ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 07/03/2018

חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 122), התשע"ח-2018

פרוטוקול

 
ôøåèå÷åì ùì éùéáú åòãä

ôøåèå÷åì ùì éùéáú åòãä

àåîðéè÷

2018-05-30OMNITECH



הכנסת העשרים

מושב רביעי

פרוטוקול מס' 720

מישיבת ועדת הכלכלה

יום רביעי, כ' באדר התשע"ח (07 במרץ 2018), שעה 9:30
סדר היום
הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 121), התשע"ח-2018 (כ/741) מאת ח"כ מיכאל מלכיאלי, ישראל אייכלר, אכרם חסון, חמד עמאר, עודד פורר, דוד ביטן, מנחם אליעזר מוזס, מסעוד גנאים, אורי מקלב, יעקב מרגי, יעקב אשר, מירב בן ארי, יוליה מלינובסקי, יואב קיש, חיים ילין, מאיר כהן, רוברט אילטוב, עפר שלח, נחמן שי, יואב בן צור
נכחו
חברי הוועדה: איתן כבל – היו"ר
חברי הכנסת
מיכאל מלכיאלי
מוזמנים
חוה ראובני - סגנית בכירה ליועמ"ש, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

חן כהן - מנהלת אגף אק הנדסת תנועה, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

יפעת רווה - מחלקת ייעוץ וחקיקה, משרד המשפטים

דנה ימינחה - ראש מדור יעוץ וחקיקה, המשרד לבטחון פנים

איריס גוראל - ממונת נגישות ארצית, נציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות

דן מיכאל קדרון - עמותת תנו יד לחרש נכים למען נכים

אברהם רוזמרין - מתנדב באיחוד הצלה
ייעוץ משפטי
איתי עצמון
מנהל/ת הוועדה
לאה ורון
רישום פרלמנטרי
הדר אביב

הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 121), התשע"ח-2018, (פ/3828/20) (כ/741)
היו"ר איתן כבל
אורחים נכבדים, היום יום רביעי. כמדי יום נתחיל קודם כל בקטל בדרכים. לצערנו, כפי שגם אמרתי אתמול, המספר הולך ומצטמצם. פברואר היה קטלני היה קטלני בצורה יוצאת דופן, והשנה אנחנו עומדים כבר על 65 הרוגים, נכון להיום, בשנה שעברה 66 הרוגים. זה אומר שהמגמה נמשכת. ולפי המספרים היא כנראה עוד עלולה להיות יותר חמורה נכון לרגע זה לעומת שנה שעברה.

ברשותכם, אני אעשה שוב מעבר חד וכמדי יום נקריא שיר. היום יום רביעי, כ' באדר, 7 במרץ, בשבת נקרא את פרשיות ויקהל-פקודי, שהן שתי הפרשיות האחרונות בספר שמות. היום נקרא את שירו של המשורר והמתרגם הדרוזי סאלמן מצאלחה. מצאלחה נולד בכפר מע'אר בגליל למשפחה דרוזית, ובשנת 1972 עבר לירושלים. הוא דוקטור לשירה ערבית קלאסית, לימד ספרות ערבית באוניברסיטה העברית והשתתף בעריכת הקונקורדנציה לשירה ערבית קדומה. פרסם שישה ספרי שירה בשפה הערבית וספר שירה אחד שנכתב בעברית, "אחד מכאן" שזכה לפרס נשיא המדינה לספרות.

"כלוב" – כתב אותו סאלמן מצאלחה: על כף ידה ציירו האחרים קווים של כלוב, וכלאו בו את קורות חייה. ואני, בהיותי בן ערב, שונא ציפור בשבי./ בכל פעם שנתנה לי את ידה, מחקתי קו. ושחררתי ציפורים. מתוך ספרו "אחד מכאן" בהוצאת עם עובד.

יום נפלא לכולם, ואנחנו עוברים להצעת החוק של חבר הכנסת חברי מיכאל מלכיאלי עם רשימה ארוכה מאוד של חברי כנסת, שכותרתה: הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 121), התשע"ח-2018. בסך הכול די השלמנו את החקיקה.
לאה ורון
על סדר יומנו שתי בקשות לדיון מחדש, בקשות שלך.
היו"ר איתן כבל
כן. אז לפני שאני עובר לפתיחה ולהקראה מחדש וכל הדברים האלה, אני רציתי בכל זאת להעלות נקודה ולשמוע בעיקר את המשטרה שהיתה המכשול המרכזי בעניין. מי בעד הבקשות לדיון מחדש?

