ישיבת ועדה של הכנסת ה-24 מתאריך 27/06/2022

הצעת צו רישוי עסקים (פטור מחובת רישוי לקייטנות)(תיקון),התשפ"ב-2022

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-וארבע

הכנסת



12
ועדת החינוך, התרבות והספורט
27/06/2022


מושב שני



פרוטוקול מס' 182
מישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט
יום שני, כ"ח בסיון התשפ"ב (27 ביוני 2022), שעה 11:44
סדר היום
הצעת צו רישוי עסקים (פטור מחובת רישוי לקייטנות)(תיקון),התשפ"ב-2022
נכחו
חברי הוועדה: שרן מרים השכל – היו"ר
סימון דוידסון
מוזמנים
סגן שר במשרד ראש הממשלה אביר קארה
שי שטרית - מחוז ירושלים, משרד התרבות והספורט

חוה מונדרוביץ - ראש אגף בכיר רישוי עסקים, משרד הפנים

שחר פרלמוטר - עו"ד, לשכה משפטית, משרד הפנים

אור מלכי - עו"ד, רפרנט, משרד המשפטים

לירן שפיגל - ממונה ייעוץ משפטי, ראמ"ה, משרד החינוך

ענת לובזנס - מנהלת היחידה הכלכלית, מרכז השלטון המקומי
משתתפים באמצעים מקוונים
שמעון שמעון - ממונה פיקוח רשותי, מינהל חברה ונוער, משרד החינוך

אינסה ליאחוביצקי - רכזת גיל הרך, איגום - ארגון מורים עולים

אורה ביתן - סמנכ"לית, עמותת בית
ייעוץ משפטי
תמי סלע
צח בן יהודה
מנהלת הוועדה
יהודית גידלי
רישום פרלמנטרי
סופי רון, חבר המתרגמים



הצעת צו רישוי עסקים (פטור מחובת רישוי לקייטנות)(תיקון),התשפ"ב-2022
היו"ר שרן מרים השכל
בוקר טוב, עוד מעט צוהריים טובים לכולם. אני שמחה לפתוח את ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת. אנחנו נדבר היום בעניין טיוטת צו רישוי עסקים (פטור מחובת רישוי לקייטנות).

