ישיבת ועדה של הכנסת ה-23 מתאריך 06/07/2020

חוק לתיקון ולקיום תוקפן של תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – אכיפה) (תיקון מס' 2), התש"ף-2020

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-ושלוש

הכנסת



17
ועדת החוקה חוק ומשפט
06/07/2020


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 41
מישיבת ועדת החוקה, חוק ומשפט
יום שני, י"ד בתמוז התש"ף (06 ביולי 2020), שעה 9:00
סדר היום
הצעת חוק לתיקון ולקיום תוקפן של תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – אכיפה) (תיקון), התש"ף-2020
נכחו
חברי הוועדה: יעקב אשר – היו"ר
אלי אבידר
קארין אלהרר
איתן גינזבורג
מיכל קוטלר-וונש
מיכאל מלכיאלי
יואב סגלוביץ'
אוסאמה סעדי
תהלה פרידמן
עינב קאבלה
שלמה קרעי
חברי הכנסת
חוה אתי עטייה
קרן ברק
מוזמנים
גבריאלה פיסמן - ממונה ייעוץ וחקיקה פלילי, משרד המשפטים

לילך וגנר - פרקליטה, פרקליטות המדינה
ייעוץ משפטי
גור בליי
אפרת חקאק
מנהל הוועדה
אסף פרידמן
רישום פרלמנטרי
אסתר מימון


הצעת חוק לתיקון ולקיום תוקפן של תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – אכיפה) (תיקון), התש"ף-2020, מ/1336
היו"ר יעקב אשר
בוקר טוב לכולם. אני פותח את הישיבה בהצעת חוק לתיקון וקיום תוקפן של תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – אכיפה). לאחר דיונים שהיו כאן אנחנו נלך להצבעות. מאחר שאנחנו נותנים תמיד – בטח בפתיחת שבוע, ובדרך כלל בפתיחת כל ישיבה – לחברי הכנסת לומר את שלהם, נעשה את זה בדקה לכל אחד.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
אדוני, אפשר הערה פרוצדורלית?
היו"ר יעקב אשר
פרוצדורלית זה חובה.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
מי שלא מדבר, שיעטה מסכה. זה מתחיל להיות לא נעים המקום הזה.
היו"ר יעקב אשר
אני מצטרף.
איתן גינזבורג (כחול לבן)
אם אפשר להרחיב, שהעוזרים מאחור יתרווחו קצת, כי נראה לי קצת צמוד איך שהעוזרים יושבים.
היו"ר יעקב אשר
פה אנחנו עובדים לפי התקנות. יש מי שצריך להיות אחראי על העניין.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
חוסו על חיי.
היו"ר יעקב אשר
אל תטילו עליי מטלות נוספות, אם אפשר.
אסף פרידמן
יש סדרנית, היא תעשה סדר.
היו"ר יעקב אשר
אנחנו נתחיל באלי אבידר. בבקשה.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
תודה רבה, אדוני, אתמול היה יום קשה לדמוקרטיה. ראיתי שהממשלה מקדמת חוק שיצמצם את פיקוח הכנסת על מגבלות הקורונה. כנראה שהדיונים שאנחנו מבצעים כאן, גם בדברים הקטנים, שלא להעלות את הקנס מ-200 ל-500 שקל, מאוד מטרידים את ראש הממשלה.

אני רוצה להגיד פה דבר אחד. צפיתי גם בחבר הכנסת גפני, אני מכיר אותו יומיים וחצי בפוליטיקה. ראיתי כמה הוא עצבני, ראיתי שהכריחו אותו להכריח אותך לשנות את דעתך. אני מכיר את גפני שהוא תמיד שם את הקו האדום, והוא אמר: הקו האדום, מי שיפסיק את לימוד התורה, אנחנו לא נהיה בממשלה הזאת. למי שלא מבין את גפני, זה גפני מאוד עצבני, שראש הממשלה פשוט הכריח אותו לשנות את דעתו.