הצבעה

בעד – פה אחד

הבקשות לדיון מחדש אושרו.
היו"ר איתן כבל
הבקשות לדיון מחדש אושרו. הנושאים הם: 1. הרחבת האיסור המוצע כך שיחול גם על חניה הגורמת להפרעה לרכב אחר. 2. העברת החלטת הוועדה בעניין חניה שאינה מאפשרת לאדם עם מוגבלות בניידות לעשות שימוש ברכבו.

אז בואו קודם כל נעסוק בנושא הראשון. האמת היא שזו בעיה. אנחנו נתקלים בזה, אבל אתה לא שם לב לזה אם זה לא קורה לך ממש. ובוודאי כשחברי חבר הכנסת מלכיאלי הניח את הצעת החוק בפנינו, מצאתי את עצמי בכל חניון שאני נכנס שם לב לעניין.
מיכאל מלכיאלי (ש"ס)
גם אני. פורים באושר עד, היית צריך לראות מה היה שם. הסתכלתי בהנאה גדולה ואמרתי, בשנה הבאה זה לא יהיה.
היו"ר איתן כבל
זה ממש כך, פתאום אתה בתשומת לב יותר – זה כמו שאתה קונה אוטו ופתאום כולם עם האוטו שלך. זו תחושה כזו.

ואני יכול לומר לכם שזה סדום ועמורה, העמידה בצדדים במקומות האסורים לחניה, גם בחניות פרטיות. מעבר לעובדה שזה לא נעים, זה מייצר בעיה, יש אנשים שהמיומנות שלהם היא לא – אתה יכול לצאת מחניה בלי מראה, בלי פגוש, ורק במלחמות האלה. לי זה קרה, הייתי בבילינסון בבדיקה, לפני שבועיים, סיפרתי את זה ללאה אפילו, ותשמעו, פשוט לאורך כל הירידות. ותבינו, זה מקום שאמור להיות מטופל ומוסדר. וכל אחד כנראה דקה, שתיים, אבל בדיוק בדקה, שתיים, האלה כמעשה שטן בדיוק אתה צריך לצאת ואתה תקוע.

בזמנו, כשהבחור העלה את זה, אמרנו שיש קושי גדול להתמודד עם העניין הזה כי אני לא יודע בדיוק מה ההגדרה של החניון הפרטי, זה לא בדיוק הפרעה בדרך, זה לא בדיוק מתכתב. אני בכל זאת רוצה שאולי נמצא את הדרך הנכונה כדי לתת לזה מענה. זאת אומרת, שלפחות אם אני יודע שגם בחניון פרטי ועד הבית יכול לשים שלט, הרי היום אנשים חונים כי הם יכולים פשוט, כי האוטו נכנס. אם אדם יידע שמדובר בעבירה שהיא מעבר לעניין של הלא-נעים, גם אם זה יוריד ב-70%, 80%, את העניינים, כבר הרווחנו את מטה לחמנו. וכמובן, בסוף תמיד יש את הדווקנים האלה שיזמינו את המשטרה וישגעו, אבל זה אחד ל -. אני תמיד נותן את הדוגמה המצוינת הזו, כשאתה עומד בתור בכביש ותמיד אלה שעוקפים אותך מימין זה הכי מעצבן בעולם. אבל בסוף, כשכבר רווח לך ויצאת מהפקק, והעצבים שלך התקררו, ואתה סופר את אלה שעברו אותך, בשורה התחתונה הם על יד אחת, ועדיין המאות עמדו בצורה מסודרת.
לאה ורון
אבל המאות שעומדים בצורה מסודרת מה זה מתעצבנים שהמשטרה לא מגיעה פעם אחת לתפוס את כל אלה שנוסעים בשוליים - - -
מיכאל מלכיאלי (ש"ס)
המשטרה כל יום בבגין, מנסה לתפוס את אלה שעוקפים את התור שם.
קריאה
ואז הם חוסמים את הנתיב לצד השני.
היו"ר איתן כבל
לא, אני אגיד לך איפה הם עומדים. כשאתה יוצא, מגיע לכניסה לירושלים, ואז עושה את האיגוף ויורד דרך המנהרה. עד ממש 100 מטר לפני העיקול, מותר לו לעקוף.
מיכאל מלכיאלי (ש"ס)
הוא גם עושה פרצוף תמים כזה, כאילו שהוא לא יודע.
היו"ר איתן כבל
מלכיאלי, אבל מותר לו לעקוף. יש כאלה, וזה קורה, אני פשוט כבר מיומן, אבל מה, לא קרה לי בהתחלה שהייתי תופס את הנתיב השמאלי ופתאום מגלה שאתה בפקק, אז אתה מחפש לך איפה להיכנס. אבל זה אתה נכנס בהתחלה, אתה לא מוצא את עצמך עובר את כולם שמחכים חצי שעה. בדין הרי זה קו מקווקו. עד שהוא לא מגיע ממש לנקודת העיקול, איפה שהמשטרה ממתינה, אנשים לא עוקפים מימין. שם אנשים נכנסים משמאל על פי כל דין, לכאורה. זה שזה על פי כל דין, אבל זה לא מנומס ולא מכובד, ולמרות זאת עושים את זה מעט מאוד אנשים. תעזרי לי פה, ואל תספרי לי כמה קשה לכם.
דנה ימינחה
לא, לא התכוונתי לספר כמה קשה, אדוני.
איתי עצמון
אני רק רוצה לחדד את השאלה שלך.

