פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-ושלוש

הכנסת



3
ועדת הכספים
31/12/2020


מושב שני



פרוטוקול מס' 227
מישיבת ועדת הכספים
יום חמישי, ט"ז בטבת התשפ"א (31 בדצמבר 2020), שעה 11:00
סדר היום
שינויים בתקציב המשכי לשנת 2020
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר
ינון אזולאי – מ"מ היו"ר
רם בן ברק
ניר ברקת
אחמד טיבי
אופיר כץ
בצלאל סמוטריץ'
יצחק פינדרוס
אלכס קושניר
שלמה קרעי
קטי קטרין שטרית
הילה שי וזאן
מוזמנים
עדי פטל - מנהלת תחום מאקרו ותקציב, אגף החשב הכללי, משרד האוצר

רוני זבורוף - חשב בכיר תיאום פעולות הממשלה בשטחים, משרד האוצר

שירה עמיאל - רכזת מאקרו, משרד האוצר

מוחמד חלאילה - רפרנט חינוך, אגף התקציבים, משרד האוצר

אריאל הבר - רפרנט אגף תקציבים, משרד האוצר

טל שחם - רפרנט ממשל, משרד האוצר

דניאל בלנגה - רפרנט ביטוח לאומי וקליטה, משרד האוצר

נתנאל אשרי - רפרנט רווחה, משרד האוצר

טל ישראלי - רפרנטית תקציבים, משרד האוצר

יואב הכט - רפרנט, משרד האוצר

יפתח עשהאל - רפרנט שיכון באגף תקציבים, משרד האוצר

משה שגיא - סמנכ"ל בכיר ומנהל מינהל כלכלה ותקציבים, משרד החינוך

חנן פריצקי - מנהל אגף בכיר לתקצוב וכלכלה, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

דן שחר - סגן חשב בכיר משרד התחבורה, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

גלעד ונגרובר - מנהל אגף תקציבים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

אושרית קלפוס - מנהלת תחום תקציבי פיתוח, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

סיון להבי - מנהל אגף בכיר תקצוב ופיתוח ברשויות, משרד הפנים

ענת לובזנס - סגנית סמנכ"ל היחידה הכלכלית, מרכז השלטון המקומי

הילה זהבי - כלכלנית, מרכז השלטון המקומי

דוד שרפר - פורום מוכש"ר, פורום מוכש"ר

עאוני בטחיש - סמנכ"ל משרד בתי"ס כנסייתיים בישראל, מוזמנים שונים

יונתן חוברה - מרכז בכיר, אגף כלכלה ותשתיות, משרד ראש הממשלה

חזי כהן

- המשרד לשירותי דת
ייעוץ משפטי
אייל לב ארי
שיר שפר להד
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
סיגל גורדון


שינויים בתקציב המשכי לשנת 2020
היו"ר משה גפני
בוקר טוב, אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכספים. לצערי הרב, אתמול התבשרנו בשורה מרה על פטירתה של מנהלת ועדת הכנסת הוותיקה, אתי בן יוסף, עליה השלום. אני יכול לומר לחברי הוועדה ולאורחים, כשהגעתי לכנסת, למעלה מ-30 שנה, היא מאוד עזרה לי, כמו שעזרה לכולם, הייתה אשת מקצוע ועשתה את מלאכתה נאמנה. אתמול כששמעתי את זה, היה בשבילי שוק, היא אישה צעירה ובשם הוועדה אני שולח תנחומים לבעלה, לילדיה, למשפחתה. לפני זמן לא רב נסענו לנחם אותה, כאן באחת השכונות בירושלים, על פטירתה של אחותה. צער רב גם של הכנסת וגם באופן אישי, אני מצטער על פטירתה ואני מנחם את משפחתה, המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ומן השמיים תנוחמו. אני שולח את תנחומיי גם למשפחתו של השר לשעבר וחבר הכנסת לשעבר, יהושע מצא. עבדתי אתו כאן בכנסת, הוא היה יושב-ראש ועדת הפנים, הוא היה חבר ואני שולח את תנחומיי למשפחתו על פעילותו רבת השנים כאן בכנסת ולאחר מכן בשליחות המדינה בנושאים שונים ומגוונים. אני מקווה שהבשורות הבאות יהיו בשורות משמחות על דברים טובים.

אני מבקש לומר בנושא המאפייה בקרית שמונה, המאפייה המרחבית. דיברתי עם מנכ"ל משרד הביטחון, אני צריך לדבר אתו בטלפון, הייתה בקשה לקיים דיון נוסף אבל אני סברתי שזה לא יעזור, דבר ראשון, לא עבר חודש. הייתה התחייבות של חודש, שלא ייצא מכרז אלא שזה יוקפא וזה לא קרה, הוציאו את המכרז נדמה לי שלשום, שבועיים אחרי שהייתה התחייבות וזה לא בסדר. אני מתכוון לדבר אתו, זה דבר שאסור שייעשה מכיוון שהמשמעות של העניין הזה שהוא אומר לוועדה דבר אחד ובסופו של דבר קורה דבר אחר. דבר שני, דיבר מנכ"ל משרד הכלכלה עם מנכ"ל משרד הביטחון ואמר לו, על פי הכללים, מחיר הלחם הוא בסביבות 5 שקלים ובמכרז שהשתתפו נתנו סכום של 3 שקלים. אז אם הסכום הזה הוא נכון, בוא נוריד את מחיר הלחם במדינת ישראל, אני צריך את הזמן כדי להביא גם את הוועדה שעוסקת בעניין הזה ונוריד את מחיר הלחם. אם זה לא נכון, זה מן חצי הונאה של המכרז, עשו הפחתה של למעלה מ-40% מהסכום וצריך לבטל את זה, ואני מבקש לאפשר לנו במשרד הכלכלה להתקדם עם העניין הזה, לראות אם אנחנו יכולים להגיע לפתרון.

אני קורא למנכ"ל משרד הביטחון לעצור את המכרז הזה, לעצור את המכרז גם מבחינת העניין שלא להגיד דברים לא נכונים לוועדה. בסופו של דבר, לא מרוויחים כלום בזה ש"עובדים" על הוועדה. העולם הוא עגול ומתקדם, אז פעם אחת יכולים לשקר את הוועדה אבל לא יותר מזה. המצב הוא כזה שמשרד הביטחון צריך את הוועדה בהרבה מאוד דברים, גם את הוועדה הרגילה בוועדת הכספים וגם את הוועדה המשותפת של כספים וחוץ וביטחון. המציאות, אמרנו כולנו, מדובר בנושא לאומי בקריית שמונה, 150 עובדים, מתוכם 120 תושבי קריית שמונה, והמציאות הזאת היא מציאות שצריך לטפל בה. כל מי שיכול לתרום בעניין הזה, אני קורא לו לתרום לעניין. בתום הישיבה אני מתכוון לדבר עם מנכ"ל משרד הביטחון על מה שאמרתי עכשיו וגם מבקש ממנכ"ל משרד הכלכלה, לאפשר מספיק זמן כדי להגיע לפתרון, או פתרון שהמחיר הוא נמוך יותר, או פתרון שצריך לשנות את המכרז מכיוון שהנתונים שנתנו אינם נתונים נכונים. זה דבר אחד.

דבר שני, הנושא של הרשות לזכויות ניצולי השואה. דיברתי עם שר האוצר, על-פי ההחלטה שהייתה כאן. דיברתי גם עם נציב שירות המדינה, המציאות הזאת היא מציאות בלתי מתקבלת על הדעת, כמעט גובלת בהפקרות. המשמעות של העניין, שאם עכשיו הרשות עוברת למשרד לשוויון חברתי – חיפשתי את השרה מירב כהן, עוד לא דיברתי אתה – המשמעות היא פגיעה עצומה בניצולים בתקופה הזאת שהיא תקופה כל כך בעייתית מבחינת התפקוד, המציאות הזאת היא מציאות שצריך למנוע אותה, לפחות לתת פרק זמן שאנחנו נוכל לדעת לאן פניו של המשרד הזה. מעבר לעניין, לראות איך המחשוב יישאר במשרד האוצר, מה בדיוק יהיה שם? אין ספק, זה היה כאן בדיון בוועדה, ניצולי השואה מתנגדים לזה בכל תוקף ולכן הבאתי את זה גם לדיון, הם פנו אליי, זה לא בסדר, לא צריך לעשות את הדבר הזה בצורה הזאת, צריך להמתין עד שהעניין הזה מסתדר - שאנחנו יודעים שעולים על דרך המלך. אין לי עניין פוליטי, אם זה במשרד הזה או במשרד הזה, יש לי עניין מקצועי. בעניין המקצועי המציאות הזאת היא מציאות בלתי אפשרית מבחינת הניצולים ולצערנו הרב אנחנו יודעים, זה נאמר על ידי מרדכי הראלי, שלשום, המציאות הזאת, מדובר באנשים בגיל מבוגר וכל חודש יש פחות ניצולי שואה, לתת להם לחיות את חייהם, לחיות בשקט, ברווחה, באופן נורמאלי. תודה רבה. רם בן ברק, בבקשה.
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
תודה, אדוני היושב-ראש, אנחנו משכנו את הרביזיה שלנו, את הרביזיה של מיקי לוי, מתוך אחריות - - -
היו"ר משה גפני
אתה מדבר על החקלאות?
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
כן.
היו"ר משה גפני
בסדר.
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
הכספים הם כספים חשובים, אנחנו רוצים שהם יעברו. אבל בכל זאת, יש שלושה נושאים שהם מאוד מטרידים אותנו ואני רוצה שייכנס לפרוטוקול, שאנחנו נדון בהם כשיהיה את הדיון על קופסת קורונה ועל המענקים, על 52 מיליארד שקלים, אני מקווה שיבואו בשבוע הבא ואז נעלה אותם. אני רוצה לתאם את שלושת הדברים האלה: דבר ראשון, המענקים לחברות גדולות בענף התיירות. יש שמונה חברות בענף התיירות, כבר דיברנו על זה בוועדה כמה וכמה פעמים ומשרד האוצר לא חוזר אלינו עם תשובה, שהמחזור שלהם הוא מעל 400 מיליון שקלים אבל בפועל הם עובדים על עמלות של 10%, 20%.
היו"ר משה גפני
אחרי שדיברתי עם שר האוצר, אחרי שדיברתי עם החשב הכללי, אנחנו נעביר היום את ההעברות, אם אנחנו מעבירים אותן – שלושה דברים אמרת, לא שאני כל כך אוהב את ההעברות האלה היום, אבל לא משנה.
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
תאמין לי, אדוני היושב-ראש, שאני פחות אוהב אותן.
היו"ר משה גפני
יש פה משכורות ויש פה דברים, הם אמרו לי, שאם אני אעביר את זה מהר - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
אתה מבחינה טכנית לא אוהב, והוא מבחינה אידיאולוגית.
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
כל אחד מסיבותיו הוא.
היו"ר משה גפני
אם אנחנו נתאם את הדברים, יתברר שאנחנו מסכימים.
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
בכל אופן, החברות האלה, המחזור שלהן בפועל, אם אין את הייחוד של המס, מסיבות פרוצדוראליות שנקבעו בין חברות התעופה לחברות הנסיעות, בפועל המחזור שלהן הוא הרבה יותר נמוך. החברות האלה הפסיקו לעבוד, בעצם פגיעה של 100% והן לא קיבלו אף מענק. פנינו למשרד האוצר יותר מפעם אחת ולא קיבלנו תשובה. העניין הזה יצטרך לעלות, אם הוא לא יתקבל, נגיש רביזיה. דבר שני בנושא ענף התבלינים.
היו"ר משה גפני
טוב שאתה אומר אבל אני מציע את הדברים האלה, אמור להגיע חוק הסיוע, כל הדברים האלה צריכים לעלות שם.
אופיר כץ (הליכוד)
דיברתי עם שר החקלאות, בעקבות הרביזיה שהגשתי על ענף התבלינים, הוא ביקש ממני להוריד את הרביזיה והוא התחייב שהוא יפעל לתת מענק במסגרת ההחלטה הנוספת של הממשלה.
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
והדבר השלישי, גם דבר שעלה כאן יותר מפעם אחת, הסיפור של שדה בוקר, הם בגירעון של 3 מיליון שקלים לשנת 2020, הם צריכים עוד 3 מיליון שקלים ל-2021 כדי לעמוד ביעדים. תקציב של 6 מיליון שקלים, בכל זאת מדובר במורשת - - -
היו"ר משה גפני
אני לא מרפה מזה.
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
גם זה יעלה כשיתקיים הדיון על המענקים.
היו"ר משה גפני
נעלה את זה. ברשות אלה שביקשו את ההצעות לסדר, קודם נדון בעניין הזה, אנחנו נחזור לעניין ההודעות.
שלמה קרעי (הליכוד)
ההצעה לסדר שלי, לגבי העברות של החינוך, יש כמה דברים.
היו"ר משה גפני
אז אנחנו מגיעים להעברות של החינוך.
שלמה קרעי (הליכוד)
אין בעיה, אבל לא אחרי שנאשר את ההעברות של החינוך.
היו"ר משה גפני
אתה זכאי לומר את הדברים, ודאי לפני ההצבעה.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
אדוני היושב-ראש, אני חוזרת לדבר על התמיכות, פה דווקא הטענה שלי לא לאוצר, הטענה שלי דווקא למשרדים, שלמרות שאושרו 100% העברת תמיכות לארגונים החברתיים, אחוזי המימוש הם רק על 86%. אני מבינה שהגיעו לידי הסכמה וזה טוב, שעודפים יועברו ל-2021. אני רוצה לבקש פה מהאוצר, שיתחייבו שהעודפים האלה ילכו רק לארגונים החברתיים והעודפים האלה לא ישמשו לשום דבר אחר, כך שלא יהיה בהם קיצוצים כי אותם הארגונים החברתיים לא אשמים בדבר הזה וחשוב שזה ייאמר לפרוטוקול באופן ברור מצד האוצר.

