פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה


הכנסת



3

04/11/2019

הכנסת העשרים-ושתיים




הכנסת


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 9
מישיבת ועדת הכספים
יום שני, ו' בחשון התש"פ (04 בנובמבר 2019), שעה 14:20
סדר היום
שינויים בתקציב לשנת 2019
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר
ינון אזולאי
דוד ביטן
קרן ברק
ניצן הורוביץ
אחמד טיבי
מרדכי יוגב
מיקי לוי
אורלי לוי אבקסיס
מיכאל מלכיאלי
אבי ניסנקורן
חוה (אתי) עטייה
אורית פרקש-הכהן
מיכל שיר
חברי הכנסת
משה אבוטבול
ניר ברקת
איתן גינזבורג
אבי ניסנקורן
אודליה פורמן
אלכס קושניר
אנטאנס שחאדה
נכחו
יצחק פינדרוס - חכ"ל

גיל אבירם - אגף תקציבים, משרד האוצר

עידו שוואב - אגף תקציבים, משרד האוצר

איתי טמקין - אגף תקציבים, משרד האוצר

שירה עמיאל - אגף תקציבים, משרד האוצר

ביאן וותד - אגף תקציבים, משרד האוצר

טובה ויסר - אגף תקציבים, משרד האוצר

שני מנדל לאופר - אגף תקציבים, משרד האוצר

מוחמד חלילה - אגף תקציבים, משרד האוצר

אביעד שוורץ - אגף תקציבים, משרד האוצר

משה שגיא - סמנכ"ל כספים משרד החינוך

חנן פריצקי - מנהל אגף התקציבים, משרד הרווחה

חיים ביבס - מרכז השלטון המקומי

חיים יוסטמן - קרן קמח

יוסי שבח
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
שיר שפר
שלומית ארליך
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
לאה קיקיון