אני חושב שצריך לחדד את הנושא שעומד לדיון לשתי שאלות. שאלה אחת היא נושא התחולה, כלומר, באילו מקומות יחולו ההוראות האלו או תחול העבירה. אנחנו חידדנו בנוסח הצעת החוק כך שלמעשה העבירה של חניה באופן שחוסם רכב אחר תחול גם לרבות במקום שאינו דרך – כתבנו גם בדברי ההסבר שהמצב המשפטי לא לגמרי ברור, לא ברור חד משמעית שפקודת התעבורה לא חלה במקום שאינו דרך, אבל למען הסר ספק חידדנו את זה. כלומר, לכאורה, גם בחניונים פרטיים, להבנתי, ההוראות האלה יחולו, העבירה המוצעת תחול.

שאלה אחרת היא אכן השאלה שאדוני העלה, להרחיב את העבירה כך שתחול גם על הפרעה לרכב אחר, לא רק על חסימה.
היו"ר איתן כבל
אנשים לא יתקשרו למשטרה על זה. כשאתה עומד בשוליים ואין לו, הוא לא יכול לצאת. לפעמים אני מסתכל, אני אומר, איך הוא ייצא.
דנה ימינחה
אני חושבת שאנחנו צריכים ליצור את ההבחנה הברורה שיצרנו פה בדיון הקודם בין רכב חוסם, רכב שלא מצליח לצאת כי הוא חסום - - -
היו"ר איתן כבל
לבין הפרעה. אני מסכים איתך.
דנה ימינחה
הפרעה היא מונח גמיש, היא מונח שנתון לפרשנות מאוד רחבה, והוא גם תלוי – אדוני דיבר על מיומנות נהג. אנחנו מכירים נהגים שייקח להם 15 פעם רברס כדי לצאת, ואם זה יהיה נהג אחר זה יהיה הרבה יותר – אנחנו מכירים את זה.
היו"ר איתן כבל
כן, אבל זה עדיין הפרעה.
דנה ימינחה
אני לא אומרת שלא.
היו"ר איתן כבל
אתה לא יכול לבנות על המיומנות האישית של כל נהג ונהג.
דנה ימינחה
לאותו נהג סובייקטיבי זו הפרעה, אבל מה שאנחנו יוצרים כאן, זה נתון לפרשנות מאוד מאוד רחבה. אנחנו לא חושבים שזה נכון להרחיב את זה למקומות האלה שבהם אין מניעה של יציאה מהחניה, שזה המקרה שאנחנו חושבים שהוא נכון. וגם יש פתרונות של מניעה מצבית, למשל, הצבה של פטריות, של עמודים, מעבר לשלט, שכפי שאתה אומר, לא כולם מתייחסים אליו.
היו"ר איתן כבל
אני לא מקבל את זה כי פטריות ודברים מן הסוג הזה – אני לא רוצה להפריע, עכשיו אני אפריע לכולם? הכוונה היא לאלה שחונים בצד, כתוצאה מכך שיש כאלה. הרי מה העניין, ברוך ה', זה המעט שבמעט. כל מה שאני רוצה, לנסות לפחות, זה לגרום לכך שאם הצלחתי להוריד ב-30%, רק מעצם הידיעה שיכול להיות.
חוה ראובני
העמימות של המונח 'הפרעה' יוצרת בעיה לא רק לאכיפה, היא קודם כל יוצרת בעיה בהכוונה של הציבור מה מותר להם לעשות. האם מותר לי לעמוד פה או לא? האם זה מפריע או לא? אני לא יודע כי זה תלוי מי הנהג - - -
היו"ר איתן כבל
חוה, לא לזה כיוונתי. קודם כל, אסור לעמוד שם, בהגדרה, גם בשילוט המקומי. מה זה אסור?
חוה ראובני
אנחנו יוצרים את האיסור, זה לא מקום שיש עליו איסור אחר. אם זה היה אסור, לא היינו צריכים את החוק הזה.
היו"ר איתן כבל
