ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 28/11/2018

הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון מס' 74) (הגנה על קטינים מפני תכנים פוגעניים באינטרנט), התשע"ט-2018, חוק למניעת הסתננות (עבירות ושיפוט) (הוראת שעה) (תיקון מס' 4), התשע"ט-2018, חוק העונשין (תיקון מס' 136), התשע"ט-2018, בקשה להעברת הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – סינון אתרי הימורים ותכנים המציגים דברי תועבה באינטרנט), התשע"ז–2016 (פ/3602/20), מוועדת הכלכלה לדיון בוועדה משותפת

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים

הכנסת



2
ועדת הכנסת
28/11/2018


מושב חמישי



פרוטוקול מס' 398
מישיבת ועדת הכנסת
יום רביעי, כ' בכסלו התשע"ט (28 בנובמבר 2018), שעה 10:00
סדר היום
1. בקשה להעברת הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – סינון אתרי הימורים ותכנים המציגים דברי תועבה באינטרנט), התשע"ז–2016 (פ/3602/20), מוועדת הכלכלה לדיון בוועדת המדע והטכנולוגיה.

2. בקשת יושבת-ראש הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי למיזוג הצעות החוק הבאות:
א. הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 135) (פרסום פרטיו של נפגע או מתלונן בעבירת מין), התשע"ט-2018 (מ-1262).
ב. הצעת חוק העונשין (תיקון – איסור פרסום), התשע"ז-2017, של חה"כ יפעת שאשא ביטון (פ/3852/20).
ג. הצעת חוק העונשין (תיקון – חשיפה מרצון של נפגעות ונפגעי תקיפה מינית), התשע"ח-2017, של חה"כ אורלי לוי אבקסיס (פ/4775/20).
ד. הצעת חוק העונשין (תיקון – זכויות נפגע עבירה לפרסום שמו וזהותו), התשע"ח-2018, של חה"כ עליזה לביא וקבוצת חברי הכנסת (פ/5242/20).

3. בקשת יושב-ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה למיזוג הצעות החוק הבאות:
א. הצעת הצעת חוק למניעת הסתננות (עבירות ושיפוט) (הוראת שעה) (תיקון מס' 4) (הארכת תוקף), התשע"ט-2018 (מ/1277)
ב. הצעת חוק למניעת הסתננות (עבירות ושיפוט( (הוראת שעה) (תיקון – הארכת הוראת השעה) התשע"ט-2018 (פ/5835/20), של חה"כ יואב קיש, ענת ברקו, אמיר אוחנה, נאוה בוקר, יעקב אשר, עודד פורר.
נכחו
חברי הוועדה: מכלוף מיקי זוהר – היו"ר
ישראל אייכלר
רוברט אילטוב
דוד ביטן
יואב בן צור
יואל חסון
שולי מועלם-רפאלי
איילת נחמיאס ורבין
יואב קיש
פנינה תמנו
חברי הכנסת
יעקב אשר
נאוה בוקר
ענת ברקו
אסנת הילה מארק
סאלח סעד
נורית קורן
עאידה תומא סלימאן
ייעוץ משפטי
דן מרזוק
מנהל/ת הוועדה
אתי בן יוסף
רישום פרלמנטרי
אתי בן-שמחון


בקשה להעברת הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – סינון אתרי הימורים ותכנים המציגים דברי תועבה באינטרנט), התשע"ז–2016 (פ/3602/20), מוועדת הכלכלה לדיון בוועדת המדע והטכנולוגיה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
שלום לכולם, אני מתכבד לפתוח את ועדת הכנסת. סעיף מס' 1 - בקשה להעברת הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – סינון אתרי הימורים ותכנים המציגים דברי תועבה באינטרנט), מוועדת הכלכלה לוועדת המדע והטכנולוגיה.
יואב בן צור (ש"ס)
מי ביקש?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני וחברת הכנסת שולי. רק אני, שולי - לא ראיתי את הבקשה שלה, אז אני הגשתי את הבקשה. שולי, עדיין מתלבטת – מיד אספר לכם.

אני אתאר לכם בקצרה, כי אני גם זה שהגשתי את הבקשה, וגם אסביר לכם, ואתם תכריעו.
יואב בן צור (ש"ס)
צריכים לשקול בכובד ראש.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
החוק שאני ביקשתי, שאני מנסה לקדם, יחד עם חברתי, חברת הכנסת שולי מועלם, הוא חוק מאוד מורכב, ויש לו משמעויות מאוד גדולות מבחינת החברה הישראלית.
רוברט אילטוב (ישראל ביתנו)
אתה יכול להרחיב.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
ברור, נראה לך שסיימתי, אני רק בפתיח.

החוק נועד להגן על ילדים מאתרים פורנוגרפיים. מה משמעות החוק כפי שאני מנסה לקדם אותו? זה אומר כך - שכל אתרי האינטרנט שיש בהם תכנים פורנוגרפיים, יצריכו – אני רוצה שתקשיבו לזה – אני חושב שגם הילדים שלכם חשופים כמו כולנו.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אני חושבת שהחוק הוא חוק מעולה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז תקשיבו עד הסוף.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, אבל אני לא רוצה שתעביר אותו לוועדה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני רוצה שתקשיבו עד הסוף. אין בעיה, אני אסביר לכם למה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אנחנו נשמח להצביע בעדו.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז אני רוצה להסביר לכם למה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
תסביר.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה אתנו, חבר הכנסת רוברט אילטוב?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לא בטוח שאתה איתם, רוברט, אל תהיה בטוח.
רוברט אילטוב (ישראל ביתנו)
אני עוד לא החלטתי.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני אגיד לך למה, אתה בן-אדם ענייני, וגם לך יש ילדים.
יואל חסון (המחנה הציוני)
האיש קשוב.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
החוק אומר כך, שכל אתר פורנוגרפי שיש בו תכנים פורנוגרפיים, יצריך סיסמה כדי להשתמש באתר הזה או לצרוך את האתר הזה. אגב, זה קורה בטלוויזיה – כשאתה רוצה לצרוך תוכן פורנוגרפי בטלוויזיה, אתה מקיש סיסמה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
איך אתה יודע?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
בדקתי, לא ראיתי. כשהייתי נער ראיתי, עכשיו כבר לא.
רוברט אילטוב (ישראל ביתנו)
כשהיית נער לא היה את זה בטלוויזיה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
היה. אבל זה לא משנה.

אני רק רוצה לומר כך, שאנשים טענו כנגד החוק הזה שאני אמרתי, טענות חשובות וצודקות. אמרו לי, תשמע, מה עם רשימות שחורות? כל מי שיבקש קוד, הוא יהיה מצב שסימנו אותו כצורך פורנוגרפי. שאלו אותי שאלה נוספת, מה עם חופש של אנשים בגירים לעשות מה שהם רוצים? קיבלתי את ההערה, ואמרתי כך - כל בעלי המנוי יקבלו את הקודים באופן יזום. חברת האינטרנט, תיצור קשר עם בעל המנוי ותיתן לו את הקוד. מה עשינו בעצם בפעולה הזאת? - הגנו על הילדים, כי הם לא בעלי מנוי, כי רק אפשר להיות מנוי מעל לגיל 18, ובעלי המנויים, המבוגרים, יוכלו לעשות מה שהם חושבים. אני לא מאמין שהורה ייתן את הקוד לילד שלו.

אמרו לי טענה נוספת, תשמע, הטכנולוגיות היום במדינת ישראל הם כל כך מתקדמות, שכל נער בן 17, 16, שמבין קצת במחשבים, יידע לעקוף את זה ולהיכנס. אמרתי, על הכיפאק, יודע להיכנס שייכנס. אני לא באתי לתקן כרגע את כל העולם. אבל כשילדים בני 8, ו-9 ו-10, נחשפים לפורנו, אחר כך, שאנחנו כחברה מתלוננים על החפצת נשים, על הטרדות מיניות, על יחס בוטה לאשה, שלא נבוא להתלונן כל כך מהר, כי ילדים מגיל 12, 11, כבר מתעצבים בתודעה שלהם איך מתנהגים לאשה – באמצעות תכני פורנו שהם רואים. בקלות, בהקשת המלה "סקס" באינטרנט בגוגל, ולא צריך יותר מזה, הוא מקבל הכול.

