ישיבת ועדה של הכנסת ה-23 מתאריך 26/03/2020

דיון והצבעה על שינוי הרכב ועדת המשנה הזמנית למודיעין, לשירותים חשאיים ושו"ן

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-ושלוש

הכנסת



3
ועדת החוץ והביטחון הזמנית
26/03/2020


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 2
מישיבת ועדת החוץ והביטחון הזמנית
יום חמישי, א' בניסן התש"ף (26 במרץ 2020), שעה 10:50
סדר היום
דיון והצבעה על שינוי הרכב ועדת המשנה הזמנית למודיעין, לשירותים חשאיים ושו"ן
נכחו
חברי הוועדה: גבי אשכנזי – היו"ר
אלי אבידר
אורנה ברביבאי
משה יעלון
יאיר לפיד
אלעזר שטרן
ייעוץ משפטי
מירי פרנקל-שור
מנהל הוועדה
שמואל לטקו
רישום פרלמנטרי
אור שושני



דיון והצבעה על שינוי הרכב ועדת המשנה הזמנית למודיעין, לשירותים חשאיים ושו"ן
היו"ר גבי אשכנזי
בוקר טוב לכולם, אני פותח את ישיבת ועדת החוץ והביטחון. אני מכריז כי לפי סעיף 120(ב)(2) לתקנות של הכנסת הישיבה הזאת איננה חסויה.

אני רוצה להביא לאישור הוועדה את הצטרפותו של חבר ועדת החוץ והביטחון חבר הכנסת אלי אבידר לוועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים. כידוע, לאלי יש רקע ביטחוני מהיותו בצבא וגם רקע ממשרד החוץ, ואני חושב שהוא יכול לתרום לוועדה.

אני מזכיר שבוועדת המשנה יש כבר ארבעה חברים. בדרך כלל היו שישה. אני רוצה לצרף הודעה מיוחדת לדיון הזה שנמסרה למנהל הוועדה על ידי חבר הכנסת מיקי זוהר.
שמואל לטקו
שיחת הטלפון שהייתה?
היו"ר גבי אשכנזי
כן, ההודעה בשיחת הטלפון. תעביר את זה לוועדה שתתרשם.
שמואל לטקו
לפני יומיים טלפן אליי בבוקר חבר הכנסת מיקי מכלוף זוהר, שרצה לוודא שאני יודע שהם לא חלק מהוועדה. "הם" זה הליכוד ושאר סיעות הימין. אמרתי לו שבוודאי שאני יודע. הוא ביקש לחדד מולי ולהעביר את זה גם ליושב-ראש הוועדה, שאין להם כוונה להצטרף – ואני מצטט – "לא היום, לא מחר, לא מוחרתיים ולא בכלל". ואז אני שאלתי האם זה אומר שאני יכול להמליץ ליושב-ראש הוועדה, אם צריך, לטובת הפיקוח הפרלמנטרי, להוסיף חברים לוועדות, כדי שהפיקוח יהיה יותר יעיל; והוא אמר: אין שום בעיה, אפשר להוסיף גם עוד 50 אנשים, זה לא קשור אלינו, אנחנו בחוץ. כך עשיתי וזהו.
היו"ר גבי אשכנזי
אני חושב שזה מידע רלוונטי. למרות זאת אני אומר לוועדה שאני משאיר להם את ההזדמנות לחזור בהם, ואני מקווה שהם יצטרפו לוועדות השונות, כי פנינו להקים ועדות בשבוע הבא, וכידוע לכם, הנוהג הוא שגם הם משתתפים בחלק מהוועדות ואולי גם יהיו ראשי ועדה. אני מעכב את ההחלטה הזאת לשבוע הבא מתוך כוונה שזה ייפתר. גם בדיוננו הבוקר ועדת המשנה משאירה מקומות גם להם. חשוב שחברות וחברי הוועדה ידעו שחרף הצטרפותו של חבר הכנסת אבידר, לא נסתם הגולל על האפשרות לצרף אותם. האם זה יהיה שלושה או שניים? בדרך כלל נהוג שלושה. בפעם הקודמת היה שלושה ושלושה; הם בחרו להביא את חברי הכנסת גדעון סער ויואב קיש מהליכוד, ויואב בן צור מש"ס. אז אנחנו משאירים את הפתח הזה גם אם אנחנו מקבלים את ההחלטה היום. אני חושב שזה מידע רלוונטי.

האם יש למישהו מהחברים והחברות של הוועדה שאלה, הסתייגות או הערה שהם רוצים להשמיע לפני שאני מעלה את זה להצבעה?
אלעזר שטרן (כחול לבן)
אני רוצה לומר שהם פוגעים בעבודתה של הכנסת. החרמה של ועדות הכנסת היא לצערי הרב המשך הפגיעה הקשה בדמוקרטיה, זה לשים מקלות בהפרדת הרשויות בישראל. אני, כמוך, מצטרף לתקווה שהם יתעשתו מהר ככל האפשר.
היו"ר גבי אשכנזי
לפני שאני מעלה להצבעה אני רוצה לענות לך. חרף המציאות הזאת אני חושב שזה נכון שנמשיך ונשמר את האפשרות שהם יצטרפו. אם הוועדה תקבל את ההמלצה שלי ותחליט לאשר את חבר הכנסת אלי אבידר, אנחנו נשאיר לפחות שני מקומות, ואם נחליט שיהיו שבעה חברים אז נשאיר שלושה מקומות.

מי בעד הצטרפות של חבר הכנסת אלי אבידר לוועדת המשנה למודיעין ושירותים מיוחדים? מי נגד?

הצבעה
אושר.
היו"ר גבי אשכנזי
ההצעה התקבלה פה אחד. אנחנו מאחלים לך בהצלחה. אנחנו מבינים שלצד התרומה שלך בוועדה תמלא את כל החובות של ההתנהגות בוועדה. אני אומר את זה לכל אחד. תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 10:55.

קוד המקור של הנתונים