פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-וארבע

הכנסת



27
ועדת הכספים
06/04/2022


מושב שני



פרוטוקול מס' 257
מישיבת ועדת הכספים
יום רביעי, ה' בניסן התשפ"ב (06 באפריל 2022), שעה 10:00
סדר היום
שינויים בתקציב לשנת 2022
נכחו
חברי הוועדה: אלכס קושניר – היו"ר
ינון אזולאי
ולדימיר בליאק
אלינה ברדץ' יאלוב
יצחק פינדרוס
מיכל שיר סגמן
נירה שפק
חברי הכנסת
מוסי רז
מוזמנים
אביה פרון - אגף תקציבים, משרד האוצר

שירה עמיאל בן אבא - אגף התקציבים, משרד האוצר

מישל בטאשוילי - רע"ן תקציבים, שב"ס, המשרד לביטחון הפנים

אפי דביר - רע"ן תקציבים, כב"ה, המשרד לביטחון הפנים

מירי שמואלי - סמנכ"לית בכירה תכנון, תקצוב ובקרה, המשרד לביטחון הפנים

אוראל אברהמי - רמ"ח משאבים, המשרד לביטחון הפנים

ליאור נוריאל - סגן ומנהל תחום בכיר תקציבים, המשרד לביטחון הפנים
ייעוץ משפטי
שלומית ארליך
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
ירון קוונשטוק




שינויים בתקציב לשנת 2022
היו"ר אלכס קושניר
אנחנו נפתח את הישיבה. היום יום רביעי, ה' בניסן תשפ"ב, 6 באפריל 2022. יש לנו היום שתי העברות תקציביות שבהן נדון, זה העברות שקשורות למשרד לביטחון הפנים ולמשטרת ישראל. מתוקף ההבנה שמדובר בהעברות דחופות אני מודה לחברים בוועדה, גם קואליציה וגם אופוזיציה, שהבינו את החשיבות, כדי לבצע את הדיון הזה היום לפני ישיבת המליאה. ואנחנו נתחיל בהצעות לסדר, חבר הכנסת ולדימיר בליאק, בבקשה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
בוקר טוב. תודה, אדוני היושב-ראש. אני רוצה הבוקר לברך את שר האוצר ואת הממשלה על שתי החלטות חשובות שקרו אתמול. קודם כול הפחתת מס הבלו על הדלק. אני חושב שזה צעד חשוב. אני אמרתי לא פעם שעד שהרפורמות האדירות שהעברנו לטובת הורדת יוקר המחיה יתחילו לבוא לידי ביטוי, על הממשלה לוותר על חלק מהכנסותיה, וזה אכן מה שקרה. וגם אתמול פורסם תזכיר חוק המענקים לעצמאים בגין גל האומיקרון, שאני מקווה שאנחנו נאשר אותו בתחילת כנס הקיץ של הכנסת.

וזה מה שמייחד אותנו. כקואליציה, כממשלה, באנו גם לתקן את ההזנחה של 12 השנים האחרונות, וגם להוציא את המדינה מהטלטלה הפוליטית שהיא הייתה בה בשנתיים האחרונות. ואני קורא גם הבוקר לכל מרכיבי הקואליציה לשמור על הממשלה החשובה הזאת לעם ישראל. תודה רבה.
היו"ר אלכס קושניר
תודה. מוסי, בבקשה.
מוסי רז (מרצ)
אני רוצה לברך גם בעניין התקנות של העצמאים. ואני רוצה להגיד שהצעד בעניין הדלק הוא צעד שיש לו גם השלכות שליליות, ולכן אני חושב שצריך לאזן אותו בהורדה משמעותית של מחירי התחבורה הציבורית בישראל. אנחנו רואים שסך הכול הגירעון התקציבי ב-12 החודשים האחרונים הצטמצם בערך מ-11% ל-1 נקודה משהו. אז אם יש כסף, צריך להשקיע אותו בתחבורה ציבורית. שדרוג משמעותי של התחבורה הציבורית חשוב אפילו יותר מהורדת מחיר הדלק.
היו"ר אלכס קושניר
תודה רבה. נירה.
נירה שפק (יש עתיד)
תודה. אני בחרתי לא לברך היום אלא לומר שגם בפגרה – יש כאלה שקוראים לזה פגרה, זה פגרה מהכנסת ומהוועדות, אבל אנחנו עובדים, כי אנחנו ממשלה וכנסת עובדת, לפחות בחלקה – ואתמול סיירתי בעמק הירדן. ויש לנו המון עבודה לעשות, ויש המון פערים שבשנה שאנחנו פה לא הספקנו לסיים אותם. והפערים הם גדולים, ואני רוצה להזכיר לציבור את הפערים, מפערים ביטחוניים שיש על הגבול עם ירדן, דרך הברחות; דרך חקלאות, במושב אלמגור שהייתי, ואנחנו רואים מה קורה שם עם המנגו ועם הליצ'י; והעובדים הזרים, והרפורמה בחקלאות, שבה שר החקלאות ושר האוצר הכריזו על טיפול בכל נושא העובדים הזרים, כשאנחנו רואים אנשים בני 60 ו-70 קוטפים במטעים ומשוועים לעובדים זרים.

אז המהלכים החלו, הרפורמות החלו. חלקן צריכות לתקן, ויש מה לתקן, וחלקן צריכות פשוט להתמנף ולצאת החוצה. אתמול חיכיתי שעה וחצי בכביש 90, כי עם ישראל הלך לנפוש בכנרת המלאה. מי שלא ראה את הכנרת המלאה לא ראה דבר יפה. ועם ישראל רוצה את הנשימות, ורוצה לחזור ולטייל, בטח אחרי תקופת הקורונה; ורוצה להרגיש שיש לו עבודה ויש לו יציבות ויש לו תקווה. והתפקיד שלנו לגרום לזה לקרות.

ואני מתכוונת לא להתעסק בכל מה שנאמר בתקשורת, אלא להמשיך לעבוד גם היום, גם מחר, גם לאשר תקציבים. והגיע הזמן שהאזרחים יבינו שהם צריכים לדרוש לא רק סיסמאות אלא גם תכלס, ואת התכלס הזה הממשלה הזו נותנת. תודה.
היו"ר אלכס קושניר
תודה רבה. פינדרוס.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
בוקר טוב. אני אכן מקווה שייתנו פה תכלס. אני רוצה להתייחס להודעה של משרד האוצר. ההודעה לוקה, הייתי אומר, לא באי דיוקים, אבל ביחס לא נכון לנושא. אמרנו את זה פה בוועדה כמה פעמים ואני אומר את זה שוב: יש משבר עולמי של הדלק, והמשבר העולמי גרם להעלאה של המחיר הריאלי בשקל. אבל בגלל המס הוא עלה בשני שקלים.

עכשיו, עשה צעד נכון משרד האוצר ואמר: אני מוותר על 50% מהעלאה. אבל איך הוא הודיע את זה? הרי האזרחים ישאלו: למה אתה מוותר על 50%? תוותר על 100% מהעלאה. אם עלה בשני שקלים, כששקל אחד הוא מס, אז הוא היה צריך לוותר על שקל, אבל הוא ויתר על חצי שקל. איך הוא מתרץ את זה? בהמשך ההודעה הוא אומר: זה יעלה למדינה 800 מיליון.

חבר'ה, אם לא היה משבר אנרגיה היה לך 1.6 מיליארד שקל שלא היית גובה בכל מקרה. הרי בתוכנית הכלכלית של מדינת ישראל לא היית אמור לגבות את המס הזה, זה לא אמור להיות, זה לא חלק מהתקציב. אתה לא מקצץ, אתה לא עושה כלום. ואז אתה בעצם מרמה את האזרחים פעמיים: אתה אומר כאילו עשיתי טובה, הורדתי את המחיר חצי שקל וספגתי את ההעלאה. אתה לא צריך לספוג אותו.