ולכן, אני אומר, חברים, תקשיבו. אני לא הולך לחסום את מדינת ישראל, ולא רוצה לחסום את מדינת ישראל. כל בגיר יקבל את הקוד, יעשה מה הוא רוצה. לא יהיה רשימות שחורות, לא יהיה שום דבר. אבל ילדים, זה מה שמעניין אותי, ילדים לא יוכלו לראות את זה. סגרנו הכול עם יושב-ראש הוועדה איתן כבל, גם את הנוסח, גם את הרעיון - הכול היה סגור. וכדרך הפוליטיקה הישראלית, התחילו לחצים פוליטיים, לוביסטים על איתן. אני לפחות חוויתי את אותו דבר שהוא חווה. וייאמר לזכותו של איתן, שהרבה מאוד אנשים שהם דווקא בצד הפוליטי שלו מתנגדים לחוק. הוא אמר לא. אני חושב שזה חוק נכון.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
מי שביקש - - - זה חברות האינטרנט.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
והתחילו להפעיל עליו לחץ בלתי סביר. כעובדה, הגיע לדיון, באנו להצביע, אומר תשמעו, אני חושב שצריך לעשות משהו אחר. בואו נגרום לכך שההורים יתנו לקבל את החסימה. עוד פעם חוזרים אחורה, ואז אמרו לי, למה אתה לא רוצה שההורים יפנו. חבר'ה, יש את המושג הזה שנקרא טכנו-פוביה, אנשים מפחדים, לא יודעים. רגע, אם אני אחסום את זה, אז אולי גם אני לא יכול להשתמש, כי יש הורים שכן רוצים להשתמש, אז הם לא רוצים שהילדים שלהם השתמשו בפורנו.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא להשתמש, להיחשף.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
להיחשף, לא משנה. זו סיטואציה בעייתית. אנחנו כמדינה, כמו שעשינו את זה גם בערוצי הטלוויזיה, גם בחנויות, לעזאזל, אנחנו יכולים לאפשר לילד מתחת לגיל 18 להיכנס לחנות סקס ולרכוש מוצרים? – לא, אנחנו אוסרים את זה. אז אם אנחנו אוסרים את כל הדברים הללו, אז באינטרנט צריכים הגנה. אמרו לי עוד טענה – ההגנה תהיה בקושי 60%, 70% מוצלחת - בסדר, אז 60%, 70% מהילדים שלנו יהיו מוגנים, זה גם טוב, לא חשבתי שיהיה מאז אחוז. ולכן, ביקשתי להקים את הוועדה המשותפת הזאת כדי לקדם את החקיקה באופן הזה, כמובן עם ליווי משפטי הולם, שאני אפנה אחר כך ליועץ המשפטי של הכנסת שיצמיד לנו ליווי משפטי הולם.

אני באמת חושב, עם כל הכבוד, שצריכים להצביע בעניין הזה, כי צו השעה של החברה הישראלית. זה לא קשור אליי, וזה לא קשור לכלום, זה קשור למדינת ישראל. ולכן, אני רוצה להקריא לכם את שמות החברים שהצעתי בהתאם לסיכום עם יושב-ראש ועדת - - -
יואל חסון (המחנה הציוני)
רגע, לא הבנתי אתה מעביר לוועדת המדע?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לוועדה משותפת – ועדת כנסת וועדת מדע.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
למה?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז עניתי למה.

חבר'ה, אתם רוצים למען ילדי חוק, תצביעו בעד. אתם לא רוצים חוק, תצביעו נגד. אתם רוצים חוק למען ילדי ישראל, תצביעו בעד. אתם לא רוצים חוק, תצביעו נגד, כי איתן כבל לא עושה חוק. איתן כבל לא עושה את החוק.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
יש ועדת כלכלה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
הוא לא עושה. הוא עושה אותו בנוסח אחר.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
למה בנוסח אחר?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
הוא לא רוצה את הנוסח שלנו – כעובדה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
רגע, מה זה כעובדה?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
הוא לא רוצה את הנוסח שלנו.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
מיקי, אני רוצה להסביר לך משהו. אני חולה, כבר חודש, לא שומעת באוזניים טוב, אז תעשה לי טובה. אני באמת לא שומעת.

תסביר לי רגע, באיזה מובן איתן לא רוצה את הנוסח שאתם רוצים? ממתי פעם ראשונה - כאילו זה דבר חדש שבכנסת, נניח, יש אי הסכמה על נוסח, ומנסים להתווכח בוועדה. תסביר לי מה איתן רוצה ומה אתם רוצים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
איתן לא רוצה את החוק.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, זה לא נכון.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לא, הוא לא רוצה את החוק בנוסח שהבאנו אותו, הוא רוצה לשנות לו את הנוסח.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
מה ההבדל? – איתן רוצה להתחיל את זה רק במערכת החינוך, לא בכל האינטרנט באופן כללי, זה הוא אמר פעם אחת. הוא רוצה רק במערכת החינוך שיהיה את המערכת הזאת.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אני רוצה שאיתן יבוא להסביר את זה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אתה לא ממציא פה את הגלגל. יש הרבה פעמים ויכוחים בוועדות, גם בין המציע ליושב-ראש הוועדה, לגבי הנוסח שרוצים להגיע אליו בסוף. לא ייתכן שאתה מנצל את מעמדך כיושב-ראש ועדת הכנסת, שאתה במחלוקת עם יושב-ראש הוועדה, ואתה יוצר פה תקדימים, ומכיר ועדות לא קשורות. מה קשורה ועדת הכנסת לחוק הזה? - מה הקשר - כי אתה רוצה את היושב-ראש לוועדה הזאת. אי אפשר לעשות, תסלח לי, מסחארה בוועדות הכנסת. אין קשר בין ועדת הכנסת לחוק הזה. אין לה את הכלים לחוקק את החוק הזה, היא לא קשורה לזה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אמרתי לך שנעשה את זה ביחד עם ועדת המדע.
יואל חסון (המחנה הציוני)
וזה שהכנסת את המדע, כי זה קשור למחשבים, נו באמת. עם כל הכבוד, אני לחלוטין מסכים עם הכיוון שלך שצריך במובן מסוים לפקח על הפצת חומרים פורנוגרפיים אל הילדים שלנו, אין כאן שאלה. עובדה שהכנסת העבירה את זה, וכנראה גם רוב חברי הכנסת תומכים בעיקרון שאתה מדבר עליו. יש כנראה ויכוחים על הדרך, על איך לעשות את זה, השלבים, רגולציות.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לא, הוא לא רוצה לחסום נקודה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אתה קובע את זה, כי זה לא הולך לכיוון שלך.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
הוא לא רוצה, כעובדה. הוא אומר, שההורים יפנו. זה לא החוק שלנו, זה בניגוד לחוק שלנו לחלוטין.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אדוני היושב-ראש, אבל אם החוק הזה היה שייך לחבר כנסת אחר שאינו יושב-ראש ועדת הכנסת, לא היה לו את הסעד הזה בכלל. אתה מנצל את תפקידך עכשיו - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
סליחה, הייתי פונה לכל יושב-ראש ועדת כנסת באשר הוא כדי שיאשר לי את העניין הזה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אתה מקים ועדת טלאי שלא קשורה. מה קשורה ועדת הכנסת?
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
רגע, אחרי שהיו ארבעה דיונים בכלכלה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
מה קשורה ועדת הכנסת? ועוד אומרת איילת וצודקת, שעוד היו גם ארבעה דיונים בוועדת הכלכלה. אני אבקש את התייחסות היועץ המשפטי לדברים האלה, אני לא מבין מה הולך כאן.

