ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 01/01/2019

ביטול הפטור ממכרז למשרות בכנסת בהתאם לסעיף 41 לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים

הכנסת



4
ועדת הכספים
01/01/2019


מושב חמישי



פרוטוקול מס' 1214
מישיבת ועדת הכספים
יום שלישי, כ"ד בטבת התשע"ט (01 בינואר 2019), שעה 11:48
סדר היום
1. עדכון התוספת הפרלמנטרית לגמלאי עובדי הכנסת
2. ביטול הפטור ממכרז לשלוש משרות מנהלי ועדות בכנסת בהתאם לסעיף 41 לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר
מוזמנים
מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ
לבנה כהן - סגנית ראש אגף משאבי אנוש, הכנסת

הודיה קין - יו"ר ועד עובדי הכנסת

שושנה דינה שטוב - שדלן/ית
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
אהובה שרון, חבר תרגומים


עדכון התוספת הפרלמנטרית לגמלאי עובדי הכנסת

ביטול הפטור ממכרז לשלוש משרות מנהלי ועדות בכנסת בהתאם לסעיף 41 לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959
היו"ר משה גפני
יש בקשה שאתה הגעת אליה עם הוועד. ביטול הפטור ממכרז לשלוש משרות מנהלי ועדות בכנסת בהתאם לסעיף 41 לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959. שלחת לי מכתב ואני מבקש שתסביר את העניין ותאמר מה הבקשה שלך.
מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ
צהרים טובים. אדוני יושב ראש הוועדה, אגף משאבי אנוש, לשכת משפטית, ועד העובדים. אכן במסגרת המשא ומתן שהתקיים עם ועד העובדים בזמנו על ועדת האיתור שהגיע כמובן לוועדה הזאת לאישור, בין היתר עלתה בקשה של הוועד לביטול הנוהג שקיים הרבה מאוד שנים בכנסת. שלושת המשרות הנ"ל – מנהלי ועדת חוץ וביטחון, כספים וביקורת המדינה – פטורות ממכרז. כך היה ב-30-20 השנים האחרונות. הוועד פנה וביקש לבטל את הנוהל הזה ובעצם להשוות את התנאים כמו ביתר המשרות בכנסת שמחייבות מכרז. להגיד לך את האמת, גם אני וגם היושב ראש סברנו שזה נכון והגיע הזמן לשנות את זה ואין שום סיבה להחריג את שלושת המשרות האלה.

יחד עם זאת אני גם חייב לומר – ואמרתי את זה גם ליושבת ראש ועד העובדים שיושבת אתנו כאן – שאני כן מתייחס בוודאי לשתי הוועדות בכנסת, גם ועדת חוץ וביטחון וגם ועדת הכספים, כוועדות מיוחדות וייחודיות. יכול להיות שצריך לתת את הדעת על צורת הבחירה בעתיד.
היו"ר משה גפני
העלו בפני מנהלי הוועדות האם הם ייפגעו כתוצאה מההחלטה הזאת.
מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ
לא. אני אתייחס גם לזה. אין כאן כל פגיעה מבחינת התנאים. כל מנהלי הוועדות באשר הם, בלי קשר לצורת בחירתם, בין אם זה במכרז ובין אם זה בלי מכרז, התנאים שלהם שווים. הם על אותה דרגה, עם אותם תנאים. כך היה וכך יישאר. הדבר היחידי שעולה כאן זה שלגבי שתי ועדות, גם כספים וגם חוץ וביטחון, אני שומר לעצמי את הזכות, כמובן בדין ודברים עם חברי ההנהלה, בוודאי עם משאבי אנוש ועם ועד העובדים, בעתיד כן כי אני רואה בהם משהו אחר. סוג העבודה.
היו"ר משה גפני
אני לא מדבר על העתיד. אני מדבר על העבר.
מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ
נכון לעכשיו, אין. האנשים שיחליפו את מנהלי הוועדות, אם וכאשר יחליפו את מנהלי הוועדות - - -
היו"ר משה גפני
לא. אני שואל האם יהיה מצב שיש סיכום או אין סיכום אבל האם יתחשבו בעניין הזה בתנאי השכר שלהם.
מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ
הבקשה כאן מאוד ברורה. כמו שאמרתי, לגבי שלושת המשרות הנ"ל, לאורך שנים הנוהג היה שיושב ראש הכנסת ממנה. הן פטורות ממכרז. הבקשה שלי כאן היא להחזיר את המצב למצב שהיה לפני אותה החלטה ולהשוות אותם ליתר המשרות בכנסת. שייבחרו בהליך הרגיל. כרגע ההליך הרגיל הוא מכרז פנימי, ואם לא נבחר מועמד במכרז פנימי, עוברים למכרז פומבי. זה ההליך הרגיל שמקובל בשירות הציבורי. זו הבקשה. אין לזה שום קשר לגבי תנאי ההעסקה.
היו"ר משה גפני
יושבת ראש הוועד.
הודיה קין
תודה רבה על קיום הדיון.
היו"ר משה גפני
אני הבטחתי לך שאני אקיים את הדיון הזה. האמת היא שלא לקחתי בחשבון שנימצא במצב כזה קשה מבחינה פוליטית, אבל בסדר, הבטחתי וביקשתי לקיים את הדיון.
הודיה קין
תודה רבה. ברור לי שזה לא יום פשוט להכניס את זה לסדר היום. כמו שאמר מנכ"ל הכנסת, אין לחי הרבה מה להוסיף מעבר לדבריו. אנחנו פנינו בבקשה לבטל את הפטור ממכרז מכיוון שמבחינת ועד העובדים צומצמו אפשרויות הקידום לתפקידי הנהלה בכירים בכנסת וחשבנו ששלושת התפקידים האלה, אין שום סיבה שהם יובחנו מתפקידי שאר מנהלי הוועדות בכנסת, משרה מקצועית שיש חשיבות להתפתחות ולקידום הארגוני, לתפיסתנו.

