ישיבת ועדה של הכנסת ה-23 מתאריך 16/02/2021

תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות והוראות נוספות) (תיקון מס' 28), התשפ"א-2021, תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות והוראות נוספות) (תיקון מס' 29), התשפ"א-2021

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-ושלוש

הכנסת



10
ועדת החוקה, חוק ומשפט
16/02/2021


מושב שני



פרוטוקול מס' 201
מישיבת ועדת החוקה, חוק ומשפט
יום שלישי, ד' באדר התשפ"א (16 בפברואר 2021), שעה 15:30
סדר היום
1. הצעת תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות והוראות נוספות) (תיקון מס' 28), התשפ"א–2021
2. הצעת תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות והוראות נוספות) (תיקון מס' 29), התשפ"א–2021
נכחו
חברי הוועדה: יעקב אשר – היו"ר
אוסאמה סעדי
מוזמנים
נינא כהן קרן - ייעוץ משפטי, משרד הבריאות

שי סומך - מחלקת ייעוץ וחקיקה, משרד המשפטים
ייעוץ משפטי
גור בליי
ניצן רוזנברג
מנהל הוועדה
אסף פרידמן
רישום פרלמנטרי
ירון קוונשטוק



1. הצעת תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות והוראות נוספות) (תיקון מס' 28), התשפ"א–2021

2. הצעת תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות והוראות נוספות) (תיקון מס' 29), התשפ"א–2021
היו"ר יעקב אשר
אני פותח את ישיבת הוועדה. על סדר-היום יש לנו תקנות, בעצם זה לא תקנות חדשות, למעט שינוי קטן. זה בעצם הארכות, הארכה אחת שנעשתה בזמן הוויכוח הגדול אם הסגר ייגמר ביום ראשון או ביום שני או ב-07:00 או ב-08:00, ולכן יש פה תקנה אחת: הצעת תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הגבלת פעילות) (תיקון מס' 28) – התיקון הזה מדבר על דחייה של 24 שעות, נכון?
גור בליי
הארכה של יום.
היו"ר יעקב אשר
אוקיי. זו התקנה הראשונה. התקנה השנייה זה בעצם הארכה של הסגר – תקנה שהוחלטה אתמול בקבינט?
גור בליי
כן.
היו"ר יעקב אשר
הצעת תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (תיקון מס' 29), שהיא תקנה שמאריכה את התקנות שקיימות כרגע, עם תיקונים קלים. אני נורא מצר על כך שלא תוקנו, אני מבין שיש עוד ויכוח על זה, אבל אנחנו אתמול בישיבה העלינו דברים כאלה קטנים אבסורדיים. יש לי הרבה מה להגיד על התקנות בכלל, אני אגיד את זה בישיבה הבאה, שאני מקווה שתהיה לא ביום חמישי לפני שבת, ושלא ישתמשו שוב בסעיף הדחיפות. שי סומך, משרד המשפטים, שלא ישתמשו שוב בדחיפות. סעיף הדחיפות נועד לדברים דחופים באמת ולא לסחבת בהחלטות. אנחנו מבקשים שההחלטות יגיעו אלינו בזמן שאפשר עוד להתכנס ולהחליט, ב-24 שעות שיש לוועדה לקבל החלטות.

ולכן אני לא מתכוון כרגע להעלות נושאים נוספים, מבחינתי יש לי הרבה מה לומר, אבל לא עכשיו. אבל דבר אחד אני מצר, שבאמת דברים שדיברנו אתמול, כגון ההבדל הלא-מוסבר הזה בין ספארי לבין מקומות אחרים לטיולים וכו' עדיין לא נמצא בתיקון. אני מבקש שוב להבהיר למשרד הבריאות: אנחנו רוצים שיתקנו את הדבר הזה. חבל, זה סתם, אין בזה היגיון, אין בזה הבנה.
נינא כהן קרן
בהחלט, בפעימה הבאה. זו מראש הייתה הכוונה.
היו"ר יעקב אשר
כן, אבל בפעימה הבאה זה אומר שאנחנו מפסידים כמה ימים, במיוחד ילדים שצריכים את זה היום מפסידים את זה היום, כי לדעתי זה פאול טכני שלכם, שצריכים לספר שיש אטרקציות – איזה אטרקציות מיוחדות יש מעבר לאיזה תיבת נוח? אותו דבר אני רוצה שתהיה גם התייחסות לאתרים אחרים פתוחים. אנחנו צריכים להתחיל להכניס ל-mode מסוים, שמקומות פתוחים שאפשר להגביל בהם את הפעילות, שלא תהיה בתוך איזשהו מקום סגור. עוד פעם, אני מפציר, ולא אכפת לי גם שיתקנו את זה עד התקנות הבאות, אם אפשר יהיה לתקן את זה, ואנחנו נשמח לאשר את זה. ונשמח אפילו להשתמש בסעיף הדחיפות לעניין הזה, ואת זה אני אומר בלי שהתייעצתי עם היועץ המשפטי.