דבר שני, אני חושב שצריכה לבוא מאתנו דרישה למשרדים, תכנסו ועדות תמיכה, תעברו לארגונים החברתיים, לעמותות. מפאת קוצר הזמן לא אפרט פה את כל אותם דברים, את הפגיעות האנושות בארגונים החברתיים. תתחייבו לכנס ועדות תמיכה ולהעביר את ה-100% שהחשב הכללי התחייב השבוע שהוא ייתן ויאפשר להעביר כבר במחצית הראשונה של 2021.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. אני עובר לפניות הוועדה: פנייה מס' 8013, של משרד החינוך. יש פה שלוש פניות של משרד החינוך. אני מבקש, אנחנו נצביע על כל פנייה בנפרד, אבל אם אפשר לדבר על המכלול של ההעברות לחינוך. משה, מה קורה?
מוחמד חלאילה
מדובר בשלוש פניות, אחת מהן בסעיף הפיתוח של משרד החינוך, ושתיים בסעיף השוטף של המשרד. השינויים העיקריים פה הם שינויים שנובעים מהתאמת תחזיות השכר לפרטי הביצוע בפועל בסוף השנה. תחזיות השכר נעשות בתחילת השנה או לפני פתיחת השנה ובסוף השנה מתכנסים המספרים. אנחנו עושים את ההתאמות בין הפריטים השונים והנושאים השונים.

יש גם העברה של תקציב קואליציוני, שאושר בהחלטת הממשלה - - -
היו"ר משה גפני
לפני כן, אני רוצה להגיד לחברים, אתם לא תמצאו כאן את ההעברה של המוכר שאינו רשמי, לא תמצאו את זה.
שלמה קרעי (הליכוד)
לא רק זה, אני רוצה להגיד משהו בעניין.
היו"ר משה גפני
רגע, תן לי רגע להגיד. לא תמצאו את זה כאן מכיוון שעל פי הכללים האפשריים, ולדעתי זה גם מתבצע, זה מועבר בלי הוועדה, זה מועבר בתוך העברה פנימית ולפי דעתי זה כבר נמצא בביצוע. שתדעו, לא השארתי את העניין ליד המקרה, הייתה התחייבות, עומדים בהתחייבות הזאת והכסף הזה מתבצע והוא עובר ונציגי המשרדים אכן - - -
שלמה קרעי (הליכוד)
אבל לפי מה שאני מבין, הם לא עומדים בהתחייבות. מה שסיכמנו כאן, שזה יהיה לכל 2020 – לפי חוות הדעת שהם הגישו, הם אומרים שכל מה שאישרנו זה רק ינואר עד יוני, בעצם תש"ף ולא תשפ"א, קרי, ספטמבר עד דצמבר.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
לפי מה שאמר לי אתמול עאוני בטחיש מנצרת, האחראי על בתי הספר, ההעברה היא לאוגוסט. אז יש את ספטמבר, אוקטובר, נובמבר ודצמבר.
היו"ר משה גפני
אבל אמרתי את זה, הם מדברים על תש"ף, הם מדברים על 2020. אנחנו לא הולכים להרפות מהעניין הזה, הכסף הזה יינתן - משה, תתקן אותי אם אני טועה – הכסף הזה יינתן במלואו.
שלמה קרעי (הליכוד)
מה עם תשפ"א?
היו"ר משה גפני
לא סיימנו את הטיפול בעניין הזה. מה שאני ביקשתי לומר, כמה מכם ירימו גבה ויגידו, מה גפני הודיע פה בשם משרד האוצר, עם שר האוצר, עם אגף התקציבים, הנה, זה לא נמצא פה בהעברה וזאת העברה אחרונה השנה, לא תהיה העברה נוספת, גם ההעברה של היום היא ממש על הקצה. אז תדעו שהכסף הזה נמצא, מטופל, מועבר ולא סיימנו את הטיפול בעניין הזה מכיוון שזה נעצר באיזשהו מקום, זה גם לא כל הסכום, הסכום הוא 84 מיליון שקל ואנחנו מדברים על 56 מיליון.
שלמה קרעי (הליכוד)
אדוני היושב-ראש, אני מנסה להבין, כל המגזרים גם תקועים באוגוסט 2020?
היו"ר משה גפני
כן, אותו הדבר.
שלמה קרעי (הליכוד)
כל השאר, משרד החינוך הרשמי והרשתות, כולם תקועים?
היו"ר משה גפני
לא, כל אחד לגופו. במקרה הזה יש פה בעיה עם משרד המשפטים או יותר נכון עם היועצים המשפטיים. שלמה, אתה יכול ללכת לבחירות ולהגיד, אם אתם רוצים לבחור בי בגלל הנושא הזה אז תדעו שהטיפול לא הסתיים.
שלמה קרעי (הליכוד)
לא, אני רוצה שהטיפול יסתיים.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
קרעי, מה הסיבה שההעברה היא עד אוגוסט? יש סיבה, הסבר? אנחנו רוצים לשמוע.
היו"ר משה גפני
לא שמעת את הדברים של היועץ המשפטי?
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
לא, הגעתי באיחור.
היו"ר משה גפני
לא היום, הוא אמר אז, ביום שזה התפרסם הוא ביקש רשות ואמר את הסתייגותו. יש עדיין מאבק על העניין הזה. מה שכן, החלק הזה מבוצע. עד עכשיו לא היה כלום.
שלמה קרעי (הליכוד)
אדוני היושב-ראש, אבל אז התחייבת שלא יעבור כאן תקציב ואנחנו עכשיו מעבירים תקציב המשכי.
היו"ר משה גפני
אז יש תקציב, אנחנו נמשיך הלאה, יגיעו לפה עוד דברים.
מוחמד חלאילה
בנוסף, יש גם העברה בגין החלטת הממשלה על הסכמים קואליציוניים בסך של 17 מיליוני שקלים, עבור תגבור פעילות זהות יהודית וחרדית במשרד החינוך ומיליון שקל לחברה למתנ"סים לתכניות מקור שווים וטיפול באוכלוסיות מגוונות לרבות להט"ב בירושלים.
היו"ר משה גפני
רגע, אבל מה עם ארגוני הנוער? ארגוני הנוער מופיע?
מוחמד חלאילה
ארגוני הנוער מופיעים.
היו"ר משה גפני
למה לא אמרת?
מוחמד חלאילה
זה לא בתקציב קואליציוני.
היו"ר משה גפני
לא הבנתי, אתה מסביר לנו על תקציב קואליציוני, לי נמאס מהמילה הזאת, מה זה מעניין אותי? אותי מעניין משרד החינוך. אני צריך אחר כך שנה שלמה להילחם בשביל ארגוני הנוער. אני ביקשתי ממך להסביר כספים קואליציוניים? תסביר את ההעברה. ארגוני נוער - - -
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
אבל הוא דייק, הוא דיבר על סעיף מסוים של העברה תקציבית, תקציב קואליציוני.
היו"ר משה גפני
אבל ארגוני נוער פה.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
הוא ידבר על זה אחר כך, קודם הוא דיבר על תקציב קואליציוני.
היו"ר משה גפני
תגיד הכול בבקשה.
מוחמד חלאילה
מדובר גם בהעברה עבור ארגוני הנוער בסך 2 מיליוני שקלים, שהם הסטה פנימית בתוך המשרד להשכלה גבוהה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
מה עם תוספת לישיבות ההסדר?
מוחמד חלאילה
מדובר בתוספת קואליציונית מהחלטת הממשלה בספטמבר, אנחנו הגדלנו את המסגרת של ההוצאה בגין השתתפות שמגיעה ממשרד הביטחון, הכסף ממשרד הביטחון הגיע כבר אתמול והביצוע יהיה - - -
היו"ר משה גפני
הלאה, העברה נוספת.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
אגב, אי אפשר לסיים את השנה בלי תקציב וזהות יהודית, אסור.
היו"ר משה גפני
רבותיי, די כבר. הלאה. יש שאלות על כל העברה בנפרד, תצטרך להשיב על כל העברה בנפרד. אני מבקש את ההסבר על כל שלוש ההעברות. אני לא יודע למה ההעברות נפרדות.
מוחמד חלאילה
יש העברה אחת שהיא סעיף הפיתוח של המשרד ושתי העברות – שהגיעו לוועדה - - -
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
יש ארבע העברות, יש גם תרבות יהודית, בדף הבא.
היו"ר משה גפני
שלוש העברות. זו אותה העברה. אלכס, יש שלוש העברות של משרד החינוך. בתוך שלוש ההעברות, כמו בכל העברה, יש סעיפים מסוימים כאלה ואחרים, יכול להיות שאין קשר בין הסעיפים אבל כולן העברות של משרד החינוך. שאלתי, למה לא מביאים את זה בהעברה אחת? בסדר.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
זה מצוין שזה מופיע אחת אחת.
היו"ר משה גפני
אתה טועה טעות מוחלטת מכיוון שבתוך ההעברה יש דברים שאתה רוצה להצביע בעד ויש דברים שאתה רוצה להצביע נגד, ואת זה לא מפרידים. הלוואי והיה אפשר להפריד.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
למה אתם לא מפרידים?
היו"ר משה גפני
שאלה מצוינת, תשאל אותה בפסח, מה נשתנה.
אופיר כץ (הליכוד)
הוא צודק, יש ארבע, לא שלוש.
היו"ר משה גפני
לא, שלוש פניות. אגף התקציבים שמכין את ההעברות, עם המשרדים או בלי המשרדים, הוא שם דברים יחד.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
למה?
היו"ר משה גפני
כדי שאני לא אוכל להצביע נגד על סעיף מסוים.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
בוא נפריד.
היו"ר משה גפני
אז תפריד.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
אתה יכול לבקש להפריד.
היו"ר משה גפני
ביקשתי כבר מיליון פעם.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
אדוני, אני שם לב שבזמן האחרון אתה מאבד משילות בוועדה.
היו"ר משה גפני
מה פתאום. כשהייתי חזק מאוד לא הצלחתי להפריד.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
בקיץ, הקצנו במסגרת תקופת הקורונה 2.75 מיליארד שקל להכנת מערכת החינוך בקורונה. נכון לאוקטובר בוצע 4% מהכסף הזה. אני רצה לדעת, כמה בוצע עד היום ולאן הלך הכסף? היות ואנחנו לא נפרדים מהקורונה, זה בכלל חייב להיות התנאי לאישור כל העברה תקציבית כלשהי. לכן אני מבקש לשמוע, מה דוח הביצוע לגבי תקופת הקורונה?
היו"ר משה גפני
מישהו יודע לענות על זה? זה לא מופיע פה בהעברות. משה, אתה יודע להגיד?
משה שגיא
אין לי פה את המספרים אבל הייתה לנו הרשאה להתחייב לתוכנית התקשוב של 1.120 מיליארד, שנוצלה במלואה. יצאו התחייבויות כנגד אמצעי קצה לתלמידים בהיקף של 150,000, מחשבים - - -
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
זה לא במסגרת הכסף הזה.
משה שגיא
כן במסגרת הכסף הזה.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
לא, היה כסף נפרד.
היו"ר משה גפני
אלכס, אני לא מסכים לזה.
משה שגיא
אם אתם רוצים לדייק, יש 4.2 מיליארד לטובת הקורונה, מתוך זה 1.2 מיליארד בנושא התקשוב ואני אסביר עכשיו את נושא התקשוב, הוא בהרשאה, עניין של רכש והקצבות. התקצוב, היקף מלא של הנושא הזה - - -
היו"ר משה גפני
אלכס, אתה לא יכול להגיד למשה שגיא, זה לא מזה. הוא לא ימסור פה דיווח שאיננו נכון.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
אבל הוא מדבר על המסגרת של 4, אני מדבר על 2.75.
היו"ר משה גפני
הבנתי, כשיגיע העניין הזה של הסיוע של כל המערכת של הקורונה - - -
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
אדוני, עד שהם יכינו את המערכת, תיגמר השנה.
היו"ר משה גפני
אני מבקש שיביאו את הנתונים האלה, שיביאו לדיון שיתקיים על הנושא הזה של הסיוע, שצריך לעבור בממשלה וצריך לעבור בכנסת וצריך לבוא לפה לדיון, אני אבקש את הדיונים של משרד החינוך, מה שביקש חבר הכנסת אלכס קושניר.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
אין בעיה.
היו"ר משה גפני
הלאה, תמשיך.
מוחמד חלאילה
הסבר לפנייה 8013, זה מה שאמרתי, הפירוט של הפנייה הקואליציונית.

