ישיבת ועדה של הכנסת ה-23 מתאריך 14/10/2020

הקמת ועדת משנה לקידום ופיתוח התחבורה הציבורית בחברה הערבית, הקמת ועדת משנה לדיור הציבורי

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-ושלוש

הכנסת



2
ועדת הכלכלה
14/10/2020


מושב שני



פרוטוקול מס' 81
מישיבת ועדת הכלכלה
יום רביעי, כ"ו בתשרי התשפ"א (14 באוקטובר 2020), שעה 8:50
סדר היום
1. הקמת ועדת משנה לקידום ופיתוח התחבורה הציבורית בחברה הערבית
2. הקמת ועדת משנה לדיור הציבורי
נכחו
חברי הוועדה: יעקב מרגי – היו"ר
אימאן ח'טיב יאסין
אוסנת הילה מארק
יבגני סובה
חברי הכנסת
יוסף ג'בארין
וליד טאהא
אוסאמה סעדי
מנסור עבאס
מנהלת הוועדה
עידית חנוכה
רישום פרלמנטרי
יפעת קדם



הקמת ועדת משנה לקידום ופיתוח התחבורה הציבורית בחברה הערבית
הקמת ועדת משנה לדיור הציבורי
היו"ר יעקב מרגי
שלום לכולם, אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת. היום יום רביעי, כ"ו בתשרי
התשפ"א – 14 באוקטובר 2020. על סדר היום: הקמת ועדת משנה לקידום ופיתוח התחבורה הציבורית בחברה הערבית לפי סעיף 109 לתקנון הכנסת, והקמת ועדת משנה לדיור הציבורי לפי סעיף 109 לתקנון הכנסת. מי בעד הקמת שתי ועדות המשנה?

