ישיבת ועדה של הכנסת ה-23 מתאריך 07/09/2020

היעדר תקנים לרופאים מתמחים עולים - המשך דיון

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-ושלוש

הכנסת



12
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות
07/09/2020


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 47
מישיבת ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות
יום שני, י"ח באלול התש"ף (07 בספטמבר 2020), שעה 10:30
סדר היום
היעדר תקנים לרופאים מתמחים עולים - המשך דיון
נכחו
חברי הוועדה: דוד ביטן – היו"ר
מיכל וונש
טלי פלוסקוב
יואל רזבוזוב
מוזמנים
שירה ארנון - ס' ראש חטיבת הרפואה, משרד הבריאות

קלאודיה כץ - מנהלת אגף א' תעסוקה, משרד העלייה והקליטה
משתתפים באמצעים מקוונים
ורד עזרא - ד"ר, ראש חטיבת הרפואה, משרד הבריאות

אלינה לוברסקי - רפרנטית שכ"ר וכ"א, משרד הבריאות
ייעוץ משפטי
מרב תורג'מן
מנהלת הוועדה
שלומית אבינח
רישום פרלמנטרי
ס.ל., חבר תרגומים



היעדר תקנים לרופאים מתמחים עולים - המשך דיון
היו"ר דוד ביטן
אני מתכבד לפתוח את ישיבת הוועדה, הנושא היום היעדר תקנים לרופאים מתמחים עולים, ישיבת המשך לדיון שהתקיים ב-17 באוגוסט 2020.

לפני שאנחנו מתחילים את הדיון אני רוצה להקדיש זמן למי שנמצא שבוי בעזה. בזמן הזה לפני שש שנים בדיוק תחת עינינו ובלי שעשינו דבר חצה אזרח ישראלי את הגבול לעזה ומאז שש שנים הוא שם. אברה מנגיסטו מוחזק בידי החמאס. אברה הוא פגוע נפש, זו הסיבה שבגינה חצה את הגבול. החזקתו בעזה בבידוד מהעולם החיצוני ובלי גישה לטיפול רפואי היא הפרה חמורה של זכויות האדם שלו. חברים שלו, המשפחה שלו, המקורבים לו מודאגים ויוצאים היום בקריאה חדשה ומזכירים לנו אולי את מה שנוח לנו להניח בצד, מזכירים לנו שאברה עדיין חי ועדיין לא חזר הביתה.

השיר המרגש הזה, 'מה אתה עובר', של שלומי שבת ועדן אלנה יצא הבוקר לאוויר ואין מקום טוב יותר מאולם הוועדה הזאת להקרין אותו לראשונה ולהזכיר לנו ולממשלה שלנו את הטרגדיה הזו. שש שנים אברה בבידוד, שש שנים אדם פגוע נפש מנותק מהעולם ומהיקרים שלו וכל יום שעובר מגביר את הסכנה לחייו, במיוחד בתקופה שבה משתוללת המגפה.

(שיר).
היו"ר דוד ביטן
טוב, אני מקווה שהוא יהיה איתנו בתקופה הקרובה. אני ממשיך בישיבה. מדובר בדיון המשך בדיון שיזם חבר הכנסת רזבוזוב. בדיון הקודם צוין שבשלוש השנים האחרונות עלו 741 רופאים עולים שנמצאים בתקן לא מומחה, אנחנו קוראים לזה למל"מ. מתוך 7,808 רופאים מתמחים רק 636 מתמחים עולים חדשים, 8% בסך הכול. במשרד הקליטה יחד עם משרד הבריאות צבועים 70 תקנים שמיועדים להתמחות לרופאים עולים חדשים.

