ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 20/11/2018

הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) (תיקון מס' 25) (היוון קצבה על ידי שאיר), התשע"ט-2018

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים

הכנסת



12
ועדת הכספים
20/11/2018


מושב חמישי



פרוטוקול מס' 1165
מישיבת ועדת הכספים
יום שלישי, י"ב בכסלו התשע"ט (20 בנובמבר 2018), שעה 10:05
סדר היום
הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) (תיקון - היוון קצבה על ידי שאיר הזכאי לפנסיה תקציבית או לקצבה מקופה אחרת), התשע"ח-2017, של חה"כ משה גפני, מכלוף מיקי זוהר, אחמד טיבי, מיקי רוזנטל, רחל עזריה, רועי פולקמן, חיים ילין, איילת נחמיאס ורבין, מוסי רז, מיכל בירן, יצחק וקנין - הכנה לקריאה ראשונה
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר
איתן ברושי
עמר בר-לב
מוזמנים
הראל שרעבי - סגן בכיר לממונה על שוק ההון, משרד האוצר

חנה קורל - מחלקת קופות גמל, רשות שוק ההון, הביטוח והחסכון, משרד האוצר

אביגיל ונקרט - רפרנטית פיננסים, אגף התקציבים, משרד האוצר

ירון גולן - עו"ד, סגן היועץ המשפטי, משרד האוצר

רונית כהן - מנהלת תחום בכיר, רשות המסים, משרד האוצר

אבי כהן - מנהל תחום, פקח ארצי, קופות גמל, רשות המסים, משרד האוצר

שי סומך - עו"ד, משרד המשפטים

שגיא אהרון - שדלן/ית (קונטקטי בע"מ), מייצג/ת את איגוד חברות הביטוח בישראל
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
אייל לב ארי
מנהל/ת הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
אהובה שרון, חבר תרגומים


הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) (תיקון - היוון קצבה על ידי שאיר הזכאי לפנסיה תקציבית או לקצבה מקופה אחרת), התשע"ח-2017, של חה"כ משה גפני, מכלוף מיקי זוהר, אחמד טיבי, מיקי רוזנטל, רחל עזריה, רועי פולקמן, חיים ילין, איילת נחמיאס ורבין, מוסי רז, מיכל בירן, יצחק וקנין
הכנה לקריאה ראשונה
היו"ר משה גפני
בוקר טוב. אני פותח את ישיבת ועדת הכספים. אנחנו מתחילים בדיון על הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) (תיקון - היוון קצבה על ידי שאיר הזכאי לפנסיה תקציבית או לקצבה מקופה אחרת), התשע"ח-2017.

פנו אלי כבר לפני שנה וסיפרו לי על מקרים בהם מי שרוצה לאחר שהוא מגיע לגיל הפנסיה לשחרר את קופת הגמל, בעיקר בפנסיה תקציבית אבל זה לא רק אלא זאת יכולה להיות גם קצבה מקופה אחרת. אחד המקרים שפנה אלי היה של אישה שהייתה עובדת מדינה, הייתה מורה, וצריכה לקבל את קופת הגמל, נאמר לי שהיא לא רשאית לקבל אלא רק את הפירות של הקצבה. אם היא רוצה את הכסף כולו, היא לא יכולה לקבל אותו, ולא עוד אלא גם אם זה מגיע לשאיר שלה, גם הוא לא יכול. זאת אומרת, בעצם הכסף הזה נלקח על ידי קופת הגמל ולא ניתן לעמית.

על הצעת החוק חתומים רבים מחברי הכנסת. אני ביקשתי לאשר את החוק הזה. ועדת השרים אישרה אותו אבל נתנה שלושה חודשים. לטעמי זה זמן רב מדי ואני גם מתכוון לדבר אתכם, מי שעוסק בעניין הזה כדי שיהיה חוק ממשלתי. אם יהיה חוק ממשלתי, כמובן שאנחנו נצרף אותו יחד.

