פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-וארבע

הכנסת



186
ועדת החוקה, חוק ומשפט
13/07/2021


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 21
מישיבת ועדת החוקה, חוק ומשפט
יום שלישי, ד' באב התשפ"א (13 ביולי 2021), שעה 10:30
סדר היום
הצעת חוק הדיינים (תיקון מס' 29), התשפ"א-2021
נכחו
חברי הוועדה: גלעד קריב – היו"ר
זאב בנימין בגין
ענבר בזק
צבי האוזר
יום טוב חי כלפון
גבי לסקי
לימור מגן תלם
חברי הכנסת
אמיר אוחנה
סימון דוידסון
מאיר יצחק הלוי
רות וסרמן לנדה
אורי מקלב
שמחה רוטמן
אורית סטרוק
מוזמנים
יעל בלונדהים - משפטנית, משרד המשפטים

קרן הורוביץ - מנכ"לית, מרכז רקמן לקידום מעמד האישה
ייעוץ משפטי
אלעזר שטרן
מנהל הוועדה
אסף פרידמן
רישום פרלמנטרי
יפעת קדם; ירון קוונשטוק



הצעת חוק הדיינים (תיקון מס' 29), התשפ"א-2021, מ/1417
היו"ר גלעד קריב
בוקר טוב לכולם, אנחנו ניגשים לדיון על ההנמקות וההסתייגוית שהוגשו להצעת חוק הדיינים, ולאחר מכן מיד להצבעות. אנחנו קובעים עד שעה 12:15 זמן הנמקות להסתייגויות. היועץ המשפטי, מי הם מגישי ההסתייגויות?
אלעזר שטרן
הוגשו הסתייגויות על ידי סיעות ש"ס ויהדות התורה, על ידי כל סיעות האופוזיציה ועל ידי חבר הכנסת ארבל.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
אנחנו מצטרפים לכל ההסתייגויות.
אלעזר שטרן
הנוסח שמונח ועליו הן הסתמכו עוד יעבור תיקונים ושינויים ניסוחיים אצל נסחית החוק כמקובל אחרי כל הצעת חוק. הנוסח הוא לא שינוי, הוא לא שום דבר, הוא פשוט הבהרה. פשוט התבקשו על ידי הגורמים הנוגעים בדבר הבהרות. בהוראת המעבר כתבנו שתתווסף טוענת נוספת. התבקשנו להבהיר שלמיטב הבנתנו, לפי איך שאנחנו מפרשים את החוק ואיך שגם הייעוץ המשפטי לממשלה מפרש את מה שכתוב בחוק, מכיוון שכבר יש כרגע טוענת רבנית שנמצאת בתפקידה ולפי החוק יש שני שרים שממנים כל אחד טוענת רבנית בעצמו - -
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
לפי החוק החדש.
אלעזר שטרן
לפי החוק החדש. הטוענת הרבנית שמונתה בעבר מונתה על ידי השר לשירותי דת, ואילו הטוענת הרבנית החדשה שמתווספת תמונה על ידי שר המשפטים.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
ההבנה שלי, לפי מה שכתוב כאן בחוק, זה שעכשיו יכול שר המשפטים וגם שר הדתות למנות טוענת רבנית חדשה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
הובהר שמי מונתה לארבע שנים צריכה להמשיך עד סוף המינוי שלה.
אלעזר שטרן
עד סוף השנה. ההבהרה מדברת על כך שאת הטוענת הרבנית הנוספת ימנה שר המשפטים.
אורי מקלב (יהדות התורה)
האם משנים את ההסדר של המינוי של אותה טוענת רבנית? האם מדובר עד סוף המינוי שלה?
יעל בלונדהים
הדברים שנאמרו אתמול הם ביחס למצב הקיים. כרגע מדובר בתיקון שיש לו הוראת מעבר.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
איפה הוראת המעבר?
היו"ר גלעד קריב
נשלח אתמול נוסח מעודכן. בנוסח הזה יש הוראת מעבר. מכיוון שהצעת החוק מדברת על כך שממועד כינון ממשלה חדשה ימונו שתי טוענות רבניות, האחת נבחרת על ידי שר המשפטים והשנייה על ידי השר לשירותי דת, אז הוספה הוראת מעבר שנוגעת לטוענת הרבנית שנושאת כרגע במינוי. משרד המשפטים עמד על כך שלמרות הקביעה שהטוענות מתמנות תוך שלושה חודשים ממועד כינון הממשלה החדשה, תהיה כאן הוראת מעבר לגבי הטוענת שנמצאת כרגע בכהונתה. דרישת הייעוץ המשפטי לממשלה הייתה שיינתן פה זמן משמעותי ונכון לביצוע ההחלפה, וסוכם על שנה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
נאמרו כאן דברים בקשר למינוי של אותה טוענת שהתמנתה באוקטובר 2020. נאמר מה מעמדה של אותה טוענת רבנית. נאמר שמכיוון שזו לא משרת אמון אז אף אחד לא יכול לגעת בה. מה קרה עכשיו?
יעל בלונדהים
הדברים שנאמרו אתמול הם ביחס למצב הקיים היום. כאן אנחנו מדברים על תיקון. מה שמוצע כעת זה תיקון. זה אומר שבחוק ייכתב במפורש שעם כינון ממשלה חדשה ניתן לבחור נציגה אחרת. מכיוון שצריך לבחון מה קורה ביחס לנציגה הקיימת, הוצעה הוראת מעבר שקובעת שבתוך שנה מיום התחילה ניתן יהיה להחליף.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
הוספת פה חקיקה פרסונאלית פר-סה.
היו"ר גלעד קריב
זה דבר שנקרא הוראת מעבר. אנחנו כרגע בדיון על הנמקות. הובהר אתמול שהסוגיה הזאת נבחנת אל מול משרד המשפטים. אני הבהרתי שהסוגיה הזאת היא סוגיה שעדיין נידונה אל מול משרד המשפטים.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אם זה נאמר, מדובר בהבלעה מאוד מאוד גדולה.
היו"ר גלעד קריב
לא נאמר בהבלעה. לחלוטין לא.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
אני לא מדבר עכשיו על ההבלעה או על הדעת שבה זה נאמר, אני מדבר עכשיו על סדרי עבודה ועל דרך חקיקה תקינה. יש פה סיטואציה שבה משנים את ההסדר, משנים משרה מסוימת, שזה דבר הגיוני ולגיטימי, אבל בסופו של דבר יש פה מישהי שמחזיקה כתב מינוי לארבע שנים, מונתה אך לא מכבר. מתי הנוסח להסתייגויות הועבר אתמול?
היו"ר גלעד קריב
אתמול בערב.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
ב-22:00 בלילה מעבירים הצעת חוק שאומרת: פלונית אלמונית – תכתבו את השם שלה בבקשה, כי יש שם לגברת - שמונתה לארבע שנים, כהונתה תפקע בעוד שנה. זו חקיקה פרסונאלית, שזו בעיה בכלל, וגם כשאתה כולל הוראת מעבר. זו חקיקה שעוסקת באדם אחד ויחיד שלמישהו כנראה במשרד המשפטים לא נוח.
אורי מקלב (יהדות התורה)
זה לא שלמשרד המשפטים לא נוח. יש פה גישות פוליטיות של שר - -
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
הובא, למיטב ידיעתי, שהנושא ייבחן, לא הובא שהולכים לקצר לה את הכהונה. זו אמירה שצצה לראשונה ב-22:00 אתמול, ועכשיו אתה אומר: בואו תסתייגו על זה. אכן נסתייג על זה, אבל מעבר להסתייג על זה, אני חושב שאם יש משהו קלאסי לנושא חדש, זה זה.
היו"ר גלעד קריב
הגשתם נושא חדש, בסדר גמור.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
על הוראת המעבר אני מגיש טענת נושא חדש. זה הנושא החדש הכי קלאסי שיש, כי הפכתם את החוק הזה מחוק שנועד לשנות את המערכת בצורה טובה או לא טובה, אפשר להתווכח, לחוק פרסונאלי עם שם של מישהי. הייתי רוצה שתגיע לאישה, כי אנחנו מחוקקים חוק על אישה אחת.
אלעזר שטרן
אולי זה מעורר קושי, אבל זה לא נושא חדש. הנושא שלנו פה הוא הרכב הוועדה למינוי דיינים, מי רשאי למנות, מי החברים בה.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
החוק הזה הוצע מלכתחילה בתור שינוי נציגי הכנסת והממשלה. שינינו את נציגי הטוענות הרבניות וגם הפקענו בחקיקה כתב מינוי של מי שקיבלה אותו לפני חצי שנה.
אלעזר שטרן
לוועדות יש סמכות, פררוגטיבה מאוד רחבה לשנות הצעות חוק.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
אני חושב שכשפוגעים באישה ספציפית מן הראוי שנשמע אותה.
היו"ר גלעד קריב
אתמול נאמר במפורש שנבחנת פה השאלה, האם המינוי הזה הוא לזמן קצוב, הולך אחרי כהונת הממשלה. נאמר במפורש שאם זה הולך אחרי חידוש כהונת הממשלה תהיה פה הוראת מעבר, ושהסוגיה נבחנת על ידי משרד המשפטים. השינוי הוא גם לא שינוי מיידי. אין תהליכי שימוע לאדם פלוני אלמוני במסגרת תהליכי חקיקה.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
בדרך כלל לא מחוקקים חוק על אדם ספציפי.
היו"ר גלעד קריב
יש פה הסדר עם הוראת מעבר. אלו דינן של הוראות מעבר. טענתם נושא חדש, זה בסדר גמור. אנחנו נמצאים כרגע בדיון על הנמקות. על מה שחברי הכנסת אומרים כשהם מנמקים את ההסתייגויות שלהם אין למי מאיתנו שליטה. רשות הדיבור היא בידך, חבר הכנסת רוטמן.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
אני לא מצליח להבין איך כתבו את ההצעה הזאת במסגרת ההסכמים הקואליציוניים מלכתחילה, אבל אני שמח שלפחות באופן חלקי נמצא איזה שהוא אלמנט של חזרה בתשובה ביחס לרצון הפסול של למנוע מחברי כנסת גברים להיבחר להיות חברים בוועדה לבחירת דיינים. אדוני היושב-ראש, אני מאחל לך שלא תצליח להיבחר על התקן הגברי הפנוי.
היו"ר גלעד קריב
שאני אציג את מועמדותי לוועדה למינוי דיינים? לא. תפיסתי היא שאין מקום לחייב אזרחים במדינה דמוקרטית להתדיין בפני בתי דין רבניים, לכן אני לא מוצא לנכון לשבת בוועדה למינוי דיינים. אני מוצא בזה איזו שהיא סתירה אידיאולוגית.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
אני שמח שאמרת את זה, כי גם אני מתנגד לעובדה שמחייבים אותנו להגיע לבית דין דתי שהקים אהרון ברק, אבל מה לעשות, לא תמיד מכבדים את הדת שאליה אנחנו שייכים.
היו"ר גלעד קריב
כשיתנו לכלל אזרחי ישראל לקבוע את הדינים לפיהם מתנהל בית הדין הרבני, רק אז זה יהיה בסדר גמור.
שמחה רוטמן (הציונות הדתית)
נתנו לישראל. מלבד מה שאמרנו על הנושא של החקיקה הפרסונאלית שנועדה להעיף טוענת רבנית מתפקידה, שאני לא חושב שזה הליך חקיקה ראוי ואני לא חושב שזו הדרך שכנסת ישראל צריכה לנהוג בה או לקבל אותה, השינוי שנעשה פה מגדיל את הוועדה והופך אותה לגדולה יותר, למסורבלת יותר. חלק מההסתייגויות אמרו במפורש שמטרת החוק הזה היא להעניק ג'ובים למתן כהנא ולזאב אלקין. אני נוטה לחשוב שאם הייתה מוקמת פה ממשלת ימין על מלא כמו שאנחנו רצינו וקיווינו, ואם אחד מדברי החקיקה הראשונים שהיה נכלל בהסכם הקואליציוני היה כזה שמשנה את מאזן הכוחות בוועדה לבחירות שופטים, אז היו פה הרבה יותר אנשים, הרבה יותר ארגוני חברה שהיו אומרים: איך אתם פוגעים בעצמאותם של השופטים ומתייחסים ככה למבנה החוקתי שלנו. ואני בטוח שהיו פה זעקות שבר מכאן ועד הודעה חדשה. לעומת זאת, כשיש פה אירוע שהוא פגיעה בבתי הדין הרבניים, פתאום זה עובר בשקט. ההשוואה של בתי הדין הרבניים לבתי המשפט, שבשניהם הדיינים צריכים לפעול ללא מורא וללא משוא פנים, וששניהם אנחנו רוצים, לפחות מבחינת החוק, שלא יהיו נתונים ללחצים ולסחיטה פוליטית, צריכה להיות מקובלת על כולם. אני יודע שאתה חושב שבתי הדין הרבניים לא היו צריכים להיות קיימים, אבל משבחרנו להקים בתי דין רבניים, כולנו היינו רוצים שהשפיטה בהם לא תתבצע בהתאם ללחצים פוליטיים.