בדיון תוארו החשיבות והצורך בהתמחותם של הרופאים העולים ותרומתם למערך הרפואה בישראל. בדיון צוין כי 20 רופאים עולים חדשים מוכנים לתחילת ההתמחות עם פינוי התקנים הנדרשים. לאחר דיון התקבל עדכון ממשרד הקליטה כי קיימים 40 רופאים שמוכנים לתחילת ההתמחות. בדיון הקודם הועלתה הצעה להקצות תקנים צבועים להתמחות רופאים עולים חדשים מסך 600 התקנים שהתקבלו במשרד הבריאות במסגרת הצורך במאבק בקורונה. משרד האוצר לא הביע התנגדות להצעה הזו. בדיון הנוכחי נרצה לדעת כמה תקנים נוספו מעבר ל-70 הקיימים. אתה רוצה להגיד משהו?
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
בוא נשמע את נציגי המשרדים.
היו"ר דוד ביטן
הייתה לי שיחה עם עוזר שר הבריאות שאמר שלפי המידע שהוא בירר אין צורך בתקנים כאלה, אבל אמרתי לו שזה לא נכון, לא לפי מה שנאמר לנו. בבקשה, מי מדבר ראשון?
ורד עזרא
אני אשמח להתחיל כי אני צריכה לרדת לדיון אחר וזה היה הסיכום שאני אהיה רק בתחילת הדיון.
שלומית אבינח
ד"ר ורד עזרא, בבקשה, משרד הבריאות.
ורד עזרא
שלום לכולם, לוועדה המכובדת. אני רוצה להציג ולהסביר מה ההבדל בין תקנים שצבועים לעולים ובין התקנים שהתקבלו כרגע במשרד. קודם כל יש לנו 70 תקנים שצבועים לעולים שאנחנו מנהלים עם משרד הקליטה לפי רשימה סדורה מראש במקצועות השלמת התמחות למתמחים עולים שהגיעו וצריכים או להשלים את התמחותם או להתחיל התמחות.

מדובר בתקנים שאני אגיד כמעט, כי יש מעט מקצועות שאנחנו מגבילים אותם, אבל כמעט שלא מוגבלים למקצועות ובעצם מאפשרים למתמחה להשתלב בכל תחום שהוא רוצה, בדרך כלל תחומים שהם התחילו בהם התמחות בחו"ל או תחום אחר שהוא רוצה ואלה 70 תקנים שרצים ברכבת, זאת אומרת המתמחה מסיים, עובר אחרי זה לתקן של בית חולים והתקנים חוזרים אלינו. זה התחיל מ-50 תקנים, כרגע יש 70 תקנים ואנחנו נשמח להעלות את המספר של התקנים הללו. תקנים שאני קוראת להם תקנים מוגנים, כי זה תקן שאנחנו במעקב אחריו מה נעשה בו, למה הוא מאויש ובאמת רואים שהוא הולך למטרה היחידה שלשמה הוא נועד וזה תקנים לעולים.

התקנים האחרים שעליהם היה איזה שהוא דיון בדיון הקודם, שבו לא הייתי, הם תקנים שניתנו כרגע לבתי החולים לצורך אחד בלבד, לצורך הטיפול בחולי קורונה. ניתנו בסך הכול בגל הראשון 200 תקנים וכרגע ניתנו לנו עוד 250 ועוד 150, בסך הכול בכל התקופה יהיו 600 תקנים, אבל הם צבועים למקצועות מאוד מאוד ספציפיים שמיועדים רק לטיפול בקורונה, כמו טיפול נמרץ, הרדמה, פנימית, מיון ילדים ומבוגרים וכדומה, רק למקצועות הללו. שוב, הייעוד של התקנים הוא אחד, לקורונה. יש עוד הרבה מאוד צרכים למערכת ובגינם לא ניתנו כרגע תקנים ולצערי אין כרגע תקנים. אני מקווה שיהיו בעתיד תקנים נוספים למערכת, אנחנו כמובן עובדים מול האוצר על תקנים נוספים, אבל כרגע התקנים הללו הם רק לצורך הקורונה.

מה שכן עשינו, גם לדעתי עם משרד הקליטה, קיבלנו רשימת עולים שמעוניינים להתמחות בין היתר גם במקצועות הללו והעברנו את הרשימות לבתי החולים שצריכים לאייש בלו"ז מאוד קצר את אותם תקנים ולפי מה שאני יודעת לפחות עם חלק מהעולים שמעוניינים במקצועות האלה נוצר קשר. זה בעניין הזה.