סך הכול מה שאנחנו מבקשים, ואני חושב שזו צריכה להיות דרישה של כולנו, של קואליציה, של יושבת-ראש הקואליציה, של מי שלא יהיה, אבל זו צריכה להיות דרישה של כולנו, שהמשבר הזה לא אמור להיות גבייה של מדינת ישראל על חשבון האזרחים. העלות היא עלות. עלה עוד שקל – עלה עוד שקל. אבל אם עלה משישה שקלים לשמונה שקלים כמעט, בעצם מ-5.5 שקל ל-7.5, 7.60, כששקל מזה זה המס – אל תגבו את זה. זה לא חלק מהתוכנית, זה לא חלק מהתקציב. זה באמת לא חלק מהתקציב, זה לא התקציב שעבר פה, אף אחד לא חלם שזה יקרה. יש לך 1.6 מיליארד שקל, מראש אל תגבה את זה.

ולכן, א' אני מברך על החצי-שקל. ואני אומר: לא ויתרו על 800 מיליון. ותורידו עוד חצי שקל, לפחות לעמוד במינימום הזה. זה יעזור. כמו שאמר מוסי, גם בתחבורה הציבורית זה יכול לעזור, גם בתחבורה הפרטית, גם לתעשייה, גם לכולם. זה מס לא הוגן כרגע בסיטואציה הכלכלית הקיימת היום. תודה רבה.
היו"ר אלכס קושניר
תודה רבה. ינון.
ינון אזולאי (ש"ס)
מכיוון שאי-אפשר להתעלם מכך, אולי לא שמעתם חדשות הבוקר, אז רק להזכיר לכם: יושבת-ראש הקואליציה פרשה מהקואליציה. אז קודם כול רק תזכורת בעניין הזה, שכל פעם מבטיחים לנו הבטחות לתקציב הבא, קחו את ההבטחות - - -
מוסי רז (מרצ)
איפה שמעת את זה?
ינון אזולאי (ש"ס)
מוסי, אגב, התראיינת על זה.
מוסי רז (מרצ)
אה, כן?
ינון אזולאי (ש"ס)
אם אתה לא זוכר על מה התראיינת אז המצב יותר גרוע בקואליציה. אתה רואה? אני עוקב אחרי הראיונות שלך. בכל אופן, תבינו שאין שום case ושום דבר להבטחות שאתה מבטיחים לנו פה על תקציב, מה יבוא ומה תיתנו. וחבל שתבטיחו.
נירה שפק (יש עתיד)
אז אין בקשות תקציב, אני מבינה.
ינון אזולאי (ש"ס)
לגבי מענק העבודה, אני חושב שכדאי שנגיע להבנות למען עם ישראל. יותר בטוח ההבנות שלנו מאשר לעשות דברים אחרים.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
להבנות בין ישראל ביתנו לש"ס יש יותר סיכוי להתממש מאשר הבנות עם ימינה.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני חושב שביני לבין אלכס.

לגבי המס על הבלו, השבוע דיברנו על זה.
מוסי רז (מרצ)
רק תיקון קטן, זה לא מס על בלו - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
זה מס על הדלק, סליחה, שמורכב מבלו והמע"מ שם נמצא. אתה צודק, מס הבלו. אני שמח שגם אתה שומע ומאזין לדבריי.

אני רק רוצה לומר, שקודם כול אני שמח ששר האוצר מוריד בחצי שקל את המס הזה. זה דבר מבורך. למרות שזה טיח ברעידת אדמה. כשיש רעידת אדמה, פשוט לפזר טיח, החצי-שקל הזה. מה אתה מסתכל עליי?
היו"ר אלכס קושניר
מקשיב לך.
ינון אזולאי (ש"ס)
כי אתה מכיר את זה ממקום אחר, אתה אומר?
היו"ר אלכס קושניר
לא, אני מקשיב.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני חייב גם לתת את הקרדיט למי שהמציא את הטיח ברעידת אדמה על מס הבלו, שזה שר האוצר בעצמו, שאמר את זה, ופתאום הוא מוכן לשים את זה. אגב, אני לא טוען שזה טיח ברעידת אדמה, ולכן נלחמתי גם על זה.
נירה שפק (יש עתיד)
לכן אתה מברך - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
אמרתי, אני מברך על ההחלטה הזאת. כשצריך לברך, אני מברך על החלטה, החלטה נכונה וראויה. בשנה האחרונה עלה המס כשקל וחצי, רק בתקופה האחרונה הוא קצת מתקרב לשקל. ולכן היה ראוי לעשות את זה יותר, לוותר על המס, להוריד אותו ביותר מחצי שקל. והיה ראוי ונכון לעשות את זה גם לא לשלושה חודשים. לעשות את זה גם במיידי. כמו שבחקלאות עשו את זה במיידי, ולמרות שיש לנו בקשה לדון על זה במליאה. זה מס שהוא מופחת, כשהפחתת מס לא צריך להביא לוועדת הכספים. אני מבין שרוצים להביא את זה לוועדת הכספים בשביל הכותרת והתקשורת, וזה בסדר.
היו"ר אלכס קושניר
מה פתאום?
ינון אזולאי (ש"ס)
בסדר. יביאו את זה לוועדת הכספים?
היו"ר אלכס קושניר
יביאו משהו אחר.
ינון אזולאי (ש"ס)
את המס על הבלו, שיחתום היום, ויוריד עליו כבר מחצות. האזרחים לפני החג, לא צריך לחכות עד שיביאו. תנו להם מעכשיו. אם הוא חותם על זה עכשיו, הוא לא צריך להביא את זה לא לוועדה, זה מס שהוא מפחית. לא צריך להביא את זה לוועדה, אפשר לעשות את זה מהיום בלילה, מהשעה 24:00 בלילה. וכשעושים את זה, אני רק מבקש שיעשו את כל החשבונות. שלא נצטרך אחר כך לדאוג למנהלי תחנות הדלק. כבר לדעת איך אנחנו עושים על המלאים שהם שילמו עליהם. מה ששילמו וכבר נגמר זה בסדר, אבל מה יש להם כרגע והם יצטרכו להוריד מזה, אם הם צריכים לקבל איזשהו זיכוי, כבר לתת להם לא על חשבון האזרחים.

ולכן לעשות את כל החישובים האלה, אפשר היום בלילה, מקסימום מחר בלילה בחצות, להוריד את המס. אני חושב שזו צריכה להיות פנייה של הוועדה כולם כאחד בשביל האזרחים ערב חג, כבר עושים מעשה שתחילתו מבורך, להמשיך בברכה הזאת. ואם יהיה אפשר להוריד עוד ולא להגביל את זה בשלושה חודשים, הברכה תהיה מושלמת. תודה רבה.
היו"ר אלכס קושניר
תודה רבה. אנחנו נעבור לפנייה התקציבית, 31-007, פנייה של המשרד לביטחון הפנים. אחר כך אנחנו נעבור לפנייה נוספת שיש לנו, שמספרה 07-002. ואני מקווה שגם נספיק להצביע על הרוויזיות שיש לנו לפנייה נוספת של המשרד לביטחון הפנים כדי לשחרר אותם לעבודה. בבקשה, מי מציג?
אביה פרון
בוקר טוב, אביה ממשרד האוצר. הבקשה נועדה להעברה של 292.5 מיליוני שקלים לסעיף 07, תקציב המשרד לביטחון הפנים. נחלק את זה לתוכניות: בתוכנית 07-50-01 – שכר במשרד לביטחון פנים – יש העברה של 47.5 מיליוני שקלים ו-13 תקני כוח אדם – לאן זה? נגיע בהמשך. השינוי הזה נובע מצפי ביצוע נמוך ממה שנצפה בעת אישור התקציב, מסיבות שמפורטות. אפשר גם לדבר עליהן. מפורטות פה בדברי ההסבר.