מה שאנחנו עושים פה מעציב אותי, כי אני חושב שזו לא הדרך, בטח ובטח לא במסגרת הסכם קואליציוני שנועד לתת ג'ובים למתן כהנא ולזאב אלקין, אבל זה גם קצת משמח אותי, כי אני בטוח שהדרך להגברת ההשפעה הפוליטית על ערכאה שיפוטית תהווה תקדים טוב. בתי הדין, למיטב ידיעתי, לא עוסקים בסוגיות פוליטיות. היה בעבר דבר מאוד מעניין, אדוני היושב-ראש, אולי אתה זוכר אותו - שבית הדין הרבני הוציא צו לאחד מעובדי המדינה. הוא אמר לו שהוא חייב לפעול בדרך מסויימת במסגרת הליך בוררות שהתנהל בפניו, והוציא צו לעובד מדינה. נראה לי שזה היה יועץ משפטי של עירייה, ראש עיר או תפקיד כלשהו בתפקיד המדינה. יש לגבי זה פסק דין שאומר שבית הדין הרבני חרג מסמכותו והוא לא יכול להורות לעובד מדינה כיצד לפעול. בניגוד לבתי הדין הרבניים שקיבלו את הפסיקה הזאת עליהם ואת המגבלה החוקית הזאת עליהם והם לא עוסקים בניהול המדינה, בית המשפט העליון עוסק בניהול המדינה ביום יום וההשפעה הפוליטית על הרכבו היא דבר שצריך להיות הרבה יותר חזק והרבה יותר נפוץ. והנה עולם הפוך ראינו - שבתי הדין שעוסקים בסוגיות אישיות, מעמד אישי, נישואין וגירושין, שצריכים להיות מנותקים מהשפעה פוליטית ואין שום הצדקה, לא משטרית ולא דמוקרטית, לייצר בהם השפעה פוליטית, דווקא הם הפכו למסחרה של ג'ובים שמחולקים על פי מפתח פוליטי, והדבר הזה מתרחש ביום יום. אגב, החוק הזה רק מבהיר את זה. לעומת זאת, בית המשפט העליון, שהיה צריך להיות ממונה באופן פוליטי כמו רוב מוחלט של מדינות העולם שבהן הגורמים הפוליטיים הם אלה שממנים את השופטים בערכאה עליונה באופן שישקף את הרצון הדמוקרטי של העם ובאופן כזה שמי שקובע בשאלות ערכיות ומדיניות הם אלה שממונים על ידי נבחרי ציבור, דווקא שם אנחנו הולכים ומדירים את נבחרי הציבור מההשפעה הזאת.

