ישיבת ועדה של הכנסת ה-24 מתאריך 08/11/2021

הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון - העברת שירותי הגמילה לאחריות קופות החולים וטיפול בהתמכרויות), התשפ"א-2021, הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון - העברת שירותי הגמילה לאחריות קופות החולים), התשפ"א-2021, הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון - העברת שירותי הגמילה לתוספת השנייה), התשפ"א-2021, חוק בתי המשפט (תיקון מס' 100), התשפ"ב-2022, הצעת חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון (תיקון - הגבלת כמויות חומרים רעילים בסיגריות), התשפ"א-2021, הצעת חוק רכבת תחתית (מטרו) (תיקון), התשפ"א-2021, פניית יושב ראש הכנסת בדבר מינוי קצין הכנסת, בהתאם לחוק משכן הכנסת, רחבתו ומשמר הכנסת, התשכ"ח-1968., חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון מס' 98), התשפ"ב-2021, חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 10), התשפ"ב-2021, חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (מס' 57 והוראות שעה), התשפ"ב-2021

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-וארבע

הכנסת



33
ועדת הכנסת
08/11/2021


מושב שני




פרוטוקול מס' 37
מישיבת ועדת הכנסת
יום שני, ד' בכסלו התשפ"ב (08 בנובמבר 2021), שעה 10:30
סדר היום
1. פניית יושב ראש הכנסת בדבר מינוי קצין הכנסת, בהתאם לחוק משכן הכנסת, רחבתו ומשמר הכנסת, התשכ"ח-1968.
2. בקשת הממשלה להקדמת הדיון בהצעות החוק הבאות, בכל הקריאות;
1. הצ"ח מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון מס' 96)(מ/1460);
2. הצ"ח סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 10) (הארכת תוקף והוראות נוספות)(מ/1461)
3. בקשת יושבת ראש ועדת ביטחון הפנים להעברת הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (מס' 55 והוראות שעה), התשפ"א-2021 (מ/1398), מועדת הפנים והגנת הסביבה לוועדת ביטחון הפנים, אחרי החלת דין רציפות
4. בקשת יושבת-ראש הוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים להעברת הצעת חוק רכבת תחתית (מטרו) (תיקון), התשפ"א-2021, מוועדת הכלכלה לוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים
5. קביעת ועדות לדיון בהצעות החוק הבאות:
1. הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון - העברת שירותי הגמילה לתוספת השנייה), התשפ"א-2021, של ח"כ שרן מרים השכל
2. הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון - העברת שירותי הגמילה לאחריות קופות החולים וטיפול בהתמכרויות), התשפ"א-2021, של ח"כ עידית סילמן
3. הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון - העברת שירותי הגמילה לאחריות קופות החולים), התשפ"א-2021, של ח"כ מיכל וולדיגר
4. הצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 100) (סמכות בלעדית לדון בתיקי פשיעה כלכלית), התשפ"ב-2021
5. הצעת חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון (תיקון - הגבלת כמויות חומרים רעילים בסיגריות), התשפ"א-2021, של ח"כ מוסי רז
נכחו
חברי הוועדה: ניר אורבך – היו"ר
איתן גינזבורג
שרן מרים השכל
בועז טופורובסקי
אחמד טיבי
יבגני סובה
עידית סילמן
יצחק פינדרוס
רם שפע
חברי הכנסת
יושב-ראש הכנסת מיקי לוי
זאב בנימין בגין
מיכאל מרדכי ביטון
מיכל וולדיגר
שלמה קרעי
מוזמנים
מנכ"ל הכנסת גיל סגל
מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ
שגית אפיק - עו"ד, היועצת המשפטית של הכנסת

יעל לינדנברג - רכזת שיכון באגף תקציבים, משרד האוצר - המפקח על הביטוח

אסתי ורהפטיג

עו"ד, משרד הבריאות

יובל חן - מועמד לתפקיד קצין הכנסת
ייעוץ משפטי
ארבל אסטרחן
מנהלת הוועדה
נועה בירן - דדון
רישום פרלמנטרי
מאיר פרץ


פניית יושב ראש הכנסת בדבר מינוי קצין הכנסת, בהתאם לחוק משכן הכנסת, רחבתו ומשמר הכנסת, התשכ"ח-1968.
היו"ר ניר אורבך
בוקר טוב, היום יום שני יום שני, ד' בכסלו התשפ"ב, ה- 8 בנובמבר 2021, מתכבד לפתוח את ישיבת הוועדה. הנושא הראשון הוא פניית יושב ראש הכנסת בדבר מינוי קצין הכנסת, בהתאם לחוק משכן הכנסת, רחבתו ומשמר הכנסת, התשכ"ח-1968. סעיף 8 לחוק משכן הכנסת קובע כי יושב-ראש הכנסת, בהתייעצות עם הסגנים ובאישורה של וועדת הכנסת ימנה את קצין הכנסת. עם סיום כהונתו של יושב-ראש הכנסת, ניצב יוסף גריף, פנה אלי יושב-ראש הכנסת לאחר התייעצות עם סגניו וביקש כי ועדת הכנסת תאשר את מיניו של יובל חן לתפקיד קצין הכנסת . היושב-ראש העביר פנייה מפורטת שכוללת את מסקנות הוועדה הציבורית שהוא מינה ואת קורות החיים של מר חן. אבקש מיושב-ראש הכנסת להציג את הבחירה.
יושב-ראש הכנסת מיקי לוי
בוקר טוב לכולם, יושב-ראש ועדת הכנסת - - -
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אני מזכיר שביקשתי הצעה לסדר.
היו"ר ניר אורבך
פה אין הצעות לסדר, יש בקשות רשות דיבור, כל אחד יקבל את רשות הדיבור שלו על פי רישום אצל נועה.
יושב-ראש הכנסת מיקי לוי
מכובדי כולם, בעבר, לאורך כל השנים, היה מנדט מסור ליושב-ראש הכנסת לבחור את מי מהמועמדים הקיימים לתפקיד קצין הכנסת. בהתייעצות עם שגית ועם אנשיי חשבתי שזה לא נכון לעשות את זה. אני חושב שצריך ללכת לדרך נקייה יותר כדי לבחור את הטוב ביותר שאנחנו יכולים להעמיד בראש המשמר. ויתרתי על המנדט שיש לי לבחור אדם כראות עיני והעדפתי ללכת לדרך ארוכה יותר שיש בה שקיפות מרובה מכיוון שזה מה שחשוב בעיני. שקיפות מליאה ללא לחצים של גורמים חיצוניים ואני לא אדבר על העניין הזה יותר. מנכ"ל הכנסת היה שותף מלא לתהליך, עשינו תהליך סדור עם אנשים מיומנים ועם כלים תומכים מבחוץ שיעזרו לנו לקבל החלטה מי הראוי והמתאים. כולם היו טובים אבל רצינו את המתאים ביותר. אדוני המנכ"ל, בבקשה.
מנכ”ל הכנסת גיל סגל
תודה, אדוני היושב-ראש. יושב-ראש ועדת הכנסת, מזכירת הכנסת, היועצת המשפטית, בסוף חודש יולי 2021 פנינו לוועדה מייעצת ברשות האלוף דורון אלמוג, ניצב (בדימוס) גילה גזיאל, ויועץ ארגוני צור קרן (סא"ל במיל'). הוועדה התכנסה וקבעה שורה של קריטריונים לבחירת קצין הכנסת. התהליך כלל ארבעה שלבים עיקריים: 1. מיון על פי תנאי סף, הוגשו קורות חיים של 42 מועמדים ונבחנו על פי קריטריונים סדורים. תשעה מהמועמדים לא עמדו בדרישות הסף. 2. מיון על פי קורות חיים, 20 מהמועמדים לא עבור שלב זה. 3. שלב של מרכז הערכה. 13 מועמדים קיבלו ציון גבוה בשלב זה ולכן המשיכו. 4. שלב המועמדים לראיון שאליו הגיעו חמישה מועמדים. מועמד אחד הסיר את המועמדות על רקע קידום אישי שקיבל לתפקיד אחר. ארבעה מועמדים רואיינו על ידי קצין הכנסת, היועצת המשפטית של הכנסת והיועצת המשפטית לענייני מינהל. יובל חן נמצא כמועמד המוביל לתפקיד. אני רוצה להגיד שזו הזדמנות לועדה בראשות האלוף דורון אלמוג, על ההליך המקצועי שארך שעות רבות ועל ההמלצות המושכלות שהועברו אלינו.
יושב-ראש הכנסת מיקי לוי
תודה למנכ"ל. אני רוצה להדגיש שעד שלא הובאו בפניי חמישה מועמדים, בלי לפרט יתר על המידה, חמשת האנשים באו מגופים שונים. עד לרגע האחרון ידי לא נגעה בעסק, לא ידעתי במי מדובר, כמה עברו את השלבים השונים. השלב השני כלל מרכז הערכה חיצוני שלא הייתה לנו שום מעורבות בפעילותו, רק צוות הבחירה קבע את הכללים ואת תנאי הסף. לפיינל-פור הגיעו החמישה הטובים ביותר, כל אחד מארגון אחר, וזו רק יד המקרה. זה עזר לנו לקבל הקלטות. יובל חן שיושב איתנו כאן, אני מאחל לו הצלחה. פירטתי את כל ההליך בפני סגני יושב-ראש הכנסת איתם אני אמור להתייעץ על פי הנוהל. הם אישרו את בקשתי.

