פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-ושלוש



הכנסת



21

22/06/2020


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 73
מישיבת ועדת הכספים
יום שני, ל' בסיון התש"ף (22 ביוני 2020), שעה 10:00
סדר היום
הצעת תקנות מס ערך מוסף (הוראת שעה), התשע"ט-2019 (תיקון), התש"ף 2020 (ארגוני סיוע)
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר
ינון אזולאי
רם בן ברק
קרן ברק
ניר ברקת
אחמד טיבי
אופיר כץ
בצלאל סמוטריץ'
עודד פורר
שלמה קרעי
קטי קטרין שטרית
מיכל שיר סגמן
רם שפע
עאידה תומא סלימאן


מאי גולן
אבי דיכטר
מתן כהנא
מיקי לוי
מיכאל מלכיאלי
חוה אתי עטייה
אלכס קושניר
אנטאנס שחאדה
חברי הכנסת
איתן גינזבורג
מוזמנים
לילי אור - עוזרת ראשית מחלקה משפטית, רשות המסים, משרד האוצר

גיא גולדמן - ממונה חקיקה, רשות המסים, משרד האוצר

כמיל אבו רוקון - מתאם פעולות הממשלה בשטחים, צה"ל, משרד הביטחון

אלעד גורן - ראש מחלקה אזרחית מתפ"ש, צה"ל, משרד הביטחון

אבי מסיקה - עוזר מתפ"ש, צה"ל, משרד הביטחון
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
שיר שפר
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
הדס צנוירט


הצעת תקנות מס ערך מוסף (הוראת שעה), התשע"ט-2019 (תיקון), התש"ף 2020 (ארגוני סיוע)
היו"ר משה גפני
בוקר טוב, אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכספים. בבקשה, הצעה לסדר.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אתה הכנסת באופן דחוף אתמול לסדר-היום שמחר נדון- -
היו"ר משה גפני
לא נדבר על זה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
למה לא?
היו"ר משה גפני
אומר לך למה לא. תדבר, אבל רק שנדע את הסדר: ביקשו ממני להביא את מה שאני מביא מחר ביום רביעי, אחרי זה ביום חמישי, אחרי זה ביום ראשון. אמרתי: לא יהיה בשום פנים ואופן. נושא מסוג זה יהיה יומיים. לכן זה הועבר לכולם ביום ראשון. זה נמצא בסדר. כך גם הדיון של היום – ביקשו ממני להביא אותו מוקדם יותר, ואמרתי: לא, נלך לפי הסדר.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
העבירו את הנושא אחרי שהעבירו את הישיבה - כתוספת.
היו"ר משה גפני
בטח שהגשתי תוספת, אבל ביקשתי יומיים. מחר יש דיון. להפוך הצעות לסדר על דיון שמתקיים מחר, זה לא לעניין.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אי-אפשר לנהל את הדיון ככה, זו הצעה לסדר. אני מבקש לא לקיים את הדיון מחר עד שלא יונחו בפני חברי הוועדה הנתונים שאומרים: מהו תקציב ההובלות, מהו תקציב כלכלת בני הבית, מהו תקציב עלות השכר שמעלים לראש הממשלה החליפי, עלות צוות העובדים, מה הוצאות הכלכלה לבני המשפחה ומה העלות הרטרואקטיבית של החזר המס הנדרש.

אזכיר לך, אדוני, שכשבא משרד האוצר וביקש שנאשר את קרן ההלוואות בערבות מדינה בלי נתונים, דרשנו נתונים. גם אני פעם אחת עצרתי את הדיון הזה וגם אתה. אמרת רק בשבוע שעבר: בלי נתונים לא נקיים את הדיון. אני מבקש ממך, וגם הפנייה שלי ליועצת המשפטית פה – אי-אפשר לקיים את הדיון מחר אם לא יונחו מספרים בפני חברי הכנסת.

בנוסף, אני מבקש שתונח- -
שלמה קרעי (הליכוד)
תבקש מליברמן שייתן לנו פירוט מה הוא עשה עם המיליונים שנכנסו לחשבון של הבת שלו.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
תעשה הצעה לסדר, אשמח לשמוע אותך.

אדוני, אני מבקש בנוסף חוות דעת של היועצת המשפטית לוועדה וגם של היועץ המשפטי לממשלה, מי שאחראי על חקיקת מיסוי, האם נכון ומותר לעשות חקיקת מיסוי רטרואקטיבית. כשמניחים הצעה כזו בפני חברי הוועדה, אי-אפשר להניח אותה בלי הנתונים האלה.
היו"ר משה גפני
תודה רבה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אני מבין שאתה רוצה לקיים דיון בלי הנתונים, ושאתה לא מקבל את בקשתי.
היו"ר משה גפני
אני מדבר אתך בסדר-היום. אני עושה מה שצריך, בצורה הברורה ביותר. אני עומד בחזית, על כל הדברים האלה. זה לא בא ככה סתם, כולם יודעים את זה, אבל אתה רוצה לעשות פוליטיקה. תשאל את השאלות האלה מחר.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
זה בסדר מבחינתך. זה לא מתאים לך.
היו"ר משה גפני
תודה. מיכל, בבקשה.
מיכל שיר סגמן (הליכוד)
אי-אפשר שלא לדבר על משבר הקורונה. אני רוצה לדבר על תעשיית התרבות והאירועים, שבהם עובדים מעל 150,000 עובדים שמתוכם 30,000 עצמאיים, 120,000 שכירים, מחזור עסקי שנתי של כ-12 מיליארד שקלים בשנה. אנו מדברים על אירועי תרבות, אירועים עסקיים, תערוכות, כנסים, פסטיבלים, אירועי ספורט ועוד, שכוללות מפיקים, הגברה ותאורה והסעדה וביטחון ושחקנים ונגנים. זו תעשייה עצומה שמושבתת או נמצאת בהאטה שאף אחד לא יודע מתי תחזור. חייבים למצוא את המתווה לעובדים, לעצמאיים, לשכירים בעלי שליטה שם, ואם כבר אומרים לסגור, צריך לפצות, בין אם מדובר על פעימות נוספות לעצמאים בעלי שליטה על חודשים מאי-יוני. אני חושבת שצריך לתת על זה את הדעת, תעשייה עצומה כזו שמשוועת לעזרה.
היו"ר משה גפני
תודה. רם בן ברק.
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
אני גם רוצה להתייחס למשבר של ענף התרבות. אני חושב שאין מנוס – כולנו רואים את נתוני התחלואה, וכנראה שלא יוכלו לחזור לאירועי תרבות המוניים בקרוב. אירועים של 250 איש לא מחזירים את ההוצאות, לכן יש לקבל החלטה אמיצה, לפצות את כל העובדים בלי יוצא מן הכלל שנפגעו, של מתן דמי אבטלה כאלה ואחרים עד שהמשבר הזה יחלוף ולא להמשיך את המצב כפי שהוא. תודה.
היו"ר משה גפני
תודה רבה.

