ישיבת ועדה של הכנסת ה-23 מתאריך 13/05/2020

קביעת סדרי הדיון לכינון הממשלה ה-35 ובחירת יושב-ראש הכנסת., בחירת סגן היושב-ראש שיכהן כיושב-ראש הכנסת בפועל ממועד הפסקת כהונתו של יושב-ראש הכנסת ועד לבחירת יושב-ראש קבוע.

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-ושלוש

הכנסת



12
הוועדה המסדרת
13/05/2020


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 33
מישיבת הוועדה המסדרת
יום רביעי, י"ט באייר התש"ף (13 במאי 2020), שעה 21:25
סדר היום
1. בחירת סגן היושב-ראש שיכהן כיושב-ראש הכנסת בפועל ממועד הפסקת כהונתו של יושב-ראש הכנסת ועד לבחירת יושב-ראש קבוע
2. קביעת סדרי הדיון לכינון הממשלה ה-35 ובחירת יושב-ראש הכנסת
נכחו
חברי הוועדה: אבי ניסנקורן – היו"ר
משה ארבל
עוזי דיין
מכלוף מיקי זוהר
בועז טופורובסקי
אופיר כץ
פטין מולא
אלכס קושניר
חברי הכנסת
אוסאמה סעדי
איתן גינזבורג
עומר ינקלביץ'
עמיר פרץ
מוזמנים
מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ
ייעוץ משפטי
ארבל אסטרחן
מנהלת הוועדה
נועה בירן - דדון
רישום פרלמנטרי
ירון קוונשטוק


1. קביעת סדרי הדיון לכינון הממשלה ה-35 ובחירת יושב-ראש הכנסת
היו"ר אבי ניסנקורן
אני פותח את הישיבה בעקבות פנייה של יו"ר הכנסת, לקביעת סדרי הדיון לכינון הממשלה ה-35 ובחירת יושב-ראש הכנסת; בחירת סגן יושב-ראש הכנסת, שיכהן כיושב-ראש הכנסת בפועל ממועד הפסקת כהונתו של יושב-ראש הכנסת ועד לבחירת יושב-ראש קבוע.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
הליכוד המליץ על יריב לוין, למי שתהה.
קריאה
רגע, זה זמני?
היו"ר אבי ניסנקורן
לא, זמני הוא לא יכול להיות.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
ארבל, תגובתך על המינוי של יריב לוין.
היו"ר אבי ניסנקורן
לא, הוא יהיה הקבוע, לא הסגן. זה מהסגנים הקיימים.

הישיבה מחר של המליאה תיפתח בשעה 18:00. ואני הפצתי את סדר-היום המוצע כבר לפני כמה דקות, שכולכם תוכלו לעיין בו. אז אני אקרא את זה.

בהתאם לסעיפים 19, 27 ו-28 לתקנון הכנסת, קבעה הוועדה המסדרת את ההוראות הבאות לעניין ישיבת הכנסת לצורך כינון הממשלה ה-35 ובחירת יושב-ראש הכנסת, לאחר שראש הממשלה, חבר הכנסת בנימין נתניהו, שהוא גם ראש הממשלה המיועד, הודיע, בהתאם לסעיף 13(ב) לחוק-יסוד: הממשלה, כי הרכיב ממשלת חילופים כאמור בסעיף 13א לחוק היסוד:

1. ישיבת הכנסת לצורך כינון הממשלה ה־35 ובחירת יושב-ראש הכנסת תתקיים ביום חמישי, כ׳ באייר התש״ף, 14 במאי 2020. הישיבה תחל בשעה 18:00.

2. ראש הממשלה המיועד יפתח את הדיון בהצגת זהות ראש הממשלה וזהות ראש הממשלה החלופי, קווי היסוד של ממשלת החילופים, הרכבה, חלוקת התפקידים בין השרים, מועד החילופים, וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה החלופי.

3. תינתן זכות דיבור לראש הממשלה החלופי המיועד, במסגרת זמן שלא תעלה על 15 דקות.