אני חושבת שאם מעוניינים בפתרון דפיניטיבי לכלל העולים לכל המקצועות הפתרון הנכון הוא במנגנון שכבר קיים היום, תקנים ייעודיים שמנוהלים אצלנו בחטיבת הרפואה לעולים, זה הפתרון.
היו"ר דוד ביטן
כן, אתה רוצה להגיד משהו?
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
כן, אני רוצה לשמוע, לאיזה הסכמות הגענו, כמה רופאים וכמה תקנים, למה אנחנו מגיעים בסוף?
ורד עזרא
עוד פעם - - -
שלומית אבינח
מספרים.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
אנחנו מכירים את 70 התקנים.
ורד עזרא
יש הסכמות, יש 70 תקנים שקיימים שמתחלפים אחת לתקופה ועכשיו אחרי בחינות, יש עכשיו בחינות והרבה מאוד תקנים יתפנו. אגב, אנחנו הארכנו תקופה של תקנים מכיוון שחלק מהבחינות נדחו בגלל הקורונה, לדעתי באוקטובר יש מבחנים ויתפנו תקנים נוספים מתוך זה, וגם כל הזמן, אמרתי, יש רכבת כזאת של תקנים.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
אז אותם ה-70, כמה תוספת מעבר ל-70?
ורד עזרא
אני מוכנה כל תוספת שהיא להסדר של התקנים הזה.
היו"ר דוד ביטן
לא, אני קודם כל בטוח שיש רופאים עולים חדשים שאין להם עבודה, שאין להם תקנים, אז את אלה שימו בתוך ה-600, מה הקשר? תנו להם עדיפות.
ורד עזרא
עוד פעם, אם מדובר באחד מהמקצועות הנדרשים העברנו את שמם לפי הרצונות שלהם, גם לפי המקצועות ולפי בתי החולים, העברנו את שמם לבתי החולים, לדעתי בימים אלה נוצר איתם קשר, ולזה כמובן אין לנו התנגדות. אבל יש הבדל בין לצבוע ולהכריח בית חולים על תקן שהוא אמור לטפל בחולי קורונה, לקחת מישהו שיכול להיות שהוא לא מתאים לו או שהוא לא מיומן וכדומה, זה משהו אחד, שלזה יש תקנים מוגנים, לבין שהוא מתאים ומקצועי וכדומה, כמובן בית החולים ייקח אותו בשמחה רבה, ואת השמות האלה העברנו.
היו"ר דוד ביטן
אז קודם כל עם כל הכבוד לבית החולים, ראיתי את המקצועות שמדובר בהם ב-600 התקנים, אני לא חושב שרופאים עולים חדשים לא יכולים להשתלב בהם.
ורד עזרא
אם הם רוצים, בשמחה. אנחנו לא מכריחים מישהו שרוצה להיות כירורג והופכים אותו לפנימאי. חד משמעי, בשמחה רבה.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
אבל לא באמת לוקחים אותם.
היו"ר דוד ביטן
זה לא עניין שהם רוצים, זה עניין של לתת הנחיה לבתי החולים לנסות ולקלוט רופאים עולים חדשים בחצי השנה הזו במסגרת התקנים האלה. זה דבר ראשון.
ורד עזרא
זה לא תקנים לחצי שנה, אני חייבת לומר, התקנים הם למשך כל ההתמחות, יש עדיין ויכוח עם האוצר על המנגנון שבו הם יישארו תקנים קבועים, אבל האנשים שמתאיישים על התקנים אלה אנשים שיהיו ויסיימו את כל ההתמחות.
היו"ר דוד ביטן
אני מבין, את מערבבת בין שני הדברים. לגבי ה-600 תקנים, שזה עניין זמני, נכון, בגלל הקורונה?
ורד עזרא
לא, לא, אני ממש לא מערבבת.
היו"ר דוד ביטן
אז למה אמרו לנו שזה זמני?
ורד עזרא
ה-600 תקנים, יש ויכוח עם האוצר על המנגנון להמשך התקצוב אחרי יולי 21'.
היו"ר דוד ביטן
אם הם לא זמניים, אז תנו 40 משרות - - -
ורד עזרא