לפני שאני אתן למשרד החינוך להציג את זה, אחת השאלות העיקריות שעולות פה מבחינתי היא למה למעשה החרגתם את הקייטנות הפרטיות מהעניין הזה של הפטור. חשוב לנו שיהיה את התיקון הזה, שגם קייטנות פרטיות שמגיעות לבתי ספר לא יצטרכו רישוי עסקים, כי זה אומר שהם לא יכולים לקיים אותן בתוך בית הספר. אני קיבלתי מספר פניות מגורמים וממפעלים של קייטנות, שדורשים מהם דברים כמו למשל את התוכנית האדריכלית של בית הספר בשביל לעשות את אותו רישוי לעסק לקייטנה. הדבר הזה הוא פשוט בלתי הגיוני. לכן, ככל שהם נדרשים אולי לסוג של אישור עסק בתור קייטנה, אני לא מבינה למה הם נדרשים גם כן לאישור של רישוי עסקים. זה לדעתי הולך להיות עיקר הדיון. אני אתן לכם עכשיו את הזמן להציג את זה, ולאחר מכן הייעוץ המשפטי גם ייתן לנו איזושהי סקירה על כך. אם תוכלו גם כן תוך כדי להתייחס לנושא הזה.
לירן שפיגל
שלום. אני רק רוצה לציין שצו רישוי עסקים זה צו שמוגש על ידי שר הפנים, ויש פה נציגים ממשרד הפנים שמן הסתם יתייחסו אליו.
היו"ר שרן מרים השכל
אוקי. מי הנציגים של משרד הפנים? אז אולי באמת תציגו אתם את התקנות?
חוה מונדרוביץ
בוקר טוב. אני מנהלת אגף בכיר רישוי עסקים משרד הפנים. נמצא פה עו"ד שחר פרלמוטר מהלשכה המשפטית. חוק רישוי עסקים בעצם קובע שקייטנה היא עסק טעון רישוי, ובהתאם גם לחוק הקייטנות של שר החינוך. עם זאת, ישנו סעיף בחוק רישוי עסקים שמסמיך את שר הפנים, באישור ועדת החינוך והתרבות של הכנסת, לפטור מחובת רישוי גופים מסוימים שעומדים בפרמטרים, וזה בצו. הצו נקרא צו רישוי עסקים (פטור מחובת רישוי לקייטנות), ועד היום פטרו בצו הזה כ-26 גופים, כאשר הדגש הוא על קייטנת המשך. זאת אומרת: קייטנה שפועלת כל השנה עם אותם ילדים, עם אותם מדריכים.
היו"ר שרן מרים השכל
מה זו קייטנה שפועלת כל השנה? צהרון גם נחשב קייטנה שפועלת כל השנה?
חוה מונדרוביץ
למשל. יכול להיות. עד היום הגופים שפטרו זה למשל בית ספר שעושה קייטנה – בית הספר עצמו שעושה קייטנה לילדים שלו, גן ילדים. כמובן שניהם רשומים לפי משרד החינוך כמוסד רשום. מתנ"סים, ארגונים כמו אלו"ט, אקי"ם, הצופים.
היו"ר שרן מרים השכל
אני אסביר: יש פשוט גם בבתי הספר המון מפעילים פרטיים של צהרונים. השאלה אם זה קיים גם לעניין הקייטנות, הצהרונים הפרטיים. הם נמצאים שם כל הזמן, הם מנהלים שם את הצהרונים, הם נמצאים עם הילדים. יש להם את כל הכלים לעשות את זה, ופתאום בחופש הגדול מבקשים מהם את העניין הזה של רישוי עסק לקייטנה. אז האם הוא כולל בתוכו גם כן את הגופים הפרטיים?
חוה מונדרוביץ
הצו היום לא כולל את הגופים הפרטיים של הצהרונים, אלא אם כן אלה מתנ"סים, שזה כן נכלל בצו. בעיקרון, כל גוף שרוצה פטור אמור להגיש לנו ולמשרד החינוך, לוועדה מקצועית פנימית - - -
היו"ר שרן מרים השכל
למה האפליה הזו?
חוה מונדרוביץ
מה זאת אומרת אפליה?
היו"ר שרן מרים השכל
בין מפעיל פרטי לבין מפעיל שהוא ארגון. מבחינת הפטור.
חוה מונדרוביץ
העניין הוא שעל ארגון קיימת - - -
לירן שפיגל
חוה, תני לי שנייה לנסות לענות, בסדר? אני מהלשכה המשפטית במשרד החינוך. בעיקרון, גופים פרטיים שמחליטים להפעיל קייטנה בחופשה – אין הצדקה לפטור אותם. את מדברת על צהרונים שפועלים כל השנה, והם, במהלך החופשות, עוברים לעבוד בבוקר ולהפעיל קייטנה. עכשיו, אני לא חושב שהפיתרון המתאים הוא דרך צו רישוי עסקים. אנחנו חשבנו ופרסמנו תזכיר חוק – חשבנו לפטור את כל אותם צהרונים שיהיו מפוקחים לפי חוק לפיקוח על הפעלת צהרונים. זה המסלול שחשבנו שיהיה נכון לעשות אותו לגבי צהרונים, כי הם אמורים להיות מפוקחים בעצם מכוח חוק אחר.
היו"ר שרן מרים השכל
אבל אותם מפעילים פרטיים הם גם מפעילים צהרונים מכוח חוק אחר, ובקיץ הם פשוט מתכוונים, במקום לעשות צהרון, לעשות קייטנה. מה ההבדל?
לירן שפיגל
עוד פעם: כשהפעילות עוברת לבוקר ומקבלת גם משמעויות אחרות, היא מתחילה להיות קייטנה ואז חוק הקייטנות חל עליה. אנחנו - - -
היו"ר שרן מרים השכל
כן, אבל אתם פוטרים פה ארגונים מסוימים. אתם פוטרים פה בתי ספר. למה אתם פוטרים אותם ואתם לא פוטרים בעלי עסקים פרטיים?
לירן שפיגל
בעלי עסקים פרטיים זו לא ההבחנה הנכונה לדעתי, אלא ההבחנה הנכונה היא מה הפעילות שממשיכה.
היו"ר שרן מרים השכל
הפעילות היא אותה פעילות. אם, לא יודעת, ארגון מסוים, לא יודעת, תתנו לי דוגמה לאיזושהי עמותה – אלו"ט, שמפעילה במשך כל השנה את הצהרון, ובחודש אוגוסט היא מפעילה גם קייטנה בפעילות בוקר. מה ההבדל בינה, לבין מפעיל פרטי שהוא בעצם עושה את הצהרון והוא עכשיו הולך להפעיל?
לירן שפיגל
אז על זה אני מדבר. התכלית, לפחות להבנתי, הרעיון שעומד מאחורי הצו הזה, הוא שאנחנו לוקחים גופים שהם מפוקחים כל השנה והם נמצאים תחת איזושהי רגולציה - - -
היו"ר שרן מרים השכל
הצהרונים הפרטיים לא מפוקחים כל השנה?
לירן שפיגל