שינויים בתקציב לשנת 2019
היו"ר משה גפני
אני מתכבד לפתוח את הדיון. אני מבקש לעבור לפנייה 160 עד 161 – הוצאות חירום אזרחיות. מי מסביר?
גיל אבירם
הפנייה נועדה לתקצוב 324,509 בהרשאה להתחייב למימון כבישי לב השומרון בית אריה – עפרים בהתאם להחלטת הממשלה 3393 מיום 11 בינואר 2018 שעניינה יישום הסכמים קואליציוניים לשנת 2019.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הפנייה? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב
נגד – מיעוט
נמנעים – אין
פניות 161-160 אושרו.
היו"ר משה גפני
תודה, הפניות אושרו.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
רביזיה.
היו"ר משה גפני
אני מבקש להביא את הפנייה שהתחייבתי לחבר הכנסת מיקי לוי על הנושא של השוטרים. מי מסביר את זה?
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
אני מבקש שהדיון ברביזיה יידחה עד שנדסקס בנושא.
עידו שוואב
הפנייה נועדה ליישם את החלטות הממשלה 4280, 4328 ו-4438. ההפחתה נועדה בעיקרה למימון הנושא של אי קביעות בשירות המשטרה ושירותי הביטחון. הוועדה תקצה 20 מיליוני ₪ עבור טיפול באלימות משפחה. גמלאות ופיצויים – זה גם בהתאם להסדר של השוטרים ושירותי הביטחון, 20 מיליוני ₪ עבור המועצות האזוריות בעוטף עזה ותקצוב מפקחים במשרד התעשייה.
היו"ר משה גפני
אני מבקש לדעת ממשרד הרווחה – אמרנו בישיבה קודמת לגבי נושא של סלי מזון שעלה ולגבי נושא של תקצוב המעונות.
חנן פריצקי
אני מנהל אגף תקציבים משרד הרווחה. לגבי סלי מזון – דיברנו על 6 מיליון שקל שאנחנו מתקשים למצוא בשנה זו. מהאוצר - - - בכ-3 מיליון שקל לטובת העניין. אנחנו אמרנו שאנחנו ננסה איכשהו להשלים את ה-6 מיליון שקל. אנחנו כרגע בודקים את האפשרות כי אנחנו נמצאים כבר בתחילת נובמבר, לוודא שמבחני התמיכה אכן יכולים לצאת בתקופה זו של השנה. אני חייב להגיד שאנחנו מאוד מתקשים להעמיד את ה-3 מיליון שלנו גם.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
אז למה הסכמתם על העברה של עודפים ב-83 מיליון שקלים למשרד התחבורה? 3 מיליון אתם לא מוצאים אבל אתם נותנים במתנה 83 מיליון שקלים. מדוע לא שיחקתם עם זה בתוך המשרד?
יעקב אשר (יהדות התורה)
כמה כסף אמור לעבור מבינוי לאוצר? עודפים שלא נוצלו לבינוי.
חנן פריצקי
אני מתאר לעצמי שמדובר על עודפים שהם לא מחויבים. זה לא יתאפשר, זה היה מהבחינה הזו משהו שלא התאפשר על ידי משרד האוצר.
יעקב אשר (יהדות התורה)
זה לא נכון.
היו"ר משה גפני
שאלנו לגבי הנושא של סלי המזון. אתה אמרת - - - ואמרה לך חברת הכנסת אורלי לוי – למה הסכמתם לקיצוץ, הרי אתם צריכים את הכסף.
חנן פריצקי
כמו שאמר חבר הכנסת מיקי לוי - - -
היו"ר משה גפני
לגבי הנושא של הסבסוד הזה של המעונות – מה עם זה?
חנן פריציקי
לגבי סבסוד מעונות – אמרנו שאנחנו מקיימים ישיבות בנושא. אנחנו כרגע מבצעים מתווה חדש שעיקרו הפחתה של העלות שהושתה על המשפחות. אנחנו נשנה את הטבלה בהתאם ל - - -שיושת עלינו. אנחנו ניסינו, כמו שאנחנו בוועדה – להעביר תקציבים מתוך תקציבי בינוי. זה לא התאפשר. היה משהו שלא התאפשר על ידי משרד האוצר. לכן אנחנו - - -
יעקב אשר (יהדות התורה)
זה לא נכון. - - - מזומן למזומן. זה לא נכון. לא פעם ולא פעמיים עבר כאן בוועדה מהרשאות במזומן.
חנן פריצקי
אני אומר – לא ניתנה לנו אופציה כזאת. זה לא בידינו.
יעקב אשר (יהדות התורה)
אדוני היושב-ראש, נאמר פה משהו. האוצר אמר שאי אפשר להעביר מתקציבי בינוי. אנחנו יודעים שיש עשרות מיליונים שאמורים לחזור לאוצר בעוד חודש וחצי. אנחנו יודעים גם יותר מזה – שאלה ששאלו מלשכתך, שאפשר לעשות במזומן.
היו"ר משה גפני
אני מבקש תוך שבוע לקבל ממך ומהאוצר תשובה. אנחנו לא מסכימים לדבר הזה. אל"ף, אנחנו לא מסכימים לעניין של סלי מזון שזה סתם שערורייה, והנושא הזה של סבסוד המעונות, ודיברתי גם עם שר האוצר, ואני מבקש בתוך שבוע תשובה. אני אומר לך ואני אומר לכולם – זה יגיד לי מה אני צריך לשים על סדר היום, כאשר מגיע גם משרד הרווחה וגם משרד האוצר. אנחנו לא יכולים עם הדבר הזה לחיות ככה וזה יעבור לידינו, וזהו. שבוע – אני רוצה תשובה.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
אז עוד משהו שיגישו לך, אדוני עם זה. אני ביקשתי כבר בישיבה הקודמת: לגבי רשימת ההמתנה של כל אותם ילדים ובני נוער בסיכון שנמצאים עם צו בית משפט ובמקביל משרד הרווחה סוגר מסגרות כאלה שאמורות להגן על אותם בני נוער במצוקה. אני מבקשת מכם – אתם כל הזמן בוכים שאין לכם תקציב ובשבוע שעבר ראיתי שנידבתם מאות מיליוני שקלים מתוך משרד הרווחה למשרדים אחרים, שיהיו חשובים שככל שיהיו.
חנן פריצקי
משרד הרווחה לא מנדב שקל.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
אז איך תכננתם את התקציב שלכם כאשר יש לכם רזרבות שהאוצר יכול לקחת אותן? משהו פה לא עובד כשורה.
חנן פריצקי
אם היושב-ראש יאפשר לי אני אענה.
היו"ר משה גפני
מה שאני אבקש – היא ביקשה את הרשימה הזאת. אני מבקש גם, בתוך שבוע להעביר את הרשימה לוועדה.
חנן פריצקי
לא בטוח שאפשר - - -
היו"ר משה גפני
בתוך שבוע תביא את זה לוועדה. אנחנו נביא את זה לחברת הכנסת אורלי לוי. היא מבקשת את זה, היא ביקשה גם בפעם הקודמת.
מיקי לוי (כחול לבן)
מכיוון שאני שלחתי את המכתב על הסלים אני מבקש מכם: 3 מיליון שקל זה כסף קטן. אתם תביאו 6 מיליון שקל עבור משפחות, זהו. אתה תגיד על ועדה אם האוצר הביא לך או לא. יש לנו כאן עוד כמה עניינים אתם. 6 מיליון שקלים עבור סלים למשפחות - - -
אורית פרקש-הכהן (כחול לבן)
אני חוזרת על מה שאמרתי גם בדיונים הקודמים כשבכנסת הקודמת הנושא הזה עלה. אני מתנגדת ברמה העקרונית למונח שנקרא "קיצוץ רחבי". קיצוץ רחבי זו לא מנהיגות כלכלית, זו פחדנות כלכלית. זה לבוא ולחתוך מהכל. חותכים ממשרד הבריאות. רק לפני דקה שמענו את שר הבריאות ואת המנכ"ל שלו, המערכת בקריסה. מקצצים בקצבאות הנכים ברשות לניצולי שואה, מהחינוך המיוחד, מהצהרונים, משירותים לזקנים. נו, באמת. אנחנו יושבים פה, שומעים את בעלי האולמות והמסעדות בעוטף עזה שלא מוצאים להם 5 מיליון שקלים. מדברים כאן על ארגון "לתת", מדברים על הדברים שמדברת עליהם חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, אבל לדברים האלה יש חשיבות. בעיניי אנחנו לא צריכים להעביר את הקיצוץ הזה. לכל הפחות שיתכבד אגף התקציבים, יסיר מהקיצוץ הזה את אותו חיתוך רחבי מכל אותם דברים סוציאליים. אפילו את המינימום הזה לא עשינו. לא באה הממשלה ואומרת – אלה סדרי העדיפויות שלי בתקופה של בור תקציבי, אלה הדברים שאני אחתוך מהם, ואלה הדברים שלא, והאם מעבירים לנו את כל הדברים האלה? ושוב אני רוצה להדגיש – אנחנו שוב נמצאים במצב שבו יש גם בור תקציבי ואנחנו בכלל לא יודעים לאן המטוס הזה נוסע. אני מודה לך על זה שסוף סוף ביום שני הקרוב יגיע אגף התקציבים ויצביע על הבור התקציבי, אבל גם לזה – קודם כל צריך להקשיב להצגת הדברים ואז לראות במה אנחנו חותכים. תודה רבה.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
מה את מציעה, בעצם? לדחות את ההצבעה על זה?
אורית פרקש-הכהן (כחול לבן)
אני מתנגדת, עכשיו.
מיקי לוי (כחול לבן)
את לא יכולה להמציא את הגלגל, עם כל הכבוד לך. הכל היה קיצוץ רחבי, ואני אומר לך מתוך זה שאני בא מתוך המערכת שזה בלתי אפשרי לא לעשות את זה כשיש בעיות. אם לא יהיה קיצוץ רחבי – הגירעון שלך יעלה.
אורית פרקש-הכהן (כחול לבן)
הכדור עובר למי שהגיש לנו את הקיצוץ הזה.
מיקי לוי (כחול לבן)
אין בעיה. תצביעי נגד השוטרים. אין בעיה, תצביעי נגד.
יעקב אשר (יהדות התורה)
אתה שאלת שאלה והתשובה שקיבלנו היא תשובה - - -השאלה נשאלה גם בישיבה הקודמת וגם לפני כן במכתבים שפנינו וגם אתה פנית בעניין הזה, והנושא הזה של הסבסוד של המעונות, הקיצוץ הזה, הוא בעצם הקיצוץ הזה. אם אנחנו נאשר את ה-flat אין שום סיכוי שבעולם שיוכלו להפעיל את זה אחורה, בוודאי לא בשנת הלימודים הזו. נאמר משהו שרוצים לחשוב על איזשהו מתווה. אם הם מצאו את המתווה הזה ודיברו עליו זה מתווה שהוא בעייתי מבחינה אחת, אבל הוא יותר צודק, אז הם יכולים לעשות את זה היום. אני אומר דבר אחד: אם זה יעבור לא יהיה הסבסוד, ימשיך הלאה אותו קיצוץ דווקא למשפחות שצריכות את זה. הקיצוץ לא היה רחבי. הוא לא היה flat לגבי המעונות. הוא היה רק על אלה שמקבלים סיוע בסבסוד. אני חושב שהחלטה כזו במיוחד כשיש עודפים בבינוי – ואני אומר לך, באחריות, אדוני היושב-ראש: יש למעלה מ-70 מיליון שקל עודפים שהולכים לחזור לאוצר על בינוי של מעונות, שכולנו יודעים שהרשויות המקומיות לא מצליחות להדביק את הקצב, זה לא יוצא השנה. זה כמו כסף מזומן, והסיפור הזה שהאוצר כביכול בא וטוען – אני רוצה שתישאל השאלה את היועץ המשפטי: האם אי אפשר לעשות את ההחלפה הזו בין ההרשאות האלה של בעצם כסף מזומן של עכשיו, לכסף הזה של הסבסוד. אני חושב שאם הקיצוץ היום יעבור, הסבסוד הזה שפוגע בשכבות החלשות – ייעצר.
היו"ר משה גפני
אני ביקשתי בתוך שבוע מפריצקי שייתן תשובה לגבי השאלה הזאת, בין היתר הנושא הזה, או בעיקר הנושא הזה של סבסוד המעונות. אנחנו דיברנו על ההעברה הזאת, על הקיצוץ הזה, אנחנו דיברנו לאשר. דיברנו על לאשר את זה. דיברנו כבר בפעם הקודמת, היה פה גם דרישה של אחד החברים. בקיצור, אנחנו צריכים להעביר את זה. אבל אף אחד מאתנו לא הולך לשום מקום. אם אנחנו נראה שבתוך שבוע – אמרתי, אם אני אראה שאין פתרון עם העניין הזה של סבסוד המעונות וסלי המזון, המציאות תהיה מאוד קשה מבחינת הוועדה.
אורית פרקש-הכהן (כחול לבן)
אז למה לא להתנות את הקיצוץ בזה?
היו"ר משה גפני
בגלל שאי אפשר להתנות. אנחנו לא יכולים כל הזמן להמשיך - - -
יעקב אשר (יהדות התורה)
שיציעו את הפתרון הזה, שיציעו את זה. אין בעיה, אם אתה יודע שיש לך מנוף - -
היו"ר משה גפני
יש. יש.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
מה, את כל ההעברות אפשר.
היו"ר משה גפני
כן. של הרווחה.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
אדוני היושב-ראש, מחוסר ארגון של האופוזיציה – אני באה ואני אומרת לך: אני הגעתי לפה והייתי בטוחה שכמו שהיינו עושים לפני תקציב – היינו מוצאים את המכנה המשותף הרחב. אני פונה אליך, חבר הכנסת ניסנקורן. היינו מוצאים את הנקודות שחשוב מאוד לכמה שיותר חברי כנסת שיש להם אינטרס להעביר פה דברים שהם לטובת הציבור הכללי. היינו משתפים פעולה ומוצאים מה הם נושאי הליבה שעליהם אנחנו לא מוכנים לוותר. היינו פועלים כגוף אחד גם כשהיה בינינו - - -אתה, אין לך מנוף היום. כמי שמנהיג את האופוזיציה כי זה לא נוח לך להפעיל כנגד הוועדה הזו. יכולנו להציל פה דברים. בינתיים הפכנו להיות חותמת גומי בגלל שלא התארגנו נכון בוועדת הכספים.
היו"ר משה גפני
לא, לא. אני לא מסכים לזה.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
אני פונה אליך. הם יעבירו ככה עוד מיליארדי שקלים ממשרדים חשובים למשרדים חשובים פחות.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. את לא יכולה לנצל את המציאות הזאת שאני לא מוציא אותך.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
ואנחנו, בגלל שאנחנו לא מלוכדים, נהפוך להיות סרח עודף. אנחנו - - -
היו"ר משה גפני
מספר פנייה לוועדה 9004.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
אני מציעה לך לבוא לתאם ולהפוך להיות כוח שיהווה איזשהו איזון כנגד הקואליציה - -
היו"ר משה גפני
32900 עד 37.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
- - שהיא היום קואליציה - - -
היו"ר משה גפני
אני קורא לך לסדר פעם שנייה. את לא יכולה לנהל פה דיוני אופוזיציה. אף אחד גם לא יודע מי האופוזיציה ומי לא האופוזיציה. דיברנו על זה, היתה פה דרישה דווקא של חברים באופוזיציה – אם את מגדירה את זה אופוזיציה.