אדוני היושב-ראש, אני מבקש התייחסות של היועץ המשפטי של הוועדה.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
טוב, אני חושב שהצעת החוק – אני מתחבר אליה. אומר לך את האמת, אני מתחבר אליה, והיא הגיונית, כי יש לנו מטרה אחת – שהילדים שלנו לא יהיו חשופים לכל התכנים של הפורנו.

אני אומר דבר אחד, אני חושב שזה גם לא בסדר, לא מקצועי, לא אתי שכל יושב-ראש ועדה, כל חבר כנסת, יראה לנכון להעביר דיון מהוועדה הזאת לוועדה שנייה. אין שום קשר להצעת החוק הזו לבין ועדת הכנסת. מכיוון שאתה יושב-ראש הוועדה, אתה יוצר תקדים מסוכן מאוד, זה לא טוב ולא הגיוני.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
ברור לי. הבנתי את המסר. תודה.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
מיקי, אתה יוצר תקדים מסוכן מאוד בתוך הכנסת, זה לא נכון ולא הגיוני. אתה יוצר תקדים מסוכן לפרלמנט הישראלי.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
תודה. מאחר וסדר היום היה להעביר את הדיון מוועדת הכלכלה, לוועדת המדע, ואנחנו מבקשים לעשות ועדה משותפת, לכן אנחנו מכניסים את זה מחדש לסדר היום, זה יידון בפרק זמן לקראת סוף הישיבה.

אנחנו מוסיפים סעיף לסדר היום שהוא - קביעת ועדה משותפת, אבל מאחר ואתם צריכים גם פרק זמן כדי לחשוב על הסעיף הזה, אז אנחנו נעשה את זה יותר מאוחר, כי אני ביקשתי רק ועדת העבודה והמדע ואי אפשר, צריך ועדה משותפת.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אני רוצה להעיר רגע ליועץ המשפטי. כל הכבוד. תראה, יכולה אפילו להיות מחלוקת ביני לבין איתן כבל לגבי החוק, למרות שאני לא השתתפתי בחקיקה שלו, ואני מוכרחה להגיד שזה באמת חוק מאוד חשוב בעיניי. אבל אני הלכתי עכשיו לשאול גם את חבר הכנסת כבל, וגם את היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה, אתי בנדלר. הלכתי לשאול אותה מה סלע המחלוקת כדי להבין – הפרעתי לו באמצע הישיבה. 1. התקיימו כבר ארבעה דיונים בוועדת הכלכלה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז מה אם התקיימו.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
מיקי, תן לי לדבר, בבקשה, ברצף. לא הפרעתי לך. התקיימו ארבעה דיונים. עכשיו מתגלה אי הסכמה על ניסוח, אז יושב-ראש הוועדה ויוזם החוק, יושב-ראש הוועדה הזאת, כן, ויוזם החוק, מחליט שהוא צריך ועדה בהזמנה. עכשיו אני רוצה להגיד לך משהו. ככל שאני בעד החוק, אתי בנדלר, העירה הערות שהן הערות ענייניות לחלוטין לנוסח החוק, לחלוטין. אומרת, האם חוסמים את זה לכל האזרחים, גם כאלה שאין להם ילדים בבית, איך אתה עושה את זה, כל הדברים האלה צריך לחשוב עליהם. מה הבעיה עם הדבר הזה? איך זה יכול להיות. בשנייה שהחוק לא תואם בדיוק את האינטרס שלך - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
מצטער, אבל זה לא נכון.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אגיד לך למה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
זה לא נכון.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אני אגיד לך למה. למה הלכתי לבדוק, כי אמרתי לעצמי, הרי כל מקום שאתה תגיד ילדים, אני ישר אתך, חד משמעית. אבל בשנייה שאתה מתחיל לעשות מניפולציות - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אתם אתי רק בפה, לא במעשים.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, אתה עושה מניפולציות כרגיל.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
בדיבורים אתם תמיד אתנו.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, אתה עושה מניפולציות. יש פה שאלות, סליחה, עם כל הכבוד. אתה עושה מניפולציות.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
נו, בוא נגיד את האמת – יש ארגוני שמאל שנלחמים נגד החוק הזה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
מי? אתי לא דיבר אף אחד.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
ארגוני שמאל ברורים שנלחמים נגד החוק הזה. את לא בשם הליברליות. ארגוני שמאל לא אכפת להם לא מילדים ולא מאף אחד – בואו נגיד את האמת. תצביעו נגד. תצביעו נגד ילדי ישראל, ותחשפו אותם לפורנו. תצביעו נגד זה. תצביעו נגד, תצביעו בעד הפורנו והילדים שלכם. תצביעו בעד הפורנו, זה מה שתעשו.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה הוא זה שצרכת פורנוגרפיה, לא אני.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
תצביעו בעד הפורנו.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
תתבייש לך, אתה - - - זה לא אני. אני לא צרכתי פורנוגרפיה, אתה צרכת פורנוגרפיה, תתבייש לך.
לא להאמין, פשוט לא להאמין. בן-אדם יושב, מודה שהוא צרך פורנוגרפיה, בא אלינו בטענות על ארגוני שמאל. אני רוצה לשמוע ארגון שמאל אחד שאמר שהוא מתנגד לחוק הזה – אחד, שם אחד. אדוני, אין פה קשר לשמאל.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
גברתי, את רוצה להצביע בעד? תצביעי בעד.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אדוני, איך זה קשור לשמאל?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
גברתי, את רוצה להצביע בעד, תצביעי בעד. רוצה להצביע נגד, תצביעי נגד.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
איך זה קשור לשמאל?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
כי הארגונים שלכם מפעילים עליכם לחץ, והם הפעילו גם על איתן כבל לחץ לעצור את החקיקה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
מי? שקרן אחד. אתה משקר כרגיל. תראה לי דוגמה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
מה זה אתה משקר? לכי לטוויטר של כבל ותראי. כנסי לטוויטר של כבל.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
מה, ומה? מה יעזור לי הטוויטר של כבל?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
כי שם ראית את הארגונים פועלים נגד החוק, וכבל מתקפל בפניהם.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
תראי לי.
חיים ילין (יש עתיד)
מיקי, חבל שאני לא בוועדה הזאת, מאוד מעניין.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אתה תהיה בוועדה הזאת. אתה רוצה שנשים אותך בוועדה הזאת להגן על ילדים מפורנו? אתה מוזמן.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אפשר לשמוע את הייעוץ המשפטי?
דן מרזוק
הסעיף שמבקש יושב-ראש הוועדה לעשות בו שימוש, הוא סעיף בתקנון שקובע שוועדת הכנסת רשאית להתערב כאשר ועדה מוועדות הכנסת לא מסיימת את דיוניה להכנה לקריאה ראשונה, או שנייה ושלישית, בפרק זמן של שישה חודשים. במקרה הזה לעדת הכנסת - - -
רוברט אילטוב (ישראל ביתנו)
מה עם חוק עונש מוות?
דן מרזוק
במקרה הזה לוועדת הכנסת יש בעצם סמכות לעשות אחת מהשניים – הדבר הראשון, היא רשאית לקצוב זמן לוועדה המקורית, לוועדה שדנה בנושא בימים האלה - ועדת הכלכלה במקרה שלנו.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
הסעיף הזה נעשה?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
כן. אני עשיתי את זה, דיברתי עם כבל מאה פעם.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
אה, זו ועדת הכלכלה זה לא אתה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני קצבתי זמן לכבל, כן.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
נו באמת.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
מה לעשות, זה חלק מהסמכות של ועדת הכנסת. תתרגלו.
דן מרזוק
על פי הסעיף בתקנון, ועדת הכנסת רשאית לעשות אחת משניים - לקצוב זמן לוועדה המקורית, במקרה שלנו זו ועדת הכלכלה. הדבר השני שהיא רשאית לעשות - להעביר את ההצעה לדיון בוועדה אחרת. אני אומר כאן מה שכבר אמרנו בישיבות קודמות של ועדת הכנסת שעסקו בנושאים מהסוג הזה, לא נהוג להעביר לוועדה אחרת לפני שקוצבים זמן לוועדה המקורית. עם זאת, אני לא אוכל לומר, שלוועדת הכנסת אין סמכות לעשות את זה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
הוקצב זמן?
סאלח סעד (המחנה הציוני)
לא הוקצב זמן.
דן מרזוק
זמן לא הוקצב. ועדת הכנסת עדיין לא קצבה זמן בוועדת הכלכלה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני קצבתי את זה.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
לא, הוקצב זמן.
דן מרזוק
ועדת הכנסת עדיין לא קצבה זמן בוועדת הכלכלה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
היה דיון פה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
לא, פה תקציב זמן. יש לך רוב – תקציב זמן...
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
היה דיון פה. אני רוצה להזכיר, אני חושב שזה היה לפני – אתן הבנות אולי תזכירו לי. היה דיון על החוק הזה עם כבל בוועדת הכנסת, וגם שוחחתי אתו בלי שום קשר.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אני אומר לך, אני לא אעבור על סדר היום על מה שאתה עושה כאן. תקציב זמן.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
בדיוק. אתה יכול עכשיו להקציב זמן.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
השעה 10:25, אני מעלה לדיון להצבעה את הוועדה המשותפת – ואלו השמות – לא להפריע לי.
יואל חסון (המחנה הציוני)
לא. לא. היועץ המשפטי, אתה צריך לעמוד - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לא להפריע לי, אתה מפריע לי בזמן תהליך.

