ישיבת ועדה של הכנסת ה-24 מתאריך 02/06/2021

הקיצוץ המתוכנן בתכנית "שלבים", הצעתם של חברי הכנסת קטי שטרית ומרב מיכאלי, התעלמות משרד החינוך מיישום השוויון בגני החינוך המיוחד במוכש"ר, הצעתו של חבר הכנסת יוסף טייב

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-וארבע

הכנסת



3
ועדת הכספים
02/06/2021


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 25
מישיבת ועדת הכספים - זמנית
יום רביעי, כ"ב בסיון התשפ"א (2 ביוני 2021), שעה 9:15
סדר היום
1. התעלמות משרד החינוך מיישום השוויון בגני החינוך המיוחד במוכש"ר, הצעתו של חבר הכנסת יוסף טייב
2. הקיצוץ המתוכנן בתכנית "שלבים", הצעתם של חברי הכנסת קטי שטרית ומרב מיכאלי
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר
סמי אבו שחאדה
ינון אזולאי
מיכל וולדיגר
יוראי להב הרצנו
מיקי לוי
שלמה קרעי
מוסי רז
קטי קטרין שטרית
חברי הכנסת
ולדימיר בליאק
מירב בן-ארי
ג'ידא רינאווי-זועבי
יוסף טייב
עאידה תומא סלימאן
רם שפע
מוזמנים
סוניה פרץ - סמנכ"לית ומנהלת אגף בכיר כח אדם, משרד החינוך

עדי נועם סביר - מנהלת מחלקה בכירה ייעוץ משפטי חינוך, משרד החינוך

משה שגיא - סמנכ"ל בכיר ומנהל מינהל כלכלה ותקציבים, משרד החינוך

שולמית אריאלי - מפקחת מתאמת חינוך מיוחד - מחוז חרדי, משרד החינוך

רחל אברמזון - מנהלת אגף חינוך מיוחד, משרד החינוך

הילה פאר סיקרון - מתאמת פעולות כנסת ממשלה, משרד החינוך

מוחמד חלאילה - רפרנט חינוך, אגף תקציבים, משרד האוצר

מוריה שליסל - מנהלת תחום חינוך, רוחה עבודה ותמיכות, חשכ"ל, משרד האוצר

רויטל לו כהן - מנהלת תחום שילוב בחינוך, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות

דוד שרפר - פורום מוכש"ר

אודליה מעודה - רכזת הסקטור החרדי, ההסתדרות החדשה

איתן שמואל - חבר ועד מורים תכנית "שלבים", קדימה מדע

אירית חכימה - אמא לילד בתכנית "שלבים"
ייעוץ משפטי
שלומית ארליך
שיר שפר
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
יפעת קדם

















































התעלמות משרד החינוך מיישום השוויון בגני החינוך המיוחד במוכש"ר, הצעתו של חבר הכנסת יוסף טייב
היו"ר משה גפני
בוקר טוב, אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכספים. קיימנו דיון בנושא של אל-על, על כך שהממשלה לא קיבלה החלטה כדי לסייע לחברה, לסייע לעובדים, לכל מה שנלווה לעניין הזה. קיימנו דיון על התמהמהות ההחלטה בממשלה. יום או יומיים אחרי הדיון התבשרנו שהממשלה קיבלה החלטה ואל-על קיבלה את התכנית, את המתווה שלפיו היא יכולה להמשיך לטוס, ושהעובדים יכולים להמשיך בהתאם לתכנית שנעשתה בחברה.

