ישיבת ועדה של הכנסת ה-24 מתאריך 24/01/2022

חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 11), התשפ"ב-2022

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-וארבע

הכנסת



2
ועדת החוקה, חוק ומשפט
24/01/2022


מושב שני



פרוטוקול מס' 181
מישיבת ועדת החוקה, חוק ומשפט
יום שני, כ"ב בשבט התשפ"ב (24 בינואר 2022), שעה 17:10
סדר היום
הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' ...) (הארכת תוקף והוראות נוספות), התשפ"ב-2021 (החלק שנותר מהפיצול של תיקון 10)
נכחו
חברי הוועדה: גלעד קריב – היו"ר
זאב בנימין בגין
ענבר בזק
אוסאמה סעדי


משה ארבל
איתן גינזבורג
סימון דוידסון
צבי האוזר
שרן מרים השכל
יום טוב חי כלפון
גבי לסקי
לימור מגן תלם
אורי מקלב
שלמה קרעי
חברי הכנסת
מופיד מרעי
ייעוץ משפטי
גור בליי
מנהל הוועדה
אסף פרידמן
רישום פרלמנטרי
הדס צנוירט


הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' ...) (הארכת תוקף והוראות נוספות), התשפ"ב-2021 (החלק שנותר מהפיצול של תיקון 10), מ/1461
היו"ר גלעד קריב
שלום לכולם, ערב טוב. אני מודה לכם על ההגעה בהתרעה הקצרה. אני רוצה להסביר לפרוטוקול את פשר הכינוס כרגע. אני מזכיר שהתקיים דיון, האם אל תוך הסעיף שהסדיר את ענייני התו הירוק וקבע מפורשות שלא ניתן להפעיל את התו הירוק על שירותים ומוצרים חיוניים, האם יש צורך בהכנסת הסתייגות מפורשת לגבי הפעלת מתווה בדיקות במערכת החינוך, שזה מתווה שלא נעשה במסגרת התו הירוק? לא קשור לתו הירוק אלא היה חשש שצריך להבהיר את העניין בחקיקה ראשית. לאחר היוועצות פנים ממשלתית עם הגורמים השונים, ודאי במשרדים המשפטים, משרד הבריאות ומשרד ראש המשלה, הוחלט שאין צורך בעת הזו בהבהרה הזו. הסעיף עוסק בתו ירוק ולא במתווי בדיקות במערכת החינוך. אני מזכיר שוועדת החינוך כבר אישרה בתקנות בעבר מתווים של בדיקות ולכן הממשלה הכריעה שאין צורך בהצבעה על ההסתייגות הזו ובכך נפתחה הדרך להצבעה על החוק כולו. אני מזכיר שהגדרנו שבחוק יצורף סעיף תחילה ל-1 בפברואר כדי להבהיר בצורה עוד יותר טובה, שהחוק הנוכחי, תוקפו מסתיים ב-31 בינואר, החוק החדש- -
גור בליי
והוועדה קיבלה את ההסתייגות של חברת הכנסת לימור תלם שלפיה שר האוצר יתוסף לפורום השרים ו-וועדת השרים המצומצמת, שהממשלה רשאית להסמיך לדון בשינויים שמבקשת הוועדה ולאשרם.
היו"ר גלעד קריב
תודה. אם כן אני מעלה את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 11)(הארכת תוקף והוראות נוספות), התשפ"ב-2021, עם ההבהרות והתיקונים, מ/1461, לקריאה שנייה ושלישית במליאה. מכובדיי, מי בעד?

הצבעה

בעד – 4
נגד – 1
אושר.
היו"ר גלעד קריב
החוק אושר בוועדה, בהכנה לשנייה ושלישית. אני קובע רביזיה בשעה 17:45. ככל שנצטרך לתאם את זה עם ההצבעות במליאה נבצע את זה, אבל עד הודעה חדשה תתקיים כאן רביזיה בשעה 17:45. נתאם את זה עכשיו עם לשכת היושב-ראש. זה מתואם עם לשכת היו"ר ולכן ב-17:45 רביזיה קצר וסיימנו.

(הישיבה נפסקה בשעה 17:20 ונתחדשה בשעה 17:45.)
היו"ר גלעד קריב
מכובדיי, אנחנו בהצבעת רביזיה על אישור הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 11) (הארכת תוקף והוראות נוספות), התשפ"ב-2021, מ/1461. אני ביקשתי את הרביזיה. מוותר על הנמקתה. ניגש ישר להצבעה. מי בעד הרביזיה? מי נגדה?

הצבעה

בעד – אין
נגד – פה אחד
לא אושרה.
היו"ר גלעד קריב
פה אחד הרביזיה נדחתה. תודה רבה מכובדיי, ערב טוב.


הישיבה ננעלה בשעה 17:46.

קוד המקור של הנתונים