ואני רוצה להגיד כאן דבר אחד: אי-אפשר לעצור את הכנסת. לא יעזור, לא לנתניהו ולא למאיר בן שבת ולא ל-800 כמוהם. אי-אפשר יהיה לעצור את הכנסת. אנחנו נקיים פה דיונים. אנחנו נגיד את מה שיש לנו. בחרו בנו אנשים. אי-אפשר פה לבטל את הדמוקרטיה. זה לא יעזור. אנחנו לא ניתן. תודה רבה, אדוני.
שלמה קרעי (הליכוד)
זה אתם אלה שרוצים להרוס את הדמוקרטיה.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
די כבר.
היו"ר יעקב אשר
תודה רבה. אין התפרצויות פה. פה מי שרוצה להגיד, יגיד את מה שהוא רוצה. מי שביקש כרגע זה מיכאל מלכיאלי.
מיכאל מלכיאלי (ש"ס)
תודה רבה, אדוני היושב-ראש, אני רוצה את עזרתך למען הרבה אזרחים שפנו אליי אתמול.
היו"ר יעקב אשר
אתה מדבר על הצעת החוק שלך שתעלה תיכף?
מיכאל מלכיאלי (ש"ס)
לא. זה כלל ישראל, זה קשור אליי.

למען תושבים רבים, שקיבלו סמ"ס מהשב"כ, שהם צריכים להיות בבידוד - -
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
זה חוק תיקון השב"כ - - -
מיכאל מלכיאלי (ש"ס)
- - אנשים שהיו בבידוד באותו זמן, או לא היו במקום שמדובר, והם מחפשים כבר שעות רבות את משרד הבריאות או מישהו מטעמם, על מנת לערער, ואין מענה. זה מתנתק אחרי שעתיים, שלוש וארבע, ואין עם מי לדבר.
היו"ר יעקב אשר
אני יכול להגיד לך שהלשכה שלי, בטח גם שלך ושל אחרים מוצפת בפניות כאלה.
מיכאל מלכיאלי (ש"ס)
אדם היה בעירייה, ומודיעים לו שהוא בכלל היה בצפון העיר. אין לו עם מי לדבר. הוא לא רוצה לצפצף על החוק. אומרים לו, הוא עושה, הוא ילד טוב. השאלה מה עושים. משרד הבריאות לא עונה בטלפון. תודה רבה.
היו"ר יעקב אשר
תודה רבה. יואב סגלוביץ'.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם)
אנחנו עוסקים פה בחוקים, וחלק מהחוקים שאנחנו עוסקים בהם לא היו צריכים לבוא לעולם אם הממשלה הייתה מתפקדת. אני אומר את הדברים האלה, כי הדברים שעכשיו הממשלה רוצה לעשות, כמו את אותם 300 חיילים שמתווספים לבדוק שרשראות אפידמיולוגיות, היה צריך לעשות במארס.

זה לא סוד, זה כתוב עלי ספר, זה כתוב במסקנות. מינו תת-אלוף לעשות את העבודה הזאת, הוא הגיש תוכנית. בסוף פה מדברים על חוקה וכולם מאיימים עלינו עם הקורונה. ואני אומר לך, מה שמפחיד אותי יותר מהקורונה, זה חוסר התפקוד של הממשלה, חוסר תפקוד טוטלי. כשאני דיברתי על חוק השב"כ ועל הנזקים שהוא יגרום, כי זה לא הגיוני מקצועית לעשות מה שהם עושים, ואני מבין דבר אחד או שניים, אמרו לי "אתה לא מבין". מאות ואלפי אנשים שמתקשרים, וגם אין להם מענה במשרד הבריאות, זה משהו מטורף לחלוטין. אנחנו מדינה בהפרעה. מדינה מצוינת עם מנהיגות מופרעת, לא אחראית, בלתי מקצועית. פשוט שערורייה. את ועדת החקירה צריך להקים מחר בבוקר, לא על מנת להסיק מסקנות, אלא לקחת את השרביט מהאנשים המסוכנים האלה שלא יודעים לנהל את המשבר הזה. פשוט לא יודעים, עושים הפוך לכל המסקנות שהם מקבלים.
היו"ר יעקב אשר
תודה רבה. אוסאמה סעדי.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
סבאח אל חיר. בוקר טוב.
היו"ר יעקב אשר
סבאח אל חיר.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
רציתי לדבר על איכוני השב"כ. מה שהזהרנו ממנו כולנו, גם חלק מהקואליציה, זה מתרחש אל מול עינינו, ואף אחד לא אומר: בואו ננסה לתקן. ביום שישי בערב הייתי אצל אנשים, שיש להם מרכז רפואי, אדוני היושב-ראש, ופתאום כולם מתחילים לקבל הודעות סמ"ס להיכנס לבידוד. מתברר שזה בכלל מרכז רפואי. השביתו מרכז רפואי בגלל שאחד מהחולים שבא לקבל טיפול הוא נדבק קורונה. כמובן במרכז רפואי כל הרופאים וכל הפקידים – שיתקו את המרכז הרפואי שישי-שבת, כי בשישי שבת אי-אפשר ליצור קשר עם משרד הבריאות. מדובר על עשרות אלפים שקיבלו, אף אחד לא יודע למה. חלקם הגדול בכלל אומרים שהם לא יודעים למה. אם ככה השב"כ עובד, אני לא יודע מה להגיד.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
זה לא השב"כ, אל תאשים את השב"כ.
היו"ר יעקב אשר
תודה רבה. קארין אלהרר, בבקשה.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
תודה רבה, אדוני היושב-ראש, אני אומר את מה שאני אומרת כבר הרבה זמן: הממשלה הזאת מתנהלת בכאוס, כאוס מוחלט. ראו את זה אתמול. ראש הממשלה אמר מה שהוא מאמין בו אגב כבר די הרבה זמן: הניג'וס הזה של הדמוקרטיה, של הכנסת, שמתעקשת לעשות את עבודתה, לא נראה לו. הוא אומר: מה, הכנסת הזאת. אתה מבין? מצאנו אשם חדש. מי באמת אשם בכל משבר הקורונה? הכנסת; לא הניהול הכושל של הממשלה הזאת.