הצהרונים – חלק מהצהרונים הפרטיים אינם מפוקחים כל השנה. הכוונה הייתה לפטור – לא כרגע, זה חלק מהתהליך שנכנסנו אליו – הכוונה הייתה לפטור את כל אותם צהרונים שאמורים להיות מפוקחים לפי חוק לפיקוח על הפעלת צהרונים. זאת הייתה הכוונה. לא כל מי שמפעיל משהו פרטי ופועל כל השנה הוא מפוקח.
היו"ר שרן מרים השכל
אני לא מדברת על כל דבר; אני מדברת שהוא מפעיל צהרון.
לירן שפיגל
אז אני אומר: הרעיון, וזה הופיע בתזכיר חוק שפרסמנו – הייתה לנו כוונה לפטור צהרונים, ככל שחוק פיקוח על הפעלת צהרונים חל לגביהם והם מפוקחים על פיו.
היו"ר שרן מרים השכל
אוקי. למה ההתנגדות בין צהרון שהוא של ארגון והתנגדות – כאילו, מה ההתנגדות לצהרון שהוא על ידי ארגון פרטי?
לירן שפיגל
אין התנגדות. הרעיון שהצענו בחקיקה הוא בכלל לעשות פטור יותר – כאן, הפטור בצו רישוי עסקים הוא פטור מחוק רישוי עסקים. אין עדיין פטור מהצורך באישור חינוכי, כי אנחנו עדיין לפי תקנות - - -
היו"ר שרן מרים השכל
אני מסכימה במאה אחוז, אבל אני מדברת על ההבדל בין מפעיל פרטי למפעיל של ארגון.
לירן שפיגל
אז עוד פעם: אנחנו חשבנו לפטור אותם דרך החוק. יכול להיות שאפשר לחשוב גם על דרכים אחרות.
היו"ר שרן מרים השכל
אי אפשר להוסיף פה מבחינה משפטית בנוסח, בתוספת לצו רישוי עסקים (פטור מחובת רישוי לקייטנות) – איך שניסחו את זה לכל מפעיל?
לירן שפיגל
אני חושב שיהיה קושי, ואני חושב שזה משהו שאנחנו נצטרך לדון לגביו. כלומר, זו סוגייה שצריכה להגיע לוועדה מייעצת שיש לשר הפנים, שאנחנו שותפים לה. היא בראשות משרד הפנים, וזה נושא שאנחנו יכולים בהחלט לדון לגביו ולשקול תיקון של הצו במישור הזה.
היו"ר שרן מרים השכל
אני, אם לא תביאו לי סיבה לעניין האפליה הזו – כאילו, סיבה אמיתית – אני לא אסכים לאשר את זה. אני פה גם לבד, אולי הח"כים האחרים יסכימו, אבל אני חושבת שיש פה אפליה נוראית. אתם סוגרים פה חצי מהקייטנות שאמורות להיות מופעלות. הם הרי לא ישיגו רישוי עסקים, הם לא ישיגו עכשיו את תוכניות האדריכלות של בתי הספר. אין להם את היכולת לעשות את זה עכשיו. עד היום, למיטב הבנתי, הם גם לא נדרשו. פתאום עכשיו כששמו אותם - - -
חוה מונדרוביץ
הם תמיד נדרשו.
לירן שפיגל
זה לא משהו חדש. זו לא דרישה חדשה, וצהרונים במשך שנים, כשהם הופעלו על ידי גורמים פרטיים, הם נדרשו לרישיון עסק.
חוה מונדרוביץ
אני גם אוסיף שבסוף אנחנו בוחנים בוועדה המקצועית הפנימית אם אכן המקום הזה מפוקח כל השנה, ושיש לו את כל האישורים הנדרשים. לא כל צהרון פרטי הוא כזה. צריך לדון בכל מקרה לגופו.
היו"ר שרן מרים השכל
ואתם אומרים שזו בעצם הוועדה המייעצת של שרת הפנים?
חוה מונדרוביץ
זו ועדה מקצועית פנימית של משרד החינוך ומשרד הפנים, שבה כל גוף או ארגון, וגם ארגונים פרטיים בסוף מופיעים פה בפטור, שרוצים שיהיה להם פטור מרישוי קייטנות – מגישים אלינו את המסמכים. ישנו חוזר מנכ"ל שבעצם מכתיב לנו את הפרמטרים לבדיקה ולבחינה: הגוף המבקש את הפטור מפעיל קייטנות במשך שלוש שנים, באופן שמשביע את רצונם של הרשות המקומית ושל הגורם הממשלתי המפקח על הגוף; יש לו תשתית חינוכית וארגונית של כוח אדם מיומן, בעל השכלה ומיומנות מקצועית בחינוך הבלתי פורמלי ובתחומים של בטיחות, בריאות וגהות; הגוף המבקש את הפטור חתם על התחייבות שמאפשרת למפקחים מטעם משרד החינוך ומטעם גופים מפקחים, לרבות משרד הבריאות והרשות המקומית, לבקר ולהנחות אותו ולהישמע להנחיות המפקחים. אלה בעצם שלושת הפרמטרים שאנחנו מבקשים שיגישו לנו מסמכים שתומכים בהם. אותה ועדה מקצועית פנימית מתכנסת, ולפי האסמכתאות שהוגשו היא מחליטה, שוב, בכל מקרה לגופו, על אותו ארגון או גוף – האם להמליץ לשר הפנים לתת את הפטור. זה מגיע לאחר מכן לאישור הוועדה פה. זה היה התהליך שעברנו עם בית הגלגלים.
היו"ר שרן מרים השכל
אוקי. מה שנעשה – אני אוציא את הוועדה להפסקה של עשר דקות. אני אדון איתם, אני אתקשר אליהן עכשיו, ונראה אם אנחנו יכולים אולי לעשות איזשהו תיקון קצת יותר רחב לעניין הזה.
חוה מונדרוביץ
למי זה להן?
היו"ר שרן מרים השכל
לשרות – לשתי השרות: שרת הפנים ושרת החינוך.
חוה מונדרוביץ
אבל זה עדיין לא פורסם להערות ציבור. כל תיקון כזה צריך להיות מפורסם להערות ציבור. התיקון הזה פורסם.
שחר פרלמוטר
התיקון המוצע על ידך לא פורסם להערות ציבור. אני רואה - - -
היו"ר שרן מרים השכל
כן, אבל אנחנו לפעמים בהסכמות עושים תיקונים לתקנות, כדי לפתור בעיות כאלה.
שחר פרלמוטר
התיקון הזה הוא נקודתי מאוד, על עמותה מסוימת. לעשות עכשיו תיקון שאנחנו לא מכירים, שהוא גורף – אפשרי לבחון את זה, כן. אנחנו ממש לא פוסלים את מה שאת אומרת – אנחנו פשוט לא מכירים אותו. אנחנו חושבים שאולי כן צריך גם לבחון, לעשות הבחנה בין הגופים – אנחנו לא פוסלים אותו. אנחנו פשוט חושבים שזה חורג מהמסגרת הנוכחית.
היו"ר שרן מרים השכל
אוקי. בואו ניקח שנייה הפסקה, עשר דקות. נחזור עוד עשר דקות, בסדר?