אנו עוברים לתקנות מס ערך מוסף (הוראת שעה), התש"ף-2020, (ארגוני סיוע). אני מקדם בברכה את מתאם הפעולות בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון. אבקש ממך סקירה בעניין לפני שניכנס לדיון ונצביע.

דיבר אתי רכז הקואליציה בוועדת הכספים במהלך סוף השבוע – חמישי, ששי, מוצ"ש, על שני ארגונים שנמצאים שם שהם אנטי ישראליים, אנטי יהודיים, לנסות להוציא אותם מהעניין. אני מקווה שהאלוף יאמר את זה – בסופו של דבר אני מקווה שיהיה נוסח כזה שבכדי להכניס ארגונים מהסוג הזה יצטרכו המלצה של המתפ"ש, אישור מנכ"ל משרדי הביטחון והאוצר ואישור ועדת הכספים.
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
מי הגוף במדינת ישראל שקובע אם ארגון הוא קיצוני, כזה או אחר?
היו"ר משה גפני
מתאם הפעולות בשטחים יציג את הדברים. קודם נראה אם אנחנו בכלל דנים על זה עכשיו.
קריאות
- - -
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
יש במדינה הזאת מוסדות, מי קובע איזה ארגון הוא לגיטימי ואיזה לא לגיטימי?
היו"ר משה גפני
תכף נראה אם זה בכלל עומד לדיון.
קריאות
- - -
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
תסתכל בגוגל. תראה - הם מממנים את ה-BDS.
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
אתה יודע איזה פניות אני קיבלתי בסוף השבוע הזה מכל מיני ארגונים הזויים שאני לא רוצה להזכיר את שמותיהם כאן? אני לא רוצה לקבוע בעצמי על סמך גוגל אם גוף הוא כזה או אחר. יש רשות שופטת במדינה. שתקבע.
היו"ר משה גפני
אבקש שהאלוף יאמר על מה אנו דנים, מה אנו אמורים לאשר. כל עוד לא הגענו לשלב הזה, גם מה שאתה שואל הוא מיותר, כי יכול להיות שאנו לא דנים בכך.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
שאלתי את המתפ"ש בדיון הקודם, ואשמח שהאלוף יתייחס לזה - הרי מדובר פה בנושא שהם רואים אותו הומניטרי. האם כנגדו הוצבה דרישה הומניטרית לשבויים ונעדרים שנמצאים ברצועת עזה? שאלתי את הנציג שלו. אמנם זה היה בזום.
היו"ר משה גפני
ביקשתי שיענה. הזום הזה מטריף לי את הדעת. אני מעדיף לראות את האלוף פנים אל פנים. בבקשה, האלוף אבו רוקון. אמרתי - עם אופיר כץ הגענו לפתרון בעניין, שאני מקווה שיענה גם על השאלות שלכם.
כמיל אבו רוקון
אני מבקש להציג את הרציונל, ואז אשמח לענות על כל שאלה בעניין. אנחנו יודעים, וגם אתם בטח מכירים את הסיפור – שחלק מרכזי מהאלימות שהתרחשה בשנתיים האחרונות סביב רצועת עזה מקורה המרכזי במצוקות אזרחיות הומניטריות.
שלמה קרעי (הליכוד)
ובשנאת יהודים.
כמיל אבו רוקון
השאלה אם אנו רוצים שוב להיכנס לריטואל ולסבבים ולהתשה הזאת סביב הנושא של הגדרות, מה שנקרא צעדות השיבה, הפגנות של 85 שבועות שחווינו שבוע אחר שבוע, וכל דבר כזה גלגל אותנו לעוד סבב ועוד סבב, התשה לעוטף ולכל מי שעוסק בנושא זה. לכן הדרקטיבה היתה לשפר את המצוקות ולמנוע את המשבר ההומניטרי ברצועת עזה.

למה זה קרה - הבסיס של הנתונים הם קשים ביותר: אבטלה מעל 60%, עוני מחפיר. אני לא רוצה להלאות אתכם בפרטים בנושאים האלה, אבל הקש ששבר את גב הגמל היה בתחילת 18', בזמן שהרשות הפלסטינית החליטה להטיל סנקציות על עזה והפסיקה משכורות ותשלום לתשתיות ותשלומים למערכות הבריאות. לכן יצאו לצעדות השיבה, הפגנות ומה שקרה במערכת הזאת מסביב, שחווינו 85 שבועות, שבוע אחרי שבוע, וכל דבר כזה גלגל אותנו לעודד סבב ולעוד בעיה ולעוד אירועים קשים שקרו לנו סביב רצועת עזה בהקשר הזה.

אז עלה הרעיון, איך אנחנו מנסים להשפיע על זה ולשפר את המצוקות. פנינו לרשות הפלסטינית. היא לא רצתה לסייע, אלא להפך – היא תקעה מקלות בגלגלים בנושא הזה כדי לא לאפשר סיוע בנושאים האלה. אחד הדברים שעלו זה הנושא של הפעלת תחנת הכוח ברצועת עזה. עזה עד הפעלת תחנת הכוח קיבלה רק 120 מגה ואט מתוך מדינת ישראל מהקווים שמזינים את רצועת עזה, ותחנת הכוח עמדה שם כאבן שאין לה הופכין כי אי-אפשר היה להפעיל אותה כדי לאפשר את זה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
כמה החוב של עזה בחשמל?
כמיל אבו רוקון
זה מקוזז חודש אחרי חודש.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
כמה החוב וכמה מקוזז?
כמיל אבו רוקון
לעזה אין חוב – זה מקוזז מכספי הרשות הפלסטינית חודש אחר חודש.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
כמה נכון להיות חייבים לנו על חשמל?
כמיל אבו רוקון
מעזה אין חוב. מקזזים להם את כל החשבונית כל חודש.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
היה 2 מיליארד שקל אחורה.
כמיל אבו רוקון
אתה מדבר על יו"ש. אני מדבר על עזה. בשנה שעברה הצלחנו להחזיר לחברת החשמל מיליארד שקל. יפתח רון - מכיר אותו? תשאל אותו. ביום שישי דיברנו על זה. לכן עלו תהיות, איך אנחנו יכולים לשפר את המצוקות האזרחיות ברצועת עזה.

