פרוטוקול

 
ôøåèå÷åì ùì éùéáú åòãä

ôøåèå÷åì ùì éùéáú åòãä

àåîðéè÷

2018-05-13OMNITECH



הכנסת העשרים

מושב רביעי

פרוטוקול מס' 1001

מישיבת ועדת הכספים

יום שני, כ"ה באדר התשע"ח (12 במרץ 2018), שעה 11:10
סדר היום
הצעת חוק התקציב לשנת הכספים 2019, התשע"ח-2018
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

נאוה בוקר – מ"מ היו"ר

דוד אמסלם

דוד ביטן

מיכל בירן

איתן ברושי

עמר בר-לב

יצחק וקנין

מכלוף מיקי זוהר

ג'מאל זחאלקה

אחמד טיבי

מיקי לוי

מנחם אליעזר מוזס

אברהם נגוסה

בצלאל סמוטריץ

רחל עזריה

רועי פולקמן

פורר עודד

טלי פלוסקוב

מיקי רוזנטל

מוסי רז

סתיו שפיר
חברי הכנסת
אמיר אוחנה

רוברט אילטוב

זאב בנימין בגין

איל בן ראובן

יואל חסון

יעל כהן פארן

מיכאל מלכיאלי

איילת נחמיאס ורבין

סאלח סעד

נורית קורן

מיכל רוזין

יפעת שאשא ביטון

אלעזר שטרן
מוזמנים
אודי אדירי - מנכ"ל משרד האנרגיה

אסי מסינג - עו"ד, היועץ המשפטי, משרד האוצר

יוגב גרדוס - סגן הממונה על התקציבים, משרד האוצר

עידו שוואב - רפרנט תקציב, אגף התקציבים, משרד האוצר

תמיר כהן - רפרנט מאקרו, אגף התקציבים, משרד האוצר

ששון עוזר - ארגון קנ"ף

גבריאל וולפסון - עיתונאי

אליהו יצחק - מוזמן/ת

ענת גולן - מוזמן/ת

נעם דשא - מוזמן/ת

גל גולן - שדלנ/ית (ברדוגו יועצים), אינו/ה מייצג/ת לקוחות בדיון זה
ייעוץ משפטי
שגית אפיק

אייל לב ארי

שלומית ארליך

שיר שפר
מנהל/ת הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
אהובה שרון, חבר תרגומים

הצעת חוק התקציב לשנת הכספים 2019, התשע"ח-2018
היו"ר משה גפני
אני פותח את ישיבת ועדת הכספים. על סדר היום הצעת חוק התקציב לשנת 2019, התשע"ח-2018.
יוגב גרדוס
מונחת לפניכם הצעת התקציב לשנת 2019. המספרים של התקציב. בהתאם להחלטת הממשלה שהייתה אתמול אנחנו גם מגישים דפי החלפה.
היו"ר משה גפני
אני מבקש גם מהעיתונאים להיות בשקט. אם אני עושה משבר, אני אודיע לכם לפני כן. אם אני לא מודיע לכם, אין משבר. תנו לעבוד.
יוגב גרדוס
כאמור, מונחת לפניכם הצעת התקציב לשנת 2019, כפי שהגישה הממשלה. כל הסעיפים הנלווים כבר אושרו ולמעשה נדרש רק לאשר את התקציב עצמו, את המספרים. אתמול התקיימה ישיבת ממשלה ואושרה החלטת ממשלה בנושא שמירה על מסגרות פיסקליות לשנת 2019 ויישום הסכמים קואליציוניים.
היו"ר משה גפני
על כל הדברים נצביע אבל אם אפשר שתאמר לנו מה יש בתקציב הזה שהוא בשורה לעומת התקציב הקודם. תקציב החינוך גדל, תקציב הבריאות גדל, אתה יודע להגיד את זה?
יוגב גרדוס
בוודאי.
היו"ר משה גפני
זה הנושא שמעניין אותנו.
יוגב גרדוס
שר האוצר הציג כאן את התקציב אבל אני יכול לחזור. קודם כל, באופן קלישאתי, התקציב הזה הוא התקציב הגבוה ביותר בהיסטוריה. יש בו מספר בשורות גם מבחינת השינויים המבניים שכבר אושרו בוועדות השונות. מבחינת תוצאה תקציבית אנחנו מתגברים את ההוצאה החברתית בצורה מאוד מאוד משמעותית. אני לא זוכר גידול כזה בשנים האחרונות.
מוסי רז (מרצ)
בשנים האחרונות לא עשו את זה.
יוגב גרדוס
אני לא זוכר כזה גידול משמעותי.
טלי פלוסקוב (כולנו)
עשו אבל לא כך. כל שנה הייתה תוספת.
יוגב גרדוס
הדבר התאפשר הן מבחינת זה שהמשק נמצא במצב טוב, מבחינה כלכלית, והן בעקבות מספר צעדים מבניים שאושרו. אפשר לציין את הרפורמה בציוד שאושרה, אפשר לציין את התוספת לקצבאות הזקנה לקשישים שלא צברו את תוספת הוותק, מספר שינויים בתקציבי הספורט, בתקציבי הבריאות יש גידול מאוד משמעותי, בתקציב הרווחה וכן בתקציב החינוך. בנוסף אנחנו עומדים במתווה הרב שנתי במערכת הביטחון. באמת תקציב שאנחנו מאמינים בו וכמו שאמרתי, גם שומר על המסגרות הפיסקליות שאושרו כאן ובמליאה בשבוע שעבר.

אני כן רוצה לומר שהממשלה אישרה אתמול תיקונים שיובאו בפניכם בדפי ההחלפה שנוגעים בעיקר להסכמים הקואליציוניים וההטמעה שלהם בתוך סעיפי התקציב השונים. אנחנו פועלים על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה בנושא הזה ולאחר אישור הממשלה ואישורים משפטיים שקיבלנו מהמשרדים, בעיקר ממשרד החינוך, אנחנו מטמיעים בעצם את השינויים.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
יש שינויים קואליציוניים חדשים או אלה שעוד לא הספקתם לעשות?
יוגב גרדוס
הממשלה אישרה בישיבתה באוגוסט את ההסכמים הקואליציוניים לשנת 2019 ובעצם נקבע שעד לתאריך הזה, שאנחנו בו מצביעים על התקציב בקריאה שנייה ושלישית, ניתן לבצע שינויים בתוך ההסכמים. התבצעו מספר שינויים יחסית רב ואנחנו נביא את זה בדפי ההחלפה. בנוסף, תקציב הישיבות הוגדל ב-50 מיליון שקלים, תקציב המוכר שאינו רשמי ב-40 מיליון שקלים.
היו"ר משה גפני
הוא היה כזה בשנה שעברה.
יוגב גרדוס
נכון.
היו"ר משה גפני
אז הוא לא הוגדל.
יוגב גרדוס
לעומת החלטת הממשלה. סליחה.
היו"ר משה גפני
רק שאנשים ידעו את הטקטיקה. אולי מישהו יעבור לאגף התקציבים, אז שהוא ידע. הפחיתו 50 מיליון שקלים לעומת 2018 ועכשיו מוסיפים את זה בחזרה ל-2019. נשאר אותו סכום.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
זה שמביאים תקציב בשלב כל כך מוקדם, זה אומר שיש הסכם קואליציוני חדש? אולי זאת שיטה מעניינת.
היו"ר משה גפני
לא.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
נעשה עוד מעט עוד תקציב ונביא עוד הסכם.
היו"ר משה גפני
לא. תענה בבקשה. יכול להיות שעשיתם הסכם קואליציוני עם הבית היהודי ואנחנו לא יודעים עליו.
יעל כהן-פארן (המחנה הציוני)
לא בממשלה הזאת. לא יהיו הסכמים קואליציוניים בממשלה הזאת.
יוגב גרדוס
אין הסכמים קואליציוניים נוספים מעבר למה שאמרתי עכשיו. כמו שאמרתי, אנחנו נשארים בתוך מסגרות התקציב ולכן כל השינויים האלה, הם שינויים פנימיים. אתם עוד מעט תתבקשו לאשר שורה שורה בשינויים בתקציב בהתאם למה שאמרתי קודם. לכן אני יכול לומר שאין הסכמים נוספים ככל שידוע לנו, גורמי המקצוע. אנחנו לא אחראים על הדרג הפוליטי, אבל גם בהתאם לחוק יסוד: הממשלה וגם בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה - - -
היו"ר משה גפני
אני מבקש לומר משהו בעניין הזה. אני רוצה להבהיר גם את מה שהיה. היה שלב מסוים בו אמרו שהולכים להביא את תקציב 2019 ולא פותחים הסכמים קואליציוניים. הם ביקשו שראשי הקואליציה יחתמו על זה. שיחתמו על נייר שלא משנים בכלל בתקציב כלום.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
ראש הממשלה. לא הם.
היו"ר משה גפני
מה זה משנה? אתה רוצה בכוונה שחברים לא ידעו את האמת בעניין הזה? תן לי, אני אומר לך את האמת. האמת היא שחתמו על הנייר הזה. אין שינויים. אני לא הסכמתי לחתום. למה לא הסכמתי לתחום? בגלל כמה סיבות אבל העיקרית שבהן היא שאמרתי שאני יושב ראש ועדת הכספים ואני מתכוון לפעול בכל כוחי לשנות בתקציב. למשל ניצולי שואה, למשל נקודות זיכוי. אם אני אחתום על נייר כזה, אני חושב שזאת גם עבירה על החוק. התפקיד שלי עם הוועדה הזאת, עם חברי הוועדה, הוא לעשות שינויים ולכן לא חתמתי על זה.

הסכמים קואליציוניים לא נפתחו. נשארו אותם הסכמים קואליציוניים. התקציב בעצם הובא בתחילת שנת 2018 כשחודשים ארוכים אנחנו עוד עובדים עם תקציב 2018. לקראת 2019 אין הסכמים קואליציוניים נוספים. אני היחיד שלא חתמתי וזאת הסיבה.

אני יודע שאתה לא שבע רצון מכך שלא חתמתי אבל לא חתמתי.
יוגב גרדוס
אני יכול לאשר.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
כששר האוצר אמר שהוא רוצה למנוע סחטנות ולכן הוא מביא את זה עכשיו, הרי אנחנו ראינו שחברי הקואליציה קיבלו ואת כל הסחיטות הקודמות הלבינו.
היו"ר משה גפני
בסדר אבל זה לא משהו חדש. תכף האופוזיציה תדבר.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
אני זוכר את הלילות, גם אתך, ואני יודע שבפעם הקודמת באמת הייתה סחטנות אישית.
היו"ר משה גפני
אין היום.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
אבל המפלגתית נשארה.
היו"ר משה גפני
רבותיי, אני אאפשר לאופוזיציה לומר את הדברים. אני יודע מה הייתי אומר לו אני הייתי באופוזיציה. בסדר. קודם כל, העובדות. אפשר לקרוא לזה סחטנות, אפשר לקרוא לזה הכול, אבל אין בתקציב הנוכחי ב-2019 את כל הפרטנים האלה שעל זה היה מדובר. אין את זה. חברי הקואליציה לא רוצים את זה עכשיו וזה לא מופיע. לגבי ההסכמים הקואליציוניים, למשל הסכם קואליציוני עם יהדות התורה, יש שם תקציב לסמינרים, יש שם תקציב לבתי הספר, אבל זה לא משהו פרטני. מה שהיה ב-2018, מה שהיה ב-2017, יהיה ב-2019. לא יותר ולא פחות.

עכשיו אתה יכול לדבר על הממשלה, היא צריכה לעבור מן העולם. היא גם מעבירה חוק גיוס. משהו נורא.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
אל תדאג, את זה היא לא תעביר אפילו שהסכמתם למכסות. אתמול בערב הסכמתם למכסות.
היו"ר משה גפני
יוגב, אתה רוצה להשלים? אני רוצה לתת לחברי הכנסת. השלמת. תודה רבה. יש מישהו מחברי הכנסת שרוצה להתייחס? חברי הכנסת מוסי רז, רועי פולקמן ואיתן ברושי. מוסי, תדבר נגד הממשלה כמו שצריך.
מוסי רז (מרצ)
בסדר. אתם עושים לנו את העבודה בדיבור נגד הממשלה. כל הסיעות של הקואליציה מדברות אחת נגד השנייה וזאת הצלחה לכל הצדדים. כולכם צודקים.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אני חשבתי להגיש הצעת חוק פרטית על התקציב, שאני רוצה שהממשלה תתמוך בלי שאגף התקציבים יביע את עמדתו.
מוסי רז (מרצ)
אני אמרתי לעודד פורר שאני מת על הנימוקים שלו. הוא אמר שהם יתמכו רק בחוק שמערכת הביטחון תתמוך בו. הוא שכח את חוק עונש מוות למחבלים, את חוק ההסדרה וחוקים אחרים.

אני רוצה לדבר על זה. כאן יש הגדלה של 221 מיליון שקלים, שישית, 16-17 אחוזים, בתקציב תמיכות במוסדות דת. לא הוציאו והחזירו אותו. זו העלאה. יכול להיות שאלה הסדרים ביניכם שאתה תספר לנו עליהם אחר כך.
היו"ר משה גפני
אני לא מכיר.
מוסי רז (מרצ)
יש מספרים. יכול להיות שיש טעות דפוס?
היו"ר משה גפני
מה למשל? איזה סעיף?
מוסי רז (מרצ)
רשום. מיליארד ו-269 מיליון למיליארד ו-400 מיליון.
היו"ר משה גפני
למה?
מוסי רז (מרצ)
תמיכות במוסדות דת.
היו"ר משה גפני
אני לא מכיר.
מוסי רז (מרצ)
יש כאן העלאה של המענקים לרשויות מקומיות כשכל פעם באים עם קונצים ומעבירים מענקי איזון מכאן לשם. אנחנו מכירים את הקונצים האלה. לשטחים. כל הדברים האלה מופיעים כאן.

אנחנו כמובן נצביע נגד.
היו"ר משה גפני
תודה. חבר הכנסת רועי פולקמן. שלוש דקות לכל אחד.
רועי פולקמן (כולנו)
אני אהיה קצר. אני כן חושב גפני, והתייחסת לזה אבל אני רוצה להגיש את זה, שהעובדה שהתקציב הזה שהוא השלישי שהעברנו כמכלול, אבל החמישי בשנה חמישית שעובר תקציב ואין הפעם את כל ניירות ההסכמים הפרטניים, זה בעיני – ואני חייב לומר את זה כחבר הוועדה שיושב כאן בתקציב השלישי, שנה חמישית שזה קורה – אירוע חשוב. יש הבדל בין ההסכמות הקואליציוניות המפלגתיות שמבטאות סדרי עדיפויות מהותיים בשינויי התקציב, שזה הגיוני בעיני, לבין הסחר מכר האישי שהתנהל כאן.
היו"ר משה גפני
אני מבקש לא לדבר. אם מדברים, אני מוציא. לא להפריע.
רועי פולקמן (כולנו)
אני חושב שזאת גאווה גם לוועדה וגם לקואליציה וגם באופן כללי שסוף סוף התקציב עובר עם סדרי עדיפויות. היו כאן ויכוחים על נושאים מהותיים, עשינו בהם לא מעט תיקונים אבל אין יותר את העניין הפרסונלי הזה שכל אחד גוזר איזה שניים-שלושה מיליוני שקלים שלא היו להם חשיבות אמיתית. ראינו את זה וזה בעיקר העכיר כאן את הדרך בה התקציב אושר. זה לא קרה הפעם ואני רוצה לברך על כך.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אדוני היושב ראש, חברי הכנסת, נאמר בצדק על התקציב שאין בו בשורות ואין בו גזרות. יכלה להתקיים הישיבה הזאת גם לא בערב המשבר אבל בתוך משבר שמתחולל על קיומה של הממשלה, אין בתקציב הזה מגדלור גדול. יש בו רצף של מדיניות שיש בה גם דברים חיוביים אבל בסופו של דבר הצמיחה הכלכלית היא לא בנויה על חקלאות ועל תעשייה על מכירת שירותים. הממשלה צריכה לשאול את עצמה מה היא הביאה אותנו, כמה היא קידמה אותנו לעצמאות כלכלית. האם זה נכון שרוב התעשייה שהוקמה בשנה האחרונה הוקמה בחוץ לארץ, האם זה נכון שהצמיחה כאן היא משירותים וזה בניגוד לתמיכה על בסיסה הוקמה המדינה. פתאום מביאים כאן תוצאה של מכירת מכוניות וכרטיסי נסיעה לחוץ לארץ. האם זאת צמיחה אמיתית? האם הירידה באבטלה משקפת מציאות או פרי קומבינה?
רועי פולקמן (כולנו)
איזו קומבינה? ארבעה אחוזי אבטלה.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
נכון, כי מי שצומח על מכירת כרטיסי נסיעה לחוץ לארץ ומכוניות ומי שהאבטלה ירדה אבל העוני נמשך - - -
רועי פולקמן (כולנו)
העוני ירד.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
העוני לא ירד.
רועי פולקמן (כולנו)
ירד.
היו"ר משה גפני
רועי, אין ויכוח. כל אחד יאמר את מה שהוא רוצה גם אם זה יהיה מעצבן וגם אם זה יהיה נחמד. איתן, תסיים, אני רוצה לתמוך בך. תגיד את המשפט האחרון.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אני רוצה להגיד שזאת לא ממשלת צמיחה אלא זאת ממשלת הונאה שהביאה את המדינה לקראת 70 שנים לקיומה, למדינה שמתפרנסת מלופט גשעפט ולא מעבודה. אם התעשייה מוקמת בחוץ לארץ ואם עכשיו יוצא מכרז להביא 100 מיליון ביצים, אלה עסקי אוויר.

לכן אני חושב שהתקציב הזה לא מביא אותנו לצמיחה אמיתית אלא הוא המשך של מדיניות של טלאי על טלאי. אותה מדיניות שנתנה לרמי לוי להדליק משואה, היא המדיניות של חוסר צמיחה. תודה.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. דרך אגב, אני רוצה לתמוך בו, לא במלים שאמרת כי אני חושב שזה תקציב טוב וראוי לאשר אותו, אבל הנושא של החקלאות ראוי לטיפול מיוחד מכיוון שזה לא נעשה, כולל מכון וולקני עליו קיבלתי בקשה לדיון.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
ממשלה שמביאה ירקות מתורכיה, זו ממשלה שאיבדה את השורשים.
היו"ר משה גפני
עודד, קיבלתם הוראה לדבר נגד החרדים. דברו.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
הוא מסביר לי דברים.
היו"ר משה גפני
אני גאה להיות חבר שלהם. קיבלתם הוראה לדבר נגדנו. דברו.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
מי מדבר נגדך? בכל הוועדות אתה מדבר נגדנו. מעביר כאן חוקים בניגוד להסכמות ואחר כך אתה אומר לי שאנחנו מדברים נגדכם.
היו"ר משה גפני
בסדר. הכול בסדר.

חבר הכנסת מיקי לוי ואחריו אלעזר שטרן.
מיקי לוי (יש עתיד)
תודה רבה. אני רוצה להביא לתשומת לב הוועדה שכבר אישרנו 1.4 מיליארד שקלים, כבר אושרו הסכמים, ועכשיו יש לנו טבלה חדשה שהכותרת שלה היא הסכמים קואליציוניים – 1.225,157 ועוד 50 מיליון שקלים ישיבות, ועוד - - -
היו"ר משה גפני
אלה ה-50 עליהם דיברנו קודם כשלא היית.
מיקי לוי (יש עתיד)
ועוד מוכר שאינו רשמי, 40 מיליון שקלים. אז ההסכמים הקואליציוניים, זאת לא הטבלה שהביאו.
היו"ר משה גפני
זאת כן הטבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
זה 2.715,157 מיליארד. זה הסכום.

אני רוצה להביא לתשומת לבך שבתי החולים הציבוריים מתמוטטים. אנחנו קיימנו כאן ישיבה, סיכמנו שנוסיף להם כסף ואיך אומר ברושי? תגיד עוד פעם כי אני לא בדיוק יודע לומר את זה, עסקי אוויר.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
לופט גשעפט.
מיקי לוי (יש עתיד)
אלה עסקי אוויר. לכן אני אומר לך אדוני שבתי החולים הציבוריים מתמוטטים ועכשיו אנחנו עומדים על 2.715,157 מיליארד שקלים הסכמים קואליציוניים. לא היה כדבר הזה. תבינו, אלה סכומים אדירים. מאיפה הכסף? 2.715,157 מיליארד שקלים. טירוף. תתביישו לכם. תנו לבתי החולים הציבוריים. אין כלום. לא אכפת לכם מכלום.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. חבר הכנסת אלעזר שטרן ואנחנו עוברים להצבעה.
מיקי לוי (יש עתיד)
גפני, אתה יכול לתת לי תשובה מה עם בתי החולים הציבוריים?
היו"ר משה גפני
תכף אני אענה.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
גפני, אני רוצה שתסביר לי.
היו"ר משה גפני
כשאתה מבקש הסברים, אני בצרות.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
אתה אמרת שלא הייתה הפעם סחטנות.
היו"ר משה גפני
לא השתמשתי במילה סחטנות. סיפרתי לחברים שראשי הקואליציה חתמו שלא תהיינה דרישות מעבר לעניין של ההסכם הקואליציוני שקיים היום בתקציב. אני לא חתמתי כי עשיתי שינויים כיושב ראש ועדת הכספים.
רועי פולקמן (כולנו)
אמרת שאין אישי ויש מפלגתי.
היו"ר משה גפני
אין אישי. כן. מה שרועי אמר זה נכון.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
אמרת שתיתן זמן לאופוזיציה.
היו"ר משה גפני
בוודאי. שלוש דקות. אמרתי.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
למטה בוועדת הקליטה מתקיים עכשיו דיון על זה שמסתבר שבמשרד הדתות, במשרדי הרבנות, מחזיקים רשימות. יש כאן חיילים ששירתו בצה"ל והם לא יודעים שהם בתוך רשימות שחורות. גפני, תקשיב לי, השירות בצה"ל חשוב לך. רועי, תקשיב גם אתה. יש אנשים שפעם גילו שבן דוד שלהם, יש ספק ביהדות שלו - - -
היו"ר משה גפני
מה זה נוגע לתקציב?
אלעזר שטרן (יש עתיד)
תכף אני אומר לך.
היו"ר משה גפני
אתה רוצה למחוק את תקציב משרד הדתות? בוא נצביע על זה.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
לא.
היו"ר משה גפני
מאיפה אני יודע מה דנים בוועדת הקליטה?
אלעזר שטרן (יש עתיד)
אני יודע שאתה לא יודע ולכן אני מעדכן אותך. כיוון שאתה מכיר אותי, אתה יודע שאני לא אדבר בלי הכשר לנושא. אני מבין שיש אנשים שעוסקים ברשימות של אזרחים טובים של מדינת ישראל שמטילים ספק ביהדות שלהם וגם בישראליות שלהם. אני ראיתי שבקריאה ראשונה – אז עוד לא ידענו שיש דבר כזה, אולי לא היה פרויקט כזה – המשרד לשירותי דת, בין קריאה ראשונה לבין עכשיו, עלה מ-677 מיליון שקלים ל-736 מיליון שקלים ומ-451 ל-510 מיליון שקלים.

אני שואל האם התוספת של ה-70 מיליון האלה או ה-140 יחד, האם התוספות האלה, האם צריך 140 מיליון שקלים תוספת כדי לעשות עוד רשימות שחורות?
טלי פלוסקוב (כולנו)
אני הייתי שולחת את האנשים האלה לקורסים ללמוד איך לתת שירות לאזרחים שלנו.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
נכון אבל זה לא הולך לשם. גפני, אני שואל האם התוספת בין קריאה ראשונה לבין עכשיו, של למעלה מ-100 מיליון שקלים למשרד לשירותי דת, הוא בשביל לעשות עוד פנקסים שחורים של עולים מחבר העמים ששירתו בצה"ל?
היו"ר משה גפני
כבר אמרת את זה. פעם שלישית?
אלעזר שטרן (יש עתיד)
רגע. דבר שלא אמרתי. חלקם הגדול נולד כאן ואנשים במשרד הדתות וברבנות הראשית החליטו שיש ספק ביהדותם.
היו"ר משה גפני
הבנתי. שאלה מצוינת.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
אני שואל למה בין קריאה ראשונה לעכשיו הוסיפו כל כך הרבה כסף.
היו"ר משה גפני
זה לא בסדר. האמת היא שצריך להוריד את זה. אני אשיב לך. אני לא יודע בדיוק האם הכסף הזה הולך לזה. לפי דעתי בכלל לא הולך לשם.
מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה)
הולך למירון.
היו"ר משה גפני
מירון זה משהו אחר. לא שמתי לב שמוזס נכנס ולכן לא הזכרתי את מירון.

