ישיבת ועדה של הכנסת ה-23 מתאריך 21/12/2020

תקנות הדרכונים (הוראת שעה) (תיקון), התשפ"א-2020

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-ושלוש

הכנסת



11
ועדת הכספים
21/12/2020


מושב שני



פרוטוקול מס' 214
מישיבת ועדת הכספים
יום שני, ו' בטבת התשפ"א (21 בדצמבר 2020), שעה 12:30
סדר היום
הצעת תקנות הדרכונים (הוראת שעה) (תיקון), התשפ"א-2020
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר
ינון אזולאי
מיקי לוי
אלכס קושניר
מוזמנים
אלי לוי - מנהל אגף מרשם וביומטרי, רשות האוכלוסין וההגירה

עירית ויסבלום - עו"ד, ממונה בלשכה המשפטית, רשות האוכלוסין וההגירה
משתתפים (באמצעים מקוונים)
טובה ווסר - רפרנטית תעסוקה, אגף התקציבים, משרד האוצר
ייעוץ משפטי
שלומית ארליך
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
אירית שלהבת



הצעת תקנות הדרכונים (הוראת שעה) (תיקון), התשפ"א-2020
היו"ר משה גפני
אני פותח את ישיבת הוועדה. אנחנו עוסקים בסעיף האחרון בסדר היום: תקנות הדרכונים (הוראת שעה) (תיקון), התשפ"א-2020. מי מציג את תקנות הדרכונים?
עירית ויסבלום
אני מרשות האוכלוסין וההגירה. אנחנו מגיעים לוועדה עם תיקון שהבאנו לוועדה באמצע שנת 2017 כשעשינו התאמות של האגרות במעבר מתקופת המבחן של הנפקת התיעוד הביומטרי לתקופה הקבועה. התקופה הקבועה היא מיוני 2017, כשכל תושבי המדינה מאז מנפיקים תיעוד ביומטרי ואין בחירה בין תיעוד מן הסוג הישן לבין תיעוד מן הסוג החדש.