ועדת הכנסת – חבר הכנסת מיקי זוהר – יושב-ראש. שולי מועלם-רפאלי, אברהם נגוסה ורויטל סויד. חברי ועדת המדע והטכנולוגיה - - -
יואל חסון (המחנה הציוני)
- - - חייב?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אתה לא חייב.
יואל חסון (המחנה הציוני)
לא רוצים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אורי מקלב, יואב קיש, סאלח סעד ואורלי לוי-אבקסיס. מישהו רוצה לומר משהו לפני שאני עובר להצבעה?
חיים ילין (יש עתיד)
בטח, אני, זה ועדת המדע.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז אני משנה. בוועדת המדע, במקום חבר הכנסת סאלח סעד, חבר הכנסת חיים ילין.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אני רוצה שזה יהיה לפרוטוקול.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
שיהיה לפרוטוקול, אין בעיה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
שלא הוקצב לאיתן כבל זמן. ולמרות זאת, אתה משתמש בסעיף הזה כדי - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז חיים ילין חבר בוועדה.

מי בעד הוועדה כפי שהצעתי, ירים את ידו. להצביע בעד. נא לספור את הקולות.



הצבעה

בעד – 7
נגד – 6
בקשה להעברת הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים), מוועדת הכלכלה לדיון בוועדת המדע והטכנולוגיה, התקבלה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
ההחלטה התקבלה. 7 בעד, 6 נגד. הוגשה רביזיה, היא תידון בשעה 10:55.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אנחנו עכשיו נתנגד לכול, כי אתה מזלזל בכנסת. היית צריך - - - ולכבד את ועדת הכנסת.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
תתנגד. שמור על ילדי ישראל.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה - - - תפסיק להגיד לנו כבר.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אתה היועץ המשפטי, היית צריך להגיד לו ולהתנגד - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
תתנגד.



































הצעת חוק למניעת הסתננות (עבירות ושיפוט) (הוראת שעה) (תיקון מס' 4) (הארכת תוקף), התשע"ט-2018, מ/1277, הצעת ח"כ יואב קיש
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
בקשת ישב-ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה למיזוג הצעות החוק הבאות. הצעת חוק למניעת הסתננות.

יואל, אני תיכף אגיד לך כמה דברים. אתה תרצה לשמוע בארבע עיניים ממני, בסדר, לפני שאתה עושה פעולה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
תפעל לפי הכללים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
כדאי לך לדבר אתי, תאמין לי אני אספר לך נתונים מעניינים.
יואל חסון (המחנה הציוני)
זה לא עוזר לי - - -
קריאות
- - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני אספר לך נתונים מעניינים. אני לא אעשה את זה פה על גלי האתר, בגלל שאני מכבד את כבל, ואני מכבד גם אותך. אז אנחנו נדבר אחר כך. אני דיברתי אתך והעברתי לך גם את השמות. תציג.
יואב קיש (יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה)
מדובר בשתי הצעות חוק זהות לחלוטין על הארכת תוקף בחוק למניעת הסתננות – זה הכול. נשמח להעלות את זה להצבעה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
עניין המיזוג – מישהו רוצה לומר משהו לגבי המיזוג? – התשובה לא.

מי בעד המיזוג?
יואל חסון (המחנה הציוני)
אנחנו נגד.




הצבעה

בעד – 7
נגד – 5
בקשת יושב-ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה למיזוג הצעות החוק, נתקבלו.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
7 בעד, 5 נגד. ההחלטה התקבלה. רביזיה הוגשה כנ"ל.
יואל חסון (המחנה הציוני)
על הכול הוגשה רביזיה.









