שגית, את רוצה להוסיף משהו?
שגית אפיק
לא.
הראל שרעבי
רשות שוק ההון. אין בפני את הנוסח ולכן אני מתייחס לרעיון הכללי.
שגית אפיק
לירון שיושב לידך יש את הנוסח.
הראל שרעבי
סעיף 23 לחוק קופות גמל קובע את הכללים בהם ניתן למשוך כספים מקופת גמל, תנאים למשיכה בדרך של קצבה ותנאים למשיכה בדרך שלא בדרך של קצבה. אחד התנאים הבסיסיים של סעיף 23 קובע – וזה בהתאם למדיניות הממשלה בעולם החיסכון הפנסיוני – שעמית קודם כל צריך שתהיה לו קצבה, כדי להבטיח שלאדם לאחר פרישתו יש קצבה ויש לו ממה להתפרנס ברמה החודשית, וככל שהאדם הבטיח לעצמו קצבה בסכום של 4,500 שקלים בערך מדי חודש, את יתרת הכספים הוא יכול למשוך בסכום חד פעמי, כמובן בכפוף לתנאי המס אבל זאת נחשבת משיכה כדין.

בהתאם לנוסח החוק היום, כאשר בודקים האם לאדם או לעמית יש 4,500 שקלים קצבה, מסתכלים על הקצבאות שהוא זכאי להן כעמית או כעובד. זאת אומרת אם זו קצבה שהוא זכאי לה מכוח עבודתו עצמו, היא נכנסת בחשבון וככל שיש לו 4,500 שקלים, הוא יכול לקחת את שאר הסכומים בסכום חד פעמי. אבל אם הוא זכאי לקצבה לא מכוח היותו עובד או עמית אלא מכוח היותו שאיר של לעובד או עמית, זאת אומרת, לצורך העניין אישה שבעלה נפטר ולאור פטירתו היא מקבלת את קצבת השאירים, הדבר הזה לא מובא בחשבון. התיקון בעניין הזה נועד, ההצעה הזאת אומרת, לכך שגם קצבאות שאדם זכאי להם מכוח היותו שאיר, ייכללו באותו חשבון ויאפשרו לאדם לקחת את שאר הסכומים בסכום חד פעמי.

חשוב לחזק כאן את המהות של האירוע הזה. ככל שאותה קצבה אכן תשתלם לאותו אדם, בין אם מכוח היותו שאיר ובין אם מכוח היותו עובד או עמית, לכל חייו, עד מותו – זה באמת עונה על התכלית כי המטרה של החוק היא להבטיח שלאדם יש הכנסה עד מותו. אבל אם הקצבה הזאת עלולה להיפסק כי אלה תנאי הקצבה – אז היא כבר לא עומדת בתכלית ומה שאנחנו נרצה להבטיח זה שהקצבה הזאת אכן משולמת לו עד מותו כדי לעמוד בתכלית היסודית של החוק.
היו"ר משה גפני
לא הבנתי. יש מורה, המורה הזאת היא בת 85, היא מבקשת לקחת את הגמלה, היא רוצה להוציא את כל הכסף. מה אתם אומרים לה? היא בת 85.
הראל שרעבי
החוק היום מאפשר לקחת את הכסף.
היו"ר משה גפני
לא, מה אתם אומרים לה? יש לה פנסיה תקציבית.
הראל שרעבי
אותה פנסיה תקציבית אכן תשולם לה עד יום מותה ואז אין בעיה. לא צריכה להיות בעיה אבל הדבר הזה דורש תיקון של החוק.
היו"ר משה גפני
אבל אם היא מוציאה את כל הכסף?
הראל שרעבי
לא. חוץ מהקצבה. את הקצבה היא צריכה להמשיך לקבל. כל הרעיון לאפשר לקחת סכום חד פעמי הוא בהתבסס על מקור קצבתי אחר שמאפשר לה קיום בכבוד. זאת המטרה והתכלית של החוק.