יובל היה מנהל בכיר וחבר בהנהלת משרד הביטחון, הוא היה מנהל גוף בטחוני רגיש מאוד, מנהל גוף מקצועי שמנה מאות אנשים כולל ניהול תקציב. יובל פועל בכפיפות ישירות למנכ"ל, מופקד על 700 עובדים ותקציב בהיקף של 100 מיליוני שקלים, אבטחה של אישים בארץ ובחו"ל וכן אחריות על 1,400 מאבטחים שנתנו שירותים למדינת ישראל. הוא הוביל שינויים מאוד משמעותיים בגופים שבהם היה. מפורטת בפניכם רשימת תפקידיו הראויה להערכה, מחזיק גם בתואר ראשון במתמטיקה ופילוסופיה ותואר שני במדיניות ציבורית מטעם האוניברסיטה העברית. מדובר באיש רב כישרונות, הטוב ביותר שיכולנו למצוא בין 42 כישרונות. שני יועצים משפטיים והמנכ"ל ישבו איתי כדי שלא אבחר באופן אישי. הם סייעו בידי לבחור את המועמד המתאים והטוב ביותר.

אדוני, יושב-ראש ועדת הכנסת, אני מבקש את אישור ועדת הכנסת כדי למנות את יובל חן לקצין הכנסת הבא. יתרה מכך, כדי שלא יהיו אנשים שישבו פה שנים – מה שקרה בשנים הקודמות – הגבלנו את התפקיד לארבע שנים ועוד אופציה לשנתיים, בדיוק כמו הרמטכ"ל. כמי שהיה 24 שנים במדים אני חושב שטוב לרענן את השורות. גם בעניין הזה הגבלנו, לא נשארנו עם בעל תפקיד לזמן לא מוגבל. אני חושב שעשינו עבודה טוב ואני מבקש את אישור ועדת הכנסת כדי למנות את יובל חן לקצין הכנסת.
היו"ר ניר אורבך
תודה, אדוני. אני רוצה להודות לך ולמנכ"ל הכנסת, חברי הטוב, גיל סגל, על התהליך. רואים שנעשתה עבודה משמעותית ואני חושב שהגיע המועמד הראוי. אאפשר לחברי הכנסת להעיר הערות, אני מבקש ואומר שבשלב הזה זה רק לנושא הזה. נאפשר אחר כך תגובות לשאר הנושאים. חבר הכנסת פינדרוס, בבקשה.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
שלום לך, אדוני היושב-ראש, שלום ליושב-ראש הכנסת ולכל המכובדים. אני שמח על התהליך ועל מי שנבחר, אני מאמין שהוא אדם ראוי וטוב. בסוגריים אוסיף שרמטכ"ל נבחר לשלוש שנים ועוד שנה, כך לימדו אותי בישיבה, יכול להיות שאני טועה, זה לא לארבע ועוד שתיים. בכל מקרה זה פרט קטן וזה בסדר גמור. אומר משהו שאינו ברמה האישית כי אני מברך על הבחירה ואתמוך בה כחבר ועדה: צר לי שלא מצאו מישהו מתוך משמר הכנסת על מנת שיכהן בראשו. אני חושב שגוף צריך לשאוף לקדם את אנשיו שלו. אני שמח שיש כאן איש ראוי אבל להבא יש לחשוב איך אנחנו מקדמים את חברי הארגון עצמו לתפקידים יותר בכירים. כל אדם שואף להתקדם ואם מביאים מישהו מבחוץ אז זה יוצר אי-נוחות. אני מאחל לך הרבה הצלחה, אתה בתפקיד סבוך ובתקופה מתוחה. רציתי לדבר על מה קורה כשאנחנו מתחילים שבוע עם תקציב שאושר אחרי 21 שנים שלא אושר, סוף סוף בשורה למדינת ישראל. אדבר על זה בסבב הבא. זה אחד מהתפקידים שיהיו לקצין הכנסת החדש, באמת מאתגר.
היו"ר ניר אורבך
חבר הכנסת פינדרוס, לא תמיד קולטים את הציניות בדברים שלך.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
שלוש כפול שבע זה גם 21.
היו"ר ניר אורבך
תודה. חברת הכנסת וולדיגר, בבקשה.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אני אדבר בסבב הבא.
היו"ר ניר אורבך
חבר הכנסת קרעי.
שלמה קרעי (הליכוד)
תודה, אדוני, אני מתרשם לטובה מקורות החיים של המועמד ומאחל לו הצלחה. בתקופה כזו, שבה אנחנו רואים ניסיון לייצר פייק-הסתה על ידי הכנסת שכביכול הותקפו על מנת לגרור את קצין הכנסת לארגן להם אבטחה. באמירות הללו הם פוגעים דווקא בנו, בצד השני של המפה, ליצור דמוניזציה שלו כאילו מדובר בציבור ברוטלי. אני חושב שיש לחדד את הנהלים ואם נתפס חבר כנסת באמירה שקרית, תלונה שקרית, תיאור אירוע שלא היה – הדברים הללו צריכים להילקח בחשבון בכל מה שקשור באבטחה עתידית. אני חושב שכולנו רואים שיש כאן תהליך מסוכן. קצין הכנסת הופך להיות טריגר במערכת ההסתה כלפי הצד השני במפה הפוליטית ואני חושב שהדברים צריכים להיות מאוד נחרצים, שלא ישתמשו בדרך הזאת ובקשב והאמון של קצין הכנסת כקרדום לחפור בו במאבק נגד הצד הפוליטי הנגדי.

חוץ מהעניין הזה, שאני חושב שהוא חמור, לא משנה תגידו, כל עם ישראל יודע שנאמר דבר אחד ולאחרי מכן יש חזרה מאותו העניין. כמו שאומרים חז"ל: "הרוצה לשקר, ירחיק עדיו". אולי אותו דבר קרה באותו לילה אבל לא במקום מצולם - - -
בועז טופורובסקי (יש עתיד)
על מי אתה מדבר, על ביבי?
שלמה קרעי (הליכוד)
אני חושב שהדבר הזה חמור מאוד, אדוני, ואני חושב שצריך להביא אותו לידי ביטוי בנהלים חדשים עם כניסת קצין הכנסת החדש. זו תקופה שיש ניסיונות רבים של סתימת פיות הימין באמצעות דמוניזציה שלו וצריך לקחת את זה בחשבון.
בועז טופורובסקי (יש עתיד)
הוא בבית משפט, ביבי, מה אתה רוצה?
שלמה קרעי (הליכוד)
דבר נוסף: שמענו שכינו חבר כנסת בכינוי "וירוס" מה שיכול לייצר עילה לתקיפה שלו, אני חושב שצריך להצמיד לו אבטחה.
רם שפע (העבודה)
מכל הדברים שנאמרו זה מה שמטריד אותך?
היו"ר ניר אורבך
תודה לחבר הכנסת קרעי. אדוני, יושב-ראש הכנסת, אני מסתייג מהאמירה של חברת הכנסת פינטו, לה רמז חבר הכנסת קרעי, אני חושב שזו הייתה אמירה לא ראויה.
יושב-ראש הכנסת מיקי לוי
מכיוון שאין ועדת אתיקה היא תוזמן אלי למשרד.
היו"ר ניר אורבך
זה הדבר - - -
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
רציתי להתייחס לזה בהצעה לסדר אבל נמנע ממני.
בועז טופורובסקי (יש עתיד)
- - - שאתם לא מקימים ועדת אתיקה - - -
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אשמח להתייחס לזה.
היו"ר ניר אורבך
חברת הכנסת וולדיגר, אני רוצה להתייחס באופן כללי לדבריו של חבר הכנסת קרעי. אני, להבדיל ממך, כן הסתובבתי עם אבטחה ואני יודע מה המשמעות של זה. תאמין לי שזה הדבר האחרון שאתה רוצה.
שלמה קרעי (הליכוד)
אני לא רוצה.
היו"ר ניר אורבך
תאמין לי - - -
שלמה קרעי (הליכוד)
אני לא רוצה שישתמשו בזה כקרדום.
בועז טופורובסקי (יש עתיד)
כי לא מאיימים עליך כמו שמאיימים עליה.
היו"ר ניר אורבך
הנושא של קרדום לחפור בו ובקשת אבטחה מקצין הכנסת, אני אומר לך, שנייה - - -
שלמה קרעי (הליכוד)
לא כדי לקבל אבטחה, כדי לייצר דמוניזציה של הצד השני.
היו"ר ניר אורבך
רגע אחד. נאמנים עלי דבריה של חברת הכנסת עידית סילמן.
שלמה קרעי (הליכוד)
אשריך.
היו"ר ניר אורבך
דבר שני: אני חשוף למה שהיא עוברת בחודשים האחרונים, אני יכול לדבר על עצמי, אני לא עושה דמוניזציה לימין, אני מהימין. אני אומר שצריך לדעת שהאמירות שלנו פה מהדהדות החוצה ומגיעות לאנשים שאינם נורמטיביים. חבר הכנסת קרעי, אתה צריך לעדת את זה, אני אומר לך את זה בתור מי שכבר חשוף ארבעה חודשים לדברים הללו.
שלמה קרעי (הליכוד)
זו לא הצדקה לשקר קבל עם ועדה.
בועז טופורובסקי (יש עתיד)
מה אתה - - -
היו"ר ניר אורבך
אתה נתפס לנושא מסוים וגם קובע עובדה שאינה נכונה. עלי נאמנים דברי חברת הכנסת סילמן.
שלמה קרעי (הליכוד)
- - - ולאחר מכן חזרו - - -
היו"ר ניר אורבך
חבר הכנסת קרעי, תן לי רגע אחד.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
- - - לאנשים לבדוק את זה, למה לקבוע עובדות שזה שקר - - - את העניין הזה.
שלמה קרעי (הליכוד)
- - -
היו"ר ניר אורבך
חבר הכנסת סובה, יבגני - - -
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
אתה אומר שהיא משקרת, - - -
היו"ר ניר אורבך
יבגני, אני לא צריך את העזרה - - -
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
- - - סבלנות וגם אני לא מתאפק - - -
היו"ר ניר אורבך
סליחה, חבר הכנסת סובה, תודה על העזרה, אני לא צריך אותה. רגע אחד, שמעתי אותך קשב רב, אתן לך גם להגיב.
בועז טופורובסקי (יש עתיד)
גם את מינוי קצין הכנסת הפכתם לדיון פוליטי מגעיל.
היו"ר ניר אורבך
חבר הכנסת קרעי, אנחנו מכירים ואני מוקיר אותך. אני אומר לך עכשיו באחריות, ומדבר מדם ליבי, ואני מדבר פה על כולנו. דברים שאנחנו אומרים פה וזה נשמע לנו על סף אלימות, כשזה יוצא החוצה ומגיע לאנשים לא נורמטיביים זה הופך לאיום. אני אומר לך שאני לא פונה לקצין הכנסת על כל איום. כשאני מגיע לקצין הכנסת וקובעים שיש לי אבטחה זה פוגע לי במשפחה ואחר כך אני צריך שהמשטרה תעשה ישיבה לדעת אם רמת המסוכנות ירדה ואני לא יודע מתי זה ירד ממני. תאמין לי שאף אחד לא רוצה אבטחה. אנחנו צריכים, ואני פונה לכולנו, לשנות את המצב הכללי של השיח בכנסת. השיח בכנסת הוא שיח אלים. שיח אלים יכול להיות גם במתק שפתיים, אני מדבר אליך כי אתה העלית את זה, אבל זה לא אישי. דברים שאנחנו אומרים פה והם על הגבול, כשהם יוצאים החוצה הם עוברים כל גבול, אני אומר את זה כמי שחווה את זה ואני יודע שחברת הכנסת סילמן חווה את זה. רואים את זה בצילומים.