תוכנית 07-50-02 – הקניות במשרד לביטחון הפנים – תקצוב של 97 מיליוני שקלים, שחלקם הם העודפים של הרשות לביטחון קהילתי, שבגלל שהם היו שנה שעברה בסעיף אחר, ולפי החוק עודפים צריכים להגיע לסעיף שממנו הם היו, אז הם הגיעו לסעיף 04 בעודפים, ועכשיו אנחנו מעבירים אותם חזרה לרשות לביטחון קהילתי, איפה שהכסף יצא השנה.

חוץ מזה יש פה תקצוב של החלטות ממשלה – האלימות בחברה הערבית, פיתוח כלכלי והעצמה ביישובים דרוזים וצ'רקסים, יישובי הדרוזים בגולן, חיזוק העיר בית שמש ונושאים נוספים. יש פה גם תקצוב של מיליון שקל לפעילות המטה הלאומי להגנה על ילדים ונוער ברשת, מהכסף שבהסכמים הקואליציוניים שנמצא פה. זה בתוכנית הזאת.

תוכנית 07-55-02 – קניות ברשות להגנה על עדים – תקצוב על סך 9.5 מיליון שקלים עבור פעילות הרשות להגנה על עדים בתחום הפשיעה במגזר הערבי, וחלק מיישום החלטת הממשלה 549 לטיפול בתופעת הפשיעה והאלימות בחברה הערבית.

תוכנית 07-60-01 – הרשות לכבאות והצלה – השכר שם, העברה של 13 תקני כוח אדם לטובת לוחמי אש לתחנות במגזר הערבי.

תוכנית 07-60-02 – קניות ברשות לכבאות והצלה – יש פה תקצוב של מיליון שקלים עבור רכש אמצעים כחלק מההסכמים הקואליציוניים.

תוכנית 07-70-01 – שירות בתי הסוהר – שכר, תקצוב של כמעט 42 מיליוני שקלים, שנובע מצפי ביצוע עדכני של השכר בשירות.

תוכנית 07-70-02 – הקניות בשירות בתי הסוהר – העברה של 35 מיליון שקלים ו-600,000, שבעצם נובע מהתאמת צרכי המזומן וההרשאה להתחייב בהתאם לצפי הביצוע המעודכן של התוכניות של שירות בתי הסוהר, תוכניות העבודה השנתיות.

תוכנית 07-80-01 – שכר משטרת ישראל – תקצוב של 90 מיליוני שקלים, שנובע בעיקר מהעברת עלות השכר של יחידות משמר הגבול שתחת פיקוד צה"ל. יש פה בעצם הסדרה של התקציב, אין פה איזשהו שינוי בתפקוד. זה משהו שהיה בעבר, שיצא מצה"ל, ועכשיו העלות פשוט יוצאת מהמשטרה, וצה"ל מעביר את הכסף לפה. אין פה איזשהו שינוי מהותי, רק ההסדרה.

חוץ מזה יש לנו תוכנית 07-80-02 – קניות במשטרת ישראל – שפה יש תקצוב של 206 מיליון שקלים, שאחד מהם זה גם הנושא, כמו שאמרתי, על יחידות מג"ב שהיו תחת פיקוד צה"ל. חוץ מזה יש פה תקצוב פעולות משטרת ישראל במסגרת יישום החלטות ממשלה 549 בנושא התוכנית לטיפול בתופעות פשיעה ואלימות בחברה הערבית. יש פה תקצוב הימ"מ, היחידה המשטרתית המיוחדת, בהתאם להחלטת ממשלה מס' 900 בנושא היחידה המבצעית הלאומית ללוחמה בטרור. חוץ מזה יש לנו גם העברה של 3 מיליון שקלים לטובת התאמת חדר חקירות, שגם זה חלק מהכספים הקואליציוניים כמו שכתוב. זה התוכנית הזאת.