פנייה 8014 – שינויים והתאמות של תקציב השכר של המשרד בהתאם לעדכון תקציב ביצוע.
שלמה קרעי (הליכוד)
יש לי שאלה לפנייה 8014.
ינון אזולאי (ש"ס)
לכולנו יש, גם לי יש, הוא אמר בסוף.
מוחמד חלאילה
פנייה 8015 היא פנייה – מדובר בשינויים פנימיים בתוך תקציב הפיתוח של משרד החינוך, בעיקר בתקציב המזומן. זה שינויים שנדרשים בגלל מימוש הרשאות שניתנו בעבר לרשויות המקומיות. לא מדובר על הקצאת תקציבים חדשים בתקציבי המזומן. כן קיימת פה גם תוספת של תקציב עבור הנגשה פרטנית לתלמידים בבתי הספר ובנייה לגובה של מוסדות חינוך בסך 235 מיליוני שקלים.
היו"ר משה גפני
שאלות, בבקשה, ינון.
ינון אזולאי (ש"ס)
העברנו פה תקציב לחינוך המיוחד, שם המוסדות עדיין לא יודעים איך לתקצב. הם שאלו אתכם לגבי הגננות, נכון, מדובר ב"אופק חדש", אבל הם לא יודעים איך להתחייב, בסופו של דבר יכול להיות שהכסף נמצא, הם לא יקבלו אותו, הם לא יודעים איך להתחייב כלפי הגננות עצמן, איך תקצבו את זה? שלחו אליכם מכתב, שלחו מכתב לשר, טרם קיבלו תשובה והייתי מבקש התייחסות לעניין הזה.
שלמה קרעי (הליכוד)
אני רוצה להוסיף באותו עניין. לפי מה שאני מבין, הם אמורים להעביר אליכם את ההתחייבויות וההסכמים שלהם מול הגננות, כאשר אתם עדיין לא העברתם מה יהיה המתווה ולמה הם צריכים להתחייב. כמובן שצריך לתת להם הארכה, עד שהם יקבלו מכם את הנתונים, שיהיה להם שבוע-שבועיים להתארגן מול הגננות. אי אפשר לבנות תקרה ורק אז לבנות את הקירות.
משה שגיא
הוצאנו חוזר, בימים הקרובים צריכים לסיים אותו, לגבי הצטרפות או אי הצטרפות לאופק חדש. בכל מקרה, אנחנו מתכוונים לשפות את אלה שבאופק ואלה שלא באופק. אני מקווה שבחישוב הקרוב של תשלום חודש ינואר נוכל להתחיל לשפות רטרואקטיבית מחודש ספטמבר והתשלום השנה יהיה כמקדמה עד קבלת כל הפרטים לגננות ולאחר מכן נעדכן לפרטים בפועל את השתתפות המשרד. נציג גם את מה שביקשת לגבי מה אמורים לקבל באופק ולא באופק.
שלמה קרעי (הליכוד)
אחרי שתציעו יהיה להם זמן להמשיך ולעדכן את ההתחייבות שלהם.
ינון אזולאי (ש"ס)
אתם דורשים מהם להביא את זה עכשיו. מצד שני, הם לא יודעים על מה הם מתחייבים.
משה שגיא
הם צריכים קודם כל להודיע אם הם מצטרפים לאופק, או לא מצטרפים לאופק, זה דבר ראשון.
ינון אזולאי (ש"ס)
משה, איך הוא יידע אם כדאי לו להצטרף לאופק או לא? הוא רוצה לדעת.
משה שגיא
זה לא עניין של כדאי - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
הבנתי, אבל למה אתה לא פורס בפניו את כל התמונה?
משה שגיא
חברים, אנחנו לא עושים את המהלך הזה שיהיה כדאי, אנחנו - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
אבל למה אתה לא פורס בפניו את כל התמונה?
משה שגיא
אמרתי עכשיו.
ינון אזולאי (ש"ס)
לא, אמרת, קודם כל שיחליט ואחר כך תגיד לו.
משה שגיא
כדאי או לא כדאי זה לא הנקודה, הנקודה היא - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
זה לא נעשה ונשמע, זה קודם כל נשמע ונעשה.
שלמה קרעי (הליכוד)
אתה צודק, בזה אני מסכים אתך.
היו"ר משה גפני
רבותי, בוא נתקדם, השעה מאוחרת. הזכרת בנייה לגובה, באיזה רשויות?
מוחמד חלאילה
בכל הרשויות המקומיות שבונות לגובה. יש תדריך של בנייה לגובה, הייתה החלטת ממשלה ב-2016, בהתאם לכך יש - - -
היו"ר משה גפני
בלי קשר לעניין הזה, דיבר אתי ראש עיריית בני-ברק, הוא אומר שיש לו שם מצוקת מגרשים, הוא דווקא מבקש בנייה לגובה. אתה לא יודע לענות לי על זה.
מוחמד חלאילה
אני לא יודע לפרט איזה רשויות מקבלות - - -
היו"ר משה גפני
משה, אתה תוכל לבדוק?
משה שגיא
אני יכול לבדוק.
היו"ר משה גפני
זה לא קשור להעברה הזאת, כשהוא הסביר את הנושא של הבנייה לגובה, נזכרתי שהוא דיבר אתי כמה פעמים, יש בבני ברק מצוקה גדולה - - -
משה שגיא
בעיקרון אנחנו מעודדים בנייה לגובה.
היו"ר משה גפני
בסדר, אם תוכל לבדוק את העניין הזה. עוד שאלות?
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
כן, אני מבקש הסבר מפורט על תוכנית 206302 ו-206303 בפנייה מספר 8013: החינוך העצמאי והחינוך התורני.
מוחמד חלאילה
אני אסביר בכללי ואם יידרש פירוט נוסף, משה שגיא ירחיב. מדובר גם כמו שאר סעיפי התקציב במשרד החינוך, גם רשתות מעיין החינוך התורני והחינוך העצמאי הן רשתות שעובדים בהן מורים והתאמות תקציבי השכר חלות גם עליהן.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
ואין התאמות תקציבי שכר במערכות אחרות?
מוחמד חלאילה
בכל המערכות.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
לא ראיתי בממלכתי, לא ראיתי ממלכתי דתי.
מוחמד חלאילה
בפנייה 8014. בפנייה הבאה יש פירוט שכולל את כל הסעיפים.
היו"ר משה גפני
מעניין שאתה שואל את השאלות האלה, מדובר בסעיפים שאני אפילו לא מכיר אותם. משרד החינוך עושה התאמות שכר - - -
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
אין בעיה, אני רוצה לדעת.
היו"ר משה גפני
הוא ענה לך, אני רק רוצה שתדע, אתה הולך להיות חבר כנסת הרבה שנים, נכון ?אתה רוצה להיות שר?
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
לא בטוח. לא בקואליציה אתך.
היו"ר משה גפני
מה, לא הלכת אתי בירושלים ובצפת ובחיפה, הבוס שלך התחנן שנלך אתכם ביחד.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
לא הלכתי אתך לשום מקום.
היו"ר משה גפני
לא אתך. תגיד בלי נדר. אנחנו נצטרך להסכים, לא אתם.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
אני רק שאלתי שאלה, לאן הולך הכסף. עכשיו הוא אמר לי ב-8014, אני רוצה לראות איפה התאמות שכר למורים אחרים.
היו"ר משה גפני
לגופו של עניין אני רוצה להגיד לך, אלה סעיפים שאני אפילו לא מתעניין בהם. למה אני לא מתעניין? הרי חשובה לי מערכת החינוך בכלל ומערכת החינוך החרדית - - -
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
גפני, שאלתי שאלה מקצועית, אתה לקחת את זה - - -
היו"ר משה גפני
הוא ענה לך.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
אני מבקש לדעת, ב-8014, איפה התאמות שכר למורים אחרים?
מוחמד חלאילה
מאחורי הדף מצורפת רשימה של כל השינויים ברמת - - -
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
תגיד לי מספר תוכנית.
מוחמד חלאילה
תוכנית 6101 – תוכנית של החינוך המיוחד לדוגמה. ותוכנית 6401 – תוכנית של החטיבה העליונה במשרד החינוך. תוכנית 6302 או 6301, היסודי וחטיבות הביניים במשרד החינוך. ההתאמות חלות על כל תקציבי השכר במשרד החינוך, יש מקומות שהייתה בהם יתרה ביחס לתחזית ומקומות שהיה בהם חוסר. במקום שהיה חוסר העברנו מהמקומות שהייתה בהם יתרה ולא מדובר בתקציבים ייחודיים למקומות מסוימים.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
שים לב, אדוני היושב-ראש, התשובה מספקת.
היו"ר משה גפני
תודה רבה, אני עובר להצבעה. פנייה לוועדה מספר 8013, מי בעד?
הילה שי וזאן (כחול לבן)
סליחה, אני לא מדברת רק לפרוטוקול, אני ביקשתי שמשרד האוצר יתחייב לגבי התמיכות ולגבי הארגונים החברתיים, העודפים שמעבירים, תתחייבו שזה מגיע אליהם אחר כך.
היו"ר משה גפני
כן, אבל זה תלוי בנו, אנחנו צריכים לראות את זה.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
לא, לא, זה תלוי בהם שהכסף הזה לא ישמש לדברים אחרים.
היו"ר משה גפני
הבנתי, הכסף הזה שעובר בעודפים יועבר לאותו סעיף ולא תעבירו את זה למקום אחר?
מוחמד חלאילה
עודפים שמחויבים בתקנה מסוימת או בנושא מסוים יעברו בדרך כלל לנושא הזה - - -
הילה שי וזאן (כחול לבן)
מה זה בדרך כלל? אני לא אוהבת את המילה בדרך כלל.
מוחמד חלאילה
לנושא הזה לא אמורה להיות שום בעיה עם העברת התקציבים שחויבו - - -
היו"ר משה גפני
אני לא מכיר דבר כזה.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
אני יודעת למה אני אומרת. בסדר גמור.
שלמה קרעי (הליכוד)
משה, הכסף לבינוי פנימיות ביהודה ושומרון מסתדר במסגרת הפנייה הזאת?
מוחמד חלאילה
הסתדר בפנייה אחרת שלא הצריכה הגעה לוועדה.
שלמה קרעי (הליכוד)
לא הבנתי, הסתדר במסגרת הפנייה הזאת?
מוחמד חלאילה
לא בפנייה הזאת, בפנייה אחרת שלא מגיעה לאישור הוועדה.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
מה קורה עם הדיווח לקורונה, אנחנו מתנים את זה בהצבעה?
היו"ר משה גפני
אמרתי, שלישיבה שתתקיים בנושא הזה של הסיוע אני דורש את כל מה שדרשת, שמשרד החינוך יביא לוועדה.
שלמה קרעי (הליכוד)
אדוני היושב-ראש, אני רוצה לחזור לנקודה שדיברנו קודם ועצרנו בה. משה, יש בעיה שאותם מוסדות שעכשיו נכנסים לתהליך יחד אתנו, אחרי כל העבודה שעשינו כאן, ברשותך, אדוני היושב-ראש, בשנתיים האחרונות, האם יש עניין להגביל אותם עד שיודיעו אם הם מצטרפים לאופק חדש או לא, כשהם עדיין לא יודעים מה המתווה? מה הבעיה להגיד להם - - -
היו"ר משה גפני
אני לא מציע - - -
משה שגיא
אין לנו בעיה להאריך את הזמן.
שלמה קרעי (הליכוד)
אין לכם בעיה להאריך את הזמן? אני אשמח.
משה שגיא
אין לנו בעיה.
שלמה קרעי (הליכוד)
תודה רבה.
היו"ר משה גפני
רבותי, פנייה 8013, מי בעד אישור הפנייה, ירים את ידו.