אפשר להיתפס לתאריך ולפרטים, זו לא הנקודה. הנקודה שעלתה - - -
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
ראית פעם את - - -
היו"ר ניר אורבך
חברת הכנסת וולדיגר - - -
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
לא, לא.
היו"ר ניר אורבך
חברת הכנסת וולדיגר, אל תיקחי אותי לשם ואני גם לא אגיע לשם.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אני לא לוקחת אותך, אתה מדבר עשר דקות על - - -
היו"ר ניר אורבך
אני לא מנהל איתך ויכוח, את העמדה שלך כבר ראיתי בציוץ אתמול, לא מתווכח איתך, אני מביע עכשיו את העמדה שלי. שנייה, זה לא ויכוח.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
זו דמגוגיה.
היו"ר ניר אורבך
לא, זה דמוקרטי שאני מביע את העמדה שלי. מותר לך ואני אתן לך אפשרות לדבר גם אחר כך. אי-אפשר להגיד שיש סתימת פיות בוועדה וזה לא ייצא החוצה גם לא באמירת אגב. עכשיו אני מדבר לכולנו, תקשיבו טוב למה שאני אומר: אני מהימין, אני לא הולך לעשות דמוניזציה לימין. אני מדבר על כולנו פה.
שלמה קרעי (הליכוד)
אבל - - -
היו"ר ניר אורבך
לא, לא, אל תסיט את זה. אני בא מהעולם הזה - - -
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
למה לא?
היו"ר ניר אורבך
את יודעת למה לא? מתי בפעם האחרונה היו לך מול הבית מפגינים שמקללים אותך?
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
היו לי, אני 30 שנים בפוליטיקה - - -
היו"ר ניר אורבך
לא שאלתי אותך, שאלתי אותה.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אני מוכנה להתחלף איתך.
היו"ר ניר אורבך
אל תתחלפי איתי, תאמיני לי שאת לא מוכנה.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אתה שואל מתי היו לי, אני באופוזיציה, מה זה מתי היה לי? אבל אני אראה לך כמה קוראים לי הומופובית. תראה איזו שטנה יש נגדי - - -
היו"ר ניר אורבך
מיכל - - - הסביר, את עורכת דין, יש את מבחן האדם הסביר מה שאת עושה פה זה הפוך מכך.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
הפגנה זו הסתה?
קריאה
- - -
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
ניר, האם הפגנה זו הסתה? אסור להפגין?
היו"ר ניר אורבך
לא אמרתי את זה ואל תכניסי לי מילים לפה.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אמרת שמפגיעים לך מול הבית, זה כלי אלמנטרי בדמוקרטיה.
היו"ר ניר אורבך
מיכל, אל תעשי עלי מניפולציות.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אני לא.
היו"ר ניר אורבך
את עושה עלי מניפולציות.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אתה עושה עלי.
היו"ר ניר אורבך
תקשיבי טוב מה שאני אומר לך.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
- - -
היו"ר ניר אורבך
תקשיבי טוב מה שאני אומר לך, את יכולה לגשת איתי אחר כך למשרד קצין הכנסת ולראות את הדברים שהעברתי כולל תיאורים גרפיים שלא היית רוצה שיגידו לבנות שלך או לאימא שלך.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
על מה אנחנו מתווכחים? אתה עושה דמגוגיה.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
- - - להיכנס באימא שלו - - -
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
גם אלי שולחים דברים.
היו"ר ניר אורבך
אני אומר לך דבר אחד פשוט ולמה את קופצת, אני דיברתי אל כולם. את יודעת מה אומרים על מי שקופץ.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אומרים שהימין כך והימין כך אז - - -
היו"ר ניר אורבך
אני אומר לך עוד פעם, את שומעת מה אני אומר? למה את קופצת, את שמעת מה אני אומר?
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
שמעתי היטב.
היו"ר ניר אורבך
או שעל ראש הגנב בוער הכובע. אמרתי שאני מהימין ואני מדבר על כולם. לא דיברתי אלייך, למה קפצת? אני אסביר לך למה קפצת.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אתה גם שואל וגם עונה.
שלמה קרעי (הליכוד)
כמה אפשר לבלבל את היוצרות? - - - במשפט.
היו"ר ניר אורבך
שלמה, אני אתן לך משפט אבל אני מסכם את דבריי.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
זה רק לא פייר, אמרת לי למה קפצתי ושעל ראש הגנב בוער הכובע אבל זה לא פייר.
היו"ר ניר אורבך
זו הייתה שאלה רטורית.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
יש כאן מצלמות - - -
היו"ר ניר אורבך
זו הייתה שאלה רטורית.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
לא, לא, זה היה לבוא ולתקוף.
היו"ר ניר אורבך
אני יודע מה אמרתי, את לא תגידי לי מה שאלתי, שאלתי שאלה רטורית.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אמרת שעל ראש הגנב בוער הכובע ולמה שאלת, ככה אמרת - - - תשובה על זה.
היו"ר ניר אורבך
שאלתי שאלה רטורית ועניתי עליה. עכשיו אני אומר עוד פעם - - -
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אבל אני לא עניתי.
היו"ר ניר אורבך
זו שאלה רטורית שאני שאלתי, לא את, ולכן אני עונה. זה דמוקרטי לחלוטין. אני מסכם: אני איש ימין ואין לי עניין בדמוניזציה של הימין ואני לא מבין למה את קופצת. צריך לדעת שכל אמירה שמשחקת בגבולות יוצאת החוצה וחוצה את הגבול. זה הכול.
שלמה קרעי (הליכוד)
כמה אפשר לבלבל את היוצרות? עומד ראש הממשלה החלופי וקורא לנו צאצאים של יגאל עמיר ולמחרת איתמר בן גביר חוטף אלימות פיזית.
היו"ר ניר אורבך
הוא אמר את זה לך? אני הייתי שם ב-1996, בן כמה היית? אני הייתי שם בהפגנות.
שלמה קרעי (הליכוד)
לאחר מכן בנט מחבק אותו אחרי הנאום הזה, וכשאתה שומע שמייצרים פייק-אלימות, אין לי שום מילה אחרת. אומרים: "תקפו אותי בתחנת דלק" ואחר כך משנים את זה כי מבינים שיש מצלמות. על מי אתם עובדים.
היו"ר ניר אורבך
אתה נתפס למקרה בודד שאני אומר לך - - - ואני אומר לך עוד פעם - - -
שלמה קרעי (הליכוד)
זה מקרה עם הוכחות, הוא מאיר כמו שמש את הנרטיב שאתם מנסים לייצר.
שלמה קרעי (הליכוד)
אתה נעלב בשבילי שאני הייתי ב-1996 בהפגנות האלה. אני לא מבין למה אתם קופצים - - -
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אני אסביר.
היו"ר ניר אורבך
אבל אני מדבר לקרעי, מה את רוצה?
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
דבר למי שאתה רוצה.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
דבר, דבר, למי שאתה רוצה, רק תן לי אחר כך לדבר.
היו"ר ניר אורבך
אני אומר לך שלמה, ואני מתפלא על זה. תבוא אלי אחרי צהריים הבייתה ותראה אנשים שמקבלים כסף וצועקים מול הבית שלי עם מגפון. הם כבר עברו את ההסתה.
שלמה קרעי (הליכוד)
אבל יש משטרה שתעשה את העבודה.
היו"ר ניר אורבך
שלמה, אני לא מדבר - - -
שלמה קרעי (הליכוד)
אני מדבר על הנרטיב הזה, הנרטיב לפיו הימין ברוטאלי וזה הרי בדיוק ההיפך, אין ממלכתי כמו הימין.
היו"ר ניר אורבך
אני מתפלא עליך - - -
רם שפע (העבודה)
תגיד לי, איפה אתה חי? באיזו מדינה?
היו"ר ניר אורבך
בסוף אתה מסכים איתי - - -
רם שפע (העבודה)
- - -
היו"ר ניר אורבך
שלמה, אני מנהל איתך שיח אבל זה לא אישי. אני מדבר עכשיו כללי. השיח שאנחנו מייצרים פה בכנסת, גם בוועדות וגם במליאה הוא שיח אלים, אין מה לעשות. בסופו של דבר אנחנו כנבחרי ציבור - - -השיח הזה יוצא החוצה ומשדר משהו. כשהדבר הזה יוצא החוצה הוא מגיע לאנשים שתפיסת הטוב והרע שלהם מעורבבת.
שלמה קרעי (הליכוד)
תראה מה קורה בחוץ מפוצצים במכות ילדות בנות 14 ומביאים אותן באזיקים. תראה את המעשים ותבין מה הנרטיב. איזה נרטיב שולט, האם הימין אלים או שמנסים - - -
רם שפע (העבודה)
הימין ממלכתי.
שלמה קרעי (הליכוד)
הרבה יותר ממלכתי ממך, רם שפע.
רם שפע (העבודה)
אני לא יודע איך להתייחס לזה ברצינות.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אבל זה לא פייר.
היו"ר ניר אורבך
חברת הכנסת עוד שנייה אחת, מה לעשות שכרגע אני מנהל הדיון.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
בסדר, אתה מנהל, אבל דיברת עלי.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אני רוצה להתייחס לדברים. ביקשתי בתחילת הישיבה אבל אם זה הפך לדיון אז גם אני רוצה לדבר בנושא.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
יש אנשים שלא דיברו.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
ביקשו ממני לא לדבר על זה, אתה לא היית פה, ביקשתי לדבר, הוא ביקש ממני לא לדבר וכיבדתי את זה.
היו"ר ניר אורבך
חבר הכנסת פינדרוס, רגע אחד. אתן עוד שתי תגובות ונצביע. חבר הכנסת סובה, בבקשה.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
