ישיבת ועדה של הכנסת ה-22 מתאריך 30/10/2019

דיון והצבעה על הקמת ועדות משנה

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים-ושתיים

הכנסת



5
ועדת החוץ והביטחון לא מסווג
30/10/2019


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 3
מישיבת ועדת החוץ והביטחון
יום רביעי, א' בחשוון התש"פ (30 באוקטובר 2019), שעה 10:00
סדר היום
דיון והצבעה על הקמת ועדות משנה והרכבן
נכחו
חברי הוועדה: גבי אשכנזי – היו"ר
אלי אבידר
ישראל אייכלר
אורנה ברביבאי
יאיר גולן
בני גנץ
משה יעלון
חיים כץ
גדעון סער
יואב קיש
ייעוץ משפטי
מירי פרנקל-שור
עידו בן יצחק
איילת לוי נחום
מנהל הוועדה
שמואל לטקו


דפנה סידס כהן - ראש תחום בכיר (לביטחון)
שרה צוובנר - ראש תחום (מדיני)
יוני בן הרוש - ראש תחום (פיקוח תקציבי ביטחון)
רון רומן - דובר ועדת החוץ והביטחון
רישום פרלמנטרי
טלי רם



דיון והצבעה על הקמת ועדות משנה והרכבן
י< יור >> היו"ר גבי אשכנזי
בוקר טוב לכולם, נפתח את ישיבת הוועדה, ברשותכם. הדיון כרגע הוא דיון פתוח, אחרי כן נקיים דיון סגור על חלק שנדבר עליו בחלק הסגור. יום רביעי בשבוע, 30 באוקטובר, השעה 10:10, אנחנו פותחים את ישיבתה של ועדת החוץ והביטחון.

אני רוצה לומר כמה דברים בפתיחה, לפני שניגש לעצם הדברים שעל סדר-היום. בפגישה הקודמת דנו בכמות הוועדות, איזה ועדות, ומכיוון שאנחנו חיים בתקופה לא רגילה ועניין הזמניות גם לא ברור - האם זה יהיה עד זמן לפני בחירות ואם הוועדה תהיה פה בתקופה של בחירות היא עשויה להיות עד יוני - הגענו למסקנה שלפי הצורך והעניין נקים את הוועדות ובהתאם לצורך.

בפעם הקודמת – אני מזכיר לחברים – אישרנו שתי ועדות שכבר החלו לפעול: ועדת המשנה למודיעין ולשירותים וועדת המוכנות. נקבעו יושבי-הראש וגם חברי הוועדה, ואמרנו במעמד הזה שנקים לפי הצורך ועדות נוספות. אני מביא היום לוועדה בחלק הפתוח שתי ועדות נוספות, מייד אדבר עליהן.

אלא שבדרך קרה לנו עוד דבר, דבר טוב ליושב-ראש הוועדה לשעבר וחברנו, הוא התקדם ונעשה סגן שר הביטחון. הדבר הזה גוזר שלוש משמעויות. אחת, שהיא איננה להצבעה, מחליפו בוועדה – כזכור לכם, לסיעה, במקרה שלו הליכוד, יש מקום שמור מתוך המקומות שיש להם. סיעת הליכוד החליטה לצרף לוועדת החוץ והביטחון את חבר הכנסת חיים כץ, אנחנו מברכים אותו. אין צורך להצביע על זה על פי תקנון הכנסת, נמסרה הודעה במליאה, ובזה אני רק מודיע, מברך ומאחל לו בהצלחה, בטוח בשם כולנו. הוא יצטרף לוועדות משנה, תכף גם נשמע. זו המשמעות הראשונה.