לא, זה עוד כלום. זה ממש כלום. בכל המקומות האלה אין סעיף בחוק שכתוב בו: אסור לחנות בחניון בית חולים בצד השמאלי של המעבר. לא כתוב את זה, ומי שיעשה זאת צפוי לקנס. לא. אבל כל בר דעת מבין. את מכירה את זה שאחר כך אתה צריך לעשות ככה וככה.
קריאה
יש רחובות שבהם גם צריך - - -
היו"ר איתן כבל
נכון, בסדר גמור. אני מסכים איתך, אבל זה מובנה. יש הבדל בין מצב מובנה שאתה מודע לו, וזה תמיד יהיה כך, לבין המצב הזה. לצערי, אתם מספרים לי את הבעיות שידועות לי. אני מנסה שתעזרו לי – כמובן שאנחנו לא נעכב את החוק בגלל העניינים האלה. יש לך הצעה?
מיכאל מלכיאלי (ש"ס)
אנחנו רוצים להעביר את זה בממשלה הזאת, אתה אומר.
היו"ר איתן כבל
יש לי שאלה נוספת. אולי תהיה חובת שילוט, אזהרה, אני לא יודע מה. תזהיר אותו על מה?
חוה ראובני
אני מכירה מקומות שיש שלטים לחנות במקומות המסומנים בלבד. יש שלט כזה, ואז אני חושבת על מקום כמו החניונים של קניון מלחה, ושם לכל אורך הרחובות הפנימיים, המעברים, מהצדדים חונים, וזה דו סטרי, ואתה מתפלל לצאת משם בלי מכה.
איתי עצמון
אני רוצה להוסיף. יש היום איסורים בתקנות התעבורה, בין היתר לאיסור חניה באופן שיש בו כדי להפריע או לעכב את התנועה, איסור לחנות במקום כניסה לשטח המיועד לכלי רכב. כלומר, האיסורים קיימים. אני חושב שמה שאדוני מדבר עליו נוגע להבנתי גם לסוג של תרבות נהיגה, כי יש איסורים בספר החוקים, בתקנות התעבורה. אני חושב שיש לא מעט מקרים שבהם אנשים עוברים על האיסורים האלה, ואין מספקי אכיפה, אבל זאת שאלה אחרת.
היו"ר איתן כבל
בואו נעבור לעניין השני: הבהרת החלטת הוועדה בעניין חניה שאינה מאפשרת לאדם עם מוגבלות בניידות לעשות שימוש ברכבו.
איתי עצמון
אני מזכיר שבדיון האחרון בוועדה, שהתקיים אגב בדיוק לפני חודש, שבו אושרה הצעת החוק לקריאה השנייה ולקריאה השלילית, נוספה הוראה שבעצם מרחיבה את גדר העבירה המוצעת. דהיינו מדובר על חניית רכב באופן החוסם רכב אחר, והוחלט שתהיה התייחסות גם לחסימה או איזושהי הפרעה לאדם עם מוגבלות בניידות להיכנס ולצאת לרכבו ומרכבו.
היו"ר איתן כבל
כן, מהצדדים.
איתי עצמון
נכון. כשהגעתי לשלב ניסוח הצעת החוק התעוררו כל מיני שאלות באשר לגדר העבירה הזו. האם מדובר על כל הפרעה או שמדובר רק על רכב שחונה באותו שטח מקווקו שלצד המקום שמיועד לרכב של אדם עם מוגבלות, והשטח המקווקו הזה הרי נועד בדיוק כדי לאפשר לאדם עם מוגבלות להיכנס ולצאת, בין היתר עם כיסא גלגלים או מעלון, לרכבו. ולכן ביקשתי מאדוני להגיש בקשה לדיון מחדש כדי לחדד את החלטת הוועדה, שנדע מה לכתוב בצורה ברורה בהצעת החוק.
היו"ר איתן כבל
אז מהי הצעתך?
איתי עצמון
קיבלנו עמדה מהמשטרה, אני מציע שהם יציגו את הנושא.
דנה ימינחה