מי שמתאייש על התקנים הוא יהיה קבוע.
היו"ר דוד ביטן
זה לא מקובל עליי, אני מאוד מצטער. אל תמציאו לנו המצאות. מה שאתם עושים עכשיו זה המצאות. מצד אחד אומרים לי שזה זמני ועכשיו פתאום זה לא זמני. אני מבקש, מה-600 איש האלה תנו בבקשה חלק לרופאים להתמחות. זה הכול. ה-70 לא מספיקים.
ורד עזרא
אני אסביר. אני מוכנה להסביר עוד פעם.
היו"ר דוד ביטן
מה העניין הזה? אני לא מבין. אתם נותנים לרופא שלמד ברומא כן, אבל לרופא עולה חדש שלמד בארצות הברית לא? אני לא מבין את העניין הזה. מה הבעיה?
ורד עזרא
זה לא מה שנאמר, אני מוכנה להסביר שוב את נושא התקנים.
היו"ר דוד ביטן
יש גבול לכל דבר, מספיק, אתם באים, יושבים לנו בטלוויזיה ומדברים איתנו כאילו אנחנו אוויר. אני מבקש, מה-600 משרות, אנחנו רצינו 60 משרות, אז אם יש רק 40 צורך אז שיהיה 40, אז שלא יהיה 40, שיהיה 30, אבל לא יכול להיות דבר כזה, אני לא מבין את העניין הזה. מה, אתם אטומים? מה זה הדבר הזה? אני לא מבין את זה.
ורד עזרא
אדוני היושב ראש, אני אשמח להסביר עוד פעם, נראה לי שיש לנו איזה שהוא - - -
היו"ר דוד ביטן
לא, אין לנו שום דבר.
ורד עזרא
לא הבנו משהו.
היו"ר דוד ביטן
אני דיברתי, עוזר השר אומר לי, אין שום בעיה. עכשיו אני מבין למה הוא אומר לי שאין שום בעיה, פשוט אין בעיה כי לא מקבלים אף אחד, אז אין בעיה באמת.
ורד עזרא
אפשר להסביר עוד פעם? אני חושבת שיש פה איזה שהיא אי הבנה.
היו"ר דוד ביטן
אני חושב שאני הבנתי טוב מאוד.
ורד עזרא
אני אנסה להסביר עוד פעם כי נראה לי שלא הבנת אותי,.
היו"ר דוד ביטן
לא מקובל עליי העניין הזה, לא מקובל עליי.
ורד עזרא
נראה לי שלא הבנת אותי, אני אשמח להסביר עוד פעם.
היו"ר דוד ביטן
אני הבנתי טוב מאוד. למה לא הבנתי? אתם לא הבנתם כמו שאני הבנתי?
טלי פלוסקוב (הליכוד)
הבנו, הבנו.
ורד עזרא
אז אני אסביר עוד פעם בנושא זמניות התקנים. אפשר להסביר? מדובר בתקנים שהאנשים שנקלטים עליהם מתחילים ומסיימים התמחות שבאופן ממוצע היא חמש שנים. מאחר שמדובר בשנה שבה אין תקציב קבוע מבחינת האוצר כרגע הם זמניים ויש - - -
היו"ר דוד ביטן
בסדר, שיתחילו.
ורד עזרא
ויש אמירה שיהיה דיון איך הם יהפכו להיות או הם קבועים או שזה יהיה על חשבון דברים אחרים, אבל האנשים שנקלטים על התקנים האלה הם אנשים קבועים למשך כל ההתמחות. זאת אומרת אין שום כוונה, וגם יש פה בעיה של מקצועיות, לקחת מישהו שיהיה רק חצי שנה בפנימית ואז יעבור להתמחות אחרת, זה לא ההסכם שלנו עם בתי החולים.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
אני אנסה לחדד. יש לנו - - -
היו"ר דוד ביטן
שיתחילו. פשוט שיתחילו, אני הבנתי שהם - - -
ורד עזרא
אם הם מעוניינים להתחיל בפנימית או הרדמה או טיפול נמרץ, למרות שטיפול נמרץ זה התמחות-על, או התמחות ברפואה דחופה, אם הם מתאימים להתמחות כל נתוניהם הועברו למנהלי בתי החולים. יכול להיות שאלה לא ההתמחויות שהם רוצים, יש הרבה מאוד התמחויות ופה אנחנו מגבילים לארבע התמחויות.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