המשמעות השנייה הנגזרת מיציאתו של דיכטר, הוא היה כזכור יושב-ראש ועדת חוץ וביטחון וחבר בוועדת המשנה למודיעין. את שני הדברים האלה אני מביא לאישור כאן.
מירי פרנקל-שור
מוכנות.
היו"ר גבי אשכנזי
מוכנות. אני מציג את הדבר הראשון. החלפתו של דיכטר בוועדת המשנה למודיעין. כזכור, ועדת המשנה למודיעין מונה שישה חברים – אין צורך לחזור עליהם - אני היושב-ראש שלה, הוא היה אחד מהם. ההחלטה וההמלצה שמובאת לוועדה היא להחליפו בחבר הכנסת גדעון סער.
קריאה
אפשר להצביע.
היו"ר גבי אשכנזי
לא. לפי התקנון אני חייב לפתוח את זה להתייחסות, זה דיון חופשי. כל אחד, אם יש לו השגות, הערות, אי הסכמות או נושאים שהוא רוצה לברר, זה הזמן. אם לא, אני מציע שנעלה את זה להצבעה, וההצבעה היא על החלפתו של חבר הכנסת אבי דיכטר בחבר הכנסת גדעון סער בוועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – פה אחד
ההצעה שחבר הכנסת גדעון סער יכהן בוועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים במקום חבר הכנסת אבי דיכטר, נתקבלה.
היו"ר גבי אשכנזי
פה אחד ההצעה התקבלה לכל צורך ועניין. החל מרגע זה, גדעון, אתה חבר בוועדה ושיהיה בהצלחה.
גדעון סער (הליכוד)
תודה.
היו"ר גבי אשכנזי
העניין השני והאחרון שנובע מיציאתו של חבר הכנסת אבי דיכטר הוא יושב-ראש ועדת המוכנות. בחלוקה הפנימית בינינו לבין הסיעות הסכמנו גם על חלוקת יושבי הראש, והיושב-ראש הזה שמור לסיעת הליכוד. אנחנו שומרים על הסיכום הזה ומכבדים אותו, ולפיכך המקום שמור לליכוד. הם דנו בכך, הפכו בכך, היו מספר הצעות ומספר מועמדים, ואתמול בערב הודיעו לי באופן פורמלי - אגב, על ידי האיש שנקבע על ידם כמרכז את הפעילות מטעמם בוועדה, חבר הכנסת יואב קיש - נודע לי והם כתבו לי שיואב קיש יחליף את אבי דיכטר בוועדה למוכנות.

אני מביא להצבעה את החלפתו של היושב-ראש הקודם, חבר הכנסת אבי דכטר, בחבר הכנסת יואב קיש, שלצורך העניין גם יצטרף לוועדת המוכנות כי הוא לא היה חבר בה, זאת אומרת ההחלפה תהיה אחד באחד.

האם לעניין הזה יש שאלות, הסתייגויות, הבהרות? אם לא, מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – פה אחד
ההצעה שחבר הכנסת יואב קיש יכהן בוועדת המוכנות במקום חבר הכנסת אבי דיכטר, נתקבלה.
היו"ר גבי אשכנזי
ההצעה התקבלה פה אחד. אנחנו מאחלים לו כמובן בהצלחה.

עכשיו לעניין הוועדות. שתי הוועדות שאנחנו רוצים להקים על פי הצורך, כמו שזה נראה לנו, הן ועדת המשנה למוכנות העורף וועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה. יש נושאים על הפרק שכבר חברים פה בוועדה שאלו אותי האם צריך לדון בהם, לא לדון בהם. מאופי הדברים, חלק מהנושאים באמת צריכים להיות בוועדות המשנה, ולכן השתכנעתי שצריך לקיים את הוועדות האלה. אם הכול יעבור כאן בהסכמה, אני יודע שחלק אפילו מתכננים פגישות ממש בטווח הקרוב.

הוועדה הראשונה היא ועדת מוכנות העורף. מה שמונח לפניכם - אגב, אחרי שפנינו לכל חברי הוועדה במייל מי רוצה להצטרף לוועדה, ואנחנו יכולים להיות פה קצת יותר טולרנטיים מוועדות מצומצמות - מה שמונח לפניכם זה מי שענה ורצה להצטרף, זה ממש מהרגעים האחרונים. מה שלא מופיע אצלכם כי זה עדכון מאתמול בערב לוועדת המשנה למוכנות העורף זה בקשתו של חבר הכנסת חיים כץ להצטרף לוועדה הזאת, אז אנא רשמו לפניכם. אני מייד מקריא מה אני מביא להצבעה.