4. תינתן זכות דיבור לעומד בראש הסיעה הגדולה שאינה צד להסכם לתמיכה בממשלת החילופים, במסגרת זמן שלא תעלה על 15 דקות.

5. הסיעות יציגו מועמדים לכהונת יושב-ראש הכנסת.

6. יתקיים דיון סיעתי בו תינתן לכל סיעה מסגרת זמן של תשע דקות.

7. הצבעה על בחירת יושב-ראש הכנסת.

8. הצבעה על הבעת אמון בממשלת החילופים.

9. הצהרת אמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי והשרים.

כן, בבקשה, אני פותח את זה לדיון. בבקשה, בועז.
בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם)
קודם כול, אני רוצה להגיד משהו על מה שקרה כאן היום. המליאה נפתחה ויצאה להפסקה ב-11:30. מאז אנחנו מבקשים לדעת שעה שאפשר להתכנס, ולא מגיבים לנו. באיזשהו שלב אמרו לנו, שתהיה מתישהו היום ישיבה. אם רואים שהדברים מתארכים, היו אומרים מראש שנפגשים בערב. העניין הזה שהכול קורה ב"שושו" או בחוסר סדר, זה לא מכבד לא את הוועדה ולא את חברי הוועדה, ואני חושב שזה לא לעניין. גם ביקשתי וניסיתי לקבל תשובות. אומנם מנהלת הוועדה נתנה תשובות עד כמה שיכלה, אבל גם היא לא ידעה, וזה חבל, וזה לא פעם ראשונה שזה קורה מאז שאני חבר ועדה.

מעבר לזה, גם כשקבעו ישיבה, בסופו של דבר אנחנו מתכנסים שעה אחרי השעה שהישיבה נקבעה. אני גם לא חושב שזה דברים הרי גורל, וגם אין כאן סיפור כזה גדול, אני חושב שאפשר היה לנהל את זה אחרת. זה באופן כללי.
קריאה
מצטרף להערה שלך. היא מוצדקת.
בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם)
דבר נוסף, שהוא גם הערת צד ואז אני מגיע לדיון, היום התפרסם ששרת תחבורה מיועדת לא רוצה את התפקיד הזה, וכבונוס אומרים לה שאחרי שנה וחצי היא תהיה שרת חוץ, זה חוסר כבוד גם לתפקיד שרת התחבורה, חוסר כבוד גדול לכל נושא תאונות הדרכים. זה נושא שאני עוסק בו המון, ואני מאוד חושש לעיסוק בכלל בעולם התחבורה ובנושא תאונות הדרכים אם ככה זה מתחיל.

לגבי סדרי הדיון לישיבת הכנסת בעניין כינון הממשלה ה-35, אני רוצה רק לוודא: סעיף 4 הכוונה היא ליאיר לפיד, נכון?
היו"ר אבי ניסנקורן
כן, ברור. וגם הודיעו לו שמדובר על זמן דיון של 15 דקות. ארבל דיברה עם העוזרת שלו.
בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם)
בדרך כלל ליושב-ראש האופוזיציה, תקנו אותי אם אני טועה, יש את אותו זמן דיבור כמו לראש הממשלה המיועד בישיבה הזו. כאן אין הגדרת זמן דיבור לראש הממשלה המיועד.
ארבל אסטרחן
נכון. כי יש לו הצגת ממשלה.
בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם)
אוקיי. אבל בדרך כלל זה לא אותו זמן?
ארבל אסטרחן
לא. כתוב רק שהוא ידבר אחריו.
בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם)
לא שאני חושב – אני רק רוצה לוודא שאין כאן - - -
היו"ר אבי ניסנקורן
ביקשתי מארבל שה-15 דקות ייכתבו אחרי שזה תואם עם לשכתו של יאיר לפיד.
בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם)
אוקיי. אוסאמה, אתה תרצה לדבר על הנושא של רמדאן?
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
כן. טוב, אני אמרתי שלפחות הייתם מודיעים לנו שזה ב-21:30, היינו ממשיכים לאכול קצת, ולא באים בסד זמנים.
היו"ר אבי ניסנקורן
לא, אנחנו קבענו ב-20:30 אחרי הצום בתיאום אתכם.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
כן, כן.
היו"ר אבי ניסנקורן
זה התארך, אני ניסיתי לקצר את הזמן כמה שיותר.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אנחנו כאן מ-20:30, זה בסדר.