היושב ראש, אני אנסה לחדד.
היו"ר דוד ביטן
אתם צריכים לתת הנחיה לבתי החולים לתת להם עדיפות. אתם לא מבינים את זה?
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
לנו יש עכשיו רשימת המתנה של רופאים עולים.
היו"ר דוד ביטן
40 עולים.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
כ-40. אנחנו רוצים להבין עכשיו כמה מתוך רשימת ההמתנה ייכנסו להתמחות במשרד הבריאות. אז נשמע את שירה?
ורד עזרא
ההתמחות היא לא במשרד הבריאות, ההתמחות היא בבתי החולים, הם מייצרים את ההתמחויות, לא משרד הבריאות.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
רגע, נשמע את שירה.
ורד עזרא
שוב אני אומרת, התקנים שניתנו הם לטיפול בחולי קורונה ולכן הם מוגבלים לארבעה או חמישה מקצועות, פנימית, הרדמה, טיפול נמרץ, רפואה דחופה וגם מחלות זיהומיות, אבל שניים מתוכם זה התמחות-על. ככל שמדובר בהתמחויות האלה ביקשנו פעם קודמת והעברתם רשימה, אפשר להעביר אותה שוב.
היו"ר דוד ביטן
לא, הבנו. אוקיי, תודה רבה. היא מדברת עם עצמה. זאת בדיוק הבעיה במשרדי הממשלה, שהפקידות מדברת עם עצמה. אנחנו מבקשים שמתוך ה-600, כמה יש, חוסר של 40? שכל ה-40 יתקבלו בתוך ה-600. זה לא זמני, אמרתם לי זמני, זה לא נכון שזה זמני, זה לשנה אחת ואחרי שנה מחדשים את זה עוד הפעם. אז זה לא זמני בכלל.
שלומית אבינח
מי שמתחיל התמחות יסיים, זה מה שהיא אמרה.
מיכל וונש (כחול לבן)
במדינת ישראל הזמני הוא קבוע, אדוני היושב ראש.
היו"ר דוד ביטן
למה עוזר השר לא הגיע? הזמנתם אותו, לא?
שלומית אבינח
לא הזמנו.
היו"ר דוד ביטן
הוא אמר שהוא הוזמן.
שירה ארנון
חבר הכנסת ביטן, אפשר להתייחס שנייה רגע? לאחר הישיבה הקודמת העברנו את הרשימות של ה-40 רופאים עולים לבתי החולים, ביקשנו לתעדף אותם. תוך שבועיים מתוך הרשימה של 40 נקלטו כבר שבעה רופאים.
היו"ר דוד ביטן
מה עם השאר?
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
בוא נשמע עד הסוף. שבעה נקלטו.
שלומית אבינח
שבעה נקלטו בתקן צבוע לעולים?
שירה ארנון
לא, הם נקלטו - - -
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
בתוך התקנים של ה-600, בסדר, הם כבר נקלטו.
היו"ר דוד ביטן
אנחנו מדברים על קליטה זמנית ולגמור את העניין הזה, אחר כך זה משהו.
שירה ארנון
הם נקלטו כי הם נמצאו מתאימים.
היו"ר דוד ביטן
והשאר לא נבדקו?
שירה ארנון
השאר, זה רק לפני שבועיים, אנחנו כל הזמן פועלים מול בתי החולים לנסות לדחוף, שיראיינו וביקשנו קליטה - - -
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
מה הצפי עכשיו בקרוב?
שירה ארנון
יש לי רשימות שקיבלתי מכללית, יש פה עוד כמה רופאים שהם בדיונים איתם. אני לא רוצה לתת סתם מספרים, אין לי בעיה להעביר דיווח.
היו"ר דוד ביטן
אין שום בעיה, תקבעי ישיבה ליום שני הבא. אנחנו נפסיק את הישיבה, ביום שני הבא תגידי לנו מה קורה כשאנחנו רוצים שהמשרד ייתן הוראה, הנחיה, לבתי החולים לתת להם עדיפות, זה הכול. קודם כל שיקלטו אותם.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