באנו עם שינוי לוועדה. הסברנו את השינויים השונים, שבחלקם היו ביטול פטורים שהיו רלוונטיים לתקופת המבחן. הורדנו אז את סכום האגרה לדרכון בנתב"ג. בוועדה היו שלושה דיונים והעניין הזה התארך משום שהוועדה דרשה מאיתנו לעשות הפחתות שלא היו פשוטות, משרד האוצר התנגד וזה היה תהליך ארוך. בסופו של דבר הסכמנו, גם לפי דרישת הוועדה, לכמה הפחתות ניכרות. מכיוון שלמשרד האוצר הייתה עם זה בעיה, אורי שיינין, שליווה אותנו אז, ביקש שזו תהיה הוראת שעה בלבד, רק עד סוף שנת 2018, כי לא היה תקצוב להפחתות שהוועדה דרשה והסכמנו להן.
היו"ר משה גפני
כמה מאזרחי מדינת ישראל עברו לביומטרי?
עירית ויסבלום
היום כל מי שמגיע ללשכת רשות האוכלוסין ורוצה להנפיק תעודת זהות או דרכון, אין לו אופציה של בחירה האם הוא לוקח דרכון ביומטרי או תעודת זהות ביומטרית או לא. היום החוק חל באופן מחייב על כל תושבי המדינה. זה המשמעות של מעבר מתקופת המבחן, שבה התושבים יכלו לבחור אם הם רוצים תיעוד מן הסוג הישן או תיעוד מן הסוג החדש, לבין תקופת הקבע. בתקופת הקבע החוק חל על כל תושבי מדינת ישראל.
היו"ר משה גפני
שאלתי רק שאלה טכנית: כמה עברו לביומטרי?
אלי לוי
אני מנהל אגף מרשם וביומטרי. יותר מ-4.5 מיליון אנשים עשו הרכשה ביומטרית.
היו"ר משה גפני
מה עם האחרים?
אלי לוי
הם צריכים להגיע.
היו"ר משה גפני
ואם הם לא מגיעים?
ינון אזולאי (ש"ס)
כלומר בערך 50%.
עירית ויסבלום
לא הפקענו תוקף, כלומר תעודות זהות ודרכונים נשארו תקפים לתקופה מסוימת, ורק מי שפוקע לו התוקף או שאובד לו הדרכון או תעודת הזהות מגיע לעשות, ואז הוא צריך לעשות תיעוד ביומטרי. לכן יש עוד אנשים עם דרכונים תקפים מן הסוג הישן.
ינון אזולאי (ש"ס)
אבל לתעודות זהות גם כך אין תוקף.
עירית ויסבלום
לגבי תעודות זהות קבענו בשנת 2012 תקנות תוקף והן בתוקף לעשר שנים.
ינון אזולאי (ש"ס)
מי שהוציא תעודת זהות אחרי 2012 זה לעשר שנים?
עירית ויסבלום
וגם מי שהוציא לפני – יש הוראת מעבר, שזה לעשר שנים. כלומר תעודות הזהות והדרכונים עם הזמן פוקעים הישנים.
היו"ר משה גפני
אם אני מסכם, אתם אומרים ש-4.5 מיליון אנשים במדינת ישראל עברו לביומטרי.
אלי לוי
עשו הרכשה ביומטרית, כלומר קיבלו או תעודת זהות או דרכון או את שניהם.
היו"ר משה גפני
אני אז ניהלתי את הישיבה, לא בוועדת הכספים, לגבי עניין הביומטרי והיה לי ויכוח טכני. אני רוצה לדעת איפה אנחנו עומדים היום. לכמה אזרחים במדינת ישראל יש היום תעודת זהות או דרכון ביומטרי?
אלי לוי
4.5 מיליון אנשים שיש להם לפחות את אחד מהם.
ינון אזולאי (ש"ס)
אתה מתכוון ל-4.5 מיליון אזרחים, לא תעודות? כשאתה לוקח תעודת זהות ודרכון זה בעצם שתי תעודות, אבל זה לבן אדם אחד. כמה אזרחים נושאים תיעוד ביומטרי?
אלי לוי
הרכשה, שנטלתי ממישהו נתונים ביומטריים, זה בן אדם. זה 4.5 מיליון אנשים. חלקם קיבלו גם תעודת זהות וגם דרכון, חלקם קיבלו אפילו שני דרכונים, אם אבד להם דרכון.
היו"ר משה גפני
אתם אומרים דבר נוסף, שאם מישהו אחרי 2012 מבקש לקחת תעודת זהות הוא מקבל את זה לעשר שנים.
אלי לוי
כן.
ינון אזולאי (ש"ס)
גם מי שמחזיק תעודת זהות מ-2010, ב-2020 פוקעת תעודת הזהות שלו והוא חייב להגיע להחליף?
אלי לוי
מ-2010 לא.
ינון אזולאי (ש"ס)
זה מה ששאלתי. שאלתי אם אדם שלפני 2012 הייתה לו תעודת זהות, אדם מבוגר שמחזיק תעודת זהות משנת 1990, אני לא יודע ממתי. האם תעודת הזהות שלו פג תוקפה?
עירית ויסבלום
קבענו הוראת מעבר בתוקף לעשר שנים מיום כניסת התקנות לתוקף.
ינון אזולאי (ש"ס)
מ-2012 ועד 2022. בסדר. ב-2022 פג התוקף שלהם.
היו"ר משה גפני
מי נמצא ממשרד האוצר? בבקשה.
טובה ווסר
אני רפרנטית תעסוקה באגף התקציבים.
היו"ר משה גפני
מה את אומרת על התקנות האלה?
טובה ווסר
אנחנו מאשרים את התקנות. בסוף זה להאריך את הדברים שכבר קיימים. מדובר באחריות מדינה. אנחנו בעד.
היו"ר משה גפני
למישהו יש שאלות?
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
נשארים אותם מחירים?
שלומית ארליך
אותם מחירים, אבל בשינויי מדד.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
המדד ירד.
עירית ויסבלום