היו אצלי משלחות של רבנים כמו שהיו גם אצלך כנראה ואתה ראית את מה שקורה שם. למשל, יש רשימה ענקית של ישובים שרבנים עזבו, נפטרו או יצאו לפנסיה ולא נכנסו במקומם רבנים. המשכורות של הרבנים שם הם חרפת רעב.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
אני מסכים אתך.
היו"ר משה גפני
אל תסכים אתי.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
אבל בזה אתה לא מטפל. אני אסכים אתך, זה יעשה לך צרות. אני יודע.
היו"ר משה גפני
לפי דעתי הנושא הזה שהעלית, אני לא מכיר אותו, הוא לא דורש תקציב.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
את מה שאתה שואל עכשיו על המשכורת, לא ידעו לפני חודשיים?
היו"ר משה גפני
אתה יודע את התשובה.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
את זה ידענו אבל על הרשימות השחורות לא ידענו.
היו"ר משה גפני
די. אתה לא רוצה תשובה. אתה רוצה לדבר על החיילים בצה"ל שלא מכירים ביהדותם. אתה רוצה שאני אתן לך עוד פעם לומר את זה?
אלעזר שטרן (יש עתיד)
לא. אני רוצה שתיתן לי תשובה.
היו"ר משה גפני
התשובה היא שזה לא הולך לזה. זה לא דורש כסף, לפי דעתי.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
יש אנשים שעובדים בזה.
היו"ר משה גפני
זה קיצוץ שאין בשום משרד אחר. אין שום נושא משרה, כשמתפטר סגן ראש עיר, ממנים במקומו סגן אחר והמשכורות הן משכורות גבוהות. אנחנו מכירים את זה. זה לא קורה אצל הרבנים ואתה שותק.
אלעזר שטרן (יש עתיד)
על ה-150 מיליון תוספת לא ידעו? לא שתקתי.
היו"ר משה גפני
לא שתקת. חבר הכנסת מיקי רוזנטל, בבקשה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני מבקש לומר בצער רב שתקציב המדינה של מדינת ישראל הפך להיות כלי שעשוע בידי פוליטיקאים ולא מכשיר של עיצוב מדיניות כלכלית ולא פתרון לבעיות תושבי המדינה. אף אח מהפוליטיקאים מהקואליציה לא נעמד על הרגליים האחוריות כדי לקצר לתושבי המדינה את התור בחדר המיון כאשר אנשים מחכים שם 15 שעות, ואף אחד מהפוליטיקאים לא נעמד על הרגליים האחוריות כדי לקצר לתושבי ישראל את התור לרופא מומחה כאשר מחכים לו חודשים, ואף אחד מהפוליטיקאים לא נעמד על הרגליים האחוריות בקואליציה הזאת כדי לממן לילדים שלכם חינוך יותר טוב.

כל המאבק היה רק על שרידותו של ראש הממשלה וזה עצוב מאוד. לא מדובר כאן לא בגיוס חיילים ולא בתקציב המדינה אלא רק בניסיון עלוב של ראש הממשלה להימלט מכתב אישום. זה לא יעזור לו כי נכון שבחירות דמוקרטיות מכריעים בקלפי, אבל אישום פלילי וחשדות פליליים מוכרעים בבית המשפט. כל ההצגה הזאת לא שייכת לתקציב הזה שלצערי הוא משמש כלי משחק בידי פוליטיקאים.

אנחנו כמובן נתנגד לתקציב הזה ואנחנו נעשה כל מאמץ להפיל את ראש הממשלה הזה שצל כבד של חשדות פליליים, כולל שוחד, מוטל עליו. לא רק זה אלא ראש הממשלה חשוד בשוחד, שר הביטחון שלו העלים עדים ושניהם מגוננים על שני שרים שנמצאים בחקירה. הגילדה המושחתת הזאת צריכה ללכת הביתה ומוטב יום אחד מוקדם מאשר לדחות את זה בעוד יום. תודה.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. רבותיי, אני רוצה לסכם את הדיון לפני שאנחנו עוברים להצבעות.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
הזכרת בדבריך החשובים את מכון וולקני.
היו"ר משה גפני
נכון. אני אקיים על זה דיון.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אתה יודע שהממשלה החליטה לעשות לו חיסול ממוקד.
היו"ר משה גפני
ישבתי עם היושב ראש החדש.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
מה אתה עושה עם זה.
היו"ר משה גפני
אנחנו נדבר על זה.
מיקי לוי (יש עתיד)
לא נתנו להם אגורה בתקציב. אתה יודע למה? כי לאלוביץ יש אדמות סמוכות ומישהו רוצה לייבש את המכון הוולקני.
היו"ר משה גפני
אני מבקש לסכם את הדיון לפני שאנחנו עוברים להצבעות. ישב אתי שר האוצר לפני זמן רב, ישב אתי בארבע עיניים ואמר לי שאם נביא את תקציב 2019 שלא יהיו בו גזרות ולא יהיו בו תוספות כאלה ואחרות, שלא לדבר על דברים בשוליים או דברים שצצים כמו שעלה הנושא של הנכים, הקשישים ודברים דומים, נוכל להעביר את זה בוועדת הכספים. אני אמרתי לו, אחרי שיחה ארוכה שהייתה בינינו, שלהערכתי הדיונים בוועדת הכספים, ברובם המכריע, הם דיונים מקצועיים ואני חושב שיהיה אפשר להעביר את זה. האופוזיציה להערכתי תצביע נגד כי בכל אופן מדובר בתקציב ולתקציב נלוות גם אמירות נוספות והאמירות האלה פעמים רבות אינן כלכליות. למשל הנושא שהעלה חבר הכנסת מיקי רוזנטל, אני לא מתעלם מהעניין הזה. כך אמרתי לשר האוצר אבל ההערכה שלי שיתקיימו דיונים גם בחוק ההסדרים שביקשתי שלא יהיה גדול והוא לא היה גדול. בחלק גדול מחוק ההסדרים האופוזיציה הצביעה בעד. יש כאן דברים שעברו פה אחד ואני משבח את האופוזיציה על העניין הזה.

אין בתקציב הזה גזרות. זאת האמת. אין בתקציב הזה פתרונות לכמה דברים שהיינו רוצים שיהיו. תקציב הבריאות גדל באופן דרמטי.
מיקי לוי (יש עתיד)
אבל זו גזרה.
היו"ר משה גפני
אני הרי לא בורח מזה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אתה יודע מה הבדיחה? מגדילים, מגדילים, מגדילים ואז עושים פלט, מקצצים את הכול.
היו"ר משה גפני
אני לא בורח מזה. אני מסכים,.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
צריך לקצץ מיליארדים.
היו"ר משה גפני
אני לא בורח מזה. אני עוד לא יודע מה צריך לקצץ. עוד נראה. יגיע לכאן. אני סבור שהתקציב הזה הוא תקציב טוב, הוא תקציב שגם שקוף והכול יודעים. אין בעניין הזה איזה שהן בעיות.

אני כמעט ולא הצבעתי בעד התקציב - אני לא יודע מה יתפתח במשך היום – ולא בגלל התקציב אלא בגלל סיפור אחר לגמרי. התקציב מהווה מכשיר והמכשיר הזה לפעמים הוא גורם לבעיות ציבוריות אחרות או לבעיות חוקיות אחרות שאינן כלכליות. אני שמח שכרגע אני מתקדם עם העניין הזה כי אני חושב שלעצור את התקציב הזה עכשיו בעודו באיבו אחרי כל הדיונים קיימנו ואחרי כל מה שקורה, ואנחנו רואים את מה שקיים, אני רק לא אהבתי רק דבר אחד, שמישהו אמר – ואני לא יודע מי זה - אנחנו בדגל התורה, לא ביהדות התורה, נקיים ועדת חקירה לדעת מי אמר שבגלל שאני לא מעביר את התקציב, הנכים לא יקבלו את הכסף. התברר שזאת עלילת דם. למה? מכיוון שאנחנו אישרנו כאן בוועדה את תקציב ההתאמות והעברנו את הכסף של הנכים. אמרה כאן אתמול יעל אגמון שהם מעבירים באופן חד משמעי.
מיקי לוי (יש עתיד)
תקציב 2019 אינו קשור לנכים.
היו"ר משה גפני
נכון. אנחנו אישרנו את זה. הם העבירו את זה. החוק עבר בקריאה שנייה ושלישית. מי שאמר שבגלל שאני לא אעביר את התקציב הנכים לא יקבלו את הכסף, זה פשוט לא נכון. יוגב, אם אני אומר דבר לא נכון, תקן אותי. אם אתה לא מתקן אותי, זאת שתיקה כהודאה. התקציב של הנכים יועבר בזמן. אין שום בעיה עם העניין הזה, גם אם פתאום מישהו יעשה משבר ויגידו לי לעצור. מישהו אמר את זה והוא אמר את זה נגדי ואני לא אוהב את זה.

אחמד, רציתי לומר משהו?
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
לפני ההצבעה, בקשה. אדוני היושב ראש, אתמול פורסם דוח ה-OECD והוא הצביע על נקודת תורפה אחת ברורה והיא אי העסקת ערבים וחרדים.
היו"ר משה גפני
לא. אי העסקת נשים ערביות וגברים חרדים.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
שזה ערבים וחרדים.
היו"ר משה גפני
נכון. האליטות מטפלות בעצמן ולא אומרות לנו כלום.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
נכון. איך זה אמור להתבטא בתקציב? האם אנחנו מסוגלים לפתור את זה ערב ההצבעה על התקציב בקריאה שנייה ושלישית? האם אתה כנציג הגברים החרדים תיתן יד להמשך הקיפוח הזה?
רועי פולקמן (כולנו)
אישרנו מענק עבודה. זאת דרמה לעניין הזה. אישרנו את נטו תעשייה. זאת דרמה לדבר הזה. אישרנו את הקצבאות לתעסוקה.
היו"ר משה גפני
אני עונה לך.
רועי פולקמן (כולנו)
גפני, אבל תאמר שעשינו.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
ה-OECD לא יודעים שעשיתם?
היו"ר משה גפני
אחמד, אני הולך לענות לך. אל תשים לב לאחרים, תשמע מה אני אומר לך.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
זה מה שאני עושה בדרך כלל.
היו"ר משה גפני
אני אומר לך את האמת. יש תקציב לשילוב נשים ערביות בעבודה ויש תקציב לשילוב גברים חרדים בעבודה. יש תקציב. הבעיה שמתחילה, ברגע שאתה מגיע לחיי היום יום, זה לא מתבצע. זאת לא הבעיה של התקציב. אני אראה לך סעיפים שאתה רואה שיש סעיפי תקציב מיועדים למטרה הזאת. אף אחד לא בורח מזה. כשמגיעים ליישום, הם לא עושים את זה. למה הם לא עושים? יכולות להיות כמה סיבות. הסיבה שהכי מוצאת חן בעיני, אני לא יודע אם זה הנכון, הם לא מוצאים את הערבים ואת החרדים. אבל אני לא יודע אם זה בדיוק העניין, אבל כסף יש. אין פקיד שיכול להגיד שהוא לא יכול לסדר לנשים ערביות שמועסקות במפעלי הטקסטיל, שיכול לסדר את העבודה הזאת. הוא יכול. השאלה אם הוא רוצה.

לכן אנחנו לא נפסיק מקיום דיונים בעניין הזה ואנחנו נמשיך אותם. זה לא תקציב. תקציב יש. צריך רצון לשלב נשים ערביות וגברים חרדים בעבודה. אני יודע על מקרה של משרד עורכי דין בתל אביב, דווקא לא ממשלתי, שהוא פרסם ב"ידיעות אחרונת" שהוא רוצה עורך דין צעיר דחוף ואנחנו שלחנו עורך דין צעיר עם פאות גדולות ועם זקן ארוך. שלחנו אותו לתל אביב לראיון. ההוא פוגש אותו – והוא עורך דין טוב וזה כאשר המודעה התפרסמה באותו יום – מסתכל עליו ואומר לו שהם הסתדרו.
איל בן ראובן (המחנה הציוני)
אני רוצה לומר מילה על הביטחון. ישבנו בוועדת חוץ וביטחון במשך חודשים רבים, בעיקר בוועדת העורף, על כל נושא הגנת העורף. אני אומר לכם כאן שהתקציב הנוכחי איננו נותן פתרון לבעיה שהיא צועקת רק כשהיא קורית. לכן אני צועק ואני אומר לכם, רבותיי, מערכה בזירה הצפונית היום היא דבר שצריך להסתכל עליו בעיניים מאוד מאוד בהירות, על האפשרות שלה. מערכת הביטחון אומרת את זה ואני אומר מדבר כאן חד משמע על תושבי הצפון, בעיקר הצפון, בטווחים של אפס עד 40 קילומטרים מגבול מדינת ישראל, כבוד היושב ראש, ואני מדבר על תקציב המיגון בתוך התקציב בכלל.

אני רוצה לסיים ולומר לך כבוד היושב ראש שתושבי צפון מדינת ישראל היום אינם מוכנים למערכה אפשרית שסבירותה עולה ואת הנקודה הזאת התקציב הזה, למרות שהוסיפו 150 מיליון שקלים למה שנקרא מיגון, לפחות לדברי שר הביטחון, אני עוד לא יודע איך בדיוק זה ייכנס, אבל בנקודת הזמן הזאת זאת טיפה בים בקשר למה שצריך לעשות בעניין הזה. חשוב לומר את זה וחשוב לומר את זה וחשוב לומר את זה בקול רם כדי שלא נגיד את זה אחרי. מדובר כאן בחיי אדם. תודה רבה.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. חבר הכנסת זחאלקה.
ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת)
על מה אנחנו מצביעים היום? האם מה שאנחנו מצביעים היום יגיע למליאה?
היו"ר משה גפני
בוודאי. לא הבנתי את השאלה.
ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת)
השאלה ברורה מאוד.
היו"ר משה גפני
לפי התקנון - - -
ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת)
לא לפי התקנון. לפי הפוליטיקה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אנחנו רצינו אבל האופוזיציה לא רצתה. פחדה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
בצלאל, בדרך כלל אני מעריך אותך. אתה יודע שאם פלוצים היו נחשבים חכמה, היית שקספיר עכשיו.
ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת)
האם זה סימן שהמשבר נפתר? האם ההצבעות שלנו היום אומרות זאת?
היו"ר משה גפני
התשובה היא שאני לא יודע.
ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת)
אנחנו לא יודעים על מה אנחנו מצביעים.
היו"ר משה גפני
אנחנו יודעים בדיוק על מה אנחנו מצביעים.
ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת)
האם זה יגיע למליאה?
קריאה
אנחנו יודעים על מה אנחנו מצביעים אבל אנחנו לא יודעים למה אנחנו מצביעים.
היו"ר משה גפני
רבותיי, אנחנו עוברים להצבעות. קודם כל, לגבי הנושא הכספי ואחרי שנסיים אותו נעבור לחלק המילולי לגביו יש הסתייגויות. רוב ההסתייגויות עולות למליאה. אני מבקש, שגית, אם את יכולה לומר מה הפרק הראשון עליו אנחנו מדברים ומה דפי ההחלפה.

לא להפריע. אני מבקש מהסדרנים להיות יותר אקטיביים.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
שיישארו כאן רק חברי הכנסת.
היו"ר משה גפני
כן. מי שעכשיו יפריע – יוצא.
שגית אפיק
אנחנו נתחיל בהצבעות על החלק המספרי. לחלק המספרי אתם הגשתם הסתייגויות למערכת והן הולכות ישירות למליאה. אנחנו לא מצביעים על ההסתייגויות לחלק המספרי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל יש לנו הסתייגויות גם עכשיו.
שגית אפיק
לחלק המספרי?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כן.
שגית אפיק
לא.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מותר להגיש גם בוועדה.
שגית אפיק
לא.
היו"ר משה גפני
זה יבוא למליאה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל במליאה אי אפשר להגיש הסתייגויות.
שגית אפיק
אפשר היה להגיש. המערכת נפתחה לאורך זמן.
היו"ר משה גפני
עד היום ב-11:00.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה רק במערכת? ממתי אי אפשר להגיש הסתייגויות בוועדה?
שגית אפיק
אפשר להגיש לחלק המילולי והוגשו הסתייגויות לחלק המילולי. החלק המילולי סוכם גם את כל המספרים שנמצאים בחלק המספרי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לחלק המילולי אפשר להגיש גם כאן.
שגית אפיק
כן.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אני יכול להגיש?
שגית אפיק
כן.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
שאלתי שאלה אינפורמטיבית.
היו"ר משה גפני
אני רק רוצה לומר לך שאנחנו בשלב הזה, שנינו בקואליציה.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אין לי כוונה. אני אגיד לך יותר מזה, אנחנו נשארים בקואליציה.
היו"ר משה גפני
כל הכבוד לכם. אנחנו לא בטוח. אתם בטוח.
עודד פורר (ישראל ביתנו)
אתם רוצים לעזוב. אנחנו לא רוצים לעזוב.
שגית אפיק
מקום שבחלק המספרי ישנם דפי החלפה, תמיר כהן מאגף התקציבים יקריא אותם.

אנחנו מתחילים עם סעיף 01, נשיא המדינה ולשכתו, הוצאה - 51,180, הוצאה מותנית בהכנסה – 1,829, שיא כוח אדם – 69.500. אתה יכול להצביע.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 01, נשיא המדינה ולשכתו?
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
רחל עזריה (כולנו)
אתה נגד רובי ריבלין?
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
שלוש דקות מספיקות לך? בשעה 12:00 אנחנו חוזרים להצבעה.

מי בעד אישור תקציב נשיא המדינה כפי שהקריאה היועצת המשפטית? מי נגד?
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
אני בעד.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
האופוזיציה נמנעת.
היו"ר משה גפני
הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

תקציב נשיא המדינה, סעיף 01, נתקבל.
היו"ר משה גפני
תקציב נשיא המדינה אושר.
שגית אפיק
סעיף 02, הכנסת. לסעיף הזה יש דף החלפה שמחליף את ה-783,22 ב-795,250. טמיר, תקריא את כל דף ההחלפה.
טמיר כהן
יש לכם את כל דפי ההחלפה בחוברת שצורפה לכם.
תמיר כהן
בנוסף להוצאה נטו, יש כאן גם הגדלה של 142 מיליון שקלים בהרשאה להתחייב.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
על מה ההרשאה להתחייב?
שגית אפיק
אולי תקרא את כל העמוד ביחד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא היה כאן דיון על התקציב.
שגית אפיק
היה בוועדה המשותפת. יש ועדה משותפת לקביעת תקציב הכנסת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אפשר לקבל מידע על מה זה הרשאה להתחייב?
תמיר כהן
חברי הכנסת, במקום 173,162 יבוא 166,780. תכנית 020201, מרכיבי שכר חברי הכנסת – במקום 75,376 יבוא 73,660.

020202, תנאי חברי הכנסת – במקום 97,786 יבוא 93,120.

תחום, 0203, פעולות הכנסת - במקום 461,106 יבוא 508,960 בהוצאה נטו. במקום אפס יבוא 142,000 בהרשאה להתחייב. במקום 837, שיא כוח אדם, יבוא 824. במשרות עבודה בלתי צמיתה, במקום אפס יבוא 68.

תכנית 020301, שירותים מקצועיים – במקום 34,659 יבוא 37,575.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
ההרשאה להתחייב, זה סוד?
תמיר כהן
תחום 020302, קשרי חוץ, טקסים וקרנות – במקום 5,022 יבוא 4,810.

תחום 020303, שכר צוות פרלמנטרי – במקום 8,761 יבוא 8,150.

תחום 020304, הוצאות עובדי הכנסת – במקום 203,049 יבוא 226,185 בהוצאה נטו. בשיא כוח אדם, במקום 617 יבוא 592. במשרות עב"צ, במקום אפס יבוא 60.

תחום 020305, אמרכלות – במקום 98,215 יבוא 110.885 בהוצאה נטו. בהרשאה להתחייב, במקום אפס יבוא 142.

תחום 020306, ביטחון – במקום 82,668 יבוא 87,155 בהוצאה נטו. בשיא כוח אדם, במקום 220 יבוא 232. במשרות עבודה בלתי צמיתה, במקום אפס יבוא 8.

תחום 020307, ניהול מערכות מחשב – במקום 28,732 יבוא 34,200.

תחום 0204, רזרבה – במקום 23,497 יבוא 18,000.

תחום 020401, רזרבה – במקום 23,497 יבוא 18,000.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה מיועדת הרזרבה הזאת?
היו"ר משה גפני
רגע.
תמיר כהן
תחום 0205, תוספת מבנה – במקום 23,961 יבוא 26,640.

תחום 020501, תוספת מבנה – במקום 23,961 יבוא 24,640.

תחום 0207, שירותי משרד ליושב ראש הכנסת – במקום 389 יבוא 400.

תחום 020701, שירותי משרד ליושב ראש הכנסת – במקום 389 יבוא 400.

תחום 0208, גמלאות חברי הכנסת – במקום 77,363 יבוא 69,970.

תחום 020801, גמלאות חברי הכנסת – במקום 77,363 יבוא 69,970.

תחום 0209, מוזיאון הכנסת – במקום 23,744 יבוא 6,500.

תחום 020901, מוזיאון הכנסת – במקום 23,744 יבוא 6,500.
היו"ר משה גפני
חברת הכנסת סתיו שפיר, אני מאפשר לך לשאול את השאלה אבל היא לא במקום ואני אומר לך למה. תקציב הכנסת מאושר על ידי ועדה משותפת לוועדת הכספים ולוועדתך הכנסת. התקיים דיון על זה ובעקבות הדיון בוועדה המשותפת, מה שעושים כאן עכשיו אלה הם דפי החלפה כי זה מה שאושר בוועדה שאנחנו היינו חלק ממנה. הדיון התקיים שם. נדמה לי שהיו שניים שהצביעו נגד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
קיומה של ועדה משותפת לא סותר את המחויבות.
היו"ר משה גפני
סותר.
רועי פולקמן (כולנו)
הוא סותר כי התקיים דיון.
היו"ר משה גפני
אל תעזור לי.
רועי פולקמן (כולנו)
גם ישבנו בישיבות פרטניות על התקציב.
היו"ר משה גפני
אני יושב ראש הוועדה באופן זמני עד ש"כולנו" תחליף אותי, אבל קודם אני היושב ראש. אני מאפשר לך לשאול אפילו שזה לא רלוונטי כי זה אושר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מדובר בתקציב הכנסת.
היו"ר משה גפני
אנחנו לא יכולים לשנות את זה. מה השאלה?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני מנסה להבין מהי ההרשאה להתחייב. מה הם הפרטים של התקציב שברזרבה.
היו"ר משה גפני
אתה יודע להגיד?
תמיר כהן
אנחנו לא יודעים להגיד. זה תקציב שמוגש על ידי הכנסת ומאושר על ידכם. הם סוברנים לקבוע עצמאית את התקציב ומה השימושים שלו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה לא יודע על מה התקציב של ההוצאה להתחייב?
שגית אפיק
זה תקציב הכנסת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל מאשרים תקציב. אין פירוט למה אישרו?
היו"ר משה גפני
זה מה שאושר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
סתם אושר? בגין איזה פרויקט? לאיזה תכנון? סתם מאשרים תקציב?
היו"ר משה גפני
היית באה לוועדה המשותפת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני לא חברה בוועדה המשותפת.
רועי פולקמן (כולנו)
אני יודע כי אני ישבתי בדיונים האלה.
היו"ר משה גפני
גם אני הייתי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני אשמח לשמוע. לא כולנו חברי הוועדה המשותפת.
רועי פולקמן (כולנו)
בלי קשר. היה גם דיון במליאת הוועדה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא על זה. ממש לא.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 02, תקציב הכנסת?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רגע, רועי רצה להסביר.
רועי פולקמן (כולנו)
אני מוכן לענות.
היו"ר משה גפני
לא.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 02, תקציב הכנסת, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 02, תקציב הכנסת, אושר.
שגית אפיק
סעיף 04, משרד ראש הממשלה. יש לזה דף החלפה שתמיר יקריא אותו.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
זה כולל מתנות ממילצ'ן.
היו"ר משה גפני
כולל הכול. כולל תקציב לעדי מדינה.
תמיר כהן
סעיף 04. עמוד זה מחליף את עמוד 339.
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
אנחנו ממשיכים ב-12:10. ארבע דקות התייעצות סיעתית.