תודה, אדוני, אני מברך את יובל חן ומבקש להודות לניצב יוסף גריף שמסיים את תפקידו. אני חושב שמלבד העבודה שלו כקצין הכנסת הוא יצר מערכת יחסים אישית עם כל חבר כנסת בנפרד ותמיד היינו יכולים להיכנס אליו, לשתות קפה, לדבר, להחליף חוויות וזו הזדמנות לומר לו תודה. אני מאחל הצלחה לך, יובל, אני חייב להגיד שאני לא מקנא בך כי אתה נכנס בתקופה סוערת. - - -
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
- - -
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
פינדרוס, למה אתה מפריע? הנה, דוגמה, הקשבתי בקשב רב ואתה מפריע לדבריי, למה? הייתי פה פרשן פוליטי 15 שנים וחשבתי שראיתי הכול. מבחינת השיח בבית הזה, מבחינת היחסים בין אנשים. תמיד חשבתי שאנשים עושים את זה מול המצלמות אבל בפרסה הדברים משתנים. היום גם זה לא קורה. גם בפרסה אתה יכול לראות ויכוחים ברמה אישית בין חברי כנסת ואנשים מעליבים אחד את השני. אני אומר את האמת, לא ממציא פייק.
מילה לגבי השיח כאן
חבר הכנסת קרעי, אני לא יודע כמה אתה מקבל הודעות באמצע הלילה, תחשוב שיגידו לך: "תוניסאי מסריח" ב-02:00 בלילה.
שלמה קרעי (הליכוד)
אומרים הרבה יותר מזה. לא שמעת מה אמרו לי כשהאחיין שלי נפטר.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
אני מקבל כל יום מסרונים ואפילו לא מעלה אותם לקצין הכנסת.
שלמה קרעי (הליכוד)
גם אני מקבל ובחיים לא פניתי לקצין הכנסת.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
אקריא את המסרונים: "כלומניק, אפס, אימא שלך..., תשתה וודקה ותנוח, תחזור לרוסיה" – למרות שנולדתי באוקרינה.
שלמה קרעי (הליכוד)
אתה כנראה חושב שאתה מיוחד במינו, כולנו מקבלים את זה. אבל לבוא ולהמציא - - -
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
אני חושב שכל אדם צריך לקחת אחריות על המילים שהוא מוציא מפיו, אז אל תדבר בשם אחרים, דבר בשמך. אני לא רוצה לשמוע גם דברים כמו של ח"כ מסיעתך – ואיני מאשימך בכך – שהוא אומר "סמרטוט רצפה" על יושב-ראש הכנסת, זה לא מקבל.
שלמה קרעי (הליכוד)
וכשלפיד אומר לנו: "צאצאים של יגאל עמיר" יש לך מה להגיד על זה?
היו"ר ניר אורבך
שלמה, שלמה - - -
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
הנה יושב-ראש סיעת יש עתיד, תבוא אליו בטענות.
שלמה קרעי (הליכוד)
וכשיושב-ראש הסיעה שלך אומר שצריך לפנות את החרדים במריצות לאשפה ואת ביבי ביחד איתם יש לך מה להגיד על זה? תתבייש לך.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
להגיד סמרטוט רצפה על יושב-ראש הכנסת זו תת-רמה. אני נתתי - - -
היו"ר ניר אורבך
חבר הכנסת סובה - - -
שלמה קרעי (הליכוד)
במריצות למזבלה, יושב-ראש המפלגה שלך.
בועז טופורובסקי (יש עתיד)
שיעשו תחרות.
היו"ר ניר אורבך
אני מבקש לתת לו לסיים את דבריו.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
אני רוצה להגיד שהגענו לתחתית של התחתית. בדיון הקודם אמרתי שמיד לאחר העברת התקציב עלינו לבצע הידברות מול האופוזיציה ולנסות לגשר. אני לא יודע אם ועדת האתיקה זה פתרון. ודאי שהיא חייבת לקום, אבל אני חושב שאנחנו צריכים לראות כיצד מנמיכים את הלהבות כי בסופו של דבר אנחנו דוגמה לציבור והציבור הרבה פעמים אומר שאם מותר לחברי כנסת להעליב ולגדף אז גם לו מותר. אולי זה העבר העיתונאי שלי שעוזר לי להפריד בין הסתה לבין סתם השמצות. אני לא רץ עם השמצות לקצין הכנסת, אם יש איומים זה משהו אחר. כשאומרים לך: "אחכה לך ליד הבית ואראה לך מה זה" – זה איום. אז אלו הדברים שכמעט הייתי על הגבול. אני מקווה שלא נגיע לזה, כי אז כן צריך לעבור לקצין הכנסת וכן לדווח על הדבר הזה. אני לא מקנה בך, יובל, אני מאחל לך הצלחה רבה. אתה חייב להיות חלק מתהליך ההידברות בין הקואליציה לאופוזיציה, תהליך שצריך להיות אל מול המצלמות. אולי אתה, יושב-ראש הכנסת, תוביל את הדבר הזה. השיח בבית הזה מקרין על הציבור וזה לא משנה כרגע מי התחיל. אנחנו חייבים להתעלות ולהוות דוגמה לכלל הציבור. אנחנו נבחרי ציבור, כמה שזה נשמע פתטי, ולכן אנחנו צריכים להוות דוגמה. אני קורא לכולם להירגע ומקווה שנפסיק לקבל הודעות בלילה בסגנון: "שכל הרוסים ימותו". אני מאוקרינה, לא מרוסיה, תפסיקו.
היו"ר ניר אורבך
תודה לחבר הכנסת סובה. חבר הכנסת וולדיגר, בבקשה.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
תודה, אני חייבת לומר שאני מוחה על הביטוי: "על ראש הגנב בוער הכובע". אני לא חושבת שאי-פעם צעקתי, איימתי, קיללתי על מישהו בימי חיי. לא בכלל ובוודאי לא בכנסת. ישבתי אתמול ושלשום וראיתי חדשות, אני שומעת מחברי כנסת שמתראיינים שהם שומעים הערות לא ראויות. אני מסכימה אם היושב-ראש ששפה יוצרת מציאות וצריך לשמור על שפה מכובדת. עדיין, אמר את זה שלמה לפני, אבל טלו קורה מבין עיניכם. אני שומעת את עידית ואחרים: "הימין משסה בנו, יש כאן שיסוי, יש כאן הסתה". כשמהימין יוצאות מילים לא ראויות אז זו "הסתה" ו-"כוונה לרצח" בזמן שלא היו דברים מעולם. כשמגיעה הערה בוטה ומכוערת מהשמאל, אפילו לא במרווח של זמן, אז הם אומרים: "הוא לא התכוון, הדברים הם אחרת". צריך לראות את הצביעות. זה מרתיח אותי ולזה התכוונתי. כשהיית באמת בימין, ניר, סבלת מזה - - -
היו"ר ניר אורבך
אני באמת בימין גם עכשיו.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אתמול קיבלתי סרטון ובו בנט, כשהוא היה בימין, הוא צעק בעקבות איום על אלעזר שטרן: "תפסיקו לסתום לנו פיות, זכותנו להעביר ביקורת, אם אתם לא יודעים לקבל ביקורת אז מקומכם לא בפוליטיקה". כך אמר ראש המפלגה שלך, ראש הממשלה של כולנו. כך אני מרגישה, אתם נמצאים בצד השמאלי של המפה אז כל התקשורת עוטפת אתכם, אבל מהימין צועקים אז פתאום זו הסתה והכול נורא ואיום. אני מציעה, כמוך, להוריד את הלהבות אבל תמיד לזכור ששיש הדדיות. זו צביעות בעיני, תודה.
היו"ר ניר אורבך
הערה אחת, את לא התייחסת לדברים שלי, נכון?
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
התייחסתי לכל מה שנאמר פה.
היו"ר ניר אורבך
כי פעם אחת לא אמרתי: "הסתה מימין".
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
ואגב הפגנות שהוזכרו כאן: בעיני זה אחד מסמלי הדמוקרטיה. אי-אפשר לקחת את הכול. הפגנות זה דבר ראוי, אני מזכירה לכם שבקורונה לא איפשרו לצאת מהבית אבל להפגין אפשרו.
היו"ר ניר אורבך
- - - הפגנות, הכול בסדר.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אמרת שהפגינו לך מול הבית.
היו"ר ניר אורבך
אמרתי גם מה עשו בהפגנות. אמרתי לך שזה כולל תיאורים גרפיים שלא היית רוצה שיופנו כלפי הבת שלך, אמרתי את זה.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
לא רוצה שיהיו.
היו"ר ניר אורבך
חבר הכנסת פינדרוס, בבקשה.
איתן גינזבורג (כחול לבן)
אני רוצה להודות לניצב הפורש יוסי גריף, שוחחתי איתו בטלפון ואמרתי לו שהוא התחיל את השירות שלו בכנסת כשהייתי בן שנה. הוא שירת את הכנסת במשך שנים רבות באופן מסור ונאמן. הייתה לי הזכות להאריך את כהונתו בהיות יושב-ראש ועדת הכנסת. אני מודה לו על כל פעילותו למען הכנסת וחבריה. אני מאחל ליובל חן הצלחה מרובה, יש לך תפקיד מאוד חשוב, לשמור על המקום שהוא לב הדמוקרטיה, המקום שבו הריבון שולח את נבחריו כדי לייצג אותו ואני מקווה שנעשה את זה בצורה הראויה. מדובר בתפקיד מפתח, על פי קורות החיים והתהליך שעברת אני בטוח שבחרו את האדם המתאים ביותר. אין לי ספק בכישוריך ואני מאחל לך הצלחה. אני אשתדל, מקווה שגם חבריי, לעזור לך על מנת שתפקידך יהיה כמה שפחות סוער.
היו"ר ניר אורבך
חבר הכנסת טיבי, בבקשה.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
אדוני היושב-ראש, יושב-ראש הכנסת, רבותיי, אני רוצה להביע הסתייגות והתנגדות לסגנון שהיה במליאה כנגד יושב-ראש הכנסת בזמן ההצבעות על התקציב. אני חושב שאין לזה מקום, זה היה לא לעניין. אני אחד מוותיקי הבית.
איתן גינזבורג (כחול לבן)
גם כנגד סגניו.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
יש הבדל בין סגנים ליו"ר. אני חושב שלא כך מדברים אל יושב-ראש כנסת גם אם חולקים על דעתו וגם אם לא מסכימים. אני מקווה שהמחזה לא יישנה בשנית. אני מקווה שהמסר הזה יועבר לכל הסיעות. אגב, יובל חייב לדעת שחלק מתפקידו, בשונה מתפקיד קודמיו, הוא הגנה על חברי כנסת בתחנות דלק.
היו"ר ניר אורבך
יובל יצא ואנחנו נעבור להצבעה. מי בעד מינויו של יובל חן כקצין הכנסת, ירים את ידו.

