ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 23/04/2018

שינויים בתקציב לשנת 2018

פרוטוקול

 
ôøåèå÷åì ùì éùéáú åòãä

ôøåèå÷åì ùì éùéáú åòãä

àåîðéè÷

2018-05-13OMNITECH



הכנסת העשרים

מושב רביעי

פרוטוקול מס' 1017

מישיבת ועדת הכספים

יום שני, ח' באייר התשע"ח (23 באפריל 2018), שעה 13:00
סדר היום
שינויים בתקציב לשנת 2018.
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

עמר בר-לב
מוזמנים
שירלי אביבי - מנהל תחום מפקח ארצי כלכלה, רשות המסים, משרד האוצר

יובל טלר חסון - רפרנט שיכון, אגף התקציבים, משרד האוצר

עו"ד משה ארבל - ראש מטה שר הפנים, משרד הפנים

ברוד נועם - תקציבן הקרן ורע"ן עידוד השכלה, משרד הביטחון

פנחס פרנקל - אגף תקציבים, משרד המשפטים

חיה עזו - מנהלת תחום בכירה תקציבים, הנהלת בתי המשפט

קרן שגיא - תקציבים, רשות האכיפה והגביה
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
מנהל/ת הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
סיגל גורדון

שינויים בתקציב לשנת 2018
היו"ר משה גפני
אני פותח את הישיבה בנושא שינויים בתקציב. אנחנו מתחילים בבקשה מספר 05-002. עודפים. משרד האוצר בבקשה.
יובל טלר חסון
הפנייה התקציבית נועדה להעברת עודפים מחויבים בתקציב משרד האוצר משנת 2017 לשנת 2018 בסך של כ-425 מיליון שקלים. כפי שמפורט בפנייה, העודפים המרכזיים נמצאים בתקציב מינהל הרכב הממשלתי שנובעים כתוצאה מהתחייבויות לרכישת כלי רכב עבור כלל משרדי הממשלה, תהליך שנמשך בין שלושה חודשים לשנה וחצי, תלוי בסוג הרכב. וכן בתקציב רשות המסים כתוצאה מהתחייבויות מהחודשים האחרונים של השנה ומרכישת אמצעים לבידוק ופיקוח ביטחוני.
היו"ר משה גפני
תגיד לי, למה משרד האוצר צריך לשים את ידו על העודפים? מילא משרדים אחרים, אני מבין. למה זה לא יכול להיות בבסיס התקציב? אתם הרי יודעים למה אתם נזקקים, מחשוב וכל הדברים, שר והסכמי עבודה.
יובל טלר חסון
אנחנו מדברים דווקא על מקום שבו התקציב כבר ניתן. כפי שהסברתי בדברי, התקציב ניתן כבר בשנת 2017 והסיבה הייתה התקשרויות שהן התקשרויות חוצות שנים במרבית המקומות, בין אם זה בגלל תשלומים בסוף השנה ובין אם זה בגלל - - -
היו"ר משה גפני
הבנתי. מי בעד אישור הבקשה ירים את ידו.

בעד בקשה 05-002 – רוב

נגד – אין

נמנעים – אין

בקשה מספר 05-002 נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הבקשה אושרה.
יובל טלר חסון
אנחנו עוברים לבקשה 08-001. הפנייה התקציבית נועדה להעברת עודפים מחויבים מסעיף 08 בתקציב משרד המשפטים בסך של כ-508 מיליון שקלים. מרבית העודפים נמצאים בתוך מערכת בתי המשפט ונובעים כתוצאה מהוצאות הטיפול של מערכת בתי המשפט וכן מערכת ההוצאה לפועל, בין אם בגלל התקשרויות שהתבצעו בסוף השנה ובין אם בגלל התקשרויות חוצות שנים של רכש רב שנתי.
היו"ר משה גפני
יש פה רשימה ארוכה של עודפים: בתי המשפט, משרד המשפטים, פרקליטות המדינה, הסנגוריה הציבורית, הסיוע המשפטי, הרשות לקיום חוק איסור הלבנת הון, רישום והסדר מקרקעין, האפוטרופוס הכללי, הוצאות תפעול של מערכת בתי המשפט. למה אין שום סעיף של בתי הדין?
יובל טלר חסון
בתי הדין מתוקצב בסעיף 22 בתקציב המשרד לשירותי דת. אותה פנייה נמצאת על שולחנכם, ביקשתם מספר השלמות וזה יועבר בשבוע הבא.
היו"ר משה גפני
הבנתי. מי בעד אישור הבקשה ירים את ידו.

הצבעה

בעד בקשה מספר 08-001 – 2

נגד – אין

נמנעים – אין

בקשה מספר 08-001, נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הבקשה אושרה.

אנחנו עוברים לבקשה מספר 46-002, חוק חיילים משוחררים.
יובל טלר חסון
הפנייה נועדה להעברת עודפים מחויבים בתקציב הקרן לחיילים משוחררים בסך של כ-10 מיליון שקלים לטובת מחויבויות הנובעות מתקציב הקרן.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הבקשה ירים את ידו.