(הישיבה נפסקה בשעה 12:06 ונתחדשה בשעה 12:10.)
היו"ר משה גפני
אנחנו מחדשים את הישיבה.

תקריא את דפי ההחלפה של משרד ראש הממשלה ואנחנו מצביעים.
תמיר כהן
עמוד זה מחליף את עמוד 339, סעיף 04, תקציב משרד ראש הממשלה.

במקום 2,424,726 יבוא 2,440,926 בהוצאה נטו. בהרשאה להתחייב, במקום 1,047,625 יבוא 1,117,625.

תחום 0451, משרד ראשי – במקום 773,014 יבוא 776,214.

תכנית 0451 – במקום 32,243 יבוא 35,443.

עמוד זה מחליף את עמוד 340.

תחום 04, רזרבות – במקום 96,019 יבוא 109,019 בהוצאה נטו. הרשאה להתחייב, במקום אפס יבוא 70,000.

תכנית 047001, רזרבה לעמידה במגבלה – במקום 96,019 יבוא 109,019 בהוצאה נטו. הרשאה להתחייב, במקום אפס יבוא 70,000.
שלומית ארליך
תקרא את הסכימה.
תמיר כהן
סך הכול סעיף 04, משרד ראש הממשלה, בהוצאה נטו, במקום 2,424,726 יבוא 2,440,926. בהרשאה להתחייב, במקום 1,047,625 יבוא 1,117,625.

(היו"ר נאוה בוקר)
שלומית ארליך
ההכנסה מותנית בהכנסה 14,764. שיא כוח אדם, 1,134. ומשרות עב"צ, 1,002.5.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אפשר שאלה על תקציב משרד ראש הממשלה?
היו"ר נאוה בוקר
נעשה את זה בסוף.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה זה בסוף? של כל התקציב?
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר נאוה בוקר
חברת הכנסת שפיר, תשאלי את השאלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
ביקשתי התייעצות סיעתית.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לשאול?
מיקי לוי (יש עתיד)
לא.
היו"ר נאוה בוקר
תשאלי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני יכולה גם אחרי ההתייעצות.
היו"ר נאוה בוקר
כבר הייתה התייעצות סיעתית.
מיקי לוי (יש עתיד)
לא. על הסעיף הזה לא הייתה.
היו"ר נאוה בוקר
בסדר. יש לכם חמש דקות.

(הישיבה נפסקה בשעה 12:15 ונתחדשה בשעה 12:20.)

(היו"ר משה גפני, 12:20)
היו"ר משה גפני
אנחנו מחדשים את הישיבה.

מי בעד אישור סעיף 04, תקציב משרד ראש הממשלה? מי נגד?

הצבעה

בעד – 8

נגד – 7

נמנעים – אין

סעיף 04, תקציב משרד ראש הממשלה, נתקבל.
היו"ר משה גפני
תקציב משרד ראש הממשלה אושר.
שגית אפיק
הסעיף הבא, 05, משרד האוצר. ההוצאה שלו היא 2,750,852. כאן אין דפי החלפה. הוצאה מותנית בהכנסה, 306,438. שיא כוח אדם, 7,276.5.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
דילגתם על משרדי ממשלה.
שגית אפיק
לא דילגנו. הקראנו את משרד ראש הממשלה. היו לו דפי החלפה והם הוקראו כאן במלואם.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא הוקראו הנושאים האסטרטגיים ולא נערך עליו דיון בוועדה.

רביזיה על הכול.
היו"ר משה גפני
תודה רבה.

מי בעד אישור סעיף 05, תקציב משרד האוצר? מי נגד?

הצבעה

בעד – 8

נגד – 6

נמנעים – אין

סעיף 05, תקציב משרד האוצר, נתקבל.
היו"ר משה גפני
תקציב סעיף 05, משרד האוצר, אושר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זאת פשוט בדיחה שמצביעים על התקציב ולא דיברנו על מה עושים המשרדים האלה. לא התקיים דיון.
שגית אפיק
סעיף 06, משרד הפנים. אין דפי החלפה. עמוד 342 בחוברת הכחולה. הוצאה – 438,326.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תבינו, הייתה כאן הצבעה על שישה משרדי ממשלה וזה אפילו לא הוקרא. לא המשרד לשיתוף פעולה אזורי, לא נושאים אסטרטגיים, לא שוויון חברתי, לא נגב וגליל.
היו"ר משה גפני
סתיו, אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
על מה? על זה שאני מבקשת דיון?
היו"ר משה גפני
על זה שאת מפריעה באמצע. אני קורא אותך לסדר פעם שנייה.
קריאה
אבל למה? היא מסבירה לנו.
היו"ר משה גפני
שהיא תסביר לכם בחוץ. עם כל הכבוד. אנחנו יושבים כאן חודשים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל לא היה דיון על התקציב.
היו"ר משה גפני
אז לא היה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא היה דיון על התקציב. דיברנו כאן על שישה משרדי ממשלה לא על התקציב של כל משרדי הממשלה. אפילו עכשיו לא תאפשר דיון?
היו"ר משה גפני
בצלאל, מה רצית?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
ממש במשפט. לפרוטוקול, כיוון שנאמרים כאן דברים לא הגונים. אנחנו יושבים כאן כבר חודש על התקציב.
היו"ר משה גפני
נכון.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא על התקציב.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
גם על התקציב.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
כל שרי הממשלה הופיעו כאן.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא כל שרי הממשלה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
הופיעו יחד עם התקציב שלהם.
רחל עזריה (כולנו)
כל שנה אותו תרגיל.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
קיבלנו את הדבר הזה לפני יותר מחודש. למדנו אותו. מי שהיו לו שאלות, שאל את השאלות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא הופיעו כאן כל שרי הממשלה. נדמה לי שלא היית בדיונים עם שרי הממשלה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
הייתי ברובם.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לפחות באלה שאני הייתי בהם.
היו"ר משה גפני
סתיו, אני לפני קריאה שלישית.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני מבקשת להסביר את העניין. בבקשה. אני לא רוצה לצאת מהדיון. אני רוצה להשתתף בו, אבל אני גם מבקשת שזה יהיה דיון. היו כאן דיונים עם מספר שרים, ממש לא עם כולם. רועי, למה אתה מפריע לי? איזה סיבה יש שאתה מתפרץ לדברים שלי? תודה.

התקיימו כאן מספר דיונים עם מספר שרים, אפילו לא עם רוב שרי הממשלה, והדיונים האלה ברובם, בצלאל, לא היו דיונים תקציביים בכלל. שאלות תקציביות למשל בנושא של תקציב הבריאות או בנושא של תקציב החינוך, שאלות תקציביות לא נענו כאן. לא נענתה כאן כמעט שאלה תקציבית אחת. היה כאן דיון שמשמעותו הייתה להציג מצגות יפות על התנהלות המשרד והוא לא היה דיון תקציבי. כרגע אנחנו בדיון תקציבי. אני מבקשת שבתוך הדיון הזה, על אף שאתם לחוצים בזמנים, תאפשר שאלות תקציביות. אי אפשר לקיים דיון על תקציב בלי לשאול עליו שאלות.
היו"ר משה גפני
תודה. הבנתי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
האחריות שלנו היא לברר.
היו"ר משה גפני
די, מספיק. אני אקרא לך לסדר פעם שלישית.
היו"ר משה גפני
אבל על מה? שאני מבקשת לקיים דיון?
היו"ר משה גפני
היה כאן דיון. אנחנו דנים עכשיו על משרד האוצר. על זה הצבענו. היה כאן דיון עם שר האוצר, היה כאן דיון עם שר הפנים, היה כאן דיון עם שרים רבים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
ישבתי בדיונים עם השרים.
היו"ר משה גפני
לא ישבת בדיונים האלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
ישבתי בדיונים עם השרים. תבדוק את הפרוטוקול.
היו"ר משה גפני
לא ישבת בדיונים האלה ועכשיו את באה. כמו שנה שעברה, הבנתי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תבדוק בפרוטוקול. בהחלט ישבתי ותתנצל על האמירה שלך בבקשה. ישבתי בדיונים האלה. בדיו עם משרד הפנים, כל שאלה תקציבית ששאלתי, כמעט כל שאלה, לא נענתה. הייתה כאן הצהרה מאוד חשובה של שר הפנים שצריך לשחרר לחברי הכנסת את מערכת מרכבה.
היו"ר משה גפני
די. מספיק. אני הולך לקרוא לך פעם שלישית. אני מבקש לא לדבר בלי רשות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
על מה?
היו"ר משה גפני
תשלימי את ההקראה.
שגית אפיק
סעיף 06, משרד הפנים. הקראתי את ההוצאה והקראתי את הוצאה מותנית בהכנסה. הרשדאה להתחייב – 27,102. שיא כוח אדם – 698. משרות עב"צ – 20.5.
מיקי לוי (יש עתיד)
זה סעיף חדש?
שגית אפיק
זה לא סעיף חדש, זה סעיף שנמצא בנוסח הכחול ואין לו אפילו דפי החלפה. התייעצות סיעתית מותר לו. הוא שאל אם זה סעיף חדש.
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
שתיים וחצי דקות.

אני לא עשיתי את זה.
מיקי לוי (יש עתיד)
גפני, אני יושב כאן כמו תלמיד שקדן. ב-99 אחוזים של ישיבות ועדת הכספים, אני נמצא.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
על זה אומרים שהתלמיד עולה על רבו, אבל אל תשחק את זה.
היו"ר משה גפני
שלוש דקות התייעצות סיעתית.

(הישיבה נפסקה בשעה 12:30 ונתחדשה בשעה 12:33.)
היו"ר משה גפני
אנחנו מחדשים את הישיבה.
מיכל רוזין (מרצ)
אני יכולה לשאול את השאלה?
היו"ר משה גפני
כן.
מיכל רוזין (מרצ)
אולי האוצר יענה לי. האם בתקציב הזה מופיעים הסכומים שאמורים להיות משולמים למבקשי המקלט שמגורשים למדינה השלישית?
מיקי לוי (יש עתיד)
בתקציב משרד הפנים, כן.
מיכל רוזין (מרצ)
אני שואלת באיזה סעיף זה. האם בתקציב הזה מופיעים הסכומים שעומדים לשלם, ה-3,500 דולר ל-40,000 אלף, מחצית מהם יעזבו בשנה הבאה לפי תכנית הממשלה והחוק שעבר בכנסת לגירוש מבקשי מקלט, האם זה מופיע ובאיזה סעיף זה מופיע? אמורים להיות 140 מיליון.
תמיר כהן
זה לא סעיף משרד הפנים. זה בסעיף של רשות האוכלוסין.
מיכל רוזין (מרצ)
רשות האוכלוסין היא לא תחת משרד הפנים?
תמיר כהן
רשות האוכלוסין היא תחת משרד הפנים אבל היא בסעיף משלה.
היו"ר משה גפני
היא רשות נפרדת.
מיכל רוזין (מרצ)
תראו לי איפה.
היו"ר משה גפני
הוא אומר שזה לא במשרד הזה.
מיכל רוזין (מרצ)
אבל רשות האוכלוסין היא תחת משרד הפנים.
היו"ר משה גפני
לרשות האוכלוסין יש סעיף נפרד?
טמיר כהן
סעיף 68.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. אני עובר להצבעה על סעיף 06, משרד הפנים. מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – 9

נגד – 7

נמנעים – אין

תקציב מספר 06, משרד הפנים, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 06, תקציב משרד הפנים, אושר.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
רביזיה על סעיף 06.
מיקי לוי (יש עתיד)
תשימו רביזיה על הכול.
היו"ר משה גפני
יש רביזיה של חבר הכנסת אחמד טיבי.
שגית אפיק
סעיף 07, המשרד לביטחון פנים, עמוד 343 בנוסח הכחול. אין לזה דפי החלפה.
מיכל רוזין (מרצ)
לא קיבלתי תשובה. הסעיף הזה לא מופיע כאן.
שגית אפיק
ההוצאה היא 18,299,433. הוצאה מותנית בהכנסה – 808,165. הרשאה להתחייב – 3,272,000. שיא כוח אדם – 40,540. משרות עבודה בלתי צמיתה – 1,686.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 07, תקציב המשרד לביטחון פנים?
מיקי לוי (יש עתיד)
לא. התייעצות סיעתית, אדוני.
היו"ר משה גפני
אמרת אחרי ששאלתי מי בעד.
מיקי לוי (יש עתיד)
לא. לא אמרתי אחרי. אמרתי לפני. התייעצות סיעתית אדוני. תבדקו במצלמות.
היו"ר משה גפני
אמרת אחרי.
שגית אפיק
מיקי, אמרת אחרי.
מיקי לוי (יש עתיד)
היא הפוסקת. אני מאמין לה.
היו"ר משה גפני
כן. אמרת אחרי. מי בעד אישור סעיף 07? מי נגד?

הצבעה

בעד – 9

נגד – 7

סעיף 07, תקציב המשרד לביטחון פנים, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 07, תקציב המשרד לביטחון פנים, אושר.
שגית אפיק
סעיף 08, משרד המשפטים. יש לזה דף החלפה.
תמיר כהן
עמוד זה מחליף את עמוד 344, סעיף 08, משרד המשפטים.

הוצאה נטו – במקום 3,765,927 יבוא 3,766,297.

תחום 0851, משרד ראשי – במקום 1,658,318 יבוא 1,659,318.

תחום 085101, מטה המשרד – במקום 455,946 יבוא 456,946 בהוצאה נטו.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אפשר להסביר את השינוי?
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית. שלא תגיד לי שלא אמרתי.
היו"ר משה גפני
בסדר. שלוש דקות התייעצות סיעתית.
שגית אפיק
לא קראת את ההוצאה, את הכולל.
תמיר כהן
סעיף 08, משרד המשפטים, בהוצאה נטו, במקום 3,765,297 יבוא 3,766,297. בהוצאה מותנית אין שינוי, 1,104,389. שיא כוח אדם, 7,885. משרות עבודה בלתי צמיתה, 1,531. גם כאן אין שינוי.
מיקי לוי (יש עתיד)
למרות שהוא חזר על זה, אני אומר התייעצות סיעתית.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה זה הוצאה מותנית בהכנסה בסעיף של הייעוץ המשפטי?
היו"ר משה גפני
רגע. התייעצות סיעתית שלוש דקות. אני מבקש מחברי הקואליציה לא לצאת. אני מאוד מבקש. אני רוצה מיד בתום שלוש הדקות להצביע.

(הישיבה נפסקה בשעה 12:40 ונתחדשה בשעה 12:43.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את הישיבה.

מי בעד אישור סעיף 08, תקציב משרד המשפטים עם דפי ההחלפה? מי נגד?

הצבעה

בעד – 9

נגד – 7

סעיף 08, תקציב משרד המשפטים, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 08, תקציב משרד המשפטים, אושר.
שגית אפיק
עמוד 346, סעיף 09, משרד החוץ. אין דפי החלפה. הוצאה – 1,385,358. הוצאה מותנית בהכנסה – 78,184. הרשאה להתחייב – 50,000. שיא כוח אדם – 1,116. משרות עבודה בלתי צמיתה – 30.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 09, תקציב משרד החוץ? מי נגד?

הצבעה

בעד – 9

נגד – 7

סעיף 09, תקציב משרד החוץ, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 09, תקציב משרד החוץ, אושר.
שגית אפיק
עמוד 347, סעיף 10, מטה לביטחון לאומי. הוצאה – 52,364. הוצאה מותנית בהכנסה – 22. שיא כוח אדם – 75. אין דפי החלפה.
היו"ר משה גפני
מי בעד?
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית. אמרתי לפניך.
היו"ר משה גפני
מקבלים. אנחנו מצביעים בשעה 12:47.

(הישיבה נפסקה בשעה 12:44 ונתחדשה בשעה 12:47.)
היו"ר משה גפני
אנחנו מחדשים את הישיבה.

מי בעד אישור סעיף 10, תקציב המטה לביטחון לאומי? מי נגד?

הצבעה

בעד – 9

נגד – 7

סעיף 10, תקציב המטה לביטחון לאומי, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 10, תקציב המטה לביטחון לאומי, אושר.
שגית אפיק
אנחנו בעמוד 348, סעיף 12, גמלאות ופיצויים. הוצאה – 17,3123,667. הוצאה מותנית בהכנסה – 701,905.
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
הצבעה בשעה 12:52.

(הישיבה נפסקה בשעה 12:50 ונתחדשה בשעה 12:52.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את הישיבה.

הצבעה

בעד – 9

נגד – 7

סעיף 12, תקציב גמלאות ופיצויים, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 12, תקציב גמלאות ופיצויים, אושר.
שגית אפיק
אנחנו בסעיף 13, הוצאות שונות, עמוד 349. הוצאה – 3,492,418.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – 9

נגד – 7

סעיף 13, תקציב הוצאות שונות, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 13, תציב הוצאות שונות, אושר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אפשר לקרוא את הנתונים כדי שנוכל באמת לדבר עליהם? אפשר לפרט מה קורה בהוצאות שונות?
היו"ר משה גפני
לא.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
סליחה, גפני, יש כאן 3.5 מיליארד שקלים.
היו"ר משה גפני
זה בכלל לא מעניין אותי. עם כל הכבוד, תגישו התייעצות סיעתית כל דקה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
3.5 מיליארד שקלים שלא נדונו בוועדה.
היו"ר משה גפני
לא רוצה לשמוע. אני אקרא לך לסדר פעם שלישית.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הוא לא ביקש התייעצות סיעתית על זה.
היו"ר משה גפני
ממשיכים לסעיף 14.
שגית אפיק
סעיף 14, בחירות ומימון מפלגות. יש דפי החלפה. עמוד 350 אבל יש דפי החלפה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש 3.5 מיליארד שקלים וזה לא נדון כאן. תגידו לי, אתם רציניים?
היו"ר משה גפני
אני קורא לך לסדר פעם שלישית.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אולי פולקמן יכול להסביר מה קורה בסעיף הוצאות שונות, אבל כאן לא התקיים על זה דיון. אפשר לקבל איזשהו פירוט של מה קורה ב-3.5 מיליארד שקלים בסעיף 13? זה מדהים לקרוא את הסעיפים בסעיף 13. מתחת להוצאות שונות יש עוד הוצאות שונות.
תמיר כהן
עמוד זה מחליף את עמוד 350. סעיף 14, בחירות ומימון מפלגות. הוצאה נטו – במקום 705,971 יבוא 736,702. הוצאה מותנית – אפס. הרשאה להתחייב – במקום אפס יבוא 19,000. שיא כוח אדם – במקום 16 יבוא 20.5. משרות עב"צ נשאר אותו דבר, 15.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא להאמין. יש מיליארד שקלים רזרבה לפעולות מיוחדות.
היו"ר משה גפני
אני קורא לך פעם שלישית. אני מבקש לצאת.
תמיר כהן
תחום 1410, מימון מפלגות. במקום 461,210 יבוא 436,210.
היו"ר משה גפני
רגע. לא שומעים את מה שאתה אומר. אני מבקש ממך לצאת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה שלוש פעמים לכל סעיף.
היו"ר משה גפני
אני אחליט.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, תן לענות לשאלות.
היו"ר משה גפני
בבקשה לצאת. לצאת. סתיו, לצאת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני הפסקתי. אני רק מבקשת ממך בקשה.
היו"ר משה גפני
לא. לצאת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איזו הצדקה יש לזה?
היו"ר משה גפני
אין לי הצדקה. לצאת.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, ברצינות. יצאתי.
מיקי לוי (יש עתיד)
לחמש דקות. היא חייבת להיכנס להצבעות.
היו"ר משה גפני
אתה רוצה שהיא תישאר לחמש דקות? בסדר. אז אתה לא מגיש עכשיו התייעצות סיעתית.
מיקי לוי (יש עתיד)
היא יוצאת לחמש דקות.
היו"ר משה גפני
יענו לה על השאלה ואתה לא מגיש התייעצות סיעתית.
מיקי לוי (יש עתיד)
מה פתאום.
היו"ר משה גפני
אתם יודעים מה? לא צריך. אני מבקש ממך לצאת. לא רוצה לשמוע. הלאה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שיענה על השאלה. מיקי מסכים.
היו"ר משה גפני
תמשיך להקריא.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שיענה על השאלה.
היו"ר משה גפני
ביקשתי לצאת.
תמיר כהן
סעיף 14, עמוד זה מחליף את עמוד 350.
מיקי לוי (יש עתיד)
לכמה זמן אתה רוצה שהיא תצא?
היו"ר משה גפני
אני אגיד מתי מחזירים אותה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני לא מבקש ארבע דקות התייעצות סיעתית. אתה משאיר אותה?
היו"ר משה גפני
כן. אבל אם היא מפריעה, אני מוציא אותה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל אמרת שייתנו תשובה לשאלה.
היו"ר משה גפני
בסדר. תמשיך.
תמיר כהן
הוצאה נטו, במקום 705,971 יבוא 736,702. הוצאה מותנית בהכנסה – אין שינוי. הרשאה להתחייב – במקום אפס יבוא 19,000. שיא כוח אדם, במקום 16 יבוא 20.5. משרות עבודה בלתי צמיתה – נשאר אותו דבר, 15.

תחום 1410, מימון מפלגות – במקום 461,210 יבוא 436,210.

תכנית 14101, מימון מפלגות שוטף – במקום 303,477 יבוא 278,477.

תכנית 14102, מימון מפלגות לבחירות – נשאר אותו דבר.

תחום 1420, הוצאות הבחירות לכנסת – במקום 227,269 יבוא 283,000 בהוצאה נטו. בהרשאה להתחייב, במקום אפס יבוא 19,000. בשיא כוח אדם – במקום 16 יבוא 20.5.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה ההרשאה להתחייב גדלה ל-19 מיליון?
תמיר כהן
זה סעיף של ועדת הבחירות המרכזית.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה יכול לענות על השאלה לגבי הוצאות שונות?
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 14, תקציב בחירות ומימון מפלגות עם דפי ההחלפה שהוקראו? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 14, תקציב בחירות ומימון מפלגות, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 14, תקציב בחירות ומימון מפלגות, אושר.
שגית אפיק
סעיף 15, תקציב משרד הביטחון. אנחנו מאשרים את המסגרת.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אני מבקש להעיר לעניין זה. הוועדה המשותפת קיבלה החלטה לאשר את המסגרת. והיו לה התליות. אחת ההתליות היא שאפשר לומר כאן בוועדה שלא יהיה קיצוץ פלט נוסף בתקציב הביטחון.
עמר בר-לב (המחנה הציוני)
מעבר לזה. הוועדה אמרה שאם יהיה הפלט הנוסף, ההמלצה של הוועדה המשותפת לוועדת הכספים היא להצביע נגד.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אם אנחנו מצביעים בעד, אנחנו מצביעים גם על כך שאנחנו - - -
היו"ר משה גפני
תכף נשמע על מה אנחנו מצביעים. הבנתי. תודה רבה. אני מבקש מהיועצת המשפטית להתייחס לעניין הזה.
שגית אפיק
לוועדה המשותפת לתקציב הביטחון אין סמכות לאשר את המסגרת.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
זו המלצה.
ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת)
אני נאלץ לעזוב את הישיבה החשובה.
היו"ר משה גפני
תודה רבה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אמרתי שזאת המלצה. הסמכות היא של ועדת הכספים.
שגית אפיק
הסמכות של הוועדה המשותפת לפי חוק יסודות התקציב, הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, היא אך ורק לחלק לתחומי פעולה ולתכניות את תקציב הביטחון. את המסגרת מאשרת ועדת הכספים וזה מה שאתם עכשיו תעשו כאן. את החלוקה, ותראו התווספה השנה גם כוכבית לבקשת הוועדה המשותפת, להבהרת הסמכויות שלה ויש לכם כוכבית בסעיף, בדפי ההחלפה, חלוקת תקציב הביטחון לשנת 2019 לתחומי פעולה ולתכניות תהיה לפי החלטת הוועדה המשותפת בסעיף 18(א) לחוק יסודות התקציב ובהתאם להוראות סעיף זה. אבל את המסגרת, הסמכות הייתה ונשארה של ועדת הכספים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אף אחד לא חולק על זה.
היו"ר משה גפני
יש מחלוקת.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא. אין מחלוקת.
היו"ר משה גפני
זאת ההחלטה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הוועדה המשותפת ממליצה, ועדת הכספים מאשרת, אבל חשוב שחברי ועדת הכספים ידעו שההמלצה הייתה בכפוף לזה שלא יהיה קיצוץ פלט נוסף בתקציב הביטחון כי גם כך יש בעיה.
היו"ר משה גפני
אמרת את הדברים. אני לא חולק על זה בכלל. אני רק חולק על המסגרת החוקית. מה שאמרה היועצת המשפטית, זה המצב.
תמיר כהן
סעיף 15, משרד הביטחון, עמוד זה מחליף את עמוד 351.