כפי שאמרתי לאדוני, מבחינת לכתוב, אנחנו סיימנו לכתוב ואנחנו מתכוונים להפיץ בשבועות הקרובים את תזכיר החוק הממשלתי שנותן מענה לעניין הזה.
היו"ר משה גפני
שאלה. למה לא עשיתם את זה עד היום? סתם שאלה להקניט ולא מעבר לזה. זה דבר פשוט. זה כסף שלה. למה אתם משאירים את זה? אני לא אומר את זה להקניט. אני שואל האם היו סיבות מקצועיות שלכן זה לא נעשה?
הראל שרעבי
לא. לא בעניין הזה.
היו"ר משה גפני
אני מדבר על העניין הזה.
הראל שרעבי
לא. בעניין הזה אין סיבות. בתזכיר שאנחנו כתבנו היו עוד נושאים אחרים לגביהן היו מחלוקות. לאור הנסיבות הנוכחיות, אנחנו נוציא החוצה את האירועים ששנויים במחלוקת – זה בכלל לא האירוע הזה – ואת העניין הזה נוציא מהר.
שגית אפיק
בסופו של דבר הנוסח הוא אותו נוסח.
הראל שרעבי
לא. זה לא בדיוק אותו נוסח, אבל המהות היא אותה מהות. המהות היא לאפשר לאדם שמקבל קצבה כשאיר, לקחת את שאר הסכומים בסכום חד פעמי.

חשוב לי לחדד. אנחנו נתקלים בכמה מקרים כאלה. אני לא יודע בכמה מקרים אדוני נתקל אבל אנחנו נתקלנו בכמה מקרים כאלה שנובעים מחוסר הבנה של החוק, של מי שנתן לאותם אנשים ייעוץ או שיווק, שהוא שכנע אותם שהדבר הזה הוא לטובתם ובסוף הם יוכלו למשוך והוא לא היה מודע למצב החוקי כפי שהוא בפועל. כתוצאה מכך ממש הטעו אותם. גם בזה אנחנו צריכים לטפל אבל בלי קשר כדי שאותם אנשים לא ייפגעו לאורך זמן.
היו"ר משה גפני
כמה זמן עד שאתם מביאים את הצעת החוק?
הראל שרעבי
אני לא יודע לנקוב בימים אבל אני אומר מספר שבועות בודד.
היו"ר משה גפני
הנוסח הזה מהווה בעיה מבחינתכם?
שגית אפיק
דנו אתמול מול ירון והנוסח הוא לא בעיה מבחינתכם, למיטב ידיעתי.
ירון גולן
אני אתייחס.
הראל שרעבי
מאחר ולא ראיתי את הנוסח, אני לא יודע לומר.
היו"ר משה גפני
בסדר. נשמע את ירון. אני לא רואה שזאת בעיה גדולה.
ירון גולן
התיקון עצמו כפי שהונח בהצעת החוק, כן יש לנו הערות לגביו. דיברנו עם היועץ המשפטי לוועדה. יש עוד כמה דברים שחשבנו עליהם. יש איזה שהם פערים שצריך לוודא אותם. הנוסח לא מלוטש עד הסוף.
שגית אפיק
למשל, איזה?
ירון גולן
אחת הסוגיות שדיברתי עם אייל לפני הדיון, אנחנו רוצים לוודא שתמיד לעמית יש קצבה. אם יש תקנון שאומר בהתקיים אירוע מסוים הקצבה נפסקת.
שגית אפיק
למשל, אם היא מתחתנת שנית.
ירון גולן
לדוגמה. אנחנו רוצים לוודא שהסיטואציה הזאת מוחרגת מהחוק כי אז יכול להיות מצב שבו היא משכה ויום אחר כך היא כבר לא זכאית לקצבה.
שגית אפיק
למה? יש תקנונים שקובעים שאם היא מתחתנת שנית, היא לא זכאית לקצבה?
ירון גולן
רוצים לוודא את זה.
הראל שרעבי
קודם כל, קצבת שאירים, אני מזכיר, יכולה להיות לבן זוג ולילדים.
שגית אפיק
עם הילדים כנראה שאין בעיה.
הראל שרעבי
בעולמות הפנסיה התקציבית, אנחנו מנסים לברר האם הסיטואציה הזאת קיימת וכמה היא קיימת ואז נצטרך להתאים לסיטואציה. אם בן אדם מקבל קצבה כשאיר בעולם פנסיה תקציבית אבל יש סיטואציות בהם נפסקת לו הקצבה, פגענו בתכלית של החוק. המטרה של החוק היא שלאדם תהיה קצבה לכל ימי חייו וכאן פשוט עקפנו את התכלית.

