ישיבת ועדה של הכנסת ה-23 מתאריך 14/09/2020

הקמת ועדת משנה לפי סעיף 109 לתקנון הכנסת

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-ושלוש

הכנסת



2
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות
14/09/2020


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 53
מישיבת ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות
יום שני, כ"ה באלול התש"ף (14 בספטמבר 2020), שעה 10:25
סדר היום
הקמת ועדת משנה לפי סעיף 109 לתקנון הכנסת
נכחו
חברי הוועדה: דוד ביטן – היו"ר
מיכל וונש
יוסף טייב
חברי הכנסת
אלעזר שטרן
ייעוץ משפטי
מרב תורג'מן
מנהלת הוועדה
שלומית אבינח
רישום פרלמנטרי
ס.ל., חבר תרגומים



הקמת ועדת משנה לפי סעיף 109 לתקנון הכנסת
היו"ר דוד ביטן
אני מתכבד לפתוח את הישיבה. הנושא על סדר היום, הקמת ועדת משנה לפי סעיף 109 לתקנון הכנסת. לפי סעיף 109 לתקנון הכנסת אני מעמיד להצבעה את הקמת ועדת המשנה לעניין קשרי ישראל והתפוצות. הוועדה מציעה את חברת הכנסת מיכל קוטלר וונש לכהן כיושבת ראש הוועדה. מי בעד? מי נגד?

הצבעה
אושר
היו"ר דוד ביטן
פה אחד. ההצעה להקים ועדת משנה לעניין קשרי ישראל והתפוצות בראשות חברת הכנסת מיכל קוטלר וונש התקבלה. את רוצה להגיד משהו, גברתי חברת הכנסת?
מיכל וונש (כחול לבן)
ממש בקצרה, אדוני היושב ראש. קודם כל תודה על הזכות, ההזדמנות והחובה, כפי שאני רואה אותה, בעת הזאת ביתר שאת, להיות בקשר עם אחיותינו ואחינו בתפוצות בצורה הזאת מתוך כנסת ישראל ובאמת גם אל מול אתגרי הקורונה וגם בכלל, ביחסים ההולכים ומשתנים בינינו ובין התפוצות.

אני חושבת שיש חשיבות מאוד גדולה ואמירה בכך שמוקמת ועדת משנה דווקא בתקופה הזו שבאמת הקהילות נמצאות באתגרים אל מול המשבר הזה, כפי שאנחנו חווים אותו, ביחד עם אתגרים נוספים, בין אם הם גילויי אנטישמיות שהולכים ומתגברים בקהילות השונות ובין אם בקריסת תשתיות של הקהילות שמן הסתם אנחנו מבינים אותם גם מכאן, מול אתגרי הכלכלה והבריאות וגם אל מול השבר החברתי שאנחנו חווים אותו במדינת ישראל, כך חוות הקהילות. אני חושבת שיש בכך חשיבות מאוד גדולה שנקיים ונקדם את השיח הזה איתם, ביתר שאת בעת הזו.

הדבר היחיד שמצער אותי, אדוני היושב ראש, זה שאתה לא תהיה נוכח בכל הדיונים שתקיים הוועדה הזאת כיוון שחשוב מאוד לי שתהיה שם בכל עת שזה כן אפשרי. אני מזמינה את כל חבריי בוועדה, אלה שכאן ואלה שאינם כאן היום, להצטרף לוועדת המשנה בתקווה שבאמת נעמיק את השיח עם כלל הקהילות בתפוצות. תודה.
היו"ר דוד ביטן
תודה רבה. בהצלחה. הישיבה הסתיימה.


הישיבה ננעלה בשעה 10:30.

קוד המקור של הנתונים