הצבעה

בעד – 8
נגד – אין
נמנעים – אין
המינוי אושר.
היו"ר ניר אורבך
יובל, אני שמח לבשר שהוועדה אישרה פה-את המינוי שלך.
יובל חן
בוקר טוב לכולם, אני מודה ליושב-ראש הכנסת ולמנכ"ל הכנסת על ההשקעה בתהליך שתואר בפניכם. אלמלא התהליך הזה לא יכולתי להתמודד. אני ראיתי את המודעה בעיתון. עברתי לא מעט הליכי מיון, זה היה המאתגר והאיכותי ביותר. אני מרגיש אחריות כבדה ומתרגש. מבטיח לעשות כל שביכולתי כדי למלא את התפקיד היטב.
היו"ר ניר אורבך
בהצלחה, הצלחתה היא הצלחתנו. תודה ליושב-ראש הכנסת.
היו"ר ניר אורבך
תודה רבה לכולם.











בקשת הממשלה להקדמת הדיון בהצעות החוק הבאות, בכל הקריאות; הצ"ח מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון מס' 96)(מ/1460); הצ"ח סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 10) (הארכת תוקף והוראות נוספות)(מ/1461)
היו"ר ניר אורבך
אני מחדש את הדיון. יש חוב מהסעיף הקודם, כמו שיושב-ראש הכנסת אמר, קצין הכנסת ממונה לארבע שנים ויש אופציית הארכה לשנתיים נוספות. תאריך תחילת שירותו יהיה ה-28 בנובמבר 2021. אנחנו ממשיכים בסעיף השני.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אדוני, אני רוצה להתייחס לסעיף הקודם, התאפקתי וקיבלתי את בקשתך אבל זה כנראה נפרץ אחר כך גם על ידך.
היו"ר ניר אורבך
בסדר גמור, אני אתן לך. אתה צודק במאת האחוזים. הסעיף השני הוא: בקשת הממשלה להקדמת הדיון בהצעות החוק הבאות, בכל הקריאות; הצ"ח מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון מס' 96)(מ/1460); הצ"ח סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 10) (הארכת תוקף והוראות נוספות)(מ/1461). יעל תיתן את הנימוקים לגבי הנושא הראשון.
יעל לינדנברג
שלום לכולם, יעל לינדנברג מאגף התקציבים. הצעת החוק נועדה להעלות את מס הרכישה מ-5% ל-8% למשקיעים, מי שרוכש את דירתו השנייה ויותר, וזאת לאור עליית המחירים המשמעותית שאנחנו רואים עכשיו והגידול שחל מאז התיקון הקודם שעשינו ובו הפחתנו את מס הרכישה בשיעור רכישות המשקיעים שבסופו של דבר בא על חשבון רכישות של זוגות צעירים. עשינו מספר תיקונים, בין היתר בחוק ההסדרים, ואנחנו מתכננים עוד צעדים מצד ההיצע. אנחנו מבינים שהגיע הזמן לטפל גם בביקוש ולכן אנחנו חושבים שהכרחי לעשות את התיקון הזה כעת.

עניין הקיצור שמבחינתנו מאוד נדרש, ברגע שכבר יצאה ההודעה והממשלה אישרה את התיקון הזה, גם ראינו את זה ב-2015 שאז נעשה תיקון דומה, זה גורם לקפיצה דרמטית ולהקדמה של כל הרכישות. ב-2015, כשהדבר הזה הוצע, הגענו לשיא של כל הזמנים בשיעור רכישות המשקיעים בגלל ההקדמות והלחץ לבצע את העסקה מהר. אנחנו מבינים שככל שההצעה נמצאת על הפרק ולא עוברת אז היקף העסקאות יעלה ויעלה עד לרגע אישור החוק. מכאן בעצם החשיבות לקצר את המועדים.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
מרווח הזמן הוא עדיין 12 חודשים מדירה ראשונה כדי שזה לא ייחשב דירה שנייה? אם מקצרים את הזמן הזה אז השאלה היא האם מגדילים את הזמן לצורך מכירת דירה בשביל שלא ייחשב כדירה שנייה, כי אז זה גם מכניס ללחץ את אלה שרוצים לשפר את הדיור.
יעל לינדנברג
אין כאן שום התייחסות לשאלת משפרי דיור.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
אם אדם בעל דירה וקונה דירה שנייה, אם הוא לא מוכר את הדירה הראשונה בפרק זמן מסוים שעל פי החוק הקודם זה 12 חודשים, השאלה היא האם מכניסים אותו עכשיו ללחץ. אני בעד, הכול בסדר ואני תומך שלא להשאיר את זה לעוד חצי שנה. השאלה היא האם אתם מדברים על תקופה נוספת של זמן שתאפשר לאדם להיפטר מהדירה הראשונה כך שלא תיחשב דירה שנייה לצורך תשלום. האם זה מופיע בחוק או שאתם נותנים התייחסות לנושא הזה?
יעל לינדנברג
מה שאתה מדבר זה לעניין מתי אתה מוגדר כמשפר דיור.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
כן, זו בדיוק הנקודה.
יעל לינדנברג
זה נשאר לפי החוק הנוכחי.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
12 חודשים?
יעל לינדנברג
אנחנו משאירים את זה במצב הנוכחי. הייתה הוראת שעה קצרה יותר שהייתה ל-18 חודשים. הוראה זו פגה וזה חזר ל-24 חודשים. התקופה מאוד ארוכה.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
זה הזמן שלוקח עד שהדירה מוכנה.
יעל לינדנברג
אני אגיד ש - - -
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
לא, לא, לא, את תבלבל אני מדבר על אדם שבבעלותו דירה והוא רוצה לקנות עוד דירה לצורך שיפור דיור לא מהקבלן. מרגע שהוא חתם על העסקה יש תקופת זמן שהוא חייב להיפטר מהדירה הראשונה.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
ואז לוקח לקבלן זמן לבנות, הרוכש לא רוצה לקנות את הדירה עד שהקבלן יסיים, זה בדיוק כמו שאתה אומר, אני מצטרף לדבריך. בסוף זה עולה לכדי 24 חודשים.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אם הוא קונה מקבלן - - - דירה יד שנייה, אז יש לו פחות זמן.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
אבל אם זה לא מהקבלן אז הוא בלחץ כי הוא צריך למכור. השאלה האם יש התייחסות לכך, יעל, את אומרת שזה חזר ל-24 חודשים?
יעל לינדנברג
כן, הדבר משפיע כמובן גם על עליית המחירים כי אנחנו רואים באמת הימשכות של ההליכים הללו ואוכלוסייה רבה שמחזיקה שתי דירות במקביל. לא נגענו בזה בהצעת החוק המונחת כאן, הצעת החוק המונחת כאן מתארת שינוי באחוזים. עד עתה עמדנו על 5% ועכשיו אנחנו מעלים ל-8%.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
זה ברור.
היו"ר ניר אורבך
תודה, יעל. חבר הכנסת פינדרוס, בבקשה.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אדוני היושב-ראש, אני רוצה להתייחס לדברים שנאמרו בסעיף הראשון של הדיון, אציין רק שלסעיף הנוכחי אתנגד, אני מתנגד להעלאת מיסים. אנחנו נמצאים בשלב חדש, אחרי 21 שנים או שבע שנים או שלוש שנים – שמעתי כמה גרסאות – בהן לא היה תקציב למדינת ישראל, סוף סוף יש תקציב. דיברת על זה גם בישיבת הוועדה הקודמת, אמרת שאתה רוצה לשנות את השיח. אני חושב שהשיח צריך להשתנות. נשיא המדינה פנה בשבוע שעבר וביקש להוציא את המילה "בוגד" מהלקסיקון, אני חושב שצריך להתחשב ולעשות כך. צריך גם לקבוע האם המילים "האיש על המרפס", "וירוס", "מפלגה של מטומטמים" ועוד הן מילים שאפשר להמשיך איתן.