(הישיבה נפסקה בשעה 11:56 ונתחדשה בשעה 12:33.)
היו"ר שרן מרים השכל
שלום לכולם. אנחנו חוזרים מההפסקה. מה שאנחנו נעשה זה ככה: קודם כל, הוועדה מציעה תיקון בעצם לצו רישוי עסקים (פטור מחובת רישוי לקייטנות). הוועדה לא רואה סיבה שמפעילי צהרונים, שעובדים כבר היום גם כן, ולמעשה מפעילים גם את הקייטנות, יצטרכו פתאום להגיש איזשהו סוג של רישוי עסק. הם גם ככה נדרשים בעצם לרישוי במשרד החינוך. לכן, אנחנו לא רואים שום סיבה שזה יהיה כפול, ויבקשו מהם גם רישוי עסק. יותר מזה: בטח כשהקייטנה מתקיימת בתוך בית ספר או גן ילדים, שעובד במהלך כל השנה ויש לו רישוי עסק, כלומר – הוא עומד בכל החובות של כבאות, של תברואה, של מבנה לא מסוכן, אדריכלות וכולי. אין שום סיבה שמישהו עכשיו יעשה רישוי עסק לאותו מבנה שעובד במשך כל השנה, רק בשביל להפעיל קייטנה. זה נשמע לנו אבסורד, אחד מהדברים שבאמת אפשר לפטור את אותם מפעילים מהדבר הזה. יש לנו בעצם הצעה לנוסח: להוסיף בעצם בתיקון לתוספת 1, אחרי פרט 26 ו-27. אנחנו רוצים להוסיף את פרט 28, שצח, היועץ המשפטי של הוועדה, יבוא ויציג. צח, בבקשה.
צח בן יהודה
אנחנו עוד עובדים על הנוסח, כמו שיושבת הראש אמרה. הנוסח שאנחנו הצענו זה:

