פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה


הכנסת



10
ישיבות כלליות
03/10/2019

הכנסת העשרים-ושתיים





הכנסת

מושב ראשון






פרוטוקול
מישיבת נציגי הסיעות לבחירת הוועדה המסדרת בלשכת יו"ר הכנסת
יום חמישי, ד' בתשרי התש"פ (03 באוקטובר 2019), שעה 13:00
סדר היום
ישיבת נציגי הסיעות לבחירת הוועדה המסדרת בלשכת יו"ר הכנסת.
נכחו
חברי הכנסת: יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין – היו"ר
זאב אלקין
משה ארבל
יעקב אשר
יואב בן צור
צבי האוזר
מכלוף מיקי זוהר
תמר זנדברג
מאיר כהן
אבי ניסנקורן
אופיר סופר
עודד פורר
איציק שמולי
מוזמנים
מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ
ייעוץ משפטי
איל ינון
ארבל אסטרחן
רישום פרלמנטרי
מוריה אביגד







ישיבת נציגי הסיעות לבחירת הוועדה המסדרת בלשכת יו"ר הכנסת
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
חברים יקרים, ברוכים הבאים. כל היום אנחנו נשאלים – אני מניח שלא רק אני – האם האווירה היא חגיגית או לא חגיגית. אני מציע שקודם כל האווירה תהיה חגיגית – עם הצל הקיים, הידוע והמוכר לכולנו של אי ודאות, אבל עדיין אנחנו בפתיחת כנסת חדשה, הכנסת ה-22. נקווה מאוד שהיא תאריך ימים.
איל ינון
תאריך שנים.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
אני מניח שבישיבה כאן אין כבר חברי כנסת חדשים, כפי שקרה לנו לפני חמישה חודשים. כולם כבר מנוסים במעמד הזה. אנחנו בסוג של התנעה של הכנסת ה-22. כרגע היא עוד לא קיימת, אין מוסדות פורמליים, אבל כדי שיהיו, מתכנסים כאן נציגי הסיעות, בחדר הזה, יחד עם עבדכם הנאמן ומזכירת הכנסת, על מנת לקבוע את סדרי העבודה הראשונים וקודם כל את הקמת הוועדה המסדרת.

התייעצנו פה לגבי חישובים אפשריים שונים. בדקנו את התקדימים שהיו בכנסות השונות. היו מפתחות שונים לגבי כמות הנציגים בוועדה המסדרת. אנחנו יודעים שמסתמן בוועדה המסדרת מפתח של חבר לכל ארבעה ח"כים. ההרכב הוא לא פשוט כי בדרך כלל קיימת יותר בהירות לגבי הקואליציה העתידית והאופוזיציה העתידית, כרגע זה לא קיים אז נצטרך לעשות עבודה מאוד-מאוד יסודית על מנת לתת ייצוג הולם לכולם. כולנו חברי כנסת, כולנו שווים. כל הסיעות, ודאי בנושא הזה, שוות.

לוועדה המסדרת, כפי שאנחנו זוכרים, קיימות מיד שתי משימות: אחת – אני אתחיל ממנה כי אני גם קצת אנוכי, מותר לי – בחירת סגנים ליושב-ראש הכנסת. גם כאן אני מניח שתהיה מלאכה פחות ברורה. פעם שעברה חברי הכנסת מאיר כהן ואייכלר שימשו כסגנים, אחד קואליציה, אחד אופוזיציה ובא לציון גואל. עכשיו לך תדע לאן לשייך את ישראל ביתנו או את הרשימה המשותפת. אני חושב שהדברים האלה יבואו לידי ביטוי גם בהחלטות שלכם. לי, אני כבר מודיע, אין עם זה כל בעיה בתנאי אחד – מבלי לפגוע בכישורים של אף אחד – אני מבקש שהסגנים הזמניים יהיו אנשים שהתנסו בכנסת, התנסו בתפקידים השונים בכנסת, כי ברור לגמרי, אולי דווקא משום שהדברים כל כך לא ברורים, שאנחנו צריכים להיות במצב שסגן שעולה לנהל ישיבה מבין, יודע, ויודע גם לעשות את האיזונים. אז אנא מכם, אני לא אתערב, ודאי פרסונלית, אין לי כל בעיה עם כל שם שתגישו, אבל תעמדו, בבקשה, חברי הוועדה המסדרת, על העניין הזה.