רגע, בוא נשמע.
שירה ארנון
עכשיו עוד משהו.
היו"ר דוד ביטן
מאיפה תביאו 600 רופאים? הרי אין לכם 600 לקלוט. אין בושה למשרד הבריאות. אפילו אין לו את מי לקלוט, אז הוא לא קולט את הרופאים האלה, הוא יחכה, למי הוא מחכה? שיבואו שני רופאים מרומא שגמרו עכשיו ללמוד?
שירה ארנון
חבר הכנסת, אנחנו בזמנו כשקיבלנו את התקנים יצאנו ליצור מאגר במשרד הבריאות, לשאול כמה רופאים, בלי קשר לרופאים העולים, כמה רופאים יש שממתינים להתמחות. היו משהו כמו 350 רופאים שממתינים להתמחות וכל הזמן נכנסים עוד ועוד רופאים. אנחנו רואים שמתוך ה-200, הקצינו 200 תקנים במרץ, כולם אוישו במלואם. מתוך ה-400 תקנים שעכשיו הקצינו, תוך שלושה שבועות 80 תקנים כבר אוישו. לוקח גם זמן לבתי החולים לראיין, למצוא מישהו מתאים.
היו"ר דוד ביטן
בסדר, עבר כבר חודש מאז שדיברנו.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
רגע, יש לנו שבעה פה. יש לנו את קלאודיה ממשרד הקליטה.
שירה ארנון
רק עוד משהו אחד אחרון.
היו"ר דוד ביטן
שבעה נקלטו, זה לא מספיק לנו.
שירה ארנון
מתוך 70 התקנים עד סוף השנה יתפנו לנו שמונה ותוך חצי שנה יתפנו לנו 23 תקנים.
היו"ר דוד ביטן
אז את צריכה לקלוט 17 עכשיו. אוקיי, תראי לי איך את קולטת 17.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
רגע. בואו נשמע ממשרד הקליטה.
היו"ר דוד ביטן
לא, הבנו, הבנו, לא צריך.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
רק שנייה, דוד. זה מאוד חשוב.
היו"ר דוד ביטן
רגע, אחר כך תדבר איתה. תקשיבו טוב, 23 עד סוף השנה - - -
שירה ארנון
לא, לא. בתוך חצי שנה.
היו"ר דוד ביטן
לא, אז אני מבקש, מתוך ה-600 תקנים לעשות מאמץ לקלוט את כל מי שנשאר מהעולים החדשים. צריך לנצל את ההזדמנות שיש 600 תקנים. פשוט לא היה, עכשיו יש.
טלי פלוסקוב (הליכוד)
אנחנו מבינים שזו מתנה שקיבלנו ואנחנו לא לוקחים.
היו"ר דוד ביטן
אני לא מבין את זה. אני רוצה עד יום שני הבא, תקבעי ישיבה ליום שני הבא, תנו לנו הודעה שכולם נקלטו. נמאס לי כבר לרוץ אחרי משרדי ממשלה. כך היה לי עם משרד החוץ. אני לא מבין את זה, מה, אתם מחכים לנו שאנחנו נבוא עם – זו עבודה שלכם, ריבונו של עולם, אני לא מבין את העניין הזה. טוב, הישיבה נעולה.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
רגע, שנייה, דוד, היושב ראש, חשוב לי לשמוע את משרד הקליטה, כי קלאודיה היא האחראית על הנושא הזה.
היו"ר דוד ביטן
זה גם האינטרס של הציבור. טוב, אני פותח אותה רק לצורך התשובה הזו.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
כן, זה חשוב.
קלאודיה כץ
קודם כל אני רוצה להודות לכם, לוועדה - - -
היו"ר דוד ביטן
ואני מבקש שבישיבה הבאה יגיע עוזר השר, קובי, מטעם השר. אני רוצה מעורבות שלהם, אם לא, אני נותן הודעה שאני אתקוף את שר הבריאות, אני אומר לך את האמת.
מיכל וונש (כחול לבן)
זה האינטרס של מדינת ישראל.
היו"ר דוד ביטן