הצבעה

פנייה 8013 אושרה
היו"ר משה גפני
הפנייה אושרה. אני מצביע בנפרד על כל פנייה, מצביעים על פנייה 8014, מי בעד אישור הפנייה, ירים את ידו.

הצבעה

פנייה 8014 אושרה
היו"ר משה גפני
פנייה 8014 אושרה. מצביעים על 8015, מי בעד אישור הפנייה, ירים את ידו. מי נגד.

הצבעה

פנייה 8015 אושרה
היו"ר משה גפני
פנייה 8015 אושרה. הפניות של משרד החינוך אושרו. אמר לי אתמול החשב הכללי, שהנושא הזה יתבצע אפילו שאנחנו נמצאים כבר בתאריך מאוחר. משום מה הם נהיו מאוד מסודרים, רק בשנה שעברה העבירו לנו פניות שעברו כבר בינואר. אני לא ביקשתי להביא את זה כל כך מאוחר אבל זה הגיע מאוחר - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
כשמעבירים פה פנייה, האוצר מחויב והוא לא אמור לעשות בעיות - - -
היו"ר משה גפני
רגע, אני שומע שהפניות שהעברנו, מעכבים אותן אצל החשב הכללי?
מוחמד חלאילה
כן, חלקן לא מבוצע, מחכים לאישור הוועדה.
היו"ר משה גפני
לא, אני מדבר על אלה שאושרו בוועדה.
ינון אזולאי (ש"ס)
השבוע העברנו פניות, מחכים, לא נותנים להם להשתמש בכסף.
היו"ר משה גפני
משה, עברה פה הכשרה חלופית ומעכבים את זה אצל החשב הכללי.
משה שגיא
אנחנו הגשנו את זה לביצוע.
היו"ר משה גפני
בסדר, אז אצל החשב הכללי לא מאשרים.
משה שגיא
הם מחויבים לאשר - - -
היו"ר משה גפני
אבל אנחנו העברנו את זה.
משה שגיא
זה נמצא, כבר עבר אישור ועדת הקצבות והכול.
היו"ר משה גפני
טוב, אני מבקש תשובה, אני מבקש לקבל היום תשובה מה עושים עם הדבר הזה.

עוברים לפנייה לוועדה 8017, רשויות מקומיות, מי מסביר?
טל שחם
הפנייה נועדה לתקצב סך של 34.5 מיליון שקלים עבור מענק ביטחוני לרשויות מקומיות ביהודה ושומרון, בהתאם להחלטת ממשלה מס' 659, מיום 22 בדצמבר 2020, שעניינם מענה להוצאות מיוחדות לשנת 2020 לרשויות מקומיות ביהודה ושומרון.

מדובר על מענק לתוספות ליישובים ולרשויות האזוריות שנועד לצרכי הביטחון באזור יהודה ושומרון. המענק מחולק על ידי משרד הפנים על פי קריטריונים ברורים של משרד הפנים, הרשויות צריכות להראות על מה הכסף יוצא ומה ההוצאות המיוחדות שיש להן.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
איזה יישובים, כמה יישובים?

(היו"ר ינון אזולאי, 11:00)
מ"מ היו"ר ינון אזולאי
יש רשימה.
טל שחם
23 יישובים.
היו"ר ינון אזולאי
יש שאלות? מי בעד, מי נגד.

הצבעה

פנייה 8017 אושרה.
היו"ר ינון אזולאי
פנייה 8017 אושרה בוועדה. אנחנו עוברים לפנייה 8008, מי מסביר את הפנייה?
טל שחם
הפנייה נועדה לצורך תגבור תקציב פעולות הממשלה בשטחים בסך 8 מיליון שקלים במזומן, התקצוב נעשה בהתאם להחלטת ממשלה 3742, מיום 15 באפריל 2018 בנושא סיוע ליישובים ורשויות באזור ים המלח להתמודדות עם נזקי הבולענים. התקצוב נועד לפיתוח מרחב ארץ המנזרים בהתאם להחלטת הממשלה. מדובר על תקציב לאתר שמנוהל על ידי רשות הטבע והגנים שנקרא קאסר אל-יהוד, אתר שלישי בחשיבותו לנצרות. לאתר מגיעים מאות אלפי עולי רגל בשנה רגילה - - -
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
עכשיו אתה מבין למה גפני נתן לך לנהל את זה? כדי שהוא לא יעלה את זה להצבעה.
טל שחם
התקציב נועד לפיתוח האתר, פיתוח אתרי דת.
היו"ר ינון אזולאי
יש שאלות? מי בעד פנייה 8008, מי נגד, אפשר להצביע.