אני אגיד עוד משהו שלא שמנו לב אליו, בגלל ההידבקות כאן בכנסת אין ועדת חוץ וביטחון. כשאין ועדת חוץ וביטחון אין פיקוח על חוק האיכונים. כל יום אנחנו מקבלים פניות כאלה. כל יום, מיום חמישי, של אנשים שלא היו אפילו בקרבה, והם צריכים להתמודד עם ההודעות שהם מקבלים, ואין קול ואין עונה. מה עושה הממשלה? מתעקשת על ה-500 שקל קנס, כי זה מה שיביא לפתרון... לא הסברה, לא הבהרה של הדרישות. זה מה שיביא מזור.

אני אומר לך, אדוני: אני שמעתי שאתה נתון בלחצים איומים להעביר את חוק הקורונה הכללי.
היו"ר יעקב אשר
אני אתייחס לזה תיכף.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
ואני אומר לך: אדוני, הכנסת לא יכולה להיות חותמת גומי של הממשלה. לא יקרה. אדוני, אני מפצירה בך להיות המגן של הדמוקרטיה. אני לא אומרת את זה כמליצה. אי-אפשר שהממשלה, שפשוט יורה לכל הכיוונים, במקום לנהל את המשבר בצורה מסודרת, תבוא לכנסת עם כל מיני הצעות מופרעות ותגיד: תעבירו את זה as is ובתקופה קצרה. שמעתי שהקציבו לך יומיים.
היו"ר יעקב אשר
כבר עבר חצי יום.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
לא יקום ולא יהיה. תודה.
היו"ר יעקב אשר
לא, לא. אני אתייחס לזה. תודה רבה. עוד מישהו? מיכל.
מיכל קוטלר-וונש (כחול לבן)
תודה רבה, אדוני היושב-ראש. אני רק רוצה לחזור על הצורך, במקביל לכל מה שאנחנו עושים בגלל האילוצים הבריאותיים ולשמור על בריאות הציבור, לשפר את ההנגשה של המידע לכלל הציבור.

ביקרתי בערד ביום חמישי, וסגן ראש העיר, הם חילקו בערד מסכות לכל בית עם הסבר בכל השפות על ההכרח לעטות מסכות ולשמור על ריחוק חברתי לפני כניסה לתוקף של קנסות או העלאת הקנסות.