הנושא השני הוא ועדת חוץ וביטחון זמנית וועדת כספים זמנית. ברור שאנחנו לא יכולים לתפקד בלי שתי הוועדות האלה. גם כאן לפי כל המפתח שתמצאו כצודק ונכון.

ההשלכה המעשית של העניין הזה היא שהיום אנחנו פותחים ב-16:00 את הישיבה החגיגית. לאחר הישיבה החגיגית, אתם עם בני המשפחות, בני/בנות זוג, עולים לטרקלין שאגאל לטקס הרמת כוסית בהשתתפות נשיא המדינה וראש הממשלה, ומיד לאחר מכן אני מבקש מכול חברי הכנסת – תעבירו את זה גם בסיעות – לרדת לאולם המליאה לקיים כבר ישיבת עבודה לצורך אישור הוועדה המסדרת.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
יש שעה?
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
בחישוב שלנו זה יהיה לקראת 18:00. אתם רוצים לקבוע את זה ב-18:00? גם אפשר.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
עדיף.
צבי האוזר (כחול לבן)
עדיף לקבוע, כן.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
אוקיי. גברתי מזכירת הכנסת, אנחנו נזמן ל-18:00 ישיבה לצורך אישור הוועדה המסדרת. לאחר מכן, בהנחה שהכול יהיה בהסכמה והכול יאושר, הוועדה המאשרת יכולה להתכנס, לבחור את הסגנים ואת הוועדות הזמניות ואז נפתח את המליאה שוב לצורך האישור.
תמר זנדברג (מרצ)
זו ישיבה שלישית?
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
כן. אני אודיע על הפסקה. אני לא אנעל ואפתח אלא אודיע על הפסקה לצורך כינוס הוועדה.
יעקב אשר (יהדות התורה)
צריך לעבוד בקדנציה הזו.
צבי האוזר (כחול לבן)
זה יכול להיות אחד מרגעי השיא של הקדנציה הזו.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
יש אנשים שרוצים שתהיה להם לפחות הצבעה אחת בקדנציה.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
חברים, תפסיקו.
אופיר סופר (איחוד מפלגות הימין)
אפשר להשלים את נאום הבכורה מהפעם הקודמת?
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
אני שוקל את זה ברצינות מכיוון שיש לנו רק שמונה חברי כנסת חדשים. אני חושב לקבל החלטה – בימי חרושצ'וב קראו לזה החלטה וולונטריסטית – ולקבוע שגם מי שהיה רק בכנסת ה-21 ייחשב כחדש ויקבל נאום בכורה.
אופיר סופר (איחוד מפלגות הימין)
אם תיתן לכל הח"כים נאום זו יכולה להיות חגיגה רצינית.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
עד כאן, אני חושב, עיקרי הדברים. לוועדה המסדרת תהיה עוד משימה. אנחנו נכנסים לתקופת חגים. לא הייתי מציע להכריז עכשיו על פגרה, עם כל מה שמשתמש מכך, אבל זאת אומרת שהוועדה המסדרת תצטרך לקבוע ביטול ישיבות – כי אחרת אני חייב לפתוח אותן ללא סדר-יום – ב-7, ב-22 וב-23 באוקטובר, ואז על פי חוק אנחנו צריכים להתכנס תוך ארבעה שבועות מפתיחת הכנסת. אנחנו נתכנס מ-28 באוקטובר וישר נוכל לעבוד. נקווה שהתחזית של השנים תתגשם.