קיימנו ביום שני דיון על החלטה שהתקבלה כאן בנוגע למתווה הסיוע בארנונה לעסקים בעלי מחזור מעל 400 מיליון ₪ ועסקים חדשים מחודש מרץ 2020. הממשלה כבר זמן רב אמורה לקבל החלטה בעניין ופשוט לא מתכנסת. נאמר לי שכחול לבן מעכבת את ההחלטה בגלל שהם רוצים שגרירים במקומות בעולם. אמרתי בוועדה שמיד אחרי הישיבה אני אתקשר לכחול לבן ואבדוק איתם את הדבר הזה. דיברתי עם הוד בצר, ראש המטה של בני גנץ, שאמר לי שהם לא מעכבים את זה ושאם יביאו את זה למליאת הממשלה הם יתמכו. דיברתי עם מזכיר הממשלה, שאלתי אותו למה הם לא מביאים את זה. אתמול הודיעו לי שעושים משאל טלפוני וכנראה שזה מסתדר. מתווה הסיוע בארנונה לעסקים, מה שקיימנו עליו דיון, יאושר היום במשאל טלפוני כך שהעסקים האלה יוכלו להמשיך להתקיים ולקבל את מה שמגיע להם בהתאם להחלטה שהתקבלה כאן. לוועדת הכספים יש משמעות כשמנצלים את זה לדברים טובים, וכאן זה נוצל כמו תמיד לדברים טובים. בעלי העסקים יכולים להיות שבעי רצון שאכן כך יהיה, שתהיה החלטת ממשלה. הצעה לסדר, בקשה.
ינון אזולאי (ש"ס)
ילדי הדרום, אחרי השבועות של הלחימה שהיו, קיבלו הפוגות, שלחו להם מיילים. הבעיה שהציבור החרדי קיבל את ההודעה על ההפוגה ביום חמישי, יום לפני שהייתה הפסקת אש. לא כל המנהלים שלנו עוברים על המיילים בבית או בשבת. ההרשמה הייתה עד 10:00 בבוקר ביום ראשון. לאדם ששלח מייל ב-10:03 המפקח התקשר ואמר: תשמע, לא נוכל לעזור לך, ההרשמה הייתה עד 10:00 בבוקר. אין לי בעיה שאתם קובעים שזה יהיה עד 10:00 בבוקר, אבל לא יכול להיות שאתם נותנים את זה ביום חמישי אחר הצוהריים כשעדיין אין לימודים, כשעדיין אין הפסקת אש. יותר גרוע זה שאני מחזיק פה מסמכים שמעידים על כך שהציבור הכללי קיבל את זה תוך ימי הפוגה, עוד לפני המגזר החרדי, והם יכלו להירשם, היה להם יותר זמן רישום. למגזר החרדי נתתם את זה ביום חמישי אחר הצוהריים, כששישי-שבת הם נמצאים שם. אני מחזיק שמות של מוסדות שהספיקו להירשם וקיבלו תשובה שלילית, תשובה שהילדים החרדים לא יוכלו לצאת להפוגה. אני מכיר את זה טוב מאוד מתלמוד תורה של הילדים שלי, מנתיבות, מאשדוד. משדרות לא יצא תלמוד תורה אחד, לא של החינוך העצמאי, לא של מעיין החינוך. משדרות המוכה לא יצא ילד אחד להפוגות. אתם לא חושבים שזאת אפליה? מה זאת אפליה אם לא זה?
היו"ר משה גפני
אני קיבלתי את אותן תלונות.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אני רוצה להעלות את הנושא של הפסיכולוגים החינוכיים שאני יודעת שנדחה.
היו"ר משה גפני
זה נדחה בגלל שעומדת להיות החלטה.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
בדיון בבית המשפט ניתנה להם ארכה עד ה-8.6 לגמור את המשא ומתן, לנסות להגיע להסדרים. מעל 10,000 ועדות נדחו וילדי ישראל בחינוך המיוחד סובלים. מדובר פה במשבר שצריך לפתור. אני לא מבינה למה זה מתמהמה.
היו"ר משה גפני
מתי אמורים לתת תשובה?
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
עד ה-8.6.
היו"ר משה גפני
אמרה לי היועצת המשפטית שהולכים לקבל - -
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אתמול או שלשום היה דיון בבית המשפט. בית המשפט לא קיבל את צו המניעה, הוא אמר להם: "אתם יכולים להמשיך ולשבות". הוא ביקש עד ה-8.6 תשובה. אני אשמח לדעת מה קורה עם זה. ילדי החינוך המיוחד צריכים את הוועדות, צריכים את הפסיכולוגים האלה. מעל 3,000 ועדות נדחו. אני מבקשת לקיים את הדיון ביום שני.
היו"ר משה גפני
אני אתייעץ לגבי זה. שמתי את זה על סדר היום, אבל אז אמרו לי שעומדת להיות החלטה.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
זה נמצא במשרד החינוך. צריך את התשובה שלהם גם בעניין הזה.
היו"ר משה גפני