אני חושבת שיש בזה שיעור מאוד מאוד חשוב. חייבים קודם כול להנגיש לציבור את המידע בכל השפות, בצורה הטובה ביותר ולשמור על שקיפות, כיוון שבסוף בסוף כל האירוע המתמשך הזה תלוי באמון הציבור בנו. תודה.
היו"ר יעקב אשר
תודה רבה. אני רוצה לומר כמה מילים ברשותכם. קודם כול, הזכיר את זה קודם חבר הכנסת אלי אבידר, לגבי הנושא של הישיבות, ואני רוצה לומר לכם את דעתי, כפי שגם אמרתי אותה אתמול לראשי המל"ל לא פעם ולא פעמיים, ואני אומר אותה גם כאן. רוב הישיבות פועלות במסגרת של קפסולות, במסגרת מסודרת וטובה. מדובר בעשרות אלפי בחורי ישיבות שנמצאים בישיבות ואחוז ההדבקה שם כרגע הוא פחות מ-0.1%. יש מקומות שבהם לצערי הרב לא שמרו, כמו שיש הפרות גם במקומות אחרים. אנחנו אומרים שאם תהיה החלטה לסגור את עולם הישיבות, זה לא רק הבעיה האמונית שלנו על קיום התורה וכו', זה לקחת עשרות אלפי אנשים ולהחזיר אותם לבתים צפופים, עשרות אלפי בחורים לבתים של 10 ילדים ו-12 ילדים, להסתובב ברחוב או להיות בתוך המשפחה. צריך להשאיר את זה ולטפל נקודתית באותם מקומות שיש לטפל, אם זה במלוניות, אם זה בטיפולים מסוג אחר. אנחנו לא נגד לטפל בעניין. הפוך, אנחנו מגויסים לזה, אבל החלטה כזאת תהיה החלטה שגויה, החלטה שגויה מאוד, ואני מאוד מקווה שהדברים האלה נכנסו לאוזן המתאימה ולא תהיה החלטה מסוג כזה.

אמרתי גם משהו שאמרתי פה, אני לא זוכר בדיוק מתי. אני יכול להגיד לכם, כאחד שבמהלך כל השבוע, במיוחד בסופי השבוע נמצא בכמה וכמה בתי כנסיות, הכי קל לבוא ולומר לסגור את הדברים הללו. אם יהיה סגר על הכול, יהיה סגר על הכול. בתי הכנסיות עובדים בצורה מאוד מאוד אחראית. לא ראיתי מקום אחד – באתי להתפלל בשבת, לא היו יותר מ-50 כיסאות. לא היו יותר, ואנשים הלכו לבתי כנסת אחרים או התפללו חלק, במקומות אחרים. הדברים האלה, אני רואה מבחינתי, גם כאיש מאמין וגם כאדם שמאמין בפיקוח נפש, אסור לקבל החלטות רוחב סתם. אותו דבר גם בדברים הכלכליים, כמובן. צריך לקבל החלטות קשות, אבל לא רק החלטות רוחביות, אלא יותר החלטות נקודתיות, כירורגיות, לדעת מה נכון לעשות, והדבר הזה הוא חשוב.

אני רוצה להתייחס לדברים שנאמרו כאן. קודם כול, ישבנו על החוק הזה כמו שצריך. העלינו כמה נקודות. אחת הנקודות הייתה גובה הסכום. אני העליתי דגל אדום בעניין הזה וטענתי שאפשר לעשות את זה גם ב-300 ולא רק ב-500. עמדת המל"ל בעניין הזה היא חד-משמעית נגד. לצערי הרב לא היו מפלגות אחרות, ראשי מפלגות אחרות, מהקואליציה לפחות, שתמכו בעניין הזה, ולכן בסופו של דבר נצביע על הסכום הזה. אבל מה שכן עשינו, היו עוד שתי נקודות חשובות מאוד, האחת שהעלית, קארין אלהרר, ואני מודה לה על כך, על הנושא של הבניית שיקול דעת והחובה של שיקול דעת של שוטר. דיברנו כאן בוועדה שהעניין הוא לא רק הסכום, העניין הוא אם האצבע קלה על ההדק או לא. והיו פה סיפורים שהביא הרב מלכיאלי ואחרים על חוסר שיקול דעת ועל אי-מתן אפשרות לבן אדם לתקן את הטעות שהוא עשה. ואת זה הכנסנו והבנינו בחוק בצורה מאוד מאוד ברורה. ואני מצפה ממשטרת ישראל, מהפיקוח העירוני ומהרשויות המקומיות להוריד את ההנחיה הזאת לשטח. הבניה של שיקול דעת של שוטר – אם בן אדם, המסכה שלו כרגע נפלה, או נמצאת בכיס, לבנות את שיקול הדעת. להגיד לו: תשים את המסכה. אם לא ישים, אם יסרב, זה כבר משהו אחר.