אני שואל את היושב-ראש ואת היועצת המשפטית, קודם כול, אם באמת הונחו כל ההסכמים על שולחן הכנסת, כי אנחנו קיבלנו עכשיו מסמך של קווי יסוד, אבל לא קיבלנו את כל ההסכמים הקואליציוניים. ותנאי בסיסי להשבעת הממשלה ולקיום דיונים זה כל ההסכמים הקואליציוניים. אז השאלה, קודם כול, אם באמת כל ההסכמים הונחו, ולמה אנחנו לא מקבלים. בלי זה אי אפשר. לכן זה לפני שאנחנו ניכנס.
ארבל אסטרחן
אני יכולה להתייחס בקצרה. חוק הממשלה מחייב פרסום הסכמים – הוא לא מחייב הנחה על שולחן הכנסת, הוא מחייב להביא אותה מיד לידיעת חברי הכנסת. וכך עושה מזכירות הכנסת, כל הסכם שהיא מקבלת, מיד היא מפיצה לחברי הכנסת. עוד קובע החוק, שלא יהיה ניתן להצביע על כינון הממשלה בטרם חלפו 24 שעות מפרסום ההסכם.

אני לא עקבתי איזה הסכמים הגיעו בזמן האחרון, אם יגיע – סתם אני אומרת – הסכם מחר בבוקר, זה אומר שמחר בערב אי אפשר יהיה להצביע על כינון הממשלה, יהיה צריך לספור 24 שעות.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אז למה מקיימים ישיבה וקובעים סדרי דיון? זו שאלה ליושב-ראש. אבי, האם באמת כל ההסכמים נחתמו?
היו"ר אבי ניסנקורן
ההצבעה תהיה לא פחות מ-24 שעות מהנחת ההסכמים. ההסכמים יונחו בתקופה הקרובה.
ארבל אסטרחן
אם יגיעו עוד הסכמים, נצטרך לדחות את ההצבעה.
בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם)
רק את ההצבעה.
ארבל אסטרחן
רק את ההצבעה.
קריאה
- - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
לא, ראיתי שקווי יסוד.
היו"ר אבי ניסנקורן
ההסכם למשל של ש"ס כבר לדעתי הונח. אני יודע שהוא נחתם כבר.
קריאה
הוא הונח אצל דפנה ליאל בטלגרם.
היו"ר אבי ניסנקורן
יהדות התורה – אם לא, אז בדקות הקרובות.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
זה הסכמים דו-צדדיים בתוך כל גוש? למשל ראינו את ההסכם בין כחול לבן לבין דרך ארץ, אז אין הסכם - - -
היו"ר אבי ניסנקורן
יש הסכם - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
ההסכם הראשי? אה, בסדר.
בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם)
בקווי היסוד אין שום מילה על שמירה על שלטון החוק וכל מיני דברים כאלה, שאפילו כחלון - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
לגבי קווי היסוד – אני חושב שאם אלה קווי היסוד, אז אני לא יודע אם הם עומדים בתנאי יסוד וקווי יסוד של ממשלה. אולי בעקבות סד הזמנים, אבל עם כל הכבוד אני לא רואה - - -
בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם)
אני לא ראיתי את המילה שלום.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
ההתחלה זה כמו ממשלת חירום וממשלת קורונה, עד סעיף ה' באמת. ואחרי זה יש את ההצהרה הבומבסטית, כי לעם היהודי זכויות בלתי ניתנות לערעור למדינה ריבונית בארץ ישראל. אפילו מילה אחת על שלום, על זכויות אדם, על שלטון חוק – אין כלום. אז אני לא יודע אם באמת אלה קווי יסוד מוסכמים של הממשלה הזאת. אם זה ככה מתחיל, כנראה שאנחנו עומדים בפני ממשלה שתהיה מאוד מאוד קשה לנושאים האלה – לא שלום ולא זכויות ולא שלטון חוק ולא הגנה על מערכת בתי המשפט. ולא בכדי כנראה.