ההסתייגויות שמדברות גם על מטרת החוק וגם על תחולה החוק הן הסתייגויות שבאות להציב איזה שהוא תמרור עצור בפני הממשלה הזאת. שר המשפטים גדעון סער הבטיח בכל במה שהוא יפעל לריסון הכוח של בית המשפט העליון, זה היה חלק מה"טיקט" שלו. נבחרה פה גם שרת הפנים איילת שקד שהסבירה לנו באחד מהקמפיינים של הבחירות האחרונות שהיא תנצח על בג"ץ. במקום לפעול לתיקון במערכת המשפט, החוקים שמביאים לנו פה הם חוקים שנועדו להכפיף את שיקול הדעת של בתי הדין הרבניים לשיקול דעת של גורמים פוליטיים שיעשו זאת משיקולים זרים או ענייניים, בוודאי ובוודאי לא שקופים. התוספת האחרונה הזאת של הדחתה של טוענת רבנית בחקיקה פרסונאלית היא רק הדובדבן שבקצפת.
היו"ר גלעד קריב
תודה, חבר הכנסת רוטמן. הבא בתור הוא חבר הכנסת אורי מקלב.
אורי מקלב (יהדות התורה)
פה אתם מגיעים עם דבר חדש, עם מתווה חדש. החוק דיבר על כך שהכנסת תבחר רק נשים והממשלה רק גברים. פה באת ואמרת: אני לא מבקש את זה, אני לא רוצה את זה, אני רוצה עכשיו מתווה חדש. המתווה החדש בא ואומר: אני מוסיף. לא הייתה מוזכרת הוספה.
היו"ר גלעד קריב
את הטענה על נושא חדש תקבע ועדת הכנסת.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אני מבקש חוות דעת כתובה מהיועץ המשפטי מדוע זה לא מגיע מחדש. זה לא אותו חוק.
היו"ר גלעד קריב
יש טענת נושא חדש של חבר הכנסת רוטמן, ויש טענה כללית על נושא חדש.
אורי מקלב (יהדות התורה)
דיברנו על כך שלא מבטלים מינוי של - -
היו"ר גלעד קריב
שלא מבטלים לאלתר, ולכן מתקיימת פה הוראת מעבר.
אורי מקלב (יהדות התורה)
בכל החלפת ממשלה יש מינויים של שרים קודמים שאף אחד לא מעז לבטל אף אחד מהם בחקיקה ולהביא מישהו חדש. זה תקדים שלא היה כמוהו בתוך מעשה אחד. למשאים ומתנים והפגישות שיש עם יושב ועדת חוקה לפני שהוא מביא את הדברים בפני הממשלה יש משמעות כמעט מקבילה לפעולות בוועדת כספים. אתה עכשיו מביא הוראת מעבר שמבטלת מינוי של שר קודם, זאת בלי שתנמק במה היא חטאה, במה היא פשעה, במה היא לא הייתה בסדר. אם הבנתי נכון למה עושים את זה, אז זה מכיוון ששר המשפטים הוא זה שממנה את הטוענת הרבנית הנוספת שיש בוועדה למינוי דיינים. אם היו נותנים לשר לענייני דתות לבחור טוענת רבנית נוספת, לא היו מבקשים את הפסקת המינוי.
אמיר אוחנה (הליכוד)
כשקמה הממשלה ה-35, ממשלת החילופין הראשונה, היה מאוד טבעי שאני אהיה נציג הליכוד בוועדה למינוי שופטים. יש שני נציגים בממשלה. אחד מהם הוא שר המשפטים שעומד בראש הוועדה, השני הוא נציג נוסף של הממשלה. הייתי שר משפטים, הכרתי את השופטים. את חלקם אפילו מיניתי במינויים שלא נזקקו לוועדה למינוי שופטים. כעורך דין הופעתי במשך כעשור בפני בתי המשפט, וגם חלק מהשופטים שביקשו להתמנות היו מכרים שלי מהפרקליטות, לכן זה היה טבעי שאני אהיה חבר בוועדה למינוי שופטים. מה הבעיה הייתה? שהחוק קבע, והחוק עדיין קובע, שאם יש שר אז הנציגה השנייה תהיה שרה, ואם יש חבר כנסת אז תהיה חברת כנסת, ואם יש חברה בלשכת עורכי דין אז יהיה חבר בלשכת עורכי הדין. אני לא חושב שזה חוק מוצלח, אבל זה החוק. היות ושר המשפטים היה אז אבי ניסנקורן לא יכולתי להיות החבר השני של הממשלה בוועדה למינוי שופטים למרות שזה היה מאוד טבעי, ומי שהייתה החברה זו השרה מירי רגב. לא עלה על דעתנו, אדוני, למרות הרצון הזה, לשנות את החוק, לבוא לשנות את החוק בגלל קוניוקטורה פוליטית. אדוני יושב-ראש הוועדה, זה מה שמנסים לעשות כאן. אדוני הוא חלק מהקואליציה, הוא יכול להתיישר עם הרצון הקואליציוני הזה, אבל אדוני גם מחזיק בעוד כובע, הוא יושב-ראש ועדה בכנסת ישראל, והוועדות בכנסת לא רק שאינן ולא אמורות להיות קבלניות הביצוע של הממשלה, הן אמורות להיות לעומתיות לממשלה. מדוע? משום שתפקידה של הכנסת, או אחד מתפקידיה המרכזיים של הכנסת זה לפקח על הממשלה, לכן שרים היו מגיעים ונותנים הסברים לחברי הכנסת, הסברים על מה שהם עושים, על מה שהם מתכננים לעשות. לכן, אדוני, אני חושב שההצעה הזאת, כמו שגם אמרתי על ההצעות האחרות, זה שינוי כללי המשחק בגלל נסיבות פוליטיות. ברור לך, אדוני, שיש סבירות גבוהה מאוד שהממשלה הבאה, מתי שלא תהיה, תחזור ותשנה את זה, לכן אני חושב שצריך לדחות את הצעה ולהצביע נגדה, וכך נעשה גם אנחנו.
היו"ר גלעד קריב
תודה רבה, חבר הכנסת אוחנה. אפשר להתווכח על ההצעה הזאת, אבל אתה בוודאי יודע שאחת הסיבות שאנחנו הבאנו את הנוסח כפי שהוא זה כי היו עיוותים במבנה הוועדה למינוי דיינים, היה חוסר איזון אל מול האיזונים שקיימים בוועדה למינוי שופטים. ההצעה הזאת יותר מקרבת את האיזון. דרך אגב, גם בהצעה הזאת יש דברים שצריך לתקן. אני כבר אמרתי שצריך לראות איך בונים גוף ייצוגי.
אמיר אוחנה (הליכוד)
אדוני דיבר על האיזון שבין גברים לנשים?
היו"ר גלעד קריב
לא, על האיזונים בין נבחרי הציבור בשתי המערכות, כנסת פלוס ממשלה, אל מול עולם השפיטה. היה בעולם הדיינות חוסר איזון מסוים. אמרתי כאן שטוב יעשה משרד המשפטים אם ימצא דרך שמינוי הטוענות הרבניות ייעשה לא על ידי שרים אלא על ידי גוף יציג של הטוענים והטוענות. כרגע הגוף הזה לא קיים.
אמיר אוחנה (הליכוד)
אגב, יהיו גם מי שיטענו שיש עיוות בכך שזה כפוף למשרד המשפטים ולא למשרד הדתות.
היו"ר גלעד קריב
נכון. אני חושב שיש פה תיקון למציאות שגרמה לשיבושים קשים בעבודת הוועדה למינוי דיינים, שהפכה את מינוי הדיינים למינויים שכל כולם היו על פי מפתח פוליטי ועדתי. זאת אומרת, הייתה תופעה שבה מועמדים לדיינות היו נבחנים לא על פי כישוריהם השיפוטיים וההלכתיים אלא על פי זיקתם המפלגתית.
אמיר אוחנה (הליכוד)
בעיני זה לא פסול.
היו"ר גלעד קריב
בעיני זה מאוד פסול כשמדובר בשפיטה.
אמיר אוחנה (הליכוד)
אני חושב שגם בוועדה לבחירת שופטים השינוי שאנחנו צריכים לעשות - - אגב, זאת שיטה ייחודית לישראל, אין עוד מדינה שממנה שופטים באותה שיטה שלנו, ולא בכדי, כי זאת שיטה רעה.
היו"ר גלעד קריב
לדעתך. דעתי פה שונה.
אמיר אוחנה (הליכוד)
לדעתך זאת שיטה טובה?
היו"ר גלעד קריב
כן.
אמיר אוחנה (הליכוד)
שלשופטי העליון יש וטו על מי שיבוא בשערי בית המשפט העליון.
היו"ר גלעד קריב
בדיוק כפי שלנבחרי הציבור יש וטו ונבנות הסכמות.
אמיר אוחנה (הליכוד)
או שלא, כמו במקרה של המנוחה פרופסור רות גביזון.
היו"ר גלעד קריב
בדיוק כשם שגם הדרג הפוליטי מטיל וטו על מועמדים אחרים. יש כאן בהחלט איזונים בריאים שמבטיחים את עצמאות מערכת הרשות השופטת מצד אחד, ומצד שני, בהחלט מאפשרים לדרג הציבורי הנבחר, כפי שצריך להיות, להשפיע עמוקות על זהות השופטים, במיוחד בבית המשפט העליון.
אמיר אוחנה (הליכוד)
את העצמאות של השופטים אפשר להגשים בכך שברגע שהם מונו אי אפשר לפטר אותם. לגבי אופן המינוי, אני מציע שנעשה כמו במדינות דמוקרטיות אחרות שבהן יש משקל הרבה יותר גדול לנבחרי הציבור במינוי של השופטים. התערבות פוליטית במינוי של שופטים זה לא דבר פסול, אנחנו מייצגים את הציבור.
היו"ר גלעד קריב
להגיע למצב שבו ועדה למינוי דיינים קובעת מראש מפתח מפלגתי שמתבסס על חלוקה עדתית ועל השקפות עולם דתיות, זה מצב הרבה יותר מקולקל מהמצב שאתה מתייחס אליו בוועדה למינוי שופטים, והראייה לכך היא בתי הדין הרבניים. אם אתה מדבר על התרחקות מהציבור ועל אובדן אמון הציבור, דומני שמשבר האמון בין בתי הדין הרבניים לבין רוב הציבור הישראלי, היהודי במקרה הזה, הוא לאין שיעור יותר גדול מאי האמון במערכת בתי המשפט האזרחיים.
אמיר אוחנה (הליכוד)
אני לא מהלקוחות הקבועים של בתי הדין הרבניים, לכן אני לא יודע לענות לך.
היו"ר גלעד קריב
וטוב שכך.
אמיר אוחנה (הליכוד)
אני יכול להגיד לך שלגבי בתי המשפט אנחנו בשפל של אמון הציבור.
היו"ר גלעד קריב
השפל לא נוגע רק לבתי המשפט. לצערי, ישנם לא מעט נבחרי ציבור שנוהגים לצטט רק את החלק במחקר שנוגע לרמת האמון בבתי המשפט.
אמיר אוחנה (הליכוד)
ולא בחברי הכנסת, זה מה שאתה רוצה להוסיף?
היו"ר גלעד קריב
במפלגות, בחברי הכנסת.
אמיר אוחנה (הליכוד)
אדוני היושב-ראש, ההבדל הוא שאותנו אפשר להחליף, הציבור יכול לא לבחור בנו, אבל את השופטים הוא לא יכול להחליף. שופט לא יוחלף עד שיגיע לגיל 70, ולכן יש צורך בשיטת מינוי שקופה יותר, דמוקרטית יותר, שמביאה לידי ביטוי את הציבור.
היו"ר גלעד קריב
דומני שמשבר האמון הוא מוסדי. קריסת האמון הציבורי במפלגות, בכנסת, בפעולה הפרלמנטרית היא לאין שיעור יותר גדולה מקריסת האמון במערכת המשפט.
אמיר אוחנה (הליכוד)
זה לא נכון מספרית.
היו"ר גלעד קריב
זה נכון, אתה רואה את זה.
אמיר אוחנה (הליכוד)
זה לא נכון. חוסר האמון בפוליטיקאים הוא דבר ארוך שנים ומורכב, זה לא דבר חדש, אבל השפל שאליו הגיע האמון במערכת המשפט הוא כן דבר חדש. לאורך השנים אנחנו רואים הידרדרות שיטתית שאפשר וצריך לתקן אותה.
היו"ר גלעד קריב
אני לא בטוח שהדרך לתקן זה להעביר את המערכת הזאת פוליטיזציה כשאמון הציבור בפוליטיקאים נמצא בשפל חסר תקדים ועוד יותר חמור.
אמיר אוחנה (הליכוד)
אז בוא נמשיך כמו שאנחנו עושים עכשיו ונראה את המגמה ממשיכה לרדת. צריך לעשות משהו. תציע מה צריך לעשות.
היו"ר גלעד קריב
אני לא חושב שמה שהיה הוא מה שצריך להיות. אני חושב שאמון הציבור במערכת המשפט מושפע הרבה מאוד מהעובדה - -
אמיר אוחנה (הליכוד)
שהפוליטיקאים מבקרים את מערכת המשפט?
היו"ר גלעד קריב
ביקורת היא דבר לגיטימי ואפילו חשוב, אבל יש הבדל בין לגיטימציה לבין סימון מערכת המשפט כמקור מרכזי לתחלואיה של המדינה ומתקפה רב זרועית, מערכתית ומתמשכת נגד מערכת המשפט.
אמיר אוחנה (הליכוד)
לא אני אמרתי שזיהיתי בפרקליטות מדיניות של סימון מטרות, אמר את זה השופט העליון מני מזוז. לא אני אמרתי כנופיית שלטון החוק, אמר את זה הנשיא היוצא רובי ריבלין. ואני יכול עוד כהנה וכהנה אמירות שלא בהכרח באות מהמחנה הפוליטי שלי או ממחנה פוליטי בכלל. משה לנדאו, נשיא בית המשפט העליון המנוח, אמר דברים נכוחים על פוליטיזציה.
היו"ר גלעד קריב
אתה יכול לראות את האמירות האלו, גם אם הן נוקבות ותקיפות, לצד משנה רחבה מאוד שעוסקת בעצמאות המערכת. שלושת האישים שהתייחסת אליהם התנגדו, למיטב זכרוני, התנגדות נחרצת לשינוי שיטת הבחירה של השופטים. אם אתה בא ואומר: הנה אנשים ש-50% מהתייחסותם למערכת או 80% מהתייחסותם למערכת היא התייחסות שלא מייחסת למערכת כוונות זדון דרמטיות, אז בסדר, דברי הביקורת חייבים להילקח בחשבון.
אמיר אוחנה (הליכוד)
לא שמעתי שהאומר של הביטוי הזה חזר בו מהביטוי הזה.
היו"ר גלעד קריב
אני חושב ששמענו את האומר של הביטוי הזה מספיק פעמים מאז מדבר על מעמדה של מערכת המשפט, על מה המניעים שעומדים מאחורי המתקפות בשנים האחרונות על מערכת המשפט. אני חסיד גדול של ביקורת ושל שינויים
אמיר אוחנה (הליכוד)
אז אדוני יניח על השולחן מה הם השינויים שבכוונתו לקדם כיושב-ראש הוועדה. אני אשמח לשמוע.
היו"ר גלעד קריב
טוב שנחשוב על הדברים האלה. יודע חברי שבהסכמים הקואליציוניים הוגדר הניסיון לחוקק חוק יסוד שיסדיר את מערכת היחסים בין הרשויות.
אמיר אוחנה (הליכוד)
יחד עם פרופסור קרמניצר ופרופ' נבות. אני בטוח שזה "יצליח".
היו"ר גלעד קריב
בוא נמתין ונראה. אולי זאת הדרך לעשות את הדברים, להושיב גם את פרופסור קרמניצר וגם את השרה איילת שקד על המדוכה. לפחות לנסות להגיע למתווה מוסכם כדאי. נראה מה ילד יום. עצם האמירה שצריך להסדיר את מערכת היחסים בין הרשויות היא בוודאי דבר חשוב. אני חושב שחלק מסוגיית האמון במערכת המשפט לא קשורה רק בבית המשפט העליון, היא קשורה גם לתחושת הנגישות. נדמה לי שאתה ואחרים שקדתם על הנושא הזה. קודמיך בתפקיד שקדו על הגברת הנגישות של האזרח והאזרחית.
אמיר אוחנה (הליכוד)
אני לא פעלתי להגברת הנגישות. הבאנו חוק שקובע זכות עמידה למי שהוא בעל עניין.
היו"ר גלעד קריב
זה בהקשר של עתירות לבג"ץ. הכוונה הייתה ליכולת של האזרח הפשוט לקבל סעד מהיר, יעיל בערכאות השיפוטיות השונות.
אמיר אוחנה (הליכוד)
לגבי האזרח הפשוט שנפגע אין מחלוקת.
היו"ר גלעד קריב
זאת הייתה הכוונה. זה, בעיני, מרכיב מאוד מרכזי באמון הציבור במערכת. לא הכל קשור לפסיקותיו של בג"ץ. תודה, חבר הכנסת אוחנה, על התייחסותך. חבר הכנסת מקלב, ודאי יש לך הרבה נימוקים בנוגע להסתייגויות.
אורי מקלב (יהדות התורה)
יש הסתייגויות שאנחנו מגישים כקבוצה שכוללת את הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית, אבל יש הסתייגויות שהגשנו בנפרד.
אלעזר שטרן
קיבלתי קובץ של יהדות התורה וש"ס.
אורי מקלב (יהדות התורה)
לקובץ הזה מצטרף גם הליכוד.
אלעזר שטרן
הליכוד לא אמר לי. חבר הכנסת רוטמן אמר שהוא מצטרף לכל ההסתייגויות. כל מה שקיבלתי מכם והוגש בשם יהדות התורה וש"ס, נכנס פה בשם יהדות התורה וש"ס.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אני אתחיל לדבר על גלגולו של החוק שהגיע לפה. אנחנו לא מופתעים מחוקים שהקואליציה מביאה שכל המטרה שלהן היא ג'ובים והסכמים, אבל החוק הזה הוא חוק מיוחד במהותו. כל תחילתו, ראייתו והכנתו נעשו בחטא, נעשו באופן עקום מאוד. מגיעה עכשיו הממשלה ומביאה הצעת חוק שבאה לשנות את הוועדה לבחירת דיינים. עם הוועדה לבחירת דיינים שהייתה עד עכשיו לא הייתה איזו בעייתיות, אף אחד לא דיבר עליה דברים לא טובים. היה דיון לפני כמה שנים והכנסת חוקקה שתהיה מחויבות לבחור אישה אחת לפחות. שני שרים בממשלה עכשיו ביקשו להיות נציגים בוועדה למינוי דיינים, שזה השר לענייני דתות ושר השיכון. עד היום הקשר של שר השיכון לדברים האלה לא ברור. אני לא מבין למה יש לו רצון כל כך חזק להיות בוועדה למינוי דיינים אם לא בשביל טענות פוליטיות כאלו ואחרות. בסוף השבוע התפרסמה כתבה על חייו האישיים של שר השיכון, בה באות לידי ביטוי מערכות מאוסות שנעשו בתוך חיי הנישואים שלו. הוא לא נמנע מלפרסם את זה, הוא אפילו התפאר בזה. אני מודה שלא קראתי את הכתבה, הספיקו לי שתיים-שלוש כותרות. אנשים אמרו לי, "זאת טינופת במהותה, אל תקרא אותה", אז לא קראתי. האיש הזה רוצה להיות בוועדה למינוי דיינים. אנשים שרוצים להיות בוועדה למינוי דיינים ויש להם קופה של שרצים מאחוריהם, זה דבר מתמיה שמעורר שאלות מאוד מאוד גדולות. מה עושים כששני שרים רבים על מי יהיה בוועדה למינוי דיינים? מחליטים ששניהם יהיו. איך שניהם יכולים להיות הרי החוק מאפשר רק לגבר אחד להיות מועמד ומומלץ של הממשלה? פשוט משנים את החוק. איך משנים? אומרים שהממשלה תבחר שני גברים והכנסת שתי נשים. זאת הייתה המסקנה. תפרו פה חליפה שכל שרוול משונה, בצבע אחר, לא מתאים בכלל. אני חושב שגם ליועץ המשפטי וגם ליושב-ראש היה קשה לחיות עם הצעת חוק שאומרת שהממשלה לא תבחר אישה, שהיא לא יכולה לבחור אישה, עם כל הפתיחות שיש היום, עם כל השילוב שיש היום. לפני כמה שנים חוקקו חוק שחייבים לבחור אישה, אבל עכשיו פתאום אומרים שאי אפשר בכלל לבחור אישה. עכשיו אומרים לכנסת: "לא תוכלו לבחור גבר", מה שאומר שקבוצה גדולה של אנשים, שזה רוב הכנסת, לא יכולה להיבחר. מכיוון שרוב הכנסת הם גברים הם לא יוכלו להיבחר. כל זה הגיע אלינו במסגרת הצעת חוק ממשלתית, לא במסגרת הצעת חוק פרטית. אומרים שהצעת החוק באה לתקן עוולות, אבל העוולה היא שגם אלקין וגם מתן כהנא חייבים להיבחר. מה היה קורה אם הממשלה הייתה מחליטה על כך שחברת הכנסת איילת שקד צריכה להיות בוועדה למינוי דיינים, וגם הייתה דרישה של תקווה חדשה, שהיא מאוד דומיננטית בהצעת החוק הזאת, למנות את השרה יפעת שאשא-ביטון? היו מביאים הצעת חוק הפוכה שאומרת שהכנסת תבחר רק גברים, לא נשים.