הצבעה

פנייה 8008 אושרה.
היו"ר ינון אזולאי
פנייה 8008 אושרה. עוברים לפנייה 8016.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
אני מבקשת אני מבקשת שתתחייבו שאתם מכנסים ועדות תמיכה ואתם מעלים את אחוזי המיצוי שלכם, זה פשוט הזוי, גם ככה חסרים לכם תקציבים לעמותות ולארגונים, אתם על 63% מיצוי כאשר אישרו לכם 100%. אם כבר אני נפגשת עם נציג משרד הרווחה, חסרים לך ארגונים כמו טיפול בנערות ונשים במצוקה, נוער בסיכון, בעלי מוגבלויות, ניצולי שואה? תקציבים שאישרו לכם. החשכ"ל והאוצר אומרים בצדק, העברנו להם את הכסף, שיכנסו ועדות תמיכה ויעבירו. 63% מיצוי במשרד הרווחה? באמת, אנחנו יודעים להתמודד מולם, מול חוסר מיצוי זה פשוט הזוי. אני מבקשת שתתחייבו, שתעשו את המאמץ, אנחנו העברנו כבר והתחייב פה משרד האוצר, שהם יאפשרו את כל העודפים ב-2021 להעביר אותם לעמותות ולארגונים החברתיים. אני מבקשת שתכנסו כמה שיותר מהר ועדות תמיכה כדי להעביר להם את הכספים האלה.
אופיר כץ (הליכוד)
63% על הכול?
הילה שי וזאן (כחול לבן)
כן, 63% מיצוי. תראה כמה ארגונים לא קיבלו את הכספים שלהם כי לא כינסו ועדות תמיכה. יש לכם שר מקסים ואתם עושים דברים מדהימים, עדיין זה לא הגיוני. אשמח לתגובה.


(היו"ר משה גפני, 11:05)
היו"ר משה גפני
שנייה. אמר לי היועץ המשפטי, אנחנו אישרנו בתקציב ההמשכי את העודפים.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
בסדר, אני מדברת על ועדות תמיכה.
היו"ר משה גפני
שנייה, אני לוקח את הדברים שלך ברצינות. הוא אומר, שאישרנו את העודפים שאפשר להעביר 85% רק לסעיף הזה. לא יכול המשרד לבוא ולהגיד, היות ויש לי כסף של עודפים מארגוני הנוער, אני מעביר את זה - - -
הילה שי וזאן (כחול לבן)
מצוין, זה מה שרציתי.
היו"ר משה גפני
אין מציאות כזאת. אומר אייל, אייל, אתה רוצה להגיד משפט?
אייל לב ארי
הכנסת אישרה ביום שני, הייתה ההצעה הממשלתית לגבי תקציב המשכי, החלק המשלים היה תיקון בחוק יסודות התקציב, שאפשר התחייבות – בחלק של ההתחייבות, לא בחלק של ההוצאה – עד 85% מהעודפים, ביחס לאותה תוכנית. שוב, במסגרת אותן מגבלות של המסגרת הכללית של התקציב ההמשכי, אבל באותה תוכנית, אחד לאחד.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
אגב, 15% זה 70 מיליון.
היו"ר משה גפני
בסדר, אבל אי אפשר להעביר את זה. מה שאפשר להעביר, מה ששאלת, זה רק לגבי אותו סעיף.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
ולכן השלמתי מול משרד הרווחה כדי לא להגיע בכלל למצב כזה, ביקשתי ממשרד הרווחה שיתחייבו לפרוטוקול – משרד הרווחה הם על 63% מיצוי, כאשר אישרו להם 100%, האוצר והחשכ"ל אישרו להם 100%. ביקשתי את התחייבותם לפרוטוקול שהם לא יעכבו ועדות תמיכה והם יגיעו לאחוזי מיצוי מלאים.
היו"ר משה גפני
שתדעי, שאני רותח מזעם, יש דברים שסתם מעכבים.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
אני לא רוצה לפרוט פה את הדוגמאות.
היו"ר משה גפני
אני גם יכול להביא דוגמאות. ברשותך, דקה, אני רוצה לגבי הסעיף הקודם. אמרו לי שגבעת זאב הייתה בפנייה בשנה שעברה ועכשיו היא לא נמצאת ברשימה.
ינון אזולאי (ש"ס)
היא נמצאת פה ב-870.
היו"ר משה גפני
ולמה הסכום הזה?
טל שחם
הסכום נקבע על ידי משרד הפנים, אני יודע שהנציג נמצא בזום, אתם רוצים לשמוע איך נקבע הסכום, אפשר לשאול אותו.
היו"ר משה גפני
לא, בסדר, תודה. אופיר, בבקשה.
אופיר כץ (הליכוד)
יש לי שאלה למשרד הרווחה, במשך יומיים אנחנו כבר בוועדה לזכויות הילד על התקנות של חוק הפיקוח והמצלמות, בגלל שאין לזה תקציב, בוועדה דנו כל הזמן איך אפשר לצמצם ולצמצם בשעות, במצלמות, כדי להניע את התקנות של חוק הפיקוח. אז אני שואל, עם כל ההעברות האלה לא יכולתם להעביר גם לדברים שקשורים לזה, שיש לזה הוצאות חד פעמיות, אפשר היה לפנות כסף להמשך למימוש התקנות? זאת הייתה שאלה.
נתנאל אשרי
בוקר טוב, נתנאל אשרי, רפרנט רווחה במשרד האוצר, השאלה הופנתה ביחס לתקציב זרוע העבודה שהוא לא תחום האחריות שלי, אני יכול לבדוק ולחזור אליך.
היו"ר משה גפני
למה היא מופנית?
נתנאל אשרי
השאלה נוגעת לסעיף 36 ולא לסעיף 23, זרוע העבודה, לא תחום האחריות שלי, אני יכול לצאת, להתקשר ולבדוק.
היו"ר משה גפני
אז תצא ותחזור עם תשובה.
נתנאל אשרי
בוא נתקדם בינתיים לפנייה של משרד הרווחה.
היו"ר משה גפני
אתם צריכים לבוא לוועדה, כשעולה משרד מסוים, צריך לקחת בחשבון שישאלו על נושאים שונים.
אופיר כץ (הליכוד)
גפני, עד שנקבל תשובות, אולי אפשר לחכות עם ההצבעה.
חנן פריצקי
שתי תשובות. דבר ראשון, כמו שאמר חברי, כל סיפור המצלמות זה בזרוע העבודה, כרגע מבחינה תקציבית אנחנו מחולקים: זרוע רווחה, זרוע עבודה. כל הפניות שנמצאות פה הן זרוע רווחה. לגבי השאלה בעניין התמיכות. כל מה שנמצא באופן תדיר בבסיס התקציב, דהיינו, נושא תמיכות בנפגעי תקיפה מינית, בנושא ילדים עם מוגבלויות, כל התמיכות השנה בסופו של יום עברו בהתאם למה שהיה בשנה שעברה, עד 100% משנה שעברה, כולן עברו ועדות - - -
הילה שי וזאן (כחול לבן)
זה לא נכון.
חנן פריצקי
אני אומר לך, כולן עברו ועדות תמיכות, בהתאם לשנה שעברה. אני חושב שמה שאת מדברת, ככל שאני מבין, את מדברת על התמיכה שקיבלנו ייעודית לקורונה לגבי ארגונים חברתיים.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
נכון.
חנן פריצקי
לגבי ארגונים חברתיים, שם הקושי הביורוקרטי קצת יותר מסובך, כל הכסף עובר לשנה הבאה, עושים על זה הרבה מאוד עבודה יחד עם החשכ"ל, כדי שזה ייקרה. לשמחתנו הרבה, בגלל שזה תקציבי קורונה, אז זה חוצה שנים ומהבחינה הזאת אנחנו יכולים לעשות את זה גם בשנה הבאה ולכן אני מאמין, שכל התמיכות האלה בכל הארגונים האלה בסופו של יום יגיעו ליעדן. כשאת מדברת על הארגונים שנמצאים בתוך תקציב הרווחה באופן סדיר, כולם קיבלו מענה - - -
הילה שי וזאן (כחול לבן)
אגב, טיפול בנערות ונשים במצוקה, נוער בסיכון, זה בתקציבי קורונה שלא העברת.
חנן פריצקי
אז אני אומר, לשמחתנו הגדולה, התקציב יכול לעבור גם בשנה הבאה.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
אז אני מבקשת התחייבות, שתעשו מאמץ להתגבר על הבעיות הביורוקרטיות – כלשונך – ולהעביר להם את זה בתחילת השנה, כמה שיותר מהר.
חנן פריצקי
ההתחייבות ניתנה לעשות כמה שיותר מאמץ כדי לסגור את זה, זאת המטרה. זאת התחייבות שלנו, זאת גם מטרה שלנו, אנחנו עושים ככל שביכולתנו כדי לגרום שזה ייקרה ואנחנו מאוד מקווים שזה ייקרה כמה שיותר מהר.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
אנחנו נעקוב.
היו"ר משה גפני
מי יכול לתת תשובה לחבר הכנסת אופיר כץ?
חנן פריצקי
אמרתי, לגבי כל סיפור המצלמות, זה נמצא בזרוע העבודה, אין לנו את הנציגים מזרוע עבודה - - -
היו"ר משה גפני
בסדר, אז אני מקווה שיבוא, זה הכול משרד הרווחה.
חנן פריצקי
אכן, זה משרד העבודה והרווחה.
היו"ר משה גפני
אין לי טענות, אני רוצה תשובה לפני שאנחנו מצביעים.
חנן פריצקי
אוקי, אתם רוצים לעבור על הפנייה ולאחר מכן אני אצא ואבדוק מה קורה?
היו"ר משה גפני
כן, אנחנו לא נצביע.
ינון אזולאי (ש"ס)
בינתיים רק עוד שאלה, הוא מדבר על המצלמות, לגבי מעונות היום אנחנו כל הזמן צועקים שאתם עושים flat וההורים משלמים יותר, זה גם קשור לרווחה כי כל מי שמקבל סבסוד זה אלה של הרווחה ושם אנחנו יודעים שעדיין לא הסכמתם לבטל את ה-flat דווקא על מעונות היום וכל פעם יעשו מאמץ, גם השר אמר יעשה מאמץ, אנחנו יודעים שגם את הדירוג של מעונות היום לא כולם קיבלו, יש לכם תשובות לזה.
חנן פריצקי
עוד פעם, זה זרוע עבודה.
ינון אזולאי (ש"ס)
לא, לא, אני יודע להבדיל בין זרוע עבודה לרווחה, במעונות היום יש גם רווחה וגם עבודה. אם אני טועה, תגיד לי.
חנן פריצקי
הטבלאות מתכנסות על ידי זרוע עבודה.
ינון אזולאי (ש"ס)
אז אתם לא קשורים אחד לשני? אתה לא מאגד את שניהם?
חנן פריצקי
לא אמרתי שזה לא קשור. כמו שאמרתי בפעם שעברה, אנחנו עשינו מאמץ מאוד גדול להקטין ככל שניתן את הפגיעה במשפחות החלשות, עשינו גם שינוי מסוים, לצערנו הרב לא יכולנו לתקן את זה ולהקפיא את זה לחלוטין, זה כמובן תלוי בתקציב, זה כמובן תלוי במציאות, ככל שאנחנו רוצים להקל על המשפחות, זה מה שעשינו וזה מה שנעשה בעתיד.
ינון אזולאי (ש"ס)
בקיצור, להקל עליהם, לא הקלו עליהם.
חנן פריצקי
היה שינוי - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
אני מכיר את השינוי, עשו אותו לכולם, במקום ללכת רק על אלה של הסבסוד הגבוה.
היו"ר משה גפני
מתי תהיה תשובה על השאלות של זרוע העבודה?
חנן פריצקי
אני יכול לצאת ולבדוק.
היו"ר משה גפני
אז לצאת ולבדוק כי אני לא אצביע על זה עד שלא נקבל את התשובות.
חנן פריצקי
לדבר על הפנייה?
היו"ר משה גפני
בבקשה, תגיד על הפנייה.
חנן פריצקי
הפנייה נועדה לבצע התאמות ושינויים בתקציב משרד הרווחה לשנת 2020. מדובר על פנייה סופית שמתאימה תקציב לביצוע. במהלך השנה היו הרבה מאוד שינויים לאור התקציב ההמשכי, אתגר מאוד לא פשוט ובסופו של יום אנחנו גורמים לכך שאנחנו מתאימים את התקציב לביצוע בסוף שנה. ההתאמות הן בסך 0, דהיינו, אין שינוי בגג המשרד, מדובר על התאמות פנימיות וזה בעצם מטרת הפנייה.
היו"ר משה גפני
יש שאלות על הפנייה?
אופיר כץ (הליכוד)
מה סך כל ההעברות פה?
חנן פריצקי
כל הפניות הן בסך 0. מדובר על פנייה פנימית בתוך תקציב משרד הרווחה. מדובר על עשרות העברות של כל התקנות והתאמה של תקציב ביצוע למציאות בשטח. מדובר על תזוזות של מיליונים רבים אבל בין התקנות, בהתאם לתקציב - - -
אופיר כץ (הליכוד)
בין התקנות, מה סך הכול של ההעברות?
חנן פריצקי
סך כל ההעברות הוא 0, במינוס ופלוס 0, ההעברות הן בסך 0 בין תקנות. כל שנה אנחנו מתאימים את התקציב לביצוע בסוף, נגיע למצב שבו אנחנו מכסים את כל הגירעונות שלנו לצורך העניין ואת ההתאמות שלנו בתקנות אחרות. משרד הרווחה, ככל שהוא מתחיל את השנה, יש אלפי תנועות או אפילו מיליוני תנועות, מדובר על אספקת שירותים לאוכלוסייה מוגבלת בסיכון, מדובר על מיליוני תנועות כאשר אתה לא יכול מראש לחזות בשום מקרה את התחזית ב-100%, אתה מבצע רק במהלך השנה וגם בסוף השנה התאמות של התקציב לביצוע בהתאם למציאות בשטח.
היו"ר משה גפני
מה שאני מבקש, תזדרזו לתת תשובות לשאלות שהועלו כאן לזרוע העבודה. בינתיים, לפני שאני מצביע על משרד הרווחה, אני עובר לתחבורה, פיתוח, פנייה לוועדה מס' 8018, עמוד 13 בחוברת.
אריאל הבר
הפנייה נועדה לבצע שינויים פנימיים בין תוכניות בסעיף 79, סעיף הפיתוח של משרד התחבורה, בהתאם לקצב הביצוע בפועל. את הפירוט ניתן למצוא בדברי ההסבר.
היו"ר משה גפני
שאלות? אין שאלות. מי בעד אישור הפנייה 8010, ירים את ידו.