אני בעד זה, אבל אני לא רוצה לעשות דיון שבו יאמרו: אנחנו לא יכולים להגיד כלום מכיוון שבשבוע הבא יש החלטה.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
יש כרגע שביתה.
היו"ר משה גפני
אני מסכים איתך. התעלמות משרד החינוך מיישום השוויון בגני החינוך המיוחד במוכש"ר, הצעתו של חבר הכנסת יוסף טייב. בקשה.
יוסף טייב (ש"ס)
בוקר טוב, אדוני היושב-ראש. אני רוצה להודות לך על הרצון הטוב ועל זה שכינסת את הוועדה בנושא החשוב הזה במהירות. אני יודע שאתה מלווה את הנושא הזה כבר שנים רבות, אני יודע כמה הוא חשוב לך. אני נכנסתי באמצע שהרכבת נוסעת. אתה הקטר שמוביל את המאבק הזה, ואני מודה לך על כך. לאחר מאמצים רבים שלך כיושב-ראש ועדת כספים, ואני מקווה שהיושב ראש הבא ילמד מהשנים הרבות שאתה פעלת כדי לעצור את האי שוויון גם בדברים אחרים, לא רק בזה, משרד האוצר העביר את ה-90 מיליון המדוברים גם לנושא של אופק חדש וגם לשכר הגננות. הכסף נמצא כרגע במשרד החינוך, אבל משום מה יש מספר בעיות. הבעיה העיקרית היא שגננות מנסות לעדכן את הפרופיל שכר שלהן, את הפרופיל גננת, וגם הבעלויות מנסות לעדכן, אבל משום מה הפרופיל סגור. משרד החינוך אומר: "תשמעו, אני מוכן להתחיל לקדם את הנושא של השכר, אני מוכן לעשות כל מה שצריך", אבל הוא לא נותן לעדכן את הפרטים. זאת בעיה ראשונה שלדעתי צריך לפתור. אני מקווה שזאת בעיה טכנית שניתן לפתור במיידית.

במשך כל החודשים האחרונים משרד החינוך טען שהוא הולך להביא מקדמות של 14%. בחוזר מנכ"ל של חודש מרץ הוא כתב שבתיאום עם משרד האוצר המשרד ימשיך לתקצב בשנת תשפ"א תוספת בשיעור של 14%. זאת אומרת, זו כבר לא מקדמה, זו תוספת קבועה של 14%. הדבר הכי גרוע זה שאותן גננות שלא יכולות לעדכן ולא יקבלו את ה-14% כבלוק ואת ההתחשבנות החדשה כדי שיוכלו לקבל בשנים הבאות בסיפור של אופק חדש, ייפגעו לאורך כל השנים. אני חושב שמשרד החינוך צריך לתת את האפשרות לכלל הגננות. תנו להן את זה כמקדמה, אין בעיה, תנו להן להיכנס לסיפור הזה של אופק חדש, ותחשבו את זה אחר כך. תנו להן את האפשרות למשך השנים הבאות להיכנס לאופק חדש, כדי שיוכלו לקבל את השכר כמו שצריך. עשיתי סימולציה בין תלוש שהיה אמור להתקבל - אגב, אגף החשבות דורש מהבעלויות לשלם לגננות - לבין מה שאגף התקציבים מחשב. מדברים על פערים של 2,500 שקל בחודש. לא מדובר בפערים קטנים. תואר B.A לא נלקח בחשבון, ואני כבר לא מדבר על הסיפור של הוותק. יש פה איזו שהיא בעיה. אין לי ספק שאתה, אדוני היושב-ראש, תוכל לפתור לנו את זה היום, כי אנחנו לא יכולים להמשיך לחכות. יש פה אפליה אמיתית. כל השנים אמרו שזה משרד האוצר, אבל משרד האוצר העביר את הכסף. משרד החינוך אומר: "תביאו את הנתונים ואני אעדכן", אבל הוא לא נותן לעדכן את הנתונים. יש פה בעיה אמיתית, אדוני היושב-ראש, ומי כמוך מעודכן בכך. אני מצפה מכם, משרד החינוך, שתבואו היום עם בשורה, שתפתחו את האפשרות לעדכן את הפרופילים. הסיפור הזה של גננות שמופלות באלפי שקלים בחודש לא יכול להימשך. נמצא פה חבר ועדת כספים, הרב אזולאי, שגם נלחם על הדבר הזה. אנחנו לא ניתן לזה לעבור בשקט. בואו נעשה את זה שעה אחת קודם.
היו"ר משה גפני
אני לא מרוצה מההתנהלות של משרד החינוך בחודשים האחרונים. דברים שהיו מובנים מאליהם במהלך כל השנים, היום לא מובנים. העלה חבר הכנסת ינון אזולאי, ותיכף אני אתייחס למה שאמר חבר הכנסת טייב, את העניין של ההפוגות. אני קיבלתי את אותן תלונות. ילדי שדרות שלומדים בחינוך החרדי לא יוכלו לצאת להפוגות, כאילו שהחמאס לא רצה לפגוע בילדים של החינוך החרדי. מה זה הדבר הזה? מתוך 5,000 אוטובוסים שהוציאו נתנו 100 לחינוך החרדי. איך אתם חיים עם הדבר הזה? איזה משרד אתם? אותו דבר עם הנושא של המורים והמורות שיוצאים לפרישה מוקדמת ולא מקבלים מענק פרישה רק בגלל שהם חרדים.