בסוף אנחנו מתייחסים כאן גם לעולם הפנסיה התקציבית ומתבססים עליו לצורך המשיכה של כספי קופת גמל. אם בן אדם מקבל היום קצבה אבל מחר הוא יפסיק לקבל את הקצבה - - -
היו"ר משה גפני
מדוע הוא יפסיק?
הראל שרעבי
צריך לבדוק.
שגית אפיק
כי היא התחתנה שנית. זה המצב היחיד. הם לא בטוחים שהוא קיים בכלל.
הראל שרעבי
את זה צריך כן לברר.
היו"ר משה גפני
אתם בודקים את זה.
הראל שרעבי
כן.
עמר בר-לב (המחנה הציוני)
למה אם היא התחתנה שנית, יש בעיה?
היו"ר משה גפני
אני לא כל כך מבין.
הראל שרעבי
חוק הגמלאות. זה לא בגזרה שלנו.
אייל לב ארי
חוק הגמלאות שונה.
שגית אפיק
יש חוקי גמלאות שאומרים שאם היא התחתנה שנית, היא לא שאיר.
היו"ר משה גפני
זה נשמע לא הגיוני.
הראל שרעבי
צריך לסיים את הבירור בעניין הזה כדי לראות שאנחנו לא הולכים בניגוד למהות של החוק. כל המטרה של החוק היא להבטיח שלאדם תהיה קצבה עד יום מותו.
שגית אפיק
חוץ מזה, ירון, עוד דברים או שזה הדבר היחיד? מה שמונח בפניכם, הראל, זה תיקון שעשינו ביחד עם ירון עד אתמול בערב וזה נוסח מתוקן ביחס למה שהוגש במקור. הבנו שזה הנוסח שמקובל עליכם.
היו"ר משה גפני
רצינו שזה יהיה בהסכמה.
הראל שרעבי
אני רק מבקש, אני לא הספקתי לעבור על זה.
היו"ר משה גפני
מקובל עלי.
הראל שרעבי
זה סעיף יותר מדי משמעותי.
היו"ר משה גפני
אין לכם הערה מהותית על הנושא המהותי.
הראל שרעבי
התכלית היא להבטיח שלאדם תהיה קצבה לכל ימי חייו.
היו"ר משה גפני
אני מציע שאנחנו נאשר את החוק. אנחנו לא נמשיך את החקיקה עד שלא תבואו עם הצעת חוק ממשלתית ואני מקווה שזה יהיה בתוך ימים ספורים. אני לא מתכוון ללכת נגד החלטת ועדת השרים באופן עקרוני אבל אני מתכוון לזרז את העניין כמה שיותר מהר. אני מבקש, היות ואתם אומרים – ואני מאמין לכם – שיש בעצם תזכיר חוק, צריך לפצל אותו מתוך סעיפים אחרים שם כנראה משרד האוצר מתנגד או משרדים אחרים מתנגדים, אני לא מכיר את זה, אבל לגבי העניין הזה אין בעיה. אם יהיה לנו דיון כזה והדיון ידבר על מה שירון אומר, על נישואין, ואני לא מבין את הנושא של נישואין ואני גם לא מבטיח לקבל כל החלטה בעניין הזה. זה נשמע חסר הגיון. אני מקווה שבחוקי הגמל או בחוקים שנוגעים לעניין הזה, זה לא יהיה כי אם זה יהיה, זה לא מובן. מדובר בנשים או בגברים שהם בגילאים יותר מבוגרים, הם פרשו לגמלאות, התחתנו, אז מה? למה שהם יפסיקו לקבל? מה הסיבה? להפך. בסדר. לא משנה.
הראל שרעבי
זה לגמרי מחוץ לחוק הזה. זה גם לא בעולם החיסכון הפנסיוני אלא בעולם חוק הגמלאות.
היו"ר משה גפני
אז מה? חוק הגמלאות לא ניתן למשה בסיני?
הראל שרעבי
זה נכון.
היו"ר משה גפני
אם זה משהו שמאחוריו יש הגיון, בסדר. אנחנו מצאנו הרבה פעמים בחוקים שעל פניו ראינו שזה לא לעניין וחסר הגיון, ובסופו של דבר כשהתעמקנו בזה, התברר שיש איזו בעיה. במקרה הזה אנחנו לא רואים שיש בעיה. אני לא אומר כן, איני לא אומר לא, אבל אני אומר שתזרזו. לכן שאלתי למה עירבתם את זה יחד עם נושאים אחרים. זה דווקא נושא שיכול להיות שחלק מהאנשים, כנראה לא הרבה, ככל שעובר הזמן, יש דרך את העולם ואז הם לא ייהנו מזה וגם לא השאירים שלהם.