הצבעה

פנייה 8010 אושרה
היו"ר משה גפני
הפנייה אושרה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
מה עם גשר המעלית של בני ברק?
היו"ר משה גפני
דיברתי עם ראש עיריית בני ברק - הם מסרבים לעשות את זה - הוא אומר לי, אם אתם תכפו עלינו שאנחנו נחזיק את זה, לא מקובל דבר כזה. איפה מקובל שהעירייה היא זאת שמחזיקה את הגשר שנמצא ברכבת? תן לי דוגמה של איזשהו מקום בארץ. הטענה הזאת היא טענה שקצת קשה להתמודד אתה, אתה היית שר התחבורה, מה אני אגיד על העניין הזה, שהוא חייב לעשות את זה?
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
הציפייה היא שהרכבת תחזיק?
היו"ר משה גפני
הוא אומר, מה פתאום משרד התחבורה ברח מזה?
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
יש לו דוגמאות אחרות שמשרד התחבורה מחזיק? אני לא יודע.
היו"ר משה גפני
אני לא יודע, הוא אומר, אני לא מכיר דבר כזה שרשות מקומית היא זאת שמחזיקה את הרכבת.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אני כן מכיר, היא לא מחזיקה את הרכבת.
היו"ר משה גפני
איפה?
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אני אומר לך עוד פעם, הבעיה היא שהגשר הזה הוא לא בתחום הרכבת. אם הוא היה בתחום התחנה, בטח שהרכבת מחזיקה אותו, זה כמו שהרכבת מחזיקה את המדרגות הנעות שיורדות למטה בתחנת נבון. הבעיה היא שהגשר הזה הוא לא בתחום הרכבת, הוא בתחום המועצה.
היו"ר משה גפני
לא יהיה מנוס מלעשות ישיבה, לא ישיבה של הוועדה אבל ישיבה לקרוא את שני ראשי הערים ואת משרד התחבורה ולנסות להגיע לפתרון. אני לא רואה דרך אחרת.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
בסוף כמו בחלם, יקימו חברה ממשלתית שתתחזק את הגשר, ויבנו בית חולים מתחת לגשר.
היו"ר משה גפני
צריך לעשות ישיבה על זה, השאלה מי אחראי על הגשר הזה? זה דבר שהוא לא לעניין, איך מנהלים ככה מדינה? מישהו צריך לקבל החלטה על הדבר הזה. הטענה שצריך שם מעבר של אנשים, זה ברור לחלוטין.