32900 עד 37. מי בעד אישור הפניות? ירים את ידו.


הצבעה

בעד הפניות – 6
נגד – 5
נמנעים – אין
פניות 32900 עד 37 אושרו.
היו"ר משה גפני
הפניות אושרו.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
רביזיה, אדוני היושב-ראש. רביזיה כי אנחנו נגד קיצוץ רחבי.
היו"ר משה גפני
מספר פנייה לוועדה 9004, 110 עד 112. זה הקיצוץ הרחבי.
עידו שוואב
הפנייה נועדה להעביר סך של 800 אלפי ₪ מתקציב משרד הביטחון. כל ההסברים לגבי השימושים והנסיבות לשינויים הוסברו בוועדה המשותפת, ועוד 399,156 אלפי ₪ עבור תוכנית סבסוד הצהרונים לשנת הלימודים תש"פ.
היו"ר משה גפני
מה זה ה-800 מיליון? לאן זה מיועד?
קריאה
800 מיליון – משרד הביטחון.
קריאות
- - -
קריאה
לא, זה לא רשויות מקומיות. יש פה שני דברים: משרד הביטחון 800 מיליון, 399 למשרד החינוך עבור הארכת תוכנית סבסוד הצהרונים.
היו"ר משה גפני
לא רוצה, עם כל הכבוד, מספיק. כל אחד ידבר, יציג, יציע.

הנושא הזה של סבסוד הצהרונים – אנחנו דרשנו את זה כאן בוועדה. כתוצאה מזה עבר הכסף הזה שעכשיו אנחנו צריכים לאשר אותו כדי לסבסד את הצהרונים לשנת הלימודים תש"פ. נכון?
קריאה
שנת הלימודים שהחלה.
היו"ר משה גפני
היה לנו דיון על חבל מודיעין, על השריפה שהיתה שם כדי לפצות את האנשים. זה גם מופיע פה. מי מסביר?
איתי טמקין
נכון. גם מופיע פה. אני אסביר. החלטת הממשלה דיברה על 84 מיליון שקל, לפצות גם את התושבים וגם לשקם את התשתיות ביישוב עצמו במבוא מודיעין, וגם בקיבוץ הראל במטה יהודה. התכנסה ועדה שהיו חברים בה משרד האוצר, משרד התחבורה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הפנים, והיא בעצם דנה וקבעה את כללי החלוקה גם לתושבים וגם ליישוב עצמו, והפנייה הזו נדרשת על מנת שנוכל להשלים את התשלומים גם למועצה - - -
היו"ר משה גפני
ועכשיו אתם תעבירו את התשלומים, גם למודיעין וגם להראל?
איתי טמקין
בדיוק.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
אני רואה שבהעברה פה יש למעלה מ-800 מיליון שקלים למשרד הביטחון וכתוב פה ש - - -החיסיון שיש למשרד הביטחון אנחנו לא יכולים לדון בתקציב הזה, אבל מה שאני רוצה לשאול אותך, אדוני היושב-ראש, אנחנו נדון בזה בעצם בוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת הכספים שאני חברה בה, בוועדה המשותפת הזו. אבל מאחר ואנחנו נדון בזה אחרי שנאשר את ההעברה כאן אז - -
מיקי לוי (כחול לבן)
לא, לא. יש טעות. כבר דנו והצבענו בעד. מדובר בחיי אדם.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
- - אנחנו לא נדע באמת מה עיקר ומה טפל.
היו"ר משה גפני
בטח שנדע. בוועדה המשותפת נדע.
מיקי לוי (כחול לבן)
לא. אבל דנו בה כבר אדוני, והצבענו בעד. אני אומר לכם כאחד שהשתתף בוועדה הזו – מדובר בחיי אדם.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
אבל לא סיימתי. למה אני מעלה את הנושא? נפגשתי עם חקלאים השבוע והם אמרו לי שמשרד הביטחון, אולי בניגוד לחוק חובת מכרזים או משהו אחר, אבל אמרו לי שמשרד הביטחון מעביר את רכש העגבניות לטורקיה. בעיניי זה נראה קצת אבסורד. ולכן השאלה – האם גם רכישות כאלה נכנסות תחת הסעיף של המסווג ולכן אתם יכולים לדון כאן בוועדה על מה חשוב ומה לא חשוב כי בעצם העברה כזו מבטיחה את זה שאנחנו נפגע בחקלאות במדינת ישראל.
מיקי לוי (כחול לבן)
כאחד שהשתתף בוועדה והרבה שעות, בדקתי והתייעצתי על זה עם בעלי מקצוע אני אומר לכם שגם שם הצבעתי בעד.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
מתי היתה הוועדה הזו?
מיקי לוי (כחול לבן)
לפני כשבועיים וחצי או שלושה.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
על ה-800 מיליון.
קריאה
זה סודי, זה סודי.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
סודי ומביאים את זה למליאת הוועדה, פה?
היו"ר משה גפני
האמת היא שזה משרד הביטחון, בעיקר העברה ביטחונית, והנושא של הצהרונים, סבסוד הצהרונים. זה מופיע פה.
אורית פרקש-הכהן (כחול לבן)
אני רק מבקשת שוב לשים על השולחן של הוועדה הזו את הנושא החינוך המיוחד, המוכשר, הבלתי פורמלי – גם, נושא שמתעכב פה כמעט שנה, הורים שנושאים בנטל כלכלי מאוכלוסיות מוחלשות, והנה, כשרוצים – שמים, כשלא רוצים – לא שמים. אני חושבת שצריך להתחיל להפעיל את הכוח שלנו כחברי ועדת הכספים ולהחזיר את בקשת ההעברות - - -בסוף הם זקוקים לנו. להתחיל להשתמש בכוח שלנו לא רק כאנשים שמצביעים בעד או נגד אלא גם לסרב לדון בבקשות.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הפניות? ירים את ידו.
הצבעה

