ישיבת ועדה של הכנסת ה-24 מתאריך 07/12/2021

בחירת יושב ראש לוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק להסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות, התשפ"ב-2021

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-וארבע

הכנסת



3

07/12/2021


מושב שני



פרוטוקול מס' 1
מישיבת הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק להסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות
יום שלישי, ג' בטבת התשפ"ב (7 בדצמבר 2021), שעה 11:45
סדר היום
בחירת יושב ראש לוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק להסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות, התשפ"ב-2021
נכחו
חברי הוועדה: שרן מרים השכל – היו"ר
בועז טופורובסקי
חברי הכנסת
ניר אורבך
מוזמנים
יושב ראש הכנסת מיקי לוי
מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ
ייעוץ משפטי
ענת מימון
מנהלת הוועדה
שלומית אבינח
רישום פרלמנטרי
יפעת קדם




בחירת יושב ראש לוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק להסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות, התשפ"ב-2021
ניר אורבך (ימינה)
בוקר טוב, אני פותח את ישיבת ועדת הכנסת. הנושא היום הוא מינוי יושבת ראש לוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק להסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות. אני שמח מאוד להעלות פה לבחירה את מועמדתה של חברתי חברת הכנסת שרן השכל שאין מי שיותר מגיע לה להגיע לרגע הזה. אנחנו סומכים עלייך שהעבודה של הוועדה תיעשה בצורה מקצועית ויעילה כמו שאת עושה את העבודה גם בוועדות אחרות, בטח בוועדת החינוך.

בהתאם להוראות סעיף 106(א)(1) לתקנון הכנסת, הוועדה תבחר יושב ראש מבין חבריה, לפי המלצת ועדת הכנסת. ועדת הכנסת החליטה להמליץ לוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק הסדר השימוש בקנאביס למטרות רפואיות, התשפ"ב-2021 (פ / 24/ 2245) לבחור בחברת הכנסת שרן מרים השכל כיושבת ראש הוועדה. מי בעד, ירים את ידו?

הצבעה
אושר.
ניר אורבך (ימינה)
פה אחד בחרנו בחברת הכנסת שרן השכל כיושבת ראש הוועדה. שיהיה לך בהצלחה.
היו"ר שרן מרים השכל
תודה רבה ליושב ראש הוועדה חבר הכנסת ניר אורבך, ליושב ראש הכנסת מיקי לוי, למזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ, לחבר הכנסת בועז טופורובסקי שגם נמצא פה ושותף מלא לדרך ולמאבק הבלתי רגיל שאנחנו עושים כבר תקופה ארוכה בנושא הקנאביס. אני באמת גאה ונרגשת על הרגע הזה. זה עוד צעד. אנחנו, כמובן, ביחד עם חברנו רם שפע חותרים למטרה, כשהמטרה מבחינתנו היא לגליזציה במדינת ישראל. אנחנו עושים את זה צעד אחר צעד. נכון לעכשיו אנחנו מקימים את ועדת הכנסת לענייני הקנאביס שתדון בהצעת החוק בנושא הקנאביס הרפואי. יש לנו מעל ל-100,000 מטופלים בקנאביס רפואי שהמעמסה והקושי והאתגרים שיש כרגע ברפורמה הנוכחית מציבה אותם ממש במצב של חיים או מוות. זה מה שעל הכתפיים שלנו. שמחתי מאוד לראות את האופוזיציה שהגיעה לפה כדי להילחם על מקומות בתוך הוועדה. אפילו אנשי הליכוד שלא מוכנים לקבל על עצמם את תפקידם כאופוזיציה ולמלא את תפקידם הדמוקרטי, הגיעו לכאן כדי להילחם שלכל סיעה יהיה מקום בוועדה החשובה הזאת. הם כולם מבינים את המשמעות הזאת. יש מעל ל-100,000 מטופלים ויותר שנלחמים שנים על רישיון ולא מקבלים. הם מסתכלים עלינו ומצפים מאיתנו לעשות עבודה טובה, זריזה ומהירה כדי להציל אותם. זו באמת אחריות אדירה שאני רואה על הכתפיים שלי. בגלל זה גם המאבק הוא מאבק עיקש ובלתי מתפשר על העניין הזה. יש לנו עוד המון עבודה. אני מאוד מאוד מעריכה את השותפות, ניר, ואת הסיוע בכל ההליך הפרלמנטרי. יושב-ראש הכנסת, אני מאוד מודה לך על הגיבוי בעניין הזה ומבטיחה לך שנעשה עבודה מצוינת למען אזרחי ישראל.
בועז טופורובסקי (יש עתיד)
גם שיתוף פעולה עם שר הבריאות.
היו"ר שרן מרים השכל
בוודאי, שיתוף פעולה עם שר הבריאות ניצן הורוביץ שאכן ליבו פתוח והוא מעוניין לקדם את הנושא.
יושב ראש הכנסת מיקי לוי
בוקר טוב לכולם, יושבת ראש הוועדה שרן השכל, יושב ראש ועדת הכנסת ניר אורבך, מזכירת הכנסת, היועצת המשפטית, חברי חבר הכנסת בועז טופורובסקי, מכובדיי כולם. שרן, הזכרת את יום האתמול, אז הצעקות הגיעו עד לחדרי. ניצלו איזה חמש דקות שלא הייתי באולם כדי לגנוב לי את האולם. אצתי רצתי ואיימתי להחזיר חזרה את זה לסדר היום. ביקשתי אפילו להתחלף. בסופו של דבר, אחרי ההתערבות גם של בועז, הכנסנו את זה חזרה לסדר היום. היה ברור לי לחלוטין שהתרגיל הפרלמנטרי לא יצלח. הייתי נחוש להחזיר את זה חזרה לסדר היום. בסופו של דבר הכל הסתיים בטוב. את, שרן, נלחמת להסדרת הנושא מתוך מטרה, באמת מטרה לסייע.