ועכשיו למה שמעלה חבר הכנסת טייב. האוצר העביר את הכסף, זה נמצא במערכות, רק אתם לא נותנים למלא את הטפסים בחינוך המיוחד. מה זו הבירוקרטיה הזאת? הייתם יכולים לעשות את זה כלפי כל חינוך אחר שהוא לא חינוך חרדי? דמם של המורים, המורות, הגננות והתלמידים הם הפקר?
משה שגיא
אם הייתם קוראים כולכם את החוזר שהוצאנו לבעלויות, הייתם יכולים לראות את סדר הדברים ואת לוח הזמנים לגבי כל שלב ושלב. אנחנו עומדים בשלבים שנקבנו בחוזר לבעלויות. קיבלתי בזמנו תביעות מוועדת הכספים ומהבעלויות לדחות את סיום התהליך מול הבעלויות, ובאמת דחינו את זה, אם אני לא טועה, פעמיים.
היו"ר משה גפני
מוועדת הכספים?
משה שגיא
כן, זה היה בדיון בוועדת הכספים. חבר הכנסת קרעי היה פה.
ינון אזולאי (ש"ס)
ביקשו לדחות את ההגשה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רצו שיהיה להם זמן להגיש.
משה שגיא
לאחר שקיבלנו את כל התשובות של כל הבעלויות, של כ-80 בעלויות, רק כ-26 מתוכן הביעו נכונות להצטרף לאופק חדש. רק 16 עמדו בכל התנאים שהן התבקשו בחוזר.
ינון אזולאי (ש"ס)
אתם לא חושבים שאתם צריכים לעשות בדק בית למה רק 16 מתוך 80?
יוסף טייב (ש"ס)
בדק בית צריך להיות על למה רק שלוש קיבלו בפועל.
משה שגיא
פנינו לאותם אלה שדרשנו מהם השלמת נתונים. רק אחד השלים נתונים, כל השאר אפילו לא ענו. כולם התחילו לקבל מקדמות. מי שקיבל במסגרת אופק, קיבל מקדמה של 6%, ומי שלא נכנס לאופק, קיבל מקדמה של 14%. המקדמה היא עד שנגמור את התהליך של הרישום המדויק של פרופיל עובדי ההוראה בכל בעלות ובעלות ואז נשלם את התשלום המדויק ואת כל ההפרשים הנדרשים. המקדמה נקבעה לפי המינימום, לפי המכנה המשותף המינימאלי, מפני שאנחנו לא רוצים ליצור אחר כך קיזוזים לבעלויות. אני לא רוצה להגיע למצב של לקזז מאות ומיליוני שקלים לבעלויות בגין זה ששילמנו מקדמות גבוהות, אני יכול למוטט את הבעלות באופן הזה, לכן נתנו מקדמה והתחייבנו לשלם את הפרופיל המלא. את כל הנושא של תיקי עובדי הוראה של הבעלויות בגני ילדים קבענו מראש. אנחנו מעריכים שבחודש יולי תתחיל הפלטפורמה הדיגיטלית.
היו"ר משה גפני
למה עד עכשיו אתם לא מאפשרים?
משה שגיא
מפני שהפלטפורמה הדיגיטלית עוד לא מוכנה. זה בגלל בעיות טכניות, לא משום סיבה אחרת.
יוסף טייב (ש"ס)
אז תדחו את ההגשה.
היו"ר משה גפני
רק במוכש"ר יש בעיות דיגיטליות?
משה שגיא
זה נובע מזה שאין לנו תיקי עובדי הוראה לגננות בבעלויות.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
כי אתם לא מוכנים לקבל את הנתונים.
משה שגיא
אנחנו מקימים פלטפורמה דיגיטלית, כדי שבחודש יולי יוכלו לדווח בצורה מסודרת את כל הנתונים של הגננות.
ינון אזולאי (ש"ס)
כלומר, זה לא בגללם, זה בגלל שעדיין לא הקמתם.
משה שגיא
כן, זה מצוין גם בחוזר.
היו"ר משה גפני
אתם אלה שלא התארגנתם, אתם אלה שלא מאפשרים את פתיחת התיקים.
משה שגיא
עם קבלת הנתונים של הגננות נחשב פרופיל לכל בעלות ובעלות. מי שבאופק יקבל את הנושא של אופק, את העלויות המלאות, את הפרופיל של אופק.
היו"ר משה גפני
מה אתה עונה לגננת שלא ממלאים את הטופס שלה? האוצר העביר את הכסף, כמו שנאמר פה, רק אתם במשרד החינוך לא נותנים למלא את התיקים האלה.
משה שגיא
אני לא יכול להעביר את הכסף כשאין לי את הנתונים, וגם אין לי יכולת לקבל את הנתונים עד שהפלטפורמה הדיגיטלית הזאת תהיה מושלמת. אני לא יכול כרגע לקבל נתונים בניירת.
ינון אזולאי (ש"ס)
מה שאתם אומרים זה שהגננת לא תקבל.
היו"ר משה גפני
לא מקובל עלי הדבר הזה, עם כל הכבוד. אנשים לא מקבלים את השכר שלהם, הם לא יכולים לפתוח תיקים רק בגלל שמשרד החינוך לא התארגן.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
אדוני היושב-ראש, אני מבטיחה לך שאם היו מנהיגים כרגע רפורמה חדשה במשרד החינוך, כולם היו מוכנים - גם הדיגיטל , גם הבכירים.
היו"ר משה גפני
מה אומרים לגננת הזאת?
ינון אזולאי (ש"ס)
אנחנו רבנו על זה הרבה זמן. למה עד אז לא הקמתם את זה?
משה שגיא
אני רוצה לתת את הדוגמה של בתי הספר. התהליך בבתי הספר היה אותו תהליך - הם קיבלו מקדמות לאורך זמן, למעלה משנה, עד שהיה את החישוב המדויק. אני לא מבין למה פה, שיש קבוצה הרבה יותר קטנה, יש צעקות, הרי זה אותו תהליך של בתי הספר. זה תהליך שעבד בבתי הספר, כולם קיבלו.
ינון אזולאי (ש"ס)
זה עוול של שנים שאנחנו עכשיו זועקים למה אז לא פתרתם אותו. זה עוול של שנים החינוך המיוחד.
משה שגיא
התהליך פה הוא אותו תהליך של בתי הספר. לוח הזמנים פה אפילו יותר קצר משל בתי הספר.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
משה, זה משהו שהייתם צריכים לעשות. לא הייתם צריכים אותנו, נבחרי הציבור, שנבקש מכם לעשות את זה. זה עוול שאתה יודע טוב מאוד שהיה צריך לתקן מבלי שאנחנו נתערב בכלל. דבר כזה הייתם צריכים להכין מראש, לא לחכות לזה שאנחנו נזמן דיון כל פעם בוועדת כספים. אנחנו נמשיך להיות פה, אנחנו נמשיך לבקש את זה, אז חבל.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אדוני היושב-ראש, אני מצטרף לזעקה שלך לשוויון. לא ייתכן שבגלל העדר פלטפורמה דיגיטלית לא נותנים לאנשים את מה שמגיע להם. לא משנה אם הם חרדים, אם הם הומואים, אם הם חילוניים - הם עושים את העבודה, וזאת עבודת קודש לא פשוטה, במיוחד לילדי החינוך המיוחד. אני מצטרף לדרישה או לשאלה של חברי ולדימיר בליאק - למה אין פתרון ביניים. אני מברך על המדיניות של הדיגיטציה של הטפסים והקליטה שלהם, אבל למה אי אפשר כרגע, בגלל שיש איזו שהיא מצוקה ספציפית אל מול פער ממושך, לקלוט טפסים ידנית עד שתוקם הפלטפורמה הדיגיטלית? הכסף נמצא כבר במשרד החינוך. למה אי אפשר לקלוט את זה ידנית עד שהפלטפורמה תהיה מוכנה? אני לא מצליח להבין למה אתם לא נותנים את הכסף.