סך הכול הוצאה נטו - במקום 55,157,362 יבוא 55,158,762. הוצאה מותנית בהכנסה – ללא שינוי, 17,622,300. הרשאה להתחייב - ללא שינוי, 36,733,000. שיא כוח אדם - ללא שינוי, 2,189.

תחום 1511, הוצאות ביטחון – במקום 21,645,416 יבוא 21,646,816.

תכנית 151101, הוצאות ביטחוניות – במקום 21,618,416 יבוא 21,619,816.

עד כאן בדף זה.
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
אני מצביע בשעה 1:03.
אחמד טיבי (הרשימה המשותפת)
אדוני, יש ישיבה משותפת של ועדת חוקה וכספים בשעה 1:30. זה מחייב הפסקה כאן?
היו"ר משה גפני
לא. זה סעיף אחד שאני מגיש שם אבל אין לו משמעות.

(הישיבה נפסקה בשעה 13:00 ונתחדשה בשעה 13:06.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את הישיבה.

מי בעד אישור סעיף 15, תקציב משרד הביטחון?

הצבעה

בעד – פה אחד

סעיף 15, תקציב משרד הביטחון, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 15, תקציב משרד הביטחון, אושר.
שגית אפיק
סעיף 16, הוצאות חירום אזרחיות. יש לזה דפי החלפה.
תמיר כהן
עמוד זה מחליף את עמוד 352, סעיף 16, הוצאות חירום אזרחיות.

סך כל הוצאה, במקום 475,052 יבוא 490,052. הוצאה מותנית בהכנסה - ללא שינוי, 522. הרשאה להתחייב – ללא שינוי, 200,000. שיא כוח אדם, - ללא שינוי, 42.

תחום 1616, מרכיבי ביטחון – במקום 275,223 יבוא 290,223.

תכנית 16163, מיגון – במקום 40.110 יבוא 55,110.
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כמה מהכסף הזה מושקע במיגון בפריפריה?
תמיר כהן
הכספים האלה הם בהתאם למספר שתומחר בהחלטת הממשלה. כספים קואליציוניים והם מיועדים למיגון ביהודה ושומרון.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שום מיגון בפריפריה?
תמיר כהן
אמרתי ספציפית, הגידול זה 15 מיליון שקלים.
היו"ר משה גפני
בשעה 1:06 אנחנו מצביעים.

(הישיבה נפסקה בשעה 13:03 ונתחדשה בשעה 13:06.)
היו"ר משה גפני
אנחנו מחדשים את הישיבה.

מי בעד אישור סעיף 16, הוצאות חירום אזרחיות עם הדפים להחלפה? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 16, הוצאות חירום אזרחיות, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 16, הוצאות חירום אזרחיות, אושר.
שגית אפיק
סעיף 17, עמוד 353, תיאום הפעולות. אין לזה דפי החלפה. הוצאה – 105,953. הוצאה מותנית בהכנסה – 182,483. שיא כוח אדם – 250.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – 4

סעיף 17, תיאום הפעולות, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 17, תיאום הפעולות, אושר.
שגית אפיק
עמוד 354, סעיף 18, רשויות מקומיות, יש לזה דפי החלפה.
תמיר כהן
עמוד זה מחליף את עמוד 354 בחוברת.

סעיף 18, רשויות מקומיות, הוצאה נטו – במקום 5.621,702 יבוא 5,629,202.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
היו מספר שאלות ששאלנו בדין את השר דרעי ומשרד הפנים הבטיח להעביר תשובות בהקשר למענקים לרשויות מקומיות ועדיין לא קיבלנו אותן. כשישבנו כאן בדיון עם שר הפנים, הם התחייבו בפנינו להעביר רשימה בהקשר של תקציבי הרשויות המקומיות, המענקים והכספים הצפויים לעבור במהלך השנה בעיקר והרשימה הזאת עדיין לא הגיעה. אפשר לקבל אותה לפני שאנחנו מצביעים את התקציב?
היו"ר משה גפני
את מה?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רשימת הכספים שהובטחו לרשויות ושעוד לא כלולים בתוך התקציב ואמורים לעבור כהעברות תקציביות במהלך השנה.
היו"ר משה גפני
לא קיבלתי. אין מכתב כזה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למשרד האוצר יש מידע כזה?
היו"ר משה גפני
לא. תמשיך להקריא. אנחנו נבקש מהם.
תמיר כהן
עמוד זה מחליף את עמוד 354 בחוברת.

סעיף 18, רשויות מקומיות, הוצאה נטו – במקום 5.621,702 יבוא 5,629,202. הוצאה מותנית – אפס. לא היה שינוי. הרשאה להתחייב – 508,954, לא היה שינוי.

תחום 1811, העברות לרשויות – במקום 4.943,836 יבוא 4,951,336.

תכנית 181102, מענקים לרשויות מקומיות – במקום 11,963 יבוא 19,463.
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
ההצעה תהיה בשעה 1:13.

(הישיבה נפסקה בשעה 13:11 ונתחדשה בשעה 13:13.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את הישיבה.

מי בעד אישור סעיף 18, רשויות מקומיות עם דפי ההחלפה? מי נגד?

הצבעה

בעד – 6

נגד – 5

סעיף 18, תקציב לרשויות מקומיות, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 18, תקציב לרשויות מקומיות, אושר.

טיבי מקוזז עם וקנין.
שגית אפיק
סעיף 19, משרד המדע, התרבות והספורט, עמוד 355. יש לזה דפי החלפה.
תמיר כהן
עמוד זה מחליף את עמוד 355 בחוברת הכחולה.

סעיף 19, משרד המדע, החלל, התרבות והספורט. ההוצאה נטו – במקום 2,224,273 יבוא 2,227,473. הוצאה מותנית בהכנסה – ללא שינוי, 91,005. הרשאה להתחייב – ללא שינוי, 544,500. שיא כוח אדם – 242, ללא שינוי.

תחום 1942, מינהל התרבות – במקום 1,056,834 יבוא 1,060,034.

תכנית 194202, מינהל התרבות – במקום 993,834 יבוא 997,034 בהוצאה נטו.
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
נצביע בשעה 1:17 דקות.

(הישיבה נפסקה בשעה 13:15 ונתחדשה בשעה 13:17.)
היו"ר משה גפני
אנחנו מחדשים את הישיבה.

מי בעד אישור סעיף 19, משרד המדע, החלל, התרבות והספורט עם דפי ההחלפה? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 19, תקציב משרד המדע, החלל, התרבות והספורט, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 19, תקציב משרד המדע, החלל, התרבות והספורט אושר.
שגית אפיק
סעיף 20, משרד החינוך, בעמוד 356. יש דפי החלפה.
תמיר כהן
עמוד זה מחליף את עמוד 356. סעיף 20, משרד החינוך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אפשר שאלה קטנה על תקציב החינוך בהקשר לדיון הקודם? על ארגוני הנוער והמכינות הקדם צבאיות. האם זה נכנס ל-2019? הם עדיין מחכים לתקציב.
היו"ר משה גפני
יוגב, תן לה תשובה.
יוגב גרדוס
מה השאלה?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תקציב ארגוני הנוער והמכינות הקדם צבאיות, דיברנו על זה פעמים רבות וגם כאן בדיון עם שר החינוך ועדיין הם מחכים לתשובה האם התקציב הזה נכנס ל-2019.
יוגב גרדוס
מאתנו או ממשרד החינוך?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
התקציב המלא.
יוגב גרדוס
אנחנו לא קיבלנו שינוי. אנחנו לא עשינו שינוי בנושא הזה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כלומר, לא הגדילו להם את התקציב בהתאם להוצאה שהייתה להם בשנה הקודמת.
יוגב גרדוס
אנחנו לא מביאים שינוי בנושא. יכול להיות שיש אתם שיח.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש אתם שיח. הבטיחו להם שזה נכנס עכשיו ל-2019, בהצבעה על התקציב.
היו"ר משה גפני
יוגב, אנחנו דיברנו על העניין הזה.
יוגב גרדוס
אם אתם רוצים, אני אבדוק את זה.
היו"ר משה גפני
אני מבקש לקחת את העניין הזה באופן חיובי. דיברנו על זה ואתם גם הייתם חיוביים בעניין. גם חברת הכנסת סתיו שפיר דיברה אתכם. זה משהו חיוני.
תמיר כהן
עמוד זה מחליף את עמוד 356. סעיף 20, משרד החינוך.

גג הסעיף בהוצאה נטו – במקום 59,574,115 יבוא 60,456,672. הוצאה מותנית בהכנסה - ללא שינוי, 2,721,905. הרשאה להתחייב – ללא שינוי, 1,747,000. שיא כוח אדם – ללא שינוי, 2,308. משרות עבודה בלתי צמיתה – ללא שינוי, 43.

תחום 2040, מטה המשרד – במקום 1,724,768 יבוא 1,730,668.

תכנית 204002, פעולות מטה מרכזיות – במקום 751,530 יבוא 757,430.

תחום 2042, קדם יסודי – במקום 7,169,180 יבוא 7,194,180.

תכנית 204201, קדם יסודי – במקום 7,169,180 יבוא 7,194,180.

תחום 2043, יסודי וחטיבות ביניים – במקום 15,787,614 יבוא 15,871,614.

תכנית 204304, מוכר שאינו רשמי – במקום 433,853 יבוא 517,853.

תחום 2044, חטיבה עליונה – במקום 10,058,791 יבוא 10,100,791.

תכנית 20441, חטיבה עליונה – במקום 10,058,791 יבוא 10,100,791.

תחום 2045, חינוך התיישבותי – במקום 3,666,220 יבוא 3,673,020.

תכנית 204505, תכנית אחזקת תלמידים בפנימיות – במקום 905,028 יבוא 911,828.

אנחנו עדיין בתקציב משרד החינוך, בעמוד הבא: עמוד זה מחליף את עמוד 357.

תחום 2046, תכניות חינוכיות משלימות – במקום 4,618,504 יבוא 4,890,305.

תכנית 204601, קידום ילדים ונוער – במקום 781,643 יבוא 809,243.

תכנית 204602, פעילויות ופרויקטים – במקום 687,088 יבוא 905,529.

תכנית 204603, שירות פסיכולוגי חינוכי – במקום 482,206 יבוא 482,706.

תכנית 204604, חינוך בלתי פורמלי – במקום 879,150 יבוא 904,410.

תחום 2047, מינהל עובדי הוראה – במקום 1,942,750 יבוא 1,988,180.

תכנית 204701, הכשרה וקידום מקצועי – במקום 1,470,961 יבוא 1,516,391.

תחום 2048, שירותי עזר והסעות – במקום 3,661,173 יבוא 3,663,573.

תכנית 20481, שירותי היקף במערכת – במקום 2,180,215 יבוא 2,182,615.

תחום 2049, תמיכות בנושאי יהדות – במקום 1,269,306 יבוא 1,490,675.

תכנית 20491, תרבות יהודית – במקום 38,377 יבוא 191,877.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה יכול להסביר את הגידול המטורף הזה?
תמיר כהן
תכנית 20492, מוסדות תורניים – במקום 1,230,929 יבוא 1,298,798.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רגע. אפשר להסביר כאן את הגידול העצום שיש בתכנית הזאת?
היו"ר משה גפני
לא. תמשיך.
תמיר כהן
עדיין סעיף 20, משרד החינוך, עמוד זה מחליף את עמוד 358 בחוברת הכחולה.

תחום 2051, רזרבות – במקום 1,785,630 יבוא 1,963,487.

תכנית 20512, רזרבה לעמידה במגבלה – במקום 43,985 יבוא 221,842.

עד כאן שלושה עמודי החלפה בסעיף 20, משרד החינוך.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני כבר אומר לך - - -
היו"ר משה גפני
אתה לא אמר.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני אומר לך התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
לא, אתה לא אומר ואני אומר לך למה. אני הודעתי בהתחלה שאני מבקש להקריא את המכתב וההצבעה תהיה רק אחרי כן. אתה יכול לבקש התייעצות סיעתית לפני ההצבעה והיא תהיה רק אחרי הקראת המכתב שאני ביקשתי.

בבקשה, להקריא את המכתב.
אסי מסינג
בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה שעניינה יישום הסכמים פוליטיים בעלי משמעות תקציבית, כל הסכם פוליטי תקציבי שנערך אגב אישור הצעת חוק התקציב בכנסת, יובא לפרוטוקול בטרם אישור התקציב.

ההנחיה מתייחסת הן להסכמים פוליטיים תקציביים והן להסכמים קואליציוניים.

בהתאם לאמור, פירטנו כאן במסגרת הנייר את רשימת ההסכמים הפוליטיים התקציביים שהושגו בעל לפה עם חברי הכנסת מהסיעות השונות כחלק מקידום הפעילות בשלבים השונים של חקיקת התקציב והצעות החקיקה לתכנית הכלכלית לשנים 2019 וההצבעה על הצעות החוק כאמור, בשים לב לתפקידם של חברי הכנסת.

בהתאם לסיכום עם יושב ראש ועדת הכספים של הכנסת שיוגב התייחס אליו קודם לכן, בשנים 2018 ו-2019 בלבד יתוקצב לתכנית התקציב מספר 204304 מוכר שאינו רשמי סכום נוסף בסך של 41 מיליון שקלים לצורך מוסדות המוכר שאינו רשמי.
היו"ר משה גפני
את הקטע סיימת? לא את המכתב.
אסי מסינג
אני מבהיר בהקשר הזה שהקצאת הכסף ממילא טעונה תקנות של שר החינוך לפי שיקול דעתו הבלעדי וממילא הכסף יוקצה בסופו של דבר רק לאחר התקנת התקנות בכפוף לבדיקה מקצועית ומשפטית.
היו"ר משה גפני
לא יודע למה, אבל זה בסדר.
אסי מסינג
עוד לציין שהעניין הספציפי הזה גם עוגן בהחלטת הממשלה שהתקבלה אתמול ובאחד מסעיפי ההחלטה שמתייחסים.
היו"ר משה גפני
מתי אני יכול לדבר בוועדה הזאת?
אסי מסינג
עד כאן.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני מבקש התייעצות.
היו"ר משה גפני
לא נגמר.
מיקי לוי (יש עתיד)
אתה רוצה להצביע.
היו"ר משה גפני
לא. ממש לא. אני הולך להסביר את הסעיף הזה שנדע על מה אנחנו מדברים, שצריך את היועץ המשפטי לממשלה וצריך גם את הממשלה. התקיימו שלושה דיונים על העניין הזה בוועדת הכספים. שנדע על מה אנחנו מדברים, על מה צריך את היועץ המשפטי ואת כולם.

מדובר על תקציב שבעיקרו צריך להיות 55 אחוזים מתקציב של ילד במדינת ישראל. 55 אחוזים. נעשו תקנות על ידי שר החינוך לשעבר שי פירון, והן הורידו את התקציב הזה מ-55 אחוזים ל-30 או 32 אחוזים. המצב היה שכל חברי הוועדה אמרו שהדבר הזה הוא חמור מכל בחינה אפשרית. זאת אומרת, ילד במדינת ישראל יכול להיות רעב ללחם, יכול לקבל את השירותים שהם אפילו לא מינימליים והדבר הזה לא יכול להיות. ביקשנו להחזיר את זה למה שהיה ב-2012, לתקנות של שר החינוך לפני שי פירון. אמרו במשרד האוצר שאפשר לעשות את זה אבל צריך לזה תוספת של 41 מיליון שקלים, סכום שקוצץ. האמת היא שקוצצו 120 מיליון שקלים. אמר שר החינוך כאן בוועדה שאם משרד האוצר יתקצב את זה, הוא מתקן את התקנות. הוא אמר את זה כאן. הוא ישב לידי.

מה שמביאים עכשיו, אני משבח את משרד האוצר על העניין הזה, להחזיר את זה למה שהיה ב-2012 שגם אז זה היה תקציב של 55 אחוזים. אנחנו מחכים ששר החינוך יתקן את התקנות. אני דיברתי גם עם שר החינוך וגם עם העוזר שלו. המצב הוא חרפה. כל עוד הנושא הזה לא מתוקן, זאת חרפה שמדינה דמוקרטית שוויונית נורמלית, שגם את ה-55 אחוזים מקצצים ב-50 אחוזים.

לכן, מה שאתם מביאים עכשיו, צריך את היועץ המשפטי לממשלה וצריך את התקנות והכול בסדר. אני מכופף את ראשי ואני מקבל את מה שאתם אומרים. אני רק חושב שזאת חרפה כל ההתנהלות הזאת. ילדים במדינת ישראל נמצאים במצב כזה כפי שהם נמצאים. אני מזמין אתכם לבוא ולראות. בצלאל, זה שאתה לא עוזר לי, תגיד את זה.
מיקי לוי (יש עתיד)
זה לא יהודה ושומרון.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני אגיד את זה. על מה מדברים?
היו"ר משה גפני
שום דבר. תמשיך.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
גפני, למה אתם לא פוסלים קואליציה עם יש עתיד?
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
גפני, אני רוצה להגיד. יש מצב שהוא בלתי מתקבל על הדעת. אני טוען, וצר לי על זה, שמי שאמור לפקח על העניין הזה לא עושה את עבודתו שהוא גם לא חוקתי ולא שוויוני ולא היה אמור לעמוד במבחן בג"ץ, לו בג"ץ היה באמת עושה מלאכתו נאמנה. העובדה שיש במדינת ישראל אזרחים סוג א' ואזרחים סוג ד', ילדים הוריהם הם אזרחים לכל דבר ועניין והם מקבלים 30 אחוזים מתקציב החינוך של המדינה. זה בלתי מתקבל על הדעת.
היו"ר משה גפני
בושה וחרפה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אני מציע לא להצביע על התקציב הזה.
היו"ר משה גפני
זה תקציב משרד החינוך.
מיקי לוי (יש עתיד)
אנחנו מקבלים את ההמלצה.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
גפני, בוא נעשה התייעצות סיעתית, אתה ואני. הם הוסיפו את ה-42 מיליון.
היו"ר משה גפני
בוא נהיה הגונים. אני דיברתי עם משרד האוצר. יוגב, תקשיב, אני משבח אתכם. משרד האוצר הסכים והוא העביר את זה בהחלטת הממשלה
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
אתמול, אבל צריך לומר שזה קצה קצהו.
היו"ר משה גפני
אתה לא רוצה לשמוע את העיקר. התקציב יאושר, אם התקציב יאושר. אנחנו עכשיו מחכים רק לתקנות של שר החינוך.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
על זה אני רוצה לומר שאתה יודע מצוין ש-41 מיליון השקלים האלו יספיקו לנוסח מאוד רזה של תיקון תקנות. זה קצה קצהו של המזלג של תיקון העוול והעיוותים. אני אומר לכם היועצים המשפטיים. צריך להרים דגל אדום בוהק על הנושא הזה.
היו"ר משה גפני
תמשיך.
אסי מסינג
בנוסף לסיכום הזה, אתמול אישרה הממשלה תיקון להחלטת הממשלה שהתקבלה בליל התקציב שעניינה יישום נוסף של הקריטריונים.
היו"ר משה גפני
אם אפשר יותר מהר כי מיקי לוי ואני במתח.
אסי מסינג
יישום נוסף של הסכמים קואליציוניים אשר כרוך בתקציב המדינה לשנת 2019, לפי סכומים נוספים שיחולקו לתחומים בתקציבי משרדי הממשלה השונים. ההחלטה הופצה לכל חברי הכנסת. התחומים כפי שאושרו בהחלטת הממשלה ושהושלמה לגביהם הבדיקה המשפטית והמקצועית טרם קבלת החלטת הממשלה מפרטים בפירוט התקציב שתמיר מקריא כאן, לרבות דפי החלפה שהונחו בפני הוועדה. בשל לוחות הזמנים, חלק מהנושאים שאושרו בממשלה, טרם הושלמה לגביהם הבדיקה המקצועית והמשפטית ולכן כתנאי להעברת הכספים מהרזרבה הייעודית שיש לכל אחד מהסעיפים בתקציב - יצטרך אישור משפטי של היועץ המשפטי הרלוונטי, גם בדיקה מקצועית ובנוסף אישור של העברת ועדת הכספים של הכנסת.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני מבקש שזה אחר כך יועבר לידיעת שגית כדי שהיא תהיה שומרת הסף של העניין הזה.
אסי מסינג
זה תמיד כך.

עוד דבר אחד אני מדגיש. לגבי כל הסיכומים שפורטו גם בהחלטת הממשלה וגם בסיכום קודם לכן, אין בעצם שילוב התקצוב בתחומי התכניות השונות כדי לגרוע מכך שהביצוע מתקציב ייעשה בהתאם לנהלים המקובלים על פי הכללים המחייבים בכל משרד ובכפוף לכל דין. תקציב אשר יימצא כמממן פעילות או סוג פעילות הממומנים כבר על ידי אותו משרד או משרד אחר, יצורף לתכנית התקציבית הקיימת באותו עניין ויבוצע באותו אופן למניעת כפל בהוראות מימון. לאחר הקצאת הסכומים כאמור בתקציבי המשרדים, לא יהיה יותר לצד לסיכום, לרבות הסיכום הקואליציוני, מעמד כלשהו בעניין הכספים האמורים.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 20? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 20, תקציב משרד החינוך, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 20, תקציב משרד החינוך אושר.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני רוצה שיהיה ברור בפרוטוקול שזה יובא לוועדת הכספים.
היו"ר משה גפני
זה לא יובא לוועדת הכספים.
מיקי לוי (יש עתיד)
הוא אמר היועץ המשפטי לממשלה.
היו"ר משה גפני
מה שצריך להיות מובא, יבוא.

אני עושה הפסקה של חמש דקות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אין פתרון לתקציב של ארגוני הנוער.
היו"ר משה גפני
הפסקה חמש דקות.

(הישיבה נפסקה בשעה 13:40 ונתחדשה בשעה 13:50.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את הישיבה.