אנחנו עוברים לפנייה מספר 8019 – משרד הדתות.
יפתח עשהאל
פנייה על סך 3,250 אלפי שקלים, העברה לתמיכה של המשרד לשירותי דת להכוונה וייעוץ הלכתיים בתחום הפוריות.
היו"ר משה גפני
מה זה תחום הפוריות? מי מקבל את הכסף הזה? מי עוסק בפוריות במשרד הדתות?
חזי כהן
חזי כהן, המשרד לשירותי דת, יש תמיכה שאנחנו נותנים לעמותות שבעצם עוסקות בכל התמיכה בפן ההלכתי לנשים שעוברות טיפולי פוריות, כדי שלא יהיו לנו בעיות הלכתיות - - -
היו"ר משה גפני
אני הייתי עם חלק מהארגונים האלה, הייתי אתם בבתי החולים, עם מנהלי בתי חולים, הם עושים מלאכת קודש, אין ויכוח, אנשים שאין להם ילדים. תסבירו לי רק איך חילקתם את הכסף הזה?
חזי כהן
לפי מבחנתי תמיכה.
היו"ר משה גפני
שיניתם את מבחני התמיכה לאחרונה? אני רק רוצה שתדעו, אומנם אני עולה חדש, הגעתי לא מכבר למדינת ישראל, מה זה מבחני תמיכה, זה הותאם למישהו? איך קורה שארגון אחד מקבל פי שישה מאשר מקבל ארגון אחר? תסבירו לי.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
אגב, הם משרד לשירותי דת באפס אחוז מיצוי בהעברה לארגונים חברתיים.
היו"ר משה גפני
למה?
הילה שי וזאן (כחול לבן)
לא הועבר, כנראה לא כינסו ועדות תמיכה, אני לא יודעת, אולי אתה תוכל להסביר.
היו"ר משה גפני
אני אבקש תשובה לשאלה שלך, אבל קודם כל אני מבקש לדעת איך החלוקה הזאת?
חזי כהן
שוב, אני לא היחידה המקצועית אבל יש מבחני תמיכה - - -
חזי כהן
אז תביא את היחידה המקצועית, נחכה להם. מה זה אומר? אני רוצה לדעת, הרי זה יצא מתוך הפנייה הכוללת של משרד הדתות.
חזי כהן
נכון.
היו"ר משה גפני
רציתי שהחברים יידעו איך זה מחולק, למה זה מקבל יותר וזה מקבל פחות? אם אחד מקבל יותר ב-100 שקלים, אני מבין, בסדר. אבל אחד מקבל יותר והשני מקבל פחות והפערים של 400%-500%-600%? ואתה אומר לי קריטריונים?
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
רגע, ברשותך, אנסה לעשות סדר.
היו"ר משה גפני
תעשה סדר ואז אשאל מה נשתנה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
רגע, אדוני יושב-הראש, אתה יכול לשאול מה נשתנה אבל זה לא בדיוק – כמו שאתה יודע - - -
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אני לא יודע כלום, אני עולה חדש.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אתה כן יודע, ליבה לא למדת, יש כמה דברים שאתה כן יודע. איך אתה יודע? כיוון שגם אתה וגם חבר הכנסת לשעבר והשר וקנין, עבדך הנאמן, היו מעורבים בשנה שעברה במאבק איתנים מול משרד המשפטים שדרש – הרי בסופו של דבר מבחן התמיכה הוא פר פעולות, דהיינו, הגופים הנתמכים מבצעים פעולות ובמסגרת הדיווח שלהם מגישים דוחות ביצוע של פעולות שונות בתחומים שונים. משרד המשפטים, בצורה שערורייתית – אתה ואני נלחמנו בכל כוחנו נגד זה אבל יש ביטוי שאורי אריאל פעם תבע, נלחמנו כמו אריות, נפלנו כמו זבובים – משרד המשפטים דרש לתקן את מבחני התמיכה והוציא את הפרוצדורות הרפואיות מתוך המבחנים הללו, מה שגרם לזה, שגוף שמתמכה בפרוצדורות רפואיות ועושה אותן ואמור גם לשיטתך וגם לשיטתי להיות מתוקצב, לא מתוקצב. כל גוף הגיש את מה שהוא עשה, הוא עשה כנסים, הוא נתן ייעוץ לזוגות, הוא העסיק מפקחים, הוא ענה לטלפונים, הוא עשה פרוצדורות רפואיות, וזה יצר כמובן את העיוות שאתה מדבר עליו. מה שאני רוצה להציע, הרי בסופו של דבר, היום זה לא הדקה ה-90, זה כבר אחרי, זה הפנדלים, אני חושב שהדבר הנכון הוא להיכנס מיד ולראות איך פונים את הדבר. צריך להבין, הרציונל של התקנה הזה בא ואומר, יש שירותים שמשרד הבריאות מספק אותם לכלל אזרחי ישראל אבל יש ציבור, בעיקר ציבור דתי, שיש לו בעניינים האלה שהם מאוד רגישים, צרכים אחרים שלא נענים היום במסגרת סל הבריאות. זה הרי לא ההפריות עצמן אלא כל המסביב מאוד מורכב, דברים שצנעת הפרט יפה להם, כבוד אלוקים הסתר דבר, אבל יש צורך נוסף שעליו נועדו המבחנים לענות. אדוני היושב-ראש, מה שאני רוצה להציע ואתה יכול להוביל את זה, להיכנס כאן לעבודת מטה רצינית שתאפיין את הצורך האמיתי, יכול להיות שהרבה שנים הוא לא תוקף ועם כל הכבוד, אני לא מוכן לזה, שמשרד המשפטים יקבע מה צריך ומה לא צריך ומה מכוסה ומה לא מכוסה, ומה אנשים יראי שמיים שנתקלים בבעיות בתחום הפוריות צריכים או לא צריכים לקבל. בעיניי זה לא לעניין שזה מתנהל במסדרונות האלה, זה קשור לסוגיה הכללית שלנו. אני חושב שמשרד הדתות צריך להתחייב לנו כאן, שהעניין הזה חייב להיכנס לליבון רציני אמיתי. כמו שהיושב ראש פתח את הדיון, זה קריטי. אני מציע, שתקום איזה ועדה מקצועית שתיכנס לעובי הקורה ותלמד את העניין. לא יכול להיות מצב, שהקריטריונים יקבעו תלאי על תלאי כי היה משהו, בא חנן ארבליך, הרים דגל משפטי בעייתי ועשה מה שעשה. רגע, ואולי מה שהוא עשה לא מתאים למציאות? הוא באמת הוא לא עונה לצרכים? הרי בסוף הגופים שנתמכים, זה גם צריך להבין, אנחנו רק תומכים בהם. הגופים שנתמכים, זה כמו שוק חופשי, הם פועלים בתחומים שבהם יש ביקוש. יש ביקוש בתחומים שבהם צריך, אז צריך לראות שמבחני התמיכה עונים לצורך האמיתי שקיים בציבור ושהגופים המקצועיים האלה, שזאת התמחותם, עושים עבודה. אני חושב שוועדה כזאת תוכל, יחד עם הגופים האלה, לראות מה הצורך האמיתי.
היו"ר משה גפני
מי צריך לתת תשובה על ועדה כזאת? עם מי אנחנו מתעסקים שם.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
עם משרד הדתות.
היו"ר משה גפני
עם מי, עם המנכ"ל שעוזב? עם מי?
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
יש שר. אולי חבר הכנסת ינון אזולאי, יכול לדבר עם כבוד השר.
היו"ר משה גפני
אל תערב אותו, אתה רוצה להדיח אותו?
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
לא, להפך, שיעזור - - -
היו"ר משה גפני
התנהגות מתחת לכל ביקורת, מה יש פה לדבר? אני רוצה להגיד לחברי הוועדה, אלה שלא מצויים בעניין הזה. יש צורך חיוני, חברתי, אני עד לזה, אני ראיתי את זה, הזמינו אותי כמה פעמים, הייתי בשיבא, הייתי בכמה בתי חולים, יש צורך חיוני מהמדרגה הראשונה. זה כסף קואליציוני בעצם והמדינה לא מממנת את זה. זה לא שבאים ואומרים, אנחנו נותנים כסף כדי לדאוג לאנשים, למשפחות, לזוגות, שמתקשים בלידת ילד. ויש גם בעיות הלכתיות בנושא הזה. מקציבים כסף לנושא. בא משרד הדתות, בלי לדבר עם הגופים עצמם, בלי להגיד כלום, עשה קריטריונים ששינו בפערים עצומים את הסכומים שאלה מקבלים ואת הסכומים שאלה מקבלים.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אבל הבעיה הקשה היא לא התוצאה, כי על התוצאה יגידו לך, אסור לך להתערב משפטית. הבעיה היא, שהקריטריונים גובשו בלי כל מבחן אמיתי, כי המשפטנים החליטו.
היו"ר משה גפני
בסדר, אמרתי. אני רוצה שתקום ועדה מקצועית שתעמוד עם הגופים האלה, שזה לא יחזור על עצמו. אני רוצה לדעת אם כן או לא.
חזי כהן
אני שומע את מה שאומרים חברי הוועדה המכובדים, כמובן שאעלה את זה בפני - - -
היו"ר משה גפני
בסדר, אז תן לנו תשובה על זה לפני שאנחנו מצביעים.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
תרים טלפון למנכ"ל - - -
היו"ר משה גפני
תגיד לי, אתה עובד משרד הדתות? עד עכשיו עבדת במשרד התחבורה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אני עובד אצל עם ישראל, בעיקר עוזר בציבור החרדי.
היו"ר משה גפני
עם ישראל. יש לכם מזל אחד, שהפרטנר שלכם זה ינון ואני.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
לא הבנתי.
היו"ר משה גפני
אתה לא צריך להבין הכול.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
יש משהו שהוא שלי?
היו"ר משה גפני
עם ישראל שלך.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
לא. אני של עם ישראל, חייל, משרת, וגם אתה.
היו"ר משה גפני
אני רוצה תשובה, האם זה מה שהולך לקרות?
הילה שי וזאן (כחול לבן)
כבוד הרב, אנחנו גם רוצים תשובה, אם אפשר, מדוע בשנה שעברה חילקתם יותר מ-13 מיליון תמיכות, השנה לא חילקתם כלום, אפס.
חזי כהן
אז אני מסביר שוב, הייתה ועדת כספים על כל הכספים של התמיכות, ב-29 לחודש, וב-30 רק הסתיים כל הנושא הזה של - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
שלשום היה בוועדה העברות, ועכשיו הם מעבירים להם את הכסף.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
מתי אתה מעביר?
ינון אזולאי (ש"ס)
הם מוציאים הרשאות היום.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
היום אתה מעביר את כל התמיכות?
ינון אזולאי (ש"ס)
הוא חייב.
חזי כהן
אין לי ברירה.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
יש ברירה, זה יכול להישאר בעודפים ולעבור. אני שואלת, אתה הולך לחלק היום - - -
חזי כהן
מה שאני יכול במסגרת לוחות הזמנים - - -
הילה שי וזאן (כחול לבן)
שזה כמה?
חזי כהן
כל הכסף שהעבירו לי.
ינון אזולאי (ש"ס)
מה זה כל הכסף? יש לך בעיה, כלומר, אתה מחייב את כל ה-100% או שעושים לך בעיות עם זה?
חזי כהן
יש הוראות החשב הכללי.
היו"ר משה גפני
החשב הכללי מעכב שם העברות. רבותיי תראו, אני מבקש תשובות לגבי השאלה הזאת, הילה, אני מבקש תשובות לגבי הנושא של התמיכות, אני מבקש תמיכות לגבי הנושא שהעלה פה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', אני לא אוהב את זה אבל אני רוצה לדעת תשובה, שיגידו בדיוק מה הולכים לעשות. אני מבקש תשובות לגבי השאלה של אופיר כץ.
ינון אזולאי (ש"ס)
לפני זה גם אוסיף, השאלה שקודם שאלתי, איפה היה מוטי אלישע, שהתחייב בפני הוועדה, שעד סוף דצמבר כל הילדים במעונות יהיו מדורגים, ההורים יקבלו את ההודעה על דרגה, נכון לאתמול אין לכולם דירוג.
חנן פריצקי
חבר הכנסת גפני, דבר ראשון, כמו שהבהרתי לחבר הכנסת כץ, מדובר בשני תקציבים נפרדים לחלוטין.
אופיר כץ (הליכוד)
אפשר עדיין להעביר להם.
חנן פריצקי
רגע, אפשר להעביר הכול, אפשר להעביר לכל משרד ומשרד, הכול בסדר. דבר שני, שוחחנו עם משרד האוצר לגבי המצלמות, הם אמרו שהתקציב לא רלוונטי לגבי 2020 מכיוון שזה לא הגיע לידי בשלות, הם מנהלים על זה דיונים, ככל שיצטרכו - - -
אופיר כץ (הליכוד)
זה הגיע לבשלות, יוצאים כבר למכרזים.
חנן פריצקי
הם אמרו שמבחינה כספית אי אפשר היה להעביר כספים ל-2020 מכיוון שזה לא היה מנוצל. הם ממשיכים לנהל על זה דיונים. הם אמרו שיש על זה שיחות, הם חושבים שזה יתגבש בשנה הבאה ובהתאם לזה יתקצבו את התקנות אבל אין רלוונטיות ל-2020.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני מבקש גם תשובה, מוטי אלישע, התחייב פה שעד סוף דצמבר יהיה. אנחנו נמצאים היום ב-31 בדצמבר.
חנן פריצקי
אתם כל הזמן שואלים אותי שאלות על התחייבויות בזרוע עבודה, אני לא בקיא בכל ההתחייבויות בזרוע העבודה.
אופיר כץ (הליכוד)
אתם משרד אחד, עוד מעט תגיד לי - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
אתה יודע מה, לא קרה כלום, הכול בסדר, אם אתה לא יודע לתת לנו תשובות, תודה רבה.
היו"ר משה גפני
בסדר, אני עושה הפסקה עשר דקות.
אופיר כץ (הליכוד)
רגע, יש לי הצעות לסדר.
היו"ר משה גפני
הפסקה עשר דקות.


