ישיבת ועדה של הכנסת ה-24 מתאריך 04/08/2021

חוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור (הוראת שעה) (תיקון מס' 7), התשפ"א-2021

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-וארבע

הכנסת



2
ועדת הפנים והגנת הסביבה
04/08/2021


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 8
מישיבת ועדת הפנים והגנת הסביבה
יום רביעי, כ"ו באב התשפ"א (04 באוגוסט 2021), שעה 15:00
סדר היום
הצעת חוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור (הוראת שעה) (תיקון מס' 7), התשפ"א-2021 – טענה לנושא חדש לפי סעיף 85(ב) לתקנון הכנסת
נכחו
חברי הוועדה: סעיד אלחרומי – היו"ר
זאב בנימין בגין
חברי הכנסת
אלון טל
אוסאמה סעדי
ייעוץ משפטי
תומר רוזנר
מנהלת הוועדה
לאה קריכלי
רישום פרלמנטרי
ס.ל. חבר תרגומים



הצעת חוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור (הוראת שעה) (תיקון מס' 7), התשפ"א-2021, מ/1438
היו"ר סעיד אלחרומי
טוב, חברים, אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הפנים והגנת הסביבה. אנחנו דנים בחוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור (הוראת שעה) (תיקון מס' 7), התשפ"א-2021, מ/1438, הכנה לקריאה שנייה ושלישית. לאחר שחברי הכנסת שהגישו את ההסתייגויות וביקשו רביזיה משכו את הרביזיה ומשכו את הטענה לנושא חדש אנחנו יכולים להצביע על החוק לקריאה שלישית - - -
תומר רוזנר
אישור החוק לצורך הנחה במליאה לקריאה שנייה ושלישית.
היו"ר סעיד אלחרומי
אישור החוק לצורך הכנת החוק להנחה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. מי בעד?
תומר רוזנר
כנוסח הוועדה.
לאה קריכלי
ארבעה בעד.
היו"ר סעיד אלחרומי
מי נגד?
לאה קריכלי
אין.
היו"ר סעיד אלחרומי
תודה לכם, חברים, החוק אושר ויועבר למליאת הכנסת.