אנחנו בסעיף 21, השכלה גבוהה. אין דפי החלפה.
שגית אפיק
סעיף 21, השכלה גבוהה, עמוד 359.
היו"ר משה גפני
הבעיה שחברי הקואליציה לא כאן.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אפשר להעיר לתקציב של ארגוני הנוער?
היו"ר משה גפני
כן.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לגבי המחיר של זה שלא מעלים להם את התקציב.
דוד ביטן (הליכוד)
גפני, אנחנו רוצים ללכת לאכול. נראה לך בגודל שלי, אתה רוצה למנוע ממני אוכל בגלל הצבעה?
היו"ר משה גפני
נעשה הפסקה ב-2:30.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
נעשה עכשיו ונלך לישיבת הסיעה. נעשה חצי שעה הפסקה ונלך לישיבת סיעה.
היו"ר משה גפני
תקזזו. מיקי, אתה רוצה להתקזז אתו לחצי שעה?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לא. אם אתה מפסיק את הישיבה, בסדר. שיפסיק את הישיבה.
דוד ביטן (הליכוד)
תעשה הפסקה לרבע שעה ואנחנו נבוא.
קריאה
אבל בשעה 3:00 יש לנו ישיבת סיעה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אין לכם.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני לא הולך לישיבת סיעה.
קריאה
גם הם לא הולכים.
היו"ר משה גפני
איתן, אתה רוצה להתקזז אתו לחצי שעה?
היו"ר משה גפני
אתה רוצה להתקזז לעשרים דקות?
מיקי לוי (יש עתיד)
הפסקה לעשרים דקות, אפשר. אין התקזזות. תעשה עשרים דקות הפסקה. שיאכל. אני דואג לבריאות של דוד.
היו"ר משה גפני
בסדר. בשעה 2:00 אני אעשה הפסקה לחצי שעה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הייתי באמצע דבריי. הסיפור עם ארגוני הנוער חוזר על עצמו כל שנה. בשבועות האחרונים היו להם דיונים עם משרד האוצר ומשרד החינוך. הובטחה להם התוספת. כבר דובר עליה לאורך השנה, של 12 מיליון שקלים בבסיס. למה בבסיס? כדי שהם לא יצטרכו לחכות עד סוף 2019 כדי לדעת איך הם אמורים לממן את הפעילות של 2019. כדי שהם לא יצטרכו לחכות עד סוף 2019, עוד שנתיים מהיום, כדי לדעת מה התקציב שלהם ל-2019. במהלך הזמן שהם ממתינים, כל הזמן זה נכנס מחדש לדיונים פוליטיים. במה מדובר? זאת פעילות של ארגוני נוער, של מכינות קדם צבאיות, דברים שכולנו מסכימים כאן על החשיבות שלהם.
היו"ר משה גפני
אני מבטיח לך להמשיך לפעול בעניין.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה קורה עכשיו. צריך פשוט לקבל החלטה שה-12 מיליון האלה הם בבסיס כדי שלא נחזור עוד פעם לשולחן הזה כל פעם עם אותו דיון.
היו"ר משה גפני
בסדר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני לא יודעת מה המטרה כאן, אם זה להחזיק אותם קצר לאורך השנה או לא לאפשר להם לעשות פעילות. אני לא מבינה את המטרה כי כל הגורמים המעורבים אומרים שהם בעדם. אם כל כך בעדם, למה אי אפשר להכניס את זה לבסיס התקציב למען השם?
היו"ר משה גפני
תמיר, מגיע לה כסף לגבי ארגוני הנוער כי היא אמרה למען השם. מגיע לה, אבל חוץ מזה אנחנו דיברנו על זה כמה פעמים. אני מבקש לגרום לכך שהם יקבלו את הכסף.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, במלוא הכבוד זה יעבוד רק כשאתה תסכים לשים על זה את כל כובד משקלך כמו בסוגיה של התקציבים שלכם. אנחנו חמש שנים באותו דיון. אומרים לי ללכת לעשות דיל כדי שתנועות הנוער יקבלו כסף. לא צריך דילים פוליטיים כדי שמכינות קדם צבאיות וארגוני נוער יקבלו כסף.
היו"ר משה גפני
נכון. את צודקת. אני לא אוהב את זה שהם לא שמו את זה. בסדר. אני אדבר אתם. זה לא יימשך כך. אני מסכים אתך לגמרי. דיברתי אתם, דיברנו גם יחד. זה לא בסדר.

יש עוד דבר. אין לנו כאן רוב.
דוד ביטן (הליכוד)
מביאים עכשיו. התייעצות סיעתית.
מיקי לוי (יש עתיד)
עד 2:25.
היו"ר משה גפני
סעיף 21, השכלה גבוהה.
שגית אפיק
עמוד 359. סעיף 21, השכלה גבוהה. אין דפי החלפה. הוצאה – 11,506,233. הוצאה מותנית בהכנסה – 3,778.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 21, השכלה גבוהה? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 21, השכלה גבוהה, נתקבל.
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
מי אמר קודם?
שגית אפיק
אתה.
היו"ר משה גפני
סעיף 21, השכלה גבוהה, אושר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רביזיות על הכול.
היו"ר משה גפני
אני מגיש רביזיה. ההצבעה על הרביזיה תהיה בעוד חצי שעה. עד אז יש הפסקה.

(הישיבה נפסקה בשעה 13:55 ונתחדשה בשעה 14:25.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את הישיבה.

אנחנו מצביעים על הרביזיות.
טמיר כהן
סעיף 01.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 01 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
02.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 02 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
04.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 04 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
05.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 05 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
06.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 06 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
07.
היו"ר משה גפני
רביזיה של סתיו שפיר שלא נמצאת. לפי התקנון לא צריך להצביע.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
למה אתה נותן לה יחס מיוחד?
היו"ר משה גפני
כי היא בידידות אתך.

מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 07 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
08.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 08 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
09.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 09 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
10.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 10 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
11.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 11 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
12.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 12 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
13.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 13 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
14.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 14 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
15.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 15 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
16.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 16 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
17.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 17 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
18.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 18 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
19.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 19 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
20.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה על סעיף 20 לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.

עשיתי את זה לפנים משורת הדין. יש לי יחס מיוחד לסתיו שפיר והצבעתי אפילו שלא הייתי צריך להצביע.
שגית אפיק
עמוד 360, סעיף 22, המשרד לשירותי דת. יש דפי החלפה.
תמיר כהן
עמוד זה מחליף את עמוד 360 בחוברת הכחולה. סעיף 22, המשרד לשירותי דת.

הוצאה נטו – במקום 677,453 יבוא 736,253. הוצאה מותנית בהכנסה – ללא שינוי, 13,537. הרשאה להתחייב – במקום אפס יבוא 70,000. שיא כוח אדם – ללא שינוי, 497. משרות עבודה בלתי צמיתה – ללא שינוי, 25.

תחום 2201, המשרד לשירותי דת – הוצאה נטו במקום 451,545 יבוא 510,345. הרשאה להתחייב – במקום אפס יבוא 70,000.

תכנית 2212, תמיכה בשירותי דת – במקום 43,320 יבוא 93,120, הוצאה נטו. הרשאה להתחייב – במקום אפס יבוא 70,000.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
על מה הרשאה להתחייב?
היו"ר משה גפני
להמשיך להקריא. אני לא מסכים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה אתה צועק?
מיכל רוזין (מרצ)
גפני, זו הייתה שאלה עניינית.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 22, המשרד לשירותי דת?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – 5

סעיף 22, תקציב המשרד לשירותי דת, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 22, תקציב המשרד לשירותי דת, אושר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא היה כאן דיון על המשרד הזה. צריך לאפשר לשאול שאלות עליו.
היו"ר משה גפני
אין משחק כפול. אם רוצים ללכת לדבר עניינית, אי אפשר להגיש על כל סעיף התייעצות סיעתית. עם כל הכבוד. את באופוזיציה. את רוצה להיכנס לקואליציה, אני אבקש שתחליפי אותי. אני לא אוהב להיות שם.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה רוצה להתחלף רק לרגל הדיון הזה?
היו"ר משה גפני
לא.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
נראה לי אתה מתגעגע לתפקיד הקודם.
שגית אפיק
סעיף 23, עמוד 361, משרד הרווחה. יש דפי החלפה.
תמיר כהן
יש שני עמודים ואני מקריא אותם ברצף. עמוד זה מחליף את עמוד 361 בחוברת הכחולה. סעיף 23, משרד הרווחה.

הוצאה נטו – במקום 7,764,516 יבוא 7,772,516. הוצאה מותנית בהכנסה - ללא שינוי, 91,005. הרשאה להתחייב – ללא שינוי, 544,500. שיא כוח אדם - ללא שינוי, 242.
העמוד הבא, גם כן משרד הרווחה, עמוד 362
תחום 2311, נוער צעירים ושירותי רווחה – במקום 669,818 יבוא 677,818.

תכנית 231165, השירות לטיפול בנוער – במקום 268,533 יבוא 274,533.

תכנית 231166, רשות חסות הנוער – במקום 209,427 יבוא 211,427.
היו"ר משה גפני
מי בעד?
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אתה שם לב שבכל השירותים במשרד הרווחה אין שום תוספת תקציבית בתקציב הזה.
היו"ר משה גפני
אתם ראיתם מי היה קודם?
טמיר כהן
ביחד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה שם לב שבכל השירותים החברתיים במשרד הרווחה אין שום תוספת תקציב? כלומר, אנחנו מגיעים ל-2019 כשבשירות לאדם עם פיגור ובמוסדות רווחה אין תוספות תקציביות. אפילו לא תוספת בהתחשב בגידול באוכלוסייה. זה המצב בתקציב הזה.
היו"ר משה גפני
מיקי, אמרנו את זה יחד.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני אוותר לך. יש הסכם ביני ובין טמיר, אני עליתי על ההסכם ביניכם, אל תשכחו שאני שוטר.
היו"ר משה גפני
צא ממרחב ירושלים למרחב אחר.

מי בעד אישור סעיף - - -
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אפשר לשאול שאלה עניינית על התקציב הזה?
היו"ר משה גפני
כן. בבקשה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בתקציב הרווחה, בשירות לקשיש, בשירות למפגר ובתקציבים בסעיפים של האוכלוסיות הכי מוחלשות שהמשרד הזה מטפל בהן, אין שום תוספות תקציביות. ראינו תוספות אדירות קודם בהסכמים פוליטיים. אתם יכולים להסביר את זה? זה אומר שעד סוף 2019 אנחנו תקועים עם תקציב שאין בו שום תוספת תקציבית ברווחה. אתם נותנים תוספת עלובה של כמה מיליוני שקלים בודדים במקום לתקצב.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני מציע לכם לבטל את הישיבה כי ליברמן מצביע נגד החוק.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני עדיין מחכה לתשובה של משרד האוצר. הוא ביקש מכם לענות. אפשר לקבל תשובה ממשרד האוצר? הוא אישר לכם כבר לתת תשובה על זה. פשוט תענו בזמן שהוא מתלבט שם.

הם לא עונים. זה פשוט מדהים. לא נאמרה אפילו מילה אחת. לא היית מרוכז לכאורה.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 23, תקציב משרד הרווחה? מי נגד?

הצבעה

בעד – 7

נגד – מיעוט

סעיף 23, תקציב משרד הרווחה, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 23, תקציב משרד הרווחה, אושר.
קריאה
רביזיה.
היו"ר משה גפני
בסדר. יש רביזיה.

סעיף 24, משרד הבריאות. יש דפי החלפה?
שגית אפיק
יש דפי החלפה.
תמיר כהן
עמוד זה מחליף את עמוד 363 בחוברת הכחולה. סעיף 24, משרד הבריאות.

הוצאה נטו – במקום 37,980,345 יבוא 37,984,845. הוצאה מותנית בהכנסה – ללא שיני, 4,049,667. הרשאה להתחייב – ללא שינוי, 405,547. שיא כוח אדם – ללא שינוי, 7,345. משרות עבודה בלתי צמיתה – ללא שינוי, 690.

תחום 247, רכש שירותי בריאות – במקום 4,790,965 יבוא 4,795,465.

תכנית 2479, פעולות מרכזיות – במקום 622,944 יבוא 627,444.
היו"ר משה גפני
תעצור רגע. למיקי לוי יש שאלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אנחנו קיימנו כאן דיון באמת רחב היקף עם בתי החולים הציבוריים. אני בוגר קריסתו של בית החולים הדסה עין כרם וזה עלה למשלם המסים 1.2 מיליארד שקלים בתכנית רב שנתית של חמש שנים. היה סיכום לאור מה שהלך כאן שבתי החולים הציבוריים אינם יכולים להחזיק מעמד וגם אמר את זה שר הבריאות, שבתי החולים הציבוריים אינם יכולים להחזיק מעמד ללא תוספת תקציב.

אני רוצה להזהיר את עצמנו ואני רוצה להפנות את תשומת לבו של שר האוצר באמת מתוך דאגה, לא מתוך ניגוח פוליטי – אני מצהיר על העניין הזה – שאם לא יבחנו תוספת תקציב לאותם בתי חולים ציבוריים, תהיה קריסה של כמה מהם בבת אחת כגון פוריה שהורידו לו פתאום 100 מיליון שקלים, כמו שערי צדק שכבר מתחיל לדשדש בביצה הזו והוא בית חולים חזק. הופיע כאן המנכ"ל פרופסור יהונתן הלוי והזהיר אותנו כנבחרי ציבור שאם לא ניתן את תשומת לבנו לבתי החולים הציבוריים, מדינת ישראל תשלם על זה מחיר יקר, לא בתוספת תקציב שהם יקרסו אלא ברמת הרפואה שהם יעניקו לאזרחי מדינת ישראל.

לכן אני קורא לכם. אני אומר לכם את זה חד משמעית, לאנשי האוצר ואדוני, גם לך כמי שהיה שותף ולשר הבריאות שאמר כאן שהוא רוצה לתת אבל לא נותנים לו. יש לנו בעיה אמיתית עם בתי החולים הציבוריים במדינת ישראל ואני אמרתי מה נעשה אם יבוא פרופסור הלוי וייתן את המפתחות לשר הבריאות או לשר האוצר ויגיד לו: קח, אינני רוצה לנהל את בית החולים. אז מה תעשה מדינת ישראל? ויש בתי חולים כאלה, כמה וכמה.

אני מזהיר את עצמנו. אני אומר לכם שזה אור אדום ענק.
היו"ר משה גפני
הקראת את כל משרד הבריאות?
תמיר כהן
אני אחזור שנית על המשפט האחרון.

תכנית 2479, פעולות מרכזיות – במקום 622,944 יבוא 627,444.
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
מי בעד?

אנחנו נצביע בשעה 2:54.
יצחק וקנין (ש"ס)
מיקי, אתה לא יכול גם לקבל רשות דיבור במשך חמש דקות וגם לבקש התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
זה נכון.
יפעת שאשא ביטון (כולנו)
ועם מי הוא מתייעץ? אפילו לישיבת סיעה הוא לא הלך כך שאני לא יודעת עם מי הוא מתייעץ.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני משתדל לא להפריע לו כי קיימנו דיונים אבל כאן היה לי מאוד חשוב להתייחס. זאת שליחות ציבורית, בתי החולים הציבוריים.

תראו מה אתם עושים. שלושה ימים השבתתם אותנו. אין לי טענות אליך.
היו"ר משה גפני
אני אסביר לך מה היה בשלושת הימים האלה. מבחינתי או מבחינת הוועדה לא קרה כלום בשלושת הימים האלה. אני תכף אדבר על המשבר אבל עכשיו אני מדבר על הנושא עצמו. צריך דפי החלפה. אנחנו לא הסכמנו בשום פנים ואופן להתחיל להצביע על התקציב או לדון עליו לפני שלא יהיה לכל חברי הוועדה את דפי ההחלפה ונתנו עד 11:00 בבוקר שתוכל להגיש הסתייגויות.
מיקי לוי (יש עתיד)
הגשתי.
היו"ר משה גפני
בסדר. אני רק אומר לך מה עשינו. מה שקרה בימים האלה, בעצם המשבר של הגיוס לא חל על מה שקורה כאן. לפני 11:00 לא הסכמתי שיצביעו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה אתם לא עושים משבר על תקציב הבריאות?
היו"ר משה גפני
רגע. תני לי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה פחות חשוב?
רועי פולקמן (כולנו)
התקציב גדל דרמטית.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הוא לא גדל. שקר. אין תוספת. משה בר סימן טוב, המנכ"ל של משרד הבריאות ישב כאן ואמר שזה נס רפואי שמערכת הבריאות ממשיכה להתקיים בתקציבים כאלה.
רועי פולקמן (כולנו)
התקציב גדל דרמטית. אפשר לנהל דיון על סדרי עדיפויות וזה בסדר אבל הוא גדל.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אין מספיק תוספת מיטות, אין מספיק תוספת אחיות.
היו"ר משה גפני
מיקי, אני מסביר לך. היא נכנסת לסעיף אחר. במשך הימים האלה היה משבר. היא מפריעה, היא פשוט לא נותנת לי להסביר לך. סתיו, אני מסביר לו. את נכנסת למשהו אחר. לכן בעצם בסוף ההצבעה הייתה בזמן. זה מה שהאוצר הביא, דפי החלפה, אנחנו מאפשרים להגיש הסתייגויות ולכן ב-11:00 היו מצביעים. אני אתמול בשעה 8:00 או 7:00 הייתי בטוח שאני לא מביא את זה היום, שאנחנו הולכים למסלול אחר. בסוף הגיעו להסכמה וההסכמה הזאת מקורה בהצעה של חבר הכנסת מקלב שאם היו מקבלים אותה לפני שבועיים, היא הייתה חוסכת לנו את עוגמת הנפש הזאת. אבל לא קיבלו אלא קיבלו אותה בסוף. אנחנו לא התעכבנו בגלל המשבר אפילו לא דקה.

ברגע שהגיעו דפי ההחלפה, הפצנו אותם בין חברי הוועדה ואפשרנו עד שדעה 11:00 בבוקר את ההסתייגויות ואז התחלנו בהצבעה.
דוד ביטן (הליכוד)
גם אני מאמין לגפני.

(הישיבה נפסקה בשעה 14:51 ונתחדשה בשעה 14:54.)
היו"ר משה גפני
אנחנו מחדשים את הישיבה.

אין לנו רוב?
מיקי לוי (יש עתיד)
אין לכם רוב. קואליציה מפוררת.
דוד ביטן (הליכוד)
יש רוב.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 24, תקציב משרד הבריאות עם הדפים שהוחלפו? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 24, תקציב משרד הבריאות, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 24, תקציב משרד הבריאות, אושר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רביזיה.
היו"ר משה גפני
סעיף 25.
שגית אפיק
סעיף 25, עמוד 365, הרשות לניצולי השואה. אין דפי החלפה.

הוצאה – 4,869,106. שיא כוח אדם – 112,500.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 25, תקציב הרשות לניצולי השואה? מי נגד?

הצבעה

בעד – פה אחד

סעיף 25, תקציב הרשות לניצולי השואה, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 25, תקציב הרשות לניצולי השואה, אושר פה אחד.
שגית אפיק
עמוד 366, סעיף 26, המשרד להגנת הסביבה. אין דפי החלפה.

הוצאה – 373,333. הוצאה מותנית בהכנסה – 877,481. הרשאה להתחייב – 927,000. שיא כוח אדם – 581.5.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 26, תקציב המשרד להגנת הסביבה, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 26, תקציב המשרד להגנת הסביבה, אושר.
שגית אפיק
סעיף 27, הקצבות לביטוח לאומי, עמוד 367. אין דפי החלפה.

הוצאה – 46,591,377.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 27, הקצבות לביטוח לאומי, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 27, הקצבות לביטוח לאומי, אושר.
שגית אפיק
עמוד 368, סעיף 29, משרד הבינוי והשיכון.

הוצאה – 261,198. הוצאה מותנית בהכנסה – 9,176. שיא כוח אדם – 557. משרות עבודה בלתי צמיתה – 33.5
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 28, תקציב משרד הבינוי והשיכון, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 28, תקציב משרד הבינוי והשיכון אושר.
שגית אפיק
עמוד 369, סעיף 30, משרד העלייה והקליטה. הוצאה – 1,740,631. הוצאה מותנית בהכנסה – 4,655. הרשאה להתחייב – 1,778,318. שיא כוח אדם – 4,076.5. משרות עבודה בלתי צמיתה – 22.
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
מי בעד?
מיקי לוי (יש עתיד)
אמרתי לפניך.
היו"ר משה גפני
ההצבעה תהיה בשעה 3:01.

(הישיבה נפסקה בשעה 14:58 ונתחדשה בשעה 15:01.)
היו"ר משה גפני
אנחנו מחדשים את הישיבה.

אני חוזר על בקשתי.
מיקי לוי (יש עתיד)
גפני, אין לי שום דבר אישי כלפיך.
היו"ר משה גפני
לא אישי. אני מבקש לפני כולם, אני לא רוצה לסיים מאוחר. אנחנו נסיים את זה היום בעזרת השם אלא אם כן אני פתאום אקבל טלפון שיש איזו בעיה אחרת שלא קשורה לתקציב ואז אני עוצר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה זאת בעיה אחרת?
היו"ר משה גפני
אחרת. הוא הבין. תסביר לה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תקציב הבריאות? אולי תעשו מלחמה על תקציב בריאות? תאיימו לפרק את הקואליציה בגלל שאין מספיק תוספות בבריאות.
היו"ר משה גפני
באופן סדרתי את לא נותנת לי להשלים את מה שרציתי לבקש ממנו. אני אמרתי לו גם קודם שאני לא רוצה לשנות סדרי דיון. מה שהוא ירצה – יהיה. נצביע. אני רק מבקש לחשוב – אני עשיתי את זה עת הייתי באופוזיציה – האם אפשר לצמצם את זה כדי לא להשאיר כאן אנשים עד חצות.

מי בעד אישור סעיף 30, תקציב משרד העלייה והקליטה? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 30, תקציב משרד העלייה והקליטה, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 30, תקציב משרד העלייה והקליטה אושר.
שגית אפיק
עמוד 370, סעיף 31, הוצאות ביטחוניות שונות. דפי ההחלפה לגבי הסעיף הזה, המשמעות שלהם היא שהפירוט יורד ולכן אני אקריא את הגגות.

הוצאות ביטחוניות שונות. הוצאה – 10,185,077. הוצאה מותנית בהכנסה – 278,000. שיא כוח אדם – 59.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 31? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 31, הוצאות ביטחוניות שונות, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 31, הוצאות ביטחוניות שונות, אושר.
מיקי לוי (יש עתיד)
אתה צריך לקרוא את כל הסעיף. ההצבעה הזאת לא נחשבת וכדאי לך לחזור עליה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות שלך תעלה למליאה.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
איזו הסתייגות?
היו"ר משה גפני
הנושא הזה של מכון וולקני. מה שביקשת לגבי החקלאות. אני אתן לך לדבר.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
עכשיו.
היו"ר משה גפני
כן. אבל תדבר קצר. ההסתייגות שהוגשה, הוגשה.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
בקטע הזה אני לא בטוח שהייתה הסתייגות.

משרד החקלאות, יש דפי החלפה?
תמיר כהן
יש שני עמודים. עמוד 371 ועמוד 372. אני מתחיל בעמוד 371.

סעיף 33, משרד החקלאות ופיתוח הכפר. הוצאה נטו – במקום 1,829,683 יבוא 1,910,183.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
על מה התוספת הזאת?
איתן ברושי (המחנה הציוני)
איפה כתוב פיתוח הכפר? כתוב משרד החקלאות.
מיקי לוי (יש עתיד)
כתוב. 371 למטה. יש דפי החלפה. בחוברת זה לא מופיע.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
על זה אני מעיר.
תמיר כהן
עמוד 371, סעיף 33, משרד החקלאות. עמוד זה מחליף את עמוד 371 בחוברת הכחולה.