אחד הרעיונות שעלו – להפעיל את תחנת הכוח, שיש בכוחה לתת עוד מגה ואט, כלומר 220 מגה ואט. עזה צריכה באופטימום 500 מגה ואט. גם ככה אתה בקושי מגיע לחצי. עד הפעלת תחנת הכוח היה להם ארבע שעות ביום חשמל לצורך בעניין.

הסיפור הזה הסתייע בכנס התרומות בסוף 18', כשנציג מדינת ישראל בכנס התרומות היה השר צחי הנגבי, ושם הוחלט, כולל המימון וכל מה שגייסו לטובת העניין הזה, להטיל את המשימה הזאת על השליח של האו"ם, מלדינוב. הוא הפעיל את היו אן אופס – ארגון של האו"ם שעוסק מסביב לעולם במעל 2, 3 מיליארד דולר של פרויקטים מעל 100 מדינות. זה ארגון מסודר, רשמי, מוכר. שייך לאו"ם לצורך העניין ולא לארגונים ששלחו לי את השמות שלהם אתמול בהקשר הזה. אין קשר ביניהם. הדבר הזה הסתייע כדי להפעיל את תחנת הכוח. הארגון הזה חתם עם חברת באז. גם אז הרשות הפלסטינית ניסתה לתקוע מקלות בגלגלים כדי לא לאפשר את הסיפור הזה. ביום שהיו צריכים להניע את המיכלית הראשונה לטובת תחנת הכוח קראו לאחראים במדינת ישראל, מי שמספק, ואמרו: אנחנו הקליינט המרכזי שלכם – אל תיתנו לרצועת עזה.
אמרנו כמה פעמים לרשות הפלסטינית
אנחנו לא מתכוונים להיכנס למערכה בעזה. אנחנו נעשה מערכה בעזה מתי שאנחנו רוצים – לא על רקע הומניטרי או המצוקות שייצרתם אותם. לכן הם עשו כל מה שצריך כדי לתקוע מקלות בגלגלים.

הופעלה תחנת הכוח, וזה נתן עוד שמונה שעות בממוצע ביום – אם דיברנו על ארבע שעות ממוצע של חשמל ביום, נתן כמעט 12 שעות היום - כלומר נתן 8 הפעלה, 8 הפסקה, כלומר כמעט 12 שעות ביום מבחינת צריכת החשמל בתוך רצועת עזה.

ברור לכולם שחשמל משפיע על המים, על הביוב, שיכולים להזרים לים, אלינו, אם מישהו נפגע מהעניין הזה. משפיע על מערכות שונות. לכן זה הסתייע לקראת הסיפור הזה.

הארגון הזה קיבל פעמיים פטור בוועדת הכספים על הסוגיה הזאת, של המע"מ על הדלקים – בינואר 19' ואז בהוראת שעה שהניחו אותה בינואר 20'.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
כל התשעה?
כמיל אבו רוקון
לא. אני לא מכיר את התשעה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אבל בסוף משם זה יורד לארגונים אחרים.
כמיל אבו רוקון
זה ספציפית לארגון מסוים של האו"ם, שההחלטה של התורמות ב-18', של מלדינוב, שהוא זה שהפעיל את הארגון הזה, של האו"ם. זה ארגון מסודר, עובד במעל 100 מדינות בעולם במיליארדי דולרים. הוא נקרא זרוע הביצוע של האו"ם לכל מיני פרויקטים.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
חבר הכנסת פורר שאל: אז איך נכנסו פתאום עוד תשעה ארגונים, שלא קשורים לחשמל? איך זה מתרחש? הם נכנסו לפטור הזה. כשקיבלנו רשימה בשבוע שעבר, קיבלו חוץ מהיו אן אופ הזה, שהבנתי שאתה מדבר על החשמל לעזה - עוד תשעה ארגונים נוספים שלא קשורים לחשמל לעזה שמישהו טרח להגדיר אותם כארגוני סיוע, שהתברר שחלקם הגדול ארגוני BDS. גם הם קיבלו אותו פטור. איך זה התרחש?
אופיר כץ (הליכוד)
אדוני האלוף, האם שני הארגונים, דיקונה ו-MCC, לא ייהנו מההטבה הזו של הבלו?
כמיל אבו רוקון
חד-משמעית. אין להם קשר.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
אני מבין שאתה מאשר שהאו"ם הוא לא ארגון אנטי ישראלי. כמה גיחוך. אני שומע פה 6 שעות, 8 שעות חשמל. אתם יצרתם את המצוקה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אנחנו אשמים בזה?
קריאות
- - -
שלמה קרעי (הליכוד)
טיבי, מתי תגיע לביקור אצלנו בעוטף עזה? מתי תבוא לראות את הילדים שמרטיבים בלילה?
קריאות
- - -
עודד פורר (ישראל ביתנו)
הומניטרי אצלך זה רק לצד אחד.
קריאות
- - -
היו"ר משה גפני
מספיק כבר.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
אני בעד לסיים את נושא השבויים.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
תכריזו על זה, אחמד, שאתה רוצה שהישראלים יחזרו.
קריאות
- - -
היו"ר משה גפני
האלוף, אני מבקש לא לענות לחברי הכנסת. אין אישור לכל הצעקות האלה – הכול נעשה לסיבות אחרות.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
רק טיבי יכול לקום ואתה לא מעיר לו.
היו"ר משה גפני
אתה תיארת שאנחנו מתבקשים עכשיו לאשר רק את הארגון הזה, לא לאשר עוד תשעה ארגונים. אתה מבקש מאתנו לאשר את המקרה הספציפי הזה, שהם מספקים את החשמל, את הדלק, דרך חברת פז, כדי להפעיל את תחנת הכוח בעזה.