חלק מן הסכומים יורדים בינואר.
ינון אזולאי (ש"ס)
כשאדם איבד את תעודת הזהות והוא מקבל תעודת זהות זמנית, במקרים מיוחדים, באישור מיוחד כמובן. הוא משלם עליה?
אלי לוי
לא.
ינון אזולאי (ש"ס)
ועל דרכון זמני הוא משלם?
אלי לוי
כן, אם הוא מקבל בלשכה הוא משלם פי אחד וחצי, אם הוא מקבל בנתב"ג הוא משלם פי שלושה מאשר על דרכון רגיל.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני מבין למה בנתב"ג זה פי שלושה, כי אדם מנצל את הרגע הזה, מגיע לנתב"ג. אבל אם למשל אדם הגיע ללשכה, למה זה עולה לו פי אחד וחצי? למה זה לא עולה לו אותו מחיר כמו דרכון רגיל, או אפילו רק 50% כי זה רק זמני לשנה? הרי אין לו עניין סתם להוציא כסף, יש לו עניין לעשות משהו.
עירית ויסבלום
הרציונל של הדרכונים הזמניים הוא, האינטרס הוא שכמה שיותר אנשים יהיו אחראים ויעשו את הדרכונים מראש ולא יזמינו טיסות לפני שיש להם דרכון. מי שמזמין טיסה ברגע האחרון ומוציא דרכון זמני כי לא היה לו זמן לעשות הרכשה ביומטרית ולקבל את הדרכון הביומטרי הביתה, הוא בעצם מסתובב עם דרכון בלי שבב, שהוא דרכון יותר חלש, יותר קל לזייף אותו, הוא גם יכול לעשות איתו דברים בעייתיים. אנחנו חוששים שאנשים עם דרכונים זמניים יעקפו את הצורך להיות חלק מן ההליכים של הדרכון הביומטרי, יעקפו את החובה להיות במאגר הביומטרי שעושה בדיקות נגד הרכשה כפולה. לכן האינטרס הוא שאנשים יעשו דרכון ביומטרי ולא דרכון מסוג אחר. יחד עם זה, אנחנו מאפשרים דרכון מסוג אחר, שהוא דרכון זמני, אבל אנחנו רוצים לצמצם את התופעה הזאת, וגם הצלחנו לצמצם אותה בגלל המחירים היקרים יותר. אז מי שעושה דרכון זמני משלם סכום גבוה יותר, כדי לצמצם את הצורך בהנפקה, כדי שאנשים ידאגו להצטייד מראש בדרכונים ביומטריים וייצאו איתם לחו"ל ולא יחכו לרגע האחרון ויעשו דרכון מחוץ להנפקה הביומטרית, שיש לו חסרונות משמעותיים.
ינון אזולאי (ש"ס)
זה מובן. שאלה נוספת: אדם שנמצא בחו"ל, למה הוא לא יכול לעשות שם דרכון ביומטרי קבוע? אדם נמצא בארצות הברית, לא משנה איפה, נמצא כבר זמן, מגיע לקונסוליה – הוא נמצא בשליחות, אני לא יודע מה הוא עושה.
מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם)
אין להם את האמצעים.
ינון אזולאי (ש"ס)
היום זה לא תירוץ כי הרי גם בישראל הם לא עושים את התעודה במקום, הם שולחים את זה לחברה שעושה את זה. שלח את זה לארץ, שיעשו את זה ויחזירו לקונסוליה.
מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם)
אבל זה עולה כסף.
ינון אזולאי (ש"ס)
אין בעיה, תחייב אותו, על זה אין לי בעיה לחייב אותו.
מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם)
אני רוצה להגיד לך משהו על הדרכונים, מהצד הפלילי של העניין, מן הכובע הקודם שלי – ראוי שניזהר. הדרכונים שלנו מסתובבים בהרבה מקומות.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני מדבר על הביומטרי. אני אתכם בעניין הזה במאה אחוז.
מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם)
זה במשרד הפנים.
ינון אזולאי (ש"ס)
עירית ואלי, קחו את זה כחשיבה. יכול להיות שאדם שנמצא בארצות הברית בשל סיבה כלשהי, נתת לו דרכון לשנה ואחר כך לעוד שנה, הוא כרגע תקוע שם – בשל עניין משפחתי, בשל פרנסה, לא משנה מה. תן לו אפשרות לשלם. תגיד לו: בארץ זה עולה לך בנתב"ג פי שלושה, תשלם פי עשרה. אם הוא יחליט לעשות את זה שם זה כנראה משתלם לו. עוד פעם, בביומטרי. אם אתה נותן לו דרכון זמני אתה בעצם מגיע אל מה שאתם אמרתם ומה שמיקי לוי אומר. מה קורה עם דרכון זמני? הוא נתון לזיוף וכן הלאה. אבל כשאתה הופך אותו לביומטרי אתה מנטרל לו את הדרכון הזמני שם, אתה עושה לו את זה ביומטרי, בעצם גם למערכת זה טוב יותר. העלות – שהוא ישלם את העלות, את המשלוח לארץ וכולי, תטיל עליו, אין לי בעיה, שהסכום יהיה פי עשרה, זו האחריות שלו.
מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם)
עכשיו זה בכלל בלתי אפשרי כי אין טיסות. איך ישלחו את זה?
עירית ויסבלום
הנושא נמצא בדיונים. עלה רעיון שהתוספת התקציבית הגדולה מאוד שנצטרך בשביל פריסה - - -
מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם)
אני מתנצל שאני מפריע לך. הדבר היחידי שינון אזולאי צודק בו ואני מצטרף אליו, עדיף לתת תיעוד ביומטרי כדי למנוע זיופים של דרכוני מדינת ישראל.
אלי לוי
אנחנו מסכימים חד-משמעית, אבל יש פה בעיה תקציבית.
עירית ויסבלום
העניין הוא שהעלות התקציבית באמת גדולה מאוד. היה רעיון - - -
היו"ר משה גפני
מיקי, אני לא כל כך אוהב את זה. יש מי שלא רוצים. למה צריך להכריח אותם? כאשר התקיימו הדיונים על הביומטרי אני לא אהבתי את זה.
ינון אזולאי (ש"ס)
הם אומרים: כשאדם נמצא בחו"ל ופג תוקף הדרכון שלו, הוא מגיע לשגרירות, בפעם הראשונה נותנים לו דרכון זמני לשנה. אם הוא נשאר שם עוד שנה, במקרים חריגים ייתנו לו עוד אחד, מתוך התחשבות. במקום לתת לו פעם אחת או פעמיים את הדרכון הזמני הזה, שהוא משלם עליו, שם תכריח אותו לעשות את הביומטרי ושישלם את העלות הגדולה יותר עבור זה כי הוא לא מגיע לארץ. אם הוא רוצה להישאר אזרח ישראלי שישלם עבור זה, אין בעיה, שם בשגרירות. פה בארץ זה נושא אחר, עזוב, אבל בגלל ששם זה נתון לזיופים וזה נאבד לו ולא משנה מה, תכריח אותו. אבל אין להם את האופציה הזאת. אומרים לך: תבוא השנה, ואז בעוד שנה. ואז מה קורה? ברגע שאחרי שנה אין לו דרכון הוא לא יכול להתחתן שם, הוא לא יכול לעשות שם כלום.
היו"ר משה גפני
אני לא מתלהב מזה מכיוון שאז יכולים להכריח גם במקומות אחרים.
ינון אזולאי (ש"ס)
אבל מכריחים אותך גם פה. אם אתה כבר נמצא במצב שזהו, היום אתה הולך לעשות - - -
מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם)
גפני, ברוך השם זה לא נפרץ וכל מה שפחדנו, הכול מתקתק כמו שעון שוויצרי.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
יש לי שאלה, אדוני, בעקבות התקנות החדשות של השר בנוגע להנפקת דרכונים לעולים החדשים, שהוא מקצה את זה לשנה ואחר כך לעוד שנה ואחר כך לעוד שנה. האם רשות האוכלוסין וההגירה הולכת לגבות כסף בכל פעם על חידוש דרכון?
אלי לוי
לא. בתקנות שהגשנו בפעם האחרונה, כשנותנים למישהו דרכון לשנה ואחרי זה הוא מבקש להחליף אותו, אנחנו קוראים לזה מחליף הארכה. בעבר היינו עושים הארכה. במקרה הזה, זה נכלל בתקנות שהעברנו בשנת 2017, שהוא מקבל את הדרכון פטור ללא אגרה. אם אנחנו נחזור לתקנות הישנות אז הוא כן ישלם אגרה, אבל לפי התקנות שהעברנו ב-2017 זה ללא אגרה. יש לנו בכל שנה יותר מ-50,000 דרכונים כאלה שאנחנו נותנים לאנשים, או שהם מחליפים במקום הארכת תוקף או שהם משנים פרט בדרכון, הם מקבלים דרכונים חדשים ללא אגרה.
היו"ר משה גפני
מה עם מתקפת הסייבר שחששנו ממנה כל הזמן לגבי המאגר הביומטרי?
עירית ויסבלום
המאגר הביומטרי הוא לא ברשות האוכלוסין. יש רשות לניהול המאגר הביומטרי. לא אנחנו מחזיקים במאגר. צריך לעשות את ההפרדה, אלה שתי רשויות שונות. אנחנו אמנם לא עובדים שם אבל אנחנו מכירים את הנושא ויכולים להגיד שהמאגר הביומטרי מאובטח ומנותק מכל רשת, הוא מאובטח גם לוגית וגם פיזית.
היו"ר משה גפני
כאשר עלה הנושא הזה לראשונה, אחד הדברים שחששנו ממנו הוא מתקפת סייבר, שיעברו נתונים. כמה אבטחה יש לדבר הזה?
עירית ויסבלום
קודם כול, זו מערכת שעומדת לבדה. היא לא מחוברת לרשת ואז האקרים לא יכולים לפרוץ. גם מערך הסייבר מנחה אותם. כל ההגנות שם נקבעו בהנחיה של שב"כ וזה מאובטח. לא דלף כלום, אף אחד לא הצליח לפרוץ.
היו"ר משה גפני
לא חוששים מזה?
עירית ויסבלום
האבטחה שם היא ברמות שאושרו כרמת האבטחה הכי גבוהה של מאגרים שישנה בארץ.
היו"ר משה גפני
כשניהלתי את הדיון בעניין הזה, אחד החששות הגדולים שהיוהלכולנו, אלה שהיו נגד, היה נושא האבטחה. יכול לדלוף החוצה דבר כזה בלחיצת כפתור. זה סיפור לא פשוט.
מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם)
ברוך השם זה עובד בסדר.
ינון אזולאי (ש"ס)
לגבי דרכון ביומטרי או תעודת זהות ביומטרית שאבדו. מה העלות? זה כמו להנפיק חדש?
אלי לוי
בדרכונים יש תוספת לאגרה של עוד עלות, זה כמעט כפול. לגבי תעודת זהות שאובדת זה עולה 115 שקלים.
ינון אזולאי (ש"ס)