הוצאה נטו – במקום 1,829,683 יבוא 1,910,183.
היו"ר משה גפני
לפני שאתה מקריא. תגיד מה שאתה אומר על העניין הזה אבל ממש בקצרה. אני הבטחתי לברושי שאני אתן לו לומר משפט או שניים לגבי החקלאות. זה בוער בקרבו ואני מסכים אתו.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אדוני היושב ראש, חברי הכנסת, אנחנו מעבירים את התקציב בתנאים מאוד לא פשוטים. אבל בתקציב המדינה, כפי שאושר, למרות דיון מהיר שיזמתי יחד עם חברים נוספים, אנחנו עדים לקיצוץ לא סביר בדבר המרכזי שנקרא מחקר חקלאי. אני פניתי לאוצר גם פה וגם בדיונים הקודמים להשלים את החסר. מדובר בקיצוץ שאין לו דוגמה בשום סעיף אחר. דווקא בסעיף הזה מדובר על קיצוץ של 55 מיליון שקלים.
היו"ר משה גפני
במה?
איתן ברושי (המחנה הציוני)
בהשוואה לשנה שעברה.
היו"ר משה גפני
במה הקיצוץ?
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אמרתי. במכון המחקר. במכון וולקני.
היו"ר משה גפני
במכון וולקני. הוא צודק במאה אחוזים. אני לא יודע למה עשיתם את זה.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
אנחנו רוצים לבקש שהוועדה תאשר את זה, זה לא עניין פוליטי, להשלים את החסר. אני מניח שמותר לכנסת לשנות משהו. מדובר כאן על דבר לא גדול למדינה אבל קריטי למחקר החקלאי ולחקלאות. בקיצור, אני מבקש להשאיר תקציב 2019 כמו 2017 ו-2018, באותם ערכים.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. אני אקיים על העניין הזה דיון.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
מתי?
היו"ר משה גפני
אחרי התקציב. לא לפני התקציב. אין לנו את היכולת עכשיו לעשות.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני מבקש חצי דקה, לא קשור לעניין. האם מתוכנן – מכיוון שאני רואה שמנכ"לו של שטייניץ אודי אדירי שאני מאוד מאוד מעריך אותו ברמה האישית מסתובב כאן – והאם יש כוונה, בניגוד לעמדתו של יושב ראש הקואליציה, לעשות מחטף בנושא הסולר מחר בבוקר?
היו"ר משה גפני
מה זה המחטף?
מיקי לוי (יש עתיד)
לאשר את הצו של הבלו על הסולר.
היו"ר משה גפני
זה יעלה מחר בבוקר.
מיקי לוי (יש עתיד)
דחו את זה לחודש וחצי.
היו"ר משה גפני
בסדר. זה יעלה מחר בבוקר. היה על זה דיון ארוך והיו עוד דיונים. לא נצביע היום על הפחם, לא נצביע על שום דבר בצווים האלה. זה יעלה מחר בבוקר בעזרת השם. אני אבקש מטמיר, אם אפשר, להוציא סדר יום למחר. כל הצווים, גם הפחם וגם הסולר והדלק. מחר.
טמיר כהן
גם הפטקא?
היו"ר משה גפני
לא. הפטקא לא.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
זה עולה להצבעה?
היו"ר משה גפני
כן. להצבעה. אתה רוצה להתחלף אתי בתפקיד? נראה מה היית עושה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אם הם מפילים לך את הממשלה, למה לעזור להם?
איתן ברושי (המחנה הציוני)
גפני, הדרישה שלי יכול לבוא להצבעה במליאה?
היו"ר משה גפני
אם הגשת הסתייגות, כן.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
עכשיו הגשתי.
שגית אפיק
היית צריך להגיש במערכת.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
לא הגשתי.
שגית אפיק
הנה, זה מוגש. הכול בסדר. זה הוגש למערכת.
היו"ר משה גפני
תהיה הצבעה במליאה. בסדר. יש לך כנראה עוזרת חרוצה.
איתן ברושי (המחנה הציוני)
מאוד.
היו"ר משה גפני
משרד החקלאות, בבקשה.
תמיר כהן
שני עמודים. אני אקריא אותם ברצף. עמוד 371 סעיף 33, משרד החקלאות.

הוצאה נטו – במקום 1,829,683 יבוא 1,910,183. הוצאה מותנית בהכנסה – ללא שינוי, 877,481. הרשאה להתחייב – ללא שינוי, 927,000. שיא כוח אדם - ללא שינוי, 582.

העמוד הבא, 372.

סעיף 33, תחום 08, פעולות אחרות באחריות – במקום אפס יבוא 80,500.

תכנית 33081, פעולות אחרות באחריות – במקום אפס יבוא 80,500.
עמר בר-לב (המחנה הציוני)
מה זה הפעולות האחרות האלה? משרד החקלאות, זה קצת מטריד. אם זה לפיתוח חקלאות, זה בסדר. אם זה להתיישבות, זאת בעיה.
תמיר כהן
בהתאם למה שהצגנו בתחילת הישיבה. זה מפורט כאן בנספח של ההסכמים הפוליטיים.
עמר בר-לב (המחנה הציוני)
אבל עבור מה הפעולות האחרות?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש סעיף אחד לחקלאות, של 80 מיליון. אפשר לפרט לאן הם הולכים? בוא נזכיר שבשנה שעברה, בתקציב של לפני שנתיים, היה תקציב תוספתי כזה למשרד החקלאות ובמהלך השנה הסתבר שנתפרה במיוחד לתקציב הזה תקנה מיוחדת עבור החברים של אורי אריאל ובסוף התקציב חזר לקופת המדינה במקום שהוא ילך לקשישים, לנכים ולניצולי השואה.
עמר בר-לב (המחנה הציוני)
למה מיועדים ה-80 מיליון?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בדיוק אותו דבר עלול לקרות עכשיו עם 80 מיליון שקלים.
היו"ר משה גפני
אנחנו לא פותחים דיון.
עמר בר-לב (המחנה הציוני)
אני רק שאלתי למה.
היו"ר משה גפני
הוא שאל שאלה פשוטה, זה בסדר. לענות בחצי דקה.
תמיר כהן
בסופו של דבר בחקלאות זה הולך לגרעינים משימתיים, פיתוח התיישבות כפרית ושירות לאומי. לגבי שאלה האם כספים לא מנוצלים, כמו שפירטנו קודם, גם היועץ המשפטי של המשרד וגם יוגב בתחילת הדיון, כל הכספים הקואליציוניים מוקצים בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה 1.1801 משנת 2015 ובטרם הקצאה שלהם הם צריכים אישור משפטי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה ידוע. כל זה ידוע.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. די.

מי בעד אישור סעיף 33, משרד החקלאות ופיתוח הכפר?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רגע, גפני. זה נושא חשוב. תן לי רגע להעיר על זה.
היו"ר משה גפני
לא. אני לא מסכים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני לא מבינה, למה חברי כנסת אחרים מקבלים אפשרות לדבר ברצף ואני לא?
היו"ר משה גפני
את מדברת יותר מאחרים.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני לא מצליחה לדבר ברצף משפט אחד.
היו"ר משה גפני
מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 33, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 33, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, אושר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רביזיה.
מיקי לוי (יש עתיד)
רביזיה על הכול.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה לא ברור איך משרד שתפר תקנה תקציבית כדי להעביר כסף לחברים של השר ואפילו נאלץ להתנצל על זה כי תפסו אותו - - -
היו"ר משה גפני
אני קורא לך לסדר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
עכשיו מקבל 80 מיליון שקלים.
היו"ר משה גפני
אני קורא לך לסדר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אין גבול לטירוף.
היו"ר משה גפני
סתיו, אני לא אוהב להוציא חברים. אני מאוד מבקש לא להסביר עכשיו. אפשר להסביר לפני ואפשר להסביר אחרי. ה-אחרי תלוי במה שאני אאפשר כאן לעשות. ה-אחרי יכול להיות 2:00 בלילה. יש כאלה שלא רוצים את זה, למשל אני.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מי שאכפת לו מכספי ציבור, עושה את זה.
היו"ר משה גפני
תמשיכי.
שגית אפיק
עמוד 373, סעיף 34, משרד האנרגיה. אין דפי החלפה. הוצאה – 619,189. הוצאה מותנית בהכנסה – 12,809. הרשאה להתחייב – 1,275,000. שיא כוח אדם – ...
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
מי בעד?
מיקי לוי (יש עתיד)
הייתי קודם.
היו"ר משה גפני
הצבעה בשעה 15:15.

(הישיבה נפסקה בשעה 15:12 ונתחדשה בשעה 15:15.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את הישיבה.

מי בעד אישור סעיף 34, משרד האנרגיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – 7

נגד – 4

סעיף 34, תקציב משרד האנרגיה, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 34, תקציב משרד האנרגיה, אושר.
שגית אפיק
עמוד 374, סעיף 35, הוועדה לאנרגיה אטומית, אין דפי החלפה.

הוצאה – 147,926.
היו"ר משה גפני
מי בעד?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בלי תוספות קואליציוניות לאנרגיה אטומית?
היו"ר משה גפני
מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 35, תקציב הוועדה לאנרגיה אטומית, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 35, תקציב הוועדה לאנרגיה אטומית, אושר.
שגית אפיק
סעיף 36, תעסוקה. יש דפי החלפה.
תמיר כהן
עמוד זה מחליף את עמוד 375 לחוברת הכחולה. סעיף 36, תעסוקה.

הוצאה נטו – במקום 3,552,689 יבוא 3,562,689. הוצאה מותנית בהכנסה – ללא שינוי, 52,246. הרשאה להתחייב - במקום 1,158,353 יבוא 1,168,353. שיא כוח אדם – ללא שינוי, 833.

תחום 3642, עידוד תעסוקת אוכלוסיות. במקום 222,634 יבוא 232,634.

תכנית 36421, עידוד תעסוקת אוכלוסיות. במקום 222,634 יבוא 232,634.

גם בתכנית הזאת יש שינוי בהרשאה להתחייב – במקום 413,870 יבוא 423,870.
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים בשעה 15:20.

(הישיבה נפסקה בשעה 15:17 ונתחדשה בשעה 15:20.)
היו"ר משה גפני
אנחנו מחדשים את הישיבה.

מי בעד אישור סעיף 36, תעסוקה? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 36, תעסוקה, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 36, תעסוקה, אושר.
שגית אפיק
עמוד 377, סעיף 37, משרד התיירות. אין דפי החלפה.

הוצאה – 351,833. הוצאה מותנית בהכנסה – 6,122. הרשאה להתחייב – 90,000. שיא כוח אדם – 157,5. משרות עבודה בלתי צמיתה – 20.
רועי פולקמן (כולנו)
התייעצות סיעתית.
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
רועי פולקמן (כולנו)
אני ביקשתי ראשון.
היו"ר משה גפני
מי בעד?
שגית אפיק
גפני היה ראשון.
רועי פולקמן (כולנו)
אם אני מבקש ואומר שסיימתי אותה, זה בסדר? סיימתי אותה.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 37, משרד התיירות? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 37, תקציב משרד התיירות, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 37, תקציב משרד התיירות, אושר.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
גברתי היועצת המשפטית, נא להקריא לאט כדי שגפני יספיק לצעוק מהר בסוף.
היו"ר משה גפני
אני מבקש שתהיי הגונה עם כולם. להקריא רגיל.
שגית אפיק
ואיך הייתי עד עכשיו?
היו"ר משה גפני
הגונה. שלא תתפתי למה שסמוטריץ אמר עכשיו. אל תשני. אם צריך לחכות – נחכה. עכשיו רועי פולקמן הצטרף לתחרות וגם הוא מתחיל.
שגית אפיק
עמוד 378, סעיף 38, כלכלה ותעשייה. אין דפי החלפה.

הוצאה – 2,760,286. הוצאה מותנית בהכנסה – 567,051. הרשאה להתחייב – 2,821,403. שיא כוח אדם – 594.
רועי פולקמן (כולנו)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
מי בעד?
רועי פולקמן (כולנו)
ויתרתי.
היו"ר משה גפני
מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 38, תקציב משרד הכלכלה והתעשייה, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 38, תקציב משרד הכלכלה והתעשייה, אושר.
שגית אפיק
עמוד 379, סעיף 39, משרד התקשורת. אין דפי החלפה.

הוצאה – 77,647. הוצאה מותנית בהכנסה – 20,269. שיא כוח אדם – 150.5.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כולל ועדת החקירה על בזק?
שגית אפיק
משרות עבודה בלתי צמיתה – 16.5.
רועי פולקמן (כולנו)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
תקריאי עוד פעם לגבי משרות עבודה בלתי צמיתה כי הוא הפריע באמצע.
שגית אפיק
משרות עבודה בלתי צמיתה – 16.5.
היו"ר משה גפני
מי בעד?
רועי פולקמן (כולנו)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 39, תקציב משרד התקשורת, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 39, תקציב משרד התקשורת, אושר.
שגית אפיק
עמוד 380, סעיף 40, משרד התחבורה. אין דפי החלפה.

הוצאה – 477,717. הוצאה מותנית בהכנסה – 138,742. הרשאה להתחייב – 99,000. שיא כוח אדם – 963.5.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 40, תקציב משרד התחבורה, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 40, תקציב משרד התחבורה, אושר.
שגית אפיק
סעיף 41, רשות ממשלתית למים וביוב. אין דפי החלפה.

הוצאה – 124,127. הוצאה מותנית בהכנסה – 1,348. שיא כוח אדם – 203.5. משרות עבודה בלתי צמיתה – 5.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 41, תקציב רשות ממשלתית למים וביוב, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 41, תקציב רשות ממשלתית למים וביוב, אושר.
שגית אפיק
עמוד 382, סעיף 42, מענקי בינוי ושיכון. אין דפי החלפה.

הוצאה – 2,597,874.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 42, תקציב מענקי בינוי ושיכון, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 42, תקציב מענקי בינוי ושיכון, אושר.
שגית אפיק
סעיף 43, המרכז למיפוי ישראל. אין דפי החלפה.

הוצאה – 99,322. הוצאה מותנית בהכנסה – 20,859. הרשאה להתחייב – 800. שיא כוח אדם – 226.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 43, תקציב המרכז למיפוי ישראל, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 43, תקציב המרכז למיפוי ישראל, אושר.
שגית אפיק
סעיף 45, תשלום ריבית ועמלות. אין דפי החלפה.

הוצאה – 39,126,000.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 45, תקציב תשלום ריבית ועמלות, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 45, תקציב תשלום ריבית ועמלות, אושר.
שגית אפיק
עמוד 385, סעיף 46, חוק חיילים משוחררים. אין דפי החלפה.

הוצאה - 2,361,710.
היו"ר משה גפני
אל תצביעו נגד.

מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 46, חוק חיילים משוחררים, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 6, חוק חיילים משוחררים, אושר.
שגית אפיק
סעיף רזרבה כללית. נדלג עליה כי היא תלויה בדברים אחרים.

עמוד 387, סעיף 51, דיור ממשלתי. אין דפי החלפה.

הוצאה – 637,512. הוצאה מותנית בהכנסה – 1,539,801. הרשאה להתחייב – 8,272,836.
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעית.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
אנחנו נצביע בשעה 15:30.

(הישיבה נפסקה בשעה 15:27 ונתחדשה בשעה 15:30.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את הישיבה.

מי בעד אישור סעיף 51? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 51, תקציב דיור ממשלתי, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 51, תקציב דיור ממשלתי, אושר.

אנחנו עושים הפסקה של 10 דקות.

(הישיבה נפסקה בשעה 15:31 ונתחדשה בשעה 15:41.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את הישיבה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
לקחתי לידי את הדפים האלה של ה-פטקא, הגז והפחם. אני מסתכל בטבלה ואני אומר לך אדוני שלקיים דיון מחר במהירות, זה לא רציני. למה? משום שהתקנות נכנסות לתוקף – ממש, ההכנסה הראשונה היא בשנת 2023.
היו"ר משה גפני
2022.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
2023. בסוף 2022. הנה הטבלה.
שגית אפיק
נכון.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
2023. אני שואל למה זה דחוף. מה קרה? יש עוד חמש שנים. אני רוצה שתהיה תשובה. אני יכול לקבל תשובה?
היו"ר משה גפני
בסדר. נקבל תשובה. נסיים כאן ואני אבקש תשובה.
שגית אפיק
עמוד 388, סעיף 52, המשטרה ובתי הסוהר. אין דפי החלפה.

הוצאה – 533,575. הוצאה מותנית בהכנסה – 60,866. הרשאה להתחייב – 937,189.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 52, תקציב המשטרה ובתי הסוהר, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 52, תקציב המשטרה ובתי הסוהר, אושר.
מיקי לוי (יש עתיד)
לזה אין רביזיה.
שגית אפיק
סעיף 53, משפטים ובתי משפט. אין דפי החלפה.

הוצאה – 97,305.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 53, תקציב משפטים ובתי משפט, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 53, משפטים ובתי משפט, אושר.
שגית אפיק
עמוד 390, סעיף 54, רשויות פיקוח. יש דפי החלפה.
תמיר כהן
עמוד זה מחליף את עמוד 390. סעיף 54, רשויות פיקוח.

הוצאה נטו – במקום 920,470 יבוא 921,970. הוצאה מותנית בהכנסה – ללא שינוי, 31,502. הרשאה להתחייב – ללא שינוי, 440,015. שיא כוח אדם – ללא שינוי, 947.

תחום 5413, רשות הטבע והגנים – במקום 182,469 יבוא 183,969.

תכנית 54131, רשות הטבע והגנים – במקום 182,469 יבוא 183,969.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 54, תקציב רשויות פיקוח, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 54, תקציב רשויות פיקוח, אושר.
תמיר כהן
סעיף 60, עמוד זה מחליף את עמוד 392 בחוברת הכחולה.
היו"ר משה גפני
אלה מבני חינוך?
תמיר כהן
סעיף הפיתוח של משרד החינוך.

הוצאה נטו – במקום 1,316,689 יבוא 1,361,689.

תחום 60808, רזרבה. במקום 39,500 יבוא 84,500.

תחום 6081, רזרבה לעמידה ביעדים – במקום 39,500 יבוא 84,500.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
השינוי כאן הוא בהרשאה להתחייב?
תמיר כהן
לא. השינוי הוא בהוצאה.
שגית אפיק
הוא גם בהוצאה.
תמיר כהן
בטור של ההוצאה נטו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה השינוי הוא ברזרבה? מה היה שם?
תמיר כהן
אני אסביר. כפי שאסי מסינג הסביר בהתחלה, הגשנו למשרדים את הכספים הקואליציוניים שהמפלגות ביקשו לתקצב. דבר שקיבל אישור משפטי ואישור מקצועי תוקצב בתקנה הייעודית.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה הדברים שעדיין לא קיבלו אישור משפטי?
תמיר כהן
שיפוץ מבנים, משרד החינוך. זה נושא אחד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה לא קיבל אישור משפטי?
תמיר כהן
כן.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה?
תמיר כהן
צריך לשאול את משרד החינוך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
איפה שיפוץ המבנים הזה? למה זה הדבר שלא קיבל אישור משפטי?
היו"ר משה גפני
תקרא את הסעיף האחרון. את המשפט האחרון.
תמיר כהן
תכנית 6081, רזרבה לעמידה ביעדים – במקום 39,500 יבוא 84,500.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 60, פיתוח, משרד החינוך, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 60 אושר.
שגית אפיק
עמוד 393, סעיף 67, הבריאות. אין דפי החלפה.

הוצאה – 683,141. הוצאה מותנית בהכנסה – 232,309. הרשאה להתחייב – 672,252.
מיקי לוי (יש עתיד)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
הצבעה בשעה 15:58.

(הישיבה נפסקה בשעה 15:55 ונתחדשה בשעה 15:58.)
היו"ר משה גפני
אנחנו מחדשים את הישיבה.

מי בעד אישור סעיף 67, בריאות? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 67, תקציב משרד הבריאות, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 67, תקציב משרד הבריאות, אושר.
שגית אפיק
עמוד 394, סעיף 68, רשות האוכלוסין. אין דפי החלפה.

הוצאה – 809,952.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זו השאלה של מיכל רוזין.
מיקי לוי (יש עתיד)
היא שאלה האם התקציב של רשות האוכלוסין כולל את הכסף שאמורים לשלם לאותם אנשים שמגורשים מהארץ.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אנחנו רוצים לדעת ובאיזה סעיף תקציבי זה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כן. וכמה זה עולה.
היו"ר משה גפני
תשובה.
תמיר כהן
הסכומים לנושא של מענק יציאה מרצון, יתוקצבו בסעיף 68.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
ממש יציאה מרצון.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
מה העלות?
תמיר כהן
אני לא יודע לומר מה העלות. אני יודע שהחלטת הממשלה תקצבה חלק מסוים מהסכום ואמורה למצוא מקורות תקציביים ללא פעולה מאזנת בהמשך הזמן.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בכמה היא תקצבה?
תמיר כהן
בינתיים 40 מיליון שקלים.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
יש 40 אלף, הערכה, פליטים או מהגרי עבודה ולכל אחד נותנים 3,500 דולר. אם אני עושה חשבון מהיר בראש, זה 140 מיליון שקלים. איפה בדיוק הכסף?
דוד ביטן (הליכוד)
לא מוציאים את כולם באותו רגע.
מיקי לוי (יש עתיד)
זה 10 מיליון דולר. 12 מיליון.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה ב-68/12? על איזו תקנה אתה מסתכל?
תמיר כהן
אין כאן תקנה.
היו"ר משה גפני
אם יהיו יותר מהגרים, מאיפה יבוא הכסף?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
יחתכו שוב לחרדים.
היו"ר משה גפני
אם יהיו יותר מהגרים, על פי החלטת הממשלה, יחסר כסף. מה יהיה?
יוגב גרדוס
יש החלטת ממשלה לגבי היקף המענקים. בהחלטה נקבע שבמידה ותהיה חריגה, מטילים על הממונה על התקציבים יחד עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה לאתר את המקורות התקציביים טרם המשך ההוצאה של המסתננים. לכן במידה ולא יימצא תקציב, לא יהיה המשך הוצאה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
בקיצור, יעצרו את זה בגלל התקציב.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 68, רשות האוכלוסין? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 68, תקציב רשות האוכלוסין, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 68, תקציב רשות האוכלוסין, אושר.
שגית אפיק
סעיף 70, משרד השיכון, אין דפי החלפה.

הוצאה – 2,023,299. הוצאה מותנית בהכנסה – 3,667,767. הרשאה להתחייב – 4,995,775.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 70, תקציב משרד השיכון, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 70, תקציב משרד השיכון, אושר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כמה כסף יש כאן לדיור ציבורי? לא התקיים על זה דיון בוועדה. תאפשר לפחות עכשיו עשר דקות של דיון על דיור ציבורי. כמה כסף תוספתי? אנחנו מדברים על 2019.
דוד ביטן (הליכוד)
גם עמידר זה דיור ציבורי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
עמידר העלימה חלק מהדירות שלה למטרות אחרות שאינן דיור ציבורי. שאלה פשוטה. בכמה הממשל מתקצבת את הדיור הציבורי ל-2019?
רועי פולקמן (כולנו)
היה כאן מנכ"ל משרד השיכון.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אבל לא היה דיון.
רועי פולקמן (כולנו)
היה כאן המנכ"ל בדיון ושאלו אותו.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא היה כאן דיון.
רועי פולקמן (כולנו)
היה דיון על דיור ציבורי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מתי? תן לי תאריך. על התקציב הזה, לא היה דיון על הדיור הציבורי. זה פשוט לא נכון. למה להגיד דברים סתם?
רועי פולקמן (כולנו)
יש שאלות נכונות ויש שאלות מיותרות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אם זאת שאלה נכונה, תענו על השאלה.
היו"ר משה גפני
אני לא מסכים. מספיק. אנחנו ממשיכים.
שגית אפיק
סעיף 73, מפעלי מים. אין דפי החלפה.

הוצאה – 884,058. הוצאה מותנית בהכנסה – 103,278. הרשאה להתחייב – 1,038,675.
היו"ר משה גפני
מי בעד?
מיקי לוי (יש עתיד)
שאלה. לא רציתי לבקש התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
אני אתן לך לשאול. מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 73, תקציב מפעלי מים, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 73, תקציב מפעלי מים, אושר.

שאלה לסתיו שפיר ושאלה למיקי לוי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
תודה. שאלה אחת בהקשר של סעיף תקציב השיכון. כמה כסף מושקע בדיור ציבורי חדש ל-2019? עם השוואה למה שקורה ב-2018.