חבר הכנסת עמיר פרץ כיושב-ראש – הוא איננו כאן. נפגשתי איתו, הוא הביע את נכונותו לעשות את זה. כשישבתי בזמנו עם אבי דיכטר – אני אומר לכם די פתוח – זה גם נראה לנו דבר סביר. חבר הכנסת עמיר פרץ מזוהה עם העורף, עסק בעורף, היה שר ביטחון, היה יושב-ראש ועדת העורף בעבר כחבר כנסת, ולכן אני חושב שנכון שהוא יעמוד בראש וזה גם מסתדר איכשהו עם החלוקה בינינו.

אני צירפתי את עצמי לוועדה, את חבר הכנסת – על פי בקשתו – ישראל אייכלר, חבר הכנסת האלוף במילואים יאיר גולן, חברת הכנסת האלופה במילואים אורנה ברביבאי, חבר הכנסת אלעזר שטרן, וחבר הכנסת חיים כץ. אני חושב שיש פה אנשים עם רקע מתאים, באים גם מתוך המערכת וגם עסקו בזה בעבר.

אם לעניין הזה יש למי מחברי או חברות הכנסת שאלה, הבהרה, הצעה, השגה – זה הזמן לדון על זה, לפני שנעלה את זה להצבעה. אם לא, אני מציע שנצביע על מה שמונח לפניכם – שוב, אני מעיר – בתוספת חבר הכנסת חיים כץ. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – פה אחד
ההצעה בדבר הרכב ועדת המשנה למוכנות העורף, נתקבלה.
היו"ר גבי אשכנזי
נאחל לוועדה בהצלחה, ההצעה אושרה.

הוועדה השנייה היא ועדת מדיניות חוץ והסברה. גם כאן, נושא היו"ר – אנחנו שוחחנו על כך כבר קודם – חבר הכנסת גדעון סער מוצע לפניכם כיושב-ראש. הוא גם הביע את נכונותו, הוא גם עסק בזה בעבר. לוועדה הזאת נקטנו באותה שיטה, כשהפנינו לכל חברי הוועדה וחברות הוועדה הצעה להצטרף. התוצאה שמונחת לפניכם זה אותם אנשים שביקשו להצטרף.
יואב קיש (הליכוד)
כשאני דיברתי עם שרן השכל היא אמרה לי שהיא הייתה מעוניינת להיות חברה בוועדה הזאת, משום מה אני לא רואה אותה ברשימה.
שמואל לטקו
היא לא פנתה אלינו.
היו"ר גבי אשכנזי
היא לא פנתה אלינו. כל מי שמופיע כאן ענה למייל שנשלח פעמיים.
יואב קיש (הליכוד)
אז אני מבקש להוסיף אותה לרשימה.
היו"ר גבי אשכנזי
בסדר.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
היא יכולה להחליף אותי כי אני לא פניתי.
היו"ר גבי אשכנזי
אני יודע שאתה לא פנית. אני הרשיתי לעצמי – מכיוון ששוחחנו בינינו בשעתו – כשהתכוונתי לעבור שם שם, הייתי מעיר את זה ממילא, אבל אתה צודק. באופן עובדתי, אתה לא פנית, אני צירפתי אותך.
אלי אבידר (ישראל ביתנו)
תכניס את שרן השכל במקומי.
היו"ר גבי אשכנזי
בסדר. מה שמוצע לפניכם להצבעה: חבר הכנסת גדעון סער – יושב-ראש, אני צירפתי את עצמי לוועדה, חבר הכנסת ישראל אייכלר, חברת הכנסת האלופה במילואים אורנה ברביבאי, חברת הכנסת שרן השכל במקום אלי אבידר – ככה צריך לרשום – חבר הכנסת אלוף במילואים אלעזר שטרן, חבר הכנסת אלוף במילואים יאיר גולן, וחבר הכנסת מיקי מכלוף זוהר.

האם יש הערות? האם יש השגות, הבהרות, משהו שרוצים לומר? אם לא, אני מעלה את זה להצבעה, בתיקון של החלפת חבר הכנסת ברשימה הנוכחית בחברת הכנסת שרן השכל. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – פה אחד
ההצעה בדבר הרכב הוועדה למדיניות חוץ והסברה, כולל התיקון, נתקבלה.
היו"ר גבי אשכנזי
גם פה אני שמח שההצעה התקבלה פה אחד.

תודה רבה. אנחנו עושים הפסקה ועוברים לחלק החסוי של הוועדה.


הישיבה ננעלה בשעה 10:20.

קוד המקור של הנתונים