הראל שרעבי
בוודאי שייהנו מזה. הכסף לא הולך לאיבוד.
היו"ר משה גפני
הוא מעשיר את קופת הגמל.
הראל שרעבי
מה פתאום? בשום פנים ואופן לא.
היו"ר משה גפני
למה? לפי החוק הקיים, מה קורה עם הכסף?
הראל שרעבי
עובר ליורשים. לשאירים הזכאים.
היו"ר משה גפני
והם יכולים להוציא את הכסף?
הראל שרעבי
בוודאי.
היו"ר משה גפני
שגית, הם יכולים להוציא את הכסף?
הראל שרעבי
בוודאי.
שגית אפיק
בהיוון הם לא יכולים להוציא את הכסף.
הראל שרעבי
בוודאי שכן.
שגית אפיק
לכן אתה עושה את התיקון.
הראל שרעבי
לא.
שגית אפיק
במקרה של פטירה.
הראל שרעבי
אם אותה אישה שתיארת הולכת לעולמה, יורשיה מקבלים את הכסף בסכום חד פעמי. לא בקצבה.
שגית אפיק
אני הבנתי שלא.
הראל שרעבי
בוודאי ובוודאי שהכסף לא נשאר בקופת הגמל.
היו"ר משה גפני
נרשם בפרוטוקול מה שהוא אמר? בסדר. אני הולך אחרי הישיבה להתקשר אליה.
שגית אפיק
אבל היא חיה. הוא מדבר על מקרה פטירה.
היו"ר משה גפני
אמרת דבר חיובי.
הראל שרעבי
תיארתי את המציאות.
היו"ר משה גפני
הוא אומר את האמת אבל צריך לברר אותה מכיוון שמי שאמר לי את זה הוא איש שהיה מעליך במשרד האוצר.
הראל שרעבי
מאחר ששנינו מכירים את המקרה, למיטב זיכרוני גם הפרטים של המקרה המדובר, הכספים נמצאים בקופת גמל לחיסכון. לאחר מותה, לאחר 120, הכסף ילך ליורשיה. אין שאלה בכלל.
היו"ר משה גפני
הבן שלה או בעלה, לא חשוב מי, יכול להוציא את כל הכסף?
הראל שרעבי
בוודאי.
היו"ר משה גפני
אני לא שואל על המקרה הזה אלא בכלל.
הראל שרעבי
כן. היורשים.
שגית אפיק
כי הוא יורש. הוא לא שאיר. שאיר לא יכול.
הראל שרעבי
שוב, תלוי באיזו קופה.
היו"ר משה גפני
יורש מקבל את זה כירושה וממילא הוא יכול להוציא את הכסף.
שגית אפיק
אבל שאיר, ללכת לקופת הגמל ולומר השאיר שלה, אני זכאי מכוח סעיף 23(א)(1) – לא.
הראל שרעבי
לא. לא מתאים מה שאת אומרת עכשיו. הילד שלה יכול ללכת לקופת הגמל לחיסכון.
היו"ר משה גפני
הילד – כן. הילד, זאת ירושה. בעלה?
הראל שרעבי
גם יכול.
היו"ר משה גפני
אפילו שהוא שאיר? הוא לא יורש.
הראל שרעבי
אני אחדד. אני לא יודע מה הכוונה כאן שאיר ומה הכוונה כאן יורש. אלה מונחים ששאולים מעולמות אחרים.
היו"ר משה גפני
אני לא רוצה להסתובב סביב העניין הזה. זה דבר פשוט וצריך לעשות אותו. אני רוצה שתגיד כמה דברים. קודם כל תגיד כמה זמן ייקח עד שיהיה החוק הממשלתי?
הראל שרעבי
אמרתי, מספר שבועות בודדים.
היו"ר משה גפני
בודדים זה שבועיים. לשון רבים זה שניים. כך כתוב בגמרא.
הראל שרעבי
אבל יש ריבוי כי אמרתי מספר שבועות בודדים.
היו"ר משה גפני
עד שלושה שבועות.
הראל שרעבי
אנחנו נעשה מאמץ
עמר בר-לב (המחנה הציוני)
לפני שהכנסת מתפזרת. אנחנו בלחץ.
היו"ר משה גפני
לא, לא בגלל שהכנסת מתפזרת אלא בגלל שהאנשים מבוגרים. יכול להיות שאנחנו חוק על דבר שלצערנו לא אקטואלי.
הראל שרעבי
אנחנו נעשה מאמץ להוציא את זה כמה שיותר מהר.
היו"ר משה גפני
בסדר. אני מציע שתבדקו באופן יסודי את העניין הזה, שתבואו לישיבה הבאה עם נתונים לגבי מה שדיברנו גם לגבי הירושה, גם לגבי שאיר, גם לגבי המקרים האחרים.

