ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 03/07/2018

החלטת הוועדה על זימון מנכ"ל משרד האוצר לדיון בנושא: מיסוי מוצרי טבק

פרוטוקול

 
פרוטוקול של ישיבת ועדה

הכנסת העשרים

הכנסת



2
הוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול
03/07/2018


04/07/2018
08:24
מושב רביעי



פרוטוקול מס' 122
מישיבת הוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול
יום שלישי, כ' בתמוז התשע"ח (03 ביולי 2018), שעה 10:00
סדר היום
החלטת הוועדה על זימון מנכ"ל משרד האוצר לדיון בנושא: מיסוי מוצרי טבק
נכחו
חברי הוועדה: תמר זנדברג – היו"ר
יהודה גליק
חברי הכנסת
יוסף ג'בארין
דב חנין
מנהל/ת הוועדה
בת שבע פנחסוב
רישום פרלמנטרי
ס.ל., חבר תרגומים



החלטת הוועדה על זימון מנכ"ל משרד האוצר לדיון בנושא: מיסוי מוצרי טבק
היו"ר תמר זנדברג
בוקר טוב לכולם, ברוכות וברוכים הבאים לישיבת ועדת הסמים והאלכוהול של הכנסת. אני גאה לבשר שהכנסת מציינת היום שני ימים מיוחדים, את יום התחבורה הציבורית, שהוא חשוב מאוד, אבל אנחנו לא נציין אותו כאן, והשני את יום השפה הערבית, ביוזמת חבר הכנסת יוסף ג'בארין. תודה שהצטרפת אלינו. כמיטב המסורת מדי שנה הוועדה הזו מקדישה דיון ביום הזה לקמפיינים בשפה הערבית, תיכף נשמע מהאגודה למלחמה בסרטן, למניעת עישון, סמים ואלכוהול.

ברשותך, לפני שנגיע לנושא הזה אנחנו נקדיש דקה לדיווח בנושא דיון בהשתתפות מנכ"ל משרד האוצר או מי מנציגיו בנושא מיסוי טבק. יושב איתנו חבר הכנסת יהודה גליק, שגם שובת רעב כבר 22 יום, זה המקום לנצל את הזמן, יהודה, לקרוא לך להיאבק, אבל באופן שישמור על כוחותיך, כי הציבור ששלח אותך זקוק לך.

אני רוצה לעדכן שהדיון הזה כאן מתכנס בעקבות דיון שיזמנו בפעם הראשונה ב-18 בספטמבר 2017, בעקבות סירוב משרד האוצר לחתום על מיסוי האייקוס. לא נכח כאן נציג משרד האוצר, סירבו לשלוח נציג. לאחר מכן, ב-4 בדצמבר 2017, ביוזמתך, דיון נוסף שגם אליו לא הגיע נציג. בינואר אנחנו החלטנו לפי סעיף 123(א) לתקנון הכנסת לזמן את מנכ"ל משרד האוצר. בעקבות הדיון הזה, ב-26 בפברואר התקיים דיון בהשתתפות מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, שהבטיח לנו בתוך 30 יום לעדכן מתי יתקיים דיון. עכשיו כבר חודש יולי, עברו חמישה חודשים וזה עדיין לא קרה. ב-12.6 כאשר הכנסת ציינה יום ללא עישון, 'ישראל בריאה ללא עישון', אנחנו שוב ביקשנו לעסוק בנושא ושוב, בהיעדרו של מנכ"ל או מי מנציגיו, ולכן היום אנחנו ביקשנו לכנס דיון ולזמן שוב את המנכ"ל או מי מנציגיו.

אני רוצה לעדכן את הוועדה שאתמול בערב פנה אליי מנכ"ל משרד האוצר והבטיח באופן אישי שהוא יגיע או ישלח נציג לדיון. על כן אני רוצה לבקש מהוועדה, באמת יש לנו רצון טוב ואנחנו רוצים, לטובת העניין, בטח אתה, יהודה, ויש לנו עניין לסיים את שביתת הרעב שלך כמה שיותר מהר, ולכן נשארו לנו שבועיים לסיום המושב, אני רוצה לתאם תאריך עם המנכ"ל או מי מנציגיו, שיוקדש לנושא הזה בשבועיים הקרובים. היום יום שלישי, בואו נסכם שעד מחר יהיה לנו תאריך לדיון ואם זה לא יקרה, אם עד מחר לא נדע שיש לנו תאריך לדיון בשבועיים הקרובים, ביום שני יש לנו דיון בבקשה שלך, בנושא שלך, של מניעת עישון מגיל 21. אם אנחנו לא נצליח לתאם דיון בשבועיים הקרובים אז ביום שני בפתח הישיבה אנחנו נצביע על הסעיף.

אני רחומה, יש לי לב טוב, אבל אני נענית כאן לבקשה של המנכ"ל, הוא באמת התקשר אליי באופן אישי, הוא הבטיח לבוא. אני חייבת עוד משהו לומר, הוא אמר שאין לו מה לעדכן מכיוון שהשר לא רוצה להעלות מסים. זו אמירה.
יהודה גליק (הליכוד)
אבל דיברנו על לקיים דיון.
היו"ר תמר זנדברג
אתה צודק, העליתי בפניו את הדברים, אבל מכיוון שזה לא יישאר בשיחת טלפון, אלא יהיה בישיבה לפרוטוקול אני נענית לבקשה הזו. היום יום שלישי, יש לנו את הפררוגטיבה ביום שני להצביע. גם בפעם הקודמת, אני חייבת לומר, שתיאום הדיון נעשה בתיאום ועם רצון טוב ובסוף המנכ"ל הגיע. לא אהבנו לשמוע את מה שהוא אמר ויכול להיות שלא נאהב גם הפעם, ויכול להיות שזו מדיניות השר ואנחנו נצטרך להיאבק בה באמצעים ציבוריים, אבל זה המצב כרגע. מחר נקבל עדכון ואני גם אעדכן אותך.
יהודה גליק (הליכוד)
תודה רבה.


הישיבה ננעלה בשעה 10:15.

קוד המקור של הנתונים