגדן טענת נושא חדש שיידונו בוועדה המסדרת ב-11:30. לאחר קבלת טענת הנושא החדש שלכם וביטול ההסתייגויות האלה נתכנס פה להצבעה על החוק – אנחנו מתכוונים לקבל את הטענה של הנושא החדש וההסתייגויות יוסרו מסדר-היום. לאחר מכן נודיעכם על שעת כינוס הוועדה מחדש לאישור החוק בקריאה שנייה ושלישית.
גור בליי
ורע"מ העבירו לנו גם.
היו"ר שלמה קרעי
משוחררים.
יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
עכשיו העברתי ליועצת המשפטית של הוועדה מכתב שהסתייגויות לא מהותיות אני מושכת מטעם סיעת ישראל ביתנו.
היו"ר שלמה קרעי
תודה. תעדכנו את הייעוץ המשפטי. הישיבה נעולה לשעה זו. תימשך אחר כך.



הישיבה ננעלה בשעה 11:30.

קוד המקור של הנתונים