כפי שאמר היועץ המשפטי של הוועדה, התיקון הוא מבורך והוא נכון. אנחנו רק מבקשים לדייק אותו למקרה הנכון כדי שנוכל לבצע אכיפה נכונה. ההנחיות של משרד התחבורה לגבי סימון והצבת תמרורים אומרות שבכל מקום שבו החניה מיועדת לנכה מאה אחוז שנזקק לשטח נוסף מעבר לשטח שנזקק לחניית הרכב לצורך העמדת מתקן העזר לו הוא זקוק, צריך לסמן מעטפה. זאת אומרת, להגדיר בבירור לצד חניית הנכה את המעטפה, שהיא מיועדת בדיוק לצורך הזה. כמובן שאם מגיע אדם וחונה על שטח המעטפה, הוא ייצר את אותה הפרעה, ואנחנו רוצים רק להבהיר שהתיקון באמת מתייחס למקרה הזה.
היו"ר איתן כבל
זה מה שהתכוונתי, התכוונו כולנו.
דנה ימינחה
אין לי ספק. רק להתאים את הנוסח כדי שיהיה ברור.
היו"ר איתן כבל
בסדר גמור.
איתי עצמון
ואני אגיד באופן עקרוני מה ההחלטה. אני אקרא נוסח ראשוני. העבירה תהיה כך: מחנה את רכבו באופן החוסם רכב אחר, ובכלל זה באופן שאינו מאפשר לנכה להיכנס לרכבו הנושא תג נכה או לצאת ממנו במקום חניה לנכים, בשל כך שהוא מחנה את רכבו בשטח לצד מקום חניה כאמור המסומן בתמרור כאסור בחניה. והמשך כמובן: הוראות פסקה זו יחולו גם במקום שאינו דרך. ולעניין זה אנחנו נפנה להגדרות הרלוונטיות בחוק חניה לנכים. אין הגדרת מקום חניה לנכה, מדובר על מקום חניה שלפי תמרור המוצב בו הוקצה לחניית נכים לפי דין, - - - ההגדרות של נכה ותג נכה, שכאן אנחנו נפנה לחוק חניה לנכים.
איריס גוראל
יכול להיות שנכון גם להפנות לתקן 19-18 חלק 2, שהוא זה שמגדיר את המידות, את איזור ההיערכות, כי אם אחר כך זה ישתנה מכל מיני טעמים - - -
איתי עצמון
להיפך. אני חושב שדווקא ההצעה שלך עלולה ליצור את הבעיה ההפוכה, מכיוון שאם את מפנה לתקן מסוים, אכן הוא עלול להשתנות, הדין עלול להשתנות. אנחנו אומרים שמדובר על מקום חניה שלפי תמרור המוצב בו הוקצה לחניית נכים לפי דין. זה המקום שבו הרכב חונה.
היו"ר איתן כבל
פה הוא מרחיב יותר, ואת מצמצמת.
איתי עצמון
ואם מדובר על שטח, אני חושב שלהיכנס עכשיו לסיווגים של תקן שקובע את המידות של השטח - - - במקום החניה, אני חושב שזה עלול להיות לא נכון כי כפי שאמרת, התקינה עשויה להשתנות.
קריאה
הרשות - - - מקומית צריכה לדעת לסמן.
איתי עצמון
מדובר בשטח שלצד מקום חניה שמיועד לנכה, ואני מציע לא להיכנס למידות המדויקות.
היו"ר איתן כבל
אני גם חושב, את יודעת, אויבו של הטוב מאוד זה המצוין.
אברהם רוזמרין
רציתי להדגיש שמדובר פה בלא פחות מרפורמה. עד עכשיו אם לא היתה בכלל אכיפה על חניונים פרטיים בכלל, כפי שהמשטרה אמרה באחד הדיונים הקודמים, מדובר פה ב-80% - - - של המשטרה. מדובר פה בלא פחות מרפורמה בכל מה שקשור לחניה במקומות פרטיים. אני חושב שכן נכון, גם בחוק הזה לחריג את הרכבים האלה. אם עד היום הם הסתדרו בלחנות במקומות פרטיים כאלה, רק בלחסום מישהו אחר ולא להפריע לתנועה, זה הזמן לאפשר להם כן לחנות בצורה כזאת.