למה? מה הסיבה? היו פה נציגי משרד התחבורה לפני שבועיים ואמרו לגבי רישיון שאובד: 10 שקלים, 20 שקלים, אני לא זוכר כמה. כלומר העלות לא צריכה להיות באותה רמה גבוהה. אתה אומר שבתעודת זהות זה 115 שקלים ובדרכון הסכום הוא כמעט פי שניים. לפעמים אדם בלחץ, איבד את התעודה. אני חושב שיש פה בעיה.
עירית ויסבלום
הרציונל של כפל האגרות באובדנים הוא מכיוון שעם דרכון שאבד אפשר לעשות מעשים.
ינון אזולאי (ש"ס)
גם בביומטרי?
עירית ויסבלום
כן, אם מישהו דומה.
מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם)
ברישיון אין צ'יפ, שבב אלקטרוני, ובתעודת זהות יש.
עירית ויסבלום
רישיון שהלך לאיבוד, זה לא שמישהו יכול לעשות איתו מניפולציות, אף אחד לא יעשה איתו כלום. דרכון שהולך לאיבוד – בחוק הדרכונים יש גם חובה לשמור על מסמך הנסיעה. זה נובע גם מכך שאפשר לעשות בו שימושים לא ראויים ברגע שהוא מגיע לידיים זרות. לכן, כדי לעוד את הציבור – זה גם נדון בבג"ץ, בזמנו הייתה אגרה של פי ארבעה ובג"ץ אמר שזה לא מידתי והורדנו את זה לפי שניים.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
זה בעצם סוג של קנס.
עירית ויסבלום
זה לא נקרא קנס. משטר של עבירות יכול גם לקבוע תמריצים להתנהגות שלילית וחיובית. אם אנחנו לא רוצים שאנשים יזניחו ולא ישמרו על הדרכונים שלהם - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
בגלל הבטיחות שבדבר הזה.
עירית ויסבלום
כן, כי אפשר לעשות עם זה דברים לא ראויים.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני חייב לפרגן לכם מאוד על התורים שהתקצרו, ולאו דווקא בתקופת הקורונה, עוד לפני תקופת הקורונה. אני רואה כל מיני אנשים שמגיעים ללשכות האוכלוסין ומברכים על זה. התורים התקצרו באופן משמעותי, גם בתקופות קשות שהיו אז.
היו"ר משה גפני
מי השר שאחראי על זה?
ינון אזולאי (ש"ס)
אני חושב שאתה בקשר טוב איתו בכל רגע נתון. את יודעת מה, אל תיקחי את הפרגון לשר, קחי את הפרגון לעובדים, כי העובדים שנמצאים שם נותנים את הנשמה.
היו"ר משה גפני
דנו על העניין הזה, על דרכון שאבד, כאשר דנו על כמה צריך לשלם. היה על זה דיון ארוך.
ינון אזולאי (ש"ס)
נכון, אבל דיברתי על ההתייעלות של העובדים שם, על קיצור הזמנים. באמת מגיע יישר כוח עצום.
היו"ר משה גפני
בסדר גמור. אני בעד.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
אני לא אומר מילה כי יש עוד הרבה מאוד - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
יש מה לתקן עדיין, לא אמרנו שלא.
אלכס קושניר (ישראל ביתנו)
יש הרבה מאוד סוגיות שאנחנו נתקלים בהן ברשות האוכלוסין וההגירה, בעיקר בהיענות לאזרחים, ובעיקר לגבי עולים חדשים, מטבע הדברים הם פונים אליי הרבה מאוד. יחד עם זה אני חייב לומר שלשכת מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה מאוד מקצועית ויודעת לענות את כל התשובות. למרות שבשטח עוד לא הכול מתפקד כפי שצריך יש כתובת למי לפנות. זה חצי פרגון.
מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם)
לא קשור לזה, יש כוונה להעביר את חוק דחיית התקציב לוועדת הכנסת. אני אומר מה קורה מאחורי הקלעים. ארבל אסטרחן נתנה חוות דעת משפטית בעניין הזה ואז אי אפשר להגיש הסתייגויות אלא רק הסתייגויות שמתאימות לוועדת הכנסת. אדוני, זה עוד קיצוץ בכנפיה של ועדת הכספים. הצעת החוק לדחיית התקציב שמגישים כרגע, מתכננים להביא אותה לוועדת הכנסת. זה לא יכול לקרות. זה עוד קיצוץ בכנפיה של ועדת הכספים.
היו"ר משה גפני
אני הולך לבדוק את זה.
ינון אזולאי (ש"ס)
שאלנו את סמוטריץ': אם יביאו לפה את תקציב 2020, שאנחנו מכירים את הבעיה שלו, אחרי מה ששמענו שמשרד האוצר והחשב אמרו, אתם כן תשקלו להצביע בעד תקציב 2020 שנגמר?
מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם)
מה זה רלוונטי?
ינון אזולאי (ש"ס)
זה רלוונטי, כי אנחנו יכולים לעשות מרתון, לגמור את זה עד מחר בלילה.
מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם)
ינון, גם פה יש לך רוב. אני נלחם על חייה של הוועדה. אתה רוצה לתת לאיתן גינזבורג לדון בכספים?
ינון אזולאי (ש"ס)
ממש לא. אתה יודע שאני רק פה.
היו"ר משה גפני
מיקי, אבדוק את זה.