(הישיבה נפסקה בשעה 11:25 ונתחדשה בשעה 11:35.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את הישיבה, אני מקבל תשובה קודם כל לגבי משרד הרווחה.
חנן פריצקי
שוחחנו עם מוטי אלישע, בהמשך נקבל תשובה מסודרת לגבי השינוי בתקנות, היה פה איזה דין ודברים, כן הובטח, לא הובטח, הם אמרו שהם ימשיכו לדבר ביניהם.
ינון אזולאי (ש"ס)
בסדר גמור, אני מודע ואנחנו נקיים את השיח הזה.
היו"ר משה גפני
אוקי. מספר פנייה לוועדה 8016, משרד הרווחה, מי בעד אישור הפנייה, ירים את ידו.

הצבעה

פנייה מספר 8016 אושרה.
היו"ר משה גפני
פנייה מס' 8016 אושרה.

לגבי הנושא האחרון שעל סדר היום, הנושא הזה של משרד הדתות, בבקשה.
חזי כהן
דיברתי עם המנכ"ל, לבקשתך.
היו"ר משה גפני
עם מי דיברת?
חזי כהן
עם המנכ"ל.
היו"ר משה גפני
מי זה המנכ"ל?
חזי כהן
כרגע, עודד פלוס. לפי בקשת הוועדה, אנחנו מוכנים להקים ועדה מקצועית שתבחן את הצרכים, יחד עם הגורמים המבצעים, ונראה איך אנחנו מבצעים את הדברים בצורה שתיתן מענה נכון יותר לצרכים.
היו"ר משה גפני
מספר פנייה לוועדה 8019, מי בעד אישור הפנייה ירים את ידו.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
רגע, רגע, שאלה, אדוני היושב-ראש, אני רוצה לדעת, האם התקציב שאמור לעבור להנגשת מערת המכפלה - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
עבר שלשום.
היו"ר משה גפני
עבר, עבר. את ביקשת וביצעתי. קטי, מה שאת מבקשת פה בוועדה, מתבצע בסוף.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
תודה, אדוני היושב-ראש.
היו"ר משה גפני
מספר פנייה לוועדה 8019, מי בעד אישור הפנייה, ירים את ידו.

הצבעה

פנייה מס' 8019 אושרה.
היו"ר משה גפני
הפנייה אושרה, אני מגיש עליה רביזיה, תודה רבה, הישיבה נעולה. סליחה, אני חוזר בי, חבר הכנסת אופיר כץ, בבקשה.
אופיר כץ (הליכוד)
קודם כל, אני מצטרף לקטי, להעברה לגבי מערכת המכפלה - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
מה את מצטרף? כבר העברנו את זה.
אופיר כץ (הליכוד)
בסדר, אני רוצה לפרגן לקטי.
היו"ר משה גפני
רבותיי, הבטחתי, וזה היה על פי הבקשה שלך ובצדק, לא לעכב את העניין של ההעברות. ביקשו הצעות לסדר, אופיר, אני מבקש לכבד, פינדרוס, אני מבקש לא להפריע לו.
אופיר כץ (הליכוד)
שוב, להגיד תודה ויישר כוח גדול לחברת הכנסת קטי שטרית, שהנושא של מערת המכפלה, היא דוחפת אותו, יישר כוח גדול, כל הכבוד, המשיכי כך.

דבר שני, אני מצטרף למה שאמרת, אדוני היושב-ראש, לגבי המאפייה, גם אני נדהמתי לקבל את המכתב, שלמרות שמשרד הביטחון אמר שהם יחכו חודש ופתאום אנחנו רואים שהם ממשיכים, זאת באמת התנהגות לא ראויה ולא מכובדת. במהלך היום יש לנו פגישה משותפת בעניין עם המנכ"לים הרלוונטיים.
היו"ר משה גפני
אתה וינון?
אופיר כץ (הליכוד)
כן.
ינון אזולאי (ש"ס)
גם אתה?
היו"ר משה גפני
אם אוכל.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
זה כל חברי ועדת הכספים היו אז – זה בסדר גמור, גם עם אופיר, אנחנו סומכים את ידינו שהם יעשו את העבודה.
הילה שי וזאן (כחול לבן)
מתי נוכל לדעת כמה תמיכות אתה מעביר היום?
חזי כהן
אנחנו נחלק את כל התמיכות שיאפשרו לנו על ידי החשב הכללי.
היו"ר משה גפני
יש עוד דבר, חוץ מההעברות האלה שהם צריכים להעביר ואני אתך לגמרי, יש דברים שמתעכבים על ידי החשב הכללי, לא האיש, החשב הכללי, אלא משרד החשב הכללי. אני מבקש, אם אתה יכול לדווח לנו, גם לחברי הוועדה, מה לא מתבצע. אנחנו אישרנו את זה, למה זה לא מתבצע?
הילה שי וזאן (כחול לבן)
אנחנו נעזור לכם מול, אבל תעדכנו אותנו.
היו"ר משה גפני
בסדר. אופיר, בבקשה.
אופיר כץ (הליכוד)
פנו אליי מתאגידי כוח אדם, ענף הבנייה, הם ראו את השינוי שכביכול עשינו, אני רק לא יודע איפה זה תקוע לגבי המס על העובדים בחקלאות, הם טוענים שזה משהו כמו 15% וגם הם רוצים שנבחן את האפשרות להוריד להם. הם אומרים, שאם לא נוריד להם, בגלל מצוקת העובדים, זה יכול להביא להעלאת מחירים. הייתי שמח לשמוע את עמדת האוצר, לעשות דיון על זה, האם באמת להשאיר את זה על 15% זה יכול להביא לעליית מחירים בענף הבנייה?
היו"ר משה גפני
שנינו נצטרך לדבר עם שר האוצר. זה בידיים שלו, אנחנו לא יכולים לעשות את זה לבד.
אופיר כץ (הליכוד)
ברור. דיון, לשמוע האם זה באמת עלול לייקר את מחירי הדיור, זה מה שאני רוצה לדעת.
היו"ר משה גפני
בסדר גמור.
אופיר כץ (הליכוד)
תודה רבה.
היו"ר משה גפני
בצלאל, בבקשה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אני אשמח להתעדכן, מה נסגר עם נושא הארנונה, ניתוק הפטור מארנונה ממענקי - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
אמרנו שזה יבוא כשיביאו את החוק הנוסף של המענקים.
היו"ר משה גפני
השר הסכים, אני חושב.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
מי שנניח פתח השנה, הוא לא מקבל מענקים, הוא לא אמור לשלם ארנונה. מי שהממשלה סגרה, בצו, מתי זה מגיע, באיזה יום?
אופיר כץ (הליכוד)
אחרי שהממשלה תעביר את זה, זה אני כבר לא יודע לענות.
היו"ר משה גפני
יש בעיה במדינה, זה היה צריך להיות אצלנו בדיון, להיות כבר בעצם אחרי הדיון. המציאות היא, שהממשלה אישרה, ועדת שרים אישרה, זה היה צריך לעבור מהממשלה למליאת הכנסת ואלינו. בינתיים, התהליך נעצר באמצע בגלל שלא הסתדרו עם כחול לבן, זה המצב כרגע. אבל העלינו את העניין הזה פה כששר האוצר היה - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
היום יותר קל להם להסתדר, נשארו רק שניים.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אין יכולת לעקוף את זה?
היו"ר משה גפני
איך?
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אם יש לך רוב בכנסת, תביא את זה למליאה בלי הסכמת ממשלה.
היו"ר משה גפני
אני לא יודע.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
המציאות היא, שאנשים נמצאים במצוקה קשה מאוד מאוד, סגר שלישי, חנויות לא עובדות, זה כבר חודש חדש, חודש חדש – תשלום ארנונה חדשה, מסים חדשים - - -
היו"ר משה גפני
אנחנו נמצאים ביום חמישי, נראה, אם עד תחילת השבוע לא יהיה פתרון, השר היה מאוד חיובי בעניין הזה, להפך, הוא אמר, המקום שצריך להעביר את זה, וזה נכון, זה בנושא של מענקי הסיוע, והעסקים החדשים הם חלק מהעניין הזה. אם נראה שזה לא מתקדם, נראה מה לעשות. אבל אם זה כן מתקדם כפי שצריך להיות, גם בגלל הסיוע, זה המקום לעשות את זה, אחרת זה תהליך. אני מקווה שזה מה שייקרה. ינון אומר, שבכחול לבן אפשר היום יותר להסתדר.
ינון אזולאי (ש"ס)
יותר קל.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אדוני היושב-ראש, אם אפשר לבקש משר הפנים, בהינתן שיש הסכמה בכנסת ויש הסכמה של משרד האוצר, להוציא הנחיה לרשויות המקומיות, שלא להוציא דרישות עכשיו לשנה הבאה לעסקים – היום אנחנו ב-31 למניינם – ושתוך כמה ימים העניין יוסדר בחקיקה. הרי מה קורה, הם מקבלים עכשיו שוברים לתשלום. אחר כך לך תחזיר להם, לך תייצר החזרים.
היו"ר משה גפני
נבדוק. עוד מישהו כי אני רוצה לנעול את הישיבה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
לפני שאתה נועל את הישיבה, אני רוצה להודות לך, אדוני יושב-הראש, סוף שנה אזרחית זה תמיד ימים לחוצים מאוד, מתוחים מאוד, אגב, זה קצת הזוי שזה עובד ככה, הרי כולם יודעים שסוף שנה מגיע, ואיכשהו תמיד הכול מתכנס לשלושה-ארבעה ימים האחרונים, ועדת כספים והחשכ"ל, אנחנו כולנו מפרפרים פה איזה ארבעה ימים, כל היום בין החשכ"ל והסגנים השונים שלו, יש לך צוות יוצא מן הכלל ושיתוף הפעולה בינינו היה באמת נהדר לטובת העניין, ללא הבדלי גישות, אז אני רוצה להגיד לך תודה על המקצועיות, האחריות והחריצות, אתה לא צריך מצעירים וקטנים כמוני ובכל זאת, אני נפעם כל פעם מחדש, שנה חמישית ברציפות שאני לידך ברגעים האלה, כל הכבוד, עם ישראל התברך בך, בתפקידך, מקווה מאוד שתישאר בו שנים רבות.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
מצטרפים לברכות.
היו"ר משה גפני
אני מודה לך. תודה רבה לחברי הוועדה, אני מקווה שנעלה על דרך המלך בגלל שהמדינה במצב קשה, אנחנו בלי תקציב, מתחילים את השנה השנייה. תודה רבה, הישיבה נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 11:48.

קוד המקור של הנתונים