ולעניין סדרי הדיון, יש לי כמה שאלות קודם כול בעניין זה שהסיעות יציגו מועמדים – מתי יציגו? מה הפרוצדורה? אבי, אם אנחנו רוצים להציג מועמד ליושב-ראש כנסת, מה הפרוצדורה? כמה זמן לפני? צריך חתימות, לא צריך חתימות?
מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ
- - -
היו"ר אבי ניסנקורן
אז כתוב בסדר-יום.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
לא, בסעיף 5: הסיעות יציגו מועמדים לכהונת יושב-ראש כנסת. מתי? עד מתי? צריך עכשיו?
מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ
אפשר גם במליאה, שהיושב-ראש אומר: יש לי כאן סעיף על סדר-היום, יש מועמדים? כן, ובעבר ככה הציג אלקין את חבר הכנסת יולי אדלשטיין, ובעבר גדעון סער הציג את ראובן ריבלין, שהיום מכהן כנשיא המדינה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
זה כשיש מועמד אחד.
מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ
זו אפשרות אחת. אפשרות אחרת גם הייתה שפנו נציגי סיעות במכתבים ליושב-ראש הכנסת ואמרו - - -
היו"ר אבי ניסנקורן
לא, שנייה, אבל בוא נחליט על פרוצדורה פה.
מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ
אני אומרת מה היה. והיה גם שקבעו שעה. על זה תחליטו.
עמיר פרץ (העבודה)
בדיוק כמו שאנחנו עשינו.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
הבחירות הן חשאיות? בהרמת יד? בהצבעה?
מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ
כשאתה היית ותיק, פנו אליך עם מכתבים.
עמיר פרץ (העבודה)
אבל אני הודעתי להם מראש: עד שעה 15:30. בוא נודיע חצי שעה לפני פתיחת המליאה.
ארבל אסטרחן
זה היה ככה בגלל שלא היו יכולים להיות נוכחים במליאה. אני בדקתי איך זה נעשה. בכנסת ה-15 בלבד, רק בכנסת ה-15 הודיעו מראש על שעה שעד אליה אפשר להציע מועמדים. ביתר המקרים פשוט הציעו במליאה.
עמיר פרץ (העבודה)
עכשיו אבל.
ארבל אסטרחן
הפעם זה היה כי אי אפשר היה להיות נוכחים במליאה. בגלל הקורונה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
צריכים לקבוע שעד שעה 17:00 או עד שעה 16:00.
עמיר פרץ (העבודה)
קבעתי זמן להגיש. לא שאלתי - - -
היו"ר אבי ניסנקורן
ארבל, זה לא עקרוני מבחינתנו.
ארבל אסטרחן
בבקשה.
היו"ר אבי ניסנקורן
אם יותר נוח לחברים פה שזה יהיה עד 17:30, אז עד 17:30. אם זה יותר נוח לכם שזה יהיה בצורה הזאת.
קריאה
להגיש למי?
היו"ר אבי ניסנקורן
למזכירות.
מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ
למזכירות הכנסת.
עוזי דיין (הליכוד)
זה פוטנציאל לבעיות, חצי שעה.
היו"ר אבי ניסנקורן
אז עד 17:30.
בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם)
והבחירות הן חשאיות.
היו"ר אבי ניסנקורן
אז סעיף 5 יימחק, ובמקומו יירשם - - -
ארבל אסטרחן
לא, בעצם בסעיף 7: הצבעת בחירת יו"ר הכנסת – ההצבעה תהיה בין מועמדים שעליהם הודיעו הסיעות עד השעה 17:30.
היו"ר אבי ניסנקורן
למזכירות הכנסת.
ארבל אסטרחן
כן.
מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ
אז את מוחקת את 5?
ארבל אסטרחן
כן.
מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ
אוקיי.
היו"ר אבי ניסנקורן
בסדר? וסעיף 7 יתוקן, כפי שארבל קראה אותו.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אוקיי. בעניין סעיף 6 – יתקיים דיון סיעתי, לכל סיעה מסגרת זמן של תשע דקות – הסיעה תחלק את זה איך שהיא רוצה?
היו"ר אבי ניסנקורן
במינימום של שלוש דקות לכל אחד.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
שלוש דקות לכל אחד. אז שיירשם.
ארבל אסטרחן
כן, זה כתוב בתקנון.
היו"ר אבי ניסנקורן
כן. אז אני מחדד: הדיון הסיעתי, הסיעה מחליטה איך לחלק אותו, בתנאי של מינימום של שלוש דקות לכל אחד.
ארבל אסטרחן
זה פשוט כתוב בתקנון: כל סיעה תקבע את שמות חבריה שישתתפו בדיון ואת סדר הופעתם, ובלבד שמסגרת הזמן לכל נואם לא תפחת משלוש דקות.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
לא, אבל כתוב תשע דקות.
ארבל אסטרחן
כל סיעה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אז סיעה יכולה להגיד: אני רוצה אחד שידבר תשע דקות.
ארבל אסטרחן
היא יכולה אחד, שניים או שלושה, לפי בחירתה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
הישיבה תחל בשעה 18:00 – מה עם הצום?
היו"ר אבי ניסנקורן
אני ביקשתי מירדנה לדבר עם אחמד טיבי. אנחנו עושים את זה ב-18:00, קודם כול שראש הממשלה וראש הממשלה החלופי ויו"ר האופוזיציה המיועד ידברו שלושתם בין 18:00 ל-19:00. אנחנו לא מפסיקים את המליאה, אבל הסיעה שלכם תדבר אחרי שתחזרו מהצום.
מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ
כך כתבתי לאחמד טיבי. זה מקובל עליו. תישמר לכם הזכות.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
ואז אם ייגמר, נחכה עד שעה 22:00 ונחזור בשעה 22:00 להצבעות?
היו"ר אבי ניסנקורן
אם ייגמר מה? הדיונים?
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
סדר-היום.
היו"ר אבי ניסנקורן
כן, אם זה ייגמר לפני, אנחנו נעשה הפסקה עד 22:00.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
כי אני חשבתי שאם נתחיל בשעה 20:30 - - -
היו"ר אבי ניסנקורן
לא נספיק לסיים.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
לא נספיק? כמה זמן זה בערך, ירדנה?
היו"ר אבי ניסנקורן
זה בערך שעה הדיון הראשוני, שאנחנו לוקחים גם את ראש הממשלה – הערכה, זה יכול להיות יותר או פחות. והדיונים הסיעתיים, אנחנו מעריכים בערך בשעתיים. ואחר כך יש לך – אז זה בערך שלוש שעות לפחות. ולכן אם נתחיל ב-20:30, רק ב-23:30 נתחיל את ההצבעה על היו"ר. וחבל, זה פחות מכבד. אלכס, בבקשה.
אלכסנדר קושניר (ישראל ביתנו)
אני הסתכלתי עכשיו על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לש"ס. אז קודם כול, ראיתי שחוק הגיוס פשוט נמכר לטובת המפלגות החרדיות, וכתוב שם שמי שיקבע איך ייראה חוק הגיוס זה אך ורק המפלגות החרדיות.
בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם)
הם לא יתגייסו.
אלכסנדר קושניר (ישראל ביתנו)
לכן גם הליכוד וגם כחול לבן מכרו את כל אלה שמשרתים בצבא ונושאים בנטל. זה דבר אחד.

