ישיבת ועדה של הכנסת ה-23 מתאריך 29/06/2020

חוק הארכת תקופות (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש) (אישורים רגולטוריים), התש"ף-2020

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-ושלוש

הכנסת



4
הוועדה המיוחדת לעניין נגיף הקורונה החדש ולבחינת היערכות המדינה למגפות ולרעידות אדמה
29/06/2020


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 15
מישיבת הוועדה המיוחדת לעניין נגיף הקורונה החדש ולבחינת היערכות המדינה
למגפות ולרעידות אדמה
יום שני, ז' בתמוז התש"ף (29 ביוני 2020), שעה 10:20
סדר היום
הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש) (אישורים רגולטוריים ועיצומים כספיים), התש"ף-2020 (מ/1329)
נכחו
חברי הוועדה: יפעת שאשא ביטון – היו"ר
יואל רזבוזוב
מוזמנים
יערה למברגר קינר – עו"ד, מחלקת ייעוץ וחקיקה, משרד המשפטים
ייעוץ משפטי
נעה בת שבת
נירה לאמעי רכלבסקי
מנהלת הוועדה
לאה גופר
רישום פרלמנטרי
אירית שלהבת



הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש) (אישורים רגולטוריים ועיצומים כספיים), התש"ף-2020, מ/1329
היו"ר יפעת שאשא ביטון
אני פותחת את ישיבת הוועדה בנושא הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש) (אישורים רגולטוריים ועיצומים כספיים), התש"ף-2020. אנחנו דנים בבקשת רביזיה שלי, שהצטרפו אליה גם חברי הכנסת מיקי לוי ואחמד טיבי. עשינו את זה כדי לנעול את הצעת החוק, אבל אני מבינה שאנחנו פותחים את הדיון שוב כדי לעשות תיקון בנוסח.
נעה בן שבת
זו הבהרה מסוימת לנושא שעלה. צריך להצביע על פתיחת הרביזיה. אני רק רוצה להבהיר: תיקנו את הנוסח לפי הצעת הוועדה אבל היו דברים שנאמרו בתחילת הדיון והם לא תואמים לדברים שנאמרו בסיומו של הדיון. אנחנו רק רוצים להסביר מה הנוסח שאנחנו הבנו ולוודא שהוא באמת מקובל על הוועדה. לכן אנחנו מציעים להיעזר ברביזיה גם לצורך זה.
היו"ר יפעת שאשא ביטון
נצביע עכשיו על הרביזיה. מי בעד הרביזיה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 2
נגד – אין
נמנעים – אין
הצעת הרביזיה אושרה.
היו"ר יפעת שאשא ביטון
הרביזיה אושרה.
נעה בן שבת
ההוראה שרצינו לוודא שהיא ברורה היא הוראת סעיף 2(א), שמסדירה את נושא הארכת התוקף. אקרא את הנוסח.

"הארכת תוקף אישורים רגולטוריים – הוראת שעה
2.
(א)
(1) על אף האמור בכל דין, תקופת תוקפו של אישור רגולטורי שמועד פקיעתו חל בתקופה שלהלן, תוארך בתקופה או עד המועד כמצוין לצידה (בסעיף זה – תקופת ההארכה), ויראו אותו, לכל דבר ועניין, כאילו עמד בתוקף גם בתקופה הקובעת, אלא אם כן הותלה או בוטל או שחדל להתקיים תנאי המפקיע את תוקפו, או שהרשות הציבורית סירבה לחדשו, לפני תום תקופת ההארכה לפי כל דין:





(א) התקופה הקובעת – שלושה חודשים נוספים ממועד הפקיעה, או עד ח' בתמוז התש"ף (30 ביוני 2020), לפי המאוחר;"



כלומר אם האישור פקע בתקופה הקובעת הוא מקבל שלושה חודשים נוספים ממועד הפקיעה או עד 30 ביוני 2020, לפי המאוחר. כלומר כל מה שמגיע מכאן ואילך כמובן עובר את 30 ביוני.





"(ב) שני החודשים שלאחר תום התקופה הקובעת – עשרה שבועות נוספים ממועד הפקיעה."



זאת הוראת פסקה (1). צירפנו אליה את ההוראה שהייתה בסעיף קטן (ו) כיוון שהדברים התלכדו. אנחנו מתייחסים עכשיו לכל התקופה הקודמת. אנחנו אומרים שאישור שכבר פקע, בין בתקופה של קיום תקנות שעת חירום אבל בעיקר בתקופה שאחרי תקנות שעת חירום, רואים אותו כאילו עומד בתוקף גם בתקופה הקובעת.