גוף בעל רישיון להפעלת צהרון כהגדרתו בחוק הפיקוח על הפעלת צהרונים, הפועל בהתאם להוראות החוק האמור ומפעיל צהרון במהלך שנת הלימודים בבית ספר או בגן ילדים.

צריך להבהיר שאנחנו צריכים עוד לדייק פה חלק מהדברים, כי לא לכל מפעילי הצהרונים יש את הרישיון לפי חוק הפיקוח על הפעלת הצהרונים. יש לנו גם משרדי ממשלה – משרד המשפטים שגם רוצים להתייחס.
היו"ר שרן מרים השכל
משרד המשפטים. אוקי. אז אנחנו נעלה שנייה את אור מלכי להעיר, ואז אני אתן לכם זמן באמת לדבר עם היועצים המשפטיים אצלכם במשרדים כדי להחזיר לנו תשובה בעניין הזה. שלום, אור. כן.
אור מלכי
שלום לכולם. רציתי להגיד שני דברים: אחד, בהמשך למה שנאמר פה על ידי משרד הפנים ומשרד החינוך – גם אנחנו חושבים שיש כאן צורך בבדיקה מקצועית יותר מעמיקה, להבין מה היקף הקבוצה הזו, מה ההשלכות, את מי בעצם אנחנו פוטרים. אנחנו כן חושבים שזה צריך לעבור עבודת מטה בתוך הממשלה.

אני גם רציתי להעיר הערה כללית בהקשר אחר: מכיוון שהגורם המוסמך להתקין את הצו הזה הוא שרת הפנים וזו בעצם חקיקה של הממשלה, באישור הוועדה, אז לפני החתימה של השרה ולפני ההתקנה של הצו אנחנו כן נצטרך לבחון את זה במשקפיים של הדינים שחלים על ממשלה יוצאת, שהיא כידוע מוגבלת באפשרות שלה ליזום מהלכים מסוימים. אני רק רוצה לשים את זה על השולחן, לפרוטוקול, שתדעו שגם לאחר שהוועדה – ככל שהתיקונים יתקבלו, בסוף זה כן יצטרך להיבחן בתוך הממשלה על ידי משרד המשפטים גם בהקשר הזה.
היו"ר שרן מרים השכל
אוקי. בסדר גמור. מה שאנחנו נעשה – אנחנו נצא להפסקה של חצי שעה. אני אשמח שתתייעצו עם המשרדים שלכם, ואנחנו נחזור בשעה אחת, אחרי שתדברו עם היועצים המשפטיים, לראות אם אנחנו מסכמים את הדבר הזה. אנחנו יכולים להגיע להסכמות ופשוט להעביר את זה, אבל זו בקשה בעצם של הוועדה. אנחנו מגיעים לחודשי הקיץ, גם ככה כל הקייטנות האלו פשוט נסגרות. פנו אלינו המון אנשים, שאומרים שהם פשוט סגרו את הקייטנה ולהורים אין קייטנות – לאן לשלוח את הילדים שלהם, בגלל שאין להם את היכולת להוציא את האישור לרישוי עסק. אנחנו מבקשים לפתור את זה כאן, אחת ולתמיד, לקראת חודש אוגוסט. תודה רבה. אני מבקשת לחזור אלינו עם תשובות.