משה שגיא
הבעלויות חייבות לשלם שכר לגננות שלהן לפי הסכמי שכר. הגננות לא אמורות להיפגע.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אבל הן נפגעות.
משה שגיא
הן לא אמורות להיפגע. זה עניין שלנו מול הבעלויות, זה לא עניין שלנו מול הגננות. הבעלות חייבת לשלם שכר.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
בסוף הן נפגעות.
משה שגיא
אני יכול לשלם מקדמה של 50% שבעוד כמה חודשים אני אצטרך לקזז. מאיפה הבעלויות יביאו את הסכומים האלה?
יוסף טייב (ש"ס)
אתה דואג מזה שהבעלויות לא יוכלו להתקזז על חשבון זה שהגננות לא יקבלו את השכר? זה לא הגיוני.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
מדוע אתם לא מיישמים קליטה ידנית של הטפסים עד אשר תוקם הפלטפורמה הדיגיטלית?
היו"ר משה גפני
זאת שאלה שגם אני מצטרף אליה.
אודליה מעודה
אני מודה לך, אדוני היושב-ראש, על היוזמה והרצון הכן והאמיתי שלך לעזור לעולם הקדוש הזה. אני קוראת לו עולם קדוש, כי אלה ילדים מיוחדים שמגיע להם הכל. אני מצטרפת לדבריו של חבר הכנסת טייב. אין לי מה להוסיף על דבריו, הוא אמר בצורה מאוד ברורה את כל מה שקשור לנושא השכר של הגננות. לפני שלוש שנים ההסתדרות ערכה מיזם עם משרד החינוך של אכיפה. במסגרת הרצון הזה של אכיפה בנוגע למוכר שאינו רשמי, נציגי המשרד מהמחלקה המשפטית ומאגף האכיפה הקצו אנשים מיוחדים שתוך ימים ספורים העתיקו בצורה ידנית ועדכנו את כל נתוני השכר של הגננות. זאת אומרת, גננות שבמשך שנים על גבי שנים לא היה להן נתוני שכר, הצוות המדהים של המשרד עשה את זה בצורה ידנית תוך ימים ספורים. אני באמת מנסה להבין איפה פה הבעיה. זה עוד שלושת רבעי שעה, עוד דבר קטן שיכול להועיל לילדים האלה, לתת להם יותר. זה לא רק לילדים המיוחדים, זה גם לנו ההורים שגם ככה ההתמודדות שלנו היא לא קלה ולא פשוטה.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
גם לגננות וגם לעובדי ההוראה.
אודליה מעודה
הגננות נותנות את כל כולן במערכה הזאת. אנחנו בורכנו על ידי הקדוש ברוך הוא בילדים האלה, אבל הצוות המקסים שמטפל בילדים האלה בחר בהם בכוחות עצמו. אין שום הצדקה בעולם שנוכל להיות עדים לאפליה הזאת ולעמוד מנגד. במשך שנים על גבי שנים אנחנו יודעים שהיה מי שידע לחיות עם האפליה הזאת בשלום. בשם הילדים ובשם העובדות המסורות לא ניתן שתהיה אפשרות לחיות בשלום עם התופעה הזאת.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. עו"ד רויטל לן כהן, בבקשה.
רויטל לו כהן
אנחנו לא מדברים פה על ילדי החינוך המיוחד, אנחנו מדברים פה על תלמידים במדינת ישראל שהם זכאי שירותי חינוך מיוחדים, שחוק חינוך מיוחד נותן להם זכאות, והחלוקה בתוך משרד החינוך לזרמים מונעת מהם לקבל את הזכויות שהם קיבלו בוועדות סטטוטוריות. המדינה פה פועלת בניגוד לחוק חינוך מיוחד, בניגוד לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. אני מבקשת לזכור שמאחורי המשכורות נמצאים הילדים האלה שמגיע להם שירות שהם לא מצלחים לקבל. אני מבקשת מאוד למצוא את הדרך לא לתת לעניינים בירוקרטיים-מחשוביים למנוע מהילדים האלה ב-1 בספטמבר לקבל את כל השירותים שמגיעים להם. צריך לזכור את הילדים שלא יוכלו לקבל את השירותים האלה בגלל השביתה של הפסיכולוגים.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
שהיא מוצדקת.
רויטל לו כהן
מוצדקת לחלוטין, אבל התוצאה היא שילדים לא יקבלו ב-1 בספטמבר את הזכויות שלהם.
היו"ר משה גפני
משה, למה אתה לא יכול לשלם עכשיו עד שהדיגיטציה תעלה?
יוסף טייב (ש"ס)
הוא דואג לבעלויות על חשבון הגננות.
היו"ר משה גפני
הבנו שצריך לארגן את הדיגיטל ואת כל מה שנלווה לעניין הזה, אבל זה לא פותר את הבעיה בשלב הזה. למה אי אפשר להתגבר על הבירוקרטיה? למה אי אפשר להפעיל את זה עכשיו ידני כדי לא לפגוע בילדים האלה, בגננות, בעובדי ההוראה, הרי הכסף עבר, אין בעיה תקציבית?
משה שגיא
אין בעיה להגדיל את המקדמות, אבל כרגע יש לי אחריות כלפי הבעלויות בנוגע למה יקרה כאשר יהיה תשלום מדויק לכל בעלות ובעלות. אם יהיו קיזוזים בהיקפים גדולים, הבעלות לא תוכל לשאת בזה.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
באיזה היקף זה יכול להיות?
משה שגיא
זה לא קובע את התשלום שיהיה לבעלות בסוף הדרך. בסוף הדרך זה עוד כמה חודשים. בסוף הדרך הן יקבלו תשלום מדויק ויוכלו לשלם את השכר המדויק בהתאם.
ינון אזולאי (ש"ס)
יש לכם בדיקה כדי לראות שהבעלויות מעבירות לגננות?
משה שגיא