עד כאן דבריי המלומדים. אם יש הערות לחברים מהסיעות השונות, בבקשה.
יואב בן צור (ש"ס)
מתי אפשר להגיש הצעות חוק?
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
אתה יכול מהיום להגיש הצעות חוק.
יעקב אשר (יהדות התורה)
היום ב-16:00.
יואב בן צור (ש"ס)
ממתי אפשר להגיש אותן למליאה?
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
בתום 45 יום.
איל ינון
לא, בתום 45 יום יהיה אפשר לעלות להצבעה. אתה מדבר על להגיש?
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
על זה הוא מדבר – הוא מדבר על הצבעה.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
על מה אתה מדבר?
איל ינון
ההנחה תהיה תלויה בהחלטה שלכם, של נשיאות הכנסת הזמנית.
תמר זנדברג (מרצ)
ההצעות שיונחו היום - - -
עודד פורר (ישראל ביתנו)
לא יונח כלום היום.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
יש הצעות שיוגשו היום, לא יונחו.
איל ינון
בדיוק, אתם מבלבלים בין שלושה מושגים.
יעקב אשר (יהדות התורה)
הגשה, הנחה והצבעה.
תמר זנדברג (מרצ)
הצעות שיוגשו היום בשעה 16:00?
איל ינון
יונחו מתי שנשיאות הכנסת הזמנית - - -
תמר זנדברג (מרצ)
יונחו על ידי נשיאות הכנסת שאנחנו נבחר היום - - -
איל ינון
אחרי שהלשכה המשפטית תעבור עליהן. הן לא יונחו לפני ה-28 באוקטובר. זה יהיה המועד הראשון.
תמר זנדברג (מרצ)
אבל תיאורטית תהיה הפרוצדורה של פטור מחובת הנחה וכל הדברים האלה?
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
כן, בוועדה המסדרת.
תמר זנדברג (מרצ)
נניח פיזור כנסת.
משה ארבל (ש"ס)
ברשות היושב-ראש, אני רוצה להעלות נקודה: כנסת שהתפזרה לאחר פחות מ-180 יום, כמו הכנסת הקודמת – אני חושב שזה על דעת כולם ונצטרך לתקן חקיקה בנושא – נכון יהיה להחיל דין רציפות על חוקים שלא עברו בכנסת שלפניה?
קריאות
לא, אי אפשר.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
בעיניי זה מיותר.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
ההערה של חבר הכנסת ארבל מדברת על חוקים שעברו בכנסת ה-20 ולא הייתה אפשרות להטיל דין רציפות בכנסת ה-21. היועץ המשפטי לכנסת העלה בפניי את הסוגיה הזאת, דנו בה. אני לא יודע, נראה. הבעיה היא הריח הלא כל כך טוב של הרטרואקטיביות בנושא הזה, אבל נצטרך לדון בזה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אני אגיד עוד משהו, אדוני היושב-ראש, והוא שלפיזור כנסת יש מחירים. זה המחיר של פיזור הכנסת.
אבי ניסנקורן (כחול לבן)
אני תומך במה שאומר עודד פורר.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
לא צריך להיות מצב שבו מפזרים כנסת כאילו כלום ואחר כך נחיל רציפות, נעשה רטרואקטיביות.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
חברת הכנסת תמר זנדברג, בבקשה.
תמר זנדברג (מרצ)
רציתי להעלות נושא שאולי לא ישמע לכם חגיגי ואולי לא נוגע לכל הפורום אבל בתור הסיעה הקטנה פה יש לנו קצת בעיות טכניות ולוגיסטיות עם הבניין, עם חדרים של חברי הכנסת שלנו. אנחנו חמישה חברי כנסת, רק אחד מהם באגף החדש. כל חברי הכנסת, חדשים וחוזרים, קיבלו חדרים באגף הישן. חדר הסיעה שלנו נוטף ולא שופץ עדיין. זה שיפור בשבילנו שבכלל קיבלנו חדר סיעה בשורה של הסיעות, זה יפה, אבל עדיין. סליחה שאני מעלה את זה פה אבל מכיוון שלא נענינו עד כה מהגורמים האחרים אני כן רוצה להעלות את זה כאן, גם שיירשם וגם לבקש את עזרתך כי אנחנו מרגישים קצת מקופחים שלא בצדק.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
נבדוק את הנושא. אני בוודאי לא מודע לנושא השיפוצים. אם אכן משהו נוטף שם הוא יטופל. יש עכשיו, בתקופת החגים, כמה ימים שבהם אפשר יהיה לטפל בזה, לא בחג בוודאי. לגבי הנושא של חדרי סיעות, בדקתי וכיוון שלא התברכנו בכנסת הזאת ב-15 או 16 סיעות אז יש לכולם חדרי סיעות.
תמר זנדברג (מרצ)
בתור הסיעה שנפגעה מכך פעמים קודמות, אכן שיפור אבל עדיין לא מספק.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
אני שמח על השיפור. על השיפוץ אני אבדוק. בבקשה, אדוני.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
אדוני היושב-ראש, קודם כל, בהתחשב במצב המיוחד בכנסת הזו, שכבר ציינת שהוא באמת מורכב ולא רגיל, של חוסר בהירות איך תראה הקואליציה, איך תראה האופוזיציה ומה בכלל גורלה של הכנסת, בתור הסיעה שכרגע מופקדת על תהליך הרכבת הממשלה לפי החלטת הנשיא, יזמנו מהלך שלשמחתי צלח, ניסיון להגיע להבנות, קודם כל עם יושב-ראש הסיעה הגדולה השנייה, שגם מייצגת מועמד נוסף שזכה לכמות גדולה מאוד של ממליצים, גם לגבי הרכב הוועדה המסדרת וגם לגבי הרכבי ועדת הכספים הזמנית וועדת חוץ וביטחון הזמנית, כדי להימנע מתגרות בכנסת כבר בימים הראשונים. אני מודה לחבר הכנסת ניסנקורן על כך שהוביל את התהליך הזה ושהצלחנו להגיע להבנות.