לגבי מפעלי מים. בכספים פוליטיים של הפעם הקודמת נדמה לי שחברת הכנסת נאוה בוקר ביקשה כסף לרשות ניקוז כינרת. האם הכסף הזה עבר או שהוא לא קיבל את האישור המשפטי ולכן הוא לא נמצא?
תמיר כהן
אני אענה לגבי הסיפא של השאלה שלך. קודם כל, הכספים שחברת הכנסת נאוה בוקר ביקשה להעביר, זה לא היה לסעיף הזה אלא זה היה לסעיף 54, רשויות פיקוח והכינרת נמצאת שם. הכספים לא קיבלו אישור משפטי ומקצועי.
נאוה בוקר (הליכוד)
שקל מכל ה-10 מיליון שדיברו עליהם לא קיבלתי ולא העברתי.
רועי פולקמן (כולנו)
זה מה שהוא אומר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אז מה קרה לכסף הזה? האם הכסף עבר לשימוש אחר?
היו"ר משה גפני
לא. סתיו, לגבי השאלה הראשונה שלך. תמיר, כמה כסף יש בתקציב הזה לדיור הציבורי ובכמה הוא יותר מהתקציב הקודם?
תמיר כהן
אני מברר את זה עם הצוות הרלוונטי.
היו"ר משה גפני
בסדר. תברר עכשיו ותן תשובה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, תשים לב. היה כאן כסף לכספים קואליציוניים - - -
היו"ר משה גפני
אני לא רוצה לשים לב. לא רוצה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש כאן 10 מיליון שקלים פנויים.
היו"ר משה גפני
לא מעניין אותי, לא דיור ציבורי ולא מפעלי מים. לא מעניין אותי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
עשר דירות בדיור הציבורי בכסף הפוליטי של נאוה בוקר שלא נעשה בו שימוש כי היא לא קיבלה לזה אישור משפטי. לא כדאי להעביר את הכסף הזה לדיור הציבורי? 10 מיליון שקלים זה לא כסף?
היו"ר משה גפני
יש הצעה של סתיו שפיר, את ה-10 מיליון שקלים של נאוה בוקר לרשות המים, להעביר לדיור הציבורי. אני מבקש שתיקחו את ההצעה הזאת ברצינות. אתם תמיד לוקחים את הדברים האלה ברצינות.

מיקי לוי, מה השאלה?
מיקי לוי (יש עתיד)
למרות ששאלתי, אני מבקש לשאול שוב כדי שיירשם בפרוטוקול. יש חמישה מתקני התפלה במדינת ישראל הפזורים לאורך החוף והצילו את המדינה בשנה הזאת וגם בשנה שעברה. בצפון חסר מתקן התפלה בין ראש הנקרה לבין הקריות. אם המתקן הזה לא יוקם תוך שנה וחצי-שנתיים עד כרמיאל, לא יהיו מים בברזים. לכן אני מבקש מאודי תשובה מה המשרד עושה כי זה חשוב לנו.
אודי אדירי
המשרד עושה כל מה שהוא יכול על מנת לקדם את מתקן ההתפלה בגליל המערבי. כרגע הנושא נמצא ב-ות"ל. ב-ות"ל היה מה שנקרא קונגרס שבו הוצג הנושא ואנחנו מאוד מקווים שה-ות"ל בשבועות הקרובים יבחר בחלופה המועדפת שכבר קיימת, חלופה שהמשרד הגיש, ויתחיל את תהליך התכנון המתקדם. אנחנו עושים כל מה שאפשר וכמה שיותר מהר.
מיקי לוי (יש עתיד)
זה מתוקצב?
אודי אדירי
זה לא עניין של תקציב מכיוון שזה BOT, ממומן תעריפית. מבחינתנו זה רק סיוע במוסדות התכנון.
מיקי לוי (יש עתיד)
תודה. תשובה טובה. אתה יכול לדווח בבקשה לוועדת הכספים כאשר כל הכשלים הוסרו והולכים לתכנון? זה מאוד חשוב.
היו"ר משה גפני
גם אני מבקש את זה. להודיע לנו.
אודי אדירי
טוב. אולי גם נודיע אם יהיו קשיים.
היו"ר משה גפני
ודאי. אנחנו ערוכים גם לזה. תודה רבה.

סעיף 76, תעשייה.
שגית אפיק
עמוד 398, סעיף 76, תעשייה, אין דפי החלפה.

הוצאה – 167,184. הוצאה מותנית בהכנסה – 60,268. הרשאה להתחייב – 234,868.
היו"ר משה גפני
מי בעד?: מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 76, תקציב תעשייה, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 76, תקציב תעשייה, אושר.
שגית אפיק
עמוד 399, סעיף 78, תיירות. אין דפי החלפה.

הוצאה – 297,351. הוצאה מותנית בהכנסה – 100,862. הרשאה להתחייב – 508,662.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 78, תקציב תיירות, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 78, תקציב תיירות, אושר.
שגית אפיק
עמוד 400. סעיף 79, תחבורה. אין דפי החלפה.

הוצאה – 20,269,338. הוצאה מותנית בהכנסה – 451,094. הרשאה להתחייב – 49,287,885.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 79, תקציב תחבורה, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 79, תקציב תחבורה, אושר.
שגית אפיק
עמוד 401, סעיף 83, הוצאות פיתוח אחרות. יש דפי החלפה.
תמיר כהן
יש לי תשובה לוועדה לגבי השאלה של חברת הכנסת סתיו שפיר. תחזוקת דיור ציבורי גדלה בכ-200 מיליון שקלים לעומת 2018.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
ודיור ציבורי חדש? רכישה?
תמיר כהן
זה מה שאני יודע כרגע. אם תהיה תשובה יותר מפורטת, אנחנו נעביר אותה. בסך הכול תקציב הדיור הציבורי גדל בכ-200 מיליון שקלים לעומת 2018.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בתחזוקה. לא בבנייה או ברכישה של דירות חדשות.
תמיר כהן
תחזוקת דיור ציבורי. כן. לגבי דיור ציבורי חדש, אנחנו נחזור עם תשובה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה סך התקציב?
היו"ר משה גפני
תמשיך. דפי החלפה.
תמיר כהן
עמוד זה מחליף את עמוד 401.

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 37, תקציב משרד התיירות, נתקבל.

.

הוצאה נטו – במקום 3,406,991 יבוא 3,349,998. הוצאה מותנית בהכנסה – ללא שינוי, 1,843,000. הרשאה להתחייב – ללא שינוי, 1,332,511.

תחום 8303, פיתוח משרד ראש הממשלה – במקום 1,113,175 יבוא 1,115,675.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
למה הסכום הזה קוצץ ומה הנגזרת של זה?
היו"ר משה גפני
רגע. הוא באמצע הקראה ואני לא מרשה שאלות.
תמיר כהן
תחום 830304, ירושלים ומורשת, פיתוח – במקום 145,617 יבוא 148,117.

תחום 8304, פרויקטי פיתוח – במקום 1,018,398 יבוא 958,905.

תחום 830402, פרויקטים בתכנון – במקום 803,682 יבוא 744,189.
היו"ר משה גפני
מי בעד?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רגע. הייתה לי שאלה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כל ההלוואות לעובדי המדינה יושבות בסעיף הזה?
תמיר כהן
כן.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
יש כאן מיליארד ו-400 מיליון.
תמיר כהן
נכון. אלה תקציבים בניהול אגף החשב הכללי.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
אבל למה זה במשרד ראש הממשלה?
תמיר כהן
שאלת כאן שני דברים שונים.
יוגב גרדוס
הלוואות לעובדי מדינה זה לא מתקציב המדינה. יש לנו הסכם עם בנק דיסקונט במסגרת המכרז לעובדי מדינה בו אנחנו הפקדנו בבנק דיסקונט את הסכום הזה. הוא מתפעל את ההלוואות לעובדי המדינה. בסוף התקופה הוא יחזיר לנו את זה. זאת הלוואה עומדת לבנק דיסקונט כנגד ההלוואות של עובדי מדינה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
הבנתי, אבל לאיזו תקופה זה מיליארד ו-400 מיליון שקלים?
יוגב גרדוס
ההלוואה עומדת. זה לתקופת כל ההסכם. לפי דעתי עשר שנים. אני יכול לבדוק.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
כי זה סכום עתק.
יוגב גרדוס
סדר גודל ההלוואות במשך שנים היה 200 מיליון שקלים. אני לא יודע עכשיו לגבי הריבית.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
זאת לא הלוואה לשנה הזאת.
יוגב גרדוס
לא.
היו"ר משה גפני
תודה רבה על התשובות. מי בעד אישור סעיף 83? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 83, הוצאות פיתוח אחרות, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 83, הוצאות פיתוח אחרות, אושר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רביזיה.
שגית אפיק
עמוד 402, סעיף 84, תשלום חובות. אין דפי החלפה.

הוצאה – 95,349,500.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 402, תשלום חובות, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 402, תשלום חובות, אושר.
שגית אפיק
עמוד 404, סעיף 89 מפעלי משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר.

הוצאה – 683,117. שיא כוח אדם – 119.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
ראית כמה המדינה מחזירה חובות?
היו"ר משה גפני
מי בעד?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש לי שאלה.
היו"ר משה גפני
מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 89, מפעלי משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 89, מפעלי משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר, אושר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא נערך כאן דיון גם על התקציב הזה.
היו"ר משה גפני
מה את שואלת?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שאלה לגבי התקציב הזה. התקציב של לפ"ם שנמצא שם. במה הגידול בלפ"ם והאם התחשבתם בעמדות המקצועיות שאמרו שצריך להפחית את הפרסומות ששרים עושים לעצמם בכסף ציבורי?
היו"ר משה גפני
תשובה.
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
התקציב הכי גדול של המדינה. החזר חובות, 95 מיליארד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
600 מיליון שקלים ללפ"ם. אתם מבינים כמה זה? אתם מבינים מה אפשר לעשות ב-600 מיליון שקלים? במקום פרסומות לשרים בממשלה ברדיו? 600 מיליון שקלים. יש בישראל נכים, יש כאן ניצולי שואה. 600 מיליון שקלים לפרסומות.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
זה לכל השנה. הנכים והקשישים האלה צריכים לדעת את זכויותיהם.
היו"ר משה גפני
יש לכם תשובה?
יוגב גרדוס
כן. התקציב של לפ"ם נקבע בהתאם לדרישות המשרדים בפרסום שלהם. לגבי הנושא שחברת הכנסת שפיר מדברת עליו, יש הנחיה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לגבי פרסומות של שרים והופעתם באותן פרסומות ולפ"ם אמורים לפעול לפי ההנחיה הזאת. זה לא קשור לתקציב.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בכמה הוא גדל?
יוגב גרדוס
אני לא יודע. אין לי כאן את ההשוואה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
חברי הכנסת אמורים להצביע על תקציב בלי לדעת בכמה הוא גדל משנה לשנה?
יוגב גרדוס
היה דיון על התקציבים האלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
על לפ"ם לא היה דיון.
יוגב גרדוס
לפ"ם היא תחת אחריות משרד התרבות והספורט. היה דיון על משרד התרבות והספורט.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא היה דיון על לפ"ם. מה הבעיה לבדוק?
יוגב גרדוס
הנה, הוא בודק. לדעתי הוא קטן.
היו"ר משה גפני
אני מצביע שוב על סעיף 89. מי בעד?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רגע, אני מחכה לתשובה שלהם.
היו"ר משה גפני
מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 89, מפעלי משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 89 אושר.

אנחנו עוברים לסעיף 93.
שגית אפיק
עמוד 406, סעיף 93, בתי חולים לבריאות הנפש. אין דפי החלפה.

הוצאה - 1,267,384. שיא כוח אדם – 4,027.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 93, בתי חולים לבריאות הנפש, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 93, בתי חולים לבריאות הנפש, אושר.
שגית אפיק
עמוד 408, סעיף 94, בתי חולים ממשלתיים. אין דפי החלה.

הוצאה – 11,140,502. שיא כוח אדם – 29,868.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 94, בתי חולים ממשלתיים, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 94, בתי חולים ממשלתיים, אושר.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני מבקש לתת לו לומר מה שכבר אמרתי. יש גירעון בבית חולים ממשלתי, אין בעיה. המדינה מכניסה את היד לכיס ומכסה את הגירעון. יש שמונה, אם אני לא טועה, בתי חולים ציבוריים ואני אומר לכם באוצר שאני הייתי שם ב-1.2 מיליארד שקלים עבור הדסה. תנו את תשומת הלב.
שגית אפיק
עמוד 413, סעיף 95, נמל חדרה. אין דפי החלפה.

הוצאה – 41,994. שיא כוח אדם – 7.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 95, נמל חדרה, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 95, נמל חדרה, אושר.
שגית אפיק
עמוד 415, סעיף 98, רשות מקרקעי ישראל. אין דפי החלפה.

הוצאה – 10,391,682. הרשאה להתחייב – 4,507,000. שיא כוח אדם – 803. משרות עבודה בלתי צמיתה – 6.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 98, רשות מקרקעי ישראל, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 98, רשות מקרקעי ישראל, אושר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רביזיה.
היו"ר משה גפני
יש רביזיות?
מיקי רוזנטל (המחנה הציוני)
יש לנו רביזיות על הכול, חוץ מהמשטרה וחולי הנפש.
היו"ר משה גפני
אני מבקש להודיע על הרביזיות, בעוד חצי שעה.
שגית אפיק
עמוד 386 בחוברת הכחולה, סעיף 47, רזרבה כללית. יש דפי החלפה.
תמיר כהן
עמוד זה מחליף את עמוד 386 בחוברת הכחולה. סעיף 47, רזרבה כללית.

הוצאה נטו – במקום 1,120,000 יבוא אפס. הוצאה מותנית בהכנסה – ללא שינוי, גם כן אפס. הרשאה להתחייב – במקום 10,140,000 יבוא 10,000,000. שיא כוח אדם – ללא שנוי, 700. עבודה בלתי צמיתה – ללא שינוי, 184.

תחום 36471, רזרבה כללית – במקום 1,120,000 בהוצאה נטו יבוא אפס. הוצאה מותנית בהכנסה, ללא שינוי. הרשאה להתחייב – במקום 10,140,000 יבוא 10,000,000.

תכנית 4714, מימון הסכמים קואליציוניים – במקום 1,120,000 יבוא אפס. הרשאה להתחייב – יבוא אפס.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 47, רזרבה כללית, נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 47, רזרבה כללית, אושר.
שגית אפיק
נעבור לריכוז. עמוד 334 בכחול וזה נמצא אצלכם בדפי ההחלפה.
תמיר כהן
ריכוז דפי ההחלפה. ריכוז התוספת הראשונה, במקום הדפים שבעמודים 334, 335 ו-336, יש את ריכוז דפי ההחלפה שמונח בפניכם.
שגית אפיק
תקריא את הכותרות. רק את הכותרות.
תמיר כהן
הכותרות. עיקרי השינוי.: חלק א', התקציב הרגיל השתנה ל-353,950,677.

חלק ב', תקציב הפיתוח בחשבון ההון השתנה ל-125,653,950.

הרשאה להתחייב – ללא שינוי.

שינוי שמופיע כאן ולא הופיע בדפי ההחלפה שהיו לפניכם בתקציב מבקר המדינה. תקציב במקר המדינה, לפי התקציב שמבקר המדינה הגיש לוועדת הכספים ולמשרד האוצר, קטן בסכום של 923,000 שקלים, מסכום של 382,719 לסכום של 381,196.
שגית אפיק
תקריא את הסך הכול.
תמיר כהן
סך כל ההוצאה לא השתנתה והיא עומדת על 479,604,627 בהוצאה. הוצאה מותנית בהכנסה עומדת על 41,054,328. הרשאה להתחייב – ללא שינוי, 134,862,337. שיא כוח אדם – 87,341.
היו"ר משה גפני
מי בעד ריכוז התוספת הראשונה? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

ריכוז התוספת הראשונה נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ריכוז התוספת הראשונה אושרה.
שגית אפיק
החלק המילולי.
היו"ר משה גפני
עוברים לחלק המילולי.
מיקי לוי (יש עתיד)
אתה צריך הפסקה כי הרפרנטית איננה.
היו"ר משה גפני
אני הצטערתי שהרבנים לא היו כאשר אלעזר שטרן דיבר על משרד הדתות. תשאל מה המשכורות שלהם. אלעזר שטרן לא שאל על כל הבזבוזים של לא רוצה לומר מי. כל איזה פרופסור שמתחלף, מגדילים לו את המשכורת כמו אני לא יודע מה. אז הוא שואל למה יש תוספת. בושה וחרפה מה שמשרד הדתות הביא, אז הוא יושב כאן ובא בטענות למה מוסיפים. השנאה הזאת לרבנים. אלעזר שטרן דיבר כאן בוועדה על למה יש תוספת למשרד הדתות. יש חרפת רעב של הרבנים כאן. חרפת רעב. זאת בושה למדינת ישראל. מדינה יהודית, כך היא מתנהגת עם הרבנים שלה. אני הייתי צריך כאן בוועדה את המשכורת של הרב אוחיון, שהיא הייתה 600 שקלים, להגדיל בעוד קצת כסף. בושה. מגיע לכאן תקציב משרד הדתות, היחיד שקצת מוגדל, אז הוא אומר למה הוא מוגדל, לא צריך להגדיל. שילכו לקבץ נדבות הרבנים.
שגית אפיק
לחלק המילולי יש תיקונים לסעיף 2. את החלק המילולי הקראנו. יש תיקוני נוסח לסעיפים. אם אתה רוצה, נתחיל ישר בהצבעות על ההסתייגויות. בסדר.

הסתייגויות לסעיף 1.
מיקי לוי (יש עתיד)
סעיף 1 להצעת החוק – יימחק.
שגית אפיק
על זה לא מצביעים. תמשיך.
מיקי לוי (יש עתיד)
סעיף 1(א) להצעת החוק – יימחק.

אתה לא רוצה לעשות הצבעה לכל סעיף?
שגית אפיק
יש לך כאן עוד.
מיקי לוי (יש עתיד)
סעיף 1(א) להצעת החוק בהגדרת שנת הכספים 2019, במקום התקופה - - -
שגית אפיק
רגע. דילגת. יש לך סעיף קטן (א) יימחק.
מיקי לוי (יש עתיד)
אמרתי אות.
שגית אפיק
צריך להצביע עליו.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות של חבר הכנסת מיקי לוי ואחרים? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות ללא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
בסעיף 1(א) להצעת החוק בהגדרת שנת הכספים 2019, במקום "התקופה המתחילה ביום כ"ד בטבת התשע"ט (1 בינואר 2019)" יבוא "התקופה המתחילה ביום ג' בחשון התש"פ (1 בנובמבר 2019)".
היו"ר משה גפני
זאת הסתייגות לא רעה, אבל צריך להצביע נגד.

מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גם לי יש הסתייגויות. לפני שהוא יסיים את ההסתייגויות שלו לסעיף, גם לי יש.
מיקי לוי (יש עתיד)
בסעף 1(א) להצעת החוק, בהגדרת שנת הכספים 2019, במקום "התקופה המתחילה ביום כ"ד בטבת התשע"ט (ה-1 בינואר 2019)" יבוא "התקופה המתחילה ביום ד' בחשון התש"פ (ה-2 בנובמבר 2019)".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
בסעיף 1(א) להצעת החוק, בהגדרת שנת הכספים 2019, במקום "התקופה המתחילה ביום כ"ד בטבת התשע"ט (ה-1 בינואר 2019)" יבוא "התקופה המתחילה ביום ה' בחשון התש"פ (ה-3 בנובמבר 2019).
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
חבר הכנסת מיקי לוי, יש לך כאן עשרים ומשהו הסתייגויות שהן כולן למועדים. אנחנו נאחד אותן אבל יש לך עוד שלוש הסתייגויות שלא הקראת שמופיעות אצלי. נעשה אותן קודם ואז אני אאחד לך.

בסעיף קטן (א), ההגדרה "חוק יסודות התקציב" – תימחק.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
בסעיף קטן (א), ההגדרה "סעיף תקציב" - תימחק.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
בסעיף קטן (א), ההגדרה "שנת הכספים 2019" – תימחק.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אנחנו מאחדים את התאריכים. נלך לתאריך האחרון אצלך. בסעיף קטן (אׂ), בהגדרה "שנת הכספים 2019", במקום "ג' בטבת התשע"ט (31 בדצמבר 2019)" יבוא "ב' בתשרי התש"פ (1 בספטמבר 2019)".
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גם לי יש כמה הסתייגויות, לפני שממשיכים.
שגית אפיק
את החילופין שלך אני גם מאחדת. בסדר?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לסעיף 1. חוק יסודות התקציב. מאחר שהתקציב שהוגש לכנסת לא כולל את כל הפרטים התקציביים שיועברו לאחר מכן בהעברות תקציביות, ואינו עומד בלשון החוק.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
היה לנו רוב.
היו"ר משה גפני
לספור. מי בעד ההסתייגות?

הצבעה

בעד ההסתייגות – 4

נגד – 7

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לסעיף תקציב. יוסף בלשון החוק שסעיף תקציבי צריך לכלול - - -
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
שאלה. המטרה של ההסתייגויות היא להפיל את הממשלה?
מיקי לוי (יש עתיד)
גם.
יעל כהן-פארן (המחנה הציוני)
הוא לא מוכן שאת תדברי והוא פשוט מפריע לך.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
אני מבין אותו, אבל את בכלל לא יודעת איפה תהיי.
יעל כהן-פארן (המחנה הציוני)
לפני שנה חצי, בדיוק אותו הרכב, רק שהשעה הייתה 1:00 בלילה. אתה תמיד צריך להפריע לסתיו. אתה פשוט צריך שישמעו אותך.
היו"ר משה גפני
חבר הכנסת מיקי זוהר.
יעל כהן-פארן (המחנה הציוני)
הוא צריך שיראו אותו.
היו"ר משה גפני
מיקי, זה לא בסדר. התקדמנו כל הזמן.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
אנחנו כאן עושים פוליטיקה.
יצחק וקנין (ש"ס)
עזוב. תן לנו לסיים. עד עכשיו היה שקט.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מזל שוועדת האתיקה בחרה ברמת הדיון בכנסת.

אני רוצה להמשיך. בחוק זה, סעיף 1(א), בסעיף תקציבי, יפרסם משרד האוצר גם את פרטי התקנות המלאות לשנה האמורה.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
שוב לסעיף 1(א), בסעיף תקציב יפרסם משרד האוצר גם את כל ההתקשרויות שנמצאות באותו סעיף.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לדעתי היינו יותר.
יצחק וקנין (ש"ס)
לא. אנחנו יותר.
היו"ר משה גפני
גם ארבעה מול ארבעה, ההסתייגות לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בסעיף 1(א) לסעיף תקציבי, משרד האוצר יפרסם לחברי הכנסת של ועדת הכספים את מערכת מרכבה על מנת שתוכל לבחון את הביצוע בכל סעיף לפני מועד ההצבעה על התקציב.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, אתה בעד זה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רק את ההסתייגות הזאת תעביר ואני מוכנה להוריד את כל ההסתייגויות הבאות שיש לי. רק את זאת. מה אתה אומר? יש לי הרבה הסתייגויות. חבל.
היו"ר משה גפני
אני אומר שאני בעד ואני מצביע נגד. זה מה אני אומר. זה הבניין בו אנחנו נמצאים. כולנו מחויבים.
מכלוף מיקי זוהר (הליכוד)
לך אין פריימריס. את משוריינת אצל ציפי. אין לך מה לדאוג.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מצוין. אין לה מה לדאוג כי היא חברת כנסת מצוינת והיא תיכנס לרשימה.
היו"ר משה גפני
סתיו, אם אני אגיד לך שאנחנו נקיים דיון אתך בנושא של המרכבה כאן בוועדה ונביא את משרד האוצר ואת משרד המשפטים, את מצמצמת את ההסתייגויות?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא, אבל יש לי רעיון אחר. אתה כיושב ראש ועדת כספים תכתוב מכתב בשם ועדת הכספים שדורש שמערכת מרכבה תפורסם לחברי הכנסת.
היו"ר משה גפני
אני לא יכול.
שגית אפיק
דרוש בג"ץ על זה. הוא לא יכול.
היו"ר משה גפני
אני לא יכול בשם הוועדה אם אני לא מקיים דיון בוועדה. אני מבטיח לך זה שנקיים דיון בוועדה. עמדתי כעמדתך. אני אשתדל להעביר החלטה ואם לא תהיה החלטה של הוועדה, אני אכתוב מכתב. אבל קודם כל לקיים דיון בוועדה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מתי?
היו"ר משה גפני
מיד אחרי הפגרה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כבר יש תגובה לבג"ץ בזמן הפגרה.
היו"ר משה גפני
את רוצה בפגרה?
מיקי לוי (יש עתיד)
יש שריפה גדולה בישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה. אתמול בוועדת הפנים להדוף את מאמצי – תסלחו לי – האוצר לשים יד על תקציב הכבאות. 200 מיליון שקלים.
נאוה בוקר (הליכוד)
250 מיליון שקלים שלא העבירו לאזורי חיץ.
היו"ר משה גפני
סתיו, מה את אומרת?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אם נוכל לקיים אותו בזמן הפגרה.
היו"ר משה גפני
אני יכול אבל אני לא חושב שזה לתועלת. אני חושב שיותר טוב בתחילת המושב.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לפני הבג"ץ. התגובה לבג"ץ היא כבר בשבועות הקרובים.
היו"ר משה גפני
מתי?
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מה המועד של התגובה? אני צריכה לבדוק, אבל בשבועות הקרובים. זה החודש.
היו"ר משה גפני
תבדקי. אני אתאם אתך את המועד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
כולל בזמן הפגרה?
היו"ר משה גפני
כולל בזמן הפגרה. לא לפני פסח. אני לא אביא לכאן את העובדים לפני פסח. אחרי פסח. בחול המועד.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
ועמדתך כעמדתי.
היו"ר משה גפני
כן.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
טוב. נגמרו ההסתייגויות לסעיף זה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגויות לפרק הזה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לסעיף זה.
היו"ר משה גפני
לא. לא לסעיף הזה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לפרק א'. כן.
היו"ר משה גפני
לחלק המילולי.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לפרק א' בחלק המילולי.
היו"ר משה גפני
לא. עכשיו תתחילי עם הסתייגויות על פרק ב'? אני רוצה לסיים את זה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, יש לי הרבה הסתייגויות על כל אחד מהסעיפים.
היו"ר משה גפני
בסדר. תחליטי מה את רוצה. אם את רוצה הסתייגויות, הסתייגויות. אני אומר לך שאני מקיים ישיבה מתואם אתך, לא לפני פסח בגלל העובדים, אבל אחרי פסח, בתיאום אתך ועמדתי כעמדתך. את רוצה, תורידי את ההסתייגויות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בסדר גמור. התקבל.
היו"ר משה גפני
מה עוד נשאר?
שגית אפיק
אנחנו חוזרים להסתייגויות של מיקי לוי.
היו"ר משה גפני
גם שגית תהיה, אפילו שזאת פגרה.