הצבעה

בעד בקשה 46-002 – 2

נגד – אין

נמנעים – אין

בקשה מספר 46-002, נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הבקשה אושרה.

עכשיו אני מבקש לומר, יש מספר פניות של משרד הפנים שדברי ההסבר מגיעים רק עכשיו. אנחנו ביקשנו את הקריטריונים ודברים שהיה צריך על פי הנוהל. שתדעו, שיש לנו שתי מגבלות, גם אם זה היה הדבר הכי חשוב. מגבלה אחת, מכיוון שאנחנו בפגרה צריך להודיע על זה ארבעה ימים קודים. ומגבלה שנייה שהיא מגבלה גם בתוך כדי המושב, צריך יומיים לקבל את דברי ההסבר כדי שכל החברים יקבלו את זה. זה הנוהל של ההעברות. לי מלכתחילה הייתה התנגדות בנושא של העברות משרד הפנים. אם אתה רוצה, אני יכול לפרט את הסיבות להתנגדויות.
משה ארבל
אם הגענו להבנות אז נשאיר את העבר מאחורינו.
היו"ר משה גפני
אני אגיד בכל כדי לא להסתיר. חבר הכנסת עמר בר-לב הוא איש הגון, הוא חבר ועדה. דובר בהעברות של משרד הפנים ביהודה ושומרון. אז למשל, בהתיישבות צעירה נותנים את זה רק ליישובים עד 15,000 תושבים. את מי זה הוציא? את שני היישובים החרדיים. חשבתי שזה איזה קריטריון, הלכתי לבדוק ברמת הגולן. גם ברמת הגולן צריך לתת התיישבות צעירה, שם אין מגבלה של 15,000 תושבים. אותה העברה. למה אין מגבלה של 15,000 תושבים? תנחש. בגלל שברמת הגולן אין יישוב חרדי.
עמר בר-לב (המחנה הציוני)
אולי צריך להקים.
היו"ר משה גפני
יכול להיות שצריך להקים. אני לא מבין את היועצים המשפטיים שנתנו לזה אישור. יש אישורים ביטחוניים, היישובים החרדים כמעט לא נמצאים. בדקתי, מתברר שהמשנה ליועץ המשפטי אמר, כן, שלא צריך. אני עובר כל בקשה שמגיעה, החרדים בחוץ.
עמר בר-לב (המחנה הציוני)
לא, זה לא רק חרדים. זה גם אריאל.
היו"ר משה גפני
הכול בפנים. לכל דבר יש קריטריונים. אתה רוצה שאתן לך דוגמה. בתקציב משרד החינוך יש תגבור לבגרות. מכינים את בנות הסמינרים לבגרות. אצל החרדים לא לומדים בגרות אבל יש סמינרים שכן. יש סמינרים בתל אביב, בפתח תקווה, בחיפה, סמינרים שמלמדים בגרות. ואז הם גם דרשו, תכניסו גם את החרדים. אומר מנכ"ל משרד החינוך, הרי זה האינטרס שלנו שילמדו בגרות. לא, עשו קריטריונים שאישרה יועצת משפטית, שזה רק בקריטריון כזה שאף אחד מהחרדים לא מקבל. אתה לא יכול להבין – אני בעד לתת לכולם. אלה הקריטריונים. אז שינו עכשיו את הקריטריונים. דרך אגב, קריטריונים זה גם דבר גמיש. אמרתי בסדר, אני מסיר את ההתנגדות שלי, אבל עכשיו יש את הדברים הטכניים. צריך לעבור את הלשכה המשפטית שיש את דברי ההסבר והקריטריונים. אבל ככה זה לאורך כל הדרך. מה שאני לא מבין, הרי היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה הם אנשים רציניים, הם עומדים על קריטריונים, למה הם לא מגנים עלינו? למה?
עמר בר-לב (המחנה הציוני)
מאותה סיבה שלפעמים הם לא מגנים עלינו.
משה ארבל
ייאמר לפרוטוקול, שארז קמינץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לא מרגיש בנוח עם התיישבות צעירה והוא הנחה, בגלל הסתמכות זאת תהיה תקנה תקציבית שתלך ותפחת.
היו"ר משה גפני
הם אישרו אצל היועץ המשפטי לממשלה קריטריונים שאנחנו בחוץ. אני לא מאמין. אני מאמין בקדוש ברוך הוא, אני לא מאמין בהם.

אנחנו נביא את זה ברגע שיתאפשר מבחינת התקנן שהם יגידו שהקריטריונים בסדר ודברי ההסבר יינתנו, נביא את זה לאישור. רק אל תשנו את זה עוד הפעם כי אז אצטרך ללמוד הכול מחדש.
משה ארבל
כפי שהגשנו לוועדה, אנחנו עומדים מאחורי הדברים.
היו"ר משה גפני
תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 13:18.

קוד המקור של הנתונים