(הישיבה נפסקה בשעה 12:38 ונתחדשה בשעה 13:29.)
היו"ר שרן מרים השכל
שלום. אני שמחה לפתוח מחדש את הדיון בעניין צו רישוי עסקים (פטור מחובת רישוי לקייטנות). אני חושבת שיש לנו כאן בשורה ואיזושהי הסכמה לסוג של נוסח. תמי, אם את יכולה לקרוא ולהסביר אותו בבקשה.
תמי סלע
אני אקרא. אני רק כן אגיד – חשוב לי להגיד, ולכן העובדה שיש פה נוסח שהוא מסוכם, וכהוראת שעה שזה יותר מידתי, אפשר לחיות עם זה באילוצים הנוכחיים. אבל בכל זאת, בהליך כזה, היה יותר תקין אם היו מוזמנים כל הגורמים והייתה בדיקה מסודרת של המשרדים, כי זה דבר שככה, עלה פה. אבל כן הגענו לאיזשהו סיכום שחל על גופים שמוכרים, מפוקחים ומתוקצבים על ידי המשרד. אז זאת ההצעה כרגע, שבכל זאת תקל פה על הרבה גופים, כהוראת שעה – לקבוע שגוף המפעיל צהרון, כהגדרתו בחוק הפיקוח על הפעלת צהרונים, בבית ספר או בגן ילדים, שהפעיל צהרון במהלך שנת הלימודים תשפ"ב במסגרת תוכנית ניצנים של משרד החינוך. גוף כזה, שכל השנה פעל כצהרון ורוצה להפעיל קייטנה – יהיה פטור מהרישוי הנוסף הזה.
היו"ר שרן מרים השכל
בין אם הוא פרטי ובין אם הוא עירוני.
תמי סלע
אם הוא רשות מקומית, גם ככה הוא נמצא בצו, אבל הפרטיים ירוויחו מזה הקלה. כן.
היו"ר שרן מרים השכל
אוקי. מצוין.
שחר פרלמוטר
הכוונה היא שזו תהיה הוראת שעה של שנה.
היו"ר שרן מרים השכל
אנחנו יכולים לעשות את זה הוראת שעה לשנתיים. אנחנו הולכים לכיוון בחירות ולכן אנחנו לא יודעים מה יהיה בעוד שישה חודשים, שמונה חודשים - - -
שחר פרלמוטר
העמדה המקצועית של משרד החינוך - - -
היו"ר שרן מרים השכל
עד שתוכלו להביא את התקנות שמתקנות את זה. לך תדע אם זה יהיה שמונה חודשים. אנחנו כבר נמצאים בחופש הגדול הבא.
שחר פרלמוטר
העמדה המקצועית - - -
סגן שר במשרד ראש הממשלה אביר קארה
אנחנו גם יכולים להיות פה בבחירות עד 2097, אתה יודע.
שחר פרלמוטר
העמדה המקצועית - - - יאריך את זה.
לירן שפיגל
אני לא יודע אם יהיה ניצנים בתשפ"ג. אני לא מכיר, פשוט לא מכיר. אז לבוא ולתת את זה לשנתיים ולא יהיה ניצנים בתשפ"ג - - -
היו"ר שרן מרים השכל
לא, אבל זה לפי חוק הצהרונים. אם אתם מביאים תקנות לחוק הצהרונים, אז - - -
תמי סלע
אם לא יהיה, אז לא יחול.
לירן שפיגל
ברגע שיהיו תקנות לפי חוק הצהרונים אנחנו נבקש להכניס את זה כפריט עצמאי בצו.
היו"ר שרן מרים השכל
ואם אין ממשלה ואין זה?
תמי סלע
לירן, לי אין בעיה עם שנתיים. אם לא יהיה ניצנים זה לא יחול עליהם גם ככה.
לירן שפיגל
כן. בסדר. אז שיהיה שנתיים.
תמי סלע
אז תשפ"ב – תשפ"ג.
לירן שפיגל
בסדר.
תמי סלע
לשתי השנים האלה.
שחר פרלמוטר
דבר נוסף שאני אבקש זה שהתיקון המוצע כעת על ידי הוועדה, ושכפי שנאמר, הוא מוסכם לאור העמדה של חינוך – שזה יהיה בצו שני. כלומר, שהוועדה תאשר צו אחד – את הצו ששרת הפנים הניחה בפני הוועדה, וצו שני, שלאור ההתנהלות אפשר לראותו כאילו השרה פנתה לוועדה.
היו"ר שרן מרים השכל
למה בעצם אתם רוצים שתי הצבעות שונות?
שחר פרלמוטר
ייתכן שהטיפול שלנו בצו השני, כלומר, התיקון השני, משעה שהתחיל כאן, יהיה טיפה שונה לאור מה שאור מלכי אמר, לאור כך שיידרש לבחון את זה - - -
היו"ר שרן מרים השכל
אז זה בסדר, אז אני רוצה להחזיר את התקנות לפה כדי לדון בהן עוד הפעם, אם זה ככה.
שחר פרלמוטר
אני רק אומר – הבקשה היא טכנית.
היו"ר שרן מרים השכל
