ישיבת ועדה של הכנסת ה-23 מתאריך 01/07/2020

בחירת יושב-ראש הוועדה

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-ושלוש

הכנסת



3

ועדת המדע והטכנולוגיה
01/07/2020


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 1
מישיבת ועדת המדע והטכנולוגיה
יום רביעי, ט' בתמוז התש"ף (01 ביולי 2020), שעה 10:15
סדר היום
בחירת יושב-ראש הוועדה
נכחו
חברי הוועדה: עינב קאבלה – היו"ר
יבגני סובה
תהלה פרידמן
מיכל קוטלר וונש
מוזמנים
יו"ר הכנסת יריב לין
איתן גינזבורג – יו"ר ועדת הכנסת
מנהלת הוועדה
איילת חאקימיאן
רישום פרלמנטרי
אהובה שרון, חבר תרגומים


בחירת יושב-ראש הוועדה
היו"ר איתן גינזבורג
בוקר טוב, אני מתכבד לפתוח את ישיבתה הראשונה של ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת ה-23. אנחנו מתכנסים על מנת לבחור היום יושבת ראש קבועה לוועדה. אמנם מינו אותי להיות יושב ראש לפני כמה שבועות והיום אני מעביר את המטה. אם כן, ניגש למשימה, ברשות יושב ראש הכנסת. בהתאם להוראות סעיף 106(א) לתקנון הכנסת, תבחר הוועדה יושב ראש מבין חבריה.

הוועדה המליצה לוועדת המדע לבחור בחברת הכנסת עינב קאבלה לכהן כיושבת ראש הוועדה ואנחנו נעלה את זה להצבעה.

מי בעד בחירתה של חברת הכנסת עינב קאבלה לכהן כיושבת ראש הוועדה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
בעד – פה אחד
אושר
היו"ר איתן גינזבורג
אושר פה אחד.

עינב, ברכות. כמי שמכיר את עינב תקופה, אני יודע, כעורכת דין, כמי שעשתה עבודה מאוד מאוד משמעותית בהסתדרות וקיבלה שבחים על פעילותה, על הנמרצות שלה ועל השקדנות שלה, אנחנו רואים את זה כבר עכשיו בשבוע שהיא נמצאת כאן, איך בכל ועדה היא נמצאת עד השעות הקטנות של הלילה כאשר בנועם ובשקט אבל בנחישות מעבירה דברים.

אני מאחל לך הרבה מאוד הצלחה. תפסי את מקום היושב ראש וניתן ליושב ראש הכנסת לברך אותך.
היו"ר עינב קאבלה
תודה רבה.
יו"ר הכנסת יריב לוין
בוקר טוב לכולם. קודם כל, עינב, ברכות גדולות. אני חושב שזאת זכות ענקית לעמוד בראש ועדה בכנסת, בטח ועדה שהיא ועדה שמי שעמד בראשה בשנים האחרונות, אני חושב שהיו יושבי ראש שעשו כאן עבודה עצומה ומשמעותית מאוד בהרבה מאוד נושאים שאולי לא תמיד עומדים במרכז הפוקוס הציבורי אבל הם נושאים מאוד חשובים ובעיקר עוסקים בהרבה מאוד נושאים מורכבים. זו ועדה שלא פעם כאשר ישנם נושאים שבאמת מצריכים דיוני עומק וחוקים שיש בהם הרבה מאוד היבטים מקצועיים ומורכבים, הדברים מגיעים לכאן, למקום שבו באמת יש מערכת מקצועית שיודעת להתמודד אתם בצורה הטובה ביותר.

אין לי בכלל ספק שאת תמצאי בתפקיד הזה גם סיפוק עצום, גם עניין עצום וגם מקום ויכולת להשפיע ולעשות דברים שהם משמעותיים.