אני רוצה להדגיש גם שלכוננים האלה אין שום חיוב לצאת. הם יושבים על הספה בבית, הם מחליטים אם הם רוצים לצאת. עד כמה שאנחנו מציקים להם, אם מציקים להם – אני אישית יצא לי לאחרונה לקחת את המקום - - -
היו"ר איתן כבל
אין לזה דבר וחצי דבר. קודם כל, טכנית, אני בכלל לא יכול להעלות את העניין הזה, על פי הכללים. היתה רביזיה, היא לא נוגעת לעניינים, עכשיו אי אפשר להוסיף כלום מעבר למה שדנו. דבר שני, אני שב ואומר לך שבהנחה שהכנסת לא תתפזר, לכשנשוב, אמרנו שנטפל בעניין הזה. דבר שלישי, אין לזה דבר וחצי דבר, אם אתה יושב בבית ומתנדב ויוצא. העובדה הזאת שאני אומר, תבורך, איננה פוטרת אותך מלפעול על פי הדינים הקיימים.

הרי ברור שאם בסופו של עניין יש את ההוא או את ההיא שמאשרים את העובדה שהפעולה שעשית או החסימה נעשתה כצורך ביטחוני, בטיחותי, לא חשוב מה, אז אני מניח שיש כבר היום כללים כאלה, לדעתי, ונסדיר את הכללים האלה. פשוט צריך לקבוע איך זה נעשה, שאתה צריך לבוא, הבוס שלך צריך להביא את זה למשרד התחבורה או המשרד לביטחון הפנים מעביר, לא משנה מה, זה לא עכשיו, זה לא יעזור, זה קצף על פני המים. בואו נעבור להצבעה.
איתי עצמון
את הנוסח אני הקראתי. נשאר רק להצביע על הצעת החוק.
היו"ר איתן כבל
מי בעד?

הצבעה

בעד – פה אחד

הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 121), התשע"ח-2018, אושרה.
היו"ר איתן כבל
הצעת החוק אושרה בקריאה השנייה והשלישית, והיא תעלה למליאה. ובוא נעשה מאמץ שבעזרת ה' היא תהיה כבר תהיה במושב הזה.
לאה ורון
לפני צאתה של הכנסת לפגרה.
היו"ר איתן כבל
זאת הצעת חוק שלכאורה נראה כאילו היא של השוליים של השוליים איזוטרית, אבל אני אומר לכם, היא אומנם שורה אחת, אבל המשמעות שלה היא יותר מחוקים שתופסים 40 עמודים. אני אומר את זה כמי שכבר - - -
מיכאל מלכיאלי (ש"ס)
העביר כמה חוקים של 40 עמודים.
היו"ר איתן כבל
ויותר.

ואני אומר לך, תבורך על העניין הזה.
לאה ורון
זו הראשונה שלך?
מיכאל מלכיאלי (ש"ס)
יש לי פה עוד כמה.
לאה ורון
אני שואלת אם זו הצעת החוק שלך בתור חבר כנסת.
מיכאל מלכיאלי (ש"ס)
- - - לפתוח יומן לעוד כמה - - -
לאה ורון
מה זאת אומרת? ידעתי שעם האוכל בא התיאבון.
היו"ר איתן כבל
קודם כל, תבורך. ברכה על העובדה שזאת הצעת החוק הראשונה שלך. זה אומנם לא העזים של זחאלקה, שזו הצעת החוק הראשונה שלו, והוא הרבה שנים פה, אבל שם בהגדרה לא נותנים לו להעביר. גם הוא העביר הצעת חוק אתמול, שהיא הראשונה שלו, והוא כבר הרבה שנים פה. שיהיה לך בהצלחה.
מיכאל מלכיאלי (ש"ס)
תודה רבה, יושב-ראש הוועדה, המנהלת, היועץ המשפטי והצוות. ואני מקווה שאשתי לא תצדק במה שהיא אומרת, שאת הדוח הראשון אני אקבל.
קריאה
אל תלך לאושר-עד ביום חמישי אחרי הצהריים.
היו"ר איתן כבל
הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 10:00.

קוד המקור של הנתונים