הביאו עכשיו חוק חדש. החוק במהותו אומר: מגדילים את הוועדה למינוי דיינים בשני אנשים כך שהממשלה בוחרת עוד שר, ושר המשפטים מוסיף עוד טוענת רבנית לגוף הבוחר, לוועדה למינוי דיינים. יש בהחלטה הזאת כמה לקונות מהותיות ביותר. כשאתה הגדלת את הגוף הבוחר על ידי כך שרק הממשלה היא זאת שמוסיפה, אז השוויון בין הכנסת לממשלה מתעוות, כי הכנסת נשארת עם אותו מספר חברים. אם החוק היה קובע שבוועדה למינוי דיינים בוחרים רק חמישה אנשים, היינו צריכים לקבוע מי בוחר את השלושה ומי בוחר את השניים. מה היו מחליטים? הסברה הישרה או הדרך הנכונה הייתה שהכנסת בוחרת שלושה והממשלה שניים. כאן הפכו את היוצרות. מעבר להחלשת הכנסת, נקודתית גם מחלישים את ההשפעה של האופוזיציה בתוך הוועדה למינוי דיינים. מה מונע מאיתנו להוסיף עוד חבר כנסת לוועדה הזאת?

בכל מה שנוגע לטוענים רבניים וטוענות רבניות, לטענה שאין להם גוף נבחר ואין מי שיבחר אותם, מחוסר ברירה מי שבוחר אותם זה השר. מי היה מסכים שיבחרו בחוק שתי טוענות ואף טוען רבני? אני מניח שיש 90%, אם לא הרבה יותר, טוענים רבניים ועוד 10% טוענות רבניות. איך יכול להיות דבר כזה שאתה בוחר שתי טוענות רבניות ולא טוען רבני וטוענת רבנית?
היו"ר גלעד קריב
ואיך מתמנים שופטים בישראל לערכאת שיפוט שהם רק גברים?
אורי מקלב (יהדות התורה)
בלשכת עורכי הדין קבעת שרק עורכות דין יכולות.
היו"ר גלעד קריב
זו ההשוואה שאתה בוחר בה. מה הטיעון לעובדה שרק גברים יכולים לשמש כשופטים בבתי הדין הרבנים? תאזן את זה. עזוב את הוויכוח בינך לביני, גם את הוויכוח הדתי וגם את הוויכוח המשטרי בשאלה אם בתי הדין הרבנים צריכים ליהנות מכוח מחייב או מכוח וולונטרי. מרגע שהמשפט במדינת ישראל קבע שברשות השופטת הזאת רק גברים יכולים לשבת, ומרגע שארבעה מקומות בוועדה למינוי דיינים הם רק של גברים, אז לא נורא שנאזן את זה בכך שיהיה מקום שבו לא נדבר רק על ייצוג מינימאלי. זו אפילו לא העדפה מתקנת, זו העדפה מאזנת שאין בתוכה לאזן, כי אנחנו משווים את מי שמשתתף בהליכי הבחירה לעובדה ש-52% מאזרחיה היהודים של מדינת ישראל דרכם לכס השיפוט בערכאות האלו חסומה. אני לא נכנס כרגע לדיון הדתי, אבל שאתם תלינו על זה שבזווית אחת קטנה אנחנו באים ואומרים: "פה רק נשים"? זה קצת ללכת עם החמאה על הראש ביום שמש.
אורי מקלב (יהדות התורה)
הגעתם לשיא של העיוות בכך שקבעתם הוראת מעבר. חלק מהמינויים הם מינויים שנעשו בקדנציה קודמת. נתנו כתב מינוי למישהי על פי בחירה מקצועית, לא משרת אמון. עכשיו אתה בא וקוצב את כהונתה. איך זה היה נראה אם היינו עכשיו קובעים שאת המינוי של לשכת עורכי הדין אנחנו מפסיקים?
אורי מקלב (יהדות התורה)
יש לנו כאן כניסה להסדר חדש, לכן יש הוראת מעבר בהתאם לקריטריונים שקבע הייעוץ המשפטי של הממשלה ושל הכנסת. זאת בדיוק הסיבה מדוע לא מוחל ההסדר הזה לאלתר ומדוע מבוצעת כאן הוראת מעבר שנותנת זמן משמעותי וממושך לכניסתו של ההסדר החדש. אין פה מצב של חקיקה פרסונאלית, יש פה הסדרה בפעם הראשונה של מנגנון הבחירה של הטוענות הרבניות. עד היום הדברים האלה לא היו מוסדרים. יש כאן הסדר חדש שאומר שבכל כהונה חדשה של ממשלה יש תחלופה. זה הסדר שלא היה קבוע. מה שהיה עד עכשיו לא הוסדר בכלל בחקיקה. אנחנו קובעים כאן הסדר. אומר משרד המשפטים שיש מישהי שכרגע מכהנת. קציבת הכהונה שלה לא נעשתה מכוח חוק כי הייתה לקונה בחוק. באים ובונים פה הסדר חדש. כדי לא להחיל אותו מידית על נושאת המשרה הזאת, נותנים פה תקופה של שנה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
למה לא על מינוי של לשכת עורכי הדין?
היו"ר גלעד קריב
כי לשכת עורכי הדין ממנה את מינוייה. זה לא קשור להסדר החדש.
אורי מקלב (יהדות התורה)
מה זה משנה.
היו"ר גלעד קריב
כי שם אין לקונה, אנחנו לא מנסים להסדיר הסדר חדש בתוך החוק.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אסור שהלקונה תבוא לידי ביטוי במינוי הקיים. אתם פוגעים פה במישהי שנבחרה. היא לא עשתה שום עוול. כדי להפסיק פעולה של מישהו צריך שיהיו סיבות.
היו"ר גלעד קריב
חבר הכנסת מקלב, הסיבה היא כי נכנס פה מכוח החוק הסדר משפטי חדש. כדי שהדבר לא יהיה מידיי, ניתנת פה הוראת מעבר לפרק זמן ממושך. לא לחודשיים, אלא לשנה שלמה. זה לא שמטפלים רק בגברת הזאת שאני אפילו אינני יודע מי היא ואני יוצא מנקודת הנחה שהיא עושה את משרתה בנאמנות, ביושרה. אין פה שום הטלת דופי בטוענת מסוימת. אני בטוח שהשר לשעבר אביטן בחר טוענת רבנית מוכשרת ומתאימה למשרה. מכיוון שיש פה הכנסה של הסדר חדש בחקיקה ראשית, אז ההסדר הזה צריך להיכנס ברגע מסוים לתוקפו המלא. הייתה יכולה להישמע טענה שאומרת שלא צריך הוראת מעבר מכיוון שכרגע המינוי שלה נעשה לא בהתאם למה שנקבע בחקיקה ראשית. מכיוון שמינו אותה לארבע שנים מבלי שהדבר הזה עוגן בחקיקה, היום באים ומסדירים בחוק את ההסדר. בא הייעוץ המשפטי ואמר: עם כל הכבוד שקבעתם בפעם הראשונה הסדר לעניין הזה בחקיקה ראשית, אי אפשר להפעיל אותו לאלתר.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אתה לא יכול להפעיל את ההסדר רטרואקטיבית.
היו"ר גלעד קריב
חבר הכנסת מקלב, יש לי שאלה אליך. מדינת ישראל החליטה לפרק את רשות השידור ולהקים במקומה תאגיד שידור ציבורי. בוא נאמר שמנהל רשות השידור היה מינוי לשלוש שנים. האם מדינת ישראל לא הייתה יכולה לממש את פירוק רשות השידור ואת הקמת התאגיד החדש מכיוון שיש למישהו מסוים מינוי לשלוש שנים? בוודאי שלא. אם קובעים הסדר בחקיקה ראשית, בוודאי שאפשר להחיל את ההסדר הזה. זה לא שיש פה הוראה: אנחנו רוצים להחליף את גברת כהן בגברת לוי. יש פה בפעם הראשונה הסדר בחקיקה ראשית של איך נבחרות הטוענות הרבניות. אני את דעתי אמרתי אתמול. אני בעד גם לגשת ולהסדיר את הגוף היציג של הטוענים והטוענות הרבניות, כי לא טוב שהעניין הזה מוסדר בתקנות. לא יכול להיות שלשכת עורכי הדין היא גוף שמעמדו מעוגן בחקיקה, ואילו טוענים וטוענות רבניות שמייצגים אזרחים ואזרחיות זה רק בתקנות. בוא ניגש לעניין הזה, נשאל את משרד המשפטים. מרגע שיש פה הסדר ראשוני, ההסדר הזה צריך לחול. יש פה חריג לתחולה של ההסדר מתוך אמירה שאנחנו לא רוצים ליצור חלופה פרסונאלית או השפעה מיידית על אדם שקיבל את המינוי. העניין הזה נבדק עם הייעוץ המשפטי.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אני לא חושב שזה המינוי היחיד שנבחר - -
היו"ר גלעד קריב
אתה צודק, אבל אתה רק מתעלם מדבר אחד – שיש פה הסדר חדש בחקיקה ראשית לגבי הליך המינוי שלא הוסדר בפעם הקודמת. אם הסיפור היה מוסדר בחקיקה ועכשיו הייתי משנה את החקיקה, יכולת להגיד שאני בא באמצע למינוי שנעשה מכוח חוק כנסת, אבל לא, הקציבה של כהונתה נעשתה מכוח החלטה מינהלית.
אורי מקלב (יהדות התורה)
בישיבה שנערכה ב-31.5.2013 על בחירת הטוענת הרבנית לוועדה למינוי דיינים, אמר אלעזר שטרן, היועץ המשפטי של הוועדה, כך: "מכיוון שאנחנו נמצאים כיום במצב שבו הנציגים של לשכת עורכי הדין כבר נבחרו והנציגים של הכנסת והממשלה עדיין לא נבחרו, אי אפשר להדיח אותם".
היו"ר גלעד קריב
אבל זה מכיוון שיש הסדר חקיקתי בחקיקה ראשית. הבחירה של נציגי לשכת עורכי הדין היא על ידי המועצה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
גם אם יש עכשיו הסדר חדש, אפשר לקבוע שזה יתחיל אחר כך.
אמיר אוחנה (הליכוד)
אם אנחנו מבקשים לשנות את החוק למינוי שופטים וקובעים שאפשר יהיה לשנות את חברי הוועדה מטעם לשכת עורכי הדין גם בפרק זמן של פחות משלוש שנים, אי אפשר לעשות את זה? בוודאי שאפשר לעשות את זה.
היו"ר גלעד קריב
בוודאי שאפשר לעשות את זה. המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין ממנה את נציגי לשכת עורכי הדין לקדנציה של שלוש שנים, זו הקביעה של החוק. זה שהכנסת ביקשה לבחור את נציגיה מחדש לא גורם לפקיעת תוקף המינוי של נציגי לשכת עורכי הדין שהתמנו על פי החוק על ידי גוף אחר. בטוענות רבניות לא הייתה הגדרה, הייעוץ המשפטי של משרד המשפטים הוא זה שבא והרים דגל אדום ואמר: חברים יקרים, תדעו לכם, זה שאתם כרגע מכניסים הסדר חדש זה יפה מאוד, אבל הוא לא ישפיע מיידית על הטוענת הרבנית שמונתה, חייבים הוראת מעבר, ולא נאפשר לכם הוראת מעבר תוך חודש.