אוקיי, אז שני הדברים האלה נמצאים על סדר-היום. אז קודם כול אולי אעלה את הראשון. יש איזה הסברים פה על היום האחד?
גור בליי
אני רק אקריא אותו.
היו"ר יעקב אשר
תקריא אותו.
גור בליי
תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות והוראות נוספות) (תיקון מס' 28), התשפ"א–2021.

בתוקף סמכותה לפי סעיפים 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 12ה, 23, 24, 25 ו-27 לחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף–2020 (להלן – החוק) מתקינה הממשלה תקנות אלה:

תיקון תקנה 21
1.
בתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות והוראות נוספות), התש"ף–2020, בתקנה 21 במקום "ב' באדר התשפ"א (14 בפברואר 2021))" יבוא "ג' באדר התשפ"א (15 בפברואר 2021)".
היו"ר יעקב אשר
דרמה בוועדה. מי בעד אישור התקנות?

הצבעה

אושר.
היו"ר יעקב אשר
פה אחד תיקון מס' 28 עבר. מישהו רוצה להסביר את תיקון מס' 29? בבקשה.
נינא כהן קרן
למעשה זה גם הארכת תוקף בעיקר של התקנות עד ליום ראשון בבוקר בשעה 07:00, בהתאם למתווה שהוחלט אתמול בקבינט הקורונה בממשלה. ועוד שני תיקונים קטנים בהתאם להערות שעלו בין היתר מהוועדה: אחד זה באמת לקבוע שהאפשרות להתקהלות יותר גבוהה של עד עשר ו-20 בטקסים דתיים תחול גם על טקסים ודתות אחרות. היה ציון של ברית, שזה תקף לדתי יהודי. וגם עוד תיקון קטן בעקבות הערה שעלתה בוועדה לגבי אתרי מורשת בשטח פתוח, שזה לא יהיה רק אתרי מורשת שאישר המנהל הכללי של משרד התרבות והספורט אלא כל אתר מורשת בשטח פתוח.
היו"ר יעקב אשר
איזה עוד תיקונים יש שמה? לא שמעתי את הסוף.
נינא כהן קרן
הורדנו את הדרישה שהמנהל הכללי של משרד התרבות והספורט יאשר אתר מורשת בשטח פתוח, וכל אתר מורשת בשטח יוכל לפעול.
היו"ר יעקב אשר
אז כבר נגעתם בתיקונים האלה. לא יכולתם לגעת כבר בשטח פתוח? זה רק בגלל שמישהו מהוועדה הפריטטית של הקבינט היה אכפת לו אם זה כתוב בצורה כזאת או בצורה אחרת? אין לזה שום משמעות.
נינא כהן קרן
אלה תיקונים יותר טכניים. התיקון שמדבר על לפתוח גם גני חיות הוא תיקון מהותי, זו שאלה של מדיניות.
היו"ר יעקב אשר
ממש לא מהותי, כי אתמול הנציגה האפידמיולוגית שלכם לא ידעה להסביר אפילו מה ההבדל. היא אמרה שהיא לא מבינה את זה בעצמה. ככה שאני חושב שזה ממש לא בסדר. אבל הבעיה שזה עובד עם לחצים פוליטיים פריטטיים, ואת הפריטטיים עניין העניין הזה, שאין לו שום משמעות אם זה אתר נתמך או אתר לא נתמך. נו, באמת, זה מה שהולך לשנות פה את כל - - -
נינא כהן קרן
לא, את הנתמך באמת הורדנו. כל הדברים שהם באמת טכניים - - -
היו"ר יעקב אשר
כן, כל הדברים שלחצו למישהו בפריטטי. כן, היועץ המשפטי.
גור בליי
עכשיו, גם פה אני מבין שהשתמשתם, כמו שאמר היושב-ראש, בחריג הדחיפות. מה הייתה ההצדקה פה להשתמש בחריג הדחיפות?
נינא כהן קרן
בגלל שהתקנות עמדו לפקוע.
גור בליי
לא, תשמעי, אני חייב להגיד בעניין הזה, נינא - - -
נינא כהן קרן
זאת שאלה עובדתית. אי-אפשר היה לתת לתקנות לפקוע, ובמשך 24 שעות שלא יהיו שום הגבלות.
גור בליי
לא, נינא, אבל אני חושב שיש פה איזו בעיה מאוד יסודית בהתנהלות של הממשלה. היושב-ראש התייחס לזה, ואני רוצה להוסיף בהקשר הזה: אתם באמת עושים את החוק פלסתר. זאת אומרת, חוק הסמכויות שאושר לפני כמה חודשים קבע מסגרת. המסגרת דיברה על זה שתקנות יובאו לוועדה, ויהיה להם 24 שעות. והינה, הוועדה התכנסה בתוך ה-24 שעות מאז ההארכה הזאת. ואני הוצאתי את הפרוטוקול של הדיון אז. דיבר אז אודי קלינר: אתה מזהה פתאום איזה סיכון מסוים ואתה חייב לפעול מהר, הוא אומר, יש מצבים שלא נדע לצפות מראש. זו הייתה המטרה של הדבר הזה. זה היה, היושב-ראש אמר, מתי מעט של מקרים. זו הייתה ההכוונה של הוועדה.