ותוכנית 07-80-03 של משטרת ישראל - - - שירותי כוח אדם – יש פה העברה של 70 מיליוני שקלים, שנובע מצפי הביצוע הארגון בנושא הזה שבתוכנית הזאת. פשוט אפשר יהיה להסביר בדיוק מה זה. היה שינוי של איך משלמים את זה בסוף שנה, ולכן יש שינוי בצפי של כמה ישלמו מזה השנה. לא נפגעה כמובן שום פעילות בנושא הזה. וזו בעצם הסיבה להעברה הזאת.
היו"ר אלכס קושניר
תודה רבה. שאלות.
ינון אזולאי (ש"ס)
תוכנית 50-01, הראשונה – מדובר על העברה של 13 תקני כוח אדם. מאיפה הם מגיעים, תקני כוח האדם?
מירי שמואלי
אני סמנכ"לית ארגון, תכנון, תקצוב ובקרה במשרד לביטחון הפנים. מה שעשינו כאן זה כשתכננו את התקציב ובנינו אותו, הרשות לביטחון קהילתי אמורה הייתה לחזור אלינו, ובאמת עשינו אומדני שכר, כולל 13 התקנים הללו. כשהיא חזרה כבר ואנחנו רואים את הנתונים, ראינו שיש לנו מבחינת הצפי כרגע של האיושים בפועל עודפים מסוימים, וזה מה שאנחנו מסיטים כרגע לצרכים של גופים אחרים.
ינון אזולאי (ש"ס)
אז מאיפה את מביאה את ה-13 תקנים?
מירי שמואלי
מתוך התקציב של המשרד. הרשות לביטחון קהילתי חזרה אלינו, צפינו שיהיה צורך ביותר תקנים, בפועל אנחנו רואים פחות. זה הסיפור. ה-13 תקנים יוצאים מהמשרד ומועברים לגוף אחר, לכבאות במקרה הזה.
ינון אזולאי (ש"ס)
היה בתוך המשרד את ה-13 תקנים האלה?
מירי שמואלי
כן.
ינון אזולאי (ש"ס)
ולקחתם אותם?
מירי שמואלי
לכבאות לצורך העניין, כי הייתה לנו הערכת יתר במקרה הזה.
ינון אזולאי (ש"ס)
מכבאות?
מירי שמואלי
לא, מהמשרד לכבאות.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני רואה פה בתוכנית 2, התוכנית הבאה – תקצוב פעולות המשרד, הרשות לביטחון קהילתי, יישום החלטת הממשלה בנושא התוכנית לחיזוק העיר בית שמש. מה החיזוק של העיר בית שמש?
מירי שמואלי
זה בעיקר פריסת מצלמות, ופעילות של הרשות לביטחון קהילתי בעיר עצמה. כל מה שהיה בעבר "עיר ללא אלימות", בסביבות ה-300,000 שקלים, זה מה שיש בעיר בית שמש.
ינון אזולאי (ש"ס)
בעיר בית שמש אתם עושים מצלמות?
מירי שמואלי
אני אבדוק בדיוק את המרכיב. שנייה אוציא את הנתון של העיר בית שמש, אבל זו הפעילות של הרשות לביטחון קהילתי שם.
אביה פרון
כמה זה? זה כמעט 300,000.
מירי שמואלי
זה 300,000 שקל.
אביה פרון
אבל זה המצ'ינג, זה לא כל מה ששמים בעיר.
מירי שמואלי
נכון. תוספתיים.
אביה פרון
זה התוספתי.
ינון אזולאי (ש"ס)
כן, אבל כמה סך הכול הושקע בעיר בית שמש עם במצלמות, אם כבר אתה מדבר על העיר בית שמש? כי נראה לי גם מוזר למה דווקא העיר בית שמש? יש עוד ערים שאין להן - - -
מירי שמואלי
לא, זו החלטת ממשלה ספציפית.
ינון אזולאי (ש"ס)
ספציפית לעיר בית שמש?
מירי שמואלי
כן, הועברה החלטת ממשלה כזאת.
ינון אזולאי (ש"ס)
אוקיי. ואנחנו מדברים על כמה מצלמות בכל העיר? בעיר החדשה, ברמת בית שמש, או בעיר הישנה, בוותיקה יותר?
מירי שמואלי
אני אבדוק לך. אני גם אראה איזה מרכיבים אלה בדיוק. אני אחזור כמה דקות עם תשובה.
ינון אזולאי (ש"ס)
זה מעניין. אוקיי. שלוש, העברת העודפים משנת 2021 של הרשות לביטחון קהילתי מסעיף 04, משרד ראש הממשלה. אני מבקש לדעת שמה מה התקציב של הרשות, מהו כרגע בתוך המשרד. זה מה שהיה במשרד הקהילתי, נכון?
מירי שמואלי
כן, של החק"ק שעבר אלינו חזרה.
ינון אזולאי (ש"ס)
כן, אז השאלה כמה התקציב.
מירי שמואלי
בסדר גמור. שנייה אני אוציא לך.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני בינתיים אשאל על 4: תקצוב בסך מיליון ש"ח. אני רואה פה שזה כסף קואליציוני, נכון?
מירי שמואלי
כן.
ינון אזולאי (ש"ס)
מי הביא את הכסף? על מה? אני מבין שזה להגנה על ילדים ונוער.
מירי שמואלי
זה תקציב של 105.
ינון אזולאי (ש"ס)
כן, אבל מי הביא את הכסף הזה? של מי זה?
מירי שמואלי
אני אבדוק לך שמית בדיוק מי זה היה.
אביה פרון
יש לך את ההסכמים שם.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני חיפשתי את זה.
אביה פרון
זה לא רשום?
ינון אזולאי (ש"ס)
לא אמרתי שלא רשום. כנראה שיצא לי פחות בדפים. בדרך כלל אני רואה את זה. אז אולי תוך כדי תבדקו. ורציתי לדעת מה נעשה עד כה - - -
מירי שמואלי
זה של סיעת יש עתיד לצורך העניין.
ינון אזולאי (ש"ס)
אוקיי. כמה סך הכול מושקע בתוך התוכנית הזאת?
מירי שמואלי
של 105? נוציא לך את הסכומים.
ינון אזולאי (ש"ס)
אתם לא יודעים להגיד כמה סך התוכנית הזאת?
מירי שמואלי
אני לא רוצה להטעות אותך, אז אנחנו שנייה נבדוק ונחזור אליך.
ינון אזולאי (ש"ס)
אוקיי. תוכנית 07-60-01 – גם פה אני רואה שיש העברת סך של 13 תקנים כוח אדם לטובת לוחמי אש.
אביה פרון
זה אותם תקנים.
ינון אזולאי (ש"ס)
זה אותם תקנים שעברו - - -
אביה פרון
בדיוק.
ינון אזולאי (ש"ס)
אוקיי. אגב, מתי מעלים את השכר של הכבאים? מגיע להם, אני אומר לך את האמת. זה לא נמצא בתכנון? כי כל פעם מעלים את הנושא הזה וזה יורד, מעלים את הנושא וזה יורד.
אפי דביר
יש דיונים שמתקיימים כרגע עם הממונה על השכר. בחודשים הקרובים אני מניח שזה יתקדם.
ינון אזולאי (ש"ס)
אתם בתקווה שזה יתקדם? הבנתי.
אפי דביר
בתקווה.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני רואה שגם פה בתוכנית 60-02 יש כסף קואליציוני. עוד פעם, פשוט לא לפניי, אם אפשר לדעת של מי הכסף הקואליציוני. אגב, אני גם לא מבין למה לשיפוץ ולדברים כאלה צריך בכלל כסף קואליציוני ולא שיהיה בבסיס.
אביה פרון
זה לא שיפוץ.
מירי שמואלי
זה לאמצעים טכנולוגיים.
ינון אזולאי (ש"ס)
לא, אני מסתכל על המטרות של זה. אוקיי, אתה מדבר על אמצעים טכנולוגיים – גם אמצעים טכנולוגיים, לא פחות. לשים כסף קואליציוני למטרות כאלה נעלות ולא לתת להם את זה בבסיס? של מי הכסף הזה?
מירי שמואלי
יש עתיד לדעתי. כן, זה של יש עתיד.
אביה פרון
כל ה-5 מיליון שקל שיש פה.
ינון אזולאי (ש"ס)
אוקיי. ב-70-01, בתיאור התוכנית, אני מבקש לדעת בתקציב הזה, לא הבנתי מה זה 72 חודשי עבודה בלתי צמיתה, שאתם לוקחים 41 מיליון. מה זה?
מישל בטאשוילי
בעיקרון שנה שעברה עשינו סיכום תקציבי יחד עם משרד האוצר בכל הנוגע לשכר של שירות בתי הסוהר. זה חלק מתהליך הסדרה של השכר. זה נוגע גם לשנה הנוכחית. זה שינויים תקציביים שהם לצורך העניין כנגד הסיכום התקציבי.
ינון אזולאי (ש"ס)
אוקיי. עכשיו, שאלנו פעם שעברה, אתה היית נראה לי רק בזום, ואמרו אם תהיה תשובה. יש לך תשובה לגבי הסיפור של השאילתה שלי?
היו"ר אלכס קושניר
כן. ינון, בדיוק עכשיו קיבלנו את זה. זה נשלח לוועדה, זה יופץ לחברי הכנסת. ואז נבחן את זה ונראה.
ינון אזולאי (ש"ס)
שמע, עדיף להגיש שאילתות דרך הוועדה, יותר מהר.
היו"ר אלכס קושניר
אתה רואה? אנחנו יעילים.
ינון אזולאי (ש"ס)
לא, זה בגלל שאני העליתי את זה פה.
היו"ר אלכס קושניר
נכון.
ינון אזולאי (ש"ס)
אבל עם יושב-ראש כמוך שדרש את זה. קודם כול, תודה רבה. עדיין לא ראיתי את זה, זה באמת מעניין לראות את זה.

תוכנית 078001 – אני רואה פה בתוכנית תקצוב בהרשאה להתחייב. על מה ההרשאה להתחייב, על שכר? המשטרה.
אוראל אברהמי
אני ראש מחלקת משאבים במשטרת ישראל. בתוכנית השכר יש מרכיבים גם שהם לא שכריים, כמו תחבורה ציבורית ונשאים כאלו, שמצריכים הוצאה בהרשאה להתחייב. זה לאותם מרכיבים.
ינון אזולאי (ש"ס)
אוקיי. בתוכנית 80-02 – תקציב פעולות משטרת ישראל, אני מדבר איתך על אחד, מטרות השינוי. עוד פעם, זה לא חוזר על עצמו? זו אותה החלטת ממשלה שראינו למעלה לגבי הפשיעה? ראינו את זה גם בעודפים אחרים. זה אותו כסף?
אוראל אברהמי
יש מסגרת במסגרת הסיכום התקציבי של המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל, שמגיע לטובת הטיפול בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. המסגרת החד-פעמית היא גדולה. נשאר פה איזשהו מרכיב של 10 מיליון שקל שכרגע אמור לעבור.
ינון אזולאי (ש"ס)
שהוא 10 מיליון עבור זה בלבד?
אוראל אברהמי
בסעיף 1 זה - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
זה 10 מיליון?
אוראל אברהמי
כן.
ינון אזולאי (ש"ס)
אוקיי. אחר כך ב 4 – העברה של 3 מיליון עבור התאמת של חדרי חקירות. זה 3 מיליון, נכון?
אוראל אברהמי
זה 3 מיליון.
ינון אזולאי (ש"ס)
זה מספיק?
אוראל אברהמי
נחדד רגע את מה שרשום פה. הרעיון פה זה לייצר חדרי חקירות חמים. חדרי חקירות חמים אלה חדרי חקירות שנועדו לארח קורבנות עבירה בצורה כזו שאזור יהיה יותר ידידותי. גם יכולת קבלת קהל בגילאים צעירים יותר. אז זה אזור של משחקים, דברים כאלו, שהם יותר כדי לקבל את המתלוננים בצורה טובה יותר. זה הרעיון.
ינון אזולאי (ש"ס)
פה גם אני רואה כסף קואליציוני, נכון?
אוראל אברהמי
כן, זה כסף קואליציוני.
ינון אזולאי (ש"ס)
לא, אבל סתם שאלה, דברים כאלה, אני באמת מסתכל, לא משנה, כל ממשלה, כל כנסת שרוצה על דבר כזה כסף קואליציוני זה דבר מבורך של מי שנתן אותו, אבל לבקש על דברים כאלה - - -
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
למה זה צריך להגיע בשביל זה?
ינון אזולאי (ש"ס)
למה זה צריך להגיע מכספים קואליציוניים? זה אני לא מבין. השאלה היא לא אליכם.
מוסי רז (מרצ)
אתה צודק, תברך את הקואליציה שדורשת לדברים כאלה.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
לא, היום אתה פה, הוא - - -
היו"ר אלכס קושניר
לא, אני מסכים עם הדבר הזה. אם זה עבר בקואליציה - - -
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
כשנחקר יגיע - - -
מוסי רז (מרצ)
צודק, אבל תברך - - -
היו"ר אלכס קושניר
חבר'ה, בואו נתקדם.
ינון אזולאי (ש"ס)
אלה דברים שאנחנו יודעים עליהם מראש, ואני אומר: זה לא אמור להיות בכספים הקואליציוניים. סתם הערה לכל הממשלות, לכל התקופות, בכל מקום. באמת שמהמקום הזה.

