ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 05/07/2018

חוק החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך ובמקומות ציבוריים, התשע"ח-2018

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים

הכנסת



3
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
05/07/2018


מושב רביעי



פרוטוקול מס' 817
מישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
יום חמישי, כ"ב בתמוז התשע"ח (05 ביולי 2018), שעה 10:00
סדר היום
הצעת חוק החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך ובמקומות ציבוריים, התשע"ח-2017
נכחו
חברי הוועדה: אלי אלאלוף – היו"ר
חברי הכנסת
יהודה גליק
מוזמנים
שירלי אברמוביץ - לשכה משפטית, משרד הבריאות

מירי כהן - משרד הבריאות

טל חדוה אמיתי - עו"ד, משרד הבריאות

עדי נועם סביר - עוזרת ליועצת המשפטית, משרד החינוך
ייעוץ משפטי
יעל סלנט
מנהל/ת הוועדה
ענת כהן
רישום פרלמנטרי
יפעת קדם


הצעת חוק החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך ובמקומות ציבוריים, התשע"ח-2017, פ/805/20 כ/745, הצעת ח"כ יואל חסון
היו"ר אלי אלאלוף
היום 5.7.2018, כ"ב בתמוז התשע"ח, השעה 10:04. אנחנו התבקשנו לנושא של אפינפרין. בעקבות הדיון וההחלטות שהתקבלו בחוק הזה, קיבלנו בקשה לרביזיה של חבר הכנסת יהודה גליק. מי בעד הרביזיה, מי נגד?

הצבעה

בעד – פה אחד
נגד – אין
נמנעים – אין
הרביזיה אושרה.
יעל סלנט
אני אציג את ההסכמות שהמשרדים הגיעו בינם לבין עצמם. אני אקדים ואומר שקיבלנו ממשרד הבריאות, ממשרד החינוך וממשרד העבודה והרווחה, הן תחת זרוע הרווחה והן תחת הזרוע של עבודה, אישור או הסכמה לנוסח הזה שמונח פה על השולחן. אני מבינה שביום ראשון זה גם חוזר לוועדת שרים. ההסכמה התקבלה מכל המשרדים הרלוונטיים שצוינו.

אני אציג בקצרה את השינויים שהכנסנו לנוסח בעקבות ההסכמות. תוך כדי הדיון עלתה בקשה שתקנות לפי סעיף 2 ותקנות לפי סעיף 8 לחוק יהיו בהתייעצות עם שר החינוך ועם שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. הגורם המוסמך הוא שר הבריאות. הוא צריך להתייעץ עם שר החינוך.
יהודה גליק (הליכוד)
הוא רשאי.
יעל סלנט
לא.
יהודה גליק (הליכוד)
בסעיף 8 כתוב שהוא רשאי.
יעל סלנט
סעיף 8 זה תקנות רשות. סעיף 2(ג) זה תקנות חובה. יש חובת התייעצות עם שר החינוך ועם שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

יש עוד שינוי מינורי שהכנסנו לנוסח. הכנסנו לתקנות החובה, שזה לפי סעיף 2(ג), את סדר הפעולות בעת חשד למקרה של אלרגיה מסכנת חיים במוסד חינוך. זה קודם היה בסעיף של תקנות הביצוע, עכשיו הכנסנו את זה לתוך סעיף 2(ג).

לב המחלוקת היה התיקון לחוק הפיקוח על בתי ספר. הכנסנו תיקון לסעיף 6. קודם תיקנו את סעיף 9, עכשיו אנחנו מתקנים את סעיף 6. סעיף 6 לחוק הפיקוח על בתי ספר: "המנהל הכללי יעביר העתק של הבקשה ושל מצורופתיה לרשות הבריאות, ולא ייתן רישיון אלא לאחר שרשות הבריאות אישרה כי אין היא מתנגדת למתן הרישיון מבחינת התברואה". זה מה שכתוב בחוק הפיקוח על בתי הספר. אנחנו נוסיף: "ומבחינת דרישות חוק החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך ובמקומות ציבוריים, התשע"ח-2018", כדי שיהיה ברור שהגורם שמודיע שאין לו התנגדות לתת את הרישיון זה רשות הבריאות. רשות הבריאות היא זאת שתבדוק, לא משרד החינוך. זאת הייתה דרישה של משרד החינוך. משרד הבריאות הלך את כל כברת הדרך כדי לאפשר להצעת החוק הזאת לעבור. יש עוד כל מיני שינויים מינוריים שהכנסנו לתוספת ואני לא מציגה אותם. זה בעיקר עניינים של נוסח וצורה כדי לגרום לזה להיראות כמו נוסח של הצהרה. אני חושבת שבזה כיסינו את העניין.
שירלי אברמוביץ
אכן, כפי שעורכת דין סלנט אמרה, עברנו כברת דרך ארוכה כדי לרצות את כל הגורמים השונים. אני שמחה שהגענו ליום הזה. זאת הצעת חוק מאוד חשובה. אני מקווה שנזכה לראות אותה מתממשת בפועל.
היו"ר אלי אלאלוף
מי בעד הנוסח החדש, מי נגד?

הצבעה

בעד – פה אחד
נגד – אין
נמנעים – אין
אושר.

הישיבה ננעלה בשעה 10:10.

קוד המקור של הנתונים