אמרתי במליאת הכנסת אתמול שאני הולך עם ההחלטה של ועדת השרים. אני לא מבין, אני לא אוהב את ועדת השרים הזאת ולא מבין למה למשל שלשום היא לא אישרה לי את החוק של העדפה מתקנת לחרדים. לא יודע למה. רק מדברים סיסמאות.
שגית אפיק
זה לא קשור להראל.
היו"ר משה גפני
דרך אגב, אני רוצה לעשות על זה דיון בשבוע הבא.

אני אומר שאנחנו נצביע על הנוסח הזה כשאנחנו אומרים מראש שאנחנו לא ממשיכים עם זה עד שאתם לא מביאים את התשובות ומביאים את הצעת החוק הממשלתית. אז אנחנו מחברים את הצעת החוק הפרטית עליו חתומים מכל המפלגות, מחברים אותו עם הצעת החוק הממשלתית. אני אומר שאם אתם מתקדמים עם החוק הממשלתי ויש לכם גם תשובות, זה ילך מהר ואחר כך נביא את הכול ביחד לקריאה שנייה ושלישית. במידה והעניין הזה לא מתקדם, אנחנו נתחיל לדבר כי אני הסכמתי לעכב את זה עד החוק הממשלתי. אם אני אראה שלא מתקדם, התנאי שלי בטל.
הראל שרעבי
נעשה כל שלאל ידינו כדי שהדבר הזה יתקדם מהר.
היו"ר משה גפני
בסדר. אני חוזר ואומר שאנחנו לא נתקדם אלא נחכה לחוק הממשלתי. אם אתם מביאים את החוק הממשלתי, אתם הולכים לקריאה ראשונה. אני עם החוק הפרטי צריך לעבור את הטרומית וגם את הקריאה הראשונה. אם אנחנו הולכים במסלול אחד, אנחנו מחברים את שני החוקים אחרי שאנחנו עושים את התיקונים של מה שאתם מביאים. אני מחכה לזה. אבל את הטרומית אני מאשר היום. את הקריאה הראשונה אני מאשר. אני מאשר כפוף לדברים שאתם תביאו.
אייל לב ארי
הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) (תיקון - היוון קצבה על ידי שאיר הזכאי לפנסיה תקציבית או לקצבה מקופה אחרת), התשע"ח-2017


1. תיקון סעיף

(1) בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"א-2005, בסעיף 23(1), בסעיף קטן (א)(1)(א1), אחרי קצבה מקופה אחרת יבוא "לרבות קצבת שאירים".