התרגשתי מאוד ממה שאמר יבגני על השיח. לפני שנה היו פה חברי הכנסת אלי אבידר ומיקי לוי, אני מאמין שהוא לא הכיר אותם, אעשה לו אולי היכרות איתם.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
אדוני היושב-ראש, תגיד שהוא מדבר בציניות, לא כולם מבינים את הציניות.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אני גם חושב שמסוכן לקרוא למפלגה "ימינה" כי זה יכול להזכיר את רצח רבין או רצח גנדי, זה מסוכן וצריך להיזהר בעניין הזה. האופוזיציה לא הפנימה את ההפסד שלה בבחירות ואת זה שהיה מיעוט שצריך לקבל את מה שהרוב בנדיבותו נותן, לכן אין ועדת אתיקה, אני חושב שוועדת הכנסת צריכה לעשות את העבודה הזאת ולקבוע כללים וגבולות: "וירוס" זה מותר או אסור? "האיש על המרפסת" זה דבר טוב או לא טוב? צריך לדעת האם זה יכול לגרום לרצח או לא.

עברתי איומים ועברתי הפגנות, קיבלתי מכות, אני מכיר את התופעות הללו ולא נבהל מהן. בסוף, אני אומר את זה ברצינות, אלימות לא באה רק מהסתה (ההסתה היא דבר חמור, כמובן) אלימות באה גם כשאדם מרגיש שהוא לא יכול לבטא את עצמו וחונקים אותו. עברתי חוויה לא נעימה ביום שלישי בשעה 04:00 לפנות בוקר, הייתי פה בכנסת, אני ויריב לוין מהאופוזיציה. כל אנשי המשמר והסדרנים דיברו על תרגיל שהקואליציה מתכננת לעשות, לא להביא את הנואמים שלה ולהתחיל את הדיון ב-11:00. אני אומר לך שזה לא בא בחלל ריק. התגובה שלי, הספונטנית, הייתה שב-11:00 הולכת להיות מלחמה במליאה, לא ניתן פה לעשות הצבעה, יביאו שוטרים להוציא את האופוזיציה. תגיד לי אתה, כחבר כנסת, מה האפשרות שלך? החלו סעיף 98, אמרו לך שהולכת להיות חלוקה שהקואליציה תדבר בזמן של הממשלה, ואז מדברים על תרגיל מתוכנן. אני אומר לך שזה גם היה בכתובים, לא רק הסדרנים ידעו על זה. היינו צריכים להעיר את שגית בשביל זה בשעה 04:00.
אחר כך באים ואומרים
"מה זאת האלימות הזאת? מה קורה פה? איך הגעתם לזה?" אני אומר לך בכנות שמישהו צריך להתעורר ויפה שעה אחת קודם. עד שהאופוזיציה תפנים את זה שהיא מיעוט והיא צריכה לקבל את מה שנותנים לה ברוב נדיבות אז שוועדת הכנסת תעשה את זה.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
- - - תקציב, גם ככה - - - יום רביעי בנוהל - - -
היו"ר ניר אורבך
חבר הכנסת סובה, חבר הכנסת פינדרוס - - -
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אני אומר את זה מידיעה.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
זה דבר מעניין, כולנו ידענו - - -
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
קבענו ל-11.00 בבוקר שאם המליאה נסגרת - - -
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
- - - ברוח טובה - - -
היו"ר ניר אורבך
חבר הכנסת פינדרוס.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
אבל יש נאומים של ראש הממשלה - - - הצבעות ביום רביעי ב-11.00? פעם ראשונה שאני שומע על זה.
היו"ר ניר אורבך
יבגני, לפני שאנחנו עוברים להצבעה - - -
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
היה, אני אראה לך כתוב.
יבגני סובה (ישראל ביתנו)
אבל מאיפה הבאת את זה?
היו"ר ניר אורבך
חבר הכנסת ביטון, בבקשה.
מיכאל מרדכי ביטון (כחול לבן)
יושב-ראש הוועדה, תמיד תענוג להיות אורח כאן עם החברים הוותיקים והחדשים. שמעתי את הדיון ואני מסכים שיש לשפר את הסגנון. כל אחד צריך להקפיד על עצמו ואז הוא יוכל להגיד לאחרים. קודם כל הקפדה על עצמנו. לגוף הנושא: מונחת בפניכם ההחלטה על הדיון בחוק איסור פרסומת והגבלת שיווק של מוצרי טבק. החוק הזה ותקנותיו נידונו ואושרו בוועדת הכלכלה, ועדת הכלכלה היא המוסמכת לתקן תקנות וצווים בחוק הזה. יחד עם זאת, אני שומע שיש בקשה של ועדת החינוך למשוך את החוק לדיון אצלה מסיבות מובנות של חינוך הציבור בסוגיות עישון, מנגד יש גם בקשה של ועדת הבריאות למשוך את החוק הזה אליהם מסיבות של בריאות. אני איני מסכים להוציא את החוק הזה מוועדת הכלכלה.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אתה צודק.
מיכאל מרדכי ביטון (כחול לבן)
אני מסכים לכך: אני מסכים למודל שבכל הדיונים שאנהל בוועדת הכלכלה יישבו לצדי יושבת-ראש ועדת החינוך ויושבת-ראש ועדת הבריאות. לא אתקדם בלי להתייעץ איתן ואנסה להביא להסכמות מידתיות שעוסקות בבריאות הציבור, חינוך ואכיפה שתגרום לאנשים לשמור על הבריאות. נעשה זאת בוועדת הכלכלה בראשותי כאשר יושבות הראש של הוועדות האמורות תשבנה לצדי כמעין יושב-ראש משותף לצורך הדיון בחוק. נראה מודל של עבודה ביחד. אם זה מקובל על יושב-ראש וועדת הכנסת אז בבקשה, אם לא – אתם סוברנים. בכל מקרה, אני רוצה את החוק הזה אצלי.
היו"ר ניר אורבך
תודה לחבר הכנסת ביטון. אנחנו מכבדים את חבר הכנסת ביטון ולכן נתנו לו לדבר על נושא אחר, נמשיך בכך אחר כך ונחזור לדיון הזה בהמשך. יש מי שרוצה להתייחס לדבריה של יעל לינדנברג? נעבור להצבעה על בקשת הממשלה להקדמת הדיון בהצעות החוק הבאות, בכל הקריאות; הצ"ח מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון מס' 96)(מ/1460). מי בעד, ירים את ידו?

הצבעה

בעד – 5
נגד – אין
נמנעים – אין
בקשת הממשלה להקדמת הדיון בהצעות החוק הבאות, בכל הקריאות; הצ"ח מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון מס' 96)(מ/1460), אושרה.
היו"ר ניר אורבך
הבקשה אושרה.
אסתר ורהפטיג
יצחק פינדרוס (יהדות התורה): רוויזיה.
היו"ר ניר אורבך
חבר הכנסת פינדרוס מבקש רוויזיה. אנחנו נודיע על שעה לקיומה. ההצעה הבאה שבה מבקשת הממשלה הקדמת דיון היא הצ"ח סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 10) (הארכת תוקף והוראות נוספות)(מ/1461). עורכת דין אסתי ורהפטיג ממשרד המשפטים, בבקשה.
אסתר ורהפטיג
הצעת החוק מבקשת להאריך את התוקף של חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) בשלושה חודשים עד סוף שנת 2022 ולבצע בו כל מיני תיקונים שנובעים מהלקחים שהופקו עד כה.
איתן גינזבורג (כחול לבן)
מתי הוא מסתיים?
אסתר ורהפטיג
בסוף נובמבר, זה ממש בקרוב ולכן הבקשה לקיצור - - -
איתן גינזבורג (כחול לבן)
למה לקיים דיון, יש לנו עוד חודש?
אסתר ורהפטיג
זה לא חודש, זה פחות, זה שלושה שבועות. מדובר בכל מיני תיקונים, זה לא רק הארכת תוקף - --
איתן גינזבורג (כחול לבן)
אין מדובר בחקיקה מחדש של החוק, מדובר בתיקונים מינוריים.
אסתר ורהפטיג
חלקם מינוריים, חלקם דורשים דיון על פי רצונה של וועדת החוקה, חוק ומשפט. גם עכשיו זה הובא בלחץ, זה חוק שמצריך דיונים לא קצרים. עיקרי הדברים: ביטול האפשרות להכריז על מצב חירום מיוחד - - - להגביל יציאה להפגנות. דבר נוסף הוא עיגון ההסמכה לתו-ירוק באופן מפורש, עד עכשיו זה היה על פי פרשנות של החקיקה הקיימת אבל לא בצורה מפורשת בכתוב. דבר נוסף הוא הגברת הפיקוח על התקנת התקנות – גם הארכה של התקופה לאישור תקנות מראש וגם צמצום האפשרות להפעיל את סעיף הדחיפות. דבר נוסף זה הנושא של מימון מלוניות בידוד, אנחנו מוחקים את הקביעה שתמיד המימון יהיה של המדינה. יש כמה תיקונים בעניין הקנסות הקבועים בחוק ועוד תיקון בעניין פיקוח טכנולוגי כך שיהיה אפשר להכריז שהפיקוח לא יחול על קטינים. דבר נוסף בעניין צווי סגירה מינהליים גם על הפרה ניכרת של חובת תו-ירוק.

