פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים ואחת

הכנסת



3
ועדת הכספים הזמנית
06/05/2019


מושב ראשון



פרוטוקול מס' 1
מישיבת ועדת הכספים הזמנית
יום שני, א' באייר התשע"ט (06 במאי 2019), שעה 17:20
סדר היום
המלצת הוועדה המסדרת לבחירת יושב-ראש לוועדת הכספים הזמנית
נכחו
חברי הכנסת: מיקי מכלוף זוהר – יו"ר הוועדה המסדרת
משה גפני – יו"ר ועדת הכספים הזמנית
דוד ביטן
צבי האוזר
אחמד טיבי
מאיר כהן
יעקב מרגי
אבי ניסנקורן
רועי פולקמן
יצחק זאב פינדרוס
אורית פרקש-הכהן
שלמה קרעי
מוזמנים
מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
אור שושני



המלצת הוועדה המסדרת לבחירת יושב-ראש לוועדת הכספים הזמנית
מיקי מכלוף זוהר (יו"ר הוועדה המסדרת)
חברים, בהתאם להוראות סעיף 160(א)(1) לתקנון הכנסת, הוועדה תבחר יושב-ראש מבין חבריה לפי המלצת ועדת הכנסת – או בעניין הזה, לפי המלצת הוועדה המסדרת, שבעצם מחליפה את ועדת הכנסת. החלטנו להמליץ עליך, חבר הכנסת גפני. אנחנו בעד שחבר הכנסת משה גפני יכהן כיושב-ראש ועדתה כספים הזמנית. מישהו רוצה לומר משהו לפני ההצבעה? מי בעד מועמדותו של משה גפני? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – פה אחד
מיקי מכלוף זוהר (יו"ר הוועדה המסדרת)
ההחלטה התקבלה פה אחד. אני מוסר לך את הפטיש ומאחל לך בהצלחה גדולה.

(מחיאות כפיים של חברי הכנסת)
היו"ר משה גפני
תודה רבה, אדוני יושב-ראש הוועדה המסדרת. אני מודה לחברי הוועדה על שתמכו בי ועל האמון שנותנים בי. במהלך הקדנציה הקודמת אנחנו עבדנו בשיתוף פעולה. למרות המגבלות של קואליציה-אופוזיציה בעניין התקציב ודברים מהסוג הזה, אנחנו עבדנו כל הזמן בשיתוף פעולה מלא. זאת הדרך שלי, ואני לא מתכוון לשנות אותה. אני חושב שמאחורי הפוליטיקה וכל הבעיות שאי אפשר להתעלם מהן, עומדת גם מדינה, וועדת הכספים צריכה לטפל בנושאים השונים – יהודים וערבים, ימין ושמאל, דתיים וחילונים. צריך לטפל בכולם, וכך אני מתכוון להמשיך. אני לא מכיר את הכנסת הנוכחית, יש 49 חברים חדשים, ואני מקווה שהדרך הזאת אכן תימשך.

כבר בשבוע הבא אני מתכוון להביא כמה נושאים בוערים שיהיו על סדר היום. אחד מהם זה הפיצוי ליישובי הדרום, עם כל מה שנלווה לעניין הזה. אנחנו עברנו ימים לא פשוטים עכשיו, אבל גם עברנו את זה בפעמים קודמות, ובוועדה דווקא ניסינו לעשות את נושא הפיצויים קבוע. לא הצלחנו, אבל כן הצלחנו לדחות את המועד, ועכשיו נצטרך לדון בזה בכובד ראש, יחד עם הממשלה, שכבר דיברה איתי.

אנחנו גם עבדנו על הנושא של הדבוראים, שיש שם בעיה וצריך לטפל בזה. הם נשארים עכשיו בלי כלום. וגם התושבים, גם המפעלים, גם התיירות, גם החקלאות – צריך לטפל בדברים האלה, וכבר הכנו סדר יום לשבוע הבא. נוציא אותו אחרי הישיבה.

אנחנו נטפל גם בנושא של פיטורי עובדים בדרום. דיברתי עכשיו עם ראש מועצת ירוחם. יש סכנה גדולה שעובדים יישארו בלי פרנסה. גם נחזור לעניין של "תדמור", שביקשתי ממשרד האוצר - - -
מאיר כהן (כחול לבן)
גפני, יש פתרון ל"פניציה"?
היו"ר משה גפני
"פניציה" זה לא נושא שנוכל לטפל בו ככה. אני עוד לא יודע להגיד. אני מקווה שיש פתרון, אבל אני לא יודע.
מאיר כהן (כחול לבן)
אני לא שואל את זה בטרוניה או משהו כזה.
היו"ר משה גפני
זה בסדר, אין לי טענה.

יש דברים שהם ממש בידיים שלנו, העניין שנותנים לייבא מטורקיה ומיוון. זה עושה בעיה חמורה; המפעלים האלה לא יוכלו להמשיך. זה כמו שהיה לנו עם מפעל סינרג'י בשדרות, המפעל של הכבלים, שעמד להיסגר. אנחנו פשוט נותנים את הפרנסה לארדואן. זו התנהלות של המדינה שאתה לא יכול בכלל להבין אותה.

יש את הנושא של "תדמור", שהשקענו בו הרבה מאוד ישיבות וגם נסענו לשם. יש החלטה שהם רוצים לסגור את זה. דיברתי עם משרד האוצר. צריך לחזור לעניין הזה. קודם כול, שהם יבואו לדווח מה הם מתכוונים לעשות.

ויש עוד כמה דברים שנצטרך לעסוק בהם בדחיפות. הוועדה הזמנית תעסוק רק בדברים דחופים, כי עדיין אין את הוועדה הקבוע. אגב, אני לא יודע מי יהיה בוועדה הקבועה, מי יהיה היושב-ראש.
מיקי מכלוף זוהר (יו"ר הוועדה המסדרת)
יש לי הערכות...
היו"ר משה גפני
אני מברך את כולנו בהצלחה. אלו הם הדברים, ונוציא סדר יום יותר מאוחר. מישהו רוצה רשות דיבור? ד"ר קרעי, בבקשה. בקצרה אם אפשר.
שלמה קרעי (הליכוד)
אני רוצה לברך אותך על התפקיד החדש-ישן ואני רוצה להודות על זה שקיבלת את הבקשה לדיון דחוף בנושא המפעלים בדרום. זה נושא חשוב, ובשבוע הבא נעלה את הדברים.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. עוד מישהו?
אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל)
אדוני היושב-ראש, אני אחד הוותיקים שמכירים אותך כאן, גם מהוועדה וגם מהכנסת. אני מכיר היטב את העבודה המקצועית שלך, את ההקשבה שלך לכל החלקים של החברה, יהודים וערבים, חילונים ודתיים, פריפריה ומרכז. עשינו ישיבות והחלטות חשובות מאוד בנושאים השונים, וזאת הסיבה שאני תמכתי בך בשם חד"ש-תע"ל, בשם הסיעה שלנו, ללא היסוס, כפי שעשו גם כל החברים שלנו כאן בוועדה. אין הרבה חברי כנסת שיש לגביהם הסכמה כללית – ואתה אחד מהם. אני מאחל לך בהצלחה.
היו"ר משה גפני
תודה רבה, המילים שלך חשובות לי. אני מודה לכולם ושיהיה בהצלחה.


הישיבה ננעלה בשעה 17:30.

קוד המקור של הנתונים