בעד – רוב
נגד – 4
נמנעים – אין
פניות 9004 112-110 אושרו.
היו"ר משה גפני
תודה, הפניות אושרו.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
רביזיה.
היו"ר משה גפני
מספר פנייה לוועדה – 7 בחוברת הכללית. מי מסביר?
שירה עמיאל
הפנייה נועדה לתקצב סך של 200,000 אלפי ₪ בהרשאה להתחייב לצורך מתן מענקים להקמת לשכת שירותי מחשוב בנקאיים בהתאם לסעיף 11(ג) לחוק הבנקאות לצורך הכנסת תחרות.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
איזו מערכת עולה 200 מיליון שקל? אני רוצה לדעת.
שירה עמיאל
לצורך הכנסת תחרות לשוק הבנקאות. בעצם מופה שחסם משמעותי הוא עלות הקמת עלויות המחשוב, ולצורך הקמת בנק חדש שכבר מצא חברה שכבר חתמה על הסכם ראשוני וניתן לה רישיון לפתח את מערכות המחשוב.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
ביחס למה זה המחשוב הזה? לאיזו פעילות?
שירה עמיאל
בנק חדש. הקמת בנק נוסף להכנסת תחרות.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
200 מיליון שקל רק המחשוב?
שירה עמיאל
עד 200 מיליון שקל להקמת מערכות מחשוב, מה שהוא חסם משמעותי - - -
היו"ר משה גפני
זה לא סכום גבוה מידי?
שירה עמיאל
זה עד 200 מיליון כתלות בהוצאה וקצב הביצוע.
אורית פרקש-הכהן (כחול לבן)
יש לי שאלה. אני רוצה להסב את תשומת ליבך שבשונה מדברים, כמו שהגיע שר התחבורה סמוטריץ, והכל דובר בתקציבים שכבר מחכים, תקועים, התחייבו בגינם – פה הסכום כולו הוא הרשאה להתחייבות. כלומר, זה סכום שעוד לא התחייבו בו. הוא עתידי אבל זה עתידי. כמה זמן זה אצלנו? אולי בעוד חודש יהיה שר אוצר חדש, בעזרת ה'. אולי שהוא יקבע את סדרי העדיפויות?
היו"ר משה גפני
לצערי שרי האוצר נתונים לפקידים.
אורית פרקש-הכהן (כחול לבן)
הרי ברור לך שבשנה הבאה לא כל 200 מיליון השקל האלה יבוזבזו ברמה התזרימית. לכן אני לא מבינה למה עכשיו אין את הסבלנות לחכות עוד חודש כדי לראות אם יש ממשלה בישראל בגירעון – זה הזמן עכשיו לאשר את כל ה-200.
אנטאנס שחאדה (הרשימה המשותפת)
הכוונה היא להקים בנק מסחרי פרטי? תנו לנו להבין.
אורית פרקש-הכהן (כחול לבן)
כן. המטרה היא מאוד חשובה, ומי כמוני מחובר לערכים של תרבות אבל זו הרשאה להתחייב, כלומר, זו הוצאה שעוד לא הוציאו אותה. לכן השאלה היא למה דווקא היום, למה דווקא עכשיו.
אנטאנס שחאדה (הרשימה המשותפת)
הממשלה נותנת כסף לבנקים פרטיים?
שירה עמיאל
מדובר בתקצוב לפי החוק. כלומר, סעיף 11(ג) לחוק שירות בנקאות הגדיר את הדבר הזה.
אורית פרקש-הכהן (כחול לבן)
אולי יכול לבוא שר ולתקן את החוק, ולהגיד – אם אנחנו יודעים שמבחינה תזרימית בשנה הקרובה לא יצליחו לבזבז יותר מ-100 מיליון שקלים, במירכאות, 50 מיליון שקלים, אז הרווחנו לציבור עוד 100 מיליון שקלים שאולי יחסכו ממנו מס או גזירה. השאלה מה אנחנו רוצים כאן.
שירה עמיאל
אני אסביר. הקול קורא לצורך התחייבות בהתאם למכרז שכבר פורסם – כבר נבחר בו זוכה. בעצם הקול הקורא למכרז הזה פורסם כבר בשנה שעברה ובמרץ נבחר הזוכה. המכרז כולו הוא עד 200 מיליון שקלים ולכן כל הסכום צריך להיות מתוקצב כבר עכשיו כדי לאפשר להוציא אפילו את השקל הראשון במכרז.
אורית פרקש-הכהן (כחול לבן)
אבל לפי המכרז, את הרי לא ב day one. יש פריסה של תשלומים. אז למה עכשיו צריך להתחייב? השנה הבאה היא שנה קשה, כלכלית. יבוא שר אוצר, ידבר עם החשב הכללי ויעדכן את התזרים.
היו"ר משה גפני
מה שאת אומרת זה רעיון לא רע, אז צריך להצביע נגד, אבל מה את רוצה ממנה? היא הסבירה בטוב טעם את העניין הזה. אפשר להצביע נגד.

מי בעד אישור הפנייה? ירים את ידו. מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב
נגד – 2
נמנעים – 1
פנייה מס' 7 אושרה.
היו"ר משה גפני
תודה, הפנייה אושרה.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
רביזיה. כשחסרים כל כך הרבה כספים במערכת הבריאות - - -
היו"ר משה גפני
136 עד 139 – רשויות מקומיות.
ביאן ותאד
הפנייה התקציבית נועדה לתקצב סך של 468,960 אלפי ₪ במזומן ו-749,660 אלפי ₪ עבור הרשויות המקומיות. עיקר הפנייה עבור תגבור מענק הבירה. מדובר גם בתקציבים ליישום החלטות ממשלה כמו בדואים דרום, דרוזים, - - -ורישוי עסקים שעברה לאחר הנחת חוק התקציב בכנסת, גם תשלום עבור מזומן להרשאות עבר כמו תוכניות הבראה לרשויות מקומיות שעמדו באבני הדרך ונודע לנו עליהן אחרי הנחת חוק התקציב של שנת 19.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
מה הסכום?
ביאן ותאד
468 מיליון ₪ במזומן, ו-749,660 אלפי ₪ בהרשאה להתחייב.
היו"ר משה גפני
שאלות? אנחנו עוברים להצבעה. מי בעד אישור הפניות?

הצבעה

בעד – רוב
נגד – אין
נמנעים – אין
פניות 139-136 אושרו.
היו"ר משה גפני
תודה, הפניות אושרו.

אנחנו עוברים לפניות 154 עד 155. חקלאות.
טובה ויסר
הפנייה נועדה להעברת סכום של 1250 אלפי ₪ הוצאה לטובת - - - וצוותים לביצוע פעילות בחינוך הבלתי פורמלי וביצוע מחקר מלווה בהתאם להחלטת ממשלה - - - מיוני 2017. בנוסף יועברו 24,000 אלפי ₪ בהרשאה להתחייב לביצוע חידוש התחייבות לפרויקט - - -ולהקמת תחנות הסעה בפזורה הבדואית בנגב.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
כמה לחינוך?
טובה ויסר
החינוך הבלתי פורמלי – 1250 אלפי ₪.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
מיליון וחצי. אנחנו לוקחים פה מיליון וחצי - - -אבל השאלה שלי – מדוע החינוך המיוחד לא מגיע להסדר ואתם לא מבינים שצריך לתקצב הוצאה באותם מוסדות שיש שם ילדים שנמצאים על הרצף וגם ילדים אחרים שזקוקים באמת לכל סל השירותים שמגיע בחינוך הפורמלי הרחב יותר. אני רואה שכשאתם רוצים למצוא כסף לדברים חשובים אבל בעיניכם אולי חשובים יותר מבני אדם, ובטח ובטח מאשר ילדים, כשמדובר שם באמת על גרושים, לעומת זאת 200 מיליון שקל עכשיו הצבענו על בניית מערכת מחשוב חדשה לבנקים. במקביל, אותם ילדים - - -
היו"ר משה גפני
אוקיי.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
זה גם ילדים במגזר החרדי ביניהם – בחינוך המיוחד לא מוצאים להם את התקציב המינימלי. איך בונים סדרי עדיפויות באוצר?
קריאות
- - -
היו"ר משה גפני
מי בעד הפנייה? מי נגד?
קרן ברק (הליכוד)
זה גם כולל את הפנייה לארגוני הנוער?
טובה ויסר
אין שום קשר.
היו"ר משה גפני
154 עד 155.