אני רוצה לבקש, שאם תרצו מסיבה כלשהי, להביא עוד ארגונים, אחד מהתשעה, כל התשעה, או שבעה מתוכם – יצטרכו אישורים. המלצה שלך, אישורים של מנכ"לי ביטחון ואוצר ואישור של ועדת הכספים.
כמיל אבו רוקון
בסדר.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
זה צריך להיות בנוסח.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
הוא לא ענה על השאלה שלי. השאלה שלי פשוטה: מדובר פה בעניין הומניטרי. האו"ם הוא שהכריז על הפסקת האש שבה נחטף הדר גולדין. האם מדינת ישראל שמה בנושא הזה דווקא עכשיו הומניטרי תמורת הומניטרי?
היו"ר משה גפני
שואל חבר הכנסת פורר, אדוני האלוף, האם מדינת ישראל ביקשה באותו תהליך, שמדברים על אספקת החשמל, אספקת הדלק, כדי להפעיל את תחנת הכוח בעזה, האם ביקשו להחזיר את השבויים היהודים ארצה?
עודד פורר (ישראל ביתנו)
יש נושאים הומניטריים?
היו"ר משה גפני
האם זה נדון? האם אתה בעניין הזה?
כמיל אבו רוקון
לגבי סוגית השבויים והנעדרים אני מציע שתזמינו את המתאם שון לכאן. אני מקיים הנחיות של הדרג המדיני, קרי לאפשר חמצן לרצועת עזה ולמנוע משבר הומניטרי.
היו"ר משה גפני
תודה. בבקשה.
אופיר כץ (הליכוד)
קודם כל, אני מברך על הסיכום שהגענו אליו ושייכנס לנוסח. מדינת ישראל נמצאת במאבק ארוך שנים מול ה-BDS. אפילו יש משרד ממשלתי שכל ייעודו- - -
היו"ר משה גפני
היועצת המשפטית גם שואלת: מה הסיכום שהגעתם אליו?
שגית אפיק
לא מאשרים ארגונים. אתם רוצים להתחיל לאשר ארגון-ארגון? זה לא מה שאתם עושים פה בתקנות. יש פה מישהו מרשות המיסים? לילי, את כאן? אתם מציעים לחברי הוועדה לאשר ארגון-ארגון? זו הצעת שר האוצר? אנחנו נכנסים פה לאירוע של סעיף 46. אני לא מצליחה להבין את התיקון שהגיעו אליו לסיכום עם חברי הוועדה. אני לא יודעת מי הציע אותו.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
בעצם צריך לתקן את הנוסח, גברתי היועצת המשפטית, כך שכל ארגון יצטרך אישור הוועדה.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
זה מה שהגיעו. זה המתווה. זה גם מה שאמר אופיר.
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
זה אינטרס של כולנו שהמצב בעזה ישתפר, ומצב התושבים יהיה טוב יותר. זה אינטרס של מדינת ישראל, כמו שזה אינטרס של תושבי עזה.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
מדברים על שני ארגונים.
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
לא כל דבר הוא פוליטיקה זולה כמו שאתם עושים פה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
זה לא פוליטיקה זולה. אתה יכול לדרוש דברים כחבר כנסת. אתה יכול לבקש לדעת לאן הולך הכסף, ומה התנאים שהעמידה מדינת ישראל. זה לא פוליטיקה זולה.
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
צריך לדעת לאן הולך הכסף, ותמונה הומניטרית זה דבר נכון ויש לדון בו, אבל בסופו של דבר אנחנו לא יכולים להסתכל על רצועת עזה כעל מכלול. יש שם מלחמה שצריך כמה שיותר לעשות הגבלות שם, ויש האוכלוסייה. ככל שמצב האוכלוסייה יהיה טוב יותר, גם מצבנו יהיה טוב יותר. אני לא רוצה לראות אנשים שחיים בלי חשמל בעזה ושאין להם מה לאכול. אם יש גופים שדואגים לזה, אני מעודד אותם לעשות את זה, לטובת מדינת ישראל.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
למה אני צריך לתת להם כסף? למה אנחנו משלמים בתעריף החשמל שלנו בלו על דלקים ומע"מ על דלקים והם לא? מה קרה? אני בעד לתת לחברת החשמל בישראל גם פטור כדי שעכשוי במשבר הקורונה תעריף החשמל לאזרחי ישראל יירד. עניי עירך קודמים.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
רם, אתה לא בקי בארגונים. יש שם שני ארגונים שנתמכים על-ידי ממשלת שבדיה. שממשלת שבדיה תיתן להם כסף. מה הבעיה?
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
זה מה שאנחנו עושים – מורידים את כל הארגונים, ואם ירצו להוסיף, יצטרכו לבוא לאישור הוועדה. האלוף, איך קרה שבשנה האחרונה – לא יודע מתי - היתוספו עוד תשעה ארגונים, שלא קשורים בכלל לחשמל בעזה, וקיבלו את האישור הזה? איך זה קורה? יש רציונל אחד. אישרו פטור. אני מבין שזה מנכ"לי האוצר והביטחון. הם טוענים שזה המלצה שלכם, כל הארגונים. זה מה שנאמר פה בדיון הקודם.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
זה גם מה שאמר נציג שלך בזום. הוא אמר את כל התשעה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
זו הטענה.
קריאות
- - -
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
מי הציג את הארגונים?
כמיל אבו רוקון
לא אנחנו. אנחנו באנו עם הארגון הזה.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
אז תסביר את זה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אדוני מרכז הקואליציה בוועדה, אם אנחנו לא משנים עכשיו את הנוסח באופן שבו בנוסח יהיה שכל ארגון שמבקשים לאשר יהיה דרוש אישור הוועדה, הכול זה בלוף ואנחנו נתנגד. הרי עומד פה המתאם ואומר: אין לי מושג איך הצטרפו הארגונים הנוספים.
קריאה
זה לא על הפרק.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
בטח שזה על הפרק. אתה תאשר עכשיו אישור גורף, מחר יבואו שני מנכ"לי משרדי הביטחון והאוצר, יאשרו ארגונים בלי שאף אחד ידע על זה, כפי שקרה עד עכשיו, וזה ישראבלוף. עכשיו יודיעו לך שאתה מאשר רק לארגון אחד, ועוד שבוע יכניסו את הארגונים הנוספים באישורים של שני המנכ"לים. הוא לא יודע להסביר איך נכנסו התשעה. אני דורש שכל ארגון יצטרך לבוא לוועדה. אתה מאשר תקנה שאומרת שהמנכ"לים האלה יכולים לאשר בעצמם. לא מוכן. אם יתקנו את הנוסח, אפשר יהיה לתמוך בזה בהסכמה. אם לא, אני חושב שעלינו להתנגד לזה, כי המשמעות היא שאתה מאשר את כל תשעת הארגונים.
אופיר כץ (הליכוד)
איך לא שיניתם את זה כשבנט היה שר הביטחון?
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
זה ישראבלוף.
היו"ר משה גפני
שגית, בבקשה, תגידי מה את מציעה.
ניר ברקת (הליכוד)
משהו קטן וממוקד: אני תוהה, מדוע בכלל לתת להם הנחה כלשהי? ממה נפשך - אם יהיה לחץ וחשש לאלימות, הם יגידו: נדרוש את כל הדלק בחינם. מדוע לא לשלם מחיר שוק לדלק? במיוחד בתקופת הקורונה, שמדברים על נושאים הומניטריים.
היו"ר משה גפני
השאלה אם אתה סומך על ראש ממשלה. הוא ביקש את זה ממני. אם אתה לא סומך עליו, תגיד. זו שאלה טובה. מדברים על זה שנים. זה לא חדש.
ניר ברקת (הליכוד)
בתקופת הקורונה יש חצי מיליארד שקל ויתור, זה לא פחות הומניטרי.
היו"ר משה גפני
יושב פה האיש המוסמך מטעם מדינת ישראל כדי לנהל את העניין הזה. הוא מתאם פעולות הממשלה בשטחים. אומר שיש עניין רב בעובדה שאנחנו מאפשרים להם להפעיל את תחנת הכוח. אפשר לקבל את זה ואפשר לא. תודה.
שלמה קרעי (הליכוד)
אתו אנחנו מסכימים, רק שאם זה לא יהיה בפיקוח שלנו, שוב יכניסו תשעה ארגונים.
היו"ר משה גפני
אני רוצה לשמוע מהיועצת המשפטית ניסוח שזה לא יקרה. בבקשה, שגית.
שגית אפיק
אנחנו נמצאים בתקנות מע"מ, שזה התקנה על-ידי שר האוצר באישור ועדת הכספים. תקנה 10 הקיימת קובעת פטור בשיעור 0 לנציגויות ולנציגים. היא קובעת על מכירת בנזין, נפט וסולר כמשמעותם בצו הבלו על דלק, הטלת בלו, יחול שיעור 0 אם נמכרו לאחד מאלה: ארגון אשר ניתן לו פטור מבלו בהתאם לסעיף 2(5) לצו הבלו על דלק, פטור- - -

