ישיבת ועדה של הכנסת ה-23 מתאריך 03/06/2020

בחירת יושב-ראש הוועדה, חה"כ יעקב טסלר

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-ושלוש

הכנסת



3
הוועדה לפניות הציבור
03/06/2020


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 1
מישיבת הוועדה לפניות הציבור
יום רביעי, י"א בסיון התש"ף (03 ביוני 2020), שעה 10:40
סדר היום
בחירת יושב-ראש הוועדה, חה"כ יעקב טסלר
נכחו
חברי הוועדה: יעקב טסלר – היו"ר
יואל רזבוזוב
חברי הכנסת
איתן גינזבורג – יו"ר ועדת הכנסת
מוזמנים
יושב-ראש הכנסת יריב לוין
יהושע מנדל
ישראל אריק שטיין
יהודה ברטלר
משה סגל
ייעוץ משפטי
ורד קירו זילברמן
מנהלת הוועדה
אתי שבתאי
רישום פרלמנטרי
לאה קיקיון




בחירת יושב-ראש הוועדה, חה"כ יעקב טסלר
איתן גינזבורג (יו"ר ועדת הכנסת)
שלום לכולם, אני מתכבד לפתוח את ישיבת הוועדה המיוחדת לפניות הציבור. לפי הוראות סעיף 106א(1) לתקנון הכנסת הוועדה תבחר יושב-ראש מבין חבריה לפי המלצת ועדת הכנסת. הוועדה המסדרת החליטה להמליץ לוועדה המיוחדת לפניות הציבור לבחור בחבר הכנסת יעקב טסלר כיושב-ראש הוועדה.

אני יודע שהוועדה הזו היא ועדה שהיא אמנם מיוחדת, מקימים אותה כל כנסת אבל זה כבר הרבה מאוד כנסות שמקימים אותה. כנראה שיש משהו בוועדה הזו שהוא מאוד חשוב, וכמי שמגיע מהשלטון המקומי ומרשות מקומית אני יודע כמה הנושא של פניות הציבור היה לב לב העשייה שלנו ושם באמת היינו בקשר עם הציבור, הקמנו נציבות כזו בתוך הרשות המקומית, ואני חושב שהוועדה הזו – יש לה משמעות מאוד מאוד גדולה בקשר עם הציבור.

אז אני מעלה להצבעה את בחירתו של חבר הכנסת יעקב טסלר ליושב-ראש הוועדה. מי בעד? ירים את ידו.

הצבעה

בחירת יושב-ראש הוועדה אושרה.
איתן גינזבורג (יו"ר ועדת הכנסת)
תודה, התקבלה פה אחד. אני מברך אותך, יעקב, לבחירתך כיושב-ראש הוועדה. ניתן ליושב-ראש הכנסת לברך אותך. בבקשה, אדוני היושב-ראש.
יושב-ראש הכנסת יריב לוין
יעקב, קודם כל ברכות. האמת היא שהיינו קודם בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות שהיא עוסקת בכל העולם במובן הפיזי, אולי, של הפריסה הפיזית של היהודים בכל העולם. הוועדה הזו עוסקת בכל העולם, בכל המובנים ובכל הממדים, כי הלא פניות ציבור ישנן מכל הסוגים ובהרבה מאוד נושאים. ואני חושב שאחד האתגרים הגדולים בוועדה הזו זה באמת לקחת נושאים שבגלל עומס, בגלל דברים אחרים שאולי דוחקים אותם מסדר היום של ועדות אחרות – לא מגיעים ולא מקבלים את הטיפול הדרוש, ובוועדה הזו יש יכולת, באמת, לראות איזושהי תמונה רחבה של דברים שמטרידים את הציבור ולקחת ולטפל בנושאים שבסוף הם ליבת העבודה. אנחנו אנשי ציבור, זו בעצם הגדרת תפקידנו ואת באמת הציפייה הראשונית והבסיסית מאתנו, שלא רק נקבל פניות ויהיה למי לפנות אלא גם יהיה טיפול ודברים אכן ייעשו.