לגבי תוכנית 07-80-03 – זה על מוסדות החינוך. אם אני לא טועה, ראיתי את זה בפנייה הבאה שלכם. עוד פעם, הנושא של כל מוסדות החינוך, השמירה שם והאבטחה שם. זה לא בא בסעיף 1 כל זה? כל פעם זה בכמה תוכניות? הרי זה אותו סעיף מול הרשויות.
אוראל אברהמי
זה באותה תוכנית.
ינון אזולאי (ש"ס)
אולי אנחנו ניפגש בזה בפנייה הבאה, זה נמצא ב-002, אם אני לא טועה.
אביה פרון
לא, ב-03.
אוראל אברהמי
זה באותה תוכנית.
ינון אזולאי (ש"ס)
זו אותה תוכנית?
אוראל אברהמי
כן.
היו"ר אלכס קושניר
אז למה אתם מביאים את זה בנפרד?
אביה פרון
לא, יש עודפים ויש העברות.
היו"ר אלכס קושניר
אה, הבנתי.
ינון אזולאי (ש"ס)
אה, השנייה זה עודפים ופה זה בהעברות? עכשיו, מאיפה הכסף הגיע בכל ההעברה הזאת? מאיזה משרד?
אביה פרון
מה זאת אומרת?
ינון אזולאי (ש"ס)
ההעברה התקציבית כולה, כל הכסף שאנחנו רואים פה.
אביה פרון
ה-292?
ינון אזולאי (ש"ס)
סך הכול 292.
אביה פרון
אז זה מגיע מצה"ל, כמו שאמרתי. זה מגיע מהחלטות הממשלה, מהכסף שיש בהחלטות הממשלה. וזה מגיע מסעיף 04, מהעודפים של הרשות לביטחון קהילתי.
ינון אזולאי (ש"ס)
למה זה מגיע מצה"ל? גם בשביל לוחמים שעכשיו משתתפים בלחימה?
אביה פרון
לא. גם דיברנו על זה לפני כמה חודשים. בעבר יחידות מג"ב שהיו תחת פיקוד של צה"ל התקציב היה בצה"ל. ועכשיו אנחנו מסדירים את זה ומעבירים את זה, שזה יהיה בתקציב של המשטרה.
ינון אזולאי (ש"ס)
אבל זה יהיה בתקציב של המשטרה? למשל בתקציב הבא אנחנו נראה שהתקציב הזה לא מגיע עוד פעם, הסיפור הזה?
אביה פרון
אנחנו אמורים להסדיר את זה. מה שהיה בין הארגונים היה אחרי התקציב, ולכן העברנו את זה גם ב-2021 - - -
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
בתקציב הבא זה יעבור ישירות למשטרה.
אביה פרון
זה אמור לעבור במסגרת התקציב ישירות למשטרה, כדי שלא יהיה את השיח הזה - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
כי אין עניין. אם אתה כל פעם מביא אותו בעודפים, מביא אותו בהעברות, אין שום סיבה - - -
אביה פרון
נכון. אין שום סיבה. הארגונים אמורים לסדר את זה בתקציב הבא, כדי שזה יהיה אוטומטית בבסיס התקציב של משטרת ישראל.
ינון אזולאי (ש"ס)
הבנתי.
ינון אזולאי (ש"ס)
התייעצות – הוא לא צריך.
היו"ר אלכס קושניר
לא צריך התייעצות, נכון?
ינון אזולאי (ש"ס)
למה לא צריך?
היו"ר אלכס קושניר
כי אתה רוצה להעביר את זה, נכון?
ינון אזולאי (ש"ס)
זה מה שאמרנו שחשוב להעביר את זה?
היו"ר אלכס קושניר
זה וגם עוד שתיים. כל מה שקשור למשטרה וביטחון פנים.
מוסי רז (מרצ)
אתה גם אמרת בעצמך.
ינון אזולאי (ש"ס)
לא, אין לי בעיה, אני אוותר על ההתייעצות. אבל אני רוצה לדבר איתך. אין בעיה, אני אוותר על ההתייעצות, בגלל החשיבות של העניין הזה, מה שדיברנו.
נירה שפק (יש עתיד)
מה שדיברנו אתמול.
ינון אזולאי (ש"ס)
הבנתי. אבל אני רק מראה לכם שיש פה את הדברים שהם לא דחופים באמת, כי אם באמת היו רוצים, כמו שהעבירו השבוע, ובאמת ביום שני העבירו העברה של 61 מיליון שהייתה סופר חשובה, ראינו. עכשיו, גם פה יש את המרכיב הזה, אבל הוא רכיב קטן - - -
היו"ר אלכס קושניר
לא, הוא לא מרכיב קטן. יש בו הרבה דברים שקשורים להתעצמות - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
אלכס, אני לא עושה התייעצות. הינה, אני אומר לך, אני לא עושה גם על זה רוויזיה, ויש לך את הזמן של דקה בעניין הזה. אני בעד – והינה אני אומר לך: אני אצביע בעד, ולא נגיש רוויזיה והכול בסדר. אבל זה לא בסדר, יום שני אמרת לנו, וזה היה נכון, שזה היה נטו על הפנייה הזאת. כשעושים לנו עוד דברים באמצע, אומרים לך: תשמע, זה לעוד פניות – הרי יש עוד פניות שמחכות. יש עוד הרבה פניות שמחכות, שאולי רווחה זה באמת יותר דחוף? מי אמר שרווחה זה לא יותר דחוף? מי אמר לנו? מי אמר שמה שיש להם במשרד הפנים זה לא יותר דחוף?
מוסי רז (מרצ)
אז תעכב.
היו"ר אלכס קושניר
אף אחד - - - הכול בסדר.
ינון אזולאי (ש"ס)
מה אני בא להגיד? באת עם משהו דחוף? תצמצמו את זה. על האוצר אני מדבר, לא עליך. אתה בסופו של דבר קיבלת את זה ככה, וזו אחת הבעיות, שזועקים על זה כל השנים. אבל כאוצר, רציתם משהו דחוף כמשרד לביטחון הפנים, תביאו את הדחיפות, אני מבטיח לכם, הכול יהיה בסדר. לא עושים איתנו את המשחק הזה. אבל אני לא אעשה את זה. באמת את עמדת במילה והבאת לי גם את התשובה, והיושב-ראש מבקש. תביא את ההצבעה, ואני גם לא אגיש על זה רוויזיה.
היו"ר אלכס קושניר
טוב. מי בעד ההעברה? מי נגד?