התקנה הזו למעשה נקבעה בעבר על-ידי ועדת הכספים, אושרה בפברואר 2019 על-ידי ועדת הכספים לשנה בלבד. בגלל הבחירות היא הוארכה מכוח סעיף 38 לחוק יסוד: הכנסת עד 16 ביוני ואז פקעה. מה שהובא בפניכם זה רק להאריך את התקנה הזו. מה היא אומרת – שארגון שכבר קיבל את הפטור מהבלו, יהיה זכאי אוטומטית לפטור מהמע"מ. זה מה שהתקנה אומרת ושאושר כאן בפברואר 2019. מה זו רשימת הארגונים – נכון לעכשיו, בהתאם לתקנה שפקעה, זו רשימת הארגונים שקיבלה את הפטור מבלו. זו הרשימה שאתה, חבר הכנסת סמוטריץ, ראית, וכששאלת אילו ארגונים הצטרפו – כולם ראו. מאז 2019 הצטרף ארגון נוסף, הארגון שדובר בו. אבל אותה רשימה ב-2019 היתה כבר אז.

הוועדה לא מאשרת ארגון ספציפי. זה לא דבר שנהוג לעשות בחקיקה, זה לא דבר שנכון עבור הוועדה, לקיים דיונים, בטח לא בחקיקת משנה, פר ארגון. הוועדה יכולה להנחות, לקבוע קריטריונים, להנחות את הנציגים.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אז אפשר לכתוב: רק ארגון של האו"ם- - -
שלמה קרעי (הליכוד)
- - -
שגית אפיק
סעיף 46 קבוע בחוק. הוא סעיף סופר חריג בחקיקה, ותראה שבימים הקרובים גם הוועדה תידרש לדיון בעניינו. סעיף 46 הוא חריג.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
הרבה פולמוסים נשברו עליו.
שגית אפיק
נכון. מכיוון שכך, שהוא ייחודי, ואני לא חושבת שנכון להחיל את הטכניקה של סעיף 46 כאן, מציעים לכם כאן נציגי הממשלה – אני מבינה שזה גם על דעת רשות המיסים וגם על דעת מתאם הפעולות בשטחים – נוסח אחר, שיכול לענות על הבקשה שלכם. הנוסח הזה אומר: במקום שיהיה פטור אוטומטי, מי שקיבל פטור מהבלו יקבל גם את הפטור מהמע"מ. הפעם הפטור מהמע"מ יצטרך לעבור שוב בדיקה שיעשה אותה המנכ"ל של משרד הביטחון, המנכ"ל של משרד האוצר, ולפי המלצת מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

אתם יכולים להנחות אותו, לתת לו קריטריונים למה אתם רוצים. הוא פה, שומע אתכם. זה דיון שקוף.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אבל הוא לא מחויב.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אני מוכן לנסח קריטריונים שייכנסו לתקנה, שיקבעו לאיזה ארגון אפשר לתת ולאיזה לא, ובאילו תנאים.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
גם עד היום - הסמכות לפטור על הבלו היא לשני המנכ"לים. את צודקת שהפטור על המע"מ הוא אוטומטי. זה לא עבד עד היום – עובדה שהפטורים האלה ניתנו.
שגית אפיק
עכשיו מציעים להוסיף את מתאם הפעולות.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
עם כל הכבוד, לא, כי בסוף זה לחצים וזה. אני חושב שצריך את אישור הוועדה. אם רוצים לאשר, מה הבעיה לקבוע שמאשרים את זה לארגון- -
שלמה קרעי (הליכוד)
אנחנו מוכנים לבוא לכאן לעוד שעה של דיון על חשבון זממנו, לעבור על זה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
יש לי הצעה לנוסח, גברתי.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
גברתי היועצת המשפטית, מדוע לא לכתוב: ארגון ששייך לאו"ם- -
היו"ר משה גפני
תגיד לפרוטוקול את מה שאמרת, בבקשה.
אלעד גורן
שלום, אני ראש המחלקה האזרחית, מתפ"ש. מה שהיה עד היום, ששני המנכ"לים, הביטחון והאוצר, חתמו על פטור מהבלו לארגוני סיוע. בתקנה הקודמת הצמידו את הפטור מהמע"מ לפטור מבלו, כלומר מי שקיבל פטור מהמע"מ, קיבל פטור מבלו. המטרה שלנו – לנתק בין המנגנונים הללו. כלומר פטור מבלו יהיה תנאי הכרחי לפטור ממע"מ. כדי לקבל פטור ממע"מ זה יעבור מנגנון נוסף, של שני מנכ"לים שיחתמו על הפטור ממע"מ בהמלצת מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