אני חושב שאחד הדברים המיוחדים שמייחדים את העולם הציבורי מעולמות שאנחנו מכירים במקומות אחרים זו העובדה שכאן אפשר להגיע בקפיצה אחת להיות יושב ראש ועדה עוד לפני שהספקנו אפילו לקבוע מועד לנאום הבכורה. לדבר הזה יש לפעמים חסרונות אבל יש גם לא מעט יתרונות. אני חושב שזה דווקא יכולת של אנשים שראו את הבית הזה מבחוץ ולא נמצאים בו כל כך הרבה שנים ולא רואים את הדברים כמובנים מאליהם יודעים להביא הרבה פעמים גם גישה אחרת ופרספקטיבה אחרת. אני חושב שהדבר הזה בסוף במכלול הכולל תורם ויש בו איזשהו איזון שבסוף עובד לטובת התוצאה הסופית הכוללת. אני בטוח שבתפקיד יושבת ראש הוועדה יהיו לך בטח לא מעט תובנות ותבואי ותאמרי איך יכול להיות שכך זה עובד וכולי. אל תהססי לבוא עם התובנות האלה ועם הרעיונות ואני מניח שלא מעט מהם אפשר יהיה אחר כך ליישם ולשפר את העבודה שנעשית כאן.

אני מאחל לך הצלחה גדולה. אני יכול לומר לעובדי הוועדה שאתם בוודאי הרווחתם בגדול כי קיבלתם כאן יושבת ראש שזכויות העובדים אצלה הן לפני כל דבר אחר. במובן הזה יש לכם כאן גם ברכה גדולה.

בהצלחה.
היו"ר עינב קאבלה
תודה רבה. הכנתי כמה מלים. קודם כל, תודה רבה לכולם. תודה רבה לך אדוני יושב ראש הכנסת, על שאתה מכבד אותנו בנוכחות שלך. תודה לחברי איתן, יושב ראש ועדת הכנסת, ששימש גם כיושב ראש הזמני של הוועדה הזו. לגברתי מזכירת הכנסת וכמובן לחברות וחברי הוועדה, לכל מי שהגיע לכאן לכבד את המעמד הזה.

אין ספק שזה מעמד משמעותי וחשוב עבורי. אני רואה בכך זכות גדולה ואחריות לקדם את הנושאים בהם עוסקת הוועדה לטובת אזרחי ישראל. בעיניי, ככל שאני מתעמקת ואמשיך כמובן עוד בלמידה בעזרת צוות הוועדה המסור, תחומי הוועדה מגוונים ונוגעים לכל תחומי החיים ורלוונטיים לשיפור וקידום חייהם של כלל האזרחים.

דווקא בתקופה זו שאנו חווים ריחוק פיזי וקיים צורך הולך וגדל באמצעים טכנולוגיים כדי להמשיך בפעילויות השונות וכדי להנגיש מידע ושירותים לאזרחים בצורה איכותית ומיטבית, חשיבות פעילותה של הוועדה בנושאים הקשורים לכך קשר ישיר מקבל משנה תוקף.

כמו כן, אני רואה חשיבות בטיפול בנושאים הקשורים בהתמודדות עם האתגרים של טכנולוגיית המידע והאינטרנט על חידושיה השונים מציבים בפנינו. הישגי המדע והטכנולוגיה הם מקור גאווה במדינת ישראל. זה תחום שצריך להקפיד ולהמשיך ולטפח. תחום שמהווה מנוע צמיחה חשוב למשק ולכלכלה הישראלית.

אני מאחלת לנו כחברי הוועדה ולכולנו כשליחי ציבור כי בעזרת השם נעשה ונצליח. תודה רבה לכולם.
מיכל וונש (כחול לבן)
אני אשמח מאוד לברך את עינב היקרה. אני חושבת שכנסת ישראל, עם ישראל כולו הרוויח היום במינוי כל כך ראוי של אישה שזכיתי להכיר לא לפני הרבה זמן אבל הצניעות, הרצינות, היסודיות והמחויבות והאחריות כלפי כלל אזרחי מדינת ישראל, אין לי ספק שאת תבצעי את התפקיד הזה עם כל התכונות שאת מביאה אתך ותעשי אותו בדרך הראויה ביותר.

אני באופן אישי מאוד מאוד גאה בך וחושבת שכולנו זכינו. אני מאחלת לך המון הצלחה.
תהלה פרידמן (כחול לבן)
אני מצטרפת לכל מה שאמרה מיכל. ענייניות וצניעות, נראה לי שני דברים משמעותיים שאת מביאה לבית הזה וגם פה לתחום הזה, שזה גם לא מובן מאליו. אני מאחלת הצלחה גדולה.
היו"ר עינב קאבלה
תודה רבה. תודה לכולם. ברשותו של יושב ראש הכנסת, אני נועלת את הישיבה הראשונה. תודה רבה.


הישיבה ננעלה בשעה 10:23.

קוד המקור של הנתונים