ודבר שני שראיתי, ראיתי שבחצי השני של הקדנציה, בתפקיד יושב-ראש ועדת הקליטה ימונה נציג ממפלגת ש"ס. וזה אחרי שיושב-ראש המפלגה עמד בכנס בחירות באשדוד ואמר בפיו, שהוא מצטער שיש כאן כל כך הרבה עולים מברית המועצות. אני חושב שזו פשוט יריקה בפנים של הציבור הזה, שאגב מנסה להשתלב ומנסה להיות חלק מהחברה הזאת.

ולכן אני חושב שאתם פשוט מכרתם את כל הערכים ואת כל הדברים שהבטחתם לציבור, גם כחול לבן וגם הליכוד.
היו"ר אבי ניסנקורן
כן, מי עוד? אולי אנחנו בכל זאת נגיד שייתנו עד שעה 17:00 את השמות, לא ברגע האחרון.
ארבל אסטרחן
אז צריך אולי היום לשלוח מייל. תודיעי לכל חברי הכנסת, שכולם יידעו. אז עד השעה 17:00 אפשר יהיה להודיע למזכירות על מועמדים ואחר כך תיערך הצבעה. בדרך כלל יש מועמד אחד או שניים.
היו"ר אבי ניסנקורן
אוקיי. למען הסר ספק, הדיון הסיעתי הוא גם לכינון הממשלה וגם לבחירת היו"ר. אז בדיון תוכלו להתייחס לשני הדברים במסגרת הזמן שהוקצב לכל סיעה.

אז אנחנו מצביעים על סדר-היום לדיון בישיבת הכנסת בעניין כינון הממשלה ה-35 ובחירת יושב-ראש, כפי שהקראתי, בתיקונים שציינו – תיקון אחד לעניין סעיף 7. ובחידוד שנובע גם מהתקנון, של חלוקת משך הזמן של תשע הדקות, לפי שיקול דעת הסיעות.
ארבל אסטרחן
אני יכולה גם להוסיף את זה.
היו"ר אבי ניסנקורן
אוקיי, אז תוסיפי את זה בצורה מסודרת.

מי בעד?
נועה בירן - דדון
9 בעד.
היו"ר אבי ניסנקורן
מי נגד?
נועה בירן - דדון
2.
היו"ר אבי ניסנקורן
מי נמנע?

הצבעה

בעד – 9
נגד – 2
אושר.
היו"ר אבי ניסנקורן
אושר פה אחד.
קריאה
לא פה אחד.
היו"ר אבי ניסנקורן
אושר ברוב קולות – סליחה, מתנצל, גם אני עייף בשעה הזאת. גם אתמול נשארתי עד מאוחר, מתנצל.
בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם)
זה בסדר, אנחנו רגילים שלא מתייחסים אלינו.
היו"ר אבי ניסנקורן
לא, באמת, זה מעייפות, זה לא שום דבר אחר. פשוט עייפות.


2. בחירת סגן היושב-ראש שיכהן כיושב-ראש הכנסת בפועל ממועד הפסקת כהונתו של יושב-ראש הכנסת ועד לבחירת יושב-ראש קבוע
היו"ר אבי ניסנקורן
הנושא השני: בחירת סגן יושב-ראש לכהן כיושב-ראש הכנסת בפועל ממועד הפסקת כהונתו של יושב-ראש הכנסת ועד לבחירת יושב-ראש קבוע.
בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם)
אתה רוצה להציע אותי?
היו"ר אבי ניסנקורן
את איתן גינזבורג, שהוא סגן קיים, ישמש כממלא מקום בתפר הזה. אז איתן גינזבורג ישמש כסגן בתקופה הקצרה שבין סיום כהונתו של בני גנץ לכהונתו של היושב-ראש הקבוע שייבחר. מי בעד?
נועה בירן - דדון
10.
היו"ר אבי ניסנקורן
מי נגד? היו נגד גם?

הצבעה

אושר.
היו"ר אבי ניסנקורן
אוקיי, אין נמנעים, פה אחד. איתן, הרבה מזל טוב.

תודה רבה, הישיבה ננעלה.


הישיבה ננעלה בשעה 21:50.

קוד המקור של הנתונים