ממשיכים. אני רוצה לסיים. כבר אין לי עצבים, במיוחד שעכשיו הולכים לבחירות.
יעל כהן-פארן (המחנה הציוני)
אם הולכים לבחירות, לא צריך לסיים עם התקציב.
היו"ר משה גפני
אני צריך לעשות את העבודה שלי. שיחליטו אחרי כן. אני לא יודע.
שגית אפיק
בהסתייגויות המאוחדות, אני עוברת לאחרונה של חבר הכנסת מיקי לוי.
יצחק וקנין (ש"ס)
היום אמרתי שאם עושים הצבעה חשאית, מעל מאה חברי כנסת מצביעים נגד הקדמת הבחירות.
היו"ר משה גפני
ודאי. אין שאלה.
שגית אפיק
בהגדרה "שנת הכספים 2019" במקום "ג' בטבת התשע"ט (31 בדצמבר 2019)" יבוא "י"ג בחשון התש"פ (11 בנובמבר 2019)".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אתה רוצה להמשיך בהסתייגויות או שאני אמשיך שלך?

בסעיף קטן (א), בהגדרת "תכנית", אחרי "לעניין מסוים" יבוא "ובלבד שאין מדובר בכספים פוליטיים?
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
בסעיף קטן (א), ההגדרה "תחום פעולה" – תימחק.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
בסעיף קטן (א), ההגדרה "תכנית" – תימחק.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
מיכל רוזין (מרצ)
רביזיות על הכול.
שגית אפיק
בסעיף קטן (א), ההגדרות "תכנית" ו"תחום פעולה" – יימחקו.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אחרי "לעניין מסוים" יבוא "ובלבד שאין מדובר במימון הסכמים קואליציוניים".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
בסעיף קטן (ב), אחרי "בחוק זה" יבוא "לא".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
סעיף קטן (ב) – יימחק.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
יש רביזיות.

קבוצת יש עתיד, קבוצת המחנה הציוני וקבוצת הרשימה המשותפת.

סעיף קטן (א) – יימחק.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
בסעיף קטן (א), אחרי "הממשלה" יבוא "אינה".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
בסעיף קטן (א), אחרי "הממשלה" יבוא "לא".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אחרי "הממשלה" יבוא "כלל אינה".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
בסעיף קטן (א), במקום 479,604,627 אלף יבוא "ואחד".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אני מדלגת על כל ההסתייגויות ואני מאחדת אותן ואנחנו נקרא את האחרונה שבהן.

בסעיף קטן (א), במקום 479,604,627 אלף, הוא הגיע ל-479,604,627.047.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
סעיף קטן (ב) – יימחק.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
בסעיף קטן (ב), אחרי "שכותרתו הוצאה" יבוא "ובלבד שהתקציב לא יחולק לשותפות קואליציוניות".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
בסעיף קטן (ב), אחרי שכותרתו "הוצאה" יבוא "ובלבד שהתקציב לא יכלול תקציבים פוליטיים".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
בסעיף קטן (ב), אחרי שכותרתו "הוצאה" יבוא "ובלבד שהתקציב לא ישמש למימוש הסכמים פוליטיים".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
יש לך רוב. מה אתה פוחד?
היו"ר משה גפני
תדלגי על זה.
שגית אפיק
יש עוד הסתייגות, אבל לפני כן נקריא. בסעיף יש לכם תיקון. אתה רוצה להקריא אותו? סעיף 2.
תמיר כהן
פרק ב', התקציב לשנת הכספים 2019.

סעיף 2(א). הממשלה רשאית להוציא בשנת הכספים 2019 סכום של 479,604,627 אלפי שקלים (להלן – התקציב המוצע לשנת 2019).
יעל כהן-פארן (המחנה הציוני)
אתה מתקן כאן משהו?
שגית אפיק
כן. הוא מתקן את המספר.
תמיר כהן
הסכום מורכב מתקציב רגיל בסך של במקום 353,938,684,000 יבוא 353,950,677,000 שקלים חדשים ומתקציב פיתוח בסך, במקום 125,665,943,000 יבוא 125,653,950,000 שקלים חדשים.
יעל כהן-פארן (המחנה הציוני)
מה הורדתם? אתם מוכנים לתת לנו תרגום בגוף הסרט?
היו"ר משה גפני
סעיף 3.

מי בעד אישור סעיף 2 כהצעת הוועדה? ממי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 2 נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 2 אושר.
שגית אפיק
נעבור להסתייגויות לסעיף 3.

בסעיף קטן (א), ברישא, אחרי 2019 - - -
היו"ר משה גפני
רגע. אם הם מסכימים, אפשר להצביע על ההסתייגויות יחד?
מיקי לוי (יש עתיד)
לא.
היו"ר משה גפני
בסדר. לא אמרתי כלום.
מיקי לוי (יש עתיד)
ראש הממשלה נכנס למליאה בזה הרגע.
יעל כהן-פארן (המחנה הציוני)
הוא נכנס מזמן. עשינו כבר נאומים בני דקה כשהוא היה במליאה.
שגית אפיק
בסעיף קטן (א), ברישא, אחרי 2019 יבוא "אינה".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
יבוא "לא".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רגע. לא שמעתי את ההסתייגות.
שגית אפיק
בסעיף קטן (א), במקום "41,054,328 אלף" יבוא "ואחד".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
יש כאן 18 הסתייגויות מספריות שאני מאחדת ומגיעה לאחרונה שבהן. במקום "41,054,328" יבוא "328.20".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.

מי בעד סעיף 3 כהצעת הוועדה? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 3 נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 3 אושר.
שגית אפיק
הסתייגויות לסעיף 4.

אחרי "הממשלה" יבוא "אינה".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אחרי "הממשלה" יבוא "לא".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אפשר להצביע על סעיף 4.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 4 כהצעת הוועדה? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 4 נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 4 אושר.
שגית אפיק
סעיף 5, יש לכם תיקון נוסח במשרות שיא כוח אדם.
תמיר כהן
סעיף 5(א): הממשלה רשאית בשנת הכספים 2019 למלא משרות עד שיא כוח אדם של במקום 92,992, יבוא 93,065.
היו"ר משה גפני
יש הסתייגויות?
שגית אפיק
לסעיף 5, כן.

אחרי הממשלה יבוא "אינה".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
במקום לשיא כוח אדם של 92,992 משרות" יבוא "לשיא כוח אדם שלא יעלה על 92,992".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש עוד הסתייגות חשובה.
היו"ר משה גפני
בבקשה. זה בניגוד לסיכום בינינו אבל אני מאפשר לך.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
לא דיברתי כאן על ארבעה פרקים.
היו"ר משה גפני
בסדר. את יודעת, אני הולך להילחם עם האוצר על העמדה שלנו לגבי המרכבה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מצוין. אני מברכת על זה.

בכל פגיעה בתקציבי כוח אדם תפרט הממשלה כמה תקנים הולכות להחליף חברות חיצוניות ובאיזו עלות.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
הסתייגויות לסעיף 6.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 6 כהצעת הוועדה? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 6 נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 6 אושר כהצעת הוועדה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
דווקא הייתה הסתייגות טובה. אחת הפגיעות הכי קשות.
שגית אפיק
הסתייגויות לסעיף 7.

אחרי החוק האמור יבוא "ובלבד שלא יחולקו כספים מתקציב המדינה לצרכים פוליטיים".
היו"ר משה גפני
הם אמרו את זה כבר.
שגית אפיק
הם רוצים להגיד שוב.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אחרי החוק האמור יבוא "ובלבד שלא יחולקו כספים מתקציב המדינה למימוש הסכמים קואליציוניים".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אחרי החוק האמור יבוא "ובלבד שלא יחולקו כספים מתקציב המדינה לחברי הכנסת בתמורה לתמיכתם בתקציב המדינה".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
התייעצות סיעתית.
מיקי לוי (יש עתיד)
כן. התייעצות סיעתית בבקשה.
היו"ר משה גפני
בואו נסיים את ההסתייגויות ונעשה התייעצות סיעתית.
מיקי לוי (יש עתיד)
בסדר.
שגית אפיק
אחרי החוק האמור יבוא "ובלבד שאישורו ייעשה במקביל לקידום הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-20".
היו"ר משה גפני
הסתייגות טובה.

מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אחרי החוק האמור יבוא "ובלבד שאישורו ייעשה במקביל לאישור הצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון), נבחר ציבור שהורשע בעבירה שיש עמה קלון".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד ההסתייגות – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.

מי בעד אישור סעיף 7 כהצעת הוועדה? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 7 נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 7 כהצעת הוועדה אושר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
אני נותן לכם התייעצות סיעתית. אני רק מבקש לפני כן, אמרתי קודם, להצביע על הרביזיות. אמרתי שנצביע על הרביזיות בשעה 16:50.
טמיר כהן
סעיף 22.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 23.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 24.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 25.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 26.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 27.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אפשר לומר על מה הסעיפים?
טמיר כהן
סעיף 29.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 30.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 31.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 33.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 34.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 35.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 36.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 37.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 38.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 39.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 40.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 41.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 42.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 43.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 45.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אף אחד כאן לא יודע על מה הוא מצביע.
טמיר כהן
סעיף 46.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
גפני, על מה הריצה הזאת? תקראו רגע על מה הסעיפים כדי שחברי הכנסת יוכלו אולי לשנות את דעתם.
טמיר כהן
סעיף 47.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 51.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 52.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 53.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 54.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.

את רוצה שנקריא את השמות? בסדר. להגיד את השמות. אני הולך אתך היום.
בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי)
יכול להיות שזה סימן לקדנציה הבאה?
היו"ר משה גפני
לא.
טמיר כהן
סעיף 60. חינוך, פיתוח.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 67, בריאות.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 68, רשות אוכלוסין.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 70, שיכון.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
זה הסעיף שאין בו שום תוספת לדיור הציבורי.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אני רק מזכירה לחברי הקואליציה שאומרים תמיד בתקשורת שאכפת להם מהדיור הציבורי ואכפת להם מהפריפריה. עכשיו הצבעתם על זה שאין שום תוספת לדיור הציבורי עד 2020. רק שתבינו את ההשלכות של ההצבעה שלכם.
טמיר כהן
סעיף 73, רשות המים.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 76, תעשייה.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
הייתם יכולים להקדיש עשר דקות לדיון בנושא הדיור הציבורי.
היו"ר משה גפני
סתיו, מישהו מצלם אותך עכשיו?
יעל כהן-פארן (המחנה הציוני)
היא עושה את זה לשם שמים.
היו"ר משה גפני
אני באמצע ההצבעות והיא מפריעה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
פעם הבאה כשמישהו כאן שואל מי מצלם, נעלה את כל התמונות של חברי הקואליציה יושבים כאן עם מצלמות ויוצאים בהצהרות, כולל אתה לפני עשר דקות.
היו"ר משה גפני
זה היה משהו אחר.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
בבקשה, בלי הפופוליזם הזה. היה אפשר לקיים כאן דיון תקציבי אמיתי. אתה יודע בדיוק כמוני שלא היה כאן דיון תקציבי. משרד השיכון לא הגיע לדיון תקציבי.
טמיר כהן
סעיף 78, תיירות.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 79, תחבורה.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש כאן חמישה משרדי ממשלה שאף אחד לא יודע מה קורה בתקציב שלהם.
טמיר כהן
סעיף 83, הוצאות פיתוח.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 84, תשלום חובות.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 89, מפעלי משרד ראש הממשלה והאוצר.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
מישהו יודע מה זה? אפשר לעשות רגע חידון? שמישהו יגיד מה יש בתקציב הזה?
טמיר כהן
סעיף 93, בריאות הנפש.
יעל כהן-פארן (המחנה הציוני)
אני רוצה שיעבירו את הרביזיה. אתה יודע כמה מסכנים יש בבריאות הנפש?
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
אתה יודע שבתי החולים לבריאות הנפש ממשיכים במקרים הקשים בקשירות לא חוקיות בגלל שאין שם מספיק תקציבים?
יעל כהן-פארן (המחנה הציוני)
בגלל ששמים אוטיסטים בשער מנשה כי אין מה לעשות אתם כי המשרד לא יודע איך לטפל בהם.
טמיר כהן
סעיף 94, בתי החולים הממשלתיים.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
טמיר כהן
סעיף 95, נמל חדרה.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני מבקש שהיכטה של ראש הממשלה תעגון שם.
היו"ר משה גפני
אין סעיף על היכטה של ראש הממשלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
יהיה.
טמיר כהן
סעיף אחרון, סעיף 98, רשות מקרקעי ישראל.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
שלוש דקות. אנחנו ממשיכים להצביע בשעה 17:00. נשארו לנו כמה הסתייגויות בסעיפים האחרונים.

אני חושב שנעשה בשכל אם נסיים מהר את התקציב ואז הכול יהיה פנוי לראות מי בעד הקדמת הבחירות. שלא יאשימו אותנו בזה.

(הישיבה נפסקה בשעה 16:57 ונתחדשה בשעה 17:00.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את הישיבה.
שגית אפיק
אנחנו בהסתייגויות לסעיף 8.

במקום "כ"ד בטבת התשע"ט" (1 בינואר 2019)" יבוא "ג' בחשון התש"פ (1 בנובמבר 2019)".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אני מאחדת לך את כל ההסתייגויות.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
יש לי עוד הסתייגות על הסעיף הזה.
שגית אפיק
במקום "כ"ד בטבת התשע"ט (1 בינואר 2019)" יבוא "כ"ד בחשון התש"פ (22 בנובמבר 2019)".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אחרי 1 בינואר 2019 יבוא "ובתנאי שתאושר הצעת חוק המאבק בשחיתות הציבורית, הרשעה בעבירה שיש עמה קלון, התשע"ו-2016".
היו"ר משה גפני
זה כבר היה.
מיקי לוי (יש עתיד)
היה לי מורה מצוין.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אחרי 1 בינואר 2019 יבוא: "ובתנאי שתאושר הצעת חוק יסוד: המאבק בשחיתות הציבורית (הרחקת נבחרי ציבור שהורשעו בדין ממשרות ציבוריות – תיקוני חקיקה)".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אחרי 1 בינואר 2019 יבוא "בתנאי שתאושר הצעת חוק המאבק בשחיתות הציבורית, סירוב להשיב בחקירה פלילית – תיקוני חקיקה".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אחרי 1 בינואר 2019 יבוא "ובתנאי שתאושר הצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון) התפטרות ראש הממשלה או שר עקב הגשת כתב אישום".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אחרי 1 בינואר 2019 יבוא "ובתנאי שתאושר הצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון) (הגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי תקופות כהונה רצופות)".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
מיקי לוי (יש עתיד)
זה היה מונע את כל הצרות.
שגית אפיק
אחרי 1 בינואר 2019 יבוא "ובתנאי שתאושר הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-20, התשע"ז-2017".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אחרי 1 בינואר 2019 יבוא "ובתנאי שתאושר הצעת חוק שירות הביטחון (תיקון) שוויון בנטל".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אתה יכול להצביע על סעיף 8.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
רגע. יש לי הסתייגות.

תחילתו של חוק זה תוחל אך ורק אם משרד האוצר יפרסם עד אז בכל סעיף תקציבי ולכל משרד ממשלתי פירוט נפרד של כל התוספות התקציביות לפי סכומים נושאים ופרסום תקנות.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
סתיו שפיר (המחנה הציוני)
עוד דבר נוסף על זה. תחילתו של החוק לא תגיע לפני שמשרד האוצר יפרסם נתוני ביצוע מפורטים לכל סעיף תקציבי ברמת תקנה לשנה הקודמת לשנה בה מדובר.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.

מי בעד אישור סעיף 8 כהצעת הוועדה? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 8 נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 8 כהצעת הוועדה אושר.
שגית אפיק
הסתייגויות לסעיף 9.

במקום "בתוך" יבוא "עד".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
במקום "שלושה חודשים" יבוא "ארבעה חודשים".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
יש כאן סדרה של מספרים שאני מאחדת לכם ולכן במקום "שלושה חודשים" יבוא "125 ימים".
היו"ר משה גפני
מי בעד ההסתייגות? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

ההסתייגות לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
ההסתייגות לא התקבלה.
שגית אפיק
אתה יכול להצביע על סעיף 9.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 9 כהצעת הוועדה? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 9 נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 9 כהצעת הוועדה אושר.

נשארנו עם סעיף 1.
מיקי לוי (יש עתיד)
אם היא אומרת לי שכל הרביזיות מכפילות לי את הזמן מבחינה חוקית, אין לי בעיה לאחד. אם לא, אז לא. אני רוצה את הזמן במליאה.
היו"ר משה גפני
אבל הרביזיות לא מכפילות לך את הזמן. זה לא קשור. כל ההסתייגויות שלך, כולל הרשימה, עולות למליאה.

אתם רוצים לוותר על הרביזיות? אם לא, אני צריך עוד חצי שעה. תנו לי לסיים את זה. אם מיכל ואתה מוותרים על הרביזיות, הכול עולה למליאה.
מיכל בירן (המחנה הציוני)
אנחנו לא יכולים.
היו"ר משה גפני
יכול להיות שאני אצטרך לכנס את הוועדה בשעה 8:00-9:00 בערב.
מיכל בירן (המחנה הציוני)
אנחנו כאן.
היו"ר משה גפני
לכו להתייעצות סיעתית. זה חוסך לי את הזמן.
יצחק וקנין (ש"ס)
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
זה חוסך גם לכם. נוכל ללכת לחתונה של בן צור. אם הם לא מוותרים, על פי התקנות צריך חצי שעה.

ממשיכים ב-17:28.

(הישיבה נפסקה בשעה 17:25 ונתחדשה בשעה 17:28.)
היו"ר משה גפני
אני מחדש את הישיבה.

אנחנו מצביעים על הרביזיות.
שגית אפיק
רביזיה לסעיף 1, סעיף קטן (א) יימחק.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
סעיף קטן (א), ההגדרה חוק יסודות התקציב – תימחק.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
ההגדרה סעיף תקציב – תימחק.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
ההגדרה שנת כספים 2019 – תימחק.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
בהגדרה שנת הכספים 2019, במקום "כ"ד בטבת התשע"ט" יבוא "ג' בחשון תש"פ".
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
בסעיף קטן (א), בהגדרה שנת התקציב 2019, במקום "כ"ד בטבת התשע"ט)" יבוא "ד' בחשון התש"פ".
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
בהגדרה שנת הכספים 2019, במקום "כ"ד בטבת התשע"ט (1 בינואר 2019)" יבוא "כ"ה בחשון התש"פ".
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
במקום "ג' בטבת התשע"ט" יבוא "ב' בתשרי התש"פ".
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
במקום "ג' בטבת התשע"ט" יבוא "ג' בתשרי התש"פ".
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
במקום "ג' בטבת התשע"ט" יבוא "י"ג בחשון התש"פ".
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
ההגדרה סכום פעולה – תימחק.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
ההגדרה תכנית – תימחק.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
ההגדרות תכנית ותחום פעולה – יימחקו.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
בהגדרה תכנית אחרי "לעניין מסוים" יבוא "ובלבד שאין מדובר בכספים פוליטיים".
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
אחרי "לעניין מסוים" יבוא "ובלבד שאין מדובר במימון הסכמים קואליציוניים".
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
בסעיף קטן (ב), אחרי "בחוק זה" יבוא "לא".
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
סעיף קטן (ב) – יימחק.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד?

הצבעה

בעד – מיעוט

נגד – רוב

הרביזיה לא נתקבלה.
היו"ר משה גפני
הרביזיה לא התקבלה.
שגית אפיק
אתה יכול להצביע על סעיף 1.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור סעיף 1 כהצעת הוועדה? מי נגד?

הצבעה

בעד – רוב

נגד – מיעוט

סעיף 1 נתקבל.
היו"ר משה גפני
סעיף 1 כהצעת הוועדה אושר.

תקציב המדינה לשנת 2019 כולל החלק המילולי עבר בקריאה שנייה ושלישית. אנחנו בעזרת השם נביא את זה למליאה. אנחנו את עבודתנו עשינו.

אני מודה לאופוזיציה שגילתה אחריות בעניין. אני מודה לקואליציה שעשתה את מלאכתה נאמנה. תודה רבה לצוות המשפטי שלנו. תודה רבה למזכירות הוועדה.
דוד ביטן (הליכוד)
אנחנו רוצים להודות ליושב ראש הוועדה ולכל הצוות שעשו עבודה מצוינת. זה גם ממרכז הוועדה שלא ראינו אותו כאן. אמרנו לו לבוא להצביע אבל הוא הלך לבית חולים והתאשפז.
היו"ר משה גפני
אנחנו צריכים להודות לעצמנו שלא ישבנו כאן במשך הלילה. זה מה שיכול היה לקרות.
מיקי לוי (יש עתיד)
אני רוצה להודות על הפייר פייט המאוזן, על ההתנהגות המאוזנת גם של הקואליציה ובפרט שלך, שלא סתמת לנו את הפה ונתת לנו להתייחס, לצוות המשפטי, למזכירות, לטמיר, לכל מי שהיה כאן. למרות חילוקי הדעות הפוליטיים, אני חושב שלמרות הצעקות ולמרות כל מה שהיה, אנחנו יכולים להישאר חברים ולהמשיך לעבוד ביחד. גם כקואליציה אני להגיד לכם ש-70 אחוזים או 65 אחוזים, בין 65 ל-70 אחוזים מההצבעות, האופוזיציה נמצאת כאן לבד ומעבירה החלטות.
היו"ר משה גפני
נכון.
דוד ביטן (הליכוד)
מיקי רשם פטנט. הוא עושה התייעצות בפנטומימה.
היו"ר משה גפני
תודה רבה, מיקי. תודה רבה לכולם.
מיקי לוי (יש עתיד)
תודה רבה לך.
היו"ר משה גפני
הישיבה נעולה. אנחנו מחדשים את הישיבה בנושאים אחרים מחר בשעה 10:00.

הישיבה ננעלה בשעה 17:35.

קוד המקור של הנתונים