מי קורא את התקנות? בבקשה.
עירית ויסבלום
תקנות הדרכונים (הוראת שעה) (תיקון), התשפ"א-2020

"בתוקף סמכותי לפי סעיף 10 לחוק הדרכונים, התשי"ב-1952, באישור שר האוצר לפי סעיף 39ב לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985, ובאישור ועדת הכספים של הכנסת לפי סעיף 1(ב) לחוק-יסוד: משק המדינה, אני מתקין תקנות אלה:



תקנה 1 – תיקון שם התקנות

בתקנות הדרכונים (הוראת שעה), התשע"ז-2017 (להלן – התקנות העיקריות), בשם התקנות, במקום "הוראת שעה" יבוא "תיקון מס' 2"."
שלומית ארליך
בעצם מורידים פה את אלמנט הוראת השעה.
עירית ויסבלום
הוראת השעה תהפוך להיות הוראה קבועה וזה יהפוך להיות חלק מן התיקון שהיה בשנת 2017. לכן זה מקבל את הכותרת "תיקון מס' 2".

תקנה 2 – ביטול תקנה 2 לתקנות העיקריות

"תקנה 2 לתקנות העיקריות – בטלה."
שלומית ארליך
זו התקנה שקובעת את מועד פקיעתן שקבענו בפעם האחרונה.
עירית ויסבלום
נכון. התיקון הזה אומר שההסדרים שנקבעו כהוראת שעה יהפכו להיות הסדרים קבועים.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור תקנות הדרכונים (הוראת שעה) (תיקון), התשפ"א-2020 כפי שביקש שר הפנים אריה דרעי? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 4
נגד – אין
נמנעים – אין
תקנות הדרכונים (הוראת שעה) (תיקון), התשפ"א-2020 אושרו.
היו"ר משה גפני
התקנות אושרו. תודה רבה. הישיבה נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 13:00.

קוד המקור של הנתונים