אני מקווה שהתהליך הזה היום יוכל להתבצע במהירות יחסית ובהסכמה מרבית – אני לא יודע אם מלאה אבל מרבית. כל אחת מהסיעות הגדולות לקחה אחריות על התיאומים מול הסיעות של הגוש שלה. אין לזה הרבה משמעות פורמלית אבל יש לזה משמעות פוליטית. אם אנחנו מדברים על גוש הממליצים אז יותר קל למסגר את זה כך. לכן אנחנו מגיעים די מסוכמים לשולחן הזה ואני אשמח לשתף את כל החברים, כפי שגם נהוג בישיבה הזאת, שרצוי לצאת ממנה עם הנוסחה של הרכב הוועדה המסדרת. לגבי כל השאר, לדעתי זה כבר לא בשולחן הזה אלא בשולחן הוועדה המסדרת עצמה. כן יש הסכמה לסיים את כל התהליך במשך הערב, כולל הרכבת הוועדות הזמניות והמינוי של יושבי-הראש של אותן ועדת זמניות, כדי שהכנסת באמת תוכל למלא את כל תפקידיה לכל צורך שיהיה.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
שיהיה ברור לכל נציגי הסיעות – המובן מאליו גם צריך להיאמר – מדובר כבר ברשימות שמיות. אנחנו לא יכולים לומר במליאה "מאשרים אנו" בלי שיש הרכב שמי.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
כן. הבקשה היא מכול הסיעות למסור את השמות. אני כרגע כמובן אקרא את ההרכב הסיעתי אבל הכוונה היא שעד להצגה של זה במליאה, ורצוי בכל זאת כמה שעות קודם, להעביר ליושב-ראש המיועד של הוועדה המסדרת מתוקף המנדט – שזה חבר כנסת מיקי זוהר שנמצא כאן אתנו – את כל השמות.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
לכמה ימים.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
אנחנו לא קובעים לראש הממשלה את לוחות הזמנים של החזקת המנדט.