עושה רושם שהממשלה פשוט מתעלמת מהדבר הזה. עכשיו, הייתה לזה משמעות כפולה: אחד זה שתהיה ביקורת פרלמנטרית מראש, ככל שניתן; ושתיים, שגם מבחינת הציבור תהיה צפיות של 24 שעות. מהבדיקה שלנו בשבועיים האחרונים רוב התקנות הובאו תוך שימוש בחריג הדחיפות. עושה רושם שאתם פשוט מתעלמים מלשון החוק, מתעלמים מרוח החוק, מתעלמים מהכוונה המפורשת של המחוקק, ופשוט מגיעים תמיד לשנייה האחרונה, אומרים: טוב, מה, זה יפקע, אז אם זה יפקע זו דחיפות. זה לא עובד ככה.
נינא כהן קרן
- - -
גור בליי
נינא, סליחה, זה לא היה הרעיון של החוק, זה לא מה שהכנסת אישרה. זה חוטא בצורה ברורה גם לדברים שהנציגים שלכם אמרו במהלך הדיונים לגבי הצורך בחריג הדחיפות. ואני לא מבין איך הדבר הזה עומד במבחן משפטי אצלכם. אני פשוט לא מבין את זה. איך אתם כייעוץ משפטי לממשלה יכולים לאשר פעם אחרי פעם, כשהדברים האלה הם לא בלת"מים, זה לא דברים לא צפויים, זה פשוט שימוש רע.