בקשה להעברת הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – סינון אתרי הימורים ותכנים המציגים דברי תועבה באינטרנט), התשע"ז–2016 (פ/3602/20), מוועדת הכלכלה לדיון בוועדה משותפת
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
למה אתה לא שומר על לוחות זמנים כשהוא מדבר ועושה מניפולציה, למה אתה לא שומר אז על לוחות זמנים שצריך לתת לי - - - זה מאוד מפתיע אותי. פתאום רביזיה - - -
יואל חסון (המחנה הציוני)
כשאתה רואה באופן מובהק יושב-ראש שמנצל את תפקידו על הצעת חוק שלו, עם ניגוד עניינים, אתה צריך להרים דגל אדום.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
איפה אתה?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
ניגוד עניינים?
יואל חסון (המחנה הציוני)
אתה צריך להרים דגל אדום.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
איפה אתה? לא, אני לא שמעתי אותך.
יואל חסון (המחנה הציוני)
ואתה היית צריך להגיד לו, שהוא חייב להקציב זמן - נקודה. וזה שלא עמדת על זה שהוא יקציב את הזמן, אתה חטאת לתפקידך, ולתפקידך כשומר סף נקודה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
גמרנו, כן, זה הולך ליועץ המשפטי של הכנסת. גמרנו.
יואל חסון (המחנה הציוני)
ואני גם אגיש תלונה ליועץ המשפטי של הכנסת, הוא הצטרך להחליט. היה צריך להיות מוקצב פה זמן, ואתה צריך לעמוד על דעתך, ואתה לא עומד, במיוחד שמדובר בהצעת חוק שלו. יש כאן ניגוד עניינים מובהק שאתה התעלמת ממנו לחלוטין. הצעת חוק שלו.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
תראו, אני יודע שלקחתם לכם משימה - - -
יואל חסון (המחנה הציוני)
זה לא העניין המהותי.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לקחתם לכם משימה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
זה לא על הצעת החוק באופן מהותי – על השימוש שלך בוועדת הכנסת כאילו זה עסק פרטי על הצעת חוק שלך בניגוד עניינים מובהק.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
זה לא לראשונה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לקחתם לכם משימה - זה לא הדיון הראשון שאתם עושים את זה – להתעמר ביועץ המשפטי של הוועדה שלנו.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אוי מסכן.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, ממש לא. ממש לא, סליחה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
איך אתה מגן עליו - - -
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
סליחה, אנחנו צודקים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
הוא קרא סעיף באותיות קידוש לבנה שהוא ברור --
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
והוא אמר שאתה לא הקצבת זמן.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
שיש לי את אחת משתי האפשרויות – אחד, לקצוב זמן.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
אבל הוא אמר פעם ראשונה - - -
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
- - - פעם אחר פעם שלא קצבת זמן.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
הוא אמר עוד לא קרה כזה דבר.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
הוא יקרא את הסעיף. אני רוצה לשמוע את הסעיף, כי גם אני למדתי משפטים. בסדר. אני רוצה לשמוע את הסעיף.
דן מרזוק
אני חוזר על הדברים שנאמרו, אם הם לא היו מספיק ברורים, אני אגיד אותם שוב. במצבים מהסוג הזה של העברה מוועדה לוועדה, סמכות ועדת הכנסת היא אחת מהשתיים - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אחת מהשתיים, חברים, שימו לב, בעברית הוא אומר, אחת מהשתיים.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
אבל.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
ה"אבל" זה כבר עניין שלי, אז תבואו אליי בטענות, אל תבואו אליו בטענות. תבואו אליי בטענות, אל תבואו אליו בטענות.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
הוא צריך להקציב לך זמן.
קריאות
- - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
מה זאת אומרת, לא, אני אספר לכם סיפור שאולי את לא יודעת. יועצים משפטיים מייעצים, הם לא קובעים.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא. איפה שיועץ משפטי צריך להציב דגל אדום, להגיד, תראו, זה בניגוד לתקנון, זה מה - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
מה, זה לא בניגוד לתקנון, אבל. אבל זה לא בניגוד לתקנון כעובדה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אלה העובדות, מה לעשות.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
זה לא בניגוד לתקנון, מה לעשות.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
מה לעשות שכן.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז מסתבר שלא.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
מסתבר שכן - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
עצרי. אדוני היועץ המשפטי, שאלה, זה בניגוד לתקנון? רק שאלה.
דן מרזוק
אני מחדד עוד פעם. ועדת הכנסת רשאית לעשות אחת מהשניים. לקצוב זמן לוועדה המקורית, כלומר, לוועדת הכלכלה, או להעביר את זה לוועדה אחרת. לא נהוג בכנסת להעביר הצעת חוק מוועדה לוועדה לפני קציבת זמן.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
יפה מאוד.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז אני נוהג בניגוד לנוהג, בסדר.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
אני מבקש שיירשם בפרוטוקול שהיושב-ראש פועל בניגוד לנוהל.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז עשיתי את זה לא אחת ולא שתיים, וכנראה גם זו לא הפעם האחרונה.
דן מרזוק
מבחינה משפטית, תקנונית, אנחנו --
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
גם אנחנו לא נוהגים להפעיל סעיף 98 - - -
דן מרזוק
אנחנו לא יכולים להגיד שאין לוועדת הכנסת סמכות להעביר לוועדה, לוועדה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, אני לא אמרתי שאין - - -
דן מרזוק
לא. ברגע שאת באה בטענות שאנחנו לא מחייבים לקצוב זמן - - -
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, אנחנו מפרשים את זה - - - אבל אתם רומסים - - -
דן מרזוק
אנחנו לא יכולים לפרש את התקנון בצורה הזו. ולכן, אני אומר את הדברים כהווייתם, כפי שהם
קורים בכנסת.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אתם רגילים שהיועצים המשפטיים תמיד אתכם, אה...
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, ממש לא.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לא, זה לא נוח שפתאום הם לא אתכם.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
- - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
היועצים המשפטיים תמיד אתכם, מה קרה, פתאום הם לא אתכם? אתם לא יודעים להתמודד.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא. אתה רוצה שאני אתן לך דוגמאות.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
יועצים משפטיים לפעמים גם יש להם דעה עצמאית, לא תאמינו. זה לא תמיד רק לפי מה שהשמאל אומר.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
איזה עליבות.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
חוצפה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה חוצפה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
התרגלתם. התרגלתם שהכול בצד שלכם.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה חוצפה. מודה שצרכת פורנוגרפיה ואתה מטיף לנו. מה אתה מטיף לנו?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
מה זה קשור בכלל? מודה שצרכתי פורנוגרפיה. יש נוער בישראל שלא נתקל בזה?
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
כן. ברור.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לא נתקלת בזה? אז מה את מבלבלת את המוח. מה את אומרת? והילדים שלך את רגועה שהם לא צרכו?
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, אני לא רגועה, אני לא רגועה בכלל, אבל אני יודעת שאני מלמדת אותם. תירגע.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז אל תבואי ללמד אותי בלהטיף לי מוסר. אני לפחות לא פופוליסט כמוך.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה, אל תטיף לי.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני לא פופוליסט כמוך.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
בטח שאתה פופוליסט.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
את הפופוליסטית הכי גדולה שיש בכנסת. הכי גדולה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה הכי פופוליסט.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
מוכנה שהילדים שלך יצרכו פורנו בשם הפופוליזם. בושה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה מוכן שיצרכו פורנו.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
בושה, תתביישי. תתביישי.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
חצוף, תתבייש לך, תתבייש. עלוב נפש. עלוב נפש, ולא לראשונה אתה עלוב נפש.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
עלוב נפש, אה...
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
זה לא - - - מניפולציות אתה עושה. אתה הוא זה שצרכת פורנוגרפיה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
יש ועדת אתיקה. יש ועדת אתיקה שקראת לי עלוב נפש. אני אדבר עם ועדת האתיקה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה מוזמן.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אתה לא יכולה לקרוא לי עלוב נפש.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה קראת לי בשמות.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לא, לא קראתי לך בשום שם.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
באמת, מה אתה אומר. מיקי מכלוף זוהר, כולם יודעים שאתה עושה בוועדה הזאת כרצונך מניפולציות, לפי מה שמתחשק לך. אני אתך בחוק הזה. אבל אתה כל כך - - - בהתנהלות שלך - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לא, את לא אתי.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
אנחנו אמרנו לך שאתה לא בסדר. מיקי, אתה לא בסדר, אתה לא צודק.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
ב-2 ליולי הקצבתי זמן. תודה רבה לכם. תביאו לו את הפרוטוקול. אני זכרתי את זה, פשוט לא יכולתי להגיד בוודאות, כי לא רציתי להצהיר על משהו שלא זכרתי לעשות.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אז תבוא מוכן.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
בסדר, אני לוקח את ההערה. הנה, הערה שאני מקבל – לא באתי מוכן לדיון.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אתה לא מוכן. כדאי שתבוא מוכן לדיון.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז אני קצבתי, ואני זכרתי שקצבתי.
יואל חסון (המחנה הציוני)
תן לי להגיד לך משפט. אני חושב שהבעיה כאן, זה לא רק העניין של קציבת הזמן.
דן מרזוק
עכשיו כבר לא קציבה, יש משהו אחר עכשיו?
יואל חסון (המחנה הציוני)
לא רק, אמרתי. גם העניין של ניגוד העניינים פה, שיושב-ראש ועדת הכנסת יש לו כאן --
דן מרזוק
אין כאן ניגוד עניינים, זה לא קשור לניגוד עניינים. אין מונח של ניגוד עניינים.
יואל חסון (המחנה הציוני)
יש לו העדפה לגבי החקיקות שלו, והוא מנצל את הוועדה לטובתו, זה דבר אחד.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
יואל, ידידי, בהווי המשפטי שאני מכיר, אין כאן מקום לטענת ניגוד עניינים, אין.
יואל חסון (המחנה הציוני)
דבר שני. מה הקשר ועדת הכנסת לחוק הזה? מה הקשר?
דן מרזוק
זו ועדה משותפת עם ועדת המדע והטכנולוגיה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אין שום קשר. אין קשר נושאי. אין קשר מהותי. מה זה ב-2 ליולי, היינו על סף פגרה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
היה לי אתו סיכום.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אני רוצה לראות את הפרוטוקול מה היו הטיעונים אז. מה, הם לא עמדו בזמן? מה זה כנראה? תנו תשובה ברורה, עמדו או לא עמדו.
דן מרזוק
ההצעה לא הובאה לקריאה ראשונה, המשמעות, שלא עמדו בזמן.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
ידעתי שקצבתי, אני לא זכרתי רק שיש את הדבר הזה.

לכבוד איתן כבל, יושב-ראש ועדת הכלכלה. מכתב מיום 26 ליוני 2018.