הצבעה

בעד – רוב
נגד – אין
נמנעים –אין
פניות 154 עד 155 אושרו.
היו"ר משה גפני
הפניות אושרו.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
צפויה לנו בקשה להעברה לחינוך המיוחד?
היו"ר משה גפני
שאלה טובה. אני אעבור לאגף התקציבים. אני מנהל אתם מלחמה כל הזמן, והם הולכים לעיתונים ואומרים שאני מעכב.
קריאות
- - -
היו"ר משה גפני
162 עד 163 – מרכז למיפוי ישראל.
שני מנדל לאופר
הפנייה נועדה לתקצוב של 6.7 מיליון שקל בהוצאה והוספת שני תקני כוח אדם למרכז מיפוי ישראל. התוכנית הראשונה היא תוכנית השכר והתפעול. מטרת השינוי – הוספת שני תקני כוח אדם לאגף ה - - - להסדרת אישור המקרקעין במזרח ירושלים כחלק מיישום החלטת ממשלה מספר 3790 מ-13 במאי 2018.

בנוסף אנחנו רוצים לתקצב סך של 1.9 מיליון ₪ להוצאות הפרישה לאור עלייה במספר העובדים הפורשים מן המרכז השנה. התוכנית השנייה היא מערכות הפרויקטים, התוכנית כוללת תקצוב הוצאות המרכז לביצוע פעולות מיפוי . השינוי - - - סך של 3.8 מיליוני ₪ בהוצאה וסך של 5.2 מיליוני ₪ בהרשאה להתחייב עבור ביצוע פרויקטים של המרכז למיפוי ישראל בתחום התשתיות: פיתוח נקודה גיאוגרפית לנתוני תשתיות, פיתוח יכולות והגדלת תשתית מחשוב לצורך קליטת נתונים מגופים שונים ונתוני מדידה בהתאם לביצוע בפועל.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
הם זולים בתמחור שלהם לעומת התמחור במחשוב של הבנקים.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
מה זה צמצום פערים חברתיים כלכליים במזרח ירושלים? ומה זה קשור למיפוי?
שני מגדל לאופר
יש החלטת ממשלה נרחבת מאוד, אני חושבת שהיא מעל מיליארד שקלים לטובת מזרח ירושלים. חלק מהפעולות בעניין רישום המקרקעין. כדי לפתח שוק דיור מתפקד ופועל וכדי להסדיר את רישום המקרקעין ושתהיה מכירה וקנייה של דירות במזרח ירושלים, שיוכלו לעשות תשתיות ולסלול כבישים ולבנות מוסדות חינוך אנחנו צריכים להסדיר את הרישום. חלק מהעניין הזה זה באמת – לשלוח מודדים לשטח. זה עניינים של מדידה שלא עשו - - -
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
מאיפה התקציב מגיע?
שני מגדל לאופר
התקציב עבור תקני כוח אדם הוא מהחלטת הממשלה לאחר שהיתה הסדרה בין משרד המשפטים שמקבל את המדידות – אז תקצבנו תקני כוח אדם. התקציב למערכות הפרויקטים הגיע מתקציב פרויקטים של המרכז לאחר שהוחלט על איזה פרויקטים מתקדמים, איזה פרויקט יש להם צורך, זה מתקציב ייעודי לפרויקטים.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
זאת אומרת – אני ביחד אתך מנסה להבין, כי אני רואה שלוקחים ממשרד הבינוי והשיכון. פרויקט שיקום שכונות חברתי שהפך להיות מאוד מאוד מינורי, לצערי הרב, כבר כמה כנסות – הוא חלק ממה שמוגדר "פרויקטים" במשרד השיכון. האם אני אעריך נכונה שיכול להיות שהפרויקט הזה ייפגע בעקבות אותה העברה?
שני מגדל לאופר
לא. התקציב כאן מיועד לפרויקטים והוא נלקח מהפעולות השוטפות של משרד השיכון. מרכז למיפוי ישראל הוא יחידת סמך של משרד השיכון.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
זאת אומרת פרויקטים בתחום - ?
שני מנדל לאופר
של מיפוי ושל תשתיות. שיקום שכונות נמצא בתחום אחר במשרד השכונות, הוא לא נפגע, וגם עליו יש לנו פנייה.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הפניות? ירים את ידו.

הפניות אושרו.
הצבעה

בעד – רוב
נגד – מיעוט
נמנעים – אין
פניות 162 עד 163 אושרו.
היו"ר משה גפני
הפניות אושרו.