בענייני חינוך יש כמה תיקונים שעניינם העברת מידע למנהלי מוסדות חינוך שיאפשר להם להפעיל בצורה מיטבית את פרויקט הכיתה הירוקה וגם סמכות לסגור מוסד ספציפי בלי לעשות הוראות כלל-ארציות. עוד הוראות בעניין הרכב קבינט הקורונה והארכה של חוק היוועדות חזותית. זה חוק שמאפשר לערוך דיונים בענייני הארכת מעצר כאשר העציר משתתף מרחוק. עד כאן.
היו"ר ניר אורבך
תודה, אסתי. מישהו רוצה להתייחס? אני מבין שאנחנו לא מתכוונים להעלות עכשיו ברצף את כל שלוש הקריאות ולכן אני מציע שכרגע נאשר רק לקריאה ראשונה ונצביע על הקדמת הדיון קריאה הראשונה בלבד. מי בעד הצ"ח סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 10) (הארכת תוקף והוראות נוספות)(מ/1461), ירים את ידו.

הצבעה

אושר
היו"ר ניר אורבך
הוועדה מאשרת את הקדמת הדיון לקריאה הראשונה.



















בקשת יושבת ראש ועדת ביטחון הפנים להעברת הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (מס' 55 והוראות שעה), התשפ"א-2021 (מ/1398), מועדת הפנים והגנת הסביבה לוועדת ביטחון הפנים, אחרי החלת דין רציפות
היו"ר ניר אורבך
נעבור לנושא הבא: בקשת יושבת ראש ועדת ביטחון הפנים להעברת הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (מס' 55 והוראות שעה), התשפ"א-2021 (מ/1398), מועדת הפנים והגנת הסביבה לוועדת ביטחון הפנים, אחרי החלת דין רציפות. אני מבין שיושבת-ראש הוועדה לא נמצאת איתנו.
ארבל אסטרחן
היא שלחה מכתב. מדובר בהצעת חוק שעברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. הממשלה ביקשה להחיל עליה דין רציפות. בכנסת הקודמת היא עברה לוועדת הפנים והגנת הסביבה. בכנסת הנוכחית הוקמה הוועדה לביטחון פנים ויושבת-ראש הוועדה מבקשת שההצעה שמתקנת את פקודת בתי הסוהר תעבור, אחרי החלת דין רציפות, לוועדת ביטחון הפנים. זה באמת נושא שמצוי בסמכות הוועדה החדשה.
היו"ר ניר אורבך
תודה, ארבל. יש שאלות של חברי הכנסת? חבר הכנסת פינדרוס, בבקשה.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
מכיוון שאני מתנגד להקמת הוועדות החדשות בניגוד לנוהג שהיה בכנסת שזה נעשה בהסכמה עם האופוזיציה, אני מבקש להשאיר את זה בוועדת הפנים.
בועז טופורובסקי (יש עתיד)
אבל האופוזיציה לא רוצה להגיע לשום הסכם.
היו"ר ניר אורבך
תודה. אנחנו נצביע כעת על אישור הבקשה של יושבת ראש ועדת ביטחון הפנים להעברת הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (מס' 55 והוראות שעה), התשפ"א-2021 (מ/1398), מועדת הפנים והגנת הסביבה לוועדת ביטחון הפנים, אחרי החלת דין רציפות. מי בעד ההעברה לוועדה לביטחון הפנים, ירים את ידו.
הצבעה

בעד – 5
נגד – 1
נמנעים – אין
הבקשה אושרה
היו"ר ניר אורבך
הוועדה מחליטה להעביר את הדיון לוועדה לביטחון הפנים.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אני מבקש רוויזיה על ההחלטה.
היו"ר ניר אורבך
בסדר גמור, נודיע על זמן הצגת הרוויזיה מאוחר יותר.

4. בקשת יושבת-ראש הוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים להעברת הצעת חוק רכבת תחתית (מטרו) (תיקון), התשפ"א-2021, מוועדת הכלכלה לוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים
היו"ר ניר אורבך
הסעיף הבא: בקשת יושבת-ראש הוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים להעברת הצעת חוק רכבת תחתית (מטרו) (תיקון), התשפ"א-2021, מוועדת הכלכלה לוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים. מדובר בנושא שבהסכמה.
ארבל אסטרחן
נושא המטרו נזכר במפורש בפירוט סמכויות הוועדה למיזמי תשתית.
היו"ר ניר אורבך
יש למישהו מה לומר?
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אני מתנגד לפיצול הוועדות ולהקמתן של ועדות חדשות ללא הסכמת האופוזיציה. בכלל, אני חשוב שאחרי שנכנסו באמ-אמא של הרבנות, אני מפחד שייכנסו באמ-אמא של המטרו. עדיף שישאירו את זה בוועדת הכלכלה וכך יהיה דיון ענייני.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
יש לו הומור.
היו"ר ניר אורבך
אני אוהב אותו, אפילו. מי בעד בקשת יושבת-ראש הוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים להעברת הצעת חוק רכבת תחתית (מטרו) (תיקון), התשפ"א-2021, מוועדת הכלכלה לוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים?

הצבעה

בעד – 4
נגד – 1
נמנעים – אין
הבקשה אושרה.
היו"ר ניר אורבך
הבקשה אושרה.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
רוויזיה.
היו"ר ניר אורבך
בסדר גמור.



קביעת ועדה לדיון בהצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 100) (סמכות בלעדית לדון בתיקי פשיעה כלכלית), התשפ"ב-2021
היו"ר ניר אורבך
הנושא הבא: קביעת ועדה לדיון בהצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 100) (סמכות בלעדית לדון בתיקי פשיעה כלכלית), התשפ"ב-2021. מוצע להעביר לוועדת החוקה. יש למישהו מה להגיד בנושא? מי בעד, ירים את ידו? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

אושר
היו"ר ניר אורבך
עובר לוועדת החוקה, חוק ומשפט. נצא להפסקה עד לשעה 12:00.


(הישיבה נפסקה בשעה 11:53 ונתחדשה בשעה 12:00.)



קביעת ועדה לדיון בהצעת חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון (תיקון - הגבלת כמויות חומרים רעילים בסיגריות), התשפ"א-2021, של ח"כ מוסי רז
היו"ר ניר אורבך
אני מחדש את הדיון, קביעת ועדה לדיון בהצעת חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון (תיקון - הגבלת כמויות חומרים רעילים בסיגריות), התשפ"א-2021, של ח"כ מוסי רז עלתה הצעה של יושב-ראש ועדת הכלכלה, חבר הכנסת ביטון, להשאיר את הצעת החוק אצלו כשבכל דיון שני יושבי ראש הוועדות , חינוך ובריאות, יהיו איתו. מישהו רוצה להוסיף משהו בנושא הזה?
רם שפע (העבודה)
יישר כוח על הסיכום.
היו"ר ניר אורבך
אנחנו עוברים להצבעה. מי בעד להעביר את הצעת החוק לוועדת הכלכלה, ירים את ידו, מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 4
נגד – אין
נמנעים – אין
הבקשה אושרה.



קביעת וועדה לדיון בהצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון - העברת שירותי הגמילה לאחריות קופות החולים וטיפול בהתמכרויות), התשפ"א-2021, פ/2041/24, הצעת ח"כ עידית סילמן

קביעת ועדה לדיון בהצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון - העברת שירותי הגמילה לאחריות קופות החולים), התשפ"א-2021, פ/2155/24, הצעת ח"כ מיכל וולדיגר