אני חושב שאתה מגיע לכאן באמת עם ניסיון ציבורי עשיר. אני יכול לומר שתפקיד של יושב-ראש ועדה זו הדרך אולי הכי טובה שאפשר לחשוב עליה כדי באמת לצאת לקריירה פרלמנטרית, ובמובן הזה אני חושב שיש לך פה באמת כלי ויכולת להביא לידי ביטוי גם את היכולות שלך וגם את הדרך שאתה הולך בא בצורה באמת מיטבית, ואני מאחל לך באמת הרבה מאוד הצלחה. אני בטוח שיש הרבה מאוד אזרחים במדינת ישראל שיהיו חייבים תודה גדולה לדברים שאתם תעשו פה, בהובלתך. הדבר הזה הוא כמובן גם לכבודך של הכנסת, אז המון בהצלחה.
היו"ר יעקב טסלר
תודה.
איתן גינזבורג (יו"ר ועדת הכנסת)
בבקשה, אדוני. עכשיו הזמן שלך לומר דברים.
היו"ר יעקב טסלר
בוקר טוב לכולם. ראשית כל תודה לך, אדוני, יושב-ראש הכנסת ולך, יושב-ראש ועדת הכנסת, תודה לכל המשתתפים. אני שמח ונרגש מאוד מהבחירה שלי כיושב-ראש הוועדה. אני לוקח את התפקיד הזה בכובד ראש ומתפלל לסיעתא דשמייא שאנחנו נצליח בכל האתגרים והמשימות החשובות שעומדים בפתחנו.

אנחנו כאן בוועדה לא עוסקים בפוליטיקה. ידוע הסיפור על רבי מאיר שפירא, ז"ל, שהיה כידוע חבר בפרלמנט הפולני. הוא סיפר שאיזה יום הגיע אליו רוכל יהודי ונכנס פנימה, והוא הציע לו למכירה גרביים. הוא שאל אותו: אדוני היקר, נראה לי שטעית בכתובת, מה אתה מחפש פה במקום הזה? אנחנו מתעסקים בפוליטיקה, כשפוליטיקה היא כולה שקר, וכידוע לשקר אין רגליים. אם ככה, למה צריכים גרביים? כאן, בוועדה, כמו שציינת אדוני היושב-ראש – לא מתעסקים בפוליטיקה. מתעסקים נטו לעזור לאזרחי ישראל, לעם ישראל. הפניות שמגיעות לוועדה הספציפית זה פניות שמגיעות מארגונים, אנשים פרטיים, בעצם – מכל אזרחי ישראל. חשוב לכולנו נזכור שבעצם כל אחד ואחת מאתנו, כשיש לו איזו פנייה מסוימת, בעיניו זה הדבר הכי קשה כרגע, כשיש לו איזה קושי מסוים, ואם הוא לא מצליח לקבל את המענה הראוי לדבר הזה זה בעצם - - - הוא רואה לנכון שהוא לא יכול להמשיך הלאה. לפעמים זה נראה דבר קטן, אבל בשבילו זה מה שהוא ענק וגדול. ואנחנו צריכים לעשות את הכל לסייע. לכן, הוועדה הזו, כמו שציינתם – עוסקת בדברים מאוד מאוד חשובים, בשוני מיתר הוועדות שממוקדות ספציפית בנושאים מסוימים. הוועדה הזו בעצם כוללת הכל. אני מאמין שבעזרת ה' נוכל ביחד עם כל החברים לעבור את הדבר הזה, לסייע למען עם ישראל.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לידידי, חבר הכנסת הרב אייכלר שהקדיש שעות רבות ועשה עבודה נפלאה, מצוינת, בוועדה הזו, והצליח לעזור להמון המון פונים לוועדות, לוועדה למען עם ישראל. לסיום, אנחנו אומרים בתפילת שבת – יש את הברכה המיוחדת, מי שבירך, כשמקריאים בקריאת התורה, כל אלה שעוסקים בצרכי הציבור באמונה, ה' ישלם את שכרם. אז שואלים – מה זו המילה, התוספת של "באמונה"? כל מי שעוסקים, מה זו המילה "באמונה"? זה בעצם שאנחנו צריכים לחדד כל אחד לעצמו את האמונה שיש לכל אחד בעצמו, להיות אמון ושיהיה שליח ציבור – כשמה כן היא, הוועדה לפניות הציבור. וברגע שהוא אמון בדבר הזה הוא בעזרת ה' יצלח את כל האתגרים ואת כל המשימות. אני מקווה שאנחנו נוכל מהמקום הזה יחד עם הצוות את אתי הצלחתי להכיר, מנהלת הוועדה, ושאר הצוות הנפלא – נוכל לעשות דברים טובים לעם ישראל. תודה רבה.
איתן גינזבורג (יו"ר ועדת הכנסת)
בהצלחה רבה.
יושב-ראש הכנסת יריב לוין
בהצלחה גדולה.
היו"ר יעקב טסלר
תודה. ישיבה זו נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 10:50

קוד המקור של הנתונים