אנחנו עוברים לפנייה 164, פיתוח משרד החינוך. אני אומר גם למשרד האוצר, אני אומר גם למשרד החינוך. יש בליבי על העניין הזה. אני לא אעכב שום דבר, נעביר את זה. למה הבנות החרדיות בפר"ח מקבלות פחות מאשר בכל המקומות אחרים? למה אתם לא נוגעים בדבר הזה? למה כל הדברים שאני צריך לעמוד ולהתחנן? עבר כסף. למה זה לא מגיע? למה לכל דבר צריך לחכות? למה כל דבר אתם אומרים שזה האוצר? אני אעביר את זה אבל תדעו שמתחיל להימאס לי המשחק הזה. באמת. מה, אתם משחקים אתי, באוצר? מה אתם עושים? מדובר על דברים אלמנטריים של תלמידים ושל תלמידות. היתה הכשרה חלופית. הייתם צריכים הכשרה חלופית – זה אתם דרשתם. לא עובר. מחכים. כל דבר זה - - - אתם תקבלו גפני אחר. לא כזה שנלחם עם כל העולם כדי להעביר לכם העברות.
מוחמד חלילה
הפנייה נועדה לתקצוב סך של 604 מיליון שקלים בהרשאה להתחייב עבור בנייה חדשה של כיתות לימוד וגני ילדים.
מיקי לוי (כחול לבן)
אני בעיקרון בעד כיתות לימוד, חינוך, אבל אני כבר אומר לכם: זה הולך לעשות לא מעט בעיות. יש 13 מיליון שקל, שלחתי גם מכתב ליושב-ראש הוועדה וגם אליכם, של תנועות הנוער. מגיע להם כסף. לא תוספת, לא כלום, כדי להמשיך - - -
יעקב אשר (יהדות התורה)
ארגוני הנוער. לא תנועות הנוער. הם מופלים. אתה מוביל את המאבק הזה.
מיקי לוי (כחול לבן)
אתה צודק. אני מבקש שתביאו להם את הכסף שמגיע להם, זה נופל עליהם. יבואו, יסגרו את הצופים או בני עקיבא - - -
היו"ר משה גפני
יש פנייה של ארגוני הנוער. הפנייה היא 37 מיליון כשצריך 52. בשנים רגילות הייתי פונה לאגף התקציבים בסוף שנת התקציב והייתי מבקש מהם שיוסיפו את הכסף והיו מוסיפים. עכשיו אני לא יודע באיזה עולם אנחנו חיים. אני פניתי אליהם ואני מתכוון לפנות אליהם, אני מבקש להוסיף את הכסף הזה. זה באמת דבר שהוא חיוני לכולם.
מיקי לוי (כחול לבן)
באמת, זה בנפשנו, החינוך. אז אני מבקש: יום שני תבקש, מזכיר הוועדה בשם יושב-ראש הוועדה – ראש אגף התקציבים אמור להופיע בפני הוועדה. שיבוא עם תשובה על ה-13 מיליון שקל. אם הוא יבוא עם תשובה שלילית – אני יודע מה לעשות, אני כבר ילד גדול.
ינון אזולאי (ש"ס)
אני רוצה לשאול לגבי הכיתות – איזה ערים? המגזר החרדי והמגזר הערבי גם ברשימה?
מוחמד חלילה
ביום רביעי הבא - - -
ינון אזולאי (ש"ס)
דבר שני – כמה עלות של כל כיתה? כמה כיתות ייפגעו?
מוחמד חלילה
- - - זו לא סיבה.
קריאות
- - -
חיים ביבס
חבר הכנסת, אתה שואל את האדם הלא נכון. יש את המנכ"ל. זה לא בעיה של האוצר. זו הרשאה להתחייב. חלוקת כיתות זה משרד החינוך. יש סמנכ"ל משרד החינוך שקוראים לו תמיר. שם יש חלוקה. כמי שמכיר את הטבלה – יש בה גם רשויות מהמגזר הערבי, גם מהמגזר החרדי וגם בשאר המגזרים ולפיכך זה לא רלבנטי להרשאה להתחייב.
קריאות
- - -
משה שגיא
אני סמנכ"ל תקציבים משרד החינוך. בשבוע שעבר העברנו רשימה לוועדה של 2600 כיתות לימוד.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
למה לא ראינו את הרשימה?
משה שגיא
כאשר הוועדה תשב ביום רביעי, ועדת ההקצאות תשב לפי הקריטריונים ותאשר, נוכל להעביר רשימה נוספת.
היו"ר משה גפני
אני יכול לבקש שמשרד החינוך יהיה יותר אקטיבי, ולא כל הזמן שאני אקבל תשובות – האוצר אומר לנו ככה והאוצר אומר ככה? אתם משרד ענק. הכי גדול מבחינה תקציבית. נעזוב את משרד הביטחון – אתם משרד ענק. מה זה האוצר אמר לנו? א יכול להיות שאני מדבר אתכם ואתם אומרים – לא, האוצר אמר לנו. אתם צריכים לתת שירות לתלמידים. היתה צריכה להיות פה עוד העברה. באמת, עם כל הכבוד. אני מדבר מהשר ועד המנכ"ל עד אחרון הפקידים – אתם לא יכולים כל פעם להגיד שזה האוצר. אז נמחק את המשרד ונדבר עם האוצר? אי אפשר ככה, באמת. אני לא יכול לסבול את הדבר הזה. דברים שהיו צריכים להיות. חינוך מיוחד זו דוגמה אחת מיני רבים.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
אז באותו עניין, ראיתי שהוועדה הגישה שאלות למשרד ושאלו למה הנושאים האלה לא תוקצבו בבסיס התקציב. התשובה היתה – התכנית מתוקצבת בהתאם לקצב הביצוע בפועל ולאבני דרך שנקבעו במשרדי החינוך והאוצר. זאת אומרת שניבנו יותר כיתות ממה שציפינו?
קריאות
לא.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
אני יודעת, תאמין לי שזו שאלה שאמורה להוביל לאן שהוא.
משה שגיא
התקציב הזה נועד להשלמת התקציב בהתאם להחלטת הממשלה - - -
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
זאת אומרת שידעתם, כשהרכבתם את התקציב, שתצטרכו את ההרשאה להתחייב, את ההרשאה הזו.
משה שגיא
זו שאלה לאוצר.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
שיחקתם עם המספרים? או ש - - -
חיים ביבס
לא, אם לא שיחקו. אני אסביר לך מה שהם עשו. במשך 30 שנה היו מוציאים ממשרד החינוך מכתב אלינו עם התחייבות. אנחנו, השלטון המקומי, הרשויות המקומיות, לקחנו על עצמנו לבנות, והם – כשהיה מגיע התהליך היינו מוציאים את ההרשאה ומקבלים. באה חוכמולוג, החשב הכללי, והחליט להוציא הגבלה. אין יותר מכתבי התחייבות. אז אדוני, תן הרשאה להתחייב. אי אפשר לבנות חצי בית ספר, חצי כיתה. כולם מבלבלים במוח אבל מישהו צריך לבנות את זה. לא רק זה. גם אומרים לנו – אתם לא צריכים לבנות, כי אם אתם בונים אתם עבריינים. אתם צריכים להמתין שמישהו יתעורר. אז ביום רביעי התעוררו כולם.
קרן ברק (הליכוד)
מה אנחנו יכולים לעשות?
חיים ביבס
להצביע בעד, ואנחנו נביא את זה ביום רביעי, את ה-400.
היו"ר משה גפני
לא הבנתי – אתה נותן הוראות לחברי הכנסת?
חיים ביבס
היא התייעצה אתי, מה אתה רוצה?
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הפנייה? ירים את ידו. בלב כבד אני עושה את זה.

הצבעה

בעד – רוב
נגד – אין
נמנעים –אין
פנייה 164 אושרה.
היו"ר משה גפני
פנייה 164 אושרה.
היו"ר משה גפני
168 עד 170, תעסוקה, עמוד 36.
אביעד שוורץ
עיקרי הפנייה נועדו לתקצוב החלטות ממשלה, ביניהם - - - מרכז הכוון תעסוקתי במזרח ירושלים, תכנית "מסייעים לאוכלוסייה הבדואית".
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
מה בדיוק במזרח ירושלים?
אביעד שוורץ
יש הפעלת מרכז הכוון תעסוקתי במזרח ירושלים בהתאם להחלטת ממשלה.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
מאיפה הכסף?
אביעד שוורץ
כסף שיועד בהחלטת ממשלה.
אורי מקלב (יהדות התורה)
נציג האוצר בא ליישם החלטות ממשלה. החלטת ממשלה 3419 שמדברת על הרפורמה ב - - - שהיה דינה להיות נידונה בוועדה באופן הרבה יותר עמוק, ואנחנו מדברים רק על חלק אחד. סעיף 8 בהחלטת הממשלה, אדוני היושב-ראש, שמדבר על האוכלוסייה החרדית בתוך בתי הספר, במכללות החרדיות ללימודי תעודה. היה מדובר עד ה-1 ליולי שיביאו תוכנית. עד לרגע זה אין תוכנית. כך שיוצא שכל ה - - - היום- - -. המשמעות היא שסוגרים מכללות חרדיות - - -3,000 תלמידים, מתוכם 1,000 תלמידים כל שנה יוצאים לשוק העבודה, במיוחד בתחום ההנדסאים. זה אמור להיסגר.
היו"ר משה גפני
מה שאתה אומר – שכשאומרים שרוצים לשלב את הציבור החרדי בטכנולוגיות ובכל הדברים האלה – זה הכל צביעות ושקר?
אורי מקלב (יהדות התורה)
ועוד יותר, הצביעות השנייה - - - בשביל לקבל יותר תקציבים, כמו ישראל ביתנו, תקציבים מכל מגזר אחר. אז לא. כל תלמיד יכול במכללה הזאת ללמוד ולקבל את מה שהוא צריך לקבל, אבל תלמיד במכללות החרדיות שאין לו אפשרות אחרת והם מוציאים את מיטב העובדים בשוק בתחום הנדסאים ועוד תחומים רבים, התוצאה היא שאם אתה מאשר את הסעיף הזה הם מודרים לגמרי, מהאפשרות השנייה שהם גם נסגרים. דיברתי על מספרים, אני לא יודע אם שמת לב – 3,000 תלמידים מינימום לומדים שם כל שנה ו 1,000 תלמידים יוצאים כל שנה לשוק העבודה מהמכללות האלה.