אורי מקלב (יהדות התורה)
ההסדר הזה יכול להיות מוחל בפעם הבאה. אדם יודע לאן הוא נכנס. זו הוראת מעבר על בחירה של מישהי.
היו"ר גלעד קריב
זאת הוראת מעבר שאומרת מתי נכנס ההסדר החדש לתוקף.
אורי מקלב (יהדות התורה)
מדבריך, אדוני, אני מבין שגם אתה טוען לנושא חדש. אם אתה אומר שיש כאן הסדר חדש שלא היה - -
היו"ר גלעד קריב
לא.
אורי מקלב (יהדות התורה)
ההסדר הזה לא היה בקריאה הראשונה.
היו"ר גלעד קריב
חבר הכנסת מקלב, ידוע לך שבין קריאה אחת לשנייה יש לוועדות הכנסת סמכות להציע הסדרים חליפיים להסדרים של ההצעה בקריאה ראשונה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
לא הסדרים חדשים.
היו"ר גלעד קריב
זה הסדר שנוגע להרכב הוועדה למינוי דיינים, להליכי הבחירה שלה. אני אומר ברצינות תהומית את העובדה שהמפלגות החרדיות הפכו את הליך מינוי הדיינים במדינת ישראל להליך שהפרמטר היחיד שלו הוא פרמטר פוליטי-מפלגתי.
אורי מקלב (יהדות התורה)
תסתכל על מבחן התוצאה.
היו"ר גלעד קריב
מבחן התוצאה הוא בדיוק זה, דוקטרינת השליש, שליש ושליש, עד כדי כך שביטאוני המפלגות שלכם כותבים את זה בגלוי.
אורי מקלב (יהדות התורה)
המפלגות הן נציגות - -
היו"ר גלעד קריב
נפל דבר בישראל ומעכשיו ההסכמים לא יהיו שליש ליהדות חרדית אשכנזית, שליש ליהדות חרדית ספרדית ושליש לציונות הדתית. מעכשיו הבחירה של הדיינים, אני מקווה, ואני לא חבר הוועדה, תיעשה על פי התאמתם לתפקיד הדיינות ועל פי יכולתם לשרת את כלל הציבור היהודי במדינת ישראל על כל גווניו.
אורי מקלב (יהדות התורה)
לא תצליחו לעשות את זה.
היו"ר גלעד קריב
נראה.
אמיר אוחנה (הליכוד)
הייתי רוצה לשמוע את דעתו של היועץ המשפטי של הוועדה, כי בכל זאת המשמעות המעשית היא להדיח חברה מכהנת מהוועדה למינוי דיינים.
היו"ר גלעד קריב
מדובר על לקצוב את כהונתה מכוח חקיקה ראשית, כאשר כהונתה המקורית לא נקבעה מכוח חקיקה ראשית.
אלעזר שטרן
בשונה ממקרים אחרים, וגם בשונה מהדברים שאמרתי לפני שמונה שנים, התוספת פה שהכנסת מוסיפה לחוק לא הייתה. עד עכשיו החוק לא קבע הוראה שקוצבת את הכהונה של טוענת רבנית. החוק קבע שהיא תתמנה. בניגוד לגורמים אחרים שמופיעים בחוק שנקצבה להם כהונה, כהונת הטוענת הרבנית לא נקצבה. כהונתה נקצבה מכוח הוראות מינהליות, מכוח המשפט המינהלי הפנימי.
אורי מקלב (יהדות התורה)
יש פחות משלוש שנים?
אלעזר שטרן
הכהונה של הטוענת הנוכחית נקצבה מכוח הנחיות של היועץ ומכוח המשפט המינהלי. גם אם לא כותבים בחוק לכמה זמן, צריך שיהיה פרק זמן סביר. לראשונה הכנסת פה קוצבת את הכהונה של טוענת רבנית, כשהקציבה הזאת היא מכאן והבא. המצב שאנחנו נמצאים בו הוא מצב של בין השמשות, כי הטוענת שמונתה מונתה על בסיס מצב משפטי מסוים שבו לא הייתה קציבת כהונה. עכשיו הכנסת קובעת קציבת כהונה שהיא לפי אורך חייה של הממשלה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
למה שהיא לא תיכנס לקציבה הזאת?
אלעזר שטרן
אם אנחנו מכניסים אותה לקציבה הזאת, אפשר לקצוב את כהונתה מיד כי כוננה עכשיו ממשלה חדשה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
היום הקציבה היא לשלוש שנים.
אלעזר שטרן
לא, אין קציבה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
לפי החקיקה החדשה.
אלעזר שטרן
בחקיקה החדשה, בנוסח ששלחנו לכם אתמול, הכהונה של טוענת רבנית תהיה לכל אורך חייה של ממשלה חדשה. זאת אומרת, מהרגע שכוננה ממשלה חדשה ממנה השר בתוך שלושה חודשים טוענת רבנית לוועדה שתכהן עד שתכונן ממשלה חדשה. המחוקק קוצב עכשיו לראשונה את הכהונה של טוענת רבנית שתכהן לאורך חייה של הממשלה. דווקא אם היינו לוקחים את ההסדר החדש ומחילים אותו באופן מיידי על הטוענת שמונתה בעבר, התוצאה הייתה שכהונתה הייתה נקצבת עכשיו לחודש וחצי-חודשים והשר היה יכול למנות מישהי במקומה. דווקא בגלל זה הייתה התעקשות שהכהונה שלה לא תיקצב באופן מיידי, אלא יינתן איזה פרק זמן. צריך לזכור שהיא מכהנת כבר קרוב לשנה ושעוד שנה קדימה זה כבר מוביל לכמעט שנתיים. דעתנו לא נוחה לגמרי מהקציבה הזאת. היה רצוי בעינינו שהכנסת תקבע שהכהונה שלה תיקצב בצורה יותר משמעותית ומקבילה להוראות אחרות, כמו השלוש שנים שהזכרת. אנחנו היינו מעדיפים שהקציבה תהיה לשנתיים קדימה, ואז עם הכמעט שנה אחורה זה היה משלים לשלוש שנים. אני לא יכול לומר שבלתי אפשרי מה שנעשה פה, אני רק אומר שזה לא דבר שדעתנו נוחה ממנו. זה לא בלתי אפשרי, אבל זה בהחלט יכול להיות.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אפשר היה לקבוע בחקיקה הזאת שמה שהיה עד עכשיו יהיה עד סוף הקדנציה של הממשלה הזאת.
היו"ר גלעד קריב
שר המשפטים לשעבר אחז בעמדה שהשרים צריכים למנות את היועצים המשפטיים שלהם. האם יעלה על הדעת שהיום נאמר שצריכים להמתין עד שהמכהן יפרוש?
אמיר אוחנה (הליכוד)
זה תלוי מה החוק אומר. אפשר שהחוק יקבע מכאן ולהבא, אפשר שהחוק ייכנס לתוקף בצורה מיידית.
היו"ר גלעד קריב
בדיוק. דבר אחד לא ראוי לעשות, וזה להחיל לאלתר כשמדובר באדם שמכהן.
אמיר אוחנה (הליכוד)
זה לא בהכרח לא ראוי. אם החוק אומר את זה - -
היו"ר גלעד קריב
הממשלה כאן, בעצתו הטובה של משרד המשפטים, הלכה על מתווה ביניים.
אמיר אוחנה (הליכוד)
שנה.
היו"ר גלעד קריב
שנה שמתווספת על כהונה של כמעט שנה.
אלעזר שטרן
זה יוצא פרק זמן של כמעט חצי כהונה.
היו"ר גלעד קריב
מן הראוי היה שמרכז רקמן התייצב לדיון אתמול, לא היום, אבל בגלל חשיבות הפעולה של הארגונים שעוסקים במעמדן של נשים בכלל ושל בתי הדין בפרט אני אאפשר התייחסות קצרה.
קרן הורוביץ
תודה על רשות הדיבור. אני אתייחס בקצרה לשני דברים שעלו פה. ב-2013, כמו שהיו"ר אמר, נפל דבר ועל שריון ארבעת גברים שיש בוועדה התווסף שריון לארבע נשים. חבר הכנסת מקלב אמר שלא יעלה על הדעת שתהיה גילדה מקצועית שלא תסכים לייצוג שני המינים, אז לא יעלה על הדעת שנשים במדינת ישראל לא יהיו סביב שולחן הדיונים בוועדה למינוי דיינים. יש פתרון אחר שאני לא בטוחה שיהיה מקובל, וזה שלצד הרב הראשי בוועדה ימנו אשת הלכה מכובדת. צריך לחשוב שוב על הגדלת מספר החברים בוועדה. חווינו, לצערי הרב, שיתוק במהלך השנים האחרונות שנבע מחוסר היכולת של הוועדה להגיע להסכמות. מי ששילם את המחיר בסופו של יום היו המתדיינים. אנחנו עוסקים בדיני נפשות. חשוב שיהיה ייצוג הולם לנשים, אבל בו זמנית גם חשוב שהוועדה תתפקד, כי מי שנפגע הם המתדיינים. אני חושבת שצריך לחשוב על פתרון שיאפשר ייצוג הולם ויימנע ככל האפשר מהגדלת מספר חברי הוועדה. כדי לבחור דיין לבית הדין הרבני הגדול יידרשו כעת 10 חברי ועדה במקום 8. זה היה קשה ב-8, אז ב-10 זה יהיה עוד יותר קשה. צריך לתת את הדעת לכך שהוועדה בסופו של יום צריכה להיות ועדה מתפקדת. תודה רבה.
היו"ר גלעד קריב
תודה רבה, עורכת הדין הורוביץ. כפי שעשיתי בדיונים אחרים, אני שב ומביע את הערכה המאוד גדולה שלי למרכז רקמן בפרט ולכל ארגוני החברה האזרחית בכלל. תמיד הייתם אורחים רצויים בוועדה הזאת, בוודאי בקדנציה הנוכחית אתם מוזמנים, אנחנו נשמח לשמוע את קולכם. אני רק אומר במענה לדברייך - אכן לא אפשרנו את הפגיעה בייצוג ההולם של נשים. להיפך, אפילו הגדלנו אותו מבחינה נומינאלית על ידי כך שישנם חמישה מקומות שרק נשים יכולות לאייש. אני מקווה שתהיינה עוד נשים כתוצאה מהמקומות הנוספים – לשכת עורכי הדין וכו'. אני חושב שההרכב מחדש של הוועדה יקל על עבודתה, לא יסרבל את עבודתה. אני חושב שדווקא ההרכב הקודם הוא זה שהביא לשיתוק עבודתה של הוועדה. נעקוב אחרי העניין הזה. אני בהחלט מתכוון לקיים דיוני מעקב בוועדה אחרי פעילותם של בתי הדין הרבניים. אני מאוד אשמח שככל שמרכז רקמן וארגונים נוספים יכולים להצביע גם על בעיות ואתגרים וגם על הצעות לשיפור, אתם תראו בוועדה הזאת כתובת. אנחנו יוצאים להפסקה. ב-12:15 נתחיל את ההצבעות.