הצבעה

אושר.
היו"ר אלכס קושניר
ההעברה התקבלה.

אנחנו עוברים לפנייה שנמצאת לנו בשינויים תקציביים, שמספרה 07-002. מי מציג? בבקשה.
אביה פרון
פנייה 07-002 – הפנייה נועדה להעברת עודפים משנת 2021 לשימוש בשנת 2022 בסך של 690 מיליון שקל, מתוכם יש 45 מיליוני שקלים, שם מתוך המסגרת התקציבית המיועדת להתמודדות עם התפשטות נגיף קורונה. גם פה נפרט לפי התוכניות.

אז בתוכנית 075001 – השכר של המשרד לביטחון הפנים – 140,000 שקל, שנוצרו בגין תשלומי סוף שנה של השירות האזרחי. בשירות האזרחי זה מתוקצב לפי הזמנה, זה לא בשכר כמו בתלוש, ולכן יש בזה עודפים.

תוכנית 075002 – כמעט 32 מיליוני שקלים, שנוצרו בגין התחייבויות חוצות שנה ברכש לתקצוב התפעול השוטף של המשרד ובתוכניות של מערכי האכיפה העירוניים.

בנוסף, יש פה תקציב של הפעולה של אכיפת מגבלות הקורונה במשרד. יש פה את המוקד הטכנולוגי שנבנה במשרד. זה בתוכנית הזאת.

תוכנית 076001 – שכר ברשות הכבאות וההצלה, כמעט 4 מיליוני שקלים. גם פה יש את הנושא של שירות לאומי-אזרחי. וחוץ מזה יש פה הוצאות נלוות לשכר, כמו שנאמר בפנייה הקודמת לגבי תחבורה ציבורית ודברים כאלה, שזה לא שכר, זה נמצא בתוכנית השכר.

בתוכנית 076002, בקניות של רשות הכבאות וההצלה – 145 מיליוני שקלים, שרובם בגין התחייבויות חוצות שנה בתפעול השוטף, והפרויקטים של הליכי הרכש, של אמצעי הכיבוי, והבינוי והפיתוח של הכבאות. חוץ מזה יש פעולות שנעשו על הקורונה, של התמודדות עם נגיף קורונה. ויש גם בניית תחנות של המגזר הערבי, שהן חלק מתוכנית ההאצה 852, שעברה בהחלטת הממשלה, שזה מהתקציב של ההתמודדות עם נגיף קורונה. זה בתוכנית ההאצה של הממשלה שהייתה.

תוכנית 077001 – שכר בשירות בתי הסוהר – 2.5 מיליוני שקלים. נמצא פה גם, כמו שדיברנו על השכר במקומות הקודמים, שירות אזרחי והוצאות נלוות לשכר. זו גם הסיבה פה.

תוכנית 077002 – כמעט 154 מיליוני שקלים. התחייבויות חוצות שנה בתחומי התפעול השוטף ופרויקטים מתמשכים, וכן הוצאות תפעוליות לטובת ההתמודדות עם הקורונה.

תוכנית 078001 – כ-23 מיליוני שקלים, שגם פה יש לנו עניינים של נלוות לשכר, כמו שנאמר על תחבורה ציבורית ונופש מבצעי, שזה נלווה לשכר ולכן נמצא בתוכנית השכר. חוץ מזה יש פה את התשלום של השוטרים הנוספים במסגרת ההתמודדות של נגיף קורונה, שגם זה עודפים שיש פה.

תוכנית 078002 – קניות במשטרת ישראל – 181.5 מיליוני שקלים. גם פה יש התחייבויות חוצות שנה בתחומי הרכש והתפעול השוטף. יש פה הרבה עניין של רכש וציוד של כלי רכב שהיה. זה חלק מהדבר הזה, ודברים נוספים. חוץ מזה יש את ההוצאות לטובת ההתמודדות עם נגיף קורונה, כל ההוצאות התפעוליות והמעטפת התפעולית של השוטרים שהייתה, כמו שדיברנו בתוכנית הקודמת.

תוכנית 078003 – רכישת שירותי כוח אדם – כמעט 147 מיליוני שקלים. היו פה התחייבויות שנוצרו בסוף שנה שעברה. יש פה שינויים בין שנת לימודים ושנה תקציבית, ואז העודפים עוברים, כי בעצם התחייבות עליהם בשנה קודמת.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
נוצר לכם גם פה עודף וכוח אדם בעובדי מטה. זאת אומרת, קודם זה היה על ביטחון קהילתי, עכשיו זה בעובדי מטה הרגילים של המשרד. יש לכם כרגע מצוקה בנושא, ודיברנו על זה בוועדה הקודמת, של הבקשות לרישיון נשק. למה אתם לא מנתבים את זה לשם? זאת אומרת, תביאו לנו פנייה בעוד ארבעה חודשים, להוסיף כוח אדם. למה לא לוקחים את זה לשם?
מירי שמואלי
העודפים שאנחנו רואים בפנייה הזאת הם עודפים שנובעים מתשלומים עבור כוח אדם. זה עודפים שישולמו בשנה העוקבת. בגלל זה יש פה את העודפים. זה לא באמת איזשהו חוסר - - -
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אבל איך אתם נערכים לזה? אתם תצטרכו עוד כוח אדם? לא תצטרכו?
מירי שמואלי
ברור. בגלל זה יש לנו התקשרות בהקשר של אגף רישוי כלי ירייה, שמאפשרת איזושהי גמישות במקומות שבהם יש עלייה בביקושים, כמו שאנחנו עדים להם היום, אז כן יש איזושהי גמישות מצד מוקד שהוא - - -
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
ולקחתם עוד כוח אדם?
מירי שמואלי
חיצוני. כן, לקחנו. בהקשר הזה מתכננים עוד כוח אדם. הכוח אדם בהקשר הזה של המוקד של רישוי כלי ירייה, אנחנו כן נעזרים בשירותים חיצוניים, שהם גמישים, הם מאפשרים איזושהי ורסטיליות.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אז אני שואל: יש כרגע פקק?
מירי שמואלי
לא, שם אנחנו בסדר, זה לא הפנייה הזאת.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
לא, אני שואל - - -
מירי שמואלי
מבחינה מהותית, כן.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אין פקק כרגע?
מירי שמואלי
אין פקק כרגע.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
כי מהאזרחים זה נשמע אחרת, אבל - - -
מירי שמואלי
נכון, יש עלייה בביקושים, ואנחנו נערכים - - -
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
השאלה אם אתם ערוכים לעלייה בביקושים.
מירי שמואלי
אנחנו ערוכים, כן.
היו"ר אלכס קושניר
כן, ינון, לגבי השאילתה.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני גם אגיד, לגבי השאילתה – אגב, זו לא השאילתה ששאלתי. למשל, אני אתן לך דוגמה, תכף אני אקבל את השאילתה המסודרת. ביקשתי גם את השמות של הח"כים שביקשו, ואפשר לתת את זה. אני לא סתם ביקשתי, ביקשתי על פי חוות דעת שאפשר לקבל. לא קיבלנו את זה שמה. וגם יש כאלה חברי כנסת שאני יודע בפועל, אני אחכה לקבל את השמות, ואז אני אגיד לכם גם על איזה חברי כנסת שביקשו, והתשובה שהם קיבלו היא תשובה שבכלל לא כתובה במה שראינו.