"(2) ראש הממשלה רשאי, בצו, באישור הממשלה ובאישור הוועדה, להאריך את התקופה הקובעת לעניין פסקה (1), בתקופה אחת נוספת שלא תעלה על שלושה חודשים, אם נוכח כי מתקיימות נסיבות משקיות חריגות או נסיבות מיוחדות אחרות המצדיקות זאת."



בתחילת הדיון דובר על כך שיהיו שלושה חודשים מיום מתן הצו. לא הייתה בהירות מתי ניתן הצו. בסוף הדיון הבנו שדובר על הארכה של שלושה חודשים של התקופה הקובעת. כך הבנו אבל רצינו לוודא שלזה הוועדה מסכימה. זאת אומרת שאם עד עכשיו התקופה הקובעת היא עד 30 ביוני, יכול להיות שראש הממשלה בשלב עתידי כלשהו יחליט שהנסיבות המשקיות או נסיבות מיוחדות אחרות מצדיקות זאת, ואז באישור הממשלה ובאישור הוועדה הוא יאריך את התקופה הקובעת. זו ההוראה.
היו"ר יפעת שאשא ביטון
אנחנו כבר יודעים שהיום אנחנו מאריכים את זה עד 30 בספטמבר. זה אומר שמבחינת ראש הממשלה, הצו יינתן מ-30 בספטמבר ואילך, כל מה שנמצא בדלתא שבין 30 ביוני לבין תחילת ספטמבר, שזה מה שהארכנו ב-10 שבועות, זה אותם חודשיים.
נעה בן שבת
למעשה אנחנו אומרים שכל ההסדר הזה, שאומר: התקופה הקובעת מוארכת בשלושה חודשים, ושני החודשים שלאחריה מוארכים בעשרה שבועות, כל ההסדר הזה יכול להיות מוארך בעוד שלושה חודשים. אם אנחנו מדברים עכשיו שאנחנו מגיעים עד סוף אוגוסט, שם מוארך לעשרה שבועות, יכול להיות שאם תהיה הארכה על ידי ראש הממשלה לתקופה של שלושה חודשים, הוא יכול עד שלושה חודשים - - -
יערה למברגר קינר
ההארכה למשל יכולה להתחיל בתחילת ספטמבר.
נעה בן שבת
התקופה הקובעת תגיע עד ספטמבר ומאז ייחשבו שלושת החודשים, ובשני החודשים שאחר כך, באוקטובר ובנובמבר, יוארכו בעוד עשרה שבועות.
יערה למברגר קינר
זה יכול להיות מתחילת ספטמבר. רק אחדד. היושבת-ראש אמרה: אנחנו מאריכים עד 30 בספטמבר, אבל זה תלוי, כל רישיון לפי התקופה שלו. בעצם ראש הממשלה יכול להאריך גם בתחילת ספטמבר.
נעה בן שבת
את התקופה הקובעת הוא מאריך מסוף יוני. התקופה הקובעת מסתיימת ב-30 ביוני.
יערה למברגר קינר
ואותם מאריכים ל-30 בספטמבר.
נעה בן שבת
הוא יכול להגיד שהתקופה הקובעת מגיעה עד 30 בספטמבר.
יערה למברגר קינר
ואז מ-30 בספטמבר – כל רישיון שפוקע ב-30 בספטמבר יוארך בשלושה חודשים.
נעה בן שבת
נכון. לא בחודשיים לפי ההסדר הנוכחי.
יערה למברגר קינר
לא כמו בעשרה שבועות.
נעה בן שבת
ולאחר מכן, נניח שהוא יאריך לכל השלושה חודשים, אחר כך הרישיונות שיפקעו במהלך חודש אוקטובר ובמהלך חודש נובמבר יוארכו בעשרה שבועות.
יערה למברגר קינר
זו בעצם אותה הסטה של כל ההסדר, היא יכולה להיות בהסטה לשלושה חודשים קדימה.
היו"ר יפעת שאשא ביטון
בדיוק, זה מה שביקשנו. מבחינתנו זה בסדר, זה מה שביקשנו.

אני עוברת להצבעה בהכנה לקריאה השנייה והשלישית. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – 2
נגד – אין
נמנעים – אין
הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש) (אישורים רגולטוריים ועיצומים כספיים), התש"ף-2020 אושרה.
היו"ר יפעת שאשא ביטון
2 בעד, אין נגד ואין נמנעים. הצעת החוק אושרה ותעלה להצבעה במליאה.

תודה רבה לכם. יום טוב.


הישיבה ננעלה בשעה 10:26.

קוד המקור של הנתונים