אנחנו עושים בקרה. אגף הבקרה במשרד בודק שהגננות מקבלות את השכר שמגיע להן. במוכר שאינו רשמי האחר יש השתתפות של 75%. הבעלות מחויבת לשלם שכר של 100% לפי הסכמי שכר, לכן זה עניין שלה מאיפה היא מביאה את ההשלמה. אם היא בחרה להיות במוכר, היא מקבלת 75%. אגף הבקרה בודק שהגננת או עובד ההוראה מקבלים את השכר בהלימה להסכמי שכר. אנחנו עושים את זה בכל מקרה, לאו דווקא בקשר למקדמה. העובד לא צריך לקבל מקדמה, הוא צריך לקבל את התשלום שמגיע לו.
היו"ר משה גפני
אפשר לעשות את זה ידני לפני שיהיה הדיגיטל?
משה שגיא
זה ייקח יותר זמן מלחכות למערכת הדיגיטלית. צריך להבין מה זה ידני. ידני זה לקבל פרטים לגבי כל עובד הוראה - הדרגה שלו, הוותק שלו, קרנות ההשתלמות שלו, כל ההשתלמויות שהוא עשה.
היו"ר משה גפני
הייתם צריכים לעשות את זה קודם.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
בכמה עובדים מדובר?
משה שגיא
בסביבות 1,200 פלוס.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
התוצאה של מה שאתה אומר זה שהגננות לא מקבלות את השכר המלא.
משה שגיא
אני לא אמרתי את זה.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אבל זאת המציאות האגבית של מה שאתה אומר עכשיו.
משה שגיא
אם היא לא מקבלת שכר, הבעלות עוברת על החוק.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
אדוני, האם אתה מוכן שגם משכרך ינוכו האחוזים האלה עד שתוקם מערכת דיגיטלית? מדובר בעובדים שעושים עבודת קודש.
משה שגיא
זה לא העניין פה עכשיו.
יוראי להב הרצנו (יש עתיד)
זה בדיוק העניין.
משה שגיא
הבעלות משלמת לפי הסכמי השכר.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
התהליכים הפנימיים במשרד החינוך הולכים לפגוע בנושא של השכר.
יוסף טייב (ש"ס)
אם אני מבין נכון, אתה מדבר כרגע על מי שנכנס לאופק חדש. השאלה האמיתית היא לגבי מי שלא הצליח להיכנס לאופק חדש. האם השנה יינתן לאותה גננת לחשב את הפרופיל שלה כדי שהיא תקבל את השכר שלה?
משה שגיא
בחודש יולי נתחיל בקליטה של כל התיקים.
יוסף טייב (ש"ס)
והן יקבלו רטרואקטיבית השנה? איך הן יקבלו את זה?
משה שגיא
כן, הן יקבלו רטרואקטיבית.
יוסף טייב (ש"ס)
תשפ"א.
משה שגיא
כל בעלות תקבל את התשלום המדויק שלה.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
האם משרד החינוך מתחייב לערוך פרופיל גן לשנה הזאת במנותק מאופק חדש?
משה שגיא
לכל הגנים אנחנו עושים, גם אלה שלא הצטרפו השנה.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
האם אתה מגדיל את התקציב שאתה מעביר ל-35% במקום 14%, שזה הרף הנמוך ביותר של שותף שהגדרת?
משה שגיא
ברגע שהפרופיל של הבעלות יהיה נמוך או גבוה מ-14% היא תקבל או לא תקבל את ההפרשים המתאימים רטרואקטיבית.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אמרת שביולי זה יתעדכן. האם זה יסתיים עד ספטמבר?
מוסי רז (מרצ)
משה, האם הם יקבלו פיצוי על הלנת שכר?
משה שגיא
לא אמורה להיות הלנת שכר.
סוניה פרץ
בחוזר מדצמבר כתבנו במפורש מה אחוז המקדמה שצריך לתת לגננת בהתאם לתפקידה באופק חדש. אנחנו נערכים מרגע שהוצאנו את החוזר לבניית הפלטפורמות הדיגיטליות. אנחנו עובדים למעלה משנה על התהליך הזה, משום שזה תהליך חדש עם הגננות.
היו"ר משה גפני
מתי עשיתם את הנושא הדיגיטלי? מתי התחלתם לעבוד על זה?
סוניה פרץ
התחלנו לעבוד על זה מהרגע שהתקבלה החלטה שמיישמים את אופק חדש בגני הילדים בחינוך המיוחד.
היו"ר משה גפני
ממתי זה?
סוניה פרץ
כבר באוגוסט.
היו"ר משה גפני
עד עכשיו לא עשיתם את זה?
סוניה פרץ
יצאנו בשני שלבים. יצאנו בשלב של מקדמות כדי לעדכן כבר עכשיו, ובמקביל אנחנו עובדים על התשתיות.
היו"ר משה גפני
לגננת שיתברר ביולי שמגיע משכורת שונה, גבוהה יותר ממה שהיא קיבלה, תשלמו הלנת שכר?
סוניה פרץ
הבעלות צריכה לשלם לה.
היו"ר משה גפני
לבעלות תשלמו את הכסף? אתם מסתתרים מאחורי הבעלות כאילו משרד החינוך הוא מהאו"ם.
סוניה פרץ
אנחנו לא מהאו"ם, אבל הבעלות היא המעסיק.
יוסף טייב (ש"ס)
יש אבסורד בכך שאגף התקציבים לא מתקצב לפי מה שצריך אבל דורש מהבעלויות לשלם.
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
אם הם פותחים את זה רק ביולי, מתי התוצאות תהיינה? מתי הגננת תדע כמה היא תקבל? האם בתחילת שנת הלימודים תשפ"ב היא תדע כמה היא תקבל מפה ואילך?
סוניה פרץ
אנחנו נעשה את כל הפעולות הנדרשות להטמיע בקרב הבעלויות את השימוש במערכות. מאותו רגע נפעל באופן אינטנסיבי.
היו"ר משה גפני
אני לא מקבל את האמירה הזאת של משרד החינוך. משרד החינוך עשה פה מעשה שלא יעשה, הוא נתן לעניין הזה להתנהל ככה. אם לא היה הדיון הזה, גם זה לא היה. כסף הועבר על ידי משרד האוצר, הוא נמצא במערכות, ואתם בינתיים אומרים שצריך לעשות את הדיגיטלי. אנחנו נעקוב אחרי הדבר הזה. אני אהיה יחד עם החברים. בין אם אני אהיה בקואליציה ובין באופוזיציה, זה לא ירד מסדר היום. אנחנו נלחמנו על זה כאן. הכסף עבר. זה לא שהכסף לא עבר. לפעמים אומרים שאין כסף, שאין תקציב, שלא אישרו תקציב מדינה. פה הכל נמצא, רק משרד החינוך לא עשה את העבודה שלו. אני מבקש שתזרזו את העניין. המשכורת של עובדי ההוראה צריך להינתן כמו מה שמגיע להם באמת. משה, אני מבקש תשובה לגבי העניין הזה של היציאה להפוגה, לגבי למה החינוך החרדי קופח בישובים המאוימים.
משה שגיא
אני לא מכיר את הנושא, אני אבדוק אותו.
היו"ר משה גפני