אני רוצה לדייק, שלפני זה, זה לא היה כך. המתפ"ש לא היה בתהליך האישור. כרגע אנחנו מכניסים את מערכת הביטחון לתיאום פעולות הממשלה בשטחים לתהליך האישור, ואז מהווים אינסטנציה מקצועית בהקשר של מיהו הארגון ומה פועלו. הדיון הוא כרגע על הפטור ממע"מ.
ניר ברקת (הליכוד)
אתה מייצר מנגנון כפול.
היו"ר משה גפני
אני רוצה להבין עד הסוף. בבקשה.
אלעד גורן
המטרה היא לייצר שתי מדרגות: אחת שמדברת על הפטור מהבלו, בחתימת שני המנכ"לים, והשנייה, בהמלצת תיאום פעולות ממשלה בשטחים, יגיע לחתימה של שני מנכ"לים. הבקשה שלכם –להעביר את זה גם את ועדת הכספים. אבל המטרה שלנו – לנתק את העניין הפבלובי בין הפטור מהמע"מ לפטור מבלו.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אדוני, אני רוצה להציע נוסח.
ניר ברקת (הליכוד)
במקום פעם אחת, גם לבלו וגם למע"מ, הם עושים פעם אחת דיון לבלו ופעם למע"מ. אולי תחזרו ותציעו הצעה יותר טובה, ונעשה את זה פעם אחת בהתחלה, ויכול להיות שנחסוך מאותם ארגונים שאנחנו לא רוצים שיהיה להם פטור ממע"מ, שגם לא יהיה להם פטור מבלו.
היו"ר משה גפני
תודה. בבקשה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אני מוכן להתפשר על נוסח, שבהמשך לסעיף המוצע יירשם: ובלבד שיתקיימו שני התנאים מצטבר: א. שהארגון אינו פועל ואינו מקדם חרם כאמור בחוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם 2011, או חתום על עצומות כנגד מדינת ישראל. ב. שמתאם הפעולות בשטחים דרש גמול הומניטרי מהאומות המאוחדות בעניין השבויים והנעדרים.
היו"ר משה גפני
בבקשה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
שני המנכ"לים – אנחנו יודעים שזה לא עובד. הוכח. זה הביא לאישור ארגונים שחברי הכנסת לא חשבו שנכון לאשר.

מה שמבקשים עכשיו במתפ"ש - להניח את דעתנו בכך שתידרש גם המלצה של מתאם הפעולות. אם מתאם הפעולות בממשלה היה פועל בשנים האחרונות נגד הפרת החוק הבוטה והחצופה של ארגונים בין-לאומיים ביהודה ושומרון בבנייה הלא חוקית, של האיחוד האירופאי, של ארגונים כאלה, של אנרכיסטים שמתעמתים עם חיילי צה"ל, אולי יכולתי לסמוך על שיקול דעתו, אבל מכיוון שלצערי הרב, גם ביהודה ושומרון בענף ארבל יש השתוללות רבתי, וארגונים בין-לאומיים פועלים בניגוד מוחלט לדין הישראלי, לאינטרסים הישראליים – כל ההשתלטות הערבית על שטחי C מבוצעת בארגון, במימון, בסיוע וביצוע של אותם ארגונים, שלצערי הרב, אתם נותנים להם את הוויזות, את אישורי הכניסה ואת כל ההטבות, צר לי שאיני יכול לסמוך עליך בנקודה הזאת – כמובן זה לא אישי אלא עניין מערכתי – אתם רואים בעין טובה את פעילות הארגונים, אתם רוצים להשיג שקט תעשייתי דרך אותו סוג של פרוטקשן שאנחנו משלמים לא רק בעזה אלא גם ביו"ש – ניתן להם להשתולל - העיקר שיהיה פה בשקט. איני מוכן לזה בשום פנים ואופן, לכן אני דורש שזה יהיה באישור הוועדה, או פשוט אפשר לאשר ספציפית – אם חושבים שאין ברירה, וצריך לתת פטור ממע"מ לדלקים לתחנת הכוח, צריך לאשר ספציפית את זה, ולא לתת צ'ק פתוח היום לא למנכ"לים ולא למתאם. לתת הטבות לארגונים שפעם אחר פעם פועלים נגד מדינת ישראל. לצערי הרב, מדינת ישראל במקום להיאבק בהם, נותנת להם סיוע.
היו"ר משה גפני
אני מציע, אחרי שהבנתי את כל הבעיות המשפטיות שיש בזה וכל הנלווה, שזה יהיה באישור המתפ"ש – לא בהמלצתו אלא באישורו.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
כמו שאישר עד היום?
היו"ר משה גפני
הוא אמר פה שהוא לא מכניס את הארגונים האלה. זה נאמר.
ינון אזולאי (ש"ס)
אם הוא לא מכניס אותם, והוא אמר שהארגונים האלה, ה-UN OPS, איך נכנסו תשעת הארגונים האלה?
היו"ר משה גפני
אין לי מושג.
שגית אפיק
חבר הכנסת אזולאי, עד כה מתאם הפעולות בשטחים לא היה חלק מהתהליך בתוך הממשלה. היו אחראיים על זה מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל משרד הביטחון.
שלמה קרעי (הליכוד)
ומנכ"ל משרד הביטחון לא התייעץ עם אנשיו? לא היית שותף לדיונים האלה?
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אדוני, בדיון הקודם אמרת שכל הארגונים היו תחת המלצה שלכם.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
אתם טועים. יש פה מכתבים. בתקופה של בנט כשר הביטחון – אתם כן מכותבים, אתם כן ידעתם על הארגונים. גם הוא ידע. הוא קיבל את זה ידנית.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
המתאם מנהל את זה.
היו"ר משה גפני
מתאם הפעולות, האלוף אבו רוקון, אתה היית בתוך המערכת הזו גם קודם? היה צריך אישורים שלך?
כמיל אבו רוקון
המלצנו, כפי שאמרתי, פעמיים על הארגון הספציפי הזה, UN OPS. את האחרים איני מכיר.
היו"ר משה גפני
ואתה לא רוצה לאשר אותם.
כמיל אבו רוקון
בשום פנים ואופן.
שגית אפיק
חבר הכנסת אזולאי, זו תוספת שנכנסת רק עכשיו.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
גם אתה צריך להצביע נגד. אצביע נגד כי זו הגישה שלהם.
היו"ר משה גפני
תודה רבה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
חשבתי שהסכמנו עם העיקרון.
היו"ר משה גפני
אנחנו לא יכולים להסכים כי יש פה בעיה משפטית.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אני מציע לעצור את הדיון ולנסות למצוא פתרון.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
למה אתה לא משתף אותנו בבעיה?
היו"ר משה גפני
תכף אומר. בבקשה.
אופיר כץ (הליכוד)
כולם מודעים למאבק המתמשך ב-BDS. כפי שאמרת, יש לנו אפילו משרד שמתעסק רק בזה. טוב שראינו את זה בשבוע שעבר, את שני הארגונים האלה, שעלולים היו ליהנות ממהטבה הזאת. גם בסוף השבוע ישבתי על הארגונים, העוזרת שלי ואני נטע, באנגלית, תרגמנו. אלה ארגונים שפועלים נגד מדינת ישראל, ארגוני BDS מובהקים שפועלים נגד המדינה, נגד לחיילי צה"ל. אין שום היגיון שביד אחת ניאבק ב-BDS וביד שנייה ניתן להם הטבות.