הוא עולה חדש, הוא הגיע מהעלייה, הוא מייצג את העלייה ומשום מה לא מעניין אותו. יש תקנים, אז שיעשה מה שצריך, אני לא מבין את העניין הזה.
קלאודיה כץ
קודם כל אני רוצה להודות לכם, כי זה לא מובן מאליו. אני עם ה-40 האלה מסתובבת כבר הרבה מאוד זמן וזה שנקלטו שבעה מבחינתי זה חגיגה גדולה. אני ניצלתי את ההזדמנות ובעזרה גדולה של שירה פנינו גם לכללית ואני אמורה לקבל אס.אמ.אס, לא רציתי למסור את זה בלי, אבל אנחנו במימון שלנו הכנסנו עוד כנראה ארבעה אנשים להתמחות, שזה מאוד מאוד חשוב.
היו"ר דוד ביטן
חוץ מהשבעה?
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
כן. כבר 11, ויש עוד משא ומתן - - -
קלאודיה כץ
בנוסף לשבעה. וגם במשרד הבריאות וגם בכללית יש אנשים במשא ומתן, זאת אומרת ש - - -
היו"ר דוד ביטן
בסדר, בואו נראה עד יום שני הבא כמה ייקלטו.
מיכל וונש (כחול לבן)
אדוני היושב ראש, עוד פעם, זה עוד פעם הנושא של אתגור התפיסה הזאת של מדינת ישראל שהיא כאילו עושה טובה. זה בזכות ולא בחסד. הדבר הזה שאנחנו לא מבינים כחברה שזה לא רק החובה שלנו, זה לטובתנו, אבל זה אחריותנו. זה לא למען העולים החדשים, זה למען כל אזרחי מדינת ישראל, זה כולנו, זה אינטרס שלנו. זה אפילו לא רק עניין של שר הבריאות שהוא עולה חדש או לא עולה חדש, בכלל לא אכפת לי אם הוא עולה חדש. כולנו עולים חדש, תלוי עד כמה אחורה אנחנו הולכים. אני לא מבינה למה צריך להיאבק על הדבר הזה ואם זה יכול לשמש אותנו לשנות את כל התפיסה של מדינת ישראל, שזוהי החובה שלנו, זה לא בחסד לעולים, אנחנו לא עושים להם טובה, להכניס עוד שבעה. כואב לי שאת אומרת לי תודה על זה שהכנסנו שבעה.
טלי פלוסקוב (הליכוד)
לאנשים האלה אנחנו צריכים להמתין בשדה התעופה עם שטיח אדום.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
אנחנו מכירים את הסוגיה הזאת, אנחנו זזים, אבל - - -
טלי פלוסקוב (הליכוד)
עם הנחישות של יושב הראש אנחנו נכניס את כל ה-40 בפנים.
היו"ר דוד ביטן
יש בסך הכול 40, שבעה כבר נקלטו, עוד ארבעה הולכים להיקלט, אני רואה, את אומרת שיש עוד בריאיונות, נכון? עוד 23 משרות צריכות להפנות בתוך חצי שנה, זאת אומרת בגדול כל ה-40, אם אנחנו נקלוט עוד שישה-שבעה, יש להם מענה, נכון? אבל ברור שיבואו עוד עולים חדשים, זאת אומרת צריך לנסות לקלוט קצת יותר משישה-שבעה בשבוע הזה על מנת לפנות כמה מקומות אם יבואו אנשים.
מיכל וונש (כחול לבן)
אדוני היושב ראש, יבואו עוד עולים אם נדאג להם לעבודה.
טלי פלוסקוב (הליכוד)
ברור.
מיכל וונש (כחול לבן)
לא יבואו, לא ברור. אנחנו צריכים להכין.
היו"ר דוד ביטן
הבנתי, אני הבנתי.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
במקומות אחרים רוצים אותם יותר.
היו"ר דוד ביטן
טוב, תודה רבה. יום שני הבא, ישיבה של רבע שעה, חצי שעה, 20 דקות.
יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם)
חמש דקות, רק עם תוצאות.
היו"ר דוד ביטן
כן.



הישיבה ננעלה בשעה 11:05.

קוד המקור של הנתונים