(הישיבה נפסקה בשעה 12:10 ונתחדשה בשעה 12:15.)
היו"ר גלעד קריב
סיימנו את הדיונים בהצעת החוק וגם שמענו את ההסתייגויות. הנוסח נמצא בפניכם. הוגשו לנו שתי בקשות לנושא חדש עד השלב הזה. אחד על כל נוסח החוק מטעם חבר הכנסת מקלב, השני על הוראת המעבר שקיימת בחוק והוגשה על ידי חבר הכנסת שמחה רוטמן. בשעה 13:00 נעצור את רצף ההצבעות, ככל שלא נסיים אותו, ונעלה לוועדת הכנסת לטובת הדיון שם. אנחנו נחדש את הדיון אחרי סיום הדיון בוועדת הכנסת. אנחנו ניגשים להצבעות.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 1.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 2.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 3.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 4.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 5.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 6.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 7.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 8.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 9.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 10.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?


הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 11.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 12.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 13.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 14.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 15.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 16.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 17.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 18.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 19.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 20.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 21.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 22.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 23.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 24.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 25.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 26.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 27.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 28.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 29.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 30.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 31.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 32.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 33.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 34.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 35.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 36.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 37.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 38.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 39.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 40.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 41.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 42.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?


הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא עברה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 43.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא עברה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 44.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 45.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 46.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 47.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 48.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 49.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 50.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 51.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 52.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 53.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 54.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 55.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 56.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 57.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 58.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 59.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 60.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 61.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
הסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 62.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 63.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 64.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 65.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 66.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 67.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 68.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 69.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 70.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 71.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 72.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד –6
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 73.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 6
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 74.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 6
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 75.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 6
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 76.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 77.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 78.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 79.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 80.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 6
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 81.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 6
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 82.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 83.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 6
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 84.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 85.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 86.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 87.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 88.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 89.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 90.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 91.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 92.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד - 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 93.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 94.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?


הצבעה

בעד – 3
נגד – 6
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 95.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 96.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 97.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 98.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?


הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 99.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 100.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?


הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 101.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 102.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?


הצבעה

בעד – 3
נגד – 6
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 103.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 104.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 105.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 106.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 107.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 108.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 109.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 110.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 111.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 2
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 112.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 113.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 114.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 115.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 116.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?


הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 117.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 118.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 119.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 120.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 121.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 122.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 123.
היו"ר גלעד קריב
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 124.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 125.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 126.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 127.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 128.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 129.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 130,131.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 132,133.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 134,135.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 136,137.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 138, 139.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 140,141.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 142,143.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 144,145.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 146,147.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 148,149.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 150-160.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 161-170.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 171-182.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 183.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 184.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 185.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 186.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 187.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 188.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 189.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 190.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 191.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 192.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 193.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 194.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 195.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 196.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 197.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
לחלופין א'-ט"ו.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
הסתייגות מס' 198.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?


הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
לחלופין א'-י'
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
י"א-כ'.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
כ"א-ל'
היו"ר גלעד קריב
בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
ל"א-מ'.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
מ"א-מ"ח.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 2
נגד – 8
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
מ"ט-נ"ד.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
נ"ה-ס'.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
ס"א-ס"ו.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
ס"ז-ע"ב.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד,, מי נגד?


הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
ע"ג-ע"ח.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
ע"ט-פ"ד.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
פ"ה-צ'.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
צ"א-צ"ו.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
צ"ז-ק"ב.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
ק"ג-ק"ח.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?





הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
ק"ט, ק"י.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?


הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
קיא-קכ.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד , מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
קכא-קל.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
קלא-קמ.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
קמא-קנ.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
קנא-קס.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
קסא-קע.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
קעא-קפ.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
קפא-קצ.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
קצא-ר.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
רא-רי.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
ריא-רכ.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
רכא-רל.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
רלא-רמ.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
רמא-רנ.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
רנא-רס.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
רסא-רע.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
רעא-רפ.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
רפא-רצ.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
רצא-ש.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
שא-שי.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?


הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
שיא-שיט.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
199.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
200.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?


הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
201.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?


הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
202.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
203.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?



הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
204.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
205.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
206.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
207.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
208.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
209.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
210.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
211.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
212.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
213.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
214.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
215.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
216.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
217.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
218.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
219.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
220.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
221.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
222.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
223.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
224.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
225.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
226.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
227.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
228.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
229.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
230.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
231.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?
הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
אלעזר שטרן
232.
היו"ר גלעד קריב
מי בעד, מי נגד?

הצבעה

בעד – 3
נגד – 7
נמנעים – אין
ההסתייגות לא אושרה.
היו"ר גלעד קריב
ההסתייגויות נפלו. אני מכריז על רביזיה על כל ההצבעות. בשלב זה אנחנו לא יכולים להצביע על נוסח החוק כולו, כיוון שיש טענת נושא חדש בשני עניינים. אנחנו לוקחים כרגע הפסקה בישיבה.



(הישיבה נפסקה בשעה 13:00 ונתחדשה בשעה 15:17.)
היו"ר גלעד קריב
שלום לכולם, אני פותח את הישיבה. ועדת הכנסת לא אישרה את בקשת הנושא החדש בחוק הדיינים, ולכן אנחנו ניגשים להצבעות על הרוויזיות. חבר הכנסת מקלב, אתה מנמק את הרוויזיות או מוותר על הנימוק? אז אנא, בבקשה, חמש דקות נימוק רוויזיות, בבקשה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
בסופו של דבר אם אנחנו נסכם את כל ההסתייגויות שהצבענו עליהן והוועדה דחתה אותן מכמה דברים אי-אפשר לברוח. דבר מרכזי: מאין באת? מאיפה החוק הזה בא? ואני לא אמשיך את המילה הלאה. אי-אפשר לברוח מכך שכל החוק הזה נוצר בשביל לפתור בעיה. וזו גם לא בעיה של משילות, לפעמים עושים חוקים בגלל בעיה של משילות, של הסכם קואליציוני מקיף, שיש לך לפעמים שינויים שאתה עושה, כמו נניח הממשלה החלופית, האפשרות היחידה להקים ממשלה. אתה מדבר כאן על שני אנשים שחשקה נפשם – אפשר להגיד שחשקה נפשו של איש מרכזי בלהיות נציג בתוך ועדת המינויים, ובשביל זה מוכנים לשנות את כל סדרי בראשית, לעוות דברים ולהביא הצעת חוק אחת, שהוחלפה בטענות משפטיות וחוקתיות, אי-אפשר להתעלם מזה.

ואנחנו שומעים בהצעת החוק השנייה, שהיא פתרה חלק מהדברים שאנחנו דיברנו עליהם במסגרת החיוב הלא-חוקתי, נותנת לכם את האפשרות להתגבר על הנושא החוקתי, אבל בוודאי בנושא הציבורי, גם באופן שהגיע הפתרון, כפי שאנחנו חוזרים עכשיו לדיון, וגם במסקנה של הדברים. אז לא רק ששינו את הדברים, ופתאום משנים הרכב ומוסיפים הרכב, בחיפזון כזה. הרי כשבאים לעשות איזו רפורמה בגוף בוחר, אז יש איזה סוג של הכנות, סוג של תהליכים. נגמרו כל הדברים האלה, ואנחנו תוך 24 שעות מוציאים תהליך חדש והסדרים חדשים בנושא הבחירות של הוועדה למינוי דיינים.