לי הייתה דעה מסוימת, שוב בשבת. אתם יודעים, אני בסוף עובד בשבת כנראה, אני מסתובב בעיר, והיו חילוקי דעות בעניין הזה. דווקא בעיר, איפה שאני גר, היו כאלה שאמרו כמו בחגורה, שזה סכום גדול יחסית, גם מסכה בימים כאלה צריכה להיות ככה, והיו כאלה שאמרו שזה יותר מדי. עשינו את המאמצים שלנו, גם הארכנו את זמן התשלום, הוצאנו את זה מהחוק בקנסות, שלא יהיה פה משהו מעבר למה שעושים בקנסות רגילים. עשינו את שלנו, איזנו ככל האפשר את מה שאפשר.

אני רוצה לומר לכם מהעבר אל העתיד. העברנו כאן, בוועדה הזאת, בשבועיים האחרונים, בין שבעה לשמונה חוקים שהחליפו את התקש"חים, לא היה חוק אחד שנכנס לפה ויצא אותו דבר כמו שהוא נכנס. לא היה אחד. דנו, קיימנו דיונים, בצורה טובה, היו גם ויכוחים, וכך יהיה גם הלאה. זה שהממשלה מבקשת להאיץ את החקיקה זה לגיטימי, וזה בסדר, זה לא יהיה 24 שעות, זה לא יכול להיות 24 שעות, זה גם לא יהיה 48 שעות, כי זה לא יכול להיות 48 שעות, אבל אנחנו כרגע נמצאים עם סט חוקים שמאפשר לממשלה את כל הכלים שהיא צריכה. אנחנו ניכנס לדיונים אינטנסיביים על חוק המסגרת, אנחנו נשתדל לסיים אותו בהקדם האפשרי. אני הולך להקדיש לזה הרבה זמן, אני מבקש מחברי הוועדה שרוצים להיות מעורבים בזה להיות איתי פה על הבורד, כדי להעביר את הדברים האלה. הכול ייבחן, על הכול נדבר, על הכול נקבל בסופו של דבר החלטות וגם יכול להיות שיהיו לנו חילוקי דעות כאלה ואחרים. ככה התנהלנו עד היום, ככה נתנהל גם הלאה. ואני רוצה לעבור עכשיו על ההסתייגויות, וישר נצביע עליהן.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם)
אדוני, רק משפט אחד - - -
היו"ר יעקב אשר
לא, לא, לא. יואב, אחר כך, בסוף.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם)
אנחנו ביקשנו מהממשלה את מה שביקשנו ממך כבר לפני חודש וחצי. חודש וחצי אומרים להם: תביאו את החוקים - - -
היו"ר יעקב אשר
יואב, תכבד אותי. אני אתן לך בסוף. אני רוצה להתחיל.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
אותך אנחנו מכבדים. אנחנו לא מכבדים את מי שלא מכבד אותנו.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם)
לא מכבד את התנהלות הממשלה. לא מכבד. לא מכבד.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
אותך אנחנו מכבדים. הבעיה היא לא אתה.
היו"ר יעקב אשר
אוקיי.
גור בליי
הצעת החוק נמצאת לפניכם עם ההסתייגויות. כמו שאמר היושב-ראש, היו דברים שהשתנו בה. בסופו של דבר נשארו בה רק שלושה מרכיבים. זה באמת ההסמכה הרחבה יותר של אכיפה של המסכות, לא רק באמצעות שוטרים, אלא מפקחים שהם עובדי מדינה ועובדי הרשויות המקומיות השונים, הפקחים העירוניים ועובדי הרשויות המקומיות השונות, אבל עם סעיף שקובע שינחו אותם, כמנגנון פיקוח, אכיפה כללית ואכיפה לפי אמות מידה שוויוניות והכשרה למי שאינם שוטרים. אמות המידה יתחשבו בצורך לקבוע תנאים לאכיפה כלפי אוכלוסיות מיוחדות. והתוספת של הוועדה זה אפשרות להימנע מהטלת הקנס בהתאם לנסיבות העניין, זה חלק מההבניה שתהיה לשיקול הדעת. ההרחבה מצד אחד של מי שמוסמך להטיל את הקנס, אבל גם ההכשרה וההתוויה של שיקול הדעת שלו. הנושא של אפשרות להמציא למי שאחראי למקום את ההודעה על הטלת הקנס, אבל שוב, מרחיבים את זה על עוד מקרים של תו סגול, אבל ימנו את הימים רק מעת ששלחו את הדואר הרשום. והמרכיב השלישי זה המרכיב שקיבל את עיקר תשומת הלב, שזה העלאת הקנס מ-200 שקלים ל-500 שקלים.