המפתח שנקבע כדי להגיע לאיזון – כי המטרה בהרכב הוועדות הייתה באמת להגיע לאיזון מלא שמצלם את יחסי הכוחות המורכבים בכנסת – הוא לפי מפתח 4. זה גם ההרכב המספרי שיוצא. ההרכב הוא כדלהלן: סיעת כחול לבן – 8 חברים בוועדה המסדרת; סיעת הליכוד – 8 חברים בוועדה המסדרת; סיעת הרשימה המשותפת – 3 חברים בוועדה המסדרת. אני מקווה שהם מסרו את השמות.
אבי ניסנקורן (כחול לבן)
הם מסרו גם לי את השמות.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
מצוין, אז תעבירו למיקי.
קריאה
הם שברו שביתה?
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
אפשר להיבחר גם כשאתה לא פה.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
רק הערה כאן: על פי עמדתו של היועץ המשפטי לכנסת יוכלו להצביע בוועדה המסדרת רק חברים שהצהירו אמונים במליאה. פשוט תמסרו לחברים שזו ההשלכה. להשתתף אפשר. להצביע יכולים רק אנשים שהצהירו אמונים במליאה.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
סיעת ש"ס – 2 חברים; סיעת ישראל ביתנו – 2 חברים; סיעת יהדות התורה – 2 חברים; סיעת ימינה – 2 חברים; סיעת העבודה – 2 חברים; סיעת המחנה הדמוקרטי – חבר אחד.
תמר זנדברג (מרצ)
המפתח הוא 1 ל-4?
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
1 ל-4, כן.
תמר זנדברג (מרצ)
אז איך העבודה שניים ואנחנו אחד?
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
כי 6 חלקי 4 זה 1.5, לפי כללי העיגול. יש כללי עיגול. לימדו אותי בכנסת, בקדנציה הראשונה, את כללי העיגול, מאז נשארתי אתם, זה לא השתנה.
צבי האוזר (כחול לבן)
מה שטוב זה שאיכשהו הוא תמיד יודע להנדס את הכללים יפה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
זה חלק ממומחיות.
צבי האוזר (כחול לבן)
אותם כללים מביאים תוצאות שונות, זו האומנות.
יעקב אשר (יהדות התורה)
זה הרבה ניסיון.
צבי האוזר (כחול לבן)
זה לא בקדנציה הראשונה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אני אומר את זה לזכותך, הכול במחמאה.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
אחת מתוצאות המבנה הזה של הוועדה המסדרת היא בין השאר – אם להשתמש בשיח של גושי הממליצים – שבסך הכול יש 14 חברים מגוש אחד, 14 חברים מגוש אחר ושני חברים של ישראל ביתנו שהם בתווך. זה בדיוק מצלם גם את יחסי הכוחות בכנסת ונותן את התמונה. לגבי כל השאר, כאמור, נדבר על כך בוועדה המסדרת אבל ישנן הסכמות גם לגבי מספר הסגנים וגם לגבי הרכבי הוועדות הזמניות, כספים וחוץ וביטחון.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
גם כאן אני מבקש שמות.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
בוודאי. אנחנו צריכים להיות ערוכים כוועדה מסדרת להגיש למליאת הכנסת אחרי ההפסקה את השמות המלאים של שתי הוועדות. אני שוב מודה לחבר הכנסת ניסנקורן על העבודה הלא פשוטה של התיאומים עם כולם על מנת להגיע להסכמות האלה. אני חושב שזו דוגמה יפה לכך שגם במבנה מורכב של הכנסת ומבנה שלטוני מורכב אפשר להגיע להבנות.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
אתם יכולים להעביר סדנה גם לראשי המפלגות שלכם בנושא של ההסכמות?
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
יכול להיות שזה מסמל את הקואליציה העתידית, אבל לתת תחזיות זה כבר מעבר ליכולת שלי.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אני יכול להעיד שהצלחתי לגרום לכם לדבר אז אולי נצליח לשדך ביניהם עוד פעם.
יעקב אשר (יהדות התורה)
הנה השדכן.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
אני בהחלט חייב להודות לחבר הכנסת עודד פורר שמיד בשלבים הראשונים המליץ לי ללכת למהלך כזה וקיבלתי את זה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אף על פי שהציעו לנו הרבה מאוד הצעות.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
הוא בינתיים משחק אותה קשה להשגה.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
האמת היא שהוא באמת קשה להשגה.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
לפחות הוא השפיע על התהליך.
איציק שמולי (העבודה)
מעולם לא קיבלתם כל כך הרבה מחמאות בישיבה אחת.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
תן ליהנות מהרגע.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
המילה "חנופה" איכשהו מסתובבת בחדר הזה. אני מאוד שמח – כל פעם אבל עכשיו במיוחד – על ההסכמות כי תמיד כדאי לראות את האלטרנטיבה. תארו לעצמכם איזה גיהינום היינו יכולים עכשיו למצוא פה אילולא היו ההסכמות האלה.