ולכן אני חושב שזה לא נותן מענה לשאילתה שלי. אומנם פרגנתי לך שהבאת, מבחינתך עשית בסדר, אבל מי שכתב את התשובה – היא לא התשובה הנכונה לעניין הזה. אני רוצה גם לשאול לגוף הפנייה שלכם.
מירי שמואלי
אני אבדוק לך את זה - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
בסדר. אני אדאג שגם יהיה לי את השאילתה מסודר.
היו"ר אלכס קושניר
מאוד מאוד פשוט. תסתכלו על השאילתה ששלח חבר הכנסת אזולאי, תענו עליה לפי השאלות שהוא שאל, וזאת דרישה של הוועדה.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני רוצה לשאול על הפנייה עצמה. אני רואה פה בתוכנית 001, הראשונה, שיש פה – העודפים נוצרו בגין תשלומי סוף שנה עבור שירות אזרחי, שמבוצעים דרך הזמנות בדומה לרכש. לא הבנתי – שירות אזרחי, הזמנות – הסבר.
אביה פרון
השירות האזרחי – זה לא שהם עובדים של המשרד, מקבלים תלוש מהמשרד, אלא - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
הם מקבלים ממקום אחר את התלוש שלהם.
אביה פרון
כן, אז בעצם המשרד מעביר כסף. כשהוא מעביר את זה זה כמו הזמנות, ולכן יש חודשי סוף שנה, הם לא עוברים ב-1 בחודש.
ינון אזולאי (ש"ס)
כמה משרתים היום יש במשטרה? משרתים בשירות האזרחי.
אביה פרון
זה לא של המשטרה, זה של המשרד.
ינון אזולאי (ש"ס)
במשרד לביטחון הפנים? כלומר, ב"עיר ללא אלימות", במקומות האלה? לזה אתה מתכוון?
מירי שמואלי
גם. כן.
ינון אזולאי (ש"ס)
סך הכול כמה משרתים יש?
מירי שמואלי
אני אגיד לך.
ינון אזולאי (ש"ס)
אוקיי. אחר כך תוכנית 02, אני רואה פה התחייבות חוצת שנים ורשויות מקומיות. זה אותן רשויות מקומיות שדיברנו עליהן, על מוסדות החינוך?
אביה פרון
לא, זה מערכי האכיפה העירוניים. זה השיטור העירוני.
ינון אזולאי (ש"ס)
השיטור העירוני? ששם יש פקח ושוטר.
אביה פרון
אז בעצם התשלום של הפקח, כשהוא מגיע, יש לו מצ'ינג מהמשרד לביטחון הפנים.
ינון אזולאי (ש"ס)
אבל הוא מקבל את השכר שלו מהמשטרה?
אביה פרון
הפקח? מהעירייה.
ינון אזולאי (ש"ס)
לא הפקח, השוטר.
אביה פרון
זה משהו אחר, זה לא קשור לזה.
מירי שמואלי
השוטר מהמשטרה והפקח - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
לא, אני מדבר על אותה ניידת, כי באותה ניידת נמצאים הרבה פעמים – והשוטר מקבל מהמשטרה בלי כל קשר?
קריאה
כן.
ינון אזולאי (ש"ס)
אוקיי. אני רואה שגם ברשות לכבאות יש משרתים בשירות האזרחי. כמה סך הכול יש? אני רואה פה שזה חלק מהעודפים שנוצרו.
אפי דביר
אני כבר אבדוק לך את המספר.
ינון אזולאי (ש"ס)
אגב, גם בשירות האזרחי בכבאות וגם במשרד לביטחון הפנים, יש לאותם משרתים בשירות האזרחי אחר כך צפי להמשיך לעבוד במקומות האלה? בדומה לחייל במשטרה שנמצא במדים בסדיר שלו, ולאחר מכן יש אפשרויות למיניהן להמשיך קבע.
אפי דביר
אני לא מכיר שיש איזושהי תוכנית קבועה כזאת. אני מיד בודק את המספר.
ינון אזולאי (ש"ס)
אחר כך בתוכנית 6002, סעיף 2 – הרכש זה על מה שהיה ב-2021, ואנחנו צריכים עדיין לשלם את ה-2022?
אפי דביר
התחייבויות שיצאו פשוט ולא שולמו עדיין.
ינון אזולאי (ש"ס)
בתוכנית 77002, בסעיף 2 – הוצאות תפעוליות לטובת התמודדות עם נגיף הקורונה בהתחייבויות שישולמו בפועל. מה שאנחנו לוקחים מפה עכשיו כסף בעודפים, זה לא פוגע לנו בשום תוכנית אחרת, זה נטו על אותו דבר, כי בקורונה לקחו את הקופה ושמו אותה בתוך המשרד, ומה שלא השתמשו לקחו לדברים אחרים. אז זה לא אמור לפגוע לנו ולא שום דבר?
אפי דביר
לא, שום דבר.
ינון אזולאי (ש"ס)
ושאלה אחרונה בסיבות המרכזיות בגינן נוצרו העודפים ב-8001 – בסעיף 2: תשלום עבור שוטרים במנהלת האכיפה של הקורונה. כמה שוטרים זמניים התווספו? והאם אתם עכשיו משאירים אותם או צריכים לשחרר אותם?
אוראל אברהמי
אז לגבי השוטרים הזמניים שהיו לטובת הקורונה זה נע בגלים, אבל בתקופה של סוף שנה שעברה דובר על 350 שוטרים שנשארו לרבעון הראשון. זאת אומרת, הם סיימו את עבודתם ב-1 באפריל. החל מה-1 באפריל ועד סוף יוני יש 75 שוטרים, הכמות הצטמצמה מ-350 ל-75 שוטרים.
ינון אזולאי (ש"ס)
אגב, הם לא יכולים לעזור לכם, לאותה פנייה שהבאנו ביום שני, לקחת אותם בתוספת למה שאתם מגייסים עכשיו?
אוראל אברהמי
הרוב המוחלט של השוטרים זה שוטרים שמשמשים את מוקד הקורונה, מוקד שמשרת את הציבור. מעט שוטרים שנמצאים, בעיקר במרחב נתב"ג, במשימה מאוד ייעודית, וקשה לקחת אותם משם לדברים אחרים. אבל אנחנו מפעילים כוחות תגבור במסגרת הבט"ש. גם שוטרי מטה מתגברים, גם מערכים נוספים מתגברים, גם הפלוגות כמובן, מה שאישרתם, ותודה על זה.
ינון אזולאי (ש"ס)
מאיפה הגיעו השוטרים?
אוראל אברהמי
השוטרים שגויסו לקורונה?
ינון אזולאי (ש"ס)
לקורונה.
אוראל אברהמי
זה שוטרים חדשים. חלק גדול מהשוטרים זה משתחררי מג"ב, שבמקום פשוט לשחרר אותם לאזרחות גייסו אותם למסלול מקוצר.
ינון אזולאי (ש"ס)
כביכול השחרור שלהם התאחר, והם עכשיו יוצאים - - -
אוראל אברהמי
כן.
אביה פרון
הם מקבלים שכר.
ינון אזולאי (ש"ס)
לא, ברור שהם מקבלים שכר. אגב, זה יפגע להם ביציאה שלהם, נגיד לעבודה מועדפת, הזמן הזה עכשיו?
אוראל אברהמי
המשך שהם משרתים במשטרה – אני לא יודע אם זה פוגע להם בזכאות של הטווח שהם יכולים לבצע עבודה מועדפת.
ינון אזולאי (ש"ס)
שלא יהיה הפסד. האמת שהארכנו את זה גם פה, את הזמן של המועדף, לשלוש שנים. טוב, אוקיי.
היו"ר אלכס קושניר
טוב. פנייה מס' 07-002, מי בעד?
ינון אזולאי (ש"ס)
אני נמנע.
היו"ר אלכס קושניר
מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

אושר.
היו"ר אלכס קושניר
אוקיי.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני מגיש על זה רוויזיה. ואני אומר: אם אני אקבל את התשובה כמו שאני צריך, אני מושך את הרוויזיה, אפילו עוד היום.
היו"ר אלכס קושניר
אז תעבירו את התשובה ונבחן.
ינון אזולאי (ש"ס)
אם את רוצה לראות בדיוק את השאילתה, אני כבר אדאג שישלחו לך אותה.
מירי שמואלי
אני ראיתי, זה אצלי פה.
ינון אזולאי (ש"ס)
בסדר גמור. תודה.
היו"ר אלכס קושניר
יש רוויזיה שהוגשה בפעם הקודמת על העברה של המשטרה ושירות בתי הסוהר, שמספרה 52-003. מי בעד? מי נגד?