והינה, הוועדה מתכנסת בתוך ה-24 שעות, כמו ברוב המקרים, כי הוועדה באמת עובדת ב-mode של קורונה, בצורה מאוד חריגה לפרלמנט, כל הזמן מתכנסת; והממשלה, שקיבלה הנחיה, וזה לא לפני 20 שנה אלא היה בעצם חוק מסוים שעבר לפני כמה חודשים, בשבועיים האחרונים אתם פעם אחרי פעם אחרי פעם מתעלמים מהחוק הזה. פשוט מתעלמים מהחוק הזה. אני לא מבין כייעוץ משפטי למשרד הבריאות, כייעוץ משפטי לממשלה, איך הדבר הזה עובר.
נינא כהן קרן
אני יכולה להבטיח לך שאף אחד לא מתעלם, זה נמצא כל הזמן, ומאחורי הקלעים הרבה מאוד אנשים עושים מאמצי על לפעמים כדי לא להגיע למצב של סעיף הדחיפות. וגם בתוך סט מסוים של תקנות, אם רואים שיש סעיפים שאפשר לפצל ואחרים חייבים להיכנס תוך שימוש בסעיף הדחיפות, אנחנו עושים פיצולים. אני מבינה את הטענה, אבל יש דברים שהם לא בשליטתנו. וכשמגיעים לסיטואציה שבה בכל זאת קורה מצב שהממשלה לא מקבלת החלטות והתקנות עומדות לפקוע עוד חמש-שש שעות, אז בהחלט מתקיים החריג - - -
גור בליי
אבל אתם רואים כבר שיש פורמט עבודה. נינא, אני כבר עוקב, כמי שמחוץ לממשלה, שתמיד כשיש את ההחלטות האלה, יש קודם כול ישיבת ממשלה שדנה בעיקרון, ואחר כך מביאים למוחרת את התקנות לאישור. אז אתם יודעים שזה התהליך, זה כבר קורה ככה חודשים.
היו"ר יעקב אשר
אני אשאל את זה קצת אחרת: אנחנו פה עכשיו, היו החלטות של הממשלה אתמול, מתי התקנות האלה אמורות להגיע אלינו?
נינא כהן קרן
אנחנו עושים את כל המאמצים - - -
היו"ר יעקב אשר
לא, זה בסדר.
נינא כהן קרן
אני פשוט לא רוצה להבטיח משהו שעוד לא קרה. אבל כן, המטרה היא בהחלט וגם הצפי להביא אותן, כדי שהן לא ייכנסו תוך שימוש בסעיף הדחיפות. אין כוונה להשתמש בסעיף הדחיפות. אני פשוט לא רוצה להבטיח משהו שיקרה בעתיד, אבל בהחלט אין כוונה לגבי התיקון הבא - - -
היו"ר יעקב אשר
אמורה להיות עוד ישיבת ממשלה?
נינא כהן קרן
עד כמה שידוע לי לא אמורה להיות, התקבלו החלטות עקרוניות. זה תקנות מאוד מורכבות ועובדים עליהן, והמטרה היא להביא אותן ככה שיעברו 24 שעות לפחות, אם לא יותר, לפני שייכנסו לתוקף.
גור בליי
יש מישהו ממשרד המשפטים שיכול להתייחס לזה בזום?
שי סומך
כן, אני חושב שנינא הסבירה את זה היטב. אנחנו מודעים לצורך לא להגיע לשימוש בסעיף הדחיפות. העבודה היא מאוד מאוד אינטנסיבית כדי לא לעשות את זה, אבל לפעמים יש מצבים שפשוט יש חילוקי דעות טבעיים כמובן, שגורמים לכך שההכרעה נדחית. אז אנחנו באמת עושים כל מאמץ. ואני מקווה באמת, כמו שאמרה נינא, הכוונה היא באמת שהתקנות הבאות, שהן באמת תקנות מאוד מהותיות, תקנות לגבי התו הירוק, יגיעו בזמן. זה מה שאנחנו עושים, אנחנו עובדים גם עליהן בצורה אינטנסיבית.
גור בליי
הכוונה שלכם זה להביא תקנות תו ירוק לכל הנושאים שעומדים כרגע על הפרק ללא תיקון חקיקה?
שי סומך
כן. אנחנו מדברים כרגע על נושא הפנאי, לא המסחר. כן.
גור בליי
לנושא הפנאי, לא לנושא תעסוקה ולא לנושא חינוך או מסחר. כלומר, לא נושאים שנוגעים בתעסוקה, בחינוך, בדברים אחרים שעלו בתקשורת אלא רק בהקשר של הפנאי אתה מדבר?
שי סומך
בדיוק. במסחר אין תו ירוק. זאת החלטה עקרונית של הממשלה. בפנאי יהיה תו ירוק, ואנחנו עכשיו מכינים את התקנות לגבי הפנאי. ולגבי תעסוקה, כמו שאמרת, יהיה תיקון חקיקה ראשי, שהוא נמצא בשלבי הכנה כאן.
גור בליי
הבנתי.
היו"ר יעקב אשר
טוב, אני מציע ככה: אני לא אצביע עכשיו על זה. אני רוצה לקבוע ישיבה, הבעיה שלנו זה רק השלג הצפוי או הבלתי-צפוי, אבל אנחנו נדע להתגבר על זה. אני רוצה לקבוע ישיבה ליום חמישי, אנחנו נודיע את המועד המדויק לישיבה.
אסף פרידמן
לא בטוח שתוכל, אדוני.
היו"ר יעקב אשר
אז בשביל זה קנו לי מזחלת. יש מזחלת של יושב-ראש הוועדה. אז אם לא נוכל, הכנסת תאשר לעשות את הישיבה במקום לא מושלג. זה יהיה המשך של הישיבה הזאת על אישור התקנות. נינא וגם משרד המשפטים, אני מבקש שלישיבה שאני מתאר לעצמי שגם יובאו התקנות, אנחנו רוצים לשמוע גם את כל ההחלטות לגבי התו הירוק, שבעצם מושלכות ממנו התקנות שיהיו, לגבי הפנאי ולגבי הדברים שאתה אמרת. מנהל הוועדה הנכבד, אנחנו נזמן ישיבה בסביבות 11:00 בבוקר.
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
מתי זה?
היו"ר יעקב אשר
ביום חמישי. אני לא רוצה להצביע על זה עכשיו, כי אני לא רוצה שיביאו לנו בסעיף דחיפות ביום חמישי או דקה לפני שבת את ההחלטות. ולכן אני קובע את הישיבה הזאת, שבעצם את ההחלטה הזאת על ההארכה, שהיא נכנסה לתוקף אומנם, אבל אתם יודעים שבסמכות הוועדה גם לבטל אותה ולהחליט שלא מאשרים אותה.