אני גם פונה ליושב-ראש המיועד של הוועדה המסדרת, חבר הכנסת מיקי זוהר – אני מקווה שזה יהיה עוד במשמרת שלך כיושב-ראש הוועדה – לגבי קביעת ישיבה מיוחדת ביום ראשון 10 בנובמבר, שזה היארצייט של יצחק רבין. שוחחתי גם עם דליה רבין, יום ראשון זה היום בו הם מקיימים את האזכרה בהר והם מבקשים שבאותו יום נקיים את הישיבה. בשנה הקודמת מאוד חששתי אבל הגיעו חברי כנסת אז אני מקווה שכך יהיה גם השנה.
יעקב אשר (יהדות התורה)
אני מודיע מראש שלא אוכל להשתתף מפני שאני מחתן באותו יום את הבן שלי.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
אני מודיע מראש שאם תזמין בסיום הישיבה אבוא. חברים, עוד הערות?
איציק שמולי (העבודה)
יש לי שתי שאלות. אחת לגבי הוועדה המסדרת: בהנחה ויש חבר כנסת שכן הושבע במליאה, הוא יכול להיות מוחלף בוועדה וגם להצביע?
תמר זנדברג (מרצ)
מאותה סיעה. האם ח"כ מאותה סיעה יכול להצביע במקום חבר כנסת אחר.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
כן, בוודאי.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
כן, כמו כל ועדה, ברור.
איציק שמולי (העבודה)
רציתי להיות בטוח. דבר שני, לגבי ועדות שאינן כספים וחוץ וביטחון – בגלל שהכנסת לא פועלת תקופה ממושכת, האם יש נוהל לכינוס אותן ועדות? ניתן לכנס אותן באופן מיוחד?
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
לא, לכנס אי אפשר לפני שמקימים.
יעקב אשר (יהדות התורה)
צריך להקים אותן.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
היינו עם הסוגיה הזאת כבר בכנסת הקודמת. בניגוד לוועדות חוץ וביטחון וכספים אנחנו לא יכולים – תקני אותי, ארבל, אם אני טועה – להקים ועדה זמנית, ועדת חינוך זמנית או ועדת חוקה זמנית. אם מקימים ועדה היא כבר לכל דבר ועניין. אי אפשר להקים ועדה זמנית.
צבי האוזר (כחול לבן)
אפשר להקים ועדה מיוחדת לעניין מסוים.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
אם יהיה איזה חוק שצריך לדון בו מסיבות כאלה ואחרות, כמו שהיה לנו בכנסת הקודמת, אז אפשר להקים ועדה, כמו שצביקה אמר, אד הוק לדיון בחוק. אם יהיה צורך, כמו שהיה לנו בכנסת הקודמת, למשל בחינוך, עקב תשלומי הורים וכדו', אז אתם תשקלו זאת בוועדה המסדרת, אני ודאי לא אעמוד בדרככם בנושא הזה. אני מציע לא להשתגע כי כל פעם יתחיל דיון למי הולכת הראשות ודרישה לעשות זאת פריטטי: אתם כבר קיבלתם אז גם אנחנו נקבל וכו', אז רק לפי צורך אמיתי.
צבי האוזר (כחול לבן)
כפי שחבר הכנסת פורר אמר, יש מחיר למצב המיוחד הזה וזה אחד המחירים.
איציק שמולי (העבודה)
נכון, אבל אחרים משלמים אותו.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין
בתגובה לשאלה של חבר הכנסת שמולי, אני באמת הייתי מציע לדחות את ההקמה של הוועדות הקבועות עד להתבהרות התמונה והרכבת הממשלה. זה בדרך כלל מה שנהוג. זה בדרך כלל צעד שנעשה אחרי הקמת ממשלה אפילו, ברגע שכל התמונה מתבהרת ויותר ברור מיהם חברי הכנסת שיכולים לשמש כחברי הוועדות, כי עד שלא הוקמה ממשלה לא ברור מי כן יכול ומי לא יכול, מי יישאר בכנסת, מי ילך להיות חבר ממשלה במעמד כזה או אחר. לכן, בעיניי נכון לחכות. אם תהיה בעיה אד הוק, התפתחה פה מסורת של להגיע להסכמות אז אני מניח שנוכל להגיע לפתרון פרקטי לבעיה, אבל את התהליך של הקמת ועדות קבועות כדאי לעשות לאחר התבהרות התמונה. אם חס וחלילה נראה שהכנסת החליטה ללכת לבחירות אז תהיה אפשרות לשאול מה קורה באותם חודשים שבין לבין והאם יש צורך להקים משהו מהוועדות הקבועות, אבל עד שיש סיכוי להקמת הממשלה לא הייתי יוזם הקמה של ועדות קבועות.
היו"ר יולי יואל אדלשטיין
כמו שאמרתי, אם יש איזה נושא שהכנסת לא יודעת להתגבר עליו בכלים הקיימים נשקול את זה. דברים נוספים, חברים? תודה רבה, ברכות לכולם.


הישיבה ננעלה בשעה 13:30.









































D4)
SEEBBBY,

קוד המקור של הנתונים