הצבעה

לא אושרה.
היו"ר אלכס קושניר
הרוויזיה לא התקבלה והבקשה אושרה.

תשלחו את התשובות לחבר הכנסת אזולאי, למזכירות הוועדה.
אביה פרון
רק מענה לשאלה אחת של חבר הכנסת אזולאי מהיום, לגבי הרשות לביטחון קהילתי.
ינון אזולאי (ש"ס)
אגב, מה ששאלנו, תוכלו גם אחר כך, מה שלא הספקתם, לשלוח לנו.
מירי שמואלי
כן, יש לנו פה את התשובות של הכול - - -
אביה פרון
הרשות לביטחון קהילתי, הוא שאל כמה כסף יש שם. אז יש שם כ-170 מיליון שקל לפעילויות של הרשות. זאת אומרת, אני שם שנייה בצד את השכר, שהוא נמצא כבר בתוך המשרד, ואת כל התפעול, לפעילויות, כולל מה שהעברנו היום, יש כ-170 מיליוני שקלים.
מירי שמואלי
המוקד 105 – 3 מיליון שקלים יש שם; ומבחינת השירות הלאומי-אזרחי – 23 ראשים.
ינון אזולאי (ש"ס)
רק כבאות, גם לגבי השירות האזרחי, תשלחו לנו, בסדר? תודה רבה.
היו"ר אלכס קושניר
אגף התקציבים, בבקשה.
שירה עמיאל בן אבא
יש לנו הודעה שאנחנו צריכים להקריא: בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה, מס' 1.1801, בדבר יישום הסכמים פוליטיים בעלי משמעות תקציבית, כל הסכם פוליטי תקציבי שנערך במהלך שנת תקציב יוקרא לפרוטוקול במליאת ועדת הכנסת הרלוונטית. בהתאם לאמור יפורט הסכם פוליטי תקציבי שהושג בעל פה עם ח"כ רם שפע, ח"כ ניר אורבך וחברי ועדת הכספים, כחלק מהליך אישור כלל הפניות המונחות על שולחן הוועדה. בהתאם להנחיית היועץ, הסכם פוליטי תקציבי הכולל העברה תקציבית ישולב בתקציב רק לאחר קבלת חוות דעת משפטית או מקצועית של המשרד הרלוונטי.

בהתאם לאמור מפורט מטה ההסכם הפוליטי שהושג בעל פה. מסכמים – חבר הכנסת רם שפע, חבר הכנסת ניר אורבך וחברי ועדת הכספים. משרד החינוך בשתי תוכניות שונות – תוכנית פעילות פרויקטים מס' 20-67-01 בנושא: שנות שירות מתנדבים, ארגוני נוער, תנועות נוער, מוסדות ציבור, הדרכה וסיורים, מכינה לנוער בסיכון, גרעין חינוכי לאומי, כפרי סטודנטים, קבוצות מחויבים. סכום של 9,908,000 שקלים בשנת 2022.

בתוכנית תרבות יהודית מס' 20-69-01 למדרשות ליהדות ולימודי ארץ ישראל, מרכזים להעמקת החינוך היהודי ופעילות עם נוער בסיכון – 3,067,000 שקלים.

ההודעה הזאת תצורף לפנייה, כשהפנייה תגיע לוועדה, לאחר קבלת חוות הדעת המשפטיות הנדרשות.
ינון אזולאי (ש"ס)
לא הבנתי מה העניין לבוא עכשיו ולהסביר את זה. היועצת המשפטית שלנו, שלומית, הייתי מבקש - - -
שירה עמיאל בן אבא
זה לא להסביר. אני אגיד רגע מה המעמד של הדבר הזה. זו בעצם הודעה על ההסכם התקציבי הפוליטי. כשתגיע פנייה לאישור ועדת הכספים, שתכלול את הסכום הזה, ומה שהקראתי עכשיו יצורף לפנייה בדברי ההסבר שלה. כלומר, הדבר יהיה חשוף גם שם, באופן דומה למה שנעשה בתהליכים קודמים.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני מבקש לדעת דבר אחד. הייתי פה מספר דיונים לא קטן, לא מכיר דבר כזה. אפשר לדעת מה זה הדבר הזה, גברתי היועצת המשפטית?
שלומית ארליך
אני שומעת את זה בפעם הראשונה. אני צריכה לברר את זה בעצמי. בדרך כלל אתם מביאים את זה יחד עם הפנייה, למה - - -
שירה עמיאל בן אבא
לא, מה שקורה זה שאנחנו מקריאים את זה בזמן שזה נכרת. אם זה סמוך למועד העברת הפנייה אז זה מגיע ביחד, ואם לא אנחנו גם מקריאים וגם נעביר את זה עם התוכנית.
היו"ר אלכס קושניר
אז אתם מביאים את זה יחד עם הפנייה?
שירה עמיאל בן אבא
זה גם יובא עם הפנייה.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
ההסבר היחידי זה לשמור על ניר אורבך, שלא יפרוש עם עידית סילמן.
קריאה
לא קשור.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אין לי הסבר אחר לדבר הזה.
ינון אזולאי (ש"ס)
זה הסכם שנקרא כספים קואליציוניים. כל הכספים הקואליציוניים שעברו עד כה היו על השולחן, עכשיו אתם אומרים זה הסכמים בעל פה. מתי ההסכמים האלה נעשו? לא בתקופת התקציב? אם זה היה בתקופת התקציב, למה לא שמתם אותם - - -
שירה עמיאל בן אבא
ההסכם הוא לא מתקופת התקציב.
ינון אזולאי (ש"ס)
ממתי ההסכם הזה?
שירה עמיאל בן אבא
מהתקופה הזאת.
ינון אזולאי (ש"ס)
מה זה התקופה הזאת? תאריך.
שירה עמיאל בן אבא
שבוע שעבר.
ינון אזולאי (ש"ס)
יש תאריך שבוע שעבר?
שירה עמיאל בן אבא
אני יכולה - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
כן, חשוב לדעת באיזה תאריך שבוע שעבר. מה קרה פתאום? שמע, אני מבין שיש פה הסכם. מה קרה להסכם הזה?
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
בעקבות מה? תמורת - - -
שירה עמיאל בן אבא
פירטתי – לטובת העברת הפניות בוועדת הכספים.
ינון אזולאי (ש"ס)
רק שתבינו, לטובת העברת הפניות. מה שראינו את נעמה לזימי, שלא נמצאת פה, ונשלח במקומה חברה או חבר מישראל ביתנו, לטובת זה עשיתם את ההסכם הקואליציוני הזה, ולהעביר את הפניות. הכול בסדר. אני רק אומר, היה חשוב כששאלו שבוע שעבר אם זה קרה, אמרתם לנו פה בוועדה: לא, היא ממלאת מקום פשוט, הוא ממלא מקום. ושאלתי אם זה היה בתמורה לזה.
היו"ר אלכס קושניר
זה לא קשור אחד לשני בכלל.
ינון אזולאי (ש"ס)
הינה, היא אומרת.
היו"ר אלכס קושניר
לא, אבל לא קשור לזה שהיא לא הייתה פה. אין לזה שום קשר.
ינון אזולאי (ש"ס)
לא, אבל היא אומרת.
היו"ר אלכס קושניר
אין לזה שום קשר.
שירה עמיאל בן אבא
30 במרץ, לשאלתך.
ינון אזולאי (ש"ס)
מיום 30 במרץ, עבור הפניות התקציביות שולמו. אוקיי. בסדר. לגיטימי. תודה.
היו"ר אלכס קושניר
טוב. הישיבה נעולה. תודה רבה.


הישיבה ננעלה בשעה 10:51.

קוד המקור של הנתונים