אנחנו נעבור להצביע על ההסתייגויות, הן נמצאות בפניכם. הסתייגות מס' 1, של חבר הכנסת משה ארבל לסעיף 1.

1. לפני פסקה (1) יבוא:
"(1) בתקנה 1 –
(א) בפסקה (3), אחרי "הפתוח לציבור" יבוא "למעט מחזיק או מפעיל של עסק זעיר, עסק קטן או עסק בינוני כהגדרתם בחוק חובת המכרזים, התשנ"ב–1992";
(ב) אחרי פסקה (3) יבוא:
"(4) מחזיק או מפעיל של עסק זעיר, עסק קטן או עסק בינוני כהגדרתם בחוק חובת המכרזים, התשנ"ב–1992, שלא קיים את ההוראות המפורטות בסעיף 3ה(ג1)(3) לצו בידוד בית.""
היו"ר יעקב אשר
מי בעד ההסתייגות, ירים את ידו. מי נגד?

הצבעה

לא אושרה.
היו"ר יעקב אשר
לא התקבלה.
גור בליי
עכשיו עוברים להסתייגויות של קבוצת ישראל ביתנו וקבוצת יש עתיד-תל"ם.

2. בפסקה (1), פסקת משנה (א) – תימחק.
היו"ר יעקב אשר
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

לא אושרה.
היו"ר יעקב אשר
ההסתייגות לא התקבלה.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
תגידו לנו את המספרים. מה זה "לא התקבלה"? תגידו לנו את המספרים. כמה היה?
אסף פרידמן
9-4.
היו"ר יעקב אשר
הינה, בעל פה הוא יודע.
גור בליי
3. בפסקה (1), פסקת משנה (ב) – תימחק.
היו"ר יעקב אשר
מי בעד ההסתייגות, ירים את ידו. מי נגד?

הצבעה

בעד – 4
נגד – 9
לא אושרה.
היו"ר יעקב אשר
ההסתייגות לא התקבלה.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
זה מדהים. לא היו בדיונים, לא יודעים על מה הם מצביעים, אבל יאללה, בנוהל.
היו"ר יעקב אשר
קארין, אנחנו בהצבעה.
מיכאל מלכיאלי (ש"ס)
אנחנו מוכשרים, קארין.
היו"ר יעקב אשר
אנחנו בהצבעה, חברים.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
כל כך מוכשרים שיש כאוס.
גור בליי
4. בפסקה (1)(ג), בתקנת משנה (ד) המוצעת, במקום "הגורם המוסמך" יבוא "השוטר".
היו"ר יעקב אשר
מי בעד ההסתייגות, ירים את ידו. מי נגד?

הצבעה

בעד – 4
נגד – 9
לא אושרה.
היו"ר יעקב אשר
4 בעד. 9 נגד. ההסתייגות לא התקבלה.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
בושה.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
בא לי לשיר דמו-דמו-דמוקרטיה.
גור בליי
5. בפסקה (1)(ג), בתקנת משנה (ד) המוצעת, במקום "וקטינים" יבוא "קטינים וחסרי ישע".
היו"ר יעקב אשר
מי בעד ההסתייגות?
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
גם על זה, אתם לא בעד?
היו"ר יעקב אשר
על זה הסברנו שאין הגדרה כזאת בחוק של חסרי ישע.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם)
מי אמר שאין הגדרה?
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
מי אמר שאין הגדרה?
היו"ר יעקב אשר
זו הגדרה רחבה. דיברנו על זה.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
לא. לא דיברנו על זה. אמרתם שתבדקו.
שלמה קרעי (הליכוד)
למה אתם מצמצמים?
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
אמרתם שתבדקו.
שלמה קרעי (הליכוד)
למה אתם מצמצמים? במקום קטינים באופן כללי, אתם מצמצמים.
היו"ר יעקב אשר
אנחנו בהצבעה, מעיר לי מנהל הוועדה, והוא צודק.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
חסרי ישע זה לא רק קטינים.
היו"ר יעקב אשר
מי נגד?