משה, אני מבקש שתבדוק את זה. אני סומך על הבדיקה שלך. אני מבקש תשובה מהר. פנו אלי אנשים בדיוק כמו שפנו לחבר הכנסת ינון אזולאי ועוד. תפס אותי אתמול בערב מישהו, מנהל של מוסד באחד הישובים האלה, ואמר לי שהוא רואה שמשרד החינוך מימן את ההפוגה לשכנים שלו ולו הוא לא מימן, כאילו לילדים האלה אין רגשות, כאילו הילדים האלה לא צריכים הפוגה, כאילו הדם שלהם פחות סמוק. מה זה הדבר הזה? אני מבקש, משה, לתת לי תשובה בתוך יומיים, אם אתה יכול.
ינון אזולאי (ש"ס)
רחל, יש את הנושא של חופשות הקיץ בכל המגזרים, בכלל עם ישראל, ויש את הנושא של המגזר החרדי. בדרך כלל יוצא שזה פחות או יותר חופף, אבל השנה יוצא שהמגזר החרדי יוצא בין ט' אב לראש חודש אלול.
היו"ר משה גפני
דיברתי על זה עם גלנט.
ינון אזולאי (ש"ס)
על החינוך המיוחד?
היו"ר משה גפני
כן.
ינון אזולאי (ש"ס)
הם מתחילים רק בז' אלול את החופשה שלהם, שזה לא מקביל לחופשות של ההורים. הייתי מבקש, וגם הוצאתי מכתב לגלנט בעניין הזה, שתתנו את הדעת כדי שהחופשה תהיה חופפת במגזר החרדי מבחינת תלמודי התורה.
רחל אברמזון
כבר שנתיים אנחנו מוציאים הנחיה כזאת. הם יכולים לפעול ולהתאים את החופשה לזמן החופשה שלהם, בין הזמנים. גם השנה זה יאושר בהתאם ללוח החופשות.
היו"ר משה גפני
משה, האם אתם יכולים להעלות את המקדמה מ-14% ל-30%, 40% לפחות?
משה שגיא
נבדוק את העניין.
היו"ר משה גפני
הכסף עבר.
משה שגיא
זו לא בעיה של כסף.
היו"ר משה גפני
אז מה הבעיה? למה לא להעלות את המקדמות? אני מבקש שתעלו את זה מ-14% ל-40%.
ינון אזולאי (ש"ס)
אתם לא יכולים לדרוש מהבעלויות לשלם את הכל ואחר כך הן לא יקבלו. גם בבעלויות צריך להתחשב, גם להן יש את ההוצאות שלהן.
אודליה מעודה
מהיכרות עמוקת שנים שלי של אגף הבקרה, משהו כמו שש שנים אני מכירה את אגף הבקרה, אני מבקשת לא להסתמך על הבדיקה שלהם.
היו"ר משה גפני
מה זה אגף בקרה?
אודליה מעודה
יש אגף בקרה של משרד החינוך. הם טוענים שהם מבררים אם באמת העובדות מקבלות את מה שמגיע להן.
היו"ר משה גפני
הם לא אמרו את זה.
אודליה מעודה
הוא אמר שאגף הבקרה בודק.
היו"ר משה גפני
הוא הולך לבדוק משהו אחר.
אודליה מעודה
גם את זה הוא אמר. אי אפשר להסתמך על הבדיקה הזאת.
היו"ר משה גפני
אז על מי לסמוך אם לא על משרד החינוך? אני כועס על משרד החינוך לגופו של עניין. בעניין שהעלה חבר הכנסת יוסף טייב ובעניין של ההפוגות יש משהו לא תקין בתוך המערכת. זה לא היה ככה בעבר, כי משרד החינוך פעל, ואם לא, הייתי מתקשר למנכ"ל, או שהחברים היו מתקשרים. הייתי גם מתקשר למשה שגיא ואז הבעיות היו נפתרות. לצערי, הבעיות לא נפתרות עכשיו. אני לא יודע מה קרה בשבועות האחרונים, אין לי מושג. דיברתי עם השר ועם המנכ"ל על זה. משה שגיא הוא הכתובת בשבילי. אין דבר כזה שאני אגיד שאני לא סומך עליו. למי אני אפנה אם לא אליו? זה המשרד הייעודי שצריך לבדוק. כשמשה שגיא אומר לי שהוא יבדוק את העניין של המקדמות ואת העניין של ההפוגות, בשבילי הוא הכתובת. אנחנו פה, אנחנו לא הולכים לשום מקום. גם אם נלך לאופוזיציה אנחנו נהיה פה. אני נמצא פה בשביל הדברים שאת העלית.
רויטל לו כהן
בכדי שנוודא שהילדים יוכלו להתחיל את הלימודים, אני מבקשת, אם אפשר, לקבוע דיון מעקב באוגוסט, בתחילת אוגוסט, שיהיה עדיין חודש כדי לטפל בדברים האלה.
היו"ר משה גפני
חבר הכנסת קרעי, בבקשה.
שלמה קרעי (הליכוד)
יישר כוח על הדיון המאוד חשוב הזה. אנחנו שנים עוקבים ומנסים כל חברי הוועדה לקדם את הנושא הזה. שמעתי שיש בעיה עם המערכת הדיגיטלית.
היו"ר משה גפני
הוא אומר שעד יולי.
שלמה קרעי (הליכוד)
אומרים יולי, אבל זה יכול גם לקחת עוד חודשיים.
היו"ר משה גפני
מה אתה מציע?
שלמה קרעי (הליכוד)
אני מציע שכל עוד הם לא מצליחים לסדר את העניין הם יעלו את המקדמות. אנחנו צריכים להתעקש על זה.
היו"ר משה גפני
אני מתעקש.
שלמה קרעי (הליכוד)
מה השיבו לך?
היו"ר משה גפני
אנחנו נראה בתוך כמה ימים. הוא אמר שהוא בודק וייתן תשובה. אני מקווה שהתשובה תהיה חיובית. אם היא תהיה שלילית, אנחנו כאן.
ולדימיר בליאק (יש עתיד)
אדוני, אבל הכסף ישנו. מה הבעיה להעלות את המקדמה?
יוסף טייב (ש"ס)
אין סיבה שזה לא יהיה חיובי.
היו"ר משה גפני
אני מחכה לבדיקה הזאת. ברגע שמשה שגיא אומר "כן" אני יודע שהכסף יעבור. אני מחכה לזה. מיקי לוי, הצעה לסדר, בקשה.
מיקי לוי (יש עתיד)
המשבר בנמלי מדינת ישראל – 70 אוניות ממתינות.
היו"ר משה גפני
קיבלתי את המכתב.
מיקי לוי (יש עתיד)
מחיר הקונטיינר עלה מ-5,000 דולר ל-12,000 דולר עקב המחסור - כל יום 100 מיליון שקל. יש ויכוח בין משרד התחבורה לבין ההסתדרות. הנזק הוא נזק אדיר. חברים, עליית מוצרי המזון בפתח היא לא רק בגלל עליית חומרי הגלם בעולם, היא גם בגלל הכשל הזה. מכיוון שהכנסת נמצאת בחוכא ואיתלולא כבר הרבה זמן והוועדה הזאת היא ועדה של אור בקצה המנהרה - - אולי זה היה צריך ללכת לוועדת כלכלה, אני לא יודע, אבל אני חושב שכאחת הוועדות החשובות שמתכנסת יום ביומו והחברים באים לעבודה חשוב שנקדיש לזה עד חצי שעה. לא חשוב מה יקרה בכנסת, תביא הנה את משרד התחבורה.
היו"ר משה גפני
נראה מה לעשות, המכתב שלך אצלי.
מיקי לוי (יש עתיד)
תביא את ההסתדרות, אנחנו בכוחנו נפעל.