אז אני רוצה ביום חמישי שתהיה ישיבה, שבה יוצגו לנו גם התקנות, גם התוכניות של הדברים. אני רוצה בישיבה הזאת את בכירי המשרד המקצועיים. כלומר, לא אכפת לי גם שיהיו בכירים אחרים, אבל המקצועיים זה מה שמעניין אותי – שרון אלרעי ונחמן אש. אני רוצה בישיבה הזאת לשמוע, לקבל פירוט. חברי הכנסת יקבלו פירוט מלא על הדברים האלה, שנוכל לקבל החלטות ביום חמישי ולא לחכות לדקה האחרונה.
אז אני אומר כבר עכשיו
יזמן כבודו ישיבה ליום חמישי בשעה 11:00. ואם זה יהיה בשלג, אז אנחנו נעשה את זה במקום אחר – כפר המכביה ברמת גן או משהו מעניין יותר. אבל אם יש מזחלות של הוועדה, אז אני מבקש שיתחילו כבר להכין אותן.
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
מבית צפאפא לפה אני יכול להגיע במזחלת.
היו"ר יעקב אשר
כן, אתה יכול להגיע עם הסקי אפילו חופשי. נינא, להעביר את הדברים בבקשה למי שצריך להעביר אותם. אנחנו מעדיפים שהתקנות יגיעו בצורה מסודרת. אנחנו לא נדחה אותן אם הן יגיעו גם ביום רביעי, קרי מחר.
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
אתה מתכוון לתקנות החדשות - - -
היו"ר יעקב אשר
בוודאי. הרי מה היינו אמורים לעשות עכשיו? להאריך את הסגר עד לכניסת התקנות החדשות. תראה, פה סעיף דחיפות, שם סעיף דחיפות – הדחיפות הפכה להיות הדבר הנורמטיבי - - -
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
הדחיפות איבדה מהמשמעות שלה, אתה אומר.
היו"ר יעקב אשר
עכשיו, לפעמים זה נכון, זה קורה וזה בסדר ואפשר להבין את זה. אבל זה כבר הפך להיות משהו - - -
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
זה נשחק עם הזמן.
היו"ר יעקב אשר
כן, אתה יודע, אני לא רוצה לתת דוגמאות, אבל הייתי מביא דוגמאות מתחום הדברים שמעניינים אותי. להביא?
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
האמת, אדוני היושב-ראש, עכשיו כשאני מסתכל על האולם של הוועדה שלך, שלנו, ועדת החוקה - - -
היו"ר יעקב אשר
אני ייצגתי אותם נאמנה.
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
ובוועדה בבוקר היה מלא ותוסס על חוק חדלות פירעון, ועכשיו שיש הגבלת פעילות, קורונה – מזל שאני ואתה פה, אפשר להצביע אחד ואחד - - -
היו"ר יעקב אשר
זה בגלל הדחיפות. על אחד הצבענו כבר, על השני – אחד הסתדרתי גם בלעדיך.
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
לא, אדוני היושב-ראש, אני מסכים איתך בנקודה באמת חשובה ועקרונית, שאם אנחנו מאריכים, וכבר ישנן החלטות, זה לא כאילו שעכשיו מתכנסים, הרי התכנסו אתמול ושלשום ורבו, ובסופו של יום יש החלטות מסוימות, לפתוח את המשק, גם מבחינת חינוך, גם מבחינות אחרות.