הצבעה
בעד – 4
נגד – אין
נמנעים – אין
אושר.
היו"ר יעקב מרגי
ארבעה תומכים, אין מתנגדים, אין נמנעים, הקמת ועדות המשנה אושרו. ראשי הוועדות, תכינו לכם את ההרכב. תביאו עד חמישה חברים, לא צריך לסרבל את זה, והלוואי ויבואו החמישה ונתחיל לעבוד. בהצלחה, ברכת הדרך.
מנסור עבאס (הרשימה המשותפת)
תודה, אדוני היושב-ראש. אני מברך אותך על ההחלטה שקיבלת להקים את שתי הוועדות וגם על זה שבחרת את חברת הכנסת אימאן ח'טיב לעמוד בראש ועדת המשנה לנושא תחבורה ציבורית בחברה הערבית, זה נושא מאוד חשוב. הישובים הערביים, שהם בהגדרה פריפריה, לא זוכים לכלים כדי לשפר את איכות החיים, התנועה והתעסוקה. התחבורה הציבורית תעזור במיוחד לנשים ערביות להתקדם ולהשתלב בשוק העבודה. הנושא הזה מאוד חשוב לחברת הכנסת אימאן ח'טיב, הוא קרוב לליבה. אנחנו רוצים לברך את חברת הכנסת אימאן ח'טיב על כך שהיא נבחרה לעמוד בראש הוועדה, אנחנו רוצים לאחל לה הצלחה, ואנחנו רוצים לברך את חברתנו אסנת מארק שנבחרה גם היא לעמוד בראש ועדת משנה.
היו"ר יעקב מרגי
הדיור הציבורי זו סוגיה חשובה מאוד.
מנסור עבאס (הרשימה המשותפת)
יישר כוח לכולם.
יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת)
כבוד היושב-ראש, אני אופטימי ושמח על הקמת הוועדה. בענייני תחבורה ציבורית בחברה הערבית, ואני אומר את זה בכאב, הפיגור הוא רב, הגיע זמן לעשות עבודה רצינית בתחום הזה.
היו"ר יעקב מרגי
במושב הבא ועדת המשנה תהיה בנושא של אזורי תעשייה ותעסוקה.
יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת)
צריך גם וגם. האמת שהדברים קשורים אחד בשני. אין לי ספק שחברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין יכולה לעשות עבודה מאוד רצינית וחשובה, אנחנו צריכים את העשייה הזאת, ואנחנו מאחלים לה הרבה הצלחה בתפקיד. איחוליי גם לחברת הכנסת מארק בוועדה לדיור הציבורי, שאני מסכים שזו ועדה מאוד חשובה. שיהיה בהצלחה לכולנו.
ווליד טאהא (הרשימה המשותפת)
תודה רבה, אדוני היושב-ראש, על הצעד החשוב הזה של הקמת ועדות משנה שיתעסקו ויתרכזו בנושאים ספציפיים, זה מעיד על המקצועיות שלך לתת זמן מספיק לטיפול בכל הנושאים. ברכות לאימאן על זה שהיא עומדת בראש ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בחברה הערבית, שזה נושא מאוד חשוב בעיקר עבור אנשים שאין לה את הכלים להתנייד עם הרכבים שלהם. ובכלל, עידוד התחבורה הציבורית הוא טוב לסביבה, טוב לכולם.
יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת)
הוא מפתח לכלכלה.
ווליד טאהא (הרשימה המשותפת)
נכון. יש המון מה לעשות בחברה הערבית בתחום הזה. בהצלחה רבה לחברתנו אימאן, תודה רבה ליושב-ראש על הצעד, וברכות לחברת הכנסת אסנת שתעמוד בראש ועדת משנה חשובה מאוד שקשורה לכל האוכלוסיות במדינה. בהצלחה לכולם.
אימאן ח'טיב יאסין (הרשימה המשותפת)
המון תודות , כבוד היו"ר, על הניהול הענייני והמקצועי לאורך כל הישיבות, ולא רק בעניין הזה. תודה ענקית לצוות המקצועי שמלווה את הוועדה. אין ספק שהנושא הזה לא רק חשוב, הוא גם חיוני בדרגה מאוד גבוהה. הוא כאוב רבות, במיוחד בתוך החברה הערבית. המטרה העיקרית היא להנגיש תעסוקה, להנגיש שירותים לאנשים. הרבה הצלחה לחברה אסנת על המינוי, אין ספק שזו ועדה מאוד-מאוד חשובה. בימים קשים כאלה צריך לתת ביטוי לדיור הציבורי, צריך לאפשר אותו בצורה הוגנת ומכבדת.
אוסנת הילה מארק (הליכוד)
אדוני היושב-ראש, תודה רבה על האמון. אני יודעת שוועדת הכלכלה עמוסה בנושאים חשובים, אני יודעת שאתה, היושב-ראש, כל הזמן נלחם להביא את הכל. תודה על האמון שנתת בי, תודה על כך שאתה מקים פה ועדת משנה. זו אחת הוועדות, לדעתי, החשובות. הדיור הציבורי במדינת ישראל סובל בשנים האחרונות מהמון צרות ובירוקרטיות. הדיור הציבורי חוצה מגזרים - פריפריה, ערבים, יהודים, דתיים, חילוניים. זאת ועדה שאני חושבת שאפשר לעשות בה המון. אפשר להביא לציבור ולהנגיש לציבור את הדיור הציבורי. אם נעשה איזה שהוא שינוי קל בתפישה ובהבנה של מה הוא דיור ציבורי במדינת ישראל כפי שמסתכלים עליו גם במדינות אחרות, אני חושבת שאנחנו יכולים להביא פה בשורה לציבור. בנוסף, אני מאחלת לאימאן הצלחה. תחבורה ציבורית היא ועדה מאוד חשובה. אני בטוחה שתעשי את זה טוב, אני בטוחה שתנגישי להמון נשים וגברים את התעסוקה בפריפריה. תודה רבה על הקמת הוועדות החשובות האלו.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
ועדת משנה לענייני תחבורה ציבורית היא ועדה חשובה, במיוחד בפריפריה ובישובים הערביים. אני בטוח שהזכירו חבריי את זה שבכנסת ה-20 הייתה ועדת משנה בראשותו של דב חנין. אימאן, את נכנסת לנעליים גדולות מאוד. דב חנין היה פרלמנטר משכמו ומעלה. אני בטוח שתמלאי את התפקיד הזה בהצלחה. התחבורה הציבורית מתחילה להיכנס לישובים הערביים, אבל זה לא מספיק, יש הרבה חסמים, במיוחד בכבישים הפנימיים. בתקופת הקורונה יש ביקוש רב לתחבורה ציבורית. יש היום גם יותר מודעות לשימוש בתחבורה ציבורית. חשוב שוועדת המשנה תתמקד ותשים פוקוס על העניין הזה של התחבורה ציבורית. אני בטוח שחברתנו אימאן תצליח ותמלא את התפקיד הזה על הצד הטוב ביותר. גם אם אנחנו לא חברים בוועדה אנחנו נשתתף בוועדה.
היו"ר יעקב מרגי
כבוד הוא לנו. תודה רבה לכם, בהצלחה, ותעבירו לנו את ההרכב כדי שנוכל להתחיל לעבוד.


הישיבה ננעלה בשעה 09:10.

קוד המקור של הנתונים