הקיצוץ המתוכנן בתכנית "שלבים", הצעתם של חברי הכנסת קטי שטרית ומרב מיכאלי
היו"ר משה גפני
אני עובר לסעיף האחרון, לקיצוץ המתוכנן בתכנית "שלבים". יש בעיה משפטית עם העניין הזה.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
כשאנחנו מביאים נושאים לוועדת כספים, אנחנו מדברים בדרך כלל על מאסות גדולות, על כמות גדולה מאוד, אבל היום אנחנו מדברים על 3,500 ילדים שכל אחד ואחד מהם הוא עולם ומלואו. מזה 20 שנה משרד החינוך מעניק את שירותי החינוך לילדים החולים. אנחנו מדברים על ילדים שלא מגיעים לבתי הספר כמו כל ילד אחר, שנמצאים בבתי החולים או בבתים שלהם. הם מקבלים את שירותי החינוך לילדים באמצעות תכנית שנקראת "שלבים" המופעלת על ידי קדימה מדע. בתכנית מועסקים 700 אנשי צוות, שזה מורים, סייעים חינוכיים, מטפלים פרא-רפואיים וכו'. התכנית מתוקצבת ב-60 מיליון שקלים בשנה. ביולי 2020, הודיע משרד החינוך שבכוונתו לבטל את התכנית ולהעניק את השירות לתלמיד באמצעות מוסדות חינוך של משרד החינוך. עד היום לא קיבלנו שום הבהרה ממשרד החינוך - מלבד הבטחות שזה יסודר - והעתיד של הילדים האלה לוט בערפל.
היו"ר משה גפני
יש פה בעיה משפטית שאני רוצה לפתור. צריך לראות מה עושים.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
האם משרד החינוך מתכוון להציע לצוותי ההוראה של קדימה מדע חוזה העסקה?
היו"ר משה גפני
תיכף נראה מי ממשרד החינוך אמור לדבר.
שלומית ארליך
קיבלנו השבוע חומר משפטי לגבי הסוגיה. הבנו שבמהלך חודש אוקטובר 2020 התקיימה ישיבה משותפת של הוועדה לזכויות הילד וועדת החינוך. היועצת המשפטית בוועדה אמרה בפתח הדיון שמכיוון שמתקיים בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הליך בין משרד החינוך לעובדים, הדיון בוועדה לא אמור לגעת בסוגיות משפטיות, לא אמור להחליף את הדיון בבית המשפט, וגם הטענות המשפטיות של הצדדים לא אמורות להיות על שולחן הוועדה. הדברים שלה נכונים גם לעניין הדיון הזה. השבוע גם הבנו ממשרד החינוך שהוגשה עתירה בנושא "שלבים" לבג"ץ על ידי הורים לילדים שזכאים לקבל שירותי חינוך בביתם בהתאם לחוק.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
אדוני היושב-ראש, זה לא סותר את המשך הסקירה שלי.
אירית חכימה
אני אימא לשני ילדים חולי סרטן, אבל אני כרגע מדברת על הבת שלי בת 16. לפני שנה גילו לה גידול מוחי. היא עברה ניתוח ראש שדרש ממנה שיקום פיזי, רגשי ולימודי. היא הייתה מנותקת מהלימודים לגמרי, היא לא הלכה ללימודים. היא הייתה ילדה מאוד דומיננטית בחברה, הייתה לה משמעות מאוד מאוד ניכרת, אבל היא הלכה ושקעה, היא לא קמה מהמיטה, היא לא אכלה, עד שהפציע לתוך ביתנו הנושא הזה של קדימה מדע. אני חייבת לומר שזה אחד הדברים הגדולים שקרו לילדה. השירות שקיבלנו שם היה מעל ומעבר.
היו"ר משה גפני
מי עתר לבג"ץ?
איתן שמואל
ההורים.
אירית חכימה
אני לא חלק מהעתירה. אחרי שהילדה שלי סוף סוף קמה והתעוררה לחיים, אחרי שהיא חזרה ללימודים והרגישה שהיא יכולה כי עד אז היא הייתה בטוחה שהמוח שלה נסגר, פתאום ביום ראשון הודיעה לנו המורה שהסיפור הזה הולך להיגמר. אני מוכרחה לומר לכם שאין לנו מנוחה, הילדה בוכה, לא ישנה ולא אוכלת. איך אנחנו יכולים היום לעמוד מול הילדה ולהגיד לה שלא יכולים לתת לה מענה? אין לנו מענה בשבילה.
היו"ר משה גפני
אנחנו מאחלים רפואה שלמה. אני לא אסיים את הדיון בזה היום. משרד החינוך, מישהו יכול להגיד לנו איפה אנחנו עומדים?
רחל אברמזון
אני חושבת שהסיפור שאת מספרת לנו ממחיש בדיוק את הנקודה שבה משרד החינוך החליט לקחת אליו חזרה את המחויבות הזאת להעניק את השירותים לתלמידים ולילדים שלכם. אותה מורה מסורה יכולה להמשיך בשנת הלימודים הבאה לעבוד עם הבת שלך. בתכנית, גברתי חברת הכנסת קטי שטרית, יש 1,700 תלמידים, לא 3,500, לא 5,000 ולא 7,000.
היו"ר משה גפני
איפה זה עומד?
רחל אברמזון
אנחנו נמצאים בתהליך סיום כתיבת חוזר המנכ"ל שיפורסם בהקדם.
היו"ר משה גפני
מתי?
רחל אברמזון
אני מניחה שבמהלך השבועיים הקרובים זה יגיע.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
מה זה משנה אם זה 1,700 או 3,000 ילדים?
רחל אברמזון
בנינו מסלולי קליטה לכל העובדים שיביעו רצון להמשיך ולעבוד עם הילדים.
איתן שמואל
זה ממש לא נכון.
היו"ר משה גפני
רם שפע, אתה מייצג את מרב מיכאלי שהציגה את הנושא יחד עם קטי?
רם שפע (כחול לבן)
נכון. אנחנו ליווינו את הנושא בוועדת החינוך. קיימנו שני דיונים. יש לי פה את הציטוטים, את ההתחייבות שלך, גברתי רחלי, ושל המשרד, כולל של היועצת המשפטית.
עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת)
באיזה חודשים זה היה?
רם שפע (כחול לבן)
דיון אחד היה באוקטובר, ב-13.10, ודובר שם על כך שיעשו מאמץ שבתום שבועיים, גג כמה שבועות, הכל ייפתר. כבר אז אמרנו וחששנו שהנושא הולך להימרח כי המשרד רוצה לגרום לתכנית הזאת להיסגר, לגרום לכך שחלק ניכר, לצערי, מהעובדים והעובדות ימצאו את עצמם בלי עבודה, ולגרום לכך שאותם ילדים חולים, שעבורם יש חוק שאמור להסדיר את זה, לא יקבלו את המענה שהם צריכים.
מירב בן ארי (יש עתיד)
תגיד מה קורה עד שהם מסיימים את המכרז, אם יש תכנית או אין תכנית.
היו"ר משה גפני
אני אמשיך את הדיון הזה. שמתי את זה על סדר היום, כי אני רואה את הרגישות של העניין. אני גם מכיר חלק מהעובדות. אומרים לי בלשכה המשפטית שצריך לתת תשובה לבית הדין לעבודה, שיש גם עתירה לבג"ץ. אני מבקש שעד שבוע הבא משרד החינוך יאמר לנו מה הוא הולך לעשות בנושאים המשפטיים וגם בנושאים - -
מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)
וגם איך לתקצב את זה, שזה לא יהיה כמו הפסיכולוגים.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
האם משרד החינוך מתכוון להציע לצוות ההוראה של קדימה מדע חוזה העסקה לשנת הלימודים הבאה? בחודשים האחרונים נערך פיילוט במשרד החינוך, נשמח לשמוע מה המסקנות של אותו פיילוט, כמה תלמידים לקחו בו חלק, ומה היו הפרמטרים שנקבעו על מנת למדוד את הצלחת הפיילוט. האם המשמעות של העברת ניהול התכנית מקדימה מדע למשרד החינוך היא קיצוץ, ואם כן, מה צפויים להרגיש הילדים וההורים שלהם לאור הקיצוץ? מה בנוגע לתכנית לימודי קיץ? האם השנה היא תתקיים?
היו"ר משה גפני
אני אראה מבחינה משפטית מה אנחנו עושים עם זה. יכול להיות שנמשיך את הדיון בשבוע הבא.
משה שגיא
אין שום קיצוץ ואין כוונה לבטל את הנושא, הנושא הזה ימשיך. המשרד לוקח אחריות.
היו"ר משה גפני
אני רוצה תשובה מסודרת.
רם שפע (כחול לבן)
התחייבתם לפני שנה למתווה ולא הבאתם אפילו שורה של מתווה.
היו"ר משה גפני
משה, בשבוע הבא אני רוצה תשובה מדויקת.
מירב בן ארי (יש עתיד)
מתי אתה עושה דיון המשך?
היו"ר משה גפני
בשבוע הבא. אני מבקש ממשרד החינוך את התשובה המלאה לגבי העניין הזה. אני רוצה בדיקה משפטית של איפה זה עומד מבחינת בית הדין לעבודה ומבחינת העתירה לבג"ץ. אני אמשיך את הדיון כאילו אני מתחיל אותו מחדש עם הדברים שיוצגו. תודה רבה, הישיבה נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 10:30.

קוד המקור של הנתונים