ולא זו אף זו, יחד עם ההוראות האלה, עם חוק חדש, אנחנו גם מוסיפים הוראת מעבר, שהיא פוגענית מאוד לפי כל קנה מידה. כל מה שנאמר פה זה לתרץ את זה, לצאת מזה בצורה כזאת או בצורה אחרת, אבל באופן מהותי אנחנו מדברים על הוראת מעבר שמפסיקה כהונה של מישהי שנבחרה כדין. המינוי שלה היה קצוב בזמן, והיום בגלל הסדר חדש אנחנו משנים את זה. וכל ההסברים שממילא ההסדר החדש - - - לא, לא הייתה שום בעיה להמשיך את המינוי שלה ולהגיד שההסדר הזה יחול בפעם הבאה. ככה היו צריכים לעשות מבחינה אנושית ומבחינה ציבורית.

ובמקרה הזה זה עוד סיבות – זה כן קשור, אני לא יודע למה אמרתם שזה לא קשור. אם השר לענייני דתות הוא זה שהיה ממנה עכשיו את הטוענת הרבנית החדשה לא הייתם מבקשים את זה, מפני שהבנתם שהרחקתם ללכת. אבל מכיוון ששוב, זו מחלוקת בין שר המשפטים, בין תקווה חדשה, לבין ימינה, אז אתם עוד פעם מעוותים, פוגעים באנשים בדרך, כדי לקטוע. אין הרבה תקדימים לדבר כזה.

אני לא יודע, החברים בוועדת החוקה לא היו בדיון עכשיו בנושא חדש, אבל ציינתי את זה, שאין הרבה חוקים שאין מילה אחת מהחוק שהיה במה שאנחנו עכשיו דנים. היו שינויים, ואלעזר דיבר על זה, ואני יודע שיש לו מומחיות גדולה וותק רב, אבל אלה דיונים שהיו בתוך הוועדה ולא תכתיבים שהגיעו מבחוץ.

בסופו של דבר גם הנושא הזה של הוראת מעבר, אלה דברים של היושב-ראש, לא נראה לי שהוא המציא את זה, אלה תכתיבים שמגיעים ליושב-ראש הוועדה, וצר לי שאין בכוחך לעמוד מול זה בגלל אילוצים קואליציוניים.
היו"ר גלעד קריב
בסדר גמור. תודה רבה על הנמקת הרוויזיות. אנחנו ניגשים להצבעה על פי סדר ההצבעה.
אלעזר שטרן
אני רק אסביר את משמעות ההצבעה. אנחנו מצביעים על רוויזיה, על בקשה לדיון מחדש על החלטת הוועדה לדחות את ההסתייגויות. כל פעם שאני אומר סעיף, אני נגיד אומר 1, זה אומר שמצביעים לא על הסעיף עצמו אלא על הבקשה לדיון מחדש, על הרוויזיה, על ההחלטה של הוועדה לדחות את הסתייגות מס' 1. המשמעות שאם הרוויזיה מתקבלת היא שההחלטה של הוועדה לדחות את ההסתייגות מתבטלת, מתאיינת. אם הרוויזיה נדחית, זה אומר שההחלטה של הוועדה לדחות את ההסתייגות נותרת על כנה.
היו"ר גלעד קריב
לכן הקואליציה מצביעה נגד.
אורי מקלב (יהדות התורה)
ואנחנו בעד.
בנימין זאב בגין (תקווה חדשה)
זו הייתה תוספת חשובה, אדוני היושב-ראש.
היו"ר גלעד קריב
כן, בבלבלת של הפיליבסטר הנצחי.
אלעזר שטרן
ואנחנו נצביע כפי שהצבענו על ההסתייגויות - - -
היו"ר גלעד קריב
כן, בדיוק באותו סדר.
אלעזר שטרן
שוב, אלא אם כן מגיש הרוויזיה יבקש רצפים גדולים יותר.
היו"ר גלעד קריב
כשאנחנו ממליצים לו.
אורי מקלב (יהדות התורה)
מה שהיה אז בהצבעה לא אוטומטי הולך עכשיו לרוויזיה?
אלעזר שטרן
זה כן. הצבענו על רצף, אז אנחנו - - -
היו"ר גלעד קריב
זה כן. אתה רק יכול לשפר את מצבנו.
אורי מקלב (יהדות התורה)
בסדר. חצי שעה זה ייקח. יש לי אפשרות אחרת: בזה תמה הישיבה, אנחנו נקצר גם ההצבעות, אבל בזה סיימנו את הישיבה ואנחנו סוגרים את הישיבה.
היו"ר גלעד קריב
אה, גם אחרי המליאה?
אורי מקלב (יהדות התורה)
לא, לא אחרי. אני מדבר איתך עד המליאה.
אלעזר שטרן
לא, יש עוד הצבעה על החוק.
היו"ר גלעד קריב
אנחנו צריכים להצביע על החוק.
אורי מקלב (יהדות התורה)
לא, על החוק בסדר. ואני חשבתי שם להודיע על רוויזיה. אוקיי.
היו"ר גלעד קריב
בדיוק. כן.
גבי לסקי (מרצ)
מצביעים?
היו"ר גלעד קריב
מצביעים.
צבי האוזר (תקווה חדשה)
אדוני היושב-ראש, רק הערה, מכיוון שמדובר פה בקובץ גדול של הסתייגויות, אני כחייל מתנגד לכל ההסתייגויות, אני כמובן אשתתף בהצבעה, אבל לעיתים בגלל הקצב יש פה התבלבלויות, אז גם אם אני מרים אצבע במקרה על כן, כוונתי היא לא.
אורי מקלב (יהדות התורה)
זה לא על חודו של קול.
צבי האוזר (תקווה חדשה)
זה לא על חודו של קול, רק הערה לפרוטוקול.
היו"ר גלעד קריב
בסדר גמור. כשזה יהיה על חודו של נקפיד. כרגע נראה לי שזה על חודו של קול אחד לאופוזיציה.
צבי האוזר (תקווה חדשה)
בדיוק. אז לסופרים, אני רק מודיע, שלא תהיה פה טעות אופטית.
היו"ר גלעד קריב
כי יש לי פה הרכב מלא של הקואליציה. חבר הכנסת מקלב, יש לי איזה תחושה שהקואליציה לוקחת יותר ברצינות את חוק הדיינים, את הסוגיה, מאשר אתם.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אנחנו ראינו שהקואליציה התקשתה בדיון בוועדת הכנסת. ראית שהמתנו עוד פעם ועוד פעם, שלקואליציה היה קשה לגייס את חבריה.
היו"ר גלעד קריב
לא נראה לי שזה המצב כרגע.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אבל ראינו. זה מתנהל מצד לצד.
היו"ר גלעד קריב
כן, בבקשה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אתה רוצה הצבעות על ההסתייגויות?
אלעזר שטרן
על הרוויזיות על ההסתייגויות.
אורי מקלב (יהדות התורה)
כן, בסדר, ואחרי זה?
היו"ר גלעד קריב
אחרי זה נצביע על כל החוק.
אלעזר שטרן
הצבעה אחת על כל החוק.
היו"ר גלעד קריב
על כל החוק. ותהיה רוויזיה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אז יש אפשרות שנגמור את ההצבעות על ההסתייגויות מהר יותר, ואת ההצבעה על החוק נעשה אחרי המליאה?
היו"ר גלעד קריב
לא, לא. אני מוכן להצביע. אין סיבה, כי אחרת עוד יש רוויזיה. בוא.
אסף פרידמן
אדוני היושב-ראש, יש עניין פרוצדורלי, כי נכנס חבר כנסת נוסף מסיעת תקווה חדשה, והמשמעות היא שאחד - - -
היו"ר גלעד קריב
כן, זה נכון. צביקה, כרגע ישנם שלושה ח"כים כאן מתקווה חדשה, פלוס לימור. אז את יוצאת, לימור יוצאת.
צבי האוזר (תקווה חדשה)
לימור יכולה להישאר.
היו"ר גלעד קריב
לא, אבל ללימור יש פגישה.

טוב, חברים, אני ניגש להצבעות. בבקשה.
אלעזר שטרן
אז אנחנו מצביעים על הרוויזיה.
היו"ר גלעד קריב
אנחנו ממש רצים ברצף בלי הערות ביניים, כדי לסיים ולהספיק עוד להצביע על החוק לפני המליאה, אז בבקשה את עזרתכם בעניין. כן.
אלעזר שטרן
רוויזיה על הסתייגות מס' 1.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
2.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
3.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
בנימין זאב בגין (תקווה חדשה)
זה לא כוחות.
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
4.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אורי מקלב (יהדות התורה)
עם מה אני צריך להתמודד. לא קל, לא קל.


הצבעה

לא אושר.
היו"ר גלעד קריב
הלאה.
אלעזר שטרן
5.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
6.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
7.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
8.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
9.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
10.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
11.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.
בנימין זאב בגין (תקווה חדשה)
אני הצבעתי בעד מתוך סולידריות - - -

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
12.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
בנימין זאב בגין (תקווה חדשה)
בכוונת מכוון. אני לא אשאיר אותך ככה אחרי כל כך הרבה שנים.
אורי מקלב (יהדות התורה)
קשה להתרגל לזה שאנחנו משני צידי השולחן.
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
13.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
14.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?


הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
15.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
16.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אורי מקלב (יהדות התורה)
אני הייתי מוכן להגיע להסדר, אם נעשה את ההצבעה - - -

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
17.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
18.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?


הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
19.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
20.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
קריאה
כמה יש?
אורי מקלב (יהדות התורה)
כמה יש? מאות. יש אבל כמה קבוצות גם.
אלעזר שטרן
21.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.
היו"ר גלעד קריב
בלי הערות ביניים.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
22.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
23.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
24.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
25.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
26.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
בנימין זאב בגין (תקווה חדשה)
ענבר, גם לזה לא התכוונת.
ענבר בזק (יש עתיד)
אני עושה ספורט.
אלעזר שטרן
27.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
28.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
29.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
30.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
31.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
32.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
33.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
34.
היו"ר גלעד קריב
34 – בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
35.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
36.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
37.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
38.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
39.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
40.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
41.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
42.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
43.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
44.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
45.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
46.
היו"ר גלעד קריב
בעד? נגד?


הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
47.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אורי מקלב (יהדות התורה)
חברת הכנסת בזק, אני מציע לך לעשות - - -

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
48.
היו"ר גלעד קריב
בעד 48?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
49.
היו"ר גלעד קריב
בעד? נגד?
בנימין זאב בגין (תקווה חדשה)
אורי, הויט ראחמונעס, הויט ראחמונעס.

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
50.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אני מוכן להגיע איתו להסדר, אבל הוא לא מגיע איתי. זה הסדר הוגן.
היו"ר גלעד קריב
חברים, בעד? נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
51.
אורי מקלב (יהדות התורה)
זה אותו זמן.
היו"ר גלעד קריב
חברים, בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
52.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
53.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
54.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
55.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
56.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
57.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
58.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
59.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
60.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
61.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
62.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
63.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
64.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שמונה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 8
לא אושר.
אלעזר שטרן
65.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
66.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
67.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
68.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
69.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
70.
היו"ר גלעד קריב
בעד? נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
71.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?


הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
72.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
73.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
74.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

בעד – 1
אלעזר שטרן
75.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
76.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
77.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
78.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
79.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
80.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
81.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
82.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
83.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
84.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
85.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
86.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
87.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
88.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
89.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
90.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
91.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
92.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
93.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
94.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
95.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
96.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
97.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
98.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
99.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
100.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
101.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אורי מקלב (יהדות התורה)
ממתי התחילה הקפיצה?
אלעזר שטרן
ב-130 התחלנו את הקפיצה של השניים-שניים.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אינו דומה מי ששונה דברו 100 פעמים ל-101 פעמים – 101 פעמים גם עשינו.
היו"ר גלעד קריב
כן, מה אפשר לעשות? בסדר, ממשיכים?
אורי מקלב (יהדות התורה)
כן, ממשיכים. תעשה דילוגים של חמישה.
אלעזר שטרן
חמישה?
אורי מקלב (יהדות התורה)
מה שלא יהיה ברוויזיה אנחנו עוברים כבר לאחרי המליאה.
היו"ר גלעד קריב
הרוויזיה אנחנו בכל מקרה עוברים אחרי המליאה.
אלעזר שטרן
אז 102–106, כולל.
היו"ר גלעד קריב
רוויזיה על 102–106, כולל. בעד? נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
107–111, כולל.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שישה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 6
לא אושר.
אלעזר שטרן
112–116, כולל.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שישה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 6
לא אושר.
אלעזר שטרן
117–121, כולל.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שישה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 6
לא אושר.
אלעזר שטרן
122–126, כולל.
היו"ר גלעד קריב
בעד? נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
127–131, כולל.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אורי?
היו"ר גלעד קריב
אורי בעד. נגד?

הצבעה

לא אושר.
אורי מקלב (יהדות התורה)
זה כבר נכנס לסדרה הקודמת?
היו"ר גלעד קריב
הסדרה הקודמת זה שתיים.
אלעזר שטרן
כן, היו שתיים, אבל עכשיו - - -
אורי מקלב (יהדות התורה)
אה, טוב.
אלעזר שטרן
132–136, כולל.
היו"ר גלעד קריב
בעד? נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
137–141, כולל.
היו"ר גלעד קריב
בעד? נגד?
אסף פרידמן
אורי, אתה גם נגד?
היו"ר גלעד קריב
אורי לא נגד.

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
142–147, כולל.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
אני מזכיר שנצביע על 148 ו-149, כי מ-150 היו קפיצות של - - - פעם קודמת.
היו"ר גלעד קריב
בסדר גמור.
אלעזר שטרן
148 ו-149.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
150–160.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אורי מקלב (יהדות התורה)
בני, זה נכנס להגדרה של הראחמונעס.
היו"ר גלעד קריב
לא, הוויתור הזה כבר קרה בפעם הקודמת. אתה לא יכול עכשיו לגבות עליו עוד מחיר.
צבי האוזר (תקווה חדשה)
זה רחמי חודש אב עכשיו.
היו"ר גלעד קריב
כן, בבקשה.
אלעזר שטרן
161–170, כולל.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
171–182.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
הבאים בפעם הקודמת עשינו אחד-אחד.
היו"ר גלעד קריב
נכון, נעשה גם עכשיו.
אלעזר שטרן
183.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
184.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
185.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
186.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
187.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
188.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שישה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 6
לא אושר.
אלעזר שטרן
189.
היו"ר גלעד קריב
בעד? נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
190.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
191.
היו"ר גלעד קריב
בעד? נגד?
אסף פרידמן
חמישה.

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
192.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
193.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
194.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
195.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
196.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
197 – הצבענו על הסעיף עצמו, ואחרי זה על כל החלופין בקבוצה אחת.
היו"ר גלעד קריב
בסדר.
אלעזר שטרן
נצביע על 197.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
עכשיו על כל החלופין, א–טו, כקבוצה אחת.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שישה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 6
לא אושר.
אלעזר שטרן
גם כן, 198 הצבענו עליו בנפרד, ואז על הלחלופין הצבענו עשרה-עשרה. 198 עכשיו.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שישה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 6
לא אושר.
אלעזר שטרן
לחלופין א–י, כולל.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
יא–כ.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
יא–ל.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
לא–מ.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
מא–מח.
היו"ר גלעד קריב
בדיוק, מא–מח. בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
מט–נד.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
נה–ס.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
סא–סו.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
סז–עב.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
עג–עח.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
עט–פד.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שישה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 6
לא אושר.
אלעזר שטרן
פה–צ.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
צא–צו.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שישה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 6
לא אושר.
אלעזר שטרן
צז–קב.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.

הצבעה

לא אושר.
אורי מקלב (יהדות התורה)
- - -
היו"ר גלעד קריב
זה לא עשרה, עכשיו זה חמישה. זה על פי ההצבעות הקודמות.
אלעזר שטרן
אני עושה לפי ההצבעות הקודמות.
אורי מקלב (יהדות התורה)
- - - עשרה?
היו"ר גלעד קריב
לא, זה היה עשרה, ואז אתם הורדתם את זה לחמישה. אנחנו נעשה את זה על פי ההצבעות הקודמות פשוט.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אתה יכול לעשות שתי הצבעות ביחד, פעמיים חמש.
אלעזר שטרן
אתה רוצה פעמיים חמש?
היו"ר גלעד קריב
אנחנו בצז, נכון?
אלעזר שטרן
אנחנו בקג–קח.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אתה יכול לעשות שתי קבוצות.
היו"ר גלעד קריב
בסדר, אז קג–קכ. בעד?
אורי מקלב (יהדות התורה)
קג עד - - -
היו"ר גלעד קריב
קכ. אלה היו שתי קבוצות.
אורי מקלב (יהדות התורה)
- - - קבוצה של חמש?
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
קכא–קלב.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
קלג–קמד.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
קמה–קמו.
היו"ר גלעד קריב
בעד? נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
קמז–קסח.
היו"ר גלעד קריב
בעד? נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
קסט–קפ.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
קפא–קצ.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
קצא–ר.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
פה זה כבר היה שהצבענו עשרה-עשרה. רא–רי.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
ריא–רכ.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
רכא–רל.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
רלא–רמ.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
רמא–רנ.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
רנא–רס.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
רסא–רע.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
רעא–רפ.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
רפא–רצ.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שישה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 6
לא אושר.
אלעזר שטרן
רצא–ש.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
שא–שי.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
שיא–שיט.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
היו"ר גלעד קריב
עכשיו בקבוצות של שניים עשינו.
אלעזר שטרן
לא, לא עשינו בשניים. 199.
היו"ר גלעד קריב
בעד? נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
200.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
201.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
202.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
203.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
204.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
205.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
206.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
207.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
208.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
209.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
210.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
211.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שישה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 6
לא אושר.
אלעזר שטרן
212.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
213.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
214.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
עוד מעט, חברים. נגד? נגד, חברים?
סימון דוידסון
חד משמעית נגד.
ענבר בזק (יש עתיד)
הייתה התייעצות סיעתית.
היו"ר גלעד קריב
נגד וגליל, כן.

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
215.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
216.
היו"ר גלעד קריב
בעד? נגד?
סימון דוידסון
רגע, רואים אותנו בטלוויזיה עושים את זה?
קריאה
כן, כן.
רות וסרמן לנדה (כחול לבן)
לא רק שכן, כבר ירדו עלינו.
היו"ר גלעד קריב
כן, כן.

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
217.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אורי מקלב (יהדות התורה)
היושב-ראש, תגיד להם שחסכתי להם 80% מהזמן.
היו"ר גלעד קריב
חברותיי וחבריי, אנחנו צריכים עוד להצביע על החוק כולו לפני המליאה. בבקשה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אני חושב שהגענו ל-20% מהזמן.
היו"ר גלעד קריב
נכון.
אורי מקלב (יהדות התורה)
20% מהזמן.
אלעזר שטרן
הסתייגות ל-217.
היו"ר גלעד קריב
217. בעד? אורי, בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
218.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
219.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
220.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
221.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
222.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אחרון?
היו"ר גלעד קריב
223.
אלעזר שטרן
223.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
224.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
225.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
226.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
227.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
228.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
שניים.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שישה.

הצבעה

בעד – 2
נגד – 6
לא אושר.
אלעזר שטרן
229.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
230.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
אלעזר שטרן
231 כולו רצף אחד ארוך, שאנחנו מצביעים עליו בפעם אחת.
היו"ר גלעד קריב
כן, בבקשה. בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?
אסף פרידמן
שבעה.

הצבעה

בעד – 1
נגד – 7
לא אושר.
אלעזר שטרן
232 – הרוויזיה להסתייגות האחרונה.
היו"ר גלעד קריב
בעד?
אסף פרידמן
אחד.
היו"ר גלעד קריב
נגד?

הצבעה

לא אושר.
היו"ר גלעד קריב
חבריי וחברותיי, אני מעמיד להצבעה - - -
אלעזר שטרן
הוועדה דחתה - - -
היו"ר גלעד קריב
הוועדה דחתה את כל ההסתייגויות. תודה.
אלעזר שטרן
ואת כל הבקשות לדיון מחדש.
היו"ר גלעד קריב
ואת כל הבקשות לדיון מחדש.

חברים, אנחנו ניגשים להצבעה על הצעת חוק הדיינים (תיקון מס' 29), התשפ"א–2021, כנוסח הוועדה, לקריאה שנייה ושלישית.
אורי מקלב (יהדות התורה)
לא ביקשתי גם התייעצות סיעתית.
גבי לסקי (מרצ)
רשמנו, רשמנו.
אורי מקלב (יהדות התורה)
פשוט אני לא מוצא את הסיעה שלי.
היו"ר גלעד קריב
בסדר גמור. מי בעד החוק?
אסף פרידמן
שמונה.
היו"ר גלעד קריב
מי נגד?

הצבעה

אושר.
היו"ר גלעד קריב
אנחנו קובעים רוויזיה, שתיעשה אחרי המליאה.

חבריי וחברותיי, א' תודה לכולם על הדיון, הן לנציגי האופוזיציה והן לנציגי הקואליציה. אנחנו מתכנסים מחדש מיד אחרי המליאה, עשר דקות אחרי סיום המליאה. נודיע גם בקבוצה, אבל עשר דקות אחרי המליאה. אנחנו נצביע על הרוויזיה על החוק כולו. ואז אנחנו ניגשים להנמקות לחוק-יסוד: הממשלה. אנחנו נקבע בהתאם למספר ההמלצות וכו' זמן, נראה אם זה שעה וחצי או שעתיים. נראה בהתאם לסיום זמן המליאה. האופוזיציה תמיד יכולה לקצר את הזמן.
ענבר בזק (יש עתיד)
לפנק אותנו.
היו"ר גלעד קריב
נראה אם ירצו.
סימון דוידסון
מקלב, אנחנו מאוד אוהבים אותך.
אורי מקלב (יהדות התורה)
אתה חושב שזה עוזר?
היו"ר גלעד קריב
אנחנו מוכנים להציע לך פרס ניחומים טורטית בתמורה לקיצור הזמן.
אורי מקלב (יהדות התורה)
- - - ארוחת בוקר.
היו"ר גלעד קריב
אז הינה, טורטית זה מאוד מזין, זה גם טבעוני. וזה פרווה, אז זה בכלל טוב. זה אחד החטיפים היחידים הטבעוניים. בכל מקרה, ממש מתאים לתשעת הימים, הרב מקלב. ובכל מקרה, אנחנו אז ניגש להצבעות על חוק-יסוד: הממשלה, ואני מקווה שנסיים בזמן סביר. הנמקות ואז הצבעות, עם רוויזיות. הלילה עוד ארוך.

הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 15:50.

קוד המקור של הנתונים