(2) בסעיף קטן (ה), בהגדרה פנסיה תקציבית, אחרי "לעמית" יבוא "לשאירו" ואחרי "מקופת מעבידו" יבוא "של העמית".
שגית אפיק
למעשה הוספת המילים קצבת שאירים לסעיף כדי לאפשר את מה שדיברת עליו. יש עלות תקציבית להצעה הזאת?
הראל שרעבי
אני לא יודע להתייחס לעלות התקציבית. לא באנו מוכנים עם זה.
היו"ר משה גפני
אין עלות תקציבית. תבדוק את זה.
הראל שרעבי
נבדוק גם את זה.
אביגיל ונקרט
עד כמה שידוע לי, לא אמורה להיות לזה עלות תקציבית.
שגית אפיק
גם אני חושבת שלא אמורה להיות.
הראל שרעבי
יש השלכות מיסויות.
אביגיל ונקרט
אגף התקציבים. עד כמה שידוע לי לא אמורה להיות השלכה תקציבית כיוון שמדובר בקופת גמל פרטית אבל אם אתם רוצים לשנות את הסיפור של נישואין, של מי שמקבל קצבה מפנסיה תקציבית (שאירים), לזה כן יש השלכה תקציבית.
היו"ר משה גפני
הבנתי. תודה רבה. טוב שאמרת את זה. אני חוזר ואומר שאני רוצה שלא תהיה טעות בעניין הזה. אם אנחנו הולכים לפי המסלול שאמרתם, אנחנו עושים הכול בהסכמה. אנחנו נאשר את זה עכשיו כך, כשאני מודיע לפרוטוקול שאם תביאו טענות לקראת הצעת החוק הממשלתית, למשל נישואין, נצטרך לדון עליהן ולראות מה זה, לראות אם זה קיים, אם זה לא קיים. אומרת נכון נציגת אגף התקציבים. כאן אין עלות תקציבית. החוק הזה מדבר על קופות גמל ולא נתקדם עם זה בלי שאתם תביאו את החוק הממשלתי ואנחנו נחבר את שתי ההצעות יחד.

יכול להיות שיהיה דיון בינינו לגבי הנושא של הנישואין. אם יתברר שאנחנו צריכים לשנות את זה בגלל שגם אתם תסכימו שזה משולל הגיון וצריך לתקן את החוק – היא אומרת שאז תהיה עלות תקציבית. כרגע אין עלות תקציבית וכרגע אנחנו מדברים על הסכמה. לא הסכמה שאתם מסכימים שאני אצביע.

אמרתי את מה שאמרתי, אני חושב כבר שלוש פעמים.

מי בעד אישור הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) (תיקון - היוון קצבה על ידי שאיר הזכאי לפנסיה תקציבית או לקצבה מקופה אחרת), התשע"ח-2017? מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה
בעד – פה אחד
הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) (תיקון - היוון קצבה על ידי שאיר הזכאי לפנסיה תקציבית או לקצבה מקופה אחרת), התשע"ח-2017 נתקבלה
היו"ר משה גפני
הצעת החוק אושרה בכפוף לכל הדברים שאמרתי וזה מה שיהיה בהמשך.

אני מאוד מבקש שתזרזו את זה. אתם יודעים כמוני או טוב ממני שמדובר באנשים מבוגרים שככל שאין את החוק, הם נפגעים או נפגעות. היה צריך לעשות את זה מזמן אלא כפי שאמרת, ואני מקבל את זה, הייתה בעיה טכנית מכיוון שבחוק שאתם הבאתם היו גם דברים נוספים שלא קשורים לעניין הזה והם שנויים במחלוקת. נלך במתינות ולא למלחמת עולם, אבל באמת צריך לזרז את זה כי מדובר באנשים מבוגרים.

תודה רבה.

הישיבה ננעלה בשעה 10:28.

קוד המקור של הנתונים