הצבעה
בעד – 4
נגד – 0
נמנעים – אין
אושר.
היו"ר סעיד אלחרומי
לפני שאני נועל את הישיבה אני רוצה להגיד כמה מילים. בשבוע הזה עבדנו קשה בכדי להעביר את החוק הזה, נכון ששוחחתי עם תומר וגם עם לאה ועם החברים, רצינו כמה שיותר מהר בגלל הלחץ ובגלל הבקשות הרבות של האוכלוסייה, בגלל שהחוק הזה בעצם הוא חוק לטובת הציבור, לטובת האזרחים. אני רוצה להודות לחברי הכנסת שהשתתפו בדיונים, ולאלה שגם אם הגיעו לזמן מועט, אני רוצה להודות לצוות הוועדה, תומר, היועצים המשפטיים, לאה והצוות, שוש, והדוברת רבקה וכולם, ואני רוצה להודות לאנשי משרדי הממשלה, תודה רבה על הסבלנות שאתם סבלתם אותי גם כשהייתי נוקשה איתכם, אבל אנחנו רצינו להגיע להסכמות. הגענו להסכמות לטובת כולם. אז תודה רבה.
בנימין זאב בגין (תקווה חדשה)
היושב ראש, אני חושב שבשם כל הנוכחים ואלה שאינם כאן, אני מודה לך מאוד על הניווט המדויק והסבלני והדחיפה של כולם באופן מאוד נימוסי, עם קצת דחיפות, להסכמות בכלל. תודה, אדוני היושב ראש.
היו"ר סעיד אלחרומי
תודה, בני. אתם רוצים להתייחס? אנחנו הצבענו על החוק, אבל נתתי זמן להתייחסויות.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אמרת בשלוש.
היו"ר סעיד אלחרומי
כן.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
לא, אז אני באתי להצביע.
היו"ר סעיד אלחרומי
לא, תתייחס, תגיד כמה מילים אם אתה רוצה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
שלא יגידו שלא הצבענו על החוק, סעיד.
היו"ר סעיד אלחרומי
לא, בסדר גמור, אני מכבד את אוסאמה ותודה שהגעת. זה יירשם לפרוטוקול. מישהו רוצה להגיד משהו, מחברי הכנסת, לפני שאני נועל את הישיבה? אלון, בבקשה.
אלון טל (כחול לבן)
אני מצטרף למקהלת המברכים, מה שאמר חבר הכנסת בגין, אני רק אומר שעשית עבודה מדהימה לטובת חוק שהוא חוק, הייתי אומר, בסימן של פיתוח, ואני מצפה לאותו כישרון ואותה נחישות כשנגיע לחוקים שהם בעד שימור הסביבה וכו' כדי להגיע לאיזון.
היו"ר סעיד אלחרומי
תודה, אלון. אני חייב להגיד, חברים, נכון שזו טבילת האש הראשונה, אבל עשיתי את המקסימום להגיע להסכמות, יעידו חברי הכנסת שהיו שותפים לכלל הדיונים, אני יודע שבחברה הערבית מחכים בכיליון עיניים לאישור החוק הזה, אני יודע שגם בחברה החרדית ובשאר המקומות. הגענו להסכמות, אני חושב שזה מאוד מכבד מה שהגענו אליו, אז שוב, שוב, תודה לכולם.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
קודם כל גם אני מצטרף לברכות של החברים כאן באמת על טבילת אש לא קלה בחוק שהוא לא קל, עם כל מיני קבוצות לחץ, אבל באמת להגיע בסוף להסכמות עם כל הצדדים זה משהו שצריך לברך אותך על זה. אנחנו, ואני כנציג הרשימה המשותפת, מהיום הראשון אתה יודע שאנחנו תמכנו בחוק הזה. אמרתי בישיבה הראשונה שיש לך בעיות לא עם האופוזיציה, אלא עם הקואליציה שלך, גם על זה התגברתם, זה בסדר גמור.

אנחנו כמובן שתומכים בחוק הזה, ניסינו לעשות תרגיל פרלמנטרי, לפעמים זה עובד, הרבה פעמים לא עובד, זה תרגיל פרלמנטרי, אבל לא הייתה לנו שום כוונה חס וחלילה לעכב, אתה יודע שאנחנו תמיד עבדנו בעניין הזה ואנחנו מברכים על החוק הזה שהוא באמת חשוב מאוד לחברה הערבית, לחברה החרדית ולעוד מגזרים. למטרו, אני לא התעמקתי במטרו, אבל אומרים שהמטרו באמת יפתור את כל הפקקים ואת כל ה - - -
בנימין זאב בגין (תקווה חדשה)
סליחה, סעדי, אני שומע כאן במשך הימים האחרונים שהחוק הזה חשוב לחברה הערבית, החוק הזה חשוב לחברה החרדית, אם הוא חשוב לחברה הערבית או כיוון שהוא חשוב לחברה הערבית ולחברה החרדית הוא חשוב לכולנו.
היו"ר סעיד אלחרומי
לכולנו, בהחלט.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אתה תמיד קוטע אותי, בני. אמרתי, לחברה הערבית, לחברה החרדית, למטרו, שזה בוודאי חשוב לכל - - -
בנימין זאב בגין (תקווה חדשה)
לא, רציתי לומר, בגלל שזה חשוב לחברה הערבית ולחברה החרדית, ואני מסתפק באחת מהן, אז זה חשוב לכל תושבי מדינת ישראל.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אז הוא חשוב לכולם. אז באמת, כמו שאמרת, הרבה מועצות, הרבה יישובים, מחכים לחוק הזה להכניס את התוכניות ואינשאללה, אפילו שנפתור חלק מהבעיות עשינו את עבודתנו.
היו"ר סעיד אלחרומי
חברים, תודה רבה לכולם, הישיבה נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 15:06.

קוד המקור של הנתונים