לאחר הידברות עם שר הבריאות ושיתוף פעולה איתו הוקמה היום הוועדה שתעסוק בחוק לנושא קנאביס רפואי. חשיבות הוועדה היא חשיבות רבה. זו ועדה משותפת שמובילה לאיזה שהן הסכמות. גם בנושא החברות בוועדה הוויכוחים של האופוזיציה הגיעו עד לחדרי, דפקו בקול גדול: "מה פתאום, גם אנחנו רוצים הפרש של אחד". נראה לי שבסופו של יום ההחלטות שיתקבלו בוועדה הזאת והתוצרים שהיא תצטרך להגיע אליהם יצטרכו להיות בהסכמה. מדובר בקהל של כולנו. שרן, אני משוכנע שהוועדה הזאת שברשותך תביא מזור, באמת מזור למי שזקוק לכך. לאור הנחישות שלך אין לי ספק שתגיעו לתוצרים חיוביים. אני מאחל לך ולצוות הוועדה בהצלחה. אני מניח שתופי הטם-טם עוד ייצאו מן הוועדה הזאת. אני מקווה שלא אצטרך לרוץ לכאן כדי לעשות איזונים ושקט. מתוך האש הזאת שבערה בך כדי להביא ולהסדיר את הנושא הזה אני משוכנע שהתוצרים יהיו חיוביים. אני מאחל לך ולכל הצוות הצלחה בהמשך הדרך. תודה רבה על הנחישות ובהצלחה.
היו"ר שרן מרים השכל
תודה רבה.
בועז טופורובסקי (יש עתיד)
אני מברך את יושבת ראש הוועדה הנבחרת על הקמת הוועדה והקידום. עכשיו אנחנו מדברים על שיפור התנאים בקנאביס הרפואי, אבל אני מזכיר לכולם שפעם ראשונה בהסכם קואליציוני יש הבנה ורשום שנקדם אי הפללה ולגליזציה של נושא הקנאביס. אני חושב שהוועדה הזאת תתכנס בעוד ועוד נושאים. גם שר הבריאות תומך, גם ידידנו רם שפע שותף לסיפור הזה, ובעצם יש רוב בכנסת ישראל בנושא הזה. אני רואה שזה בלתי נמנע הנושא של קנאביס גם לצורכי פנאי, לא רק לצרכים רפואיים. ראוי מאוד שלאלה בצרכים רפואיים, ועכשיו אנחנו מקימים את זה לצורך הקנאביס הרפואי, המוצרים יהיו כמה שיותר נגישים, ברמה, באיכות גבוהה ובמחירים סבירים. אנחנו שותפים לדרך. אני מאחל המון המון בהצלחה גם לצוות הוועדה שקם יחד עם הוועדה.
היו"ר שרן מרים השכל
תודה רבה.
יושב ראש הכנסת מיקי לוי
בהצלחה.


הישיבה ננעלה בשעה 12:00.

קוד המקור של הנתונים