אני שמח על השינוי שנכנס, שיעבור עוד מנגנון בקרה באישור של המתאם. כשיושב פה אלוף בצה"ל, ואומר שהארגונים האלה לא יקבלו, שהוא לא ביקש אותם ולא יבקש אותם – אני חונכתי שצריך להאמין לאלוף בצה"ל, שזה מה שיעשה. עם השינויים האלה, שהם לטובה, ששני הארגונים האלה לא יהיו בפנים, אנו יכולים וצריכים להצביע בעד.
ינון אזולאי (ש"ס)
עד מתי המתאם צריך להיות? מתי הוא מסיים קדנציה?
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אבל יבוא זה שבא אחריו. אנחנו עובדים על עצמנו.
היו"ר משה גפני
אני עובד על עצמי, בסדר?
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
רק בשנה שעברה הם נתנו 4.5 מיליון שקל ל-BDS. הם מקבלים הנחה - מממנים את ה-BDS.
שלמה קרעי (הליכוד)
אדוני היושב-ראש, אני מצטרף לאופיר, שאנחנו צריכים להאמין לאלוף בצה"ל, אבל כיוון שהוא אומר את זה בצורה כל כך נחרצת לפרוטוקול, שבשום פנים ואופן לא לאשר לארגונים כאלה, אני חושב שנבקש ממנו לכתוב כמתאם פעולות הממשלה בשטחים שהוא יכתוב קריטריונים למתפ"ש. הרי אנחנו נותנים לו סמכות לאשר את הארגונים. שיכתוב מסמך עם קריטריונים, שאחד הקריטריונים האלה יהיה שבשום פנים ואופן לא לתת את הפטור הזה לארגונים שיוצאים כנגד מדינת ישראל. המסמך הזה ייכנס כנוהל גם למי שיבוא אחריך.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
זה פוסל את הליכוד בעיקר.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
חבר הכנסת קרעי, אתה צודק מאוד, רק קח בחשבון, שאם לא תאשר למי שפועל נגד מדינת ישראל, גם לאו"ם אתה לא צריך לאשר.
היו"ר משה גפני
אני מבקש לסכם את הדיון. מה שהיה עד היום, היה אישור גורף לעניין הזה. זה היה מאושר בנסיבות כאלה ואחרות כאן, בגלל מה שאמר האלוף אבו רוקון – הוא הסביר את זה. מי שהיה צריך לאשר: מנכ"לי משרדי הביטחון והאוצר.

מה שכעת עולה פה כהצעה זה שאנחנו מכניסים את מתאם הפעולות בשטחים כמי שיש לו סמכות לאשר יחד עם השניים האחרים. אומר מתאם הפעולות בשטחים - ולא אומר זאת באמירה פרטית – זו עמדת הצבא, או זו העמדה של מתאם הפעולות בשטחים – אל תאשרו לארגונים. אני לא מבקש את זה. אני מתנגד לזה. אני רוצה דבר אחד: שהארגון הזה שקשור לאו"ם, שיספק את הדלק כדי להפעיל את תחנת הכוח בעזה. כל הדברים האחרים לא יאושרו.

אם אכן יהיה שינוי בעמדתך, הציע חבר הכנסת קרעי - לא יודע איך לומר לך את זה, ולא יודע אם אתה רוצה לקבוע קריטריונים- -
שגית אפיק
זו הוראת שעה ממילא.
היו"ר משה גפני
הבנתי. ואז יש לאשר את הנוסח הזה עם אישור המתפ"ש, שהוא אומר כאן חד-משמעית שהארגונים האלה – כשזה יקרה, הוא אמר את עמדתו. הוא לא ישנה את עמדתו ככה. בבקשה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אם המתאם בתוקף כל כך אומר שהוא לא חושב שנכון לאשר לארגונים האלה את הפטור, למה הוא נותן לארגונים האלה לפעול גם ביו"ש וגם בעזה, מנפיק להם את אישורי ויזות הכניסה – בענף ארבל, במינהל האזרחי ובמתפ"ש – שני הענפים האלה, הם אלה שעושים את זה - מדוע הוא נותן להם לסייע בהשתלטות הפלסטינית על שטחי C ביהודה ושומרון?
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
זה הסעיף? זה הדיון?
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
ענף ארבל נותן את כל האישורים. למה המתאם לא פועל נגד הארגונים האלה? זה נגד האינטרס של מדינת ישראל ונגד החוק.
היו"ר משה גפני
אל תענה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
למה שלא יענה?
היו"ר משה גפני
אני לא רוצה. עם כל הכבוד, נתחיל לדון בוועדת הכספים גם על מה שקורה באפגניסטן.

אני מבקש – האלוף אבו רוקון – אני רוצה לצמצם את הזמן של הוראת השעה, שיהיה לשנה.
כמיל אבו רוקון
בסדר.
היו"ר משה גפני
זה מתחיל מהרגע שבו נגמר הקודם, כי התחלנו את הדיון ביום שני – יומיים קודם. זה יהיה לשנה כי היו פה כמה חברים ששאלו מה יהיה. נאשר את זה לשנה כדי לצמצם. בבקשה.
רם בן ברק (יש עתיד-תל"ם)
אדוני היושב-ראש, במקרה הזה אפשר להוסיף משפט בנוסח: באחריות המתפ"ש לבדוק האם הארגונים פועלים כנגד מדינת ישראל.
היו"ר משה גפני
לא. לא אתן לו לבדוק את זה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
למה?
היו"ר משה גפני
לא רוצה. אתה לא מבין לבד?
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
לא.
היו"ר משה גפני
בבקשה, תקריאי, שיר.
שיר שפר
תקנות מס ערך מוסף (הוראת שעה), התשע"ט-2019 (תיקון), התש"ף 2020.