1. "ועדת הכנסת קיימה היום דיון בבקשה להעביר הצעת חוק תקשורת, החוק הזה, מוועדת הכלכלה לדיון בוועדה אחרת. בהתאם להוראות סעיף 117 לתקנון הכנסת, החליטה ועדת הכנסת לקצוב לוועדת הכלכלה זמן של שבועיים ימים עד ה-9 ליולי, כולל, כדי שתביא לסיום דיוניה של מסגרת הכנת הצעת החוק לקריאה ראשונה. במידה שוועדת הכלכלה לא תסיים את דיוניה כאמור, תידון ועדת הכנסת בהעברת הדיון לוועדה אחרת".

לא התקיימו הדיונים. לא הסתיים, אנחנו בסוף נובמבר, אני חושב שגם יש לי איזשהו קייס יותר
חזק ממה שאפילו חשבתי בעצמי.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
זה פופוליסט מצדך.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לא, זה מכתב שיצא וגם פרוטוקול דיון. בסדר, יראו לך גם פרוטוקול דיון.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אני ארצה לראות מה הטיעונים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אתה יודע כמה זמן החוק הזה קיים? כמעט שנתיים. תראה את זה לחברת הכנסת ורבין, בבקשה. היא טענה נגדי גם טענות קשות. תקראי את המכתב.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה טענת כלפיי טענות קשות בנידון.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני לא.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה כן.

אתה האשמת אותי - - - שילדיי יצרכו משהו שאני מעולם לא צרכתי בניגוד אליך.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לא.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
ואני בן אדם מבוגר.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
דיי, נו, באמת.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, באמת, אתה דיי באמת. אתה באמת.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
את באמת חושבת שמישהו מתרשם מהשטויות שאת מדברת עכשיו.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
ואתה חושב שמישהו מתרשם ממך – אתה טועה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לא, באמת. את לא מבינה שאת עושה מעצמך צחוק, עוד לא קלטת.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה טועה. אתה עושה מעצמך צחוק, זה היה פוגע באנשים ללא סיבה. זה ההבדל בינך לביני.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
מציע לך לשקול.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה פוגע באנשים ללא סיבה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני לא פוגע באנשים. אני שומר על האנשים.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, אתה לא.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
בקשת יושב-ראש הוועדה - - -
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה בן האדם האחרון. אתה שומר רק על עצמך ולא לראשונה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
בסדר.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
כרמי גת.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
עכשיו גם כרמי גת נכנסו לפה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, סתם, בא לי, התחשק לי, זכותי. יש פה חופש דיבור בכנסת. אין, מיקי, אין תקנה. אתה יודע - - - שאנשים לא נראים כפי שהם נראים מבחוץ איך נראים, הנה, הנה - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
נכון, אבל לצערי את פשוט מראה לכולם איך את נראית.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אני נראית בסדר, מצוין. אני בן אדם הגון. אני לא עושה מניפולציות - - - בכנסת. אכפת לי מילדי ישראל יותר ממך. אני לא נתונה להשפעה, חוץ מחברות האינטרנט שאני אמרתי לך שפנו אליי ודחיתי אותן על הסף, בניגוד אליך שאתה נתון להשפעות חיצוניות.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
את כרגע נראית רע, כי הציבור כרגע מה שהוא רואה, הוא רואה איזה שצף קצף כזה שאף אחד לא מצליח להבין מאיפה הוא בא.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
נכון. והנה, אני אומרת לציבור שצופה בנו שישמע. אני, בניגוד למיקי זוהר, מעולם לא קיבלתי השפעה מבחוץ. השפעה מבחוץ שניסו להשפיע עליי, דחיתי אותן על הסף בניגוד אליך.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
בסדר, אבל עכשיו באת להתנגד שהחוק הזה התקדם.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, אני לא הצבעתי. אני לא הצבעתי.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
שנתיים מאז שהוגש.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה יודע, אני לא הצבעתי.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אבל באת לעצור אותו עכשיו.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אני חשבתי שאתה פוגע בוועדת הכלכלה שלא לצורך.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
כעובדה, באת לעצור אותו. זו עובדה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא. באתי למנוע את הפגיעה בוועדת הכלכלה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
או.קיי. בשם המניעה של הפגיעה בוועדת הכלכלה, ילדינו ימשיכו לצפות בפורנו.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, ממש לא. אני חושבת שאתה עושה מניפולציות לתקנון הכנסת ללא סיבה. הלכתי במיוחד לדבר עם איתן כבל ועם היועצת המשפטית, כדי להבין למה יש התנגדות. אתה לא מוכן לבוא בדברים עם איתן כבל. אני חושבת שזה בניגוד לנוהל הכנסת, ואני עדיין, ולמרות זאת, אני לא הצבעתי. למרות זאת.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
ואם כתוב פה במכתב דברים שלא קראת קודם, אז אולי זה ישנה את דעתך.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
בבקשה, אני אקרא.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
מיקי, שבועיים זה זמן סביר, אתה חושב. זו הצעת חוק - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
עברו ארבעה חודשים, חמישה חודשים.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
לא.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אבל עברו חמישה חודשים.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
אבל יש לך פגרה באמצע.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
מה זה קשור? אתה יודע כמה זמן - - -
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אני רוצה להגיד. אני זוכרת את ההחלטה הזאת, אני הייתי פה בוועדת הכנסת. אני זוכרת את ההחלטה הזאת.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
חבל שלא הזכרת לי את זה תוך כדי הדיון.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, אני לא זכרתי את זה. סליחה, אני אמורה לזכור? אתה זוכר את העבודה שלי, ואת המשימות שלי? אני מבקשת ממך לעשות את המשימות שלי? – לא.
יואל חסון (המחנה הציוני)
רוברט, אתה לפחות עקבי. בוועדה הקודמת מה אמרת? אמרת שהוא רצה להעביר את החוק. היום אמרת, עונש מוות, נכון שגם אתה רוצה להעביר את עונש להעביר. אז מה אמרת אז? אני יכול להעביר גם את חוק המואזין לוועדה אחרת...
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אז עכשיו אני רוצה להעיר הערה, חבר הכנסת זוהר. ההבדל הוא מהסיטואציה הזו, שהיו ארבעה דיונים מאז בוועדת הכלכלה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
ומה קרה?
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה טוען - - - הוא לא אומר את זה, הוא מקדם את זה. היו ארבעה דיונים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
גברתי, כתוב פה: "כדי שתביא לסיום דיוניה במסגרת הצעת החוק לקריאה ראשונה" – הסתיימו הדיונים? לא.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
צפויים להסתיים בעוד דיון אחד.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
הם לא צפויים, כי אני והוא לא מסכימים.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
בעוד דיון אחד אמורים להסתיים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני המציע, את שוכחת.

אבל העיקר תקפתם אותו בלי הפסקה.



























בקשת יושבת-ראש הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי למיזוג
הצעות החוק הבאות
היו"ר מכלוף מיקי זוהר: בקשת יושבת-ראש הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי למיזוג הצעות החוק הבאות:

א. הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 135) .
2. הצעת חוק העונשין (תיקון – איסור פרסום). של חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון.
3. הצעת חוק העונשין (תיקון – חשיפה מרצון של נפגעות ונפגעי תקיפה מינית). של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס.
4. הצעת חוק העונשין (תיקון – זכויות נפגע עבירה לפרסום שמו וזהותו). של חברת הכנסת עליזה לביא.

מי בעד הצעות המיזוג? מי נגדן? מי נמנע?



הצבעה

בעד – רוב
נגד – מיעוט
נמנעים – אין
בקשת יושב-ראש הוועדה לקידום מעמד האשה ולשוויון מגדרי למיזוג הצעות החוק, נתקבלו.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
ההחלטה התקבלה.























בקשה להעברת הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – סינון אתרי הימורים ותכנים המציגים דברי תועבה באינטרנט), התשע"ז–2016 (פ/3602/20), מוועדת הכלכלה לדיון בוועדה משותפת
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אני רוצה לשאול שאלה. אם תבוא לוועדה ממוזגת, ויעירו לך ההערות, מה תעשה עכשיו? באמת, אני שואלת אותך בשיא הרצינות. ההערות של היועצת המשפטית, של אתי בנדלר, הן הערות – אני אומרת לך דוגרי, באופן עקרוני, בכלל לא הייתי רוצה שיהיו - - - פורנוגרפיים בעולם, וכנראה לא יעזור לי.