חשוב לי לציין שאין כאן כל עניין פרסונלי וזה כמובן לא נוגע לבעלי התפקידים שמכהנים עכשיו בתפקיד אלא זה מכאן ואילך, בפעם הבאה, כשהמשרות האלה בבוא היום יתפנו. כיום המשרות האלה ממילא מועסקות באותם תנאים של מנהלי הוועדות האחרים שנבחרים במכרז, כך שאין לזה שום השלכה ופגיעה כמובן בבעלי התפקידים הקיימים, לא בטמיר, לא בלטקו ולא בפלורין.
היו"ר משה גפני
יש עוד מישהו שרוצה להתייחס?

אני מעריך שאנחנו נאשר את הבקשה הזאת פה אחד, לפי מה שאני רואה כאן. אבל אני מדגיש וחוזר ומדגיש שאני מבקש שההחלטה הזאת לא תפגע כהוא זה בהחלטות שלכם לגבי מנהלי הוועדות, שאם רוצים להוסיף להם תוספת, אם רוצים להעלות דברים, אם רוצים דברים שהיו קיימים עד עכשיו וכל מה שאמרת לי עת דיברת אתי על המכתב הזה, זה רק על הנושא של אופן הבחירה ברגע שהם הולכים.
מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ
זו הבקשה שמונחת על השולחן.
היו"ר משה גפני
לכן אני מבקש שהדבר הזה יישמר. אני לא רוצה שיקרה שאני פגעתי בהחלטה כזאת. בסדר.
שגית אפיק
צריך להקריא את ההחלטה.
אייל לב ארי
הודעה בדבר ביטול פטור ממכרז.

מודיעים בזה כי בהתאם לסעיף21 לחוק שירות המדינה (מינויים) התשי"ט-1959, בתוקף סמכותה לפי סעיף 41 לחוק האמור, החליטה ועדת הכספים של הכנסת לבדוק כי הודעתה בדבר פטור ממכרז למשרות מנהל ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, מנהל ועדת הכספים של הכנסת, וכן הודעתה בדבר פטור ממכרז למשרת מנהל הועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת – בטלות.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הבקשה?

הצבעה
בעד – פה אחד
ביטול הפטור ממכרז לשלוש משרות מנהלי ועדות בכנסת בהתאם לסעיף 41 לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959 נתקבל
היו"ר משה גפני
הבקשה אושרה.

תודה רבה. בהצלחה.


הישיבה ננעלה בשעה 11:54.

קוד המקור של הנתונים