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 34(ב) ו-145 לחוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975, ובאישור ועדת הכספים של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה: בתקופה שמיום 17.6.20 עד יום 16.6.21 יראו כאילו בתקנה 10 לתקנות מס ערך מוסף , התשל"ו-1976, בתקנת משנה (ב) אחרי פסקה (2) יבוא:

(3) ארגון אשר ניתן לו פטור מבלו בהתאם לסעיף 2(5) לצו הבלו על דלק (פטור והישבון), התשס"ה-2005, ובלבד שהארגון אושר לעניין תקנת משנה זו על-ידי המנהל הכללי של משרד הביטחון והמנהל הכללי של משרד האוצר ובאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אני מבקש התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
אתן לכם חמש דקות, ואז אצביע. רק מבקש שתדעו - אני עושה שמיניות באוויר כדי שנגיע לפתרון שהארגונים האלה יהיו בוץ. יש דברים שמשפטית אנחנו לא יכולים לעשות. אני לא רוצה להיכנס לזה ולא רוצה להתחיל את הדיבורים האלה. לפי ההצעה הזו, הארגונים האלה בחוץ, מה שלא היה עד היום.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
ראש המשלה לא ידע שהארגונים האלה הוכנסו, וביקש מאנשיו מייד לבדוק את זה, ולכן הם הוצאו, ועל זה כל הכבוד לראש הממשלה, להבדיל משרי ביטחון אחרים שלא הוציאו. החברים היו שרי ביטחון והם אישרו את זה. ימינה מתעסקת בפוליטיקה כל היום.
היו"ר משה גפני
ב-11:50 הדיון יחודש. אני הופך את העולם.


(הישיבה נפסקה בשעה 11:45 ונתחדשה בשעה 11:50.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את הישיבה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אפשר הצבעה שמית, בבקשה?
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אנחנו מבקשים הצבעה שמית.
היו"ר משה גפני
בסדר.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
אנטישמית.
שלמה קרעי (הליכוד)
יש לי רק שאלה, בבקשה.
היו"ר משה גפני
יושבים פה שני חברי כנסת, שראש המפלגה שלהם היה שר הביטחון. העבירו הכול לארגונים האלה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
אז מה? אז עשו טעויות.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
הכותרת: סמוטריץ אומר שבנט עשה טעויות.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
ודאי. גם אני עשיתי טעויות. מה קרה? עושים טעויות – מתקנים אותן.
שלמה קרעי (הליכוד)
האלוף, תוכל להעביר לוועדה את הקריטריונים, לפי בקשת היושב-ראש?
היו"ר משה גפני
בבקשה.
טמיר כהן
ההצבעה התחילה. רם בן ברק – בעד.

ניר ברקת.
ניר ברקת (הליכוד)
יש לי שאלה לפני. אני רוצה לדעת, האם הקריטריונים- - -
היו"ר משה גפני
אין שאלות באמצע הצבעה.
טמיר כהן
ניר ברקת – נמנע.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
כל הכבוד. יש עוד אמיצים בליכוד, ללכת עם האמת שלהם.
קרן ברק (הליכוד)
תחת התיקונים שיש להם הסמכות להחריג את הארגונים האלה, אני בעד.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
שהם אלה שאישרו אותם עד היום.
היו"ר משה גפני
מה זה? אני אתחיל להוציא.
אופיר כץ (הליכוד)
השגנו את המטרה. את לא צריכה להצטדק, קרן.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
לא השגתם שום מטרה.
אופיר כץ (הליכוד)
מה שאתה ובנט לא עשיתם.
היו"ר משה גפני
בצלאל – אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה. עודד – אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה.
טמיר כהן
אופיר כץ – בעד.

מיכל שיר – בעד.

קטי שטרית.
קטי קטרין שטרית (הליכוד)
בעד להוציא את הארגונים העוינים.
טמיר כהן
קטי שטרית – בעד.

ינון אזולאי – בעד.

רם שפע – בעד.

שלמה קרעי.
שלמה קרעי (הליכוד)
בעד, תחת מה שהיושב-ראש ביקש, שהקריטריונים יבואו לשולחן הוועדה.
טמיר כהן
שלמה קרעי – בעד.

אחמד טיבי – בעד.

עאידה תומא סלימאן – בעד.

בצלאל סמוטריץ – נגד.

עודד פורר – נגד.

משה גפני – בעד.
היו"ר משה גפני
התוצאות הן כדלהלן: 11 מחברי הוועדה תמכו, 2 התנגדו, 1 נמנע. המשמעות היא שאנו מוסיפים את מתאם הפעולות בשטחים.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
רביזיה.
היו"ר משה גפני
אנחנו מקבלים את מתאם הפעולות בשטחים, לאחר שגם אמר את הקריטריון שלו. אם יוכל להביא בכתב – מצוין. הוא הביא את הקריטריון, שכל מה שהוא רוצה, הוא רוצה. את הנושא- -
ניר ברקת (הליכוד)
הוא לא אמר את זה. לכן נמנעתי.
היו"ר משה גפני
אז אני רוצה לדבר דברים לא נכון. ואז המציאות היא, כפי שאמר פה פעם אחר פעם – הוא לא מבקש על הארגונים האלה. הוא לא צריך אותם, הוא לא תומך בהם. הוא צריך את הגוף הזה שמספק את הדלק באמצעות חברת פז כדי להפעיל את תחנת הכוח בעזה, עם הנימוקים שאמר. לראשונה לא יהיה אישור. לאחר אישור ועדת הכספים לא יהיה אישור לארגונים האלה. היו שרי ביטחון כמו ליברמן או בנט, שנתנו אישור לארגונים האלה.
ניר ברקת (הליכוד)
ישראבלוף. זה ישראבלוף שאתה מוכר פה.
היו"ר משה גפני
ב-12:30 יש הצבעה על הרביזיה.
ניר ברקת (הליכוד)
אבקש לנמק אותה.
בצלאל סמוטריץ' (ימינה)
גם אני.
היו"ר משה גפני
תודה רבה, הישיבה נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 12:00.

קוד המקור של הנתונים