לא, אבל בדיוק בגלל זה אני רוצה שזה יהיה ביחד. שאם מבטלים לי את אחד, יש לי עדיין סמכות לדון בזה עוד הפעם.
שחר פרלמוטר
למה מבטלים? אף אחד - - -
היו"ר שרן מרים השכל
כן, אבל זה העניין: אני רוצה לקשור אחד בשני, כי אני יודעת שהם יזדרזו עם זה, ואז הם יפקירו מאחורה את הנושא השני.
שחר פרלמוטר
אנחנו לא נפקיר שום דבר; אנחנו כן מנסים לסגור כמה שיותר - - -
היו"ר שרן מרים השכל
לא להפקיר, סליחה. אתם יודעים: גלגלי הבירוקרטיה עובדים מאוד-מאוד לאט במדינת ישראל, ואנחנו אוטוטו לקראת אוגוסט, וחשוב - - -
סגן שר במשרד ראש הממשלה אביר קארה
אתם לא אשמים; זו כל המערכת דפוקה.
שחר פרלמוטר
אנחנו שמנו על השולחן את מה שאנחנו צריכים לעשות, ובסדר.
היו"ר שרן מרים השכל
אוקי. אז אני מעדיפה לאשר את זה כמקשה אחת, כדי שאם באמת יהיו תקלות אז נוכל לדון בהן שוב.
תמי סלע
זה אפשרי ככה וככה. זה לא שזה בלתי אפשרי. יש פה עדיפות שהמשרדים שהתקינו את הצו - - -
שחר פרלמוטר
נכון, אבל אני כן אגיד שאם יימצא בסוף שזה לא אפשרי, אז הצו כולו, כולל התיקון הראשון, לא יפורסם.
תמי סלע
כולל בית הגלגלים. זה עלול לפגוע בבית הגלגלים שמחכים לזה.
היו"ר שרן מרים השכל
עדיין אנחנו יכולים לקיים דיון נוסף. אני אגיש רוויזיה לאחר מכן ואז נקבל את הנוסחים. אז, במידה ותהיה בעיה - - -
שחר פרלמוטר
אם תהיה רוויזיה, השרה לא תוכל לחתום על זה.
היו"ר שרן מרים השכל
לא, אבל אתם מכינים את זה, וברגע שהכל מוכן ואנחנו רואים את הנוסח אנחנו מושכים את הרוויזיה, ואז זה פשוט נכנס לתוקף.
תמי סלע
היא אומרת שאם, נגיד מתברר שיש בעיה לגבי הצהרונים של ניצנים ורוצים - - -
היו"ר שרן מרים השכל
כן. אז אנחנו יכולים לפתוח את הרוויזיה ולקיים דיון נוסף.
תמי סלע
רק על בית הגלגלים.
שחר פרלמוטר
מתי אנחנו מקבלים את אישור הוועדה? כלומר, הדיון הזה מסתיים, הוועדה מאשרת את הנוסח - - -
היו"ר שרן מרים השכל
הוועדה מאשרת, הם שולחים נוסח לייעוץ המשפטי. אנחנו רואים את הנוסח שלמעשה עוגן.
שחר פרלמוטר
נכון.
היו"ר שרן מרים השכל
וברגע שאנחנו רואים שהנוסח הוא מוסכם, אנחנו מושכים את הרוויזיה ואז היא נכנסת לתוקף.
תמי סלע
ואז ההחלטה בתוקף. אבל אתם יכולים בזמן הזה לעשות את הבירור, אם יש איזושהי בעיה לחתום עליהם ביחד. אם יש, אז אפשר יהיה לפתוח את זה.
היו"ר שרן מרים השכל
אז אני יכולה מחר לפתוח, לקיים דיון, לפתוח את הרוויזיה - - -
שחר פרלמוטר
אני לא יודע אם אנחנו נוכל לתת חוות דעת ב-24 שעות, עם כל הכבוד - - -
היו"ר שרן מרים השכל
ולקיים דיון נוסף ולדון בשניהם שוב.
שחר פרלמוטר
לרוב הבדיקה הזו נעשית אחרי אישור הוועדה ולא לפני. טוב, בסדר, הוועדה תעשה כפי שהיא מוצאת לנכון, ואנחנו - - -
היו"ר שרן מרים השכל
אנחנו בסד זמנים - - -
תמי סלע
לא. הוועדה תצביע ותאשר. האפשרות הזו – אם תהיה בעיה לחתום על הצו כשיש בו את שני הפריטים - - -
היו"ר שרן מרים השכל
זה מאפשר לנו כוועדה להעלות את זה עוד הפעם.
תמי סלע
האפשרות שתוגש רוויזיה תאפשר לפתוח את ההחלטה, ולמשל להצביע רק על בית הגלגלים, כי בעניין השני התבררה בעיה. כדי לא לפגוע בשניהם.
שחר פרלמוטר
טוב, בסדר.
תמי סלע
זה לא שאין אישור; ההחלטה תתקבל עכשיו.
היו"ר שרן מרים השכל
אוקי. טוב. אני מעלה להצבעה את הצו בכפוף לתיקונים שאותם ביקשנו. בבקשה, צח.
צח בן יהודה
כן. מקריא: צו רישוי עסקים (פטור מחובת רישוי לקייטנות)(תיקון), התשפ"ב-2022