וחשוב מאוד שאנחנו נקיים את הדיון הזה, לא שנאריך ואחרי זה נתחיל לדון. למשל, עניין שבוודאי אני אעלה אותו ועוד חברים יעלו אותו, הנושא של החרגת כל המסעדות. אם אנחנו פותחים את המשק ופותחים חדרי כושר ובריכות שחייה ובתי מלון – עוד פעם מסעדות? וזה מתקשר לדיון שלנו מהבוקר על ענפים מסוימים שהם כבר - - -
היו"ר יעקב אשר
תראה, אני מתאר לעצמי שבנושאים האלה כל אחד יבוא לפי התחביב שלו, וזה בסדר.
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
לא. אני שמעתי גם אחד מהשרים, אני חושב שהששר דרעי דיבר על זה, לפתוח גם את החתונות עם התו הסגול.
היו"ר יעקב אשר
לא עם הסגול. לא, אני אומר דווקא בתו הירוק.
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
נגיד שמתחסנים, דף מחלים, הם לא יכולים ללכת וליהנות ביחד?
היו"ר יעקב אשר
נכון.
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
אז למה לאסור על זה?
היו"ר יעקב אשר
אוקיי. אז אני מציע שלא נעשה פרומו עכשיו.
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
זה היה פרומו.
היו"ר יעקב אשר
זה היה פרומו. ואני אסיים את הישיבה עכשיו. אנחנו לא נצביע, כמו שאמרתי, אנחנו נקבע המשך דיון של הוועדה הזאת, ואם יגיעו תקנות עד אז נצרף אותן לדיון. בכל מקרה, גם אם לא יגיעו תקנות, יהיה פה דיון, שאני מבקש בדיון הזה את שרון אלרעי ואת נחמן אש, הפרויקטור של הקורונה, שיציגו לנו את מה שיהיה להם באותו רגע. ואם לא יהיו להם תקנות, שיציגו מה שיש להם באותו רגע, אנחנו נקבל את ההחלטות - - -
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
אם אין תקנות, אדוני היושב-ראש, למה אנחנו - - -
היו"ר יעקב אשר
אז שיציגו לנו את התוכנית של התקנות.
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
לא, אבל אני אומר, הרי בכל מקרה הם חייבים להביא את התקנות האלה או במוצ"ש - - -
היו"ר יעקב אשר
אני כבר לא יודע מה חייבים, זו הבעיה. לא, אנחנו יודעים מה צריך.
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
לא, זה נגמר ב-07:00 בבוקר.
גור בליי
ביום ראשון.
היו"ר יעקב אשר
ביום ראשון. אז הם יכולים להעביר את זה גם במוצאי שבת ולהגיד דחיפות. ואז מה?
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
נכון. אבל אז אני יכול לדחות את זה. אבל אם יום חמישי תקנות, אז אין לי מה להצביע חוץ מהעניין הזה - - -
היו"ר יעקב אשר
רגע.
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
אני שואל, אני חושב בקול רם.
היו"ר יעקב אשר
אני חושב בקול רם גם כן ואומר את דעתי: הדיון יתקיים בכל מקרה, כי אז אנחנו נחליט מה דעתנו לגבי המשך הסגר הזה.
אוסאמה סעדי (תע"ל – הרשימה הערבית להתחדשות)
אין בעיה.
היו"ר יעקב אשר
אני אומר עוד פעם: לישיבה הזאת אנחנו רוצים תקנות. במידה ואני לא מקבל את זה מראש, אני אומר את זה מפורש, אבל אם לא, שיוצגו לנו ההחלטות המסודרות כאילו יש תקנות.

הישיבה סגורה כמובן.


הישיבה ננעלה בשעה 16:02.

קוד המקור של הנתונים