הצבעה

בעד – 4
נגד – 8
לא אושרה.
היו"ר יעקב אשר
בעד היו ארבעה. נגד תשעה.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
לא תשעה, שמונה. יצאה אחת. אתם אפילו לא סופרים, רבאק. הכול אוטומטי פה?
היו"ר יעקב אשר
תשעה, חסר אחד.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
ברצינות, מה זה הדבר הזה? אני לא מבין. תכבדו את הוועדה.
היו"ר יעקב אשר
אלי, הערתך נרשמה בפרוטוקול.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
מה זה הדבר הזה? אני לא מבין, יעקב. יעקב, תתעוררו רגע. אתם על משהו? מה קורה אתכם?
היו"ר יעקב אשר
תהיו ערניים. שמונה זה שמונה, תשע זה תשע.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
יוצאת חברת כנסת – איך תשעה אוטומטית? אני לא מבין את זה.
היו"ר יעקב אשר
עדיין ההסתייגות לא התקבלה. הלאה. אלי, תהיה ערני... תעשה לי טובה, שלא יהיה לי עוד פעם - - -
גור בליי
6. בפסקה (1)(ג), בתקנת משנה (ד) המוצעת, המילים - - -
שלמה קרעי (הליכוד)
ראש הממשלה סיפר לנו על מחקר שמי - - -
היו"ר יעקב אשר
תעשה לי טובה.
שלמה קרעי (הליכוד)
- - - הטיפות רוק שלו יכולות להגיע 8 מטר, אדוני היושב-ראש.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם)
ראש הממשלה טוב בלעשות אפצ'י.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
הוא טוב בלנקות עם טישיו.
היו"ר יעקב אשר
חברים, אנחנו באמצע הצבעה.
שלמה קרעי (הליכוד)
אלי, או שתשים מסכה או שתנמיך.
היו"ר יעקב אשר
אלי, תשים מסכה. תשים מסכה.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
לא אשים מסכה.
יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם)
500 שקל.
גור בליי
6. בפסקה (1)(ג), בתקנת משנה (ד) המוצעת, המילים "אלא לאחר שעבר הכשרה ייעודית לעניין זה" – יימחקו.
היו"ר יעקב אשר
מי בעד ההסתייגות, ירים את ידו. מי נגד?

הצבעה

בעד – 4
נגד – 7
לא אושרה.
היו"ר יעקב אשר
בעד ארבעה. שמונה נגד.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
איך שמונה? תספור, ריבונו של עולם. אתה רואה למה צריך לימודי ליבה?
היו"ר יעקב אשר
לא כתוב בשום מקום בהכשרה לחבר הכנסת שהוא חייב לדעת לספור.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
תן למישהו אחר. יש לך פה שבעה.
היו"ר יעקב אשר
לא נעים לי, אבל פדיחות.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
לא נעים.
היו"ר יעקב אשר
הלאה.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
אני לא מבין את זה.
גור בליי
7. בפסקה (1)(ג), בתקנת משנה (ד) המוצעת, בסופה יבוא "ויובאו לאישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת".
היו"ר יעקב אשר
מי בעד ההסתייגות, ירים את ידו. מי נגד?
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
גם זה אתם נגד?

הצבעה

בעד – 4
נגד – 8
לא אושרה.
היו"ר יעקב אשר
בעד ארבעה. נגד שמונה.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
אין לתאר. למה צריך ועדת חוקה באמת?
היו"ר יעקב אשר
ההסתייגות לא התקבלה.
גור בליי
8. בפסקה (2), בסופה יבוא "ובמקום "יכול שתהיה" יבוא "חייב שתהיה"".
היו"ר יעקב אשר
מי בעד ההסתייגות, ירים את ידו. מי נגד, ירים את ידו?