אני רוצה לשאול אותך, ואם יבואו וייתנו לך את אותן הערות משפטיות, מה נעשה אז? שווה לקבור את החוק הזה בשביל זה? מה תעשה?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני אסביר לך משהו, ואני אגיד את זה בצורה ברורה.
רוברט אילטוב (ישראל ביתנו)
אפשר להעביר את חוק המואזין.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אתה לא תאמין שכמה שיתוף פעולה אתי זה דבר פורה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אתה מהלך אימים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
חלילה.

דרך אגב, אני לא צריך להגיד את זה, אני הוכחתי את זה כבר.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
שמה?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
ששיתוף פעולה אתי זה אף פעם לא דבר - - -

אני הוכחתי את זה בלא מעט דברים. יעיד עלי מנהל הסיעה, יספר לך עודד פורר גם. לא משנה, עזוב.
איתן כבל (המחנה הציוני)
הפעם אתה מתנהג באופן דורסני.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לא, אל תגזים.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
כן, זה היה ביריוני. מה שעשית לי עכשיו זה היה ביריוני.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לא, מה שאת עשית לי זה היה ביריוני.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, זה היה כתגובה.
איתן כבל (המחנה הציוני)
אתה מנצל משהו שיש לך שחבר כנסת אחר לא היה יכול לעשות את זה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
נכון. זה היה כתגובה. זה ניצול לרעה באמצעים שעומדים לרשותך שהם לא - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני רוצה לומר לכם כך, תקשיבו טוב מה שאני אומר לכם, כדי שתבינו מאיפה זה נובע.

אנחנו ישבנו עם כבל וסיכמנו. קודם כל, אחרי שהוצאתי את המכתב הזה, שנתתי לו קציבת זמן, הוא אמר לי, מיקי, אני מתחייב לך, החוק ייגמר, פרק זמן של שבועיים. עברו חמישה חודשים, וזה עוד לא נגמר. כל החוק לקריאה ראשונה, זה מה שסוכם. מה אמר כבל, לאורך כל הדיונים, ולאורך כל הדרך – אני מוכן לקרוא גם את הפרוטוקולים שלו, סיכמנו את תנאי החוק. והוא אמר כעובדה, סיכמתי אתך מלא את החוק. חסימת קודים לכל הבגירים בזה זה נגמר. הדבר היחיד שהיה לגביו מחלוקת, זה איזו ועדה תקום כדי לקבוע מה זה פורנו, ומה זה לא פורנו. שבעצם תהיה איזושהי ועדה רצינית, מקצועית, שתקבע מה חוסמים ומה לא, אמרתי לגיטימי.

אנחנו בחברה שצריכים את אנשי המדע, אנשי הרוח, אנשי התקשורת, אנשי המשפט, שהם יקבעו מה אנחנו חוסמים. האם תמונת עירום נחסום? האם תמונה של מעשה מיני נחסום? האם תמונה של ילד עירום נחסום? כל דבר שהוא הצטרך. גם אמרנו על ידי ועדה ממלכתית שהיא תקבע מה מסוכן לילדים ומה לא, כי אנחנו אמרנו שאנחנו ממוקדים רק לטובת הילדים. כבל, אמר לי, אין בעיה.

בסופו של תהליך, הגענו להצבעה. התקדמנו כבר ארבעה דיונים בחוק. הוא הגיע לדיון, ואמר, תשמעו, אני אומר לך שהופעל עליו הרבה לחץ. אני הייתי בטוויטר גם חלק מהשרשורים האלה. הופעל עליו לחץ מארגוני שמאל, אגב, של מרצ, לא של המחנה הציוני, אבל לא משנה. הוא הגיע לדיון ואמר, טוב, הסיכום שדיברנו עליו צריך לשנות אותו, בוא נעשה את זה רק במוסדות החינוך, לא נעשה את זה על כל האינטרנט. בוא, נראה איך אנחנו פונים להורים ומשכנעים לשים את התוכנה, ולא לשים את זה באופן יזום - בעצם שינה את כל הסיכומים שאני סיכמתי אתו על החקיקה יחד עם שולי.

אחרי ארבעה דיונים שאנחנו באים ומשתתפים, ונמרחים, וכלום לא מתקדם, והחוק לא עובר, ואנחנו התחייבנו על תאריכים ומועדים. אמרתי לו, איתן, תודה רבה. אני לוקח את החוק, זה הכול. עכשיו, אם אתה שואל אותי אם אני פועל בניגוד לתקנון, התשובה היא לא, אני פועל בהתאם לתקנון. אגב, גם החמרתי כשראיתי שגם התרעתי בפניו, והוצאתי לו מכתב, וגם עשיתי דיון על זה, זאת אומרת, שאני עובד באמת בהתאם לתקנון.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
לא, אבל שבועיים זה לא מספיק זמן.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אבל עברו ארבעה חודשים, חמישה חודשים. ידידי, לא עברו שבועיים, אם עברו שבועיים, אני אגיד לך שאתה צודק. עשינו ארבעה דיונים.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
אבל מתוך זה יותר משלושה חודשים פגרה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אבל ידידי, עשינו ארבעה דיונים ואין חוק מאז. כן, מאז המכתב הזה, היו כבר ארבעה דיונים בוועדה, ואין חוק.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אתה יודע, המחלוקות לא ייעלמו כי אתה היושב-ראש.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
המחלוקות לא ייעלמו.