אדוני, יש גם את נושא הסמינרים. בסופו של דבר יש עוד מסלול של לימודי תעודה שנעשה בתחום הסמינרים. שם הם בכלל לא נמצאים. הקימו קריטריון, ואנחנו לא יודעים בכלל להתמודד אתו, של 800 תלמידים במכללה. רוצים לעשות סדר במכללות. הלכו לבטל חלק מהמכללות קטנות וגדולות, אז אמרו שאחד המבחנים מתוך מבחנים רבים זה 800 תלמידים במקום אחד. זה לא שייך. זה כאילו שאמרת - - -זה טוב במקומות שיש - - - אוכלוסייה שלומדים אבל לא כשיש שלוחות. הסכמנו לעמוד בכך שהמינימום יהיה 800 אבל זה יכול להיות במספר שלוחות – 4-3 שלוחות, מינימום. לא קיבלו את זה. התוצאה שאם אתה מאשר את זה היום הפירוש הוא שכל המכללות האלה נסגרות, כבר היום.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
מה לומדים שם?
אורי מקלב (יהדות התורה)
הנדסאות בעיקר. הנדסאות זה אחד המקצועות הנדרשים, כשאנחנו רוצים לייבא הנדסאים מחוץ לארץ.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
למה אני שואלת? מה מצפים, שבמקום הפיזי יהיו 800 תלמידים באותו ה - - -גם אם לפעמים יש הגבלה שהיא אובייקטיבית – בין אם מהיכולת להקים מוסד כזה ש-800 תלמידים יוכלו ללמוד בכיתות במקביל, או בין אם זה בעצם שלוחות - - -
אורי מקלב (יהדות התורה)
את צודקת. מתוך עוד 10 תבחינים שיש, שהם כולם עומדים בזה. למה קבעו 800? ככה.
היו"ר משה גפני
בגלל שאין מכללה חרדית של 800.
יצחק פינדרוס
אני אגלה לכם למה 800. אתם באמת רוצים לדעת? חמש מכללות התאגדו, לקחו לוביסט טוב שהעביר את ההחלטה הזו. זו הסיבה.
קריאות
- - -
היו"ר משה גפני
אני רק רוצה לדעת. אני אז שאלתי את אורי שיינין שהיה הרפרנט של העניין. הוא אמר – לא, אנחנו משנים את זה ומחריגים. עכשיו אתה מביא לנו את ההעברה הזו, ואתה נשאר עדיין עם ה-800.
קריאה
אני אגיד לך למה: ה- 1 ליולי 2018 עוד לא היה. כתוב בהחלטת ממשלה שהחרדי יידון עד 1 ליולי 2018.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
כמה תלמידים ימצאו את עצמם מחוץ ל - - -
קריאה
5,000.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
5,000? שנמצאים כיום במסלול לתעסוקה עתידית?
קריאה
כן. יש בגברים 2,500 עד 3,000 ובנשים 2,500.
אביעד שוורץ
המוסדות החרדים כבר מוחרגים - - -בהחלטה הקודמת המספר המינימלי לתקצוב מוסדות עמד על 450 והסמינרים למשל - - - והם מקבלים תקצוב למרות שהם לא עומדים בקריטריון.
יצחק פינדרוס
כן, אבל תקצוב של 60%. בוא, תגיד לוועדה את האמת. הם מקבלים. אבל 60%.
היו"ר משה גפני
עוד מעט הם לא יקבלו בכלל.
אורי מקלב (יהדות התורה)
כעונש על כך שהם לא מאוגדים.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
מה הרציונל לקבוע 800?
אביעד שוורץ
הרציונל לקבוע 800 הוא מתוך מה שאנחנו רואים בנתונים שהמכללות הגדולות הן המכללות האיכותיות ושיעורי הדיפלום שם גבוהים ביותר. בסוף יש בעיה גדולה במכללות הטכנולוגיות של שיעורי דיפלום. כיום הממוצע הוא 50 וקצת אחוזים. כלומר, רק 50 וקצת אחוזים מהתלמידים בסוף מקבלים את התעודה ביד. המטרה שלנו היא לעודד את המוסדות שבהם תלמידים מצליחים לסיים את הלימודים.
קריאות
- - -
קריאה
המציאות היא הפוכה.
דובר >> אורי מקלב (יהדות התורה)
אני מכיר את המספר, אדוני היושב-ראש.
קריאות
- - -
אורי מקלב (יהדות התורה)
אני אביא לך את הנתון. מכתב של תאיר איפרגן, מנהלת, לפני חצי שנה, שמדבר על ההישגים של כל המכללות: ההישגים הגבוהים ביותר, בהישג מקסימלי של ציון 5 מתוך 4 הישגים ודרגות – כולם, אבל כולם נמצאים באותם סמינרים - - - שהם פחות מ-800.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
מבקש לשאול שאלה – לגבי תוכנית 364201. אנחנו רוצים פירוט על שיעור התעסוקה. כתוב: אוכלוסיות ייעודיות, לרבות חרדים, ערבים, אנשים עם מוגבלויות, הורים יחידים ועולי אתיופיה. אתה יכול להסביר לי – חרדים, ערבים, אנשים עם מוגבלויות, הורים יחידים ועולי אתיופיה. למה האוכלוסיות האלה תמיד הולכים ביחד? אני מכבד אנשים עם מוגבלויות אבל למה ערבים וחרדים תמיד נופלים עם אנשים עם מוגבלויות?
קריאות
- - -
היו"ר משה גפני
אז קודם כל לגבי השאלה של חבר הכנסת טיבי, אני מבקש לקבל תשובה מסודרת, בכלל איפה אנחנו עומדים עם העניין הזה ולמה כל אלה כלולים אחד עם השני.
קריאות
- - -
היו"ר משה גפני
הנושא הזה של המכללות הטכנולוגיות הוא אחד הדברים שהמדינה יכולה להתפאר בהם, בכלל ובמיוחד על הסיפור שהוא נמצא שם והוא יכול לצאת לשוק העבודה, הוא מצטיין והכל בסדר. באה הממשלה וקיבלה החלטה וההחלטה הזו הוציאה את הציבור החרדי מהעניין, מכיוון שיש מכללות טכנולוגיות חרדיות, אין 800. הוציאה והחריגה. מכאן ואילך, אגף התקציבים לשיטתו עקבי בעניין הזה. לא משנים את החלטת הממשלה. לא מקבלים את הנייר המסודר ולא שאנחנו צריכים להיות בחסדים שאם אני אעביר את הקיצוץ הרוחבי אז אני אקבל גם את המכללות הטכנולוגיות. לא רוצה.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
אה, הם סוחרים אתך, ככה, עכשיו?
היו"ר משה גפני
חבל על הזמן, את לא יודעת כמה.
קריאה
אבל תמיד זה ככה.
היו"ר משה גפני
אני רק יותר אמיץ מהאחרים והם לא יכולים לעשות את זה, כי בכל הדברים האחרים אני מתנהג עניינית ומקצועית. זו תמונת המצב. אני רוצה פתרון.
אביעד שוורץ
יש פתרון - - -
היו"ר משה גפני
אני לא רוצה לשמוע. לישיבה הבאה.
קריאות
- - -
היו"ר משה גפני
רבותיי, קבענו הצבעה על הרביזיות ואחר כך אני מעביר את הסיכום. איזה רביזיות יש? פנייה מספר 7 – הוצאות פיתוח הרחבות – משרד האוצר ופרוייקטים. הרביזיה של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס.

מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט
נגד – רוב
נמנעים –אין
הרביזיה לפנייה מספר 7 לא התקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
יש לנו את הפנייה 32 עד 37 – 9000, עניין השוטרים. חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס. מי בעד הרביזיה? ירים את ידו.