הצבעה

בעד – 4
נגד – 8
לא אושרה.
היו"ר יעקב אשר
בעד ארבעה, נגד שמונה. ההסתייגות לא התקבלה כמובן.
גור בליי
הסתייגות 9. פסקה (3) – תימחק.
היו"ר יעקב אשר
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – 4
נגד – 8
לא אושרה.
היו"ר יעקב אשר
בעד ארבעה. נגד שמונה. ההסתייגות לא התקבלה.
גור בליי
אנחנו עוברים להסתייגות של אחרי סעיף 1, שוב של קבוצת ישראל ביתנו ויש עתיד-תל"ם.

10. אחרי הסעיף יבוא:
"אזהרה 2. לפני הטלת קנס לפי תקנה 2א לתקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – אכיפה), התש"ף–2020, תינתן אזהרה למי ששוהה במקום שאינו מקום מגוריו שאינו עוטה מסכה, בניגוד להוראות התקנה האמורה."
היו"ר יעקב אשר
מי בעד ההסתייגות, ירים את ידו. מי נגד?
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
ספור בבקשה, שלא נתבייש עוד פעם.

הצבעה

בעד – 4
נגד – 7
לא אושרה.
היו"ר יעקב אשר
ארבעה ושבעה.
שלמה קרעי (הליכוד)
נזמין נציג מישראל ביתנו שלמד לימוד ליבה, רק הם יודעים.
היו"ר יעקב אשר
ההסתייגות לא התקבלה. הלאה.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
קרעי, אתה בא רק לעשות פרובוקציות?
היו"ר יעקב אשר
יש לנו חוק נהדר - - -
שלמה קרעי (הליכוד)
מי שעושה פה את הפרובוקציות, זה אתם.
היו"ר יעקב אשר
יש לנו תיכף חוק נהדר של מלכיאלי, אז בואו נתקדם.
גור בליי
11. לאחר סעיף 3 לתיקון התוספת יבוא:
"ייחוד כספים 2. הכספים מהקנסות שיוטלו על מפרי תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – אכיפה), התש"ף-2020, כנוסחן בחוק זה יופקדו בקופה ייעודית שמטרתה סיוע לנפגעים כלכלית ממגפת הקורונה ולא לאוצר המדינה; משרד האוצר בשיתוף משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים יקבע אמות מידה לקבלת הסיוע כאמור."
היו"ר יעקב אשר
מי בעד ההסתייגות, ירים את ידו.
אסף פרידמן
ארבעה.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
אתם נגד גפני?
היו"ר יעקב אשר
אנחנו נותנים לגפני לעשות את העבודה, כמו שדיברנו בוועדה.
היו"ר יעקב אשר
מי נגד?

הצבעה

בעד – 4
נגד – 7
לא אושרה.
היו"ר יעקב אשר
נגד שבעה. ההסתייגות לא התקבלה.
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
אני אספר לגפני שהייתם נגדו.
היו"ר יעקב אשר
בשקט, שאף אחד לא ישמע...

סיימנו. אם ככה, אני מעלה להצבעה את נוסח החוק, כפי שהיה בנוסח.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
רוויזיה, בבקשה.
היו"ר יעקב אשר
רוויזיה, תרשום.
גור בליי
רוויזיה על מה?
היו"ר יעקב אשר
על מה רוויזיה?
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
סתם בא לי להגיד "רוויזיה".
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
אתם אפילו לא קולטים.
היו"ר יעקב אשר
אם ככה, אני מעלה את החוק להצבעה. מי בעד החוק, ירים את ידו. מי נגד?

הצבעה

בעד – 4
נגד – 7
הצעת החוק אושרה.
היו"ר יעקב אשר
בעד שבעה. נגד ארבעה. הצעת החוק התקבלה. תודה רבה. אנחנו נתכנס - - -
קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם)
רוויזיה.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
רוויזיה.
היו"ר יעקב אשר
אנחנו נתכנס בעוד חמש דקות לדיון בנוגע להצעת החוק של חבר הכנסת מלכיאלי. רוויזיה בעוד חצי שעה, ב-10:10.


הישיבה ננעלה בשעה 09:38.

קוד המקור של הנתונים