קביעת ועדה לדיון בהצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון - העברת שירותי הגמילה לתוספת השנייה), התשפ"א-2021, פ/1828/24, הצעת ח"כ שרן מרים השכל
היו"ר ניר אורבך
עוברים לקביעת ועדה לדיון בשלושה נושאים קרובים. הבנתי שיש הבנות שזו תהיה ועדה משותפת. רם שפע, בבקשה.
רם שפע (העבודה)
חברת הכנסת סילמן ואנוכי הגענו לסיכום שאנחנו נשתף פעולה בתחומים שמשיקים לוועדה שלי שעסוקה בעיקר בהתמכרויות ולוועדת הבריאות ברשותה. שלושת החוקים אמורים לתת מענה לעולם ההתמכרויות דרך חוק בריאות ממלכתי ולכן אנחנו חושבים שטוב שזה יהיה בוועדה משותפת בראשותה. נעביר אחר כך שמות כדי להקים את הוועדה בצורה מסודרת.
היו"ר ניר אורבך
מיכל וולדיגר, בבקשה.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
תודה. קודם כל , בהמשך לביקורת של חברי פינדרוס על הקמת ועדות רבות, אני מצטרף לדבריו, כשהדברים נעשים על דעת הקואליציה בלבד אז יש תחושה שהיא לא עניינית אלא של משחקי כוח וקרדיט. בעיני זה מיותר, לא מתאים ולא ראוי. את זה אני משאירה לכם כי אין לי את הכוח להשפיע בדבר הזה. אני חושב שמקומו של החוק הנדון הוא בוועדת ההתמכרויות. דנו כבר אצל רם בנושאים הללו דיון מעמיק, מדובר בוועדה עניינית ומקצועית. מדובר כאן בתחום של התמכרויות ורוב האנשים שישתמשו בתוצר שייצא יהיו אנשים מכורים. בסופו של דבר הם יקבלו את השירות מהרווחה וזה לא קשור לבריאות. אני חושבת שצריך להעביר את זה לוועדה מקצועית שמכירה את תחום ההתמכרות ויודעת. אני לא רוצה שנחזור שוב על אותה טעות שנעשתה ברפורמה בבריאות לפיה העבירו את הכסף לקופות בלי לצבוע את הכספים, בלי תוכנית תקציב מול ביצוע, בסוף אנחנו רואים שההמתנה לתורים לטיפולי נפש שונים זה חודשים ושנים כי אין מספיק כסף במערכת. יש הטוענים שלא כל הכספים שעוברים דרך הביטוח הממלכתי עבור בריאות הנפש באמת הולכים בסופו של דבר לבריאות הנפש. איני רוצה שדבר כזה יקרה גם במקרה הזה. צריך פה עבודה רצינית, מקצועית, ולכן בעיני זה צריך לעבור לוועדה בראשות רם שפע. הוא יודע לנהל ויודע את התחום וכן כל אנשי המקצוע שיושבים בוועדה זו – פסיכיאטרים, פסיכולוגים, קופות ועוד. גם כאן אני לא זו שמחליטה אז כנראה שכך לא יהיה.
רם שפע (העבודה)
את מוזמנת להצטרף אלינו - - -
היו"ר ניר אורבך
אני רוצה להתייחס לדבריה של חברת הכנסת וולדיגר בחלקם השני: ההצעה המקורית שהונחה בפני הוועדה הייתה להעביר את זה לוועדת הבריאות. הוועדה קשובה לדברים שאמרת וכן לדברים שהציג חבר הכנסת שפע בתיאום עם חברת הכנסת סילמן. אני חושב שמדובר בהחלטה מאוזנת.
רם שפע (העבודה)
זו פשרה מפא"יניקית הוגנת.
היו"ר ניר אורבך
גם המפד"לניקים הם מפא"יניקים. מיכל ואני מפד"לניקים.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אני זו אני.
היו"ר ניר אורבך
טוב, נצביע במשולב על קביעת הוועדה לדיון בשלושת הסעיפים הנזכרים. כרגע אנחנו מצביעים רק על הקמת הוועדה המשותפת. ברגע שתהיה הסכמה גם על הנושא של השמות אז זה יגיע מחדש לוועדה לאישור השם. כרגע נצביע על עצם הקמת הוועדה המשותפת לוועדת הבריאות ולוועדת ההתמכרויות. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 5
נגד – 1
נמנעים – אין
ההצעה אושרה.
היו"ר ניר אורבך
ההצעה אושרה ואני מבקש רוויזיה.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
בשעתו העברתי לך מכתב בקשר לתיקון תקנון בכל מה שנוגע בהצעת חוק חדשה שטרם עלתה לקריאה טרומית ולא הייתה כמותה לפני כן. לשנות את זה כדי שחבר כנסת אחר לא יוכל להעתיק או להגיש הצעה אחרת לפני - - -
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
זה גובל בהסתה, מה שאת אומרת עכשיו.
היו"ר ניר אורבך
לפרוטוקול: מה שאמר חבר הכנסת פינדרוס היה בציניות, שלא חס-וחלילה תיפתח חקירה.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
כבר כתוב לו על המצח: "ציני".
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
יש פה השמצה על חבר כנסת שהוא מעתיק חוקים, לא יכול להיות.
היו"ר ניר אורבך
חברת הכנסת וולדיגר, עכשיו זה "אחרי התקציב" בעזרת השם נקבע מועדים לדיונים של הוועדה סביב תיקוני תקנון, גם הדברים שאת שלחת בוודאי יילקחו בחשבון. אנחנו נצא להפסקה ונחזור לרוויזיה בשעה 13:00.

(הישיבה נפסקה בשעה 12:10 ונתחדשה בשעה 13:00.)
היו"ר ניר אורבך
אנחנו מחדשים את הדיון לצורך הצבעה על רוויזיות שעלו בדיון. נתחיל בסעיף ב: בקשת הממשלה להקדמת דיון. חבר הכנסת פינדרוס, הגשת רוויזיה על הצ"ח מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון מס' 96)(מ/1460). אנא נמק.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
ולא על הצעת חוק סמכויות מיוחדות. אני חשוב שאין סיבה להעלות מיסים שוב. המדינה, גם בחוק ההסדרים, עשתה כל מיני הסדרים לנושא של שכירויות שהפירות ייראו לפחות עוד שנתיים. אני חושב שבשנתיים הללו צריכים להשאיר את השוק. מדובר בדירות שעומדות להשכרה, אתה יוצר ואקום בשנתיים הללו. לא רק שאין סיבה להקדים את הדיון אלא שצריך להמתין עם זה.
היו"ר ניר אורבך
בסדר גמור. נצביע כעת על הרוויזה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 1
נגד – 2
נמנעים – אין
הרוויזיה נדחתה.
היו"ר ניר אורבך
הרוויזיה נדחתה. נעבור לרוויזיה על סעיף ג: בקשת יושבת ראש ועדת ביטחון הפנים להעברת הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (מס' 55 והוראות שעה), התשפ"א-2021 (מ/1398), מועדת הפנים והגנת הסביבה לוועדת ביטחון הפנים, אחרי החלת דין רציפות. חבר הכנסת פינדרוס הגיש את הרוויזיה. חבר הכנסת פינדרוס, בבקשה.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אני חושב שוועדת הפנים יכולה לדון בנושא, בפרט עם היושב-ראש שלה היום, אני חושב שהוא מאוד מתאים לנושא הזה והוא מכיר את המצוקה של האסירים מקרוב. הוא יודע מה האסירים עוברים ואני חושב שכדאי שהדיון יתקיים אצלו, כך הדיון יהיה ענייני ובלי אמוציות פוליטיות. חשוב מאוד שהדיון יתקיים בוועדת הפנים. בטח כאשר הקימו פה ועדות מיותרות אז צריך לחזק את ועדת הפנים.
היו"ר ניר אורבך
תודה רבה. אנחנו עוברים להצבעה. מי בעד הרוויזיה, ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 1
נגד – 2
נמנעים – אין
הרוויזיה נדחתה.
היו"ר ניר אורבך
הרוויזיה נדחתה. עוברים לסעיף ד': בקשת יושבת-ראש הוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים להעברת הצעת חוק רכבת תחתית (מטרו) (תיקון), התשפ"א-2021, מוועדת הכלכלה לוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים. חבר הכנסת פינדרוס, אנא נמק את הרוויזיה שהגשת.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אני חושב שמכיוון שעברנו את רפורמת הכשרות אז אין בעיה בכשרות של המטרו. אני חושב שוועדת הכלכלה היא הוועדה שיש לה הידע, הניסיון וההרכב הנכון לדון בנושא הזה. אין סיבה להכניס אותו לוועדה אחרת. זה נושא שיש בו משמעויות חברתיות ועוד משמעויות רבות. רק הבוקר היינו עדים לנושא של פינוי דיירים בדיור ציבורי. אני חושב שצריך להשאיר את זה בוועדת הכלכלה.
היו"ר ניר אורבך
תודה. נעבור להצבעה. מי בעד הרוויזיה , ירים את ידו. מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 1
נגד – 2
נמנעים – אין
הרוויזיה נדחתה.
היו"ר ניר אורבך
הרוויזיה נדחתה. אנחנו עוברים לרוויזיות שהגשתי בנוגע להקדמת דיון, שלושת הנושאים האחרונים, אני מוותר על ההנמקה, חבר הכנסת פינדרוס, אנא נמק.
יצחק פינדרוס (יהדות התורה)
אני חושב שבנושא הזה, בגלל שהיית אי-בהירות לגבי מי הגיש ראשון את החוק ואיך והכול ויש פה דברים שסתם יוצרים מתחים, אני חושב שוועדת העבודה והרווחה. מקימים פה ועדות מיותרות ואין לכך הצדקה. אני חושב שוועדת העבודה והרווחה תיטיב לדון וזה יהיה בלי אמוציות פוליטיות ויהיה דיון ענייני.
היו"ר ניר אורבך
תודה . נצביע על הרוויזה על סעיפים 1,2,3. מי בעד הרוויזה, ירים את ידו. מי נגד, מי נמנע?
הצבעה

בעד – 1
נגד – 3
נמנעים – אין
הרוויזיה נדחתה.
היו"ר ניר אורבך
הרוויזיה נדחתה. קביעת ועדה לדיון בהצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 100) (סמכות בלעדית לדון בתיקי פשיעה כלכלית), התשפ"ב-2021. אני הגשתי רוויזיה לנושא זה. אני מוותר על ההנמקה, נעבור ישר להצבעה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

הרוויזיה נדחתה.
היו"ר ניר אורבך
הרוויזיה נדחתה. קביעת ועדה לדיון בהצעת חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון (תיקון - הגבלת כמויות חומרים רעילים בסיגריות), התשפ"א-2021, של ח"כ מוסי רז. נעבור ישירות להצבעה על הרוויזיה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 1
נגד – 2
נמנעים – אין
הרוויזיה נדחתה.
היו"ר ניר אורבך
הרוויזיה נדחתה. אני חוזה לסעיף שדן ב: בקשת הממשלה להקדמת הדיון ב הצ"ח סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 10) (הארכת תוקף והוראות נוספות)(מ/1461). ניתן פטור בהצבעה הקודמת בקריאה ראשונה בלבד, אני הגשתי רוויזיה. אני מבקש להחזיר את האישור לשלושת הקריאות. מי בעד הרוויזיה, ירים את ידו.

הצבעה

בעד – 2
נגד – אין
נמנעים – אין

הרוויזיה נתקבלה.
היו"ר ניר אורבך
פתחנו את הסעיף מחדש ועכשיו אני מציע להרחיב את זה גם לקריאה השנייה והשלישית. אני מבקש לאשר את הצעת הממשלה על כל הקריאות. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

ההצעה אושרה.
היו"ר ניר אורבך
הצעת הממשלה נתקבלה. תודה לכולם, הישיבה נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 13:10.

קוד המקור של הנתונים