תקשיב. אני רוצה להזכיר לכם, שבמדינתנו הדמוקרטית, זה לא אומר שאם העברתי אותו בקריאה ראשונה, ויצביע עליו בקריאה ראשונה, וחברי הוועדה יצביעו בעדו, יש לי חוק. יש גם כנסת אחר כך, ויש עוד דיונים בין קריאה שנייה ושלישית. יש עוד תהליך שהכנסת צריכה לאשר - אני לא קובע. אז ברור לי שהתהליך הוא עוד ארוך, אבל אני רוצה כבר להאיץ אותו. הכנסת הזאת היא או-טו-טו נגרמת. אני רוצה שיהיה בשורה לעם ישראל. לילדים שבמדינת ישראל, לחברה הישראלית. אז אחר כך כשבאים ואומרים לי, אתה פועל בכוחניות, אז אני אומר לא. אני פועל במקצועיות, כי החוק הזה, אם אני לא אעביר אותו היום, הוא לא יהיה, כי אני לא יושב-ראש, לא מסכימים. ואני רוצה להזכיר לכולם שוב, אני המציע. אז מה, אם אני המציע, אז אין לי שום יכולת לקדם חוקים שלי? מה אתה רוצה, שאני לא אקדם חוקים שלי כי אני יושב-ראש ועדת כנסת.
יואל חסון (המחנה הציוני)
לא. אתה צריך לא לפעול בניגוד עניינים כל כך מובהק.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
זה לא ניגוד עניינים.
יואל חסון (המחנה הציוני)
לנצל את הכוח שיש לך, ולייצר גם ועדה של טלאי על טלאי. אם היית אומר ועדת המדע, היה לי פחות ביקורת. אם היית בא ואומר, אני מעביר לוועדת המדע, הייתה לי פחות ביקורת, כי אתה לא משנה פה סדרי עולם. ברגע שהכנסת את ועדת הכנסת פנימה - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אגיד לך משהו. אני רציתי להעביר לוועדת המדע, אתה יודע את זה? אני משתף אתכם. פניתי למקלב. אמרתי לו, קח את החוק. אמר לי, קיבלתי. חזר אליי. אמר לי, הרב שלי לא מאשר לי. אמרתי לו למה? שאלתי אותו למה חבר הכנסת מקלב? הוא אמר לי, כי אני חרדי. הוא אמר לי, אם אני אנסה לחוקק את החוק הזה, יהפכו את החוק הזה לחוק שהוא עניין דתי, ולא עניין ציבורי לילדים של מדינת ישראל. ואני לא רוצה לנגוע בחוק כזה, כי חוק כזה, בסופו של דבר, יגידו שזה חוק שנועד לעשות כפייה דתית, להחזיר את מדינת ישראל אחורה, וכל הקונוטציות, שאגב, הם עושים את זה כבר עליי, שאני לא חושב כיפה. אמרתי , אתה צודק, אני מבין את זה, אני לוקח את החוק.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אני מתה עד עכשיו לדעת מי מהארגונים שאתה טוען - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
כבל יספר לך. תשאלי אותו.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אני לא קיבלתי אף פנייה. וגם אם הייתי מקבלת פנייה, הייתי דוחה אותה על הסף כמו את חברות האינטרנט.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אבל זו הסיבה שהוא לא לקח את זה, הוא לא רצה את זה. פשוט לא רצה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אז אני אגיד לך, גם מה שאמרת על מקלב. אתם יוצרים פה עניינים כאילו הוועדות זה עניין אישי. באמת. מקלב מציג פה בעיה אישית שלא קשורה בכלל לסדרי עבודת הכנסת.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז מה אני אעשה? אני אוותר על החוק? אני אוותר על ילדי ישראל? מה אני אעשה.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא היינו צריכים לבוא בדברים עם כבל.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
דיברתי אתו, לא הצלחתי. ניסיתי. את יודעת כמה שיחות היו לי עם כבל? אני לא רוצה להגזים, אם לא עשרות שיחות.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא מספיק. וגם אתה יודע משהו, אנחנו מדברים מספיק כדי לשתף אותי בבעיה, והייתי מדברת אתו גם.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אבל את יודעת מי דיבר אתו.
סאלח סעד (המחנה הציוני)
מיקי, אתה יכול להגיד כל מה שאתה רוצה. אבל על כבל אתה לא יכול להגיד שלוחצים עליו גורמים מסוימים. אתה יודע שהוא לא לחיץ.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
נכון. אתה יודע איזה לחצים הוא עובר? אתה יודע איזה לחצים אנחנו עוברים בחוקי תקשורת על תשתיות? אתה יודע מה מעבירים אותנו?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני מתייחס פה למשהו שבעיניי הוא אולי החשוב ביותר לחברה הישראלית כרגע.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
הוא לא החשוב ביותר, אבל הוא אחד החשובים – ה-חשובים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני חושב שהחברה הישראלית, בשנים האחרונות הוכיחה, לא רק הישראלית, בכלל, בכל העולם, התדרדרות מתמשכת בהטרדות מיניות, בהחפצת נשים, וזה דבר שיכול לעצור את זה. גם את החפצת נשים, גם הטרדות מיניות, גם את כל הפעולות האלה, זה יכול לעצור את זה, יכול לצמצם את זה משמעותית.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אין בעיה. הלוואי ואני אשמע אותך מדבר על החפצת נשים והטרדות מיניות ועל רצח נשים.
יואל חסון (המחנה הציוני)
לא נכנסנו למהות החוק.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני כל הזמן מדבר על זה. הפורנו עושה את הפעולה הפוכה – הוא גורם לאנשים לחשוב, לילדים שמתעצבים שזה בסדר להטריד אשה, וזה בסדר להחפיץ אותה. למה? בגלל שהם רואים בסרט את כל התועבה הזאת.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
אתה - - - למקהלה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז למה אתם מתנגדים?
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא התנגדו לזה, התנגדנו למניפולציה על - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אז אל תתנגדו. לא עשיתי מניפולציה, הנה, יש לכם את המכתב אפילו.
איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני)
לא, כי אני זוכרת. מיקי, אני הייתי מעורבת אז בדין ודברים. סליחה, אני הייתי בדיון דברים הזה. אני זוכרת אז, והוא עשה מאז ארבעה דיונים. ואם אתה היית אומר לי שלא מצליחים להתקדם, אני הייתי מנסה לעזור לך גם, כי גם בעיניי החוק חשוב.
יואל חסון (המחנה הציוני)
גם לא פנית אליי כמרכז האופוזיציה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
נא לעצור את הישיבה. אנחנו נחדש את הישיבה ב-10:55.



(הישיבה נפסקה בשעה 10:50 ונתחדשה בשעה 10:55.)
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
דיון ברביזיה של יואל חסון. יואל, בבקשה, נימוק קצר לרביזיה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אתה ניסית להפוך את זה בדיון הזה לדיון מהותי, ולא היה כאן ויכוח מהותי כי אנחנו לא דנים בחוק. אנחנו דנים בסדרי עבודת הכנסת, ובסדרי עבודת הכנסת, צריך לשים לב לכמה דברים. לדעתי, הזמן שנתת, ההקצבה - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
עברו חמישה חודשים.
יואל חסון (המחנה הציוני)
כן, אבל הזמן לא היה סביר במקור. שנית, אני חושב שהיית צריך להידבר עם האופוזיציה ואתי לפני הדיון בוועדה. בנוסף, צריך לשים לב שיש כאן בעיה, לאקונה, שבא מישהו יושב ראש-הוועדה, בא ומשתמש בכוח ובסמכות שלו כדי לקדם חוק שלו - יש כאן בעיה - שאתה מקים כאן ועדה, שהיא גם לא קשורה - ועדת כנסת עם ועדת מדע. אם היית מעביר לוועדת מדע, הייתי אומר בסדר.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
הסברתי לך את זה קודם, יואל.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אני אומר, אם לא, במצב הנוכחי, להכניס את ועדת הכנסת לתוך הסיפור הזה, אין קשר בין הדברים.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
בינתיים מגיעים רק מהקואליציה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אין קשר בין ההתייחסויות. אין קשר בין הדברים. מה קשורה ועדת הכנסת?
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
נימקת.
יואל חסון (המחנה הציוני)
רגע, עוד לא סיימתי. לכן אני אומר, צריך להגיע למצב שבו אם אתה – והוועדה צריכה לשאול את השאלה, האם יש לה את הידע המקצועי לבוא ולדון בנושא הזה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
דיי עם זה. תודה.


רביזיה מס' 1 - לעניין העברת הצעת חוק התקשורת מוועדת הכלכלה לדיון בוועדת המדע והטכנולוגיה.

מי בעד? ירים את ידו. מי נגד הרביזיה?



הצבעה

בעד – מיעוט
נגד – רוב
הרביזיה לא התקבלה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
הרביזיה לא התקבלה.


רביזיה מס' 2 – לעניין המיזוג של בקשת יושב ראש ועדת הפנים מטעם ועדת הפנים.
יואל חסון (המחנה הציוני)
יש לי שאלה. יש פה לאקונה. לפי השעון הסלולרי, השעה כבר 11:00.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לא, זו השעה שקובעת.
קריאה
- - - יש עוד 2 דקות.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
לא, יואל מזיז את זה שתי דקות קדימה כדי לא לאחר.

יואל, יש לך חצי דקה לנמק, לא יותר. תתחיל. אני עושה הצבעה ב-10 שניות לשעה 11:00.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אני רוצה התייעצות סיעתית, אדוני.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אין אפשרות.
דן מרזוק
יש רק הצבעה - - -
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
אני יכול לבקש מהיושב-ראש. טוב, תבקשו אישור מהיושב-ראש. אין נימוק אחרי התייעצות סיעתית.
נורית קורן (הליכוד)
תקשיבו רגע מה אומר היועץ המשפטי.
דן מרזוק
אנחנו לא חוזרים לנימוק אחר כך, רק הצבעה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
בקשו מהיושב-ראש אישור להצביע בשעה 11:03 על הרביזיה, רק הצבעה.

החוק עבר לוועדת המדע, ועדה משותפת – המדע והכנסת.
יואל חסון (המחנה הציוני)
טוב, נא לנעול את הישיבה, אין אישור של היו"ר. סליחה.

אני מושך את הרביזיה.
היו"ר מכלוף מיקי זוהר
תודה רבה, אני נועל את הישיבה.


הישיבה ננעלה בשעה 11:00.

קוד המקור של הנתונים