הצבעה

בעד – מיעוט
נגד – רוב
נמנעים –אין
הרביזיה לפנייה מספר 32 עד 37 לא התקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה. כל השאר הסירו.

הבטחתי זכות דיבור לגבי התעסוקה.
חיים יוסטמן
אני לא אקח הרבה זמן. אני סמנכ"ל של קרן קמח, 12 שנים בתעסוקה. המספרים הם כאלה: סטודנט חילוני מקבל אחרי הרפורמה 19.5 אלף שקל, לפני בינוי, לפני עודפים. אם יהיו עודפים הוא יקבל יותר. סטודנט חרדי מקבל 7,500 שקל, הפרש של 12.5 אלף שקל. זה מה שנמצא כרגע על השולחן שלכם. אני אסיים. יש לי תכתובת דואר אלקטרוני, כתב אותה יהודי בשם ד"ר הורביץ. אנחנו לא חושדים בו שהוא אינו אובייקטיבי. הוא כותב כך: "שלוש אזהרות אני מזהיר את הוגי הרפורמה. אזהרה ראשונה – חרדים בחוץ". הוא מסביר למה זו טעות ואומר: "אני חושב שזה ממש לא הוגן ולא מומלץ לדלג על המשוכה הזאת שחרדים בחוץ". כמו שחברי הכנסת מקלב והרב פינדרוס אמרו – זו תהיה טעות גדולה.
היו"ר משה גפני
לישיבה הבאה תן לי פתרון שיהיה פתרון של קבע, ולא שיהיה נתון לסחר מכר עם אגף התקציבים. פשוט נמאס לי.
אורית פרקש-הכהן (כחול לבן)
אז תדחה את ההצבעה, תדחה את ההצבעה.
היו"ר משה גפני
דחיתי.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
אבל שיתנו לנו נתונים, לא רק על החרדים. בכלל.
היו"ר משה גפני
כן, ביקשתי.

פנייה 175 עד 177.
שני מנדל לאופר
הפנייה נועדה לתקצב סך של - - ו-8 מיליוני ₪ בהרשאה להתחייב, וכן לביצוע התאמות בתקציב ההוצאה וההרשאה להתחייב בתקציב הפיתוח של משרד הבינוי והשיכון.
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
דקה, אנחנו נסביר מה זה. אל"ף- תשתיות לבנייה חדשה, ביצוע ביישובי המיעוטים, זה 700203 - כמה זה, 105,654 - - -
שני מנדל לאופר
יש לנו גם 105 מיליוני ₪ בהרשאה להתחייב לביצוע עבודות פיתוח כנגד הכנסות שהתקבלו ולהחלטת ממשלה 922 של ביצוע יעדים תכנוניים ביישובי התכנית, תכנון מתארי, פיקוח וניהול פרויקטים לפי הביצוע בפועל. יש לנו גם שיכון שכונות ותשתיות ותיקות, תקצוב של סך 71 מיליוני ₪ בהוצאה בהתאם להתקדמות מימוש התחייבויות קודמות, ו-53 מיליוני ₪ בהרשאה להתחייב לשיקום שכונות פיזי וחברתי וקידום תהליכי התחדשות עירונית – חיזוק מבנים בשכונות שיקום, בהתאם להחלטות ממשלה 3907. יש לנו 37 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב למימון מענקי שטח ביישובים הבדואים בצפון ומימון תשתיות ניקוז ותיעול ביישובי הדרוזים והצ'רקסים בהתאם ל - - -
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
רגע, אז רק 9 מיליון שקלים לדירות נ"ר?
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
אני מבקש להצביע.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
דירות נ"ר לנכים בדיור הציבורי - -
שני מנדל לאופר
זה פרויקט מיוחד.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
- - זה רק 9 מיליון שקל פה?
שני מנדל לאופר
זה ספציפית לפרויקט מיוחד שבו אנחנו משכירים לטווח ארוך מבנה שלם לנכים רתוקים, ובמקום לשלם להם סיוע בשכר דירה אנחנו ממש מסייעים להם בפתרון הוליסטי.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
אני יודעת מה זה דירות נ"ר. כל דירה כזו עולה יותר מ 1,5 מיליון. יש רשימה מטורפת, וגם את זה אני רוצה שנדע, את רשימת הנכים שזקוקים לדירת נ"ר באותה מסגרת של דיור ציבורי וכמה אתם מאשרים, כי כשאני רואה את ה- 9 מיליון שקל האלה, זה אפילו לא לחמש משפחות.
יוסי שבח
אז רק לחדד שיש לנו בפנייה גם העברה של 115 מיליון לרכישת דיור הציבורי, בהתאם להכנסות שיתקבלו לפי חוק המכר.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
אתה אומר לי – תמכרו דירות של הדיור הציבורי ומה שייכנס מזה – נקנה בזה דירות, וזה הרבה פחות ממה שאנחנו - - -
שני מנדל לאופר
יש לנו גם תקציב שנתי לדירות נ"ר, הוא נמצא בסעיף נפרד. פה זו תוספת מיוחדת שניתנה לפרויקט מיוחד. במקום לתת סיוע בשכר דירה. במקום לתת סיוע לשכר דירה יש עמותה שמפעילה בית לנכים רתוקים, ונותנת להם פתרון הוליסטי. חוץ מזה שהם מקבלים דירה הם גם מקבלים גם פעילויות, ליווי.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
אז את מדברת על כמו דיור מוגן. סוג של. דירת נ"ר זה כשהמשפחות הן עצמאיות. אתה לא שם אותן יחד עם נכים.
שני מנדל לאופר
פה מדובר על נכים בודדים, לא משפחה. בגלל זה הוא מיוחד.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
מאיפה הכסף?
שני מנדל לאופר
יש לנו 14 מיליון שקלים במזומן עבור - - - ויש לנו 328 מיליוני ₪ בהרשאה להתחייב שהם עבור משקים סגורים. יש לנו כאן את הסכם עמיגור, שאנחנו ממשיכים אותו, לפני חתימה עם הסכם עמיגור שלא ידענו על המועד שבו נחתום על ההסכם כשזה תוקצב 2017, אז עכשיו אנחנו חותמים על הסכם עם עמיגור.
אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר)
הסכם עמיגור זה מה שהיה גם בירושלים, נכון?
קריאה
לא, לא קשור. יש פה גם את הסוכנות בירושלים, זה גם עמיגור מפעילה, אבל יש פה חוץ מזה חידוש של הסכם עם חברת עמיגור, עשינו לפני שנתיים עם עמידר, ועכשיו אנחנו מחדשים את ההסכם עם עמיגור לגבי כל הדיור הציבורי ובתי - - - .
שני מנדל לאופר
ויש לנו את המשק הסגור של קבוצות הדיור הציבורי ועכשיו אנחנו רוצים הרשאה כדי לרכוש דירות חדשות.
אנטאנס שחאדה (רע"ם-בל"ד)
אם אפשר לבקש בקשה לפני ההצבעה מכבוד היו"ר – אם אפשר שמהאוצר, אגף התקציבים יציגו בישיבה הבאה או בכל ישיבה כמה כסף אפשר עוד לנצל - - -כדי שננצל את זה עד סוף השנה.
קריאה
יתרות לא מנוצלות.
שני מנדל לאופר
בכל תוכנית 922?
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
כן. כמה יתרות לא מנוצלות.
היו"ר משה גפני
תודה רבה, רבותיי.
מספר פנייה לוועדה 175 עד 177. מי בעד הפניות? ירים את ידו.

הצבעה

בעד – רוב
נגד – מיעוט
נמנעים – אין
פניות 175 עד 177 אושרו.
היו"ר משה גפני
תודה לכם, הפניות אושרו.

תודה רבה הישיבה נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 15:45






































D4)
SEEBBBY,

קוד המקור של הנתונים