בתוקף סמכותי לפי סעיף 2ג לחוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968, ובאישור ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, אני מצווה לאמור:


תיקון התוספת
1.
בתוספת לצו רישוי עסקים (פטור מחובת רישוי לקייטנות), התשנ"ח-1998, אחרי פרט 26 יבוא:

"(27) בית הגלגלים ע"ר;

"(הוראת שעה לשנתיים)

(28) גוף המפעיל צהרון כהגדרתו בחוק הפיקוח על הפעלת צהרונים בבית ספר או בגן ילדים, שהפעיל צהרון במהלך שנת הלימודים התשפ"ב או תשפ"ג במסגרת תוכנית ניצנים של משרד החינוך.".
היו"ר שרן מרים השכל
אוקי. נהדר. אני מעלה את ההצעה להצבעה. מי בעד? נגד?

הצבעה
אושר
היו"ר שרן מרים השכל
ההצעה עברה ואני מגישה רוויזיה.
אז ככה
ההצעה עברה. תתאמו את הנוסח הסופי, נראה אותו ואז אני אמשוך את הרוויזיה והצו פשוט ייכנס לתוקף. תודה רבה לכם, תודה רבה על הכל. שיהיה לכולם חופש מוצלח.
תמי סלע
הצו ייכנס כשהשרה תחתום, אבל האישור של הוועדה ייכנס.
היו"ר שרן מרים השכל
כן, כן. ואני מקווה שתהיה לכל ההורים חופשת קיץ קלילה, נעימה וכיפית עם הילדים. תודה רבה, הישיבה נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 13:36.

קוד המקור של הנתונים